Prev schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:13:
[...]
In mijn ogen zeggen snelle ronde tijden met allerlei assists aan me niet zoveel (kan wel hartstikke vermakelijk zijn natuurlijk). Je kan alleen tijden vergelijken als je appels met appels vergelijkt (mbt assists en welke view). Anders, imo, zegt het vrij weinig. Wat dat betreft is het wel jammer dat je daar niet echt op kan filteren - voor zover ik weet.
Uiteindelijk weet je niet wat je zelf goed of fout doet (zonder assists met een stuur). Dus je weet ook niet wat je kan verbeteren. Als je met een controller speelt kan ik de assists wel begrijpen - je mist immers een stukje feedback.
Het rijden zonder asists(behalve TC op medium in mijn geval), met handmatig schakelen en met cockpit view (op een stuur) maakt voor mij de uitdaging het leukst. En krijg je ook nog meer respect voor wat die echt coureurs doen.
Ik denk dat je mijn reactie iets te negatief opvat. Het was zeker niet als dis bedoelt naar mensen die zonder assists rijden.
Laat ik het zo zeggen. Het verschil tussen een goed en een slecht rondje zit in de basis in het goed aansnijden van elke bocht. Dit is op zichzelf al zo'n enorme uitdaging dat wanneer je daar extra variabelen aan gaat toevoegen als blokkerende wielen en 'foute' versnellingen het allemaal wel héél erg lastig wordt.
Zelfs wanneer je dat perfect beheerst moet je het ook nog voor elkaar krijgen dit consistent te doen. Ook dan zijn we er nog niet want dan moet in de race nog instaat zijn om andere rijders in te schatte, te ontwijken, in te halen, andere lijnen te rijden.
Zo'n f1 game is gewoon een hele kluif.
Dan mijn punt, waar je in een game als Forza/project cars gerust een seconde per rondje 'krijgt' omdat je zelf schakelt geeft F1 2019 je eigenlijk geen beloning. Wat mij betreft is het voor normale steverlingen dus kiezen tussen echt racen op de limiet en simulatie. Als ik ABS uitgooi en zelf ga schakelen dat is helemaal prima, maar de ai op 80 verslaan lukt me dan niet. Dan maak ik teveel fouten.
Persoonlijk vind ik vooral het racen leuk, vooral ook omdat de AI in deze game best een aardig gevecht kan neerzetten en het ook te combineren is met online spelers. Ga je meer voor de simulatie dan maak je daar wellicht een andere keuze in en leun je mogelijk wat meer op lagere AI en/of flashbacks. Simulatie en racen is natuurlijk wel te combineren, maar dan moet je echt goed zijn.
Uiteindelijk, moet een ider natuurlijk doen wat hij/zij leuk vindt.
Helemaal mee eens.
[
Voor 6% gewijzigd door
sdk1985 op 20-09-2019 11:27
]