Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10 21:48
Amdwarrior schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Heb het nog steeds wat jij ook hebt . Maar vermoed vp9 ondersteuning niet heb
Ga in Chrome naar chrome://gpu en scroll naar Video Acceleration Information. Als er geen VP9 in die tabel staat, heb je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 16:30

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Nu een weekje of twee Stadia en meer dan tevreden. Heel af en toe lag maar goed dat is gewoon m'n ietwat verouderde netwerkt infra. Op de Chromecast trouwens amper lag, maar die zit nog geen meter van een access point vandaan.

Vermaak me vooral met the Division 2, Football Manager en RDR 2.

Crayta kan wel iets moois worden maar staat nog echt in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Tuktop schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Ah, daar gaat support idd niets aan kunnen doen.

Voorheen stelde je de theoretische maximale global resolutie in, dat betekent niet dat je daadwerkelijk de 4K stream ontving (tenzij je Stadia+ gebruikte om het te forceren). Nu het per apparaat gaat, wordt ook per apparaat bekeken wat überhaupt de mogelijkheden zijn. Een oplossing zou een GPU-upgrade kunnen zijn, bijv. een 1660S als je ook nog wat PC-games speelt, of voor de budget-optie gaan en een GT1030 halen, die kost ongeveer 80 euro.
Heb zelf een GTX960 die trekt ook VP9, is misschien ook nog een oplossing.
Zie ze wel eens schappelijk geprijsd langskomen in de V&A... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 19:37
Het jammere is dat ik een AMD rx480 heb. Dus dan zou de switch van videokaart vooral voor Stadia zijn. Voor gaming op 1080p voldoet de videokaart nog prima.

Ff goed nadenken, een Chromecast ultra zou ook een oplossing zijn. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

[ Voor 8% gewijzigd door FidOo op 05-07-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
FidOo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:21:
Het jammere is dat ik een AMD rx480 heb. Dus dan zou de switch van videokaart vooral voor Stadia zijn. Voor gaming op 1080p voldoet de videokaart nog prima.

Ff goed nadenken, een Chromecast ultra zou ook een oplossing zijn. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Je kunt ook voor de Première Edition gaan, indien je enigszins overtuigd bent van Stadia...
Heb het setje ook aangeschaft, ben er meer als tevreden over, speel op TV PC & Phone..

https://store.google.com/nl/product/stadia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
FidOo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:21:

Het voelt inderdaad gek om je GPU te upgraden voor enkel Stadia, juist omdat door Stadia je hardware minder relevant wordt. Ik twijfel zelf ook nog (helaas heeft m'n GTX970 geen VP9 support), denk aan een 1660S en dan kan de 970 naar de secondary budget game-pc, die is voor als vrienden/familie op bezoek komen om te gamen.

De CCU-ervaring met Stadia blijf ik superieur vinden, mede vanwege mijn extreem comfortabele bank en 55" 4K-tv, maar veel games speel ik toch liever met M/KB. Keuzes, keuzes... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10 21:21
Goed nieuws voor mensen die een première editie hebben gekocht voor de prijs verlaging en de geleverde code voor 3 maanden pro niet konden gebruiken. Je kunt die nu alsnog aan een bestaand account toevoegen.

Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Op mijn laptop kan ik ook niet vloeiend 1080P spelen.
Dat hapert als een malle.

720P gaat wel vloeiend.
Ik vermoed toch dat het de hardware van mijn laptop is.

Op mijn telefoon werkt 1080P streaming wel vloeiend, en op mijn TV met CCU 4K HDR vloeiend.

Even vraagje...
Is er nog ergens een goedkoop alternatief voor een Google CLAW verkrijgbaar? Rond de 10 euro.
Ik weet van die Orzly Claw, maar die is gelijk 22,- euro (los van het feit dat die het wel waard zou zijn).

Of iemand met een 3D printer? Je ziet ze namelijk ook al geprint worden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zhankou schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:29:

720P gaat wel vloeiend.

Op mijn telefoon werkt 1080P streaming wel vloeiend, en op mijn TV met CCU 4K HDR vloeiend.

Even vraagje...
Is er nog ergens een goedkoop alternatief voor een Google CLAW verkrijgbaar? Rond de 10 euro.
Ik weet van die Orzly Claw, maar die is gelijk 22,- euro (los van het feit dat die het wel waard zou zijn).

Of iemand met een 3D printer? Je ziet ze namelijk ook al geprint worden tegenwoordig.
Of je netwerkverbinding? Ik heb een oude budget i3 laptop waarop het vloeiend loopt via UTP en een computer van het werk die ook niet heel snel is waarop het ook vloeiend loopt. Wel op 1080P, heb geen pro (en een datalimiet, had het in de gratis pro tijd ook al teruggeschroeft)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Nee, want heb net een nieuwe 5 Ghz Dongle die dat zou moeten uitsluiten.
Overigens via ethernet ook bagger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Even vraagje...

Kleine tip. Plaats het item op de site van de Orzly Claw in de winkelwagen, vul je info in maar rond de bestelling nog niet af. Je krijgt dan een tijdje later een mailtje met 15% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop

720P gaat wel vloeiend.
Mijn 11 (?) jaar oude Dell XPS 1640 met core2duo cpu trekt Stadia ook niet :) je hardware kan idd wel degelijk te oud zijn om Stadia te draaien. Dus dat zal het bij jou idd zijn dan, zeker gezien het op je telefoon en CCU wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
belly89 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:53:
[...]

Kleine tip. Plaats het item op de site van de Orzly Claw in de winkelwagen, vul je info in maar rond de bestelling nog niet af. Je krijgt dan een tijdje later een mailtje met 15% korting :)
Vind het nogal duur met verzenden erbij.
Zit je algauw rond de 28 euro.

Moet iemand hebben met een 3D printer lol!

[ Voor 5% gewijzigd door Zhankou op 07-07-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

720P gaat wel vloeiend.

Even vraagje...

https://www.etsy.com/nl/l...e-stadia-telefoon-bijlage

Lijkt erg op de Google Claw.. maar door de verzendkosten kom je alsnog uit op bij elkaar 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:38

B2

wa' seggie?

Op Reddit las ik dat de Deluxe Editie van F1 2020 al te verkrijgen is.

[ Voor 38% gewijzigd door B2 op 07-07-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Dat is de game waar ik op zat te wachten, maar ik wacht nog even 3 dagen tot de normale versie uit komt.. €79,99 vind ik vrij gortig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:29
Speelt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik weet eigenlijk niet wat het verschil in prijs en inhoud tussen de normale en deluxe versie is.
80 euro is mij ook net wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
B2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:26:
Ik weet eigenlijk niet wat het verschil in prijs en inhoud tussen de normale en deluxe versie is.
80 euro is mij ook net wat teveel.
Hier kun je zien welke addons erbij zitten: https://stadia.google.com...4a9314c7595e267196aafa823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Games zijn wel duur op Stadia, hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Een zogenaamd gelekte trailer van OMD3 lijkt aan te tonen dat het een gratis Pro game zal zijn wanneer het uit komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xB9swLmNVc0pnG1jpLKIix2zok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkNyV8neRFy1h33pjGfOoBCA.png?f=fotoalbum_large

Release date = 14 Juli 2020, dus tijdens/na de Stadia connect.

Stadia pagina voor OMD3

[ Voor 17% gewijzigd door Pheace op 07-07-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
B2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:54:
Op Reddit las ik dat de Deluxe Editie van F1 2020 al te verkrijgen is.
Kan die nu wel of niet met stuurtje?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Nee. Kan @rachidfinge nog zo’n leuke foto op Twitter plaatsen maar op Stadia gaat het nooit met een stuurtje/playseat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Ik las op Reddit iemand die zei dat het stuurtje een Xbox controller emuleerde en dat het dus werkte.

https://www.reddit.com/r/...e_edition_is_out/fx6y5et/

(Ik zie in de overige comments dat het nog erg sub-optimaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Het werkt als een controller, je kan wel de assen gebruiken maar het centreert niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Pheace schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:
Een zogenaamd gelekte trailer van OMD3 lijkt aan te tonen dat het een gratis Pro game zal zijn wanneer het uit komt.
Stadia pagina voor OMD3
Dat is weer goed nieuws! Ik heb laatst een filmpje gezien van de ontwikkelaar waarin hij aangaf dat door de techniek van stadia het mogelijk was om echt ontzettend veel Orcs gelijktijdig op het scherm te toveren.
Wel jammer dat het gelekt is, mogelijk was het dus weer een verassing dat je kon spelen zodra stadia connect was afgelopen.

Was al bang dat de langzaam aan alleen kleine indy games als pro-members zouden krijgen _/-\o_

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
madcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Dat is weer goed nieuws! Ik heb laatst een filmpje gezien van de ontwikkelaar waarin hij aangaf dat door de techniek van stadia het mogelijk was om echt ontzettend veel Orcs gelijktijdig op het scherm te toveren.
Wel jammer dat het gelekt is, mogelijk was het dus weer een verassing dat je kon spelen zodra stadia connect was afgelopen.

Was al bang dat de langzaam aan alleen kleine indy games als pro-members zouden krijgen _/-\o_
Ja dat is wel een voordeel voor veel spellen, veel NPC's tijdens regen met veel reflectie. Dat vertraagd de boel al snel.

Ik ben wel benieuwd of dat in Gforce Now hetzelfde is en of Google of Nvidia dat erg vinden. Het kost toch veel processorkracht ook al komt die uit de cloud.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

madcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Dat gaat op de PC vast net zo zijn. Die war scenarios zitten gewoon in de campaign gebakken, die gaan ze er echt niet uit halen voor een PC release en lijkt me sterk dat ze het hele spel opnieuw gaan balanceren dan. Trouwens, als ze dat zouden doen kan je crossplay en leaderboards met PC spelers wel vergeten dus dat lijkt me alleen maar meer reden dat het spel hetzelfde zou zijn.

Zelf leggen ze het zelfs uit dat je op Stadia altijd dezelfde performance kan verwachten omdat iedereen op dezelfde hardware build zit maar mensen met een zwakke PC misschien bells and whistles uit zouden moeten zetten om hetzelfde te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sahi_NL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:55:
[...]

Ik las op Reddit iemand die zei dat het stuurtje een Xbox controller emuleerde en dat het dus werkte.

https://www.reddit.com/r/...e_edition_is_out/fx6y5et/

(Ik zie in de overige comments dat het nog erg sub-optimaal is)
En dan werkt het nog steeds niet in combinatie met een Chromecast Ultra setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhankou
Heb toch maar Stadia kit bij Orzly besteld.
Was nu geen verzendkosten boven de 20 pounds... en met Orzly2020 kreeg ik 15% korting.

Nu nog steeds 30 euro bij elkaar, maar dan wel hoesje enzo erbij. Oordoppies enu sb c kabel. En de claw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand al aan de gang met F1 op Stadia? Lees in reviews dat de game prima is. Maar de laadtijden niet. Ben wel benieuwd of Stadia hier een voordeel in kan bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ronwiel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:50:
Iemand al aan de gang met F1 op Stadia? Lees in reviews dat de game prima is. Maar de laadtijden niet. Ben wel benieuwd of Stadia hier een voordeel in kan bieden.
Je kan het twee uur proberen en eventueel je geld terug vragen. Maar als je het met een stuurtje wilt spelen kun je beter een ander platform kiezen.

Ziet er wel tof uit die deluxe Schumacher edition (dan heb je ook de Benetton waar ook Verstappen Sr mee reed), maar 80 euro is ook wel weer heel veel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Overigens vanavond Home event van Google. Ben benieuwd of de nieuwe Chromecast Sabrina wordt aangekondigd. Vind het zelf beetje zonde om nu nog een Stadia starterpack te kopen met oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Denk niet dat voor gamen, op 4k, je als Stadia gebruiker ineens een andere chromecast moet aanschaffen. Dat zal dan enkel meer gericht zijn op 8K schermen enzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zhankou schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:08:
Denk niet dat voor gamen, op 4k, je als Stadia gebruiker ineens een andere chromecast moet aanschaffen. Dat zal dan enkel meer gericht zijn op 8K schermen enzo??
Niet moet, maar als er een nieuwe Chromecast is dan koop je liever niet net daarvoor de oude toch?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Tja, vond de set van 99,- met CCU + Controller niet zo heel duur.

Anderzijds baal ik wel van de CCU, terwijl mijn TV al is uitgerust (model 2018) met Smart functies op 4K en HDR.

Dus de CCU gebruik ik buiten Stadia (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zhankou schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:23:

Anderzijds baal ik wel van de CCU, terwijl mijn TV al is uitgerust (model 2018) met Smart functies op 4K en HDR.

Je kan wachten natuurlijk, misschien komt er nog een update voor andere chromecasts. Ik heb zelf een Android TV. Misschien kan ik stadia daar al wel op side-loaden.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Geruchten gaan dat je op Android TV zal kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zhankou schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:28:
Geruchten gaan dat je op Android TV zal kunnen spelen.
Dat werkt nu al als je de Stadia app sideload en expirimental functions aanzet in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Ah oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Nu online
Exocet schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Dat werkt nu al als je de Stadia app sideload en expirimental functions aanzet in de instellingen.
Het werkt zeker, ook draadloos met de controller. Alleen werkt het nog niet 100% soepel. Je moet het spel opstarten en afsluiten met de muis. Ook de stadia knop werkt nog niet helemaal soepel zoals op de CCU. Hoop dat dit snel komt. En natuurlijk ondersteuning voor de "gewone" Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-10 22:15
Iemand al F12020 gekocht en gespeeld?. Ik krijg continu de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de F1 2020 servers. Zijn deze nog niet up?
Stadia support weet het niet en verwijst me naar codemasters echter codemasters wil nog niet echt reageren.

Spel zelf werkt gelukkig wel goed echter de online opties nu niet.

EDIT: nevermind ik zie nu wel een tweet staan dat ze problemen hebben dus zal wel opgelost worden binnenkort.

[ Voor 14% gewijzigd door Mexflex1980 op 08-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Heeft F1 nou crossplay ? Jammer dat Borderlands dat niet heeft of Red dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
Pheace schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:
[Afbeelding]

Stadia pagina voor OMD3
Goede zet van google, jammer dat het al is uitgelekt idd, is toch altijd juist leuk tijdens zo'n connect om dit soort verrassingen te hebben. Hopelijk komen er ook nog mooie aankondigingen van toffe games en vette features.

Hoop stiekem dat er nog een samenwerking met blizzard komt alhoewel ik hier nog nooit iets over gehoord heb, games als WoW, Diablo en star craft mis ik wel :+

Elders scroll kom ik nog niet echt goed in, is het de hele game zo dat je 90 % van de tijd dingen aan het lezen bent in plaats van lekker aan het spelen of wordt dat later in de game wat beter? die lappen tekst de hele tijd lezen wordt ik beetje gek van, maar heb het gevoel dat als ik dat niet doe ik het hele verhaal mis weer. Bij WoW bijv waren het tenminste hapbare teksten.

[ Voor 21% gewijzigd door Stylze op 08-07-2020 18:03 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Lukt mij ook nog niet echt om in ESO te raken. Daar waar ik met WOW enzo veel makkelijker me weg kon vinden, is ESO best een warboel vind ik. Snap de basis wel, maar echt heel leuk vind ik het nog niet

Division 2 daarentegen, gister met Cross play gedaan, was wel weer effe genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Zelfde hier met ESO. Even geprobeerd maar niet meteen hooked. Voelde ook beetje gedateerd allemaal. Dingen lezen en van alles en nog wat moeten oppakken kost veel tijd. Maar zal het later nog een poging geven.
Stadia leent zich wel goed voor een mmorpg denk ik. Overal kunnen spelen is dan een groot voordeel. Misschien maar beter voor mijn prive leven dat wow nog niet speelbaar is.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
madcon schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:06:
Zelfde hier met ESO. Even geprobeerd maar niet meteen hooked. Voelde ook beetje gedateerd allemaal. Dingen lezen en van alles en nog wat moeten oppakken kost veel tijd. Maar zal het later nog een poging geven.
Stadia leent zich wel goed voor een mmorpg denk ik. Overal kunnen spelen is dan een groot voordeel. Misschien maar beter voor mijn prive leven dat wow nog niet speelbaar is.
Haha, zou wel tof zijn.
Sowieso zijn er momenteel op de consoles best al wat MMORPGS beschikbaar.

Neverwinter Online, ESO, Tera, Skyforge enzv.
Best goede games ook, en geschikt voor controller.

Nu leent Stadia (met muis/toetsenbord combi) zich natuurlijk wel NOG beter voor deze ervaring.
We zullen zien.

Zelf hoop ik eerder op games als Path of Exile (of PoE2?! Ze hebben immers Vulkan in beta).
Diablo 3, of wat voor aRPG dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 19:37
Zhankou schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:23:

Als je nagaat dat de controller zelf al 70 euro is. Dan is de ccu nog maar 30 euro.

Het blijft inderdaad jammer dat je een CCU nodig hebt, terwijl je een up-to-date smart TV hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Tijd voor een ervaring: bel net een vriend, even tijd voor een potje Fifa? Prima. Oh wacht, 8gb download. Binnen 10 minuten klaar. Oh wacht moet ook nog installeren. Uh, ik bel straks wel als ik klaar ben.

Ik kan niet wachten tot Fifa 21 uitkomt op Stadia deze winter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-10 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

Ronwiel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:50:
Door het gebrek aan 'Wheel support' heb ik hem gehaald voor de PC.
Prima game, zal op Stadia niet anders zijn, al werkt een eventueel stuur dan dus niet.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Kan toch prima met controller? ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ronwiel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:52:
Tijd voor een ervaring: bel net een vriend, even tijd voor een potje Fifa? Prima. Oh wacht, 8gb download. Binnen 10 minuten klaar. Oh wacht moet ook nog installeren. Uh, ik bel straks wel als ik klaar ben.

Op Gforce Now moet je soms zelf spellen installeren. Best vaag eigenlijk, het installeert wel in een seconde :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Ook elke x inloggen bij sommige games, behoorlijk iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zhankou schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:17:
Ook elke x inloggen bij sommige games, behoorlijk iritant.
En dlc is niet geinstalleerd, dat werkt bij Stadia dan een stuk beter.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ronwiel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:52:

Dan moet Stadia wel gaan uprgraden met hardware, anders gaan de laadtijden veel korter zijn op ps5 en Xbox series X. Laadtijden schijnen daar bijna instant te gaan worden dus hopelijk krijgen we met de Stadia connect nieuws over een upgrade zou wel goede timing zijn.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Stylze het gaat ging in mijn geval om downloadtijden van updates ;). Niet de laadtijden. Daarbij, niemand heeft nog een next gen console aangeraakt. Dus wat de praktijk brengt weet niemand. En in het ergste geval prikt Google wereldwijd snellere ssd’s in datacenters en genieten wij ook mee.

Wat ik mij niet realiseerde is dat Stadia qua hardware tussen de ps5 en series x in zit: https://www.google.nl/sea...l-nl#imgrc=M-jgvZ39pw3opM. En dan gaan er nu al geruchten over gen 2 hardware met o.a raytracing (bron: stadiacast).

Zelf denk ik dat Google ons nog gaat wegblazen met de power van de cloud nadat Sony en Microsoft alle kaarten hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ronwiel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:47:
@Stylze het gaat ging in mijn geval om downloadtijden van updates ;). Niet de laadtijden. Daarbij, niemand heeft nog een next gen console aangeraakt. Dus wat de praktijk brengt weet niemand. En in het ergste geval prikt Google wereldwijd snellere ssd’s in datacenters en genieten wij ook mee.

Wat ik mij niet realiseerde is dat Stadia qua hardware tussen de ps5 en series x in zit: https://www.google.nl/sea...l-nl#imgrc=M-jgvZ39pw3opM. En dan gaan er nu al geruchten over gen 2 hardware met o.a raytracing (bron: stadiacast).

Zelf denk ik dat Google ons nog gaat wegblazen met de power van de cloud nadat Sony en Microsoft alle kaarten hebben gespeeld.
Ah ja klopt sorry maar ben benieuwd hoe het gaat zijn met de laadtijden vooral, het installeren is natuurlijk sowieso een voordeel maar de laadtijden is nog wel het belangrijkst aangezien dat wel echt voor minder frustratie gaat zorgen tijdens het gamen.

Maar volgens mij zit stadia nog niet aan de specs van de next gen consoles toch, de laadtijden zijn wat korter dan ps4 en xone maar het komt nog lang niet in de buurt van instant loading times, wat ze bij sony en microsoft wel aan het roepen zijn voor de next gen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 09-07-2020 21:58 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 16:46
Stadia username toevoegen aan lijst lukt niet inclusief de #nrs, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OutOfThisWorld
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04:50
Heb mezelf toegevoegd aan de Tweakers-Stadia userlist. Stadia id = JanK

Vermaak me zeer met Stadia. Speel vrijwel dagelijks Red Dead Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 16:41
Ik heb mijzelf ook toegevoegd aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
OutOfThisWorld schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:

Dan heb ik jou al heel wat keer gezien. Vaak defensive toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
OutOfThisWorld schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:

Zijn er in online ook leuke missies die je alleen kunt spelen?

Of is het al iets drukker?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutOfThisWorld
xabre16v schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Dan heb ik jou al heel wat keer gezien. Vaak defensive toch?
Klopt, ik herken jouw naam ook.

Speel veel solo, maar de laatste tijd ook wat vaker samen. Geeft toch weer een extra dimensie aan het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
OutOfThisWorld schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Klopt, ik herken jouw naam ook.

Speel veel solo, maar de laatste tijd ook wat vaker samen. Geeft toch weer een extra dimensie aan het spel.
Ik kan je wel wat vaker uitnodigen, ik speel veel samen in een posse, meestal met namen als billythekid, butschcassidy, shady (3 Nederlanders), alansmithee, elfox, wineblood, nornil, malkoro, plusultra, colour, hollywood, oakhardt en nog wat anderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutOfThisWorld
Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Zijn er in online ook leuke missies die je alleen kunt spelen?

Of is het al iets drukker?
Solo is er zeker veel te doen. De lobbies zijn vrijwel altijd vol (> 20 spelers), maar voor missies met meerdere spelers is het handiger deze met een posse te doen i.p.v. via matchmaking, is mijn ervaring. Overigens heb ik nog steeds niet alle story missions gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
OutOfThisWorld schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Solo is er zeker veel te doen. De lobbies zijn vrijwel altijd vol (> 20 spelers), maar voor missies met meerdere spelers is het handiger deze met een posse te doen i.p.v. via matchmaking, is mijn ervaring. Overigens heb ik nog steeds niet alle story missions gedaan.
Ik heb daar niet zo'n zin in om af te spreken. Ik ben al wat ouder en heb minder tijd om te gamen. Ik wil gewoon af en toe een missie doen of zelfs een halve missie. Dat matchmaking werkte niet goed en spreekt me ook niet zo aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-07-2020 12:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mis ik iets of is F12020 niet met Nederlands commentaar speelbaar op Stadia?

Laat maar, Chromecast stond niet op Nederlands.

[ Voor 30% gewijzigd door B2 op 10-07-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 16:48
Gebruikt er iemand een DualShock3 en een Mac/MBP? Ik speel Stadia meestal op een Windows laptop en daar gebruik ik SCP Toolkit voor de drivers van de controller, maar die toolkit werkt niet op mijn MBP. Nu wordt de DualShock3 op de MBP wel gewoon herkend, zowel bedraad als met Bluetooth, echter werken dan niet alle knoppen, zoals de triggers. Wellicht iemand een gouden tip om de controller volledig te laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 15:49
Zonet F1 2020 met splitscreen gereden, op circuit Zandvoort, in de regen.
De gewone versie, niet de Schumacher editie.

Enkel 1 account nodig, wel tweede controller voor de guest.

Leuke ervaring.

Laden van de gamesessie duurde zo'n 15 seconden.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Is Red Dead Online crossplatform eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zhankou schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:17:
Is Red Dead Online crossplatform eigenlijk?
nope

stadia, xbox, ps, pc allemaal gescheiden

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:37
Is F12020 als normale versie al beschikbaar dan? Ik kan alleen de special editions kopen, bij de normale versie staat geen prijs en dus geen knopje om te kopen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 16:46
kepler schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:10:
Is F12020 als normale versie al beschikbaar dan? Ik kan alleen de special editions kopen, bij de normale versie staat geen prijs en dus geen knopje om te kopen :?
Standaard is er inderdaad (nog) niet.
Wel de overige deluxe versies. Neem aan dat hij dus de middelste bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Rdr wel 60 fps op Stadia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 15:49
kepler schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:10:
Tjah, eventjes op het verkeerde been gezet geweest door mijn zoon. Blijkbaar heb ik de Seventy edition gekocht, maar met die 10 euro extra Stadia-korting dacht ik dat het de gewone versie was.
Nu ja, zo erg is het ook niet.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
lukadad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:45:
Zonet F1 2020 met splitscreen gereden, op circuit Zandvoort, in de regen.
De gewone versie, niet de Schumacher editie.

Enkel 1 account nodig, wel tweede controller voor de guest.

Leuke ervaring.

Laden van de gamesessie duurde zo'n 15 seconden.
Speelt dat ook fijn met een controller dan?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
1080 wel, 4k 30

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-07-2020 06:13 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
lukadad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:55:
[...]

Tjah, eventjes op het verkeerde been gezet geweest door mijn zoon. Blijkbaar heb ik de Seventy edition gekocht, maar met die 10 euro extra Stadia-korting dacht ik dat het de gewone versie was.
Nu ja, zo erg is het ook niet.
@kepler @Purejet
Seventy edition is de standaard editie!

Staat een beetje ongelukkig in de store, maar codemasters heeft voor consoles maar twee edities uitgebracht: seventies en Schumacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Seventies edition stelt ook niet zo veel voor, het is een addon van 5 euro (voor wat ingame customisations, car livery, podium celebration, helmet, race suit, gloves, boots and player badge),

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
1080p op 60 nog altijd liever als 4k op 30.

Gek eigenlijk, want zonder abonnement heb je dus altijd 1080p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-10 22:15
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Speelt dat ook fijn met een controller dan?
Ik heb geen stuur, maar met een controller of met een pc keyboard is het best te doen. Een stuur zal best fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:37
Sahi_NL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:56:
[...]

@kepler @Purejet
Seventy edition is de standaard editie!

Staat een beetje ongelukkig in de store, maar codemasters heeft voor consoles maar twee edities uitgebracht: seventies en Schumacher.
Hmm verwarrend, dan klopt het iig dat ik hem niet kon kopen

Toch een goede 15 euro duurder dan de console edities, zouden ze nog met een aanbieding komen? Vast niet :D

[ Voor 12% gewijzigd door kepler op 11-07-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Misschien na Stadia connect korting op een aantal games als Pro Lid. Wie weet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Mooi dat de games die Ubisoft heeft aangekondigd tijdens Ubisoft Forward allemaal op dag 1 naar Stadia komen: Watch Dogs: Legion, Assassin's Creed Valhalla en... Far Cry 6.

YouTube: Far Cry 6 - Official Announcement Trailer | Stadia

[ Voor 63% gewijzigd door rachidfinge op 12-07-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Waarom is dat mooi? Waarschijnlijk liggen er dan al twee games een tijdje te wachten op een plank bij Ubisoft tot die 3e klaar is :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
rachidfinge schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:13:
Mooi dat de games die Ubisoft heeft aangekondigd tijdens Ubisoft Forward allemaal op dag 1 naar Stadia komen: Watch Dogs: Legion, Assassin's Creed Valhalla en... Far Cry 6.

YouTube: Far Cry 6 - Official Announcement Trailer | Stadia
Heel nice! En vette trailer zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 04:13
Zijn er hier mensen dat samen borderlands 3 willen spelen? Moet zelf nog beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Helaas, dieheb ik niet. Wel eventueel Destiny 2 of Division 2. Andere pro games lenen zich wqt minder voor Multiplayer. Hoewel, die zombie game, is dat nog wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
Zhankou schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:25:
Helaas, dieheb ik niet. Wel eventueel Destiny 2 of Division 2. Andere pro games lenen zich wqt minder voor Multiplayer. Hoewel, die zombie game, is dat nog wat ?
Hit me up in Destiny 2, aangezien dat ik niemand vind voor bl3 en het nog moet kopen. Speel ik nu Destiny 2.
Ik wacht wel op sale voor borderlands 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Me kids liggen rond 20.30 op bed. Dan kan ik spelen. Heb net een guardian Titan gemaakt die nu net in de tower is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 16:55
Voeg mij maar toe voor borderlands

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
Ben wel redelijk hyped voor de connect vanavond, hopelijk komen er wat mooie aankondigingen!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Nu online
Stylze schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:54:
Ben wel redelijk hyped voor de connect vanavond, hopelijk komen er wat mooie aankondigingen!
Enig idee hoe laat het is vanavond? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:10
belly89 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Enig idee hoe laat het is vanavond? :)
19.00 uur

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
SmooK schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:06:
Voeg mij maar toe voor borderlands
Wacht even op sale voor dat ik em op pik, heb de smaak te pakken voor d2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:50
Marzman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:44:
Waarom is dat mooi? Waarschijnlijk liggen er dan al twee games een tijdje te wachten op een plank bij Ubisoft tot die 3e klaar is :p
Dag 1, niet 1 dag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Ben ook benieuwd! Met een beetje geluk kunnen we daarna die Tower defence game spelen (Orcs mUst die 3).
Nooit gedaan, maar ben wel benieuwd !

Ook heb ik gister even minuut of 30 Zomby Armor 4 gespeeld.
Dat is toch ook wel dikke lol zeg! Beetje DOOM meets Left 4 Dead ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:02
Zhankou schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:27:
Ben ook benieuwd! Met een beetje geluk kunnen we daarna die Tower defence game spelen (Orcs mUst die 3).
Nooit gedaan, maar ben wel benieuwd !

Ook heb ik gister even minuut of 30 Zomby Armor 4 gespeeld.
Dat is toch ook wel dikke lol zeg! Beetje DOOM meets Left 4 Dead ofzo.
Heb zoveel van de gratis games nog niet eens echt een kans gegeven. Moet ik serieus even gaan doen!

Mochten mensen nog bepaalde games samen willen doen:

Kaasdipje#8362

Sta ook wel in de lijst van OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 11:30

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Er is een TR binnen gekomen over het 'zoeken naar multiplayer partners', hoewel in kleine mate berichten hierover niet storend zijn wil ik iedereen wel vragen om hierop te letten.
Kijk inderdaad naar de op als je mensen zoekt of gebruik anders de tweakers discord

Mocht er daarnaast ook behoefte zijn om hier op got een LFG (looking for group) topic te maken, zet deze dan separaat op van dit topic (met wel verwijzing naar de relatieve topics in de op.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 49 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord