Eurovisie Songfestival 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Amsterdam was er gisterenavond zo ongeveer als tweede bij. Na Maastricht. Maar is Amsterdam realistisch ? Eerst koningsdag, en dan F1 én ESF ? Er zijn grenzen aan wat je diensten als politie over kunt laten werken...
En al die huldegings feestjes. ;)
Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:58:
Zijn er ondertussen nog steden/regio's over die zich nog geen kandidaat gesteld hebben ? :+
Assen heeft zich weer als back-up locatie aangemeld. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04:13
DoeEensGek schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Assen heeft zich weer als back-up locatie aangemeld. :+
Als we het nou eens omdraaien... We laten al die zangers 3 minuten rondjes rijden... En we laten die F1-coureurs 3 minuten zingen... Dat kan nooit zo slecht zijn als de halve finale van dinsdag :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Amsterdam lijkt mij wel erg vreemd. Ze hebben een flink ontmoedigingsbeleid gestart omtrent drukte en toerisme. Het zou wel getuigen van erg veel boter op het hoofd mocht men deze wel willen claimen.

Overigens moeten we niet zeuren om kosten. Er kijken alleen in Nederland al 4.5 miljoen mensen. Wees trots dat je het eens mag organiseren en maak een onuitwisbare indruk, in plaats te gaan janken om ~10 miljoen (na inkomsten kaartverkoop ed).

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 19-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Was het de laatste keer (ergens in de jaren 80) niet in Den Haag? De hoofdstad hoeft dus niet per se.

Maastricht of Arnhem zie ik overigens ook niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ziggo Dome en Ahoy lijken mij de kandidaten. In welke andere zaal zouden ze het kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
PWM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:10:
Amsterdam lijkt mij wel erg vreemd. Ze hebben een flink ontmoedigingsbeleid gestart omtrent drukte en toerisme. Het zou wel getuigen van erg veel boter op het hoofd mocht men deze wel willen claimen.
Nou, dat hebben ze al geclaimd:
Zo zei de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema eerder al dat het liedjesfestijn welkom is in de hoofdstad, maar ook vanuit onder meer Maastricht, Den Haag en Rotterdam is belangstelling.
In het kader van spreiding van toerisme zou Maastricht niet eens zo gek zijn, gunstig voor de buurlanden. Zwolle zou ook geen gekke keuze zijn om die regio te promoten. Giethoorn ligt om de hoek, zat promotiefilmpjes te maken daar.
PWM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:14:
Ziggo Dome en Ahoy lijken mij de kandidaten. In welke andere zaal zouden ze het kunnen doen?
Mecc, IJsselhallen, en Gelredome hebben zich al gemeld. Brabant is nu ook in de race, daar zijn plannen voor een Ziggo-dome-lookalike op het terrein van de Brabanthallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Oekiejoekie op 19-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Als ze het kleinschalig opzetten wil ik best mijn bergruimte aanbieden voor een leuk bedragje, scheelt ook een slok op een borrel in het budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Haha en het gesteggel om het geld en de locatie is alweer begonnen.
:+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:26
Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:08:
Als we het nou eens omdraaien... We laten al die zangers 3 minuten rondjes rijden... En we laten die F1-coureurs 3 minuten zingen... Dat kan nooit zo slecht zijn als de halve finale van dinsdag :+
Verheug me vooral op 'vrouw met baard' en roze mannetjes met nagellak in een moderne F1 auto, gegarandeerd spektakel met een hoog Mario Kart gehalte... O-)
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:12:
Was het de laatste keer (ergens in de jaren 80) niet in Den Haag?
Congrescentrum was dat toch? Herinner me ook nog zoiets, was een land dat het niet wou/kon organiseren en toen deden wij het maar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Amsterdam was er gisterenavond zo ongeveer als tweede bij. Na Maastricht.
De enige Nederlandse steden waar buitenlanders ooit van gehoord hebben. Maar Amsterdam heeft een vliegveld met betere verbindingen.

Welke Nederlandse plaatsnaam is een echte tongbreker voor buitenlanders? ‘s Hertogenbosch? Kunnen die zich niet kandidaat stellen? Niks leuker dan een buitenlandse presentator 15 keer op een avond een naam als ‘s Hertogenbosch te horen uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PWM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:14:
RAI en Jaarbeurs lijken me ook heel redelijke kandidaten. In Zwolle heb je ook nog de IJsselhallen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Welke Nederlandse plaatsnaam is een echte tongbreker voor buitenlanders? ‘s Hertogenbosch? Kunnen die zich niet kandidaat stellen? Niks leuker dan een buitenlandse presentator 15 keer op een avond een naam als ‘s Hertogenbosch te horen uitspreken.
Gewoon in Scheveningen >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
PWM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:10:

Overigens moeten we niet zeuren om kosten. Er kijken alleen in Nederland al 4.5 miljoen mensen. Wees trots dat je het eens mag organiseren en maak een onuitwisbare indruk, in plaats te gaan janken om ~10 miljoen (na inkomsten kaartverkoop ed).
Helemaal mee eens. En het is ook niet iets wat we ieder jaar moeten doen dus gewoon lekker uitpakken met een prachtige show.

En anders een crowdfunding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Freee!! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Gewoon in Scheveningen >:)
Sjeveningen ? :) 's-Hertogenbosch heet in het Frans dan nog bois le duc, of in het Duits Herzogenbusch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Sint-Maarten, ik zeg doe het lekker op Sint-maarten organiseren.

Kan wel wat PR gebruiken.

Frankrijk is om de hoek. korter vliegen voor dat europese land Australië

En het dan vast orkaan seizoen, ik zeg 2 vliegen in 1 klap.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

downtime schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:18:
[...]

De enige Nederlandse steden waar buitenlanders ooit van gehoord hebben. Maar Amsterdam heeft een vliegveld met betere verbindingen.

En dan in de Brabanthallen >:)

Ik woon in de buurt. Dan kan ik lekker mijn huis op Airbnb zetten (y)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Helmond ! Hopelozer kan ik het in Nederland niet bedenken :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:31:
Nee, gewoon in schubbekutteveen.

Laat dat die buitenlanders maar eens uitspreken :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Er zijn grenzen aan wat je buitenlandse gasten aan kunt doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Maaskantje... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Zowel de sporthal, Boer Goossens als de Mallorca Bar zijn te kiein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

IJsland krijgt trouwens problemen. Comité heeft al een onderzoek ingesteld. (boete/disqualificatie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dA9V1v0uFhFez32sj6iquNhp/full.jpg
Lieten ze tijdens de televotes zien.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:39:
Zowel de sporthal, Boer Goossens als de Mallorca Bar zijn te kiein...
Snackbar 't pleintje dan maar? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Bensimpel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:40:
IJsland krijgt trouwens problemen. Comité heeft al een onderzoek ingesteld. (boete/disqualificatie).

[Afbeelding]
Problemen ? Er is maar een plek die telt. De winnaar. Dus is diskwalificatie een straf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:43:
[...]
Problemen ? Er is maar een plek die telt. De winnaar. Dus is diskwalificatie een straf ?
Diskwalificatie in dit stadium betekent uitsluiting volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Oekiejoekie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Mischien dat ze volgend jaar niet mee mogen doen? (of dat een straf is nouja :+) ik denk sowieso een boete. Er werdt duidelijk vermeld geen politieke geneuzel.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[Afbeelding]
Als ze karakter hadden dan deden ze dat vooraf. Niet pas toen ze al wisten dat winst er niet in zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

[Afbeelding]
en de palestijnse en Israëlische vlaggencombi die Madonna liet zíen mocht wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

P.O. Box schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:53:
[...]
en de palestijnse en Israëlische vlaggencombi die Madonna liet zíen mocht wel?
Die combi had een andere strekking. Daarnaast was Madonna geen deelnemer. En reken maar, dat dat van te voren is doorgesproken, je kan veel zeggen van Madonna, maar door de jaren heen heeft ze echt wel geleerd welke gevoeligheden je kan provoceren en welke je beter met rust kunt laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30
Freee!! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Die combi had een andere strekking. Daarnaast was Madonna geen deelnemer. En reken maar, dat dat van te voren is doorgesproken, je kan veel zeggen van Madonna, maar door de jaren heen heeft ze echt wel geleerd welke gevoeligheden je kan provoceren en welke je beter met rust kunt laten.
Blijkbaar was het niet van tevoren doorgesproken
Regarding Madonna, organizers said "this element of the performance was not part of the rehearsals that had been cleared with the EBU and the Host Broadcaster, KAN. The Eurovision Song Contest is a non-political event and Madonna had been made aware of this."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Sexbierum!
Leuk voor de buitenlandse pers.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

Pinobigbird

doesn't share food!

D-e-n schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:26:
Even typische Tweakers opmerking: er vanuit gaande dat je weet hoeveel punten er te verdelen zijn kon je voor het bekend maken van de punten natuurlijk al uitrekenen dat Zweden en Macedonië het niet gingen redden. Ik zeg: iemand met een Excel sheetje in de green room meenemen :)
Even nagerekend, en het klopt dat we na de punten aan Nederland al zeker waren van de overwinning.

Er zijn 58 punten per stemronde per land, 41 landen, 2 stemrondes = 58 * 41 * 2 = 4756 punten totaal te verdelen.

Na Nederland waren er dan nog 151 punten te verdelen. Als die allemaal naar de #1 Zweden zouden gaan, dan zouden ze op 239 + 151 = 390 punten komen. Nederland had er toen al 492!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Al dat gelul dat het songfestival niet politiek is... Vroeger, toen we nog geen televoting hadden, alle buurlanden kregen netjes punten. En Israel ook altijd. Daarnaast, een paar jaar geleden waren er liedjes met een politieke lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14
Maar is dat vriendjespolitiek of dat bepaalde regio’s met vergelijkbare cultuur een vergelijkbare muzieksmaak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:08

[Afbeelding]
Och, heel dat festival is doordrenkt met statements, waarom mag je dan niet iets "anti"-organisatieland doen? Vond t nog best netjes gedaan, als dat hét statement van de avond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
rik86 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:09:
Maar is dat vriendjespolitiek of dat bepaalde regio’s met vergelijkbare cultuur een vergelijkbare muzieksmaak hebben?
Combinatie van denk ik. Voor een gedeelte dezelfde muzieksmaak, voor een gedeelte politiek. En voor televoting is bevolking in het buitenland een aardige factor. San Marino kreeg gisterenavond aardig wat punten in de televoting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43
Freee!! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Dan moet je dit 'draadje' maar eens lezen

[Twitter: https://twitter.com/holymolyholymol/status/1129896196271689733]
(Even op klikken voor vervolgtweets)
Als ze zelfs tijdens de repetities een 'nepoptreden' doet weet je wel zeker dat het niet is doorgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:10
@Pino112 dat gekut van holy moly (sorry voor mijn taal) vond ik wel tenenkrommend. Ik wil juist de in haar ogen chips vretende makkelijke zaterdagnacht. Ze doet ook echt alsof dat geblater van Madonna echt iets betekent in 2019. Deze boodschap heeft ze al 15 jaar. Nou doet ze dat op een van de grootste evenementen van de wereld en ben ik ineens Madonna niet waardig?

Het was gewoon een kut optreden. Als je voor dit politieke geneuzel bent dan heb je Eurovisie Songfestival niet begrepen. En een belabberde performance, in combinatie met promotie voor Madonna BV (want dat was dat laatste nummer echt wel) doet niks voor je Madonna fandom + politieke voorkeur? Ach. Holy moly, jij hebt die miljoen niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De show was leuk. De zang was verschrikkelijk. Ik kan het wel waarderen dat Madonna haar eigen plan trekt met die vlaggen eerlijk gezegd. Alleen zingen kan ze beter laten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Jongens en meisjes. Amsterdam wil juist minder toeristen. Om dan volgend jaar de Songfestival te organiseren vind ik dan weer erg flauw. Ga dan voor Maastricht, Den Bosch, Eindhoven of zoek het noordelijker: Assen, Groningen, enzovoort. Of ga voor een soort Fyre belevenis en gooi ze allemaal op Terschelling, ofzo. Of Zeeland.

Misschien Flevoland een optie. Meer richting Lelystad, Dronten enzo. Lekker in de openlucht <3

[ Voor 13% gewijzigd door Ivysaur op 19-05-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Limburg is prima, kan dat gelijk door België geannexeerd worden.

Wordt het trouwens tijd voor een TS en topic titel change? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 19-05-2019 14:22 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 04-06 05:32
KrazyJay schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:08:
Omdat ik op de zetel in slaap gevallen was en 1467 berichten achter sta, voor de rest ook nog even de samenvatting van Eén (want Peter vd Veire is episch) https://www.vrt.be/vrtnws...re-en-de-vernietigende-k/
Ik quote je even, ging echt kapot! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Volgend jaar op de Belg dus, dat is duidelijk!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
De vrouw was de puntentelling terug aan het kijken. Toch stom dat ze niet mee hebben gerekend. Toen Nederland zijn punten kreeg kon je uitgerekend hebben dat er geen genoeg punten meer waren voor de overige landen. De onzin van spanningsopbouw bij Zweden sloeg eigenlijk ook nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DoeEensGek schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:50:
De vrouw was de puntentelling terug aan het kijken. Toch stom dat ze niet mee hebben gerekend. Toen Nederland zijn punten kreeg kon je uitgerekend hebben dat er geen genoeg punten meer waren voor de overige landen. De onzin van spanningsopbouw bij Zweden sloeg eigenlijk ook nergens op.
Op youtube reaction filmpjes vanuit de press room zag je ook niet echt opgewonden gefluister en mensen met mobieltjes dingetjes intikken...Volgens mij hield niemand het daar ook bij :')

Volgend jaar moeten ze het dus anders doen: Zelfde opzet als nu, maar bij het beslissende moment (i.e. het is onherroepelijk dat iemand 1e is) meteen uitroepen tot winnaar.
"En the Netherlands gets...... xxx points, which means it cannot be passed by other countries anymore and is the winner!!!!!"

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Op youtube reaction filmpjes vanuit de press room zag je ook niet echt opgewonden gefluister en mensen met mobieltjes dingetjes intikken...Volgens mij hield niemand het daar ook bij :')
Journalisten zijn ook de domste wezens op aarde. Op een paar goeie exemplaren na maar die zie je niet bij het Songfestival.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:57

ricardo246

Life's what you make it!

En toch werkte die spannings opbouw bij mij wel. Paar biertjes op en niet aan het rekenen, dus prima imho

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ricardo246 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:38:
[...]

En toch werkte die spannings opbouw bij mij wel. Paar biertjes op en niet aan het rekenen, dus prima imho
Idem hier. Wel vreselijk irritant dat het zo lang duurt, maar mega spannend.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 09:58
Hopelijk gaan ze bij de NTR eens goed nadenken om maar meteen te stoppen.
Zeker als je ook nog iemand als Jan Smit de commentaar laat leveren waar de amateurisme van af knalt lijkt mij het de beste plan ooit.
Het kost miljoenen om mee te doen en eigenlijk hoor je bijna nooit meer iets van die gasten.(op Abba na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

audb schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:08:
Hopelijk gaan ze bij de NTR eens goed nadenken om maar meteen te stoppen.
Zeker als je ook nog iemand als Jan Smit de commentaar laat leveren waar de amateurisme van af knalt lijkt mij het de beste plan ooit.
Het kost miljoenen om mee te doen en eigenlijk hoor je bijna nooit meer iets van die gasten.(op Abba na dan)
Je ziet het verkeerd. Het is een hele avond je land promoten voor het toerisme. Gezien het publiek wat ernaar kijkt misschien wel goedkoper per minuut dan een reclamespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:) Net nagelezen wat er precies veranderd is (halve uitzending gemist). Op zich wel interessant voor een keer maar wat al gezegd is, nu kun je precies gaan bijhouden hoeveel punten er al vergeven zijn en nog te verdelen zijn. Had zelf al het gevoel dat er niet zoveel punten meer over waren voor Zweden en Macedonië (zonder het te tellen maar omdat er al aardig wat hoge scores waren vergeven).
Maar omdat Macedonië er wel erg weinig kreeg zou het misschien nog net kunnen (wat dus ook niet zo bleek te zijn met minder dan 100 punten voor Zweden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
Zit net naar het plaatje te kijken van aantal overwinningenm, wat me opvalt? Dat, ondanks dat jaaren lang iedereen zei dat O-Europa elkaar matste en daarom won, dat O-Europa zeer weinig won. Erg veel landen daar staan op de nul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ricardo246 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:38:
[...]

Dit, en die kop van die Zweed natuurlijk :X . Arme man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 23:39
Ik heb maar even een 2020 topic gestart, waar de voorbereidingen het komend jaar in kunnen worden besproken!
Eurovisie Songfestival 2020 in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Nibbz schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:26:
Ik moest nog even denken aan die momentjes van "Emma" ... jesus wat heeft ze ons als Nederlanders belachelijk gemaakt zeg.
Ik moest wel lachen om die ontlading, je lekker helemaal laten gaan. Ik zat hier ook met tranen op de bank. Na jaren van net niet het eindelijk winnen is toch wel erg gaaf hoor. En ik volg het songfestival al van kleins af aan en dat is al heel wat jaren. ;)
poor Leno schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:31:
[...]

En waarschijnlijk een lawsuit/schadeclaim van Madonna.. "Thank God for Madonna's Autotune.." _O-
Gaat Madonna niet winnen, het bewijs werkt niet echt in haar voordeel... :+

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 19-05-2019 20:08 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:57

ricardo246

Life's what you make it!

poor Leno schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:31:
[...]

En waarschijnlijk een lawsuit/schadeclaim van Madonna.. "Thank God for Madonna's Autotune.." _O-
Dat was geen Autotune , dat was "press play on tape". Dat er op die tape dik autotune gebruikt werd is een ander verhaal....

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-e-n schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:12:
Was het de laatste keer (ergens in de jaren 80) niet in Den Haag? De hoofdstad hoeft dus niet per se.

Maastricht of Arnhem zie ik overigens ook niet zo snel gebeuren.
Het Eurovisiesongfestival 1976 was het eenentwintigste Eurovisiesongfestival en vond plaats op 3 april 1976 in het Congresgebouw in Den Haag. Het programma werd gepresenteerd door Corry Brokken.

Bron: Wikipedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterJ
  • Laatst online: 20:07
In 1980 hebben we de presentatie overgenomen van Israël. Het was toen ook in het Congresgebouw. En de presentatie was door Marloes Fluitsma.

Bron: Wikipedia

Ik denk dat @D-e-n deze bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:18
Heb even wiki En op autotune bekeken, maar bij mij valt kwartje amper, snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is natuurlijk lekker achteraf geklets. Tijdens de puntentelling had je het zelf geheid ook niet door. Iedereen was zo in de ban van het moment dat het gewoonweg niet opviel. ;)

Ook wist het gros van de mensen natuurlijk niet hoeveel punten er nog te verdelen waren dus dat hielp ook niet echt mee. :P
audb schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:08:
Meedoen valt wel mee hoor, ik geloof dat het rond de 500.000,- euro zat de afgelopen jaren.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 19-05-2019 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Voor de mensen die het geschreeuw van IJsland niet zo vonden, maar de beat wel:
Het nummer staat instrumentaal op Youtube:

Nog even, was geweldig om de Halve finales en finale met jullie te volgen, ga ik weer doen volgend jaar! :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
sjaool schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:05:
[...]

Dat is natuurlijk lekker achteraf geklets. Tijdens de puntentelling had je het zelf geheid ook niet door. Iedereen was zo in de ban van het moment dat het gewoonweg niet opviel. ;)

Ook wist het gros van de mensen natuurlijk niet hoeveel punten er nog te verdelen waren dus dat hielp ook niet echt mee. :P

[...]

Meedoen valt wel mee hoor, ik geloof dat het rond de 500.000,- euro zat de afgelopen jaren.
Nouja ze komen er nu pas achter bij pauw. :+ Blijft grappig dat er zo'n spannende opbouw is terwijl je het kon weten. Zouden ze ook zo in Zweden voor de tv hebben gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als iemand nog eens wilt lachen met Mark en Ramon....

Vanaf 2:49:30 het optreden van Madonna

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vond het toch wel diep triest dat Rutte's eerste gedachte was om meteen 'party pooper extaordinaire' te worden door te gaan roepen dat de organisatie van het Songfestival over een jaar de staat absoluut geen geld mag kosten.

Godallemachtig! Duncan Laurence was nog niet eens terug in Nederland of hij begon zijn hand alweer op de knip van het Nederlandse volk te leggen en over (ons) geld te zeiken.

Wacht nou eerst eens even de ontwikkelingen af zielige droeftoeter die je bent. Hou je mond eens een keertje en laat 'het volk' nou eens eerst een mening hierover uiten.

Driewerf BAH! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CaptJackSparrow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:43:
Ik vond het toch wel diep triest dat Rutte's eerste gedachte was om meteen 'party pooper extaordinaire' te worden door te gaan roepen dat de organisatie van het Songfestival over een jaar de staat absoluut geen geld mag kosten.

Godallemachtig! Duncan Laurence was nog niet eens terug in Nederland of hij begon zijn hand alweer op de knip van het Nederlandse volk te leggen en over (ons) geld te zeiken.

Wacht nou eerst eens even de ontwikkelingen af zielige droeftoeter die je bent. Hou je mond eens een keertje en laat 'het volk' nou eens eerst een mening hierover uiten.

Driewerf BAH! :(
Ach, Zweden heeft een paar keer redelijk kort achter elkaar voor zo'n EUR 15M het kunnen organiseren en er was niets op die shows aan te merken (regie/cameravoering in Tel Aviv was sub optimaal om maar wat te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:48
@Freee!! Ja, maar dat doet niks af aan het punt dat @CaptJackSparrow maakt. Gewoon blij zijn dat NL heeft gewonnen en de gesprekken over het al dan niet meebetalen uit de staatskas volgen later.

Mooi optreden van Duncan bij Pauw overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 19-05-2019 23:26 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Freee!! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Ach, Zweden heeft een paar keer redelijk kort achter elkaar voor zo'n EUR 15M het kunnen organiseren en er was niets op die shows aan te merken (regie/cameravoering in Tel Aviv was sub optimaal om maar wat te noemen).
Inderdaad, als je kijkt, de optredens van 2013 en 2016 in Zweden waren bij elkaar minder kosten aan dan voor alleen Denemarken (35 miljoen meen ik).
Voordeel is ook: Er gebeuren hier regelmatig grote concerten, dus de ervaring hebben we wel. het is meer de bubs eromheen wat wat grotere planning vergt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005

The_Worst

Unox

Zet er geen wereldartiest neer zoals Madonna, scheelt ook weer een paar ton.

Er keken gemiddeld 4 miljoen mensen naar, op het hoogtepunt zelfs 5 dus van mij mag zo'n evenement best wel een keer plaatsvinden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

The_Worst schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:39:
Zet er geen wereldartiest neer zoals Madonna, scheelt ook weer een paar ton miljoen.

Er keken gemiddeld 4 miljoen mensen naar, op het hoogtepunt zelfs 5 dus van mij mag zo'n evenement best wel een keer plaatsvinden.
There i fixed it!

Wat een afschuwelijk bedrag voor een valse kraai :X :X

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

nadroJ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:25:
@Freee!! Ja, maar dat doet niks af aan het punt dat @CaptJackSparrow maakt. Gewoon blij zijn dat NL heeft gewonnen en de gesprekken over het al dan niet meebetalen uit de staatskas volgen later.

Mooi optreden van Duncan bij Pauw overigens.
Gekeken met begin gemist, leuke uitzending, en wat blijft het een toffe gozer! Zo rustig onder alle enthousiasme.
Het liedje Arcade in een klein(er) jasje, mooi, intiem, maar je mist net wel even de power die het heeft bij het refrein.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Iets wat ik me ook nog afvroeg is in hoeverre het sterk favoriet zijn bij de bookmakers van invloed zou kunnen zijn geweest op het stemgedrag van de vakjury, waarvan de punten nogal tegenvielen. Zouden die daar misschien als reactie iets op gehad kunnen hebben in de trant van: "Favoriet? Hij zou moeten winnen? Dat maken wij nog altijd zelf wel uit ja?" En dat die vakjury's daardoor juist een neiging hadden om Nederland minder punten te geven dan ze zonder dat nadrukkelijk favoriet zijn zouden hebben gegeven.

Mensen blijven eigenaardige en vaak irrationele wezens nietwaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Sjah schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:26:
Zit net naar het plaatje te kijken van aantal overwinningenm, wat me opvalt? Dat, ondanks dat jaaren lang iedereen zei dat O-Europa elkaar matste en daarom won, dat O-Europa zeer weinig won. Erg veel landen daar staan op de nul.
No shit Sherlock. Hoeveel Oost Europese winnaars zijn er nou geweest de afgelopen 30 jaar? Een stuk of zes. Maar het is makkelijk janken als Nederland verliest, want Oost Europa stemt alleen maar op elkaar. Dan wordt voor het gemak vergeten dat Nederland Belgie ook altijd punten toestopt.

Het zal je vast ook opvallen dat als Nederland niet wint het songfestival waardeloos en zonde van de tijd wordt gevonden. Waarom sturen we daar nog mensen naar toe als het alleen maar vriendjespolitiek is van Oost Europa. En nu raakt men maar niet uitgepraat over deze prachtige en zeer verdiende overwinning. Kijk dat songfestival nu ineens belangrijk zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 01:07
sjaool schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Ik moest wel lachen om die ontlading, je lekker helemaal laten gaan. Ik zat hier ook met tranen op de bank. Na jaren van net niet het eindelijk winnen is toch wel erg gaaf hoor. En ik volg het songfestival al van kleins af aan en dat is al heel wat jaren. ;)

[...]

Gaat Madonna niet winnen, het bewijs werkt niet echt in haar voordeel... :+
Janken? Je maakt toch wel een grapje hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
jaaoie17 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 04:45:
[...]

De een heeft dat met een voetbalclub, de ander met Eurovisie. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jaaoie17 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 04:45:
[...]

Nope, ik heb dat vaker met dingen die indruk maken op mij. Zo ook bij de eerste grand prix overwinning van Max. Is toch gewoon gaaf dat soort dingen en dan mag je naar mijn mening gewoon emoties hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:53

Matis

Rubber Rocket

KrazyJay schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:08:
Omdat ik op de zetel in slaap gevallen was en 1467 berichten achter sta, voor de rest ook nog even de samenvatting van Eén (want Peter vd Veire is episch) https://www.vrt.be/vrtnws...re-en-de-vernietigende-k/
Ik had nu pas tijd om het te bekijken. Geweldig inderdaad. Sommige grappen lijken wel wat ingestudeerd, maar dat mag de pret niet drukken _O_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
CaptJackSparrow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:43:
Hou je mond eens een keertje en laat 'het volk' nou eens eerst een mening hierover uiten.
Je weet dat de voorbeschouwing (in de media) veelal bestond uit: Het zou tof zijn om te winnen, maar je kan het beste tweede worden. Dan hoef je het tenminste niet te organiseren, want dat kost miljoenen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:34:
[...]

Je weet dat de voorbeschouwing (in de media) veelal bestond uit: Het zou tof zijn om te winnen, maar je kan het beste tweede worden. Dan hoef je het tenminste niet te organiseren, want dat kost miljoenen.
Is daar ook rekening gehouden met de enorme toestroom van toeristen? Enorm veel Europeanen kunnen vrij eenvoudig afreizen naar Nederland en aanwezig zijn. Zet een paar grote schermen neer op wat pleinen zoals met het EK en de terrassen stromen vol, daar gaat veel drank doorheen. Ze moeten ook slapen dus de hotels zitten ook lekker vol.
Laat reisbureaus het lekker combineren met een weekendje Nederland en je verdient zo wel een paar miljoen terug.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Is daar ook rekening gehouden met de enorme toestroom van toeristen? Enorm veel Europeanen kunnen vrij eenvoudig afreizen naar Nederland en aanwezig zijn. Zet een paar grote schermen neer op wat pleinen zoals met het EK en de terrassen stromen vol, daar gaat veel drank doorheen. Ze moeten ook slapen dus de hotels zitten ook lekker vol.
Laat reisbureaus het lekker combineren met een weekendje Nederland en je verdient zo wel een paar miljoen terug.
Vandaag stond in de VK dat die kosten lang niet terugverdiend worden de baten van toerisme meegewogen. Dus ja, daar is rekening mee gehouden.

En Nederland is wel vaker principieel (en ik heb daar geen moeite mee). Onze principes waren ook de reden dat Nederland en België niet mee meer dongen voor het WK van 2018 en 2022.
Dat eisenpakket bracht een storm aan kritiek teweeg in Nederland, dat samen met België een vergeefse gooi deed om het WK van 2018 of 2022 binnen te halen. Juristen van de FIFA hekelden de kandidatuur van beide landen, omdat die niet klakkeloos akkoord wilden gaan met alle wensen van bondsbaas Blatter en zijn staf.

Van het gastland wordt letterlijk verwacht dat het ruim baan maakt voor de FIFA, met alle sponsors en gasten in haar kielzog. Een van de belangrijkste vereisten is het aanleggen van WK-rijstroken die teams en bestuurders in staat stellen zich zonder oponthoud te verplaatsen.
https://www.volkskrant.nl...a-even-het-land~b95be1dd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Vandaag stond in de VK dat die kosten lang niet terugverdiend worden de baten van toerisme meegewogen. Dus ja, daar is rekening mee gehouden.
Als we 30 miljoen uitgeven en 15 miljoen terug verdienen aan toerisme dan zijn we effectief een euro per Nederlander kwijt. Valt prima te doen toch?
En Nederland is wel vaker principieel (en ik heb daar geen moeite mee). Onze principes waren ook de reden dat Nederland en België niet mee meer dongen voor het WK van 2018 en 2022.

[...]

https://www.volkskrant.nl...a-even-het-land~b95be1dd/
Dan heb je het wel even over totaal andere principes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:46:
[...]

Als we 30 miljoen uitgeven en 15 miljoen terug verdienen aan toerisme dan zijn we effectief een euro per Nederlander kwijt. Valt prima te doen toch?
Die redenering kan je op alles plakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Die redenering kan je op alles plakken ;)
Dat klopt, maar soms is dat wel ontzettend relevant. Nu gaan zeiken over 1 euro per Nederlander uit moeten geven terwijl we al sinds 1956 mee doen en dus al ruim 60 jaar weten wat de gevolgen zijn van winnen vind ik weer zo typisch Nederlands. Wel mee willen doen aan dit spektakel en wel elk jaar weer de artiest willen steunen maar zodra we winnen moet het gelijk weer over geld gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Dat klopt, maar soms is dat wel ontzettend relevant. Nu gaan zeiken over 1 euro per Nederlander uit moeten geven terwijl we al sinds 1956 mee doen en dus al ruim 60 jaar weten wat de gevolgen zijn van winnen vind ik weer zo typisch Nederlands. Wel mee willen doen aan dit spektakel en wel elk jaar weer de artiest willen steunen maar zodra we winnen moet het gelijk weer over geld gaan.
In 1980 hebben we het nog vrijwillig georganiseerd :*)

Verder denk ik dat de gemiddelde songfestivaltoerist meer te besteden heeft als de vrijgezellenfeestjes vierende engelsen waarmee Amsterdam vol zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Ik zeg ook niet dat we het niet moeten doen, ik zeg alleen dat ik de discussie over geld wel gezond vind in gevallen zoals dit. Net als de discussie over milieu en kosten bij de Gran Prix in Zandvoort.

Daarnaast reageerde ik op @CaptJackSparrow dat de discussie over geld al lang werd gevoerd voordat de minister erover begon net na de overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:46:
[...]

of 3 euro per NL-kijker... wat ook nog prima is. Een sms-je kost al 45ct en daar doen blijkbaar ook genoeg mensen aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ff praktisch rekenen... Een zaal als de Gelredome, daar kan 34.000 man in. Laat dat 30.000 zijn, als er een indrukwekkend podium gebouwd wordt. Op https://www.joods.nl/2019...songfestival-zijn-bekend/ zie ik dat er gemiddeld zo'n 200 euro voor een halve finalekaartje en 400 euro voor een finalekaartje betaald wordt, en dat er 3000 plaatsen voor genodigden gereserveerd waren in Israel.

Dan heb je al zowat 22 miljoen binnen aan kaartverkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CaptJackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:11:
Iets wat ik me ook nog afvroeg is in hoeverre het sterk favoriet zijn bij de bookmakers van invloed zou kunnen zijn geweest op het stemgedrag van de vakjury, waarvan de punten nogal tegenvielen. Zouden die daar misschien als reactie iets op gehad kunnen hebben in de trant van: "Favoriet? Hij zou moeten winnen? Dat maken wij nog altijd zelf wel uit ja?" En dat die vakjury's daardoor juist een neiging hadden om Nederland minder punten te geven dan ze zonder dat nadrukkelijk favoriet zijn zouden hebben gegeven.

Mensen blijven eigenaardige en vaak irrationele wezens nietwaar?
Ze waren 3e na de vakjury's toch? Dan zaten ze er toch niet veel naast?
Droefsnoet schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:30:
[...]

No shit Sherlock. Hoeveel Oost Europese winnaars zijn er nou geweest de afgelopen 30 jaar? Een stuk of zes. Maar het is makkelijk janken als Nederland verliest, want Oost Europa stemt alleen maar op elkaar. Dan wordt voor het gemak vergeten dat Nederland Belgie ook altijd punten toestopt.

Het zal je vast ook opvallen dat als Nederland niet wint het songfestival waardeloos en zonde van de tijd wordt gevonden. Waarom sturen we daar nog mensen naar toe als het alleen maar vriendjespolitiek is van Oost Europa. En nu raakt men maar niet uitgepraat over deze prachtige en zeer verdiende overwinning. Kijk dat songfestival nu ineens belangrijk zijn 8)7
Dat is toch het opportunisme van de mens? Niks is belangrijk tenzij je wint.
Vriendjespolitiek is altijd onderdeel geweest van het songfestival en als je daar mee zit, moet je gewoon stoppen. Zolang landen mogen stemmen, houd je dat. Who cares?

Ik ben geen groot van het songfestival, maar ik vind het leuk voor de fans dat NL wint, net zoals dat ik het leuk vindt dat de F1 komt.

De kostenberekening van het organiseren is allemaal maar een beetje geschuif met schattingen. Het levert allemaal weinig op, maar er is ook exposure voor NL en je kunt niet meten hoeveel mensen dat over haalt om het jaar daarna eens naar NL te komen voor wat stedenbezoekjes.
Buiten dat, mogen we best wel eens wat geld steken in zaken die bij het grote publiek gewoon zeer populair zijn. Of dat nu het EK in 2000 was, de F1 GPs voor de komende 3 jaar, of het songfestival in2020.
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:38:
[...]

De vraag is of dat meer toeristen oplevert of dat het vooral de toeristen zijn die er zouden zijn en nu dat feestje op het plein gaan vieren. Er zijn ook zat toeristen die de steden zullen vermijden omdat, met volle hotels, de prijzen voor overnachtingen ook hoger zijn en die slaan NL dan gewoon even over.

[ Voor 66% gewijzigd door Hann1BaL op 20-05-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:58
Snap niet waarom dit 30 miljoen moet kosten. Er hoeft geen zaal gebouwd te worden, iedere deelnemer betaalt z'n eigen overnachting. Madonna hoeft denk ik volgend jaar ook niet meer te komen.

De uitgaven aan techniek zijn (lijkt mij) niet veel anders dan bij een regulier concert. En bij een regulier concert wil de artiest nog flink wat verdienen, waar de songfestivaldeelnemers van in ieder geval het organiserende land geen inkomen hoeven te verwachten.

Is er iets bekend over waar die kosten allemaal aan op gaan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
alexbl69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:48:
Snap niet waarom dit 30 miljoen moet kosten. Er hoeft geen zaal gebouwd te worden, iedere deelnemer betaalt z'n eigen overnachting. Madonna hoeft denk ik volgend jaar ook niet meer te komen.

De uitgaven aan techniek zijn (lijkt mij) niet veel anders dan bij een regulier concert. En bij een regulier concert wil de artiest nog flink wat verdienen, waar de songfestivaldeelnemers van in ieder geval het organiserende land geen inkomen hoeven te verwachten.

Zweden gaf daarom ook in 2013 maar 14 miljoen uit aan het songfestival. Je kunt het zo duur maken als je nou eenmaal zelf wilt.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
alexbl69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:48:

https://www.rtlz.nl/busin...val-kosten-avrotros-strop
"Het is een beetje koffiedik kijken. Het hangt er ook vanaf wat de organiserende stad zelf kan leveren. Zo was de locatie in Wenen eigendom van de stad - dat is goedkoper dan wanneer je een hal moet huren bij een commerciële uitbater. In de ene stad draagt de politie bij, in de andere stad moet beveiliging worden ingehuurd. Zo kost het de ene stad 1 à 2 miljoen terwijl andere steden 5 à 6 miljoen euro kwijt zijn."
De kosten zijn dus afhankelijk van wat er uit de algemene middelen gesponsord wordt.

Ook interessant leesvoer bij the Royal Bank of Scotland. Baku spande de kroon met 48 miljoen, maar daar hadden ze er wel speciaal een hal voor gebouwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekiejoekie op 20-05-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:58
Oekiejoekie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:08:
[...]

https://www.rtlz.nl/busin...val-kosten-avrotros-strop

[...]

De kosten zijn dus afhankelijk van wat er uit de algemene middelen gesponsord wordt.

Ook interessant leesvoer bij the Royal Bank of Scotland. Baku spande de kroon met 48 miljoen, maar daar hadden ze er wel speciaal een hal voor gebouwd.
Bedankt voor de link. Maar veel wijzer word ik er nog niet van :).

De enige kosten die specifiek benoemd worden zijn zaalhuur en politie/beveiliging. Daar gaan geen tig miljoenen in zitten en zijn ook niet anders dan bij een regulier concert waar middels de kaartverkoop (wat hier ook gebeurt) nog steeds winst op wordt gemaakt.

De 'ongekend grote televisieshow' waar 200 miljoen mensen naar kijken kost natuurlijk ook geld, maar lijkt me toch ook geen peperdure rocket-science. En voor de kosten maakt het ook geen verschil of er nu 2 of 200 miljoen mensen naar kijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Oekiejoekie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:29:
Ff praktisch rekenen... Een zaal als de Gelredome, daar kan 34.000 man in. Laat dat 30.000 zijn, als er een indrukwekkend podium gebouwd wordt. Op https://www.joods.nl/2019...songfestival-zijn-bekend/ zie ik dat er gemiddeld zo'n 200 euro voor een halve finalekaartje en 400 euro voor een finalekaartje betaald wordt, en dat er 3000 plaatsen voor genodigden gereserveerd waren in Israel.

Dan heb je al zowat 22 miljoen binnen aan kaartverkoop...
Als je voor de maximale opbrengst uit kaartverkoop gaat ligt de Johan Cruijff Arena het meest voor de hand. Die heeft momenteel een capaciteit van 54.000.

Naar wie gaan eigenlijk de televisierechten die landen evt. betalen om het ESF te mogen uitzenden? De Eurovisielanden zelf zullen die vermoed ik niet apart hoeven te betalen, maar dat is giswerk. Ik heb geen idee hoe dat nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
alexbl69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor de link. Maar veel wijzer word ik er nog niet van :).

De enige kosten die specifiek benoemd worden zijn zaalhuur en politie/beveiliging. Daar gaan geen tig miljoenen in zitten en zijn ook niet anders dan bij een regulier concert waar middels de kaartverkoop (wat hier ook gebeurt) nog steeds winst op wordt gemaakt.

De 'ongekend grote televisieshow' waar 200 miljoen mensen naar kijken kost natuurlijk ook geld, maar lijkt me toch ook geen peperdure rocket-science. En voor de kosten maakt het ook geen verschil of er nu 2 of 200 miljoen mensen naar kijken.
Je huurt zo'n zaaltje niet voor één avond, je hebt repetities, halve finales, de finale, de pers/jurypresentatie. Oh, en het opbouwen en afbreken. Reken dus maar op een week of 2-3 huur. Behalve als de gemeente een eigen hal heeft, zoals in Wenen, en die gratis ter beschikking stelt.

Beveiliging/verkeer regelen kan door de politie gedaan worden, dan kost het niks (nou ja, gesponsord uit algemene middelen). Of ze roepen huur zelf maar verkeersregelaars en beveiligers in. Dat kost ook geld. En sommige landen (israel ?) hebben misschien een iets hoger risicoprofiel, en moeten zwaarder beveiligd worden.
CaptJackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Als je voor de maximale opbrengst uit kaartverkoop gaat ligt de Johan Cruijff Arena het meest voor de hand. Die heeft momenteel een capaciteit van 54.000.

Naar wie gaan eigenlijk de televisierechten die landen evt. betalen om het ESF te mogen uitzenden? De Eurovisielanden zelf zullen die vermoed ik niet apart hoeven te betalen, maar dat is giswerk. Ik heb geen idee hoe dat nu werkt.
54000 zonder podium he... Minder met podium en een zijde niet bruikbaar. En de EBU geeft een bijdrage van een paar miljoen voor het organiseren.

Edit: van https://eurovision.tv/about/faq/
How is the Eurovision Song Contest financed?
The Eurovision Song Contest is a non-profit event, mostly financed by:

contributions from the Participating Broadcasters (the so-called participation fee), adding up to €6.2 million combined. This fee is different for each country based on the solidarity principle that the strongest shoulders carry most weight. It is at the sole discretion of each Participating Broadcaster to decide if they wish to make public the financial details of their participation;

a contribution from the Host Broadcaster, which is generally between €10 and €20 million, depending on local circumstances and available resources.

a contribution from the Host City, either financially or 'in kind' (e.g. covering expenses of city branding, side events, security, etc.);

commercial revenu from sponsorship agreements, ticket sales, televoting and merchandise, which varies from year to year.
De EBU draagt dus maximaal 6,2 miljoen bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekiejoekie op 20-05-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Oekiejoekie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:48:
[...]

54000 zonder podium he... Minder met podium en een zijde niet bruikbaar. En de EBU geeft een bijdrage van een paar miljoen voor het organiseren.
Met een draaiend podium zou je desnoods wel de gehele capaciteit kunnen gebruiken. Is dat al eens gedaan bij het Songfestival? Bij andere evenementen ongetwijfeld wel.

Het zou een interessante uitdaging voor de hele productie/vormgeving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zou er een openluchtfeestje van maken. Dat live aid-gevoel. Kan zeer goedkoop. En volgens mij ook best tof om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
CaptJackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Met een draaiend podium zou je desnoods wel de gehele capaciteit kunnen gebruiken. Is dat al eens gedaan bij het Songfestival? Bij andere evenementen ongetwijfeld wel.

Het zou een interessante uitdaging voor de hele productie/vormgeving zijn.
Maar zitten ze in Amsterdam er ook echt op te wachten ?? In Amsterdam is rond die periode ook een F1-race.(nou ja, Zandvoort wordt gepresenteerd als Amsterdam Beach).

[ Voor 5% gewijzigd door Oekiejoekie op 20-05-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Oekiejoekie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Je huurt zo'n zaaltje niet voor één avond, je hebt repetities, halve finales, de finale, de pers/jurypresentatie. Oh, en het opbouwen en afbreken. Reken dus maar op een week of 2-3 huur. Behalve als de gemeente een eigen hal heeft, zoals in Wenen, en die gratis ter beschikking stelt.

Beveiliging/verkeer regelen kan door de politie gedaan worden, dan kost het niks (nou ja, gesponsord uit algemene middelen). Of ze roepen huur zelf maar verkeersregelaars en beveiligers in. Dat kost ook geld. En sommige landen (israel ?) hebben misschien een iets hoger risicoprofiel, en moeten zwaarder beveiligd worden.

[...]

Edit: van https://eurovision.tv/about/faq/

[...]

De EBU draagt dus maximaal 6,2 miljoen bij.
Daarentegen kun je ook op het veld terecht, dus dat levert weer extra plek op. De Arena lijkt me in die periode niet 3 weken beschikbaar.
Zeker met het risico op ver komen in de CL (haha).

Bovendien zullen sponsors ook wel geïnteresseerd zijn. Zandvoort hebben ze toch ook een aantal grote sponsors kunnen vinden, dus dat komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:26:
De meesten doen ook minder lang mee.

Vriendjespolitiek bestaat nu nog wel, maar door helft jury en helft publiek eindigen de goede acts meestal wel bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Anoniem: 992889 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Daarentegen kun je ook op het veld terecht, dus dat levert weer extra plek op. De Arena lijkt me in die periode niet 3 weken beschikbaar.
Zeker met het risico op ver komen in de CL (haha).

Bovendien zullen sponsors ook wel geïnteresseerd zijn. Zandvoort hebben ze toch ook een aantal grote sponsors kunnen vinden, dus dat komt vast wel goed.
Gelredome heeft dus juist wel aangekondigd vrij te zijn
GelreDome is beschikbaar
Meest logische plek zou GelreDome zijn. Het stadion heeft eerder al laten weten het evenement te kunnen ontvangen. Het is volgens de gemeente één van de weinige plekken die beschikbaar is in de periode dat het Eurovisie Songfestival volgend jaar plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oekiejoekie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Gelredome heeft dus juist wel aangekondigd vrij te zijn

[...]
Levert meer op dan een wedstrijd Vitesse ja haha. We weten ook niet precies hoe de competitie eruit ziet zeker met het EK van komend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
En een leuk sarcastisch artikel bij de Gelderlander:
4. Geld als water
Het geweeklaag over de torenhoge kosten van het organiseren van het Songfestival is al volop begonnen. Premier Rutte wil er geen cent voor uittrekken. Dat is voor Arnhem geen enkel probleem. Wij hebben namelijk de Provincie Gelderland.

In het provinciehuis in Arnhem klotst het geld tegen de plinten op. Gedeputeerde Jan Markink haalde eerder de Giro naar Gelderland en kijkt nu al verlekkerd naar weer een topevenement in zijn regio. Als Gelderland bijspringt zijn de kosten geen enkel probleem.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste