Voor wie een Chromebook heeft (3 maanden gratis Stadia Pro)
https://www.androidpolice...ree-months-of-stadia-pro/
Mijn partner heeft een Chromebook dus maar geredeemed, echter Google heeft dit zo vaag aangepakt want als je de perk website vanaf je Chromebook bezoekt met een niet US ip adres zie je niks.
Ik had een tip met VPN gelezen, dus even snel een trial VPN aangemaakt en vanaf een US server krijg je die perk te zien, en na redeemen zie je een code die gewoon zonder problemen werkt op een Nederlandse Stadia account (Google being Google, ik snap hun echt niet...)
In ieder geval had mijn partner geen Stadia account dus daar kwam de gratis 1 maand bovenop, dus dat werkt prima maar we moesten wel de account aanmaken via de Stadia app want in de browser kon je alleen een credit card als betaalmethode kiezen, en dat wil mijn partner niet dus PayPal (en dat kan blijkbaar alleen in de app

)
Voor mij dus de 2de keer dat ik Stadia kan uitproberen, eerste keer was niet zo lang na de launch bij een kennis en toen was ik met bepaalde games minder positief (Destiny 2 had forse input lag to name one), maar alle Stadia games die je bij Pro krijgt (dus ook Destiny 2) werken best fijn nu, dus het lijkt wel alsof Google op de achtergrond best wat optimalisaties heeft doorgevoerd.
Enige nitpick die ik heb is dat ik moest opzoeken hoe je Stadia fopt als je een 1440p PC scherm gebruikt zodat de stream in 4K kan in plaats van 1080p, maar dat lukte dus niet om één of een andere reden (wel fijn dat de bedrade Logitech controller direct herkend werd)
Ook wil ik later proberen met de PS4 controller hoe het op de telefoon werkt (mijn partner heeft een S10e en die staat op de compatibiliteit lijst, mijn LG helaas niet), wat ik wel weet is dat op onze Chromebook er vrij veel gestotter is, ondanks dat de wifi op volle snelheid draait (dus ik gok dat de CPU het niet trekt in Chrome, ook niet op 720p want dat ding heeft al issues als een 1080p Youtube video 60fps is)
Andere (windows) laptop en PCs bieden wel goede ervaring.
Gezwets terzijde, code werkt ook als je al een Stadia sub hebt want de kennis waar ik het paar maanden terug probeerde kon de code gewoon gebruiken op zijn Chromebook (ook via VPN)
Ik ben nu wel meer positief over Stadia qua werking en het werkt stuk beter dan toen ik deze eerder probeerde, echter na die 4 maanden verlengen wij de sub niet.
Reden? Wij hebben beide een eigen game PC en een tiental aan consoles en handhelds, de enige reden dat wij hier nu gebruik van maken is omdat mijn partner graag Orcs Must Die 3 wou spelen (die nu Stadia only is) en omdat het toch een freebie sub is.
maar dat zijn wij, wie dat allemaal niet heeft heeft meer aan Stadia natuurlijk.
[
Voor 4% gewijzigd door
Mizgala28 op 01-08-2020 16:23
]