Is het mogelijk om van EEA naar global developer te gaan zonder te unlocken?
Nee is niet mogelijk.
Je kunt daarna wel weer relocken.
Je kunt daarna wel weer relocken.
Ah okay, bedankt. Moet nog 190h wachten op mijn unlock, kwam van 360h af.
Mijn batterij loopt eindelijk niet meer zo snel leeg. Heb wat apps verwijderd en synchronisatie instellingen aangepast.
Mijn wachttijd om te unlocken is ook bijna voorbij. Maar heb niet zo de nood om de eu rom te flashen. Wacht denk ik liever tot de orginele twrp beschikbaar is.
Mijn wachttijd om te unlocken is ook bijna voorbij. Maar heb niet zo de nood om de eu rom te flashen. Wacht denk ik liever tot de orginele twrp beschikbaar is.
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Heel irritant dat Xiaomi de automatische wifi aan/uit functie eruit heeft gesloopt. Ik ben nog op zoek naar een manier om die optie weer beschikbaar te krijgen anders dan hiervoor met apps te moeten gaan klooien.
'WouterL schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:33:
Ergerlijke bug: in novaluncher lukt het me niet een achtergrond in te stellen voor de lock screen..
Iemand al een oplossing hiervoor? Dit stoort mij ook behoorlijk.
Voor mij was notificatie in de statusbar al voldoende.DGP84 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:25:
Mijn batterij loopt eindelijk niet meer zo snel leeg. Heb wat apps verwijderd en synchronisatie instellingen aangepast.
.
Ik ben toch voor de Huawei Mate 20 gegaan die ik eerst in het blauw had gekocht en vervolgens de Mi9 even getest voor 2 dagen en die uitendelijk weer terug gebracht en weer een mate 20 black genomen. De Vingerscanner werkt niet zoals het moet zijn, focus bij de camera en vooral video niet goed en ik heb foto's gemaakt van dezelfde onderwerpen en merkt dat de mi9 minder scherpte had en meer ruis binnen en in donkere situatie's..Ik heb deze vergelijking ook bekeken op bepaalde site's en op youtube en je zou zelf kunnen kijken op gsmarena.
Het geluid van de microfoon is ook niet goed en de noise onderdrukking is nauwelijks aanwezig en de camera is voor de rest wel goed, maar valt mij tegen ondanks de erg hoge DXoMark waardering en er zijn veel dingen die met software verbeterd kunnen worden.
Wat me ook tegenviel waren de reclame's en zelf bij het uitzetten zag ik veel bezigheden op de achtergrond en er is iets mis (voelt niet goed). De rest van het toestel is wel erg goed. Het toestel is en voelt erg snel aan en werkgeheugen is enorm en ben niet boven de 3,2 Gb gekomen. De speakers viel wat tegen, maar zou geen issue moeten zijn .
Toestel is degelijk en heeft een amoled scherm die er mooi uit zien en op wat kleine bugs in de software die ze makkelijk kunnen oplossen is het prijstechnisch geen slecht koop als je nagaat dat de camera alleen maar beter kan worden door software update's en dat geld ook voor de software. De bloatware viel wel mee en je kan makkelijk alternatieven installeren.
Het is helaas niet mij toestel geworden ondaks dat met volle daglicht de foto's goed zijn, maar de mate 20 veel minder steken laat vallen en een meer allrounder is. Ik denk ook dat de software wat beter is met minder bugs en dat komt ook mede doordat het toestel al sinds december op de markt is.
Het geluid van de microfoon is ook niet goed en de noise onderdrukking is nauwelijks aanwezig en de camera is voor de rest wel goed, maar valt mij tegen ondanks de erg hoge DXoMark waardering en er zijn veel dingen die met software verbeterd kunnen worden.
Wat me ook tegenviel waren de reclame's en zelf bij het uitzetten zag ik veel bezigheden op de achtergrond en er is iets mis (voelt niet goed). De rest van het toestel is wel erg goed. Het toestel is en voelt erg snel aan en werkgeheugen is enorm en ben niet boven de 3,2 Gb gekomen. De speakers viel wat tegen, maar zou geen issue moeten zijn .
Toestel is degelijk en heeft een amoled scherm die er mooi uit zien en op wat kleine bugs in de software die ze makkelijk kunnen oplossen is het prijstechnisch geen slecht koop als je nagaat dat de camera alleen maar beter kan worden door software update's en dat geld ook voor de software. De bloatware viel wel mee en je kan makkelijk alternatieven installeren.
Het is helaas niet mij toestel geworden ondaks dat met volle daglicht de foto's goed zijn, maar de mate 20 veel minder steken laat vallen en een meer allrounder is. Ik denk ook dat de software wat beter is met minder bugs en dat komt ook mede doordat het toestel al sinds december op de markt is.
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 14-04-2019 14:47 ]
Heeft er al iemand mi roaming geprobeerd? Deze staat geïnstalleerd op toestel, maar niet beschikbaar in mijn regio (waarschijnlijk omdat ik niet aan het roamen ben)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Zo, de Mi 9 SE heb ik inmiddels in huis en de unboxing foto's (en zelf video) is gemaakt. Mochten er nog vragen zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de Mi 9 of zelfs de Samsung S9 (nagenoeg hetzelfde formaat), dan hoor ik het graag. Over enkele weken zal ik de review hiervan plaatsen.
p.s. uiteraard zal ik weer een stuk of 10 benchmarks + 2/3 accu benchmarks plaatsen (Antutu hoort niet bij mijn benchmark pakket). Mede hierdoor weet je wat je kunt verwachten van de processor, in vergelijking met smartphones van 1-2 jaar geleden.
p.s. Ik heb hem inmiddels ook unlocked en kan daardoor aan de slag met andere rom's.
p.s. uiteraard zal ik weer een stuk of 10 benchmarks + 2/3 accu benchmarks plaatsen (Antutu hoort niet bij mijn benchmark pakket). Mede hierdoor weet je wat je kunt verwachten van de processor, in vergelijking met smartphones van 1-2 jaar geleden.
p.s. Ik heb hem inmiddels ook unlocked en kan daardoor aan de slag met andere rom's.
[ Voor 37% gewijzigd door Kiswum op 17-04-2019 19:30 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb em ook sinds daarnet in huis.
Fijn toestel op het eerste zicht. Kom van een One+ One. Dus toch enige vooruitgang
Misschien rare vraag, maar op de 1+1 had je dockers voor oa je agenda etc, kan dat ook op de Mi9 ?
Fijn toestel op het eerste zicht. Kom van een One+ One. Dus toch enige vooruitgang
Misschien rare vraag, maar op de 1+1 had je dockers voor oa je agenda etc, kan dat ook op de Mi9 ?
-| Hit it i would ! |-
Dockers? Is dat een app? Die zal voor elke Android beschikbaar zijn.
Of heb je het over het menu die tevoorschijn komt als je naast het hoofdmenu swiped? Die schakel ik standaard uit, doordat ze vaak even moeten laden als ik er per ongeluk op kom. Miui heeft dat eventueel ook. De agenda is onderin dat menu te vinden.
Of heb je het over het menu die tevoorschijn komt als je naast het hoofdmenu swiped? Die schakel ik standaard uit, doordat ze vaak even moeten laden als ik er per ongeluk op kom. Miui heeft dat eventueel ook. De agenda is onderin dat menu te vinden.
Ben heel benieuwd naar de Mi 9 SE, qua formaat en of de camera nog anders is qua uitstulping en kwaliteit etc. En batterij duur
Zit nu zelf op Mi 5 nog, maar die is wel bijna aan zijn einde.
Iemand ervaring met lens protectors? Ik heb er een paar besteld maar ik vraag me af of dit geen negatief effect gaat hebben op de fotokwaliteit (lichtinval bijvoorbeeld)
Mijn schoonzus heeft het onlangs voor haar Mi 9 aangeschaft. Ze geeft aan dat de foto's nog net zo scherp zijn.tBoz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:47:
Iemand ervaring met lens protectors? Ik heb er een paar besteld maar ik vraag me af of dit geen negatief effect gaat hebben op de fotokwaliteit (lichtinval bijvoorbeeld)
De uitstulping bij de 9SE is geblevenTitus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:40:
Ben heel benieuwd naar de Mi 9 SE, qua formaat en of de camera nog anders is qua uitstulping en kwaliteit etc. En batterij duurZit nu zelf op Mi 5 nog, maar die is wel bijna aan zijn einde.
Het is jammer dat het zoveel moeite kost om foto's hier op Tweakers te plaatsen:
1. Verkleinen, zodat de foto's onder de 5MB blijven.
2. Naar het foto album gaan.
3. 1 voor 1 uploaden in het foto album.
4. Links 1 voor 1 kopiëren en plakken in een reactie.
5. Formaat eventueel aanpassen, zodat je geen thumbnails hebt, maar foto's van 600pixels breed
Ik kijk enorm uit naar je review! 

Kiswum schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:31:
Zo, de Mi 9 SE heb ik inmiddels in huis en de unboxing foto's (en zelf video) is gemaakt. Mochten er nog vragen zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de Mi 9 of zelfs de Samsung S9 (nagenoeg hetzelfde formaat), dan hoor ik het graag. Over enkele weken zal ik de review hiervan plaatsen.
Anoniem: 1036995
Benieuwd naar je review!Kiswum schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:31:
Bedankt! Het is altijd fijn als mijn reviews in de smaak vallen.
Alle benchmarks zijn uitgevoerd. De midrange SD 712, komt grotendeels ove
reen met de performance van de Xiaomi Mi 6 met een SD 835 cpu. Dat is het topmodel van 2 jaar geleden.
Momenteel ben ik bezig om de camera tot het uiterste te testen en het testen van games + speakers zal vanavond ook starten.
Iemand toevallig ook hetzelfde probleem en hopelijk oplossing? Ik heb in combinatie met een Volvo V40, geeft mijn auto aan dat er geen bereik is (noodoproep alleen) is terwijl dit in werkelijkheid wel zo is. Kan gewoon bellen etc, maar blijft die melding geven.
Zijn er mensen die ik 's nachts draadloos opladen?
Bij mij licht telkens het symbool dat hij draadloos gaat laden op als hij 100% is. De hele nacht door licht het scherm op.
Misschien komt het omdat ik een oude lader gebruik die al zeker 4 jaar oud is...
Wel irritant als er telkens 's nachts naast je hoofd je telefoon oplicht. Iemand een oplossing?
Bij mij licht telkens het symbool dat hij draadloos gaat laden op als hij 100% is. De hele nacht door licht het scherm op.
Misschien komt het omdat ik een oude lader gebruik die al zeker 4 jaar oud is...
Wel irritant als er telkens 's nachts naast je hoofd je telefoon oplicht. Iemand een oplossing?
Ik weet niet of het eenvoudig is om te testen maar kwaliteit van telefoongesprek zou ik ook graag willen weten of het goed duidelijk, helder is voor de beide kant. ps. Ik heb geen probleem mee als je custom rom zou gebruiken zolang je het laat weten 
Kiswum schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:32:
[...]
[...]
Bedankt! Het is altijd fijn als mijn reviews in de smaak vallen.
Alle benchmarks zijn uitgevoerd. De midrange SD 712, komt grotendeels ove
reen met de performance van de Xiaomi Mi 6 met een SD 835 cpu. Dat is het topmodel van 2 jaar geleden.
Momenteel ben ik bezig om de camera tot het uiterste te testen en het testen van games + speakers zal vanavond ook starten.
Ik ben alvast accessoires aan het bestellen voor deze telefoon die ik wil kopen. Ik vroeg me daarbij af of het scherm van die afgeronde randen heeft die het lastig maken om goed een (tempered glass) screen protector aan te brengen? Bij andere recente telefoons zorgen dergelijke rondingen er voor dat de protector niet aan het glas blijft kleven aan de randen. Zelfs bij niet al te extreme rondingen is dit al een probleem (dus niet enkel bij 'gebogen' schermen zoals die Samsung galaxy S edge modellen). Iemand die ervaring heeft of hier mee inzicht in kan geven?
Even kijken in het accessoire topiciLaurens schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:04:
Ik ben alvast accessoires aan het bestellen voor deze telefoon die ik wil kopen. Ik vroeg me daarbij af of het scherm van die afgeronde randen heeft die het lastig maken om goed een (tempered glass) screen protector aan te brengen? Bij andere recente telefoons zorgen dergelijke rondingen er voor dat de protector niet aan het glas blijft kleven aan de randen. Zelfs bij niet al te extreme rondingen is dit al een probleem (dus niet enkel bij 'gebogen' schermen zoals die Samsung galaxy S edge modellen). Iemand die ervaring heeft of hier mee inzicht in kan geven?
Ik heb een goed passende screenprotector erop zitten, janvanduschoten in "[Xiaomi Mi 9] Accessoires topic"
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Is al een tijdje gaande op Xiaomi telefoons, de Pocophone F1 gaf dezelfde melding op een Ford Fiesta mk7 2011.luuk.luuk schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:32:
Iemand toevallig ook hetzelfde probleem en hopelijk oplossing? Ik heb in combinatie met een Volvo V40, geeft mijn auto aan dat er geen bereik is (noodoproep alleen) is terwijl dit in werkelijkheid wel zo is. Kan gewoon bellen etc, maar blijft die melding geven.
Mi 9 gaf ook diezelfde melding als de Pocophone, geen problemen met Oneplus en S10+.
Handmatig bellen werkt dan wel weer, maar dan is het hele hands free idee weg.
Dit probleem speelt al langer dan een half jaar, een van de redenen waardoor ik het toestel retour gestuurd heb.
Beetje moe van alle bugs van Xiaomi.
Is het niet het bluetooth dan wel de notificatie icoontjes in de statusbalk.
Fingerprint icoon die te gevoelig staat, staat er tijdens een autorit continu op.
[ Voor 22% gewijzigd door Bassbounce op 23-04-2019 22:47 ]
Tijd voor een andere auto... Golf 7 geen enkel probleem. Zowel Android Auto als normaal handsfree BTBassbounce schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:39:
[...]
Is al een tijdje gaande op Xiaomi telefoons, de Pocophone F1 gaf dezelfde melding op een Ford Fiesta mk7 2011.
Mi 9 gaf ook diezelfde melding als de Pocophone, geen problemen met Oneplus en S10+.
Handmatig bellen werkt dan wel weer, maar dan is het hele hands free idee weg.
Dit probleem speelt al langer dan een half jaar, een van de redenen waardoor ik het toestel retour gestuurd heb.
Beetje moe van alle bugs van Xiaomi.
Is het niet het bluetooth dan wel de notificatie icoontjes in de statusbalk.
Fingerprint icoon die te gevoelig staat, staat er tijdens een autorit continu op.
.
Ik herken het verhaal ook niet. Ik heb een achteraf inbouw JVC toestel en geen problemen met de Pocophone of mijn Mi9, werken beide probleemloos.
Lijkt me een software dingetje (oud?) van de auto.
Lijkt me een software dingetje (oud?) van de auto.
Lijkt mij een probleem met de autoradio i.c.m. de gebruikte SD chips. In het verleden waren er veel problemen met de MediaTek chips i.c.m. het bluetooth protocol die autoradio's gebruiken en nu lijkt het dus ook bij de nieuwste SD chips te zijn.
Een autoradio van 2014 of ouder, kan daardoor dus al te oud zijn, vooral als er geen updates meer voor uitkomen. Ik zou zeggen, probeer alvast in het Android auto topic rond te kijken. Een autoradio die native met Android draait, is echt een verademing in vergelijking met de originele autoradio's. Vooral de navigatie is ideaal met de lokale mappen en je favoriete navigatie app.
Een autoradio van 2014 of ouder, kan daardoor dus al te oud zijn, vooral als er geen updates meer voor uitkomen. Ik zou zeggen, probeer alvast in het Android auto topic rond te kijken. Een autoradio die native met Android draait, is echt een verademing in vergelijking met de originele autoradio's. Vooral de navigatie is ideaal met de lokale mappen en je favoriete navigatie app.
Ik heb in mijn peugeot 108 ook nergens last van.
Dit was anders toen ik de oneplus 6t nog had 2 maanden terug. Dus ik ben er blij mee!
Dit was anders toen ik de oneplus 6t nog had 2 maanden terug. Dus ik ben er blij mee!
Auto doet het nog prima, heeft exact hetzelfde probleem in een Volo Fm uit 2018.wackidth schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:00:
[...]
Tijd voor een andere auto... Golf 7 geen enkel probleem. Zowel Android Auto als normaal handsfree BT
Owww Volvo.... Dan zou ik een Nokia nemen... 😂.Bassbounce schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:56:
[...]
Auto doet het nog prima, heeft exact hetzelfde probleem in een Volo Fm uit 2018.
En wat betreft fp icoontje dat is uit te schakelen in de beta versie van MIUI dus zal met een volgende update meekomen.
.
Ik heb mijn oog laten vallen op de SE variant als opvolger van mijn LG G6.
Als ik hier de Nova Launcher op installeer, heb ik dan wel gewoon de notifications in de bovenbalk?
En hoe werkt dit i.c.m. de notch? Wordt die herkent door de Launcher/Android an sich?
Als ik hier de Nova Launcher op installeer, heb ik dan wel gewoon de notifications in de bovenbalk?
En hoe werkt dit i.c.m. de notch? Wordt die herkent door de Launcher/Android an sich?
Dat is een UI dingetje, de launcher veranderen help dan niet. Deze "UI keuze" schijnt bewust te zijn, maar als je je toestel unlocked dan kun je er een custom ROM van bijvoorbeeld xiaomi.eu op zetten, daar heb je "gewoon" je notificaties weer.Zjoske78 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:11:
Ik heb mijn oog laten vallen op de SE variant als opvolger van mijn LG G6.
Eventueel kun je ook een app zoals https://forum.xda-develop...ication-fix-mi-9-t3918964 gebruiken om toch een redelijke weergave te krijgen. Het schijnt ook in een (volgende?) update te zitten, maar uiteraard geen enkele garantie van mij dat dat zo is
Hardware aan de kant van de auto maakt echt het verschil. In het laatste type Ford Transit met Ford SYNC 3 is Android Auto traag en crasht vaak, maar met een Peugeot 2008 (uit 2019) werkt Android Auto perfect!Kiswum schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:42:
Lijkt mij een probleem met de autoradio i.c.m. de gebruikte SD chips. In het verleden waren er veel problemen met de MediaTek chips i.c.m. het bluetooth protocol die autoradio's gebruiken en nu lijkt het dus ook bij de nieuwste SD chips te zijn.
Versie MIUI 10.2.22.0 stable is uit. OTA release installeren kan door tijdelijk de regio op Italië te zetten. Draait bij mij sinds vandaag zonder problemen. Zitten performance, stability en security verbeteringen in.
Heb deze versie net ook geinstalleerd. Kijken of het standby verbruik al wat beter is geworden.
Daarnaast even de browser, facebook en music apps verwijderd via XiaomiADBFastbootTools. Kwam er vandaag achter dat dat kan zonder unlock!
Daarnaast even de browser, facebook en music apps verwijderd via XiaomiADBFastbootTools. Kwam er vandaag achter dat dat kan zonder unlock!
Mijn automatic brightness werkt in ieder geval weer aardig na de update
Oke raar? Nadat ik geüpdatet had naar de nieuwste via regio Italië, daarna weer terug gezet naar NL.
Keek ik in m'n apps en zag ik ineens enkele apps die ik nooit heb gedownload er tussen staan. Amazon Shopping, Opera, Mi Community etc. Wtf?? Heb ze maar meteen verwijderd maar hier vraag ik toch niet om?
Heb tijdens eerste installatie destijds de advertenties en reclame uitgezet en tot nu nog geen last van gehad zoals het hoort.. maar toen ik dit ineens zag schrok ik wel even..
Meerdere die naar de laatste global versie 10.2.22 hebben geüpdatet last van?
Keek ik in m'n apps en zag ik ineens enkele apps die ik nooit heb gedownload er tussen staan. Amazon Shopping, Opera, Mi Community etc. Wtf?? Heb ze maar meteen verwijderd maar hier vraag ik toch niet om?
Heb tijdens eerste installatie destijds de advertenties en reclame uitgezet en tot nu nog geen last van gehad zoals het hoort.. maar toen ik dit ineens zag schrok ik wel even..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Xiaomi heeft inderdaad regio afhankelijke apps. Zoals je hebt gemerkt zijn het geen system apps, dus je kunt ze gewoon verwijderen.Vis schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:15:
Oke raar? Nadat ik geüpdatet had naar de nieuwste via regio Italië, daarna weer terug gezet naar NL.
Het kan te maken hebben met de regio instellingen, maar het kan ook door de update komen. In mijn review heb ik daar ook iets kort over gezegd:Vis schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:15:
Onder het kopje: Applicaties.Na het updaten van het OS, kwamen namelijk Facebook en Booking.com automatisch mee met die update. Ik weet niet zeker welke apps men nog meer kan verwachten, maar het is niet prettig als er steeds apps automatisch worden mee geïnstalleerd. Dit fenomeen zie ik ook weleens bij Sony en Huawei voorbij komen en komt dus niet alleen maar voor bij Xiaomi toestellen.
productreview: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart review door Kiswum
Ik heb nogal eens dat de telefoon warm wordt als ie in mijn broekzak zit. Als ik hem dan pak is de camera actief. Vanuit het lockscreen is de camera te activeren door onder in de hoek naar links te vegen. Is dit uit te zetten?
Ik krijg het zo snel niet gevonden.
Normaal gesproken staat het onder: Lock screen & password -> Advanced settings -> Pocket mode.coob schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:27:
Ik heb nogal eens dat de telefoon warm wordt als ie in mijn broekzak zit. Als ik hem dan pak is de camera actief. Vanuit het lockscreen is de camera te activeren door onder in de hoek naar links te vegen. Is dit uit te zetten?
Ik zie het echter nu niet in de huidige Weekly rom staan van Xiaomi.eu. Ik weet niet of die feature eruit is gehaald. Ik zal het vanavond op de Mi 6 controleren, die heeft de laatste Weekly Global release met Android 9 erop.
Edit: Ik las het verkeerd, je wil alleen het icoontje weghalen. Volgens mij kan dat niet meer sinds Miui 9. Althans, dat is wat ik online zie staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 26-04-2019 10:41 ]
Ben jij in dienst van tweakers? @Kiswum
Nee, niet in dienst van Tweakers, De Persgroep (of Xiaomi
Waarom denk je dat eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar.
Iemand enig idee waar de settings staan om de limiet op doaming aan/af te zetten/aanpassen ? 
Ik had het ingesteld bij de setup van de Mi9, ben vandaag in Nederland, en je raad het : melding dat ik op men limiet zit die ik ingesteld had, maar nu heb ik ook effectief geen data meer.
Al beetje in de settings etc zitten rondzoeken, maar vind het niet onmiddellijk.
Ik had het ingesteld bij de setup van de Mi9, ben vandaag in Nederland, en je raad het : melding dat ik op men limiet zit die ik ingesteld had, maar nu heb ik ook effectief geen data meer.
Al beetje in de settings etc zitten rondzoeken, maar vind het niet onmiddellijk.
-| Hit it i would ! |-
Bij -> Mobiele netwerken -> Dataroaming. Daar kun je roaming in/uitschakelen voor bepaalde applicaties (echt fijn dat Miui dit heeft).Falcon10 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:42:
Iemand enig idee waar de settings staan om de limiet op doaming aan/af te zetten/aanpassen ?
Omdat je 24/7 paraat lijkt te staan om te reageren in dit topic hahaKiswum schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:39:
[...]
Nee, niet in dienst van Tweakers, De Persgroep (of Xiaomi). Ik werk als IT'er in de zorg.
Waarom denk je dat eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar.
Nee grapje, ik vroeg het me af ivm met je recensie van de telefoon. Bij de op 6t was er een dude die door tweakers gevraagd werd (maar eigenlijk niet echt verstand had ervan). Dus ik vroeg me af of er willekeurig members gevraagd werden, thats all.
Hi!
Vandaag ontving ik mijn inmiddels 6e xiaomi telefoon (MI9 SE). Waar ik altijd goed weggekomen ben met het unlocken van de bootloader en nooit hoefde te wachten, ben ik nu het bokje en heb ik 360 uur aan mijn broek.
Nu ben ik erg gewend om aan de Xiaomi EU rom en geneigd om deze ook nu weer te installeren. Maar om nu 15 dagen te wachten voordat ik deze erop kan zetten gaat mij ook wel wat ver. Immers, ik ben wel een paar dagen bezig om alles te finetunen voor wat betreft apps en instellingen.
Hoe doen jullie dit? Een exacte kopie maken (na finetunen) en terugzetten op de EU rom kan volgens mij niet zonder root. Beginnen jullie helemaal van voor af aan? Erg nieuwsgierig.
Verder was ik aardig verbaasd om geen doorzichtig beschermhoesje te vinden in de doos zoals dit wel het geval was voor de MI8 SE. Ziet er allemaal erg kwetsbaar uit :-) Ik heb een aantal verschillende nu maar direct besteld maar ook dat duurt weer even.
Vandaag ontving ik mijn inmiddels 6e xiaomi telefoon (MI9 SE). Waar ik altijd goed weggekomen ben met het unlocken van de bootloader en nooit hoefde te wachten, ben ik nu het bokje en heb ik 360 uur aan mijn broek.
Nu ben ik erg gewend om aan de Xiaomi EU rom en geneigd om deze ook nu weer te installeren. Maar om nu 15 dagen te wachten voordat ik deze erop kan zetten gaat mij ook wel wat ver. Immers, ik ben wel een paar dagen bezig om alles te finetunen voor wat betreft apps en instellingen.
Hoe doen jullie dit? Een exacte kopie maken (na finetunen) en terugzetten op de EU rom kan volgens mij niet zonder root. Beginnen jullie helemaal van voor af aan? Erg nieuwsgierig.
Verder was ik aardig verbaasd om geen doorzichtig beschermhoesje te vinden in de doos zoals dit wel het geval was voor de MI8 SE. Ziet er allemaal erg kwetsbaar uit :-) Ik heb een aantal verschillende nu maar direct besteld maar ook dat duurt weer even.
Yep, alles van voor afaan instellen. Overigens kan je ook de eerste twee weken er voor kiezen de boel niet optimaal in te stellen en het tijdelijk te doen met de standaardinstellingen. Scheelt weer wat tijd.xon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:36:
Hi!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Haha bedankt!banananas schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:07:
[...]
Omdat je 24/7 paraat lijkt te staan om te reageren in dit topic haha
Nee grapje, ik vroeg het me af ivm met je recensie van de telefoon. Bij de op 6t was er een dude die door tweakers gevraagd werd (maar eigenlijk niet echt verstand had ervan). Dus ik vroeg me af of er willekeurig members gevraagd werden, thats all.
Ik heb een aantal (stuk of 50 topics) in mijn bookmarks staan, hierdoor zie ik nieuwe topics direct als ik mijn bookmarks bekijk: https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks
Voor de Testpanels van Tweakers kun je je over het algemeen inschrijven. Ik schrijf me niet altijd in, maar af en toe heb ik wel geluk met een aantal events. Zo mocht ik als telefoon expert mee naar de Huawei Mate 20 Pro onthulling in Londen. Om de OP 7 te testen, heb ik me overigens direct bij OnePlus ingeschreven als tester. Ik ben benieuwd of ik 1 van de 15 gebruikers ben die het toestel mogen testen. Op dit moment zijn er zo'n 11.000 inschrijvingen.
Maar over het algemeen kan iedereen zich aanmelden voor de testpanels van Tweakers. Je moet vooral geluk hebben om er tussenuit gepikt te worden.
Normaal gesproken zou ik sowieso de Xiaomi.eu rom adviseren, echter vind ik de Weekly Global build inmiddels ook prima. De Mi 9 heb ik volledig op die rom getest en ik merk weinig verschil met de Mi 9 SE (met Xiaomi.eu rom). Alleen de taal in de EU rom is nog nauwelijks aangepast en dat komt doordat die rom er nog niet zo lang voor verkrijgbaar is.xon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:36:
Hi!
Oh ja, ik hoef gelukkig geen 360 uur te wachten, maar kan direct door met unlocken (dit kan ik volgens mij maar 1 keer per maand).
Bij de Global Mi 9 SE die ik heb geopend, zat gewoon een doorzichtig hoesje. Het exemplaar dat ik gebruik, komt van Volks shop. Waar komt jouw smartphone vandaan?
Iemand enig idee waarom de google assistant aan de AI button niet volledig uit te schakelen is? Ook een bug? 2 keer indrukken start nog steeds de google assistant. Ondanks dat ik de actie op none heb gezet
Ik zit al jaren op de EU rom en heb mij nooit verdiept in de Global build. Is die er ook Weekly?!?! Die moet je er zelf opzetten neem ik aan en gaat niet OTA? Benieuwd hoe dat precies werkt.Kiswum schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:53:
[...]
Haha bedankt!
Ik heb een aantal (stuk of 50 topics) in mijn bookmarks staan, hierdoor zie ik nieuwe topics direct als ik mijn bookmarks bekijk: https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks
Voor de Testpanels van Tweakers kun je je over het algemeen inschrijven. Ik schrijf me niet altijd in, maar af en toe heb ik wel geluk met een aantal events. Zo mocht ik als telefoon expert mee naar de Huawei Mate 20 Pro onthulling in Londen. Om de OP 7 te testen, heb ik me overigens direct bij OnePlus ingeschreven als tester. Ik ben benieuwd of ik 1 van de 15 gebruikers ben die het toestel mogen testen. Op dit moment zijn er zo'n 11.000 inschrijvingen.
Maar over het algemeen kan iedereen zich aanmelden voor de testpanels van Tweakers. Je moet vooral geluk hebben om er tussenuit gepikt te worden.
[...]
Normaal gesproken zou ik sowieso de Xiaomi.eu rom adviseren, echter vind ik de Weekly Global build inmiddels ook prima. De Mi 9 heb ik volledig op die rom getest en ik merk weinig verschil met de Mi 9 SE (met Xiaomi.eu rom). Alleen de taal in de EU rom is nog nauwelijks aangepast en dat komt doordat die rom er nog niet zo lang voor verkrijgbaar is.
Oh ja, ik hoef gelukkig geen 360 uur te wachten, maar kan direct door met unlocken (dit kan ik volgens mij maar 1 keer per maand).
Bij de Global Mi 9 SE die ik heb geopend, zat gewoon een doorzichtig hoesje. Het exemplaar dat ik gebruik, komt van Volks shop. Waar komt jouw smartphone vandaan?
Ik was aardig verbaasd dat ik moest wachten de 360 uur. Ik heb echt bakken met (rare) xiaomi punten en zogezegd al meer dan tien jaar xiaomi telefoons maar dat mocht de pret niet drukken en ik moet gewoon wachten.
Wat betreft hoesje...DOM! ik heb gekeken met alles behalve met mijn ogen. Het zat in het kartonnetje die ik eigenlijk altijd dicht laat omdat daar een 1 of ander garantie dingetje inzit. Kortom, ik heb nu 3 hoesjes extra gekocht haha.
Ik heb mijn SE gekocht bij Gearvita. Prima Chinese shop voor (1.5 week terug) die de beste deal had. Hebben een EU prio verzenddienst die het eerst naar Engeland stuurt.
Heb nu één dagje getest met versie 10.2.22 en ben zeer aangenaam verrast. Met de vorige versie had ik laat van hoog standby gebruik. Deze versie heeft daar veel minder laat van. Heb de telefoon gisteren om 17:00 uur van de lader gehaald (100%) en heb nu nog 70% over, met 3 uur SOT. Dit is wel met alleen wifi. Verder niks uitgezet 's nachts.
Nog één kleine irritatie: als mijn telefoon terugschakelt van Android Auto naar de homepage van MIUI dan duurt dat een paar seconden, waarbij ik alleen mijn background zie. Daar valt prima mee te leven
Nog één kleine irritatie: als mijn telefoon terugschakelt van Android Auto naar de homepage van MIUI dan duurt dat een paar seconden, waarbij ik alleen mijn background zie. Daar valt prima mee te leven
Anoniem: 159816
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, en telefoons met notches aan de bovenkant en ronde scherm randen zijn nieuw voor mij. Kan iemand een foto plaatsen van hoe je bijv. een serie bekijkt op zo'n scherm. Wil even zien wat je effectief overhoudt aan beeld.
En ik neem aan dat de meegeleverde 3.5mm adapter een ingebouwde DAC heeft?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-04-2019 17:41 ]
Er zit een DAC in de telefoon zelf en t analoge signaal wordt op de connector gezet.Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:41:
Anoniem: 159816
Mooi, dat is in ieder geval beter dan wat ze bij de iPhone doen. Heb ook eventueel een losse DAC als dat nodig is.Brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:25:
[...]
Er zit een DAC in de telefoon zelf en t analoge signaal wordt op de connector gezet.
Klopt het dat bij de Mi9 se de camera's minder ver uitsteken?
Kan de Mi 9 wederom kopen, echter is de bug met de notificatie icons opgelost?
Het is meer een choice by design als ik het goed heb, standaard nog steeds "even" een notificatie in beeld.Bassbounce schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:12:
Persoonlijk zou ik altijd het toestel unlocken en de Xiaomi.eu ROM erop zetten, die heeft o.a. Normale notificaties linksboven in de balk.
Ik ben nog steeds erg blij met de Mi 9, méér dan prima batterij (imo, gemiddeld 7 uur SOT) en gewoon lekker snel met alles.
Edit: kijk ook even naar de app in de volgende post voor notificaties mocht je niet willen unlocken
Randfiguur in "[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 28-04-2019 13:27 ]
Het scheelt misschien een halve mm, maar het komt nog steeds boven het meegeleverde hoesje uit.Brilsmurfffje schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:12:
Klopt het dat bij de Mi9 se de camera's minder ver uitsteken?
Eigenlijk steekt het dus nog veel te ver uit. Er zijn hoesjes die de camera ook beschermen, meer daarvoor is dan weer voor het accessories topic.
Een week of 4 geleden is dat opgelost in de global weekly build. Het is daardoor niet verplicht om de Xiaomi.eu rom te installeren.Bassbounce schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:12:
[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 28-04-2019 12:31 ]
Zojuist een officiële update gehad naar 10.2.3.0. ik had een issue in 10.2.2.0 met dat niet alle aanslagen aan de rand van het scherm goed werden opgepikt (vooral irritant met typen, de "a" en "l" ontbrak nogal eens, en ook met de hometoets) maar dat lijkt nu verholpen te zijn. Ook de delay tussen wanneer je op delete drukt en je echt letters gaat deleten is nu korter (zoals in stock Android). Maf maar waar 
Notificaties zijn nog steeds verdwenen, helaas. Ook zijn de quick reply notificaties zoals je die van bijvoorbeeld WhatsApp krijgt nog wat rommelig, er lopen wat teksten door elkaar en soms lukt het niet eens om dan een antwoord te typen.
Notificaties zijn nog steeds verdwenen, helaas. Ook zijn de quick reply notificaties zoals je die van bijvoorbeeld WhatsApp krijgt nog wat rommelig, er lopen wat teksten door elkaar en soms lukt het niet eens om dan een antwoord te typen.
Ik heb een vervelend probleem... Geen idee als het specifiek aan de Mi9 gelinkt is, maar de Google Assistant blijft op random momenten openen. Dit lijkt alleen voor te komen in de wagen. Bluetooth aan of uit maakt geen verschil. Iemand een idee?
Heb ik ook. Nog geen oplossing gevonden, wel al zo ver als mogelijk uitgeschakeld. Rete irritantSonnyBBQ schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:04:
Ik heb een vervelend probleem... Geen idee als het specifiek aan de Mi9 gelinkt is, maar de Google Assistant blijft op random momenten openen. Dit lijkt alleen voor te komen in de wagen. Bluetooth aan of uit maakt geen verschil. Iemand een idee?
Niet toevallig een carkit die de Googe Assistent knop indrukt?SonnyBBQ schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:04:
Bij mij wil het maar niet lukken om de ABN Amro wallet (NFC) aan te praat te krijgen bij een contactloos pinautomaat. Dit is toch teleurstellend omdat dit een feature is die ik veel gebruikte in mijn vorige telefoon. Heeft iemand wel geluk had met het gebruik van NFC voor betaalverkeer?
Neen, het toestel zit vrij los in een bekerhouder. En de knop komt nergens in de buurt.janvanduschoten schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:46:
[...]
Niet toevallig een carkit die de Googe Assistent knop indrukt?
Dacht ook dat misschien de cover wat vast rond het toestel zat. Integendeel eigenlijk. De standaardcover is zeer los aan de zijkanten. Maar zelfs zonder cover blijft dit probleem. Het lijkt echt iets softwarematig.
Kijk even in het menu onder [Netwerk] (ik heb alles op Nederlands staan en de Xiaomi.eu ROM, dus kan het iets afwijken) > ....Meer>Beveiligde element positie > kiezen voor HCE WalletiLaurens schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:50:
Bij mij wil het maar niet lukken om de ABN Amro wallet (NFC) aan te praat te krijgen bij een contactloos pinautomaat. Dit is toch teleurstellend omdat dit een feature is die ik veel gebruikte in mijn vorige telefoon. Heeft iemand wel geluk had met het gebruik van NFC voor betaalverkeer?
Dat zou het probleem moeten verhelpen, werkt bij mij bij de Rabobank
Ah, dan is het wel bijzonder. Ik heb het probleem zelf nog nooit gehad. Ik druk heel af en toe eens de knop in als ik de power knop indruk, verder alleen bewust als ik het wil.SonnyBBQ schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:13:
[...]
Neen, het toestel zit vrij los in een bekerhouder. En de knop komt nergens in de buurt.
Dacht ook dat misschien de cover wat vast rond het toestel zat. Integendeel eigenlijk. De standaardcover is zeer los aan de zijkanten. Maar zelfs zonder cover blijft dit probleem. Het lijkt echt iets softwarematig.
[ Voor 161% gewijzigd door janvanduschoten op 29-04-2019 13:23 ]
Werkt bij mij ook bij Rabo. Ik zit op de stock romjanvanduschoten schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:19:
[...]
Kijk even in het menu onder [Netwerk] (ik heb alles op Nederlands staan en de Xiaomi.eu ROM, dus kan het iets afwijken) > ....Meer>Beveiligde element positie > kiezen voor HCE Wallet
Ik begin de batterij wel erg matig te vinden. Heeft iemand nog wat tips om de batterijduur te verlengen?
En wat is matig ?Waliwal schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:33:
Ik begin de batterij wel erg matig te vinden. Heeft iemand nog wat tips om de batterijduur te verlengen?
Ik was gewend aan 3 á 4 uur met m'n oude telefoon, zit nu op circa 7 uur SOT. Dus bij mij is het (vind ik) niet matig.
Zie je ook wat er veel batterij verbruikt?
7u SOT is ook helemaal niet slecht he.
Lijkt wel dat er verschillen zitten bij de globale tov EU rom, niet?
Lijkt wel dat er verschillen zitten bij de globale tov EU rom, niet?
Ik ben razend benieuwd hoe de Mi 9 SE verhoud ten opzichte van de S9 (of zelfs S8 welke ik nu in bezit heb). Wat zijn je ervaringen tot nu toe?Kiswum schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:31:
Ik zal het morgen meteen uitproberen! Thanks voor de tip, dit had ik zelf dus nooit bedacht met zo'n obscure setting!janvanduschoten schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:19:
[...]
Kijk even in het menu onder [Netwerk] (ik heb alles op Nederlands staan en de Xiaomi.eu ROM, dus kan het iets afwijken) > ....Meer>Beveiligde element positie > kiezen voor HCE Wallet
Met 1 zoekopdracht naar Rabobank of ABN kwam je overigens wel snel op het juiste antwoordiLaurens schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:18:
[...]
Ik zal het morgen meteen uitproberen! Thanks voor de tip, dit had ik zelf dus nooit bedacht met zo'n obscure setting!
Tot op heden wordt er niet warm of koud van. Een goede accu moet voor mij minimaal 1,5 dag meegaan en het liefst 2 dagen met 4-5 SOT. Het verbruik is zeer persoonlijk en kan dus voor iedereen enorm verschillen. Ik merk hier en op de FB pagina, dat het verbruik van de accu nauwelijks zakt als je hem aan het werk zet. Dus of je 6 uur lang muziek streamt met het scherm aan of in totaal 3 uur social media checkt, dat lijkt niet enorm veel uit te maken. Aan het einde van de dag zit je toch vaak op zo'n 30%.PlayerGoods schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:04:
[...]
Ik ben razend benieuwd hoe de Mi 9 SE verhoud ten opzichte van de S9 (of zelfs S8 welke ik nu in bezit heb). Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Dit merkte ik ook zo bij de OP6 en Mi9. De S9 is minder zuinig en verbruikt bij stilstand ook vele percentages als die niet wordt gebruikt. Hij ligt momenteel namelijk niets te doen, terwijl ik de Mi 9 SE aan het testen ben. Ondanks dat, is de accu na enkele dagen leeg, terwijl wifi uit staat en er slechts een simkaart in zit.
Maar goed, de SE is in de praktijk een redelijk gemiddelde accu die 1 dag mee zal gaan bij de meeste gebruikers. Dagelijks opladen is noodzakelijk, tenzij je voor de volgende dag een powerbank op zak houdt.
Statische benchmark gegevens van mijn FB groep:

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 29-04-2019 20:03 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
@Brilsmurfffje ik zag je reactie in het Levertijden & Prijzen topic.Brilsmurfffje schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:26:
Gister de Mi9SE 128GB besteld bij honorbuy en die is vandaag verstuurd met DHL vanuit Trieste Italië dus geen gezeur met de douane, hopelijk versturen ze aangetekend want hier in het gebouw raken weleens pakketjes zoek.
Wat heeft je doen besluiten om voor de SE variant te kiezen i.p.v. de "normale" Mi 9?
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Na instellen HCE werkt bij mij contactloos betalen nu ook! Initieel stond deze op 'Rabo Wallet', maar dat werkte dus niet.
Ik wilde nog een paar screenshots plaatsen van mijn batterij test van afgelopen weekend, maar krijg het niet voor elkaar om een screenshot via google photo te linken. Dit waren de gegevens:
6:40 SOT, 1 dag 17 uur van de lader en nog 22% over. Niet verder getest omdat ik op dat moment ergens in de auto naar toe moest en daarvoor de telefoon gebruikt/opgeladen heb (Android Auto). Toch een prima standby tijd! Overigens: deze test was alleen met wifi. Zal morgen een keer testen met 4G. Verwacht daar beduidend slechtere standby tijd.
Dit is dus met versie 10.2.22.0.
heb de volgende versies gehad:
10.2.22.0: prima standby tijd
10.2.17.0: droevige standby tijd (vooral android system neemt tot 1/3 van het batterijverbruik in beslag)
10.2.15.0: minder standby tijd, wat ik toen nog aan de launcher (microsoft launcher) toeschreef
10.2.12.0: versie waarmee ik de telefoon kreeg. Veel beter standby gebruik dan de volgende twee versies.
Ik wilde nog een paar screenshots plaatsen van mijn batterij test van afgelopen weekend, maar krijg het niet voor elkaar om een screenshot via google photo te linken. Dit waren de gegevens:
6:40 SOT, 1 dag 17 uur van de lader en nog 22% over. Niet verder getest omdat ik op dat moment ergens in de auto naar toe moest en daarvoor de telefoon gebruikt/opgeladen heb (Android Auto). Toch een prima standby tijd! Overigens: deze test was alleen met wifi. Zal morgen een keer testen met 4G. Verwacht daar beduidend slechtere standby tijd.
Dit is dus met versie 10.2.22.0.
heb de volgende versies gehad:
10.2.22.0: prima standby tijd
10.2.17.0: droevige standby tijd (vooral android system neemt tot 1/3 van het batterijverbruik in beslag)
10.2.15.0: minder standby tijd, wat ik toen nog aan de launcher (microsoft launcher) toeschreef
10.2.12.0: versie waarmee ik de telefoon kreeg. Veel beter standby gebruik dan de volgende twee versies.
Hoofdzakelijk dat ik niet zoveel geld aan een telefoon wilde uitgeven. Verder vind ik het mooi meegenomen dat de mi9 se wat compacter is. Gaat hij toch makkelijker in je broekzak. Verder wel veel van de mi9 features zoals camera's, scherm en fingerprint reader onder het schermRuiten_Wisser schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:32:
[...]
@Brilsmurfffje ik zag je reactie in het Levertijden & Prijzen topic.
Wat heeft je doen besluiten om voor de SE variant te kiezen i.p.v. de "normale" Mi 9?
Damn, toch wel echt een groot verschil met de mi9. Had gedacht of eigenlijk gehoopt dat de se hetzelfde of beter zou zijn.
Kiswum schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:50:
[...]
Met 1 zoekopdracht naar Rabobank of ABN kwam je overigens wel snel op het juiste antwoord
[...]
Tot op heden wordt er niet warm of koud van. Een goede accu moet voor mij minimaal 1,5 dag meegaan en het liefst 2 dagen met 4-5 SOT. Het verbruik is zeer persoonlijk en kan dus voor iedereen enorm verschillen. Ik merk hier en op de FB pagina, dat het verbruik van de accu nauwelijks zakt als je hem aan het werk zet. Dus of je 6 uur lang muziek streamt met het scherm aan of in totaal 3 uur social media checkt, dat lijkt niet enorm veel uit te maken. Aan het einde van de dag zit je toch vaak op zo'n 30%.
Dit merkte ik ook zo bij de OP6 en Mi9. De S9 is minder zuinig en verbruikt bij stilstand ook vele percentages als die niet wordt gebruikt. Hij ligt momenteel namelijk niets te doen, terwijl ik de Mi 9 SE aan het testen ben. Ondanks dat, is de accu na enkele dagen leeg, terwijl wifi uit staat en er slechts een simkaart in zit.
Maar goed, de SE is in de praktijk een redelijk gemiddelde accu die 1 dag mee zal gaan bij de meeste gebruikers. Dagelijks opladen is noodzakelijk, tenzij je voor de volgende dag een powerbank op zak houdt.
Statische benchmark gegevens van mijn FB groep:
[Afbeelding]
MIUI v10.2.24.0 is nu te installeren:

Mooi, al duurt het lang voor ze de update van meldingen die zichtbaar blijven pushen naar de stable. 
Werkt dit nog niet naar behoren of waarom wachten ze hier zo lang mee?
Edit: Je kan nu ook dat icoontje van fingerprint unlock uitzetten als het scherm uit is.
Werkt dit nog niet naar behoren of waarom wachten ze hier zo lang mee?
Edit: Je kan nu ook dat icoontje van fingerprint unlock uitzetten als het scherm uit is.
[ Voor 22% gewijzigd door frye op 30-04-2019 10:19 ]
Ik heb maar weer een bugreport ingediend, dit keer vanwege het niet volledig kunnen uitschakelen van de AI button. Google assistant blijft popuppen

Ga naar je Instellingen > Geïnstalleerde Applicaties > (rechtsboven in) 3 stipjes > Standaard Appsvirtualjoe schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:47:
Ik heb maar weer een bugreport ingediend, dit keer vanwege het niet volledig kunnen uitschakelen van de AI button. Google assistant blijft popuppen
Kies helemaal onderin " Assistentie en spraakinvoer" en selecteer bij: "App voor assistentie" Geen.
Als goed is moet de AI button niets meer doen
Goeie tip, gelukt!mraggie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:59:
[...]
Ga naar je Instellingen > Geïnstalleerde Applicaties > (rechtsboven in) 3 stipjes > Standaard Apps
Kies helemaal onderin " Assistentie en spraakinvoer" en selecteer bij: "App voor assistentie" Geen.
mraggie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:59:
[...]
Ga naar je Instellingen > Geïnstalleerde Applicaties > (rechtsboven in) 3 stipjes > Standaard Apps
Nu nog even afwachten als dit ook een impact heeft op het random openen van Google Assistant.
Woohoo... gelijk afgezet hier.frye schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:51:
Nog een vraagje. Ik zit voor mijn partner te twijfelen tussen de Samsung S9 (veel korting momenteel) en Xiaomi 9 SE. In verband met updates en het feit dat ze nu ook een Xiaomi heeft, neig ik naar de Xiaomi. Echter, foto's zijn erg belangrijk aangezien we merken dat we de kinderen bijna alleen nog mobiel fotograferen. Heb je inzicht in hoe de camera's zich verhouden, met name bij snel bewegende onderwerpen?Kiswum schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:31:
gr ko
Het is gedeeltelijk een lastige kwestie.pascoa341 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:20:
[...]
Nog een vraagje. Ik zit voor mijn partner te twijfelen tussen de Samsung S9 (veel korting momenteel) en Xiaomi 9 SE. In verband met updates en het feit dat ze nu ook een Xiaomi heeft, neig ik naar de Xiaomi. Echter, foto's zijn erg belangrijk aangezien we merken dat we de kinderen bijna alleen nog mobiel fotograferen. Heb je inzicht in hoe de camera's zich verhouden, met name bij snel bewegende onderwerpen?
gr ko
Ik vind de verbetering in Android beter bij Miui (Xiaomi) dan bij One UI (Samsung). Daarnaast ben ik gecharmeerd van het updatebeleid van Xiaomi.
Ik maak nu zo'n 5-6 jaar louter foto's met mijn mobiel en dit heeft me nooit tegengehouden om voor iets anders te kiezen. Beide telefoons kunnen dat prima aan, maar ik denk dat de 3 camera's een welkome aanvulling zijn voor fotografie, daarin zal Xiaomi winnen. Doordat Xiaomi nu ook nachtmodus in de telefoons heeft zitten, hoef je je niet meer zoveel zorgen over nachtfoto's te maken. Hiermee komt Xiaomi dichterbij de grotere jongens zoals Samsung.
Bij een 1:1 vergelijking zal Samsung vast wel winnen, maar met beide telefoons kun je foto's maken van spelende kinderen / huisdieren. Er zit op beide telefoons ook een functie waarbij je rondom je foto een filmpje maakt. Je kunt achteraf altijd zelf de beste foto kiezen.
Ik ben er zelf nog niet over uit om de S9 te verkopen en zelf ook voor de Mi 9 SE te gaan. Qua snelheid zou ik iets inleveren (processor), maar het gemak zal denk ik wel wat hoger worden.
Nadelen Xiaomi vs Samsung:
Camera die uitsteekt
Notch
Geen irisscanner (face unlock werkt overigens wel in onze regio)
Geen notificatieled
Iets lagere resolutie 1440p vs 1080p
High-end cpu vs Mid-range cpu
Diafragma / lichtinval in de camera
Digitale stabilisatie vs optische stabilisatie
Mono speaker
3,5mm aansluiting
Geen IP waterdichtheid (Wit rigs heeft de Mi 9 getest onder water):
Voordelen Xiaomi vs Samsung:
Lange software ondersteuning
Custom rom's
Groter scherm
Triple camera
Miui vs One UI
Meer werkgeheugen
Goedkoper
Vingerafdrukscanner onder het scherm (kan mooier zijn)
Vlak scherm ipv curved scherm (voor sommige een voordeel)
Kun je mij vertellen wat je bedoelde met het instellen van HCE? ik zit toe zoeken in de menu's maar kan niets vinden.canth schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:47:
Na instellen HCE werkt bij mij contactloos betalen nu ook! Initieel stond deze op 'Rabo Wallet', maar dat werkte dus niet.
Gevonden!
voor andere gebruikers :
Instellingen -> draadloost & Netwerken -> meer -> Positie beveiligd element -> gebruik HCE Wallet.
[ Voor 16% gewijzigd door TomBraamhaar op 01-05-2019 10:52 ]
In de specs op Tweakers staat: Sim2 gedeeld met microSD. Zie: pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Blauw
Lijkt me een foutje bij de specificaties toch? Heb hem zelf besteld en was onder de indruk dat deze geen SD kaart ondersteunde.
Lijkt me een foutje bij de specificaties toch? Heb hem zelf besteld en was onder de indruk dat deze geen SD kaart ondersteunde.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Geen notificatie led?? Ik zie er toch duidelijk wel een.Kiswum schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:09:
[...]
Het is gedeeltelijk een lastige kwestie.
Ik vind de verbetering in Android beter bij Miui (Xiaomi) dan bij One UI (Samsung). Daarnaast ben ik gecharmeerd van het updatebeleid van Xiaomi.
Ik maak nu zo'n 5-6 jaar louter foto's met mijn mobiel en dit heeft me nooit tegengehouden om voor iets anders te kiezen. Beide telefoons kunnen dat prima aan, maar ik denk dat de 3 camera's een welkome aanvulling zijn voor fotografie, daarin zal Xiaomi winnen. Doordat Xiaomi nu ook nachtmodus in de telefoons heeft zitten, hoef je je niet meer zoveel zorgen over nachtfoto's te maken. Hiermee komt Xiaomi dichterbij de grotere jongens zoals Samsung.
Bij een 1:1 vergelijking zal Samsung vast wel winnen, maar met beide telefoons kun je foto's maken van spelende kinderen / huisdieren. Er zit op beide telefoons ook een functie waarbij je rondom je foto een filmpje maakt. Je kunt achteraf altijd zelf de beste foto kiezen.
Ik ben er zelf nog niet over uit om de S9 te verkopen en zelf ook voor de Mi 9 SE te gaan. Qua snelheid zou ik iets inleveren (processor), maar het gemak zal denk ik wel wat hoger worden.
Nadelen Xiaomi vs Samsung:
Camera die uitsteekt
Notch
Geen irisscanner (face unlock werkt overigens wel in onze regio)
Geen notificatieled
Iets lagere resolutie 1440p vs 1080p
High-end cpu vs Mid-range cpu
Diafragma / lichtinval in de camera
Digitale stabilisatie vs optische stabilisatie
Mono speaker
3,5mm aansluiting
Geen IP waterdichtheid (Wit rigs heeft de Mi 9 getest onder water):
[YouTube: Xiaomi Mi 9 Waterproof Test]
Voordelen Xiaomi vs Samsung:
Lange software ondersteuning
Custom rom's
Groter scherm
Triple camera
Miui vs One UI
Meer werkgeheugen
Goedkoper
Vingerafdrukscanner onder het scherm (kan mooier zijn)
Vlak scherm ipv curved scherm (voor sommige een voordeel)
Edit: ow het gaat over de MI9 SE
.
Kon zelf echt niet wennen aan een app drawer loos OS. Heb daarom Evie Launcher geinstalleerd:
https://play.google.com/s...ails?id=is.shortcut&hl=en
Lost direct het probleem op van de apps die je niet kan verwijderen, bij Evie kan je die gewoon verbergen in de launcher, enkel met de search zijn ze dan nog te vinden.
https://play.google.com/s...ails?id=is.shortcut&hl=en
Lost direct het probleem op van de apps die je niet kan verwijderen, bij Evie kan je die gewoon verbergen in de launcher, enkel met de search zijn ze dan nog te vinden.
hier nu sinds een week in het bezit van een mi 9 SE (Global gekocht bij mobiel.nl)
maar dacht ff bootlock eraf
boem 720u (jaw drop) unlock tijd terwijl ik nu al 2 jaar rond loop met xiaomi
nog tips ? youtube / fora zover nog geen echte speed up gevonden
Over 15 dagen heb ik het antwoord voor je. Tot die tijd moet je even wachten of bekijken of je een supermod kan worden op c.mi.com.xtrme schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:45:
hier nu sinds een week in het bezit van een mi 9 SE (Global gekocht bij mobiel.nl)
Ik heb sinds gisteren de Mi 9. Vorige toestel was een S8 maar dit toestel is toch echt wel veel sneller. Wat een verschil.
Ik stuitte vanavond wel op een fout/bug.. Ik heb vanmiddag gebeld met een headset (Apple Earpods en verloopje van 3.5mm naar USB-C. Zojuist werd ik weer gebeld, nu zonder aangesloten headset, en toen was het geluid erg zacht. Leek zelfs alsof er meer geluid uit de achterkant kwam dan uit de speaker bij het oor. Toen het toestel opnieuw opgestart en nu lijkt het verholpen.
Is dit een bekend probleem?
Ik stuitte vanavond wel op een fout/bug.. Ik heb vanmiddag gebeld met een headset (Apple Earpods en verloopje van 3.5mm naar USB-C. Zojuist werd ik weer gebeld, nu zonder aangesloten headset, en toen was het geluid erg zacht. Leek zelfs alsof er meer geluid uit de achterkant kwam dan uit de speaker bij het oor. Toen het toestel opnieuw opgestart en nu lijkt het verholpen.
Is dit een bekend probleem?
Ik heb het toestel sinds vandaag en er viel me iets op. Als ik de assistent knop instel dat hij bij lang indrukken de camera start is dit een versie van de camera app met minder functies dan degene die je krijgt als je op het icoontje drukt. Hebben anderen dit ook?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heb meerdere posts gezien op XDA dat je een oudere versie van de Mi-flashtool kan gebruiken om de 360 uren-blokkade te omzeilen.Kiswum schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:42:
[...]
Over 15 dagen heb ik het antwoord voor je. Tot die tijd moet je even wachten of bekijken of je een supermod kan worden op c.mi.com.
Mocht je weten om welke versie het gaat, dan kan ik bekijken of ik die oude versie nog heb om te uploaden zodat iemand het kan testen voor zichzelf.Ri4dh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:51:
[...]
Heb meerdere posts gezien op XDA dat je een oudere versie van de Mi-flashtool kan gebruiken om de 360 uren-blokkade te omzeilen.
Las het ook, hier vind je meer info:Kiswum schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:21:
[...]
Mocht je weten om welke versie het gaat, dan kan ik bekijken of ik die oude versie nog heb om te uploaden zodat iemand het kan testen voor zichzelf.
https://forum.xda-develop...ader-immediately-t3926424
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ben toch wel tevreden over de accu van de mi9SE, volledig opgeladen:
4:35 SOT
48 uur op de accu
Hoofdzakelijk gebruik gemaakt van 4g en in de avonden en gedurende de nacht op de wifi
Grootgebruiker onder de apps is Whatsapp die 24% gebruikt heeft om een hele chatbackup terug te zetten van 1.5GB
4:35 SOT
48 uur op de accu
Hoofdzakelijk gebruik gemaakt van 4g en in de avonden en gedurende de nacht op de wifi
Grootgebruiker onder de apps is Whatsapp die 24% gebruikt heeft om een hele chatbackup terug te zetten van 1.5GB
[ Voor 23% gewijzigd door Brilsmurfffje op 03-05-2019 11:04 ]
Helaas sinds vandaag last van Xiaomi ads. Kan ik dit uitzetten? Doe hem anders weg, omdat hij compleet onbruikbaar wordt...
Zeker, zie hierjannesbeterams schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:53:
Helaas sinds vandaag last van Xiaomi ads. Kan ik dit uitzetten? Doe hem anders weg, omdat hij compleet onbruikbaar wordt...
Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic