• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:46

Martinspire

Awesomeness

De Nederlanders hebben het wat mij betreft prima gedaan tot nu toe. Mooi om te zien dat Jarno Opmeer er ook lekker tussen zit. Die vouwt de Nederlandse serie vrij makkelijk op, van wat ik er laatst van gezien heb, maar zit hier er wel bij. Geef hem wel veel kans de komende races.

[Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2019 21:25]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 05-12 14:09
@Martinspire, true. Jarno doet het niet slecht.

Mijn eerste jaar sim racen ook een leaguage tegen Jarno gereden, als hij er was won hij meestal. Binnenkort weer eens wat F1 racen... Spel trekt me minder omdat online niet lekker werkt (lobbys zoeken is chaos) en omdat je in zo'n vage skins raced, doet ergens toch wel wat af aan de ervaring.

Ook is het vs AC toch wel redelijk arcade als je ziet hoe makkelijk de auto's rijden. Ik heb nooit in een echte F1 gereden maar lijkt me dat het niet zo easy is als in game..

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Nieuwe update: https://forums.codemaster...e-all-platforms-now-live/
Patch 1.10 brings 20 brand new customisation items to the store! Become a BLUR ahead of your rivals with a brand new multiplayer car livery, be edgy and don the SPIKES helmet or head to the stars in a new SCI-FI suit & gloves set! Check out the in-game store for all of the new items and make your rivals green with envy!

We are working on a number of additions and fixes which are currently making their way through the testing process. Below are just some of the issues that we are looking at addressing in the next couple of patches:
  • Balanced AI pace in the wet
  • Ability to disable voting in Leagues
  • Fanatec DD1 wheel base not being recognised on PS4
We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about further patches soon.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-12 15:30
Dat ze dit een update durven te noemen. Alleen maar nieuwe download packs waar je voor moet betalen.
En als je dan ziet waar ze nog mee bezig zijn dan lijkt het erop dat ze vinden bij CM dat ze bijna klaar zijn.

Ik las ergens anders dat microprose een herstart heeft en weer games gaan maken. Hopelijk weten die de f1 rechten weer te verkrijgen. Wat een kwaliteit was dat zeg!

• Prev
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:47
Zijn hier nog tweakers die op de Xbox deze game spelen. Lijkt me wel lachen om een beetje tegen elkaar te racen (evt met beperkte assists->alleen tractions control aan op medium).

Word af en toe namelijk wel een beetje gek van alle torpedo's die je online tegenkomt.

• Card Nox
@Prev, ik zelf niet. Maar heb voorheen op de playstation AOR leaguage gereden. Dat was een erg leuke en zeer goed georganiseerde competitie. Weet niet of je daar zin in hebt maar het is mij destijds heel goed bevallen.

• Richard35
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-12 10:57
Goedemiddag ?

Vraagje over dit spel: welke uitvoering hebben jullie en wat is het verschil precies?

Ik wil hem gaan kopen,maar twijfel nog een beetje.

Gr Richard

• ChaosChameleon
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03-12 17:04
Prev schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:59:
Zijn hier nog tweakers die op de Xbox deze game spelen. Lijkt me wel lachen om een beetje tegen elkaar te racen (evt met beperkte assists->alleen tractions control aan op medium).

Word af en toe namelijk wel een beetje gek van alle torpedo's die je online tegenkomt.
Ik speel op Xbox en lijkt me leuk om een keer samen te doen. Misschien dat nog meer Tweakers willen joinen.

Je mag me toevoegen op Xbox, m'n GT is Cha0sChamele0n

• Rb88
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-12 20:01
Richard35 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:03:
Goedemiddag ?

Vraagje over dit spel: welke uitvoering hebben jullie en wat is het verschil precies?

Ik wil hem gaan kopen,maar twijfel nog een beetje.

Gr Richard
Bij de 1 versie legends edition. Krijg je 1 auto van Senna en 1 auto van Prost, inclusief volledig racepak en helm. Ook zitten er ongeveer 6 speciale challenges bij. Die ik persoonlijk veel te kort en te makkelijk vond.
Die auto's en pakken kan je gebruiken om online mee te racen.

Achteraf vond ik het zonde van m'n geld maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik hecht niet zoveel waarde aan hoe mijn auto en pak eruit ziet als ik maar lekker kan rondrijden.

[Voor 0% gewijzigd door Rb88 op 18-09-2019 20:43. Reden: Typo xD]

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

• Richard35
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-12 10:57
Rb88 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:42:
[...]

Bij de 1 versie legends edition. Krijg je 1 auto van Senna en 1 auto van Prost, inclusief volledig racepak en helm. Ook zitten er ongeveer 6 speciale challenges bij. Die ik persoonlijk veel te kort en te makkelijk vond.
Die auto's en pakken kan je gebruiken om online mee te racen.

Achteraf vond ik het zonde van m'n geld maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik hecht niet zoveel waarde aan hoe mijn auto en pak eruit ziet als ik maar lekker kan rondrijden.
Hmm oke dat dacht ik al.

Dan koop ik gewoon de goedkoopste versie.

Bedankt _/-\o_

• Denn666
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-11 14:38
@Prev
@ChaosChameleon

Hier ook een xbox speler die wat meer -fair- racing zoekt, die torpedo's wordt ik helemaal gek van.

Gamertag: Dnnis666

• Prev
@ChaosChameleon @Denn666
Cool om wat gelijkgestemden te hebben. Zal jullie vanavond toevoegen (Gamertag Prev NL)

Racen jullie met stuur/controller en welke assists?

• ChaosChameleon
@Prev
Ik race met controller, en dan alle assists uit behalve racing line en ERS. Jij?

• Prev
Ik heb alle assists uitstaan behalve traction controle die staat op medium.
Race met stuur/pedalen (en zelf schakelen).

• Denn666
@Prev @ChaosChameleon Ik rijd met stuurtje (Thrustmaster TMX) op een wheelstand.

TC staat bij mij ook op medium.

Heb Anti-lock brakes aanstaan, heb geprobeerd zonder maar te vaak rook van de banden.

Racing-line alleen in de bochten.
En schakelen automatisch, heb ook manueel gedaan had er alleen geen plezier aan, maar dat was wel in het begin van het hebben van een stuurtje, zal eens weer gaan proberen als ik de rust heb.

• Prev
Denn666 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:58:
@Prev @ChaosChameleon Ik rijd met stuurtje (Thrustmaster TMX) op een wheelstand.

TC staat bij mij ook op medium.

Heb Anti-lock brakes aanstaan, heb geprobeerd zonder maar te vaak rook van de banden.

Racing-line alleen in de bochten.
En schakelen automatisch, heb ook manueel gedaan had er alleen geen plezier aan, maar dat was wel in het begin van het hebben van een stuurtje, zal eens weer gaan proberen als ik de rust heb.
Het maakt het wel wat moeilijker (zelf schakelen), maar op een gegeven moment maakt het het ook leuker.
Rij nu een tijdje zonder racing line - en ken nog niet alle banen - maar moet zeggen dat bijvoorbeeld Singapore wel knap lastig is de eerste paar uur rijden. Vooral rempunten vinden kost tijd. Totdat je de limiet een beetje hebt gevonden, dan wordt het alleen maar weer leuker.

Het ontdekken van een baan vind ik zelf wel leuk, maar ook net zo frustrerend van tijd tot tijd.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:41
Het uitschakelen van asists heeft wat mij betreft pas nut wanneer je al in staat bent om redelijke ronde tijden neer te zetten. Je wint namelijk heel weinig tijd met zaken als zelf schakelen terwijl het potentiële verlies enorm is. Via Solo>Time Trial kun je op de leaderboards wel een beetje inschatten hoe het gaat. Met een xbox controller (op de pc) zit ik tussen de 30% en 50%. Met een stuurtje moet 30% wel haalbaar zijn.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Prev
sdk1985 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:23:
Het uitschakelen van asists heeft wat mij betreft pas nut wanneer je al in staat bent om redelijke ronde tijden neer te zetten. Je wint namelijk heel weinig tijd met zaken als zelf schakelen terwijl het potentiële verlies enorm is. Via Solo>Time Trial kun je op de leaderboards wel een beetje inschatten hoe het gaat. Met een xbox controller (op de pc) zit ik tussen de 30% en 50%. Met een stuurtje moet 30% wel haalbaar zijn.
In mijn ogen zeggen snelle ronde tijden met allerlei assists aan me niet zoveel (kan wel hartstikke vermakelijk zijn natuurlijk). Je kan alleen tijden vergelijken als je appels met appels vergelijkt (mbt assists en welke view). Anders, imo, zegt het vrij weinig. Wat dat betreft is het wel jammer dat je daar niet echt op kan filteren - voor zover ik weet.

Uiteindelijk weet je niet wat je zelf goed of fout doet (zonder assists met een stuur). Dus je weet ook niet wat je kan verbeteren. Als je met een controller speelt kan ik de assists wel begrijpen - je mist immers een stukje feedback.

Het rijden zonder asists(behalve TC op medium in mijn geval), met handmatig schakelen en met cockpit view (op een stuur) maakt voor mij de uitdaging het leukst. En krijg je ook nog meer respect voor wat die echt coureurs doen.

Uiteindelijk, moet een ider natuurlijk doen wat hij/zij leuk vindt.

• Prev
@Denn666 @ChaosChameleon
Moest gisterenavond er vandoor, volgende keer race ik graag mee. Zag ook de groepschatt - maar had alleen geen controller bij de hand en typen op een stuur gaat moeizaam.

• sdk1985
Prev schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:13:
[...]

In mijn ogen zeggen snelle ronde tijden met allerlei assists aan me niet zoveel (kan wel hartstikke vermakelijk zijn natuurlijk). Je kan alleen tijden vergelijken als je appels met appels vergelijkt (mbt assists en welke view). Anders, imo, zegt het vrij weinig. Wat dat betreft is het wel jammer dat je daar niet echt op kan filteren - voor zover ik weet.

Uiteindelijk weet je niet wat je zelf goed of fout doet (zonder assists met een stuur). Dus je weet ook niet wat je kan verbeteren. Als je met een controller speelt kan ik de assists wel begrijpen - je mist immers een stukje feedback.

Het rijden zonder asists(behalve TC op medium in mijn geval), met handmatig schakelen en met cockpit view (op een stuur) maakt voor mij de uitdaging het leukst. En krijg je ook nog meer respect voor wat die echt coureurs doen.
Ik denk dat je mijn reactie iets te negatief opvat. Het was zeker niet als dis bedoelt naar mensen die zonder assists rijden.

Laat ik het zo zeggen. Het verschil tussen een goed en een slecht rondje zit in de basis in het goed aansnijden van elke bocht. Dit is op zichzelf al zo'n enorme uitdaging dat wanneer je daar extra variabelen aan gaat toevoegen als blokkerende wielen en 'foute' versnellingen het allemaal wel héél erg lastig wordt.

Zelfs wanneer je dat perfect beheerst moet je het ook nog voor elkaar krijgen dit consistent te doen. Ook dan zijn we er nog niet want dan moet in de race nog instaat zijn om andere rijders in te schatte, te ontwijken, in te halen, andere lijnen te rijden.

Zo'n f1 game is gewoon een hele kluif.

Dan mijn punt, waar je in een game als Forza/project cars gerust een seconde per rondje 'krijgt' omdat je zelf schakelt geeft F1 2019 je eigenlijk geen beloning. Wat mij betreft is het voor normale steverlingen dus kiezen tussen echt racen op de limiet en simulatie. Als ik ABS uitgooi en zelf ga schakelen dat is helemaal prima, maar de ai op 80 verslaan lukt me dan niet. Dan maak ik teveel fouten.

Persoonlijk vind ik vooral het racen leuk, vooral ook omdat de AI in deze game best een aardig gevecht kan neerzetten en het ook te combineren is met online spelers. Ga je meer voor de simulatie dan maak je daar wellicht een andere keuze in en leun je mogelijk wat meer op lagere AI en/of flashbacks. Simulatie en racen is natuurlijk wel te combineren, maar dan moet je echt goed zijn.
Uiteindelijk, moet een ider natuurlijk doen wat hij/zij leuk vindt.
Helemaal mee eens.

[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 20-09-2019 11:27]

• Denn666
@Prev Ik doe het via de xbox app, stuk makkelijker.
Ook de headset doe ik via de telefoon/app als ik aan het racen ben.
Zie je volgende keer wel online.

Gisteren ieder geval leuk potje gereden met @ChaosChameleon gisteren, gaan aardig gelijk op.

Heb gisteren middag even geprobeerd zonder diverse assists, maar hier haal ik op dit moment mijn plezier niet uit. Dan maar met assists.
Online is het sowieso een feest met al die torpedo's en dan nog schakelen en zonder belijning, nee dank je, frustrerend genoeg als je zelf al geen gekke fouten maakt.

• Rb88
Ik lees hier veel over torpedo's...

Spelen jullie dan niet gewoon een potje ranked? 5 laps of 25%...
Ik speel op de PS4 alleen maar ranked als ik online rijd. Mijn safety rating is S en daar kom je eigenlijk nooit een torpedo tegen..

Zodra je naar de unranked sessies gaat is het over en uit met de lol en wordt je alleen maar van de baan gebeukt.

• ChaosChameleon
@Rb88
Inderdaad, op ranked is het een stuk minder, maar als je nog geen rank A / S bent dan wordt daar ook gebeukt. En als je dan een hoge rank hebt, zitten er in de lobby maar een paar spelers, dus dat wordt ook snel saai.

• Rb88
Hoe ik makkelijk aan mijn S ranking ben gekomen is om eigenlijk gewoon zorgen dat je helemaal achteraan start en altijd uit de problemen probeert te blijven.

Dus in principe niemand inhalen want ze zouden zomaar ineens opzij kunnen komen om je van de baan te beuken. Mensen die je op een ronde gaat zetten heel voorzichtig benaderen en je bent eigenlijk binnen no time ranking S.

Daarna kan je heerlijk gaan racen. Ik zit eigenlijk altijd in lobbys met minimaal 10 man.

Wat ik het ergste vind van deze versie is dat je niet ranked in de F1 2019/F2 2018 auto's kan rijden en opgescheept zit met die lelijke multiplayer cars.

• ChaosChameleon
@Rb88
Daarna kan je heerlijk gaan racen. Ik zit eigenlijk altijd in lobbys met minimaal 10 man.
Hmm, dat is dan misschien een probleem op Xbox. Ik moet vaak lang wachten op een lobby, en dan zitten er meestal maar maximaal een man of vijf in, soms nog minder.
Wat ik het ergste vind van deze versie is dat je niet ranked in de F1 2019/F2 2018 auto's kan rijden en opgescheept zit met die lelijke multiplayer cars.
Ja klopt, dat is jammer inderdaad. Waarom hebben ze dat eigenlijk, je zou toch eigenlijk gewoon de F1 auto's kunnen gebruiken op 'Equal'?

• Rb88
Ik ben dan ook weer grotendeels terug gegaan naar F1 2018 omdat je daar leuke kampioenschappen in elkaar kon zetten en lekker met vrienden kon racen.

Dat is allemaal slechter in F1 2019, waar er gewoon features missen en er bijna niet geluisterd wordt naar de community.
Het ergste in het hele verhaal is dat er een goed werkende feature wordt verwijderd uit de game(online championship, volledig aanpasbaar aan jouw wensen, weermodel, automatische saves tussen sessies in, aantal banen, aantal coureurs) om vervolgens een slechte implementatie van de league mode te introduceren.

Hopelijk blijven ze de game updaten totdat de leagues gefixed zijn. Tot die tijd blijf ik grotendeels F1 2018 rijden met een groepje vrienden.

• sdk1985
Unranked kom ik bijzondere dingen tegen. In singapore schampte een ferrari de muur (die bocht met dat rode kussen). Ik zag het gebeuren en maak dus een ruime bocht eromheen aan de rechterkant. Vervolgens wijkt die ferrari vol naar rechts uit zodat hij me bijna raakt. Aangezien ik maximaal rechts zat ging het goed. Echter de volgende bocht (naar links) rijdt hij vol gas op mijn achterkant en spin ik... Sommige mensen kunnen het niet hebben als ze zelf een fout maken en je er dan voorbij gaat 8)7 .
Rb88 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:08:
Ik ben dan ook weer grotendeels terug gegaan naar F1 2018 omdat je daar leuke kampioenschappen in elkaar kon zetten en lekker met vrienden kon racen.

Dat is allemaal slechter in F1 2019, waar er gewoon features missen en er bijna niet geluisterd wordt naar de community.
Het ergste in het hele verhaal is dat er een goed werkende feature wordt verwijderd uit de game(online championship, volledig aanpasbaar aan jouw wensen, weermodel, automatische saves tussen sessies in, aantal banen, aantal coureurs) om vervolgens een slechte implementatie van de league mode te introduceren.

Hopelijk blijven ze de game updaten totdat de leagues gefixed zijn. Tot die tijd blijf ik grotendeels F1 2018 rijden met een groepje vrienden.
Loste het toevoegen van de f1 2019 modellen aan de leagues niet je problemen op?

[Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2019 14:17]

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Waarom rijdt Gastly nog steeds bij Red Bull, had verwacht dat ze dit allang gefixed hadden..

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• sdk1985
Ik ben trouwens geupgrade naar een 34 inch curved ultrawide en voor F1 is dat echt geweldig qua immersie, echt een stap boven 32 inch 16:9. Echt een aanrader! pricewatch: Acer Predator X34P Zwart

[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2019 15:30]

• Rb88
sdk1985 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:16:
Unranked kom ik bijzondere dingen tegen. In singapore schampte een ferrari de muur (die bocht met dat rode kussen). Ik zag het gebeuren en maak dus een ruime bocht eromheen aan de rechterkant. Vervolgens wijkt die ferrari vol naar rechts uit zodat hij me bijna raakt. Aangezien ik maximaal rechts zat ging het goed. Echter de volgende bocht (naar links) rijdt hij vol gas op mijn achterkant en spin ik... Sommige mensen kunnen het niet hebben als ze zelf een fout maken en je er dan voorbij gaat 8)7 .

[...]

Loste het toevoegen van de f1 2019 modellen aan de leagues niet je problemen op?
Nope. Ik mis nog steeds dat er na iedere sessie gesaved wordt. De connectie issues in 2019 league mode gebeurden nog veel te vaak. Tijdens een race verliest er altijd wel 1 van de 8 gasten de verbinding. Je kan vervolgens opnieuw de sessie inkomen maar je kan je wagen dan niet overnemen.

De enkele keer dat dit gebeurde in F1 2018 online championship mode starten we de race of kwalificatie opnieuw.
Het was echter schering en inslag met F1 2019 en dit zorgt ervoor dat alle lol met de league mode er wel af is.

Het enige wat ons soms nog lukt is met zoveel mogelijk in een ranked 25% sessie komen. Gezien dat niet veel mensen dit spelen lukt het ons nog wel om met zn 8en in zo'n sessie te komen. Ook hebben we daar nooit verbindingsproblemen.

Ik vind het nog steeds te bizar voor woorden dat een hele mooie feature (Online Championship) gewoon verwijderd is uit de game.

• Amaze86
  • Laatst online: 21:28
Rb88 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:21:
Hier baal ik zo van,was voor mij een no-go daarom de game allang verkocht.

Waarom hebben ze dit zo gemaakt eigenlijk,voorheen kon je in elke f1 met orginele autos racen ranked online.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• sdk1985
Rb88 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:26:
[...]

Nope. Ik mis nog steeds dat er na iedere sessie gesaved wordt. De connectie issues in 2019 league mode gebeurden nog veel te vaak. Tijdens een race verliest er altijd wel 1 van de 8 gasten de verbinding. Je kan vervolgens opnieuw de sessie inkomen maar je kan je wagen dan niet overnemen.

De enkele keer dat dit gebeurde in F1 2018 online championship mode starten we de race of kwalificatie opnieuw.
Het was echter schering en inslag met F1 2019 en dit zorgt ervoor dat alle lol met de league mode er wel af is.

Het enige wat ons soms nog lukt is met zoveel mogelijk in een ranked 25% sessie komen. Gezien dat niet veel mensen dit spelen lukt het ons nog wel om met zn 8en in zo'n sessie te komen. Ook hebben we daar nooit verbindingsproblemen.

Ik vind het nog steeds te bizar voor woorden dat een hele mooie feature (Online Championship) gewoon verwijderd is uit de game.
Dat is wel vervelend. Bij ons is tot heden nog niemand er uitgegooid. Wel is er een enkele keer iemand gecrasht (iets met radeon :+ ). Er is wel een AI die het overneemt en ik ging er eigenlijk vanuit dat je dan wel terug kon komen. Blijkbaar niet dus!

Maargoed, als je iedereen kent dan zou ik iedereen die mee wil doen verplichten DMZ op zijn of haar modem in te schakelen. Dan ben je van een hoop gezeur af.

Ik verbaas mij verder niet dat er features verdwijnen. In de eerste game mét multiplayer, f1 2011, kon je al een volwaardige campaign online spelen inclusief R&D. Vervolgens is dat er allemaal uitgesloopt.
Amaze86 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:03:
[...]

Hier baal ik zo van,was voor mij een no-go daarom de game allang verkocht.

Waarom hebben ze dit zo gemaakt eigenlijk,voorheen kon je in elke f1 met orginele autos racen ranked online.
Ik vermoed dat ze microtransacties in de game wilde verwerken en daar zijn skins tegenwoordig een geaccepteerde vorm voor. Skins op de gelicenseerde wagens mag wellicht niet, dus dan zullen ze wel een apart modelletje hebben gepakt voor multiplayer.

Als ze de normale 'equal' handling aan de multiplayer car toevoegen is wat mij betreft het grootste probleem opgelost.

[Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2019 20:06]

• JoteW
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:11

JoteW

FIFA / F1

Wanneer ik in de FP veel oefen en rondes maak krijg je uiteraard door waar je rempunten liggen. Nou sta ik met AI op 98 met een nieuwe career met Williams. Startte op p20 op 2 tiende van coureur 1 Kubica wat allemaal wel logisch is. Wat ik dan weer minder logisch vind is hoe vroeg en traag ze door de bochten gaan tijdens de race. Heb niet het idee dat ik later in rem dan tijdens de vrije trainingen ofzo.. AI omhoog zetten Naar 105 ofzo is niet echt een optie want dan rijd ik ineens 3 sec trager dan degene op P19 (bewijze van spreken dan maar je snapt het punt).

Iemand tips?

Twente komt eraan!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JoteW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:08:
Wanneer ik in de FP veel oefen en rondes maak krijg je uiteraard door waar je rempunten liggen. Nou sta ik met AI op 98 met een nieuwe career met Williams. Startte op p20 op 2 tiende van coureur 1 Kubica wat allemaal wel logisch is. Wat ik dan weer minder logisch vind is hoe vroeg en traag ze door de bochten gaan tijdens de race. Heb niet het idee dat ik later in rem dan tijdens de vrije trainingen ofzo.. AI omhoog zetten Naar 105 ofzo is niet echt een optie want dan rijd ik ineens 3 sec trager dan degene op P19 (bewijze van spreken dan maar je snapt het punt).

Iemand tips?
Rijden ze niet langzamer om banden te sparen dan? Slijtage en brandstofniveau is ook weer zo'n dingetje. Haal jij de pitstop window makkelijk en rij je de race uit met voldoende brandstof en nog genoeg grip in de banden?

• petervandamned
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-12 09:37
technische vraag :

Ik speel met meerdere systemen in de mancave. Lan game gaat prima !

Maar op het moment dat we online sessies gaan maken en rijden. lijkt het wel of de tijden van een van de pc's minder wordt. terwijl we dan zelfde setting gebruiken. Of op alle systemen geen settings. Ook aan de verbinding zal het niet liggen. 500 / 500 Alle systemen hebben redelijk high end componenten. Verschillende sturen OA fanatek, thrustmaster 300, G27, G25. Alles bekabeld met cat5E. andere utp hub's getest, rechtstreeks op de fritsbox. Aangezien ik deze serie sinds 2010 gebruik hebben we in het verleden ooit eens een kabel naar de toenmalige buur gegooid, dat ging prima toen.
Andere race games hebben hier geen last van eigenlijk, maar wij willen echt met de juiste f1 cars rijden.

Iemand ervaring met meerdere systemen te gelijk online ? bedoel dan niet professioneel. Maar thuis en de game hosten.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Patch is nu beschikbaar:
http://blog.codemasters.com/f1-2019-patch-notes/
Codemasters Blog

F1® 2019 – Patch Notes
F1® 2019 PATCH NOTES – v1.12
Patch 1.12 is now out on all platforms. You may notice that this is patch 1.12 – we’ve combined patch 1.11 with patch 1.12, so that we can give you as many fixes as we possible and to ensure that the F2 2019 content is the best that it can be before you take to the track.
  • F2 2019 Season added
  • 2019 McLaren updated to Monza livery
  • Various texture fixes for 2019 McLaren and Ferrari cars
  • AI rebalanced in wet conditions
  • Addressed a crash occurring after Q3 within leagues
  • Ability to disable voting in private leagues has been added
  • Fanatec DD1 wheel base is now recognised on PS4
  • Addressed an issue where the Reach Level 50 achievement would not unlock for some users
  • Various Ranked Skill rating improvements
  • Various other fixes and stability improvements
Vooral naar F2 2019 keek ik wel uit

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hopelijk rijdt gastly nu ook niet meer voor Red Bull

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:13

Hoogie2004

Whohooooo

Ik rij nog steeds puur met de F2, die wagens vind ik vele malen leuker :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:57:
Die heeft nog nooit voor Red Bull gereden.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:55:
[...]

Die heeft nog nooit voor Red Bull gereden.
Haha leef je nog in het seizoen van 2018?
Hij zit helaas na de patch nog steeds bij Red Bull :/

Slecht hoor Codemasters

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:19:
[...]

Haha leef je nog in het seizoen van 2018?
Hij zit helaas na de patch nog steeds bij Red Bull :/

Slecht hoor Codemasters
De man heet Gasly...

• sdk1985
petervandamned schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:01:
technische vraag :

Ik speel met meerdere systemen in de mancave. Lan game gaat prima !

Maar op het moment dat we online sessies gaan maken en rijden. lijkt het wel of de tijden van een van de pc's minder wordt. terwijl we dan zelfde setting gebruiken. Of op alle systemen geen settings. Ook aan de verbinding zal het niet liggen. 500 / 500 Alle systemen hebben redelijk high end componenten. Verschillende sturen OA fanatek, thrustmaster 300, G27, G25. Alles bekabeld met cat5E. andere utp hub's getest, rechtstreeks op de fritsbox. Aangezien ik deze serie sinds 2010 gebruik hebben we in het verleden ooit eens een kabel naar de toenmalige buur gegooid, dat ging prima toen.
Andere race games hebben hier geen last van eigenlijk, maar wij willen echt met de juiste f1 cars rijden.

Iemand ervaring met meerdere systemen te gelijk online ? bedoel dan niet professioneel. Maar thuis en de game hosten.
Zou eerst even vaststellen of het een probleem is ja/nee. Je kunt een private unranked sessie aan maken en simpelweg een practise opengooien en rondetijden bekijken.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wauw dat je om een typfout zo moeilijk doet :p
Dacht serieus wtf is die wel bij xD

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:44:
[...]

Wauw dat je om een typfout zo moeilijk doet :p
Dacht serieus wtf is die wel bij xD
Vind dat niet echt een typefout, maargoed...

Gasly zit nog steeds bij RB.
Sterker nog: Hubert zit nog bij Arden.

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:51
Helaas niet, dat was eigenlijk het 1e wat ik controleerde en wat me stoort aan de game.

Zou het kunnen zijn dat ze problemen verwachten met career progress enz. als ze de drivers wisselen?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• sdk1985
MikeyMan schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:58:
[...]

Vind dat niet echt een typefout, maargoed...

Gasly zit nog steeds bij RB.
Sterker nog: Hubert zit nog bij Arden.
In de career worden een paar coureurs überhaupt vervangen door die gasten uit de proloog. Dus ik kan mij persoonlijk niet echt druk maken over waar gasly nu zit. Laat ze eerst die neppe gasten maar eens uit de career halen.

[Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 26-09-2019 23:15]

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Nieuwe dikke update waar iedereen op heeft gewacht!

http://blog.codemasters.com/f1-2019-patch-notes/
Patch 1.12 is now out on all platforms. You may notice that this is patch 1.12 – we’ve combined patch 1.11 with patch 1.12, so that we can give you as many fixes as we possible and to ensure that the F2 2019 content is the best that it can be before you take to the track.
  • F2 2019 Season added
  • 2019 McLaren updated to Monza livery
  • Various texture fixes for 2019 McLaren and Ferrari cars
  • AI rebalanced in wet conditions
  • Addressed a crash occurring after Q3 within leagues
  • Ability to disable voting in private leagues has been added
  • Fanatec DD1 wheel base is now recognised on PS4
  • Addressed an issue where the Reach Level 50 achievement would not unlock for some users
  • Various Ranked Skill rating improvements
  • Various other fixes and stability improvements

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@sdk1985 de update voegt F2 2019 toe...

@AnonymousWP stond al vermeld.

• petervandamned
sdk1985 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:33:
[...]

Zou eerst even vaststellen of het een probleem is ja/nee. Je kunt een private unranked sessie aan maken en simpelweg een practise opengooien en rondetijden bekijken.
Dat is wat we ook doen
Met de maat waar ik elke week mee rij. Gisteren ook eerst lan sessie rusland. Rijden we na genoeg zelfde tijden. Settings verschillen niet veel van elkaar. Gaan we online rijden we de eerste ronde ongeveer gelijk, daarna rij ik secondes per ronde weg van hem. Andere die inloggen en mee doen waren er max 10 of zo. Is al jaren aan de hand bij Codemasters en deze race game.
Nieuwe patch ook weer geen MP dingen.

• sdk1985
petervandamned schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:55:
[...]

Dat is wat we ook doen
Met de maat waar ik elke week mee rij. Gisteren ook eerst lan sessie rusland. Rijden we na genoeg zelfde tijden. Settings verschillen niet veel van elkaar. Gaan we online rijden we de eerste ronde ongeveer gelijk, daarna rij ik secondes per ronde weg van hem. Andere die inloggen en mee doen waren er max 10 of zo. Is al jaren aan de hand bij Codemasters en deze race game.
Nieuwe patch ook weer geen MP dingen.
Een seconde lijkt me duidelijk. Maar draai het nu eens om; als je van machine wisselt, rijdt je vriend dan ineens een seconde weg online???

• petervandamned
sdk1985 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:42:
[...]

Een seconde lijkt me duidelijk. Maar draai het nu eens om; als je van machine wisselt, rijdt je vriend dan ineens een seconde weg online???
Bij omwisselen is het zelfde verhaal De ene machine is sneller online maakt niet uit wie er mee rijdt

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 00:40

Racing_Reporter

Mediaproducent

V-sync / framerate issues?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• sdk1985
petervandamned schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:08:
[...]

Bij omwisselen is het zelfde verhaal De ene machine is sneller online maakt niet uit wie er mee rijdt
En als je alleen met de trage machine online gaat, haal je dan wel de tijden die je verwacht?

• petervandamned
sdk1985 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:04:
[...]

En als je alleen met de trage machine online gaat, haal je dan wel de tijden die je verwacht?
Het wisselt de ene keer is pc 1 sneller als we met meerdere rijden de andere keer pc2

• petervandamned
nee dat zit op 3 systemen goed

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 04-12 21:43
Mogge,

Misschien iemand hier die me kan helpen. Ik speel al een tijd met een Thrustmaster TMX Pro, eind van het jaar komt er al het goed is een Fanatec. Maar nu is het rijden in F1 2019 voor mij niet echt een succes.

Wat is het probleem? Nou, als ik rem(en dat doe je af en toe) dan remt de wagen niet. Iig niet zoals ik het wil. Ik heb geen blokkade op de wielen dus dat gaat wel goed. Maar neem bv Spa. De eerste bocht na start finish. Vol gas, in de 7 of 8. Remmen, terug naar de 2 en vol gas erop. Prima, alleen als ik rem en terug schakel dan kan ik sturen wat ik wil, ik haal die bocht niet. Snelle bocht zoals Monza in het begin, zelfde. Ik ga rechtdoor...

Nu heb ik al zitten klooien met de FFB settings, maar dat helpt tot nu toe niet. Als ik in de settings van de hardware kijk lijkt het als of de rem zo nu en dan niet de gehele kracht pakt. Ik druk hem vol in maar hij gaat in 2 stappen.

Settings Hardware:
Algemene Kracht van alle effecten: 100%
Constant: 100%
Terugkerend: 100%
Vering: 100%
Demping: 5%
Zelfcentring: door game zelf

Ingame:
Steering Deadzone, Steering Linearity 0
Steering Saturation: 60
Throttle, alles op 0
Brake alles op 0 behalve Brake Saturation die staat op 50. Al heb ik het idee dat dit geen klap uitmaakt of ik het op 0 zet of 100.

Verder:
Vibration&FFBS On
Strenght: 50
Rumble: 35
Off Track: 35
Wheel Damper: 25
Understeer Enhance: off

(Ik hoop dat ik dit niet met Fanatec ga hebben)

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-12 19:19
Kloever schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:41:
Mogge,

Misschien iemand hier die me kan helpen. Ik speel al een tijd met een Thrustmaster TMX Pro, eind van het jaar komt er al het goed is een Fanatec. Maar nu is het rijden in F1 2019 voor mij niet echt een succes.

Wat is het probleem? Nou, als ik rem(en dat doe je af en toe) dan remt de wagen niet. Iig niet zoals ik het wil. Ik heb geen blokkade op de wielen dus dat gaat wel goed. Maar neem bv Spa. De eerste bocht na start finish. Vol gas, in de 7 of 8. Remmen, terug naar de 2 en vol gas erop. Prima, alleen als ik rem en terug schakel dan kan ik sturen wat ik wil, ik haal die bocht niet. Snelle bocht zoals Monza in het begin, zelfde. Ik ga rechtdoor...

Nu heb ik al zitten klooien met de FFB settings, maar dat helpt tot nu toe niet. Als ik in de settings van de hardware kijk lijkt het als of de rem zo nu en dan niet de gehele kracht pakt. Ik druk hem vol in maar hij gaat in 2 stappen.

Settings Hardware:

Ingame:
Throttle, alles op 0
Brake alles op 0 behalve Brake Saturation die staat op 50. Al heb ik het idee dat dit geen klap uitmaakt of ik het op 0 zet of 100.

Verder:
Vibration&FFBS On

Heb je bepaalde assists aanstaan?

• Kloever
Jordy8 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Heb je bepaalde assists aanstaan?
Alleen TC op low op het moment.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:24
Klinkt meer alsof het een hardware matig probleem is en niet software. In de Fanatec software kan ik testen (zien) hoever ik mijn pedalen induw, als je iets soortgelijks hebt zou ik zo eens even kijken wat de hardware voor een output geeft. Dat hoort gewoon lineair te zijn natuurlijk, zo niet, dan weet je waar het probleem ligt.
Heb je (ingame) ABS uitstaan? In F1 2019 is het vreselijk rijden als je dat uit hebt staan(tbh).

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-12 19:19
Met ABS uit moet je inderdaad met enig gevoel kunnen remmen, anders blokkeert de boel en ga je rechtuit.

Je kan in windows ook kijken of de pedalen wel het juiste bereik halen.

• Kloever
Pyr0_ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Klinkt meer alsof het een hardware matig probleem is en niet software. In de Fanatec software kan ik testen (zien) hoever ik mijn pedalen induw, als je iets soortgelijks hebt zou ik zo eens even kijken wat de hardware voor een output geeft. Dat hoort gewoon lineair te zijn natuurlijk, zo niet, dan weet je waar het probleem ligt.
Heb je (ingame) ABS uitstaan? In F1 2019 is het vreselijk rijden als je dat uit hebt staan(tbh).
Ik heb ABS, meende ik, uit staan. Zal het vanavond eens nakijken.
Jordy8 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:57:
Met ABS uit moet je inderdaad met enig gevoel kunnen remmen, anders blokkeert de boel en ga je rechtuit.

Je kan in windows ook kijken of de pedalen wel het juiste bereik halen.
Als ik de pedalen vollidig intrap dan heb ik wel volledig bereik. Maar dat gaat in 2 stappen. Eerst half en dan na een 2tal seconden de rest. Tegen die tijd zit ik al in de muur.

Ik las ergens dat het ook de firmware kon zijn. Vanavond die ook maar eens verwijderen. Viel me ook al op dat de GT in Project Cars 2 het zelfde issue hadden.

• sdk1985
Mogge,

Settings Hardware:

Ingame:
Throttle, alles op 0

Verder:
Vibration&FFBS On

Je weet wat break saturation doet? Want dat houdt in dat je +50 aan je input toevoegt. Niet heel gek dat je dan binair gedrag ondervind... Als je eerder maximaal wil remmen dan kun je beter naar een deadzone kijken en als je gevoeliger wil remmen dan moet de linearity omhoog.

• Kloever
sdk1985 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:27:
[...]

Je weet wat break saturation doet? Want dat houdt in dat je +50 aan je input toevoegt. Niet heel gek dat je dan binair gedrag ondervind... Als je eerder maximaal wil remmen dan kun je beter naar een deadzone kijken en als je gevoeliger wil remmen dan moet de linearity omhoog.
Ik weet wat het is. Het was ook om te testen. Maar of ik er nu 0 of 100 neer zet, het maakt niet uit. Maar we gaan dat ook eens testen.

• Kloever
Ik heb gisteren de Firmware eraf gehaald en er weer op. Hij doet het nu weer redelijk goed.

Had nog een test gedaan. Als ik mijn rem vol intrapte dan kreeg ik maar 50% feedback. Hield ik de rem vast ging hij na een paar tellen naar 80%. Verder kwam hij niet. Maar niet constant 80%, hij schommelt behoorlijk.

Heb na de eerste test meteen de Saturation eraf gehaald, dat was dus niks toen de rem weer werkte.

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:51
Volgens deze post van codemasters op het forum wordt het bij een volgende patch gefixed

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Henkus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Volgens deze post van codemasters op het forum wordt het bij een volgende patch gefixed

[Afbeelding]
Gelukkig want we zijn ondertussen alweer 4 races verder :) bedankt voor uw tip!

[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 03-10-2019 10:32]

• martini1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-10 15:04
Even een vraagje over de leaderboards bij het onderdeel time trial. Ik rijdt al een tijdje op Japan en mijn snelste tijd op de xbox met thrustmaster steering wheel zonder assists is een 1.30.167.

Nu zie ik bovenaan de leaderboard tijden van 1.26.xxx

Ben ik echt ruim 3sec per ronde langzamer of hebben deze gasten bepaalde tricks?
Welke tijden rijden jullie zo al?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik leg de game eerst opzij tot ze de boel fixen, Gasly rijdt tot mijn grote verbazing nog steeds bij Red Bull.

• Aartstyle
martini1 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:55:
Even een vraagje over de leaderboards bij het onderdeel time trial. Ik rijdt al een tijdje op Japan en mijn snelste tijd op de xbox met thrustmaster steering wheel zonder assists is een 1.30.167.

Ben ik echt ruim 3sec per ronde langzamer of hebben deze gasten bepaalde tricks?
Ik rij op de pc en kom tot 1.29.1 Ook een thrustmaster t150 zonder assists. Zou ook niet weten hoe ik in de 126 kom een 1.28,5 zou moeten lukken met een perfecte ronde. Wellicht rijden die gasten met toch nog preciezere sturing (de fanatec en simracing stuff).

• sdk1985
martini1 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:55:

Japan heb ik pas een minuut of 30 gedaan en daar zit ik met controller ook op de 1.30. Interessanter is je leaderboard percentage. Ik zit met mijn 1.30 op 30%, dus dan ben ik sneller dan 70% van de overige spelers. Mijn 'beste' baan is de hungaroring waarbij ik een 16% tijd heb weten te noteren. In mijn ervaring zit het verschil meestal in af snij stukjes en niet zozeer in nog precieser kunnen sturen (wat natuurlijk ook helpt).
Kloever schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:56:
Ik heb gisteren de Firmware eraf gehaald en er weer op. Hij doet het nu weer redelijk goed.

Had nog een test gedaan. Als ik mijn rem vol intrapte dan kreeg ik maar 50% feedback. Hield ik de rem vast ging hij na een paar tellen naar 80%. Verder kwam hij niet. Maar niet constant 80%, hij schommelt behoorlijk.

Heb na de eerste test meteen de Saturation eraf gehaald, dat was dus niks toen de rem weer werkte.
RMA sturen dus?
G_Dragon schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:54:
Ik leg de game eerst opzij tot ze de boel fixen, Gasly rijdt tot mijn grote verbazing nog steeds bij Red Bull.
Als ze het echt goed willen doen dan programmeren ze per circuit wie er bij red bull zit :+ .

[Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 14-10-2019 13:21]

• Kloever
sdk1985 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Japan heb ik pas een minuut of 30 gedaan en daar zit ik met controller ook op de 1.30. Interessanter is je leaderboard percentage. Ik zit met mijn 1.30 op 30%, dus dan ben ik sneller dan 70% van de overige spelers. Mijn 'beste' baan is de hungaroring waarbij ik een 16% tijd heb weten te noteren. In mijn ervaring zit het verschil meestal in af snij stukjes en niet zozeer in nog precieser kunnen sturen (wat natuurlijk ook helpt).

[...]

RMA sturen dus?
Hij is inmiddels 3 jaar oud. Dus helaas. Het is nu te doen, maar soms weigert hij. Ach, nog een maand en dan komt er Fanatec spul

• Card Nox
Toevallig gisteren wat laps op Japan gereden. Bleef haken op 28.2 maar een hoge 27 lukt me nog wel. Die 26er mannen zijn gewoon betere coureurs.

Check BV TRL Limitless op YouTube. Die rijd met een TM PC racer oid, is terug gestapt van een Fanatec DD stuur. Het zijn de skills, niet de gear.

Edit: op controller zijn ze net zo snel / slechts marginaal langzamer.

[Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 14-10-2019 19:14]

• JoteW

JoteW

FIFA / F1

Zie in Time Trial soms ook dat coureurs die bepaalde tijden zetten met assists rijden. Nou heb ik voor het eerst Japan gereden zonder assists en met een Thrustmastet T150 Pro maar man man dan is die baan lastig zeg als je er voor het eerst rijdt. zat 5 seconden in tussen mij zonder assists en een andere coureur met assists...

Twente komt eraan!

• Card Nox
Zonder assist is toch leuker, heb de erste 2 sagen met assist gereden en toen uitgezet. Het is gewoon veel uitdagender en meer bevredigend wanneer jij de auto op de baan houd ipv de assists.

• JoteW

JoteW

FIFA / F1

Heb Traction Control als enige assist nog aan staan en op medium staan. Kan iemand mij de voor en nadelen hiervan vertellen? Wat doet deze optie precies?

Twente komt eraan!

• Pyr0_
TC zorgt ervoor dat je banden niet doorspinnen als je op het gas gaat. Dan knijpt de computer in de auto het vermogen naar bepaalde wielen toe om te zorgen dat ze niet spinnen. Dit zorgt voor onnatuurlijk gedrag van de auto, zeker in spellen. TC limiteert eigenlijk altijd je ronde tijden want zodra je de auto zelf onder controle kunt houden kun je veel beter op het randje van de grip rijden en aanvoelen wanneer je auto begint met oversturen. Het is even wennen in auto's met zoveel vermogen zoals een F1 wagen, maar het is goed te doen, gewoon je rechtervoet in bedwang houden ;)

• sdk1985
JoteW schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:58:
Zie in Time Trial soms ook dat coureurs die bepaalde tijden zetten met assists rijden. Nou heb ik voor het eerst Japan gereden zonder assists en met een Thrustmastet T150 Pro maar man man dan is die baan lastig zeg als je er voor het eerst rijdt. zat 5 seconden in tussen mij zonder assists en een andere coureur met assists...
In de time trial modus kun je goed zien hoeveel tijd het je kost / oplevert met en zonder bepaalde assists. Elke ronde is met low fuel en goede banden zonder dat je een pitstop hoeft te maken. Zit bij solo.
Pyr0_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:56:
TC zorgt ervoor dat je banden niet doorspinnen als je op het gas gaat. Dan knijpt de computer in de auto het vermogen naar bepaalde wielen toe om te zorgen dat ze niet spinnen. Dit zorgt voor onnatuurlijk gedrag van de auto, zeker in spellen. TC limiteert eigenlijk altijd je ronde tijden want zodra je de auto zelf onder controle kunt houden kun je veel beter op het randje van de grip rijden en aanvoelen wanneer je auto begint met oversturen. Het is even wennen in auto's met zoveel vermogen zoals een F1 wagen, maar het is goed te doen, gewoon je rechtervoet in bedwang houden ;)
In geval van deze game valt er in mijn ervaring meer te verliezen dan te winnen. Een keer spinnen en je race is klaar.

Los daarvan vraag ik mij dan wel even af hoeveel tijd het jou op een willekeurig circuit kost als je tv van off naar medium zet. Ik zou zeggen probeer het eens. Ik kan het zelf niet proberen want mijn tijden worden dan alleen maar slechter tot nu toe :P .

[Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 16-10-2019 15:32]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het wel leuk om wat uitdaging in rijden te hebben, maar wil ook wel races winnen, snelle tijden rijden en niet moeten grijpen naar flashbacks omdat de achterkant weer op onvoorspelbare wijze de voorkant wilde inhalen. Het is niet alsof de game feilloos is, dat je met gerust hard die assist helemaal uit kunt stellen. Zelfs met TC helemaal aan, heb je regelmatig op banen dat de achterkant weg springt.

Maar goed, de een houdt ervan om een game op de allermoeilijkste stand uit te spelen, de ander neemt genoegen met wat minder spanning. Zo haal ik niet meer plezier uit een overwinning als ik hem met minder assists haal. Dan neemt de frustratie alleen maar toe dat het ook niet meer leuk is en er geen extra vreugde bij komt.

• Pyr0_
Daar kan ik me ook wel in vinden @Martinspire, het moet wel leuk blijven. Maar ik moet ook wel zeggen dat TC me nooit veel moeite heeft gekost om onder controle te houden, zolang je niet als een idioot op het gas gaat en goed doseert na een langzame bocht heb ik zelden zulke snaps dat ik 'm echt verlies.
Waar ik persoonlijk dan wel weer veel moeite mee heb is ABS uit zetten. Waar ik in Forza al jaaaren zonder ABS rij en daar echt wel redelijke tijden rij (heel regelmatig top 1% leaderboard). Lukt me dit met geen mogelijkheid bij F1 2019, na een lang recht stuk remmen gaat vaak nog wel, maar de wat complexere rempunten (vooral bij trailbraken) gaan steevast mis, bij de minste of geringste aanraking een lockup. Paar keer geprobeerd maar dan begin ik zó voorzichtig te rijden dat ik echt secondes per lap langzamer ben. Laat staan dat ik tijd erdoor win. Daar irriteer ik me dan meer aan dan aan het feit dat ik niet alle assists uit heb.

• sdk1985
Het zal ook schelen of je online of offline speelt aangezien je online geen flashbacks hebt. Ik kwam toevallig gisteren in een race waarbij de host het zo had ingesteld dat niemand ABS en TC had. Ik had dat niet gezien dus stond bij de start direct achterstevoren :P. Daarna nog iets van 10e geworden omdat circa de helft de sessie vrij snel verliet. Maar ik had moeite met het bijhouden van de 'ghosts'.

Hoe dan ook; in tegenstelling tot andere racegames is het in f1 totaal niet zo dat het uitzetten van assists een magische oplossing is om sneller te rijden. Veel andere race games geven de speler een penalty voor het gebruik van assists.
Zelfs met TC helemaal aan, heb je regelmatig op banen dat de achterkant weg springt.
Ik los dat op met mijn setup. Met de default 6/6 setup zijn er inderdaad wat banen met booby traps zoals Spanje en Japan.
Pyr0_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:07:
Daar kan ik me ook wel in vinden @Martinspire, het moet wel leuk blijven. Maar ik moet ook wel zeggen dat TC me nooit veel moeite heeft gekost om onder controle te houden, zolang je niet als een idioot op het gas gaat en goed doseert na een langzame bocht heb ik zelden zulke snaps dat ik 'm echt verlies.
Waar ik persoonlijk dan wel weer veel moeite mee heb is ABS uit zetten. Waar ik in Forza al jaaaren zonder ABS rij en daar echt wel redelijke tijden rij (heel regelmatig top 1% leaderboard). Lukt me dit met geen mogelijkheid bij F1 2019, na een lang recht stuk remmen gaat vaak nog wel, maar de wat complexere rempunten (vooral bij trailbraken) gaan steevast mis, bij de minste of geringste aanraking een lockup. Paar keer geprobeerd maar dan begin ik zó voorzichtig te rijden dat ik echt secondes per lap langzamer ben. Laat staan dat ik tijd erdoor win. Daar irriteer ik me dan meer aan dan aan het feit dat ik niet alle assists uit heb.
De truuk schijnt te zijn dat je niet meer dan 60% je rempedaal mag gebruiken wanneer je gaat remmen en sturen. Met een controller is dat dus niet te doen.

[Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 16-10-2019 18:09]

• Pyr0_
@sdk1985, ik rij zelf met stuur gelukkig, kan me wel voorstellen dat het met een controller wel héél lastig word.. En ja dat je niet vol kan remmen en sturen tegelijk spreekt voor zich hoop ik. :p Maar dan nog heb je bizar snel een lockup. En dat zorgt er dus voor dat ik veel te voorzichtig ga rijden, met abs aan weet ik precies wat de wagen doet en kan ik dus eigenlijk altijd laat remmen en blijven pushen. Misschien dat ik nog een klein beetje winst kan pakken met ABS uit, maar het is me de moeite niet waard. Speel voornamelijk offline en online ben ik meestal toch wel een van de snelste in de lobby. :9

• sdk1985
Pyr0_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:17:
@sdk1985, ik rij zelf met stuur gelukkig, kan me wel voorstellen dat het met een controller wel héél lastig word.. En ja dat je niet vol kan remmen en sturen tegelijk spreekt voor zich hoop ik. :p Maar dan nog heb je bizar snel een lockup. En dat zorgt er dus voor dat ik veel te voorzichtig ga rijden, met abs aan weet ik precies wat de wagen doet en kan ik dus eigenlijk altijd laat remmen en blijven pushen. Misschien dat ik nog een klein beetje winst kan pakken met ABS uit, maar het is me de moeite niet waard. Speel voornamelijk offline en online ben ik meestal toch wel een van de snelste in de lobby. :9
Was denk ik niet helemaal duidelijk. Ik snap dat je weet dat je niet mag remmen en sturen tegelijk. Maar op reddit staat een stuk dat de remdruk überhaupt nooit boven de 60% moet. Dat had te maken dat de wagens 'te goed' remmen en dat de coureurs in het echt ook niet 100% van de maximale remdruk gebruiken in deze wagens. Op televisie zie je dat niet omdat momenteel de remduk alleen binair wordt weergeven (remmen of niet remmen).

• Pyr0_
@sdk1985 ahh, op die fiets. En ik neem aan dat je dan de stand van het pedaal bedoelt en niet de instelling in de setups om je remdruk aan te passen. Ik kan me wel vinden in dat de wagens inderdaad 'te goed' remmen, zelfs met abs aan zijn er maar heel weinig rempunten waar je echt vol (100%) in de rem gaat, want vaak kun je door op 60% (bv) te remmen juist veel later en gecontroleerder remmen. Maar misschien zit ik nu ook weer ervaringen in Forza (abs off) en F1 (abs on) door elkaar te halen :+ Speel het de laatste tijd beiden afwisselend waar ik me normaal focus op 1 spel.

Even wat anders. Zijn er hier meer mensen die F1 spelen in combinatie met een Fanatec CSW v2.5? Ik ben namelijk wel eens benieuwd naar andere hun FFB instellingen. Heb de mijne rechtstreeks van het Fanatec forum gekopieerd en het voelt opzich niet slecht maar tegenover Forza is het zo verschillend dat ik me afvraag welke nou 'meer klopt'.

• sdk1985
Pyr0_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:07:
@sdk1985 ahh, op die fiets. En ik neem aan dat je dan de stand van het pedaal bedoelt en niet de instelling in de setups om je remdruk aan te passen. Ik kan me wel vinden in dat de wagens inderdaad 'te goed' remmen, zelfs met abs aan zijn er maar heel weinig rempunten waar je echt vol (100%) in de rem gaat, want vaak kun je door op 60% (bv) te remmen juist veel later en gecontroleerder remmen. Maar misschien zit ik nu ook weer ervaringen in Forza (abs off) en F1 (abs on) door elkaar te halen :+ Speel het de laatste tijd beiden afwisselend waar ik me normaal focus op 1 spel.
Ja precies. De theorie is dat je het pedaal nooit helemaal indrukt, maar dat circa 60% de grens is waarbij de remdruk optimaal is.

• Prev
Rij zelf met alles uit behalve TC op Medium.
Remmen heb ik minder moeite mee, al kan het altijd beter.

Maar zonder TC, dat is toch wel lastig. Moet zeggen dat ik te gretig ben met op het gas gaan en dat komt denk ik weer doordat ik met TC op medium rijd (als je het dan weer vergelijkt met geen TC).

Ga binnenkort toch maar is een paar uur zonder TC proberen te rijden.

Grappig om te zien dat de een meer moeite heeft met remmen en de ander met het rijden zonder TC.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sdk1985 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:26:
[...]

Ja precies. De theorie is dat je het pedaal nooit helemaal indrukt, maar dat circa 60% de grens is waarbij de remdruk optimaal is.
Maar waarom zou je je rempedaal dan meer dan 60 willen geven? Wanneer heb je dat nodig als je toch daarboven je wielen blokkeert? Bij andere racegames zie ik het ook. Dat je bij bepaalde percentages optimaal zit. Waarom zou je je pedaal dan niet zo instellen dat je bij inrammen altijd dat aantal haalt?

Klinkt alsof je moeilijk wilt doen terwijl het ook makkelijk kan. Een bal op je neus balanceren terwijl je raced kan knap zijn maar weinig zinvol.

• Aartstyle
Volgens mij kan je best remmen hoor op 90/100%. Als ik niet hoef te sturen druk ik hem vol in en om het rempedaal vervolgens weer iets omhoog te laten komen om de bocht in te kunnen sturen. O.a. in bocht 1/2 suzuka en ik denk bocht 10 bahrein moet je sturen en remmen tegelijk. Daar kan je idd niet vol op de rem gaan staan zonder te blokkeren. Ik heb alleen de neiging om te snel terug te schakelen waardoor het remmen nog wel eens niet optimaal gaat.

• glydoscoop
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-12 17:50
Misschien al 1000x genoemd .. maar waarom klinkt met name de Honda. Totaaaal anders als in real live ?

• Card Nox
Aartstyle schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:11:
Ik heb alleen de neiging om te snel terug te schakelen waardoor het remmen nog wel eens niet optimaal gaat.
Dit heeft motor breaking en kan effectief zijn, maar te snel schakelen kan zorgen dat je achterwielen blokkeren en dan wordt het counter productief ;) Liever veel langzamer schakelen dan iets te snel.

• Aartstyle
1.15 update is er! oa de Albon-Gasly wissel, AI die gemiddeld wat minder snel start en online de mogelijkheid om achterblijvers te ghosten zodat ze je niet van de baan af kegelen.

• sdk1985
Patch notes
F1® 2019 PATCH NOTES – v1.15

Patch 1.15 is out on PC now, and will be out on PS4 and Xbox One pending first party approval. This patch contains the Alexander Albon and Pierre Gasly switch, as well as including our Halloween items! You’ll notice that this is patch 1.15 – we’ve combined this with patch 1.12, so that we can give you as many fixes as possible.

Alexander Albon and Pierre Gasly have been moved to Red Bull Racing and Toro Rosso – this will not affect existing career saves
AI Race start performance variance updated leading to slower starts by the AI on average
Mid-season driver transfer logic amended
Added options to disable driver transfers or limit to off-season transfers only
Addressed an issue with visual graining seen on specific graphics cards
Addressed an issue where FPS drops could be seen on PC
Cars being lapped will now ghost in online sessions
Teammate can now be selected at the start of a career
Grid penalties can now be seen during the pre-race grid rundown
Players can no longer re-join a team they were fired from in the same season in career
26 brand new customisation items including Halloween edition items

• tummeke393
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:08
Pyr0_ schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:07:
Even wat anders. Zijn er hier meer mensen die F1 spelen in combinatie met een Fanatec CSW v2.5? Ik ben namelijk wel eens benieuwd naar andere hun FFB instellingen. Heb de mijne rechtstreeks van het Fanatec forum gekopieerd en het voelt opzich niet slecht maar tegenover Forza is het zo verschillend dat ik me afvraag welke nou 'meer klopt'.
Ik rijd ook met CSW v2.5 sinds kort (daarvoor met v1.5), nog steeds gewoon met de aanbevolen fanatec settings. Bevalt eigenlijk prima en rijd er aardige rondetijden mee (meestal binnen de beste 10% in timetrial), in combinatie met m'n CSP v3. Heb me wel wat verdiept in de settings, maar vind vooralsnog aanpassen niet echt nodig.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
*O* Yes, werd tijd dat ze Gasly bij Red Bull weghalen.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:39
Rijden er ook wel eens Tweakers gezamenlijk wat rondjes op de PS4? Gezocht naar een Tweakers League, maar niet kunnen vinden. Volgens mij wel de moeite om is te proberen? :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
Rijden er ook wel eens Tweakers gezamenlijk wat rondjes? Gezocht naar een Tweakers League, maar niet kunnen vinden. Volgens mij wel de moeite om is te proberen? :)
Klinkt niet verkeerd om een keer met elkaar een potje online te gaan racen voor de fun :9

• Aartstyle
Codemasters heeft zijn f1 licentie verlengd tot 2027. Jammer hoor, had de hoop door de terugkeer van Microprose dat zij wellicht die licentie zouden krijgen. Weer een aantal jaar CTRL C en CTRL V. Marketingmachine aan en harken maar.

• Astratuner
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:01
Moet dat niet tot 2025 zijn Aarstyle?

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 00:40

Racing_Reporter

Mediaproducent

Klopt, het is twee jaar korter dan wat Aart zegt. Dát vind ik dan wel weer goed nieuws, een meevaller zal ik maar zeggen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het wel logisch. De game spreekt in huidige vorm gewoon meer mensen aan. Het probleem is dat een deel van de community eigenlijk nooit akkoord gaat met enige compensatie voor gameplay over realisme. En Codemasters weet ook dat wat ze doen er altijd wel wat te zeuren valt. Bovendien is er een behoorlijke casual-groep die gewoon wil racen met de bekende namen uit de formule. Het wordt belangrijker om de game te kunnen streamen en online events te houden en minder of je goed je rondjes kunt draaien. Zolang er spanning en sensatie is, blijft de game zoals ie is, denk ik.

Overall doet CodeMasters het niet verkeerd, al mag de game best wat veelzijdiger zodat er een grotere groep blij mee is, maar zoals ik al zei: sommigen zijn toch nooit tevreden.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee