Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
deknegt schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Mooi om te horen dat het meteen vruchten afwerpt!

Ik moet er wel bij zeggen dat linearity geen magische kogel is, dus het is echt wel een beetje opzoeken waar het limiet zit. Het beste is namelijk dat je zo'n direct mogelijke impuls hebt zonder dat de banden vastslaan.

Ook is mij in vorige edities opgevallen dat er bijvoorbeeld in de eerste trainingen alles een beetje lastig en drama is, veel lock-up's, maar naarmate het weekend vordert alles ook makkelijker werd omdat je op snellere banden rijd en de baan ingerubberd is.

Good racing! d:)b
Het lijkt bij mij toch een soort magisch effect te hebben, heb de 'linearity' inmiddels op 30 gezet. Denk dat ik hem hier voorlopig op laat staan. Inmiddels op de red bull ring in totaal 1,8 seconde van mijn beste tijd af gereden in time trial :9

@Divak bij mijn Logitech g29 zat er een stuk rubber in het rempedaal, om het remmen "realistisch" te laten overkomen. Ik heb hem opengemaakt en het stukje verwijdert, werkt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Zijn er opmerkelijke verschillen tussen de T150 RS Pro en de G29? Wil 1 van deze 2 vandaag bestellen :) wat ik zo op internet zie ben ik van de velen wat tussen deze twee sturen twijfelt, haha.

Het is voor gebruik op de PlayStation 4

F1 spel heb ik al, na lang wikken en wegen besloten ook een stuur te kopen :)

[ Voor 27% gewijzigd door JoteW op 09-07-2019 16:27 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
JoteW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:12:
Zijn er opmerkelijke verschillen tussen de T150 RS Pro en de G29? Wil 1 van deze 2 vandaag bestellen :)

F1 spel heb ik al, na lang wikken en wegen besloten ook een stuur te kopen :)
Ik heb zelf de T300 RS GT, heeft dezelfde pedals als de 150 RS Pro en deze vind ik zelf echt ideaal. Ik kan niet praten over de FFB van de 150, maar van wat ik lees is die minder dan de 300 (verklaard de 100 euro verschil dan ook :+ )

Ik ben niet 100% onpartijdig (want Thrustmaster gebruiker), maar persoonlijk zou ik voor de T150 RS Pro gaan als de prijs rond de 200eu moet liggen. Het is allemaal net een tandje groter en robuuster gebouwd.

Het mooiste aan Thrustmaster is persoonlijk ook dat het modulair is. Het stuur is snel los te koppelen en te vervangen (voor als je echt zo'n racing freak bent die een F1 stuur o.i.d. wilt aanschaffen voor extra inleving), en ook kan je als je in de toekomst iets anders wilt uit de voeten met andere Thrustmaster equipment zonder alles te moeten vervangen.

Bijv. Je wilt over een jaar of twee je T150 wheelbase vervangen voor de T300, dan hoef je alleen maar de T300 wheelbase aan te schaffen, want de pedalen en de stuurtjes passen op alle Thrustmaster gear.

Logitech heeft deze modulariteit jammer genoeg niet, het is wel gewoon degelijk spul, maar ik denk dat voor 20 euro meer dit niet echt tof is van Logitech.

Wat je uiteindelijk ook kan doen is nog ietsje langer doorsparen en bijvoorbeeld de T300 RS GT of de Alcantra Edition pakken van rond de €300/€350 (Alcantra heeft een toffer stuurtje, voor de rest is alles hetzelfde).

[ Voor 17% gewijzigd door deknegt op 09-07-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
@deknegt @Aartstyle thanks voor de reactie heren! Ondanks dat je bij de T150 PRO drie pendelen krijgt is het wel gewoon mogelijk in eerste instantie enkel met gas en rem te rijden om er een beetje in te komen? Wil van daaruit doorgroeien :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
Ja dit is mogelijk, je zult hem alleen moeten gebruiken bij de start(manual start).
Ik wilde eigenlijk ook beginnen met zelf schakelen maar moet eerst mijn rondetijden op orde hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
Heb inmiddels de T150 PRO bestelt welke morgen tussen 8:00 en 10:00 geleverd word. Super benieuwd!!

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
deknegt schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf de T300 RS GT, heeft dezelfde pedals als de 150 RS Pro en deze vind ik zelf echt ideaal. Ik kan niet praten over de FFB van de 150, maar van wat ik lees is die minder dan de 300 (verklaard de 100 euro verschil dan ook :+ )

Ik ben niet 100% onpartijdig (want Thrustmaster gebruiker), maar persoonlijk zou ik voor de T150 RS Pro gaan als de prijs rond de 200eu moet liggen. Het is allemaal net een tandje groter en robuuster gebouwd.

Het mooiste aan Thrustmaster is persoonlijk ook dat het modulair is. Het stuur is snel los te koppelen en te vervangen (voor als je echt zo'n racing freak bent die een F1 stuur o.i.d. wilt aanschaffen voor extra inleving), en ook kan je als je in de toekomst iets anders wilt uit de voeten met andere Thrustmaster equipment zonder alles te moeten vervangen.

Bijv. Je wilt over een jaar of twee je T150 wheelbase vervangen voor de T300, dan hoef je alleen maar de T300 wheelbase aan te schaffen, want de pedalen en de stuurtjes passen op alle Thrustmaster gear.

Logitech heeft deze modulariteit jammer genoeg niet, het is wel gewoon degelijk spul, maar ik denk dat voor 20 euro meer dit niet echt tof is van Logitech.

Wat je uiteindelijk ook kan doen is nog ietsje langer doorsparen en bijvoorbeeld de T300 RS GT of de Alcantra Edition pakken van rond de €300/€350 (Alcantra heeft een toffer stuurtje, voor de rest is alles hetzelfde).
Let even op, dat de base van de T150 Pro niet los te koppelen valt van het stuur. Dit is alleen bij de T300 en hoger het geval.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
JoteW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:15:
@deknegt @Aartstyle thanks voor de reactie heren! Ondanks dat je bij de T150 PRO drie pendelen krijgt is het wel gewoon mogelijk in eerste instantie enkel met gas en rem te rijden om er een beetje in te komen? Wil van daaruit doorgroeien :)
Je kan ook gewoon schakelen met de flippers, dan hoef je geen koppeling in te trappen :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:00
Ja en de koppeling kan je ook toewijzen aan dezelfde flipper als waarmee je op schakelt. Die heb je alleen bij de start nodig en bij het wegrijden uit de pits. Al vind ik het voor het gevoel wel leuk om de echte koppeling te gebruiken bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Xamsix schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Let even op, dat de base van de T150 Pro niet los te koppelen valt van het stuur. Dit is alleen bij de T300 en hoger het geval.
Echt? Dat wist ik niet, ik was van de veronderstelling dat het op alle wheelbases van Thrustmaster kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
JoteW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:14:
Heb inmiddels de T150 PRO bestelt welke morgen tussen 8:00 en 10:00 geleverd word. Super benieuwd!!
En? Ik neem aan dat je al wat Supersnelle ronden hebt neergezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
Xamsix schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:17:
[...]

wat is het grote verschil tussen de t150 rs en de t150 rs pro?

ik zit zelf ook te orienteren (voor de ps4)
en zie door de bomen het bos even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Dirtyrockers schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:28:
[...]

wat is het grote verschil tussen de t150 rs en de t150 rs pro?

ik zit zelf ook te orienteren (voor de ps4)
en zie door de bomen het bos even niet meer.
De RS en RS Pro zijn qua stuur en wheelbase precies hetzelfde product, alleen bij de Pro editie krijg je de Thrustmaster T3PA pedalen set ipv de standaard set die je bij de T150 krijgt.

Het verschil ligt zich vooral in de kwaliteit van de pedalen. De standaard pedalen hebben alleen rem en gaspedaal, en zijn kleiner en hebben minder weerstand, dit kan betekenen dat de pedalen goedkoop en plastic-ig aanvoelen. Maar voor een beginner is dat niet het einde van de wereld.

De T3PA set is groter en robuuster gebouwd, heeft een koppeling, en de pedalen zijn steviger en hebben meer weerstand, en er zit als het goed is ook een rubberen mod bij om de remmen nog meer weerstand te geven, veel mensen vinden hier baat bij.

Los kost de T3PA set 100 euro, en aangezien het zo altijd werkt is dus de bundel goedkoper op de lange termijn.

Dus het is vooral een kwestie van kijken wat jij als gebruiker wilt. Ben je geïnteresseerd om gewoon te zien wat het racen met stuur is, dan kan je degelijk uit de voeten met de T150 RS met standaard pedalen.

Ben je serieuzer, of heb je al een idee hoe het racen met stuur gaat (vanwege vrienden o.i.d.), dan is de RS Pro toch echt een aanrader vanwege de superieure pedalen set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Aartstyle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:57:
[...]

En? Ik neem aan dat je al wat Supersnelle ronden hebt neergezet :)
Haha na wat oefenritjes nieuwe carriere begonnen waarmee GP Australie achter de rug is. Qualificatie ging verrot dus begon op P20, eindigde op P12 :) (Alfa Romeo)

Iemand enig idee mbt het volgende:

Heb bij het aanmaken van nieuwe carriere de AI op 22(Easy) laten staan om te wennen. Is dit ingame nog aan te passen of alleen met een nieuwe carriere? Want toen ik het net ingame wou veranderen kon dat niet

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Weet ik niet zeker. Volgens mij kun je bij het laden naar de volgende race op options klikken en kan je het aanpassen. Maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Aartstyle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:36:
Weet ik niet zeker. Volgens mij kun je bij het laden naar de volgende race op options klikken en kan je het aanpassen. Maar zeker weten doe ik het niet.
Las net inderdaad dat het alleen kan wanneer je het volgende weekend laad via de options knop wat dan in beeld verschijnt. Tijdens of tussen sessies door in 1 weekend zal dan wel niet kunnen, wat ook logisch is.

Weet 1 ding al wel: een stuur maakt het zoooooo veel leuker:)! Nu zaak om veel te oefenen en uiteindelijk steeds meer zelf te gaan doen ipv automatisch.

Het is nu nog even zoeken naar de knoppen waardoor ik af en toe moet zoeken met als gevolg dat ik al half de grindbak in rij :p. Maargoed, zoals gezegd een kwestie van oefenen!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
JoteW schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:39:
[...]

Las net inderdaad dat het alleen kan wanneer je het volgende weekend laad via de options knop wat dan in beeld verschijnt. Tijdens of tussen sessies door in 1 weekend zal dan wel niet kunnen, wat ook logisch is.

Weet 1 ding al wel: een stuur maakt het zoooooo veel leuker:)! Nu zaak om veel te oefenen en uiteindelijk steeds meer zelf te gaan doen ipv automatisch.

Het is nu nog even zoeken naar de knoppen waardoor ik af en toe moet zoeken met als gevolg dat ik al half de grindbak in rij :p. Maargoed, zoals gezegd een kwestie van oefenen!
Volgens mij kan je terug naar het hoofdmenu en dan in de laad-opties de moeilijkheid aanpassen, zelfs tussen sessies in. Maar ik weet het niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
deknegt schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:45:
[...]

Volgens mij kan je terug naar het hoofdmenu en dan in de laad-opties de moeilijkheid aanpassen, zelfs tussen sessies in. Maar ik weet het niet 100% zeker.
Ik kan idd ergens in de game settings aanpassen dat ik op Beginner of Prof wil spelen ipv Amateur maar het lukt me nog niet om de kwaliteit van de AI aan te passen.. Zal straks eens kijken als ik over ga naar het andere weekend of het daar wel wil.

Zijn er nog bepaalde tips & tricks voor beginners om dingen snel onder de knie te krijgen mbt technische aspecten van je auto etc? Ben zelf geen automonteur dus wil daar graag meer kennis over op doen zodat ik ingame weet waar ik rekening mee moet en kan houden!:)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
je kan beginnen om 1 van de default setups te proberen die bij de baan passen. Bahrein is in ieder geval zonder veel downforce anders vliegen ze je op het rechte stuk voorbij. Hoe je aan andere setups komt weet ik niet want ik speel niet op ps4, maar op pc.

Jensen zal hopelijk tzt met een video komen waar hij de setups uitlegt. Al zal je bij de vleugels wel zelf al een gevoel hebben denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
JoteW schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:39:
[...]

Je kan tussen elke sessie de moeilijkheid aanpassen. Als je een volledige kwalificatie doet kan het zelf tussen q1/q2/q3.

Zodra je bijvoorbeeld practice 1 verlaat komt er een laadscherm, daar druk je op de opties knop en kan je de instellingen aanpassen. Dit geld eigenlijk bij het verlaten van elke sessie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deknegt
JoteW schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Ik kan idd ergens in de game settings aanpassen dat ik op Beginner of Prof wil spelen ipv Amateur maar het lukt me nog niet om de kwaliteit van de AI aan te passen.. Zal straks eens kijken als ik over ga naar het andere weekend of het daar wel wil.

Zijn er nog bepaalde tips & tricks voor beginners om dingen snel onder de knie te krijgen mbt technische aspecten van je auto etc? Ben zelf geen automonteur dus wil daar graag meer kennis over op doen zodat ik ingame weet waar ik rekening mee moet en kan houden!:)
Eerlijk gezegd kan je wel gaan sleutelen aan de set-up's, maar op zich maakt het alles alsmaar lastiger, en zit je op een niveau waar het nog niet echt nodig is. Gewoon het beste is leren hoe je zo snel mogelijk kan rijden op de standaard setups, deze zijn niet de snelste qua top speed en corner speed, maar dat komt nog wel.

Langzaam gewoon opbouwen, totdat je op het punt komt waar je echt niet meer sneller kan omdat je alle apexen al pakt en alle braking zones al maximaliseer.

Maar hier alvast een paar standaard setup dingetjes waar je mee kan pielen zonder een opleiding te hoeven volgen tot race engineer :+

Front/Rear Aero: Minder = Sneller in een rechte lijn, langzamer in de bochten - Meer = langzamer in een rechte lijn, sneller in de bochten.
Meer Rear Aero is meer gewicht op de achterkant van de auto, dus is de auto meer 'geplant'. Rear Aero heeft (veel) meer effect dan front aero.
Front Aero word vaak vooral aangepast om over/understeer aan te passen, wilt de auto rechtdoor ipv de bocht in, meer front aero. Wilt de auto iets te graag de bocht in, minder front aero.

Banen zoals Monza waar het veel om snelheid gaan wil je minder downforce hebben dan een baan zoals Monaco waar het om bochtenwerk gaat.

Differential on/off throttle:
Het differentieel bepaald hoeveel verschil er mag zitten tussen de draaisnelheden van de achterbanden. Meer diff = minder verschil, minder diff = meer verschil.
On throttle wil je zo hoog mogelijk hebben zonder dat je te veel wheelspin krijgt uit de bochten. Dit is ook gewoon met je rechter voet te managen.
Off throttle is een ander verhaal, en dit gaat weer om under/oversteer. Heb je het gevoel dat je de achterkant kwijtraakt als je van het gas afgaat, dan is de diff te laag. Heb je het gevoel dat de auto niet wilt draaien, dan is hij te hoog.
Een vuistregel is dat je in het regen minder diff runt zodat de achterbanden minder snel gaan spinnen.

Brake Pressure: Hoger = Meer remkracht, dit wil je zo hoog mogelijk hebben. Zolang de banden maar niet vastslaan tijdens het remmen!
Brake Bias: Hoe ver de remmen naar achter/voor staan afgesteld. Normaliter is dit altijd boven de 50% (remmen voor doen meer werk dan remmen achter), maar hoe verder naar 1 kant hoe minder het totaal word. Je wilt je bias dus zo balanced mogelijk hebben...
Lock je veel je voorwielen, meer bias naar achter.
Word je achterkant te los, of lock je zelfs je achterbanden, bias naar voren.
In de regen, neem je huidige bias en druk die 3-4 tikken naar achter zodat de voorkant minder vastslaan.

Ride Height: Hoe hoog de auto staat, dit wil je zo laag mogelijk, maar als het TE laag staat klapt je auto tegen de grond aan en ga je als een speer de muur in, of raak je snelheid kwijt. Blijf hier maar van af.

Al die andere dingen zoals caster/camber/roll-bar, niks mee doen omdat het redelijk ingewikkeld is...

Je kan ook altijd nog naar een site zoals https://www.f1gamesetup.com, of gewoon op de steam workshop een setup zoeken voor de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Hartstikke bedankt @deknegt ! Mooi dat je de tijd neemt enkele dingen uit te leggen! Ook dank aan de rest voor de goede feedback / reacties :) !

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
Je kunt ook set-upvan je rivals in time trial kopiëren. Daar zitten soms best bruikbare set-ups tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game nu een 2 uur gespeeld, valt me op dat ik een hoop crashes heb op DX12. Heb niet het idee dat DX11 echt minder mooi is oid?.

Iemand ervaring of die stabieler is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Tortelli schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:29:
Game nu een 2 uur gespeeld, valt me op dat ik een hoop crashes heb op DX12. Heb niet het idee dat DX11 echt minder mooi is oid?.

Iemand ervaring of die stabieler is?.
Ik speel alleen maar in dx11. In 12 krijg ik ook alleen maar crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@deknegt @Jordy8 m.b.t. het instellen van de klasse van AI, het kan inderdaad verandert worden wanneer je het laad scherm krijgt (tussendoor in een weekend of na een weekend). Heb hem nu op 50/110 staan.. Aangezien ik bij Alfa Romeo rijd en het graag realistisch wil houden m.b.t. tijden, startposities etc overweeg ik hem nog wat hoger te zetten.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Hier idem hoor. En als je dat meldt krijg je de reactie of al je drivers wel up to date zijn etc. Nou in een beta versie deed hij het prima. Echt weer typisch codemasters wat dat betreft. Maar het blijft een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Gisteren de game binnen gekregen. Eerste wat me opvalt zijn de TV graphics, dat geeft toch iets meer de F1 vibe, goeie toevoeging wat mij betreft.

Andere wat mij als eerste opviel is het niveau van de AI, deze is echt stukken verbeterd in tegenstelling tot F1 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
patch 1.05 komt binnen 2 weken als het goed is, hierbij vast de aankondiging:

i everyone!
Many thanks for your support so far on F1 2019. We’ve loved the reaction to all of the new features, especially the introduction of F2, and the man everyone loves to hate, Devon Butler. It’s also been great releasing the game and seeing it being played and enjoyed so much earlier this year, which brings me nicely onto the topic of this blog which is aimed at giving you guys a bit more visibility into some of the game updates and enhancements that are being worked on right now, along with some time estimates of when they might be available. The timings are approximate, as is the case when testing updates and working on a licensed product, but rest assured we are working as hard as we can to bring these to you as soon as possible;

Patch 1.05 – which includes 2019 Car Performance Updates & F2 Online – is currently in test across all platforms
In this patch the performance order of the teams has been rebalanced to better replicate the F1 Season and how it has evolved since preseason testing. This update affects both the car handling of your car and the performance of the AI cars. Individual team handling traits have been tailored to be more representative of their real-life counterparts, with updated aerodynamics achieving a performance improvement of between 1 – 1.5 seconds per lap, mainly in higher cornering speed, and vehicle performance has been updated to give a more accurate assessment of each car’s strengths and weaknesses. The other headline news is that F2 will now be available in Unranked Multiplayer and LAN games.

In addition to the above, there are numerous other fixes which we are looking to incorporate into this patch.

AI performance has been improved in wet weather for both F1 and F2 vehicle classes
Improvements to AI blocking behaviour
In photo mode changing shutter speed will no longer make the screen go black
Fanatec wheels will no longer send strong force feedback turning the wheel to the right on race starts
Rain / ERS charging lights now work on PS4 Pro
First Ten Down (Complete 10 races online) achievement will now unlock correctly
Stopped graphical glitches occurring and getting more frequent during long play sessions
Our desire is to get patch 1.05 out to you as soon as possible. It is currently being tested across all platforms, and we anticipate it being available for you guys in the next 1-2 weeks. Keep your eye out for further updates once we have more concrete dates for this!

Post patch 1.05, we are working through a number of updates which are a little further off, but these should all be made available over the next couple of months

Paul Ricard Pit Lane Update – July/August
Visual Car Updates – August. You will be delighted to hear that we will be adding the Ferrari 90 Anniversary logo onto the engine cover as part of this update!
F2 2019 Season – September
These updates are in addition to other more general bug fixes and improvements which will continue to drop, with specific details of those fixes in the various patch notes. As ever if you are experiencing any issues, or you have any other questions please get in touch with us, either by dropping us a tweet, heading to our Facebook page, Instagram, or saying hello in our forums and we’ll do our best to get back to you as soon as we can!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Zijn er hier nog veel tweakers die op de ps4 spelen? Ben de afgelopen week lekker op Silverstone aan het rondcruisen (snelste tijd nu 1.31.4) mochten er nog tweakers zijn die samen eens willen rijden, mijn psn is Gh0stw4lk-3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinSj
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-10-2024
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:03:
Zijn er hier nog veel tweakers die op de ps4 spelen? Ben de afgelopen week lekker op Silverstone aan het rondcruisen (snelste tijd nu 1.31.4) mochten er nog tweakers zijn die samen eens willen rijden, mijn psn is Gh0stw4lk-3r
Hoi, dat is behoorlijk snel, is dat met assists of zonder? justin87-079 is mijn PSN, zou graag eens met je willen rijden. Vanavond ben ik online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
JustinSj schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Hoi, dat is behoorlijk snel, is dat met assists of zonder? justin87-079 is mijn PSN, zou graag eens met je willen rijden. Vanavond ben ik online
1.30.9 ondertussen, ik rij met een zelf in elkaar geknutselde soort van opklapbare playseat met een t300. Enige assist die ik aan heb staan is anti lock brakes en ers.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J6QkF7n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Iemand enig idee welke assist ik moet aanpassen m.b.t onderstaande:

Wanneer ik bochten in ga en het gas volledig in trap, gaat hij niet harder dan een bepaalde snelheid om niet weg te slippen / uit de bocht te gaan. Ik zou dit voor het realisme en eigen kunde graag in eigen beheer nemen.

Welke functie/assist kan ik dit zelf mee bepalen?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
JoteW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:01:
Iemand enig idee welke assist ik moet aanpassen m.b.t onderstaande:

Wanneer ik bochten in ga en het gas volledig in trap, gaat hij niet harder dan een bepaalde snelheid om niet weg te slippen / uit de bocht te gaan. Ik zou dit voor het realisme en eigen kunde graag in eigen beheer nemen.

Welke functie/assist kan ik dit zelf mee bepalen?
Als je assists aan hebt staan dan is het waarschijnlijk de traction control die inschakeld en je banden stopt van slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08
toch maar een thrustmaster t150 rs pro en wheel stand pro besteld voor de ps4.

ben benieuwd hoe dat ervaart en of ik daar beter door kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zijn er meer mensen die last hebben dat in time trial de DRS vaak niet open wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
http://blog.codemasters.c...tes-and-patch-1-05-notes/

Worden patches ook doorgevoerd in bestaande careers of moet je voor de laatste update een nieuwe starten?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Eerste grote nadeel wat ik nu tegen ben gekomen is dat je met het aanmaken van een online League de Car Performance niet op Realistic kan zetten. Ook niet als de League op private staat.

Ik speel graag met vrienden online een kampioenschap na en willen dit niet met Equal cars....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
JoteW schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:50:
http://blog.codemasters.c...tes-and-patch-1-05-notes/

Worden patches ook doorgevoerd in bestaande careers of moet je voor de laatste update een nieuwe starten?
Meestal wordt het gewoon doorgevoerd in je bestaande career.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Jordy8 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Meestal wordt het gewoon doorgevoerd in je bestaande career.
Meestal, graphics geloof ik dan wel maar in welke gevallen niet?😜 wanneer ze bijvoorbeeld de racevaardigheid van de AI aanpassen of?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
JoteW schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Meestal, graphics geloof ik dan wel maar in welke gevallen niet?😜 wanneer ze bijvoorbeeld de racevaardigheid van de AI aanpassen of?
Meestal, omdat ik niet weet hoe ze er tegenwoordig over denken :P

Bij de vorige versies werd alles netjes doorgevoerd naar de bestaande career. De performance aanpassingen van de auto's ook, al kan dat een beetje vreemd worden als je er bijvoorbeeld al 2 sezoenen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinSj
Spectator mode.

Ben ik de enige of is die spectator mode gewoon super slecht?
9 van de 10 multiplayer lobbies die ik in ga (waar de race niet bezig is). Daar wordt ik in spectators mode gezet. Sterker nog, Ik spectate een kwalificatie, wacht netjes tot die afgelopen is alvorens ik daarna verwacht achteraan te starten. Moet ik ook de race spectaten.

Waarom kan ik niet gewoon midden in een kwalificatie of zelf een practise session joinen?

Vraag 2. Mbt een online league, ik doe dat met vrienden maar ben bang om er een practise session aan toe te voegen. Weten jullie of je al in de lobby moet zitten voor de start van een practise sessie om mee te mogen doen met de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Speel met moeilijkheidsgraad op 75 nu. Wedstrijd 2, dan is bij de Qualificatie een P9 en deze raceuitslag toch niet helemaal realistisch zonder ook maar 1 upgrade aan de auto te hebben voltooid...? (Alfa Romeo)

Het niveau van de AI maar nog verder omhoog zetten om het realistischer te maken?

Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Rkw5MN/F55569-D5-9-C71-4697-B665-08-DDDA0-E1-DB3.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door JoteW op 15-07-2019 13:56 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
JoteW schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:51:
Speel met moeilijkheidsgraad op 75 nu. Wedstrijd 2, dan is bij de Qualificatie een P9 en deze raceuitslag toch niet helemaal realistisch zonder ook maar 1 upgrade aan de auto te hebben voltooid...? (Alfa Romeo)

Het niveau van de AI maar nog verder omhoog zetten om het realistischer te maken?

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Inderdaad AI hoger zetten of wat assists uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Poulske schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Inderdaad AI hoger zetten of wat assists uit.
Welke assists zouden jullie als eerste beginnen met uitzetten?

Let wel: dit is mijn eerste racespel sinds jaaaaren en heb het bij elkaar nog geen 2 uur gespeeld momenteel..

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Speel je met stuur of een controller? Als je met stuur speelt gewoon alles uitzetten. Als je een rijbewijs hebt moet je in principe dit ook wel kunnen al zal je wel aan het gevoel moeten wennen van een f1 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
JoteW schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Let wel: dit is mijn eerste racespel sinds jaaaaren en heb het bij elkaar nog geen 2 uur gespeeld momenteel..
Ik speel met controller en dan zou ik beginnen met brake assist helemaal uit. Ideale lijn alleen op remmen en traction control op medium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
JoteW schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Ideale lijn zo snel mogelijk uit zetten. Je leert een track gewoon niet. Traction control naar medium en brake assist uit als je niet onnodig tijd wilt verlizen. Denk Brake assist als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Klopt, brake assist verminderen, niet te verwarren met ABS. Dat is een lastiger truukje.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Heb ideale lijn alleen in de bochten aan staan om in het begin even een indicatie te krijgen vanaf waar je remt / gas los laat bij een bocht.. thanks heren zal eens wat gaan klooien vanavond!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reven4nt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10-2020
Iemand ervaring met de Hori Apex racestuur? Wil namelijk niet teveel geld uitgeven aan een stuur, maar wil er toch graag één aanschaffen. :)

https://www.bol.com/nl/p/...-zA9Oqg.1.10.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik mocht gister van de Xbox niet over de finish, want toen ik over de finish ging viel mijn Xbox uit en herstarte met een E105 Error code ( zie [XBO] Xbox One - Deel 7 topic ).. Was verder een mooie race met vele gevechten tussen mij en gastly/hamilton, waarbij gastly zich verremde in de bocht en in de muur tot stilstand kwam.

Momenteel staat mijn Ai op 85% en dat levert een aantal mooie gevechten op :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
G_Dragon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:36:
Ik mocht gister van de Xbox niet over de finish, want toen ik over de finish ging viel mijn Xbox uit en herstarte met een E105 Error code ( zie [XBO] Xbox One - Deel 7 topic ).. Was verder een mooie race met vele gevechten tussen mij en gastly/hamilton, waarbij gastly zich verremde in de bocht en in de muur tot stilstand kwam.

Momenteel staat mijn Ai op 85% en dat levert een aantal mooie gevechten op :)
Met welke instellingen / assists speel je verder?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Man man man..

Heb eens wat dingen geprobeerd gisteravond. Wanneer ik bepaalde assists uitzet gaat het finaal mis.
Wanneer ik de rem ook maar IETS indruk komt het rook van de banden af en begin ik te glijden. Breking assist uit zorgt ervoor dat ik er zo’n beetje bij elke bocht uit kuil..

Geef ik dan gewoon te veel gas? Rem ik te laat? Wie kan me zeggen wat ik fout doe? Haha :p
In de regen is het helemaal beroerd, ik doe niks anders dan glijden en ga de bochten door alsof je op ijs loopt zonder schaatsen..

Moet ik instellingen veranderen aan mijn stuur? (T150 RS PRO) Kan je daar überhaupt wat aan instellen? Moet ik eerst de ene assist uitzetten en de ander laten staan of?

Wie helpt me opweg, again :p

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JoteW schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Met welke instellingen / assists speel je verder?
Braking Assist : Off
Anti-lock brakes : Off
Traction Control : medium
Racingline : Corners only
Gearbox : Manual
ERS Mode: Manual

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
JoteW schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:11:
Man man man..

Heb eens wat dingen geprobeerd gisteravond. Wanneer ik bepaalde assists uitzet gaat het finaal mis.
Wanneer ik de rem ook maar IETS indruk komt het rook van de banden af en begin ik te glijden. Breking assist uit zorgt ervoor dat ik er zo’n beetje bij elke bocht uit kuil..

Geef ik dan gewoon te veel gas? Rem ik te laat? Wie kan me zeggen wat ik fout doe? Haha :p
In de regen is het helemaal beroerd, ik doe niks anders dan glijden en ga de bochten door alsof je op ijs loopt zonder schaatsen..

Moet ik instellingen veranderen aan mijn stuur? (T150 RS PRO) Kan je daar überhaupt wat aan instellen? Moet ik eerst de ene assist uitzetten en de ander laten staan of?

Misschien dat de brake pressure te hoog staan, die kan tot excessieve lock-up's lijden. Vooral in de vrije trainingen waar de baan nog niet gerubberd is.

Anders kan je ook kijken in de FFB opties van F1 2019 naar 'Brake Linearity', en die omhoog schroeven. Dit zorgt er als het goed is voor dat je de rem verder moet indrukken om naar het 100%-punt te komen van de remmen. Dus daarmee pielen en kijken wat je het beste resultaat oplevert tijdens het rijden.
Zoeken naar een punt waar je hem indrukt naar een punt wat comfortabel voor je is, en dan net wel/niet lock ups geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
En waar vind ik die FFB opties @deknegt

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
JoteW schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:11:
Man man man..

Regen is wellicht nog een stap te ver zonder assists. Het gaat erom dat je leert aanvoelen door de FFB wat er met je auto gebeurd. Tip; Doe gewoon eerst time trial en rij rustig je rondjes met de basis setup. Niet jagen maar gewoon doorrijden. Alsof je op tijd thuis moet zijn voor een voetbalwedstrijd of misschien beter voor de start van de grand prix. Bouw het rustig op en je zult zien dat je heel snel went.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Patch 1.05 is er!

https://steamcommunity.co...etail/1608265467552439176
Here's the notes for this patch:
  • 2019 season performance updates
  • F2 is now available in Unranked Multiplayer and LAN
  • AI performance has been improved in wet weather for both F1 and F2 vehicle classes
  • Improvements to AI blocking behaviour
  • In photo mode changing shutter speed will no longer make the screen go black
  • Fanatec wheels will no longer send strong force feedback turning the wheel to the right on race starts
  • Rain / ERS charging lights now work on PS4 Pro
  • First Ten Down (Complete 10 races online) achievement will now unlock correctly
  • Stopped graphical glitches occurring and getting more frequent during long play sessions
Post patch 1.05, we are working through a number of updates which are a little further off, but these should all be made available over the next couple of months:

Paul Ricard Pit Lane Update – July/August

Visual Car Updates – August. You will be delighted to hear that we will be adding the Ferrari 90 Anniversary logo onto the engine cover as part of this update!

F2 2019 Season – September

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Helaas alleen voor PC op dit moment. En geen ondersteuning voor Realistic Car Performance in Private Leagues.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deknegt
Van wat ik weet van vorige versies van F1 kan je deze vinden bij de instellingen van het stuur in de F1 opties. Ergens moet dan een extra kopje zijn voor Force Feedback of generale stuur-instellingen, o.i.d.

Daar kan je dan dingen zoals de remmen/gaspedaal en het stuurkracht aanpassen naar eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Edit: kostte even een dik halfuur alles te resetten maar hij herkent het stuur weer. Het aanpassingsscherm is gevonden dus we gaan maar even klooien met de instellingen! :)

[ Voor 67% gewijzigd door JoteW op 16-07-2019 19:35 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Jordy8 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 06:29:
[...]

Ik speel alleen maar in dx11. In 12 krijg ik ook alleen maar crashes.
Is er een manier om steam default DX11 te laten gebruiken (en dus niet steeds handmatig dx11 te starten). Lees hoe maak ik een DX11 snelkoppeling?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Tortelli schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Is er een manier om steam default DX11 te laten gebruiken (en dus niet steeds handmatig dx11 te starten). Lees hoe maak ik een DX11 snelkoppeling?.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je zou -dx11 kunnen proberen. In steam, rechtermuisknop op f1 2019 en dan heb je ergens iets van launch opties (uit m'n hoofd).

Of zoiets tegenwoordig nog werkt weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Zijn er mensen die ook de T150 RS Pro gebruiken en zijn/haar instellingen van het stuur wil delen? Ben nou een uur of 2 aan het klooien en merk dat het beter gaat! Zelfs met Braking Assist en Anti-Lock Brakes uit en Traction Control op medium.

Ben erg benieuwd! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos
  • Laatst online: 09-05-2022
JoteW schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:17:
Zijn er mensen die ook de T150 RS Pro gebruiken en zijn/haar instellingen van het stuur wil delen? Ben nou een uur of 2 aan het klooien en merk dat het beter gaat! Zelfs met Braking Assist en Anti-Lock Brakes uit en Traction Control op medium.

Ben erg benieuwd! :)
In de control panel van thrustmaster heb ik de FBB op 75% staan en het stuur op 360 graden. In game heb ik de FBB weer op ~70% staan. Het stuurt vrij licht, maar ik voel nog genoeg om te weten wat er gaande is.
Vooral op 50% races is een lichter stuur wel fijn, ik kreeg een beetje lamme armen toen ik alles op 100 had.

L2 is DRS en L1 is achteruit kijken, mocht dit bij jou ook zo zijn, dan heb ik behalve de FBB alles op default staan. Bij de pedalen heb ik niet de brake mod gemonteerd.

Het is vooral veel rijden en tweaken en kijken wat je prettig vindt. Hetzelfde geld voor de AI, in het begin kan bijvoorbeeld een AI van 75 al een uitdaging zijn, dikke kans dat je halverwege het seizoen hoger kan zetten.

Ik gebruik vaak de kwalificatie tijden van mijn teammate als indicatie voor de AI, waarbij elke 0.1 seconden die ik sneller rijd, de difficulty met 1 omhoog gooi (ik zorg wel voor dat ik een paar tienden sneller dan mijn teammate:)
In het begin is het wel lastig om de balans te vinden, op sommige tracks is de AI aanzienlijk sneller en als je problemen krijgt met punten scoren in de race program tijdens practice, voor de broodnodig upgrade punten, dan moet je het weer omlaag doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Ik heb ook de t150 RS Pro. Ik heb mijn d-pad opnieuw gemapped omdat ik merk dat zonder handmatige ERS en fuel aanpassingen tijdens de race ik veel langzamer ben. Heb mijn d-pad nu daarvoor ingeschakeld. Omhoog/omlaag is ERS en links/rechts is mijn Fuel consumption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Patch 1.05 is nu aan het downloaden op mijn PS4 :*)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Sinds de update heb ik steeds netwerk problemen ingame...ook laad hij in time trial geen rival gbosts meer...

Meer mensen hier last van?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Wat een verschil in handling zeg na patch 1.05, moet de AI zelfs omhoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

schumi1986 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:55:
Wat een verschil in handling zeg na patch 1.05, moet de AI zelfs omhoog zetten.
Same here...haalde met Sauber in carreer modus met moeite een 15de plek...gisteren 2 races 1x 7de en 1x 3de (wel op 2 circuits waar ik vrij snel op ben).

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Vanavond voor het eerst sinds de nieuwe patch het spel gestart. Ik speel meestal op DX11. Binnen een half uur sluit het spel zichzelf af en zit ik naar m'n desktop te staren.. DX12 nog steeds random crashes bij overgang naar verschillende sessies.

Zucht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinSj
Ben op zoek naar een league

- ps4

- multiplayer car

- geen beginner setting (geen assist - enkel elite settings)

- Maandag 20.00.

- 25 or 50% race lengte

Ps account justin87_079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Laatst online: 14-09 11:09
Had vandaag ineens wat lag. Spel opnieuw opgestart maar het was er nog. Browser opnieuw opgestart met minder tabs, lijkt nu verdwenen. Maar weer ik DX12. In de ochtend werkt het goed, maar in de middag toch weer issues.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Weer een nieuwe update! 1.06

https://steamcommunity.co...etail/1609392635356470521
Hey all,

Hey! Patch 1.06 is now out on PC, and you can check out the patch notes below:
  • Tyre wear will no longer scale in qualifying sessions when race distance is set to 25% or 50%.
  • Car setups will no longer change in multiplayer when going between sessions
  • Fixed a crash seen by users who had been eliminated in Q1 and then closed the game during the press interview
  • Fixed a number of instances where some Trophies/Achievements may not unlock in certain circumstances
  • Various other stability and bug fixes
Please make sure your graphic card drivers are up-to-date, for reference, these are currently considered to be:

AMD 19.5.2

Nvidia 431.36

We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about any further patches soon - if you notice anything about these notes that aren't right, or you think don't work as they should, please let us know in our discussion threads here on Steam.

Thank you!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Een maand na release al 30% korting op Steam :o Nog eventjes wachten en tijdens de winter sale koop je hem voor 50% off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:28

-ET-

Phone Home

De 30% deed mij over de streep trekken. Mijn oude pc trekt het nog best wel redelijk. Moet wel flink oefenen wat de eerste paar pogingen leken nergens op. Ik speel nu net een switch pro controller. Maakt een stuurtje heel veel uit in de beleving. Vroeger ooit wel eens een Logitech FFB stuur gehad maar dat was in de tijd van GP2 en analoge game ports. De huidige stuurtjes zullen vast een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Is er een knop om in de multiplayer de auto te resetten na een crash?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Ja druk start en dan reset tot track.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
Even een domme vraag. Ik wilde F1 2019 ook proberen dus heb een key via HRK gekocht en wilde de game via Steam download maar dit lukt me niet. Heb ik iets 'illegaals' gedaan door die HRK key of mis ik ergens iets? Heb dit eerder ook met AC gedaan en dat werkte perfect. Kon de game downloaden en dan laterna de key invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Card Nox schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:02:
Even een domme vraag. Ik wilde F1 2019 ook proberen dus heb een key via HRK gekocht en wilde de game via Steam download maar dit lukt me niet. Heb ik iets 'illegaals' gedaan door die HRK key of mis ik ergens iets? Heb dit eerder ook met AC gedaan en dat werkte perfect. Kon de game downloaden en dan laterna de key invoeren.
Je moet eerste de key invoeren als er geen free weekend of iets vergelijkbaars is. Kan gewoon in één van de menu's van je steam client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@sdk1985, opgelost. Games > Activate a Product on Steam. En dan gaat hij het automatisch downloaden. Vind de optie nogal 'verstopt' maar naar wat beter Google werk is hij aan het downloaden. Thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Weet niet wat de ai deedt maar wauw wat een crash!
Was gisteravond bij mij in de race..

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gisteravond toch noch een uurtje of 3 kunnen rijden. Beetje TT op mijn favo banen (Japan, Spa, Silverstone. Hungaroring). Dat beviel me relatief goed al is wel te merken dat het rijden veeeeel eenvoudiger is dan het rijden van een F1 in AC. Reed overal met relatief gemak een top 1000 tijd.

Wilde afsluitend kort even een online race doen maar ben tot 4x in dezelfde server geschoven waar de race in ronde 10/15 was. Ik had verwacht dat je in de PC versie zelf een server zou kunnen kiezen maar helaas. Is er een reden waarom dit is of mis ik iets?

Zijn er ook (fun) leagues die hier op GoT worden georganiseerd zoals bv met AC gebeurd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Eindelijk eens een Top 10-notatie. :*) *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/niDA2KqeKUChZLt0N9wMAsld/medium.jpg
[YouTube: F1 2019 - Brawn GP 2009 Hockenheim @Wet conditions (1080p@60fps)]
Geen schoonheidsprijs, maar toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Yonix schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:15:
De eerste paar zijn cheaters, lijkt mij? Dat was in de vorige games ook zo, mensen die 3-4 seconden sneller zijn dan de rest. Onmogelijk.
G_Dragon schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:39:

Weet niet wat de ai deedt maar wauw wat een crash!
Was gisteravond bij mij in de race..
De AI?! :+ Volgens mij zie ik een 10 sec penalty voor jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Divak schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:35:
[...]

De eerste paar zijn cheaters, lijkt mij? Dat was in de vorige games ook zo, mensen die 3-4 seconden sneller zijn dan de rest. Onmogelijk.
Dat denk ik ook, want het gaat mij niet lukken om hier nog 2 seconden vanaf te snoepen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Yonix schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Dat denk ik ook, want het gaat mij niet lukken om hier nog 2 seconden vanaf te snoepen. :D
Volgens mij laat je in de hairpin en het laatste stukje stadion nog wel wat tijd liggen... Maar of dat 2 seconden is... Voor de rest een strak rondje hoor :)

Zal deze combi binnenkort eens proberen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Divak schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:35:
[...]

[...]

De AI?! :+ Volgens mij zie ik een 10 sec penalty voor jou :D
Nee want ik rij in de oranje mclaren :) dit was de fout van de alfa romeo :)

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 31-07-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:50
Nice,

alleen deze lijnen zo rijden in de regen.....begrijp dat het in de game het snelste is, maar volgens mij way to much grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Yonix schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:15:
En nu zonder assists :9 maar netjes hoor. Enkel die hairpin verlies je zeker een paar tienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hoogie2004 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Volgens mij laat je in de hairpin en het laatste stukje stadion nog wel wat tijd liggen... Maar of dat 2 seconden is... Voor de rest een strak rondje hoor :)
Ja, de laatste sector is ruk ... Dat behoeft nog wat extra oefening. O-)
RobbieHifi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Nice,

alleen deze lijnen zo rijden in de regen.....begrijp dat het in de game het snelste is, maar volgens mij way to much grip.
Toch moet ik hier en daar nog corrigeren, omdat de achterkant alle kanten op wilt glijden. :D
Hell no. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Sorry, maar je top 10 notering is nu top 11 :+ Ik sta nu 6e geloof ik.

1:26.967 in mijn 12e rondje. De setup die jij gebruikte heeft wel gruwelijk veel onderstuur, voor mij niet mee te rijden. Heb alleen de traction-control op medium staan, rest staat uit qua hulp :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Hoogie2004 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:06:
[...]

Sorry, maar je top 10 notering is nu top 11 :+ Ik sta nu 6e geloof ik.

1:26.967 in mijn 12e rondje. De setup die jij gebruikte heeft wel gruwelijk veel onderstuur, voor mij niet mee te rijden. Heb alleen de traction-control op medium staan, rest staat uit qua hulp :)
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ExcitableEnviousHoneycreeper-size_restricted.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nice. Op de pc staan er overigens rijen vol spelers in de 1:23. Proebeer net zelf even met xbox controller en na 3 rondjes op 1:28. Dus moet nog even oefenen :+ .
Card Nox schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:57:
Gisteravond toch noch een uurtje of 3 kunnen rijden. Beetje TT op mijn favo banen (Japan, Spa, Silverstone. Hungaroring). Dat beviel me relatief goed al is wel te merken dat het rijden veeeeel eenvoudiger is dan het rijden van een F1 in AC. Reed overal met relatief gemak een top 1000 tijd.

Wilde afsluitend kort even een online race doen maar ben tot 4x in dezelfde server geschoven waar de race in ronde 10/15 was. Ik had verwacht dat je in de PC versie zelf een server zou kunnen kiezen maar helaas. Is er een reden waarom dit is of mis ik iets?

Zijn er ook (fun) leagues die hier op GoT worden georganiseerd zoals bv met AC gebeurd?
Multiplayer>unranked

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 31-07-2019 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Met welke camera positie rijden jullie eigenlijk? Ik had eerst altijd tv pod camera, maar ben nu overgestapt naar cockpit zonder die Halo uitzicht belemmerende steun.

Voordeel cockpit camara: Veel meer een race gevoel, heb veel beter feeling met de FB. Ik voel wat ik zie zeg maar en kan preciezer sturen. Nadeel: Geen spiegels (waar blijft de virtual mirror boven in het beeld zoals bij andere spellen), minder overzicht vooral bij blinde bochten en het is vermoeiender omdat je minder ver vooruit kan kijken.

Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Aartstyle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:03:
Met welke camera positie rijden jullie eigenlijk? Ik had eerst altijd tv pod camera, maar ben nu overgestapt naar cockpit zonder die Halo uitzicht belemmerende steun.

Voordeel cockpit camara: Veel meer een race gevoel, heb veel beter feeling met de FB. Ik voel wat ik zie zeg maar en kan preciezer sturen. Nadeel: Geen spiegels (waar blijft de virtual mirror boven in het beeld zoals bij andere spellen), minder overzicht vooral bij blinde bochten en het is vermoeiender omdat je minder ver vooruit kan kijken.

Wat gebruiken jullie?
TV Pod. Bij cockpit zie ik te weinig en de handen op het stuur in game vind ik erg irritant.
Maar ik merkte wel dat ik met cockpit view bijna niet spin, terwijl dat met de tv pod heel wat meer gebeurt :+ Qua rondetijden rij ik met beide eigenlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Nu je het zegt idd. Ik spin ook bijna niet in cocpitview. Of dat is door de betere feeling tussen scherm en FFB of dat het aan het spel ligt weet ik niet. Maar het lijkt of de auto dan veel steviger op de weg ligt. Afijn, ik blijf bij cockpit maar het zou fijn zijn als ze de spiegels op de 1 of andere manier beschikbaar maken. Zonder op de achteruit kijk knop te drukken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:18
Aartstyle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:03:

Wat gebruiken jullie?
Wow, ik had eigenlijk ook altijd de tv-pod als view geselecteerd omdat ik dan iets meer overzicht had van wat er om mij heen gebeurd op de baan. Vanmorgen even geswitched naar de cockpit cam en inderdaad de handeling voelt heel anders... en veel minder spins ook vanuit dit camera standpunt. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:25

jordyktm

Catch me if you can.

Iemand dit wel is gezien in Multiplayer Ranked ?
Ik kon ook gewoon door tegenstanders heen rijden..
Zie filmpje
https://imgur.com/hiniwQa

[ Voor 4% gewijzigd door jordyktm op 03-08-2019 19:58 ]

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste