Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
Waarom zou je de founders edition kopen, of überhaupt een pack, als je zoals velen hier al minimaal een Xbox One of PS4 controller hebt liggen en deze ook gewoon werken?

Zelfs een Chromecast is niet nodig als je in een Chrome browser kunt spelen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Flagg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:38:
[...]

En het is niet echt alsof je een nier moet verkopen om het te kunnen testen.
Je HEBT al een console die op alle vlakken beter werkt en zelfs gratis games ECHT gratis kan spelen.

En nee, je moet inderdaad geen nier verkopen. Het enige dat je nodig hebt om te testen of het iets is, is een browser, geen "founders edition".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
@Phusebox chromecast is nodig als je op de tv wil spelen.

Daarnaast denk ik dat Stadia alleen beschikking krijgt over de betaalde versie van destiny 2 (met de laatste expansion dus).

Daarnaast ben ik toch benieuwd of Stadia dezelfde prijzen kan hanteren als de concurrentie voor de games. Helemaal wanneer games in een sale zouden worden aangeboden, verdient Google er bijna helemaal niks meer op. Daarom denk ik dat google niet zo aggresief met sales aan de gang gaat als Sony, MS en Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:48:
@Phusebox chromecast is nodig als je op de tv wil spelen.
I know, maar om te proberen kan ik gewoon een Chrome tab openen, controller aansluiten en testen. Kost me geen gok van 129 euro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

boe2 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Je HEBT al een console die op alle vlakken beter werkt en zelfs gratis games ECHT gratis kan spelen.

En nee, je moet inderdaad geen nier verkopen. Het enige dat je nodig hebt om te testen of het iets is, is een browser, geen "founders edition".
Makkelijker? Heb nog geen Chromecast ultra, en geen zin om de controller heen en weer te slepen. En omdat het kan? :)

En voor 130€, 70€ oid voor een cc ultra en de controller (welke natuurlijk ook getest moet worden) kost los 69€.

En ik ben (godzijdank) geen "gamer" dus heb geen last van dat ik een speciale warme gevoelens bij welk platform dan ook heb, dus mocht dit (verbazend genoeg) bevallen dan hoef ik misschien niet eens een ps5 aan te schaffen straks.

En ik heb geen browser waarbij het op zou kunnen spelen behalve op mijn telefoon. En dat lijkt me nou niet echt handig. Tv is net niet smart genoeg om veel meer dan Netflix te kunnen draaien ben ik bang. Al kom ik toch niet verder dan 1080p. :P

Ergste wat er kan gebeuren dat ik 129 euro betaald heb en ik het niks vind. Mijn wereld zal niet direct instorten vermoed ik. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:24:
Ben toch behoorlijk verrast door het “gratis” model. Zolang de kost prijs van games het zelfde is als op steam of in de playstation store, betekend het dat Google dus voor de hardware betaald en het maar moeten terug verdienen met een 30 procent split. Dit lijkt mij niet iets van Sony of Microsoft zo maar gaat aanbieden.

Dan ben ik ook erg benieuwd hoe F2P gaat werken, ik denk niet dat Google erop zit te wachten dat niet betaalde klanten straks een plek innemen in de servers van Google.
Dat calculeren ze gewoon in. Je koopt sowieso de controller en de Chromecast en daarbij heb je geen recht op gratis games en is je resolutie beperkt tot 1080p en je audio tot stereo. Daarbij ontvangt Google een commissie op verkochte games, dus verlies maken zullen ze niet. Ze zullen het ongetwijfeld heel aantrekkelijk maken om voor Pro te gaan.
Phusebox schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:29:
[...]

Ik zie toch in veel series de nodige artefacts van compressie en de scherpte is ook nooit super. 60 FPS vereist dan ook nog de dubbele bandbreedte.
Okay, mij nog nooit opgevallen, maar ik zit relatief ver van de TV af.
Ainu20 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Ik snap ook niet hoe dat als verdienmodel sustainable is. Als de gratis sub straks beschikbaar is zie ik niet veel mensen nog voor de Pro sub gaan, dus hangt hun volledige verdienmodel af van de full game aankopen. Dat lijkt me gewoon niet realistisch. Ik vermoed dat ze toch alternatieve revenue streams (ads?) gaan opzoeken.
En dus de aankoop van de controller en de Chromecast. Geen idee wat dat ze oplevert overigens. :)
Flagg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:38:
[...]

Je kan nog wel 100 specifieke situaties verzinnen waar het niet werkt, heb je niet zoveel aan tenzij je alles richting je eigen mening wil ombuigen natuurlijk.

Ik heb ook een founders edition gekocht, ps4 blijft boven in de mancave aan de projector, en deze gaat beneden aan de tv voor de lolz en om het te proberen, ben gewoon benieuwd hoe goed zo'n streaming dienst werkt.

Zie iig geen enkele reden om zo'n dienst op voorhand al af te doen als mislukking zonder het daadwerkelijk geprobeerd te hebben.

En het is niet echt alsof je een nier moet verkopen om het te kunnen testen.
Het punt is dat in alle voorbeelden die ik geef, mensen zeggen 'ja maar dat is niet de doelgroep'. Maar wat wel de doelgroep is, weet blijkbaar niemand.

Dat gezegd hebbende ben ik ook heel benieuwd hoe goed het gaat werken en vooral ook waar Microsoft precies mee gaat komen met xCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Ik geloof best dat een UHD disc superieur is, maar is Netflix 4K echt crap? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar series als Our Planet, Altered Carbon, Narco's Mexico en Ozark zien er toch wel aardig strak uit op mijn OLED. Maar wellicht ben ik niet beter gewend dan.
Maar ik denk ook juist dat dat het probleem kan zijn voor Stadia en met name om echt domination te krijgen. Het zal niet bij iedereen vlekkeloos werken, ik kan me voorstellen dat het platform er voor zorgt dat de compressie zich aanpast aan de kwaliteit van je internetverbinding.

Velen van ons zijn gezegend met prima internet maar het lijkt me interessant om te zien hoe dit gaat werken voor mensen die <20mbit hebben omdat ze het met een DSL lijntje moeten doen verder van de centrale af.

Vooral op 4K is bandbreedte natuurlijk interessant maar ook latencies.

Ik speel op m'n PS4 regelmatig online en als ik om maar een voorbeeld te noemen tegen mensen speel uit landen met brak internet, lag all over the place en dan moet je dus bedenken dat voor een dienst als Stadia er nog veel meer data over het lijntje moet.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:47

Qu3st

Tot wanneer wordt de Founder Editie aangeboden? Zit nog te twijfelen om het aan te schaffen. En ik weet ik kan het met mijn PS4 controller gebruiken, maar ik waardeer Google enorm hiervoor en wil hun ook wel een beetje steunen hierin. En gewoon een limited edition controller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 13:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
In de presentatie gisteren werd genoemd dat je een Google Chromecast Ultra nodig zou hebben voor Stadia. Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd of dat een minimale eis is mbt Chromecast. Ik heb namelijk nog een oude Chromecast in gebruik (eerste generatie). Zou mooi zijn als dat ook gewoon werkt, dan hoef ik geen nieuwe te kopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu20
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-06-2020
steefje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Ze verkopen ook de game he, Daar zit ook weer een bepaalde marge op.
Uiteraard, maar gaat dat echt voldoende zijn? Dan zal de gemiddelde gamer toch al een serieus aantal games moeten kopen aan de volle pot. Als je bijvoorbeeld per jaar slechts enkele games koopt en dan 100 uur per spel actief bent, dan kan ik me niet voorstellen dat dat financiële plaatje klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ainu20 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Uiteraard, maar gaat dat echt voldoende zijn? Dan zal de gemiddelde gamer toch al een serieus aantal games moeten kopen aan de volle pot. Als je bijvoorbeeld per jaar slechts enkele games koopt en dan 100 uur per spel actief bent, dan kan ik me niet voorstellen dat dat financiële plaatje klopt.
Ze zullen er ongetwijfeld over nagedacht hebben. Ik kan me goed voorstellend dat je gewoon adds voor je kiezen krijgt bij de gratis versie. Dus een filmpje van 20 seconde ofzo voordat je game echt start. Dat moet haast wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:05:
Het punt is dat in alle voorbeelden die ik geef, mensen zeggen 'ja maar dat is niet de doelgroep'. Maar wat wel de doelgroep is, weet blijkbaar niemand.
De doelgroep is denk ik afhankelijk van hoe goed het straks werkt. Als het écht zo goed werkt als Google nu doet voorkomen, dan kan ik me voorstellen dat het interessant is voor PC-gamers. Dit zou dan interessanter kunnen zijn dan periodiek de PC upgraden.
Ik vermoed dat console gamers (met name PS en Nintendo) hier minder voor te porren zijn door de system exclusives en de hardware dus sowieso wel in huis komt.

Verder denk ik dat het bedoeld is voor mensen die het wel leuk vinden om af en toe een potje te gamen (bv Fifa, Call of Duty of de nieuwe AC), maar geen zin hebben om hiervoor hardware aan te moeten schaffen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:10
@Dubrillion Kanttekening voor de pc gamer is misschien dat de prijs van games bij Stadia waarschijnlijk hoger gaat liggen dat de prijs die je zou betalen op pc.
Ook een veel beperkter assortiment.

@Nieuwevolger Ik ben ook benieuwd hoe ze een game als Fortnite gaan aanpakken. Misschien enkel aanbieden in Stadia Pro ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Anton.net op 07-06-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Raem schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:20:
[...]

De doelgroep is denk ik afhankelijk van hoe goed het straks werkt. Als het écht zo goed werkt als Google nu doet voorkomen, dan kan ik me voorstellen dat het interessant is voor PC-gamers. Dit zou dan interessanter kunnen zijn dan periodiek de PC upgraden.
Ik vermoed dat console gamers (met name PS en Nintendo) hier minder voor te porren zijn door de system exclusives en de hardware dus sowieso wel in huis komt.

Verder denk ik dat het bedoeld is voor mensen die het wel leuk vinden om af en toe een potje te gamen (bv Fifa, Call of Duty of de nieuwe AC), maar geen zin hebben om hiervoor hardware aan te moeten schaffen.
Voor de PC gamers zal het waarschijnlijk niet interessant zijn, gezien de prijzen van de games zelf. Ik verwacht dat die een stuk hoger zullen zijn. Consolegamers zitten veelal "vast" in een ecosysteem en helemaal nu de grote jongens vol op BC gaan, is een nieuwe console een stuk interessanter (en inderdaad ook de exclusives).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 14:01
Ik twijfel op dit moment ook over de Founder's editie, voornamelijk vanwege de Founder badge.

Nee maar serieus. De controller + CC ultra + 3 maanden Stadia vind ik op zich een prima deal. Die Chromecast wilde ik uiteindelijk toch al hebben en een extra controller is nooit verkeerd.
Het enige waar ik serieuze twijfels bij heb is de kwaliteit van het streamen. Ik heb meegedaan aan tests van Shadow en Geforce NOW en daar was 1080 goed te doen maar wel met de nodige artifacting. Beide diensten gebruik ik inmiddels niet meer vanwege de kwaliteitsissues..

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@bram1984 ik denk dat het nog maar de vraag is hoeveel mensen voor het starters pakket gaan. Als je van plan bent om op een laptop scherm te spelen, heb je aan 1080p genoeg en kan je er een andere controller op aan sluiten. Dan heb je aan het basis model al genoeg. Ik bedenk me ook net dat je met een chromecast geen lan kabel kan aansluiten, wat al ten kostte kan gaan van de kwaliteit.

Daarnaast kreeg in de Google zoekmachine al een pop up rechtsboven in of ik meer wou weten van Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Zeror schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:12:
In de presentatie gisteren werd genoemd dat je een Google Chromecast Ultra nodig zou hebben voor Stadia. Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd of dat een minimale eis is mbt Chromecast. Ik heb namelijk nog een oude Chromecast in gebruik (eerste generatie). Zou mooi zijn als dat ook gewoon werkt, dan hoef ik geen nieuwe te kopen.
Oude werkt ook, je hebt dan alleen geen 4k beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:41
@SC4RF4C3 Waar heb je dit gevonden? Het is voor mij wel een dealbreaker namelijk.

Heeft iemand ook enig idee tot wanneer je de founders edition zou kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nadeel van Stadia is dat je niet even uitgespeelde spellen door kan verkopen op MP. Dat is één van de grote voordelen van een console. Zo worden je nieuwe spellen wat 'goedkoper'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 13:05
Emmavdv schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:57:
@SC4RF4C3 Waar heb je dit gevonden? Het is voor mij wel een dealbreaker namelijk.

Heeft iemand ook enig idee tot wanneer je de founders edition zou kunnen aanschaffen?
Ik kan ook niet meer vinden dan dit:
Which Chromecast devices will be compatible with Stadia?
At launch Stadia will be sold in a bundle with Chromecast Ultra, which enables up to 4k streaming for Stadia Pro subscribers.
Linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ivysaur schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:59:
Nadeel van Stadia is dat je niet even uitgespeelde spellen door kan verkopen op MP. Dat is één van de grote voordelen van een console. Zo worden je nieuwe spellen wat 'goedkoper'
Note to self. Geen spellen uitlenen aan Ivysaur, dan belanden ze op marktplaats. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Emmavdv schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:57:

Heel simpel. Een oude Chromecast gaat maar tot 1080p. Een oude Ultra werkt natuurlijk wel gewoon op 4K.

En je 2e vraag: Onder uit de voorwaarden op stadia.com:

⁶Het proefabonnement van drie maanden op Stadia Pro is beschikbaar voor degenen die uiterlijk 6 juni 2020 een Founder's Edition kopen (of zolang de voorraad strekt).

Waarschijnlijk dus zo lang de voorraad strekt, maar anders tot minimaal juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
KoningsGap schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Ik kan ook niet meer vinden dan dit:

[...]

Linkje
Hoe vaag kun je het maken. Hier heb je niks aan eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Sahi_NL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Heel simpel. Een oude Chromecast gaat maar tot 1080p. Een oude Ultra werkt natuurlijk wel gewoon op 4K.
Dat snap ik, maar dat is voor TV, misschien heeft die Ultra nog wel de mogelijkheid om sneller beelden te weergeven, wat potentieel nodig is voor Stadia. Heb bij de normale chromecast het idee dat daar nog wel eens flinke vertraging in zit. Dat kan natuurlijk ook meespelen. Hoe dan ook, erg transparant zijn ze er niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Ze zullen er ongetwijfeld over nagedacht hebben. Ik kan me goed voorstellend dat je gewoon adds voor je kiezen krijgt bij de gratis versie. Dus een filmpje van 20 seconde ofzo voordat je game echt start. Dat moet haast wel.
Vreemd dat jij de eerste bent die het eindelijk zegt. Een paar weken geleden werd ik hierom nog gedown-mod toen ik dit schreef als reactie op de frontpage op een Stadia artikel.

Maar mensen, kom op. Het is Google. Het grootste advertentie bedrijf ter wereld. Ongeveer 80% van hun omzet komt van de advertentie markt. En dan denk dat de gratis versie van Stadia echt gratis is ??? Dan ben je wel heel naief.

Natuurlijk ga je reclame voor, tijdens en na het gamen krijgen. Ja dat zal in het begin wat minder zijn, maar we weten nu allemaal wel hoe Google is. Die zullen het langzaam maar zeker er steeds meer door drukken. En omdat je (deels) afhankelijk bent van chromecast (met ingebouwde dns naar Google's eigen DNS servers), kun je de reclame er echt niet meer uit halen door bv al je verkeer door een PiHole af te laten handelen. Reclame in de gratis versie van Stadia, zal net zoals youtube content en haar bijbehorende ads, vanaf het zelfde domein geserveerd worden als waar de games vanaf gestreamd worden.

Lekker man, speel je een level/hoofdstuk uit van je game, mag je eerst verplicht naar reclame kijken alvorens verder te gamen.

Bovenstaande koffiedik kijken ? Ja, maar Google blijft Google. Wil je geen ads, dan zal je moeten betalen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik denk dat je een beetje overschat hoeveel z'n advertentie oplevert. Pas wanneer er massaal ads worden gekeken, zoals op Youtube, valt er pas goed geld te verdienen. Met een Playerbase van een miljoen mensen voor Stadia, is het geld wat Google zou verdienen aan advertenties, wissel geld voor Google. Daarnaast speel je nog steeds een product waarvoor je betaald hebt, ik zie niet dat Google je daarmee vol gaat gooien met reclame Videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zit wel een kern van waarheid in, hoor. Straks kan je pas naar hoofdstuk twee als je eerst 5 minuten reclame kijkt. Black Mirror anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:42:
Ik denk dat je een beetje overschat hoeveel z'n advertentie oplevert. Pas wanneer er massaal ads worden gekeken, zoals op Youtube, valt er pas goed geld te verdienen. Met een Playerbase van een miljoen mensen voor Stadia, is het geld wat Google zou verdienen aan advertenties, wissel geld voor Google. Daarnaast speel je nog steeds een product waarvoor je betaald hebt, ik zie niet dat Google je daarmee vol gaat gooien met reclame Videos.
Nou ja als jij een betere theorie hebt over hoe ze iets aan de gratis versie gaan gaan verdienen, dan horen we die natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Google verdient gewoon een 30 procent cut per verkochte game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:42:
Google verdient gewoon een 30 procent cut per verkochte game.
Dan verdienen ze nog meer aan adds lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dan denk ik nog eerder dat je pop ins en banners in menu's en loading screens krijgt van "persoonlijk" aanbevelingen van games, gebaseerd op de genre die je aan het spelen bent. Kan me echt niet voorstellen dat je eerst een video van een halve minuut moet gaan kijken voordat je een betaald product kan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:57:
Kan me echt niet voorstellen dat je eerst een video van een halve minuut moet gaan kijken voordat je een betaald product kan spelen.
Ik kan me dat helaas wel voorstellen...

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dan denk ik nog eerder dat je pop ins en banners in menu's en loading screens krijgt van "persoonlijk" aanbevelingen van games, gebaseerd op de genre die je aan het spelen bent. Kan me echt niet voorstellen dat je eerst een video van een halve minuut moet gaan kijken voordat je een betaald product kan spelen.
30% cut op die paar games die bijna iedereen gaat spelen op hun eigen pc of console, want daar zijn ze naar alle waarschijnlijkheid voordeliger (keysites, dan wel fysieke exemplaren die je kunt doorverkopen). En ik ben bang dat ze wel een enorm goed ecosysteem moeten creëren willen ze kunnen creëren met bijvoorbeeld het friendsysteem en achievements/trophy systeem van de Xbox en PS4.

Er wordt hier wel gezegd dat ze een nieuwe doelgroep aan willen spreken. Maar Baldurs Gate 3 is niet echt een game dat een nieuwe doelgroep gaat aantrekken... :+ Dus ben benieuwd wie deze doelgroep gaat zijn...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vind een collectie van wat bethesda, ubisoft en square enix games ook nog niet heel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

GS88 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:22:
[...]

Ik kan me dat helaas wel voorstellen...
Precies. Als je toch aan het wachten bent tot het level geladen is dan kunnen ze je net zo goed wat reclame door de strot duwen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
MrMonkE schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:00:
[...]
Precies. Als je toch aan het wachten bent tot het level geladen is dan kunnen ze je net zo goed wat reclame door de strot duwen.
Net zoals bij Youtube zeker. Die adds komen aan lichtsnelheid op je scherm, maar als de video daarna moet laden; how dan moeten we ineens gaan bufferen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anton.net schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Net zoals bij Youtube zeker. Die adds komen aan lichtsnelheid op je scherm, maar als de video daarna moet laden; how dan moeten we ineens gaan bufferen 8)7
Welke ads?
Ik dacht dat YouTube net als Tweakers vrij was van advertenties. 8)

-ot-
Kan ik u wellicht interesseren in wat leuke add-ons?
Ze zijn over het algemeen wel in de meest gebruikte browsers beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/914cplc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Anton.net schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Hahaha ja dat is me laatst ook opgevallen, ads zijn er razendsnel, maar een video op 1080p afspelen lukte van de week niet eens, volgens mij had YT van de week nogal wat bandbreedte problemen of het lag aan Ziggo dat kampte met de storm ofzo, maar heb er normaal gesproken nooit last van en kan normaliter zonder moeite 4K streamen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Balance schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:10:
Stel je voor dat Steam zo'n dienst gaat bieden. Je gehele library speelbaar vanuit de Cloud in 4K 60fps HDR voor een tientje per maand!
Nvidia Geforce Now doet dat dus heh. Of ze 4k@60fps halen, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Google ziet het niet als een betaald product denk ik. Je hebt alleen een licentie aangeschaft, maar voor de dienst zelf betaal je niks. Adverteren maar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@MrMonkE

Oof. Ik grbruik Origin, en Privacy badger. Zijn de anderen echt de moeite waard? En performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ivysaur schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:24:
@MrMonkE

Oof. Ik grbruik Origin, en Privacy badger. Zijn de anderen echt de moeite waard? En performance?
Performance boeit me niet zo.
ublock origin of origin?
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel een beetje overkill is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Even een vraagje als je de founders edition koopt met je credit card wordt dit pas verrekend bij verzending of moet je dit direct betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:37
SteffanS schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:02:
Even een vraagje als je de founders edition koopt met je credit card wordt dit pas verrekend bij verzending of moet je dit direct betalen ?
Er is bij mij een "reservering" van 0.00 euro gemaakt op m'n CC. Dus ga er vanuit dat ze bij verzending pas afschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

MRE-Inc schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:30:
[...]

Vreemd dat jij de eerste bent die het eindelijk zegt. Een paar weken geleden werd ik hierom nog gedown-mod toen ik dit schreef als reactie op de frontpage op een Stadia artikel.

Maar mensen, kom op. Het is Google. Het grootste advertentie bedrijf ter wereld. Ongeveer 80% van hun omzet komt van de advertentie markt. En dan denk dat de gratis versie van Stadia echt gratis is ??? Dan ben je wel heel naief.

Natuurlijk ga je reclame voor, tijdens en na het gamen krijgen. Ja dat zal in het begin wat minder zijn, maar we weten nu allemaal wel hoe Google is. Die zullen het langzaam maar zeker er steeds meer door drukken. En omdat je (deels) afhankelijk bent van chromecast (met ingebouwde dns naar Google's eigen DNS servers), kun je de reclame er echt niet meer uit halen door bv al je verkeer door een PiHole af te laten handelen. Reclame in de gratis versie van Stadia, zal net zoals youtube content en haar bijbehorende ads, vanaf het zelfde domein geserveerd worden als waar de games vanaf gestreamd worden.

Lekker man, speel je een level/hoofdstuk uit van je game, mag je eerst verplicht naar reclame kijken alvorens verder te gamen.

Bovenstaande koffiedik kijken ? Ja, maar Google blijft Google. Wil je geen ads, dan zal je moeten betalen.
Je doet nu net alsof google de badguy is.

Gratis bestaat niet, dus als je niet maandelijks wil lappen krijg je reclames. Wil je allebei niet dan gebruik je de dienst niet, het is niet een soort verworven recht om welke media dan gratis te mogen gebruiken zonder ads. Nou denken mensen dat wel omdat er addblockers bestaan, maar je hebt altijd de optie een dienst helemaal niet te gebruiken.

Ik vind het gebruik van addblockers dan ook wanstaltiger dan verdienmodellen van menig bedrijf als google. Wil je ergens niet voor betalen, dan neem je de dienst niet af. (Punt)

Dat is toch de perfecte keuze voor iedereen. Ik snap dat geklaag niet zo over ads, tenminste niet wanneer je er ook voor kan kiezen deze af te kopen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Flagg schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Je doet nu net alsof google de badguy is.

Gratis bestaat niet, dus als je niet maandelijks wil lappen krijg je reclames. Wil je allebei niet dan gebruik je de dienst niet, het is niet een soort verworven recht om welke media dan gratis te mogen gebruiken zonder ads. Nou denken mensen dat wel omdat er addblockers bestaan, maar je hebt altijd de optie een dienst helemaal niet te gebruiken.

Ik vind het gebruik van addblockers dan ook wanstaltiger dan verdienmodellen van menig bedrijf als google. Wil je ergens niet voor betalen, dan neem je de dienst niet af. (Punt)

Dat is toch de perfecte keuze voor iedereen. Ik snap dat geklaag niet zo over ads, tenminste niet wanneer je er ook voor kan kiezen deze af te kopen.
Ja doei, beetje reclame goed gaan praten. Weet je hoe irritant reclames zijn, vooral op websites.

Als ik bij iemand anders ben en een pagina open zonder AdBlock, dan weet ik meteen weer waarom ik het gebruik.

Wegwezen met je reclame, irritant grote pop-up schermen, licht en met een beetje pech ook nog (hard) geluid erbij.. :r

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de malware die verspreid wordt via ads..

[ Voor 3% gewijzigd door Segafreak83 op 08-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 18-05 13:13
Tja @Segafreak83 ... Dat is hoe het nou eenmaal werkt hé. Voor niets gaat de zon op je kan je er tegen proberen te verzetten met je adblockers maar zo werkt de grote boze wereld niet. Ik vind dat persoonlijk erg storend als mensen zo redeneren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
renzo4000 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:55:
Tja @Segafreak83 ... Dat is hoe het nou eenmaal werkt hé. Voor niets gaat de zon op je kan je er tegen proberen te verzetten met je adblockers maar zo werkt de grote boze wereld niet. Ik vind dat persoonlijk erg storend als mensen zo redeneren.
Dat mag je helemaal zelf weten. Ik vind reclames storend en vele mensen met mij.

De grote boze wereld, please.. Je hebt zelf zeker een bedrijf in reclame? ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Ja doei, beetje reclame goed gaan praten. Weet je hoe irritant reclames zijn, vooral op websites.

Als ik bij iemand anders ben en een pagina open zonder AdBlock, dan weet ik meteen weer waarom ik het gebruik.

Wegwezen met je reclame, irritant grote pop-up schermen, licht en met een beetje pech ook nog (hard) geluid erbij.. :r
Wat zou volgens jou dan het verdienmodel moeten zijn van websites die jij nu gratis bezoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Segafreak83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:27:
[...]

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de malware die verspreid wordt via ads..
Ja is irritant, moet je gewoon betalen of de site niet bezoeken. Heel simpel.

En malware is idd kut, maar denk dat je die vooral tegenkomt op redelijk dubieuze sites waslar je sowieso al op moet letten. Al gebeurt het af en toe ook op reguliere sites.

En reclame goedpraten? Reclame is er omdat de hele goegemeente alles gratis wil hebben of op zijn minst zo goedkoop mogelijk. Dat ze dan alles via een omweg alsnog betalen maakt niet uit.

Er is in beginsel niks mis met reclame maar met mate. Ben overigens al jaren geen ad meer tegengekomen die geluid maakte of vol in beeld springt.

Reclames gaan vanzelf weg als iedereen gaat werken zonder loon te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vind advertenties ook niet heel leuk om te zien, maar het is wel een logisch alternatief voor het betalen van een dienst. Echter waar ik wel een hekel aan heb is als ik ergens voor betaal wil ik ook gewoon geen last hebben van advertenties. En soms gaat dat nog wel eens mis en dat irriteert me dan wel enorm. Daar moeten ze een goede balans in gaan vinden. Als ik dadelijk bijv. betaal voor de Pro service en een game koop, wil ik geen advertenties zien voor dlc of wat dan ook via de Stadia of helemaal niet als ik game websites bezoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Raem schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Wat zou volgens jou dan het verdienmodel moeten zijn van websites die jij nu gratis bezoekt?
Kleinere minder opvallende reclame. Of een betaalde variant.

Niets is gratis snap ik ook wel. Bij alles wat gratis is ben jij het product.

Tot nu toe lukt vele bedrijven dat ook zonder advertenties. Het is maar net welke keuze je maakt.

Maar we dwalen af.

Mbt Google stadia, te duur betaald, en dan ook nog je games moeten kopen, nee, misschien bij generatie 3 over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Kleinere minder opvallende reclame. Of een betaalde variant.

Niets is gratis snap ik ook wel. Bij alles wat gratis is ben jij het product.

Tot nu toe lukt vele bedrijven dat ook zonder advertenties. Het is maar net welke keuze je maakt.

Maar we dwalen af.

Mbt Google stadia, te duur betaald, en dan ook nog je games moeten kopen, nee, misschien bij generatie 3 over 5 jaar.
Ik moet zeggen dat ik meestal alleen kleine display ads van Google zie. Popups en dergelijke nooit. Heb dat toch liever dan voor iedere site een abonnement tr nemen.

Ontopic; ik zag in mijn Facebook feed artikelen van nu.nl en ad.nl voorbij komen en aan de reacties te lezen verwachten toch een hoop mensen nog steeds een Netflix voor games voor €10 per maand. Gaat dat even tegenvallen voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 23:25
Ik ga het toch gebruiken en heb een pre order genomen.
Ik ben wel een gamer maar niet de die hard gamer zoals er hier veel aanwezig zijn. Ik heb zelf een ps4 pro gebruik. Ik was zowiezo van plan om te upgraden naar een ps5 maar ik game eigenlijk te weinig om de prijs van een nieuwe console te rechtvaardigen. Ik ga dus voor het pro aanbod van 10€ en zo spaar ik 399/499€ uit en koop men games wel digitaal.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kloon
Klopt helemaal over het hoofd gezien.
Daejji schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:32:
[...]

En een Chromecast Ultra he, dat moet je niet vergeten erbij te vermelden
Voor $129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:24
kloon schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:12:
Ik ben wel een gamer maar niet de die hard gamer zoals er hier veel aanwezig zijn. Ik heb zelf een ps4 pro gebruik. Ik was zowiezo van plan om te upgraden naar een ps5 maar ik game eigenlijk te weinig om de prijs van een nieuwe console te rechtvaardigen. Ik ga dus voor het pro aanbod van 10€ en zo spaar ik 399/499€ uit en koop men games wel digitaal.
Hoe weet je nu hoeveel de nieuw PS is. Hij moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ik ga dus voor het pro aanbod van 10€ en zo spaar ik 399/499€ uit en koop men games wel digitaal.
Hangt er ook van af hoe je het bekijkt. Als je gedurende 4 jaar maandelijks €10 betaalt, dan ben je ook €480 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En ondertussen betaal je de volle mep voor games die je niet meer kan verkopen. Je kan ook niks tweedehands inkopen en ook niks lenen en uitlenen. Onderaan de streep ben je waarschijnlijk gewoon duurder uit. Ik vind Stadia vooral voor de niet-diehard gamer niet echt interessant. Die wil doorgaans gewoon lekker goedkoop af en toe een titel scoren en daarna weer van de hand doen. Waarom zou je dan trouwens Pro nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
De ps5 prijs is natuurlijk maar een gokje. 399 of 499 zal wel in de buurt zitten.
Ik gekozen voor de pro versie omdat hij 4k aan kan. Als ik game mag het best goed zijn. 4 jaar gamen aan 10€ de maand is idd de prijs van een console. Maar tijdens de zomer periode game ik minder en ik de dienst niet betalen. Dus vind ik dit wel een ok oplossing. Das is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:52
Ik wacht nog even de E3 af voordat ik een pre oder doe. MS zou zondag wat meer info geven over het xCloud game platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Dat is inderdaad wel jammer van het streamen systeem. Je kan je games niet meer uitlenen aan vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53
Ik heb een Intel NUC aan m’n TV hangen met Windows 10. Dan kan ik hier toch ook gewoon Stadia op gebruiken via Chrome?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:38:
[...]

En ondertussen betaal je de volle mep voor games die je niet meer kan verkopen. Je kan ook niks tweedehands inkopen en ook niks lenen en uitlenen. Onderaan de streep ben je waarschijnlijk gewoon duurder uit. Ik vind Stadia vooral voor de niet-diehard gamer niet echt interessant. Die wil doorgaans gewoon lekker goedkoop af en toe een titel scoren en daarna weer van de hand doen. Waarom zou je dan trouwens Pro nemen?
Nou je het zegt, ik flikker die ps4 ook maar het raam uit. Koop nu alle spellen ook digitaal en voor de volle prijs, kan ze dus ook niet uitlenen.

Maar je gaat enkel uit van de prijs. Ik ben een redelijk casual gamer en heb nog nooit naar een prijs gekeken, koop hoogstens 5/6 spellen per jaar en de prijs zal me dan een worst zijn eigenlijk. Alleen bij spellen waar ik over twijfel, die koop ik dan later wel een keertje mocht ik er nog aan denken.

Niet iedereen kijkt sec naar de prijs en of het niet toevallig goedkoper kan. Sommige worden helemaal gelukkig als ze een jaar ps plus scoren voor 50€ ik verleng gewoon automatisch ieder jaar, en speel niet eens online. |:( :P Als ik constant op zoek moet gaan naar de beste deals en laagste prijs voor spellen dan stop ik er wel mee want dan kan ik het gewoon niet betalen.

En de founders edition is makkelijk om te kijken of en hoe het werkt, het is niet zo dat ik er voor de rest van mijn leven aan vast zit, is het niks dan is het niks en *tromgeroffel* stop ik er weer mee, ongekend flexibel.

Waarom doet de hele gaming community toch altijd zo vreselijk moeilijk als het om een nieuw of ander platform gaat dan ze gewend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10
Flagg schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Nou je het zegt, ik flikker die ps4 ook maar het raam uit. Koop nu alle spellen ook digitaal en voor de volle prijs, kan ze dus ook niet uitlenen.

Maar je gaat enkel uit van de prijs. Ik ben een redelijk casual gamer en heb nog nooit naar een prijs gekeken, koop hoogstens 5/6 spellen per jaar en de prijs zal me dan een worst zijn eigenlijk. Alleen bij spellen waar ik over twijfel, die koop ik dan later wel een keertje mocht ik er nog aan denken.

Niet iedereen kijkt sec naar de prijs en of het niet toevallig goedkoper kan. Sommige worden helemaal gelukkig als ze een jaar ps plus scoren voor 50€ ik verleng gewoon automatisch ieder jaar, en speel niet eens online. |:( :P Als ik constant op zoek moet gaan naar de beste deals en laagste prijs voor spellen dan stop ik er wel mee want dan kan ik het gewoon niet betalen.

En de founders edition is makkelijk om te kijken of en hoe het werkt, het is niet zo dat ik er voor de rest van mijn leven aan vast zit, is het niks dan is het niks en *tromgeroffel* stop ik er weer mee, ongekend flexibel.

Waarom doet de hele gaming community toch altijd zo vreselijk moeilijk als het om een nieuw of ander platform gaat dan ze gewend zijn?
Nieuw = eng he :P

Ik ben er van overtuigd dat Cloud gaming het gaat worden in de toekomst. Wellicht dat het nu nog niet technisch mogelijk is om het perfect te krijgen of zelfs maar de huidige consoles te benaderen, maar die stappen gaan rap gezegd worden denk ik.

Niet snel genoeg om de PS5 naar de troon te steken en ik zie mezelf nog niet instappen momenteel, maar wellicht ten tijde van de PS6 wel. Wellicht kiest Sony er dan ook voor. Moet je dan eens opletten hoeveel mensen het ineens niet meer eng vinden ;)

Overigens is uitlenen of verkopen van games voor mij geen breekpunt of issue. Vanaf de C64, en daarna de consoles startend met de NES heb ik nog nooit een spel of console verkocht. Kasten vol boven. En dat blijft ook zo. Wat de vrouw ook zegt :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Denman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:40:
[...]
Niet snel genoeg om de PS5 naar de troon te steken en ik zie mezelf nog niet instappen momenteel, maar wellicht ten tijde van de PS6 wel. Wellicht kiest Sony er dan ook voor. Moet je dan eens opletten hoeveel mensen het ineens niet meer eng vinden ;)
Ik ben naast gamer ook verzamelaar. Alles wat ik speel wil ik daarom ook fysiek in bezit hebben. Is ook de reden waarom ik eigenlijk niks digitaal koop.
Het moment waarop fysieke games verdwijnt en alles digitaal wordt, is het moment waarop ik eindelijk mn backlog weg kan werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Denman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:40:
[...]

Nieuw = eng he :P

Ik ben er van overtuigd dat Cloud gaming het gaat worden in de toekomst. Wellicht dat het nu nog niet technisch mogelijk is om het perfect te krijgen of zelfs maar de huidige consoles te benaderen, maar die stappen gaan rap gezegd worden denk ik.

Overigens is uitlenen of verkopen van games voor mij geen breekpunt of issue. Vanaf de C64, en daarna de consoles startend met de NES heb ik nog nooit een spel of console verkocht. Kasten vol boven. En dat blijft ook zo. Wat de vrouw ook zegt :+
Ik denk ook niet dat je het moet zien als vervanging maar als toevoeging.

Ik ga de ps5 straks hoogst ws ook gewoon kopen. Maar als Stadia wat is dan hou ik ik die er gewoon bij. Stadia om te beginnen beneden aan de tv en mocht het bevallen dan koop ik nog een cc ultra er bij en hang ik die tegen die tijd direct aan de (dan hopelijk 4k) projector.

Veel mensen zien het als een bedreiging lijkt het wel, maar het is helemaal niet erg als de huidige platformen wat meer hun best moeten gaan doen om hun klanten niet te laten kijken bij de buren om erachter te komen dat die buren het ook best leuk doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 18-05 13:13
^^ met @Flagg

Een paar in dit topic gaan helemaal bezerk over de komst van Stadia, lachwekkend haast. Ik deel wat dat betreft jouw mening. Het is toch mooi dat Google met een dergelijke dienst komt? We gaan het allemaal wel zien wat het brengt, zover ik weet is er niemand met een glazen bol die het precies allemaal weet te voorspellen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53
Ben ook geneigd om Founders Edition te reserveren. Als ze m’n creditcard pas belasten bij verzending, is het het proberen helemaal waard.

Vandaag even over nadenken.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:51
ik wacht nog even af met wat xbox gaat komen als die geen diens like stadia gaan aankondigen komt hier ook een pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
Ruudox schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:35:
ik wacht nog even af met wat xbox gaat komen als die geen diens like stadia gaan aankondigen komt hier ook een pre order
MS heeft niets concreets aangekondigd dus ik ga dan toch Stadia maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:51
Gaat niet door schreef op maandag 10 juni 2019 @ 06:35:
[...]

MS heeft niets concreets aangekondigd dus ik ga dan toch Stadia maar eens proberen.
xcloud??

die ga ik proberen lijkt het op tot nu toe op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
Ruudox schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:30:
[...]

xcloud??

die ga ik proberen lijkt het op tot nu toe op
Maar geen release datum of prijzen. Alleen dat er later een dit jaar een beta test start. Ik had gehoopt op wat meer informatie. Nu ik eerst wel een pre-order plaatsen voor Stadia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 13:42
Op de lang termijn koop je in feite een console maar heb je nul resell value en je kan je games niet verkopen.
op de lange termijn bespaar je dus niet de prijs van een console op de lange termijn kost het je geld en zitten je games in een onverkoopbare kluis en je betaalt er zeer waarschijnlijk nog meer voor ook omdat exclusieve stores heel lang de introductie prijs vast houden.
En als bonus krijg je daar compressie en zo goed als zeker gratis latency bij.

Ik snap werkelijk niet dat mensen hier warm voor kunnen lopen.
Het is duurder en beperkter als een console.
die initiële aanschaf is een schijntje als je naar long term maandlasten kijkt.

Dit is precies hoe mensen vallen voor dingen als koop op afbetaling. lage maandlasten maar zich niet beseffend dat je long term veel meer betaald omdat het rekensommetje niet gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
computerjunky schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:47:
[...]

Op de lang termijn koop je in feite een console maar heb je nul resell value en je kan je games niet verkopen.
op de lange termijn bespaar je dus niet de prijs van een console op de lange termijn kost het je geld en zitten je games in een onverkoopbare kluis en je betaalt er zeer waarschijnlijk nog meer voor ook omdat exclusieve stores heel lang de introductie prijs vast houden.
En als bonus krijg je daar compressie en zo goed als zeker gratis latency bij.

Ik snap werkelijk niet dat mensen hier warm voor kunnen lopen.
Het is duurder en beperkter als een console.
die initiële aanschaf is een schijntje als je naar long term maandlasten kijkt.

Dit is precies hoe mensen vallen voor dingen als koop op afbetaling. lage maandlasten maar zich niet beseffend dat je long term veel meer betaald omdat het rekensommetje niet gemaakt word.
Het gaat echt niet alleen om geld hoor, er zijn ook echt wel andere voordelen. Zo vind ik het zelf wel een prima vooruitzicht om vanaf de bank mijn speelsessie door te zetten naar mijn bed, en ook het idee dat ik alleen een controller mee hoef te nemen op het moment dat ik een keertje bij mijn ouders 150 km verderop zou willen spelen vind ik wel aantrekkelijk. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog mensen die gewoon onderdeel willen zijn van dit stukje innovatie.

Zelf loop ik hier dus wel warm voor, alleen ik zie niet echt een voordeel van nu de bundel te pre-orderen als dat nog een jaar kan, want over een paar maanden weten we waarschijnlijk hoe het echt in elkaar steekt, en dus ook wat de spellen mogen gaan kosten ect. Daarnaast geef ik als arme student mijn geld liever uit op het moment dat ik er ook daadwerkelijk iets voor terug krijg. Ik wacht dus denk ik nog even tot november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 13:42
Emmavdv schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Het gaat echt niet alleen om geld hoor, er zijn ook echt wel andere voordelen. Zo vind ik het zelf wel een prima vooruitzicht om vanaf de bank mijn speelsessie door te zetten naar mijn bed, en ook het idee dat ik alleen een controller mee hoef te nemen op het moment dat ik een keertje bij mijn ouders 150 km verderop zou willen spelen vind ik wel aantrekkelijk. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog mensen die gewoon onderdeel willen zijn van dit stukje innovatie.

Zelf loop ik hier dus wel warm voor, alleen ik zie niet echt een voordeel van nu de bundel te pre-orderen als dat nog een jaar kan, want over een paar maanden weten we waarschijnlijk hoe het echt in elkaar steekt, en dus ook wat de spellen mogen gaan kosten ect. Daarnaast geef ik als arme student mijn geld liever uit op het moment dat ik er ook daadwerkelijk iets voor terug krijg. Ik wacht dus denk ik nog even tot november :)
Nou ja als degene op wie ik reageerde geen console prijs wil betalen dan gaat het dus wel alleen om geld en dan meer betalen voor een service...

En ja iedere gamer heeft voorkeuren maar mijn mening is dan weer als je elders gaat gamen kan je net zo goed thuis blijven.
Niet erg sociaal om ergens heen te gaan en dan te gaan zitten gamen.
En als mensen willen betalen voor beta testen en ergernissen tja daar kan ik niets op inbrengen. dat valt onder het kopje mensen die bij de mac eten en 50 ingrediënten tot zich nemen die niet in hun voedsel hoort te zitten. Zij liever als ik.

Over preorderen zijn we het dan wel eens. Dat is wat mij betreft gewoon dom. ze hebben hun geld al en de motivatie tot perfectie is daarmee compleet weg. Wat mij betreft komt er een wet tegen preorderen en verkopen van producten die niet niet af zijn en daarbij een definitie van wat af is. zodat mensen die fallout kopen bijvoorbeeld hun geld terug kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Snap het ook niet helemaal. had verwacht dat google echt helemaal zou gaan voor een maandelijks abo waar je dan al je games van kunt streamen. Dit is niet echt een goed begin. Maar ik denk wel dat streamen de toekomst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
De pre order gaat pas van de kaart in november dus annuleren is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Uplay+ is aangekondigd voor Stadia. Het is dus mogelijk om binenn stadia een abonnement te nemen op games van een bepaalde partij.

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1138190615911444480

In dit interview wordt verteld dat dat ook iets is waar ze o.a. op willen gaan richten, en ze hebben het ook nog even over winkels van derder binnen hun Stadia platform, en kortingen op games zullen er komen:

YouTube: Phil Harrison // Google Stadia Interview from YouTube E3 Live with G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Benieuw hoe dat uplay abonnement gaat werken. Er zijn straks maar 3 Ubisoft games beschikbaar voor Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Hoewel ik niet perse fan ben van een abonnement in een abonnement (als je Stadia Pro neemt) is het denk ik wel goed voor de hoeveelheid games op het platform. Ik hoop dat als ze Uplay+ aanbieden, ze ook zo veel mogelijk games naar Stadia brengen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Dan heb je dus 2 abonnementen? Dure grap wordt dat streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
mark777 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:
Niemand verplicht je om een extra abo te nemen.
Je kan de games ook apart kopen.
Of kiezen voor de gratis stadia versie plus het ubisoft abo bvb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dat moment dat je je realiseert dat Sony en Microsoft geld vragen om online te kunnen gamen, terwijl Google je een gratis vega 56 aanbiedt om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Meeste discussie omtrent Stadia maar eigenlijk heel het concept cloud gaming is toch wel om de latency te doen.
Daarover kwam ik onderstaand artikel tegen. Schijnbaar heeft google het toch best goed voor elkaar! Dat samen met een gratis versie en bijv uplay+.......:D
Google Stadia hands-on: near-flawless Doom Eternal running on a Chromebook

zeker dit stukje geeft mij goeie hoop:
For me, the experience was quite impressive. I could not detect any noticeable input lag, and there was no discernible on-screen effects indicating the visuals were being streamed from a cloud server to the Pixelbook, and then from the Pixelbook to the Samsung TV. Granted, I wasn’t playing an online game, so there’s no telling what types of latency issues you might run into there. But had you not told me I was playing a Doom Eternal streamed over the internet, I wouldn’t have been able to tell.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
then from the Pixelbook to the Samsung TV
Euhm van wat ik begrijp was dat dan ook gewoon een HDMI verbinding.

Volgens dat bericht hadden ze de 1080p stream (lijkt me onwaarschijnlijk, voor zo'n demo doe je de 4k stream), en moet ik dan echt geloven dat het Google lukt om realtime 1080p op 10mbps te encoderen zonder verlies aan kwaliteit? Net als andere streaming services, zoals die van Nvidia, kan dit best een doelgroep aanspreken hoor, daar krijg je geen discussie over van mij. Maar imo ben je naiief als je er van uit gaat dat compressie artifacts niet zichtbaar gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Sissors schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Euhm van wat ik begrijp was dat dan ook gewoon een HDMI verbinding.

Volgens dat bericht hadden ze de 1080p stream (lijkt me onwaarschijnlijk, voor zo'n demo doe je de 4k stream), en moet ik dan echt geloven dat het Google lukt om realtime 1080p op 10mbps te encoderen zonder verlies aan kwaliteit? Net als andere streaming services, zoals die van Nvidia, kan dit best een doelgroep aanspreken hoor, daar krijg je geen discussie over van mij. Maar imo ben je naiief als je er van uit gaat dat compressie artifacts niet zichtbaar gaan zijn.
Ik heb het toch niet gehad over kwaliteit? ik had het over latency. Daarbij klopt je uitspraak ook niet. Artikel haalt geen snelheden aan(of ik moet er extreem overheen kijken) De site van stadia verteld mij 20mbps voor een 1080p stream. Dus ja idd met 10 mbps zal het sowieso niet werken nee

maar natuurlijk gaat er kwaliteit verloren. Een bluray is ook mooier dan een netflix stream, dat hoor je mij niet ontkennen.

[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 12-06-2019 10:28 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 11:56
Rivanov schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:45:
Ben ook geneigd om Founders Edition te reserveren. Als ze m’n creditcard pas belasten bij verzending, is het het proberen helemaal waard.

Vandaag even over nadenken.
Dit is correct. Ik heb het net besteld en kreeg de volgende informatie:

Bestelling bevestigd
We gaan aan de slag met je bestelling. Er wordt een tijdelijke inhouding op je account toegepast voor deze bestelling, maar de kosten voor een artikel worden pas echt afgeschreven nadat het is verzonden. Je ontvangt dan een e-mail om de verzending te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:43:
Meeste discussie omtrent Stadia maar eigenlijk heel het concept cloud gaming is toch wel om de latency te doen.
Daarover kwam ik onderstaand artikel tegen. Schijnbaar heeft google het toch best goed voor elkaar! Dat samen met een gratis versie en bijv uplay+.......:D
Google Stadia hands-on: near-flawless Doom Eternal running on a Chromebook

zeker dit stukje geeft mij goeie hoop:

[...]
Ik kan er weinig mee. Voor hetzelfde geld stond die server in de ruimte ernaast en betrof het een lokale verbinding. We kunnen er pas echt wat van zeggen als er een miljoen gebruikers op zitten en we het echt in een thuis situatie beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 10:31

mark777 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:
Stemmingmakerij.

Fox sports kun je ook nemen naast je huidige TV abbo, net als netflix e/d.
(jaja, uitzonderingen daargelaten)

Verder zal ik zeer zeker eens dat stadia gaan proberen.
Maar voor mij persoonlijk is het niet interessant, daar ik met mijn huidge PC ook kan streamen via Moonlight naar de TV/laptop/telefoon. Mocht de PC straks niet meer mee kunnen is dit wel interessant om hier naar te kijken ipv een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het belangrijkste probleem met dat streamen is in mijn optiek een verbinding via Wifi. Dat streamen via een kabel geloof ik wel. Echter is Wifi in mijn optiek altijd nog niet stabiel genoeg om 100% garantie te hebben dat je er in een game geen last van gaat krijgen. Zeker niet als je bijvoorbeeld lekker even in je tuin wilt gamen terwijl je router 10 meter en 3 muren verderop staat.

Prima om een game als What remains of Edith Finch via Wifi te streamen. Maar in een game als Cuphead, Mega Man of andere games met strakke controls kun je gewoon geen enkele vertraging of hick up hebben. En als je dit soort games niet overal kunt streamen en toch afhankelijk bent van een verbinding via de kabel vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is, want dan kan ik net zo goed wat hardware onder de tv zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:52:
Het belangrijkste probleem met dat streamen is in mijn optiek een verbinding via Wifi. Dat streamen via een kabel geloof ik wel. Echter is Wifi in mijn optiek altijd nog niet stabiel genoeg om 100% garantie te hebben dat je er in een game geen last van gaat krijgen. Zeker niet als je bijvoorbeeld lekker even in je tuin wilt gamen terwijl je router 10 meter en 3 muren verderop staat.

Prima om een game als What remains of Edith Finch via Wifi te streamen. Maar in een game als Cuphead, Mega Man of andere games met strakke controls kun je gewoon geen enkele vertraging of hick up hebben. En als je dit soort games niet overal kunt streamen en toch afhankelijk bent van een verbinding via de kabel vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is, want dan kan ik net zo goed wat hardware onder de tv zetten.
Maar hoe doe je dat nu dan als je wil gamen in je tuin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flagg schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Zet je je laptop/TV/console in de tuin? Secondair heb je genoeg lokale streamopties (xbox, PC, steam) die bij evt latency, nog altijd minder hebben dan de extra internetpijp ertussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Remote Play je weet toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Ik zit niet in de tuin te gamen, want ik heb vooralsnog persoonlijk nog niet zo'n behoefte aan streamen. Echter als je juist een streamingdienst afneemt moet het gewoon goed werken op alle apparaten waar dan ook. Anders kun je net zo goed een dedicated console aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik zou mezelf niet zo snel trakteren op een console, maar dit vind ik toch wel interessant. Daarbij wilde ik al een CC Ultra, dus de combinatie is dan een no-brainer (voor mij). Leuk om dit te testen voor die paar tientjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Zet je je laptop/TV/console in de tuin? Secondair heb je genoeg lokale streamopties (xbox, PC, steam) die bij evt latency, nog altijd minder hebben dan de extra internetpijp ertussen.
Ah okay ja als je tv en console in de tuin zetten een valide optie is dan heb ik niks gezegd uiteraard...

Pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
A Stadia spokesperson later confirmed to The Verge that the server streaming Doom Eternal was a remote one in a Google data center, meaning it was not brought into LA specifically for the event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:37
Dit is misschien wel een goede voor de OP: https://support.google.com/stadia/answer/9338946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:07
Kaasdipje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Dit is correct. Ik heb het net besteld en kreeg de volgende informatie:

Bestelling bevestigd

[...]
Dat is bijna het laatste zetje om een bestelling te plaatsen... Ik twijfel alleen nog flink omdat ik niet weet wat er met randapparatuur gaat gebeuren. Op dit moment heb ik een PS4 Pro op zolder staan met PSVR en een racestoel met Thrustmaster T300, 3 pedalen en n versnellingspook. VR zal in eerste instantie nog wel een brug te ver zijn via Stadia, maar is er al iets bekend over het aansluiten van randapparatuur?

Edit: (Op welke manier) gaat het überhaupt mogelijk zijn om andere apparatuur dan de eigen Stadia controller te gebruiken? Een Dualshock controller kan bijvoorbeeld geen verbinding maken met de servers van Google, dus als Google zegt dat ik niet per se een Stadia controller hoef aan te schaffen en dat andere controllers ook werken: Hoe gaat dit in praktijk werken?

[ Voor 20% gewijzigd door KlaasjeNL op 12-06-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
[...]

Er zijn kabels van wel 10 meter lang hoor!
Pagina: 1 ... 3 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord