Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:34
Jannick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:35:
[...]

De Xbox One S is echt een aardappel. De kwaliteit straks met Stadia Base (€ 0,- per maand, 1080p only) zal nog beter zijn dan op die Xbox. ;)
Sterker nog meeste Xbox s spellen draaien op 720P/900P

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:20
Marzman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:23:
Wel tof dat je geen kosten aan een console hoeft te maken, maar ik zat eens te kijken ...

Microsoft Xbox One S All-Digital Edition Wit : 125 euro
Stadia Premiere Edition : 129 euro
En dan heb je voor een relatief bescheiden bedrag ook nog een behoorlijke hoeveelheid games ter beschikking door middel van Gamepass...

Ik twijfel nog heel erg over Stadia. De techniek vind ik erg interessant, maar door de enorme hoeveelheid kritiek overal ben ik toch nogal terughoudend om tot bestelling over te gaan.

Ben ook erg benieuwd wat Microsoft straks precies gaat bieden met xcloud :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Robsta86 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:22:
[...]

En dan heb je voor een relatief bescheiden bedrag ook nog een behoorlijke hoeveelheid games ter beschikking door middel van Gamepass...

Ik twijfel nog heel erg over Stadia. De techniek vind ik erg interessant, maar door de enorme hoeveelheid kritiek overal ben ik toch nogal terughoudend om tot bestelling over te gaan.

Ik wilde sowieso al een Chromecast en als ik nu voor €50 meer een controller en 3 maanden Pro krijg en ook nog mijn usecase kan proberen; overal in kunnen loggen en spelen, dan vind ik dat wel waard :).

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heeft er iemand al serieuze ervaring m.b.t. input lag bij een game waar dat belangrijk is? (Rocket league, arcade fighters, twitch shooters dat soort games) bij voorkeur iemand die daar gevoelig voor is.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ik vind het ook heel interesant hoor, alleen toen ik doorklikte en zag dat een startpakket 129 euro was werd ik benieuwd wat een console doet in de pricewatch. 125 euro dus, ik vond dat wel opmerkelijk, al zal Stadia nog wel goedkoper worden als de normale versie beschikbaar komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Segafreak83 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:25:
[...]

Ik wilde sowieso al een Chromecast en als ik nu voor €50 meer een controller en 3 maanden Pro krijg en ook nog mijn usecase kan proberen; overal in kunnen loggen en spelen, dan vind ik dat wel waard :).
Plus nu nog zelfs destiny 2, tomb raider, farm simulator & Samurai Showdown. + 1/2 onbekende games in januari

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Axente schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:48:
[...]

Plus nu nog zelfs destiny 2, tomb raider, farm simulator & Samurai Showdown. + 1/2 onbekende games in januari
Precies ik vindt dit toch vrij netjes wat ik allemaal krijg voor die 130 euro hoor mij hoor je echt niet klagen.

Playstation 5

• Segafreak83
Marzman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:45:
[...]

Ik vind het ook heel interesant hoor, alleen toen ik doorklikte en zag dat een startpakket 129 euro was werd ik benieuwd wat een console doet in de pricewatch. 125 euro dus, ik vond dat wel opmerkelijk, al zal Stadia nog wel goedkoper worden als de normale versie beschikbaar komt.
Let er wel op, de €125 voor de Xbox One SAD is een Black Friday prijs en dus tijdelijk.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Jannick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:35:
[...]

De Xbox One S is echt een aardappel. De kwaliteit straks met Stadia Base (€ 0,- per maand, 1080p only) zal nog beter zijn dan op die Xbox. ;)
Daarnaast zal een Stadia edition niet nóg meer outdated taken. Sterker nog, zolang het blijft werken wordt het alleen maar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Dan moet je het ook gewoon niet doen. Stadia is een gokje en biedt geen enkele garantie over hoe het werkt over 6 maanden.

Ik vind de techniek grappig en wilde gewoon hands on ervaring mbt een game streaming dienst. Als over een jaar de stekker eruit getrokken wordt slaap ik er geen minuut minder om.

Maar als je daar wel gevoelig voor ben en het risico niet wil kopen zou ik het niet eens proberen. Kijk dan over een paar jaar nog eens als games streamen wat meer mainstream (hurdur :+ ) is, of volledig geflopt. :P

129€ is ook niet voor iedereen evenveel. Nou ja eigenlijk wel... Maar toch ook weer niet, relatief dan...vergeleken....pff :+

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 28-11-2019 18:16 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Enorme hoeveelheid? Van echte gebruikers zie ik bijna alleen maar positieve berichten. Alle negatieve verhalen komen volgens mij door slechte internetverbindingen...

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:34
Misschien al honderd keer gevraagd hoe zit het nou met los abonnement zonder stadia pakket , wanneer is die beschikbaar (beetje zonde aangezien ik al Xbox controller heb en pc aangesloten op tv heb)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Amdwarrior schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:46:
Misschien al honderd keer gevraagd hoe zit het nou met los abonnement zonder stadia pakket , wanneer is die beschikbaar (beetje zonde aangezien ik al Xbox controller heb en pc aangesloten op tv heb)
Ergens in 2020

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Amdwarrior schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:46:
Ik verwacht binnen 3 maanden, gezien ze anders iets moeten zullen regelen om de Founders een pro sub te kunnen laten behouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Metro zonder laadtijden!! Het kan!! :D

Ff zonder gekheid, ik had wel last van krakend geluid, maar ik weet niet of het aan mijn koptelefoon ligt.

Nog meer mensen last van gehad?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Gelezen dat sommige mensen dat na een paar minuten krijgen en dat het weggaat als je hem eruit trekt en weer terug erin duwt maar dat het dan weer terug komt na een paar minuten

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pheace schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:25:
Gelezen dat sommige mensen dat na een paar minuten krijgen en dat het weggaat als je hem eruit trekt en weer terug erin duwt maar dat het dan weer terug komt na een paar minuten
Yep exact dat. Morgen nog een testen dan met een andere koptelefoon, kijken of het verschil maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:04
Pheace schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:25:
Hehehe
(sorry)

• rick85
  • Laatst online: 19-09 22:12
Ik heb eergisteren toen ik Stadia ontving direct Tomb Raider gekocht en nu is deze gratis las ik en kan het geld teruggevraagd worden. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen? De chat werkt niet en op Twitter wordt niet gereageerd. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
rick85 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:36:
Ik heb eergisteren toen ik Stadia ontving direct Tomb Raider gekocht en nu is deze gratis las ik en kan het geld teruggevraagd worden. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen? De chat werkt niet en op Twitter wordt niet gereageerd. Thanks!
De chat is nu niet beschikbaar, morgenochtend even proberen. Duurde bij mij nog geen 5 minuten. Chat is Engelstalig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Flagg schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:21:
Metro zonder laadtijden!! Het kan!!
De laadtijden met stadia zijn toch echt sick he, gewoon bijna nul.. speelt zoveel lekkerder. Ik ben benieuwd of ik uberhaubt nog mijn ps4pro ga aanzetten dit jaar. Vindt het echt genieten hoe snel ik als ik thuis ben gekomen van werk op de bank plof en midden in een game zit met stadia. Om vervolgens als mijn vriendin even tv wilt kijken op het grote scherm even te switchen naar me laptop en verder te spelen _/-\o_

Dan te bedenken dat 5G eraan komt, de mogelijkheden en vrijheden die dat gaat geven met stadia👌

[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 29-11-2019 00:45 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepurb
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 17:07
Mocht iemand nog een buddy code over hebben dan hou ik me aanbevolen 😁. Zou graag stadia willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Stylze schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:42:
[...]

De laadtijden met stadia zijn toch echt sick he, gewoon bijna nul.. speelt zoveel lekkerder. Ik ben benieuwd of ik uberhaubt nog mijn ps4pro ga aanzetten dit jaar. Vindt het echt genieten hoe snel ik als ik thuis ben gekomen van werk op de bank plof en midden in een game zit met stadia. Om vervolgens als mijn vriendin even tv wilt kijken op het grote scherm even te switchen naar me laptop en verder te spelen _/-\o_

Dan te bedenken dat 5G eraan komt, de mogelijkheden en vrijheden die dat gaat geven met stadia👌
Klein tipje: met "ik" ervoor is het nooit -dt-

Overdrijven is wel jouw ding geloof ik. Werk je soms voor Google? :+

Korte laadtijden zijn fijn, maar ik heb nog nooit gehad dat ik er een game beter door vond spelen. Een van de lekkerst spelende games ooit (voor mij persoonlijk dan) heeft relatief lange laadtijden. Fijn dat de next gen daar verandering in gaat brengen, maar ik raak bij dit aspect meer enthousiast over het sneller inladen van textures en betere draw distance en de eerste developers die hun games echt daaromheen gaan bouwen

Over 5G gesproken: hoe gaan ze het wisselen tussen antennes daarmee ondervangen, zoals eerder door iemand opgemerkt in dit topic? Een Nintendo Switch lijkt me dan een interessantere optie als het om pure portability gaat, ook gezien de library.

Hopelijk gaat Google in de toekomst ook echte PC exclusives naar Stadia brengen. Ik zou bijvoorbeeld graag een keer Black Mesa (Half-Life remake) spelen, maar een PC kopen gaat wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
bram1984 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:44:
[...]

Korte laadtijden zijn fijn, maar ik heb nog nooit gehad dat ik er een game beter door vond spelen. Een van de lekkerst spelende games ooit (voor mij persoonlijk dan) heeft relatief lange laadtijden. Fijn dat de next gen daar verandering in gaat brengen, maar ik raak bij dit aspect meer enthousiast over het sneller inladen van textures en betere draw distance en de eerste developers die hun games echt daaromheen gaan bouwen

Over 5G gesproken: hoe gaan ze het wisselen tussen antennes daarmee ondervangen, zoals eerder door iemand opgemerkt in dit topic? Een Nintendo Switch lijkt me dan een interessantere optie als het om pure portability gaat, ook gezien de library.

Hopelijk gaat Google in de toekomst ook echte PC exclusives naar Stadia brengen. Ik zou bijvoorbeeld graag een keer Black Mesa (Half-Life remake) spelen, maar een PC kopen gaat wat te ver.
Als ik voor Google zou werken was mijn spelling wel wat meer on point geweest lijkt me he ;)

Tja die laadtijden zijn voor mij wel belangrijk met gamen, heb niet heel veel vrije tijd en om dan eerst ruim 5 minuten bezig te zijn voordat je uberhaubt aan het spelen bent is zonde.

Voor mij is het gemak van stadia gewoon wat bepalender denk ik, de echte hardcore gamer lijkt me voorlopig nog niet de goede doelgroep echter.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
[...]

Als je dan toch aan het corrigeren bent, zeg dan ook iets van "me laptop". Dat vind ik nog een stukje storender. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:28:
[...]

Als je dan toch aan het corrigeren bent, zeg dan ook iets van "me laptop". Dat vind ik nog een stukje storender. :+
Haha ja die heb ik opgegeven. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitJager
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-06 09:39
BitJager schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:34:
Ik heb een bijzonder vervelend probleem met de ChromeCast Ultra. Bij ons in huis zijn er 3 normale Chromecasts en 1 ultra. Allen bevinden zich in dezelfde VLAN op hetzelfde WiFi netwerk. De ChromecastUltra s ook verbonden via Ethernet op wederom dezelfde Layer2 VLAN. Jammer genoeg stellen we vast dat we de Chromecast Ultra dikwijls NIET terugvinden in ons lijstje van devices om op te kasten. Anderzijds heb ik met Stadia nog geen issues gehad. De Stadia controller zit ook in hetzelfde WiFi netwerk met uiteraard dezelfde VLAN. Bij het drukken op de knop start Stadia direct op de ChromeCast Ultra en dat loopt vlot. Iemand al dezelfde problemen gehad? (Ik heb de Chromecast U al verwijderd en opnieuwe geconfigureerd. Eerst via Wifi en dan pas ethernet verbonden maar issue blijft)
Fixed!

In Ubiquity Controller op Wireless Network level "Enable multicast enhancement (IGMPv3)" aanvinken en op PFsense Avahi-Daemon opgezet. No more issues! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Een van de redenen dat ik vroegtijdig met metro exodus ben gestopt waren diezelfde irritant lange laadtijden.

Dus fijn dat jij het niet zo interessant vindt maar denk nou niet dat jij de maatstaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Laatst online: 07-06 15:26
Gisteren GRID gekocht en zo'n 3h gespeeld.
Beelden zijn schitterend (laatste console die ik had was PS3) en ook de handling is echt top. Van enige input lag merk ik eigenlijk niets.

Niets van negatieve effecten en ben er zeker van dat dit de toekomst is en alle consoles zal vervangen.

Maar kan je ergens checken in welke resolutie de game wordt gestreamed? (via CCU)

[ Voor 17% gewijzigd door Tazmanian79 op 29-11-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Tazmanian79 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:53:
Gisteren GRID gekocht en zo'n 3h gespeeld.
Beelden zijn schitterend (laatste console die ik had was PS3) en ook de handling is echt top. Van enige input lag merk ik eigenlijk niets.

Niets van negatieve effecten en ben er zeker van dat dit de toekomst is en alle consoles zal vervangen.

Maar kan je ergens checken in welke resolutie de game wordt gestreamed? (via CCU)
Neen, als je omstandigheden optimaal zijn zal je zien dat het een 4k stream is. Om de effectie resolutie te achterhalen moet je gebruik maken van frame analyse.

Of Stadia DE toekomst is dat valt af te wachten. Google heeft nog heel wat werk voor de boeg anderzijds zal Streaming op termijn zeker een plaats krijgen in het gaming landschap. Ik denk dat je daar wel van mag uitgaan of Stadia daar een vaste waarde gaat worden valt nog te betwijfelen to many unknowns op dit moment.

[ Voor 19% gewijzigd door BitJager op 29-11-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Destiny 2 op de PS4 is een grote ramp. Menu laden duurt minstens 5 seconden, en dat iedere x dat je er wezen moet (Gear wisselen of Quest inleveren), en dan nog het heen en weer vliegen naar de tower of locatie waar je wezen moet..

Dus als de laadtijden sneller kunnen, ja graag! Geeft mij een veel fijnere beleving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:04
Dacht dat er Black Friday deals zouden zijn, maar zie nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Segafreak83 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:33:
[...]

Destiny 2 op de PS4 is een grote ramp. Menu laden duurt minstens 5 seconden, en dat iedere x dat je er wezen moet (Gear wisselen of Quest inleveren), en dan nog het heen en weer vliegen naar de tower of locatie waar je wezen moet..

Dus als de laadtijden sneller kunnen, ja graag! Geeft mij een veel fijnere beleving :)
Dat is absoluut een feit op dat vlak veegt Stadia momenteel de vloer aan met de console platformen. 60fps en bijna geen laadtijden. Dat is een bijzonder groot voordeel. Anderzijds dat is iets wat uit de wereld zou moeten worden geholpen met de nieuwe generatie consoles.

Ik deel uw mening als alles lekker loopt op vlak van streaming dan speelt D2 heerlijk weg op Stadia ook al is grafisch het verschil vs de consoles groot maar anderzijds wel 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Flagg Je quote me wel, maar volgens mij heb je m'n reactie helemaal niet gelezen? Kortere laadtijden zijn reuze interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
BitJager schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:53:
[...]

Dat is absoluut een feit op dat vlak veegt Stadia momenteel de vloer aan met de console platformen. 60fps en bijna geen laadtijden. Dat is een bijzonder groot voordeel. Anderzijds dat is iets wat uit de wereld zou moeten worden geholpen met de nieuwe generatie consoles.

Ik deel uw mening als alles lekker loopt op vlak van streaming dan speelt D2 heerlijk weg op Stadia ook al is grafisch het verschil vs de consoles groot maar anderzijds wel 60fps.
Volgens mij wordt dat bij elke generatie geroepen, maar het lijkt juist elke generatie erger te worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

bram1984 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
@Flagg Je quote me wel, maar volgens mij heb je m'n reactie helemaal niet gelezen? Kortere laadtijden zijn reuze interessant.
Hangt van de games af natuurlijk. Sommige games als je ingeladen bent ben je grotendeels klaar of voor lange tijd in elk geval. Andere games heb je om de haverklap een laadscherm
mregeling schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:43:
Dacht dat er Black Friday deals zouden zijn, maar zie nog niks.
Redelijk zeker dat de "Pro" deals die er momenteel zijn gewoon de Black Friday deals zijn. Zo verwees die Rachel van Google of zoiets er op release dag al naar.

Edit: Blijkbaar is er een tweet die claimt dat er nog wel sales komen dus geduld hebben blijkbaar!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O88IJ16.png

PS: Blijkbaar zijn mensen hun ogen aan het houden op Google Play kaarten die in de sale zijn, dan is dat een extra korting die je kan meenemen in de aankoop van games op Stadia. (denk dat dat zo werkt)

[ Voor 48% gewijzigd door Pheace op 29-11-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
kepler schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:01:
[...]

Volgens mij wordt dat bij elke generatie geroepen, maar het lijkt juist elke generatie erger te worden :D
Denk nog eens terug aan de PS1 / PS2 periode. Dat waren bij momenten pas laadtijden... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46

Nee dat was iemand anders al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mijn bestelling is niet meer te annuleren bij google sinds gisteren.. en is vertraagd met de levering.
Man zij aan mij via de telefoon dat hij in het proces zit, al vanaf gisteren.
Bij de vertraging staat ook geen leverdatum meer bij.

Maar de google medewerker blijft hetzelfde zeggen dat hij is verstuurd. Maar ik krijg geen werkende mail van tracking of iets of een code.

Ik ga er maar vanuit dat het pakket niet meer aan gaat komen en ik gewoon kan fluiten naar mijn geld.
Bestel er nooit meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nou het is black friday maar GRID is nog steeds 69,99 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
038Robijno schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:25:
Mijn bestelling is niet meer te annuleren bij google sinds gisteren.. en is vertraagd met de levering.
Man zij aan mij via de telefoon dat hij in het proces zit, al vanaf gisteren.
Bij de vertraging staat ook geen leverdatum meer bij.

Maar de google medewerker blijft hetzelfde zeggen dat hij is verstuurd. Maar ik krijg geen werkende mail van tracking of iets of een code.

Ik ga er maar vanuit dat het pakket niet meer aan gaat komen en ik gewoon kan fluiten naar mijn geld.
Bestel er nooit meer iets.
Calm down please, je hebt neem ik aan dit topic doorgelezen en iedereen is erg tevreden over de manier van leveren. Als hij pas sinds gisteren in het proces zit, dan kan het nog een aantal dagen duren voordat je hem binnen hebt.

Mocht je er niet zeker van zijn of alles goed is gegaan, neem dan contact op met Google maar dan op een constructieve manier. Immers, je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. Ga vooral niet geïrriteerd en boos het gesprek aan, want dat gaat je niet verder helpen.

1. De persoon die jij aanspreekt, is er niet op eigen titel verantwoordelijk voor.
2. Google verstuurt de Track & Trace code niet naar jou.
3. Je geeft Google de schuld van iets, waarvan je niet weet of er iets fout is gegaan. Laat staan dat mocht er iets fout zijn gegaan, dit ook bij de pakketdienst kan liggen.

Wacht eerst eens een paar dagen voordat je conclusies gaat trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Is het niet men vangt meer vliegen met honing dan met azijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Sagat

Is pappa x2!

BitJager schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]

Denk nog eens terug aan de PS1 / PS2 periode. Dat waren bij momenten pas laadtijden... ;)
offtopic:
Tape media.......vroege c64 games kon je soms meer dan 10 mins op wachten

Ben er nog steeds niet uit of stadia iets voor mij is, grootste probleem is dat mijn wifi infra momenteel nog crap is (stoppen met lui zijn en mijn unfiy spul is aansluiten :X ) maar hoewel laad tijden idd niet de top zaken zijn waarop ik een console (of dienst) i guess, uitzoek, helpt het wel degelijk! sf5 op ps4 heeft (wellicht had, het schijnt verbeterd te zijn) ook best lange laadtijden en daar stoorde ik me genoeg aan om niet door te zetten waar ik dat anders wellicht wel gedaan had.
Dus absoluut een belangrijke factor in de enjoyment factor.

Net nog even gechecked of de pe wellicht nog in een bf sale zat maar helaas (en ook niet gek, mensen die full prijs gekocht hebben zouden natuurlijk pissig worden) anders wellicht nu toch al impuls aankoop gedaan, denk dat ik nu op mijn gemakkie wacht op de gratis versie om is te testen.......als mijn 4k tv er is dan vrijwel zeker, want de combinatie 4k chromcast en stadia is dan echt een no brainer.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
xabre16v schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:42:
Is het niet men vangt meer vliegen met honing dan met azijn :P
Geen idee waar ik met mijn hoofd ergens zat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
BitJager schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:34:
[...]

Fixed!

In Ubiquity Controller op Wireless Network level "Enable multicast enhancement (IGMPv3)" aanvinken en op PFsense Avahi-Daemon opgezet. No more issues! ;)
Tof om te horen en toevallig dat ik je comment hier langs zag komen. Enjoy!

Ik moet nog even wachten omdat ik nog niet hapte met de limited edition :) Maar ik kijk er wel naar uit met mijn 1080P beamer en xbox controller op m'n NUC! Blijf in de tussentijd hier lurken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 29-11-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Pheace schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:06:
[...]

Hangt van de games af natuurlijk. Sommige games als je ingeladen bent ben je grotendeels klaar of voor lange tijd in elk geval. Andere games heb je om de haverklap een laadscherm

[...]

Redelijk zeker dat de "Pro" deals die er momenteel zijn gewoon de Black Friday deals zijn. Zo verwees die Rachel van Google of zoiets er op release dag al naar.

Edit: Blijkbaar is er een tweet die claimt dat er nog wel sales komen dus geduld hebben blijkbaar!

[Afbeelding]

PS: Blijkbaar zijn mensen hun ogen aan het houden op Google Play kaarten die in de sale zijn, dan is dat een extra korting die je kan meenemen in de aankoop van games op Stadia. (denk dat dat zo werkt)
Ben benieuwd! Als RDR nou nog wat mooie korting krijgt :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
In de afdeling gekke dingen.

Ik had moeite met de kwaliteit onder windows. Op Reddit vond ik deze oplossing:
My sluggishness went away on Windows. Type: chrome://flags
Find "Enables pointer lock options" - Set this to enabled.
https://www.reddit.com/r/...a_but_if_this_is/f922rck/

Verder kwam ik er achter dat mijn Google Wifi (app) de speciale Stadia setting niet had. De Google Wifi Helpdesk kon me eerst niet helpen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik een factory reset moet doen van 1 van mijn Wifi pucks. Daarna gaat de optie aan (alhoewel mensen zeggen dat ze denken dat het stiekum wel aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Zonet ook eens geprobeerd om via mijn Google Chrome browser (Win 10) te spelen.
Maar daar ik GRID niet echt speelbaar. Het beeld is traag en springt dan plots verder, niet handig als je op de ideale lijn zit en het volgende beeld je plots in de grindbak zit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Tazmanian79 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:11:
Zonet ook eens geprobeerd om via mijn Google Chrome browser (Win 10) te spelen.
Maar daar ik GRID niet echt speelbaar. Het beeld is traag en springt dan plots verder, niet handig als je op de ideale lijn zit en het volgende beeld je plots in de grindbak zit ....
Ik had dat dus in Destiny, maar door het veranderen van 1 setting in Chrome veranderde dat volkomen. Zie mijn post boven die van jou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazmanian79
@Raindeer Ik had deze setting reeds aangepast naar aanleiding van uw post, maar lost het dus niet op bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazmanian79 op 29-11-2019 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Aangezien Google door het tijdsverschil hier NL meestal in de avond updates plaatst verwacht ik dat als er nog deals komen dat dit rond een uurtje of 6 zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
schumi1986 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:41:
Aangezien Google door het tijdsverschil hier NL meestal in de avond updates plaatst verwacht ik dat als er nog deals komen dat dit rond een uurtje of 6 zal zijn
Ik hoop het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Laatst online: 16-01 16:42
Hopelijk met Grid. Als is het maar 10 procent, dat scheelt toch nog aardig wat op de hudige prijs.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Sebastiaan92 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:50:
Hopelijk met Grid. Als is het maar 10 procent, dat scheelt toch nog aardig wat op de hudige prijs.
Daar zit ik ook op te azen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
7 euro? Drink anders vanavond twee biertjes minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Gaat snel bij Google

Gisteren om 16:30 besteld.
Vandaag om 15:30 de code en verzonden.

Vanavond en morgen weinig tijd, zondag aan de slag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
schumi1986 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:41:
Klopt. StadiaDaily tweet: "Based on our findings, the deals may be going live at 17:00 GMT." Dat is 18.00 uur Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:40:
[...]

Klopt. StadiaDaily tweet: "Based on our findings, the deals may be going live at 17:00 GMT." Dat is 18.00 uur Nederlandse tijd.
Geen deals te bekennen :( maar dacht dat de aanbiedingen die er al waren ook al als Black Friday iets was

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:40:
[...]

Iemand die de prijzen toevallig al heeft gezien? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Pukson schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:07:
[...]

Geen deals te bekennen :( maar dacht dat de aanbiedingen die er al waren ook al als Black Friday iets was
lol, communicatie is top zoals gewoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Niks nieuws helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09 10:05
BitJager schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]

ik denk nog wel eens terug aan oude tijden toen computers nog casettebandjes hadden. Dat waren nog eens laadtijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

mark777 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:18:
[...]ik denk nog wel eens terug aan oude tijden toen computers nog casettebandjes hadden. Dat waren nog eens laadtijden :)
En toch deden we het, en het was allemaal de moeite waard ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aaqKur8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Iemand online om de nightfall strike te doen? Add me: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Is er iemand die inmiddels duidelijkheid heeft over het geld terug verhaal bij de games Tomb Raider en Farming Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-05-2021
Nu twee dagen gebruikt en ben er erg over te spreken ☺️ weinig lag en kwaliteit prima.

Nu nog paar grote mp games naar het platform brengen en dan kan het best een succes worden. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Pukson schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:13:
Iemand online om de nightfall strike te doen? Add me: Gloogle
Helaas zit op mijn werk. ;(

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Segafreak83 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:07:
[...]

Iemand die de prijzen toevallig al heeft gezien? O-)
Helemaal niks helaas.

Net de Tomb Raider van een tientje uitgespeeld. Zit nog even te kijken wat ik nu zal doen. Het platform bevalt prima. Geen lag, snelle laadtijden en prima graphics voor de casual gamer. :) Nu nog het aanbod van games omhoog.

[ Voor 35% gewijzigd door xabre16v op 29-11-2019 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ven0x
Even fortnite erop zetten en de gebruikers ↗️
Het platform is goed, idd de content nog.

Een vriend van mij uit Vancover melde dat het vanuit Canada helemaal ruk was. Ik merk zelf amper een lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

ven0x schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:03:
Even fortnite erop zetten en de gebruikers ↗️
Het platform is goed, idd de content nog.

Een vriend van mij uit Vancover melde dat het vanuit Canada helemaal ruk was. Ik merk zelf amper een lag...
Lag hangt er natuurlijk puur vanaf van hoever je van de dichtstbijzijnde consoleserverfarm van google zit (naast je eigen netwerk/wifi en de verbinding met je ISP), neem aan dat ze er in Nederlands minstens 1 ergens centraal hebben, maar ga er zelfs vanuit dat er in Nederland meerdere zitten. In Canada daar leven er niet zoveel mensen op een vierkante meter als hier, dus zal Google daar in verhouding waarschijnlijk veel minder van die dingen hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Worden er nu al spellen in 4k gestreamd ? Ikzelf heb een UHD tv maar krijg maar 1920x1080 60fps door en geen 4k in zowel Grid als Destiny 2.

Ccu hangt wel aan receiver maar deze ondersteund ook 4k (Denon avr-x2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
Tazmanian79 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:44:
Worden er nu al spellen in 4k gestreamd ? Ikzelf heb een UHD tv maar krijg maar 1920x1080 60fps door en geen 4k in zowel Grid als Destiny 2.

Ccu hangt wel aan receiver maar deze ondersteund ook 4k (Denon avr-x2000)
Nope, nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zeker wel sowieso Tomb Raider en Gylt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Thanks, zal zondag dan eens testen met Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Bezord DHL ook op zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Kom de site niet eens fatsoenlijk op door reclame meuk, na acceptatie cookies.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Geen idee, hoop ik wel, mijn pakket is onderweg, maar tracking werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Segafreak83 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:11:
[...]

Mijne is ook eind van de middag verzonden.. ook geen tracking die werkt.

Hoop ook stiekum op morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Oud bezorger hier van DHL parcel, ja we bezorgde ook op zaterdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Nou, mocht iemand ondertussen nog twijfelen...

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wrm6h5b3to141.jpg?width=640&auto=webp&s=290c50766febb099dae8280245b96ab66c584314

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Pheace schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:41:

[Afbeelding]
dit hadden ze inderdaad ook op het begin al gezegd. stiekem gehoopt dat rdr2 in de sale is. op alle platforms inmiddels voor een schappelijke prijs maar op stadia blijft het helaas prijzig. achja van het weekend eens spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Segafreak83 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:11:
[...]

Kak, track trace staat nu voor maandag (08:00 -18:00), wat denk je zelf DHL ;w :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Pukson schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:36:
[...]

Oud bezorger hier van DHL parcel, ja we bezorgde ook op zaterdagen ;)
Wordt op zaterdag niet bezorgd.. Wordt maandag. Al is hij wel in Zwolle gesorteerd vanacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Pheace schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:41:

[Afbeelding]
Dat marketing- en webcareteam maakt er echt een gigantische bende van. Je zou bijna denken dat er een paar mollen van Sony, MS en Apple rondlopen om de boel te saboteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 15:39
Waarom is stadia zo populair hier en lees je over geforce now erg weinig?

Je heb veel meer games tot je beschikking(nog) en ze doen verder hetzelfde toch of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
fevo-1190 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:19:

Je heb veel meer games tot je beschikking(nog) en ze doen verder hetzelfde toch of mis ik iets?
GeForce Now is in beta (met wachtlijst) en Stadia is een gereleased product welke iedereen kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
fevo-1190 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:19:

GeForce now heb ik zelf op het moment compleet afgeschreven aangezien je altijd maar moet afwachten hoelang het duurt voordat je een sever wordt binnen gelaten ;w

Stadia werkt altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tweakwondo schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 08:24:
[...]

dit hadden ze inderdaad ook op het begin al gezegd. stiekem gehoopt dat rdr2 in de sale is. op alle platforms inmiddels voor een schappelijke prijs maar op stadia blijft het helaas prijzig. achja van het weekend eens spelen :)
Een van de weinige developers waarvoor ik spellen op meerdere platformen heb gekocht. Liefst gaat al mijn geld naar Rockstar en niet naar de eigenaren van de platformen, retailers etc. Het plezier dat ik krijg van de spellen van Rockstar heeft geen andere developer bewerkstelligt. Super mooi dat RDR2 nu ook voor Stadia uit is oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
schumi1986 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:39:
[...]

GeForce now heb ik zelf op het moment compleet afgeschreven aangezien je altijd maar moet afwachten hoelang het duurt voordat je een sever wordt binnen gelaten ;w

Stadia werkt altijd :P
Ja maar de lijst van games is nog erg mager bij stadia en dus voor mij nog niet echt interessant.
Hoe zit het met shooters en hoeveel ms word er online gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:34
Bevat de premiere edition die je nu kunt bestellen eigenlijk ook een buddy pass? Of was dat alleen voor de founders edition?

Mocht er iemand nog een buddy pass willen delen, dan zou ik het graag willen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Wel pijnlijk dat de "deals" van afgelopen week dus al de black friday kortingen waren. Ze moeten echt de prijzen flink gaan aanpakken anders gaat het lastig worden de komende maanden om marktaandeel te winnen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Stylze schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:14:
Wel pijnlijk dat de "deals" van afgelopen week dus al de black friday kortingen waren. Ze moeten echt de prijzen flink gaan aanpakken anders gaat het lastig worden de komende maanden om marktaandeel te winnen.
Dat gaat sowieso lastig worden met zo’n beperkte library. En ja, launches in het verleden hadden ook een beperkte library maar dat is nu met backwards compatible en games die simultaan uitkomen op de huidige en nieuwe generatie consoles niet direct meer het geval.

Ik ben positief verrast door de reacties hier, en zie dat de technologie best goed werkt voor streaming. Dus dat is mooi!

Dat maakt mij echter vooral nieuwsgierig naar Xcloud vanwege het feit dat Xcloud complementair is aan een console. Ik zou zelf nooit volledig kiezen voor een streaming platform als mijn mainplatform. En zolang ze zich nu niet kunnen onderscheiden door zowel de games als prijs is er weinig reden om nu in te stappen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Het is best prijzig toch €129 + je maandelijkse kosten en games.
Controller zou ik niet eens willen, maar je bent verplicht dat pakket (nu nog) erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
fevo-1190 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:47:
Controller zou ik niet eens willen, maar je bent verplicht dat pakket (nu nog) erbij te kopen.
Tja het is maar net hoe je het bekijkt. In mijn ogen is het alles behalve prijzig. Een Chromecast ultra kost normaal al 80 euro daarnaast krijg je dus een controller, 4 games en 3 maanden pro. na die 3 maanden kun je overstappen naar basic en kost het dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
schumi1986 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:01:
[...]

Tja het is maar net hoe je het bekijkt. In mijn ogen is het alles behalve prijzig. Een Chromecast ultra kost normaal al 80 euro daarnaast krijg je dus een controller, 4 games en 3 maanden pro. na die 3 maanden kun je overstappen naar basic en kost het dus niets.
Welke 4 games? Ik kon er maar 2 claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
fevo-1190 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:47:
Ik wilde sowieso al een Chromecast en als ik dan ook nog overal kan gamen zonder dat ik van alles mee moet slepen.

Plus 3 maanden Pro én een controller erbij.

Ja, het is nieuw, maar ik wil het voor dit geld wel proberen. Is het niets, dan kan het of retour of ik verkoop de controller ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
038Robijno schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:05:
[...]

Morgen komen er nog 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
038Robijno schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:05:
[...]

Morgen komen daar Farming Simulator & Tomb Raider bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Segafreak83 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:05:
[...]

Ik wilde sowieso al een Chromecast en als ik dan ook nog overal kan gamen zonder dat ik van alles mee moet slepen.

Plus 3 maanden Pro én een controller erbij.

Ja, het is nieuw, maar ik wil het voor dit geld wel proberen. Is het niets, dan kan het of retour of ik verkoop de controller ;).
Ja oke maar chromecast en controller hoef ik eigenlijk al niet.
Ik wacht wel even op uitnodiging van geforce now . Daar zitten momenteel wel de games bij die ik wil spelen /uitproberen.
Kan altijd nog kiezen voor dit systeem alleen hoop ik wel dat ze gauw met meer games komen.
Pagina: 1 ... 26 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord