Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-05 15:05
hawkeye73 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:00:
[...]
Jouw router is geen USG ? De mijne is een USG3P van Ubiquiti zelf met Unifi en alle Unifi APs werken gewoon.
Nee, ik heb een ASUS RT-AC5300 met Merlin software. Maar alleen het Adguard als DNS server dan heeft de unifi AP geen internet meer. Alleen als er een standaard dns wordt ingesteld (1.1.1.1).

Maar ik ga nog 2 opties proberen:
1. 2x het DNS van Adguard instellen op de router
2. DNS Adguard instellen via de Unifi Controller

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SKBotNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-06 18:47
*Update - mijn blocklists*
Ik heb Blockconvert uit gezet doordat er te veel false positives waren en ik heb deze toegevoegd (aan mijn blocklists):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
SKBotNL schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Ik kom er net achter dat het werkt :), het maakt een backup van de hele AdGuard map, pakt het in en zet het in de (natuurlijk door mij gemaakte) AdGuardHomeBackup map. En hij zet ook nog de datum erachter :Y) (Edit: achter de naam van het tar'tje dus "AdGuardBackup-<dd-mm-jjjj>.
Morgen ff het backupje downloaden en updaten naar het nieuwe "Raspberry Pi OS" :Y)
Alhoewel, dat denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
SKBotNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:37:
*Update - mijn blocklists*
Ik heb Blockconvert uit gezet doordat er te veel false positives waren en ik heb deze toegevoegd (aan mijn blocklists):
Omdat ik daar vrijwel alleen privacy/tracking lijsten in die post heb gezet heb ik hier nog een lijst:P.S. de uptime van mijn rpi is nu 10 days, 23 hours, 11 mins

[ Voor 0% gewijzigd door SKBotNL op 03-06-2020 13:50 . Reden: Kleine edit :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-06 16:22
SKBotNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Omdat ik daar vrijwel alleen privacy/tracking lijsten in die post heb gezet heb ik hier nog een lijst:P.S. de uptime van mijn rpi is nu 10 days, 23 hours, 11 mins
Waarom gebruik je niet gewoon https://abp.oisd.nl/ en de default lists? grote kans dat die van jou daarin al deels zijn verwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik ga nu ook eens even proberen om Adguard te draaien op de Synology NAS.

Ik daai momenteel PiHole en heb totaal geen problemen ermee (werkt heel goed) maar ik hoorde zoveel over Adguard, dus toch maar even proberen.

EDIT:

In de link die TS aangeeft voor de installatie van Adguard op Synology, staat dat je (in stap 7) ook "Execute container using high privilege" aan moet zetten, maar waarom is dit?" Als ik namelijk de onderstaande video kijk, dan heeft hij een totaal andere aanpak van de installatie (lijkt het).

https://www.youtube.com/watch?v=oWASrVZPKbE

Ik dacht ik installeer even een Docker image en ik ben klaar, maar het is allemaal weer wat omslachtiger en heb dan gelijk een hoop vragen.

Is er iemand die kan vertellen wat echt de juiste manier is van de installatie? Mijn nas is heilig voor me, en ondanks de backups die ik maak, ben ik erg voorzichtig in het klakkeloos overnemen van dingen. Zo wil ik al langer wat dingen via Docker doen/proberen. Ik ben echter altijd bang dat ik mijn nas op de een of andere manier een verhoogd risico geef op fouten, malware, bloodstellen aan het internet etc.

Wellicht dat iemand mij hier gerust kan stellen, zo heel bekend ben ik niet met Docker. Het enige wat ik heb draaien is mijn Unifi controller.

[ Voor 71% gewijzigd door Wachten... op 03-06-2020 20:54 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
.Niek. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:14:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon https://abp.oisd.nl/ en de default lists? grote kans dat die van jou daarin al deels zijn verwekt.
Ik merk wel dat ik steeds meer blocklists aan het uizetten ben door de false positives, dus hoop ik dat het aantal blocklists redelijk klein blijft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
na jaren pihole heb ik zojuist adguard geinstalleerd op een VM. Na de installatie op Ubuntu server 20 zei de installatie dat poort 53 al in gebruik was. Even googlen en dit uitgevoerd:

sudo systemctl disable systemd-resolved
sudo systemctl mask systemd-resolved.

Nu doet adguard het voor mn hele netwerk WEL, maar de server waarop het geïnstalleerd staat zelf NIET.

00-installer-config.yaml heb ik nu dit staan, maar no go...

network:
ethernets:
ens160:
addresses:
- 192.168.1.5/24
gateway4: 192.168.1.1
nameservers:
addresses:
- 1.1.1.1
- 8.8.8.8
search:
- domain.local
version: 2

Heb ik met system-resolved disable de dnslookup uitgezet? Als ik dat weer aan zet, sloop ik dan adguard weer ivm het claimen van poort 53?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKBotNL
Heeft iemand al een manier gevonden om YouTube ads te blokkeren? Youtube op pc (de website) maakt me niet zoveel uit, maar op bijvoorbeeld smart-tv's wel. Dus heeft iemand daar al een oplossing voor?

Tl;dr: Heeft iemand al een manier om YouTube ads op een smart-tv te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
SKBotNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:34:
Heeft iemand al een manier gevonden om YouTube ads te blokkeren? Youtube op pc (de website) maakt me niet zoveel uit, maar op bijvoorbeeld smart-tv's wel. Dus heeft iemand daar al een oplossing voor?

Tl;dr: Heeft iemand al een manier om YouTube ads op een smart-tv te blokkeren?
deze vraag heb ik ook. Valt me op dat ads soms worden tegen gehouden maar er een 'lege' blok getoond word. Is er meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:46:
[...]

deze vraag heb ik ook. Valt me op dat ads soms worden tegen gehouden maar er een 'lege' blok getoond word. Is er meer mogelijk?
Ja dat klopt, ik zie bij sommige YouTube video's ook zo'n leeg blok staan. Maar het meeste irriteert mij ads op een smart-tv omdat daar (in mijn geval) geen oplossingen voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:45
Hallo

Ik heb Adguard Home op mijn Ubuntu Server 18.04 geïnstalleerd via de Snapstore. Nu lees ik dat ik Adguard Home als een system service moet instellen met het commando:
code:
1
sudo ./AdGuardHome -s install

Maar wanneer ik dit probeer dan krijg ik de melding:

code:
1
sudo: ./AdGuardHome: command not found

Is dit gedateerde info? Is het nodig om Adguard Home als een system service te installeren? Wat is het voordeel?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Nee.
Tomovich schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:50:
Is het nodig om Adguard Home als een system service te installeren? Wat is het voordeel?
Nee, maar het voordeel is dat je Adguard home niet telkens (bij een reboot ofzo) weer opnieuw moet opstarten. Er zullen vast wel meer voordelen zijn maar die weet ik dan niet.
Tomovich schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:50:
Hallo

Ik heb Adguard Home op mijn Ubuntu Server 18.04 geïnstalleerd via de Snapstore. Nu lees ik dat ik Adguard Home als een system service moet instellen met het commando:
code:
1
sudo ./AdGuardHome -s install

Maar wanneer ik dit probeer dan krijg ik de melding:

code:
1
sudo: ./AdGuardHome: command not found

Is dit gedateerde info? Is het nodig om Adguard Home als een system service te installeren? Wat is het voordeel?

Bedankt!
Ik denk dat dan komt omdat de wiki er van uit gaat dat jij het script gebruikt, want "./AdGuardHome" is het script. Ik denk dat jij dit moet doen:
code:
1
sudo AdGuardHome -s install

Anders moet je het maar met het script proberen/doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:45
Ik heb de server ondertussen al verschillende keren opnieuw opgestart maar volgens mij start de Adguard Home blocker telkens automatisch op. Ik moet niets speciaal doen en kan de instellingen wijzigen na de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Tomovich schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:25:
Ik heb de server ondertussen al verschillende keren opnieuw opgestart maar volgens mij start de Adguard Home blocker telkens automatisch op. Ik moet niets speciaal doen en kan de instellingen wijzigen na de herstart.
Dan kan het zijn dat de snap install al automatisch het als service toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Maar terug naar de Youtube ads;
Ik dacht erover om misschien een regex te maken die alle subdomeinen van googlevideo.com blokkeerd die met een "r" beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Ok, nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
SKBotNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:43:
Maar terug naar de Youtube ads;
Ik dacht erover om misschien een regex te maken die alle subdomeinen van googlevideo.com blokkeerd die met een "r" beginnen
Wat gaat er werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Niks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Oh jammer. Moet je dan een andere oplossing erbij of ernaast installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:25:
[...]

Oh jammer. Moet je dan een andere oplossing erbij of ernaast installeren?
Ik weet het eigenlijk niet...
Maar ik ga het ff een weekje met Pi-hole proberen, want toen ik die gebruikte kreeg ik geen ads

[ Voor 26% gewijzigd door SKBotNL op 12-06-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
SKBotNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Ik weet het eigenlijk niet...
Maar ik ga het ff een weekje met Pi-hole proberen, want toen ik die gebruikte kreeg ik geen ads
Super. laat inderdaad even weten want gek genoeg zie ik bij reviews over pihole dat ie geen enkele reclame in youtube tegenhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Super. laat inderdaad even weten want gek genoeg zie ik bij reviews over pihole dat ie geen enkele reclame in youtube tegenhoud...
Ik bedoel dan op een smart-tv want daar erger ik me echt aan. Bij browsers of een telefoon houd ie inderdaad geen ads tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
SKBotNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Ik bedoel dan op een smart-tv want daar erger ik me echt aan. Bij browsers of een telefoon houd ie inderdaad geen ads tegen
Ik heb nu Adguard als DNS in mijn DHCP scope gezet en het houd veel ads tegen ook op telefoons, tablets, etc.... alleen bij youtube op een Windows PC via Chrome zie ik soms zo'n blokje waar een ad zou moeten staan maar blanco... wat me wel opvalt is sinds we adguard hebben draaien rtlxl en gemist enzo geen ads meer laat zien als we de video naar chromecast sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb nu Adguard als DNS in mijn DHCP scope gezet en het houd veel ads tegen ook op telefoons, tablets, etc.... alleen bij youtube op een Windows PC via Chrome zie ik soms zo'n blokje waar een ad zou moeten staan maar blanco... wat me wel opvalt is sinds we adguard hebben draaien rtlxl en gemist enzo geen ads meer laat zien als we de video naar chromecast sturen.
Misschien QUIC uitzetten wat ik eerder al een keer had uigelegd?:
SKBotNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Chrome heeft een of andere functie genaamd QUIC die er voor zorgt dat je alsnog advertenties krijgt, je kan het uitzetten door naar chrome://flags te gaan en dan te zoeken naar "QUIC" en dat dan uitzetten. P.S. Ik weet niet zeker of het werkt.

Edit: als je een andere browsers gebruikt (ook bijv. Vivaldi) dan krijg je het hopelijk nooit te zien, maar advertenties blokkeren (vooral op Youtube) is altijd zo'n "whack a mole" gedoe. De ene keer zie je geen en de andere keer zie je wel advertenties, het komt ook doordat Google advertenties van Youtube op het zelfde domein "serveert" als de video en vaak zijn zo'n domeinen ook van "r1---sn-4g57kn7d.googlevideo.com" zodat je het eigenlijk nooit allemaal kan blokkeren.

Bron: https://discourse.pi-hole...t-not-other-browsers/3284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen Adguard Home draaien in mijn Home Assistant omgeving. Ik wilde eigenlijk weer voor Pi-Hole gaan, maar vond dat best een gedoe om bij te houden met updaten enzo. Home Assistant is gewoon makkelijker via de web-interface, maar daar werd Pi-Hole afgeraden omdat de integratie lastig te maintainen was.

Toen maar Adguard geinstalleerd. Ging heel makkelijk via de addon-store. Eigenlijk best blij mee met het resultaat, werkt perfect. DNS resolver in m'n router naar het IP van Home Assistant gezet en alles werkte meteen. Ik mis alleen nog een handige manier om blocklists toe te voegen, maar aangezien het nog een vrij nieuw project is verwacht ik nog wel dat dit eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
tarlitz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Ik heb sinds een paar dagen Adguard Home draaien in mijn Home Assistant omgeving. Ik wilde eigenlijk weer voor Pi-Hole gaan, maar vond dat best een gedoe om bij te houden met updaten enzo. Home Assistant is gewoon makkelijker via de web-interface, maar daar werd Pi-Hole afgeraden omdat de integratie lastig te maintainen was.

Toen maar Adguard geinstalleerd. Ging heel makkelijk via de addon-store. Eigenlijk best blij mee met het resultaat, werkt perfect. DNS resolver in m'n router naar het IP van Home Assistant gezet en alles werkte meteen. Ik mis alleen nog een handige manier om blocklists toe te voegen, maar aangezien het nog een vrij nieuw project is verwacht ik nog wel dat dit eraan komt.
Wat mis je precies? Zo moeilijk is het toch niet om een Blocklist toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
TheovdS schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Wat mis je precies? Zo moeilijk is het toch niet om een Blocklist toe te voegen?
Klopt, maar een mooie gecureerde lijst met veelgebruikte filters die je even af kan vinken (zoals bij ublock) is wel zo handig.

[ Voor 4% gewijzigd door tarlitz op 15-06-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
SKBotNL schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Misschien QUIC uitzetten wat ik eerder al een keer had uigelegd?:

[...]
QUIC uitgezet maar blijven ads komen... ach ja... de rest houd ie goed tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:37:
[...]

QUIC uitgezet maar blijven ads komen... ach ja... de rest houd ie goed tegen
Youtube ads zijn inderdaad maar stom... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-06 16:22
Youtube browser PC: uBlock Origin
Youtube app Android: Vanced of NewPipe

Weg ads! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
.Niek. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:30:
Youtube browser PC: uBlock Origin
Youtube app Android: Vanced of NewPipe

Weg ads! ;)
Dank je. Ga ik mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheovdS
fuzzyduck schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:19:
na jaren pihole heb ik zojuist adguard geinstalleerd op een VM. Na de installatie op Ubuntu server 20 zei de installatie dat poort 53 al in gebruik was. Even googlen en dit uitgevoerd:

sudo systemctl disable systemd-resolved
sudo systemctl mask systemd-resolved.

Nu doet adguard het voor mn hele netwerk WEL, maar de server waarop het geïnstalleerd staat zelf NIET.

00-installer-config.yaml heb ik nu dit staan, maar no go...

network:
ethernets:
ens160:
addresses:
- 192.168.1.5/24
gateway4: 192.168.1.1
nameservers:
addresses:
- 1.1.1.1
- 8.8.8.8
search:
- domain.local
version: 2

Heb ik met system-resolved disable de dnslookup uitgezet? Als ik dat weer aan zet, sloop ik dan adguard weer ivm het claimen van poort 53?
Geen idee of je hier al uit was, maar ik had hetzelfde probleem met AGH als Docker container. De oplossing kun je hier vinden: https://github.com/AdguardTeam/AdGuardHome/wiki/Docker en dan het kopje 'Running on a system with 'resolved' daemon'.
Dan blijft het werken voor je host.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Ben op zich wel tevreden over adguard, maar volgens de stats loopt de performance wel achteruit. Van 4 ms naar 400 ms na een paar dagen. Dus nu maar op mijn NAS een scheduled task ingesteld die dagelijks de docker herstart en de stats cleared. Kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Raziel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:08:
Ben op zich wel tevreden over adguard, maar volgens de stats loopt de performance wel achteruit. Van 4 ms naar 400 ms na een paar dagen. Dus nu maar op mijn NAS een scheduled task ingesteld die dagelijks de docker herstart en de stats cleared. Kijken of dat beter gaat.
Inderdaad, daar kwam ik ook op een gegeven moment achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ik heb pihole nog eens geïnstalleerd, maar kreeg het niet naar mijn zin geconfigureerd. Ook werkte de chromecast niet meer. 't Zal wel aan mij liggen, maar ik zag het niet meer zitten, dus ging ik voor AdGuard op mijn raspberry pi.

De installatie liep vlot, de configuratie van mijn ipad werkte ook onmiddellijk en zoals het hoort.
Alleen wilt het me niet lukken om mijn samsung galaxy A3 met android 6 via adguard home om te leiden.
Ik kom tot dit scherm, maar daar loop ik vast:
https://i.imgur.com/A1T5a9h.png

Ik kan vanalles aanpassen in de wifi instellingen maar de 'bewaar' knop blijft altijd grijs, dus ik kan er niet op klikken.
Als ik de app DNS-changer gebruik lukt het wel om over AdGuard te gaan, maar dan moet ik een extra app installeren en krijg ik ook weer 2 icoontjes bovenin bij.
Het werkt dus via deze omweg, maar graag zou ik het netter oplossen.

Iemand een idee wat er juist moet gebeuren?

[ Voor 24% gewijzigd door cadsite op 21-06-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
@cadsite
Misschien moet je de "gateway" ook invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 18:23
SKBotNL schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:26:
@cadsite
Misschien moet je de "gateway" ook invoeren?
Dit zou toch gewoon moeten werken middels je DHCP server. Als je daar instelt wat je DNS is (IP van je Adguard server) dan krijgt ieder device automatisch de juiste DNS aangeboden.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
The Druid schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Dit zou toch gewoon moeten werken middels je DHCP server. Als je daar instelt wat je DNS is (IP van je Adguard server) dan krijgt ieder device automatisch de juiste DNS aangeboden.
Ik heb een telenet modem, geen eigen router.
Er is ‘onderhoud’ aan de mijn.telenet.be pagina’s, dus ik kan er nu niet aan, maar ik denk niet dat ij dat hierin kan aanpassen.
Ook zou ik het graag per client instellen omdat ik geen zin heb in het te voorziene gezeur van mevr. cadsite zodra er ook maar 1 iets niet lukt op haar gsm of laptop.

[ Voor 30% gewijzigd door cadsite op 21-06-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19

Prosperot

Today is a gift...

weet je zeker dat je het juiste IP adres invult, dus met . ertussen in dit format xxx.xxx.xxx.xxx ?

op je plaatje ziet het er namelijk heel ander uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Prosperot schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:23:
weet je zeker dat je het juiste IP adres invult, dus met . ertussen in dit format xxx.xxx.xxx.xxx ?

op je plaatje ziet het er namelijk heel ander uit...
Inderdaad.
Op het plaatje zie je wat ik zie, voordat ik iets aanpaste.
Ondertussen heb ik het nogmaals geprobeerd, en nu kon ik wel opslaan.
Ik moest de gateway gewoon over typen.
Nu werkt het dus zoals gewenst.

Het enige jammere is dat telenet niet toelaat om de DNS op modem niveau aan te passen, dus moet ik het maar per client doen.
Ik vreesde even dat chromecast hierdoor niet ging werken, maar ook dat is geen probleem.

Ik ben dus voorlopig een tevreden gebruiker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:40
cadsite schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Inderdaad.
Op het plaatje zie je wat ik zie, voordat ik iets aanpaste.
Ondertussen heb ik het nogmaals geprobeerd, en nu kon ik wel opslaan.
Ik moest de gateway gewoon over typen.
Nu werkt het dus zoals gewenst.

Het enige jammere is dat telenet niet toelaat om de DNS op modem niveau aan te passen, dus moet ik het maar per client doen.
Ik vreesde even dat chromecast hierdoor niet ging werken, maar ook dat is geen probleem.

Ik ben dus voorlopig een tevreden gebruiker. _/-\o_
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. De modem van Ziggo ondersteund dat ook niet. Er zijn, naast het per client instellen, nog 2 opties:

- zet een router achter je modem, en stel je modem in op "modem only mode". Nadeel: Extra apparaat.
- Stel adguard home in als DHCP server.

Zijn er mensen die ervaring hebben met die laatste? Ik ben daar een beetje huiverig voor, mijn HA draait op een Pi met een SD kaartje, en om dan deze "experimental" feature te gebruiken vind ik toch wat spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafas
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 19:52
KingKoning schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. De modem van Ziggo ondersteund dat ook niet. Er zijn, naast het per client instellen, nog 2 opties:

- zet een router achter je modem, en stel je modem in op "modem only mode". Nadeel: Extra apparaat.
- Stel adguard home in als DHCP server.

Zijn er mensen die ervaring hebben met die laatste? Ik ben daar een beetje huiverig voor, mijn HA draait op een Pi met een SD kaartje, en om dan deze "experimental" feature te gebruiken vind ik toch wat spannend.
Is geen experimental volgens mij. Kan via de Ziggo helpdesk gedaan worden of misschien zelf dat weet ik niet. Draai dat nu al jaren zonder problemen. De Ziggo hotspot is dan wel weg. Draai nu zelf een Pi-Holev5 en Adguard op 2 verschillende Pi's.
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke nu beter\slechter is\presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:40
graafas schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Is geen experimental volgens mij. Kan via de Ziggo helpdesk gedaan worden of misschien zelf dat weet ik niet. Draai dat nu al jaren zonder problemen. De Ziggo hotspot is dan wel weg. Draai nu zelf een Pi-Holev5 en Adguard op 2 verschillende Pi's.
Ok, ja ik doelde vooral op dat het experimental is van binnen Adguard Home. Maar goed om te horen dat dat goed werkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQxC0WrVCu0IOLfDC9tXWoIUlII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JcLM5s6GDa3ixoJElbRjaXot.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 23-06-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
graafas schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zit ook te denken om nog een pihole installatie van VM te doen extra. Dus adguard op 1 IP en pihole op ander IP en dan DNS1 adguard en DNS2 pihole, mocht dan DNS1 niet werken heb je DNS2.Ik heb trouwens mijn ziggo router sinds jaren in bridge mode laten zetten, ik kon dit niet zelf doen. Samen met Unifi USG werkt echt goed.

Tot nu toe bevalt Adguard wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:50
hawkeye73 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:20:
[...]

Ik zit ook te denken om nog een pihole installatie van VM te doen extra. Dus adguard op 1 IP en pihole op ander IP en dan DNS1 adguard en DNS2 pihole, mocht dan DNS1 niet werken heb je DNS2.Ik heb trouwens mijn ziggo router sinds jaren in bridge mode laten zetten, ik kon dit niet zelf doen. Samen met Unifi USG werkt echt goed.

Tot nu toe bevalt Adguard wel goed.
Hier ook een HA-setup, twee losse AdGuard VM's op twee fysiek andere machines. Just in case, en resources genoeg dus dat maakt niet uit.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
crypt0rr schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Hier ook een HA-setup, twee losse AdGuard VM's op twee fysiek andere machines. Just in case, en resources genoeg dus dat maakt niet uit.
Dus jij hebt 2x AdGuard of ook PiHole erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
hawkeye73 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:50:
[...]

Uiteraard.
En een condoom tussen de fiche en de RPi. You can't be too safe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
hawkeye73 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:50:
[...]

Jup, 2 AdGuard's. Draaide hiervoor 2 PiHole's, maar sinds v0.91 overgegaan naar AdGuard.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Ik heb nu een Pi-hole draaien.
Ik wacht op de volgende release van Adguard Home want dan ga ik het weer een keer proberen.
Ik heb nu echt veel te veel false positives met mijn Pi-hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SKBotNL schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:58:
Ik heb nu een Pi-hole draaien.
Ik wacht op de volgende release van Adguard Home want dan ga ik het weer een keer proberen.
Ik heb nu echt veel te veel false positives met mijn Pi-hole
Dat ligt niet aan Pi-Hole, maar aan je lijsten. Als je diezelfde lijsten met AdGuard gebruikt, krijg je dezelfde false positives.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Freee!! schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Dat ligt niet aan Pi-Hole, maar aan je lijsten. Als je diezelfde lijsten met AdGuard gebruikt, krijg je dezelfde false positives.
Dat klopt, maar op Adguard heb ik blijkbaar betere lijsten dan op de Pi-hole ;)

[ Voor 0% gewijzigd door SKBotNL op 26-06-2020 22:03 . Reden: Beter > betere ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SKBotNL schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:02:
[...]
Dat klopt, maar op Adguard heb ik blijkbaar betere lijsten dan op de Pi-hole ;)
Dan zou ik eens uitzoeken waarom.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Puck schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Ik ben ondertussen iets verder, maar loop nu helemaal vast. Ik benader AdGuard via een Reverse Proxy ingesteld op mijn Synology. Hier hangt ook een Let's Encrypt certificaat aan, gegenereerd door DSM. Ik dacht, ik laad dan gewoon ditzelfde certificaat in, in AdGuard. Lijkt allemaal te kloppen, maar toch wil hij geen DNS servers gebruiken via https. Krijg volgende in de logs:

code:
1
Your certificate does not verify: x509: certificate signed by unknown authority

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarschijnlijk kan ik het certificaat niet op 2 plekken tegelijk gebruiken. Iemand een idee?
Ik heb eerst deze handleiding gevolgd: https://mariushosting.com...ard-on-your-synology-nas/

Ben momenteel ook bezig om certificaat in adguard te krijgen alleen het pad lukt niet.

Hoe lukt jou dat pad?

Als ik
code:
1
/etc/ssl/fullchain.pem

Doe dan krijg ik de melding: certificaatketen is ongeldig

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 27-06-2020 16:46 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51

Puck

W32.Deadcode.A

RobbyTown schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Ik heb eerst deze handleiding gevolgd: https://mariushosting.com...ard-on-your-synology-nas/

Ben momenteel ook bezig om certificaat in adguard te krijgen alleen het pad lukt niet.

Hoe lukt jou dat pad?

Als ik
code:
1
/etc/ssl/fullchain.pem

Doe dan krijg ik de melding: certificaatketen is ongeldig
Het probleem was dat je het pad etc/ssl/ NIET moet gebruiken! Dan overschrijf je de certificaten die je Docker image als vertrouwd ziet. Je kunt dus elk ander (niet bestaand) pad gebruiken om de certificaten in de laden, bijvoorbeeld config/ssl.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Puck schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Het probleem was dat je het pad etc/ssl/ NIET moet gebruiken! Dan overschrijf je de certificaten die je Docker image als vertrouwd ziet. Je kunt dus elk ander (niet bestaand) pad gebruiken om de certificaten in de laden, bijvoorbeeld config/ssl.
Moet ik dan nog iets aan de image doen?
Ik heb ook een ReverseProxy draaien. Als ik via SSL connect zie ik dit pad

code:
1
/usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/8251a22e-d6a5-4f4d-bd95-ed635977667c/fullchain.pem

als ik die plak in adguard interface ook dan krijg ik de melding: certificaatketen is ongeldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RobbyTown schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:16:
[...]

Moet ik dan nog iets aan de image doen?
Ik heb ook een ReverseProxy draaien. Als ik via SSL connect zie ik dit pad

code:
1
/usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/8251a22e-d6a5-4f4d-bd95-ed635977667c/fullchain.pem

als ik die plak in adguard interface ook dan krijg ik de melding: certificaatketen is ongeldig
Ik heb uiteindelijk zelf de waarde van de certificaten in de config geplakt, niet direct gelinkt naar de files (dit wil ik wel nog steeds doen i.v.m. automatisch updaten). Je kunt echter niet zomaar elke file op de NAS benaderen vanuit Docker, je zult die folder (of file) dus moeten mounten. Containerer stoppen, editten, en dan onder volumes:

[code]
File/folder: usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/8251a22e-d6a5-4f4d-bd95-ed635977667c/
Mount path: config/ssl/
[/code]

Dan zou je fullchain.pem moeten kunnen linken met pad config/ssl/fullchain.pem (maar nogmaals, ik heb dit zelf nog niet geprobeerd).

Edit: Net geprobeerd maar bovenstaande gaat niet werken omdat Docker geen toegang heeft tot /etc/ om uberhaupt te mounten. Probeer nu of dit op de een of andere manier kan werken via symlinks.

Edit 2: Via deze omweg werkt het @RobbyTown:
1. Maak symlinks naar fullchain.pem en privkey.pem in een folder die bereikbaar is in Docker (zelfde locatie als je config van Adguard bijvoorbeeld):
code:
1
2
ln -s /usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/ac39fe73-2abb-4d82-9207-af0fe7cb1974/fullchain.pem /volume1/Docker/adguard/ssl/fullchain.pem
ln -s /usr/syno/etc/certificate/ReverseProxy/ac39fe73-2abb-4d82-9207-af0fe7cb1974/privkey.pem /volume1/Docker/adguard/ssl/privkey.pem

2. Exporteer je huidige Docker config (via Docker app Settngs > Export) en pas deze handmatig aan om de symlinks als files te mounten (Synology Docker app laat je geen symlinks selecteren in de UI):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
...
   "volume_bindings" : [
      {
         "host_volume_file" : "/volume1/Docker/adguard/data",
         "mount_point" : "/opt/adguardhome/work/data",
         "type" : "rw"
      },
      {
         "host_volume_file" : "/volume1/Docker/adguard/config",
         "mount_point" : "/opt/adguardhome/conf",
      },
      {
         "host_volume_file" : "/volume1/Docker/adguard/ssl/fullchain.pem",
         "mount_point" : "/opt/adguardhome/ssl/fullchain.pem",
      },
      {
         "host_volume_file" : "/volume1/Docker/adguard/ssl/privkey.pem",
         "mount_point" : "/opt/adguardhome/ssl/privkey.pem",
      }
   ]
...

3. Verwijder de huidige Docker image en maak de nieuwe aan door de net aangepaste config te importeren.
4. Je kunt nu de certificaten linken via de volgende paden:
code:
1
2
/opt/adguardhome/ssl/fullchain.pem
/opt/adguardhome/ssl/privkey.pem

[ Voor 47% gewijzigd door Puck op 27-06-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Puck Werkt! Het is wel een beetje raar. Reverse Proxy poort 442 en op de router ook, dan zit Adguard te klagen dat poort 442 en 443 word gebruikt, in adguard heb ik HTTPS poort 444 dan stopt hij met klagen terwijl ik https://mijnnas.myds.me:442 benader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RobbyTown schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:21:
@Puck Werkt! Het is wel een beetje raar. Reverse Proxy poort 442 en op de router ook, dan zit Adguard te klagen dat poort 442 en 443 word gebruikt, in adguard heb ik HTTPS poort 444 dan stopt hij met klagen terwijl ik https://mijnnas.myds.me:442 benader
Poort 80 en 443 zijn standaard in gebruik door DSM. Gewoon lekker AdGuard op poort 444 draaien en de proxy gebruiken om zonder poort te kunnen benaderen (of 442). Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Hallo allemaal, ik heb een vraagje voor jullie:
Wat vinden jullie van AdGuard als bedrijf?
Ik vind het er eerlijk gezegd wel een beetje shady uit zien.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
hawkeye73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Oké, ook Pi-hole houd de ads niet tegen. Ik denk erover om weer terug te gaan naar AdGuard Home, maar ik wacht eerst tot de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:26
Boys ik heb het hier al is gepost. Om die melding van dns 53 poort is in gebruik zet ik het volledige ip erin:
- "192.168.0.90:53:53/tcp"
- "192.168.0.90:53:53/udp"

Had dit ergens gevonden en werkt perfect.

version: '2'
services:
adguard-home:
container_name: adguardhome
image: adguard/adguardhome
restart: always

cap_add:
- NET_ADMIN
volumes:
- /opt/adguard/work:/opt/adguardhome/work
- /opt/adguard/conf:/opt/adguardhome/conf
ports:
- "192.168.0.90:53:53/tcp"
- "192.168.0.90:53:53/udp"
- 67:67/udp
- 68:68/tcp
- 68:68/udp
- 8020:80/tcp
- 7443:443/tcp
- 853:853/tcp
- 3000:3000/tcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

SKBotNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Oké, ook Pi-hole houd de ads niet tegen. Ik denk erover om weer terug te gaan naar AdGuard Home, maar ik wacht eerst tot de volgende release.
Is er iets bijzonders aan de nieuwe release dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47
SKBotNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:40:
Komt er ook nog een reden waarom je dat vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
RobbyTown schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Is er iets bijzonders aan de nieuwe release dan?
Ik had wel last van als ik de Pi een weekje ofzo aan laat staan dat dan het internet slomer werdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
lolgast schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Komt er ook nog een reden waarom je dat vindt?
Ja,
  1. De plaats waar AdGuard gebaseerd is vind ik een beetje raar (het is in land A geregistreerd maar in land B is het kantoor)
  2. En de video's op YouTube zijn erg onder het niveau van een (goed) bedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
1. Je bedoelt net zoals al die bedrijven die hun adres in Amsterdam hebben zitten, maar hun kantoor in New York? Zoals U2? Of Google? Of Starbucks? Of Lockheed Martin? :)
2. Ik kan geen video's vanuit Adguard vinden? Heb je een linkje naar hun officiële kanaal?
De kwaliteit van video's lijken me geen graadmeter om als shady gezien te worden, maar ik ben wel benieuwd :+

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 28-06-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
lolgast schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:49:
2. Ik kan geen video's vanuit Adguard vinden? Heb je een linkje naar hun officiële kanaal?
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
En ik heb nog een vraag:
Is het mogelijk om te zorgen dat ik via bijvoorbeeld "adguard.home" naar het dashboard kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
De kwaliteit van video's lijken me geen graadmeter om als shady gezien te worden, maar ik ben wel benieuwd :+
Maar je hebt er wel zo'n mensen bij:

baig baga:
My ad guard fail to stop adds
2 maanden geleden

Soyoung Han:
use a vpn too
3 weken geleden

Soyoung Han:
it can help
3 weken geleden
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

SKBotNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Ik had wel last van als ik de Pi een weekje ofzo aan laat staan dat dan het internet slomer werdt
Heb ik ook last van zodra ik Gebruik Adguardbrowsing ..... Aanvink als ik dat uitzet 11ms. Draait bij mij in docker op syno nas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Hahaha, toegegeven, daar zit geen groot team achter nee :+

Maar zoals ik al zei, lijkt me geen graadmeter om een bedrijf op te beoordelen. Ze moeten in mijn ogen software ontwikkelen om ads te blokkeren, geen flashy video's maken. De "informercial" op hun kanaal van 5 jaar geleden ziet er prima uit, dat lijkt me voldoende :)
SKBotNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:53:
En ik heb nog een vraag:
Is het mogelijk om te zorgen dat ik via bijvoorbeeld "adguard.home" naar het dashboard kan gaan?
Dat gaat niet zomaar. Adguard stuurt deze dnsnaam niet mee dus zul je een eigen dns omgeving moeten opzetten.

Als je met Docker werkt, misschien is Heimdall wat voor je? https://hub.docker.com/r/linuxserver/heimdall
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmJdtnfl.png

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 28-06-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
lolgast schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:07:
[...]
Maar zoals ik al zei, lijkt me geen graadmeter om een bedrijf op te beoordelen. Ze moeten in mijn ogen software ontwikkelen om ads te blokkeren, geen flashy video's maken. De "informercial" op hun kanaal van 5 jaar geleden ziet er prima uit, dat lijkt me voldoende :)
Daar heb je gelijk in
Dat gaat niet zomaar. Adguard stuurt deze dnsnaam niet mee dus zul je een eigen dns omgeving moeten opzetten.

Als je met Docker werkt, misschien is Heimdall wat voor je? https://hub.docker.com/r/linuxserver/heimdall
Ik werk helaas niet met docker maar toen ik de eerste keer Pi-hole installeerde kon ik bij het dashboard via "pi.hole" nu werkt dat om een of andere reden niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SKBotNL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:40:
AdGuard heeft diverse producten.
AGH is open-source en de code kun je op Github bekijken.
Wat bedoel je met shady? Kun je dit onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
1. Je bedoelt net zoals al die bedrijven die hun adres in Amsterdam hebben zitten, maar hun kantoor in New York? Zoals U2? Of Google? Of Starbucks? Of Lockheed Martin? :)
Oké, ik snap het nu. Hier staat het er logisch:
Wikipedia:
AdGuard Software Limited was founded in 2009. As of 2017 the headquarter was moved to Cyprus while most developers are still located in Moscow.
Want het is geregistreerd in "Cyprus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS

Je kunt hiervoor de DNS-rewrite functie in AGH gebruiken. Ik heb dit ook ingesteld en het werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
TheovdS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Je kunt hiervoor de DNS-rewrite functie in AGH gebruiken. Ik heb dit ook ingesteld en het werkt uitstekend!
@lolgast ook hier de DNS-rewrite functie in gebruik voor deze doeleinden, werkt zoals het hoort.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@TheovdS @crypt0rr
Dat is waar ook, die hele functie heb ik over het hoofd gezien. Kan die vreemde constructie ook meteen uit mijn Unifi json file :+

@SKBotNL Oplossing voor je adguard.home verhaal ^

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 29-06-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
@TheovdS @crypt0rr @lolgast
Bedankt, zal het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Het werkt bij mij op een of andere manier niet:
Ik heb de DNS-herschrijving toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ed9mPeYoF0X0S2cH3RoNvv4D6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aeCjOXCUSPQcQ1D2FRFNEvk2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbML5QnGUib6wY9atOCkz1kiw08=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5yb0QCGErW60TrCwa9cohthc.png?f=fotoalbum_tile

Maar als ik naar adguard.home toe ga krijg ik een wit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_d0dAxpTeVpxNH-jrFVdx44OLvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gbEtdoPefUMqkcilqOjtUQu5.png?f=fotoalbum_large
Wat doe ik fout? Mist adguard.home assets of zoiets?

[ Voor 0% gewijzigd door SKBotNL op 29-06-2020 15:43 . Reden: in > ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SKBotNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:43:
Het werkt bij mij op een of andere manier niet:
Ik heb de DNS-herschrijving toegevoegd:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Probeer eens een andere zoals 'pi.hole'? Ik kan me herinneren ik hetzelfde probleem had met 'adguard.home'.

Edit: Volgens mij werkte 'adguard.home' wel via een andere browser. Ik denk dat het met '.home' te maken heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door TheovdS op 29-06-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Als ik nu een DNS-herschrijving maak, werkt hij ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Oké, ik stop hier mee, werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SKBotNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:22:
Als ik nu een DNS-herschrijving maak, werkt hij ineens niet meer.
Ik weet niet wat er precies misgaat bij je. Wat zie je als je een nslookup doe?

Bij mij heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1f7qyXAFXoZx8HPTmYYZxbkVnuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKtRjrbKAjwqVIOxII12dCoS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
@TheovdS
Een vraagje, hoe krijg je die dark mode? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
SKBotNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:57:
@TheovdS
Een vraagje, hoe krijg je die dark mode? ;)
Met een zeer onvoorspelbare zoekopdracht (adguard home dark mode) was dit mijn eerste hit:
https://www.reddit.com/r/...guard_home_web_interface/

[ Voor 3% gewijzigd door cadsite op 30-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKBotNL
cadsite schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Met een zeer onvoorspelbare zoekopdracht (adguard home dark mode) was dit mijn eerste hit:
https://www.reddit.com/r/...guard_home_web_interface/
Ik had deze wel al eerder gezien maar ik dacht misschien heeft hij wel een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik gebruik de Dark Reader extension in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Werkt nog steeds niet:
De DNS-herschrijving toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XRIxTqMMH8LRMFcTxiAxefBOw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NMrExSyGXoXMMKxVi6pwYfNT.png?f=fotoalbum_large
Als ik probeer ernaartoe te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2lWwVp3puifwRzCkW2cEL8ZIYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xP7exiVCjCxS8wkkNbt03uxu.png?f=fotoalbum_large
Nslookup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0iNwT5uUN8uXE4FS1SvFot8D_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3zgabbeM4mirGAl7CdyKjgXN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SKBotNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:21:
Werkt nog steeds niet:
De DNS-herschrijving toegevoegd:
[Afbeelding]
Als ik probeer ernaartoe te gaan:
[Afbeelding]
Nslookup:
[Afbeelding]
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de ip adressen niet kloppen. De dns rewrite staat naar .102 en je dns lookup naar .101. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKBotNL
TheovdS schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de ip adressen niet kloppen. De dns rewrite staat naar .102 en je dns lookup naar .101. Klopt dat?
Ik deed mijn dns lookup naar raspberry.pi (.102) ik denk dat daar .101 staat omdat dat mijn router is. (Want ik heb mijn raspberry pi als dns ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SKBotNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Ik deed mijn dns lookup naar raspberry.pi (.102) ik denk dat daar .101 staat omdat dat mijn router is. (Want ik heb mijn raspberry pi als dns ingesteld)
Weet je dat zeker? Ik ben geen Linux expert, maar als ik jouw screenshot zie, dan word er een nslookup gedaan naar .101 (jouw router) en niet naar .102 (AdGuard). Dus weet je zeker dat je .102 als DNS-server ingesteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
TheovdS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:20:
[...]

Weet je dat zeker? Ik ben geen Linux expert, maar als ik jouw screenshot zie, dan word er een nslookup gedaan naar .101 (jouw router) en niet naar .102 (AdGuard). Dus weet je zeker dat je .102 als DNS-server ingesteld heb?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcvD1UDly6c8wtjDMux8m6DtLZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltyyesn3XTZrmaXvIqKGUuss.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Maar er is ook iets raars met de FRITZ!BOX want als ik de stekker uit de Raspberry pi haal, heb ik gewoon nog internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 13:45
SKBotNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:24:
Maar er is ook iets raars met de FRITZ!BOX want als ik de stekker uit de Raspberry pi haal, heb ik gewoon nog internet.
Wanneer ik in mijn fritsbox de dns instellingen aanpas onder internet > account information > dns server, dan krijg ik problemen met mijn ip tv, maar wanneer ik een local dns server opgeef achter home network > network settings > ipv4 addresses > local dns server, dan werkt het allemaal prima en via AddGuard. Heb je daar ook het ip adres van je raspberry staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
@SKBotNL , ik begrijp je netwerk-setup niet helemaal. Kun je dat uitleggen?

Ik heb het zo:
-Raspberry: Draait AGH in Docker. AGH doet DNS-lookups bij Cloudflare (https://cloudflare-dns.com/dns-query)
-Clients: Krijgen via DHCP een IP van mijn modem en als DNS-server AGH
-Modem: Heb ik geen aanpassingen aan gedaan. Ik vind het best als hij zijn eigen DNS-server gebruikt. Ik heb AdGuard Home vooral voor de clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik heb container AdGuard Home draaien op een Raspberry. Dit is mijn DNS-server.
In mijn router (DHCP-server) verwijs ik naar deze DNS-server. Maar ik kan niet inloggen met: http://<IP_ADRES>:3000 Dan krijg ik foutmelding "err_connection_refused".
Via Portainer zie ik container AdGuard actief.
Wat doe ik fout?

Hieronder mijn docker-compose.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
version: "3"

# volumes:
#   mount map /home/pi/adguardhome/conf op het systeem aan /opt/adguard/conf in de container
#   mount map /home/pi/adguardhome/work op het systeem aan /opt/adguard/work in de container

services:
  adguard:
    container_name: adguard
    image: adguard/adguardhome:armhf-latest
    ports:
      - "53:53/tcp"
      - "53:53/udp"
      - "67:67/udp"
      - "1068:68/tcp"
      - "1068:68/udp"
      - "80:80/tcp"
      - "443:443/tcp"
      - "853:853/tcp"
      - "3000:3000/tcp"
    cap_add:
      - NET_ADMIN
    network_mode: host
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
    volumes:
      - /home/pi/adguardhome/work:/opt/adguardhome/work
      - /home/pi/adguardhome/conf:/opt/adguardhome/conf
     #- ./adguard/hosts:/etc/hosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:51
SKBotNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:43:
[Afbeelding]
Heb je toevallig een browser adblocker aanstaan? Ik liep namelijk tegen hetzelfde probleem aan maar blijkbaar heeft easylist ervoor gekozen om alle domeinen die met adguard... beginnen te blokkeren.

https://github.com/easylist/easylist/issues/5286 - I tried :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
Thomasvt schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Heb je toevallig een browser adblocker aanstaan? Ik liep namelijk tegen hetzelfde probleem aan maar blijkbaar heeft easylist ervoor gekozen om alle domeinen die met adguard... beginnen te blokkeren.

https://github.com/easylist/easylist/issues/5286 - I tried :-(
Haha, ja, ik gebruik Adblock. Ik ben nu niet thuis dus ik zou het later wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:42
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:49:
Ik heb container AdGuard Home draaien op een Raspberry. Dit is mijn DNS-server.
In mijn router (DHCP-server) verwijs ik naar deze DNS-server. Maar ik kan niet inloggen met: http://<IP_ADRES>:3000 Dan krijg ik foutmelding "err_connection_refused".
Via Portainer zie ik container AdGuard actief.
Wat doe ik fout?

Hieronder mijn docker-compose.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
version: "3"

# volumes:
#   mount map /home/pi/adguardhome/conf op het systeem aan /opt/adguard/conf in de container
#   mount map /home/pi/adguardhome/work op het systeem aan /opt/adguard/work in de container

services:
  adguard:
    container_name: adguard
    image: adguard/adguardhome:armhf-latest
    ports:
      - "53:53/tcp"
      - "53:53/udp"
      - "67:67/udp"
      - "1068:68/tcp"
      - "1068:68/udp"
      - "80:80/tcp"
      - "443:443/tcp"
      - "853:853/tcp"
      - "3000:3000/tcp"
    cap_add:
      - NET_ADMIN
    network_mode: host
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
    volumes:
      - /home/pi/adguardhome/work:/opt/adguardhome/work
      - /home/pi/adguardhome/conf:/opt/adguardhome/conf
     #- ./adguard/hosts:/etc/hosts
Ik heb het opgelost door in de configuratie (pagine 2 van 5) bij Admin webinterface poort 3000 in te vullen.
Pagina: 1 ... 4 ... 31 Laatste