Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Vis schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Mooi, hoe en wanneer komt ie OTA?
Zie nog geen nieuwe update namelijk.

Stoor me er ook aan dat ik geen icoontjes zie boven m'n scherm.

Ik draai m nog out of the box, en ben van plan om dat wel zo te blijven doen, geen root of iets dergelijks momenteel. Wellicht in de toekomst :)
De standaard versie: Stable rom, wordt eens in de 4-6 weken geupdate. De Dev rom, wordt elke week geupdate. Ik draai op de Dev rom, maar het is daarbij wel noodzakelijk om de telefoon te Unlocken. Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geschikt is, maar met dit soort zaken moet je bij Xiaomi wel rekening houden als Early-adopter (en tevens Beta tester).

Door de eerste kopers te zien/gebruiken als een soort beta testers, kunnen ze de ontwikkeltijd en de prijzen van de hardware laag houden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:58
Het valt me op dat ik tig keer per dag de helderheid hoger moet zetten. Staat op automatisch aanpassen.
Ik had dat met mijn mi note 3 zelden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 23:53
virtualjoe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:59:
Het valt me op dat ik tig keer per dag de helderheid hoger moet zetten. Staat op automatisch aanpassen.
Ik had dat met mijn mi note 3 zelden..
Ik ervaar precies hetzelfde. Vooral in de avond blijf je bezig.. terwijl het juist een handige functie moet zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Er zijn nog wel verbeter punten voor de Mi 9.

De helderheid van het scherm in de avond.

Krijg mijn Dyson ventilator niet gekoppeld aan de Mi met bluetooth, terwijl mijn oude S7 Edge er geen moeite mee heeft.

Wallpaper wat ik gedownload en de hele phone crasht.

Geen notificatie icoontjes in de notificatiebalk.

Ik hoop dat ze deze punten wel gaan verbeteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualjoe
Headshot_NL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:44:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. Vooral in de avond blijf je bezig.. terwijl het juist een handige functie moet zijn.
Ik heb er maar een bug report van gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16

Vis

Bandago 2804 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:55:
Er zijn nog wel verbeter punten voor de Mi 9.

De helderheid van het scherm in de avond.

Geen notificatie icoontjes in de notificatiebalk.

Ik hoop dat ze deze punten wel gaan verbeteren
Dit ja, als ze dit verbeteren ben ik ook helemaal tevreden 👍🏼

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bandago 2804 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:55:
Wallpaper wat ik gedownload en de hele phone crasht.
Aha Meer hebben dat dus bij mij laat klwp de hele phone crashen. Erg jammer want als ik iets gebruik is het klwp. Ook een bug report aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58
Fijn toestel erg blij mee. Echter als ik WearOS afsluit (door alle programmas te sluiten) verliest deze direct de verbinding met mijn smartwatch. Op mijn vorige telefoon bleef deze gewoon op de achtergrond draaien. Uiteraard alle battery saver meuk (algemeen en voor de app specifiek) disabled.

Iemand suggesties?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@chaoscontrol MIsschien in de multitasking screen even de lock voor de app aanzetten. Houdt app window ingedrukt, en klik op het slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik ben ook zeer tevreden. Het enige wat ik hoop dat ze met een update aanpassen, is de mogelijkheid om de shortcuts van de vingerafdruk te disabelen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualjoe
Erik1805 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:52:
Ik ben ook zeer tevreden. Het enige wat ik hoop dat ze met een update aanpassen, is de mogelijkheid om de shortcuts van de vingerafdruk te disabelen.
Ik vind het überhaupt raar dat ze dat niet gelijk geïmplementeerd hebben. Als iedereen het aangeeft via de report functie dan helpt dat misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Zowieso zitten er zaken in miui waarvan denk, heeft er dan niemand nagedacht ?

. Notifications die 3 seconden zichtbaar zijn en dan weer verdwijnen
. Geen verschillende geluidsmeldingen voor verschillende notifications
. Geen switch om dat elke keer weer oplichtende vingerprint symbool uit te zetten
. Alleen equalizer settings voor xiaomi koptelefoons
. Regio afhankelijk bloatware met advertenties (ja die kunnen uit)
. Heeft er dan niemand live wallpapers getest (Hard crash)
. 2x zoom camera geeft heel andere beelden dan de andere 2

Vooral punt 1 en 2 zijn om gek van te worden, dit was wel op orde op een redmi note 5..
Begrijp me niet vekeerd, prima phone leuke specs, en wie weet worden veel van de bovenstaande zaken nog opgelost, maar slordig is het wel.

O ja voor mensen die nog twijfelen over de kleur, zwart is niet zwart maar een soort gun metal grey met spiegeleffect, ook leuk. Ik heb de 128GB versie.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 27-03-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:51
Viel me inderdaad op dat ik geen verschil hoor in de koptelefoon instellingen. Vind het geluid ook minder dan de Pocophone.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 09:11
Komt Tweakers nog met een volwaardige review van de Mi 9 eigenlijk? Ik zie nu alleen nog de preview staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 23:29
chaoscontrol schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:24:
Fijn toestel erg blij mee. Echter als ik WearOS afsluit (door alle programmas te sluiten) verliest deze direct de verbinding met mijn smartwatch. Op mijn vorige telefoon bleef deze gewoon op de achtergrond draaien. Uiteraard alle battery saver meuk (algemeen en voor de app specifiek) disabled.

Iemand suggesties?
Apps beheren - toestemmingen - auto start en dan de wear app aanzetten dan blijft hij in je geheugen als het goed is had hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
Jamesl schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:30:
Komt Tweakers nog met een volwaardige review van de Mi 9 eigenlijk? Ik zie nu alleen nog de preview staan :)
Vroeg ik me ook al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
HaseMike schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:48:
Zowieso zitten er zaken in miui waarvan denk, heeft er dan niemand nagedacht ?

. Notifications die 3 seconden zichtbaar zijn en dan weer verdwijnen
. Geen verschillende geluidsmeldingen voor verschillende notifications
. Geen switch om dat elke keer weer oplichtende vingerprint symbool uit te zetten
. Alleen equalizer settings voor xiaomi koptelefoons
. Regio afhankelijk bloatware met advertenties (ja die kunnen uit)
. Heeft er dan niemand live wallpapers getest (Hard crash)
. 2x zoom camera geeft heel andere beelden dan de andere 2

Vooral punt 1 en 2 zijn om gek van te worden, dit was wel op orde op een redmi note 5..
Begrijp me niet vekeerd, prima phone leuke specs, en wie weet worden veel van de bovenstaande zaken nog opgelost, maar slordig is het wel.

O ja voor mensen die nog twijfelen over de kleur, zwart is niet zwart maar een soort gun metal grey met spiegeleffect, ook leuk. Ik heb de 128GB versie.
Ik kom van een oneplus3 en daar hebben ze de software toch beter voor elkaar vind ik.
Verder wel tevreden over de mi9 maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Ben helaas niet super tevreden over standby tijd. Zie screenshot. Verlies zeker 10% in de nacht. Iemand nog tips.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uXdK3U7mv2hTYCcXaS0EYqjG/thumb.png

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

coob schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Ik kom van een oneplus3 en daar hebben ze de software toch beter voor elkaar vind ik.
Volledig mee eens, ik kom van een OnePlus 6 en Oxygen OS is een van de beste Android builds buiten die van Google zelf.

Hopelijk komen er snel custom roms beschikbaar voor de Mi 9 want de camera is wel een pluspunt van deze telefoon.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:36
coob schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Merk je qua prestaties veel verschil tegenover de OP3?

Ik heb ook de OP3 en die doet het eigenlijk nog steeds naar behoren.
Ik kan me niet inbeelden dat een ander toestel zoveel performanter zou zijn. Of toch niet waarvoor ik het toestel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
@Drossie voor wat gebruik je het.
Als je het gaat gebruiken voor huis-tuin-keuken gebruik was een ander toestel rond de 150-250 ook wel voldoende ;)

Op papier gewoon een vele malen betere telefoon als het komt op camera, hardware etc.
Benchmarks al helemaal.

Mocht je alleen WhatsApp/ youtube/ of wat dan ook gebruiken is er genoeg andere keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
Jamesl schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:30:
Dat gaat komen, zoals te horen in de Tweakers Podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Drossie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Merk je qua prestaties veel verschil tegenover de OP3?

Ik heb ook de OP3 en die doet het eigenlijk nog steeds naar behoren.
Ik kan me niet inbeelden dat een ander toestel zoveel performanter zou zijn. Of toch niet waarvoor ik het toestel gebruik.
Bij gewoon gebruik merk je het nauwelijks. De op3 is nog steeds niet langzaam maar de mi9 is wel retesnel natuurlijk.
Foto's zijn wel echt beter van de mi9.
Batterij gaat ook langer mee van de mi9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Erik1805 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:52:
Wat is het probleem dan? Moet dat uit kunnen dan. Swipe je met je vingers over de sensor ?

Voor de icon notificaties dat gaat opgelost worden in een update.

Voor de rest zit er nog een leuke feature in 9.3.28 aan te komen DC dimming van het amoled scherm. Dit gaat weer schelen in SOT tijd.

https://www.google.com/am...ing-update-this-week/amp/

Wel hoop ik dat er wat is gedaan aan het aggressive schakelen van Auto brightness.

[ Voor 37% gewijzigd door wackidth op 28-03-2019 15:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Wat is het probleem dan? Moet dat uit kunnen dan. Swipe je met je vingers over de sensor ?

Voor de rest zit er nog een leuke feature in 9.3.28 aan te komen DC dimming van het amoled scherm. Dit gaat weer schelen in SOT tijd.

Wel hoop ik dat er wat is gedaan aan het aggressive schakelen van Auto brightness.
Probleem is dat als je iets te lang drukt, je direct in de shortcuts komt. En wil dat niet want die gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Erik1805 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Probleem is dat als je iets te lang drukt, je direct in de shortcuts komt. En wil dat niet want die gebruik ik niet
Probleem?? Dan houd je jouw duim wel erg lang op de scanner..... Voor jou wellicht handig dan...

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:41:
[...]

Probleem?? Dan houd je jouw duim wel erg lang op de scanner..... Voor jou wellicht handig dan...
Ja zo heeft iedereen gelukkig persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeUnit
  • Laatst online: 10-09 21:13
Erik1805 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Dit kan je uit zetten in Instellingen - Overige - Quick Ball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
DeUnit schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Interessante update
Some of the features he listed include stereo, full-screen gestures, dc dimming, full-screen sorting, hidden fingerprint display, etc.
Vooral de "hidden finger print" , blij als dat uitgezet kan worden. De scanner werkt goed, heb de indicatie waar hij zit niet nodig.
DeUnit schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Quick ball staat bij mij ook uit, en ik heb dat menu ook als ik m'n vinger op het scherm laat. Ik merk dat ik hem altijd snel unlock, moest echt m'n vinger lang op het scherm laten om in dat menu te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 28-03-2019 16:05 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Dit is trouwens mijn eerste ervaring met een Xiaomi telefoon.

Maar ik moet zeggen dat Xiaomi wel heel goed naar hun gebruikers luistert en snel updates door voert.

Vooral als je de BL hebt unlocked ben je heel snel bij.

Voor mij echt de moeite waard om te unlocken.

JA ik ben een tevreden Xiaomi klant.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:13:
Dit is trouwens mijn eerste ervaring met een Xiaomi telefoon.

Maar ik moet zeggen dat Xiaomi wel heel goed naar hun gebruikers luistert en snel updates door voert.

Vooral als je de BL hebt unlocked ben je heel snel bij.

Voor mij echt de moeite waard om te unlocken.

JA ik ben een tevreden Xiaomi klant.
ik ben al lang xiaomi klant, maar sinds zondag was mijn BL ook unlocked. De Xiaomi.eu rom is weer heerlijk om te gebruiken, uiteraard de weekly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Jacques112 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:17:
[...]

ik ben al lang xiaomi klant, maar sinds zondag was mijn BL ook unlocked. De Xiaomi.eu rom is weer heerlijk om te gebruiken, uiteraard de weekly
Ja die heb ik ook alleen was 21 geen succes. Onverklaarbare battery drain. China heeft deze ook over geslagen.
Ben weer terug naar 14 en heb MiuiSystemUI.apk terug geplaatst zodat ik wel de status bar notificaties kon behouden.

Morgen weer een nieuwe. 😀

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vreemd : als je een foto maakt in locked toestand, dus bij b.v na 2x drukken van de ai knop, dan krijg je de foto te zien met daaronder een X of een V. Maar wat je ook doet, de foto wordt niet opgeslagen.....

Zie ik iets over het hoofd of is dit alweer een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Ja die heb ik ook alleen was 21 geen succes. Onverklaarbare battery drain. China heeft deze ook over geslagen.
Ben weer terug naar 14 en heb MiuiSystemUI.apk terug geplaatst zodat ik wel de status bar notificaties kon behouden.

Morgen weer een nieuwe. 😀
Vreemd, ik draai ook de .21 en heb deze drain niet ( gemerkt ) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
Is er een nette duidelijk handleiding voor het unlocken van de mi 9. Heb het in een ver verleden gedaan bij mijn Galaxy S1, echter is dat natuurlijk al jaren terug xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
r0nny116 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:27:
Is er een nette duidelijk handleiding voor het unlocken van de mi 9. Heb het in een ver verleden gedaan bij mijn Galaxy S1, echter is dat natuurlijk al jaren terug xD
Ik zag dat iemand op XDA een noob proof handleiding heeft geschreven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
r0nny116 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:27:
https://xiaomi.eu/communi...l-xiaomi-eu-magisk.49757/

daarbij gezegd: als je TWRP hebt geflashed via fastboot. Power en vol up vasthouden, power los als miui letters in beeld komen ( niet fastboot commando hiervoor gebruiken, dan werkt het niet )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
wackidth schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Ik zag dat iemand op XDA een noob proof handleiding heeft geschreven.
die dus : https://forum.xda-develop...rp-xiaomi-eu-rom-t3912952

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Was door de instellingen aan het bladeren en kwam de instelling tegen. Ga naar instellingen > schermvergrendeling en wachtwoord >vingerafdrukken beheren >snelkoppelingen >vingerafdruk snelkoppelingen

Dat je dat niet gevonden hebt.. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
janvanduschoten schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Was door de instellingen aan het bladeren en kwam de instelling tegen. Ga naar instellingen > schermvergrendeling en wachtwoord >vingerafdrukken beheren >snelkoppelingen >vingerafdruk snelkoppelingen

Toppie. Nu had ik niet hetzelfde probleem als @Erik1805 maar ik gebruikte het toch niet dus kan mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
janvanduschoten schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Super, dank je wel. Is mijn eerste Xiaomi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Erik1805 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Super, dank je wel. Is mijn eerste Xiaomi
Ik had ook echt geen idee, ik kwam het toevallig tegen op een plek waar ik het niet had verwacht.

Eerste lading ziet er goed uit, ik haal zo'n 7 uur SOT deze keer (heb nu 3 uur SOT en nog 62% over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mijn SOT komt steeds uit op 3-4 uur in 15-16 uur en 30% over aan het einde van de dag bij normaal gebruik. Waarom zie ik hier zulke hogen getallen voorbij komen?

Kunnen jullie je situatie aan mijn schetsen? Ik heb namelijk het gevoel dat de telefoons redelijk snel leeglopen als ze niets staan te doen en als je films kijkt dan loopt de telefoon bijna net zo snel leeg.

Hier een gedeelte uit mijn komende review, want zonder plaatjes/context kunnen mensen roepen wat ze willen 😉

Tijdens het testen stond het volgende continu aan: wifi, GPS, bluetooth een enkele, maar ook een dubbele simkaart is getest. De telefoon synchroniseerde met 2 Gmail accounts, 2 Hotmail accounts, 1 werk account, Whatsapp, Skype, Facebook Lite, Instagram, LinkedIn, Amazfit smartwatch en Buienalarm.
Met deze zaken ingeschakeld, had de telefoon aan het einde van de dag (van 07.00-23.00 uur) slechts zo'n 30% over, bij een schermgebruik van ongeveer 3 tot 3,5 uur. Het resultaat hiervan vind ik onvoldoende en het past ook wel bij de accu die in de telefoon zit. Bij licht gebruik, haalde ik het einde van de avond met zo'n 40% over van de accu capaciteit. Het lijkt er dus op dat de accu in stand-by stand erg snel leegloopt.

Licht / normaal gebruik na 15-16 uur.
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_039-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_040-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_041-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_042-Small.png

licht gebruik na 15-16 uur.
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_050-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_051-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_052-Small.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/Screenshot_053-Small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kiswum schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 07:42:
Mijn SOT komt steeds uit op 3-4 uur in 15-16 uur en 30% over aan het einde van de dag bij normaal gebruik. Waarom zie ik hier zulke hogen getallen voorbij komen?

Kunnen jullie je situatie aan mijn schetsen? Ik heb namelijk het gevoel dat de telefoons redelijk snel leeglopen als ze niets staan te doen en als je films kijkt dan loopt de telefoon bijna net zo snel leeg.

Hier een gedeelte uit mijn komende review, want zonder plaatjes/context kunnen mensen roepen wat ze willen 😉

Tijdens het testen stond het volgende continu aan: wifi, GPS, bluetooth een enkele, maar ook een dubbele simkaart is getest. De telefoon synchroniseerde met 2 Gmail accounts, 2 Hotmail accounts, 1 werk account, Whatsapp, Skype, Facebook Lite, Instagram, LinkedIn, Amazfit smartwatch en Buienalarm.
Met deze zaken ingeschakeld, had de telefoon aan het einde van de dag (van 07.00-23.00 uur) slechts zo'n 30% over, bij een schermgebruik van ongeveer 3 tot 3,5 uur. Het resultaat hiervan vind ik onvoldoende en het past ook wel bij de accu die in de telefoon zit. Bij licht gebruik, haalde ik het einde van de avond met zo'n 40% over van de accu capaciteit. Het lijkt er dus op dat de accu in stand-by stand erg snel leegloopt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik herken dit wel. Heb ongeveer hetzelfde gebruik. Verlies in stand-by ook veel te veel naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ADZELRumjoTVwMqZ1KTejsHc/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v1fOqtmMLMs0Ntygjt9iNfE4/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/awyan0LrBepzPgHatGiTATD8/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V3P82bb7B8Te1Q5flu3iDKlm/medium.png

Dit is zijn eerste lading, dus moet nog zien dat hij dit vol blijft houden. Maar wat muziek gestreamd, klein beetje gefilmd, filmpje geüpload, etc. 1 Google account, 1 simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb wat posts over laders naar het accessoire topic verplaatst :)
(zie linkje hieronder in de topic waarschuwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Kiswum schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 07:42:

Ik ben ook 1 van de mensen die hoge sots halen bij goed gebruik.. Alleen wat ik wel enorm merk, als ik vergeet om bijvoorbeeld facebook of een andere willekeurige data app af te sluiten en hij staat nog open terwijl ik het scherm uit zet, dan word het warm in mijn broek en ben ik aardig wat procentjes kwijt. Dat is best wel frustrerend, bij mijn op6t was dit bijv totaal niet.

Maar goed, als ik jou cijfers zie heb ik niets te klagen. Kan niet wachten op de eu rom waarbij ik alle overkill apps kan verwijderen zodat er wat minder op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:20:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Dit is zijn eerste lading, dus moet nog zien dat hij dit vol blijft houden. Maar wat muziek gestreamd, klein beetje gefilmd, filmpje geüpload, etc. 1 Google account, 1 simkaart
Ik mis net die ene grafiek waarbij je het verloop gedurende de dag kan zien. Zoals ik het nu zie, heb je de halve dag in de browser gewerkt. 4 van de 8 uur is daaraan besteed. Wat zou er gebeuren als je je telefoon die tijd niet zou gebruiken, zakt door een alsnog bijna zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kiswum schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Ik mis net die ene grafiek waarbij je het verloop gedurende de dag kan zien. Zoals ik het nu zie, heb je de halve dag in de browser gewerkt. 4 van de 8 uur is daaraan besteed. Wat zou er gebeuren als je je telefoon die tijd niet zou gebruiken, zakt door een alsnog bijna zo snel?
Welke grafiek is het? Heb hem inmiddels weer opgeladen, zal het de volgende keer bijhouden. Vannacht is was de standby drain laag, geen procent per uur iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:08:
[...]

Welke grafiek is het? Heb hem inmiddels weer opgeladen, zal het de volgende keer bijhouden. Vannacht is was de standby drain laag, geen procent per uur iig
Grafiek met de geschiedenis, waarin je ziet wanneer hij de de laatste keer is opgeladen en waarbij je een lijn in het grafiekje ziet. Bij mij zijn dat de 4e foto geweest.

Voor de mensen die het willen weten.
Hier is mijn review terug te vinden:
productreview: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart review door Kiswum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kiswum schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:10:
[...]

Grafiek met de geschiedenis, waarin je ziet wanneer hij de de laatste keer is opgeladen en waarbij je een lijn in het grafiekje ziet. Bij mij zijn dat de 4e foto geweest.

Voor de mensen die het willen weten.
Hier is mijn review terug te vinden:
productreview: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart review door Kiswum
Ah, my bad. Ik had hem wel gemaakt, alleen niet geupload zie ik. (had dezelfde genomen als jij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1E7Cb7CJYGeNnoMABE4LME6/medium.png

(uitgebreide review, ga hem straks eens lezen :Y )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennizC2
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 08:20
DennizC2 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Mja, Qi power EPP certificering kom ik nog nergens tegen? Wel Qi 10w Quickcharge 2.0/3.0? Heb de Deltaco QI-1029 Qi. Mijn telefoon wordt echter omgeruild voor een nieuw exemplaar (zodra beschikbaar uiteraard :'( ) omdat alles er toch op wijst dat het niet werkt zoals het hoort. Ik laat het jullie weten of de nieuwe Mi9 wel werkt op deze oplader. Lets hope so!
Inmiddels verschillende draadloze laders verder (ook 15w laders) en een nieuw exemplaar MI9 maar het draadloos opladen gaat nog steeds niet goed. Of de verbinding wordt steeds onderbroken, of de lader en de telefoon worden loei heet. Zo heet zelfs dat de telefoon in de "oververhitting modus" gaat. Niemand hier verder problemen mee? Ben daarom ook wel benieuwd welke draadloze laders jullie gebruiken voor de MI9 ?

Veder, ook irritant, is dat de Always On Display s'nachts uit gaat. Waarschijnlijk omdat het te donker is in de kamer en de telefoon denkt dat hij in mijn broekzak zit. Is hier een instelling voor? Heb hem niet kunnen vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
DennizC2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:01:
[...]

Inmiddels verschillende draadloze laders verder (ook 15w laders) en een nieuw exemplaar MI9 maar het draadloos opladen gaat nog steeds niet goed. Of de verbinding wordt steeds onderbroken, of de lader en de telefoon worden loei heet. Zo heet zelfs dat de telefoon in de "oververhitting modus" gaat. Niemand hier verder problemen mee? Ben daarom ook wel benieuwd welke draadloze laders jullie gebruiken voor de MI9 ?

Veder, ook irritant, is dat de Always On Display s'nachts uit gaat. Waarschijnlijk omdat het te donker is in de kamer en de telefoon denkt dat hij in mijn broekzak zit. Is hier een instelling voor? Heb hem niet kunnen vinden in ieder geval.
Ik gebruik 2 laders die ik bij Nokia 920's (Nokia DT-900) kreeg toentertijd. Niet heel snel maar werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z0X7vA4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussies over accessoires mogen verder in [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:43:
[...]

Ah, my bad. Ik had hem wel gemaakt, alleen niet geupload zie ik. (had dezelfde genomen als jij).

[Afbeelding]

(uitgebreide review, ga hem straks eens lezen :Y )
Thanks, dit ziet er goed uit. Ik zie een duidelijk lijn waarin de telefoon ook eenen tot rust is gekomen.

Ik houd het verbruik de komende dagen in de gaten, misschien was 1 app de oorzaak of de beta rom en dan zal dat snel worden gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kiswum schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 06:55:
[...]

Thanks, dit ziet er goed uit. Ik zie een duidelijk lijn waarin de telefoon ook eenen tot rust is gekomen.

Ik houd het verbruik de komende dagen in de gaten, misschien was 1 app de oorzaak of de beta rom en dan zal dat snel worden gerepareerd.
Vannacht nog even in de gaten gehouden, hij verbruikt bij mij minder dan 1% per uur, iets van 4% in 5 uur.
Kan ook aan de ROM liggen inderdaad, ik heb er Global 10.2. 10.2.15.0 stabiel op staan. Ook gisteren kwam ik (doorgerekend) uit op rond de 7 uur SOT.

(knappe review trouwens _/-\o_)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Even een geekbench4 uitgevoerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TK45j6mepZirZJ5N2DYx1lkd/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TtuxoY2mbNhGw9P7JdVDsIgn/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8v7R5thwTXmlb9mxLD7wFA1u/full.png

Op zich prima. Wou nog geen battery test doen. Komt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:51:
[...]

Vannacht nog even in de gaten gehouden, hij verbruikt bij mij minder dan 1% per uur, iets van 4% in 5 uur.
Kan ook aan de ROM liggen inderdaad, ik heb er Global 10.2. 10.2.15.0 stabiel op staan. Ook gisteren kwam ik (doorgerekend) uit op rond de 7 uur SOT.

(knappe review trouwens _/-\o_)
Bedankt voor de info! Ik heb zojuist het bericht ontvangen dat de accu vannacht met ongeveer 5% is gezakt met de Global Dev build: 9.3.22. Er lijkt dus geen batterydrain te zijn met de weekly build. Voorlopig hoef ik mijn review m.b.t. accuduur, niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Heeft hier iemand de zhiyun smooth 4? Ga deze namelijk aanschaffen, maar volgens Zhiyun werkt de app niet. Zou iemand kunnen testen voor mij of de app "ZY Play" werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Kiswum schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor de info! Ik heb zojuist het bericht ontvangen dat de accu vannacht met ongeveer 5% is gezakt met de Global Dev build: 9.3.22. Er lijkt dus geen batterydrain te zijn met de weekly build. Voorlopig hoef ik mijn review m.b.t. accuduur, niet aan te passen.
Goede review van je Kiswum.

Wanneer kunnen we een update ontvangen?
Betreffende de notificaties in de balk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
Bandago 2804 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Goede review van je Kiswum.

Wanneer kunnen we een update ontvangen?
Betreffende de notificaties in de balk?
Bedankt!

Ik denk dat jullie update binnen nu en 6 weken komt 😊. De Stable build heeft namelijk geen tijdslijn. Volgens mij kwam 10.2.3.0.PFAMIXM 2 dagen geleden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porteman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03-2024
Twijfels twijfels

Bij telenet (BE) kan ik de huawei p30 als klant aankopen voor 550 incl. sonos one cadeau.
Nu twijfel ik enorm tussen de p30 en de mi9.
Kom van een iphone se dus het formaat van de mi9 schrikt me een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Porteman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 06:50:
Twijfels twijfels

Bij telenet (BE) kan ik de huawei p30 als klant aankopen voor 550 incl. sonos one cadeau.
Maar ja, komende vanaf een iPhone SE is elke telefoon tegenwoordig groot natuurlijk ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ykZmgzfL/verglijk.jpg

Geloof het of niet, maar je bent echt binnen no time gewend aan een telefoon die groter is.
Hoe dan ook wordt je telefoon fors groter dan wat je gewend bent. Ik denk dat het in dat opzicht beter is om te kijken naar de andere voor- en nadelen die de mi9 en de p30 ten opzichte van elkaar voor jou hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Porteman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 06:50:
Twijfels twijfels

Je zou de Galaxy S10e of de oudere S9 kunnen overwegen. Ik kan me best voorstellen dat niet alleen het formaat, maar ook het besturingssysteem een belemmering kan zijn om je snel op je gemak te voelen bij een nieuwe telefoon.

Mocht het niets zijn, dan kun je de iPhone X nog op de 2e hands markt aanschaffen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porteman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben wel klaar voor een overstap naar android (denk ik)
Iphone ben ik jaren gewend geweest maar die prijzen swingen tegenwoordig zodanig de pan uit dat het niet meer te verantwoorden is (voor mij althans) om zoveel geld uit te geven aan een telefoon.
Zeker gezien de kostprijs van de mi9.
De p30 @550€ inclusief sonos (die ik toch zou doorverkopen) maakt de keuze er natuurlijk weer niet makkelijker op. Op het einde van de rit zou ik voor de p30 maar 350 betalen (indien de sonos kan verkocht worden voor 200)
Scheelt toch weer 150 nog met de mi9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:14

KWM

Je zou ook de p30 pro kunnen overwegen: 100 euro meer, maar met wireless charger.
De waterdichtheid en de grootte van het scherm van de pro vind ik grote pluspunten vergeleken met de non-pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Heb eindelijk mijn blauwe Mi 9 binnen en vandaag en gisteren gebruikt.
Eerste indruk:

Pluspunten:
- Mooi scherm!
- Redelijk snelle en accurate ID fingerprint scanner
- Goede prestaties (369k AnTuTu), nog geen stutters of lag gehad
- Prachtige AOD en standaard achtergrond
- Kleine chin
- GPS veel beter dan mijn Mi 8
- Widevine L1

Minpunten:
- Ultrawide Camera (totaal niet scherp), zowel met Gcam en stock
- Batterij (4h van de lader met 1h SOT nu al 74% op WiFi, met mijn Mi 8 haalde ik vaak 70% na een hele dag met deze SOT) waarschijnlijk wordt dit wel beter
- Camera bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb ook sinds gisteren de mi 9.

Wel een mooie upgrade tov de s8+. Enige wat ik mis zijn de notification icons van boven... Maar voor de rest: wow!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
Zijn er hier mensen die afkomen van een Mi 8, zo ja wat heeft je doen besluiten om te upgraden naar de Mi 9?

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51
Ruiten_Wisser schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:00:
Zijn er hier mensen die afkomen van een Mi 8, zo ja wat heeft je doen besluiten om te upgraden naar de Mi 9?
Kijk eens twee posts boven jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Iemand een idee waar ik de optie Achtergrondcarrousel kan vinden??

Bij Vergrendelscherm en wachtwoord zie ik de optie niet staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Bandago 2804 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:43:
Iemand een idee waar ik de optie Achtergrondcarrousel kan vinden??

Bij Vergrendelscherm en wachtwoord zie ik de optie niet staan.
Achtergronden en thema's werken niet bij regio Nederland. Hongkong of India wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Ruiten_Wisser schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:00:
Wijde notch, ik gebruikte altijd draadloos opladen en dat kon niet met de mi 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 20-09 14:02
Heeft er iemand enig idee wat deze telefoon kost in China zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
KaiseRRuby schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:23:
Heeft er iemand enig idee wat deze telefoon kost in China zelf?
Omgerekend ong 400 euro. De telefoons die wij in nederland kunnen kopen zijn vaak 50 euro duurder ong.

Ik heb nu de eu stable versie erop, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ipv 5 a 6 uur sot, nu rustig aan de 7 en misschien wel meer kom. Deze build voelt ook veel sneller aan (logisch, door het missen van de bloat, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 20-09 14:02
banananas schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:59:
[...]

Omgerekend ong 400 euro. De telefoons die wij in nederland kunnen kopen zijn vaak 50 euro duurder ong.

Ik heb nu de eu stable versie erop, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ipv 5 a 6 uur sot, nu rustig aan de 7 en misschien wel meer kom. Deze build voelt ook veel sneller aan (logisch, door het missen van de bloat, maar toch)
Oke, ik had gehoopt dat hij nog goedkoper zou zijn. Bekende van me zit in China, maar ik laat het hem dan niet zomaar meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
KaiseRRuby schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:07:
[...]

Oke, ik had gehoopt dat hij nog goedkoper zou zijn. Bekende van me zit in China, maar ik laat het hem dan niet zomaar meenemen.
Ik geloofde iets onder de 400..ik dacht 393. Naja ik vind het ontzettend weinig voor die hardware.

De se variant is wel spotgoedkoop natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
Interessante waterdicht-test voor de Mi 9. Officieel geen IP-rating, maar wellicht toch ergens in de buurt van IP65?

YouTube: Xiaomi Mi 9 Waterproof Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sjdjong schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:31:
Interessante waterdicht-test voor de Mi 9. Officieel geen IP-rating, maar wellicht toch ergens in de buurt van IP65?

YouTube: Xiaomi Mi 9 Waterproof Test
Lastig beoordelen. Maar wel het nodige aan vocht in het toestel. Tja mag je dan spreken van een ip rating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Niet in het water laten vallen dus. Snap trouwens niet dat die muziek bij dat soort filmpjes zo irritant moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
l3art schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:05:
[...]

Lastig beoordelen. Maar wel het nodige aan vocht in het toestel. Tja mag je dan spreken van een ip rating?
Een telefoon heeft altijd een IP-rating. Zie dit schema:

Afbeeldingslocatie: https://www.electriciancourses4u.co.uk/wp-content/uploads/ip-rating-chart.png

Alleen de hoogte van de IP-rating verschilt per toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@sjdjong dus als je IP00 hebt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pino85 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:52:
Vind deze mi9 een mooi product maar wil niet hoeven te flashen om volledig NL taal te krijgen. Ook reclame onzin te zien krijgen vanuit het OS zelf vind ik not done(Als dat er in zit bij de NL taal)
Overigens hoop ik dat ze echt beter worden in het langer ondersteunen en updaten van het OS want dat kan beter.

Dan zou ik echt zeker Xiaomi overwegen want ze zijn nog relatief scherp met de prijzen en hebben wel degelijke producten maar moeten voor de EU markt in mijn opinie nog stappen zetten om hier echt meer marktaandeel te pakken.
Hou deze phone in ieder geval zeker in de gaten.
Flashen hoeft ook niet. Heb NL taal en reclame heb ik nog nooit gezien. Gebruik de Mi apps ook niet.

Ze ondersteunen en updaten prima. Hoe komt je hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Iemand anders ook problemen met de toegankelijkheid controle van Nova launcher?
Ik gebruik de gesture "schermvergrendeling" met dubbel tap, maar om de week komt de popup dat ik Nova launcher opnieuw toegankelijkheid toegang moet geven, terwijl hij bij de instellingen nog steeds aan staat.

Ik draai momenteel global stable 10.2.15.0

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ricjuh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:16:
Iemand anders ook problemen met de toegankelijkheid controle van Nova launcher?
Ik gebruik de gesture "schermvergrendeling" met dubbel tap, maar om de week komt de popup dat ik Nova launcher opnieuw toegankelijkheid toegang moet geven, terwijl hij bij de instellingen nog steeds aan staat.

Ik draai momenteel global stable 10.2.15.0
Ik had gisteren precies hetzelfde, toegankelijkheid uit gezet, bevestigd, en opnieuw aangezet. Toen werkte het weer as usual.

-------------------------------------------------------------------

Als m'n toestel verbinding maakt met een bluetooth apparaat, staat het volume steeds erg laag. Uiteraard met de hand wel weer hoger te zetten, maar als ik de verbinding verbreek en opnieuw maak, staat hij weer erg laag. Is dit een instelling die ik nog niet heb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 19-09 14:18
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:12:
[...]

Ik had gisteren precies hetzelfde, toegankelijkheid uit gezet, bevestigd, en opnieuw aangezet. Toen werkte het weer as usual.

Als m'n toestel verbinding maakt met een bluetooth apparaat, staat het volume steeds erg laag. Uiteraard met de hand wel weer hoger te zetten, maar als ik de verbinding verbreek en opnieuw maak, staat hij weer erg laag. Is dit een instelling die ik nog niet heb gevonden?
Zelfde hier. Hij lijkt terug te zakken naar wat op mijn vorige telefoon, het "veilige" geluidsvolume is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

mhulsegge schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:18:
[...]

Zelfde hier. Hij lijkt terug te zakken naar wat op mijn vorige telefoon, het "veilige" geluidsvolume is.
Daar lijkt het wel op idd. En veilig is dan wel extreem veilig, je hoort bijna niets :p

Maar (nog) geen instelling voor gevonden?

Buiten dat wel erg tevreden met het toestel, lekker snappy en een prima batterij. Blijf tussen de 6 en 7 uur SOT houden met mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:12:
[...]

Bij mij bleef hij ook rond de 70-70% hangen, het lijkt inderdaad op een veiligheidsinstelling. De headset kan ik nog harder zetten en hetzelfde geldt voor het BT geluid. Vervolgens loop ik daarna weer met mijn S9 rond en dan blijft de telefoon wel boven de veiligheidsmarge zitten :)

Het lijkt een beveiliging te zijn, waarbij ik ook geen instelling kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:33:
[...]

Daar lijkt het wel op idd. En veilig is dan wel extreem veilig, je hoort bijna niets :p

Maar (nog) geen instelling voor gevonden?

Buiten dat wel erg tevreden met het toestel, lekker snappy en een prima batterij. Blijf tussen de 6 en 7 uur SOT houden met mijn gebruik.
Geen instelling voor gevonden helaas.
Sowieso, met bluetooth en volume loopt het bij mij niet helemaal lekker lijkt het (of het ligt aan mij),
Ik heb een Meizu EP52 headset.
Als ik de volume knoppen op de headset gebruik op de MI9, is het puur het volume van de headset zelf welke bediend wordt. De volumes op de telefoon worden niet bijgesteld om maar zo te zeggen. (en dit werkte op mijn OPO wel perfect).
Ik zet dus standaard eerst het volume op de telefoon maximaal na koppelen, en moet dan op de gok bijstellen via mijn headset.
Lang indrukken van volumeknoppen gaat gelukkig wel goed en pakt vorige/volgende track,.
Met bluetooth speakers weer wisselend, de ene gaat bij volume harder direct naar een volgende track, een andere stuurt weer volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mhulsegge schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:55:
[...]

Geen instelling voor gevonden helaas.
Staat dit ook niet bij ontwikkelaar instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
l3art schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:58:
[...]

Daar kan je allerlei codecs etc kiezen eventueel, maar durf ik mij niet echt aan te wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

l3art schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:58:
[...]

Ik zag wel de optie Absoluut Volume Uitschakelen staan, kan effect hebben op volume problemen met externe apparaten. Vanmiddag maar eens kijken of het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem met bluetooth volume.
Als ik verbinding maak met de auto (Toyota) is mijn bluetooth volume steeds weer terug naar 50%.
Elke keer moet ik dit dus aanpassen.
Het ligt niet aan de auto, bij mijn vorige iPhone 7 had ik dit probleem niet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 23:29
Headshot_NL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:59:
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem met bluetooth volume.
Als ik verbinding maak met de auto (Toyota) is mijn bluetooth volume steeds weer terug naar 50%.
Elke keer moet ik dit dus aanpassen.
Het ligt niet aan de auto, bij mijn vorige iPhone 7 had ik dit probleem niet.
Hier hetzelfde probleem best irritant ook met een toyota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Ik heb issues met Bluetooth icm een kenwood radio en dan het BT audio deel. Mi9 connect wel met telefoon functie maar BT audio connect pas als ik BT uit en aan zet op de tel. Met mijn MI Note 2 ging dat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
reinierkramer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 00:46:
[...]

Hier hetzelfde probleem best irritant ook met een toyota
Helaas helpt de optie met absoluut volume niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Headshot_NL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:32:
[...]

Helaas helpt de optie met absoluut volume niet...
Idem hier. Mijn volume zet zich weer terug naar ik denk 10%, dus ik hoor echt niets. Eens kijken waar ik dat kan melden bij Xiaomi, want dit is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heeft er ook iemand problemen met laden? Ik merk dat sinds de update mijn toestel plots niet wilt laden (met kabel) bij het aankoppelen aan eendert welke lader...

Er zijn 2 workarounds:
1) Powerbank power knop drukken (dit triggert low current charging - en dan gaat het weeral wel)
2) Toestel uitzetten en dan aan lader hangen. Dan opstarten, en het werkt

Met wireless charging werkt het wel perfect.

Het lijkt wel alsof er ergens toevallig een setting is getriggered.

[ Voor 15% gewijzigd door Dima_2005 op 03-04-2019 11:57 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 15:58
Hier geen problemen met laden. Welke update bedoel je?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic