Jawel hoor, hier loop ik al enige tijd tegenaan...Jazco2nd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:00:
@TheCeet volgens mij ben je in de war met iOS? Ik ben nog geen Android device tegen gekomen die dat heeft?
/f/image/WQ3lGzP1gykpvsRKKx6YCXOm.png?f=fotoalbum_large)
Jawel hoor, hier loop ik al enige tijd tegenaan...Jazco2nd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:00:
@TheCeet volgens mij ben je in de war met iOS? Ik ben nog geen Android device tegen gekomen die dat heeft?
Wel knap dat je dns requests die direct naar Google gaan toch in AdGuard ziet ??marciej123 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:20:
[...]
Jawel hoor, hier loop ik al enige tijd tegenaan...
[Afbeelding]
Ik heb hier in huis 4 Google Home apparaten staan.Jazco2nd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:00:
[ Voor 6% gewijzigd door Airw0lf op 09-11-2022 16:45 ]
makes it run like clockwork
Terugvindposts is niet nodig. Je kan daar de 'Topic volgen' button voor gebruiken.The Druid schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:30:
Vandaag adguard geïnstalleerd op mijn Synology als alternatief voor pihole, welke upstream DNS gebruiken jullie? Bij mijn Pihole gebruikte ik gewoon de Ziggo DNS.
Wellicht handig voor andere, HIER kan je de handleiding voor installatie in een docker op je synology vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-11-2022 10:52 ]
Ja, correct - dit heb ik ook. Ik NAT verzoeken naar 8.8.8.8/8.8.4.4 naar AdGuard Home. Die Google dingen denken dan gewoon tegen de Google DNS te praten, maar belangrijker: ook andere devices die hardcoded DNS instellen op de Google DNS worden zo gecatched.Airw0lf schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:44:
[...]
Ik heb hier in huis 4 Google Home apparaten staan.
Met daarnaast 5 Android devices (3 foons en 2 tablets)
Via DHCP krijgen ze allemaal pihole als DNS server.
Als ik 8.8.8.8 blokkeer in de router doen de 4 Google Home apparaten nagenoeg niks meer.
En op de Android devices wordt alles merkbaar trager.
De Google Home app doet vrijwel niks meer.
Als ik met een packet analyzer ga monitoren op 8.8.8.8 dan wil die nogal eens langskomen.
Dus ja - die krengen hebben dat hardcoded in de app(s) en/of OS staan.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ja dat vindt ik dus ook heel vreemd, maar private DNS staat op het apparaat gewoon uitJazco2nd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:39:
[...]
Wel knap dat je dns requests die direct naar Google gaan toch in AdGuard ziet ??
Maar private DNS kan je toch in je wifi instellingen (op je telefoon, onder de wifi verbinding met je router) gewoon uitzetten? Zelfs op iOS kan dat..
1
2
3
| https://dns.cloudflare.com/dns-query https://security.cloudflare-dns.com/dns-query https://dns.quad9.net/dns-query |
[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 14-11-2022 15:21 ]
you had me at EHLO
Voor de goede orde: dit lijken mij instellingen die horen bij DNS-over-TLS. En dat is iets heel anders dan DNS-over-HTTPS.sjongenelen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:32:
Avg processing 1ms en block 26,8% (~30k queries)
tls://1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com
tls://dns.quad9.net
Ik heb het cache size naar 50000000 gezet en heb zon 370k blocklist items
[ Voor 19% gewijzigd door Airw0lf op 12-11-2022 12:13 ]
you had me at EHLO
XBL gamertag StayingPow3r
Scheelt het om de cache size te verhogen, qua snelheid?sjongenelen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:32:
- load balanced, niet parallel
Ik heb het cache size naar 50000000 gezet en heb zon 370k blocklist items.
Jawel - scheelt - hoeveel hangt af van het aantal aanvragers, waar het antwoord op de aanvraag vandaan moet komen en de TTL.Keiran schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:49:
[...]
Scheelt het om de cache size te verhogen, qua snelheid?
Morgen DNS-over-TLS eens proberen, kijken of ik ook een beetje sneller kan!
Klopt! Maar op 1 of andere manier versleuteld dit ene android toestel toch z'n verkeer waardoor ads niet geblockt worden.Jazco2nd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:37:
@marciej123 als je requests voorbij ziet komen in AdGuard Home, gaan de requests dus naar AdGuard Home. Zo simpel is het. Je ziet zelfs staan dat AdGuard Home het toestaat..
Ik heb deze instelling nu een 2 dagen draaien, maar mijn avg processing time is van 6ms naar 16ms gegaan.sjongenelen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:32:
- load balanced, niet parallel
Ik heb het cache size naar 50000000 gezet en heb zon 370k blocklist items.
Waarom gebruik je loadbalanced en niet parallel? Met parallel genereer je wel meer requests, maar degene die het snelst terugkomt wordt gebruikt. In Smokeping zie ik best wat variatie hoe snel soms wordt gereageerd dus parallel zou zomaar een stuk sneller kunnen zijn. Verder gebruik ik geen hostnames maar IP's scheelt weer een potentiele lookup daarvan. Zit nu op average 1 ms overall op de Synology NAS.Keiran schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
[...]
Ik heb deze instelling nu een 2 dagen draaien, maar mijn avg processing time is van 6ms naar 16ms gegaan.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik kan doen om dit te verbeteren?
(AdGuard draait als docker op mijn NAS, alles bekabeld aangesloten, weet niet welke info nog meer relevant is?)
1
2
3
4
| tls://1.1.1.1 tls://1.0.0.1 tls://8.8.8.8 tls://8.8.4.4 |
you had me at EHLO
Bedankt voor de tips!dajappie schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:49:
[...]
Waarom gebruik je loadbalanced en niet parallel? Met parallel genereer je wel meer requests, maar degene die het snelst terugkomt wordt gebruikt. In Smokeping zie ik best wat variatie hoe snel soms wordt gereageerd dus parallel zou zomaar een stuk sneller kunnen zijn. Verder gebruik ik geen hostnames maar IP's scheelt weer een potentiele lookup daarvan. Zit nu op average 1 ms overall op de Synology NAS.
code:
1 2 3 4 tls://1.1.1.1 tls://1.0.0.1 tls://8.8.8.8 tls://8.8.4.4
Omdat volgens Adguard je verbinding er onstabiel van kan worden.dajappie schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:49:
[...]
Waarom gebruik je loadbalanced en niet parallel? Met parallel genereer je wel meer requests, maar degene die het snelst terugkomt wordt gebruikt. In Smokeping zie ik best wat variatie hoe snel soms wordt gereageerd dus parallel zou zomaar een stuk sneller kunnen zijn. Verder gebruik ik geen hostnames maar IP's scheelt weer een potentiele lookup daarvan. Zit nu op average 1 ms overall op de Synology NAS.
code:
Dat is niet wat er staat. Andersom. Als je een onstabiele internetverbinding hebt, kies dan voor parallel.Glassertje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:07:
[...]
Omdat volgens Adguard je verbinding er onstabiel van kan worden.
Link naar artikel, en is hier ook al ooit eens gemeld.
Parallel requests — it is your choice if you have an unstable Internet or use several unstable DNS servers at a time.
Beste keus is Load balancing
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Bedankt!Airw0lf schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:33:
Misschien een open deur - maar toch:
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
Dit is een portable executable om de prestaties van DNS servers te benchmarken.
Als je dit tooltje draait op een Windows apparaat met DNS instellingen die verwijzen naar AGH krijg je een idee van de prestaties. Je zou daarmee dan ook kunnen zien wat de verschillen zijn tussen verschillende instellingen.
Whatever.
vraagje:
Precies!FirePuma142 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:20:
[...]
Dat is niet wat er staat. Andersom. Als je een onstabiele internetverbinding hebt, kies dan voor parallel.
1
2
3
4
5
6
7
8
| docker run --name adguardhome \ -v /home/bart/adguardhome/work:/opt/adguardhome/work \ -v /home/bart/adguardhome/conf:/opt/adguardhome/conf \ -p 192.168.188.49:53:53/tcp -p 192.168.188.49:53:53/udp \ -p 8040:80/tcp \ -p 8041:443/tcp -p 8041:443/udp \ -p 3001:3000/tcp \ -d adguard/adguardhome |
als ik op test upstream klik.Server "2620:119:35::35": kon niet worden gebruikt, controleer of je het correct hebt geschreven
1
2
3
| ip -br a s enp3s0 UP 192.168.188.49/24 2001:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 fe80::f64d:30ff:fe6a:c6c0/64 docker0 UP 172.17.0.1/16 fe80::42:5eff:fe02:414d/64 |
[ Voor 4% gewijzigd door ahbart op 21-11-2022 12:35 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Of je kijkt tijdens de race in je dashboard welke requests worden geblokkeerd en zet die op je whitelist.ariekanari schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:39:
Afgelopen weekeinde ben ik er (eindelijk) achter gekomen dat het gebruik van AdGuardHome er voor zorgde dat de F1TV app (op een S905X3 box met 4GB RAM) met enige regelmaat begon te bufferen tijdens een livestream. Nooit de link gelegd dat dit probleem zich voordeed vanaf het moment dat ik AdGuardHome in gebruik had genomen. AdGuardHome draait bij mij op een ZyXEL NAS.
Afgelopen weekeinde de race gekeken met een handmatige DNS-instelling en het bufferingsprobleem was verdwenen.
you had me at EHLO
Probleem is dat je op de Box12 geen IPv6 DNS kunt instellen. Als je IPv6 op de Box12 uitzet, zouden de ads weg moeten zijn. Je kan zowel op 1e en 2e DNS van de Box 12 gewoon deze ip van je AdGuard Home instellen.Altruis schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:26:
Ik ben een complete noob op het gebied van netwerken en ik krijg Adguard dan ook niet werkende, ondanks meerdere pogingen verschillende tutorials te volgen.
Ik heb AdGuard succesvol geinstalleerd op een docker op mijn Synology NAS, maar nu heb ik problemen om de KPN Experiabox 12 te configureren zodat het al het netwerkverkeer eerst door mijn NAS laat gaan en laat filteren.
Bij de setup van Adguard staat erbij dat ik 1 van de volgende DNS servers moet instellen:
[Afbeelding]
Nu heb ik dit ook gedaan op mijn Modem/Router van KPN:
[Afbeelding]
Helaas werkt dit niet en krijgen al mijn apparaten nog steeds advertenties te zien.
Ik heb online meerdere dingen gezien over macvlan netwerk, maar ik liep daarbij vast bij het SSH gedeelte, dat de hele tijd zei "timed out connection". Is dit een betere manier van configureren, en de standaard die mensen gebruiken?
Ik weet nu oprecht niet waar ik naar moet kijken en wat ik moet configureren, omdat ik bang ben dat ik met 1 verkeerde instelling alles verpest en ik niet meer bij mijn Synology NAS kan komen. Als iemand kan assisteren, of mij in de juiste richting kan duwen, zou ik zeer dankbaar zijn! Ik ben niet dom, maar echt volstrekt onwetend op het gebied van netwerken en de instellingen hiervan.
Ik de tweede DNS verwijdert en mijn telefoon ontvangt nu 2x wat ik hier heb staan:sjongenelen schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:07:
Verwijder de secondary dns server ook eens. Check op je client (telefoon bijvoorbeeld) of je dns hebt ontvangen.
Oh ja, je moet even wifi uit /aan zetten voordat je nieuwe instellingen krijgt
Ik heb de IPv6 uitgeschakelt op mijn modem en dit heeft, na een paar keer de modem te herstarten, eindelijk gewerkt! Raar dat dit niet in de setup tutorials staat over Adguard Home, of heb ik dit over het hoofd gezien?Glassertje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:35:
[...]
Probleem is dat je op de Box12 geen IPv6 DNS kunt instellen. Als je IPv6 op de Box12 uitzet, zouden de ads weg moeten zijn. Je kan zowel op 1e en 2e DNS van de Box 12 gewoon deze ip van je AdGuard Home instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door ykaenS op 25-11-2022 20:40 ]
Hier soortgelijk issue met de ZiggoGo app, enkele kanalen zoals bijv. NPO1,2,3 geven een foutmelding. Nog geen verder onderzoek naar gedaan.ykaenS schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:38:
Goedenavond,
Sinds de laatste update naar v0.107.19 werkt bij mij live tv via de ziggo next mini niet meer.
Als ik de next mini naar een ander dns adres omleid dan werkt alles wel weer, maar zodra deze over AGH loopt werkt niets meer. Zelfs als ik de bescherming van AGH uitzet heb ik geen live tv.
Is er nog iemand met dit probleem?
Mvg. Marco
Ik heb de update nog niet uitgevoerd maar heb wel dezelfde problemen.ykaenS schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:38:
Goedenavond,
Sinds de laatste update naar v0.107.19 werkt bij mij live tv via de ziggo next mini niet meer.
Als ik de next mini naar een ander dns adres omleid dan werkt alles wel weer, maar zodra deze over AGH loopt werkt niets meer. Zelfs als ik de bescherming van AGH uitzet heb ik geen live tv.
Is er nog iemand met dit probleem?
Mvg. Marco
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Welke blocking mode gebruik je in AGH? Ik zou eens 'Null IP' proberen als je dat niet al deed. Mogelijk draait het in de soep omdat de app een NXDOMAIN/REFUSED antwoord krijgt.Louw Post schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:52:
Mensen die het batterijverbruik van je telefoon wel eens in de gaten hebben gehouden en dan bedoel ik met AGH ertussen of naar een normale DNS (zonder adblock, etc.).
Ik heb sinds kort even mijn DNS omgezet van AGH naar de DNS van Cloudflare en ik doe nu gewoon twee dagen met m'n telefoon in plaats van 1 dag. Het viel mij al langer op dat mijn telefoon echter super veel DNS calls deed (meer dan de rest van mijn netwerk bij elkaar). Voornamelijk requests naar Google en Microsoft servers, maar ook een of andere tracker (segement.io) waar ik de bunq app van verdacht en branch.io
Er zijn gewoon een aantal requests die elke 30/60 seconden opnieuw verstuurd worden. Ja, dan gaat het hard natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 28-11-2022 12:14 ]
Ik heb hier vermoedelijk ook last van.Louw Post schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:52:
Mensen die het batterijverbruik van je telefoon wel eens in de gaten hebben gehouden en dan bedoel ik met AGH ertussen of naar een normale DNS (zonder adblock, etc.).
Ik heb sinds kort even mijn DNS omgezet van AGH naar de DNS van Cloudflare en ik doe nu gewoon twee dagen met m'n telefoon in plaats van 1 dag. Het viel mij al langer op dat mijn telefoon echter super veel DNS calls deed (meer dan de rest van mijn netwerk bij elkaar). Voornamelijk requests naar Google en Microsoft servers, maar ook een of andere tracker (segement.io) waar ik de bunq app van verdacht en branch.io
Er zijn gewoon een aantal requests die elke 30/60 seconden opnieuw verstuurd worden. Ja, dan gaat het hard natuurlijk.
1
2
3
4
5
6
7
| Daarvan is vast een deel van overbodig of onnodig. tls://1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com tls://dns.quad9.net [/local/168.192.in-addr-arpa/]192.168.178.25:53 https://dns10.quad9.net/dns-query 129.250.35.250 212.54.35.25 |
you had me at EHLO
Ik kom een heel eind op basis van ervaring en tutorials. Maar mijn computer kennis is niet ICT niveau.sjongenelen schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:10:
Heb je nog ipv6 actief die niet langs AgH gaat? Zie je de domains in je AGH?
[ Voor 16% gewijzigd door UninPro op 11-12-2022 07:40 ]
Wat top zeg! Fantastisch dat je het ook per device kan instellen.lolgast schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:24:
@UninPro Dat verklaart, dan heb je kans dat het verzoek via een ‘reguliere’ server verloopt en dus niet geblocked wordt. Je zult enkel family-filter DNS servers moeten gebruiken.
Tip:
Je kunt in het client overzicht per client settings maken (op IP of MAC basis). Dan kun je enkel devices van bijvoorbeeld de kinderen gebruik laten maken van de family-filter servers
Anoniem: 767041
Aanradertje om toch misschien is adguard private dns te gebruiken.. scheelt veel moeiteJazco2nd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:37:
Weet iemand hier hoe ik Android Auto kan unblocken?
Wat moet ik daarvoor whitelisten?
Mijn telefoon doet altijd DNS over VPN zodat ik altijd met AGH ben verbonden. Maar dan werkt Wireless Android Auto niet
Maar ik heb AGH, daar gaat topic ook over. Dus je aanrader is offtopic.Anoniem: 767041 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:40:
[...]
Aanradertje om toch misschien is adguard private dns te gebruiken.. scheelt veel moeite
Dat gaat mij echt veel te ver met ADB kutten en 1 of andere tweak toepassen (voor iedereen hier) die na een telefoon update niet meer werkt. Dan pas ik mijn Automate flow wel aan om de tunnel te stoppen bij een BT verbinding met de auto.SED schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:50:
@Jazco2nd kijk eens of je hier iets aan hebt:
https://www.androidsage.c...app-from-dns-adguard-com/
Dat is precies wat ik heb gedaan.. maar er komt niks voorbij.lolgast schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:56:
@Jazco2nd Dat zou toch zo ‘simpel’ moeten zijn als Android Auto starten met de laptop op schoot en kijken welke domains er allemaal geblokkeerd worden voor het betreffende toestel?
Misschien al geprobeerd, maar als je AGH even tijdelijk uitzet werkt het wel? Met het resultaat hierboven zou dat dan niets uit moeten maken.Jazco2nd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Dat is precies wat ik heb gedaan.. maar er komt niks voorbij.
Anoniem: 767041
Nee in dit topic niet,Jazco2nd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:51:
[...]
Maar ik heb AGH, daar gaat topic ook over. Dus je aanrader is offtopic.
Er is iemand in dit topic die lijkt er wel te werken want telkens promoot hij dat. Ben jij dat? Hou toch eens op. Of start je eigen topic.
Ik draai mijn eigen server voor heleboel zaken. Is heel mooi geworden. En de road warrior setup is voor toegang tot allerlei services die ik niet online expose, alleen via VPN. Dus erg mooi dat DNS-only dan default is (Wireguard app, geautomatiseerd via de gratis Automate app) en evt op publieke wifi doe ik alles over VPN.
Iets whitelisten is zo gepiept en trouwens ook noodzakelijk in de Adguard Android app onder App Management.
Er komt niks voorbij aan gefilterde requests dus ik weet niet zo goed wat er dan geblokt wordt. Het feit dat de app een optie heeft toont toch aan dat AGH team wel iets erover weet.
Wireless android auto zet een eigen wifi netwerk op voor communicatie tussen je telefoon en de head unit. Dat zal, icm je vpn, ergens mis gaan.Jazco2nd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:37:
Weet iemand hier hoe ik Android Auto kan unblocken?
Wat moet ik daarvoor whitelisten?
Mijn telefoon doet altijd DNS over VPN zodat ik altijd met AGH ben verbonden. Maar dan werkt Wireless Android Auto niet
[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 24-01-2023 08:02 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
you had me at EHLO
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Nee, dat niet. Maar door jouw opmerking heb ik het nu wel opgelost!lolgast schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:00:
@ultramarine Dat klinkt alsof je ergens 1.1.1.1 als upstream hebt ingevuld. Misschien in je Unbound config?
Ik heb hetzelfde probleem. AGH en Unbound in docker afzonderlijke containers op Synology NAS. Alles perfect werkend enkel als ik unbound adres opgeef in AGH en dnscheck doe kom ik uit bij Cloudflare.. ik gebruik default config van unbound. Wat ik niet kan is dit config vinden om te zien of er forward-zone is ingesteld. Waar stored unbound standaard dit bestand.. ik heb alles geïnstalleerd via gui van dockerultramarine schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Nee, dat niet. Maar door jouw opmerking heb ik het nu wel opgelost!
In de config file 'resolvconf_resolvers.conf' stonden in de forward zone de IP-adressen van mijn raspberry pi's. Deze heb ik verwijderd, Unbound opnieuw opgestart, getest met dnscheck.tools en... voila! Dus dank ;-)
Ik op de Synology op 200ms... Zijn dit nog steeds de servers die jij gebruikt? En de optie parallel dus?dajappie schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:49:
[...]
code:
[ Voor 54% gewijzigd door zunrob op 31-01-2023 01:18 ]
1
2
3
| tls://1.1.1.1 tls://1.0.0.1 tls://9.9.9.9 |
Klopt, op een DS218+ met 6 GB RAM en weinig activiteit in een Docker container aan KPN 1 GB/s. Avg. processing time 1 ms. Je zou eens in de query log moeten kijken welke queries zo traag zijn, geldt het voor alle queries of alleen bepaalde domeinen? De gecachete items zijn bij mij allemaal in 0.x ms en de daadwerkelijke uitgaande queries allemaal rond 6-15 ms. Die cijfers zijn ook in lijn met mijn Smokeping DNS probe resultaten.zunrob schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 01:14:
[...]
Ik op de Synology op 200ms... Zijn dit nog steeds de servers die jij gebruikt? En de optie parallel dus?
Ik gebruik geen docker, omdat deze twee raspi's alleen maar als DNS-servers dienst doen. Naast AGH en Unbound draait er verder niets op.crosseel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. AGH en Unbound in docker afzonderlijke containers op Synology NAS. Alles perfect werkend enkel als ik unbound adres opgeef in AGH en dnscheck doe kom ik uit bij Cloudflare.. ik gebruik default config van unbound. Wat ik niet kan is dit config vinden om te zien of er forward-zone is ingesteld. Waar stored unbound standaard dit bestand.. ik heb alles geïnstalleerd via gui van docker
you had me at EHLO
Mijn NAS doet ook niet veel, maar ik kom echt niet in de buurt van deze waardes. Het is de enige docker die draait... Is mijn Ziggo verbinding allicht gewoon slecht? Als ik de Cloudflare test draai heb ik een gemiddelde ping van 18.1 ms.dajappie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:38:
[...]
Klopt, op een DS218+ met 6 GB RAM en weinig activiteit in een Docker container aan KPN 1 GB/s. Avg. processing time 1 ms. Je zou eens in de query log moeten kijken welke queries zo traag zijn, geldt het voor alle queries of alleen bepaalde domeinen? De gecachete items zijn bij mij allemaal in 0.x ms en de daadwerkelijke uitgaande queries allemaal rond 6-15 ms. Die cijfers zijn ook in lijn met mijn Smokeping DNS probe resultaten.
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 31-01-2023 21:14 ]
Er is zoiets als "DNS Benchmark".zunrob schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:13:
[...]
Mijn NAS doet ook niet veel, maar ik kom echt niet in de buurt van deze waardes. Het is de enige docker die draait... Is mijn Ziggo verbinding allicht gewoon slecht? Als ik de Cloudflare test draai heb ik een gemiddelde ping van 18.1 ms.
you had me at EHLO
Ook bij AdGuard geef je je eigen upstream DNS servers in.vespino schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:35:
Ben vandaag wat aant vogelen geweest om Pi-hole met Unbound aan de gang te krijgen, maar is Adguard Home een all-in-one oplossing? En dus zonder upstream DNS, m.a.w. de gehele DNS in eigen hand?
Ik vroeg me iets af (en waarschijnlijk is het antwoord ja),zunrob schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 00:12:
[...]
Ook bij AdGuard geef je je eigen upstream DNS servers in.
Waar het aan ligt durf ik niet te zeggen, ik draai dezelfde config als jij (met Wireguard op iOS/Fritzbox 7530)zunrob schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:24:
In de FRITZ!Box die ik als router gebruik heb ik het DNS adres gewijzigd naar dat waar AdGuard Home draait; werkt prima. Echter ik merk zojuist dat ik nu vanaf buiten niet meer via een Wireguard VPN naar de router kan. De VPN wordt wel opgezet, maar ik ontvang geen data terug. Ligt dit aan AdGuard Home? En wat kan ik aanpassen om het wel te laten werken?
XBL gamertag StayingPow3r
Uiteindelijk heeft een herstart van de router geholpen!Mr. Freeze schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:59:
[...]
Waar het aan ligt durf ik niet te zeggen, ik draai dezelfde config als jij (met Wireguard op iOS/Fritzbox 7530)
Werkt prima voor mij, ik laat alleen de vpn opzetten op vreemde wifi netwerken. Als je iets van m'n instellingen wilt weten geef maar een gil, maar ik heb weinig ingewikkelds gedaan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq