CaptJackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:11:
Iets wat ik me ook nog afvroeg is in hoeverre het sterk favoriet zijn bij de bookmakers van invloed zou kunnen zijn geweest op het stemgedrag van de vakjury, waarvan de punten nogal tegenvielen. Zouden die daar misschien als reactie iets op gehad kunnen hebben in de trant van: "Favoriet? Hij zou moeten winnen? Dat maken wij nog altijd zelf wel uit ja?" En dat die vakjury's daardoor juist een neiging hadden om Nederland minder punten te geven dan ze zonder dat nadrukkelijk favoriet zijn zouden hebben gegeven.
Mensen blijven eigenaardige en vaak irrationele wezens nietwaar?
Ze waren 3e na de vakjury's toch? Dan zaten ze er toch niet veel naast?
Droefsnoet schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:30:
[...]
No shit Sherlock. Hoeveel Oost Europese winnaars zijn er nou geweest de afgelopen 30 jaar? Een stuk of zes. Maar het is makkelijk janken als Nederland verliest, want Oost Europa stemt alleen maar op elkaar. Dan wordt voor het gemak vergeten dat Nederland Belgie ook altijd punten toestopt.
Het zal je vast ook opvallen dat als Nederland niet wint het songfestival waardeloos en zonde van de tijd wordt gevonden. Waarom sturen we daar nog mensen naar toe als het alleen maar vriendjespolitiek is van Oost Europa. En nu raakt men maar niet uitgepraat over deze prachtige en zeer verdiende overwinning. Kijk dat songfestival nu ineens belangrijk zijn

Dat is toch het opportunisme van de mens? Niks is belangrijk tenzij je wint.
Vriendjespolitiek is altijd onderdeel geweest van het songfestival en als je daar mee zit, moet je gewoon stoppen. Zolang landen mogen stemmen, houd je dat. Who cares?
Ik ben geen groot van het songfestival, maar ik vind het leuk voor de fans dat NL wint, net zoals dat ik het leuk vindt dat de F1 komt.
De kostenberekening van het organiseren is allemaal maar een beetje geschuif met schattingen. Het levert allemaal weinig op, maar er is ook exposure voor NL en je kunt niet meten hoeveel mensen dat over haalt om het jaar daarna eens naar NL te komen voor wat stedenbezoekjes.
Buiten dat, mogen we best wel eens wat geld steken in zaken die bij het grote publiek gewoon zeer populair zijn. Of dat nu het EK in 2000 was, de F1 GPs voor de komende 3 jaar, of het songfestival in2020.
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:38:
[...]
Is daar ook rekening gehouden met de enorme toestroom van toeristen? Enorm veel Europeanen kunnen vrij eenvoudig afreizen naar Nederland en aanwezig zijn. Zet een paar grote schermen neer op wat pleinen zoals met het EK en de terrassen stromen vol, daar gaat veel drank doorheen. Ze moeten ook slapen dus de hotels zitten ook lekker vol.
Laat reisbureaus het lekker combineren met een weekendje Nederland en je verdient zo wel een paar miljoen terug.
De vraag is of dat meer toeristen oplevert of dat het vooral de toeristen zijn die er zouden zijn en nu dat feestje op het plein gaan vieren. Er zijn ook zat toeristen die de steden zullen vermijden omdat, met volle hotels, de prijzen voor overnachtingen ook hoger zijn en die slaan NL dan gewoon even over.
[
Voor 66% gewijzigd door
Hann1BaL op 20-05-2019 09:44
]