Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
stringbean schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Hoe dan? ik heb namelijk hetzelfde probleem
Als ik in de browser speel, dan kan ik de code altijd nog opgeven, zelfs bij een disconnect. Hier kan ik ook met onscreen controls en op het stadia logo klikken niet meer bij de koppelcode komen.

Hoe doen zij die gezalfd zijn met een Pixel dit? Normale stervelingen met een Nokia 7 Plus willen dit graag weten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Raindeer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:27:
Yep, ik heb nu ook Experimental. Ik probeerde op mijn Nokia 7 plus te spelen, hij ziet de controller, maar daarna springt de controller naar de TV Chromecast beneden. Iemand een idee wat ik kan doen?
Als je je Stadia-controller aan zet, trilt-ie. Houd de Stadia-knop langer ingedrukt dan gebruikelijk, dan trilt-ie nog een keer. Dit zorgt ervoor dat de controller niet verbindt met het laatst verbonden scherm, maar wacht tot je een nieuwe koppelcode invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAILSAFE
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09-2020
Beter die 10,- korting. Ga ik SUNDERED halen, die lijkt me zo vet.

STADIA: FAILSAFE#6878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
rachidfinge schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Als je je Stadia-controller aan zet, trilt-ie. Houd de Stadia-knop langer ingedrukt dan gebruikelijk, dan trilt-ie nog een keer. Dit zorgt ervoor dat de controller niet verbindt met het laatst verbonden scherm, maar wacht tot je een nieuwe koppelcode invoert.
Volgens de help werkt het alleen maar met USB als je de stadia controller gebruikt.. Dat is nog jammer. Zal vast een fix voor komen. https://support.google.com/stadia/answer/9578631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10 14:46
Limbeckx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:00:
Gister de orzly claw besteld. Mijn Oneplus 7Pro ondersteund sinds gister namelijk ook stadia :D Cant wait. Touchcontrols lijkt niet echt lekker te werken met Division 2
Waar heb je deze besteld?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RDR2 met touchcontrols. Het is me gelukt een vis te vangen :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gods & Monsters was dus een foutje:

https://kotaku.com/gods-m...-stadia-for-30-1844004300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:14:
Haha das echt heel knap van je :D met de online versie was ik een half uur bezig om een bordje camp stew te eten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
haha. Nee echt geen game om lekker op de telefoon te doen.... aan de andere kant, het is wel een bizarre uitdaging om te proberen :D

Vanavond eens proberen de eerste missie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAILSAFE
ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:14:
Nice.... werkt RDR2 nog een beetje? Ik had gehoopt dat ze GTAV gingen uitbrengen op Stadia. Zeker omdat GTAV nog meer liefde krijgt vanuit Rockstar dan RDR2. GTAV komt zelfs naar de PS5 in een aangepaste versie.

[Video: https://lbry.tv/@GAMELABS:3/Grand-Theft-Auto-V-and-Grand-Theft-Auto-Online-Announcement-Trailer-PS5:b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 13:43

Hulkr_

Hulkr_

(jarig!)
FAILSAFE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:50:
[...]

Nice.... werkt RDR2 nog een beetje? Ik had gehoopt dat ze GTAV gingen uitbrengen op Stadia. Zeker omdat GTAV nog meer liefde krijgt vanuit Rockstar dan RDR2. GTAV komt zelfs naar de PS5 in een aangepaste versie.

[Video]
Heb het toevallig vandaag aangeschaft en even 2 uurtjes geprobeerd. Voor mij werkt het top! Gaaf spel en mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10 14:46
FAILSAFE schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:50:
[...]

[Video]
Hier had ik eigenlijk ook nog wel hoop op. GTA V op Stadia had ik best wel vet gevonden, ondanks dit niet meer de nieuwste game is en ik hem al op 3 platformen heb gekocht, haha.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAILSAFE
Jannick schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Hier had ik eigenlijk ook nog wel hoop op. GTA V op Stadia had ik best wel vet gevonden, ondanks dit niet meer de nieuwste game is en ik hem al op 3 platformen heb gekocht, haha.
Ik heb hem op Steam gehad en de PS4, maar die 2 platformen heb ik aan de kant geschoven met de komst van Stadia. RDR2 lijkt me wel vet, alleen na het zien van wat gameplay twijfel ik omdat het zo groots is met veel open vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GTA 5 komt schijnbaar wel nog naar de PS5. Dan hadden ze eigenlijk ook wel een stadiaversie mogen maken als ze er toch nog toekomst in zien. Voor een redelijke prijs zou ik het wel kopen (geen 70 euro ofzo :p )

RDR2 is wel een modernere game (er gebeurd meer in de offline wereld en de karakters die niet de hoofdrol spelen worden ook veel meer uitgediept, rond dat kampvuur enzo. Dat is echt goed gedaan).

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 12-06-2020 17:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:27
Jannick schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Waar heb je deze besteld?
Bij orzly.com ( https://orzly.com/collect...ia?variant=31463184826429 ) en als je de code ORZLY2020 gebruikt krijg je nog 10% korting (lukte toch bij mij). Heb er direct twee besteld, eentje voor mij en ene voor de zoon, en zo ook geen transportkosten aangerekend.
Kwam zo op £30,59 (35,91 euro via Paypal)

Ze gaven eerst ORZLY2019 door als code, maar die lukte niet en op goed geluk dan maar 20 van gemaakt.
Ik kreeg de kortingscode omdat ik mijn mandje niet verder afgerekend had, maar enkele uren later kreeg ik een email met code.

Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door lukadad op 12-06-2020 17:46 . Reden: weblink ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:59
Orzly toch geannuleerd. Ga eerst de Razer kishi proberen. Net besteld kijken of t wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het is tot nu toe zeker nog niet mogelijk om de controller draadloos te koppelen aan je telefoon? Als ik in de app naar een controller zoek kan ik deze alleen koppelen aan de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De Stadia controller zit op wifi. En de telefoon wil bluetooth. Mijn Xbox controller kan ik prima koppelen aan mijn telefoon, de stadia controller dus nog niet. (er is al wel aangegeven dat dat gaat komen geloof ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:35:
De Stadia controller zit op wifi. En de telefoon wil bluetooth. Mijn Xbox controller kan ik prima koppelen aan mijn telefoon, de stadia controller dus nog niet. (er is al wel aangegeven dat dat gaat komen geloof ik.)
Kun je niet een wifihotspot maken op je telefoon voor de controller?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:07
belly89 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Interessant, van het weekend even testen :)
Net even kunnen testen en het werkt erg goed. Ik speel het met een DS 3 controller die via USB verbonden is aan mijn Sony Bravia TV van 2015, wel via LAN verbonden! Je moet inderdaad met een muis de game starten en eindigen, en de app start in portrait mode dus dat is "wat lastiger", maar ben erg content.

Ook even op mijn budget mobiel (Xiaomi mi a2 lite) getest en ook dit gaat prima op 5ghz wifi (zit wel vlakbij de router).

Voor mij als casual gamer is dit echt een uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58
Assassin's Creed net gespeeld maar die lijdt onder best wel grote compressie donkere stukken vaak bekende wazig stukjes

Jammer want Destiny 2 ziet er bij mij stukken beter uit.

Of ligt het aan mijn videokaart die geen vp9 ondersteuning heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Amdwarrior schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:46:
Assassin's Creed net gespeeld maar die lijdt onder best wel grote compressie donkere stukken vaak bekende wazig stukjes

Ik ervaar compressie artifacten met name als wifi even niet stabiel is. Af en toe zie ik in Stadia dan het beeld even gek doet. Zo en zo zijn spellen die te donker zijn irritant, door lichtinval op tv zijn bepaalde spellen dan onspeelbaar hier.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
madcon schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Ik ervaar compressie artifacten met name als wifi even niet stabiel is. Af en toe zie ik in Stadia dan het beeld even gek doet. Zo en zo zijn spellen die te donker zijn irritant, door lichtinval op tv zijn bepaalde spellen dan onspeelbaar hier.
Owja vergeten bij te melden ik speel via lan :*) Maar volgens mij ligt het aan het spel maar goed ik vermaak me wel met dit spel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Amdwarrior schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Owja vergeten bij te melden ik speel via lan :*) Maar volgens mij ligt het aan het spel maar goed ik vermaak me wel met dit spel 8)
Zolang het niet storend is. Wellicht kun je een screenshot plaatsen dan kan ik kijken of ik hetzelfde ervaar. Tot nu toe is AC het Stadia spel waar ik de meeste uren in heb gestoken, echt super veel content.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
madcon schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Zolang het niet storend is. Wellicht kun je een screenshot plaatsen dan kan ik kijken of ik hetzelfde ervaar. Tot nu toe is AC het Stadia spel waar ik de meeste uren in heb gestoken, echt super veel content.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/83132609_10217408895199024_345909678518037746_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQmFVbJz5VudglH_M9b8V4efXGjS_ZcAbc1Q_HV0DrgMBSB4xEMNbJ-yBgOa1WxpTXs&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=061073a0495727aac6102698b33259d5&oe=5F0AC41F

Is niet cropped ofzo maar heb 2 monitoren en heb rechter schermeruit geknipt omdat Spotify menu op staat O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zonder pro mis je ook hdr, misschien fmdat dat het is? Het is niet onbedoeld wazig toch?

Maar bij RDR2 zag ik snachts ook niet alles (zeker niet op mijn laptop met een al wat ouder scherm)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Nou ik zie nu ineens in Stadia app maximaal 1080P maar heb toch echt betaalde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Amdwarrior schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:55:
Nou ik zie nu ineens in Stadia app maximaal 1080P maar heb toch echt betaalde account.
Volgens mij kun je nu per apparaat kiezen qua resolutie.
Ik kon op mijn laptop nu apart aangeven welke resolutie.. voorheen kon dat alleen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Daejji schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Volgens mij kun je nu per apparaat kiezen qua resolutie.
Ik kon op mijn laptop nu apart aangeven welke resolutie.. voorheen kon dat alleen via de app.
Pfff nu beweert Stadia dat ik geen pro lid ben maar kan nog wel SuperShot spelen en PayPal wel geld afgeschreven. Lekker vaag weer maar PayPal laatste dagen al super traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAILSAFE
Amdwarrior schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:46:

Ik wil niet meteen verkondigen dat het een Ubisoft ding is. Maar hoe vaak hebben Ubisoft games geen gekke dingen gehad. Destiny 2 draait optimaal verder op Stadia. Zal per game verschillen en niet aan je kaart moeten liggen lijkt mij. Quality control aan de developers kant, waar Ubisoft niet echt hoge ogen mee weet te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
FAILSAFE schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Ik wil niet meteen verkondigen dat het een Ubisoft ding is. Maar hoe vaak hebben Ubisoft games geen gekke dingen gehad. Destiny 2 draait optimaal verder op Stadia. Zal per game verschillen en niet aan je kaart moeten liggen lijkt mij. Quality control aan de developers kant, waar Ubisoft niet echt hoge ogen mee weet te gooien.
Daar dacht ik ook aan gezien hoe extreem zwaar pc port is.

Maar nu kan ik wel pro games spelen en claimen maar 4k en hdr kan weer niet want ik moet een pro licentie nemen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Amdwarrior schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Maar nu kan ik wel pro games spelen en claimen maar 4k en hdr kan weer niet want ik moet een pro licentie nemen :F
Is dit op desktop? In dat geval: wellicht zie je deze melding onder de dropdown over het hoofd?
Het apparaat waarop je speelt, biedt geen ondersteuning voor 4K. Meer over ondersteunde apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
rachidfinge schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:55:
[...]

Is dit op desktop? In dat geval: wellicht zie je deze melding onder de dropdown over het hoofd?

[...]
Ja klopt maar hdr zie ik ook niet meer staan
Prestaties
Wijzigingen in deze instellingen worden doorgevoerd als je weer een game opent. Ondersteuning voor 4K, HDR en 5.1 surround sound is alleen beschikbaar met een Stadia Pro-abonnement. Meer over Stadia Pro
Maar ik kan gewoon pro games claimen en spelen .......

[ Voor 34% gewijzigd door Amdwarrior op 15-06-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
Idem bij mij. Op de stadia app (Pixel 2) staat er onder 'Prestaties' tot 1080p of 720p. Geen 4K en geen HDR.
Heb ook Pro abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Tazmanian79 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:16:
Idem bij mij. Op de stadia app (Pixel 2) staat er onder 'Prestaties' tot 1080p of 720p. Geen 4K en geen HDR.
Heb ook Pro abonnement.
Maar komt dat niet gewoon omdat de Pixel 2:

Niet hoger dan 1080p kan
Geen HDR heeft

?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazmanian79
Dit is de Stadia app. Ik heb een Chromecast Ultra en de CCU moet je toch instellen via de Stadia app?

Vroeger lukte dat wel. Daar kon ik dan Beste mogelijk kwaliteit selecteren en HDR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tazmanian79 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:41:
Dit is de Stadia app. Ik heb een Chromecast Ultra en de CCU moet je toch instellen via de Stadia app?

Vroeger lukte dat wel. Daar kon ik dan Beste mogelijk kwaliteit selecteren en HDR.
Nee, dat is net veranderd. Ik zat van de weer daar ook al mee te klooien, moet nu op de CCU zelf, rechts van waar je de kwaliteit kunt bekijken staat opties, daar kun je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ArthurMorgan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Nee, dat is net veranderd. Ik zat van de weer daar ook al mee te klooien, moet nu op de CCU zelf, rechts van waar je de kwaliteit kunt bekijken staat opties, daar kun je het instellen.
Ah kijk, dat wist ik ook nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 11:59

B2

wa' seggie?

Ik heb nu een paar weken Stadia. Speel het via een CCU op een niet-4K tv. Wat mij betreft is het als niet hardcore gamer prima qua graphics. Misschien ben ik ook niet beter gewend.

Toch mis ik wel de echt leuke games om even een kwartiertje of max half uurtje te spelen. Grote games zoals een Fortnite, Call of Duty, Battlefield, FIFA (ok die komt er dan aan in de herfst) maar zeker ook leuke casual (retro?) games die je eventjes speelt. Misschien kun je dat zelfs nog wel onderverdelen in casual zoals bijvoorbeeld Brawl Stars op mobile en retro games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-10 14:30
Ben benieuwd of in de toekomst HDR ook wordt ondersteund op telefoons. Nu is het alleen 1080P verder niks. Speel voornamelijk op m'n telefoon, dus de pro functies heb ik niet zoveel aan. Buiten de kortingen om.

De S20 heeft een prachtig scherm wat HDR ondersteunt. Dus zou tof zijn. @rachidfinge jij toevallig info of dit überhaupt haalbaar is?

Ohja morgen krijg ik de Kishi binnen, ben echt benieuwd!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Peter_Aragorn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Maar komt dat niet gewoon omdat de Pixel 2:

Niet hoger dan 1080p kan
Geen HDR heeft

?
S20 komt ook niet hoger dan 1080P en geen HDR.
Valt me trouwens op, vroeger kon je in de app HDR uit of aan zetten bij scherm. Hele optie zie ik niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Pukson op 15-06-2020 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
Pukson schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:31:
De S20 heeft een prachtig scherm wat HDR ondersteunt. Dus zou tof zijn. @rachidfinge jij toevallig info of dit überhaupt haalbaar is?
Goeie vraag, ga ik uitzoeken. Weet niet of ik een antwoord krijg, maar we'll see. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
rachidfinge schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Goeie vraag, ga ik uitzoeken. Weet niet of ik een antwoord krijg, maar we'll see. :)
Hej tof man! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 09:51
Benieuwd hoe laat ESO vandaag beschikbaar komt, heb eigenlijk wel weer eens zin om een MMORPG te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
Audiowaste schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:25:
Benieuwd hoe laat ESO vandaag beschikbaar komt, heb eigenlijk wel weer eens zin om een MMORPG te spelen.
precies zit ik ook op te wachten, heb helaas veel voor studie te doen deze week maar ga toch even half uurtje proberen alvast vandaag :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 09:51
Stylze schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:26:
[...]

precies zit ik ook op te wachten, heb helaas veel voor studie te doen deze week maar ga toch even half uurtje proberen alvast vandaag :+
Als er meerdere spelers zijn, misschien leuk om samen wat te gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
Audiowaste schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Als er meerdere spelers zijn, misschien leuk om samen wat te gaan spelen :D
Vanaf aankomende week ben ik daar zeker voor in, ga ik nu nog niet aan beginnen anders komt er niks terecht van het studeren. 8)7

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Audiowaste schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:25:
Waarschijnlijk 18.00.

Dat was voorheen ook de release tijd van nieuwe pro deals etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vraagje, als ik een headset koppel aan m'n Asus C434 chromebook, bijvoorbeeld een Bose NC700 of AKG N200 dan is geluidskwaliteit uitstekend, echter na het inladen van het spel en "Headset verbonden en je micofoon is aan" melding verschijnt gaat de kwaliteit over naar dat van een AM radio uit de jaren 50...

Bovendien werkt de microfoon alsnog niet. :? Bedraad via de controller gaat wel prima.

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 16-06-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10 22:22
xabre16v schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:11:
Vraagje, als ik een headset koppel aan m'n Asus C434 chromebook, bijvoorbeeld een Bose NC700 of AKG N200 dan is geluidskwaliteit uitstekend, echter na het inladen van het spel en "Headset verbonden en je micofoon is aan" melding verschijnt gaat de kwaliteit over naar dat van een AM radio uit de jaren 50...

Bovendien werkt de microfoon alsnog niet. :? Bedraad via de controller gaat wel prima.
Dat probleem ken ik inderdaad. Dat heeft ermee te maken dat de headsets die je gebruikt ook gemaakt zijn om mee te bellen. Zodra de microfoon geactiveerd wordt schakelt de headset over naar een ander protocol (HFP geloof ik). Ik heb hetzelfde met mijn Beats koptelefoon en mijn oortjes. Echter speelt dit probleem niet met een 'echte' gaming headset. Heeft verder overigens niks met Stadia te maken want bij lokale games ervaar ik het ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
Therach schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Dat probleem ken ik inderdaad. Dat heeft ermee te maken dat de headsets die je gebruikt ook gemaakt zijn om mee te bellen. Zodra de microfoon geactiveerd wordt schakelt de headset over naar een ander protocol (HFP geloof ik). Ik heb hetzelfde met mijn Beats koptelefoon en mijn oortjes. Echter speelt dit probleem niet met een 'echte' gaming headset. Heeft verder overigens niks met Stadia te maken want bij lokale games ervaar ik het ook :)
Exact. Ik schreef hier vandaag een comment over in een reactie op het frontpage artikel over NC headsets.
reviews: Zeven noisecancelling hoofdtelefoons - Met een onverwachte favoriet

Grote beperking dus, en de reden waarom er inderdaad een categorie producten bestaat genaamd 'Gaming Headsets' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
[...]

Heldere uitleg, bedankt!
Tomino schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Exact. Ik schreef hier vandaag een comment over in een reactie op het frontpage artikel over NC headsets.
reviews: Zeven noisecancelling hoofdtelefoons - Met een onverwachte favoriet

Grote beperking dus, en de reden waarom er inderdaad een categorie producten bestaat genaamd 'Gaming Headsets' :)
Ik zie inderdaad dat echte gaming headsets vaak hun eigen 'usb stick' erbij hebben.. wel jammer dat 'reguliere' headsets zo dus onbruikbaar zijn voor voicechat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
[...]

Volgens mij is dit meer een latency issue. Als je via een Bluetooth-headset naar een YouTube-video kijkt, dan zie je soms dat een video in het begin heel even wordt stilgezet om het beeld zo sync te laten lopen met audio uit je headset. Bij realtime gaming is dat uiteraard geen oplossing en zou Bluetooth-audio dus meestal achterlopen.

Het BT-profiel waarbij je lagere geluidskwaliteit hebt (ik weet niet hoe dat precies heet) heeft minder latency.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 22-10 16:30

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Niet echt mijn game (denk ik) maar wel netjes geclaimed haha. Heb het over het algemeen niet of scifi/alien achtige games.

Mijn wifi netwerk is op zich stabiel maar de hardware is al flink ouder en ik merk soms even dat bijv de router het even moeilijk krijgt. Nu stond een complete upgrade al op de agenda maar het uitvoeren haal ik naar voren.

Overigens bedenk ik me net wel een feature die ik graag op Stadia zie, een "drive" voor het instaleren van ods in games die dat ondersteunen. Denk aan Farming Sim :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
rachidfinge schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Mijn account doet nog steeds vreemd . Waar kan ik dat melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DutchHammer schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Niet echt mijn game (denk ik) maar wel netjes geclaimed haha. Heb het over het algemeen niet of scifi/alien achtige games.

Mijn wifi netwerk is op zich stabiel maar de hardware is al flink ouder en ik merk soms even dat bijv de router het even moeilijk krijgt. Nu stond een complete upgrade al op de agenda maar het uitvoeren haal ik naar voren.

Overigens bedenk ik me net wel een feature die ik graag op Stadia zie, een "drive" voor het instaleren van ods in games die dat ondersteunen. Denk aan Farming Sim :-)
20 euro zonder pro, even een video bekeken, maar het is ook niet mijn game. Het ziet er een beetje ouderwets uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
Amdwarrior schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:10:
[...]

Mijn account doet nog steeds vreemd . Waar kan ik dat melden?
Wellicht kun je hier wat meer details delen over wat je probeert te bereiken en wat je op je scherm(en) ziet? Dan komen we er vast uit.

Een alternatief is contact opnemen met Support:
https://support.google.co...9?hl=nl&ref_topic=9461109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
rachidfinge schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Wellicht kun je hier wat meer details delen over wat je probeert te bereiken en wat je op je scherm(en) ziet? Dan komen we er vast uit.

Een alternatief is contact opnemen met Support:
https://support.google.co...9?hl=nl&ref_topic=9461109
Owja vergeten nou komt ie bij account instellingen meldt hij dat ik basic account heb maar ik kan wel pro games claimen en spelen. Maar hdr is weer niet mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:29
Heeft iemand nog een idee. Sinds vorige week kan stadia op elke Android GSM opstarten en kan je spelen op de GSM zelf.
Op mijn GSM (Xiaomi Note 8T) welke met 5ghz wifi verbonden is, is het echt niet te doen om te spelen. Zelfs op 720p hapert het zo erg dat het niet te spelen is.
Iemand nog een idee of er nog iets aan te verbeteren is?
Je zou zeggen dat het een stream is net zoals Netflix of YouTube dit draait allemaal wel goed op mijn GSM.
Op mijn pc en via de Chromecast kan ik overigens netjes op 4K HDR spelen zonder enig probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
De première editie is nu in prijs verlaagd naar €99,99. Volgens mij nu wel zonder 3 maanden pro. Maar die is voor diegene die al een account aangemaakt hebben toch zinloos aangezien de 3 maanden enkel voor nieuwe accounts gold.

Google store

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
Amdwarrior schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Owja vergeten nou komt ie bij account instellingen meldt hij dat ik basic account heb maar ik kan wel pro games claimen en spelen. Maar hdr is weer niet mogelijk :?
Je biedt nu niet bepaald meer informatie (welk device? browser? OS-versie? Gevraagde screenshots?).

Ik zou even contact opnemen met support, waar ze je verder kunnen helpen. :) Chat-support is erg goed: https://support.google.co...9?hl=nl&ref_topic=9461109

[ Voor 9% gewijzigd door rachidfinge op 16-06-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
bakkerjangert schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:11:
De première editie is nu in prijs verlaagd naar €99,99. Volgens mij nu wel zonder 3 maanden pro. Maar die is voor diegene die al een account aangemaakt hebben toch zinloos aangezien de 3 maanden enkel voor nieuwe accounts gold.

Google store
Dat is wel echt een nette prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-10 15:01
Ik dacht even ESO te spelen, maar torn begon de ellende: een ESO-accound linken... Je wordt verwezen naar https://stadia.google.com/linkaccount, maar daar kun je niks als je nog geen ESO-account hebt. Dus na even googlen eerst maar eens bij Bethesda een account aangemaakt. Bleek mijn username al bezet te zijn. Dat moest ik dan zelf ooit eens hebben gedaan, dus "wachtwoord vergeten", maar geen reset-e-mail. Nog eens gekeken op de website en nu bleek de username helemaal niet bezet. Account registreren via Facebook lukt niet en een account registreren via je Google-account is vreemd genoeg helemaal geen optie.

Vanaf scratch dus maar een account aangemaakt en inloggen op ESO... Nee, toch niet. Username onbekend (na eerder een aantal foutmeldingen bij het bevestigen van mijn account via een e-maillinkje). Dan maar opnieuw registreren?

Ja, het werkt! Ik moet na een Bethesda-account gek genoeg nog een aparte ESO-account aanmaken. Of was die Bethesda-account helemaal niet nodig? Nergens wordt het uitgelegd. Ook nu overigens weer foutmeldingen bij het bevestigen via een mailtje.

Nu nog maar eens naar de Stadia-pagina om te linken. Saillant detail: op mijn Pixel 3a wordt de eigen pagina van Google niet eens goed weergegeven. De knop om te bevestigen zit grotendeels verstopt onder de navigatieknoppen van het toestel en omlaag scrollen werkt niet.

Na alles op de pagina te hebben geselecteerd, kon ik zien wat er daadwerkelijk op de betreffende knop stond en kon ik bevestigen...

Foutmelding op pagina. Nog een keer de stappen doorlopen en weer een andere foutmelding. Ik stond op het punt om op te geven toen ik het nogmaals probeerde: Eureka! Opeens was mijn EOS-account aan mijn Stadia-account gekoppeld!

Ik weet niet of meer mensen dit zo hebben ervaren en of dit mogelijk met drukte op de server te maken heeft zo kort naar de launch (al wekte geen van de foutmeldingen of problemen in een oorzaak in die richting), maar wat een rommeltje...

In de tussentijd kwam mijn vrouw thuis van haar werk, dus wordt de tv nu gebruikt voor bevallingsverhalen en andere reality-onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46
Mexflex1980 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:04:
Heeft iemand nog een idee. Sinds vorige week kan stadia op elke Android GSM opstarten en kan je spelen op de GSM zelf.
Op mijn GSM (Xiaomi Note 8T) welke met 5ghz wifi verbonden is, is het echt niet te doen om te spelen. Zelfs op 720p hapert het zo erg dat het niet te spelen is.
Iemand nog een idee of er nog iets aan te verbeteren is?
Je zou zeggen dat het een stream is net zoals Netflix of YouTube dit draait allemaal wel goed op mijn GSM.
Op mijn pc en via de Chromecast kan ik overigens netjes op 4K HDR spelen zonder enig probleem.
De Stadia stream is niet te vergelijken met een videostream die ook een buffer/cache gebruikt.
Er kunnen diverse oorzaken zijn.
Allereerst: op de momenten dat je op de mobiel gaat spelen, gebruikt dan niemand anders je internet in huis. Is daarin een verschil met wanneer je op de tv speelt? Hoe snel is je internetverbinding?
Je weet zeker dat de smartphone met 5Ghz is verbonden, dit ook gecontroleerd binnen de Router/AP?
Hoe ver zit je van het AccessPoint af met je mobiel? De transmitter kan namelijk veel zwakker zijn dan de overige apparaten die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:48
KlaasjeNL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:53:
Ik dacht even ESO te spelen, maar torn begon de ellende: een ESO-accound linken... Je wordt verwezen naar https://stadia.google.com/linkaccount, maar daar kun je niks als je nog geen ESO-account hebt. Dus na even googlen eerst maar eens bij Bethesda een account aangemaakt. Bleek mijn username al bezet te zijn. Dat moest ik dan zelf ooit eens hebben gedaan, dus "wachtwoord vergeten", maar geen reset-e-mail. Nog eens gekeken op de website en nu bleek de username helemaal niet bezet. Account registreren via Facebook lukt niet en een account registreren via je Google-account is vreemd genoeg helemaal geen optie.

Vanaf scratch dus maar een account aangemaakt en inloggen op ESO... Nee, toch niet. Username onbekend (na eerder een aantal foutmeldingen bij het bevestigen van mijn account via een e-maillinkje). Dan maar opnieuw registreren?

Ja, het werkt! Ik moet na een Bethesda-account gek genoeg nog een aparte ESO-account aanmaken. Of was die Bethesda-account helemaal niet nodig? Nergens wordt het uitgelegd. Ook nu overigens weer foutmeldingen bij het bevestigen via een mailtje.

Op de aankondiging dat ESO vanaf nu beschikbaar was (https://community.stadia....-here-and-free/ba-p/24716) staat: To play TESO on Stadia, you'll first need to create an Elder Scrolls Online account (if you don't already have one) at https://account.elderscrollsonline.com/ and then link it to Stadia at stadia.com/linkaccount.

Nu nog maar eens naar de Stadia-pagina om te linken. Saillant detail: op mijn Pixel 3a wordt de eigen pagina van Google niet eens goed weergegeven. De knop om te bevestigen zit grotendeels verstopt onder de navigatieknoppen van het toestel en omlaag scrollen werkt niet.

Na alles op de pagina te hebben geselecteerd, kon ik zien wat er daadwerkelijk op de betreffende knop stond en kon ik bevestigen...

Foutmelding op pagina. Nog een keer de stappen doorlopen en weer een andere foutmelding. Ik stond op het punt om op te geven toen ik het nogmaals probeerde: Eureka! Opeens was mijn EOS-account aan mijn Stadia-account gekoppeld!

Ik weet niet of meer mensen dit zo hebben ervaren en of dit mogelijk met drukte op de server te maken heeft zo kort naar de launch (al wekte geen van de foutmeldingen of problemen in een oorzaak in die richting), maar wat een rommeltje...

In de tussentijd kwam mijn vrouw thuis van haar werk, dus wordt de tv nu gebruikt voor bevallingsverhalen en andere reality-onzin...
Klinkt erg omslachtig. Ik had een nieuw ESO account aangemaakt en die direct na inloggen via twee of drie kliks gekoppeld met m'n Stadia account, toen kon ik direct spelen.

Op de blogpost waar werd aangekondigd dat ESO vanaf nu beschikbaar was (https://community.stadia....-here-and-free/ba-p/24716) staat vrij duidelijk:
To play TESO on Stadia, you'll first need to create an Elder Scrolls Online account (if you don't already have one) at https://account.elderscrollsonline.com/ and then link it to Stadia at stadia.com/linkaccount.

[ Voor 14% gewijzigd door Tuktop op 16-06-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Zijn er PUBG spelers die een team willen vormen?
Speel meestal in de week van 20/21h tot 23h. Weekend kan soms ook.

Leuker is om een vast team te hebben en op elkaar in te spelen. Nu is het meestal zo ieder voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 16:48
DutchHammer schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:06:
[...]
Dat laatste zou wel cool zijn, maar ik verwacht niet dat Google zoiets gaat toevoegen. Komt er ook weer een hele laag controle op copyright en dergelijke bij kijken. Voor bijvoorbeeld Football Manager heb je ook allerlei graphics packs welke je zelf kunt downloaden om bijvoorbeeld alle clubs van logo's en shirtjes te voorzien. Dat gaat ook niet met Stadia. Voor mij een reden om geen Football Manager te kopen, hoewel dit een mooie oplossing was geweest om tijdens saaie meetings op het werk even wat te gamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
RobNemoo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Dat laatste zou wel cool zijn, maar ik verwacht niet dat Google zoiets gaat toevoegen. Komt er ook weer een hele laag controle op copyright en dergelijke bij kijken. Voor bijvoorbeeld Football Manager heb je ook allerlei graphics packs welke je zelf kunt downloaden om bijvoorbeeld alle clubs van logo's en shirtjes te voorzien. Dat gaat ook niet met Stadia. Voor mij een reden om geen Football Manager te kopen, hoewel dit een mooie oplossing was geweest om tijdens saaie meetings op het werk even wat te gamen. :P
Google heeft eerder al wel aangegeven voorstander te zijn van ondersteuning van mods. Maar hoe en wanneer ze dat gaan implementeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Dat had ik gemist, zou mooi zijn voor Football Manager. Ik speel nu alleen NBA 2K20, maar ben wel onder de indruk van Stadia, werkt lekker vlot en laadt vooral snel. Mijn werklaptop wil ik niet belasten met installs, maar Stadia kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Tuktop schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Google heeft eerder al wel aangegeven voorstander te zijn van ondersteuning van mods. Maar hoe en wanneer ze dat gaan implementeren...
Ga je dan niet ook cheaters krijgen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
rachidfinge schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Je biedt nu niet bepaald meer informatie (welk device? browser? OS-versie? Gevraagde screenshots?).

Ik zou even contact opnemen met support, waar ze je verder kunnen helpen. :) Chat-support is erg goed: https://support.google.co...9?hl=nl&ref_topic=9461109
Sorry gisteren drukke dag

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/104286128_10217438627182305_162879556240337410_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQndAQh2Y_UHg00uSfD3CGODpdg0kLrCvzt8alvSdKr1ixhy_FKw01oKynxrSj25exg&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8ff8e31f331451a8f71a33b63dbda6d2&oe=5F0F40EF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/104585003_10217438627422311_6380473080491303758_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQnCHtPfdSGJN9PC3J_CxAqvbf0sGwQB99lYsKHd-DzmZCfdotFjqUvWRqCZ4iDKQCA&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6fc2b22d9655f9dfc01fe20311d6669e&oe=5F0FA493

Ik heb dus geen Pro volgens Google maar kan wel games claimen(ik heb wel lopende pro abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Waarom ik blij met streaming gaming zoals Stadia dat doet; mijn kids hebben me in de afgelopen week om zowel een Xbox als om een Switch gevraagd, naast de PS4 en Stadia die ik al heb. Beide willen een exclusief spelletje spelen. Probleem is niet dat ik niet wil dat mijn dochter Animal Crossing speelt, maar ik wil niet nog een doos aankopen. Als alle platforms naar streaming gaan in het Stadia model, dan kan ik opa en oma vragen om ze met Kerst en de verjaardagen de games te geven waar ze om vragen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dus geen Pro volgens Google maar kan wel games claimen(ik heb wel lopende pro abo)
Er staat toch niet dat je geen pro hebt? Er staat een bericht dat je pro nodig hebt voor 4k. Probeer het eens op een ander scherm/manier? Pc met Chrome ofzo.

Er staat wel dat je apparaat geen 4K ondersteunt namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 17-06-2020 10:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

RobNemoo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Ik heb FM wel gekocht, meteen weer verslaafd (toch zeker twee jaar niet gespeeld). Maar met Stadia is het ideaal. Gewoon met je lichte Chromebook op de bank crashen en FM spelen. Iets wat ik niet snel meer deed met m'n gaming laptop..

Enige jammer is dat ik wel elk jaar de nieuwe FM moet gaan halen zolang men geen mods ondersteunt waarmee ik de db up-to-date zou kunnen houden.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchHammer op 17-06-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Marzman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:31:
[...]

Er staat toch niet dat je geen pro hebt? Er staat een bericht dat je pro nodig hebt voor 4k. Probeer het eens op een ander scherm/manier? Pc met Chrome ofzo.

Er staat wel dat je apparaat geen 4K ondersteunt namelijk.
Ik heb inderdaad geen 4K maar PayPal heeft wel geld afgeschreven plus ik kan geclaimde games gewoon spelen terwijl dat zonder pro abonnement niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb inderdaad geen 4K maar PayPal heeft wel geld afgeschreven plus ik kan geclaimde games gewoon spelen terwijl dat zonder pro abonnement niet kan.
Omdat je device geen 4k ondersteund, dat staat in je screenshot.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Marzman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Omdat je device geen 4k ondersteund, dat staat in je screenshot.
Lees dat laatste stukje bij presentaties nog?

Dat bedoelde ik meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Er staat nergens dat je geen Pro hebt. :) Wat ik al eerder aangaf is dat Stadia geen 4K ondersteunt op je apparaat. Zie laatste zin van je eerste screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Dat bedoelde ik meer
Daar staat niet dat je geen Pro hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:29
Purejet schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:07:
[...]

De Stadia stream is niet te vergelijken met een videostream die ook een buffer/cache gebruikt.
Er kunnen diverse oorzaken zijn.
Allereerst: op de momenten dat je op de mobiel gaat spelen, gebruikt dan niemand anders je internet in huis. Is daarin een verschil met wanneer je op de tv speelt? Hoe snel is je internetverbinding?
Je weet zeker dat de smartphone met 5Ghz is verbonden, dit ook gecontroleerd binnen de Router/AP?
Hoe ver zit je van het AccessPoint af met je mobiel? De transmitter kan namelijk veel zwakker zijn dan de overige apparaten die je gebruikt.
Dank voor je antwoord.

Op TV en PC heb ik geen enkel probleem. Chromecast en PC is wel bekabeld dus daarin zit natuurlijk een verschil. Ik heb een 100Mbit verbinding en die haal ik ook. Geen problemen verder.
Ik zit inderdaad op 5Ghz Wifi zo'n 3 meter van het AP af. In het AP ook nagezien en ik zit echt op 5Ghz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Dat bedoelde ik meer
Daar staat dat je Pro moet hebben voor sommige dingen, maar niet dat je geen Pro hebt.

Ik heb meer mensen gezien die dit verwarrend vinden, dus zal dat wel aan het team doorgeven. Misschien kunnen ze het verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46
Mexflex1980 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Dank voor je antwoord.

Op TV en PC heb ik geen enkel probleem. Chromecast en PC is wel bekabeld dus daarin zit natuurlijk een verschil. Ik heb een 100Mbit verbinding en die haal ik ook. Geen problemen verder.
Ik zit inderdaad op 5Ghz Wifi zo'n 3 meter van het AP af. In het AP ook nagezien en ik zit echt op 5Ghz.
Ok. Dan blijven de volgende dingen over die je kunt controleren;
- Wordt op momenten dat je op mobiel problemen ervaart internet niet dicht getrokken door gebruik op andere apparaten?
- Wat gebeurd er als je op die momenten via 5Ghz speelt op de laptop ipv telefoon?
- Mocht dat laatste dan wel goed gaan lijkt er inderdaad op de smartphone icm WiFi iets fout te gaan.
- Mocht dat laatste op beide apparaten fout gaan kun je het 5Ghz netwerk van kanaal veranderen, en eventueel naar 40 of 20Mhz omzetten als dit nog niet zo staat. Vervolgens opnieuw testen.
- Je hebt in de stadia app de kwaliteitsinstelling op 1080p staan en hdr uit? Probeer dit ook eens voordat je gaat spelen op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
rachidfinge schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Daar staat dat je Pro moet hebben voor sommige dingen, maar niet dat je geen Pro hebt.

Ik heb meer mensen gezien die dit verwarrend vinden, dus zal dat wel aan het team doorgeven. Misschien kunnen ze het verduidelijken.
Mooi d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
DutchHammer schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Ik heb FM wel gekocht, meteen weer verslaafd (toch zeker twee jaar niet gespeeld). Maar met Stadia is het ideaal. Gewoon met je lichte Chromebook op de bank crashen en FM spelen. Iets wat ik niet snel meer deed met m'n gaming laptop..

Enige jammer is dat ik wel elk jaar de nieuwe FM moet gaan halen zolang men geen mods ondersteunt waarmee ik de db up-to-date zou kunnen houden.
Ik vind de database niet zo'n probleem, custom graphics wel. Jaren met FM16 doorgegaan, tot begin dit jaar FM20 eens in de aanbieding was op Steam. Ik speel FM Touch overigens, vanwege de snellere gameplay, aangezien ik niet veel tijd heb om te spelen en toch een aantal seizoenen wil wegtikken per career. Op mijn Macbook Pro 2012 gaat het prima, maar ik vermoed dat het met Stadia nog sneller zou gaan. Helaas daar geen FM Touch beschikbaar en die graphics zijn dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
bakkerjangert schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:11:

Google store
Hele mooie aanbieding. Ik speel nu nog met een dualschok controller 3, dit werkt prima op mijn sony tv met de Stadia app. Lange USB kabel eraan en niks te klagen. Ook op mijn laptop werkt het prima met kabel. Wel heb ik

Nu zit ik te denken om toch de controller te bestellen, dan is deze optie natuurlijk ideaal om ook bijv. op de slaapkamer nog even te kunnen gamen als ik de chromecast daar aansluit op de TV.

2 vraagjes:
- De controller is alleen in het wit te krijgen in de Stadia Premiere Edition toch? Zal graag de zwarte willen namelijk;
- De stadia controller is via de App alleen nog maar bedraad mogelijk als ik het goed begrijp? Dus kan hem nog niet draadloos gebruiken op mijn Sony TV als ik de app gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
Antwoord op je vragen:

- Ja, de controller bij de bundel is een witte. Als je een andere kleur wilt moet je die los bestellen voor €69,-

- Op je tv speel je via de meegelverde CCU (in de bundel) en dan werkt de controller gewoon draadloos via de wifi. Als je op je telefoon in de app speelt werkt draadloos inderdaad nog niet. Work-around hiervoor is om op de telefoon niet via de app maar via een chrome browser in desktop mode te spelen. Dan kun je de controller wel draadloos koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
bakkerjangert schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:29:
Antwoord op je vragen:

- Ja, de controller bij de bundel is een witte. Als je een andere kleur wilt moet je die los bestellen voor €69,-

- Op je tv speel je via de meegelverde CCU (in de bundel) en dan werkt de controller gewoon draadloos via de wifi. Als je op je telefoon in de app speelt werkt draadloos inderdaad nog niet. Work-around hiervoor is om op de telefoon niet via de app maar via een chrome browser in desktop mode te spelen. Dan kun je de controller wel draadloos koppelen.
Helder, bedankt. Draadloos op de TV kan dus via de CCU, alleen heb ik nu een Android TV met de app wat perfect werkt (starten en sluiten van de app moet nog wel met een muis, dus bijna perfect).

Mits dit draadloos zou werken via de app zou het helemaal top zijn. Dan kan ik de CCU elders in huis kunnen gebruiken om daar ook te spelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Wat leuke pro aanbiedingen, heb voor een mooi prijsje The Crew 2 en AC odyssey gekocht. Voorlopig vermaak ik me wel even met Stadia :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Mensen die Division 2 spelen? Zojuist gekochte de Warlord editie. Voeg me anders even toe! :)

Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
DutchHammer schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:39:
Wat leuke pro aanbiedingen, heb voor een mooi prijsje The Crew 2 en AC odyssey gekocht. Voorlopig vermaak ik me wel even met Stadia :-)
AC odyssey

Is in het begin beetje saai maar uurtje doorheen bijten en is erg verslavend spel kasteel binnen sluipen erg verslavend en gelukkig niet zo eentonig als sommige delen van Assassin's Creed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:37:
[...]

AC odyssey

Is in het begin beetje saai maar uurtje doorheen bijten en is erg verslavend spel kasteel binnen sluipen erg verslavend en gelukkig niet zo eentonig als sommige delen van Assassin's Creed
En super eentonig vanaf level 15-20...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
barrymossel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:42:
[...]

En super eentonig vanaf level 15-20...
:')
Dacht al Assassin's Creed Ubisoft en eentonige gameplay is gouden combinatie

Nou vermaak me wel met kastelen besluipen en vijanden van dak gooien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Als het maar via Pro is toch? ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rachidfinge
Dit hadden jullie vast al gezien, maar op 14 juli hebben we weer leuke dingen te vertellen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2icVPw5z4ap6NTTL5GMFrHIzxrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1ItB0TlNdwfdoXFSbiEKpGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is er een update geweest in de ios app? Ik kon bij prestaties altijd voor 4k kiezen (zodat dat op ander platform te spelen was). Maar zie nu max 1080p. Ook de optie om hdr in en uit te schakelen lijkt weg te zijn. Heb uiteraard pro.

[ Voor 15% gewijzigd door Ronwiel op 18-06-2020 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Ronwiel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:12:
Is er een update geweest in de ios app? Ik kon bij prestaties altijd voor 4k kiezen (zodat dat op ander platform te spelen was). Maar zie nu max 1080p. Ook de optie om hdr in en uit te schakelen lijkt weg te zijn. Heb uiteraard pro.
Je kiest de resolutie nu per scherm. Als HDR of een bepaalde resolutie niet wordt ondersteunt door een scherm/apparaat, krijg je het daar niet als optie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Amdwarrior schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Ach voor die 23 euro.. :-P. En the Crew 2 was maar 18 euro. Dus gedaan wat de meeste reviews zeggen, kopen as het in de budget bak ligt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DutchHammer schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Ach voor die 23 euro.. :-P. En the Crew 2 was maar 18 euro. Dus gedaan wat de meeste reviews zeggen, kopen as het in de budget bak ligt :-).
Dat dacht ik ook, maar ik vond de besturing van the crew 2 zo slecht dat ik mijn geld terug gevraagd heb. Twee keer, want ik had eerst die van 15 euro en zag toen dat de luxere versie van 18 euro ook in de aanbieding was. Maar de auto's voelen vreemd aan bij het rijden en dat is wel een belangrijk onderdeel bij een racegame.

Het idee van de game is wel tof.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik vond de besturing van the crew 2 zo slecht dat ik mijn geld terug gevraagd heb. Twee keer, want ik had eerst die van 15 euro en zag toen dat de luxere versie van 18 euro ook in de aanbieding was. Maar de auto's voelen vreemd aan bij het rijden en dat is wel een belangrijk onderdeel bij een racegame.

Het idee van de game is wel tof.
Ik heb dat dus heel veel gelezen, dat mensen hem refunden omdat de besturing niet fijn was.
Daar merk ik dus niets van, sure het was even wennen, maar na een poosje kan ik er prima mee overweg.
Pagina: 1 ... 47 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord