Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[AirPods 2] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:52
Mijn 1ste generatie AirPods beginnen nu wel op hun laatste benen te lopen qua batterij duur dus
ik denk dat ik mezelf een mooi sinterklaas cadeau ga gunnen over een paar weken in de vorm van AirPods 2. In ear vind ik niets dus de AirPods Pro zijn niet interessant voor mij. Is er al iets bekend over een Black Friday deal?

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:25
Ik neem aan dat de airpods 1 exact dezelfde afmetingen hebben als de 2? Ik ben erg tevreden over de 1 en ben overgestapt naar de pro maar ben niet enorm tevreden over de pro. Dus overweeg naar 2 terug gaan. Hoop dat wel dat ze net zo goed zitten als de 1?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:08:
Ik neem aan dat de airpods 1 exact dezelfde afmetingen hebben als de 2? Ik ben erg tevreden over de 1 en ben overgestapt naar de pro maar ben niet enorm tevreden over de pro. Dus overweeg naar 2 terug gaan. Hoop dat wel dat ze net zo goed zitten als de 1?
Jep, zijn hetzelfde :) Zitten erg lekker!

Mijn LinkedIn!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:25
DennusB schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:09:
[...]

Jep, zijn hetzelfde :) Zitten erg lekker!
Ok, een van de dingen is dat ik mij veel meer afgesloten voel met de pro's. Ik wil ze op werk gebruiken en de ap 1 was veel beter in dit opzicht. En ze zitten niet echt lekker. Even aankijken maar.

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:32
Net nieuwe airpods. Hey siri lijkt niet te werken bij mij, nu ook siri aangezet bij vergrendeling maar enige wat er dan gebeurd is dat mijn telefoon reageerd. zijn er nog ergens anders airpod settings dan de beperkte settings via het bluetooth menu?

haakjesluiten wijzigde deze reactie 27-11-2019 21:34 (4%)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:51
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:16:
[...]

Ok, een van de dingen is dat ik mij veel meer afgesloten voel met de pro's. Ik wil ze op werk gebruiken en de ap 1 was veel beter in dit opzicht. En ze zitten niet echt lekker. Even aankijken maar.
Heb je de transparancy mode wel geprobeerd? Die laat een stuk beter geluid door dan de AP1/2. Dan ben je juist minder afgesloten dan de oude modellen. Houd er ook rekening mee dat je qua geluidskwaliteit best wel wat achteruit gaat.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:33
Hier ook sinds een week een Airpods gebruiker. Ben er echt heel blij mee. Echter wel een paar vraagjes.

Mijn deksel van de case lijkt een millimeter scheef te zitten en er lijkt wat beweging in te zitten. Niets schokkends maar voor het geld wil ik wel even checken of meer mensen dit hebben en of dit normaal is voor ik de rit naar de Apple store maak.

Daarnaast zie ik zojuist na een aantal uurtjes luisteren dat mijn ene Airpod op 80% staat en de andere op 70%.Nadat ik ze bij 100% gepakt heb. Is dit normaal? Ik vind het best een groot verschil namelijk :)

Edit: Hoe lang houdt de case het bij jullie vol als je de oortjes 4 a 5 uur per dag gebruikt? Ik met tussentijds opladen en de oortjes nooit onder de 60% denk ik dat de case het een kleine week vol houdt...

harm12nl wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:09 (15%)

©2004

• rickertsnaak
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
harm12nl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
Hier ook sinds een week een Airpods gebruiker. Ben er echt heel blij mee. Echter wel een paar vraagjes.

Mijn deksel van de case lijkt een millimeter scheef te zitten en er lijkt wat beweging in te zitten. Niets schokkends maar voor het geld wil ik wel even checken of meer mensen dit hebben en of dit normaal is voor ik de rit naar de Apple store maak.

Daarnaast zie ik zojuist na een aantal uurtjes luisteren dat mijn ene Airpod op 80% staat en de andere op 70%.Nadat ik ze bij 100% gepakt heb. Is dit normaal? Ik vind het best een groot verschil namelijk :)

Edit: Hoe lang houdt de case het bij jullie vol als je de oortjes 4 a 5 uur per dag gebruikt? Ik met tussentijds opladen en de oortjes nooit onder de 60% denk ik dat de case het een kleine week vol houdt...
W.b. je eerste punt; Ja, dit is normaal, heb ik ook. Er zit gewoonweg ietwat speling in.

Je 2de punt: dit is al meerdere keren voorbijgekomen op het forum, en dit is tevens normaal. Beide gaan vrijwel nooit volledig gelijk mee. Dit komt doordat er veel factoren meespelen, afstand tot je Bluetooth device bijv., de ingebouwde sensoren, maar ook dat je mic automatisch wisselt per oordop indien nodig. Al deze factoren dragen bij dat je zeker gemiddeld 10% verschil kan hebben per oordop.

En w.b. je laatste punt: ik laad m'n case gemiddeld denk 1x per week op ongeveer. Viel me laatst eigenlijk op hoe weinig ik 'm oplaadt, terwijl ik ze wel vaak gebruik. Werkt dus top allemaal :P

• harm12nl
rickertsnaak schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:33:
[...]

W.b. je eerste punt; Ja, dit is normaal, heb ik ook. Er zit gewoonweg ietwat speling in.

Je 2de punt: dit is al meerdere keren voorbijgekomen op het forum, en dit is tevens normaal. Beide gaan vrijwel nooit volledig gelijk mee. Dit komt doordat er veel factoren meespelen, afstand tot je Bluetooth device bijv., de ingebouwde sensoren, maar ook dat je mic automatisch wisselt per oordop indien nodig. Al deze factoren dragen bij dat je zeker gemiddeld 10% verschil kan hebben per oordop.

En w.b. je laatste punt: ik laad m'n case gemiddeld denk 1x per week op ongeveer. Viel me laatst eigenlijk op hoe weinig ik 'm oplaadt, terwijl ik ze wel vaak gebruik. Werkt dus top allemaal :P
Thx voor je reactie. Dan ga ik mij geen zorgen meer maken en er lekker van genieten :)

©2004

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:26
Dit weekend heb ik de 2e gen AirPods besteld als vervanging van mijn gen 1 AirPods.

Nu ik ze vandaag ontvangen heb merk ik dat het connectie geluid anders is. Het is harder en klinkt daarnaast ook iets anders. Ik heb hier niets over terug kunnen vinden, hebben jullie dit ook gemerkt?

tweakertjee wijzigde deze reactie 04-12-2019 21:04 (5%)

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
ik ben weer terug bij de AirPods (2019).

De silicone dopjes van de Pro zaten én niet lekker in m'n oren én jeukte al na zo'n 20/30 minuten.
Deze normale AirPods voel ik nauwelijks tot niet in m'n oren.

Qua geluid merk ik nauwelijks echt verschil, maar ik ben geen audiofiel ;)

ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.

Verder heb ik eigenlijk weinig use cases waar ik echt verlangde naar de ANC van de AirPods Pro.

Ook de bediening (tikken ipv knijpen met 2 vingers) van deze AirPods vind ik vele malen beter/handiger dan de Pro versie

Geert1976 wijzigde deze reactie 05-12-2019 08:22 (39%)

• harm12nl
tweakertjee schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:04:
Dit weekend heb ik de 2e gen AirPods besteld als vervanging van mijn gen 1 AirPods.

Nu ik ze vandaag ontvangen heb merk ik dat het connectie geluid anders is. Het is harder en klinkt daarnaast ook iets anders. Ik heb hier niets over terug kunnen vinden, hebben jullie dit ook gemerkt?
Ik heb niet de eerste gehad maar ik vind het idd best wel een hard geluid.

©2004

• rickertsnaak
  • Niet online
tweakertjee schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:04:

Ik heb de G1 niet gehad, maar bij m'n G2 Airpods vind ik het 'batterij bijna leeg' deuntje wel erg hard klinken - totaal overbodig dat 't zo hard moet in mijn optiek. W.b. het connectie geluid; dit is ook relatief hard, maar niet zo luid als die van de batterij bijna leeg. Maar of het anders klinkt bij de laatste gen. t.o.v. van de eerste, kan ik je dus niet zeggen :)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:44
De 2019 modellen gaan idd lekker hard 😉

• JipJapGoedje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:00
ik heb van deze covers gekocht op Ali.

Geluid is zooooo veel beter geworden. Je plaatst ze in 2 sec op je Airpods. Zeker met sporten een aanrader.

• bram1984
Geert1976 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:21:
ik ben weer terug bij de AirPods (2019).

De silicone dopjes van de Pro zaten én niet lekker in m'n oren én jeukte al na zo'n 20/30 minuten.
Deze normale AirPods voel ik nauwelijks tot niet in m'n oren.

Qua geluid merk ik nauwelijks echt verschil, maar ik ben geen audiofiel ;)

ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.

Verder heb ik eigenlijk weinig use cases waar ik echt verlangde naar de ANC van de AirPods Pro.

Ook de bediening (tikken ipv knijpen met 2 vingers) van deze AirPods vind ik vele malen beter/handiger dan de Pro versie
Ik noem mezelf ook geen audiofiel, maar dit verschil is toch wel echt heel duidelijk hoorbaar als je ze direct na elkaar in doet. De APP's klinken vooral veel zuiverder en minder "dof".

En wat bedoel je met 'ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.'?

Blijkbaar heb je de transparancy mode van de APP's volledig gemist ofzo? Die laat omgevingsgeluid via de microfoons door in plaats van een deel te blokkeren, zoals traditionele AirPods dat doen. De Pro's zijn in dat opzicht toch echt een stuk veiliger. ANC + transparancy uit is op de APP in grote mate vergelijkbaar met de oude versies en die laat minder geluid door. :)

• Geert1976
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]

Ik noem mezelf ook geen audiofiel, maar dit verschil is toch wel echt heel duidelijk hoorbaar als je ze direct na elkaar in doet. De APP's klinken vooral veel zuiverder en minder "dof".

En wat bedoel je met 'ik ben blij dat ik nu het omgevingsgeluid ook weer hoor, zeker tijdens 't fietsen in de hoofdstad van NL erg prettig /veilig.'?

Blijkbaar heb je de transparancy mode van de APP's volledig gemist ofzo? Die laat omgevingsgeluid via de microfoons door in plaats van een deel te blokkeren, zoals traditionele AirPods dat doen. De Pro's zijn in dat opzicht toch echt een stuk veiliger. ANC + transparancy uit is op de APP in grote mate vergelijkbaar met de oude versies en die laat minder geluid door. :)
de opties ANC + transparantie had ik nog niet aan gedacht ;) slimme oplossing!
in dit geval dus inderdaad veiliger zoals jij aangeeft.

Laat ik het er op houden dat ik €279 een hoop centen vond voor de Pro, terwijl ik de (2e versie) van de AirPods ook prima vond. Heb nu een setje via Coolblue kunnen kopen, TweedeKansje (nieuwstaat) voor €129.

Die €150 die ik nu overhou doe ik in m'n Apple spaarpotje :+

maar nogmaals, jouw oplossing wat betreft ANC + Transparantie.....wellicht logisch, maar wel de meest veilige oplossing voor in t drukke verkeer hier in 020 (of andere drukke steden)

• bram1984
Geert1976 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:21:
[...]

de opties ANC + transparantie had ik nog niet aan gedacht ;) slimme oplossing!
in dit geval dus inderdaad veiliger zoals jij aangeeft.

Laat ik het er op houden dat ik €279 een hoop centen vond voor de Pro, terwijl ik de (2e versie) van de AirPods ook prima vond. Heb nu een setje via Coolblue kunnen kopen, TweedeKansje (nieuwstaat) voor €129.

Die €150 die ik nu overhou doe ik in m'n Apple spaarpotje :+

maar nogmaals, jouw oplossing wat betreft ANC + Transparantie.....wellicht logisch, maar wel de meest veilige oplossing voor in t drukke verkeer hier in 020 (of andere drukke steden)
Het is niet ANC + transparantie, maar ANC óf transparantie. Ik gebruik op mijn werk ANC als ik niet gestoord wil worden, maar als ik aan het verkeer deelneem, dan zet ik de transparancy mode aan. Dan hoor je de muziek goed, maar ook geluiden uit het verkeer komen prima door. ANC blokkeert, transparancy laat alles van buiten af door, beide uit maakt ze "dom" en dan heb je eigenlijk passieve ruisonderdrukking zoals op de standaard AirPods (hoewel in-ear wel iets minder door laat).

Qua prijs ben ik het met je eens. Ik heb ze via een regeling op het werk gekocht, maar ik zou er zelf niet zo snel € 280,- voor neertellen, denk ik.

• Geert1976
  • Niet online
nieuwe firmare voor AirPods (2019).

release notes niet bekend.

• rickertsnaak
  • Niet online
Is bij jullie sinds te nieuwste firmware versie (2C54) het max. volume ook ietwat lager geworden?

• Shiny Disco
JipJapGoedje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:35:
ik heb van deze covers gekocht op Ali.

Geluid is zooooo veel beter geworden. Je plaatst ze in 2 sec op je Airpods. Zeker met sporten een aanrader.
Passen de Airpods dan nog wel in de oplaadcase met die dingen erop? En hoe steken ze uit de oren?

• JipJapGoedje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:00
Shiny Disco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:54:
[...]

Passen de Airpods dan nog wel in de oplaadcase met die dingen erop? En hoe steken ze uit de oren?
Nee ze passen niet met de covers in de case. Er zit een soort pouch bij waar je de covers in kan doen. Je hebt ze met een handomdraai er op en er af. Heel handig.

De pods zitten net zoals ze anders zitten in je oren, maar beter geklemd en het geluid is veel voller omdat het helemaal afsluit.

• eliassss
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 27-12-2019
ik heb mn AirPods 2 nu al effe en ik probeer als van het begin ze te verbinden met mn macbook air, en dat is nog nooit gelukt. ik heb elke mogelijke manier opgezocht om het te doen maar niets lukt... ze verbinden voor 1 sec. en dan zijn ze niet meerverbonden, zo de hele tijd door, met een irritant haperend geluid als ze dan verbonden zijn voor die ene seconde... kan iemand mij helpen?

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:22
Heb je de stappen gevolgd die hier staan beschreven?

Ik gebruik zelf een 3rd party app genaamd Toothfairy, daarmee connect ik mijn AirPods met een druk op het menubar icoontje.

• Shiny Disco
eliassss schreef op donderdag 26 december 2019 @ 01:41:
ik heb mn AirPods 2 nu al effe en ik probeer als van het begin ze te verbinden met mn macbook air, en dat is nog nooit gelukt. ik heb elke mogelijke manier opgezocht om het te doen maar niets lukt... ze verbinden voor 1 sec. en dan zijn ze niet meerverbonden, zo de hele tijd door, met een irritant haperend geluid als ze dan verbonden zijn voor die ene seconde... kan iemand mij helpen?
Ik heb dit ook gehad met mijn MacBook. De oplossing bij mij was om zowel de nieuwste MacOS voor dit model te installeren als ook de nieuwste versie van Safari(Safari 13) het haperen en het niet verbonden zijn verdween als sneeuw voor de zon.

Wat je ook nog kan proberen is op je iPhone de Airpods laten vergeten om vervolgens de Airpods met je MacBook laten verbinden dmv het knopje op de case

• eliassss
ja heb echte alle mogelijke manieren geprobeerd maar niets werkt.. Safari en mn mac zijn op de laatste update dus daar kan het ook niet aan liggen...

• eliassss
werkt de app toothfairy goed? dan koop ik hem gelijk denk ik

• eliassss
blijft niet lukken...

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:45

Hoedje

Moderator Apple Talk
@eliassss Graag je post wijzigen i.p.v. meerdere keren achter elkaar posten. Daarnaast mogen specifieke problemen in een apart topic.

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:32
iemand het al eens gelukt firmware van de airpods te laten upgraden? Voor zover ik kan vinden zou dat automatisch gaan als de iPhone en airpods bij elkaar in de buurt zijn en aan de oplader liggen. Heb dit nu s’nachts paar keer geprobeerd zonder succes. Heb wat issues met links en rechts die niet altijd synchroon lopen die ik hiermee hoop op te lossen.

• Marc19700
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 15:02
Crazyanz schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:05:
iemand het al eens gelukt firmware van de airpods te laten upgraden? Voor zover ik kan vinden zou dat automatisch gaan als de iPhone en airpods bij elkaar in de buurt zijn en aan de oplader liggen. Heb dit nu s’nachts paar keer geprobeerd zonder succes. Heb wat issues met links en rechts die niet altijd synchroon lopen die ik hiermee hoop op te lossen.
Mij lukt het ook maar niet om mijn airpods 2 en airpods pro te updaten naar de nieuwste firmware die onlangs verschenen is.
Thans ongeveer 2 maanden geleden was er ook al eens een firmware update en toen lukte het me wel met beide airpods sets om te updaten.
Ik heb nu ook al alles geprobeerd wat er op internet geschreven staat, maar nu het lukt me totaal niet en bij de vorige update dus wel. Vreemd.
Heeft apple misschien de laatste firmware misschien terug ingetrokken?

• rickertsnaak
  • Niet online
Marc19700 schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:44:
[...]

Mij lukt het ook maar niet om mijn airpods 2 en airpods pro te updaten naar de nieuwste firmware die onlangs verschenen is.
Thans ongeveer 2 maanden geleden was er ook al eens een firmware update en toen lukte het me wel met beide airpods sets om te updaten.
Ik heb nu ook al alles geprobeerd wat er op internet geschreven staat, maar nu het lukt me totaal niet en bij de vorige update dus wel. Vreemd.
Heeft apple misschien de laatste firmware misschien terug ingetrokken?
Firmware update is inderdaad ingetrokken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True