Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
Heb ik gedaan, kon de optie voor ad recommendations helaas niet vinden in het privacy scherm. Maar uiteindelijk via instellingen zoeken en gevonden. Uitgevoerd op alle elementen, maar helaas. Gewoon dikke full screen video apps :o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jannesbeterams schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Heb ik gedaan, kon de optie voor ad recommendations helaas niet vinden in het privacy scherm. Maar uiteindelijk via instellingen zoeken en gevonden. Uitgevoerd op alle elementen, maar helaas. Gewoon dikke full screen video apps :o.
Je kan ook nog Blokada proberen:
https://blokada.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 13:27
In welke applicatie(s) komt dit naar voren dan? Ik heb nog geen enkele advertentie gezien op mijn MI9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:38:
Ik heb het toestel sinds vandaag en er viel me iets op. Als ik de assistent knop instel dat hij bij lang indrukken de camera start is dit een versie van de camera app met minder functies dan degene die je krijgt als je op het icoontje drukt. Hebben anderen dit ook?
Nog gekker is dat ik de gemaakte foto's niet terug vind. Ook zit er in de standaard app wat Chinees. Hoop dat dit soort dingetjes gefixt gaan worden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

canth schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:22:
In welke applicatie(s) komt dit naar voren dan? Ik heb nog geen enkele advertentie gezien op mijn MI9...
Ze zitten in de standaard mi apps, ik zag ze vooral in de app die een app controleert voor je hem kan installeren. Mi9SE met global rom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@Brilsmurfffje
Die Mi rommel kun je makkelijk verwijderen met deze tool:
https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Alles dat standaard wordt weergegeven in die lijst kun je veilig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 07:39
David13 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 02:44:
@Brilsmurfffje

Ah, dus er is wel een up-to-date versie. Paar weken terug alles nog met de hand zitten doen 8)7

Wat heb jij nog op je toestel over qua Mi/Xiaomi services? Ik zie namelijk nog Mi File Manager MiWebView, MSA, Package Installer, PAI, Quick Ball, Screen Recorder, SMS Extra, Xiaomi Service Framework en Xiaomi SIM Activate Service.

Lijkt mij dat er nog wat weg kan hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
canth schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:22:
Op mijn systeem algemeen, bij het ontgrendelen. Twijfel nu wel of het Miu was of andere troep. Nu in ieder geval weg :) tnx voor de hulp hier!

Iemand nog meer last van random screen ons als hij stil ligt? Ik paar keer per dag, maar geen notificaties. Voelt buggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik twijfel.....de Mi 9 of de OnePlus 6T. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

PlayerGoods schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:15:
Ik had dezelfde twijfel. Nog voor de Mi 9 gegaan, omdat deze wat excentrieker is en nieuwer aanvoelde. Uiteindelijk denk ik dat het persoonlijk is en beide telefoons qua snelheid en festures erg goed zijn.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31

R-B

Blokkert

Hoe ervaren jullie het bellen met deze telefoon en dan met name waar het geluid uit komt?

Bij wat hogere volumes kan de omgeving super makkelijk meeluisteren, lijkt wel of speakervolume dan aan staat.
Ik moet hem bijna op het zachtst zetten, zodat niet meegeluisterd kan worden.

Doe ik wat fout, of hebben jullie zelfde ervaring?

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41
@iedereen met reclames:
Hebben jullie de reclameoptie + gebruikersprogramma uitgeschakeld bij het instellen van je nieuwe telefoon?
Gebruiken jullie de Stable Global rom of de Stable Chinese rom?

Hebben mensen er ook last van bij de dev rom?

Ik ben het bij de Mi 9 en Mi 9 SE niet tegen gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 06-05-2019 15:57 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
R-B schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:01:
Hoe ervaren jullie het bellen met deze telefoon en dan met name waar het geluid uit komt?

Bij wat hogere volumes kan de omgeving super makkelijk meeluisteren, lijkt wel of speakervolume dan aan staat.
Ik moet hem bijna op het zachtst zetten, zodat niet meegeluisterd kan worden.

Doe ik wat fout, of hebben jullie zelfde ervaring?
Ik ervaar precies hetzelfde. Lijkt alsof het geluid zelfs uit de achterkant van de telefoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Plisson schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Ah, dus er is wel een up-to-date versie. Paar weken terug alles nog met de hand zitten doen 8)7

Wat heb jij nog op je toestel over qua Mi/Xiaomi services? Ik zie namelijk nog Mi File Manager MiWebView, MSA, Package Installer, PAI, Quick Ball, Screen Recorder, SMS Extra, Xiaomi Service Framework en Xiaomi SIM Activate Service.

Lijkt mij dat er nog wat weg kan hé :P
Alles wat je noemt heb ik verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:41
David13 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 02:44:
@Brilsmurfffje

Kleine aanvulling: Als je GBoard verwijderd kun je dus niet meer typen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31

R-B

Blokkert

rick85 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. Lijkt alsof het geluid zelfs uit de achterkant van de telefoon komt.
Inderdaad! 8)7

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissechris
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hebben jullie ook last van een wazig shot wanneer je de macro functie aanzet? De preview lijkt goed te gaan maar zodra de foto is geschoten is deze totaal niet meer scherp.

Macro functie is te vinden onder de drie streepjes rechts bovenaan op de foto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri4dh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-12-2024
rick85 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Heb zelf ook ervaren dat het geluid zeer luid staat bij een telefoongesprek. Misschien is er een mogelijkheid om de boostfunctie voor het geluid uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Laatst online: 22-06-2024
Waarom voor een oudere chipset kiezen als je de nieuwste kunt krijgen. In de telegram groep zijn er vele tevreden ex OP gebruikers.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik heb recentelijk een mi 9 en ik ervaar het volgende: oppakken van telefoon laat vingerafdruk zien. Op zich prima, alleen is het zo dat de telefoon in de autohouder steeds weer de vingerafdruk laat zien door oneffenheden in het wegdek. Nu kan ik daar nog wel mee leven, maar als ik de telefoon vervolgens aan de kabel hang (voor Android Auto) en de telefoon dus op gaat laden, dan gaat steeds weer opnieuw het hele scherm aan. Niet handig dat dat scherm de hele tijd aan en uit gaat.

Ik heb geprobeerd in de settings te zoeken en ik heb geprobeerd om op Google informatie hier over te vinden, maar ik kan het helaas zelf niet vinden hoe ik dit uit kan zetten - wellicht door verkeerde zoekterm.

Nu de vraag: is dit uit te schakelen en zo ja, hoe?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:31

Vis

foekie01 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:16:
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik heb recentelijk een mi 9 en ik ervaar het volgende: oppakken van telefoon laat vingerafdruk zien. Op zich prima, alleen is het zo dat de telefoon in de autohouder steeds weer de vingerafdruk laat zien door oneffenheden in het wegdek. Nu kan ik daar nog wel mee leven, maar als ik de telefoon vervolgens aan de kabel hang (voor Android Auto) en de telefoon dus op gaat laden, dan gaat steeds weer opnieuw het hele scherm aan. Niet handig dat dat scherm de hele tijd aan en uit gaat.

Ik heb geprobeerd in de settings te zoeken en ik heb geprobeerd om op Google informatie hier over te vinden, maar ik kan het helaas zelf niet vinden hoe ik dit uit kan zetten - wellicht door verkeerde zoekterm.

Nu de vraag: is dit uit te schakelen en zo ja, hoe?

Bedankt!
Ja dit kan vanaf de meest recente versie !

Bij vingerafdruk instellingen helemaal onderin Overig en dan staat het bij mij in het Engels: Show fingerprint icon when the screen is off.. en dan t vinkje uitzetten ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sinds gisteren ook in het bezit van de Mi 9. Mijn jaarlijkse standaard wissel naar Android..

Toffe telefoon. Wel 1 vraagje, hoe krijg ik meer thema's beschikbaar? Heb nu een thema van XDA maar dat moet via de Mi Themer app en dat werkt niet officieel. Daarnaast is dat thema elke keer weer 'weg', dan komt het oude thema weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik kom van de 6t, en ik heb nog altijd geen enkele spijt van mijn switch.

Sterker nog, in veel opzichten vind ik de mi 9 beter, stabieler en uitdagender dan de op6t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

KaiseRRuby schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:07:
Sinds gisteren ook in het bezit van de Mi 9. Mijn jaarlijkse standaard wissel naar Android..

Toffe telefoon. Wel 1 vraagje, hoe krijg ik meer thema's beschikbaar? Heb nu een thema van XDA maar dat moet via de Mi Themer app en dat werkt niet officieel. Daarnaast is dat thema elke keer weer 'weg', dan komt het oude thema weer terug.
Wat wil je precies bereiken met het thema? ja kan ook Miui op Dark mode zetten en met een custom launcher de look van het toestel aanpassen. Met een iconpack zien ook de icoontjes er anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lh9zSLUXB5iZadkQKLm9aIkP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
Vis schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Ja dit kan vanaf de meest recente versie !

Bij vingerafdruk instellingen helemaal onderin Overig en dan staat het bij mij in het Engels: Show fingerprint icon when the screen is off.. en dan t vinkje uitzetten ;)
Bedankt! Dit lost het inderdaad op. _/-\o_
Ik had overigens niet in de gaten dat ik niet de laatste versie draaide, vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brilsmurfffje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Wat wil je precies bereiken met het thema? ja kan ook Miui op Dark mode zetten en met een custom launcher de look van het toestel aanpassen. Met een iconpack zien ook de icoontjes er anders uit:
[Afbeelding]
Nondeju, ja dat wil ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

KaiseRRuby schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nondeju, ja dat wil ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Deze launcher:
https://play.google.com/s...ails?id=is.shortcut&hl=en

Deze icoontjes:
https://play.google.com/s...ils?id=com.natewren.lines

En een trueblack oled wallpaper van google:
https://www.google.nl/sea...AUIDigB&biw=2019&bih=1188

En de klok met agenda meldingen en weer informatie is deze:
https://play.google.com/s...masoberlose.anotherwidget

[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 08-05-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En de klok met agenda meldingen en weer informatie is deze:
https://play.google.com/s...masoberlose.anotherwidget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb jij het toevalllig nog ergens voor elkaar gekregen dat het klokje helemaal links bovenin niet meer te zien is en ipv dat klokje de meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:17
https://www.gizmochina.co...e-a-shot-of-the-moon/?amp

Kunnen mensen 10.3 (global) al installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:19
Heb een probleempje met mijn mi9. Als ik muziek luister via radio of via spotify gaat steeds mijn muziek uit tijdens het lopen . Telfoon gaat dus waarschijnlijk door beweging naar het lockscreen en zet daardoor de muziek uit iemand enig idee hoe dit te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik vind nergens een Icoon om de NFC chip snel aan en uit te zetten. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 13:25
reinierkramer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:38:
Heb een probleempje met mijn mi9. Als ik muziek luister via radio of via spotify gaat steeds mijn muziek uit tijdens het lopen . Telfoon gaat dus waarschijnlijk door beweging naar het lockscreen en zet daardoor de muziek uit iemand enig idee hoe dit te verhelpen ?
Dat euvel heb ik alleen bij internet radio. Spotify gaat gewoon door. Overigens ligt de telefoon gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
NeWSJuNK schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Dat euvel heb ik alleen bij internet radio. Spotify gaat gewoon door. Overigens ligt de telefoon gewoon stil.
Klopt ja spotify is wel stabiel, meestal als ik ga bewegen gaat hie uit, maar heb nu notificaties uitgezet op mijn lockscreen kijken hoe het nu gaat 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
reinierkramer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:34:
[...]

Klopt ja spotify is wel stabiel, meestal als ik ga bewegen gaat hie uit, maar heb nu notificaties uitgezet op mijn lockscreen kijken hoe het nu gaat 😅
Zelf geen problemen mee in de auto, werk en tijdens het klussen thuis.
Is het niet toevallig de, soms nogal agressieve, energiebesparing die roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
foekie01 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Zelf geen problemen mee in de auto, werk en tijdens het klussen thuis.
Is het niet toevallig de, soms nogal agressieve, energiebesparing die roet in het eten gooit?
Heb nu de notifcaties uit staan op het lockscreen en nu geen problemen meer ondervonden. Draai de eu rom mischien dat het daardoor komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
reinierkramer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Heb nu de notifcaties uit staan op het lockscreen en nu geen problemen meer ondervonden. Draai de eu rom mischien dat het daardoor komt :?
Ah ok. Ik draai zelf nog de global rom, dus wellicht zit daar het verschil, ja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 10:45
Even een vraag. Bestaat er software matig ook een mogelijkheid om de druppel notch uit te zetten? Ik hoor het graag van jullie 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
zuukie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:18:
Even een vraag. Bestaat er software matig ook een mogelijkheid om de druppel notch uit te zetten? Ik hoor het graag van jullie 🤗
Volgens mij is die optie niet aanwezig. Er is dacht ik alleen een optie om de notch een klein beetje aan te passen dan lopen de randen iets natuurlijk getrouwder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
reinierkramer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Na het uitschakelen is bij mij het probleem vrijwel verdwenen met een andere app. Ik draai de standaard rom voor een NL telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

zuukie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:18:
In de Xiaomi.eu ROM wel, in de settings>weergeven op volledig scherm>verberg de inkeping.
Krijg je een zwarte balk bovenin

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 09:35
Net een Mi 9 gehaald en loop nu al tegen een serieus probleem aan. Android for work profiel werkt niet goed. Bij het toevoegen van de apparaat beheerder crasht alles steeds. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zonder bedrijfs profiel gaat hij terug :(

EDIT: Daarnaast zie ik dat voor een ander exchange account hij steeds van push naar 30 min springt. Ook erg irritant.

[ Voor 19% gewijzigd door Tadango op 11-05-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hoe houd je hem vergrendeld in de broek? Ik heb continu dat hij ontgrendeld. Begin er nu al zat van te worden. Mijn oude telefoon had daar met de sensor geen last van. Heeft deze telefoon geen nabijheid sensor? Ik zie niets in de menu's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Tadango schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:52:
Hoe houd je hem vergrendeld in de broek? Ik heb continu dat hij ontgrendeld. Begin er nu al zat van te worden. Mijn oude telefoon had daar met de sensor geen last van. Heeft deze telefoon geen nabijheid sensor? Ik zie niets in de menu's....
Mischien een optie om de notificaties van het lockscreen uit te zetten dan, heb je dat probleem tenminste niet meer denk ik. Al mis je dan wel de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Het ontwaken bij heffen onder scherm is denk ik de boosdoener. Hij wordt veel te snel wakker. Dat is geen optie zonder goede sensor zoals mijn vorige telefoon had. Dan maar een andere optie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Is dit topic ook voor Mi 9 SE bezitters/liefhebbers of moeten we daar een nieuw topic voor openen?
Sinds zaterdag de Mi 9 SE in huis. Ik kom van de Mi 6. Wederom een geweldig toestel. Met de Mi Mover kan je eenvoudig alle data overzetten.
Enige wat ik gemerkt hebt is dat de helderheid wat laag is in de avond, heb het al een paar keer aangepast, maar lijkt niet onthouden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik krijg geen meldingen op mijn Wear OS horloge. Ook wordt de telefoon niet gemute als ik het horloge draag. Werkt dit bij andere mensen wel goed?

EDIT: na een reboot komen meldingen wel binnen, maar de telefoon wordt nog steeds niet gedempt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tadango op 13-05-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik zit op de eu rom, en merk dat als je de fp icon uit zet wanneer hij in slaap is op het lockscreen, de sensor nog ateeds actief is.

Maw, de optie om je fp uit te zetten op het zwarte slaap scherm (dus als ie je broek in gaat) gaat puur om het icoontje, en niet om de sensor.

Dubbel tap to wake is dan ook totaal niet interessant.

Grappig is wel: ik heb ineens reusachtig meer sot ondat mijn telefoon nu niet meer warm word in mijn broekzak. Voor het uitschakelen van het icoontje, werd hij constant warm in mijn broek. Ik had em nog eens aangezet, en hij werd weer warm. Dus het was geen toeval gelukkig/helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb de Mi 9 samen met een TicWatch Pro. Doel is: geen enkele melding qua trillen of geluid, behalve trillen op de watch als ik telefoon krijg.

Dat lijkt vrij onmogelijk. Ik krijg nu nergens trilling of meldingen (waar ik prima mee kan leven overigens). Wat wel stoort is dat via Android Auto het geluid even dempt zodra ik een melding krijg. Hoe kan ik dat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Iemand een idee hoe ik de Google assistent uitschakel? Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:32:
Ik krijg geen meldingen op mijn Wear OS horloge. Ook wordt de telefoon niet gemute als ik het horloge draag. Werkt dit bij andere mensen wel goed?

EDIT: na een reboot komen meldingen wel binnen, maar de telefoon wordt nog steeds niet gedempt.
Dit werkt voor mij wel goed. Wat bedoel je met 'de telefoon wordt niet gedempt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:47:
[...]

Dit werkt voor mij wel goed. Wat bedoel je met 'de telefoon wordt niet gedempt'?
Bij een melding op mijn horloge hoor ik ook mijn telefoon. Deze zou stil moeten zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Bij een melding op mijn horloge hoor ik ook mijn telefoon. Deze zou stil moeten zijn dan.
Je hebt het wel aan gezet in de Wear OS app neem ik aan, maar dat werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Je hebt het wel aan gezet in de Wear OS app neem ik aan, maar dat werkt niet?
Exact. Dat werkte op de vorige telefoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
BTW, verwijder nooit com.miui.securitycenter, daar wordt je niet blij van.... (heeft een factory reset nodig ben ik bang :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tadango schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Exact. Dat werkte op de vorige telefoon prima
Allright. Ik heb het geluid voor alle meldingen gewoon op 'geen' gezet waardoor je de telefoon geen meldingen uberhaupt meer geeft behalve voor bellen. Dat vind ik prima.

Als je wil dat ik het uitprobeer wil ik dat wel voor je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Allright. Ik heb het geluid voor alle meldingen gewoon op 'geen' gezet waardoor je de telefoon geen meldingen uberhaupt meer geeft behalve voor bellen. Dat vind ik prima.

Als je wil dat ik het uitprobeer wil ik dat wel voor je doen?
Ik draag mijn horloge niet altijd en dan moet hij wel een meldings geluid geven. Dat moet via de Wear app geregeld worden normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:57

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Nadat ik deze telefoon heb ontvangen heb ik vrijwel direct Xiaomi.eu rom er op gezet. Het spelen met alle settings heb ik dan ook vooral daarna gedaan. Wat ik nog herinner van de originele rom was dat het scherm nooit echt uit was; zelfs als ik geen Always On klokje had gekozen was de vingerprint scanner aangegeven met het patroontje. Volgens mij kon ik dan ook direct de telefoon ontwaken vanuit slaapstand door m'n duim daar te plaatsen.

Nu lukt het me niet om dat weer voor elkaar te krijgen. Het kan aan de rom liggen, maar ook aan dat ik met de settings heb zitten spelen. Het verste dat ik kom is dat het scherm ontwaakt als ik double-tap en/of de telefoon oppak, maar kan de fingerprint scanner niet meer als AOD krijgen.

Is dit een bug of is het altijd vereist om eerst te de telefoon te ontwaken (double-tap/power button) voordat je de telefoon kan unlocken met je vingerafdruk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
-Tim- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:
Nadat ik deze telefoon heb ontvangen heb ik vrijwel direct Xiaomi.eu rom er op gezet. Het spelen met alle settings heb ik dan ook vooral daarna gedaan. Wat ik nog herinner van de originele rom was dat het scherm nooit echt uit was; zelfs als ik geen Always On klokje had gekozen was de vingerprint scanner aangegeven met het patroontje. Volgens mij kon ik dan ook direct de telefoon ontwaken vanuit slaapstand door m'n duim daar te plaatsen.

Nu lukt het me niet om dat weer voor elkaar te krijgen. Het kan aan de rom liggen, maar ook aan dat ik met de settings heb zitten spelen. Het verste dat ik kom is dat het scherm ontwaakt als ik double-tap en/of de telefoon oppak, maar kan de fingerprint scanner niet meer als AOD krijgen.

Is dit een bug of is het altijd vereist om eerst te de telefoon te ontwaken (double-tap/power button) voordat je de telefoon kan unlocken met je vingerafdruk?
Zover ik kan zie gaat het FP icoon branden zodra de telefoon beweegt (als deze aanstaat bij het scherm uit). Dat is niet het ontwaken bij heffen, dat staat uit (werkt echt voor geen meter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Tadango schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Zover ik kan zie gaat het FP icoon branden zodra de telefoon beweegt (als deze aanstaat bij het scherm uit). Dat is niet het ontwaken bij heffen, dat staat uit (werkt echt voor geen meter).
Menu schermbeveiliging en dan "wanneer meldingen zijn en scherm uitgeschakeld" "scherm niet wekken aanvinken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Tadango schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:44:
[...]

En zodra dat icoon zichtbaar is (als AOD, dus rest scherm zwart) kan je dus direct unlocken neem ik aan. Dan is m'n probleem dus dat ik dat niet zichtbaar krijg zelfs met "Show fingerprint icon when the screen is off" aan. Ben bang dat het dus een bug in Xiaomi.eu is.

Edit: heb het nu kunnen oplossen zoals beschreven in de link door "When notifications come and the screen is off" op "Don't wake" te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door -Tim- op 15-05-2019 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
-Tim- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:04:
[...]

En zodra dat icoon zichtbaar is (als AOD, dus rest scherm zwart) kan je dus direct unlocken neem ik aan. Dan is m'n probleem dus dat ik dat niet zichtbaar krijg zelfs met "Show fingerprint icon when the screen is off" aan. Ben bang dat het dus een bug in Xiaomi.eu is.
Lees mijn vorige bericht voor jou andere instelling kiezen. Weet ff niet welke. Dus even proberen met de instellingen.

Het is scherm niet wekken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

wackidth schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Lees mijn vorige bericht voor jou andere instelling kiezen. Weet ff niet welke. Dus even proberen met de instellingen.

Het is scherm niet wekken.
Opgelost, dankje. Raakte een beetje in de war met de vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 11:34
Mi 9 heeft het weer goed gedaan in de Mrwhosetheboss battery test:
YouTube: OnePlus 7 Pro vs Samsung S10 Plus / iPhone XS Max / P30 Pro / Xiaomi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Prima test voor de excessieve gebruikers. Voor het gros van de gebruikers die overdag weken, is dit geen presentative test.

Er komen geen pauzes in voor en dat komt in de praktijk vaker voor, dan dat het scherm aan staat.
-Tim- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:

Het scherm is altijd actief voor je vingerafdruk, tenzij je bent geswitched van de ene, naar de andere omgeving.

Ik heb dit onlangs gefilmd voor de Mi 9 SE review.

[ Voor 47% gewijzigd door Kiswum op 15-05-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 07:55

xon

Hmm...nu een weekje (na 15 dagen gewacht te hebben) de vertrouwde EU rom op mijn MI9 SE. Paar dingen die mij opvallen

- De auto brightness flipt soms. Ben ik met het toestel aan het werk (hand niet voor de sensor) dimt het beeld ineens naar nachtstand (zwak) en weer terug. Herkenbaar?

- Iets wat niet zozeer met .eu te maken heeft maar mij helaas wel negatief opvalt is de vingerafdruk sensor. Vanuit mijn Mi8 met fysieke sensor aan de achterkant ben ik gewend dat de telefoon binnen een halve seconde unlocked met een vingerafdruk. Nu moet ik mijn vinger er soms wel een seconde of meer ophouden eer dat de telefoon unlocked. Al geprobeerd om extra vingers toe te voegen maar ook daar duurt het gemiddeld langer. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:13
bij mij unlockt die binnen de halve seconde.
Ik heb precies wel gemerkt dat die beter wordt met de tijd... maar kan ook gewoon mijn gevoel zijn :)
Ik heb wel vingers 2x geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Hier ook geen problemen met de snelheid FP.

Wel is het wat minder geworden na het gebruik van Shield.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 05-05 14:49
Vraag aan T-Mobile gebruikers in combinatie met Xiaomi Mi9 global version. Ik heb sinds vanochtend een T-Mobile unlimited abonnement (nummerbehoud is er door) en ik ben nu de simkaart aan het installeren en even de verbinding aan het testen. Ik kom van een KPN aansluiting (Youfone/KPN dualsim zakelijk en privé).

Met mijn KPN verbinding heb ik 4G+ bereik met bijbehorende snelheid, maar met mijn T-Mobile abonnement heb ik nu maar 1 a 2 streepjes en 4G, maar speedtest haalt niet meer dan 2 tot max 5 Mb/s.

Oftwel, Netflix gaat niet, sites zijn merkbaar trager etc. Mijn postcode is 4265, en op de dekkingskaart zie ik wel lichter rose gebied, maar dit slaat volgens mij nergens op...

Doe ik iets verkeerd, ligt het aan mijn gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:48
Ik heb T-mobile i.c.m. de Xiaomi Mi9. Ik heb alleen geen Unlimited. Maar ik woon in omgeving Den Bosch en daar heb ik gewoon perfecte snelheid. Google Speedtest geeft gemiddeld 137.3Mbps download en 44Mbps upload. Wellicht is T-mobile nog een en ander aan het activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 05-05 14:49
XNL073 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:03:
Ik heb T-mobile i.c.m. de Xiaomi Mi9. Ik heb alleen geen Unlimited. Maar ik woon in omgeving Den Bosch en daar heb ik gewoon perfecte snelheid. Google Speedtest geeft gemiddeld 137.3Mbps download en 44Mbps upload. Wellicht is T-mobile nog een en ander aan het activeren?
Bedankt voor je bericht. Heb contact gehad met T-Mobile en die geven aan dat het een volle dag kan duren voor de portering helemaal rond is. Blijft bijzonder voor een omzetting, maar ik neem maar aan dat het klopt. Na het weekend nog eens testen.

Ze gaf wel aan dat indien het niet werkt naar behoren (acceptabele Netflix/download/mail) snelheid dat ik dan 14 dagen heb om op te zeggen ivm wet koop op afstand en mijn contract kan annuleren.

Zou zonde zijn van de klantvoordelen icm glasvezel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
Hmm ik begin een zichtbaar vierkantje op mijn scherm te krijgen rondom mijn vingerafdrukscanner. Het lijkt erop dat het oppervlak hier meer gevoelig is voor vet, want als ik mijn scherm reinig is er niets meer van te zien. Met een zwart scherm zie je het, ook bij lage helderheid en in zonlicht.

Iemand meer die dit ervaart?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiswum
Voor de mensen die erop zaten te wachten/hopen ;) Hier is mijn volledige review over de Mi 9 SE.
productreview: Xiaomi Mi 9 SE (128GB) Zwart review door Kiswum

Tevens is hier nog even mijn Mi 9 review die ik eerder had geschreven.
productreview: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart review door Kiswum

Mocht je vragen hebben, laat het weten in dit topic of onder de reviews.
Binnenkort zal ik een Engelse review schrijven die ik vermoedelijk op de Engelstalig gedeelte van Miui zal zetten (c.mi.com is de nieuwe website van en.mi.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-03 21:38
Hey iedereen, ook hier een trotse bezitter van de Mi 9. Echter heb ik 2 vragen;

1. Als ik via 'recente' apps mijn geheugen leeg, verbreekt de telefoon de bluetooth verbinding met mijn telefoon... enig idee wat dit kan zijn?

2. Mijn notificaties gaan snel weg.. is er een manier om dit blijven te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:13
Heb hier net getest met men bluetooth en ik heb geen problemen. Mss hangt het af van welk bluetooth apparaat je gekoppeld hebt?

De notificaties is (voorlopig) niets aan te doen. Misschien komt dit ooit nog in een update, maar voorlopig nog niet. Heb er eigenlijk minder last van dan gedacht. Als je unlockt, zie je toch even of je notificaties hebt.
Daarna is je hoofdscherm weer mooi leeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
2. Zit ongeveer 6 weken in de weekly builds, ooit komt het nog in de Stable build ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Vitabissj schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:52:
Heb hier net getest met men bluetooth en ik heb geen problemen. Mss hangt het af van welk bluetooth apparaat je gekoppeld hebt?

De notificaties is (voorlopig) niets aan te doen. Misschien komt dit ooit nog in een update, maar voorlopig nog niet. Heb er eigenlijk minder last van dan gedacht. Als je unlockt, zie je toch even of je notificaties hebt.
Daarna is je hoofdscherm weer mooi leeg :)
ik mis het wel en vind het ook erg lang duren voordat ze het fixen....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Gents,

Help eens wat ik over het hoofd zie? Waar ik met mijn mi8 SE (EU rom) ervoor kon kiezen om een preview van bv Whatsapp bericht op mijn lockscreen weer te geven, krijg ik dat niet meer voor elkaar op mijn mi9 SE (ook EU rom)

Je kan dit normaal bij notificaties van de app aanzetten. Die optie is er ook alleen staat er nu gewoon niet meer de optie voor een preview bij. Mis ik een grotere setting of zo?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
xon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:31:
Gents,

Help eens wat ik over het hoofd zie? Waar ik met mijn mi8 SE (EU rom) ervoor kon kiezen om een preview van bv Whatsapp bericht op mijn lockscreen weer te geven, krijg ik dat niet meer voor elkaar op mijn mi9 SE (ook EU rom)

Je kan dit normaal bij notificaties van de app aanzetten. Die optie is er ook alleen staat er nu gewoon niet meer de optie voor een preview bij. Mis ik een grotere setting of zo?

Thanks
Bij de Global ROM heb ik bij settings->Lockscreen & password->Advanced settings->On lock screen de keuze om meldingen te tonen, staat dat bij jou wel aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon

xon

Jimster schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:11:
[...]

Bij de Global ROM heb ik bij settings->Lockscreen & password->Advanced settings->On lock screen de keuze om meldingen te tonen, staat dat bij jou wel aan?
Damn.. gewoon overheen gekeken. Thanks,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 11:05
Gebruikt iemand een Fitbit Versa samen met de MI 9?

De MI 9 staat niet tussen de ondersteunende telefoons op de site van Fitbit. Zit er aan te denken om deze te halen, maar als de Fitbit niet goed werkt, heeft het ook weinig nut.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:17
@xon ik ben van dezelfde mening mijn mi 8se unlockte sneller dan mijn 9se
ik vind het zelf niet storend en vind persoonlijk de vinger afdruk lezer aan de voorkant /. in het scherm sterker wegend dan de snelheid(verschil) in dit geval

@DGP84 ik heb een mi9s zoals hierboven ook al staat en gebruik hem in combinatie met een fitbit ionic (adidas)
hij werkt en je kunt eventueel continue synchronisatie aanzetten als je de app "locked" als je batterij besparing aanlaat en niet de app locked dan verbreekt de verbinding naar een aantal minuten
zelf heb ik het notificatie stuk uitstaan ivm continue trillen aan de pols
(de wear-spotify app, uit de fitbit store, werkt doorgaans goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hebben meer mensen problemen dat sommige apps geen internet toegang hebben op 4g? Ik zit 95% van de tijd op Wifi en dan werkt alles prima. Die paar keer dat ik op 4g een app probeer zit ik vaak een melding dat er niet ververst kan worden omdat er geen verbinding is. Nu.nl app bv. Als ik bij de app toestemmingen kijk staat Wifi en Mobiel gewoon aan.

Ik moet nog heel even wachten op het unlocken voordat ik de eu rom kan installeren. Wellicht lost die al mijn problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Iemand een idee hoe ik die reclame verwijderd krijg? Zit op de globale rom. Wie o wie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
zuukie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:15:
Iemand een idee hoe ik die reclame verwijderd krijg? Zit op de globale rom. Wie o wie
https://www.xda-developer...s-hamper-user-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

xtrme schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:09:
@xon ik ben van dezelfde mening mijn mi 8se unlockte sneller dan mijn 9se
ik vind het zelf niet storend en vind persoonlijk de vinger afdruk lezer aan de voorkant /. in het scherm sterker wegend dan de snelheid(verschil) in dit geval
Ik zag in de releasenotes van .23 (EU) dat issue is opgelost dat de telefoon niet altijd wilde ontgrendelen met vingerafdruk vanuit lock stand. Meteen even geinstalleerd en het lijkt nu oprecht beter en sneller te werken. Kortom, de moeite waard om even te proberen.

Hoop ook dat mijn vervelende auto brightness controle nu is opgelost. Ging af en toe van fel naar donker en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Kan iemand mij uitleggen hoe het geluid van notificaties werkt. Als ik mijn geluid op stil zet, hoor ik toch nog vaak Whatsapp berichten binnenkomen. Ook als ik iets verstuur via Whatsapp hoor je het "pop" geluid.

Zal proberen foto's toe te voegen van mijn instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/izb1rzdas8kdckVqbfI1VBlv/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hwUrZtSbsaK9s75AOlbf8ePE/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bG0BfMqWFCwgQEhMy6RX43Qr/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62UK4O5jP6nAU1YUo5zAaO4v/thumb.png

Ik hoor graag als jullie een oplossing weten.
Nu doe ik het middelste schuifje (wat nu grijs is) naar beneden als hij al op stil staat, dan is het geluid helemaal uit. Maar dat moet makkelijker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Toniii schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:42:
Kan iemand mij uitleggen hoe het geluid van notificaties werkt. Als ik mijn geluid op stil zet, hoor ik toch nog vaak Whatsapp berichten binnenkomen. Ook als ik iets verstuur via Whatsapp hoor je het "pop" geluid.

Zal proberen foto's toe te voegen van mijn instellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik hoor graag als jullie een oplossing weten.
Nu doe ik het middelste schuifje (wat nu grijs is) naar beneden als hij al op stil staat, dan is het geluid helemaal uit. Maar dat moet makkelijker kunnen.
WhatsApp moet je in WhatsApp zelf uitzetten,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Iemand een idee hoe ik mijn MI9 via Android autokan aansluiten op mijn Columbus auto radio in de mijn Skoda Octavia?

Als ik het probeer krijg ik de melding verbinding werd geannuleerd. Kijk of u toestel is vrij gegeven voor smartlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MY00 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:36:
Iemand een idee hoe ik mijn MI9 via Android autokan aansluiten op mijn Columbus auto radio in de mijn Skoda Octavia?

Als ik het probeer krijg ik de melding verbinding werd geannuleerd. Kijk of u toestel is vrij gegeven voor smartlink.
Je hebt de app geïnstalleerd neem ik aan? Android Auto werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Tadango schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Je hebt de app geïnstalleerd neem ik aan? Android Auto werkt hier prima.
Welke App bedoel je ik heb verschillende apps geprobeerd maar krijg het niet werkend.

[ Voor 53% gewijzigd door MY00 op 25-05-2019 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
MY00 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:13:
[...]

Welke App bedoel je ik heb verschillende apps geprobeerd maar krijg het niet werkend.
De android auto app? https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Yes, Android Auto is nog niet beschikbaar in Nederland dus je moet hem downloaden via APK mirror oid.

Ik snap er niets van, hoe zet ik uit dat mijn scherm niet oplicht als ik een notificatie krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
KaiseRRuby schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:10:
Yes, Android Auto is nog niet beschikbaar in Nederland dus je moet hem downloaden via APK mirror oid.

Ik snap er niets van, hoe zet ik uit dat mijn scherm niet oplicht als ik een notificatie krijg?
Bij schermvergrendeling en wachtwoord -> Vergrendelingscherm wekken voor meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb nu de EU ROM erop. Ik heb nu geen exchange account opties meer. Ook de fullscreen gebaren navigatie kan ik niet vinden. Ook het toevoegen van gebruiker certificaten mis ik. Kan iemand deze wel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tadango schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:46:
Ik heb nu de EU ROM erop. Ik heb nu geen exchange account opties meer. Ook de fullscreen gebaren navigatie kan ik niet vinden. Ook het toevoegen van gebruiker certificaten mis ik. Kan iemand deze wel vinden?
De full screen gestures kun je vinden onder het kopje Special features >weergeven op volledig scherm >full screen gebaren.
De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden, ik gebruik dat niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Dit was idd de oplossing. Diende wel nog een andere app te installeren voordat het werkte.

Thx (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
janvanduschoten schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:47:
[...]

De full screen gestures kun je vinden onder het kopje Special features >weergeven op volledig scherm >full screen gebaren.
De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden, ik gebruik dat niet.
Klopt, gisteren overheen gekeken. De certificaten zitten onder netwerk -> wifi

Ik test nu de eu rom en dat is ook niet alles. Exchange profiel ontbreekt gek genoeg waardoor je een andere app (email) moet gebruiken wil je ook contacten en agenda synchroniseren edg. Daarnaast ontbreken er nog een hoop vertalingen in de instellingen.

Met de eu rom werkt Android for Work wel correct zover ik kan zien. Niet alles verloopt soepel nog (ligt aan het bedrijf denk ik) maar email en agenda edg synchroniseert wel tenminste. Helaas geen smart lock integratie nog.

EDIT: Exchange protocol is verhuisd blijkbaar. Met de juiste recovery / kernel (chinese) werkt dat ook. Ik zie nog enkele bugs in de eu rom:
- Geluiden niet gedempt bij Android Wear
- FP licht niet op / werkt niet door de telefoon op te heffen of op het scherm te tikken. (werkt wel in de global rom).
- Android for Work Play store kan geen apps downloaden / installeren. Via een omweg wel mogelijk.
- Vertalingen ontbreken

[ Voor 19% gewijzigd door Tadango op 27-05-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb op mijn Mi9se de laatste xiaomi.eu rom geinstalleerd. Ik krijg op mijn lockscreen echter niet de inhoud van WhatsApp meldingen te zien (alleen maar iets als "2 berichten"). Toch staat in mijn settings dat ook de inhoud van meldingen getoond mag worden (en ook bij de specifieke WhatsApp meldingen settings staat dit zo geconfigureerd).

Hebben jullie hier ook last van?
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic