Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Floddertje_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:01:
Ik heb een Xiaomi Redmi 9 telefoon, is dat nou weer wat anders dan de Mi 9? Anyhow, hij draait op MIUI 12.0.2. Ik heb het volgende probleem: als ik een telefoongesprek voer, hoort degene met wie ik praat mij na ca. 5 minuten niet meer. Het is dus niet zo dat de hele verbinding verbroken wordt, maar na een minuut of vijf hoor ik ineens die ander ‘hallo, hallo, ben je daar nog?’ zeggen, terwijl ik die persoon de hele tijd gewoon nog kan horen. Super irritant, te meer omdat ik ook de simkaart van mijn werk in mijn telefoon heb en dit dus ook heb tijdens zakelijke gesprekken.

Ik heb een keer gechat met een Nederlandse helpdeskmedewerker van Xiaomi, die kende die probleem niet, maar op internet lees ik allemaal internationale reacties van mensen die dit probleem ook hebben. Niet alleen die met een Redmi 9, sommigen zeggen dat het probleem opgelost was met een update van MIUI. Maar wanneer komt die update hier eindelijk eens?! Aan de andere kant van de wereld hebben ze die update een jaar geleden al gekregen! Die helpdeskjongen zei dat die elk moment kan komen, maar dat is al weken geleden. (Ik heb de optie ‘receive updates early’ al ingesteld.)

Als tijdelijke oplossing moest ik mijn SIM-kaarten op 3G zetten, maar om de haverklap staat die setting daar niet meer op, dus dat schiet ook niet op. Ik weet ook niet of dat dit probleem daadwerkelijk oplost, zo vreselijk veel bel ik nou ook weer niet namelijk, maar een telefoon waar je niet fatsoenlijk mee kunt bellen is wel erg irritant.

Herkent iemand dit probleem? Zijn er misschien ook andere oplossingen voor? Of weet iemand wanneer er een update van MIUI komt hier in Nederland?
De Redmi en Mi telefoon zijn niet hetzelfde - ik weet niet of er een Redmi 9 topic is maar de hardware is iig compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:32:
[...]

De Redmi en Mi telefoon zijn niet hetzelfde - ik weet niet of er een Redmi 9 topic is maar de hardware is iig compleet anders.
Ik kon geen topic vinden over de Redmi 9, wel over de Redmi Note 9, maar dat is ook weer wat anders, volgens mij. Maar dit belprobleem van mij is volgens mij een softwareprobleem, niet een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Goedemorgen, ik krijg sinds vanmorgen constant pop ups Google is gestopt, de pop ups verdwijnt voordat ik er iets mee kan. Meer mensen hier last van? En iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
baca schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:21:
Goedemorgen, ik krijg sinds vanmorgen constant pop ups Google is gestopt, de pop ups verdwijnt voordat ik er iets mee kan. Meer mensen hier last van? En iemand al een oplossing gevonden?
Hier een zelfde soort probleem met mijn Oppo Find X2 pro. Google crasht sinds vandaag. App is 11juni nog geüpdatet. Ligt dus waarschijnlijk aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:23

Frituurman

Mjam!

Mijn vrouw had hetzelfde, ook sinds vanochtend op een Poco F1. Playstore verwijderen en de melding is weg.

Op mijn Xiaomi en Huawei P30 nog geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Frituurman op 22-06-2021 07:30 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Playstore kan ik niet verwijderen? Wel cache gewist en updates verwijderd. Pop ups blijven komen, heel irritant. Ik heb overigens de mi 9t pro.

Iemand nog een oplossing?

Aanvulling:
Kan de Google app en Google assistent ook niet openen

[ Voor 17% gewijzigd door baca op 22-06-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ja hier ook op de Mi 9.

Herstart etc helpt niet. Dat ze maar snel met een fix komen want typen werkt ook niet zo met die pop-up onderin beeld.. 😩

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:23

Frituurman

Mjam!

baca schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:45:
Playstore kan ik niet verwijderen? Wel cache gewist en updates verwijderd. Pop ups blijven komen, heel irritant. Ik heb overigens de mi 9t pro.

Iemand nog een oplossing?

Aanvulling:
Kan de Google app en Google assistent ook niet openen
Sorry.. mijn vrouw verkeerd begrepen. Ze heeft via de Playstore de app 'Google' verwijderd.

Op je profiel klikken in de playstore rechtsboven in beeld, dan naar Apps en apparaat beheren --> Tabblad Beheren --> Google zoeken in het lijstje en verwijderen.

Succes!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Zelfde hier, tot nu toe nog niks kunnen vinden wat het oplost

EDIT: via deze weg van @Frituurman -> Op je profiel klikken in de playstore rechtsboven in beeld, dan naar Apps en apparaat beheren --> Tabblad Beheren, zag ik dat er voor mij 7 updates klaar stonden. Toen ik deze heb geïnstalleerd was het issue weg. Daar zaten een paar Google apps tussen, maar niet de 'Google' app die in de melding stond..

[ Voor 33% gewijzigd door TheDude84 op 22-06-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Google app niet verwijderd maar de updates wel, dat lijkt te helpen, pop ups zijn weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
wie kan mij helpen.....ik zou graag 2 of 3 bluetooth verbindingen willen maken maar weet de instellingen ???

wie weet dat wel...alvast bedankt vd moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
Heeft iemand het al aangedurfd om Miui 12.5.1 te installeren? Op andere modellen schijnt het nog niet zo geweldig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

wortelsoft schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:37:
Heeft iemand het al aangedurfd om Miui 12.5.1 te installeren? Op andere modellen schijnt het nog niet zo geweldig te werken.
Ik krijg hem zojuist ook aangeboden. Kan ik beter wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
Vis schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:12:
[...]

Ik krijg hem zojuist ook aangeboden. Kan ik beter wachten?
Ik weet het niet, ik heb nog geen ervaringen erover gelezen op de Mi9. Ik ben nu op vakantie dus doe het maar even niet. Wel lastig voor de inner nerd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:26
@wortelsoft @Vis Hier geïnstalleerd op 9SE, maar de grootste verandering die ik zie is dat het lettertype in de statusbalk is veranderd.
Werkt prima hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Nou toch maar geïnstalleerd dan, maar had beter niet kunnen doen want gebaren navigatie werkt nu niet meer. Kan het wel selecteren maar werkt daarna niet.

Zit ik nu dus weer met die fysieke knoppen onderin 😔 hopelijk snel een fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vis schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:24:
Nou toch maar geïnstalleerd dan, maar had beter niet kunnen doen want gebaren navigatie werkt nu niet meer. Kan het wel selecteren maar werkt daarna niet.

Zit ik nu dus weer met die fysieke knoppen onderin 😔 hopelijk snel een fix
Je gebruikt waarschijnlijk een andere launcher? De gestures werken wel met de stock launcher, geen andere. (bij mij, custom rom)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

janvanduschoten schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk een andere launcher? De gestures werken wel met de stock launcher, geen andere. (bij mij, custom rom)
Ah ja dat is het probleem. Gebruik de Poco launcher.. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Heeft de update ook het always on display en wallpaper aangepast? Mijn moeder snapte er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb een mi 9 met MIU 12.5.1.0 Global met als laatste de beveiligingsupdate van 2021-06-01. Is de ondersteuning van de mi 9 al gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn mi 9 lite heeft de beveiligingsupdate van 1 juli 2021 gekregen en daarna niets meer.
Het toestel valt volgens Xiaomi zelf in het 3 maandelijkse update programma.
Dat is blijkbaar een loze uitspraak geweest.
Het is best een fijn toestel, met Blokada en Nova launcher werkt het prima naar mijn zin.
Maar qua beveiligingsupdates valt het me eerlijk gezegd behoorlijk tegen.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03-2024

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
R-v-R schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:04:
Mijn mi 9 lite heeft de beveiligingsupdate van 1 juli 2021 gekregen en daarna niets meer.
Het toestel valt volgens Xiaomi zelf in het 3 maandelijkse update programma.
Dat is blijkbaar een loze uitspraak geweest.
Het is best een fijn toestel, met Blokada en Nova launcher werkt het prima naar mijn zin.
Maar qua beveiligingsupdates valt het me eerlijk gezegd behoorlijk tegen.
De Mi 9 krijgt nog steeds elk kwartaal een beveiligingsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Zoals gezegd, mijn Mi 9 Lite heeft als laatste beveiliging update die van 1 Juli 2021 terwijl dit toestel in het 3 maandelijkse update programma zit, volgens Xiaomi.
Dat is nu dus bijna 9 maanden geleden.
En ik weet dat andere gebruikers dit ook ervaren met dit toestel.
Zal wel met de Chinese jaartelling te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:18

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

TechPunt.nl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:09:
[...]

De Mi 9 krijgt nog steeds elk kwartaal een beveiligingsupdate.
Hmmm, erg interessante uitspraak, benieuwd waar dit op is gebaseerd. Hier een Mi 9, waarop ook MIUI Global 12.5.1 draait, maar de laatste Android security update is van 2021-05-01. :X

Net aan 2 jaar support gehaald.... :/

[ Voor 5% gewijzigd door TTommie op 29-03-2022 11:10 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 21:33
Even nagekeken en mijn MI 9 met MIU 12.5.1.0 Global heeft ook de laatste beveiligingsupdate van 2021-06-01.

Dus het lijkt er toch op dat de ondersteuning niet voldoet aan wat Xiaomi zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Even ter info: Android patches en Miui updates zijn niet altijd hetzelfde. Je kunt dus best wel een security patch van 2021 hebben een een firmware update van Miui die uit maart 2022 komt.

Check hier of je de nieuwste versie draait:
https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1700361

Helaas stamt de laatste update van de Mi 9 uit juni 2021. Dat was 2 jaar na de EU release.
https://c.mi.com/thread-3760757-1-0.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 21:33
OK, volgens die link is er inderdaad een nieuwere MIUI update, inclusief een nieuwe security patch... die via OTA verkrijgbaar moet zijn.
Maar ik krijg geen OTA binnen. Updater cache leeg gemaakt, updates zoeken, laatste pakket downloaden. Niets werkt. Wat kan ik nog proberen?
So, it's time for your system to get updated. If you are using recent Global Stable ROM then you will get the OTA update.
If you’re using Custom Stable ROM or China Developer ROM, then perform clean upgrade via Fastboot update.
The latest MIUI 12 Global EEA Stable ROM V12.5.2.0.RFAEUXM for Xiaomi Mi 9 is released.
Don’t forget to backup your data before flashing.

MIUI 12 Global EEA Stable V12.5.2.0.RFAEUXM Full Changelog:

System
Updated Android Security Patch to September 2021. Increased system security.
Stable MIUI based on Android 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:18

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Het is best een slecht verhaal. Terwijl de telefoon kwa hardware nog prima is en goed mee kan komen.
Denk je wel weer een tweede keer na voordat je een Xiaomi koopt…

Enige oplossing zal zijn om de vriendjes op https://forum.xda-develop...ecoveries-other-dev.8592/ een bezoek te brengen. In het verleden ook gedaan met andere toestellen en het werkte best aardig. Maar je moet wel altijd goed opletten dat alles werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door TTommie op 29-03-2022 17:58 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-08 21:32
TTommie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:57:
Enige oplossing zal zijn om de vriendjes op https://forum.xda-develop...ecoveries-other-dev.8592/ een bezoek te brengen. In het verleden ook gedaan met andere toestellen en het werkte best aardig. Maar je moet wel altijd goed opletten dat alles werkt.
Dit zou ik zeker aanraden. Draai al sinds het begin Crdroid en de snelheid en batterijduur is veel beter dan stock. Ook maandelijkse updates en zit nu ook al gewoon op Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Na ruim 10 maanden nog geen enkele "driemaandelijkse" update voorbij zien komen.
Zoveel zijn de toezeggingen van Xiaomi over hun update beleid dus blijkbaar waard.
Het is mijn eerste toestel van dit merk en dus ook meteen de laatste. Jammer, want qua hardware en gebruikerservaring bevalt het toestel me prima.
Maar zo af en toe een security update vind ik toch wel belangrijk, net zoals de betrouwbaarheid van toezeggingen.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic