Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:25
...

[ Voor 99% gewijzigd door soskes op 03-04-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:38:
Weg want te fel op in gegaan - en niet goed gelezen wie wat gezegd heeft.

Bottom line: Chinese laders kunnen prima zijn. Let op wat je koopt.
Er valt niet veel aan te controleren. Alle verkopers roepen dat het origineel is.

Ik sorteer altijd op het aantal orders en als de reviews goed zijn (voor wat het waard is) dan koop ik daar. Toe nog toe heb ik nog weinig slechte ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

AJJAD schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:22:
[...]

Er valt niet veel aan te controleren. Alle verkopers roepen dat het origineel is.

Ik sorteer altijd op het aantal orders en als de reviews goed zijn (voor wat het waard is) dan koop ik daar. Toe nog toe heb ik nog weinig slechte ervaringen
Veel grote fabrikanten hebben eigen shops op Ali. Dan weet je waar je aan toe bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
Ik heb sinds enkele maanden het probleem dat de bluetooth verbinding met mijn horloge verbreekt. Het vreemde is dat dit altijd in de nacht gebeurd omdat dan waarschijnlijk de telefoon enkele uren niet gebruikt wordt. Het vervelende is dat als ik 's ochtends de horloge verbind, hij netjes verbonden is maar ik geen notificaties meer op de watch binnenkrijg. Alleen als ik de telefoon herstart werkt alles weer.

Het probleem zit in de telefoon want tijdens sporten verliest mijn headset soms ook verbinding, dus het zit niet in de horloge.

Wat ik reeds gedaan heb:
- Andere ROM erop gezet. Hierbij is de telefoon dus helemaal leeg gehaald dus opnieuw begonnen. 2x gedaan.
- Verschillende AVRCP bluetooth versies geprobeerd.
- Galaxy Wearable app battery saver op no restrictions gezet.
- App op autostart gezet.

Heeft iemand nog een idee? Ik was erg tevreden over het toestel, tot dit gezeik begon :(

[ Voor 43% gewijzigd door Thoit op 07-04-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thoit schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:29:
Ik heb sinds enkele maanden het probleem dat de bluetooth verbinding met mijn horloge verbreekt. Het vreemde is dat dit altijd in de nacht gebeurd omdat dan waarschijnlijk de telefoon enkele uren niet gebruikt wordt. Het vervelende is dat als ik 's ochtends de horloge verbind, hij netjes verbonden is maar ik geen notificaties meer op de watch binnenkrijg. Alleen als ik de telefoon herstart werkt alles weer.

Het probleem zit in de telefoon want tijdens sporten verliest mijn headset soms ook verbinding, dus het zit niet in de horloge.

Wat ik reeds gedaan heb:
- Andere ROM erop gezet. Hierbij is de telefoon dus helemaal leeg gehaald dus opnieuw begonnen. 2x gedaan.
- Verschillende AVRCP bluetooth versies geprobeerd

Heeft iemand nog een idee? Ik was erg tevreden over het toestel, tot dit gezeik begon :(
Is er een bepaalde app met het horloge verbonden? Xiaomi heeft nogal aggresieve energiebesparing. Daar kan je vrijwel altijd de oplossing in vinden voor dit soort gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Anoniem: 472287 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:25:
[...]

Is er een bepaalde app met het horloge verbonden? Xiaomi heeft nogal aggresieve energiebesparing. Daar kan je vrijwel altijd de oplossing in vinden voor dit soort gezeik.
Ja, hiervoor gebruik ik de Galaxy Wearable app voor. Was er vergeten bij te zetten dat ik autostart aan heb gezet en battery saver op no restrictions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:49:
[...]

Ja, hiervoor gebruik ik de Galaxy Wearable app voor. Was er vergeten bij te zetten dat ik autostart aan heb gezet en battery saver op no restrictions.
Wat je nog kan proberen om eea uit te sluiten is de app te "locken" in je telefoon.

Linksonder recent apps openen, Galaxy wearable app daar opzoeken, drukken en VASTHOUDEN tot de opties verschijnen, en het slotje kiezen.

Werkt het dan wel, dan wordt hij TOCH nog door een of ander proces/besparing afgesloten zonder het locken dus dan moet je terug de settings induiken (of hem elke keer locken als je je telefoon opnieuw hebt opgestart)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fz_tIL8oT9e2YjvulQ4fGGcJwaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYGFer7eJBgzTjRVhNi0w67T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:55:
[...]

Wat je nog kan proberen om eea uit te sluiten is de app te "locken" in je telefoon.

Linksonder recent apps openen, Galaxy wearable app daar opzoeken, drukken en VASTHOUDEN tot de opties verschijnen, en het slotje kiezen.

Werkt het dan wel, dan wordt hij TOCH nog door een of ander proces/besparing afgesloten zonder het locken dus dan moet je terug de settings induiken (of hem elke keer locken als je je telefoon opnieuw hebt opgestart)

[Afbeelding]
Thanks! Heb hem gelockt, ga het morgenvroeg zien wat het doet. Maar ik ben bang dat het echt in de bluetooth zelf zit i.p.v. de app, want de verbinding is 's ochtens gewoon weg. Overdag heb ik hier nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Thoit schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:04:
[...]

Thanks! Heb hem gelockt, ga het morgenvroeg zien wat het doet. Maar ik ben bang dat het echt in de bluetooth zelf zit i.p.v. de app, want de verbinding is 's ochtens gewoon weg. Overdag heb ik hier nooit last van.
Ik kon me vaag een optie ergens herinneren, die wellicht dit kan veroorzaken. Even gezocht in de opties en probeer de volgende maar eens:

Instellingen - Batterij en Prestaties - Tandwiel Rechtsboven - Slimme Scenario's - Slaapmodus.
Deze uitzetten..
Miui detecteert wanneer u slaapt en schakelt wifi bluetooth etc uit.

Ben benieuwd of t helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LogiZ5500 schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:28:
[...]

Ik kon me vaag een optie ergens herinneren, die wellicht dit kan veroorzaken. Even gezocht in de opties en probeer de volgende maar eens:

Instellingen - Batterij en Prestaties - Tandwiel Rechtsboven - Slimme Scenario's - Slaapmodus.
Deze uitzetten..
Miui detecteert wanneer u slaapt en schakelt wifi bluetooth etc uit.

Ben benieuwd of t helpt!
In de officiele Global rom (dus niet de Xiaomi.EU) kan ik die optie iig nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Anoniem: 472287 schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:49:
[...]

In de officiele Global rom (dus niet de Xiaomi.EU) kan ik die optie iig nergens vinden.
Hmm ik heb inderdaad de Xiaomi.eu ROM erop.
Misschien zit deze optie wel in het Ontwikkelaars menu?
Zou ergens toch de optie moeten zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
LogiZ5500 schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:25:
[...]

Hmm ik heb inderdaad de Xiaomi.eu ROM erop.
Misschien zit deze optie wel in het Ontwikkelaars menu?
Zou ergens toch de optie moeten zijn?!
Heb zojuist zitten zoeken en mis die optie inderdaad ook. Het moet de battery saver zijn, de afgelopen dagen de hele nacht de telefoon op de lader gehad en daarbij vebrak hij 's nachts niet de verbinding. Ben er nog steeds niet achter hoe ik de EU rom erop krijg en hem weer kan locken. Maar hiervoor is een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvantweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Heeft iemand een tip voor een goed adres om een nieuwe achterkantglasplaat voor een MI9 SE te bestellen. Alvast dank,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:45
hansvantweak schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:45:
Heeft iemand een tip voor een goed adres om een nieuwe achterkantglasplaat voor een MI9 SE te bestellen. Alvast dank,
Hans
AliExpress staat er vol mee, kost maar een paar euro zo'n achterkantje zo te zien.
http://tiny.cc/w8v9mz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:45
hansvantweak schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:45:
Hans
Oja, om 'm netjes vast te maken gebruik ik B7000, werkt lekkerder dan dubbelzijdige tape, kan evt. ook weer makkelijk los
http://tiny.cc/2xr9mz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door banananas op 01-05-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 23:45

Snippertje

Light up your life

banananas schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:13:
Ik ben een thema tegen gekomen dat 3 nieuwe fp animaties heeft.

Het thema heet 'blackmode os'.

Stel hem als main thema (en je kan dan alles nog naar wens aanpassen, zoals lockscreen bootanimation etc). De fp animaties van starlight, pulse en rythm veranderen dan in 3nieuwe. Best gaaf moet ik zeggen, en de systeem kleuren zijn niet verkeerd ook!

Gewoon een tip :)
Waar vind ik die :)?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
In de miui theme store

2 van de 3 fp animaties zijn echt nices vergeleken met de saaie miui animaties. Zit ook kleur in :)

[ Voor 23% gewijzigd door banananas op 21-04-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
banananas schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:34:
[...]

In de miui theme store

2 van de 3 fp animaties zijn echt nices vergeleken met de saaie miui animaties. Zit ook kleur in :)
hmm raar, kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Hier ook niet, gewoon stock MIUI hier

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Edit

[ Voor 144% gewijzigd door banananas op 01-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

banananas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:46:
Blackmode OS, developper: Niyaz, gratis, 34mb

Ik vind hem gewoon in de miui theme store..? Raar..
@WilcoD1978 @vandermark

Als je het thema gevonden hebt, dan ziet je fp animatie er stock uit in de settings, maar de daadwerkelijke animatie is veranderd voor die 3
Ik kan hem ook niet vinden. Is er de mogelijkheid te delen oid? Gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Geef me even, ik ga hem zoeken..
Delen vanuit de theme store kan raar genoeg niet. Ik heb wel een idee hoe ik eraan kwam. Ik update deze post en tag jullie dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Heeft het misschien te maken met de regio instelling?
Ik heb die van mij gewoon op Nederland staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Edit

[ Voor 138% gewijzigd door banananas op 01-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:58:
@WilcoD1978 @vandermark @Snippertje

Gevonden!

http://zhuti.xiaomi.com/d...3d-465e-a2a2-120bd6791abe

Dan zijn de starlight, rythm en pulse fp animaties veranderd. Niet in de settings maar wel de daadwerkelijke fp animatie.

Daarbuiten is het ook echt een prima thema!
Je link werkt in de browser wel maar in Themes kan hij hem niet vinden. Kan 'm dus niet installeren helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Edit

[ Voor 94% gewijzigd door banananas op 01-05-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Hier helaas ook niet. Vreemd dit, krijg simpelweg er is geen connectie mogelijk.

Edit: ah zal de download even proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Snippertje op 22-04-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
Even intoetsen in de themes app.

Blackmode os 34mb

Zo heb ik hem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
banananas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:58:
@WilcoD1978 @vandermark @Snippertje

Gevonden!

http://zhuti.xiaomi.com/d...3d-465e-a2a2-120bd6791abe

Dan zijn de starlight, rythm en pulse fp animaties veranderd. Niet in de settings maar wel de daadwerkelijke fp animatie.

Daarbuiten is het ook echt een prima thema!
Als ik je link aanklik op mijn Mi9, opent de themestore met melding: 'Kan geen verbinding maken met het netwerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
vandermark schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:34:
[...]

Als ik je link aanklik op mijn Mi9, opent de themestore met melding: 'Kan geen verbinding maken met het netwerk'
Een latere post van me bevat een mediafire link om te downloaden en te importeren.

Dat moet het toch wel doen lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

April update is er 👍🏼 lang geleden dat ze eens bij waren op dezelfde maand qua updates

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:07:
[...]

Een latere post van me bevat een mediafire link om te downloaden en te importeren.

Dat moet het toch wel doen lijkt me? :P
De telefoon unzipt hem alleen. Importeren kan ik nergens vinden. Ik vind het inmiddels wel genoeg moeite voor wat animaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:34:
[...]

De telefoon unzipt hem alleen. Importeren kan ik nergens vinden. Ik vind het inmiddels wel genoeg moeite voor wat animaties :P
Het werkt net als ieder ander thema dat je importeert....

Open de thema app, klik op thema's, klik op importeer, wacht 0.3185 seconde en het klusje is geklaard in 20 secondes max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
[...]

Het werkt net als ieder ander thema dat je importeert....

Open de thema app, klik op thema's, klik op importeer, wacht 0.3185 seconde en het klusje is geklaard in 20 secondes max.
Wijs die importeerknop eens aan? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJdw_hMHiity4lvYyPeAT6wVyvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB4p3coeie4magA0L6ORoOWz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begin langzaam het idee te krijgen dat ik gek ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 30-04-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:12:
[...]

Wijs die importeerknop eens aan? :P

[Afbeelding]

Ik begin langzaam het idee te krijgen dat ik gek ben.
Oh, je hebt het serieus nog nooit handmatig gedaan?

Rechtsonder by my page. Dan kom je op een nieuwe pagina mrt als het goed is een icoontje links boven in het scherm met de tekst 'thema's/themes', klik op die. Als je op die laatste pagina onderin kijkt, staat daar importeer/import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:51:
[...]

Oh, je hebt het serieus nog nooit handmatig gedaan?

Rechtsonder by my page. Dan kom je op een nieuwe pagina mrt als het goed is een icoontje links boven in het scherm met de tekst 'thema's/themes', klik op die. Als je op die laatste pagina onderin kijkt, staat daar importeer/import.
Nee, nooit gedaan en ik heb echt ALLES aangeklikt om het te vinden. Mijn Themes app heeft het gewoon niet zo te zien, en ik heb de originele Global rom (die net de April update heeft gehad)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZIjLm-WBWSj2Hd10Y-fjwPmOsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRxF5t4pK8149q5YwIsYD6WJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:56:
[...]

Nee, nooit gedaan en ik heb echt ALLES aangeklikt om het te vinden. Mijn Themes app heeft het gewoon niet zo te zien, en ik heb de originele Global rom (die net de April update heeft gehad)

[Afbeelding]
In die laatste afbeelding die je stuurt.. Daar linksboven staat een icoon met daaronder themes.. Klik daar op.. In het volgende venster staat onderaan de pagina een knop met import.

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Daar staat bij ook geen import knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Jullie draaien toch gewoon stock miui?

Nou ja, in ieder geval, je moet handmatig het thema importeren. Hoe dat moet, google dan maar. Bij mij werkt het namelijk wel zo. Wat een gezeur zeg, ik zal nog eens iets delen als ik iets tegenkom haha |:( |:(

Edit:

1 seconde googlen, volgens mij de bovenste manier voor jullie

https://miui.blog/any-dev...all-miui-theme-mtz-files/

[ Voor 24% gewijzigd door banananas op 30-04-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:56:
[...]

In die laatste afbeelding die je stuurt.. Daar linksboven staat een icoon met daaronder themes.. Klik daar op.. In het volgende venster staat onderaan de pagina een knop met import.

En nu?
Ik weet niet waar jou ogen zitten maar er staat alleen linksonder themes, niet linksboven, en die is al geopend in de screenshot.

Anyway, het is dus NIET zo makkelijk als jij t doet voorkomen in een default MIUI omgeving. En ik ben blijkbaar niet de enige die het niet kan vinden hier.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je antwoorden en inzet, maar themes zijn echt heel erg onbelangrijk voor mij. Hele toestel staat zowiezo voornamelijk op zwart-wit om die magere batterij te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:37:
[...]

Ik weet niet waar jou ogen zitten maar er staat alleen linksonder themes, niet linksboven, en die is al geopend in de screenshot.

Anyway, het is dus NIET zo makkelijk als jij t doet voorkomen in een default MIUI omgeving. En ik ben blijkbaar niet de enige die het niet kan vinden hier.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je antwoorden en inzet, maar themes zijn echt heel erg onbelangrijk voor mij. Hele toestel staat zowiezo voornamelijk op zwart-wit om die magere batterij te compenseren.
Edit: laat maar. Wat een gezeur zeg. Als jij niet weet hoe je software werkt, is dat geen reden om een ander zo te behandelen die zijn best doet voor je om te helpen. Bij mij werkt het namelijk wel gewoon zo, stock miui de laatste versie. En als themas enzo niet belangrijk voor je zijn, reageer dan niet. En magere batterij? Lol

Bijna weekend jongen, hou vol :9B

[ Voor 29% gewijzigd door banananas op 01-05-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banananas schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Edit: laat maar. Wat een gezeur zeg. Als jij niet weet hoe je software werkt, is dat geen reden om een ander zo te behandelen die zijn best doet voor je om te helpen. Bij mij werkt het namelijk wel gewoon zo, stock miui de laatste versie. En als themas enzo niet belangrijk voor je zijn, reageer dan niet. En magere batterij? Lol

Bijna weekend jongen, hou vol :9B
Excuses, dat kwam er wat lulliger uit dan ik het bedoelde blijkbaar. Ik was geirriteerd over de onvindbare Import-knop :+

De batterij is met 3300mah inderdaad aan de magere kant in vergelijk met concurrenten maar goed ik wilde graag draadloos laden dus de 9T was geen optie.

Doordat ik hem overal op de draadloze lader kan neerleggen is het verder geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 02-05-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan de Mi 9 met de laatste update nog gesprekken automatisch opnemen met de bel-app zelf?

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

mrbullet schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:41:
Kan de Mi 9 met de laatste update nog gesprekken automatisch opnemen met de bel-app zelf?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJ4KMCC2u0YxB3JBvc_a55ZQEHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53bS5afgiI2oe1t4B6wm7ib2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T68mPTVG0c9wMrvf8qCb_WNi12s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLHZH72BCZnKHpkwKI0x7pxD.jpg?f=fotoalbum_large

Die optie zit er bij mij nog in.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@janvanduschoten bedankt, heb je de EU of Global Rom?

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 16:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Sorry, ik zie dat ik in het "normale" Mi9 topic post, ik dacht dat ik in het rooten & custom ROM topic zat.

Ik heb de nieuwe MIUI 12 - 20.4.30 (weekly), zegt dus niets over de stock MIUI ROM

janvanduschoten in "[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:08
Ik zit op global 11.0.8.
Heb het opnemen nog nooit geprobeerd, maar de optie heb ik in ieder geval en is in te schakelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfWmWN8NNqjcIQNmlgiJR9YKx5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVL6s96QhswblwuLu1LeR19z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:25
Voor diegene die second space gebruiken en duo simkaart, hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik in de first space zit en gebeld wordt, toch de naam van de contactpersonen zie?

Als ik nu in first space gebeld wordt zie ik geen naam, enkel dat ik op mijn tweede sim gebeld wordt. Reden dat ik second space gebruik en geen dubbele app is dat mijn outlook contacten lijst (werk gerelateerd) niet download in first space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Sinds de lastste update lopen nieuw geïnstalleerde apps op mijn Mi 9 (MI 11.9.0 Stable) elke keer vast. Zo ook YouTube Music. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Blw7maNB1sVR5mjIeBN5iIptDTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2PJJdfwxbgHflkuqE2XRYYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Gisteravond Miui 12 ontvangen op mijn Mi 9 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

Nicap

Tsssk....

Carfanatic schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:23:
Gisteravond Miui 12 ontvangen op mijn Mi 9 d:)b
Global stable?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Ja, 12.0.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Hier ook. Even wennen aan dat de notoficiatiebalk rechts naar beneden trekken de quick settings geeft, en links naar beneden de meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Net ook binnen gehaald.. even wennen inderdaad. Wel mooi met nieuwe animaties :)
Heb al wel een vastloper gehad, nadat ik de camera app afsloot reboote de telefoon. Hopelijk niet dat dit vaker gaat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:22:
Net ook binnen gehaald.. even wennen inderdaad. Wel mooi met nieuwe animaties :)
Heb al wel een vastloper gehad, nadat ik de camera app afsloot reboote de telefoon. Hopelijk niet dat dit vaker gaat voorkomen.
Hier nog geen vastlopers en camera vrij vewl gebruikt. Verder weinig verschil, die notificatie en quick settings links/rechts is voor mij geen vooruitgang, of misschien na even wennen is het oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 23:39
Het lijkt bij mij allemaal wel wat trager te zijn geworden door sommige nieuwe "effecten". Het voelt in ieder gevoel zo. Meer mensen dat idee? Ook is het erg wennen met de notificatie balk. Handig vind ik het niet als je de telefoon met 1 hand aan het bedienen bent. Mixed feelings tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 19-05 16:24
Hier ook het gevoel dat het iets trager is. Soms een heel kort haperende animatie.
Batterij verbruik lijkt ook hoger te zijn, maar dat kan ook door de live achtergrond komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:40
Ik heb mijn MI 9 inmiddels een jaar maar ben toch al weer aan het kijken voor wat anders. Sinds een paar maanden heb ik het probleem dat randomly google assistant blijft openen (opgelost door heel de linker knop loos te maken)... En de accu is echt bedroevend (3300 is echt te weinig).. Haal het einde van de dag niet terwijl ik hem het grootste gedeelte van de dag niet gebruik. Custom roms, instellingen en reset allemaal geprobeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-Blizzard schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:12:
Ik heb mijn MI 9 inmiddels een jaar maar ben toch al weer aan het kijken voor wat anders. Sinds een paar maanden heb ik het probleem dat randomly google assistant blijft openen (opgelost door heel de linker knop loos te maken)... En de accu is echt bedroevend (3300 is echt te weinig).. Haal het einde van de dag niet terwijl ik hem het grootste gedeelte van de dag niet gebruik. Custom roms, instellingen en reset allemaal geprobeerd :/
De batterij is inderdaad niet jofel en het random google knopje ook heel herkenbaar, is bij mij ook uitgeschakeld.

Ik kan er mee leven want de camera is top, snelheid heel fijn en scherm ook. Heb wel aangeleert om hem vaak kort op te laden als ik even heb, naast de laptop, in de auto, etc.

Volgende keer wel 4500+mah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
miggeltje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Hier ook. Even wennen aan dat de notoficiatiebalk rechts naar beneden trekken de quick settings geeft, en links naar beneden de meldingen.
Ik kon (of heb er geen zin in) om aan te wennen dus heb hem weer ingesteld zoals op de voorgaande Miui's

Instelling > Scherm > Controlecentrum en meldingenpaneel > Gebruik nieuwe controlecentrum. Uitzetten

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:40
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:16:
[...]

De batterij is inderdaad niet jofel en het random google knopje ook heel herkenbaar, is bij mij ook uitgeschakeld.

Ik kan er mee leven want de camera is top, snelheid heel fijn en scherm ook. Heb wel aangeleert om hem vaak kort op te laden als ik even heb, naast de laptop, in de auto, etc.

Volgende keer wel 4500+mah
De rest van de phone bevalt ook prima! Inmiddels draait MIUI 12 EU ook stabiel en het laden is inderdaad vlotjes.. Heb al gekeken naar MI 10 daarvan de accu stuk sterker... Maar die heeft inmiddels ook een flagship prijs :+ dilemma's... dilemma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Headshot_NL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Ik kon (of heb er geen zin in) om aan te wennen dus heb hem weer ingesteld zoals op de voorgaande Miui's

Instelling > Scherm > Controlecentrum en meldingenpaneel > Gebruik nieuwe controlecentrum. Uitzetten
Ah top. Bedankt voor de tip. Ik zou er aan kunnen wennen... Als de functie andersom was. Als notificaties rechts was geweest en quick tiles links. Maar nu ook uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

T-Blizzard schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:
[...]

De rest van de phone bevalt ook prima! Inmiddels draait MIUI 12 EU ook stabiel en het laden is inderdaad vlotjes.. Heb al gekeken naar MI 10 daarvan de accu stuk sterker... Maar die heeft inmiddels ook een flagship prijs :+ dilemma's... dilemma's
platte mini powerbank zoeken, en op de achterkant duct-tapen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik zit op global 11, wanneer komt die 12 bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ven0x schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:39:
Ik zit op global 11, wanneer komt die 12 bij mij?
Geen idee. Je moet "receive updates early" aan hebben om hem eerder te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb het idee dat de update is terug getrokken. Ik kreeg hem eerst wel aangeboden, maar het kwam me niet uit om te installeren, nu is de update er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

wortelsoft schreef op zondag 28 juni 2020 @ 06:45:
Ik heb het idee dat de update is terug getrokken. Ik kreeg hem eerst wel aangeboden, maar het kwam me niet uit om te installeren, nu is de update er niet meer.
Ik heb hem vannacht zojuist ontvangen. Werd wakker en hij was geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Werd opeens toch weer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:55
wat zijn de meningen?
heb hem hier nog niet aangeboden gekregen (zit op Global)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb de update net aangezet, na deze vannacht ook gedraaid te hebben maar kreeg bericht dat het niet gelukt is, nu zie ik al meer dan 1 uur alleen MIUI op het scherm staan!!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Blijkbaar toch even de knop uit ingedrukt houden en toen startte de telefoon gewoon op 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door MY00 op 30-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vitabissj schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:36:
wat zijn de meningen?
het werkt prima maar er zijn nog wel wat bugs met het nieuwe notificatiescherm dingetje (die slide-down).

Als ik een notificatie van Outlook bijvoorbeeld wil verwijderen, en er is een error, dan verschijnt die error (could not delete email bijvoorbeeld) ACHTER het notificatiescherm, ik zie dus alleen de "schaduw".

Is een minimaal probleempje maar vrij van kinderziektes is het dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Vitabissj schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:36:
wat zijn de meningen?
Het lijkt een stukje vloeiender. Vooral door verbeterde animaties heb ik het idee. En de vingerafdruk scanner lijkt beter te werken. Ik ben wel gecharmeerd van het nieuwe uiterlijk en het notificatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Toch hier nog geregeld vastlopers na afsluiten camera app hoor.. MIUI logo komt dan in beeld en reboot ie kort..

Verder vind ik t ook wel jammer dat nu niet meer te zien is hoeveel data je hebt verbruikt per dag wanneer je balk naar beneden swiped.. voorheen zag je direct je verbruik, weet iemand of ik dit weer terug kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
Kheb hem ondertussen ook.
Is wel redelijk veel iOS-achtig, maar dat had ik met de previews al wel door.
Ook Control Center vind ik precies wat minder goed afgewerkt, bvb de onderste rij icoontjes staat dichter tegen de rij erboven dan de andere rijen. Lijkt wat onafgewerkt zo...
De animaties zijn wel mooi, maar trager dan MIUI 11
Batterij kan ik zo nog niet zeggen.

/edit:
Na dpi scaling opnieuw even aan te passen is het Control Center wel beter, maar toch nog een heel klein verschil. Zo merk je wel dat toch niet alles optimaal is he..
Fingerprint lijkt bij mij ook sneller te werken zoals iemand hier al zei.
Batterij in standy is bij mij ongeveer 1% per uur.

[ Voor 30% gewijzigd door Vitabissj op 01-07-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik heb 12 al een tijdje, maar mijn ervaring is nog niet zo positief.
Alle animaties zijn wat trager en meer haperig. En de batterij gaat korter mee dan op 11.
Grafisch is het weer wat mooier, maar ik hoop dat ze in toekomstige updates het een en ander gaan aanpakken.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
heb nu na een week ook wel gemerkt dat de batterij (bij mij) een stuk minder lang meegaat dan op miui 11
Valt eigenlijk wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 22:27
Helaas heb ik met regelmaat vastlopers. Chrome freezed vaak, heel soms ook een spontane reboot.

Ik had dit zowel bij de vorige versie als bij 12.0.1 Global. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

RobbieN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:00:
Helaas heb ik met regelmaat vastlopers. Chrome freezed vaak, heel soms ook een spontane reboot.

Ik had dit zowel bij de vorige versie als bij 12.0.1 Global. Is dit herkenbaar?
Hier ook sinds MiUI 12
Daarvoor nooit last van gehad.. ook de batterij lijkt veel sneller leeg te lopen met standaard gebruik.

Zal wel komen door alle animaties die 12 heeft.
De vastlopers (3 seconden minimaal) zijn zeer irritant en vraag me af hoe dat komt. Loopt er iets op de achtergrond te draaien constant of wat denken jullie? Het gebeurt vaak tijdens multitasken, van app naar app snel willen switchen, wat voorheen geen probleem was.

Ook heb ik nog altijd de camera app bug, dat de telefoon reboot nadat ik uit de cam app ga. Dit is willekeurig en niet altijd, maar wel best vaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 24-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb sinds begin deze week last van dat mijn Mi 9 alleen nog maar met de meegeleverde lader (normaal) kan laden. Bij andere laders (bijv in de auto) heb ik hooguit 30mA volgens Ampere en loopt m'n accu juist verder leeg als ik Maps gebruik. Ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
luukw schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:09:
Ik heb sinds begin deze week last van dat mijn Mi 9 alleen nog maar met de meegeleverde lader (normaal) kan laden. Bij andere laders (bijv in de auto) heb ik hooguit 30mA volgens Ampere en loopt m'n accu juist verder leeg als ik Maps gebruik. Ben ik de enige die hier last van heeft?
2 weken geleden met navigeren via google maps en aan de qc3 lader in de auto liep die ook heel langzaam leeg ipv bij te laden.
Ik heb het alleen daarmee ondervonden, nooit met andere dingen (spelletjes terwijl die aan powerbank ligt etc).
Misschien google maps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

luukw schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:09:
Ik had daar met mijn mi9se ook last van maar de laatste maanden geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
miggeltje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:08:
[...]

2 weken geleden met navigeren via google maps en aan de qc3 lader in de auto liep die ook heel langzaam leeg ipv bij te laden.
Ik heb het alleen daarmee ondervonden, nooit met andere dingen (spelletjes terwijl die aan powerbank ligt etc).
Misschien google maps ?
Ik heb het ook als ik geen Maps gebruik en alleen Flitsmeister. Heb het ook met de telefoon in standby al geprobeerd, maar het toestel blijft amper opladen. (3 uur rijden, 15% opgeladen)
Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Ik had daar met mijn mi9se ook last van maar de laatste maanden geen last meer van gehad.
Dat geeft nog een beetje hoop dat het een softwareprobleem is, maar daar ga ik eigenlijk niet meer van uit. Ik heb de app AccuBattery Pro mee laten draaien met de oplaadsessies met de snellader en daar komt nu uit dat de capaciteit van de accu nog maar 2100mAh (vd 3300mAh) is (na een jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik kwam er net bij toeval achter dat het draadloos laden opeens een stuk trager gaat. Meerdere kabels en laders geprobeerd. Meer mensen hier last van? Ik vond wel dit recente draadje nog op internet. Lijkt alsof er softwarematig iets is veranderd. Blijft nu steken op 390 mA ongeveer. Ben benieuwd of andere mensen dit kunnen testen.

Edit: 8)7 Eerst lezen is ook een vak zie hierboven dus dat meer mensen er last van hebben. Lijkt dus bewust dichtgezet oid. Ben benieuwd of dit opgelost gaat worden...
miggeltje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Misschien google maps ?
luukw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Ik heb het ook als ik geen Maps gebruik en alleen Flitsmeister. Heb het ook met de telefoon in standby al geprobeerd, maar het toestel blijft amper opladen. (3 uur rijden, 15% opgeladen)

[...]

Dat geeft nog een beetje hoop dat het een softwareprobleem is, maar daar ga ik eigenlijk niet meer van uit. Ik heb de app AccuBattery Pro mee laten draaien met de oplaadsessies met de snellader en daar komt nu uit dat de capaciteit van de accu nog maar 2100mAh (vd 3300mAh) is (na een jaar).

[ Voor 60% gewijzigd door Snippertje op 02-08-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Draadloos heb ik er ook last van, voorheen wireless fast nu wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 19-05 16:24
Inderdaad. Draadloos laden is bij mij ook een stuk trager sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDh9McCJ2OLU3zDYfgZXV9RL5qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEa5JhlbROM7y99yHLNbPHeP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nergens last van met draadloos laden en m'n Mi9 hoor... Draai nieuwste versie android en gebruik de officiële Xiaomi wireless fast charger. Behaal gewoon de normale snelheden. In de auto nog niet getest met normale kabel, maar daar zal t wel langzamer zijn ipv aan netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Vis schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:43:
[Afbeelding]

Hier nergens last van met draadloos laden en m'n Mi9 hoor... Draai nieuwste versie android en gebruik de officiële Xiaomi wireless fast charger. Behaal gewoon de normale snelheden. In de auto nog niet getest met normale kabel, maar daar zal t wel langzamer zijn ipv aan netstroom.
Jij laadt draadloos op met 3600 mA? Is dat met een 27 watt lader denk ik? Ik las dat het inderdaad met de officiële wel blijft werken, lijkt dus alsof er een soort check op zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Snippertje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Jij laadt draadloos op met 3600 mA? Is dat met een 27 watt lader denk ik? Ik las dat het inderdaad met de officiële wel blijft werken, lijkt dus alsof er een soort check op zit ofzo.
Ja de 27 watt lader idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Hallo allen!
Ik gebruik een mi 9 SE op MIUI 12.
Helaas heb ik de Do Not Disturb functie niet goed werkend gekregen. Iemand hier ervaring mee? Notificaties komen gewoon binnen met geluid ondanks dat DND aan staat...

Hiernaast was ik benieuwd of dit toestel via USB C een extern scherm kan aansturen?
Iemand dit werkend gekregen?

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 16:07
Het scherm van mijn Mi 9 SE lijkt te zijn overleden... Gisteravond laten vallen, toen ging het scherm opeens heel spastisch doen (helemaal zwart met om de seconde een soort lichtflits). Daarna helemaal dood qua beeld.

Toestel reageert nog wel op power button (geluidje/trilling bij inhouden) en bij aansluiten van de oplader is ook het bekende geluidje te horen. Ik had gehoopt met die PC Suite nog wat recente data er af kunnen halen maar niets functioneert helaas. Morgen ga ik er even mee naar een telefoonboer hier in de stad, maar was ff benieuwd of mensen hier nog suggesties hebben om er toch bij te kunnen via de PC?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@2dop balen

Deze heeft de wasmachine nog niet van binnen gezien...
Mijn ega heeft de Xiaomi Mi 9 SE 128GB Black nu ruim een jaar.
Overgestapt vanaf een Winphone, nadat een eerdere Nokia E72... het wasmachine voorval niet overleefde...... was ze redelijk snel gewend.

De lange support icm een prima camera (was ze gewend bij de Nokia 830), werkgeheugen OK en ook veel opslag, gaven de doorslag nav de diverse reviews die ik hier gelezen had.
Tnx dus...

PS: Voorlopig hoef ik nog niks te modden.....

[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 13-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik gok dat ik sinds Miui 12 last had van haperingen bij het scrollen in Chrome. Uiteindelijk heb ik net de oplossing gevonden:

It was caused by Anti-flicker mode.
It can be solved this way:
1. Go to chrome://flags/
2. Disable "Android SurfaceControl"

Voor de anderen die dit mogelijk ook ervaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 16:56
Hi,

Na de volgende handelingen:
Over deze telefoon -> Alle specificaties -> Interne opslag (4 keer tikken) -> Wi-Fi informatie -> Wi-Fi config

Zie ik een overzicht van veel SSID uit het verleden, daarbij staan een aantal die dateren van voor mijn aanschaf telefoon of simkaart. Heeft iemand een idee hoe dit tot stand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
gabaman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:25:
Hi,

Na de volgende handelingen:
Over deze telefoon -> Alle specificaties -> Interne opslag (4 keer tikken) -> Wi-Fi informatie -> Wi-Fi config

Zie ik een overzicht van veel SSID uit het verleden, daarbij staan een aantal die dateren van voor mijn aanschaf telefoon of simkaart. Heeft iemand een idee hoe dit tot stand komt?
Komen deze niet gewoon uit je google account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Zojuist de OTA update ontvangen naar MUI-V12.0.4.0.QFAEUXM.

De release notes bevatten alleen "Updated Android Security Patch to January 2021",

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Sinds vandaag heb ik probleem op de Mi9 dat Gmail, Google en Nine (emailclient) vastlopen en niet werkbaar zijn. Apps openen wel maar wanneer ik email open in Gmail of Nine loopt die vast en sluit de app af. In Google loopt het vast als ik iets wil typen...

Meer mensen last van? Ik heb niks veranderd en zit op laatste MIUI.

Rare is dat mijn vrouw op haar Redmi Note 3 precies dezelfde klacht heeft in Gmail, ook Miui

EDIT: Zal dit zijn denk ik...
https://www.indiatoday.in...-a-fix-1782534-2021-03-23

EDIT 2:
En met nieuwe update van android system webview zijn de problemen allemaal weg :)

[ Voor 24% gewijzigd door vandermark op 23-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:57
Ik heb problemen met Android Auto wireless, Wifi en Dataverbinding tegelijkertijd werkt blijkbaar niet. Dit probleem zou zijn opgelost in Android 11. Iemand enig idee of de Mi 9 nog een updater hier na toe krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:57
Iemand de update naar Miui 12.5 met android 11 al ontvangen? Lees dat hij geleidelijk zou worden uitgerold en zit er op te springen i.v.m. bovenstaande probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb een Xiaomi Redmi 9 telefoon, is dat nou weer wat anders dan de Mi 9? Anyhow, hij draait op MIUI 12.0.2. Ik heb het volgende probleem: als ik een telefoongesprek voer, hoort degene met wie ik praat mij na ca. 5 minuten niet meer. Het is dus niet zo dat de hele verbinding verbroken wordt, maar na een minuut of vijf hoor ik ineens die ander ‘hallo, hallo, ben je daar nog?’ zeggen, terwijl ik die persoon de hele tijd gewoon nog kan horen. Super irritant, te meer omdat ik ook de simkaart van mijn werk in mijn telefoon heb en dit dus ook heb tijdens zakelijke gesprekken.

Ik heb een keer gechat met een Nederlandse helpdeskmedewerker van Xiaomi, die kende die probleem niet, maar op internet lees ik allemaal internationale reacties van mensen die dit probleem ook hebben. Niet alleen die met een Redmi 9, sommigen zeggen dat het probleem opgelost was met een update van MIUI. Maar wanneer komt die update hier eindelijk eens?! Aan de andere kant van de wereld hebben ze die update een jaar geleden al gekregen! Die helpdeskjongen zei dat die elk moment kan komen, maar dat is al weken geleden. (Ik heb de optie ‘receive updates early’ al ingesteld.)

Als tijdelijke oplossing moest ik mijn SIM-kaarten op 3G zetten, maar om de haverklap staat die setting daar niet meer op, dus dat schiet ook niet op. Ik weet ook niet of dat dit probleem daadwerkelijk oplost, zo vreselijk veel bel ik nou ook weer niet namelijk, maar een telefoon waar je niet fatsoenlijk mee kunt bellen is wel erg irritant.

Herkent iemand dit probleem? Zijn er misschien ook andere oplossingen voor? Of weet iemand wanneer er een update van MIUI komt hier in Nederland?
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic