Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:40

Vis

streelder schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:42:
[...]

Helemaal mee eens, had het pas 1 maand in gebruik. Maar je hebt geen poot om op te staan, maar dit zijn wel dingen waarom ik een andere bank overweeg.
En de ABN boeven maken het nog wat fraaier; kreeg van de week een email met daarin de vraag of ik een "gratis" wearable wil bestellen via LAKS.

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/12/13/Screenshot_2019-12-14-00-51-39-256_com.microsoft.office.outlook.jpg

Na een kijkje genomen te hebben op de site van LAKS zie ik staan dat ze per wearable 18,- berekenen voor het koppelen aan je bank rekening..

Als u een LAKS Wearable wilt terugzenden, is dat binnen 14 dagen na ontvangst mogelijk.
Wij verrekenen echter kosten à € 18,00 per wearable met u voor het koppelen aan uw bankrekening. Nadat uw retourzending bij ons is aangekomen, ontvangt u de aankoopprijs van het product min € 18,00 retour.

Dus ABN stopt met Android betalingen via je telefoon, en smeert je een "gratis" wearable aan die je wel nog even moet koppelen a 18,- 😲

Maffia praktijken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-02 13:06
Vis schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:06:
[...]

En de ABN boeven maken het nog wat fraaier; kreeg van de week een email met daarin de vraag of ik een "gratis" wearable wil bestellen via LAKS.

[Afbeelding]

Na een kijkje genomen te hebben op de site van LAKS zie ik staan dat ze per wearable 18,- berekenen voor het koppelen aan je bank rekening..

Als u een LAKS Wearable wilt terugzenden, is dat binnen 14 dagen na ontvangst mogelijk.
Wij verrekenen echter kosten à € 18,00 per wearable met u voor het koppelen aan uw bankrekening. Nadat uw retourzending bij ons is aangekomen, ontvangt u de aankoopprijs van het product min € 18,00 retour.

Dus ABN stopt met Android betalingen via je telefoon, en smeert je een "gratis" wearable aan die je wel nog even moet koppelen a 18,- 😲

Maffia praktijken.
Haha dat meen je, 18 euro!!

Terwijl iedereen standaard een apparaat met NFC al bij zich heeft. Kom maar door met die milieu vervuiling om ons nog een extra apparaat aan te laten schaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 22:37
Hey allemaal, ik denk eraan om de mi 9 lite aan te schaffen icm een abonnement. Mijn vraag is hoe MIUI jullie bevalt? Stiekem heb ik ook zorgen over de integriteit van Xiaomi wat data betreft, alles gaat waarschijnlijk naar een server in Beijing :p.

Iemand die spijt van zijn aankoop heeft of juist denkt dat dit de beste stap is die hij ooit in zn leven heeft gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59
TTMJ! schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:37:
Hey allemaal, ik denk eraan om de mi 9 lite aan te schaffen icm een abonnement. Mijn vraag is hoe MIUI jullie bevalt? Stiekem heb ik ook zorgen over de integriteit van Xiaomi wat data betreft, alles gaat waarschijnlijk naar een server in Beijing :p.

Iemand die spijt van zijn aankoop heeft of juist denkt dat dit de beste stap is die hij ooit in zn leven heeft gezet ?
Voor mij is het een eenmalige stap, hardware is prima maar de software vind ik nogal wat ruwe kantjes hebben. Ook dat de notificaties pas na een half jaar in de officiële eu rom is opgelost helpt daar niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 22:37
wortelsoft schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:29:
[...]

Voor mij is het een eenmalige stap, hardware is prima maar de software vind ik nogal wat ruwe kantjes hebben. Ook dat de notificaties pas na een half jaar in de officiële eu rom is opgelost helpt daar niet aan mee.
Hmm dus MIUI valt tegen qua gebruiksgemak ? Hoe zit het met ondersteuning / veiligheidsupdstes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 15:50

N97

TTMJ! schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:35:
[...]

Hmm dus MIUI valt tegen qua gebruiksgemak ? Hoe zit het met ondersteuning / veiligheidsupdstes?
Ligt aan de persoon zelf. Ik vind MIUI prima software en gebruiksvriendelijk. Kom zelf van Oneplus 3 met OxygenOS en moet zeggen dat ik weinig issues ondervind. Het is even zoeken qua functies maar wanneer is dat anders?
Ik zou eerder zeggen dat MIUI uitgebreider is met een features dan een kale AOSP-based rom.

Update/veiligheidsbeleid van Xiaomi is wel redelijk goed. Toen ze nog aan DEV roms deden, kreeg de stable vrijwel elke maand een update anders binnen de 2 maanden. Weet niet meer hoe dat is sinds deze zomer. Mijn Mi 9t Pro kreeg in november een update en zit nu op securitypatch Oktober 2019.

Als je je zorgen maakt wat voor data naar Amerika of China wordt gestuurd dan kan ik je Blokkada als 3rd party app adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
TTMJ! schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:35:
[...]

Update wat betreft security en android versies is eigenlijk wel goed. Het is meer allerlei slordigheidjes, de wekker van de klok app is niet meer betrouwbaar sinds de upgrade naar miui 11. Chinese teksten die je her en der tegenkomt, zeer agressief power management, waardoor apps op de achtergrond gesloten worden, settings die gereset worden.

De wekker is echt irritant de rest is na wat googlen op te lossen of valt na een tijdje niet meer op.

Er zitten wel weer een aantal handige features in miui zoals dual apps en second space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een Mi 9SE, toptoestel doet alles wat het moet behalve .... bellen. Na de update naar MIUI 11 kan ik niet meer bellen !

Ik bel en komt er op: Oproep beëindigd.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Ik heb reeds 4g afgezet, VOLTE aan/uit geprobeerd.... niets helpt.

Als ik een onbestaand nummer bel krijg ik de melding dat dat nummer niet in gebruik is. Lijkt dus vanaf het moment er connectie is de oproep onmiddellijk afgebroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
deneys schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:22:
Ik heb een Mi 9SE, toptoestel doet alles wat het moet behalve .... bellen. Na de update naar MIUI 11 kan ik niet meer bellen !

Als ik een onbestaand nummer bel krijg ik de melding dat dat nummer niet in gebruik is. Lijkt dus vanaf het moment er connectie is de oproep onmiddellijk afgebroken wordt.
T-Mobile toevallig ? Die hebben nog wat last van een grote storing van vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
  • Laatst online: 30-03-2024
mregeling schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:43:
[...]

T-Mobile toevallig ? Die hebben nog wat last van een grote storing van vanmiddag.
Nee, Telenet Belgie. Ga morgen een factory reset proberen, ik vermoed dat er met de update iets misgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 21:25
deneys schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:22:

Ook een keer in het verleden gehad. Na veel zoeken bleek er een tweede telefoonapp te zijn, gekomen na een update. Als ik die selecteerde kon ik wel bellen. Maar dat kon alleen via een omweg. Dat was ik snel zat en een factory reset gedaan. Dirty flash gaat vaak goed, maar die keer dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Ik ben op zoek naar de instelling op mijn MI 9 SE om promoted apps uit te schakelen.
Deze komen naar voren als ik een map waarin apps zitten aan de onderzijde van het scherm.
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:06
Basti84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar de instelling op mijn MI 9 SE om promoted apps uit te schakelen.
Deze komen naar voren als ik een map waarin apps zitten aan de onderzijde van het scherm.
Iemand een idee?
Volgens mij is dat een vinkje als je de mapnaam wilt gaan bewerken. dus map openen en dan vasthouden op de mapnaam om deze te gaan bewerken. Daarna kun je het vinkje uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

XNL073 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is dat een vinkje als je de mapnaam wilt gaan bewerken. dus map openen en dan vasthouden op de mapnaam om deze te gaan bewerken. Daarna kun je het vinkje uitvinken.
Dat is correct! Mapnaam aantikken en dan komt het schuifje tevoorschijn. Uitzetten is dan ook meteen voor alle mappen, dat is wel prettig. Hoewel dat hele promoted apps daar nooit had moeten zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wortelsoft schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:19:
[...]

Update wat betreft security en android versies is eigenlijk wel goed. Het is meer allerlei slordigheidjes, de wekker van de klok app is niet meer betrouwbaar sinds de upgrade naar miui 11. Chinese teksten die je her en der tegenkomt, zeer agressief power management, waardoor apps op de achtergrond gesloten worden, settings die gereset worden.

De wekker is echt irritant de rest is na wat googlen op te lossen of valt na een tijdje niet meer op.

Er zitten wel weer een aantal handige features in miui zoals dual apps en second space.
Wat is er mis met de wekker?

Ik gebruik hem elke (week)dag en nooit ergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:03:
[...]

Wat is er mis met de wekker?

Ik gebruik hem elke (week)dag en nooit ergens last van
Bij mij gaat hij de laatste tijd vaak niet af, ik moet het alrm dan deactiveren en weer activeren om het schema weer in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wortelsoft schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:17:
[...]

Bij mij gaat hij de laatste tijd vaak niet af, ik moet het alrm dan deactiveren en weer activeren om het schema weer in te schakelen.
Ik heb er verder nog niemand over gehoord. Heb je al iets geprobeerd om het op te lossen??

Ik kom nog altijd iedere dag op tijd op m'n werk dus om het te bestempelen als een MIUI 11 probleem is misschien wat te hard van stapel lopen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 18-12-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:19:
[...]

Ik heb er verder nog niemand over gehoord. Heb je al iets geprobeerd om het op te lossen??

Ik kom nog altijd iedere dag op tijd op m'n werk dus om het te bestempelen als een MIUI 11 probleem is misschien wat te hard van stapel lopen
Het is sinds de update, misschien een keer de app resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1310562

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw en heb dus even een belangrijke vraag!
Sinds ik de update heb gehad op mijn Xiaomi mi 9t pro, komen er geen meldingen meer binnen op de lockscreen. Het scherm licht dus helemaal niet op zoals hij normaal deed...

In de instellingen staat hij op scherm oplichten bij notificatie maar helaas :(

Wie o wie kan mij hier bij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 20:06
wortelsoft schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:19:
[...]

Mijn wekker functie is ook niet goed hoor. Ook al zet ik hem uit, hij blijft soms afgaan. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Laatst online: 06-07-2024
@vandermark @MrMilco @r0nny116 Verwijder fb van playstore, download een officiele fb apk, installeer die.. Update niet meer adv playstore. De melding functie voor fb komt dan niet meer voor.

@wortelsoft De wekker is niks mis mee, het probleem ligt soms aan het process killing in android/miui gebouwd. Zet de app vooral vast in je recent menu, en zorg dat batterij optimalisatie uitstaat voor de app. Als dat niet werkt zou ik het niet weten. Ik denk ook niet dat je het dan gaat verhelpen, tenzjj je zelf per ongeluk iets fout doet met je wekker instellen. Ik heb iig al sinds de release van de telefoon, nergens last van. Gebruik hem ook dagelijks als wekker. Ik herken dit probleem van mijn oneplus 6t, waarbij proceskilling te agressief was. Ook samsung mensen hoorde ik hierover klagen. Is vooral sinds android 8/9 een probleem. Toen werd dit nieuwe systeem geïntroduceerd.

@Anoniem: 1310562 Voor meldingen op lockscreen zijn meerdere settings. Buiten die ene die jij opnoemt is er nog 1 die dit kan verhinderen. Ik weet het pad even niet uit mijn hoofd, maar je zou even in de settings op zoeken kunnen drukken en dan notificaties intypen, wellicht kom je hem dan tegen.

@Anoniem: 612871 klinkt als een typisch geval dat je telefoon de verkeerde signalen gebruikt. Weet niet hoe het heet. Ga naar settings, mobiele info en tik op je intern geheugen (de regel waarbij je én interne geheugen ziet, én je werkgeheugen) totdat je in een scherm komt wat gaat over alles betreft je mobiele connectie. Zorg dan dat je voorkeursnetwerk van sim1 op Lte/wcdma staat. De china software updates zetten deze meestal terug naar een instelling uit azie. Ik heb dit al eens eerder zelf gehad na switchen software.

Voor de mensen die batterij problemen hebben.. Waag je niet aan debloaten als je het eng vind. Debloaten kan altijd, maar is niet de rootcause van de genoemde batterij problemen. Zowel op samsung als oneplus als nu op mijn mi9, zijn de play services en het google framework het probleem. Dit is een algemeen probleem. Stuur een pb als je een oplossing wilt, nu even geen tijd voor om uit te typen sorry! :)

[ Voor 22% gewijzigd door banananas op 23-12-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 20:54
banananas schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:24:
@vandermark @MrMilco @r0nny116 Verwijder fb van playstore, download een officiele fb apk, installeer die.. Update niet meer adv playstore. De melding functie voor fb komt dan niet meer voor.

@wortelsoft De wekker is niks mis mee, het probleem ligt soms aan het process killing in android/miui gebouwd. Zet de app vooral vast in je recent menu, en zorg dat batterij optimalisatie uitstaat voor de app. Als dat niet werkt zou ik het niet weten. Ik denk ook niet dat je het dan gaat verhelpen, tenzjj je zelf per ongeluk iets fout doet met je wekker instellen. Ik heb iig al sinds de release van de telefoon, nergens last van. Gebruik hem ook dagelijks als wekker. Ik herken dit probleem van mijn oneplus 6t, waarbij proceskilling te agressief was. Ook samsung mensen hoorde ik hierover klagen. Is vooral sinds android 8/9 een probleem. Toen werd dit nieuwe systeem geïntroduceerd.

@Anoniem: 1310562 Voor meldingen op lockscreen zijn meerdere settings. Buiten die ene die jij opnoemt is er nog 1 die dit kan verhinderen. Ik weet het pad even niet uit mijn hoofd, maar je zou even in de settings op zoeken kunnen drukken en dan notificaties intypen, wellicht kom je hem dan tegen.

@Anoniem: 612871 klinkt als een typisch geval dat je telefoon de verkeerde signalen gebruikt. Weet niet hoe het heet. Ga naar settings, mobiele info en tik op je intern geheugen (de regel waarbij je én interne geheugen ziet, én je werkgeheugen) totdat je in een scherm komt wat gaat over alles betreft je mobiele connectie. Zorg dan dat je voorkeursnetwerk van sim1 op Lte/wcdma staat. De china software updates zetten deze meestal terug naar een instelling uit azie. Ik heb dit al eens eerder zelf gehad na switchen software.

Voor de mensen die batterij problemen hebben.. Waag je niet aan debloaten als je het eng vind. Debloaten kan altijd, maar is niet de rootcause van de genoemde batterij problemen. Zowel op samsung als oneplus als nu op mijn mi9, zijn de play services en het google framework het probleem. Dit is een algemeen probleem. Stuur een pb als je een oplossing wilt, nu even geen tijd voor om uit te typen sorry! :)
Probleem heeft zich vanzelf opgelost met Facebook. Ondervind al een week geen enkel probleem meer. Maar thanks voor je advies :)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
MrMilco schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:59:
[...]

Probleem heeft zich vanzelf opgelost met Facebook. Ondervind al een week geen enkel probleem meer. Maar thanks voor je advies :)
Dat was iig de fix als het niet vanzelf weg ging. ;) fijn dat het weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
banananas schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:24:

Heb de klok op autostart en geen batterij besparing gezet, dat kan het wel geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor de mi9SE kan je deze telefoon opladen middels de PowerDelivery standaard? Op het internet zijn er sites die beweren dat het een QC3 telefoon is terwijl op de Qualcom site bij de soc staat dat het een QC4 telefoon is.

Reden voor de vraag is dat hij zeer slecht oplaadt aan een 5v adapter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:55:
Voor de mi9SE kan je deze telefoon opladen middels de PowerDelivery standaard? Op het internet zijn er sites die beweren dat het een QC3 telefoon is terwijl op de Qualcom site bij de soc staat dat het een QC4 telefoon is.

Reden voor de vraag is dat hij zeer slecht oplaadt aan een 5v adapter..
Wat doet hij aan de meegeleverde lader? Ik heb een Mi 9 en als ik de meegeleverde lader & kabel gebruik, dan laad hij aanzienlijk sneller op zie ik in FK Kernel Manager.

Met de app Ampere kun je eenvoudig wat laders en kabels testen en zien wat ze exact laden. De combinatie lader & kabel kunnen behoorlijk verschillen in laadsnelheid ( en uiteraard ook de batterijtemperatuur en hoe vol hij al zit)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

janvanduschoten schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Wat doet hij aan de meegeleverde lader? Ik heb een Mi 9 en als ik de meegeleverde lader & kabel gebruik, dan laad hij aanzienlijk sneller op zie ik in FK Kernel Manager.

Met de app Ampere kun je eenvoudig wat laders en kabels testen en zien wat ze exact laden. De combinatie lader & kabel kunnen behoorlijk verschillen in laadsnelheid ( en uiteraard ook de batterijtemperatuur en hoe vol hij al zit)
Die lader doet het gewoon prima, het gaat hier om de Mi9SE, maar ik wil graag zo min mogelijk adapters overal mee naar toe nemen. Je hebt nu powerbanken die aan PD doen daarmee kan ik dan zowel mijn telefoon als Nintendo Switch mee opladen. De powerbank zelf kan ook met PD opgeladen worden.

Mijn Mi9SE laadt niet goed op 5V, het begint goed met 2k+ mah, maar al vrij snel zakt het naar 40mah en vanaf daar wisselt hij de hele tijd tussen wel en niet laden waardoor hij netto sneller leeg loopt...

Enkel als ik dus met hogere voltage laadt gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Die lader doet het gewoon prima, het gaat hier om de Mi9SE, maar ik wil graag zo min mogelijk adapters overal mee naar toe nemen. Je hebt nu powerbanken die aan PD doen daarmee kan ik dan zowel mijn telefoon als Nintendo Switch mee opladen. De powerbank zelf kan ook met PD opgeladen worden.

Mijn Mi9SE laadt niet goed op 5V, het begint goed met 2k+ mah, maar al vrij snel zakt het naar 40mah en vanaf daar wisselt hij de hele tijd tussen wel en niet laden waardoor hij netto sneller leeg loopt...

Enkel als ik dus met hogere voltage laadt gaat het goed.
Ik heb geen SE maar mijn Mi9 laad uitstekend op aan PD. Maar heeft je lader alleen 5v PD dan? Lijkt me sterk. Mijn Mi9 gebruikt ook de 20w PD snelheid zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 11:31
Ik heb sinds maart een Mi9 en heb nogal gemengde gevoelens over dit device. Mijn batterij is erg slecht en ik zag via Accubattery dat mijn telefoon nog maar 65% van de originele ontwerpcapaciteit heeft en dat is ook nog eens op een toestel met maar 3000mah aan batterij. Ik weet niet precies of het oordeel van zo'n app nou veel zegt, maar ik weet wel zeker dat de batterij niet doet wat hij zou moeten doen.

Weten jullie of voor zulke hoge batterijslijtage een mogelijkheid is tot vervanging van batterij binnen de garantie of moet dit gezien worden als slijtage door gewoon gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Waliwal schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 02:05:
Ik heb sinds maart een Mi9 en heb nogal gemengde gevoelens over dit device. Mijn batterij is erg slecht en ik zag via Accubattery dat mijn telefoon nog maar 65% van de originele ontwerpcapaciteit heeft en dat is ook nog eens op een toestel met maar 3000mah aan batterij. Ik weet niet precies of het oordeel van zo'n app nou veel zegt, maar ik weet wel zeker dat de batterij niet doet wat hij zou moeten doen.

Weten jullie of voor zulke hoge batterijslijtage een mogelijkheid is tot vervanging van batterij binnen de garantie of moet dit gezien worden als slijtage door gewoon gebruik?
Ik zit nu volgens die app op 79%. Heb hem sinds februari 2019, dus 20% slijtage op 1 jaar vind ik persoonlijk niet slecht. En merk er niets van als ik eerlijk ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar 65% sinds maart is garantie. Maar het zou nuttiger zijn om wat SOT e.d. bij te houden zodat je weet wat nu precies je batterij zo snel leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 16:12
Ik vraag me serieus af of zo'n app een betrouwbare indicatie geeft. Ik merk zelf dat er steeds meer apps op komen en daardoor gaat de accu steeds korter mee. Steeds meer draait op de achtergrond zonder reden. Als je aan de accu twijfelt doe je een complete reset en gebruik je alleen het minimale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
@Waliwal De Mi9 heeft een 3300mAh accu. Ik heb een Mi9SE sinds mei en heb nog 91%
Het hangt ook af hoe je 'm oplaadt. Laad 'm zo min mogelijk vol, maar max 80%. Ik gebruik zelf de originele snellader weinig, maar vaak een langzamere lader. In AccuBattery kan je de schade zien van elke laadcyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Ik heb de app ook maar even geïnstalleerd. Ik heb sinds april de Mi9. Mijn batterij is nog 91%. Ik leg hem snachts aan de lader en smorgens er weer af en zo kom ik de dag door. Af en toe is ie savonds nog 80% bij weinig gebruik en bij veel gebruik rond de 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Sinds vandaan merk ik het volgende probleem op.
Xiaomi mi9
MIUI global 11.0.7

Ervaren meer mensen dit als je bij de camera naar Pro gaat?

https://imgshare.io/image/ePsvO

Heb uiteraard de foutmelding verzonden. Weet niet of dit een bug is in de laatste release. Maar vervelend is het wel

Edit: zag dat dit een bug is in de 11.0.7 Global :'(

[ Voor 14% gewijzigd door MrMilco op 14-01-2020 20:23 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57

Welke App gebruik je hiervoor en hoe betrouwbaar is dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas

Zo een app is niet heel erg betrouwbaar. Ik heb dezelfde discussie een tijd terug gevolgd op xda algemeen. Meer dan 20 pagina's uiteindelijk.. Komt erop neer (net als bij mij) nieuw uit de doos zul je nooit de Max batt capaciteit zien op zo een app.. Wel een goede schatting.

Er zijn betere manieren dan een app om het te meten, wel gelijk manieren die weer meer moeite vergen. Je batt capaciteit in die apps word namelijk ook oa beïnvloed door de rom en de rommel van je rom. Ik had het getest met stock rom uit de doos, en op het moment dat ik na een maand voor het eerst een custom rom erop zette, schoon. Kan me niet voorstellen dat mijn batterij ineens meer actuele capaciteit gekregen had na een maand.

Maak je niet druk om je batterij, vaak zijn het instellingen, rommel en apps die ervoor zorgen dat je batt problemen hebt. Dat is klote, maar geen reden om je batterij te vervangen. :)
@Noresponse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Weet iemand trouwens voor het probleem van niet verbinden met andere bekende wifi punten. Is al eens hier genoemd, maar ik kan me niet herinneren dat er een oplossing voor gegeven was. Ik moet nu steeds naar de settings en dan de verbinding aan tikken voordat deze weer werkt. De rest van de dag werkt het weer totdat je weer op een andere locatie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
banananas schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:00:
[...]

Zo een app is niet heel erg betrouwbaar. Ik heb dezelfde discussie een tijd terug gevolgd op xda algemeen. Meer dan 20 pagina's uiteindelijk.. Komt erop neer (net als bij mij) nieuw uit de doos zul je nooit de Max batt capaciteit zien op zo een app.. Wel een goede schatting.

Er zijn betere manieren dan een app om het te meten, wel gelijk manieren die weer meer moeite vergen. Je batt capaciteit in die apps word namelijk ook oa beïnvloed door de rom en de rommel van je rom. Ik had het getest met stock rom uit de doos, en op het moment dat ik na een maand voor het eerst een custom rom erop zette, schoon. Kan me niet voorstellen dat mijn batterij ineens meer actuele capaciteit gekregen had na een maand.

Maak je niet druk om je batterij, vaak zijn het instellingen, rommel en apps die ervoor zorgen dat je batt problemen hebt. Dat is klote, maar geen reden om je batterij te vervangen. :)
@Noresponse
When my wife device get out of the box it was complete empty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Noresponse schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 01:44:
[...]

When my wife device get out of the box it was complete empty
Lol, ok? :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Wat ik wel weet als het toestel in standbye staat zonder facebook,whatsapp dan verliest het toestel per 2 uur net geen ongeveer 1 procent. Na 24 uur zat de batterij 89 % en na 54 uur (2 dagen en 8 uur) op 75 % . Dit zou in houden als je het toestel niet gebruikt je zelf 9 dagen standbye modus hebt.

Let wel dat alleen twee e-email account synchroniseren en wat apps die dat ook wel doen ,maar geen whatsapp, BBMe of Facebook etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:44
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een maand of twee een Mi 9 SE.
Toestel bevalt wel prima, maar er zitten me toch wel wat dingen dwars...

Het Do Not Disturb gedeelte werkt niet zoals het zou moeten.
Ik heb wel eens oproep dienst en wil alle notificaties op stil zonder tril, enkel oproepen mogen binnen komen.
Nu zet ik voor elke app de notificaties individueel uit, maar is een heel karwei om alles weer aan te zetten.

Iemand hier ervaring mee?

Hiernaast kan ik bij externe apparaten het bluetooth volume niet bedienen, Absolute Volume, maar dit is volgens mij onderdeel van het normale bluetooth protocol? Iemand dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 18:20

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Heel vreemd probleem mijn MI9 blijft de melding geven dat ie aan het opladen is, zonder dat ie aan de kabel hangt. Het ledje blijft branden en het bliksemschicht staat in beeld.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

Nicap

Tsssk....

De Mi9 van mijn dochter heeft last van spontane reboots. Gister was het zelfs een periode achter elkaar dat hij bleef rebooten. Vanmorgen een factory reset gedaan in de hoop dat dit het probleem oplost. Maar helaas blijkt dat niet het geval. Hij is inmiddels als weer enkele keren uit zichzelf herstart.

Het gaat om een Mi9 bij belsimpel gekocht met stockrom, Miui 11.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hij is niet nat geweest of gevallen of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Nicap op 01-02-2020 17:29 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nicap schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:19:
De Mi9 van mijn dochter heeft last van spontane reboots. Gister was het zelfs een periode achter elkaar dat hij bleef rebooten. Vanmorgen een factory reset gedaan in de hoop dat dit het probleem oplost. Maar helaas blijkt dat niet het geval. Hij is inmiddels als weer enkele keren uit zichzelf herstart.

Het gaat om een Mi9 bij belsimpel gekocht met stockrom, Miui 11.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hij is niet nat geweest of gevallen of iets dergelijks.
Als je dat na een factory reset nog hebt is het gewoon tijd voor garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Klopt het dat de Mi 9 sinds halverwege/eind november geen updates meer heeft gehad? Mijn Mi 9 ziet namelijk geen nieuwe updates. Zit nu op softwareversie MIUI Global 11.0.6.0(QFAEUXM) met de beveiligingsupdate van 01-11-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:08
luukw schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:29:
Klopt het dat de Mi 9 sinds halverwege/eind november geen updates meer heeft gehad? Mijn Mi 9 ziet namelijk geen nieuwe updates. Zit nu op softwareversie MIUI Global 11.0.6.0(QFAEUXM) met de beveiligingsupdate van 01-11-2019.
Hier exact hetzelfde. Mi 9 van Belsimpel.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Mi9 zit op 11.0.7 met 01-12-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 12-05 20:01
Ook op 11.0.6 hier. Ik heb wel een tijdje geleden een update melding gezien, maar tegen dat ik hem wou uitvoeren was die alweer teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:27
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 05:10:
[...]

Mijn Mi9 zit op 11.0.7 met 01-12-2019
Hier ook op 11.0.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:08
Werkt bij jullie de camera ook in Pro mode? Ik lees dat hij crasht bij veel gebruikers op 11.0.7

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

Nicap

Tsssk....

Hier op die van mijn dochter 11.0.4 van 1-10-19 bevelingingspatch.

Ook mijn mi mix 3 zit op deze.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Headshot_NL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:19:
Werkt bij jullie de camera ook in Pro mode? Ik lees dat hij crasht bij veel gebruikers op 11.0.7
Die crasht inderdaad direct op 11.0.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Headshot_NL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:19:
Klopt, probleem is bekend bij Xiaomi. Bij de eerstvolgende update gaat dit weer gerepareerd worden. Al hoop ik dat dat zeer snel gaat gebeuren. Camera is toch wel belangrijk voor mij op de Mi9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMilco schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Klopt, probleem is bekend bij Xiaomi. Bij de eerstvolgende update gaat dit weer gerepareerd worden. Al hoop ik dat dat zeer snel gaat gebeuren. Camera is toch wel belangrijk voor mij op de Mi9
Bij mij doet Pro mode in de Camera het prima 11.0.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:14:
[...]

Bij mij doet Pro mode in de Camera het prima 11.0.7
Welke ROM heb je? Wat ik zo begreep was dit enkel van toepassing op de Global ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMilco schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Welke ROM heb je? Wat ik zo begreep was dit enkel van toepassing op de Global ROM.
MIUI Global 11.0.7 QFAEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Apart, Nouja, wees in ieder geval blij dat je geen problemen ervaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMilco schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:09:
[...]

Apart, Nouja, wees in ieder geval blij dat je geen problemen ervaart :)
Ja, en ik gebruik de Pro modus precies nooit... Dus wat het verschil nu is met jullie? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mix 3 zit hier op patch van oktober, dat vind ik voor een toestel als dit wel erg slecht. Xiaomi moet eens wat minder toestellen uitbrengen, er moeten zo wel heel veel toestellen ondersteund worden, en dat gaat toch mis is bij verschillende modellen al te zien. Flagships die al maanden achterlopen qua security patches, daar wordt LG compleet op afgerekend, maar dat gaat bij Xiaomi niet echt beter heb ik het idee (bij de standaard global ROMS).

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 23-02-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Jup hier ook nog op 1 november beveiligingspatch met de Mi 9.
Voor het flagship toestel toch wel erg teleurstellend inderdaad, ook voor het vertrouwen in het merk Xiaomi niet echt geloofwaardig helaas. En dat vind ik jammer want heb al een aantal jaren Xiaomi hoog staan.

Ach verders werkt ie nog altijd super snel en beste toestel ooit voor die prijs, bang for bucks qua specs. Maar Xiaomi verliest wel aan vertrouwen zo op deze manier van achterlopen op de security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Anoniem: 472287 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Ja, en ik gebruik de Pro modus precies nooit... Dus wat het verschil nu is met jullie? Geen idee.
Op welke taal heb je je telefoon staan? Misschien dat daar het verschil zit. Lees zojuist dat hij wel normaal werkt op de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Bij bij ook geen problemen met de Pro modus op mijn Mi9. Ik heb Global 11.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Blijf me verbazen. Snap niet dat het zo kan verschillen. Hebben jullie de taal wel op Nederlands staan?

Heb ondertussen maar eens contact gelegd of er al zicht is op een update die dit probleem oplost. Heb Xiaomi erg hoog staan, maar dit geeft me niet erg veel vertrouwen

Edit: taal ingesteld op Engels (us) en toen weer op Nederlands, en dit heeft het probleem verholpen voor zover :*)

[ Voor 17% gewijzigd door MrMilco op 24-02-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
MrMilco schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Op welke taal heb je je telefoon staan? Misschien dat daar het verschil zit. Lees zojuist dat hij wel normaal werkt op de Engelse taal.
Klopt. Op NL welke ik standaard heb, crasht die direct op selectie pro-modus.
Op Engels geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
miggeltje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Klopt. Op NL welke ik standaard heb, crasht die direct op selectie pro-modus.
Op Engels geen enkel probleem
En als je nu de taal weer wijzigt naar Nederlands. Doet hij het dan wel weer normaal?

Kom er net achter dat dit het probleem bij mij opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
MrMilco schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:20:
[...]

En als je nu de taal weer wijzigt naar Nederlands. Doet hij het dan wel weer normaal?

Kom er net achter dat dit het probleem bij mij opgelost heeft.
Dan doet die het ook op NL goed inderdaad (nog geen reboot oid getest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMilco
miggeltje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Dan doet die het ook op NL goed inderdaad (nog geen reboot oid getest)
Na herstart doet hij het weer niet. :?

Maar start m eigenlijk nooit opnieuw op, dus geen probleem voor mij :P

Edit: zelfs na uit het geheugen wissen bugt hij weer... Dan maar wachten op Xiaomi met een update hiervoor. Engelse taal op m'n telefoon heb ik weinig behoefte aan

[ Voor 21% gewijzigd door MrMilco op 24-02-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMilco schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Ah, dat kan het wel zijn dan, ik heb niks op Nederlands staan, alles Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Ik heb alles gewoon op Nederlands staan. Nog nooit Engels aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 13:10

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Iemand misschien tips voor het volgende probleem met de Mi 9?

Toestel werkte tot gisteravond prima. Mijn vrouw heeft het toestel in de oplader gedaan en is gaan slapen. Vanmorgen is het toestel dood. Zwart scherm, geen reactie bij hard reset, geen trilling, led of geluid notificatie. Toestel is niet gevallen, altijd in een beschermhoes en ziet er als nieuw uit. Gekocht in Juli 2019.

Wij wonen in zuid Frankrijk en het toestel in via Coolblue gekocht. Voordat ik het naar Coolblue op ga sturen wil ik kijken of er nog tips zijn die ik wellicht over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CartmanMMA schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:13:
Iemand misschien tips voor het volgende probleem met de Mi 9?

Toestel werkte tot gisteravond prima. Mijn vrouw heeft het toestel in de oplader gedaan en is gaan slapen. Vanmorgen is het toestel dood. Zwart scherm, geen reactie bij hard reset, geen trilling, led of geluid notificatie. Toestel is niet gevallen, altijd in een beschermhoes en ziet er als nieuw uit. Gekocht in Juli 2019.

Wij wonen in zuid Frankrijk en het toestel in via Coolblue gekocht. Voordat ik het naar Coolblue op ga sturen wil ik kijken of er nog tips zijn die ik wellicht over het hoofd gezien heb.
Mijn Mi9se laadt soms niet zo goed op, misschien is hij gewoon compleet leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Brilsmurfffje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Mijn Mi9se laadt soms niet zo goed op, misschien is hij gewoon compleet leeg?
Helaas heb ik dat getest, verschillende stopcontacten en opladers (draadloos en met originele lader) maar er gebeurd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk weer een update binnen, v11.0.8 op de Mi9, security patch January 2020. Dat had best wat sneller gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

CartmanMMA schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Helaas heb ik dat getest, verschillende stopcontacten en opladers (draadloos en met originele lader) maar er gebeurd niets.
Heb je ook draadloos laden geprobeerd ( als je een draadloze lader hebt tenminste)?
Om problemen / vervuiling van de USB C poort uit te sluiten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

janvanduschoten schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Heb je ook draadloos laden geprobeerd ( als je een draadloze lader hebt tenminste)?
Om problemen / vervuiling van de USB C poort uit te sluiten.
Ja ook getest, inmiddels het toestel naar Coolblue verzonden voor reparatie. Ben benieuwd wat het euvel is. Toestel lijkt gewoon overleden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Gisteravond de nieuwe update ontvangen, en de pro functies werken weer.

Ik zit nu op Global 11.0.8

Vervroegde updates staan hier trouwens wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ServicePartner
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik ervaar enorme lagg/stuttering bij het filmen op mijn mi 9. Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij het terugkijken van een opgenomen video (4K) heb ik het gevoel dat ie maar met een paar fps opneemt. Filmpjes zijn het kijken bijna niet waard. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb sinds kort een MI9, volgens de box is het een "Global" versie. Na de eerste setupronde kreeg ik een aantal updates. Momenteel is de situatie nu zo:

Android Version: 9.PKQ1.181121.001
Security patch: 2019-11-01
MIUI Version: MIUI Global 10.2.15 | Stable / 10.2.15(PFAEUVF)

Ik krijg na versie 10.2.15 geen enkele update meer. Het lijkt erop dat de MIUI versie idd Global is, maar de ROM een EU variant is(?).

Ik heb handmatig al wat verschillende ROM's gedownload (zowel Global als EU), maar krijg bij manual updaten (via System Update) de volgende error:

Couldn't verify. Looks like current ROM's network carrier type is different from that in the recovery package.

Ik heb zowel de Global, als de EU versies van onderstaande link al geprobeerd:

https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/cepheus/

Google helpt mij momenteel niet verder meer. Iemand enig idee waarom ik geen updates via OTA ontvang, of niet handmatig kan updaten?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Question Mark schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:06:
Ik heb sinds kort een MI9, volgens de box is het een "Global" versie. Na de eerste setupronde kreeg ik een aantal updates. Momenteel is de situatie nu zo:

Android Version: 9.PKQ1.181121.001
Security patch: 2019-11-01
MIUI Version: MIUI Global 10.2.15 | Stable / 10.2.15(PFAEUVF)

Ik krijg na versie 10.2.15 geen enkele update meer. Het lijkt erop dat de MIUI versie idd Global is, maar de ROM een EU variant is(?).

Ik heb handmatig al wat verschillende ROM's gedownload (zowel Global als EU), maar krijg bij manual updaten (via System Update) de volgende error:

Couldn't verify. Looks like current ROM's network carrier type is different from that in the recovery package.

Ik heb zowel de Global, als de EU versies van onderstaande link al geprobeerd:

https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/cepheus/

Google helpt mij momenteel niet verder meer. Iemand enig idee waarom ik geen updates via OTA ontvang, of niet handmatig kan updaten?
De ROM die jij hebt is provider-specific. In dit geval waarschijnlijk vodafone.

Zolang zij geen update pushen krijg jij hem niet. Je enige oplossing is de bootloader unlocken en een normale ROM flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:11:
[...]

De ROM die jij hebt is provider-specific. In dit geval waarschijnlijk vodafone.

Zolang zij geen update pushen krijg jij hem niet. Je enige oplossing is de bootloader unlocken en een normale ROM flashen
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. :) Als ik idd zoek op ROM versie, dan ben ik niet de enige met dit "probleem" en er wordt verwezen naar een Vodafone specifieke versie. Overigens wel vreemd, want het toestel is simlockvrij via mijn werkgever aangeschaft, en heeft nu een KPN sim.

Het unlocken van de bootloader had ik gisteren al aangevraagd. Nu nog ff wachten totdat het mag van Xiaomi. Thx voor je reactie in elk geval, heeft mij in in de goede richting geduwd. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchite
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn oog is gevallen op de Xiaomi mi 9t, maar waar bestel ik hem het beste online? Prijzen variëren soms erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tchite schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:21:
Mijn oog is gevallen op de Xiaomi mi 9t, maar waar bestel ik hem het beste online? Prijzen variëren soms erg.
In ieder geval niet in het Mi 9 non-t topic. ERVARINGEN.

Maar vooruit aangezien je zoek en lees skills niet zo jofel zijn blijkbaar, Kimovil.com kan je een mooi overzicht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37
Iemand bekend hoe je een bootloop naar TWRP eraf kan krijgen.

Na update van weekly 12-03-2020 en het herstellen van magisk duurde het opstarten tergend lang. En wanneer deze opgestart was werkte de volgende zaken niet: Wifi, fingerscan, brightnes control. En alles was verder ook niet echt snel te noemen.
Nu heb ik van magisk manager, magisk gedeinstalleerd en zelf nog de nieuwste weekly van 19-03 geinstalleerd maar ik blijf nu in een loop naar twrp zitten.
Het liefst doe ik geen clean install dus hopelijk kan iemand mij hier nog naar een goede oplossing wijzen.

Zelfs met een wipe en herinstall van de weekly blijft hij met booten steeds bij TWRP uitkomen :/ |:( 8)7
Zal vast ergens een vinkje zijn, maar waar dat is weet ik nog niet.
edit:
Heb een format data uitgevoerd, niet mijn gewenst resultaat maar nu alles maar herstellen

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 20-03-2020 16:42 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
The-Source schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:23:
Iemand bekend hoe je een bootloop naar TWRP eraf kan krijgen.

Na update van weekly 12-03-2020 en het herstellen van magisk duurde het opstarten tergend lang. En wanneer deze opgestart was werkte de volgende zaken niet: Wifi, fingerscan, brightnes control. En alles was verder ook niet echt snel te noemen.
Nu heb ik van magisk manager, magisk gedeinstalleerd en zelf nog de nieuwste weekly van 19-03 geinstalleerd maar ik blijf nu in een loop naar twrp zitten.
Het liefst doe ik geen clean install dus hopelijk kan iemand mij hier nog naar een goede oplossing wijzen.

Zelfs met een wipe en herinstall van de weekly blijft hij met booten steeds bij TWRP uitkomen :/ |:( 8)7
Zal vast ergens een vinkje zijn, maar waar dat is weet ik nog niet.
edit:
Heb een format data uitgevoerd, niet mijn gewenst resultaat maar nu alles maar herstellen
Had dit laatst zelf ook bij het flashen van een custom rom.
Enige wat hielp was een format data.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Al een jaar de mi 9 in gebruik echter heb ik sinds de aanschaf hiervan last van pijn in de ogen. Ik lees hier meer topics over op het internet waaruit blijkt dat heel veel met mij dit hebben. Niet specifiek bij de mi 9 maar met OLED schermen en bijbehorende refresh rates van de schermen. Bij mij vorige toestellen (LCD) nooit problemen gehad. Komt dit toevallig bij meer mensen voor op dit forum??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@r0nny116 Zou het kunnen zijn dat omdat het zo een mooi beeld is je mss meer op je mobiel bent gaan kijken...?
https://blog.pearle.nl/waarom-smartphone-slecht-ogen/

Minder kijken kan dus een oplossing zijn.....
Laat als het kan... voor de zekerheid even je ogen testen bij een zaak die je zou bevallen.
Eerst zaken uit sluiten voor dat je een echte koppeling met een mogelijke oorzaak maakt.
Voorlopig wat minder kijken helpt wrs wel alvast... op voorwaarde dat er niks met je ogen mis is.

[ Voor 24% gewijzigd door route99 op 27-03-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Stel gewoon de leesmodus in als het echt een probleem voor je is.

Ik neem aan dat het probleem van je in het blauwe licht ligt. De witte kleur op de panelen is funest als je er minutenlang naar tuurt op hoge scherm helderheid.

De leesmodus, of de avond modus maakt de witte kleur warmer vanzelfsprekend.

Waarschijnlijk ken je deze instelling allang, maar voor het geval je hem niet kende, noem ik hem even voor je.

Edit:

Er zijn ook bepaalde roms die anti blue light protection bieden. (of althans, zo noemen ze het. Ik weet niet of het hetzelfde is als lees modus)

[ Voor 15% gewijzigd door banananas op 27-03-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
@route99

Mijn scherm tijd is nihil. Daar ligt het echt niet aan. Ik had met voorgaande toestellen geen last zoals omschreven. Dit waren LCD panels en geen OLED vandaar mijn vraag. Op mijn werk staar ik uren achter elkaar naar een monitor zonder hiervan last te hebben.

@banananas

Ik heb ook veelal leesmodus aan staan. Heb het idee dat het iets helpt. Mbt de custom rom, daar ga ik even induiken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@r0nny116
Hmmm das echt vervelend, bij nihil gebruik al, dat was me niet duidelijk geworden uit de TS, wel dat van de eerdere schermen.

Mijn ega gaf advies op een ander vlak.... en dan was het vaak dat mensen vertelden.. neen ...dat doe ik maar heel weinig... tot dat ze het echt op gingen schrijven wat ze deden....
Niet dat het voor jou geldt.... vandaar toch mijn vraag of je mogelijk meer bent gaan kijken.

Andere optie obv de info die je net verstrekte:
Op mijn werk staar ik uren achter elkaar naar een monitor zonder hiervan last te hebben.
Zou het kunnen.... dat je weliswaar geen last ervan hebt... maar dat je wel tegen de grens ervan zit... en dat voor jou dan juist dit mi 9 scherm helaas er bij jou er inhakt en je wel over de irritatie grens trekt.. terwijl de LCD schermen dat niet deden. Immers ook de lees modus hielp amper....
Erg vervelend dan tuurlijk.... ik zie niet zo snel een andere oplossing obv de laatste input, die op zich nuttig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Mi 9 accessoires forum is dood. Aug 2019 is er voor het laatst een post geplaatst. Kheb er 6 mrt nog een vraag op gezet maar geen reactie. Kben op zoek naar goede 27w lader via ali express of zo. Iemand recent nog een aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Even een vraag: Ik heb een ander thema gedownload via de gewone wijze (Dus Instellingen > Themas's). Nu wil ik toch weer gewoon terug naar het originele MIUI skin? Hoe doe ik dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Inmiddels heeft mijn Mi9SE ook Android 10. Ik kreeg een firmware update, 11.0.2 stable QFBEUXM. Security patch level 2020-02-01.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AJJAD schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:07:
Mi 9 accessoires forum is dood. Aug 2019 is er voor het laatst een post geplaatst. Kheb er 6 mrt nog een vraag op gezet maar geen reactie. Kben op zoek naar goede 27w lader via ali express of zo. Iemand recent nog een aangeschaft?
Ik zou gewoon via Amazon opzoek gaan naar een lader van Anker, voor het prijsverschil met China zou ik niet het risico willen lopen op een spontaan ontbrandende telefoon of lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:22:
[...]

Ik zou gewoon via Amazon opzoek gaan naar een lader van Anker, voor het prijsverschil met China zou ik niet het risico willen lopen op een spontaan ontbrandende telefoon of lader.
Veel te kort door de bocht. Of moet ik me daar ook zorgen over maken omdat mijn Mi9 uit china komt?

Er zijn prima kwaliteit China brands. Je opmerking is zo ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:27:
[...]

Veel te kort door de bocht. Of moet ik me daar ook zorgen over maken omdat mijn Mi9 uit china komt?

Prijsverschil is meer dan €10. Heb er een van €7,40 aangeschaft via Alie Express. Zal er voor de zekerheid een rookmelder naast monteren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 22:21
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:27:
[...]

Het gaat er vooral om dat de laders van bijv. Anker CE gekeurd zijn. En de meeste Chinese zijn dat niet omdat dit niet hoeft en geen geld kost (dus goedkoper).
Dus nee, niet iedere oplader uit China zal eerder gaan branden maar de kans is wel groter. Daarnaast vraag ik mijzelf af dat wanneer de brandweer via onderzoek bij een brand ontdekt dat het gebeurd door een oplader (of ander niet CE gekeurd apparaat) is ontstaan, de verzekering het zou dekken.

Dus tsja, ieder voor zichzelf natuurlijk welke afweging hij / zij maakt. Maar dat de opmerking ouderwets is zou ik niet zeggen. Wel dat hij niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

soskes schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:55:
[...]

Het gaat er vooral om dat de laders van bijv. Anker CE gekeurd zijn. En de Chinese zijn dat niet omdat dit niet hoeft en geen geld kost (dus goedkoper).
Dus nee, niet iedere oplader uit China zal eerder gaan branden maar de kans is wel groter. Daarnaast vraag ik mijzelf af dat wanneer de brandweer via onderzoek bij een brand ontdekt dat het gebeurd door een oplader (of ander niet CE gekeurd apparaat) is ontstaan, de verzekering het zou dekken.

Dus tsja, ieder voor zichzelf natuurlijk welke afweging hij / zij maakt. Maar dat de opmerking ouderwets is zou ik niet zeggen. Wel dat hij niet helemaal klopt.
En waar komt Anker vandaan....? (Hint: China)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 22:21
Weg want zie onderstaande bericht van@Anoniem: 472287. Helemaal mee eens.

[ Voor 116% gewijzigd door soskes op 03-04-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weg want te fel op in gegaan - en niet goed gelezen wie wat gezegd heeft.

Bottom line: Chinese laders kunnen prima zijn. Let op wat je koopt.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-04-2020 09:57 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic