Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.
Ja !Vliegenier04 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:18:
Misschien ben ik nu een beetje bleu, maar kunnen deze ook met mijn HP laptop & Samsung A5 2017 smartphone samenwerken?
Case is nog prima, beide AirPods gaan echter niet meer aan..
vaag, probeer ze anders eens in charging case van je vriendin te laden? Ook al geprobeerd om in de bluetooth list op iPhone de airpods te kiezen?BlazeMuis schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:01:
Mijn AirPods 2 hebben de geest gegeven terwijl die van mijn vriendin welke tot 2 maal toe in de wasmachine hebben gezeten nog prima werken.
Case is nog prima, beide AirPods gaan echter niet meer aan..
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 10-08-2019 16:20 ]
Mixed Reality dev
Tenzij ze geen nieuwe iPhone's gaan aankondigen wel ja.rg-mohwa schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:33:
Is er nog een Apple event voor het eind van het jaar ?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
een googletje verder leert mij dat dit een event in september is ? dan kijk ik nog even het dat event aan en dan hoop ik op de airpods 3 of anders toch de 2 maar bestellenWhatsappHack schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:48:
[...]
Tenzij ze geen nieuwe iPhone's gaan aankondigen wel ja.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Anoniem: 374815
Wat heb ik gedaan:
- volledig opladen
- case schoongemaakt (contactpunten)
- AirPods middels een andere case proberen te verbinden (tevergeefs)
- Poging om te resetten, dat wil echter niet (ontkoppelen en 15 sec. knop indrukken totdat deze Oranje knippert). Het oranje knopje komt niet te voorschijn, ook niet na 30+ seconden;
- ontkoppelen, opnieuw koppelen etc.
Het rare is dat wanneer de 'verkeerde' AirPod er in zit, de oplaadcase een groen knippert lichtje geeft. Wanneer enkel de goede AirPod er in zit brandt hij continue groen.
Kan iemand mij verder helpen om mijn AirPod te laten verbinden, te resetten of mij vertellen wat een groen knippert lichtje betekent?
Mijn iPhone X draait overigens op 12.4.
Mij uitgebreide zoekactie (in de baas zijn tijd) heeft nog weinig op geleverd
Nu ben ik al even langs de Amac gelopen (waar ik ze vandaan heb), echter die kwamen niet verder dan een zoekopdracht op google die ik zelf ook al geprobeerd had. Zij kunnen hem opsturen maar dan ben ik ze 2 weken kwijt, laat ik dan echter net op vakantie zijn.
Jullie zijn mijn laatste hoop ! Anyone?
Waarom niet gelijk een afspraak maken bij de Genius Bar in Den Haag of (volgens mij) Amsterdam? Als het een hardwarematige defect is krijg je gelijk een nieuwe. Tenminste... bij iPhones is dat wel het geval.Anoniem: 374815 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:22:
Sinds vanochtend wil mijn rechter AirPods (tweede generatie) niet meer verbinden met mijn iPhone X. Vrijdagmiddag heb ik de AirPods voor het laatste gebruikt en maandagochtend uit mijn tas gehaald, de case en de pods waren leeg waardoor ik ze eerst volledig heb opgeladen. Tot mijn verbazing verbindt enkel mijn Linker AirPod nog.
Wat heb ik gedaan:
- volledig opladen
- case schoongemaakt (contactpunten)
- AirPods middels een andere case proberen te verbinden (tevergeefs)
- Poging om te resetten, dat wil echter niet (ontkoppelen en 15 sec. knop indrukken totdat deze Oranje knippert). Het oranje knopje komt niet te voorschijn, ook niet na 30+ seconden;
- ontkoppelen, opnieuw koppelen etc.
Het rare is dat wanneer de 'verkeerde' AirPod er in zit, de oplaadcase een groen knippert lichtje geeft. Wanneer enkel de goede AirPod er in zit brandt hij continue groen.
Kan iemand mij verder helpen om mijn AirPod te laten verbinden, te resetten of mij vertellen wat een groen knippert lichtje betekent?
Mijn iPhone X draait overigens op 12.4.
Mij uitgebreide zoekactie (in de baas zijn tijd) heeft nog weinig op geleverd
Nu ben ik al even langs de Amac gelopen (waar ik ze vandaan heb), echter die kwamen niet verder dan een zoekopdracht op google die ik zelf ook al geprobeerd had. Zij kunnen hem opsturen maar dan ben ik ze 2 weken kwijt, laat ik dan echter net op vakantie zijn.
Jullie zijn mijn laatste hoop ! Anyone?
• Apple is working on new AirPods that are likely to be more expensive than the current $159 model. New features will include water resistance and noise cancellation with a launch planned by next year. Apple introduced a new version of the entry-level AirPods in March with hands-free Siri support and longer battery life.
Bronvermelding
Anoniem: 374815
Inmiddels heb ik een vervangend Airpod gekregen van Apple zonder gemaar, nette service dus!Knamix schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:23:
[...]
Waarom niet gelijk een afspraak maken bij de Genius Bar in Den Haag of (volgens mij) Amsterdam? Als het een hardwarematige defect is krijg je gelijk een nieuwe. Tenminste... bij iPhones is dat wel het geval.
Kost 39 euro. Had in Italie een setje gekocht voor mijn oudste zoon. Bon helaas kwijt geraakt en contact opgenomen met support. Die vertelden dat ik toch echt een aankoopnota moest overleggen.
Een uur later teruggebeld door een nummer uit Dublin en gesproken met een Vlaams sprekende vrouw. Verteld dat ik alleen een afschrift kon laten zien van mijn Visa Card waarop 179e was afgeschreven bij de MediaWorld in Verona op 12 augustus. Hoefde die niet eens door te mailen. Ze ging het regelen.
Na telefonisch akkoord te zijn gegaan met de voorwaarden, had ik 5 minuten later een mail met betalings link in de mailbox. Betaald en nu zijn de airpods dus voorzien van AppleCare+. Wellicht overbodig met 2 jaar standaard garantie hier in de EU, maar better safe than sorry.
https://www.apple.com/nl/support/products/headphones/
XBL: MRE Inc
Ik was dus vorige week in New York en ik dacht laat ik ook een setje AirPods meenemen. Op de terugreis heb ik ze meteen kunnen gebruiken en de eerste indruk was zeer positief. Het geluid is goed en ondanks dat ik soms lastige oren heb, bleven ze zitten.
+ goed geluid
Echter ben ik er na een paar dagen heel anders tegen aan gaan kijken. Ik heb thuis meerdere Apple apparaten liggen en ik merkte gelijk al dat het switchen tussen de verschillende apparaten niet heel gebruiksvriendelijk is. Daarnaast moet je het doosje open doen om op een apparaat de batterij status te checken. Ik wilde vanmiddag met de trein ergens heen en pakte mijn AirPods. Nu was ik al onderweg en kwam ik er achter dat het doosje leeg was terwijl ik zeker weet dat de oortjes vol waren, hierdoor kon ik ze niet gebruiken. Daarnaast tijdens het laden brand er geen indicatie lampje op het doosje waardoor je kan kijken of die vol is. Daarnaast loopt het doosje snel leeg. Kortom ik ben er toch niet heel te vrede over en ten opzichte van alle andere Apple producten vindt ik deze onder doen aan de kwaliteit.
Kan ik deze AirPods gewoon in Nederland terug brengen?
Nee, je kan ze niet in een ander land terugbrengen.Maart1992 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:28:
Hi!
Ik was dus vorige week in New York en ik dacht laat ik ook een setje AirPods meenemen. Op de terugreis heb ik ze meteen kunnen gebruiken en de eerste indruk was zeer positief. Het geluid is goed en ondanks dat ik soms lastige oren heb, bleven ze zitten.
+ goed geluid
Echter ben ik er na een paar dagen heel anders tegen aan gaan kijken. Ik heb thuis meerdere Apple apparaten liggen en ik merkte gelijk al dat het switchen tussen de verschillende apparaten niet heel gebruiksvriendelijk is. Daarnaast moet je het doosje open doen om op een apparaat de batterij status te checken. Ik wilde vanmiddag met de trein ergens heen en pakte mijn AirPods. Nu was ik al onderweg en kwam ik er achter dat het doosje leeg was terwijl ik zeker weet dat de oortjes vol waren, hierdoor kon ik ze niet gebruiken. Daarnaast tijdens het laden brand er geen indicatie lampje op het doosje waardoor je kan kijken of die vol is. Daarnaast loopt het doosje snel leeg. Kortom ik ben er toch niet heel te vrede over en ten opzichte van alle andere Apple producten vindt ik deze onder doen aan de kwaliteit.
Kan ik deze AirPods gewoon in Nederland terug brengen?
De echte Airpods specs:
luistertijd 5 uur
bellen 3 uur
uitzoeken waar de airpodcase gevallen is: 2uur.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
edit; aan de hand van een video/audio sync test video kom ik uit op 20ms delay.
edit; nvm, reset van de Airpods heeft geholpen
[ Voor 25% gewijzigd door Alexknl op 29-09-2019 10:18 ]
De verwachte verkoopprijs van deze nieuwe AirPods Pro is $250, dat zal zo'n €289/€299 voor ons gaan worden vermoed ik.
Dan heb je wel noise canceling
https://9to5mac.com/2019/10/18/airpods-pro-price-rumor/
Opmerkelijk dat Apple achter steeds meer producten het woordje ''Pro'' plakt, waarschijnlijk rechtvaardigt dat dan de prijs

Anoniem: 1266920
Ik heb gister mijn AirPods generatie 2 binnen gekregen en probeer ze op mijn android telefoon (Xiaomi Mi A2 Lite) te verbinden. Het connecten lukt prima, maar het geluid is heel slecht. Het geluid stottert continu en het volume doet ook gek. Soms kan ik maar de helft van het maximale volume gebruiken en hoor ik soms meer links dan rechts.
Op mijn laptop doen ze het echter wel goed. Altans, ze stotteren niet, maar ik hoor het geluid pas echt hard op zo'n 60%. Niet echt een probleem want ik kan prima muziek luisteren. Ik snap alleen niet waarom ze zo moeilijk doen op mijn telefoon.
Heb al veel geprobeerd zoals terug naar fabrieksinstellingen op mijn telefoon en de AirPod, telefoon in veilige stand, heel vaak opnieuw verbinden en klooien met de bluetooth setting in de developer settings op mijn telefoon. Op een iPhone doen ze het wel gewoon normaal net zoals op mijn laptop.
Heeft iemand hier verstand van en kan mij helpen mijn AirPods wel normaal te kunnen laten functioneren op mijn Xiaomi Mi A2 Lite?
Alvast Bedankt,
Ik geloof dat alleen airpods met apple producten goed & juist werken..Anoniem: 1266920 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:01:
Hoi,
Ik heb gister mijn AirPods generatie 2 binnen gekregen en probeer ze op mijn android telefoon (Xiaomi Mi A2 Lite) te verbinden. Het connecten lukt prima, maar het geluid is heel slecht. Het geluid stottert continu en het volume doet ook gek. Soms kan ik maar de helft van het maximale volume gebruiken en hoor ik soms meer links dan rechts.
Op mijn laptop doen ze het echter wel goed. Altans, ze stotteren niet, maar ik hoor het geluid pas echt hard op zo'n 60%. Niet echt een probleem want ik kan prima muziek luisteren. Ik snap alleen niet waarom ze zo moeilijk doen op mijn telefoon.
Heb al veel geprobeerd zoals terug naar fabrieksinstellingen op mijn telefoon en de AirPod, telefoon in veilige stand, heel vaak opnieuw verbinden en klooien met de bluetooth setting in de developer settings op mijn telefoon. Op een iPhone doen ze het wel gewoon normaal net zoals op mijn laptop.
Heeft iemand hier verstand van en kan mij helpen mijn AirPods wel normaal te kunnen laten functioneren op mijn Xiaomi Mi A2 Lite?
Alvast Bedankt,
Kan het ook mis hebben hoor
A person who never made a mistake never tried anything new.
De blue tooth op je telefoon is verouderd. 😏Anoniem: 1266920 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:01:
Hoi,
Alvast Bedankt,
Je Xiaomi werkt nog met versie 4.2. 😧
Maar iPhone 5s van mijn zusje gebruikt bluetooth 4 maar werkte prima met de AirPods
https://www.iphoned.nl/iphone-5s/specs/
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1266920 op 21-10-2019 20:25 ]
De oplossing staat in je eigen post: Apple werkt prima met Apple 😉Anoniem: 1266920 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:23:
@Haga
Maar iPhone 5s van mijn zusje gebruikt bluetooth 4 maar werkte prima met de AirPods
https://www.iphoned.nl/iphone-5s/specs/
Heb met mijn Galaxy Note 10 nergens last van, werkt perfectAnoniem: 1266920 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:40:
Het ligt aan android 9 Pie. Blijken veel bluetooth problemen te zijn sinds de update. Op android 8.1 doen ze het namelijk perfect
Ik heb altijd sennheiser koptelefoons gebruikt voornamelijk voor op mijn werk en op de fiets.
Nu krijg ik een andere baan waarbij ik niet meer muziek kan luisteren tijdens het werk en daarom wil ik airpods gaan proberen.
Nu vraag ik mij af wat slim is, zal ik gewoon Airpods op V&A kopen om de kijken of het bevalt of is de accu dan al teveel terug gelopen?
Meer dan 1 uur per sessie, 4 uur dag muziek luisteren hoeft hij niet te halen.
De reden dat ik graag eerst graag goedkoop begin is omdat ik als het bevalt toch de Pro's wil halen ivm de geluidskwaliteit.
Wat is jullie advies? Gewoon nieuw kopen of toch eerst tweedehands proberen of het bevalt?
Een uur zal je nog wel redden (ook met de eerste AirPods 1st gen denk ik nog wel). Je kan ook bij Apple zelf de AirPods bestellen en terugsturen als ze toch niet bevallen.Zspirit schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:23:
Door de komst van de Airpods pro staan er veel tweedehands Airpods tekoop.
Ik heb altijd sennheiser koptelefoons gebruikt voornamelijk voor op mijn werk en op de fiets.
Nu krijg ik een andere baan waarbij ik niet meer muziek kan luisteren tijdens het werk en daarom wil ik airpods gaan proberen.
Nu vraag ik mij af wat slim is, zal ik gewoon Airpods op V&A kopen om de kijken of het bevalt of is de accu dan al teveel terug gelopen?
Meer dan 1 uur per sessie, 4 uur dag muziek luisteren hoeft hij niet te halen.
De reden dat ik graag eerst graag goedkoop begin is omdat ik als het bevalt toch de Pro's wil halen ivm de geluidskwaliteit.
Wat is jullie advies? Gewoon nieuw kopen of toch eerst tweedehands proberen of het bevalt?
Bedankt voor de info. Ga ik even wat rond lezen hier over de verschillen tussen gen 1 en 2.Fuwor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:25:
[...]
Een uur zal je nog wel redden (ook met de eerste AirPods 1st gen denk ik nog wel). Je kan ook bij Apple zelf de AirPods bestellen en terugsturen als ze toch niet bevallen.
Even ter referentie: mijn AirPods 1 van december 2016 gaan nu met ±8/9% achteruit per 10 minuten.Zspirit schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:28:
[...]
Bedankt voor de info. Ga ik even wat rond lezen hier over de verschillen tussen gen 1 en 2.
Ah rond de 100 min dus, dat is prima voor nu.Fuwor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:30:
[...]
Even ter referentie: mijn AirPods 1 van december 2016 gaan nu met ±8/9% achteruit per 10 minuten.
Bedankt voor de info dan ga ik gewoon voor goedkoop denk ik.
Wel eerst even goed schoonmaken
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Nu even kijken hoelang de oortjes meegaan zonder te laden.
Als dit bevalt ga ik ook de Pro's halen, wel even de kat uit de boomkijken hoe de accu is.
Voor 270 euro wil ik er eigenlijk wel langer dan 3 jaar mee doen.
Alleen die pro's zijn totaal anders dan de airpods kwa feeling , en hoe ze in je oor zitten...Zspirit schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:06:
Ik ben cheap gegaan en heb zojuist voor 75 euro first gen airpods opgehaald.
Nu even kijken hoelang de oortjes meegaan zonder te laden.
Als dit bevalt ga ik ook de Pro's halen, wel even de kat uit de boomkijken hoe de accu is.
Voor 270 euro wil ik er eigenlijk wel langer dan 3 jaar mee doen.
Ik las het ja, first thing first.Nick25 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Alleen die pro's zijn totaal anders dan de airpods kwa feeling , en hoe ze in je oor zitten...
Voor mij is het nog een flink bedrag 270,- mijn sennheiser was 170,- daar heb ik 4 jaar mee gedaan en werkt nog prima. Airpods lijken door de accu toch een sneller slijtend product te zijn.
jup!Nick25 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Alleen die pro's zijn totaal anders dan de airpods kwa feeling , en hoe ze in je oor zitten...
zoals ik zonet al in het AirPods Pro topic aangaf; de pasvorm en het gevoel van de dopjes van de Pro zijn voor mij TOTAAL anders dan de de reguliere AirPods.
Vorige AirPods zaten voor mij als gegoten; nooit last van gehad en ook niet tijdens langdurig gebruik.
Bij deze Pro ervaar ik toch een soort van jeuk (ben nog aan het pielen met de 3 soorten dopjes), na bijv een half uurtje gebruik.
Hopelijk/wellicht slechts een tijdelijke gewennings-periode
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2019 11:28 ]
Lekker bij je airpods die je nu hebtZspirit schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:11:
[...]
Ik las het ja, fist thing first.
Voor mij is het no een flink bedrag 270,- mijn sennheiser was 170 daar heb ik 4 jaar mee gedaan en werkt nog prima. Airpods lijken door de accu toch een sneller slijtend product te zijn.
Dus ik ga gewoon fijn verder met me airpods...
Mijn vrouw heeft nu half jaar replica airpods (via alie) blijven bizar goed
Ik hoop het maar ben totaal geen fan dopjes en jeuk in me orenGeert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:25:
[...]
jup!
zoals ik zonet al in het AirPods Pro topic aangaf; de pasvorm en het gevoel van de dopjes van de Pro zijn voor mij TOTAAL anders dan de de reguliere AirPods.
Vorige AirPods zaten voor mij als gegoten; nooit last van gehad en ook niet tijdens langdurig gebruik.
Bij deze Pro ervaar ik toch een soort van jeuk (ben nog aan het pielen met de 3 soorten dopjes), na bijv een half uurtje gebruik.
Hopelijk/wellicht slechts een tijdelijke gewennings-periode
Sinds gisteren veranderd de naam telkens van mijn AirPods (2019). Als ik de naam verander, muziek luister en ze terugstop in de case blijft het hetzelfde, maar als ik ze er terug uit haal heten ze ‘Airpods van trijntje’. Iemand enig idee hoe dit komt?
PSN: Wahyu2304_
Heb je ze al eens gerest met de oortjes in de case?WahyuSchmidt schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
Hoi,
Sinds gisteren veranderd de naam telkens van mijn AirPods (2019). Als ik de naam verander, muziek luister en ze terugstop in de case blijft het hetzelfde, maar als ik ze er terug uit haal heten ze ‘Airpods van trijntje’. Iemand enig idee hoe dit komt?
https://support.apple.com/nl-nl/HT209463
voor de pro: https://support.apple.com/en-us/HT209463
[ Voor 5% gewijzigd door Zspirit op 01-11-2019 13:41 ]
Zojuist gedaan, helaas blijft het hetzelfde. Zal volgende week eens bij de Apple store vragen.Zspirit schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:40:
[...]
Heb je ze al eens gerest met de oortjes in de case?
https://support.apple.com/nl-nl/HT209463
voor de pro: https://support.apple.com/en-us/HT209463
PSN: Wahyu2304_
Het komt volgens mij door de nieuwe firmware 2a364... waarschijnlijk zijn ze automatisch ge-update toen ik ze met de XR verbonden had...
Is toch jammer

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
ik denk dat ik mezelf een mooi sinterklaas cadeau ga gunnen over een paar weken in de vorm van AirPods 2. In ear vind ik niets dus de AirPods Pro zijn niet interessant voor mij. Is er al iets bekend over een Black Friday deal?
Jep, zijn hetzelfdeTweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:08:
Ik neem aan dat de airpods 1 exact dezelfde afmetingen hebben als de 2? Ik ben erg tevreden over de 1 en ben overgestapt naar de pro maar ben niet enorm tevreden over de pro. Dus overweeg naar 2 terug gaan. Hoop dat wel dat ze net zo goed zitten als de 1?
Owner of DBIT Consultancy
Ok, een van de dingen is dat ik mij veel meer afgesloten voel met de pro's. Ik wil ze op werk gebruiken en de ap 1 was veel beter in dit opzicht. En ze zitten niet echt lekker. Even aankijken maar.
[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 27-11-2019 21:34 ]
Heb je de transparancy mode wel geprobeerd? Die laat een stuk beter geluid door dan de AP1/2. Dan ben je juist minder afgesloten dan de oude modellen. Houd er ook rekening mee dat je qua geluidskwaliteit best wel wat achteruit gaat.TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:16:
[...]
Ok, een van de dingen is dat ik mij veel meer afgesloten voel met de pro's. Ik wil ze op werk gebruiken en de ap 1 was veel beter in dit opzicht. En ze zitten niet echt lekker. Even aankijken maar.
Mijn deksel van de case lijkt een millimeter scheef te zitten en er lijkt wat beweging in te zitten. Niets schokkends maar voor het geld wil ik wel even checken of meer mensen dit hebben en of dit normaal is voor ik de rit naar de Apple store maak.
Daarnaast zie ik zojuist na een aantal uurtjes luisteren dat mijn ene Airpod op 80% staat en de andere op 70%.Nadat ik ze bij 100% gepakt heb. Is dit normaal? Ik vind het best een groot verschil namelijk
Edit: Hoe lang houdt de case het bij jullie vol als je de oortjes 4 a 5 uur per dag gebruikt? Ik met tussentijds opladen en de oortjes nooit onder de 60% denk ik dat de case het een kleine week vol houdt...
[ Voor 15% gewijzigd door hk12nl op 28-11-2019 13:09 ]
©2004
W.b. je eerste punt; Ja, dit is normaal, heb ik ook. Er zit gewoonweg ietwat speling in.harm12nl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
Hier ook sinds een week een Airpods gebruiker. Ben er echt heel blij mee. Echter wel een paar vraagjes.
Mijn deksel van de case lijkt een millimeter scheef te zitten en er lijkt wat beweging in te zitten. Niets schokkends maar voor het geld wil ik wel even checken of meer mensen dit hebben en of dit normaal is voor ik de rit naar de Apple store maak.
Daarnaast zie ik zojuist na een aantal uurtjes luisteren dat mijn ene Airpod op 80% staat en de andere op 70%.Nadat ik ze bij 100% gepakt heb. Is dit normaal? Ik vind het best een groot verschil namelijk
Edit: Hoe lang houdt de case het bij jullie vol als je de oortjes 4 a 5 uur per dag gebruikt? Ik met tussentijds opladen en de oortjes nooit onder de 60% denk ik dat de case het een kleine week vol houdt...
Je 2de punt: dit is al meerdere keren voorbijgekomen op het forum, en dit is tevens normaal. Beide gaan vrijwel nooit volledig gelijk mee. Dit komt doordat er veel factoren meespelen, afstand tot je Bluetooth device bijv., de ingebouwde sensoren, maar ook dat je mic automatisch wisselt per oordop indien nodig. Al deze factoren dragen bij dat je zeker gemiddeld 10% verschil kan hebben per oordop.
En w.b. je laatste punt: ik laad m'n case gemiddeld denk 1x per week op ongeveer. Viel me laatst eigenlijk op hoe weinig ik 'm oplaadt, terwijl ik ze wel vaak gebruik. Werkt dus top allemaal
Thx voor je reactie. Dan ga ik mij geen zorgen meer maken en er lekker van genietenrickertsnaak schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:33:
[...]
W.b. je eerste punt; Ja, dit is normaal, heb ik ook. Er zit gewoonweg ietwat speling in.
Je 2de punt: dit is al meerdere keren voorbijgekomen op het forum, en dit is tevens normaal. Beide gaan vrijwel nooit volledig gelijk mee. Dit komt doordat er veel factoren meespelen, afstand tot je Bluetooth device bijv., de ingebouwde sensoren, maar ook dat je mic automatisch wisselt per oordop indien nodig. Al deze factoren dragen bij dat je zeker gemiddeld 10% verschil kan hebben per oordop.
En w.b. je laatste punt: ik laad m'n case gemiddeld denk 1x per week op ongeveer. Viel me laatst eigenlijk op hoe weinig ik 'm oplaadt, terwijl ik ze wel vaak gebruik. Werkt dus top allemaal
©2004
Nu ik ze vandaag ontvangen heb merk ik dat het connectie geluid anders is. Het is harder en klinkt daarnaast ook iets anders. Ik heb hier niets over terug kunnen vinden, hebben jullie dit ook gemerkt?
[ Voor 5% gewijzigd door tweakertjee op 04-12-2019 21:04 ]
De silicone dopjes van de Pro zaten én niet lekker in m'n oren én jeukte al na zo'n 20/30 minuten.
Deze normale AirPods voel ik nauwelijks tot niet in m'n oren.
Qua geluid merk ik nauwelijks echt verschil, maar ik ben geen audiofiel
ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.
Verder heb ik eigenlijk weinig use cases waar ik echt verlangde naar de ANC van de AirPods Pro.
Ook de bediening (tikken ipv knijpen met 2 vingers) van deze AirPods vind ik vele malen beter/handiger dan de Pro versie
[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 05-12-2019 08:22 ]
Ik heb niet de eerste gehad maar ik vind het idd best wel een hard geluid.tweakertjee schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:04:
Dit weekend heb ik de 2e gen AirPods besteld als vervanging van mijn gen 1 AirPods.
Nu ik ze vandaag ontvangen heb merk ik dat het connectie geluid anders is. Het is harder en klinkt daarnaast ook iets anders. Ik heb hier niets over terug kunnen vinden, hebben jullie dit ook gemerkt?
©2004
Ik heb de G1 niet gehad, maar bij m'n G2 Airpods vind ik het 'batterij bijna leeg' deuntje wel erg hard klinken - totaal overbodig dat 't zo hard moet in mijn optiek. W.b. het connectie geluid; dit is ook relatief hard, maar niet zo luid als die van de batterij bijna leeg. Maar of het anders klinkt bij de laatste gen. t.o.v. van de eerste, kan ik je dus niet zeggentweakertjee schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:04:
Dit weekend heb ik de 2e gen AirPods besteld als vervanging van mijn gen 1 AirPods.
Geluid is zooooo veel beter geworden. Je plaatst ze in 2 sec op je Airpods. Zeker met sporten een aanrader.
Ik noem mezelf ook geen audiofiel, maar dit verschil is toch wel echt heel duidelijk hoorbaar als je ze direct na elkaar in doet. De APP's klinken vooral veel zuiverder en minder "dof".Geert1976 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:21:
ik ben weer terug bij de AirPods (2019).
De silicone dopjes van de Pro zaten én niet lekker in m'n oren én jeukte al na zo'n 20/30 minuten.
Deze normale AirPods voel ik nauwelijks tot niet in m'n oren.
Qua geluid merk ik nauwelijks echt verschil, maar ik ben geen audiofiel
ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.
Verder heb ik eigenlijk weinig use cases waar ik echt verlangde naar de ANC van de AirPods Pro.
Ook de bediening (tikken ipv knijpen met 2 vingers) van deze AirPods vind ik vele malen beter/handiger dan de Pro versie
En wat bedoel je met 'ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.'?
Blijkbaar heb je de transparancy mode van de APP's volledig gemist ofzo? Die laat omgevingsgeluid via de microfoons door in plaats van een deel te blokkeren, zoals traditionele AirPods dat doen. De Pro's zijn in dat opzicht toch echt een stuk veiliger. ANC + transparancy uit is op de APP in grote mate vergelijkbaar met de oude versies en die laat minder geluid door.
de opties ANC + transparantie had ik nog niet aan gedachtbram1984 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]
Ik noem mezelf ook geen audiofiel, maar dit verschil is toch wel echt heel duidelijk hoorbaar als je ze direct na elkaar in doet. De APP's klinken vooral veel zuiverder en minder "dof".
En wat bedoel je met 'ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.'?
Blijkbaar heb je de transparancy mode van de APP's volledig gemist ofzo? Die laat omgevingsgeluid via de microfoons door in plaats van een deel te blokkeren, zoals traditionele AirPods dat doen. De Pro's zijn in dat opzicht toch echt een stuk veiliger. ANC + transparancy uit is op de APP in grote mate vergelijkbaar met de oude versies en die laat minder geluid door.
in dit geval dus inderdaad veiliger zoals jij aangeeft.
Laat ik het er op houden dat ik €279 een hoop centen vond voor de Pro, terwijl ik de (2e versie) van de AirPods ook prima vond. Heb nu een setje via Coolblue kunnen kopen, TweedeKansje (nieuwstaat) voor €129.
Die €150 die ik nu overhou doe ik in m'n Apple spaarpotje
maar nogmaals, jouw oplossing wat betreft ANC + Transparantie.....wellicht logisch, maar wel de meest veilige oplossing voor in t drukke verkeer hier in 020 (of andere drukke steden)
Het is niet ANC + transparantie, maar ANC óf transparantie. Ik gebruik op mijn werk ANC als ik niet gestoord wil worden, maar als ik aan het verkeer deelneem, dan zet ik de transparancy mode aan. Dan hoor je de muziek goed, maar ook geluiden uit het verkeer komen prima door. ANC blokkeert, transparancy laat alles van buiten af door, beide uit maakt ze "dom" en dan heb je eigenlijk passieve ruisonderdrukking zoals op de standaard AirPods (hoewel in-ear wel iets minder door laat).Geert1976 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:21:
[...]
de opties ANC + transparantie had ik nog niet aan gedachtslimme oplossing!
in dit geval dus inderdaad veiliger zoals jij aangeeft.
Laat ik het er op houden dat ik €279 een hoop centen vond voor de Pro, terwijl ik de (2e versie) van de AirPods ook prima vond. Heb nu een setje via Coolblue kunnen kopen, TweedeKansje (nieuwstaat) voor €129.
Die €150 die ik nu overhou doe ik in m'n Apple spaarpotje![]()
maar nogmaals, jouw oplossing wat betreft ANC + Transparantie.....wellicht logisch, maar wel de meest veilige oplossing voor in t drukke verkeer hier in 020 (of andere drukke steden)
Qua prijs ben ik het met je eens. Ik heb ze via een regeling op het werk gekocht, maar ik zou er zelf niet zo snel € 280,- voor neertellen, denk ik.
Passen de Airpods dan nog wel in de oplaadcase met die dingen erop? En hoe steken ze uit de oren?JipJapGoedje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:35:
ik heb van deze covers gekocht op Ali.
Geluid is zooooo veel beter geworden. Je plaatst ze in 2 sec op je Airpods. Zeker met sporten een aanrader.
Nee ze passen niet met de covers in de case. Er zit een soort pouch bij waar je de covers in kan doen. Je hebt ze met een handomdraai er op en er af. Heel handig.Shiny Disco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:54:
[...]
Passen de Airpods dan nog wel in de oplaadcase met die dingen erop? En hoe steken ze uit de oren?
De pods zitten net zoals ze anders zitten in je oren, maar beter geklemd en het geluid is veel voller omdat het helemaal afsluit.
Anoniem: 1312856
Ik gebruik zelf een 3rd party app genaamd Toothfairy, daarmee connect ik mijn AirPods met een druk op het menubar icoontje.
Ik heb dit ook gehad met mijn MacBook. De oplossing bij mij was om zowel de nieuwste MacOS voor dit model te installeren als ook de nieuwste versie van Safari(Safari 13) het haperen en het niet verbonden zijn verdween als sneeuw voor de zon.Anoniem: 1312856 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 01:41:
ik heb mn AirPods 2 nu al effe en ik probeer als van het begin ze te verbinden met mn macbook air, en dat is nog nooit gelukt. ik heb elke mogelijke manier opgezocht om het te doen maar niets lukt... ze verbinden voor 1 sec. en dan zijn ze niet meerverbonden, zo de hele tijd door, met een irritant haperend geluid als ze dan verbonden zijn voor die ene seconde... kan iemand mij helpen?
Wat je ook nog kan proberen is op je iPhone de Airpods laten vergeten om vervolgens de Airpods met je MacBook laten verbinden dmv het knopje op de case
Anoniem: 1312856
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mij lukt het ook maar niet om mijn airpods 2 en airpods pro te updaten naar de nieuwste firmware die onlangs verschenen is.Crazyanz schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:05:
iemand het al eens gelukt firmware van de airpods te laten upgraden? Voor zover ik kan vinden zou dat automatisch gaan als de iPhone en airpods bij elkaar in de buurt zijn en aan de oplader liggen. Heb dit nu s’nachts paar keer geprobeerd zonder succes. Heb wat issues met links en rechts die niet altijd synchroon lopen die ik hiermee hoop op te lossen.
Thans ongeveer 2 maanden geleden was er ook al eens een firmware update en toen lukte het me wel met beide airpods sets om te updaten.
Ik heb nu ook al alles geprobeerd wat er op internet geschreven staat, maar nu het lukt me totaal niet en bij de vorige update dus wel. Vreemd.
Heeft apple misschien de laatste firmware misschien terug ingetrokken?
Firmware update is inderdaad ingetrokken.Marc19700 schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:44:
[...]
Mij lukt het ook maar niet om mijn airpods 2 en airpods pro te updaten naar de nieuwste firmware die onlangs verschenen is.
Thans ongeveer 2 maanden geleden was er ook al eens een firmware update en toen lukte het me wel met beide airpods sets om te updaten.
Ik heb nu ook al alles geprobeerd wat er op internet geschreven staat, maar nu het lukt me totaal niet en bij de vorige update dus wel. Vreemd.
Heeft apple misschien de laatste firmware misschien terug ingetrokken?
Echter als ik ze nu koppel aan mijn Iphone dan verschijnen ze als Airpods van B. Dan koppel ik ze met een nieuwe naam. aan mijn Iphone. Ik had verwacht dat ik ze wel kon verbinden maar dan eenmalig als vriend.
Ik heb gezocht maar kan niet zo gauw iets vinden op internet..
hebben jullie enig idee wat hier fout gaat?
als ik deze verwijder, en bluetooth uit/aan doe zijn ze weer terug ?
Het gebruik met mijn (Windows) laptop is alleen nog minder, althans zodra ik deze wil inzetten voor MS Teams.
In Windows schakelt de headset over naar 'Hands-free' modus waardoor je nog beschikt over één audio kanaal van dramatische kwaliteit.. Dit schijnt een beperking van de bluetooth kanalen te zijn al dit met iOS/Mac wel perfect werkt
Heeft iemand dit ook ervaren en opgelost? Ik lees vele reacties via Google/Reddit dat je de Hands-Free modus moet uitschakelen, maar dan ben je dus ook de microfoon kwijt en daarvoor heb ik hem wel nodig

Op een ander topic gevonden dat een losse bluetooth adapter werkt, voordat ik deze ga aanschaffen ben ik even benieuwd naar jullie reactie.
EDIT:
Kwaliteit valt op zich nog wel mee te leven voor de vergaderingen, alleen de volume aansturing werkt niet
[ Voor 7% gewijzigd door ro3lie op 10-07-2020 10:34 ]
€127,- op de website, maar zodra je afrekent bij de kassa komt er een kleine korting bovenop die het totaalbedrag €116,- maakt. Leuk bedrag voor de second gen AirPods.
Ik besef me dat ik een quote gebruik op een reactie van langer geleden maar ehm... Heb je hier uiteindelijk nog een oplossing voor gevonden?ro3lie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:28:
Sinds gisteren Airpods 2 ontvangen, erg tevreden over als ik deze koppel aan mijn iPhone.
Het gebruik met mijn (Windows) laptop is alleen nog minder, althans zodra ik deze wil inzetten voor MS Teams.
In Windows schakelt de headset over naar 'Hands-free' modus waardoor je nog beschikt over één audio kanaal van dramatische kwaliteit.. Dit schijnt een beperking van de bluetooth kanalen te zijn al dit met iOS/Mac wel perfect werkt![]()
Heeft iemand dit ook ervaren en opgelost? Ik lees vele reacties via Google/Reddit dat je de Hands-Free modus moet uitschakelen, maar dan ben je dus ook de microfoon kwijt en daarvoor heb ik hem wel nodig
Op een ander topic gevonden dat een losse bluetooth adapter werkt, voordat ik deze ga aanschaffen ben ik even benieuwd naar jullie reactie.
EDIT:
Kwaliteit valt op zich nog wel mee te leven voor de vergaderingen, alleen de volume aansturing werkt niet
Ik heb gisteren de AirPods gekocht voor exact dezelfde usecase. Dus ben even benieuwd of je ze nu i.c.m. MS Teams naar tevredenheid gebruikt?
Ja.Espresso14 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Ik besef me dat ik een quote gebruik op een reactie van langer geleden maar ehm... Heb je hier uiteindelijk nog een oplossing voor gevonden?
Ik heb gisteren de AirPods gekocht voor exact dezelfde usecase. Dus ben even benieuwd of je ze nu i.c.m. MS Teams naar tevredenheid gebruikt?
Ik heb ze geretourneerd
Gebruik nu voor Teams EarPods.
Tzt kijk ik nog eens naar oordoppen die 2 toestellen ondersteunen zoals mijn oude Plantronics Headset. Het switchen miste ik enorm en de audio kwaliteit viel erg tegen.
Ok, dank voor je reactie.ro3lie schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Ja.
Ik heb ze geretourneerd![]()
Gebruik nu voor Teams EarPods.
Tzt kijk ik nog eens naar oordoppen die 2 toestellen ondersteunen zoals mijn oude Plantronics Headset. Het switchen miste ik enorm en de audio kwaliteit viel erg tegen.
Ik heb denk ik een workaround gevonden (bron: https://answers.microsoft...9888-1a6ea65de713?page=19 ) welke ik zojuist even heb getest. Werkte prima (dus geluid via de Airpods en spreken via microfoon van de laptop). Idealiter werkt zonder deze workaround en zoals je eigenlijk zou mogen verwachten maar voor nu volstaat het.
Nu nog op zoek naar een mooie ''draadloze oplaadstandaard'' voor de telefoon, watch en Airpods.
Nu heb ik alvast een beetje rondgegoogled en deze workaroud gevonden voor het videobellen.
Iemand die kan bevestigen dat je kunt videobellen met airpods met onderstaande instellingen?
late but i think i have the fix: pick stereo as your speaker (not AG thats ew), and for microphone pick "same as system". I feel pretty confident that the option implies the airpod mic. It should be working now
52audio
- Foto's van de AirPods 3
- Semi-in-ear design
- Kleinere case
- Draadloos opladen
- Optionele oordopjes
- H1-chip
- Geen noice-cancelling
- H1-chip
- Geen noice-cancelling
- Verkrijgbaar in de eerste helft van 2021
- Vergelijkbaar design als AirPods Pro
- Q3 2021
- AirPods 3 zijn klaar om verscheept te worden
- U1 chip
- Goedkoper
- AirPods 3 zijn klaar om verscheept te worden
- Vergelijkbaar design als AirPods Pro
- Nieuwe wireless chip
- Release in eerste helft 2021
Link naar de actie
Dan heeft Apple tevens een lagere voorraad mochten de AirPods 3 dit jaar het levenslicht zien
This is the Way.
Snap er niets van, heb m'n AirPods vorig jaar in Augustus gekocht, en dus voor het eerst verbonden met m'n account/devices. Heb toen nooit iets gezien, een notificatie of zo, ivm een gratis trial van Apple Music. Bestond dit toen al en krijg ik nu gewoon een reminder omdat ik dit aanbod nog niet had geclaimd?
En nu krijg je dus retro-actief 6 maand cadeau voor 1 jaar oude AirPods?
In elk geval, voor wie nog geen Apple Music heeft en een notificatie krijgt van Apple Music, let op. het kan een gratis trial zijn op je oude AirPods.
Wat betreft Apple Music. Het bevalt me wel. Voorlopig schat ik het iets hoger in dan Spotify op een aantal gebieden. Kan is groot dat ik Spotify premium afsluit en na de trial verder ga met Apple Music.
Mensen horen mij niet, ik moet altijd overschakelen naar de handsfree functie van de iPhone.
Nu heb ik wat testen gedaan in de dictafoon app, als ik normaal praat hoor ik mezelf uiteindelijk heel ver weg en komt er eigenlijk nauwelijks geluid uit. Ga ik schreeuwen dan hoor ik mezelf uiteindelijk op manier zoals je het zou moeten horen als je normaal zou praten.
Weet iemand of dit komt doordat er iets kapot is? De onderkanten zijn gewoon schoon dus er iets niet iets wat het geluid kan belemmeren.
Wat zijn de overige opties behalve schreeuwen tijdens het bellen, her-verbinding met de iPhone, iPhone herstarten en schoonmaken van de onderkant??
Als je ze niet bij Apple hebt gekocht en bijv. via Marktplaats kan het heel goed zijn dat die datum klopt.Roy Tollenaar schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:03:
Ik heb net mijn nieuwe AirPods binnen gekregen (de 1 zijn overleden). Alleen nu staat er bij garantie gedekt tot 25 juni 2022, maar dat zou dan toch 1 oktober 2022 moeten zijn want toen heb ik ze bestelt.
[Afbeelding]
Ze zijn gekocht bij Bol.com, heb het na gevraagd en volgens hun kan ik gewoon een jaar bij hun terug komen bij problemen.turkeyhakan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:50:
[...]
Als je ze niet bij Apple hebt gekocht en bijv. via Marktplaats kan het heel goed zijn dat die datum klopt.
2 jaar*Roy Tollenaar schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:16:
[...]
Ze zijn gekocht bij Bol.com, heb het na gevraagd en volgens hun kan ik gewoon een jaar bij hun terug komen bij problemen.
Apple geeft je vaak 1 jaar garantie. Indien bij Apple gekocht heb je 2 jaar garantie.
De microfoon van de Airpods werkt zoals het hoort met filmen of de voice recorder, maar als je belt, dan doet de microfoon het niet(!).
Mocht iemand anders het ook ervaren; en weet je een andere oplossing, let me know!
Ik kan zoals eerder een commando geven en dat werkt ook echter krijg ik geen feedback meer.
Ook leest Siri mijn binnengekomen berichten niet meer voor.
Ik heb gekeken bij de instellingen van Siri en daar lijkt alles goed te staan.
Heb voor de zekerheid ook de iPods verwijderd en opnieuw gekoppeld maar ook dat helpt niet.
Ik kan daarnaast wel gewoon een gesprek voeren via de iPods of muziek luisteren dus ik ga er vanuit dat het hardwarematig wel goed zit.
Iemand nog tips?
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods 2019. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid