Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooswerker
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-10 22:13
weet iemand hoe je de ads kunt omzeilen van npo strart/videoland?
voorheen werkte AdGuard Home nog prima op de Android app en browser
heb een paar filters geprobeerd maar niks werkt tot heden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Is er ook iemand die size_memory in de YAML-config nog getweaked heeft? Dat is het aantal queries wat hij van de querylog in het geheugen houdt (bij bekijken van de log).
Zie uitleg: https://github.com/Adguar...rdhome/wiki/Configuration

Ik vond dat wat traag, dus heb het opgeschroefd van 1k naar 40k, dat is bij mij ongeveer 2-3 dagen aan queries. Ik heb AGH als plugin op m'n OPNsense router draaien, die heeft zat geheugen (8GB totaal, amper de helft in gebruik) dus doe liefst zoveel mogelijk in RAM, dat is nog altijd sneller dan m'n (SATA) SSD.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 19:58
ThinkPad schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:13:
Is er ook iemand die size_memory in de YAML-config nog getweaked heeft? Dat is het aantal queries wat hij van de querylog in het geheugen houdt (bij bekijken van de log).
Zie uitleg: https://github.com/Adguar...rdhome/wiki/Configuration

Ik vond dat wat traag, dus heb het opgeschroefd van 1k naar 40k, dat is bij mij ongeveer 2-3 dagen aan queries. Ik heb AGH als plugin op m'n OPNsense router draaien, die heeft zat geheugen (8GB totaal, amper de helft in gebruik) dus doe liefst zoveel mogelijk in RAM, dat is nog altijd sneller dan m'n (SATA) SSD.
Ik heb het ook op 40K gezet. Eens aankijken wat het effect zal zijn. Minder disk writes is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:27
Na 4 dagen prutsen, wel iets wijzer, niets verder hier maar eens een poging doen.
Sinds vorige week over op delta glasvezel en sindsdien heb ik helaas weer advertenties in mijn browser (hemel, wat zijn dat er veel), druk bezig geweest om alles te herstellen, maar zonder resultaat.

in mijn router uiteraard de dns van mijn adguard als eerste opgenomen, maar helaas. Na een tijd zoeken kwam ik erachter dat al mijn devices ineens en ipv6 adres hadden. En ook als ik op mijn smartphone bijvoorbeeld alles statisch instelde had ik nog steeds advertenties en zag ik niets in de logging voorbij komen vanaf dit ip adres. Druk gezocht op internet, nieuwe adguard installatie geprobeerd, aan de slag geweest met opnsense, maar op de een of andere manier blijft het lastig met ipv6. Op mijn windows pc de test gedaan door ipv6 uit te schakelen en tadaa... alles werkte weer van ouds.

Ik kan ipv6 niet uitzetten in het glasvezel modem, zover ik heb kunnen zien maakt dat ook niet uit, want als het eenmaal actief is op je netwerk kan je ook ipv6 adressen van buitenaf krijgen ? Ik snap nog niet zoveel van ipv6.

Kan adguard home niet overweg met ipv6? Ik kan online betrekkelijk weinig vinden en wat ik vind helpt me niet op de goede weg. Hier ook gezocht op ipv6, geeft 7 pagina's met resultaten, maar niet iets wat mij heeft geholpen. Het lijkt me dat adguard hiermee overweg zou moeten kunnen, maar of ik zie iets gruwelijks over het hoofd of ik snap er nog minder van dat ik dacht.

Heeft iemand hier een geniaal idee, waarmee ik de boel weer gewoon aan de praat krijg of is de enige optie de router in bridge zetten en een ander apparaat erachter hangen. Zoals gezegd heb ik een opnsense omgeving gebouwd in mijn proxmox server met dubbele nic, maar zelfs die kreeg het voor elkaar om ipv6 adressen via de een of andere route er doorheen te sluizen. Geen idee hoe, met rules uitgeschakeld, zonder resultaat. Maar een beetje normaal internetten anno 2025 is gewoon niet meer te doen met al die k.u.t. reclames. Ik hoop dat iemand een oplossing hier heeft.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:01
Op welk device draait de AGH ?
Heeft die een ipv6 adres ?
Dan kan je in de router hopelijk naast een ipv4 adres voor de dns server ook een ipv6 adres voor de dns server instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Zoek naar het interne ipv6-adres van het AGH-apparaat. Dat begint zeer waarschijnlijk met fe80. Die zet je ook in je router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Deze kan je ook zien op de installatie gids tab in Adguard home ( /#guide )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een soortgelijke setup. OPNsense op proxmox en dan de adguard plugin voor OPNsense. Bij mij werkt het goed. Ik zie ook in de query ipv6 adressen van clients (adres zoals 2000:xxxx etc). heb je in je upstream dns servers wel ipv6 adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 16:18
clubeddie schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:45:
Na 4 dagen prutsen, wel iets wijzer, niets verder hier maar eens een poging doen.
Sinds vorige week over op delta glasvezel en sindsdien heb ik helaas weer advertenties in mijn browser (hemel, wat zijn dat er veel), druk bezig geweest om alles te herstellen, maar zonder resultaat.

in mijn router uiteraard de dns van mijn adguard als eerste opgenomen, maar helaas. Na een tijd zoeken kwam ik erachter dat al mijn devices ineens en ipv6 adres hadden. En ook als ik op mijn smartphone bijvoorbeeld alles statisch instelde had ik nog steeds advertenties en zag ik niets in de logging voorbij komen vanaf dit ip adres. Druk gezocht op internet, nieuwe adguard installatie geprobeerd, aan de slag geweest met opnsense, maar op de een of andere manier blijft het lastig met ipv6. Op mijn windows pc de test gedaan door ipv6 uit te schakelen en tadaa... alles werkte weer van ouds.

Ik kan ipv6 niet uitzetten in het glasvezel modem, zover ik heb kunnen zien maakt dat ook niet uit, want als het eenmaal actief is op je netwerk kan je ook ipv6 adressen van buitenaf krijgen ? Ik snap nog niet zoveel van ipv6.

Kan adguard home niet overweg met ipv6? Ik kan online betrekkelijk weinig vinden en wat ik vind helpt me niet op de goede weg. Hier ook gezocht op ipv6, geeft 7 pagina's met resultaten, maar niet iets wat mij heeft geholpen. Het lijkt me dat adguard hiermee overweg zou moeten kunnen, maar of ik zie iets gruwelijks over het hoofd of ik snap er nog minder van dat ik dacht.

Heeft iemand hier een geniaal idee, waarmee ik de boel weer gewoon aan de praat krijg of is de enige optie de router in bridge zetten en een ander apparaat erachter hangen. Zoals gezegd heb ik een opnsense omgeving gebouwd in mijn proxmox server met dubbele nic, maar zelfs die kreeg het voor elkaar om ipv6 adressen via de een of andere route er doorheen te sluizen. Geen idee hoe, met rules uitgeschakeld, zonder resultaat. Maar een beetje normaal internetten anno 2025 is gewoon niet meer te doen met al die k.u.t. reclames. Ik hoop dat iemand een oplossing hier heeft.
Heb je IPv6 ook uitgezet in je Proxmox host?
Ik heb in mijn OPNsense IPv6 d.m.v. een checkbox UIT staan.
Verder doe ik niks met IPv6 en heb het overal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-10 08:59
Hier toch maar eventjes waarschuwen. Voor diegene die DNS0 gebruik(t)en:
nieuws: Europese publieke DNS-resolver dns0 stopt per direct vanwege tijd- en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Is bij mij nooit sneller geweest dan Quad9. Herkomst was volgens mij ook discutabel, of het wel een volledig Europees bedrijf was (zelfde oprichters als NextDNS, wat een Amerikaans bedrijf is).

Ik gebruik 3 upstream servers: Quad9, de snelste van m'n provider (Solcon) en DNS.SB.
Kwestie van meerdere servers toevoegen in AGH, stats resetten en dan 1-2wk ofzo aankijken waar de meeste hits naartoe gaan. Met de setting 'parallel requests' wordt dat gauw duidelijk. Quad9 staat bij mij altijd bovenaan, daarna provider, daarna DNS.SB

Die DNS4EU is helemaal langzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2025 11:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:03
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste