Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Net de anniversary edition voor € 52,- gekocht bij de mediamarkt. Er lagen er genoeg dus denk dat dat voor elke media markt geldak0nnmgn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:52:
Ik zag van de week dat bij de Media Markt de game voor de Xbox One €52,- was, op de site wordt nu verteld dat deze niet meer leverbaar is en dat alleen de Anniversary editie te koop is voor €69,-. Is er toevallig iemand in de Media Markt geweest die de €52 versie wel heeft gezien in de winkel?
ik ook! vanavond laat pas spelenRobin8821 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:54:
[...]
Net de anniversary edition voor € 52,- gekocht bij de mediamarkt. Er lagen er genoeg dus denk dat dat voor elke media markt geld
de RedBull heeft een lekkere roffelllll
[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 28-06-2019 21:59 ]
Gekregen met een actie (logitech stuur + gratis spel) Kon het spel niet wijzigen naar een pc versie, dan maar zo. Dacht misschien kan ik hier iemand blij mee maken.
V&A aangeboden: F1 2019 Anniversary Edition, PS4
F2 ook leuke toevoeging, zeker als ze daar nog iets meer mee gaan doen.
Verwijderd
Tot mijn verbazing kom ik er bij de eerste meters in de Time Trial achter dat de XBox One versie ge-locked lijkt te zijn op 30 FPS. Klopt dat?
Van F1 2017 herinner ik me dat die zeker 60 FPS was of in de buurt kwam, en F1 2018 kon het zo te zien ook.
Ik heb liever dat de game er wat minder fancy uit ziet, maar wel soepel loopt dan andersom. Op deze manier is het echt niet te doen, framerate hoger dan 30 FPS zijn mijns inziens cruciaal bij racegames vanwege de input e.d.
Ik heb al wat met de instellingen van m'n gewone XBox One (geen S of One X) zitten proberen, maar bijvoorbeeld terugschakelen naar 720p output levert alleen lelijkere beelden op, maar geen verschil in framerate.
Iemand ideeën?
Edit: Ik vind zojuist zelfs een filmpje waar de XBox One regular ook gewoon vloeiende beelden heeft.
Ligt het toch aan een instelling bij mij wellicht?
Edit 2: Opgelost! Blijkbaar vindt de XBox One het niet zo leuk als je een nieuwe game installeert, update en vervolgens meteen start.
Na de console opnieuw opgestart te hebben loopt alles weer soepel
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 23:46 ]
Races zijn echt erg leuk, en je moet goed op je bandjes passen, want je hebt er niet veel, en de concurrentie stopt ook maar 1 keer. Heb nu race 1 in Bahrein gehad, en sta op pole voor de feature-race, omdat ik 8e werd in de hoofd-race.
Fun fun fun
Klopt, maar klinkt het niet een beetje te zacht? Ik moet mijn volume best een beetje opschroeven, wil ik het goed kunnen horen. Stukje soundmixing wat niet helemaal lekker is gedaan ofzo.MarcoM schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:49:
@Sup4rdurt , haha, dat wel ja.
Al vind ik het geluid van de 2019 F1's in de game zeeeer goed gedaan hoor.
Vervelender vind ik dat mijn TMX stuur geen FB geeft? Andere games wel maar in F1 2019 niet???
Je kan - in het settings menu - instellen welk stuur je hebt/wheelbase je hebt. En dan per stuur de settings instellen.Tazzy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:01:
mmm had even gemist dat er geen VR support zou zijn... is er wel een mogelijkheid om het spel op 2 schermen te spelen (nvidia).
Vervelender vind ik dat mijn TMX stuur geen FB geeft? Andere games wel maar in F1 2019 niet???
rtx 2060
psn: taker-mart
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Heb hier het zelfde, alleen Directx 11 werkt smooth.stormbreaker schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:27:
Ik heb last van micro stuttering in Directx12, Directx 11 werkt wel volledig smooth. Dit betekent dat ik het spel iedere keer in Directx 11 moet opstarten.
De exit van de AI uit de bochten is bedroevend in de regen.
F1 2019 Career Mode #4: EERSTE REGENRACE VAN HET SEIZOEN!!
YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Ik vind het nadeel aan de cockpit view dat je de spiegels niet ziet. Je moet dan een idiote fov instellen om wel alles te zien, met als gevolg dat het een soort fish eye gaat worden...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dank je! Ik rijd inderdaad met t-cam, redenen zijn zoals je hierboven al schetst. Daarnaast is T-cam gewoon het snelst en aangezien ik ook competitief aan league racing doe blijf ik bij deze camera.MazeWing schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:50:
@Jensen89 leuk gedaan! Is die view ook hoe jij daadwerkelijk de race rijdt of heb je dan echt de cockpit view?
Ik vind het nadeel aan de cockpit view dat je de spiegels niet ziet. Je moet dan een idiote fov instellen om wel alles te zien, met als gevolg dat het een soort fish eye gaat worden...
Zelf had ik graag gezien dat er een virtuele spiegel bovenin beeld zou zijn zoals andere sim racing programma's (denk aan iRacing). Zo zou je prima met cockpit view kunnen rijden en ook leagues kunnen organiseren met deze camera view.
Hoe dan ? Ik draai hier gewoon op ultra met Mn 2060 en ryzen 5 2600xstormbreaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:37:
Ik snap niet waarom er zoveel problemen in DX12 zijn, als ze dat zo standaard uitbrengen dan wordt dit toch getest? Overigens loopt alles (bijna) volledig smooth in high settings op 1920x1080. Met ultra heeft mijn RTX 2070 nog wat moeite, soms wat lag. Dat kan wel zo zijn, want volgens gamedebate kan ik maximaal tot high.
Wat voor een geheugen heb je? Ik heb maar 16 GB 2400 Mhz.taker1987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]
Hoe dan ? Ik draai hier gewoon op ultra met Mn 2060 en ryzen 5 2600x
Ik 16 gb 3200mhz en een m2 ssd van 960gbstormbreaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:06:
[...]
Wat voor een geheugen heb je? Ik heb maar 16 GB 2400 Mhz.
Je zou denken dat jouw pc dit spel dan toch met 2 vingers in de neus op ultra aan moet kunnen.
dan moet je ultra toch makkelijk op 60 - 70 fps kunnen draaien ?stormbreaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:27:
Ik speel wel op 143 Hz op 144 FPS minstens (high is volgens mij zelf 160-170 FPS bij mij).
Ja, maar af en toe lagt die dan. Dat vind ik irritant, al is het maar 1 stottering per lap.taker1987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:15:
[...]
dan moet je ultra toch makkelijk op 60 - 70 fps kunnen draaien ?
dat is wel vaagstormbreaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:16:
[...]
Ja, maar af en toe lagt die dan. Dat vind ik irritant, al is het maar 1 stottering per lap.
Er is een issue met de Nvidia driver, en windows overlay in combo met F1 2019, had er eerst ook veel last van, moest zelfs de settings terug draaien voor beetje speelbaar te krijgen, tot ik las over die overlay issues.Albert020 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:23:
[...]
Heb hier het zelfde, alleen Directx 11 werkt smooth.
De stappen gevolgt om dat op te lossen, overlay uitschakelen en 430 installeren, en idd geen microstutters meer in DX12, al loopt het inderdaad minder smooth als 2018 maar goed graphics zijn ook weer iets opgepoetst dus te verwachten iets lagere FPS
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7
Heb je t dan over de steam overlay of iets van windows zelf? Heb zelf redelijke fps (60+ op high icm een i5 en gtx 1060, 1440p), maar af en toe flink lagstoten. Loopt verder stabiel op die lagstootjes na, die wil ik er wel echt uithebben..ArranChace schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:26:
[...]
Er is een issue met de Nvidia driver, en windows overlay in combo met F1 2019, had er eerst ook veel last van, moest zelfs de settings terug draaien voor beetje speelbaar te krijgen, tot ik las over die overlay issues.
De stappen gevolgt om dat op te lossen, overlay uitschakelen en 430 installeren, en idd geen microstutters meer in DX12, al loopt het inderdaad minder smooth als 2018 maar goed graphics zijn ook weer iets opgepoetst dus te verwachten iets lagere FPS
Multiplayer race 1.
- Australie
- Geen assists
- T500 RS incl. playseat
- Rondes van 1.27 / 1.28.
Wat gebeurde er?
3 andere spelers in de race welke allemaal tijden rijden van rond de 1.23 (incl. de nodige chaos). Ik moet zeggen dat ik hier een beetje verdrietig van werd. Iemand hier een verklaring voor? Komt dit echt enkel doordat hun met assists rijden? evt. gecombineerd met een no downforce setup omdat je toch altijd grip hebt overal?
Vraag 2.
Hebben mensen hier al setup tutorials gevonden? De telemetrie is een beetje bedroevend. Aangezien er bijvoorbeeld maar 1 banden temperatuur is (ipv. binnen/midden/buiten), hoe stellen jullie dan de tyre pressure af of camber?
Gr,
Justin
Heb ik geen last van. Ik moet tussen games wel altijd even het volume aanpassen. Maar ik kan niet zeggen dat F1 19 zacht klinkt.Yonix schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:49:
[...]
Klopt, maar klinkt het niet een beetje te zacht? Ik moet mijn volume best een beetje opschroeven, wil ik het goed kunnen horen. Stukje soundmixing wat niet helemaal lekker is gedaan ofzo.
Ik heb een makkelijk antwoord voor je, je bent te langzaam. Als je echt snel wil zijn moet je er veel tijd in stoppen (en je moet er feeling voor hebben natuurlijk).JustinSj schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:17:
Vraag 1.
Multiplayer race 1.
- Australie
- Geen assists
- T500 RS incl. playseat
- Rondes van 1.27 / 1.28.
Wat gebeurde er?
3 andere spelers in de race welke allemaal tijden rijden van rond de 1.23 (incl. de nodige chaos). Ik moet zeggen dat ik hier een beetje verdrietig van werd. Iemand hier een verklaring voor? Komt dit echt enkel doordat hun met assists rijden? evt. gecombineerd met een no downforce setup omdat je toch altijd grip hebt overal?
Vraag 2.
Hebben mensen hier al setup tutorials gevonden? De telemetrie is een beetje bedroevend. Aangezien er bijvoorbeeld maar 1 banden temperatuur is (ipv. binnen/midden/buiten), hoe stellen jullie dan de tyre pressure af of camber?
Gr,
Justin
Assists geven geen voordeel, als je goed bent, ben je sneller zonder assists. Setups kan je van de leaderboards halen, maar verwacht niet dat je daarmee ineens een seconde sneller bent, scheelt misschien een paar tienden, de setups in de F1 games maken je niet echt veel sneller maar je kan wel de auto naar je hand zetten, wat wil zeggen dat hij makkelijker te rijden is.
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 02-07-2019 08:35 ]
Is niet fijn om te lezen dat ik te langzaam ben maar ik erken dat het best nog wel wat scherper kan. Ik geloof alleen niet dat die jongens tegen wie ik reed (niet eens op de racelijn), 4 seconden sneller zijn dan dat ik dat ben. Ik ben geen beginner (Cars 2 voornamenlijk open wheel) waar het niveau toch wat hoger zou moeten liggen en ik er goed mee kan komen.
Dus om dan om de oren gereden te worden in F1 2019, daar schrik ik echt wel een beetje van.
Zou het een idee zijn als ik vanavond een ronde rijd, deze plaats op dit forum en dan eventueel wat feedback kan ontvangen over waar het in zou kunnen zitten?
Gr,
Justin
Hoe doe je het op de time trails op de leaderboards?JustinSj schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:54:
Dankjewel Jackson,
Is niet fijn om te lezen dat ik te langzaam ben maar ik erken dat het best nog wel wat scherper kan. Ik geloof alleen niet dat die jongens tegen wie ik reed (niet eens op de racelijn), 4 seconden sneller zijn dan dat ik dat ben. Ik ben geen beginner (Cars 2 voornamenlijk open wheel) waar het niveau toch wat hoger zou moeten liggen en ik er goed mee kan komen.
Dus om dan om de oren gereden te worden in F1 2019, daar schrik ik echt wel een beetje van.
Zou het een idee zijn als ik vanavond een ronde rijd, deze plaats op dit forum en dan eventueel wat feedback kan ontvangen over waar het in zou kunnen zitten?
Gr,
Justin
Ik moet zeggen dat ik in time trial aardig mee kan komen. Maar races zijn absoluut niet mijn sterkste ding.
Haal daar echt bij lange na niet de tijden die ik in de time trials wel haal. En dan heb ik het niet over een paar tienden.
Ik heb nog geen F1 2019 kunnen spelen, maar jouw rondetijden zouden in F1 2018 niet bepaald snel zijn nee. Rondetijden rond de 1.23 zijn best reëel.JustinSj schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:54:
Dankjewel Jackson,
Gr,
Justin
Das weer een andere frustratie. Als je de leaderboards bekijkt zijn er lui die met hulp bovenaan staan.Aartstyle schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:58:
Hoi Justin, ik snap je wel hoor. Heb het ook weleens. Rij aardig op de ideale lijn en degene voor mij die zwalkt best veel en toch kom ik niet heel hard dichterbij. F1 is dan ook geen simulatie, ook geen arcade uiteraard, maar iets wat er tussen in zit. Op het codemasters forum is er ook altijd veel discussie over het gebruik van assists en de bijbehorende snelheid. In mijn optiek zouden ze dat gewoon gescheiden moeten houden, net zoals de rijders die met stuur rijden of met pad. Ik vind dat beiden plezier moeten beleven aan het spel, maar ik wil wel met gelijkwaardige middelen strijden. Overigens ook in Time trial.
En lui die 5-10 seconde sneller zijn dan de rest. Dat lijken me gewoon bugs.
Filtering op platform en betere cheat-beveiliging zou mooi zijn.
Zo moeilijk is het niet om een tijd die x-% van de snelste tijd tot dat moment te reviewen.
Mijn enige minpunt aan de carreer is dat de cutscenes zoals in de F2 niet terugkwamen toen je bij de F1 kwam en hier had ik wel opgehoopt, was iets vernieuwends wat het net wat persoonlijker maakte.
Dit weekend mijn persoonlijk snelste ronde op Monaco neergezet, ondanks ik het een vreselijke baan vind.
Ik reed tot mijn verbaasing een 1:11:380
Dit zijn mijn instellen met controller:
View: cockpit
AI: 85%
Race lengte: 25%
Schakelen: Handmatig
Pit assist & start Assist: uit
Schade: Simulatie
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hey Justin,JustinSj schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:54:
Dankjewel Jackson,
Gr,
Justin
Het is gewoon veel oefenen zonder assists. Assists zijn op deze game langzamer dan geen assists, en dat is voor het eerst.
Belangrijkste is tractie houden, slow in fast out en je ERS handmatig zo goed mogelijk inzetten. Eigen setups doen ook ontzettend veel qua pace.
Dankjewel Jensen,Jensen89 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Hey Justin,
Het is gewoon veel oefenen zonder assists. Assists zijn op deze game langzamer dan geen assists, en dat is voor het eerst.
Belangrijkste is tractie houden, slow in fast out en je ERS handmatig zo goed mogelijk inzetten. Eigen setups doen ook ontzettend veel qua pace.
Kwa setups, heb je toevallig een linkje naar een hulpmiddel hiervoor? Nogmaals, telemetrie van f1 2019 vind ik wel erg minimaal. vrijwel alles moet op gevoel.
Gr,
Justin
ps. ik voel er niet veel voor om setups van anderen over te nemen. Dit moet ik gewoon zelf leren.
Hey,
We hope you're enjoying F1 2019! Patch v1.04 is now live, and you can find the patch notes below:
- Fixed a crash seen with an Nvidia 970 graphics card running the DX12 executable.
- Fixed an issue that could cause frame rate to be lower than expected during game play after viewing multiple eras in the Showroom
- Numerous other stability fixes
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-07-2019 16:06 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
En dat ERS gedeelte is dus echt iets wat niet realistisch is. Lando Norris heeft de game gespeeld en was daar heel verbaasd over. Om gedurende een ronde meerdere malen de setting te wijzigen. Uiteraard wel voor langere periodes.Jensen89 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Hey Justin,
Same! Werkt goed nu.stormbreaker schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:49:
Ik moet zeggen dat 1.04 bij mij een stuk beter werkt, ik kan in DX12 op ultra zonder lag spelen.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb nu op ultra een duidelijk horend geratel in Mn cpu koeler geloof ik ... zodra ik alles op high zet is de ratel weg . Dit had ik voor de update zeker nietstormbreaker schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:49:
Ik moet zeggen dat 1.04 bij mij een stuk beter werkt, ik kan in DX12 op ultra zonder lag spelen.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik zal er binnenkort een video over maken hoe je een goede setup bouwt. Sommige dingen zijn vrij eenvoudig en echt standaard in de laatste games.JustinSj schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:04:
[...]
Dankjewel Jensen,
Kwa setups, heb je toevallig een linkje naar een hulpmiddel hiervoor? Nogmaals, telemetrie van f1 2019 vind ik wel erg minimaal. vrijwel alles moet op gevoel.
Gr,
Justin
ps. ik voel er niet veel voor om setups van anderen over te nemen. Dit moet ik gewoon zelf leren.
Het zelf leren is inderdaad wel het beste, maar je kunt vaak best een setup van iemand anders pakken als basis om vanuit daar het naar eigen smaak aan te passen.
Klopt, had ik ook gezien. In het echt hebben ze een bepaalde mapping waardoor voor geprogrammeerd is waar ze die extra pk's krijgen op het circuit en waar er gespaard wordt.Aartstyle schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:39:
[...]
En dat ERS gedeelte is dus echt iets wat niet realistisch is. Lando Norris heeft de game gespeeld en was daar heel verbaasd over. Om gedurende een ronde meerdere malen de setting te wijzigen. Uiteraard wel voor langere periodes.
Ondanks het niet realistisch zijn is handmatig ERS aanpassen per bocht wel het snelst. Ik pas die setting soms letterlijk per bocht aan.
Gisteren trouwens iets raars, was bezig met een grand prix op duitsland. Zat in q3 en het was nat maar opdrogend. Ik bleef buiten op de intermediates maar moest 1 minuut voor einde q3 naar binnen omdat benzine op was. Op dat moment stond ik op p1 en was er niemand buiten. Ben in de pits en druk op accelerate time. Vervolgens eindig ik op p10 omdat de rest op de rode band nog naar buiten is gegaan. Dat kan helemaal niet als er nog 50 seconden te gaan was. Overigens kon ik in de setup niet eens meer de rode band kiezen.
Hier nog geen update op xboxAnonymoussaurus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:06:
Eerste update is uit! https://steamcommunity.co...etail/1608264109167170185
[...]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zodra ik zelf meer weet over de setups in 2019 zal ik de video maken en deze hier plaatsen.Aartstyle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:14:
Heel benieuwd naar de video Jensen. Wil ook met de setups aan de slag!
Gisteren trouwens iets raars, was bezig met een grand prix op duitsland. Zat in q3 en het was nat maar opdrogend. Ik bleef buiten op de intermediates maar moest 1 minuut voor einde q3 naar binnen omdat benzine op was. Op dat moment stond ik op p1 en was er niemand buiten. Ben in de pits en druk op accelerate time. Vervolgens eindig ik op p10 omdat de rest op de rode band nog naar buiten is gegaan. Dat kan helemaal niet als er nog 50 seconden te gaan was. Overigens kon ik in de setup niet eens meer de rode band kiezen.
Hmm vreemde bug, jammer genoeg zitten dit soort bugs vaker in de F1 games. Hier komt vast nog wel een patch van.
Zeker als je op accelerated time drukt zou dit niet moeten kunnen. Vroeger was altijd het retire from session gedeelte stuk, dan werd de AI heel krom gesimuleerd en waren ze altijd opeens nog stukken sneller dan ervoor.
Kon je bij de setups niet handmatig switchen van wet naar dry bij de banden? Ik heb gisteren een stuk Spanje gedaan van mijn career en ik had een natte kwalificatie waarbij het in Q3 droog genoeg werd voor droogweer banden. Ik kon handmatig van natte naar droge banden.
https://www.racingsimtools.com/software
Iemand hier ervaring mee? of een alternatief?
Klopt. Ik kon alleen kiezen uit wets en Intermediates. Droogweer banden stonden er niet tussen.Jensen89 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Zodra ik zelf meer weet over de setups in 2019 zal ik de video maken en deze hier plaatsen.
Hmm vreemde bug, jammer genoeg zitten dit soort bugs vaker in de F1 games. Hier komt vast nog wel een patch van.
Zeker als je op accelerated time drukt zou dit niet moeten kunnen. Vroeger was altijd het retire from session gedeelte stuk, dan werd de AI heel krom gesimuleerd en waren ze altijd opeens nog stukken sneller dan ervoor.
Kon je bij de setups niet handmatig switchen van wet naar dry bij de banden? Ik heb gisteren een stuk Spanje gedaan van mijn career en ik had een natte kwalificatie waarbij het in Q3 droog genoeg werd voor droogweer banden. Ik kon handmatig van natte naar droge banden.
Er zitten nog wel meer bugs in. Gisteren werd ik vanaf linksachter aangereden en vervolgens is mijn rechtervoorvleugel kapot
Pff klinkt niet best, bij mij vallen de bugs vooralsnog reuze mee. Nog niet echt iets geks tegengekomen.Aartstyle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:48:
[...]
Klopt. Ik kon alleen kiezen uit wets en Intermediates. Droogweer banden stonden er niet tussen.
Er zitten nog wel meer bugs in. Gisteren werd ik vanaf linksachter aangereden en vervolgens is mijn rechtervoorvleugel kapot
Hmm geen idee, ik weet wel dat mensen bij ons in de race league deze gebruikten:JustinSj schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:39:
Heb ergens anders deze software gevonden. Dat wil ik eigenlijk ook eens proberen. Er staat bij dat deze ook op consoles werkt en voor F1 2019.
https://www.racingsimtools.com/software
Iemand hier ervaring mee? of een alternatief?
https://www.team-telemetry.de/
Was tijden geleden dat ik een F1 spel had gespeeld, laat staan een race game. Dus ik had computer maar op 30% staan. Maar als snel heb ik de computer naar 75% gezet.
Assists ook direct aangepast (nog wel assists maar vraag me af of het nut heeft).
Worden hier ook competities gehouden oid?
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Lekker bezig!Desutoroiya schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:37:
Ik heb het spel gisteren ook aangeschaft voor op de PC.
Was tijden geleden dat ik een F1 spel had gespeeld, laat staan een race game. Dus ik had computer maar op 30% staan. Maar als snel heb ik de computer naar 75% gezet.
Assists ook direct aangepast (nog wel assists maar vraag me af of het nut heeft).
Worden hier ook competities gehouden oid?
Assists zijn op deze game echt langzamer, plus het is veel leuker om zonder te rijden (kost je wel wat tijd en oefening maar is met een stuur sowieso goed te doen).
Qua competities durf ik het niet te zeggen, zou misschien wel leuk zijn. Zelf ben ik Admin van de PC Leagues van RaceStars.NL. Ik richt dus mede de leagues in op de PC. Ik wil er verder geen reclame voor maken in dit topic (is het niet voor bedoeld), maar mocht je op PC rijden en zonder assists willen rijden dan ben je bij ons altijd welkom.
Ik heb nu op ultra een duidelijk horend geratel in Mn cpu koeler geloof ik ... zodra ik alles op high zet is de ratel weg . Dit had ik voor de update zeker niet
heb dit nu ook even met anno 1800 getest. het rare is dat als ik alles op ultra zet de ratel duidelijk hoorbaar is , en zodra ik alles op high zet is dit weg . iemand hier ook last van ?
heb ook even de fans stil gezet om uit te sluiten dat het dat niet is .. maar het lijkt uit de kant te komen van de cpu koeler of het moederbord zelf (coil whine misschien ? )
Zelf geen last van. Mijn CPU wordt 100% gebruikt en de stock intel koeler blaast als een malle, maar een ratel of wat dan ook heb ik niet.taker1987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:53:
om even op mijn vorige post terug te komen .
Ik heb nu op ultra een duidelijk horend geratel in Mn cpu koeler geloof ik ... zodra ik alles op high zet is de ratel weg . Dit had ik voor de update zeker niet
heb dit nu ook even met anno 1800 getest. het rare is dat als ik alles op ultra zet de ratel duidelijk hoorbaar is , en zodra ik alles op high zet is dit weg . iemand hier ook last van ?
heb ook even de fans stil gezet om uit te sluiten dat het dat niet is .. maar het lijkt uit de kant te komen van de cpu koeler of het moederbord zelf (coil whine misschien ? )
Wat ik ontzettend gaaf vind is toch de AI. Ze vechten zoveel harder en de gevechten zijn echt intenser dan de vorige games.
Vanaf 17 minuten echt de moeite waard.
Maar wel gek dat het alleen op ultra merkbaar is , zodra ik naar high switch is t wegstormbreaker schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:11:
Dat geratel ligt echt aan je pc, ik heb dat niet. Cole whine is toch een piep en geen geratel?
Ik vermoed dat het de voeding is. Ik heb dit ook ooit gehad en bij een bepaalde belasting begon je heel hoog te ratelen. Het is wel een soort coil whine.taker1987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:20:
[...]
Maar wel gek dat het alleen op ultra merkbaar is , zodra ik naar high switch is t weg
Bij andere settings is er een andere belasting van de GPU -> voeding. Na het vervangen van mijn voeding had ik nergens meeraast van. Dit was trouwens niet in F1 2019 maar bij praktisch alle spellen. Eind vorig jaar heb ik deze vervangen...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Rij met een fanatec clubsport 2.5 icm mclaren stuur
Edit: gevonden!
[ Voor 3% gewijzigd door Tijn96 op 03-07-2019 19:43 ]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Je moet hem calibreren. Settings menu openen. Zodra er staat Set 1. Dan Xbox knop en funkyswitch links tegelijk indrukken. Dan zie je het wiel verspringen in F1Tijn96 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:33:
Ik heb het volgende probleem: als mijn stuur rechtstaat geeft denk f1 dat ik een input heb van tien. Dit wil zeggen dat als ik rechtdoor wil rijden ik mn stuur bijna een kwartslag naar links moet draaien. Iemand een oplossing?
Rij met een fanatec clubsport 2.5 icm mclaren stuur
precies dat heb ik uiteindelijk gevonden idd! ThanksStephanL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:44:
[...]
Je moet hem calibreren. Settings menu openen. Zodra er staat Set 1. Dan Xbox knop en funkyswitch links tegelijk indrukken. Dan zie je het wiel verspringen in F1
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Precies, daar ben ik ook heel erg blij mee. Nu loont het ook daadwerkelijk online om te oefenen en extra moeite te doen zonder assists.Divak schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:40:
Ik rijd al veel F1 games zonder assists, het voelde nooit eerlijk omdat het inderdaad eigenlijk de snelste manier zou moeten zijn. Ik ben blij dat men daar nu eindelijk naar heeft geluisterd (alle online klachten daargelaten).
Ik kan iedereen aanraden om zonder assists te rijden en zelfs zonder racelijn, hoe moeilijk het ook is. Het wordt namelijk een hele andere game op die manier, veel uitdagender en intenser.
Vanavond maar weer eens wat rondjes rijden.
Er zit boven het lijstje met banden een toggle tussen 'Dry' en 'Wet', misschien heb je die gemist?Aartstyle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:48:
[...]
Klopt. Ik kon alleen kiezen uit wets en Intermediates. Droogweer banden stonden er niet tussen.
Dan ben je al aardig ver!Aartstyle schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:44:
Heb qua racelijn alleen corners only aan staan. De rest staat allemaal uit. Vind het toch erg lastig om mijn rempunt etc te bepalen, vooral bij weinig zicht in de regen of als je vlak of naast een ander rijdt. Probeer mij bij het insturen wel vooral te focussen op de apex en niet op de lijn zelf.
Vanavond maar weer eens wat rondjes rijden.
Wat betreft rijden zonder racelijn, het is een kwestie van rempunten herkennen buiten het circuit. Meestal rem je bij het 100 meter bord dat naast de baan staat, is deze er niet dan gebruik je andere herkenningspunten.
Deze punten kunnen bijv een viaduct of brug zijn (Spanje bocht 4 bijv) of het begin van een kerbstone etc. Het is een kwestie van een baan veel rijden zonder racelijn en op een gegeven moment heb je het door.
Ik heb geen idee hoe het is om de racelijn helemaal af te leren, ik heb het geluk dat ik de lijn nooit heb aangezet. De meeste mensen waarmee ik league race konden redelijk snel wennen aan rijden zonder lijn.
Zal toch niet....Hoogie2004 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:17:
[...]
Er zit boven het lijstje met banden een toggle tussen 'Dry' en 'Wet', misschien heb je die gemist?
Doen jullie ook mee aan het weekly event? Heb de practice overgeslagen, vind dat altijd zo suf. Tijdens de kwalificatie kwam ik tot een 1.06,3 ongeveer. Niet bijster snel maar ook niet slecht. Wel irritant dat die AI constant in de weg rijdt, die staat maar op 40 begrijp ik. Moet je een aardig gat voor je hebben wil je hem niet tegen komen tijdens een snel rondje.
[ Voor 35% gewijzigd door Aartstyle op 04-07-2019 14:52 ]
Ik had laatst ook dat ik handmatig naar dry moest. Normaal doet het spel dat automatisch voor je of geeft in ieder geval een melding. Het is dat ik in Q3 zag dat Bottas buiten was op de soft band waardoor ik wist dat het tijd was voor droogweer banden.Aartstyle schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Zal toch niet..... Maar wie weet, blijft alsnog gek dat AI in 50 seconden allemaal een outlap hebben gereden.
Doen jullie ook mee aan het weekly event? Heb de practice overgeslagen, vind dat altijd zo suf. Tijdens de kwalificatie kwam ik tot een 1.06,3 ongeveer. Niet bijster snel maar ook niet slecht. Wel irritant dat die AI constant in de weg rijdt, die staat maar op 40 begrijp ik. Moet je een aardig gat voor je hebben wil je hem niet tegen komen tijdens een snel rondje.
Dat van die AI blijft vreemd inderdaad..
Die baan is juist met goed weer een heerlijke baan, tot mijn grote verbazing begon het hele veld op Super Soft. Onder de race kreeg ik een boordradio dat de monteurs zaten te twijfelen of Hard of Intermediates het beste waren om te doen, ik moest zelf maar kiezen welke banden ik na de pitsstop eronder wou.
Omdat de lichte regen al 6 rondes aanhield toch maar gekozen voor de Intermediates, dit bleek uiteindelijk de juiste keus want de rest koos voor de Hard banden. Ik eindigde eerste met 10 seconde voorsprong op een AI setting van 89%..
Hetzelfde had ik gister met multiplayer kwalificatie. Standaard stond ie op Wet tyres. Zelf keek ik even hoe de Intermediates zouden zijn, en het spel gaf aan dat deze -1,5xx seconde sneller zou zijn. Dus naar buiten gegaan op inters en ja hoor, pole position omdat iedereen op wet tyres stondG_Dragon schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:48:
Gisteren mijn eerste regen race gehad in de carreer, helaas was het op Monza.
Die baan is juist met goed weer een heerlijke baan, tot mijn grote verbazing begon het hele veld op Super Soft. Onder de race kreeg ik een boordradio dat de monteurs zaten te twijfelen of Hard of Intermediates het beste waren om te doen, ik moest zelf maar kiezen welke banden ik na de pitsstop eronder wou.
Omdat de lichte regen al 6 rondes aanhield toch maar gekozen voor de Intermediates, dit bleek uiteindelijk de juiste keus want de rest koos voor de Hard banden. Ik eindigde eerste met 10 seconde voorsprong op een AI setting van 89%..
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Wat ik heel frustrerend vind is dat ik bij lange na niet mee kan met de snelste tijden. Op Silverstone rijden ze een 1:27 nog wat terwijl ik eerst nog eens de 1:30 moet zien te rijden. Waar zit dat verschil in? Kwestie van veel oefenen of ligt het (ook) aan mijn Logitech G29?
Ook een setup gebruiken van iemand die een toptijd rijdt maakt niet het verschil.
Ben ik nu zo slecht of zijn zij buitenaards goed?
Welke assists heb je aanstaan? Wat ik merk is dat het verschil tussen automatisch en zelf schakelen een aanzienlijk verschil geeft. Ook dingen als brake assist en traction control remmen afCivic09 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:35:
Game ook aangeschaft en vind het leuk om alvast te oefenen voor de GP die ook als volgende op de kalender staat.
Wat ik heel frustrerend vind is dat ik bij lange na niet mee kan met de snelste tijden. Op Silverstone rijden ze een 1:27 nog wat terwijl ik eerst nog eens de 1:30 moet zien te rijden. Waar zit dat verschil in? Kwestie van veel oefenen of ligt het (ook) aan mijn Logitech G29?
Ook een setup gebruiken van iemand die een toptijd rijdt maakt niet het verschil.
Ben ik nu zo slecht of zijn zij buitenaards goed?
Edit: heb zelf een G920 overigens
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Verwijderd
Ik heb sinds 2 dagen deze game op Steam, echter na 3u spelen kreeg ik een 3D3 error in dx11 en dx12 werkt nog altijd niet langer dan 1minuut (ondanks alle bugs en een hotfix driver van Nvidia)
Hebben jullie hier ervaringen mee? En als dat zo is, hebben jullie dit weten te verhelpen?
Heb overigens niet het geduld om de auto zelf helemaal tot in detail af te stellen en pak dan een setup van iemand uit de top 10.
Voor de volgende race maar opzoek naar een mod.
Probeer eens je steam overlay uit te zetten. Hier en daar gelezen dat dit wel eens problemen oplevert. Valt te proberenVerwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:24:
Vraag:
Ik heb sinds 2 dagen deze game op Steam, echter na 3u spelen kreeg ik een 3D3 error in dx11 en dx12 werkt nog altijd niet langer dan 1minuut (ondanks alle bugs en een hotfix driver van Nvidia)
Hebben jullie hier ervaringen mee? En als dat zo is, hebben jullie dit weten te verhelpen?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Helaas! Zonder resultaat. Heb dit als 1 van de allereerste dingen geprobeerd. 😂Pyr0_ schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Probeer eens je steam overlay uit te zetten. Hier en daar gelezen dat dit wel eens problemen oplevert. Valt te proberen
Inniddels de game al tot tweemaal herinstalleerd, nog net niet een compleet schone installatie van Win10 gedaan, maar mijn gok is ook dat dit niet zal resulteren in een oplossing. Het is mogelijk de videokaart zelf die voor problemen zorgt, maar alles wijst erop dat deze naar behoren werkt, ik heb immers beeld en andere spellen geven geen foutmeldingen tijdens het spelen.
Min hoop is dat CodeMasters spoedig een hotfix uitbrengen met de oplossing. 😂
Verwijderd
Ik heb geen programma's op de achtergrond van die aard. Enkel Steam en F1 2019 zelf. Heb de MSI Afterburner wel, echter heb ik met dat programma enkel de instellingen van de videokaart gecheckt of deze niet per toeval in OC stond. Ook dat bleek niet het geval. 😂Nickrsd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:44:
Ik heb ook wel is zulke rare crashes gehad. Soms was het een fps of afterburner prog wat het deed veroorzaken
Buiten alle andere bugs die hierboven worden genoemd, heb ik vooral last van;
1. Stutters bij circuits met lampen/lichteffecten. Als ik in het donker rijd, de bocht omga, en het licht reflecteert op mijn auto ontstaat er bij elke rond bij een andere bocht een flinke stutter. Niet te doen om dan een goede tijd neer te zetten. Aan mijn pc ligt het niet, met lagere graphics settings blijft het probleem ook aanhouden.
2. Ik heb echt heel weinig gevoel in mijn stuur. Natuurlijk zijn de physics niet geweldig, maar ik merk pas dat mn auto gaat glijden doordat ik het zie gebeuren, en dus niet VOEL gebeuren. Heb wat gespeeld met de force feedback settings, maar er is voor mij geen oplossing. Moet dus beetje gokken met hoeveelheid gas die ik in een bocht kan geven.
Speel zonder assists, maar punt 2 maakt dat erg lastig voor me.
PSN/Steam: Xamsix
Op de controller remde ik altijd vrij laat maar meestal ook vrij licht waardoor ik mijn snelheid behield. Af en toe remde ik wel eens te hard maar over het algemeen ging het vrij goed. Nu ik moet remmen met het rempedaal lukt het mij niet goed om minimaal te remmen, ik rem vaak te hard waardoor ik te veel snelheid verlies. Heeft iemand enig idee of ik een instelling moet veranderen of is dit puur een kwestie van gewenning?
Hoi ZuidJ, en welkom in de wereld van het rijden met stuur!ZuidJ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:41:
Ik speel voor het eerst met een stuur, ik heb altijd racegames met een controller gespeeld, en nu wil het geval dat ik een stuk langzamer ben met een stuur. Het scheelt ongeveer 2 seconden per ronde tov een controller afhankelijk per circuit.
Op de controller remde ik altijd vrij laat maar meestal ook vrij licht waardoor ik mijn snelheid behield. Af en toe remde ik wel eens te hard maar over het algemeen ging het vrij goed. Nu ik moet remmen met het rempedaal lukt het mij niet goed om minimaal te remmen, ik rem vaak te hard waardoor ik te veel snelheid verlies. Heeft iemand enig idee of ik een instelling moet veranderen of is dit puur een kwestie van gewenning?
Het is inderdaad een rare gewenning om over te stappen van stuur naar controller, ook omdat zelfs als je de assists uit hebt staan er toch assists bestaan bij controller users (hidden assists, zeg maar).
Een paar dingen dat je wel kan doen is kijken naar "brake linearity" in de opties, dit is de setting waar het spel registreerd hoever je het pedaal moet indrukken om op 100% input te komen. Het viel mij op in vorige F1 games dat dit vaak een probleem voor mij was, en ook al heb ik 2019 niet gespeeld verwacht ik dat dit nog steeds een probleem kan zijn.
Dus misschien met de linearity gaan spelen, zodat je meer input nodig hebt voor meer remmen, dit geeft hopelijk misschien ook meer 'feeling' in het remmen. Als je met veel throttle control nog steeds wheelspin krijgt, kan daarbij throttle linearity helpen.
Ook is het handig om te weten welke pedals je bezit, sommige zijn beter dan andere, maar dit hoort niet het einde te zijn want zoals ik al had aangegeven, kan je met een beetje pielen een comfortabele config maken in game.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tijdens de race heb ik me wel zwaar geïrriteerd aan de AI. Ik heb zo vaak een beuk gekregen dat ik mijn remzone gewoon voorbij schoot.
Wordt tijd dat de AI ook straffen krijgt tijdens races. Want als iemand bij mij achterop rijd vind ik niet dat ik een straf moet krijgen.
Helaas ben ik hierdoor wel uitgeschakeld, kreeg een flinke tik waardoor ik de bocht niet meer kon halen. Als dit in het echte F1 was gebeurt, dan was de rijder knockout door de impact.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Thanks voor je snelle reactie deknest!deknegt schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Hoi ZuidJ, en welkom in de wereld van het rijden met stuur!![]()
Het is inderdaad een rare gewenning om over te stappen van stuur naar controller, ook omdat zelfs als je de assists uit hebt staan er toch assists bestaan bij controller users (hidden assists, zeg maar).
Een paar dingen dat je wel kan doen is kijken naar "brake linearity" in de opties, dit is de setting waar het spel registreerd hoever je het pedaal moet indrukken om op 100% input te komen. Het viel mij op in vorige F1 games dat dit vaak een probleem voor mij was, en ook al heb ik 2019 niet gespeeld verwacht ik dat dit nog steeds een probleem kan zijn.
Dus misschien met de linearity gaan spelen, zodat je meer input nodig hebt voor meer remmen, dit geeft hopelijk misschien ook meer 'feeling' in het remmen. Als je met veel throttle control nog steeds wheelspin krijgt, kan daarbij throttle linearity helpen.
Ook is het handig om te weten welke pedals je bezit, sommige zijn beter dan andere, maar dit hoort niet het einde te zijn want zoals ik al had aangegeven, kan je met een beetje pielen een comfortabele config maken in game.
Ik heb het meteen uitgeprobeerd zojuist, ik heb de 'brake linearity' op 15 gezet en reed op de red bull ring direct 0.550 sneller. Dus ik ga er even mee aan de slag.
Heb trouwens de Logitech G920 gehaald icm een playseat Evolution, ik gebruik dan ook de bijgeleverde pedalen. Verder erg tevreden mee tot dusver, de beleving van het spel is veel intenser evenals de battles met de AI.
@Pierre de G920 is de tegenhanger(xbox/pc-versie) van de G29. Mijn stuur instellingen zijn als volgt:
vibraton & force feedback on
vibration & feedback strength 138
on track effects 10
rumble strip effects 8
off track effects 5
wheel damper 85
understeer enhance on
Mooi om te horen dat het meteen vruchten afwerpt!ZuidJ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:58:
[...]
Thanks voor je snelle reactie deknest!
Ik heb het meteen uitgeprobeerd zojuist, ik heb de 'brake linearity' op 15 gezet en reed op de red bull ring direct 0.550 sneller. Dus ik ga er even mee aan de slag.
Heb trouwens de Logitech G920 gehaald icm een playseat Evolution, ik gebruik dan ook de bijgeleverde pedalen. Verder erg tevreden mee tot dusver, de beleving van het spel is veel intenser evenals de battles met de AI.
@Pierre de G920 is de tegenhanger(xbox/pc-versie) van de G29. Mijn stuur instellingen zijn als volgt:
vibraton & force feedback on
vibration & feedback strength 138
on track effects 10
rumble strip effects 8
off track effects 5
wheel damper 85
understeer enhance on
Ik moet er wel bij zeggen dat linearity geen magische kogel is, dus het is echt wel een beetje opzoeken waar het limiet zit. Het beste is namelijk dat je zo'n direct mogelijke impuls hebt zonder dat de banden vastslaan.
Ook is mij in vorige edities opgevallen dat er bijvoorbeeld in de eerste trainingen alles een beetje lastig en drama is, veel lock-up's, maar naarmate het weekend vordert alles ook makkelijker werd omdat je op snellere banden rijd en de baan ingerubberd is.
Good racing!
Toen ik heb juist in de opties moeten aanpassen dat het '100% remmen' eerder wordt bereikt. Nu hoef ik niet meer als een gek op mijn pedaal te springen
Wat ook helpt is om het koppelingspedaal als rem te gebruiken (ivm doseren), maar dat went misschien te snel en dan komt het weer niet uit met games waar je het koppelingspedaal wel gebruikt.
https://www.mediamarkt.nl...ce-racestuur-1394128.html
Iemand nog andere suggesties?
[ Voor 21% gewijzigd door JoteW op 09-07-2019 15:57 ]
Twente komt eraan!
De T150 van thrustmaster. Je kan ook de pro nemen want dan heb je er een betere pedalen set bij.JoteW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:52:
Ik ben op zoek naar een goed racestuur wat ik eenvoudig aan mijn salontafel kan koppelen. Is dit stuur wat:
https://www.mediamarkt.nl...ce-racestuur-1394128.html
Iemand nog andere suggesties?
[ Voor 83% gewijzigd door JoteW op 09-07-2019 16:26 ]
Twente komt eraan!