@
stormfly
Klopt inderdaad. Ik heb dit dan ook nog nooit eerder meegemaakt, zal gaan kijken hoe ik ADGuard beter kan instellen. Bedankt voor de tip daarvoor. Wat ik overigens niet wil, is enig service DNS gaat gebruiken buiten ADGuard om. Alle requests op poort 53 die direct van LAN naar WAN gaan (behalve ADGuard natuurlijk) worden gelogd en transparant geredirect naar ADGuard.
Dat ontwerp kan in stand blijven, je outage zat tussen je Odido internet aansluiting en Adguard Cloud lookups, of dit bij AG zat of het internet pad ertussen weten we niet. Jouw AGH is nu ingesteld dat hij elke dns request óók aan de cloud bevraagd op know risks. Als dat hapert, dan blokkeert AGH, de verstandigste keuze vanuit security oogpunt.
Die Cloud lookup tijd komt bij je DNS transactie, @
rens-br
AG cloud lijkt van KPN niet het meest optimaal connected de afgelopen week. (disclaimer ik weet niet de exacte dns naam, dit is een resolver van AG)
/f/image/LKxxUTXk92ncKI9f79Q7jksQ.png?f=fotoalbum_large)
Sinds 2 oktober tot vanmorgen vroeg een erg lang pad.
Ben nu zelf even met UniFi ad-blocking aan het spelen, die doet default wat jij wenst: alle pakketten die op port 53 gezien worden (ook naar 1.1.1.1 8.8.8.8) gaan eerst door de eigen dns-core filtering heen.
offtopic:
Volgende maand zal ik wel weer AGH gebruiken, blijft een leuke hobby.
//offtopic//
Hermes-Agent ik ken het niet, gratis cli based AI tool?