Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Kijk eens waar deze instelling op staat:Dima_2005 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:56:
Heeft er ook iemand problemen met laden? Ik merk dat sinds de update mijn toestel plots niet wilt laden (met kabel) bij het aankoppelen aan eendert welke lader...
Er zijn 2 workarounds:
1) Powerbank power knop drukken (dit triggert low current charging - en dan gaat het weeral wel)
2) Toestel uitzetten en dan aan lader hangen. Dan opstarten, en het werkt
Met wireless charging werkt het wel perfect.
Het lijkt wel alsof er ergens toevallig een setting is getriggered.
Instellingen > aanvullende instellingen > ontwikkelaars opties > standaard USB-instellingen
Dan moet je natuurlijk de ontwikkelaars opties al aan gehad hebben en het per ongeluk hebben aangepast.
Ik zit op de dezelfde versie zonder probleem met het laden.
Bij de ontwikkelaars opties zie ik dat de Bluetooth AVRCP standaard op 1.4 staat.janvanduschoten schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:20:
[...]
Idem hier. Mijn volume zet zich weer terug naar ik denk 10%, dus ik hoor echt niets. Eens kijken waar ik dat kan melden bij Xiaomi, want dit is niet handig.
Een snelle Google actie zegt mij het volgende:
"AVRCP 1.5 — all of 1.4 plus specification corrections and clarifications to absolute volume control, browsing and other features"
Misschien is dit de oplossing. Ik heb hem op 1.6 gezet wat alle mogelijkheden ook heeft van de vorige versies. Vanmiddag kan ik het testen.
[ Voor 28% gewijzigd door Headshot_NL op 03-04-2019 12:18 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Zie wel nog wat topics, maar zijn ook "one off cases"
http://en.miui.com/thread-5138815-1-1.html
Verder werkt hele USB poort eigenlijk niet. (laden, data, usb-C->3.5mm)
PS: ik had die setting wel aangepast want ik probeerde Mirrorlink werkend te krijgen, maar daarna werkte laden nog wel. Maar niet meer sinds zondagavond.
[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 03-04-2019 12:25 ]
Zitten maar iets van 3 fixes bij maar niks omtrent de notificatie issues.
Hopelijk dan volgende keer... beetje opschieten xiaomi !
En nog zoiets , wie heeft er in helemaals de mogelijkheid voor diverse notificatie geluiden weggehaald ???
Ik wil weten of ik een whatsapp, Line, Ebay of wat dan ook krijg zonder te moeten kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door HaseMike op 03-04-2019 13:21 ]
Pagman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:01:
Zojuist op Global de 10.2.17.0 update binnengekregen met de Security patch van Maart.
Zitten maar iets van 3 fixes bij maar niks omtrent de notificatie issues.

[ Voor 48% gewijzigd door virtualjoe op 03-04-2019 13:52 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
het klopt dat de chinese niet de 20 band heeft, daar heeft tmobile geen last van ,maar vodafone dus wel.Lord_T schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:08:
ik overweeg deze telefoon, maar ondersteunt hij nou alle 4g banden van Vodafone? de chinese website staat die band 20 niet (800mhz) en op de global wel geloof ik. Als je via mobiel.nl etc besteld krijg je neem ik aan de global?
Inderdaag, als je hem bij belsimpel besteld zou je de global moeten krijgen, met alle banden unlocked
ik heb die van belsimpel, maar heb tmobile dus kan niet voor je testen
Onder andere hier staan de banden die de Mi9 Global ondersteund op een rijtje: https://www.frequencychec...8gb-mi-9-lite-xiaomi-grusLord_T schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:08:
ik overweeg deze telefoon, maar ondersteunt hij nou alle 4g banden van Vodafone? de chinese website staat die band 20 niet (800mhz) en op de global wel geloof ik. Als je via mobiel.nl etc besteld krijg je neem ik aan de global?
Mijn eerdere update heeft het opgelost. Met de auto verbinden is nu direct 100% volume.janvanduschoten schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:20:
[...]
Idem hier. Mijn volume zet zich weer terug naar ik denk 10%, dus ik hoor echt niets. Eens kijken waar ik dat kan melden bij Xiaomi, want dit is niet handig.
Dus op AVRCP 1.6 en dan absoluut volume uit.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Straks eens in de auto proberen, bedankt!Headshot_NL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:57:
[...]
Mijn eerdere update heeft het opgelost. Met de auto verbinden is nu direct 100% volume.
Dus op AVRCP 1.6 en dan absoluut volume uit.
Ik had de bluetooth versie wel gezien, maar niet dat het een aanpasbare waarde was. Goed gevonden

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ben in de markt voor deze. Nu LG G6. Die is top qua geluid in video's (neemt stereo op).
Om Android weer eens uit te proberen na jaren iOS, heb ik nu paar maanden een Mi A2 Lite. Doet het meer dan prima, alleen is het bereik echt om te huilen; waar ik met iPhone overal (zeer) goed 4G bereik heb met Tele2, laat die A2 Lite het gewoon afweten.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Net als elk andere telefoon. Ik heb ook tele2. Geen problemen mee..driedees schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:42:
Heb in het topic gezocht op bereik, gesprek, kwaliteit, bellen en 4G, maar geen antwoord op mijn vraag: hoe is het gesteld met bereik op de Mi 9 (mocht iemand hem al hebben: of de Mi 9 SE)?
Om Android weer eens uit te proberen na jaren iOS, heb ik nu paar maanden een Mi A2 Lite. Doet het meer dan prima, alleen is het bereik echt om te huilen; waar ik met iPhone overal (zeer) goed 4G bereik heb met Tele2, laat die A2 Lite het gewoon afweten.
Weet je zeker dat je een global telefoon hebt, maw band 20 support? Want tele2 werkt niet goed zonder b20.
[ Voor 7% gewijzigd door banananas op 04-04-2019 16:37 ]
Ben er 100% zeker dat ik een A2 Lite global versie heb. Offtopic: volgens mij zijn daar enkel global versies van.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ok.. Nou ja, mijn mi 9 met tele2 werkt overal waar ik kom ontzettend stabiel en goed.. Breda Gorinchem Rotterdam Tilburg en alle dorpen daartussen haha zowel gps als datadriedees schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:36:
Dank @banananas! Ik vraag het omdat die A2 Lite op plekken waar m'n oude telefoon prima bereik had, doodleuk "geen service" geeft. Maar als de Mi 9 dat niet heeft, wie weet!
Ben er 100% zeker dat ik een A2 Lite global versie heb. Offtopic: volgens mij zijn daar enkel global versies van.
Succes met de aankoop!
Nu even belsimpel contacteren en zien wat ze kunnen doen. Wel jammer, want is echt een geweldig toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door DGP84 op 05-04-2019 19:13 ]
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Screenshot vannhet kopje hardware?DGP84 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:11:
Heb het idee dat de batterij iets te snel leegt gaat. Eerste 2 dagen leek ie langer mee te gaan. Telefoon wordt normaal gebruikt. Tijdens werk niet. Alleen in pauze half uur lang.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toegevoegd. Ondertussen heeft ie wel aan de lader gelegen.
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Ja, die nummers zijn niet goed. Iets draait overuren. Je scherm hoort namelijk in principe altijd bovenaan te staan. Als dat niet het geval is, is er iets aan de hand.DGP84 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:14:
[...]
Toegevoegd. Ondertussen heeft ie wel aan de lader gelegen.
Welke rom draai je? Hoe zijn je synchronisatie settings van google en xiaomi profiel? Heb je al een scan gedaan met een batterij checker uit de playstore om te kijken of een app je batterij leeg trekt?
Is de standaard rom nog. Heb de app accubattery. Daar staat de chrome browser vaak wel boven aan. Maar omdat de telefoon net uit de lader komt, zijn die gegevens niet accuraat om te laten zien.banananas schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:32:
[...]
Ja, die nummers zijn niet goed. Iets draait overuren. Je scherm hoort namelijk in principe altijd bovenaan te staan. Als dat niet het geval is, is er iets aan de hand.
Welke rom draai je? Hoe zijn je synchronisatie settings van google en xiaomi profiel? Heb je al een scan gedaan met een batterij checker uit de playstore om te kijken of een app je batterij leeg trekt?
Als ie vol geladen is, dan is hem een paar minuten uitzetten vaak wel een goed idee (zeker als se telefoon warm is geworden). Heb het ook gehad met de standaard rom, daarom heb ik nu de eu erop. Hier kan ik precies verwijderen wat dit soort praktijken kan verrichten.DGP84 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:45:
[...]
Is de standaard rom nog. Heb de app accubattery. Daar staat de chrome browser vaak wel boven aan. Maar omdat de telefoon net uit de lader komt, zijn die gegevens niet accuraat om te laten zien.
Verder, probeer zeker te zijn dat je chrome ook echt afsluit als je er klaar mee bent.
Op de unlock om de eu rom te flashen zit ik nog te wachten.banananas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:08:
[...]
Als ie vol geladen is, dan is hem een paar minuten uitzetten vaak wel een goed idee (zeker als se telefoon warm is geworden). Heb het ook gehad met de standaard rom, daarom heb ik nu de eu erop. Hier kan ik precies verwijderen wat dit soort praktijken kan verrichten.
Verder, probeer zeker te zijn dat je chrome ook echt afsluit als je er klaar mee bent.
Met chrome afsluiten bedoel je gewoon terug gaan naar je homescreen? Of moet ie in de recents ook afgesloten worden?
Met mijn Oneplus 3 had ik hier ook al last van. Maar toen dacht ik dat de batterij gewoon versleten was. Dus ik vermoed dat nu een app de boosdoener is voor de batterydrain.
Maar ik wacht eerst mijn unlock periode af, voordat ik de telefoon ga resetten.
Hier precies hetzelfde. Android System neemt ~25% van de standby tijd in beslag bij normaal gebruik. Als ik de telefoon niet veel gebruik gaat dat richting de 30~40%. Heb net de telefoon even helemaal opnieuw ingericht om te kijken of dat helpt (initieel gewoon mijn hele oude telefoon overgezet).DGP84 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:11:
Heb het idee dat de batterij iets te snel leegt gaat. Eerste 2 dagen leek ie langer mee te gaan. Telefoon wordt normaal gebruikt. Tijdens werk niet. Alleen in pauze half uur lang.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jammer dat Android System zo'n grote vergaarbak is dat je nog niet precies weet hoe je de drain aan moet pakken.
Snap ik. Eerst de unlock afwachten uiteraard haha.DGP84 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:57:
[...]
Op de unlock om de eu rom te flashen zit ik nog te wachten.
Met chrome afsluiten bedoel je gewoon terug gaan naar je homescreen? Of moet ie in de recents ook afgesloten worden?
Met mijn Oneplus 3 had ik hier ook al last van. Maar toen dacht ik dat de batterij gewoon versleten was. Dus ik vermoed dat nu een app de boosdoener is voor de batterydrain.
Maar ik wacht eerst mijn unlock periode af, voordat ik de telefoon ga resetten.
Maar ik bedoel inderdaad in het recents scherm. Bij oneplus is het heel agressief en is dat niet nodig. Maar bij miui blijven apps als chrome en fb op de achtergrond draaien als je gewoon op de home knop klikt.
De eu stable build is echt het flashen waard
Ik zie dat Xiaomi een optie second space heeft waarbij je dus bijvoorbeeld werk / prive kan scheiden.
Weet iemand van jullie of dit ook goed werkt in combinatie met een MDM oplossing?
Vanuit mijn werkgever willen ze verplicht dit forceren op onze telefoons. Ik heb geen zin dat ze hierbij toegang hebben tot mijn privedata / of mijn eigen data kunnen wipen. Ik heb al even wat lopen zoeken maar ik kan niet echt vinden hoe de permissies gescheiden zijn.
Bij mij kwamen de apparaatbeheerder van outlook opgelegd door mijn werk alleen voor in de second space. Of dan echt je normale account niet gewist kan worden durf ik niet te zeggen, maar daar lijkt het wel op. Je schakelt ook volledig om naar een andere omgeving.nico445 schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:57:
Helaas gister mijn Oneplus 5 kapot laten vallen. Nu zit ik erg te kijken aar de MI 9 / Mi Mix 3.
Ik zie dat Xiaomi een optie second space heeft waarbij je dus bijvoorbeeld werk / prive kan scheiden.
Weet iemand van jullie of dit ook goed werkt in combinatie met een MDM oplossing?
Vanuit mijn werkgever willen ze verplicht dit forceren op onze telefoons. Ik heb geen zin dat ze hierbij toegang hebben tot mijn privedata / of mijn eigen data kunnen wipen. Ik heb al even wat lopen zoeken maar ik kan niet echt vinden hoe de permissies gescheiden zijn.
Vanmiddag het toestel opgepikt, zo te zien kan je iets met apparaatbeheerder functies alleen in de "first space" activeren. Niet helemaal wat ik zoek dus maar ik vind het wel een mooie manier om zakelijk en prive te scheiden.wortelsoft schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:07:
[...]
Bij mij kwamen de apparaatbeheerder van outlook opgelegd door mijn werk alleen voor in de second space. Of dan echt je normale account niet gewist kan worden durf ik niet te zeggen, maar daar lijkt het wel op. Je schakelt ook volledig om naar een andere omgeving.
Ik had even outlook getest in de secondspace en daar werd de apparaatbeheerder toegevoegd. Ik heb deze alleen weer verwijderd ik hoef niet zo nodig in mijn vrije tijd de mail te lezen. Op mijn werk heb ik daar altijd de laptop voor.nico445 schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:24:
[...]
Vanmiddag het toestel opgepikt, zo te zien kan je iets met apparaatbeheerder functies alleen in de "first space" activeren. Niet helemaal wat ik zoek dus maar ik vind het wel een mooie manier om zakelijk en prive te scheiden.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik denk dat ik wel eens ben met het cijfer, om de punten die genoemd zijn. De advertenties zijn uit te schakelen, zit alleen beetje verstopt.
Ik denk dat het nog steeds een prima aankoop is gezien de prijs, ieder zijn voorkeur uiteraard.
"That's what I do. I drink and I know things."
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*
Dat we anno 2019 de 3.5mm jack nog als negatief punt benoemen....zijn we daar nu niet een beetje over heen?
Voor de rest eerlijke review...
[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 08-04-2019 10:51 ]
.
Ja, het blijft een beetje vreemd dat hier nog steeds negatief over wordt gesproken. Ik ben juist heel blij dat ik af ben van die vervelende draden.wackidth schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:48:
[...]
Dat we anno 2019 de 3.5mm jack nog als negatief punt benoemen....zijn we daar nu niet een beetje over heen?
Er zit toch een verloopje bij?wackidth schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:48:
[...]
Ik had toevallig pas geleden een setje draadloze doppen besteld om mee te sporten (QCY T1C) voor nog geen €20,-, dus had het "probleem" sowieso al niet meer.
Ik had dus al een draadloos setje, maar degene die jij noemt heb ik afgelopen week gekocht voor €11 via een actie die ik had gevonden op Pepper.com hahajanvanduschoten schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:31:
Ja, zit gewoon een verloopje bij, dus ik zie het totaal niet als een probleem.
Ik had toevallig pas geleden een setje draadloze doppen besteld om mee te sporten (QCY T1C) voor nog geen €20,-, dus had het "probleem" sowieso al niet meer.
De tijd dat Bluetooth een slecht geluid geeft is voorbij met Ldac en Aptx.
Weg met de draden inderdaad. En daarbij er zit een adaptertje bij.
[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 08-04-2019 11:56 ]
.
??? Je kunt toch gewoon het geluid regelen met de equalizer?NeWSJuNK schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:59:
Dat je een xiaomi koptelefoon moet hebben omdat dat anders de instellingen niet werken vind ik een groter puntje.
Mi geluidsversterker aan en dan kun je de equalizer gebruiken.
.
heeft iemand deze al en zo ja, heo klinken ze?Frozenhands schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:43:
[...]
Ik had dus al een draadloos setje, maar degene die jij noemt heb ik afgelopen week gekocht voor €11 via een actie die ik had gevonden op Pepper.com haha
Ik heb de mi airbuds en vallen me tegen
Ik zweer zelf bij KZ Bluetooth nadeel is wel dat je nog met bedrading loopt te rotzooien.Jacques112 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:12:
[...]
heeft iemand deze al en zo ja, heo klinken ze?
Ik heb de mi airbuds en vallen me tegen
.
Je kunt pas die geluidsversterker inschakelen met een specifieke headset lijkt het, aangezien bij al mijn BT headsets die optie grijs blijft.wackidth schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:06:
[...]
??? Je kunt toch gewoon het geluid regelen met de equalizer?
Mi geluidsversterker aan en dan kun je de equalizer gebruiken.
Ik gebruik voornamelijk Deezer.
Die heeft een ingebouwde equalizer. Met Bluetooth oortjes vrij aardig.
Maar, en dat heb ik met alle equalizer apps, als ik geen verbinding met mijn koptelefoon heb, en dan iets wil afspelen is het geluid compleet bagger. Dit heeft te maken met een actieve equalizer. Die uitschakelen, dan gaat het wel goed.
Als voorbeeld, als een equalizer aanstaat, en ik zet het volume op 0 van de speaker, hoor je nog steeds lawaai alsof de speaker onder water zit.
Erg vreemd
[ Voor 51% gewijzigd door miggeltje op 08-04-2019 14:29 ]
Hoezo vreemd? Een bluetooth headset heeft gewoon flinke nadelen: Veel duurder voor dezelfde kwaliteit en het is afhankelijk van zijn batterij. Bovendien heb je vaak al een headset/koptelefoon, maar dan met 3.5mm jack. Je krijgt er weliswaar een verloopje bij, maar daarmee kan je niet opladen en luisteren tegelijk.Frozenhands schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:17:
[...]
Ja, het blijft een beetje vreemd dat hier nog steeds negatief over wordt gesproken. Ik ben juist heel blij dat ik af ben van die vervelende draden.
Feit is dat alles om ons heen meer en meer draadloos wordt (laden, muziek, data, etc). Het één is wat dat betreft een logisch gevolg van het ander en fabrikanten gaan daar in mee. Voor sommigen is dat helaas maar waar, en anderen juigen het toe. Dit zal met elke vernieuwing/verandering zo zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Er is maar één versie, de notch kan je in de instellingen aanpassen.Yargo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:13:
Is het nog niemand opgevallen dat er 2 versies van de mi9 rondgaan? Bij de ene is de notch een teardrop (https://www.gadgetbytenep...9/02/Xiaomi-Mi-9-SE-1.jpg), bij de andere is het een halve cirkel (YouTube: Xiaomi Mi 9 UNBOXING!). Bij voorkeur gaat naar de eerste maar wat is het nu?
zonder teardrop heeft de update/fix nog niet gehad of nog niet aangezet. Had de mijne eerst ook, voor de updatePapsie schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:00:
[...]
Er is maar één versie, de notch kan je in de instellingen aanpassen.
Reclame kun je die wel of niet uitzetten
OS firmware is dat EU, Global en hoe zit het dan met de vingerscanner
Eigen APPS Xiaomi die zich naar de voorkant pushen en zelf weer aktief worden is dat waar ?
Kun je de launcher aanpassen
Is de OS volledig android of niet
ik lees verschillende verhalen en ben benieuwd wat nu wel waar is of niet van gebruikers.
- JaNoresponse schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
Vraagje twijfel of ik dit toestel moet kopen of de mate 20
Eigen APPS Xiaomi die zich naar de voorkant pushen en zelf weer aktief worden is dat waar ?
ik lees verschillende verhalen en ben benieuwd wat nu wel waar is of niet van gebruikers.
- Vingerafdrukscanner?
- Geen idee
- Ja
- Ja, is een fork
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Tja, laden doe ik 's nachts en daarna gebruik ik hem de hele dag voor muziek. Laden en luisteren zal voor mij echt nooit tegelijk gebeuren. En er zijn ook verloopjes waarmee je wel kunt laden en luisteren tegelijk. Je moet de problemen ook niet groter maken dan dat ze zijn.Tk55 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:59:
[...]
Hoezo vreemd? Een bluetooth headset heeft gewoon flinke nadelen: Veel duurder voor dezelfde kwaliteit en het is afhankelijk van zijn batterij. Bovendien heb je vaak al een headset/koptelefoon, maar dan met 3.5mm jack. Je krijgt er weliswaar een verloopje bij, maar daarmee kan je niet opladen en luisteren tegelijk.
Reclame kun je die wel of niet uitzetten > Bij de setup is dat eenvoudig uit te zetten. Ik had dat al gelijk gedaan en herkende al die verhalen over reclames dan ook totaal niet.Noresponse schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
Vraagje twijfel of ik dit toestel moet kopen of de mate 20
OS firmware is dat EU, Global en hoe zit het dan met de vingerscanner > Ik heb de Global en voor de zekerheid m'n wijsvinger 2x ingeleerd, gaat 99% van de keren goed.
Eigen APPS Xiaomi die zich naar de voorkant pushen en zelf weer aktief worden is dat waar ? > Nee, ik zie dat nooit gebeuren.
Kun je de launcher aanpassen > Ja, ik heb zelf Nova Launcher erop staan. Blijf daar toch altijd weer op uitkomen.
Is de OS volledig android of niet> Android met de MIUI schil er overheen.. Met een andere Launcher heb je daat weinig "last" van mocht je het niet mooi vinden, een launcher is maar een launcher en eenvoudig vervangbaar.. Alleen de instelling schermen blijf je houden maar ik vind het niet storend.
Het is maar net hoe je hem gebruikt natuurlijk. Laden deed ik "vroeger"ook in de nacht, nu alleen nog maar even in de auto (2 x 20 minuten per dag) en dan hoef ik hem tussendoor eigenlijk niet meer op te laden (uitzonderingen daargelaten).Als ik de originele autolader kan bestellen, dan is bedraad laden al helemaal niet meer nodig denk ik.Tadango schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:06:
[...]
Tja, laden doe ik 's nachts en daarna gebruik ik hem de hele dag voor muziek. Laden en luisteren zal voor mij echt nooit tegelijk gebeuren. En er zijn ook verloopjes waarmee je wel kunt laden en luisteren tegelijk. Je moet de problemen ook niet groter maken dan dat ze zijn.
Tijdens het laden stream ik Spotify naar m'n radio dus de combinatie opladen & muziek bedraad willen luisteren heb ik niet.
[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 09-04-2019 12:15 ]
[ Voor 98% gewijzigd door XNL073 op 09-04-2019 20:33 ]
Face unlock werkt toch ook nu op regio Nederland.
[ Voor 31% gewijzigd door Bandago 2804 op 09-04-2019 20:39 ]
Mijn vervangtoestel van belsimpel heeft de global, terwijl eerste had eea.
Ik zie verschil in nummer, maar niet qua functionaliteit.
Weet er iemand wat de voor/nadelen zijn van beide.
Volgens mij ondersteunt de eea variant als enige van alle varianten widevine l1 en de global l3. Ik ka het mis hebben, maar ik kwam het tegen toen ik info zocht over de levels van widevine. Dat is dan ook het enige verschil volgens mij. Qua software draaien ze namelijk allebei op een stable build, wel global en eu software, maar wel de stable versies.Dima_2005 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:48:
Wat is eigenlijk verschil tussen eea en gobal firmare?
Mijn vervangtoestel van belsimpel heeft de global, terwijl eerste had eea.
Ik zie verschil in nummer, maar niet qua functionaliteit.
Weet er iemand wat de voor/nadelen zijn van beide.
Sorry dat ik het zeg; maar voordat je een toestel koopt kijk je toch wat de specificaties zijn van een apparaat? Als je vervolgens erachter komt dat het een bepaald onderdeel heeft wat niet jouw verwachting heeft, is het toch echt je eigen schuld.tBoz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:51:
Ik kwam erachter dat er een USB 2.0 poort op dit toestel zit.... bekabelde datatransfer van en naar de interne storage duurt zo een eeuwigheid. Dat is toch ongelooflijk?!
Hier hetzelfde probleemWouterL schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:33:
Ergerlijke bug: in novaluncher lukt het me niet een achtergrond in te stellen voor de lock screen..
Hier ook.
Maar ligt dat dan aan Nova? Ik ga het eens met de stock launcher proberen dan.
Ook irritant is dat ik de double tap to sleep eens in de zoveel dagen opnieuw permissies met geven (die al goed aangevinkt staan). Keertje uit & aanvinken verhelpt het wel, maar apart dat het gebeurt.
Geen probleem hier. Gebruik ook Nova
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb 'm vannacht voor het eerst opgeladen met een al wat oudere Samsung draadloze lader. Werkte prima.DennizC2 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:44:
Niemand problemen met draadloos opladen van de MI9 op een "normale" 10w draadloze oplader? Denk er namelijk sterk over om mijn Mi9 te retourneren aangezien wireless charging niet (goed) werkt en constant het laden verbreekt. Heb verschillende laders en stekkers geprobeerd. Iemand vergelijkbare ervaring?
https://www.mi.com/global/service/userguide/iexip66 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:06:
Voor het eerst geen Samsung S-serie en ik ben vooralsnog zeker enthousiast. Ouderwets misschien, maar is er geen handleiding beschikbaar? Kan zelfs geen handleiding vinden voor de Mi 8
Heb 'm nu 2 dagen in bezit. Bij mij gebruikt ie inactief juist heel weinig batterij, zeker op wifi.NeWSJuNK schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:06:
Ik vind de accuduur van het toestel toch wat tegenvallen. Nu was ik een beetje verwend met de Pocophone natuurlijk maar moet echt rustig aan doen om de dag te halen. Vooral inactief loopt de batterij redelijk snel leeg.
In normale situatie had ik hem nog niet eerder gezien.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Schijnt bij de Samsung s 10 series ook voor te komen dat de fingerscan zichtbaar is in fel licht.The-Source schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:10:
Gisteren even een klein schrik momentje toen ik buiten in de zon liep. Vanwege de heldere zon ging de automatische backlight op vol vermogen (ik weet oled heeft geen backlight). Maar als je dan het toetsenbord in een app maar voren haalt zie je vrij duidelijk waar de fingerscan verstopt zit. Als je een screen protector hebt zou je denken er zit een bubbel onder maar die heb ik nog niet.
In normale situatie had ik hem nog niet eerder gezien.
Maar dat betekent njet dat iedereen blij moet zijn dat ie van die draden af is. Gemiddeld gezien heb je met draad voor minder geld een beter geluid en je batterij wordt niet overmatig belast doordat bluetooth aan moet staan.Frozenhands schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:17:
[...]
Ja, het blijft een beetje vreemd dat hier nog steeds negatief over wordt gesproken. Ik ben juist heel blij dat ik af ben van die vervelende draden.
Die had ik ook al gevonden, maar ik zoek een specifieke handleiding voor dit toestel, geen generiek verhaal.
VLC geïnstalleerd, ingesteld als standaard app, Mi Video zoveel als mogelijk uitgeschakeld, maar Mi Video blijft hardnekkig vragen om toestemmingen. Video speelt dus niet automatisch af met VLC. Wat doe ik fout?Kiswum schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Normaal gesproken gebruik ik de standaard video speler, maar VLC is een goed alternatief.
Ik dacht dat het niet mogelijk was om een andere standaard app voor video's in te stellen.iexip66 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:57:
[...]
VLC geïnstalleerd, ingesteld als standaard app, Mi Video zoveel als mogelijk uitgeschakeld, maar Mi Video blijft hardnekkig vragen om toestemmingen. Video speelt dus niet automatisch af met VLC. Wat doe ik fout?
Ik vermoed dat jij video's direct vanuit de galerij wil afspelen. Daarin is MiVideo verplicht. Als je Google vertrouwd, dan kun wellicht hun gallerij gebruiken (Google Photos) en misschien kun je daarin wel aangeven waarmee je het liefst video's bekijkt.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Helaas geen antwoord waar ik op hoopte maar toch bedankt!Kiswum schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:01:
[...]
Ik dacht dat het niet mogelijk was om een andere standaard app voor video's in te stellen.
Ik vermoed dat jij video's direct vanuit de galerij wil afspelen. Daarin is MiVideo verplicht. Als je Google vertrouwd, dan kun wellicht hun gallerij gebruiken (Google Photos) en misschien kun je daarin wel aangeven waarmee je het liefst video's bekijkt.
Vervolgvraag dan maar: hoe kan ik zoveel mogelijk van de Mi-meuk verwijderen zonder root? Heb zelf uiteraard al wat pogingen ondernomen. Een deel kan ik via de app-instellingen verwijderen, een deel heb ik kunnen verwijderen met de app Perfect Uninstaller, met het grootste deel is niet weg te krijgen.
EDIT: ik zie dat ik met XiaomiADBFastbootTools een eind zou moeten komen. Op mijn Galaxy S8 had ik Package Disabler Pro staan. Die werkte erg fijn en heel simpel. Vermoed dat zo'n app er nog niet is voor de Mi9?
[ Voor 11% gewijzigd door iexip66 op 10-04-2019 16:46 ]
Pluspunten:
- lekker snel.
- mooi scherm.
- super tevreden over de camera.
Minpunten:
- fingerprint werkt niet altijd even lekker.
- accu duur is niet al te goed, gaat snel leeg.
Achtung:
Ik gebruik sinds een week wel de Xiaomi.eu rom en merk wel dat er nog genoeg China troep op zit zoals apps etc. Maar qua prestaties onderdoet het niks aan de originele stock Global Rom.
Iemand een idee?
Daar hebben we inderdaad V&A voor, niet in een topic.
[ Voor 41% gewijzigd door janvanduschoten op 11-04-2019 08:54 ]
[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 11-04-2019 10:15 ]
In stock Android kan je hier zelf dingen toevoegen aan de quick toggles, kan dat in MIUI niet?Toniii schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:53:
Ik zoek eigenlijk een snelle instelling om mijn scherm te casten met chromecast. Nu moet ik telkens naar instellingen/meer/draadloos scherm. Bij mijn vorige tel zat het onder het dropdown bij de notification bij WiFi, Bluetooth zaklamp enz.
Cast knop zit er niet bijrens-br schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:17:
[...]
In stock Android kan je hier zelf dingen toevoegen aan de quick toggles, kan dat in MIUI niet?
Wellicht helpt dit: https://play.google.com/s...d=it.simonesestito.ntiles.banananas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:39:
Cast knop zit er niet bij
Wat voor jou troep is, is voor de ander handig... Zo vind ik dat Xiaomi.eu geen chinese "troep" heefttheduke1989 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:26:
Zo ik heb de telefoon denk ik nu 3-4 weken. Overal ervaring is positief..
Pluspunten:
- lekker snel.
- mooi scherm.
- super tevreden over de camera.
Minpunten:
- fingerprint werkt niet altijd even lekker.
- accu duur is niet al te goed, gaat snel leeg.
Achtung:
Ik gebruik sinds een week wel de Xiaomi.eu rom en merk wel dat er nog genoeg China troep op zit zoals apps etc. Maar qua prestaties onderdoet het niks aan de originele stock Global Rom.
In die zin reclame of ergens Chinese teksten.
.
Ben ik het mee eens.. Het is zijn bevinding natuurlijk, want ook met de fp heb ik nog geen enkele keer problemen gehad. Het is voor iedereen anders.wackidth schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:09:
[...]
Wat voor jou troep is, is voor de ander handig... Zo vind ik dat Xiaomi.eu geen chinese "troep" heeft
In die zien reclame of ergens Chinese teksten.
fingerprint werkt echt goed totaal geen klachten over.banananas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:14:
[...]
Ben ik het mee eens.. Het is zijn bevinding natuurlijk, want ook met de fp heb ik nog geen enkele keer problemen gehad. Het is voor iedereen anders.
Hier hetzelfde... 9 van de tien keer raak.Bandago 2804 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:19:
[...]
fingerprint werkt echt goed totaal geen klachten over.
.
Alleen wel een minpuntje gevonden na 2 dagen gebruik. Als de telefoon in m'n broekzak zit voel ik hem bijna niet trillen. Volgens mij is dat niet in te stellen toch? Dat ie harder trilt?
Ik weet niet of het ook voor notificaties geld, maar in het menu> Geluid en trillen> Tikken bij trillen krijg je een menu waar je Uit / Licht / Medium / Sterk kunt kiezen.XNL073 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:08:
Hier werkt fingerprint ook echt goed. Alleen als de telefoon plat ligt af en toe niet. Verder doet face unlock het nog beter. Heb aangezet dat als ik de telefoon optil het scherm al aan gaat en face unlock werkt direct. Ik zie m'n lockscreen haast niet meer.
Alleen wel een minpuntje gevonden na 2 dagen gebruik. Als de telefoon in m'n broekzak zit voel ik hem bijna niet trillen. Volgens mij is dat niet in te stellen toch? Dat ie harder trilt?
Die had ik inderdaad gevonden maar lijkt geen verschil te geven helaas. Het is vooral rot omdat ik m'n telefoon eigenlijk altijd op trillen heb staan.janvanduschoten schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:13:
[...]
Ik weet niet of het ook voor notificaties geld, maar in het menu> Geluid en trillen> Tikken bij trillen krijg je een menu waar je Uit / Licht / Medium / Sterk kunt kiezen.
ik gebruik sinds 2 jaar tot volle tevredenheid de Mi 6. Maar de trilfunctie van deze telefoon is al ondermaats. Misschien een minpunt van de Xiaomi in het algemeen?XNL073 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:14:
[...]
Die had ik inderdaad gevonden maar lijkt geen verschil te geven helaas. Het is vooral rot omdat ik m'n telefoon eigenlijk altijd op trillen heb staan.
Ik vrees voor je dat het aan de hardware ligt en dus niet met software op te lossen is....XNL073 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:56:
Zou kunnen inderdaad. Ik lees op meer plekken dat ie minder hard trilt dan bijv. een iPhone of Samsung. We moeten het er maar mee doen. Wellicht dat ze ooit nog met een software update komen
Volgende vraag (ik ben overgestapt van IOS naar Android dus veel vragen haha):
Als ik een whatsapp bericht binnen krijg zie ik netjes de notificatie en de badge count. Dus 1 bericht. Nu open ik whatsapp (niet de chat zelf) en zie ik dat ik 1 nieuw bericht in een chat heb. Als ik whatsapp nu weer sluit is ook mijn badge weg bij whatsapp terwijl het bericht nog niet gelezen is. Is dit in te stellen toevallig? Ik weet dat het in andere launchers wel kan maar vind MIUI op zich wel fijn.
Je kan dit proberen: https://forum.xda-develop...ebloat-root-root-t3910021iexip66 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:05:
[...]
Helaas geen antwoord waar ik op hoopte maar toch bedankt!
Vervolgvraag dan maar: hoe kan ik zoveel mogelijk van de Mi-meuk verwijderen zonder root? Heb zelf uiteraard al wat pogingen ondernomen. Een deel kan ik via de app-instellingen verwijderen, een deel heb ik kunnen verwijderen met de app Perfect Uninstaller, met het grootste deel is niet weg te krijgen.
EDIT: ik zie dat ik met XiaomiADBFastbootTools een eind zou moeten komen. Op mijn Galaxy S8 had ik Package Disabler Pro staan. Die werkte erg fijn en heel simpel. Vermoed dat zo'n app er nog niet is voor de Mi9?
Het doet de apps niet fysiek verwijderen omdat het systeem apps zijn, maar ze worden uitgeschakeld zodat je ze niet meer ziet
Thanks. Heb het via deze methode gedaan: http://en.miui.com/thread-3620390-1-1.html Werkt primaricjuh schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:51:
[...]
Je kan dit proberen: https://forum.xda-develop...ebloat-root-root-t3910021
Het doet de apps niet fysiek verwijderen omdat het systeem apps zijn, maar ze worden uitgeschakeld zodat je ze niet meer ziet
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic