Ik ga nu ook eens even proberen om Adguard te draaien op de Synology NAS.
Ik daai momenteel PiHole en heb totaal geen problemen ermee (werkt heel goed) maar ik hoorde zoveel over Adguard, dus toch maar even proberen.
EDIT:
In de link die TS aangeeft voor de installatie van Adguard op Synology, staat dat je (in stap 7) ook "Execute container using high privilege" aan moet zetten, maar waarom is dit?" Als ik namelijk de onderstaande video kijk, dan heeft hij een totaal andere aanpak van de installatie (lijkt het).
https://www.youtube.com/watch?v=oWASrVZPKbE
Ik dacht ik installeer even een Docker image en ik ben klaar, maar het is allemaal weer wat omslachtiger en heb dan gelijk een hoop vragen.
Is er iemand die kan vertellen wat echt de juiste manier is van de installatie? Mijn nas is heilig voor me, en ondanks de backups die ik maak, ben ik erg voorzichtig in het klakkeloos overnemen van dingen. Zo wil ik al langer wat dingen via Docker doen/proberen. Ik ben echter altijd bang dat ik mijn nas op de een of andere manier een verhoogd risico geef op fouten, malware, bloodstellen aan het internet etc.
Wellicht dat iemand mij hier gerust kan stellen, zo heel bekend ben ik niet met Docker. Het enige wat ik heb draaien is mijn Unifi controller.
[
Voor 71% gewijzigd door
Wachten... op 03-06-2020 20:54
]