Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
jordyktm schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:58:
Iemand dit wel is gezien in Multiplayer Ranked ?
Ik kon ook gewoon door tegenstanders heen rijden..
Zie filmpje
https://imgur.com/hiniwQa
Volgens mij heb jij wat uitgespookt begin van de race. Ik kom ook tegenstanders tegen waar ik soms door heen kan rijden. (Rijden altijd achteraan en niet echt netjes)

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:25

jordyktm

Catch me if you can.

Desutoroiya schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Volgens mij heb jij wat uitgespookt begin van de race. Ik kom ook tegenstanders tegen waar ik soms door heen kan rijden. (Rijden altijd achteraan en niet echt netjes)
Niet dat ik weet, rij altijd netjes en heb een hekel aan "dirty drivers"

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
jordyktm schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Niet dat ik weet, rij altijd netjes en heb een hekel aan "dirty drivers"
Dan zou ik niet kunnen verklaren waar dit vandaan komt.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Borentos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:24:
[...]

In de control panel van thrustmaster heb ik de FBB op 75% staan en het stuur op 360 graden. In game heb ik de FBB weer op ~70% staan. Het stuurt vrij licht, maar ik voel nog genoeg om te weten wat er gaande is.
Vooral op 50% races is een lichter stuur wel fijn, ik kreeg een beetje lamme armen toen ik alles op 100 had.

L2 is DRS en L1 is achteruit kijken, mocht dit bij jou ook zo zijn, dan heb ik behalve de FBB alles op default staan. Bij de pedalen heb ik niet de brake mod gemonteerd.

Het is vooral veel rijden en tweaken en kijken wat je prettig vindt. Hetzelfde geld voor de AI, in het begin kan bijvoorbeeld een AI van 75 al een uitdaging zijn, dikke kans dat je halverwege het seizoen hoger kan zetten.

Ik gebruik vaak de kwalificatie tijden van mijn teammate als indicatie voor de AI, waarbij elke 0.1 seconden die ik sneller rijd, de difficulty met 1 omhoog gooi (ik zorg wel voor dat ik een paar tienden sneller dan mijn teammate:)
In het begin is het wel lastig om de balans te vinden, op sommige tracks is de AI aanzienlijk sneller en als je problemen krijgt met punten scoren in de race program tijdens practice, voor de broodnodig upgrade punten, dan moet je het weer omlaag doen.
Goede tip! Heb je een korte samenvatting/guide wat wanneer te gebruiken?

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
wil deze game ook kopen maar gaat dit vlot draaien op mijn laptopje heeft een i7-7700hq cpu 2.8ghz met 16gb ddr4 en geforce gtx 1050 4gb
als ik 'can I run f1 2019' staat er wel dat dit kan maar bij recommended settings staat er rood kruisje + ik grafische kaart moet updaten ed (terwijl dit in orde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Hebben jullie nog wat tips voor de start van de race? Bij de start van de race verlies ik steevast 4 of 5 plekken, omdat ik niet goed wegkom. Ik speel op Ps4pro met controller met de meeste assists aan (ook traction control).

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2019 09:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

MrProper schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:38:
wil deze game ook kopen maar gaat dit vlot draaien op mijn laptopje heeft een i7-7700hq cpu 2.8ghz met 16gb ddr4 en geforce gtx 1050 4gb
als ik 'can I run f1 2019' staat er wel dat dit kan maar bij recommended settings staat er rood kruisje + ik grafische kaart moet updaten ed (terwijl dit in orde is)
Dat rode kruisje staat er met een reden...

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:00:
Hebben jullie nog wat tips voor de start van de race? Bij de start van de race verlies ik steevast 4 of 5 plekken, omdat ik niet goed wegkom. Ik speel op Ps4pro met controller met de meeste assists aan (ook traction control).
Als je echt een betere start wilt is sowieso tractie controle op medium zetten het eerste wat je moet doen.
Ik weet niet of je de assisted start ook aan heb staan maar het advies is zet die ook uit.

Bij een perfecte start laat je je toeren oplopen totdat het venstertje aangeeft dat je in de juiste toerental zit. Tussen de 10.000 en 11.000 toeren is dat volgens mij. Zodra de lichten uitgaan laat je je koppeling los en geef je bijna vol gas.

Dit werkt in ieder geval voor mij.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Rb88 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Als je echt een betere start wilt is sowieso tractie controle op medium zetten het eerste wat je moet doen.
Ik weet niet of je de assisted start ook aan heb staan maar het advies is zet die ook uit.

Bij een perfecte start laat je je toeren oplopen totdat het venstertje aangeeft dat je in de juiste toerental zit. Tussen de 10.000 en 11.000 toeren is dat volgens mij. Zodra de lichten uitgaan laat je je koppeling los en geef je bijna vol gas.

Dit werkt in ieder geval voor mij.
Oké, thnx ga ik dat eens proberen. Jammer dat je de start niet kan oefenen tijdens een practice. Ik heb overigens geen koppeling, alleen het R2 knopje op de controller :). Dus op 10-11K toeren wegrijden als de lampen uit gaan en vervolgens volle bak? Maakt het nog iets uit hoe de brandstof toevoer staat? Wellicht een betere start als ik dat op rich zet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik neem aan dat je er bij de career mode niet onder uitkomt om de trainingsprogramma's te volgen om je auto te upgraden? Dat begon mij in de eerdere versies toch wel tegen te staan. En niet upgraden is ook geen optie omdat je tegenstanders dit (voor zover ik weet) ook doen..

Misschien dat de Grand Prix mode in dat geval een betere optie is voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ilex schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:58:
Ik neem aan dat je er bij de career mode niet onder uitkomt om de trainingsprogramma's te volgen om je auto te upgraden? Dat begon mij in de eerdere versies toch wel tegen te staan. En niet upgraden is ook geen optie omdat je tegenstanders dit (voor zover ik weet) ook doen..

Misschien dat de Grand Prix mode in dat geval een betere optie is voor mij.
Je kunt alle trainingen laten simuleren. Krijg je wel wat punten mee.

Ik pak zelf altijd de eerste training mee en de 2e en 3e laat ik simuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Oké, thnx ga ik dat eens proberen. Jammer dat je de start niet kan oefenen tijdens een practice. Ik heb overigens geen koppeling, alleen het R2 knopje op de controller :). Dus op 10-11K toeren wegrijden als de lampen uit gaan en vervolgens volle bak? Maakt het nog iets uit hoe de brandstof toevoer staat? Wellicht een betere start als ik dat op rich zet.
Nee laat hem op standaard. Anders creeer je teveel wielspin en ben je trager van je plek. Althans dat is mijn ervaring. Zodra je volgas rijdt zet ik hem op rich.

Overigens maak een Grand Prix en doe alleen een race geen oefenen en kwalificatie.
Dan kan je eindeloos je start oefenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rb88 op 06-08-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Racing_Reporter schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Dat rode kruisje staat er met een reden...
jammer had gehoopt het zou gaan...toch eens kijken voor een console dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MrProper schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

jammer had gehoopt het zou gaan...toch eens kijken voor een console dan
Of zo'n externe videokaart met een Thunderbolt (?)-aansluiting. Ik roep verder maar wat, maar op zich is je cpu en geheugen goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Hmm mijn shadowplay record de lobby in plaats van de race. Iemand anders hier ook last van gehad?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MrProper schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:38:
Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat je deze game niet prima zou kunnen spelen. De engine is best efficient. Op ultra haal ik meer fps in f1 2019 dan in f1 2016... Indien gewenst test ik hem wel een keer op mijn 8250U met MX150.

edit: oops double post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
sdk1985 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:55:
[...]

Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat je deze game niet prima zou kunnen spelen. De engine is best efficient. Op ultra haal ik meer fps in f1 2019 dan in f1 2016... Indien gewenst test ik hem wel een keer op mijn 8250U met MX150.

Dit.
F1 2019 draait zoveel stabieler en lijkt flink geoptimaliseerd tov zijn voorgangers. Waar ik in de voorgangers zelfs met FPS overschot soms toch een flinke dip opmerkte, is dat in 2019 heel anders terwijl er zoveel meer lijkt te gebeuren tijdens de race en het hele veld, aldoch verspreid, met elkaar aan het vechten is.

Het jeukt weer zo hard om een stuurtje en stoel te gaan halen...

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gisteren weer een update gehad naar 1.7 volgens mij, geen verbeteringen gemerkt.
Vond de game ook prima draaien..

Patch Notes :

F1® 2019 PATCH NOTES – v1.07

- League AI difficulty now goes up to 11
- F2 cars will no longer start sprint races or one-shot qualifying with cold tyres
- F1 setups can no longer be applied to F2 cars
- Grid penalties now apply correctly after taking new parts out-with the initial allocation between qualifying and race
- France pitlane has been updated for the 2019 season
- Cars are now less cautious of unsafe releases in the pitlane
- AMD FidelityFX Upscaling and FidelityFX Sharpening are now available as Anti-Aliasing options on applicable devices
- HDR is now selectable when running in DX12 on PC
- Report codes are now shown on the pause menu in all game modes
- Stopped players on Xbox One from being able to invite to Ranked sessions by using Party Chat
- Reduced GPU usage in the front end
- F2 wet tyres will now have a longer life
- Helicopters are no longer flying at increased speeds
- Various other fixes and stability improvements

[ Voor 90% gewijzigd door G_Dragon op 07-08-2019 08:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
sdk1985 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:55:
[...]

he thx...ga die toch maar kopen dan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Tokkes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:01:
[...]

Dit.
F1 2019 draait zoveel stabieler en lijkt flink geoptimaliseerd tov zijn voorgangers. Waar ik in de voorgangers zelfs met FPS overschot soms toch een flinke dip opmerkte, is dat in 2019 heel anders terwijl er zoveel meer lijkt te gebeuren tijdens de race en het hele veld, aldoch verspreid, met elkaar aan het vechten is.

Het jeukt weer zo hard om een stuurtje en stoel te gaan halen...
klinkt goed....mmhh da stoeltje en stuur kan ik hier jammer genoeg niet verantwoorden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Racing_Reporter schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:29:
[...]

Of zo'n externe videokaart met een Thunderbolt (?)-aansluiting. Ik roep verder maar wat, maar op zich is je cpu en geheugen goed zat.
thx voor de tip...wist niet dat dit kon...ziet er op eerste zicht wel prijzig uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MrProper schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

he thx...ga die toch maar kopen dan.... :)
Ondertussen getest. De standaard instellingen laten staan en toen kwam daar 81 fps (min 72, max 93) uit gedurende een ronde melbourne (benchmark modus). Daar was ik GPU limited. Settings stonden automatisch op ultra low en 1280x720. CPU draaide op circa 2.2 Ghz en was daarmee 60 a 70% belast.

Zo ver ik weet is de 1050 een stuk sneller dan de mx150.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

sdk1985 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Ondertussen getest. De standaard instellingen laten staan en toen kwam daar 77 tot 94 fps uit gedurende een ronde melbourne (benchmark modus). Daar was ik GPU limited. Settings stonden automatisch op ultra low en 1280x720. CPU draaide op circa 2.2 Ghz en was daarmee 60 a 70% belast.

[YouTube: F1 2018 Gameplay on GTX 1050 (LAPTOP)]
Dit is 2018 op een 1050.

En dit is 2019 op een 1050 Ti:

In principe goed speelbaar zover ik snel ff kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
sdk1985 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Ondertussen getest. De standaard instellingen laten staan en toen kwam daar 81 fps (min 72, max 93) uit gedurende een ronde melbourne (benchmark modus). Daar was ik GPU limited. Settings stonden automatisch op ultra low en 1280x720. CPU draaide op circa 2.2 Ghz en was daarmee 60 a 70% belast.

:) thx allemaal...subiet thuis en game kopen...just nog kijken welke uitvoering juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
L
MrProper schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

klinkt goed....mmhh da stoeltje en stuur kan ik hier jammer genoeg niet verantwoorden :X
Kan het je niet aanraden, heb ongeveer een maand een playseat icm een stuur en zit alweer ruim over de 100 gespeelde uren :+

[ Voor 3% gewijzigd door ZuidJ op 07-08-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Moet wel zeggen alles vlot loopt op laptop... F2 carrière lijkt wel kort... Eerste seizoen f1 gestart😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Mannen!

Hoe zit het qua reglementen nou precies voor het vervangen van onderdelen in je auto zonder dat je daarvoor een penalty krijgt. Zijn bepaalde momenten toch dat je spullen mag switchen/vernieuwen? Bijvoorbeeld een nieuwe motor erin.

Thanks alvast

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
JoteW schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:26:
Mannen!

Hoe zit het qua reglementen nou precies voor het vervangen van onderdelen in je auto zonder dat je daarvoor een penalty krijgt. Zijn bepaalde momenten toch dat je spullen mag switchen/vernieuwen? Bijvoorbeeld een nieuwe motor erin.

Thanks alvast
Gearbox is gebonden aan aantal races, daar moet je 6 races mee voltooien en wil je 'm eerder wisselen dan heb je een penalty aan je broek.

De overige onderdelen heb je een maximaal aantal voor, maar mag je wisselen wanneer je wilt. Dit staat gewoon in je menu aangegeven. Wil je meer dan dit maximum, dan heb je wederom een penalty aan je broek.

Je doet er soms verstandig aan om je oude motoren te gebruiken voor je practice, om nog een goede voor de race te bewaren, maar let op: verander na je kwalificatie niets meer aan je motor, ook dat mag namelijk niet en levert een penalty op.

Wat ook verstandig is, is om na een slechte kwalificatie allemaal nieuwe dingen erbij te gooien waar je een penalty voor krijgt. Dan krijg je een 60 place penalty of whatever, maar dat maakt dan toch niet veel uit. Ik vroeg me alleen af of dit wel realistisch is, maar misschien weet iemand anders dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
KekoDK schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Gearbox is gebonden aan aantal races, daar moet je 6 races mee voltooien en wil je 'm eerder wisselen dan heb je een penalty aan je broek.

De overige onderdelen heb je een maximaal aantal voor, maar mag je wisselen wanneer je wilt. Dit staat gewoon in je menu aangegeven. Wil je meer dan dit maximum, dan heb je wederom een penalty aan je broek.

Je doet er soms verstandig aan om je oude motoren te gebruiken voor je practice, om nog een goede voor de race te bewaren, maar let op: verander na je kwalificatie niets meer aan je motor, ook dat mag namelijk niet en levert een penalty op.

Wat ook verstandig is, is om na een slechte kwalificatie allemaal nieuwe dingen erbij te gooien waar je een penalty voor krijgt. Dan krijg je een 60 place penalty of whatever, maar dat maakt dan toch niet veel uit. Ik vroeg me alleen af of dit wel realistisch is, maar misschien weet iemand anders dat?
Thanks voor je reactie! Hoe kan je je motor veranderen dan voor training? Wanneer je er 2 hebt in dat scherm gewoon de eerste weer aanklikken of hoe werkt dat?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KekoDK
JoteW schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Thanks voor je reactie! Hoe kan je je motor veranderen dan voor training? Wanneer je er 2 hebt in dat scherm gewoon de eerste weer aanklikken of hoe werkt dat?
Ik neem aan dat je het over career hebt.

Je kan bij de specificaties van je motor voorafgaand aan elke sessie de verschillende onderdelen veranderen. Als je al eens van je eerste MGU-H (ik noem maar een willekeurig onderdeel) naar je tweede bent gegaan, kan je dat in de practice van je volgende race weer terugveranderen. Dan klik je gewoon weer die eerste aan en dan regelt het team dat voor je. Dat kan je zo met elk onderdeel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:22
KekoDK schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

...

Dat is deels wel realistisch. Zie Ricciardo afgelopen weekend in Hongarije.

Wat alleen niet realistisch is, wat ik ook jammer vind, is dat motor upgrades altijd worden doorgevoerd. Ondanks dat je daarvoor in principe ook alleen nieuwe motor onderdelen voor moet gebruiken.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Best lol gehad online, de grootste uitdaging is een race vinden die niet al bezig is. Maar ik merk toch wel dat de top 2-3 rijders flink uitlopen op het rechte stuk. Ook al zit je er letterlijk naast. Die rijden dus met custom afstelling. Zouden die echt per baan een preset klaar hebben staan? Of is er een soort all-round setup die gewoon wat sneller is dan de standaard balanced setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
@sdk1985, custom setup. Doe ik ook altijd. Kunt ook even een setup laden van een van de toppers en kijken hoever je daarmee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KekoDK
sdk1985 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 03:35:
Best lol gehad online, de grootste uitdaging is een race vinden die niet al bezig is. Maar ik merk toch wel dat de top 2-3 rijders flink uitlopen op het rechte stuk. Ook al zit je er letterlijk naast. Die rijden dus met custom afstelling. Zouden die echt per baan een preset klaar hebben staan? Of is er een soort all-round setup die gewoon wat sneller is dan de standaard balanced setup?
Ik heb ook idd voor elke baan een setup klaar liggen. Kost even wat tijd, maar elke keer als je in time trial een baan oefent, moet je daar ook even mee klooien en de setup van de toptijden bekijken. Uiteindelijk krijg je ook wel door wat voor jou wel/niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
KekoDK schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Ik heb ook idd voor elke baan een setup klaar liggen. Kost even wat tijd, maar elke keer als je in time trial een baan oefent, moet je daar ook even mee klooien en de setup van de toptijden bekijken. Uiteindelijk krijg je ook wel door wat voor jou wel/niet werkt
Even getest en het zit anders in elkaar dan ik dacht. Ik kan mijn 'mercedes' profiel vanuit de time trial gewoon inladen in de multiplayer f1 car. Dat scheelt aanzienlijk. Ik ging er vanuit dat ik een setup per baan en per wagen moest maken.

Zouden de top tijdens overigens geen cheaters zijn? Al vaak genoeg gemerkt dat die met default setup rijden als ik hun settings inlaad.

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 10-08-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
sdk1985 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:29:
[...]Zouden de top tijdens overigens geen cheaters zijn? Al vaak genoeg gemerkt dat die met default setup rijden als ik hun settings inlaad.
Dat vroeg ik me laatst ook af, je kunt hun ghost downloaden en controleren. Je hebt vaak dezelfde mensen in de top, als je die kent zoek je die gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

sdk1985 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 03:35:
@jou en iedereen: het is niet alleen afhankelijk van de setup, maar ook andere dingen. Laatst zag ik een video waarin werd uitgelegd dat er aanpassingen nodig waren in de controller omdat standaard het gas op ongeveer 98 procent stond. Die laatste paar procentjes scheelt ongeloooofelijk veel en het is me een raadsel waarom Codies hier na een aantal edities nog niks aan gedaan heeft 🙁🙁🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Racing_Reporter schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:00:
[...]

@jou en iedereen: het is niet alleen afhankelijk van de setup, maar ook andere dingen. Laatst zag ik een video waarin werd uitgelegd dat er aanpassingen nodig waren in de controller omdat standaard het gas op ongeveer 98 procent stond. Die laatste paar procentjes scheelt ongeloooofelijk veel en het is me een raadsel waarom Codies hier na een aantal edities nog niks aan gedaan heeft 🙁🙁🙁
Dat lijkt me een beetje overtrokken. Bij de controller opties kun je gewoon uitlezen welke waarde jij input. Die gaat van 0 tot 100 en er zijn diverse settings zoals deadzone en lineairity om eventuele problemen te corrigeren. Dit kun je tijdens het racen bijstellen via het pauze menu.

In het geval van een normale Xbox One (X) controller op de pc is dat niet nodig aangezien daar al een flinke deadzone zit ingebouwd, in de controller zelf. Een heel enkele keer kan je controller weleens van slag zijn. Dan moet je hem even opnieuw aansluiten, dan centreert hij zichzelf weer.

Heb gisteren nog een oud thrustmaster stuurtje op zolder gevonden (<100 euro dus niet al te best). Daar kwam het gas pedaal niet verder dan +87. Hier heb ik dus wel aanpassingen moeten maken. In dit geval een saturation van +20 om dit te compenseren. Zo haal ik wel de 100/100. Verder heb ik de linearity van het stuur van 0 naar 50 verhoogd zodat je minder ' twitchy' stuurt. Voor wie niet goed weet hoe dit werkt. Stel je hebt je stuur een kwart gedraaid en dit zou een afwijking van +15 of -15 veroorzaken, zet je linearity op +50 dan zal die zelfde stuurstand een +10 of een -10 geven. De stuuruitslag wordt dus minder extreem rond het midden van het stuur.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 11-08-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Waarom wordt er niet met echte team geraced in de ranked lobbies, of doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Card Nox schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:53:
Waarom wordt er niet met echte team geraced in de ranked lobbies, of doe ik iets fout?
Was voor mij ook een verrassing. Wel fijne wagens, die multiplayer cars.
The 'multiplayer car' is a new addition to the game, which is built to standard F1 2019 specs, that players can customise how they wish to race in-game. They can select from a range of skins and then customise the colours how they wish. There will also be skins awarded for competing in races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@sdk1985, hmm. Lame.. Voelt alsof je een of andere ripoff game aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Ja codemasters is voor een andere aanpak gegaan en ik ben daar ook geen fan van.
Ik mis in de oude feature Online Championship die ik vaak met een maat van me speelde.

Leuk dat ze nieuwe features invoeren en dat in de pers gooien. Maar het verwijderen van features wordt niet gemeld helaas.

Er is heel veel gaande kijk ook is op hun forum om te zien hoeveel klachten er zijn.
https://forums.codemaster...-championship-on-f1-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rb88 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:14:
Ja codemasters is voor een andere aanpak gegaan en ik ben daar ook geen fan van.
Ik mis in de oude feature Online Championship die ik vaak met een maat van me speelde.

Leuk dat ze nieuwe features invoeren en dat in de pers gooien. Maar het verwijderen van features wordt niet gemeld helaas.

Er is heel veel gaande kijk ook is op hun forum om te zien hoeveel klachten er zijn.
https://forums.codemaster...-championship-on-f1-2019/
In f1 2011 was het IMO het beste geregeld, dan had je ook R&D. Lijkt erop dat ze nu de lokale online saves hebben vervangen door het league systeem.

Minder handig want zo ver ik kan zien kun je maar één league tegelijk starten. In f1 2016 had ik eigenlijk voor 3 vrienden 3 saves...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
-Je kan meerdere leagues starten dat is geen probleem.
-Leagues hebben niet de optie om met de F1 2019 performance te rijden. Wel met equal car settings.
Wij gebruikten dit om het niveau verschil tussen ons op te lossen. Iemand die trager is in een mercedes en iemand die snel is in een williams bijvoorbeeld. Zo rijdt je altijd in de buurt van je vrienden.
-Leagues hebben niet de optie dat er tussen iedere sessie een save wordt gedaan.
Vorige week kregen er 2 vrienden van mij een foutmelding in de league race. Ze konden niet opnieuw joinen en de auto weer overnemen. We konden ook niet overnieuw starten omdat er geen saves gedaan worden tussen de sessies in.

Een coop career zou fantastisch zijn maar dat is op dit moment geen feature in de game.
Leagues wel deze zijn dusdanig slecht geimplementeerd dat dit onspeelbaar is.

Wij hebben als groepje vrienden de oplossing om online unranked te spelen en alle resultaten maar bij te houden in een excelsheet. Heel triest annop 2019 aldus mijn simpele mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ik heb toch best vaak een heeele rommelige start. Ik speel na veel oefenen momenteel met enkel Traction Control op Medium en Guiding Lines in de bochten (tot ik de circuits beter ken) en verder alle assists uit. Ook de Understeer Enchance (T150 RS Pro) staat op off. Verder rij ik bij Alfa Romeo met de AI op 70.

Ik ben uiteindelijk ondanks de start met vele botsingkjes (2 of 3 warnings) vrij eenvoudig 5e geworden..

1) Is het wijsheid de AI omhoog te zetten ivm realisme?

2) hoe ‘voorkom’ je zo’n rommelige start? Het vliegt maar door elkaar heen en zodra ik in wil sturen zit ik alweer tegen iemand aan. Ik volg veel YouTubers en daar zie je dat op piepkleine tikjes na zelden. (Uiteraard zijn ze meer ervaren daar niet van..)

3) in de bochten merk ik dat voorgangers vrij vroeg en direct remmen. Gevolg: je tikt ze aan de achterkant aan.. is dit ook te verhelpen door de AI omhoog te zetten?

4) in hoeverre gaat de AI zich verbeteren per punt omhoog? Moet je bijvoorbeeld van 70 naar 75 gaan of eerst op 72, 73 of 74 zetten?

(edit: met AI op 76 werd ik in Bahrein 5e op 2.7 sec van P20 tijdens FP1...)

Hoor het graag van de echte kenners!

(@toolkist @KekoDK )

[ Voor 9% gewijzigd door JoteW op 13-08-2019 20:00 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Ik heb wel de understeer enhance aanstaan omdat voor mijn gevoel het stuur net iets meer feedback geeft. (T300)

1) Als jij 5e wordt in een Alfa staat je moeilijkheidsgraad inderdaad te laag. (In real life staat Raikonen 8e in het WK en Giovinazzi 19e)

2) Als de AI op een hoger niveau rijdt zullen ze later remmen. Ook rijdt jij veel meer met hun snelheid mee. Zolang je netjes jouw lijn volgt dan zullen de botsingen ook afnemen.

3) Heeft zeker weten met het niveau van de AI te maken.

4) Durf ik niet te zeggen.

AI level:
Per circuit die jou wel of niet ligt zal er een verschil in resultaat zijn. Op een circuit je heel goed ligt scoor je vaak wat hoger dan op circuits die je minder goed liggen.

De AI level is een soort trial en error. Maar je beste maatstaaf is altijd je teamgenoot. Zolang je ongeveer 0.3 sneller of langzamer bent per ronde dan staat hij wel redelijk oke ingesteld. Ben je nou op ieder circuit in iedere sessie sneller dan die 0.3 zou ik de AI omhoog zetten. Met hoeveel? geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@Rb88 hartelijk dank voor je reactie! Zal zometeen weer eens met de AI instellingen gaan klooien tijdens de vrije training. Eindigde gisteravond met AI op 80 tussen P9 en P13 evenals Raikonen. Denk dat ik dan al een heel stuk realistischer zit inderdaad.

Even verder zoeken dus naar de juiste instellingen. Mocht iemand anders nog wat weten hoor ik het natuurlijk graag! 👌

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Ik had mijn AI op 104. Gedurende seizoen 2 met de upgrades die komen lijkt het steeds moeilijker te worden. Ik had gister de race in Hongarije, dat was heel verwarrend. Tijdens de oefen programma's verloor ik elke langzamere bocht 1 tot 2 tienden.

Ik dacht eerst dat het aan de setup lag, veel geprobeerd en ook time trial setups, maar het bleef hetzelfde.

Ik heb de AI van 104 naar 95 moeten zetten om de programma's nog maar net af te kunnen werken met veel moeite. De race ervoor dus op 104.
Kwalificatie op 95 zat ik constant 3 tot 5 tienden achter m'n teamgenoot. In de race kon ik hem net bijhouden.

Race erna op Spa kon de AI weer naar 102. 104 lijkt niet meer haalbaar te zijn. Spa was juist altijd een baan waar ik de AI omhoog zette.

Ik snap echt niet hoe ze dit voor elkaar krijgen, alsof het totaal niet getest wordt. AI van 104 naar 95 is geen gevalletje, de baan ligt je niet, maar echt onbalans in de AI moeilijkheidsgraad.
Normaal als een baan mij niet ligt zit er 2 tot 4 tienden vanaf.

In seizoen 1 gewoon het hele seizoen op 104 kunnen rijden. De banen waar ik niet zo goed in ben neem ik dan voor lief. Slechtere resultaten horen er bij. Maar Hongarije was echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Rb88 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:15:
Ik heb wel de understeer enhance aanstaan omdat voor mijn gevoel het stuur net iets meer feedback geeft. (T300)

1) Als jij 5e wordt in een Alfa staat je moeilijkheidsgraad inderdaad te laag. (In real life staat Raikonen 8e in het WK en Giovinazzi 19e)
Oh dan moet ik mijnde ook omhoog gooien, ik rij met mclaren en al 14 races 1ste geworden.
Mijn ai staat op 90%

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
G_Dragon schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Oh dan moet ik mijnde ook omhoog gooien, ik rij met mclaren en al 14 races 1ste geworden.
Mijn ai staat op 90%
Ik vind het al saai worden als ik 3 races 1ste wordt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
[...]

Mijn ai staat op 90%
Tsja dan heb je er zelf toch geen plezier in? Het spel maakt het voor mij juist mooi dat je bij Williams rijd en ‘gewoon P14 of 15’ kan halen. Of dat je met Alfa Romeo onverwacht bij een race 7e word door goed rijden i.c.m. fouten/uitvallen van anderen. Naarmate de upgrades doorgevoerd worden en je auto beter word geleidelijk en langzaam de stap naar boven zetten.

Althans, zo denk ik er over hoor haha!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jordy8 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Ik vind het al saai worden als ik 3 races 1ste wordt. :P
Ja het word ook wel saai inderdaad na zoveel races, ik wil nog even de achievement halen dat ik het seizoen voor mijn rivalen eindig en dan ga ik hem verhogen naar 100%.
JoteW schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Tsja dan heb je er zelf toch geen plezier in? Het spel maakt het voor mij juist mooi dat je bij Williams rijd en ‘gewoon P14 of 15’ kan halen. Of dat je met Alfa Romeo onverwacht bij een race 7e word door goed rijden i.c.m. fouten/uitvallen van anderen. Naarmate de upgrades doorgevoerd worden en je auto beter word geleidelijk en langzaam de stap naar boven zetten.

Althans, zo denk ik er over hoor haha!
Het is niet dat ik me verveel onder de race, alleen is het wel veel leuker als je moet vechten en je omhoog werkt. Ik ga na dit 2e seizoen de AI ook naar 100 zetten en hopelijk is het dan moeilijker, zit tegen de grens aan wat je met controller kan kwa ai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik snap het niet. Bij mercedes career gestart. AI op 50 was dik seconde tot twee sneller per rondje. Kon contract wijzigen naar Red Bull en nu wordt ik amper 2de/3de..

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

??? Mercedes is gewon veel sneller dan red bull..! Dat is logisch toch. Zo is het ook in het echt

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Nickrsd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:15:
??? Mercedes is gewon veel sneller dan red bull..! Dat is logisch toch. Zo is het ook in het echt
Niet tot 2sec per rondje? En helemaal niet op circuit zoals spanje.

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 18-08-2019 12:11 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
green-tea schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:11:
Ik snap het niet. Bij mercedes career gestart. AI op 50 was dik seconde tot twee sneller per rondje. Kon contract wijzigen naar Red Bull en nu wordt ik amper 2de/3de..
Doe eens een time trial, zit bij solo en dan rechts onderin. Dan krijg je een beetje een idee van hoe snel of traag jij bent. Als je 2 seconde achter ligt met een ai op 50 gok ik dat je op zo'n 70% zal uitkomen.

De ai kun je tussen de races bijstellen. Je moet hem eigenlijk zo zetten dat je in mercedes eerste wordt (dus verlagen) en in williams laatste (verhogen als dat het niet geval is). Bij een gat van 2 seconde kom je op +- 35 tot 40 uit.
[...]

Mijn ai staat op 90%
Is dat in seizoen x waardoor je via R&D het gat hebt gedicht? Vanaf 80 wordt ik namelijk zo nu en dan van de baan afgetikt op het moment dat mijn exit iets trager is :X .

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 18-08-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Even iets heel anders. Highlights van de weekend challenge. Best geinig met die oude wagens, dat is behoorlijk worstelen bij het uitkomen van sommige bochten...

[Video: f1 2019 weekend mp challenge 1982 mclaren]
Slordige start (te hard). Nummer 2 spint en daarna rijd nummer 1 zichzelf kapot op een achterblijver. Daarna sta ik eerste. Rond 2m mooie inhaalactie op mij door nummer 2. Via terug kruisen positie behouden. Rond 4 minuut billen knijpen door een achterblijven die na een crash hem direct terug op de racelijn parkeert en daar dus met 50 kmh weg rijdt... Rond 5m5 rijdt de nummer 2 bij de laatste bocht tegen mijn achterkant aan en houdt daarna vol door hem er links naast te zetten, wat ik toen niet door had, en vervolgens daardoor via het gras tegen de muur aan te knallen. Dus toen won ik de race terwijl ik 2 seconde trager was :o . Had de standaard afstelling (balanced) en fuel mix helemaal niet aan gedacht.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 18-08-2019 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
sdk1985 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:24:
Rond 2m mooie inhaalactie op mij door nummer 2. Via terug kruisen positie behouden.
Hier bedoel je dat je gewoon dubbel en dwars de bocht afsnijd en hem daarom kon inhalen?😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Card Nox schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Hier bedoel je dat je gewoon dubbel en dwars de bocht afsnijd en heb daarom kon inhalen?😜
Vreemd dat het spel dat niet ziet als afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Card Nox schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Hier bedoel je dat je gewoon dubbel en dwars de bocht afsnijd en hem daarom kon inhalen?😜
Haha als jij hem zo wil zien dan mag dat van mij.

In mijn beleving maakte ik zelf een foutje bij uitkomen van de bocht en verloor ik iets snelheid. Dat in combinatie met dat ik in mix2 reed ipv mix 3 zorgde ervoor dat de andere rijder simpelweg veel sneller was op dat rechte stuk. Ik had ook een sterk vermoeden dat hij met minder vleugel reed. In plaats van afsnijden met het risico op er beiden afvliegen liet ik ruimte voor hem om mij te passeren.

Ik pakte voor de eerste bocht de verdedigende lijn (binnenbocht). De andere rijder gaf mij iets ruimte, maar eigenlijk 1 meter te weinig, ik moest met het midden van de wagen de eerste curb over.

Op basis daarvan wist ik al dat hij mij in de volgende bocht ook geen ruimte zou geven en als ik zou blijven rijden hij mij het gras op zou duwen of mijn vleugel eraf zou rijden. Dus dan kun je beter kruisen. Hetgeen ik dan ook heb gedaan.

Na het kruisen bleef ik midden op rijden zodat hij er eventueel links of rechts voorbij kon in het geval zijn exit snelheid beter was. Hij reed immers precies op de optimale lijn op dat moment.

Als je op x.25 afspeelt dan zie je dat het moment dat ik naar rechts ga hij inderdaad zo ver naar links zit dat ik daar niet had gepast. Je hebt ook weleens coureurs die nog wat netter zijn en waarbij je wel 3 bochten lang naast elkaar op de baan kunt rijden. Hij had me beter gewoon uit kunnen remmen aan de binnenbocht van het rechte stuk bij start finish, dat heeft hij echter geen één keer geprobeerd.
Jordy8 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:11:
[...]

Vreemd dat het spel dat niet ziet als afsnijden.
Als je dat normaal doet dan krijg je daar wel een 3 seconde tijdstraf voor. Hetzelfde voor die eerste curb die ik met een halve auto overschrijd. Maar aangezien het race acties zijn is het spel wat coulanter. Terecht overigens, anders wordt het écht onmogelijk om iemand in te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 19-08-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@sdk1985, 4 wielen over de lijn is off track voor zover mijn kennis rijkt. Je zit met je li ker wiel nog een dikke meter buiten de track. Imho was het de tegenstander voorbij laten gaan en nieuwe poging opzetten tot inhalen. Maakt allemaal ook niet uit, het is maar een spelletje.

https://imgur.com/a/EZUYBIK

En inhalen kan nog altijd, gewoon aan je skills blijven werken 😉

Ps. Hoe rijd hij je vleugel eraf als je schade uit hebt staan (gok ik nav de dikke crash bij de start).

[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 19-08-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Card Nox schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:48:
@sdk1985, 4 wielen over de lijn is off track voor zover mijn kennis rijkt. Je zit met je li ker wiel nog een dikke meter buiten de track. Imho was het de tegenstander voorbij laten gaan en nieuwe poging opzetten tot inhalen. Maakt allemaal ook niet uit, het is maar een spelletje.

https://imgur.com/a/EZUYBIK

En inhalen kan nog altijd, gewoon aan je skills blijven werken 😉

Ps. Hoe rijd hij je vleugel eraf als je schade uit hebt staan (gok ik nav de dikke crash bij de start).
Oh het was zeker niet volgens regels, zag er alleen zelf niet zo'n probleem in. Het viel mij ook mee dat de 'illegal takeover' popup niet terug kwam met daarin 15 seconde de tijd om de positie terug te geven. Uberhaupt zijn dit soort dingen 'split second' besluiten. Dit is wel iets dat ik vaker doe aangezien ik niet graag met een auto lengte afstand op een potentieel rem punt af ga. Zo snel kan ik helaas niet reageren op een remmende voorligger.

edit:
Dit was de afstand:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/785236219271833262/6FCEBD87B050CF61EA63777B8B7BF7B8ACE76898/
Hier zat ik al niet lekker
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/785236219271787579/E01C5F52C22E2331ABB84ED9CA0CEFCC352B25A9/
Hier valt niet eens over te discusieren:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/785236219271792736/1CCF0A39C1670A7D741E2E1712667B3486A692AE/

De weekendrace was overigens mét damage. Ben diverse keren langs losse wielen gereden :o . Dezelfde persoon rijdt een paar ronde later zichzelf tegen de muur kapot. Via theatre mode zie je dat beter dan vanuit mijn perspectief. Die 1982 wagens zijn blijkbaar steviger qua vleugel. Misschien kan de vleugel er bij zo'n wagen überhaupt niet af? Mijn voorbereiding bestond uit 3 rondjes practise, qualify en een AI race van 5 rondjes, dus ik ben alles behalve een expert met deze wagens.

Hoe dan ook wacht ik met spanning een filmpje van een spannend gevecht af dat wel netjes via de regels verloopt. Wat overigens niet sarcastisch bedoeld is. Tot nu toe heb ik het zelf één keer mogen mee maken dat je meerdere bochten achter elkaar de ruimte krijgt en geeft en dan dus twee auto's dik over de track gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door sdk1985 op 20-08-2019 01:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mochten er nog GoT-ers zijn die het leuk vinden om in een league-vorm te racen: ik rijd zelf mee bij de Dutch Racing Competition. NL/BE pratende F1 2019 PC league, welkom met én zonder assists ;). Het competitie seizoen begint volgende week weer. De races worden ook gestreamed, best leuk om te volgen.

We rijden doordeweeks rond een uurtje of 8 trainingen, en 1 keer in de week een race. Meer info op Discord via http://drc.fyi/discord

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 22-08-2019 10:17 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Alweer een update? De 3e in een paar weken, kan me niet herrinderen dat f1 2018 ze zovaak kreeg.

Helaas na de patch lijkt dit geen gamefout te zijn ( zie foto) , ik rij zelf voor Mclaren maar kan die Alfa Romeo amper achter me houden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0mYWxwx/save.png

[ Voor 54% gewijzigd door G_Dragon op 22-08-2019 18:13 ]

• sdk1985
@G_Dragon
Dat ziet er uit als een flinke bende! In eerste instantie leek het erop dat ferrari en alfa romeo zijn omgewisseld maar mercedes staat ook erg laag.

edit: Bij nieuwe carreer staat alles wel 'normaal'. Echter krijg ik direct een crash to desktop bij het laadscherm.
Patch 1.09 is now out on PC, and you can find the patch notes, and some further details on this patch and beyond, below:

Realistic performance can now be enabled in Leagues
AI can now be disabled when using official cars in Leagues
Skill rating rebalancing
Safety rating rebalancing
Balancing fixes for AI R&D progression in career
Added additional support for Fanatec wheels
Fixed an exploit on Time Trial in France
Tyre compounds have been updated in Brazil, USA & Mexico
Reduced off-track surface grip on approach to turn 12 in Brazil

With this patch, we’ve made some balancing fixes for AI R&D progression in career. These adjustments will be more noticeable the earlier you are in your career mode playthrough. The fixes may not be as immediately noticeable if you’re in the later seasons of your career.

Please note that with the release of this patch, we’ll be resetting the leaderboards for Brazil, USA, USA Short and Mexico due to slower tyre compounds being available on these tracks. Leaderboards have also been reset on France due to some unattainable times being set as the result of a now fixed exploit.

A final note from us: a lot of you are asking about the Pierre Gasly and Alex Albon switch and whether we’ll implement this in-game. We are planning on making the changes as soon as possible and we’ll be working with Red Bull and Toro Rosso on this once they return from the summer shutdown.

We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about any further patches soon - if you notice anything about these notes that aren't right, or you think don't work as they should, please let us know in our discussion thread right here on Steam

Thank you!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

Martinspire

Awesomeness

Mja lijkt me dat de albon-gasly switch eerst goed moet worden door de teams ivm licenties (en die afdeling is nu verplicht met vakantie). Technisch gezien zal het weinig moeite zijn

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Na de nieuwe update vind ik de tracklimits echt zwaar onrealistisch bij de eerste chicane na start-finish pakt iedereen die ook maar iets van racen weet de kerbs mee (zowel ingame als real life)...irriteerd me behoorlijk.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nutterd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:00:
Na de nieuwe update vind ik de tracklimits echt zwaar onrealistisch bij de eerste chicane na start-finish pakt iedereen die ook maar iets van racen weet de kerbs mee (zowel ingame als real life)...irriteerd me behoorlijk.
Is dat track specifiek of bij alles? An sich was/is het wel een beetje flauw dat je vanaf p22 minstens 10 plekken kon pakken van de ai in de eerste bocht. Echt inhalen is leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@sdk1985, AI hoger zetten zou dat op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Hey guys,

ff een vraagje m.b.t. de driver profielen (je eigen super license zegmaar). Tijdens het joinen van MP sessies hebben de meeste mensen die ik tegen kom een oranje/bruine rand om hun driver level heen, maar sommige anderen hebben een zilveren of titanium kleur. Weten jullie hoe dit zit? Heb ff gezocht op internet maar kan niks vinden.
Ik bedoel dus niet het niveau (silver, gold, etc) waar je als rijder in zit, maar puur je driver level die aangeduid wordt met cijfers.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nashh schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:19:
Hey guys,

ff een vraagje m.b.t. de driver profielen (je eigen super license zegmaar). Tijdens het joinen van MP sessies hebben de meeste mensen die ik tegen kom een oranje/bruine rand om hun driver level heen, maar sommige anderen hebben een zilveren of titanium kleur. Weten jullie hoe dit zit? Heb ff gezocht op internet maar kan niks vinden.
Ik bedoel dus niet het niveau (silver, gold, etc) waar je als rijder in zit, maar puur je driver level die aangeduid wordt met cijfers.
Iemand een idee?
Educated guess; je rank vanuit de ranked matches. Er is immers een achievement dat je gold haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zojuist een hele moeilijke race gehad nadat de kwalificatie letterlijk in het water viel en ik helaas 20ste moest starten. Uiteindelijk eerste geworden in vollle concentratie , ik geef toe sommige momenten in het filmpje was ik ook niet netjes met inhalen.

Ai staat op 90%, rij in de oranje mclaren :)
[Streamable: Full recovery, from 20th to the win]

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 26-08-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
sdk1985 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Educated guess; je rank vanuit de ranked matches. Er is immers een achievement dat je gold haalt.
Ik denk het niet.. heb ff naar de achievement gekeken die jij bedoelt en volgens mij gaat dat over je skill level, dus de klasse waar je in racet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nashh schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Ik denk het niet.. heb ff naar de achievement gekeken die jij bedoelt en volgens mij gaat dat over je skill level, dus de klasse waar je in racet.
Dat is toch exact hetzelfde als je 'rank'? Ik zou zeggen open eens iemand met een zilveren of gouden rand en kijk of dat correspondeert met zijn placement.

@G_Dragon
Het lijkt wel of ze stilstaan, ben jij zo snel of is die mclaren gepimpt? :o

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 26-08-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@sdk1985 Ik heb niks speciaals aan de mclaren gedaan, ben alleen bijna klaar met alle upgrades die er te doen zijn en ondanks dat staat Alfa Romeo nog steeds dik bovenaan. Moest echt alles geven om deze race 1ste te worden en doordat ik 2 ronden eerder dan onze strategie naar binnen ging, kwamen we na Raikkonen zijn pitsstop wiel aan wiel naast elkaar te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik heb een maand niet gespeeld want was op vakantie. In die maand zijn er 3 updates gekomen. Vandaag weer voor het eerst gespeeld, maar merk dat ik veel meer glij en minder grip heb met dezelfde setup. Is alles aangepast inclusief de moeilijkheidsgraad ofzo? Heb het dan over online tot nu toe.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:26:
Ik heb een maand niet gespeeld want was op vakantie. In die maand zijn er 3 updates gekomen. Vandaag weer voor het eerst gespeeld, maar merk dat ik veel meer glij en minder grip heb met dezelfde setup. Is alles aangepast inclusief de moeilijkheidsgraad ofzo? Heb het dan over online tot nu toe.
Er zijn een aantal tracks aangepast, zie patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

sdk1985 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Er zijn een aantal tracks aangepast, zie patch notes
Had ik al doorgelezen ja, maar ik heb het over de wegligging en grip, niet hoe het circuit eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Had ik al doorgelezen ja, maar ik heb het over de wegligging en grip, niet hoe het circuit eruit ziet.
De handling is niet hetzelfde als bij release. Dus je setups hebben waarschijnlijk aanpassingen nodig om hiermee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Jordy8 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

De handling is niet hetzelfde als bij release. Dus je setups hebben waarschijnlijk aanpassingen nodig om hiermee om te gaan.
Oke, en heb je zelf veranderingen in de afgelopen 3 patches gemerkt? Heb hem zelf ook sinds de release maar heb het specifiek over vanaf 1 augustus tot nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:30:
[...]

Oke, en heb je zelf veranderingen in de afgelopen 3 patches gemerkt? Heb hem zelf ook sinds de release maar heb het specifiek over vanaf 1 augustus tot nu.
Vooral bij de midden tot hoge snelheids bochten hoor je wat meer grip te hebben. En dat merkte ik wel. Voorheen wou ie nog wel eens iets glijden, maar dat was daarna minder. Ik weet alleen niet meer met welke patch dat was.

Nog niet met de aller laatste patch gereden trouwens. Maar volgens mij zat daar verder niks bij qua handling van de wagens (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Daar had ik het ook over;
Please note that with the release of this patch, we’ll be resetting the leaderboards for Brazil, USA, USA Short and Mexico due to slower tyre compounds being available on these tracks. Leaderboards have also been reset on France due to some unattainable times being set as the result of a now fixed exploit.
Toevallig die banen gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Jordy8 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Vooral bij de midden tot hoge snelheids bochten hoor je wat meer grip te hebben. En dat merkte ik wel. Voorheen wou ie nog wel eens iets glijden, maar dat was daarna minder. Ik weet alleen niet meer met welke patch dat was.

Nog niet met de aller laatste patch gereden trouwens. Maar volgens mij zat daar verder niks bij qua handling van de wagens (?)
Ah oke, weet je wel ongeveer welke datum dat was? Ik spin trouwens ook sneller als ik agressiever instuur. Ook met standaard setup.
Ja USA wel inderdaad maar had het dus ook op Monza, en btw ook met standaard setup. Heb net alle release notes gelezen van heel augustus maar staan wel liveries en dat soort dingen bij, alleen niks over online auto's qua of ze gepatched zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb ook nog een keer voorbij zien komen dat de handling van de wagens werd bijgewerkt om het dichter naar de (nieuwe?) realiteit te brengen. Wellicht dat daar je verschil zit.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

sdk1985 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 01:22:
Ik heb ook nog een keer voorbij zien komen dat de handling van de wagens werd bijgewerkt om het dichter naar de (nieuwe?) realiteit te brengen. Wellicht dat daar je verschil zit.
Ja klopt inderdaad. Heb even verder zitten kijken en blijkbaar was het een patch van vóór augustus. Verklaart een hoop.

https://steamcommunity.co...etail/1608265467552439176

[ Voor 60% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-08-2019 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rb88
Zo ik heb gisteravond het E-Sports event in Italie gereden op de PS4.
Assists: Tractie Controle op medium de rest uit.
AI: 100%
Scenario:
Doelstelling is 3e worden. Je ligt op P5 en hebt 6 rondes de tijd om Max Verstappen in te halen in de auto van Lando Norris. Bottas gaat vanzelf stuk in 1 van de laatste 2 ronden.

Al met al een vermakelijk event. Ik zal later is kijken of ik een video van mijn poging kan posten.
Ik ben begonnen op 90% AI daarna 95% en gisteren geeindigd op 100%. Nog 1 poging gedaan om 105% ook te halen maar daar had ik blijkbaar de concentratie/kunde niet (meer) voor.

Gisteren stond ik op de 340e plaats toen ik mijn PS4 afsloot.

Zijn er nog meer mensen die wel is een poging wagen om te kijken hoever ze kunnen komen bij de esports?

Hierbij mijn video:
YouTube: F1® 2019 E-Sports Italië
op 5 minuut 50 kom ik dicht achter max aan het einde van het rechte stuk. Slechte timing, te vroeg de ERS helemaal open geknald waardoor ik me verrem. Op 8 minuut 4 kom ik ook nog is de auto van Bottas op een klote punt tegen. Dit kost extra tijd en dus uiteindelijk posities op het leaderboard. Helaas heb ik geen tijd meer om nog een poging te wagen.

Iemand nog verbeterpunten gevonden in mijn rijstijl?

[ Voor 24% gewijzigd door Rb88 op 03-09-2019 09:26 . Reden: add ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Benieuwd wanneer de nieuwe patch komt waarbij ze de teams actueel maken :)

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
Dat dus ^, zal wel tof zijn.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
G_Dragon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:37:
Benieuwd wanneer de nieuwe patch komt waarbij ze de teams actueel maken :)
gaat komen het is alleen even uitgesteld ivm de dood van Hubert (F2)
ze moeten nog even kijken wat ze daar mee gaan doen.
hopelijk wel iets als aandenken dat het er in gaat komen ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

Martinspire

Awesomeness

ravw schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:16:
[...]

Lijkt me logisch dat Hubert er niet in komt maar het is nog niet bekend wie hem gaat vervangen volgens mij. Al hadden ze de f1 update wel los van de f2 update kunnen doen imo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Martinspire schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:03:
[...]

Lijkt me logisch dat Hubert er niet in komt maar het is nog niet bekend wie hem gaat vervangen volgens mij. Al hadden ze de f1 update wel los van de f2 update kunnen doen imo.
Wat ze gaan doen is nog niet duidelijk

https://gamersnet.nl/5304...bert-codemasters-dilemma/

maar een leuk eerbetoon en ook als herinnering aan Hubert zou wel iets heel moois voor moeten komen , het weglaten van hem zou geen goed teken wezen

je zou kunnen denken aan de carrière modes in game: vanaf Spa dat je dan gaat rijden met Stickers op de auto zo als ze nu dus ook rijden op de auto en Halo In memory Ton#19
of we racing for ...

dat zou ene mooi gebaar zijn

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Ik heb gisteren nog gekeken maar in F1 2019 zit Hubert geen eens, aangezien het 2018 seizoen van de Formule 2 erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb gisteren nog gekeken maar in F1 2019 zit Hubert geen eens, aangezien het 2018 seizoen van de Formule 2 erin zit.
Klopt hij is pas dit jaar overgestapt van de F3 naar de F2dus in 2018 reed hij nog F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
ravw schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:06:
[...]

Klopt hij is pas dit jaar overgestapt van de F3 naar de F2dus in 2018 reed hij nog F3
Er zou op korte termijn een update komen die het 2019 seizoen van de f2 beschikbaar zou maken. Vandaar de berichten hier boven

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:00
Ik had altijd problemen met Dx12 en ik geloof wel meerdere met mij. Sinds de nvidia update van gisteren loopt hij ineens ook in dx12 als een zonnetje. Dat scheelt weer een aantal fps.

• sdk1985
Ik had sinds de vorige game patch meer karteling dan normaal op de witte lijnen. Met de nieuwste nvidia update van gisteren (de vorige overgeslagen, had problemen) lijkt dat probleem 80% verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 11-09-2019 15:28 ]

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:44
[...]

Klopt, ik denk dat ze de familie sowieso om toestemming moeten vragen. In F1 2015 zat Jules Bianchi wel, maar dat was met akkoord van de familie. Bianchi was toen bij de release van F1 2015 nog niet overleden. F1 2015 kwam op 10 juli uit in de EU en 17 juli is Bianchi overleden. Ik kan me wel indenken voor de familie dat het te confronterend is om Hubert in de game te zien, aan de andere kant lijkt het mij ook een mooie eerbetoon.

• ravw
Readdy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:42:
[...]

Klopt, ik denk dat ze de familie sowieso om toestemming moeten vragen. In F1 2015 zat Jules Bianchi wel, maar dat was met akkoord van de familie. Bianchi was toen bij de release van F1 2015 nog niet overleden. F1 2015 kwam op 10 juli uit in de EU en 17 juli is Bianchi overleden. Ik kan me wel indenken voor de familie dat het te confronterend is om Hubert in de game te zien, aan de andere kant lijkt het mij ook een mooie eerbetoon.
je kan niet alle rijders die dood zijn gaan weren in games..
Ik heb ook spelen waarvij er drivers in zitten die nu niet meer leven , kijken eens naar de colin mcrae serie ( is nu Dirt )

maar ik zie het juist als eerbetoon ...
zeker als de stickers waar ze nu allemaal mee rijden racing for .... en ook RIP TON ... is heel erg mooi als dat er toch in zou komen
we moeten niet vergeten dat dit hoort bij racen
en dat het gelukkig maar heel weinig voorkomt de laatste jaren ..
waar ze vroeger bij bosjes gingen is het nu misschien om de 1 a 2 jaar is een rijder die omkomt in de auto/ motor sport en andere snelheid sporten

dat dit jaar al diverse gegaan zijn die in het harnas gestorven zijn ... ( vrouw snelheid record - Wielrenner - F2 en er zullen er nog wel een paar zijn die ik nog vergeten ben
maar het maakt de sport wel veiliger er op .. net zo als vliegen , elk ongeluk waarbij doden vallen komt ook weer iets goed uit , daar leren we van ... kijk maar naar de B737 MAX :o

100% veilig kan het nooit , zelf als zou je alleen maar Sim racen toestaan is er nog een kans dat iemand door de druk een hartstilstand krijgt .... dan maar geen racen meer hebben??
maar ik ben benieuwd wat ze gaan doen ivm Hubert

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste