Ik loop - nu mijn netwerk IPv6 ondersteunt - tegen het volgende aan op een AGH-installatie binnen HA (al vermoed ik dat het bij een een 'gewone' AGH niet anders zal zijn): ik zie DNS-requests gelogd worden vanaf het IPv6-adres van mijn clients, maar als ik hiervoor cliëntinstellingen maak, dan worden die keihard genegeerd.
Mijn bedoeling is vnl. om andere upstream DNS-servers af te dwingen afhankelijk van of papa en mama surfen of de (opgroeiende) kids waarbij voor die laatste safesearch e.d. verplicht is.
Om te vermijden dat ze de boel belazeren (wat ze uiteraard wél kunnen via hun mobiele verbinding, oeps!) staan de standaard-instellingen van AGH op kids-proof.
Doe ik hetzelfde request maar dan vanaf het IPv4-adres van de client, dan werkt het zoals verwacht.
Ik zie dat er wel een aantal issues zijn met IPv6, zowel in deze draad als op de AGH-Github, maar louter daarvoor op de desbetreffende client(s) IPv6 terug uitzetten is toch een stap te ver.
Iemand hier die wél IPv6-cliëntinstellingen aan de praat gekregen heeft?
Mijn bedoeling is vnl. om andere upstream DNS-servers af te dwingen afhankelijk van of papa en mama surfen of de (opgroeiende) kids waarbij voor die laatste safesearch e.d. verplicht is.
Om te vermijden dat ze de boel belazeren (wat ze uiteraard wél kunnen via hun mobiele verbinding, oeps!) staan de standaard-instellingen van AGH op kids-proof.
Doe ik hetzelfde request maar dan vanaf het IPv4-adres van de client, dan werkt het zoals verwacht.
Ik zie dat er wel een aantal issues zijn met IPv6, zowel in deze draad als op de AGH-Github, maar louter daarvoor op de desbetreffende client(s) IPv6 terug uitzetten is toch een stap te ver.
Iemand hier die wél IPv6-cliëntinstellingen aan de praat gekregen heeft?
/f/image/6IHTbOpb7FnFYqBUdQscw42f.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/TkhL76vMA8rauQr3hXDZNrEv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zgLunAoSoPe5xs9oeJpifhml.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pl5KEe2kkD7Ms0yS5FIsZuiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LVNzwOnD5spocjtCu3xxJ1v.jpg?f=fotoalbum_large)