Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Denko schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Ik zou het met je eens zijn als de gemiddelde 8-10 jarige niet al een duurdere telefoon/tablet heeft als ik. Tevens zijn abbonomenten met "gratis" telefoons ook super populair. Dus ik denk dat de markt hiervoor redelijk groot is. Elke ouder krijgt straks de keuze van bijvoorbeeld 500 euro voor een nieuwe ps5, of 20 euro per maand en een gratis joystick bij aanschaf van een jaar bijvoorbeeld.
En dan heb je voor die 500 euro nog geen games! #winstpakker. Ik zeg niet dat het zo gebeurt, maar ik kan mij goed voorstellen dat dat zo kan gaan.
Ja, uiteindelijk zal het denk ik toch op 1 ding neerkomen, wat ik in m'n eerste post ook al zei; content.
Als de kids Apex, Fortnite, COD, etc op Stadia kunnen spelen zullen ze waarschijnlijk dat gebruiken.
Maar als Sony of MS de nieuwste, beste Fortnite kloon exclusief uitbrengt op de console, willen ze allemaal weer zo'n ding hebben...

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Leuk interview van Polygon met Phil Harrison over Stadia.

[ Voor 47% gewijzigd door Thrace Grumble op 21-03-2019 16:07 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
https://www.resetera.com/...pping-datacenters.106787/ Kijkje in de keuken bij de grote concurrent (Microsoft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Allemaal vragen die nog beantwoord moeten worden.

1. Wat gaat het kosten? Of ga je met DATA betalen, wil je dat?

2. Moeten we skeptisch blijven, google staat bekend om producten vaak te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Youtube draait al jaren en wordt alleen maar groter. Dit is een platform voor Google om Gaming en Youtube met elkaar te verbinden.

Als er iets is wat dit een enorme boost kan geven dan is het wel Instant Play. Als iemand een spel wil die hij op Youtube ziet maar er eerst voor naar de winkel moet, console kopen, spel installeren, update patch installeren etc óf hij heeft het met 1 klik op z'n scherm. Wat denk je dat voor meer verkopen zorgt?

Diehard gamers zullen wel bij hun 'box' blijven. Maar men richt zich nu denk ik vooral op de Casual gamers. Die boeit het ook niet of hun beeld wat extra compressie heeft. Die willen gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:14
Interessante blik op Stadia van AdoredTV.

Bottom line (volgens AdoredTV): Het is gewoon een extra mogelijkheid voor Google om advertenties te verkopen aan een groot public. Dit kan alleen als men gratis kan instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Voor diegene die bang zijn voor input lagg/latency; YouTube: Alles wat je moet weten over Google Stadia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Pikkemans naah is gewoon een mogelijkheid voor Google om ook een platform voor gaming te maken.

Als ze alles goed uitvoeren kunnen ze dit makkelijk aan, hebben meer geld en power dan alle andere platformen samen. En als het echt via YouTube zo makkelijk in de game kan komen op alle devices? Is een geniale stap.

Daarnaast is het vast wel bedoeld voor mensen met een stabiele snelheid. Google kennende hebben ze overal datacenters dus latency zou niet zo'n probleem moeten zij..

[ Voor 39% gewijzigd door theduke1989 op 24-03-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:07
Ik denk dat ik als 29 jarige ook binnen de doelgroep val/kan gaan vallen. Mijn PC is nu 5 jaar oud. Hij is aan vervanging toe, maar de GPU markt door het minen van crypto heeft ervoor gezorgd dat ik het vervangen van mijn GPU al 2 jaar heb uitgesteld. En een nieuwe GPU kost tegenwoordig een godsvermogen.

Ik heb toentertijd een GTX970 aangeschaft voor 350 euro. Ja deze kan vandaag de dag nog Odessey spelen op mijn 1080p TV, maar niet op max/ultra. Ik stoor me er niet heel erg aan, maar erken wel dat mijn CPU en GPU aan vervanging toe zijn.
Wat daar bij komt is dat mijn behuizing ook 5 a 6 jaar oud is en nu in de woonkamer staat. Deze wil ik vervangen voor een Mini-ITX case, zodat deze in mijn TV meubel past.

Wat mij dus een mooi scenario lijkt is het volgende:
Nieuwe PC met een Mini-ITX case, een goede i5 CPU en een leuke SSD erin. Ja de SSD hoeft niet TE groot en duur te zijn, want mijn games staan bij Google op de server. Er moet een leuke GPU in omdat ik in de toekomst een 4K TV heb. Maar geen 600 a 700 dure GPU, want Google doet het rekenwerk. Dus zo bespaar ik aardig wat geld, omdat ik eerder een media machine nodig heb dan een game machine. Ik game nog regelmatig, zowel op PS4 als PC. Alleen verwacht dit jaar mijn eerste kleintje, dus hoe makkelijk is het als ik lekker op elk apparaat verder kan gamen?

Ik bespaar op apparatuur en dat geld stop je in een abbonement. Als dit 15euro kost (dit weten we nog niet) en ik bespaar 700 euro. Ben je zo weer een GPU generatie verder. Geen updates, geen GPU die na 3 jaar zijn limiet laat zien maar je toch blijft gebruiken. Sign me up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 22:43

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Kan iemand me vertellen hoe het werkt net refresh rates? Als ik straks via Stadia aan het gamen ben op bijvoorbeeld een laptop of tablet. Maakt de refresh rate van de betreffende schermen wat uit?

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49
Interessante talk over Stadia en voornamelijk hoe ze latency en kwaliteit balanceren. Niet heel diep ingegaan op de videocodecs, maar het is wel duidelijk dat ze in eerste instantie de VP9 met hardware encoders gaan gebruiken. Later wordt gefaseerd overgestapt naar AV1. Dit zal zeker een goede stimulans geven aan AMD om hun hardware encoders te blijven verbeteren, aangezien dit een belangrijke vereiste is voor Google bij de selectie van hun GPU's. Het zou me niet verbazen als Navi een flink verbeterde VP9 encoder bevat en deze gebruikt gaat worden in Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Ik zie het wel zitten voor bepaald soort spellen die je niet op een console kan spelen. Een goede RTS mis ik echt en dat zou hiermee toch een goede optie kunnen zijn.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
NVM.

[ Voor 115% gewijzigd door NotSoSteady op 09-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
steefje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:50:
Ik zie het wel zitten voor bepaald soort spellen die je niet op een console kan spelen. Een goede RTS mis ik echt en dat zou hiermee toch een goede optie kunnen zijn.
De reden dat goede RTS'en op de console ontbreken is de besturing. Dat verander je hiermee niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Sissors schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:07:
[...]

De reden dat goede RTS'en op de console ontbreken is de besturing. Dat verander je hiermee niet echt.
Klopt, alleen is mijn verwachting dat het nu makkelijk is om een standaard PC RTS via Stadia beschikbaar te stellen en te spelen met je toetsenbord/muis.

Als ik nu een RTS zou willen spelen zou ik daar speciaal een PC voor moeten kopen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 16:54
Mij lijkt het concept ook wel interessant. Vooral als er een pay-as-you-go optie is: gewoon kunnen spelen met een spel naar keuze voor een euro per uur ofzo.

Ik heb zelf in geen jaren meer computerspelletjes gespeeld, maar misschien als de nieuwe settlers uitkomt oid, dan lijkt me het wel leuk om dat weer eens te spelen. Ik heb echter geen zin in dure consoles/PC's, games van 30 euro per stuk of abonnementen van 20eu per maand voor onbeperkt speelgenot, daar heb ik toch geen tijd voor. Gewoon lekker laagdrempelig een paar uurtjes per maand spelen als ik toevallig weer eens wat tijd over heb, dat lijkt we wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Biggg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:47:
Mij lijkt het concept ook wel interessant. Vooral als er een pay-as-you-go optie is: gewoon kunnen spelen met een spel naar keuze voor een euro per uur ofzo.

Ik heb zelf in geen jaren meer computerspelletjes gespeeld, maar misschien als de nieuwe settlers uitkomt oid, dan lijkt me het wel leuk om dat weer eens te spelen. Ik heb echter geen zin in dure consoles/PC's, games van 30 euro per stuk of abonnementen van 20eu per maand voor onbeperkt speelgenot, daar heb ik toch geen tijd voor. Gewoon lekker laagdrempelig een paar uurtjes per maand spelen als ik toevallig weer eens wat tijd over heb, dat lijkt we wel wat.
Vroeger in Dordrecht "Gameshop Dordrecht" kon je voor 5 gulden toen nog. De nieuwste games spelen voor 1-2 uur. Altijd tof wanneer er een game uitkwam ging ik altijd daar naar toe en betaalde 5 gulden of bijvoorbeeld GTA of war dan ook te spelen altijd leuk. Die tijden heb je niet meer.

@steefje wat als een joystick een vereiste is. Ik kan me zo indenken dat Google je alleen bijvoorbeeld via gecertificeerde hardware wilt laten gamen. Dan heb je niks aan een muis/toetsenbord als ze dat blokkeren

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 10-05-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:43
Interesant dat gamen via de cloud. Is dit nu hetzelfde als microsoft gaat doen of toch iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Eerst zien, dan geloven.

Je moet zo onwijs veel data (de game zelf) over je internetverbinding sturen en dan daarna nog je eigen input van je controller. Vervolgens dient datzelfde ook nog bij je tegenstander te gebeuren.

Sommige games hebben nu al moeite om alleen al je positie door te geven.

En geen lag door datacenters, laat mij niet lachen zeg, de snelheid van lokaal ga je nooit overtreffen.

Persoonlijk geloof ik nog niet zo in streaming gaming, wellicht als we bij versie 3 aangekomen zijn, over een jaar of 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
denk dat games inderdaad daar ook eerst voor moeten worden geoptimaliseerd. Zal nog wel een tijd duren voordat het echt goed werkt denk ik. Wel jammer want ik heb geen geld voor een nieuwe game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Vanuit de servers van Google zelf zal er heel veel data tegelijk moeten worden geupload. Maar de gebruiker thuis hoeft alleen een videostream te ontvangen en input van de controller terug sturen. Wanneer ik zie hoe bijvoorbeeld bij mij netflix al kan gaan bufferen, ben ik toch benieuwd wat voor wonderen ze daar bij Google gaan gebruiken. Een goeie router of bekabelde verbinding lijkt wel een must te worden. Ook ben ik bang dat de compressie van een 1080p stream een behoorlijke downgrade in image quality wordt.

Daarnaast zou je denken dat die servers met dure videokaarten en de toren hoge bandbreedte die nodig is een behoorlijke kosten post is, die bij de prijs van de klant wordt doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 17:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
"E3 persconferentie" Google Stadia.

https://twitter.com/googlestadia/status/1135584478389264389
Some news can't wait for #E3. Tune into the first ever #StadiaConnect this Thursday 6/6 at 9AM PT for exciting announcements, games, and more → http://g.co/stadiaconnect

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 03-06-2019 18:48 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Kotuka zegt dat ghost recon breakpoint en destiny 2 naar Stadia komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20
Nieuwevolger schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:02:
Kotuka zegt dat ghost recon breakpoint en destiny 2 naar Stadia komen.
Ghost Recon lijkt me inderdaad zeker aangezien Ubisoft een sterke partner van Stadia is. Gezien de test met AC Odyssey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
maar als iedereen zijn eigen streaming dienst gaat beginnen moet ik dan ook 3 abonementen kopen per maand? google microsoft sony etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
mark777 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:07:
maar als iedereen zijn eigen streaming dienst gaat beginnen moet ik dan ook 3 abonementen kopen per maand? google microsoft sony etc?
Ja.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Poulske schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:08:
[...]

Ghost Recon lijkt me inderdaad zeker aangezien Ubisoft een sterke partner van Stadia is. Gezien de test met AC Odyssey.
Misschien dus ook de nieuwe Watch Dogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
wordt een dure grap dan dat streamen ben ik bang. Weet niet hoe duur die abonementen gaan zijn maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 12:18
Prijzen en abonnementsvormen zijn mogelijk gelekt.
- Launch in November in 14 countries (including Canada)
- You can preorder the "founder's edition" of Stadia for 169$ today, which includes the gamepad, a Chromecast Ultra (which is 6cm in length), Destiny 2 and three months of subscription
- Stadia works through a subscription only at first. The Stadia Pro sub costs 11.99$ per month and will include streaming up to 4K/60fps. Note that only "older" games will be included in this sub, and more recent games will have to be bought separately.
- A separate sub will be available in 2020, and is completely free. It'll only allow up to 1080p streaming, and won't include any game like the Pro sub.
- 10mbps in download/1mbp in upload is the minimal requirement, with 35mbps required for 4K "optimal comfort".
- You'll need the Chromecast for Stadia to work at launch, but it's planned to work through any Google device with Google Chrome in 2020.
- Games planned include Destiny 2, Assassin's Creed Odyssey, The Divison 2, DOOM, all three Tomb Raider games.
- Line-up will have 31 games at launch.
https://www.resetera.com/...h-details-line-up.121269/

Nieuwe AAA-games zul je dus moeten aanschaffen. Wordt geen prijs genoemd, maar neem aan full-price.
Met een abonnement krijg je een netflix-achtig model, maar alleen met oudere titels.
Zonder abonnement ben je beperkt in de kwaliteit (max 1080p).

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 06-06-2019 15:19 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff het verdien model van stadia lijkt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
150 euro voor een gamepad 3 maand gamen en een niet meer zo recent game. Valt me dat even tegen.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Probleem is dat die oude games bijna geen restwaarde hebben als je ze los koopt. Tomb raider en doom zijn bijvoorbeeld al makkelijk onder de 15 euro te krijgen in een sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met een "Chromecast for Stadia". Is dit een nieuwe Chromecast model naast de huidige en ultra?

EDIT: Lezen is moeilijk.

Thanks @Ainu20

[ Voor 17% gewijzigd door Pikkemans op 06-06-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu20
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-06-2020
Pikkemans schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:53:
Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met een "Chromecast for Stadia". Is dit een nieuwe Chromecast model naast de huidige en ultra?
Ik denk dat je de zin verkeerd leest. Het is niet "Chromecast for Stadia" maar Chromecast "for Stadia to work at launch". Dit verwijst dus niet naar een specifieke versie voor Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:11:
Probleem is dat die oude games bijna geen restwaarde hebben als je ze los koopt. Tomb raider en doom zijn bijvoorbeeld al makkelijk onder de 15 euro te krijgen in een sale.
Klopt, die kosten geen drol meer.

Shadow of the Tomb Raider (2018) is voor de pc voor slechts 19 euro te bestellen, terwijl de kans groot is dat de game bij Google 60 euro gaat kosten.

[ Voor 90% gewijzigd door NotSoSteady op 06-06-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
NotSoSteady schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat die kosten heel erg gaan tegenvallen, helemaal wanneer je de nieuwste games wilt spelen. In mijn ogen zijn veel mensen toch al naïef om te verwachten dat er een abonnement komt om alle games te spelen voor een bedrag van 20 euro. Kijk alleen al naar de prijzen van Xbox Game Pass en EA Access Premier, dan zit je al op 25 euro per maand en dat zijn nog games die lokaal kunnen worden gespeeld. We houden dan nog niet eens rekening met andere grote uitgevers zoals Take-Two, Ubisoft, Capcom en ik zal er ongetwijfeld nog een paar vergeten. Zij hebben geen interesse om hun eigen producten te kannibaliseren in ruil voor een paar centen van Google.
NotSoSteady schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Dat zou kunnen, in een perfecte wereld. Misschien voor wat overjarige titels, niet de nieuwste games. Uitgevers zijn druk bezig met hun eigen diensten, waarom zouden ze alles onder 1 dienst willen brengen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Whoop whoop we behoren tot de launch countries!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Stadia Founder's Edition is te reserveren voor €129.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CWhyPzyKHt15ycuq53K77xn/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kbWoBQF14etOti19o1p07YPO/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:33
kloon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:55:
150 euro voor een gamepad 3 maand gamen en een niet meer zo recent game. Valt me dat even tegen.
En een Chromecast Ultra he, dat moet je niet vergeten erbij te vermelden
Voor $129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Zoals ik het heb begrepen kan ik gewoon games aankopen (& spelen) als ik Stadia Basic heb? En niet het pro abonnement?
Tot welke resolutie gaat basic? Wat is dan het voordeel van Pro buiten de 4K resolutie?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:11
1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:21
KoensSocialL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:39:
Zoals ik het heb begrepen kan ik gewoon games aankopen (& spelen) als ik Stadia Basic heb? En niet het pro abonnement?
Tot welke resolutie gaat basic? Wat is dan het voordeel van Pro buiten de 4K resolutie?
Bij pro krijg je een library met games. Waarschijnlijk een Netflix model. Basic is alsof je een CDrom koopt en magisch krijg je er een PlayStation bij :-)

Dat wordt het toffe van cloud gamen, je kunt gewoon een game uit een ander ecosysteem gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Stel je voor dat Steam zo'n dienst gaat bieden. Je gehele library speelbaar vanuit de Cloud in 4K 60fps HDR voor een tientje per maand!

M'n huidige computer kostte €1200 en komt uit oktober 2014. i5-4590 + GTX 970. Binnenkort wil ik gaan upgraden naar een Zen2 (waarschijnlijk R5 3600) en een Navi of Turing gpu. M'n PC kost me dus ongeveer 20 euro per maand. Pluspunt ik kan hem voor andere dingen gebruiken, minpunt alleen thuis.

Met het huidige prijspijl (€10 per maand) zou ik zeker overwegen om m'n desktop nog even zo te houden en lekker een abonnement te bieden. Maar dan wil ik wel al m'n huidige games kunnen blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Zoals ik het begrijp moet je zelfs met pro games kopen. Je krijgt toegang tot een deel, maar een deel moet je alsnog aankopen.
Stadia Pro:
€9,99 per maand
Drie maanden inbegrepen bij de Founder's Edition.
Onderdeel van Founder's Edition
Resolutie: tot 4K
Framesnelheid: 60 FPS
Geluid: 5.1 surround sound
Games kopen wanneer je wilt: ja
Extra gratis games worden regelmatig gepubliceerd: ja, te beginnen met Destiny 2, alle eerdere add-ons, Shadowkeep en Annual Pass
Exclusieve Stadia Pro-kortingen op bepaalde gameaankopen: ja
Stadia Base:
Volgend jaar beschikbaar
Kosteloos
Resolutie: maximaal 1080p
Framesnelheid: 60 FPS
Geluid: stereo
Games kopen wanneer je wilt: ja
Extra gratis games worden regelmatig gepubliceerd: nee
Exclusieve Stadia Pro-kortingen op bepaalde gameaankopen: nee

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Weet iemand eigenlijk welke games vanaf de launch erbij zitten voor die €9.99? Aangezien ik ten zeerste betwijfel dat de games die genoemd zijn daarbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:29
Het zal er dus van afhangen welke games je precies krijgt voor die €10 en hoeveel het kost om games apart te kopen.

Ik had eigenlijk verwacht dat het een all-in abonnement zou worden, waarbij je een maandelijks bedrag betaalt voor toegang tot alle games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu20
Raindeer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:54:
[...]

Bij pro krijg je een library met games. Waarschijnlijk een Netflix model. Basic is alsof je een CDrom koopt en magisch krijg je er een PlayStation bij :-)

Dat wordt het toffe van cloud gamen, je kunt gewoon een game uit een ander ecosysteem gaan doen
Waarschijnlijk een Netflix model? Waar haal je dat vandaan? Er wordt gesteld dat je toegang krijgt tot bepaalde games, maar welke games, en vooral hoe oud deze games zijn is niet gespecifieerd. De kans lijkt bijzonder groot dat dit een eerder beperkt en verouderd aanbod is, terwijl je in de praktijk bijna al je games toch nog zal moeten kopen.

Ook dat je plots games uit een ander ecosysteem kan spelen is pure fictie. De kans dat je via Stadia plots Nintendo en Playstation exlusives gaat kunnen spelen is 0,0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Raindeer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:54:
[...]

Nee dus. Pro biedt 4K @ 60fps en 5.1 geluid met regelmatig gratis titels en bij launch Destiny 2. Verder moet je dus gewoon alle games kopen.

Ik was best enthousiast, maar ik vind dit maar een matige deal. Totaal niet het Netflix model dus. Maak het dan gewoon 15 of 20 piek per maand en laat me alles spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Nee dus. Pro biedt 4K @ 60fps en 5.1 geluid met regelmatig gratis titels en bij launch Destiny 2. Verder moet je dus gewoon alle games kopen.

Ik was best enthousiast, maar ik vind dit maar een matige deal. Totaal niet het Netflix model dus. Maak het dan gewoon 15 of 20 piek per maand en laat me alles spelen.
Is gewoon niet rendabel voor uitgevers. Ze hebben tegenwoordig allemaal hun eigen dienst om alle games te spelen voor een bedrag van meer dan 15 euro. Waarom zouden ze die 15 euro gaan verdelen met tientallen andere uitgevers. Jullie denken veel te veel uit het oogpunt van de consument en creëren daardoor onrealistische verwachtingen.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 06-06-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:29
Ik was best enthousiast bij de voorstelling, maar hoe meer ik er over nadenkt, hoe minder aantrekkelijk het klinkt.
Zitten gamers hier echt op te wachten? Alweer een nieuw platform waar je je games moet kopen? En in het bijzonder dan ook nog eens Google..

Ik zou gewoon bij je huidig platform blijven. Over een aantal jaar gaan Xbox, Playstation, Steam etc soortgelijke diensten aanbieden

Aan 35mb/s ga je ook geen echte 4k 60fps lijkt me. Daar zal wel heel wat compressie op zitten

[ Voor 12% gewijzigd door Anton.net op 06-06-2019 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Is gewoon niet rendabel voor uitgevers. Ze hebben tegenwoordig allemaal hun eigen dienst om alle games te spelen voor een bedrag van meer dan 15 euro. Waarom zouden ze die 15 euro gaan verdelen met tientallen andere uitgevers. Jullie denken veel te veel uit het oogpunt van de consument en creëren daardoor onrealistische verwachtingen.
Game Pass werkt ook op die manier tot op zekere hoogte. Maar wellicht heb je gelijk. Dat zou ook de enige incentive voor mij zijn om dit te overwegen.

Voor de rest, geen idee. Ik bedoel, wie is hun doelgroep? Mensen die een high-end experience willen en geld hebben, gaan sowieso voor een PC of next gen console, lijkt me. Voor mensen die niet al teveel te besteden lijkt dit een mooie oplossing, totdat je erachter komt dat je de games voor de volle mep moet kopen en ook niet door kunt verkopen vanwege het ontbreken van een tweedehands markt. Even uitlenen kan ook niet. En dan zijn er nog miljoenen die een internet verbinding hebben die dit niet aankan. Sony en Microsoft hebben weet ik veel hoeveel honderd miljoen gamers in hun ecosysteem zitten en hun volgende consoles gaan alle huidige generatie games afspelen. Die hoef je dus niet opnieuw te kopen. Ik zeg dead on arrival. Over 3 jaar hoor je niemand meer over Stadia. Maar wellicht zit ik er volkomen naast. :P

Edit: Poll op ResetEra. Liefst 75% van de 1416 stemmers zegt geen Stadia te gaan gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 06-06-2019 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Game Pass werkt ook op die manier tot op zekere hoogte. Maar wellicht heb je gelijk. Dat zou ook de enige incentive voor mij zijn om dit te overwegen.

Voor de rest, geen idee. Ik bedoel, wie is hun doelgroep? Mensen die een high-end experience willen en geld hebben, gaan sowieso voor een PC of next gen console, lijkt me. Voor mensen die niet al teveel te besteden lijkt dit een mooie oplossing, totdat je erachter komt dat je de games voor de volle mep moet kopen en ook niet door kunt verkopen vanwege het ontbreken van een tweedehands markt. Even uitlenen kan ook niet. En dan zijn er nog miljoenen die een internet verbinding hebben die dit niet aankan. Sony en Microsoft hebben weet ik veel hoeveel honderd miljoen gamers in hun ecosysteem zitten en hun volgende consoles gaan alle huidige generatie games afspelen. Die hoef je dus niet opnieuw te kopen. Ik zeg dead on arrival. Over 3 jaar hoor je niemand meer over Stadia. Maar wellicht zit ik er volkomen naast. :P

Edit: Poll op ResetEra. Liefst 75% van de 1416 stemmers zegt geen Stadia te gaan gebruiken.
Xbox Game Pass is een goede dienst, maar dat komt ook omdat Microsoft zijn eigen exclusieve titels vanaf dag 1 beschikbaar maakt. Voor de rest zijn er geen recente games beschikbaar van andere uitgevers. Ik denk dat Google veel eigen software zal nodig hebben om er een succes van te maken. Je ziet bij de Xbox One en PS4 ook hoe belangrijk het is om exclusieve titels van hoge kwaliteit uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ben toch heel benieuwd hoe Google 4k@60 fps met een vega 56 voor elkaar wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:11
Het idee is best goed, maar ik vraag me af of de technologie er al klaar voor is.
Je blijft afhankelijk van de verbinding, en hoewel die doorgaans vrij goed is, is een kleine hickup al funest.
Bij muziek en video is dat veel minder van belang, daar heeft streaming zich wel bewezen.

Daarnaast betaal je dus voor een controller, én een abonnement, én voor games.

Het biedt eigenlijk pas echt iets extra's als je straks op elk device met Chrome naadloos verder kunt gamen. Maar dat is nog even toekomstmuziek.

Voor nu kun je dus 'platformgames' gaan streamen, al wordt Destiny 2 naar verluid free-to-play dus dat is makkelijk weggeven.
MS en Sony zullen op den duur ook met cloud gaming diensten gaan komen en dan wordt het een video streaming feestje met elke partij zijn eigen games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

dutchgio schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:53:
Het idee is best goed, maar ik vraag me af of de technologie er al klaar voor is.
Je blijft afhankelijk van de verbinding, en hoewel die doorgaans vrij goed is, is een kleine hickup al funest.
Bij muziek en video is dat veel minder van belang, daar heeft streaming zich wel bewezen.

Daarnaast betaal je dus voor een controller, én een abonnement, én voor games.

Het biedt eigenlijk pas echt iets extra's als je straks op elk device met Chrome naadloos verder kunt gamen. Maar dat is nog even toekomstmuziek.

Voor nu kun je dus 'platformgames' gaan streamen, al wordt Destiny 2 naar verluid free-to-play dus dat is makkelijk weggeven.
MS en Sony zullen op den duur ook met cloud gaming diensten gaan komen en dan wordt het een video streaming feestje met elke partij zijn eigen games...
Ik ben benieuwd naar wat MS dit weekend gaat aankondigen op het gebied van streaming met hun xCloud. Dan hebben we in ieder geval vergelijkingsmateriaal en kunnen we zien wie het verst is en het aantrekkelijkste model heeft.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:00:
[...]

Ik ben benieuwd naar wat MS dit weekend gaat aankondigen op het gebied van streaming met hun xCloud. Dan hebben we in ieder geval vergelijkingsmateriaal en kunnen we zien wie het verst is en het aantrekkelijkste model heeft.
Is XCloud puur streamen of ga je daar ook kunnen downloaden zoals Game Pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb geen idee :) Denk dat we het zondag gaan zien.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 11:22
Ik ben benieuwd. Ik was best enthousiast, maar nu ik er uit begrijp dat ik twee nieuwe chromecast zou moeten aanschaffen om zowel in de woonkamer als slaapkamer te willen spelen ben ik er eigenlijk al wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Of je trekt je chromecast heel de tijd uit en in je tv’s.

Ik denk dat bedraad internet of een goeie internet verbinding via een router wel een must is wil je een goeie ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
tja beetje teleurstellend dit. moet je alsnog allemaal games los gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 04-10 20:53
Ach ik vind de techniek wel interessant dus heb de founders edtion besteld. Je kan toch de eerste drie maanden proberen en is het niks dan staat ie ook zo weer op MP. Of ik stop het abonnement en heb iig een Chromecast ultra en de controller voor de "gratis" dienst. We gaan het wel zien, ik denk dat Google nog wel eens een serieuze contender kan worden voor Sony en Microsoft.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:40:
ben toch heel benieuwd hoe Google 4k@60 fps met een vega 56 voor elkaar wilt krijgen.
Xbox One X is een stuk zwakker en kan bepaalde games in 4K 30 aan, in sommige gevallen zelfs 4K 60fps (zoals Forza)

Ik denk sowieso dat niet iedere game in 4K 60 gaat draaien, of dat ze gewoon in bepaalde games dynamische resolutie gaan gebruiken.
mark777 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:43:
tja beetje teleurstellend dit. moet je alsnog allemaal games los gaan kopen
Niks teleurstellend eraan, wie werkelijk dacht dat ze nieuwste games die 60 euro kosten allemaal voor een prikkie aanbieden mag even uit z'n droom wakker geschud worden, het is onmogelijk zonder verlies te maken tov de console en PC markt.

Oudere games is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Tja, EA vraagt bijvoorbeeld ook 120 euro per jaar om toegang tot al hun games day one te krijgen. Dit zijn meestal 2 a 3 grote releases per jaar (afhankelijk of je wat met sport games hebt). Moet je nagaan wat voor zak geld google moet neerleggen om z’n game day one als deel van het abbonement te krijgen.

Daarnaast wel verbaast dat Google een gratis variant aanbied, waarebij je gewoon betaald per game. Want van die 30 procent split die google krijgt, moeten wel die dure servers van worden betaald. Lijkt me ook niet dat je er zomaar f2p games op kan spelen, want dan kunnen mensen toegang krijgen tot de servers terwijl google er niks aan verdient.

[ Voor 36% gewijzigd door Nieuwevolger op 06-06-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
renzo4000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:48:
Ach ik vind de techniek wel interessant dus heb de founders edtion besteld. Je kan toch de eerste drie maanden proberen en is het niks dan staat ie ook zo weer op MP. Of ik stop het abonnement en heb iig een Chromecast ultra en de controller voor de "gratis" dienst. We gaan het wel zien, ik denk dat Google nog wel eens een serieuze contender kan worden voor Sony en Microsoft.
Ik krijg steeds Error 500 als ik het winkelkarretje wil afrekenen... Ging dat bij jou wel vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
renzo4000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:48:
Haha geloof je het zelf. Kijk even hoeveel 100 miljoen Xbox en PS4 gamers er zijn en bedenk je dat de nieuwe generatie consoles backwards compatible zijn met de huidge. Je neemt dus gratis en voor niks je huidige library mee naar de volgende generatie en dan kan je ook nog eens zonder latency en volledig offline spelen. Als Google ooit al een concurrent gaat worden, dan zijn we minstens 20 jaar verder.
Mizgala28 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:50:
[...]
Niks teleurstellend eraan, wie werkelijk dacht dat ze nieuwste games die 60 euro kosten allemaal voor een prikkie aanbieden mag even uit z'n droom wakker geschud worden, het is onmogelijk zonder verlies te maken tov de console en PC markt.

Oudere games is een ander verhaal.
Ik vind het model anders vrij teleurstellend. Als je denkt aan cloud gaming, denk je aan een subscriptie model waarbinnen je naar hartelust games kunt spelen. Wat we krijgen is in feite een console die je op afbetaling koopt maar nooit krijgt, waarbij je games gestreamed worden. En als klap op de vuurpijl is er geen tweedehands markt en kun je games ook niet aan elkaar uitlenen. Kan je leuk roepen dat je op smartphone, tablet, laptop en desktop kunt spelen, maar dat kan ik nu ook met remote play (doe ik nooit overigens). En zeg nou zelf, publiekelijk internet is zelfs in Nederland niet heel geschikt voor het streamen van dergelijke games, dus in de trein ofzo gamen gaat ook niet bepaald lekker straks. Zoals ik net al zei: wie is de doelgroep nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Laatst online: 03-10 16:05
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Haha geloof je het zelf. Kijk even hoeveel 100 miljoen Xbox en PS4 gamers er zijn en bedenk je dat de nieuwe generatie consoles backwards compatible zijn met de huidge. Je neemt dus gratis en voor niks je huidige library mee naar de volgende generatie en dan kan je ook nog eens zonder latency en volledig offline spelen. Als Google ooit al een concurrent gaat worden, dan zijn we minstens 20 jaar verder.

[...]

Ik vind het model anders vrij teleurstellend. Als je denkt aan cloud gaming, denk je aan een subscriptie model waarbinnen je naar hartelust games kunt spelen. Wat we krijgen is in feite een console die je op afbetaling koopt maar nooit krijgt, waarbij je games gestreamed worden. En als klap op de vuurpijl is er geen tweedehands markt en kun je games ook niet aan elkaar uitlenen. Kan je leuk roepen dat je op smartphone, tablet, laptop en desktop kunt spelen, maar dat kan ik nu ook met remote play (doe ik nooit overigens). En zeg nou zelf, publiekelijk internet is zelfs in Nederland niet heel geschikt voor het streamen van dergelijke games, dus in de trein ofzo gamen gaat ook niet bepaald lekker straks. Zoals ik net al zei: wie is de doelgroep nu eigenlijk?
Je maakt een goed punt en ik denk dat Google dit ook veel liever heeft maar dat men op dit moment niet zo veel keus heeft, probleem is ontwikkelaars en hun verdienmodel.

Zou me niet verbazen als ze op termijn, mochten ze kritische massa hebben en dus macht richting ontwikkelaars een all you can play lanceren, maar dan blijft het zonder Rockstar, Blizzard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Wat begrijp je niet van mijn post waar ik zeg "kan een serieuze contender worden"? Ik zeg toch niet dat dit vanaf dag één het geval is? Als er een bedrijf is die het zou kunnen is het Google wel gezien hun (financiële) positie. Daarnaast heeft Google een interessante potentiële nieuwe groep gamers in hun bestand, vergis je daar maar niet in.

Google weet toch vaak mensen te overtuigen van hun producten/diensten. Kijk eens voor de grap hoe snel google home is omarmd, ook zo'n dienst waar een hoop mensen van dachten dat het niks ging worden.

Uiteraard ben je vrij om kritisch te zijn dat ben ik ook, vandaar dat ik het gewoon ga proberen. Mijn ps4 gaat ook heus niet de deur uit maar volgens mij was jij al voornemens om deze dienst af te branden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
in de founders email die ik net kreeg staat.

Je hebt deze e-mail ontvangen voor meer informatie over je recente Google Store-transactie.

© 2019 Google LLC 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, VS
Stadia, Google, Chrome en gerelateerde merken en logo's zijn handelsmerken van Google LLC.

Het proefabonnement van drie maanden op Stadia Pro is beschikbaar voor degenen die uiterlijk 6 juni 2020 een Founder's Edition kopen (of zolang de voorraad strekt). De aanbieding moet binnen één jaar na verzending worden geactiveerd. Bij aanmelding is een geldige betaalmethode vereist, maar er worden tijdens de proefperiode geen kosten in rekening gebracht. Na de proefperiode worden automatisch de standaard abonnementskosten (momenteel €9,99 per maand) in rekening gebracht. Je kunt het proefabonnement op elk gewenst moment vóór het aflopen van het proefabonnement opzeggen. Als je je abonnement opzegt, verlies je de toegang tot de games die in het abonnement zijn ontgrendeld en tot alle add-on- of uitbreidingscontent die je voor die games hebt gekocht. Add-on-content wordt niet terugbetaald. Als je weer een abonnement neemt, krijg je opnieuw toegang tot games die je eerder had geclaimd. Dit geldt ook voor add-on-content die je hebt aangeschaft. Als je gebruik wilt maken van de aanbieding, heb je een Google-account nodig. Aanbieder: Google Commerce Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland.
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:45:
[...]

beetje suffe vergelijking want een hardcore forum zoals resetera is echt NIET de doelgroep net zoals neogaf

[ Voor 10% gewijzigd door gunghir op 06-06-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 21:37

TradeMarkNL

Videoproducer
Ja dit staat ook gewoon op de bestelpagina. Ik ben wel benieuwd wat er na die drie maanden gebeurt als je de founders edition koopt. Zit je dan aan een jaarabonnement van Pro vast...kun je per maand opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu20
renzo4000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Wat begrijp je niet van mijn post waar ik zeg "kan een serieuze contender worden"? Ik zeg toch niet dat dit vanaf dag één het geval is? Als er een bedrijf is die het zou kunnen is het Google wel gezien hun (financiële) positie. Daarnaast heeft Google een interessante potentiële nieuwe groep gamers in hun bestand, vergis je daar maar niet in.

Google weet toch vaak mensen te overtuigen van hun producten/diensten. Kijk eens voor de grap hoe snel google home is omarmd, ook zo'n dienst waar een hoop mensen van dachten dat het niks ging worden.

Uiteraard ben je vrij om kritisch te zijn dat ben ik ook, vandaar dat ik het gewoon ga proberen. Mijn ps4 gaat ook heus niet de deur uit maar volgens mij was jij al voornemens om deze dienst af te branden.
Ik zie het toch echt niet als zuivere concurrentie, eerder iets dat een ander soort marktsegment aanspreekt. Waarom spelen er zo veel mensen op de PS4? Voor God of War, The Last of Us, Uncharted, Horizon, Bloodborne, etc. Gaat Google eigen studio's uit de grond stampen om te kunnen concurreren met dat soort sterke exclusives? Of gaan ze een alternatief platform bieden voor een doelgroep die misschien sowieso niet te overtuigen was om een home console aan te schaffen? Ik vermoed eerder dat tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
renzo4000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Ja, in dat geval kan alles.. ooit wel een keer. Dan moet er heel veel goede exclusieve software komen en zoiets duurt letterlijk meerdere generaties lang. Zelfs Nintendo haalt niet de aantallen van Sony en die zijn nu toch ook portable met de switch en hebben toch ook wel een flink aanbod aan exclusives.

Welke nieuwe groep gamers je bedoelt is me niet duidelijk.

Ik was al voornemens de dienst af te branden? Wat? Ik zei eerder vanavond nog enthousiast tegen mijn wederhelft dat ik dit reuze interessant vond, maar toen wist ik nog niet dat je de games los moest aanschaffen. Ik zie buiten de portabiliteit geen enkele toegevoegde waarde en voornamelijk nadelen.
gunghir schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:58:

beetje suffe vergelijking want een hardcore forum zoals resetera is echt NIET de doelgroep net zoals neogaf
Het is anders wel een flink aantal. Tot nu toe heeft overigens nog niemand me kunnen vertellen wat dan wel de doelgroep is. De poll heeft inmiddels overigens al ruim 2600 stemmers, waarvan 9,6% aangeeft Stadia te gaan kopen. Okay dat zegt nog steeds niet alles, maar wel iets.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 06-06-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
TradeMarkNL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:06:
Ja dit staat ook gewoon op de bestelpagina. Ik ben wel benieuwd wat er na die drie maanden gebeurt als je de founders edition koopt. Zit je dan aan een jaarabonnement van Pro vast...kun je per maand opzeggen...
Ik ga het dag 1 opzeggen.
Wat ik nogal raar beschreven vind.
Net alsof ik het per direct kwijt ben.

En vraag 2 is als me 3 maanden verloopt ben ik dan destiny 2 complete edition kwijt? :?
Of tot ik weer betaal.
Dat klikt een stuk suffer.
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:09:
[...]

Het is anders wel een flink aantal. Tot nu toe heeft overigens nog niemand me kunnen vertellen wat dan wel de doelgroep is. De poll heeft inmiddels overigens al ruim 2600 stemmers, waarvan 9,6% aangeeft Stadia te gaan kopen. Okay dat zegt nog steeds niet alles, maar wel iets.
sorry bram maar dat forum geeft echt totaal geen beeld van de meeste gamers:P

[ Voor 29% gewijzigd door gunghir op 06-06-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 21:37

TradeMarkNL

Videoproducer
gunghir schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:10:
[...]

Ik ga het dag 1 opzeggen.
Wat ik nogal raar beschreven vind.
Net alsof ik het per direct kwijt ben.

En vraag 2 is als me 3 maanden verloopt ben ik dan destiny 2 complete edition kwijt? :?
Of tot ik weer betaal.
Dat klikt een stuk suffer.
Dat staat er wel gewoon: “Games gekocht als onderdeel van een Pro-abo blijven ook te spelen via Stadia Base na opzeggen van het abonnement.” Alleen kun je die dan dus niet meer in 4K spelen maar in 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
gunghir schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:10:
[...]

sorry bram maar dat forum geeft echt totaal geen beeld van de meeste gamers:P
Dat weet ik, maar je kan toch niet om het aantal stemmers heen. De gemiddelde huismoeder die een cadeautje gaat kopen, zal ook gewoon liever voor een console met 2 in doosjes verpakte games gaan, verwacht ik.

'Ja nee mevrouw, deze steekt u in de TV en dan moet u een maandabonnement afsluiten.'

'En waar staan de spelletjes dan?'

'Ja die moet u online kopen en downloaden. Nee uitlenen of op Marktplaats zetten zal helaas niet gaan.'

'Eh..'

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:12
TradeMarkNL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Dat staat er wel gewoon: “Games gekocht als onderdeel van een Pro-abo blijven ook te spelen via Stadia Base na opzeggen van het abonnement.” Alleen kun je die dan dus niet meer in 4K spelen maar in 1080P.
Ja gewoon net als playstation plus.

Alle spellen gekocht zijn blijven van jou ook al heb je ze met korting gekocht. Maar de gratis ps plus games kan je niet meer spelen als je plus abo stopt.

Maar je moet het vooral daar mee vergelijken betaal 5€ per maand om op betaalde hardware betaalde games te spelen. Met playstation

Dit is 10€ per maand om op gratis hardware betaalde games te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Stadia biedt nog steeds games voor een vaste prijs waar je geen game pc of console nodig hebt. Dat is toch wel de grootste selling point. (Nadeel is wel dat Google al een 4/5e van hun doelgroep niet kan bedienen, omdat ze niet beschikken over een geschikte internet verbinding.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@bram1984 maak je niet te druk over stadia zou ik zeggen. Laat het gewoon aan je voorbij gaan, niemand dwingt jou dit te gaan gebruiken. Totdat de dienst er is blijft het tot op zekere hoogte koffiedik kijken. Jij houdt je enorm vast aan wat er nu is (fysieke games op pc, ps Xbox) maar stadia is dat niet. Vind je dat niks, dan laat je het los. Anderen voelen hier misschien juist wel wat voor, prima toch? Zoveel mensen zoveel wensen.

Wie weet biedt Google in de toekomst andere mogelijkheden om games over te hevelen naar iemand anders of komt er een familiy constructie zoals bij steam(die dat initieel ook niet had).

Wat betreft mijn opmerking over een andere doelgroep; ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die nooit de stap hebben willen maken om een dure pc aan te schaffen of een ps4/xbox en met de komst van stadia er wel voor open staan. Ook portabiliteit speelt wellicht een rol.

Dan de potentiële markt; geloof me die is er. Nee, niet meteen als grootste concurrent van Sony of Microsoft maar substantieel genoeg om dit in de markt te zetten. Bij Google zijn het geen pannenkoeken wat dat betreft, die hebben hun marktonderzoek best wel op orde maar de praktijk moet het uiteraard gaan uitwijzen. We zullen het gaan zien, ik ben iig wel enthousiast en benieuwd maar dat was wel duidelijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door renzo4000 op 06-06-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 09-09 06:57
Ik ben ook wel benieuwd naar Stadia, het zou perfect zijn voor beneden te gamen.
Aangezien mijn dure game pc boven staat en ik op hete zomer dagen niet kan gamen zou het de perfecte vervanger worden.
Nu heb ik wel gelezen dat 65u gamen al 1TB data limiet erdoor pompt.
Even snel gerekend is dit 2u per dag, maar met ons limiet van 750GB heb ik er wel wat schrik voor.
Ja Belgen hebben nog een limiet, ik toch bij Orange.
Mijn sessies duren ook wel iets langer dan 2u per dag.

Moet wel zeggen, ik heb beta toegang van Nvidia hun cloud gaming en dat loopt eigenlijk wel zeer aangenaam.
Heb er wel goede hoop in dat dit goed zal werken die Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Krijg ik geen Windows waarop ik mijn eigen games op kan installeren? Ik wil namelijk Blizzard games kunnen spelen via Stadia. Of is dat niet mogelijk?

Ik zou wel tot 30 euro per maand willen betalen voor Cloud Gaming, waar ik alle games die ik wil mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik ben wel enthousiast! Zeker voor de prijs van de Founders Edition, gezien een CC Ultra al ongeveer €70 kost. Dit komt er wel denk ik, ben wel benieuwd naar de tech :)

Wat ik echter ff niet snap: tijdens de reveal gaf Google aan dat de Stadia controller rechtstreeks met Google servers praat en dat daardoor een lage latency mogelijk is.

Hoe moet ik me dan de ondersteuning van een PS4 of Xbox One controller voor me zien? Is dit alleen mogelijk via een pc en Chrome browser? Of pair je die dan met de Chromecast die de input weer doorheeft aan Google servers? Zo introduceer je wel weer extra latency. Lijkt me dus dat de dedicated controller stukker beter is dan...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
tof dat er toch mensen op tweakers een oogje hebben op dit,
Ik zeg hetzelfde.

mensen die als eerste een mobile telefoon hadden zagen er ook debiel uit,
airpods apple ? Jup hetzelfde,

Ik kan niet wachten op de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Vind het eigenlijk wel een leuk idee voor de slaapkamer, ofzo. Even uurtje gamen voordat ik ga slapen. Monitor ophangen, dongle ofzo en hoppa gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ik heb ook de Founder Edition besteld. Ik wil hier wel eens mee experimenteren. Nu zijn mijn TV en mijn Nvidia Shield ook een Chromecast Ultra, dus ik ben heel benieuwd of deze dat ook 'gewoon' kunnen, daar kan ik nog niets over vinden.

Ik snap dat er kritisch gekeken wordt, maar de prijs is in dit geval prima om er eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Thrace Grumble schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:00:
Ik ben wel enthousiast! Zeker voor de prijs van de Founders Edition, gezien een CC Ultra al ongeveer €70 kost. Dit komt er wel denk ik, ben wel benieuwd naar de tech :)

Wat ik echter ff niet snap: tijdens de reveal gaf Google aan dat de Stadia controller rechtstreeks met Google servers praat en dat daardoor een lage latency mogelijk is.

Hoe moet ik me dan de ondersteuning van een PS4 of Xbox One controller voor me zien? Is dit alleen mogelijk via een pc en Chrome browser? Of pair je die dan met de Chromecast die de input weer doorheeft aan Google servers? Zo introduceer je wel weer extra latency. Lijkt me dus dat de dedicated controller stukker beter is dan...
Ik zou er maar van uitgaan dat je geen alternatieve controller kan aansluiten op een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:07
Ik ben ook erg enthousiast. Ik hoop dat er genoeg geld ingestoken wordt door Google, maar tot nu toe heb ik er wel vertrouwen in. Als ik even snel een berekening maakt dan wordt dit echt interessant.

Ik heb nu thuis een 1080p TV en een home cinema set. Dit set is een 5.1, wat helaas niet ondersteund wordt door het Base abbonement. Maar mijn set kan dit kunstmatig omzetten. Niet 100% hetzelfde, maar leuk om te proberen.

Nu is mijn PC 5 jaar oud en aan vervanging toe. Nieuwe CPU, nieuwe GPU, nieuwe onderdelen. Met de GPU prijzen van tegenwoordig om 4K 60FPS te draaien ben je al minimaal 500 euro kwijt. Dus al met al gauw 1200 euro voor een kale game PC. En de kans dat je 4K 60FPS kan draaien is dan nog klein.

Nu ga ik een Mini-ITX PC in elkaar zetten. i5 CPU erin en een mini videokaart om 4K films af te spelen vanaf de PC. Kosten... 700 euro ofz. Dit betekent dat ik 500 euro overhoudt en dus 50 maanden Stadia kan ''kopen''. Dan zijn we 4 jaar verder en is mijn PC alweer aan vervanging toe. Kosten op lange termijn zijn goedkoper dan elke 3 jaar een nieuwe GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
renzo4000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:27:
@bram1984 maak je niet te druk over stadia zou ik zeggen. Laat het gewoon aan je voorbij gaan, niemand dwingt jou dit te gaan gebruiken. Totdat de dienst er is blijft het tot op zekere hoogte koffiedik kijken. Jij houdt je enorm vast aan wat er nu is (fysieke games op pc, ps Xbox) maar stadia is dat niet. Vind je dat niks, dan laat je het los. Anderen voelen hier misschien juist wel wat voor, prima toch? Zoveel mensen zoveel wensen.

Wie weet biedt Google in de toekomst andere mogelijkheden om games over te hevelen naar iemand anders of komt er een familiy constructie zoals bij steam(die dat initieel ook niet had).

Wat betreft mijn opmerking over een andere doelgroep; ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die nooit de stap hebben willen maken om een dure pc aan te schaffen of een ps4/xbox en met de komst van stadia er wel voor open staan. Ook portabiliteit speelt wellicht een rol.

Dan de potentiële markt; geloof me die is er. Nee, niet meteen als grootste concurrent van Sony of Microsoft maar substantieel genoeg om dit in de markt te zetten. Bij Google zijn het geen pannenkoeken wat dat betreft, die hebben hun marktonderzoek best wel op orde maar de praktijk moet het uiteraard gaan uitwijzen. We zullen het gaan zien, ik ben iig wel enthousiast en benieuwd maar dat was wel duidelijk ;)
Ik maak me zeker niet druk. Ik vind het hele interessante technologie en het is toch wel een beetje een mijlpaal dit, mocht het goed werken. Daarbij vind ik het leuk om over te discussiëren.

Games overhevelen gaat niet gebeuren. Dan haal je het hele principe achter digitale licenties onderuit en dat kost klauwen met geld.

En over die doelgroep: als die desbetreffende mensen hier 3x goed naar kijken, zullen ze zien dat je met een tweedehands console en een fysieke markt, onderaan de streep veel goedkoper uit bent. En dan moet je ook nog hopen dat Stadia blijft bestaan, mocht het totaal niet lopen. Dat zal bij Sony en met name Microsoft (want Azure) veel minder snel gebeuren.
ThaddeusX schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:00:
Krijg ik geen Windows waarop ik mijn eigen games op kan installeren? Ik wil namelijk Blizzard games kunnen spelen via Stadia. Of is dat niet mogelijk?

Ik zou wel tot 30 euro per maand willen betalen voor Cloud Gaming, waar ik alle games die ik wil mag spelen.
Installeren? Wat? Dit is een streaming dienst. Kijk anders even op de Stadia website. Daar kun je ook de games vinden die bij launch beschikbaar.
gunghir schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:46:
tof dat er toch mensen op tweakers een oogje hebben op dit,
Ik zeg hetzelfde.

mensen die als eerste een mobile telefoon hadden zagen er ook debiel uit,
airpods apple ? Jup hetzelfde,

Ik kan niet wachten op de toekomst!
Dit is wel een hele extreme vergelijking. Streaming is niets nieuws hè en Google is niet de eerste met een game streaming platform. ;)

Een mobiele telefoon is een apparaat dat ons leven drastisch heeft veranderd. Dit is gewoon een (in mijn ogen) inferieur alternatief voor een console of PC, waarbij je de console feitelijk huurt van Google. In principe zal een kastje onder je TV waarop de software geïnstalleerd staat, altijd een betere ervaring bieden op het gebied van gameplay/latency. Hoe goed de verbinding ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik zie hier wel dezelfde trend als met de onlive lancering destijds: Voorzichtig enthousiasme door de gamers, en "dit is de toekomst!" door de pers.
En dan probeerde iedereen onlive en besefte meteen "ow wacht, deze latency is echt wel ruk".
Enige nut dat ik zie voor dit soort technologieen is om de games als demo aan te bieden: Dus naast een trailer ook een "probeer het spel eens 10 minuten" link. Een subscription based service? Wil ik nimmernooit hebben.

De sub in combinatie met betalen maakt het extra vervelend: Je hebt alle nadelen van beide werelden, maar niet alle voordelen. Ik heb momenteel enkel de switch als game console, maar als ik sub based wil gaan, lijkt het voor mij VEEL meer steek te houden om een spotgoedkope tweedehands xbox one onder mijn televisie te zetten en 10 euro per maand voor de xbox game pass te betalen, wat me meer games geeft dan ik ooit zal spelen.

Dat, en na zeer lang google advocate geweest te zijn wil ik mijn aantal google producten wel terug afbouwen aangezien ze de laatste jaren absoluut niet braaf geweest zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 07-06-2019 08:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 09:32
Stomme vraag misschien maar ik zag een paar keer tb/m voorbij komen, wat betekent dat?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

1nsane schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:46:
Stomme vraag misschien maar ik zag een paar keer tb/m voorbij komen, wat betekent dat?
toetsenbord/muis

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 09:32
Doh, nevermind, t is nog ochtend, thanks :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
Waar ik de meeste vraagtekens bij zet is de compressie van de beelden. We weten allemaal dat Netflix en YouTube in 4K redelijk crap (matig) is vanwege de compressie, dus ben wel benieuwd hoe dit op 60 FPS en 4K gaat zijn bij Stadia.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Phusebox schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:14:
Waar ik de meeste vraagtekens bij zet is de compressie van de beelden. We weten allemaal dat Netflix en YouTube in 4K redelijk crap (matig) is vanwege de compressie, dus ben wel benieuwd hoe dit op 60 FPS en 4K gaat zijn bij Stadia.
Ik geloof best dat een UHD disc superieur is, maar is Netflix 4K echt crap? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar series als Our Planet, Altered Carbon, Narco's Mexico en Ozark zien er toch wel aardig strak uit op mijn OLED. Maar wellicht ben ik niet beter gewend dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ben toch behoorlijk verrast door het “gratis” model. Zolang de kost prijs van games het zelfde is als op steam of in de playstation store, betekend het dat Google dus voor de hardware betaald en het maar moeten terug verdienen met een 30 procent split. Dit lijkt mij niet iets van Sony of Microsoft zo maar gaat aanbieden.

Dan ben ik ook erg benieuwd hoe F2P gaat werken, ik denk niet dat Google erop zit te wachten dat niet betaalde klanten straks een plek innemen in de servers van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:24:
Ben toch behoorlijk verrast door het “gratis” model. Zolang de kost prijs van games het zelfde is als op steam of in de playstation store, betekend het dat Google dus voor de hardware betaald en het maar moeten terug verdienen met een 30 procent split. Dit lijkt mij niet iets van Sony of Microsoft zo maar gaat aanbieden.

Dan ben ik ook erg benieuwd hoe F2P gaat werken, ik denk niet dat Google erop zit te wachten dat niet betaalde klanten straks een plek innemen in de servers van Google.
Zie destiny 2, die op alle platformen nu echt gratis wordt, maar bij Stadia "gratis" bij een betaalde subscription komt.
Je moet het er maar voor over hebben. Meer betalen voor een inferieure ervaring. Het hele "iedereen speelt met dezelfde lag" verhaal vliegt hier ook de deur uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Ik geloof best dat een UHD disc superieur is, maar is Netflix 4K echt crap? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar series als Our Planet, Altered Carbon, Narco's Mexico en Ozark zien er toch wel aardig strak uit op mijn OLED. Maar wellicht ben ik niet beter gewend dan.
Ik zie toch in veel series de nodige artefacts van compressie en de scherpte is ook nooit super. 60 FPS vereist dan ook nog de dubbele bandbreedte.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu20
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:24:

Ik snap ook niet hoe dat als verdienmodel sustainable is. Als de gratis sub straks beschikbaar is zie ik niet veel mensen nog voor de Pro sub gaan, dus hangt hun volledige verdienmodel af van de full game aankopen. Dat lijkt me gewoon niet realistisch. Ik vermoed dat ze toch alternatieve revenue streams (ads?) gaan opzoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:17:
[...]

Dat weet ik, maar je kan toch niet om het aantal stemmers heen. De gemiddelde huismoeder die een cadeautje gaat kopen, zal ook gewoon liever voor een console met 2 in doosjes verpakte games gaan, verwacht ik.

'Ja nee mevrouw, deze steekt u in de TV en dan moet u een maandabonnement afsluiten.'

'En waar staan de spelletjes dan?'

'Ja die moet u online kopen en downloaden. Nee uitlenen of op Marktplaats zetten zal helaas niet gaan.'

'Eh..'

;)
Je kan nog wel 100 specifieke situaties verzinnen waar het niet werkt, heb je niet zoveel aan tenzij je alles richting je eigen mening wil ombuigen natuurlijk.

Ik heb ook een founders edition gekocht, ps4 blijft boven in de mancave aan de projector, en deze gaat beneden aan de tv voor de lolz en om het te proberen, ben gewoon benieuwd hoe goed zo'n streaming dienst werkt.

Zie iig geen enkele reden om zo'n dienst op voorhand al af te doen als mislukking zonder het daadwerkelijk geprobeerd te hebben.

En het is niet echt alsof je een nier moet verkopen om het te kunnen testen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ainu20 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Ik snap ook niet hoe dat als verdienmodel sustainable is. Als de gratis sub straks beschikbaar is zie ik niet veel mensen nog voor de Pro sub gaan, dus hangt hun volledige verdienmodel af van de full game aankopen. Dat lijkt me gewoon niet realistisch. Ik vermoed dat ze toch alternatieve revenue streams (ads?) gaan opzoeken.
Ze verkopen ook de game he, Daar zit ook weer een bepaalde marge op.

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1 2 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord