Ik dacht even ESO te spelen, maar torn begon de ellende: een ESO-accound linken... Je wordt verwezen naar
https://stadia.google.com/linkaccount, maar daar kun je niks als je nog geen ESO-account hebt. Dus na even googlen eerst maar eens bij Bethesda een account aangemaakt. Bleek mijn username al bezet te zijn. Dat moest ik dan zelf ooit eens hebben gedaan, dus "wachtwoord vergeten", maar geen reset-e-mail. Nog eens gekeken op de website en nu bleek de username helemaal niet bezet. Account registreren via Facebook lukt niet en een account registreren via je Google-account is vreemd genoeg helemaal geen optie.
Vanaf scratch dus maar een account aangemaakt en inloggen op ESO... Nee, toch niet. Username onbekend (na eerder een aantal foutmeldingen bij het bevestigen van mijn account via een e-maillinkje). Dan maar opnieuw registreren?
Ja, het werkt! Ik moet na een Bethesda-account gek genoeg nog een aparte ESO-account aanmaken. Of was die Bethesda-account helemaal niet nodig? Nergens wordt het uitgelegd. Ook nu overigens weer foutmeldingen bij het bevestigen via een mailtje.
Nu nog maar eens naar de Stadia-pagina om te linken. Saillant detail: op mijn Pixel 3a wordt de eigen pagina van Google niet eens goed weergegeven. De knop om te bevestigen zit grotendeels verstopt onder de navigatieknoppen van het toestel en omlaag scrollen werkt niet.
Na alles op de pagina te hebben geselecteerd, kon ik zien wat er daadwerkelijk op de betreffende knop stond en kon ik bevestigen...
Foutmelding op pagina. Nog een keer de stappen doorlopen en weer een andere foutmelding. Ik stond op het punt om op te geven toen ik het nogmaals probeerde: Eureka! Opeens was mijn EOS-account aan mijn Stadia-account gekoppeld!
Ik weet niet of meer mensen dit zo hebben ervaren en of dit mogelijk met drukte op de server te maken heeft zo kort naar de launch (al wekte geen van de foutmeldingen of problemen in een oorzaak in die richting), maar wat een rommeltje...
In de tussentijd kwam mijn vrouw thuis van haar werk, dus wordt de tv nu gebruikt voor bevallingsverhalen en andere reality-onzin...