Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

roy.jacobs schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:07:
Ik heb op mijn Mi9se de laatste xiaomi.eu rom geinstalleerd. Ik krijg op mijn lockscreen echter niet de inhoud van WhatsApp meldingen te zien (alleen maar iets als "2 berichten"). Toch staat in mijn settings dat ook de inhoud van meldingen getoond mag worden (en ook bij de specifieke WhatsApp meldingen settings staat dit zo geconfigureerd).

Hebben jullie hier ook last van?
Mijn bericht gezien van paar dagen geleden? Werkt nu prima.. exact zelfde telefoon en rom

[ Voor 9% gewijzigd door xon op 27-05-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@xon Ja, had ik gezien. Bij geavanceerde instellingen staat het ook op "Alle meldingen en inhoud daarvan weergeven". Gek. Draai je ook 9.5.23?

[ Voor 7% gewijzigd door roy.jacobs op 27-05-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

roy.jacobs schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:56:
@xon Ja, had ik gezien. Bij geavanceerde instellingen staat het ook op "Alle meldingen en inhoud daarvan weergeven". Gek. Draai je ook 9.5.23?
Jazeker...

Zie je wel op je lockscreen de melding verschijnen maar dan zonder inhoud? Wellicht even alles uitzetten... zowel globaal als op app niveau...en dan (na een restart) weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Dat heb ik nu net geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Het blijft "WhatsApp, 1 nieuw bericht". Volgens mij zijn die settings ook meteen de enige settings die je hiervoor kan tweaken, dus hopelijk herstelt het zich bij een update of zo.

Op het Xiaomi.eu forum lees ik dat er meer mensen tegenaan lopen, dus maar even afwachten dan.

[ Voor 17% gewijzigd door roy.jacobs op 28-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
roy.jacobs schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:17:
Dat heb ik nu net geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Het blijft "WhatsApp, 1 nieuw bericht". Volgens mij zijn die settings ook meteen de enige settings die je hiervoor kan tweaken, dus hopelijk herstelt het zich bij een update of zo.

Op het Xiaomi.eu forum lees ik dat er meer mensen tegenaan lopen, dus maar even afwachten dan.
Ik heb hetzelfde verhaal maar..... ik heb ook een werk profiel welke van alles verbied, dus wellicht ook deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
@Kiswum Ik zie dat jij op de frontpage reageert dat het notificatie probleem verholpen zou zijn. Voor mijn idee: bedoel je dan dat je linksbovenin het scherm de klok ziet? Kun je dat ergens uitzetten en dan de logo's zien van de meldingen die je hebt?

Of praten we ergens anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:16:
@Kiswum Ik zie dat jij op de frontpage reageert dat het notificatie probleem verholpen zou zijn. Voor mijn idee: bedoel je dan dat je linksbovenin het scherm de klok ziet? Kun je dat ergens uitzetten en dan de logo's zien van de meldingen die je hebt?

Of praten we ergens anders over?
Volgens mij doel je hier op:

Kiswum in 'nieuws: Xiaomi kondigt Redmi K20 Pro en Redmi 7A aan'

Het zit in de Weekly builds sinds maart/april. Je moet daarvoor je systeem unlocken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Kiswum schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Volgens mij doel je hier op:

Kiswum in 'nieuws: Xiaomi kondigt Redmi K20 Pro en Redmi 7A aan'

Het zit in de Weekly builds sinds maart/april. Je moet daarvoor je systeem unlocken.
Top, ik heb het nu inderdaad gevonden. Dit wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Op mijn mi9se gaat vaak t icoontje van de vingerafdruk aan als ik de telefoon oppak of als hij in mijn zak zit. Raise to wake staat uit.

Heb t idee dat dit zorgt voor erg veel wakelocks gedurende de dag, iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04

13art

Moderator Mobile
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LXNhGx2h/Screenshot-20190529-154738-01.jpg
bron

Ze gaan bij Xiaomi de Oneplus strategie nadoen. Halverwege het jaar een verbeterde versie uitbrengen. Overigens zal dit naar alle waarschijnlijkheid volgens de geruchten een rebranded Redmi K20 (Pro) zijn. Echter naar de afbeelding kijkend is het wel iets meer dan een rebranded versie. De camera zit namelijk hier niet in het midden waar die bij de K20 wel in het midden zit.

Hopelijk zit er wel de 4000mAh accu in zoals bij de K20. Maar die zal wel kleiner worden ten gunste van draadloos laden vrees ik. Hopelijk blijft de notificatie led in de pop up camera wel aanwezig...

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 29-05-2019 21:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:14
@l3art Xiaomi is altijd die path opgeweest.
Vooral in de mid-range segment.

Redmi / Redmi Pro etc.
Redmi Note / Redmi Note Pro etc.
Daarnaast met de Xiaomi Mi 8 had je ook de Transparent edition, dat was de creme le da creme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
theduke1989 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:05:

Redmi / Redmi Pro etc.
Daarnaast met de Xiaomi Mi 8 had je ook de Transparent edition, dat was de creme le da creme..
Maar die transparent/explorer editie (die je ook hebt bij de mi 9) die werd toch tegelijk aangekondigd met de mi 8/9? Wat dat betreft is het voor dit segement van Xiaomi op deze manier wel nieuw dacht ik. Er is geen mi 8T oid.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 29-05-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh... Met de EU rom dacht ik de accu besparing van Gmail uit te zetten, maar de telefoon crashte na 2 seconden. Een reboot en na het unlocken weer een crash na 2 seconden. Dat bleef aanhouden totdat ik via de recovery de gmail app verwijderde. Dat doen we dus ook niet meer, maar zou moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Tadango schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Ik heb hetzelfde verhaal maar..... ik heb ook een werk profiel welke van alles verbied, dus wellicht ook deze optie.
Iemand op het xiaomi.eu forum had de oplossing: bij gezichtsherkenning is ook een optie "laat inhoud van meldingen alleen zien na herkenning". Om onduidelijke redenen was deze bij de laatste update aangezet. Als je hem uitzet werkt het weer naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
l3art schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:51:
[Afbeelding]
bron

..... Echter naar de afbeelding kijkend is het wel iets meer dan een rebranded versie. De camera zit namelijk hier niet in het midden waar die bij de K20 wel in het midden zit......
Las net op reddit iemand die de opmerking maakte dat waarschijnlijk aleen de telefoon in het midden de nieuwe Mi 9T is. Links en rechts zouden wellicht de Mi 9 en de Mi9se zijn. Er zijn inderdaad subtiele verschillen zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
roy.jacobs schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:10:
[...]

Iemand op het xiaomi.eu forum had de oplossing: bij gezichtsherkenning is ook een optie "laat inhoud van meldingen alleen zien na herkenning". Om onduidelijke redenen was deze bij de laatste update aangezet. Als je hem uitzet werkt het weer naar behoren.
Aha, die staat aan inderdaad. Kan ook niet uit bij mij, wellicht een policy van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Dat zou kunnen, maar bij mij was de optie eerst ook grijs. Ik moest eerst de setting erboven ("Stay on lock screen after unlocking") aanzetten, toen kon ik het pas uitzetten. Daarna kon de bovenste optie ook weer uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:05:

Redmi / Redmi Pro etc.
Precies, in het verleden had je o.a. de Mi4c, Mi4s en Mi4i en nog veel meer

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 30-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:14
@Kiswum kan je me approven bij de Facebook pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:16:
@Kiswum kan je me approven bij de Facebook pagina.
Uiteraard!
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
roy.jacobs schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:00:
Dat zou kunnen, maar bij mij was de optie eerst ook grijs. Ik moest eerst de setting erboven ("Stay on lock screen after unlocking") aanzetten, toen kon ik het pas uitzetten. Daarna kon de bovenste optie ook weer uitgezet worden.
Aha, dat was de oplossing. Leuk dat een instelling die onafhankelijk werkt wel een afhankelijkheid heeft in de gui......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
l3art schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:00:
[...]

Las net op reddit iemand die de opmerking maakte dat waarschijnlijk aleen de telefoon in het midden de nieuwe Mi 9T is. Links en rechts zouden wellicht de Mi 9 en de Mi9se zijn. Er zijn inderdaad subtiele verschillen zichtbaar.
Dit zou best wel kunnen, al is het verschil in formaat tussen de Mi 9 en 9 SE in werkelijkheid wel een stuk groter dan op de teaser is afgebeeld. Hieronder is de vergelijking beter zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Mi9se_compare1.jpg

Mi 6 met daarnaast een Mi 9:

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9/IMG_20190316_163533.jpg

Mi 6 met daarnaast een Mi 9 SE:

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/IMG_20190420_131441.jpg
Edit: foto formaten aangepast naar 600x286

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 31-05-2019 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Kiswum schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Dit zou best wel kunnen, al is het verschil in formaat tussen de Mi 9 en 9 SE in werkelijkheid wel een stuk groter dan op de teaser is afgebeeld. Hieronder is de vergelijking beter zichtbaar.

[Afbeelding]

Mi 6 met daarnaast een Mi 9:

[Afbeelding]

Mi 6 met daarnaast een Mi 9 SE:

[Afbeelding]
Voor de lezers, wel even op de foto's klikken voor een juist beeld, de foto's worden nogal uitgerekt hier zie ik :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
janvanduschoten schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Voor de lezers, wel even op de foto's klikken voor een juist beeld, de foto's worden nogal uitgerekt hier zie ik :p[/]
Sorry, geplaatst en getest vanaf mobiel op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kiswum schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Dit zou best wel kunnen, al is het verschil in formaat tussen de Mi 9 en 9 SE in werkelijkheid wel een stuk groter dan op de teaser is afgebeeld.
Haha gelukkig staat xiaomi er om bekend om verhoudingen in renders net even anders te maken dan ze in werkelijkheid zijn. Schermranden bijvoorbeeld. Lijken op renders net even dunner dan in werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
l3art schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Haha gelukkig staat xiaomi er om bekend om verhoudingen in renders net even anders te maken dan ze in werkelijkheid zijn. Schermranden bijvoorbeeld. Lijken op renders net even dunner dan in werkelijkheid
Dat klopt, dit geldt helaas voor meer merken zoals Eizo (bezels niet juist weergeven). Dit zou in reviews duidelijk naar voren moeten komen. Een duidelijke review laat ook goede foto's van het product zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
eu rom zit op versie 9.5.30 nu, maar downloaden lukt nog niet (servers overbelast denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Wie wil mag voor de Mi 9T een apart topic aanmaken. Inmiddels voldoende voer voor discussie lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
RoD schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:02:
[modbreak]Wie wil mag voor de Mi 9T een apart topic aanmaken. Inmiddels voldoende voer voor discussie lijkt me :) [/]
Let op, de specs en productpagina zijn er nog niet. In eerste instantie zou het een geruchten pagina kunnen zijn of een OP op basis van vermoedens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kiswum schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Let op, de specs en productpagina zijn er nog niet. In eerste instantie zou het een geruchten pagina kunnen zijn of een OP op basis van vermoedens.
Dat is prima, inmiddels is ie min of meer aangekondigd en er zijn wel wat aanknopingspunten voor discussie.

Mocht je het hier nog even over willen hebben kan dat beter even via DM of feedbacktopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33
Hebben jullie ook dat als je een filmpje afspeelt in chrome en je de telefoon dan draait naar landscape dat je het filmpje dan even niet meer aan de gang krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
coob schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:00:
Hebben jullie ook dat als je een filmpje afspeelt in chrome en je de telefoon dan draait naar landscape dat je het filmpje dan even niet meer aan de gang krijgt?
Heb ik ook, je hoort nog even geluid maar het beeld stop. Daarna stopt ook het geluid. Ik moet dan het filmpje naar het begin slepen en dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Toniii schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Heb ik ook, je hoort nog even geluid maar het beeld stop. Daarna stopt ook het geluid. Ik moet dan het filmpje naar het begin slepen en dan gaat het goed.
Precies dat ja. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Als je inde app veiligheid van xiaomi zelf, op het tandwieltje klikt, en dan dataverbruik. Staat er gewoon een regel dat ze (alle) data naar xiaomi sturen.

Ik kom er pas na 2 maanden achter, ik kan me voorstellen dat meer mensen dit nog niet wisten en wel willen weten net ala ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Zojuist kom ik op Aliexpress een K20 pro tegen met label Global Version. Betreft een 8/128 variant te zijn.

Ook staat er bij de model dus MI 9T pro:

https://www.aliexpress.co...8e91d42a79bad370c7170db15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:32
Gisteren de Xiaomi Mi 9 SE van mijn vriendin wezen instellen, Google Drive back-up teruggzet so far so good. Prachtig toestel :) Dus ook aangemeldt met het Google Account waar de back-ups staan.

Alle mogelijk Apps werden weer hersteld enz. alleen Whatsapp lukt maar niet!
Opnieuw geinstalleerd, reboot, na het invullen van telefoonnummer ontvang ik verificatiecode en blijft hij oneindig lang zoeken "looking for Whatsapp backup" met op een gegeven moment de melding dat internet niet goed lijkt te werken...

Weet iemand de oplossing (Google kan ik het niet vinden)? Thanks!

* 2 dagen later vond hij opeens een update? Wellicht een storing bij Whatsapp...

[ Voor 7% gewijzigd door kernie op 05-06-2019 09:58 . Reden: Opgelost. ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mirr0r schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:50:
Zojuist kom ik op Aliexpress een K20 pro tegen met label Global Version. Betreft een 8/128 variant te zijn.

Ook staat er bij de model dus MI 9T pro:

https://www.aliexpress.co...8e91d42a79bad370c7170db15
Even voor de vergelijking:

- Mi9 heeft beter scherm als in: Gorilla Glass 6 t.o.v. 5 + DCI P3 + HDR10
- Redmi K20 Pro heeft meer RAM + ROM
- Camera van de Mi 9 is beter
- Redmi K20 Pro heeft 3,5mm jack
- Mi 9 heeft wireless charging
- Processor is hetzelfde

Vind het beetje vreemde zet van Xiaomi. Vraag me af of Mi 9T hetzelfde is als Redmi K20 Pro. De Mi lijn was altijd voor de high end users en Redmi voor de mainstream user.

Dit lijken concurrerende toestellen te worden, de Redmi lijkt ook 100 euro goedkoper te worden. Misschien hebben anderen meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
KaiseRRuby schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Even voor de vergelijking:

- Mi9 heeft beter scherm als in: Gorilla Glass 6 t.o.v. 5 + DCI P3 + HDR10
- Redmi K20 Pro heeft meer RAM + ROM
- Camera van de Mi 9 is beter
- Redmi K20 Pro heeft 3,5mm jack
- Mi 9 heeft wireless charging
- Processor is hetzelfde

Vind het beetje vreemde zet van Xiaomi. Vraag me af of Mi 9T hetzelfde is als Redmi K20 Pro. De Mi lijn was altijd voor de high end users en Redmi voor de mainstream user.

Dit lijken concurrerende toestellen te worden, de Redmi lijkt ook 100 euro goedkoper te worden. Misschien hebben anderen meer info?
Er zijn al veel geruchten naar buiten gebracht dat het een rebranding van de K20 gaat worden.
Ook gaan er geruchten rond dat de phone in India onder Pocophone rebranded zal worden.

De K20 is de eerste Redmi flagship phone dus het is inderdaad ook een hele vreemde zet vanuit Xiaomi om met Redmi een flagship uit te brengen.

Voor mij heeft de K20 meer features waar ik naar uitkijk dan wat de Mi 9 heeft. Vooral de 3.5mm jack en notchless design en 4000mah batterij is wat voor mij de doorslaggevende factor is. Maar het is allemaal nog even afwachten naar een official announcement vanuit Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avorei
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05-2024
Het is alweer een tijd geleden dat dit in dit topic voorbij is gekomen maar heeft hier al iemand met succes contactloos kunnen betalen met ING?

Uiteraard heb ik de mobiele pas aangemaakt en geactiveerd in mijn.ING maar op een of andere manier pakt ie de betaling niet.

Ik heb inmiddels alle instellingen van de positie beveiligd element geprobeerd maar helaas.

Ben benieuwd of het iemand die bankiert bij ING al wel gelukt is want ik lees alleen maar over Rabo of ABN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DpHrwwmf1d8JjDlDF8wiWFnE/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

avorei schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:51:
Het is alweer een tijd geleden dat dit in dit topic voorbij is gekomen maar heeft hier al iemand met succes contactloos kunnen betalen met ING?

Uiteraard heb ik de mobiele pas aangemaakt en geactiveerd in mijn.ING maar op een of andere manier pakt ie de betaling niet.

Ik heb inmiddels alle instellingen van de positie beveiligd element geprobeerd maar helaas.

Ben benieuwd of het iemand die bankiert bij ING al wel gelukt is want ik lees alleen maar over Rabo of ABN.

[Afbeelding]
Hier Rabobank, daar moest ik hem op HCE wallet zetten in het scherm dat je post. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 00:42
Mirr0r schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Er zijn al veel geruchten naar buiten gebracht dat het een rebranding van de K20 gaat worden.
Ook gaan er geruchten rond dat de phone in India onder Pocophone rebranded zal worden.

De K20 is de eerste Redmi flagship phone dus het is inderdaad ook een hele vreemde zet vanuit Xiaomi om met Redmi een flagship uit te brengen.

Voor mij heeft de K20 meer features waar ik naar uitkijk dan wat de Mi 9 heeft. Vooral de 3.5mm jack en notchless design en 4000mah batterij is wat voor mij de doorslaggevende factor is. Maar het is allemaal nog even afwachten naar een official announcement vanuit Xiaomi.
Op 12 juni is er een persvoorstelling, of toch in Frankrijk alvast
https://www.frandroid.com...sera-presentee-le-12-juin

Ik vermoed dat dit voor de rest van europa ook zal gelden.

/mod
En duitsland ook
https://stadt-bremerhaven...und-mi-9t-pro-am-12-juni/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
@Mirr0r ING icm Mi 9 SE Global ROM werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
@Jimster ik denk dat je iemand anders moest raggen haha. Ik heb geen betaalproblemen met NFC 😁 ik had het over de k20 pro die de mi 9t pro wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Mirr0r schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:46:
@Jimster ik denk dat je iemand anders moest raggen haha. Ik heb geen betaalproblemen met NFC 😁 ik had het over de k20 pro die de mi 9t pro wordt.
Oeps, iets te ver gescrolled 8)7
@avorei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Wellicht interessant, maar ARCore is nu ook normaal vanuit de Playstore te installeren.
https://play.google.com/s...ils?id=com.google.ar.core
Heeft even mogen duren maar ben er blij mee

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 18:23
Iemand de Belgische Google Assistant aan de praat gekregen op de Mi 9?
Taal staat op 'Nederlands', Regio 'Belgie' bij instellingen.

Maar bij Google Assistant instellingen zie ik enkel Nederlands (Nederland)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Nu online
Hier ook nog geen oplossing voor gevonden, enkel Nederlands (Nederland) is beschikbaar. In de algemene taalinstellingen in MUI kan ik ook enkel Nederlands selecteren en geen land specificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.koops
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 13:39
Sinds vanmorgen zit mijn Mi9 in een bootlock. Simkaart eruit en de telefoon doet het weer.
Het probleem is dat ik geen pincode kan invullen, het scherm/toetsenbord werkt niet. Ook met een andere simkaart hetzelfde probleem.
Dus simkaart er weer uit en hij doet het weer. Maar dit is de enige oplossing op dit moment. De taal aanpassen naar Engels helpt ook niet. Iemand nog een andere suggestie?
Ik heb gelezen dat een reset ook niet helpt...

Versie MIUI Global 10.2 | Stable 10.2.26.0(PFAEUXM)

[ Voor 5% gewijzigd door a.koops op 06-06-2019 20:56 . Reden: Versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Vraagje. Ik heb een Mi 9 se met een vreemd probleem.
Wanneer ik de telefoon instellingen op 4g heb staan en iemand belt mij hoor ik diegene niet. Diegene hoort mij wel. Bel ik terug kunnen we elkaar wel horen. Wanneer de instelling op 3g staat werkt het ook niet maar als ik het op 2g zet werkt het zonder problemen. Iemand een idee?

De volgende orginele versie staat er op:
MIUI Global 10.2 | Stable 10.2.9.0(PFBEUXM)

Alvast super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 16:23
a.koops schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:21:
Sinds vanmorgen zit mijn Mi9 in een bootlock. Simkaart eruit en de telefoon doet het weer.
Het probleem is dat ik geen pincode kan invullen, het scherm/toetsenbord werkt niet. Ook met een andere simkaart hetzelfde probleem.
Dus simkaart er weer uit en hij doet het weer. Maar dit is de enige oplossing op dit moment. De taal aanpassen naar Engels helpt ook niet. Iemand nog een andere suggestie?

De simkaart in een andere telefoon doen en van daaruit de simpincode van de kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 22:29
avorei schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:51:

Zeker, hoewel ik niet de stock of EU-rom draai.
Je moet inderdaad een mobiele pas aanmaken in de app en voorzien van een pincode.

Vervolgens moet je in de instellingen van NFC de beveiliging op HCE zetten (zoals in je eigen screenshot).

Het komt bij mij soms voor dat ik de telefoon moet ontgrendelen en dan in de ING-app de pincode moet intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.koops
Helaas werkt dat niet. Ik kan geen pincode verwijderen alleen wijzigingen. Ik kan wel uit vragen van de pincode uitzetten. Maar ja zover kom ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.koops
Gerwin486741 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:22:
[...]

De simkaart in een andere telefoon doen en van daaruit de simpincode van de kaart halen.
Helaas werkt dat niet. Ik kan geen pincode verwijderen alleen wijzigingen. Ik kan wel uit vragen van de pincode uitzetten. Maar ja zover kom ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Dit weekend iets vreemds meegemaakt met de Mi9; het volledige scherm was niet aanraakgevoelig meer. Ik moest op de harde manier een reset te geven en hierna werkte het weer zoals normaal. Iemand anders die dit al heeft meegemaakt?

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Frozenhands schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:15:
Dit weekend iets vreemds meegemaakt met de Mi9; het volledige scherm was niet aanraakgevoelig meer. Ik moest op de harde manier een reset te geven en hierna werkte het weer zoals normaal. Iemand anders die dit al heeft meegemaakt?
Niet met deze telefoon nog, maar wel met anderen. Dan was het vaak voldoende om het scherm even uit en aan te zetten. Een volledige reboot was meestal niet nodig. 1x wel dacht ik maar toen was het ook vochtig en waren en meer issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Laatst online: 23-05 20:14
Toniii schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Kan iemand dit checken op zijn/haar mobiel:
Ga naar https://grandprix33.nl/de...-de-race-bij-jack-plooij/
Na de reclame draai je de telefoon, open full screen door rechts onderin te tikken, na een aantal seconde stopt het beeld en daarna het geluid. Echt heel irritant.
Hebben jullie dit ook?
MIUI golbal10.2 v 10.2.26.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 18:23
frye schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:53:
Iemand de Belgische Google Assistant aan de praat gekregen op de Mi 9?
Taal staat op 'Nederlands', Regio 'Belgie' bij instellingen.

Maar bij Google Assistant instellingen zie ik enkel Nederlands (Nederland)...
Een bump.. iemand dit ondertussen al inorde gekregen? Probleem lijkt me in Miui. Hier kan je enkel Nederlands kiezen als taal. Regio kan je wel op België zetten. Op een Mi A2 van vriendin kan ze bij taalinstellingen specifiek Nederlands (België) kiezen.. in Miui is dit enkel Nederlands. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 16:23
Toniii schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:29:
[...]

Kan iemand dit checken op zijn/haar mobiel:
Ga naar https://grandprix33.nl/de...-de-race-bij-jack-plooij/
Na de reclame draai je de telefoon, open full screen door rechts onderin te tikken, na een aantal seconde stopt het beeld en daarna het geluid. Echt heel irritant.
Hebben jullie dit ook?
MIUI golbal10.2 v 10.2.26.0
Jazeker hier ook hetzelfde. Magisch irritant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
Als NERD is zo'n Mi 9 Explorer Edition natuurlijk super gaaf. Helaas beschikt die niet over de juiste banden en moest ik genoegen nemen met een 'gewone' Mi9. Alleen had ik constant het gevoel dat ik mijn vrouw's blauwe Mi A2 in m'n handen had. Toen kwam ik op Aliexpress originele achterkantjes tegen voor de Mi9, inclusief de Explorer Edition:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/FWTXs2wwDVIN-7FoznrXVlnQMDVg3rnd9BhdN-PAjFUAn8ODs8FlgI6aoOdRqh2jbqeU8ivD-cuvaoDUJzAYkFdOebl0GnnOD6OkNc2GUGHpblu0sEvzdsu20x27DBYz-S914Bn78JQnWJf8MmpM8yQ7u5DFf7ODkqHLVK4Wa21RA33qxlPjL3Rp-YGniwkPPFdpojZAr51d9BkZ2-6UHb6YA5xttYyhu7SiTZ6EotLzMWC4Ink4wooY526YU_WyF1WGXl48W_idDCDjt-Fg7q3xh6jRCmpIeR8HkdMUX5gSg_4AJ_094oI0ztPkR1DmiOlWbGuowZuhZFV_zb3psIWBW1ik75bokcei27ZPazxNUs0042GUBxOX0KdLulSNe1wcSVahwdKx5Rg8UaalyQARY4HnaoBgdb3hYDTC7EQgAyzXkcLDHTNKXYFfbvXOG7plEfDVA7gywEcIPrcHFoERZddBYfP9HuypqN_FjMWOuwU3FJ7IwBx-oKd36k4p4ZBWTMD_mSd2NwK6GKHXt4uCiLRBfNdld-dtkpoIoi_m3z0yI9Rddl53MzmptpSpyh8Pi4BoLjIWsvnRzruQh_xRv3AlEKQD5yfZ3jURNJnqQZ2RYojESWu7ICNFcVIqRh3MJj66bFHXhUXL79ehyfQ4Xzi2Ekez=s568-no

Ik heb ook een blauwe besteld, mocht ik ooit weer terug willen naar standaard, voor die paar euro een prima reserveonderdeel

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.26b34c4dJNwhJK

Binnen een week was de cover binnen en er zat zelfs een zuignap bij. Ook is de cover al voorzien van dubbelzijdig tape voor een snelle installatie. Zoals verwacht zat de neppe PCB er niet bij (deze zit bij de Explorer editie over de achterkant geplakt). Maar ik vind de echte achterkant eigenlijk veel mooier. Met een beetje hitte van een föhn, de zuignap en een plastic kaartje was de achterkant zo verwijderd, er blijven bijna geen lijmresten achter en deze laten zich makkelijk verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/o4yw09DjEVDISxg9-z8EA-nfSzWUGFbmpiL3i8Op0ZN1GfDh61sAWh-oFj1Czsv-_6KfM5edFKFiSivqrBWqXj__gZGOEHYQaXQsBc6Oa5WpaUOFapH0gElIBenJ8OXbkq-hr3hBHoxRa-eXg242GzJMcClhEYZgKlglQ7GbfiOSN3HaQwRxutq7Xeg0lGh_PyZ3Bn_6GQaZj2B1BHllOP2A9Hs1_FNxYB6h4raKY5jVkV0-vBfi_oS6yjA2gOeNxFcb1wW6Vfbv-omnGzOGDGmer-wALwnajsgjqCtVwMRBn7CZma0dL5S3WrqrAvo2dVXe5PstPIhsp7LIgcCFo8qX-1R35HpqY_csvn49cEthvDkX4eC5OlzJntEFuQdTQSPh_tjES7i__5OD0WM2HUYFtiD-L58vh8lYhIWFw0utSYmqOQIL8xwAXmCAdxvb38qZJms5MapPE4WEdt0Depm0WEO5KUdZ4OPOYtIrEqfuMCH5749hdyqOTwcMGvKUXIl9lxn-kQMqBtW_x_GauU0EdNQQB6ih4-J3K2inaYo2oPN20CBGVO-0qzHTyWb3fFDcdxG-DPEUslHhMEZQS-sc9yLMs3cXenv7lX1dxj9QzStZGqdE5DMuddNy-4fML70Wb9KeRtMsbM9F3vRbmYDqSDyV5h5L=w1184-h888-no

De cover past echt perfect. Het moet wel een echt Xiaomi onderdeel zijn. Ik denk dat je het of heel mooi vindt, of heel lelijk. Ik vind het een prima contrast met het blauw en die QI spoel ziet er echt gaaf uit.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/RZjWjUBFLKCSar3-DDzCc9EYelz_dAvukYKpW03g8lGfsY2OLSqgmn6xilicZMcg0fxAnnGvgtlBqXmJtQ4dSwObkLKAfxYxlYSGFWPSeKeLdrypGFFGom-BmplOmKWnFhPvomrrjmiOhtiyRdL3TpFXKNlnIlvvXTruUs4k5GUJVPOfpS7uAU7fXEV4UajOHmnFqRCUSghGxJRow_CffUbwh6eY3KZGM8CHzvpr4rxURawnvVTQ1xNq9P6aBD2bnDktdjL6J5gwlhIJzTwwoxVzda4gSeRRPBtt4YVCSFZ4Hvkq2FGHqqcdhz35V0Cu83BBa9wKpdzTkCFIgPGUcnbOvwQYjcSlOmD-2yefj4IwOnwl5o5VS66dJZhtUKn-7igdfbJy1NL4OutRC1DJQkQXtsxL0ASXBtN3Eewu6cJ3WLblCCX-5dqDOLFvkdW1y-gu94i8w23wZlj0TwIJlrNt1zSk0WxzxqlLLOhWagFgKbMjkGPqR1_SEBpUIAVMPMFXb0YLW-Dn9m6LvHjwL6ePYgOxRyXb5zZLJ-P6WIKI0Rxj1vE9sYKQU2O-QwBTElWHn7qw13NXNZ_Cq8QgWQ2XTDEc3pgwe_qbY_1C3OQwaa9mNL058JX0CGmQXQANo10t2KXpPHiqjaiDemuaU0r_yxJ_a5cS=w1333-h888-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/KGj9Zs_MAKp1wd269tAcW_2EXK2eOH_Bp3JLCAINkL6IYYJPJk2gbmVFIXISMQ_FyMf0qcT8oagV-hi6StRi7Jol81qnu4MM5ZKpZUTXwVJmkU1s0NqD7EsvN-ApVDdgnJDAGCnNygY3uepntxYP_q9_C251ofeDJkJcMV1WNgC14AMBM2kONSmduaribzsTSNikYbsJNMl9hcgrSGxWvsGLelV-CFecvT3V-M8TiCWZlOxKiIkOOZHjGMbJnKmnfy7_SD2nHd4d5hqHZzbwSazGu4WZEosfyjgl19TvLtlonhkM7En16r9RFu6zJHT23musRCjOnLdVUgzuDqX4izmmWsKjCXTZkY-oiGTaop_T--Fp2hnLDARJMacQwnY3bEiQgeuRav5QYRZaaCeRB80bRvtiMDxKJjWlZZ3pScvUvcd_7wEgrALtklhS0YsSAVBK9vNY5DqivsINznVrZxJ0B6jA-WD-th90qHW9-SJ3ESWv1TCuSe3yESNb_Luiv9Zeb9E_3oev7qzqKrj1qttPUgBMYlhL_VUalnpus9oFMCWrLLH05W-khRhNURhJRbCluj6KRdySuUr4HDe4YrnQW-c3u3FSna8wBlt1flK1ZNyNtHLV8gj8iYokws62PmdjqYAENHp5vdIJj8co-yce94Nm1wjB=w1333-h888-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NiFKi-hmmWnp7fGJbfqidG5xTVFvhVniDCqd5ljcU6Lv4bf0qe05bTPC5LusA0_QR_SioXkJcy_Nwv1CrZVKLMhDbQGIn9ImGdZ4weVq1CnmmOarZjT6eTFR7N54aFbyBgSdlKeLx1jGJWuifHOzYmxGQmrE02gTSvextKponPSpyW0vmmfo4UncbFSqvKHebDToM3RBgwYhfrct9BACD1zcFD4xL89btJBs1QxBpwYfRmR0xNo2VSk5mO4giwf16VjPa_mPOIH6dtL1V84_HQ3k7F8JDFfI3i5y8m_dncNQ5FAVQ9Z9HMeDXnQoEp1jQ5Sn0L3Mav1IcZ78YxUZIr8oBn3d7Sf1ytTMoY1VlKyd2BFHemlKr1XjfxHHhIh6MlniQnrjqsSxV9WREY8AhkUTGNBJXGJiy4Zl1zGx3hIitCoiQGfbMPjcOy7lrvrkem-v1ilEWc_dXjQ0gGQr2aQ1wIPDHzS9sTLSqnY5ZNLxHkRDhHhkDazVftvQydkFhMZoSOTekuNn19fsLDebeWMrN0FIqPh36Xrh8KQI8NZJjbRouAIF4WeuM-8qciiDkp3TCdmGyHQl2TQzUUszk5AQmnPlWQ2BhdBvtu9uPbi1J4NV22o8k1onTR7etnK16s1EHC_M-wtkt7p2osXPseXPwvkvKaC_=w1333-h888-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/BbKMMRSfGH8oyMCjImNqSUlp2SDHOpDszhBJ-_GlDr_PdmWWzJve_NONU1a6n2skoGeIqEkBBh1kAFYRYeY-SWQf3Kn1UxYHdkz1k_yT_PpT81mKDEluACBlwuHpTwUusDCsDEbmB3XfV8trO288-Pj7_DsGNBkaC2X-W675jCI9K-P2ZTGDiTk_dyNc-gD3S4kwWHUscxNYNuSIrxfUkZVtzuEZUSNLeQEq6icMNxZPmyZwwilmjkavz6Gj8nVgR5RyUPqXfCzemBJVIhN7IobNLn_6yOo78Ce2A56uncrzxQ97pzvb_fL3AAQd7krjU84cM0VjqIkHjaA10Nr5Q24w3W9M41pIHD6hHzoDFBCPnE4TvTSQhgAJmDmgyir3vBmI0OVP3rRTr3xdRQzP91_KLqV4IdD2099Xx_m_5uOm3ffhpOh8VmiGWm9dVmBJMKNGlefe5evlX73aBmmoHgINjuC5yUjRelAbB-eAEXJ1ArJohW5cSCmam9o2Sr8LXXWs9wjDkCEpZXA0k-19eXtqBp5CF5HY9MOZ9qgDI3CUfycwg03q6tTphvZxlOa7PFvCZUAveNAXQQ7H3vBqVURt-2UyTuZEEzfkZWa7o15VVQy8JHeTfbvaxNsR2GGI_XYdIfFi_dSpqJ27wJgh3Cz-bX6R1kyf=w1333-h888-no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Grappig. Mijn achterkant heeft al wat krassen dus een goede reden om dit straks ook eens te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:56
Hoe kijken jullie naar de aankondiging van de Mi9T?

Het lukt me maar niet om de knoop door te hakken.
Enerzijds is de Mi 9 (128gb, €389) die ik nu heb prima, accu ook voldoende en voor mijn gevoel is het prettig dat ik de snelste proccessor heb die er op het moment is.

Anderszijds heb ik meer aan een grotere accu, notch vind ik niet mooi, en ik mis toch zo nu en dan de 3.5mm jack. Allen de snapdragon 730 en de mindere camera van de Mi 9T staan me gevoelsmatig tegen.
Prijs verschil is echter aanzienlijk, ik kan de 128 gb Mi 9T krijgen voor €265.

Hoe denken de Mi 9 eigenaren hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Mole schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:

Enerzijds is de Mi 9 (128gb, €389) die ik nu heb prima, accu ook voldoende en voor mijn gevoel is het prettig dat ik de snelste proccessor heb die er op het moment is.

Anderszijds heb ik meer aan een grotere accu, notch vind ik niet mooi, en ik mis toch zo nu en dan de 3.5mm jack. Allen de snapdragon 730 en de mindere camera van de Mi 9T staan me gevoelsmatig tegen.

Hoe krijg je de Mi 9T voor €265?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, ik heb ruim voldoende aan deze accu, gaat 6 á 7 uur mee met het scherm aan, had al bluetooth oortjes (ben erg blij dat ik niet meer blijf haken met een snoertje). Hij is het snelst en met een van de beste camera's (imo) die je voor dat geld kunt krijgen. Ik heb er geen spijt van, nog steeds erg blij mee :Y

De Mi9T heeft toch net wat te veel nadelen vind ik. Ook alleen "normaal "laden ipv snelladen of draadloos met een 27W lader.
Dit overzichtje Kiswum in 'nieuws: Xiaomi brengt Mi 9T in Europa uit voor 329 euro' geeft de verschillen mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
Wat mij voornamelijk tegen staat bij zowel Mi 9T als Mi 9 zelf is het formaat. Ik heb nu de Mi 5 en wil eigenlijk niet echt groter. De Mi 9 SE lijkt dan een logischere keuze, maarja, dan verlies je weer wat batterij duur.

Hoe staan jullie tegenover het formaat van de Mi 9(T)? En anderen, hoe tegenover de batterijduur van de Mi 9 SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Tja, ik heb ruim voldoende aan deze accu, gaat 6 á 7 uur mee met het scherm aan, had al bluetooth oortjes (ben erg blij dat ik niet meer blijf haken met een snoertje). Hij is het snelst en met een van de beste camera's (imo) die je voor dat geld kunt krijgen. Ik heb er geen spijt van, nog steeds erg blij mee :Y

De Mi9T heeft toch net wat te veel nadelen vind ik. Ook alleen "normaal "laden ipv snelladen of draadloos met een 27W lader.
Dit overzichtje Kiswum in 'nieuws: Xiaomi brengt Mi 9T in Europa uit voor 329 euro' geeft de verschillen mooi weer.
1 foutje schrijf je, Mi 9T ondersteund fast charging. Alleen maar met 18 wattage. Ala Pocophone F1 dus ;)
Quickcharge 3.0 ondersteund de Mi 9T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:45

Zo lang het alleen gaat om de 9T en niet de 9T Pro vind ik het zelf niet de moeite waard. Het gebrek aan de superieure quickcharge van de Mi9 en den SD855 chip vind ik niet het upgraden waard.

Vind het wel jammer dat het nu toch wel mogelijk is om een 4000mah batterij in het device te stoppen. Had achteraf misschien even moeten wachten met upgraden naar de Mi9 want de batterij voldoet eigenlijk niet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:
[...]

1 foutje schrijf je, Mi 9T ondersteund fast charging. Alleen maar met 18 wattage. Ala Pocophone F1 dus ;)
Ja, ik ging uit van dat de 27W snel is, de 18W is ook al niet langzaam. Net wat langzamer dan m'n oude Op3, maar zeker niet slecht.
Als de batterij alleen een stukje groter is, dan duurt het wel een stuk langer (lijkt me). Dan zou 27W laden wel erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:56
Titus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:
Wat mij voornamelijk tegen staat bij zowel Mi 9T als Mi 9 zelf is het formaat. Ik heb nu de Mi 5 en wil eigenlijk niet echt groter. De Mi 9 SE lijkt dan een logischere keuze, maarja, dan verlies je weer wat batterij duur.

Hoe staan jullie tegenover het formaat van de Mi 9(T)? En anderen, hoe tegenover de batterijduur van de Mi 9 SE?
Ik kom van een OnePlus 3 af, en die is qua afmetingen zo goed als gelijk. Je krijgt alleen een stuk meer scherm. Gebruik met een hand gaat prima. Ik gebruik Nova launcher en dan kun je vanuit het hele scherm de notificatie balk omlaag halen. Hoewel notificatie balk bij de Mi 9 niet de juiste term is, want hij bevat geen notificaties, maar dat is een andere discussie.

Ik moet wel bekennen dat ik 2 weken rond heb gelopen met een oude lg G2 en dat formaat is wat mij betreft eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
Waliwal schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Zo lang het alleen gaat om de 9T en niet de 9T Pro vind ik het zelf niet de moeite waard. Het gebrek aan de superieure quickcharge van de Mi9 en den SD855 chip vind ik niet het upgraden waard.

Vind het wel jammer dat het nu toch wel mogelijk is om een 4000mah batterij in het device te stoppen. Had achteraf misschien even moeten wachten met upgraden naar de Mi9 want de batterij voldoet eigenlijk niet aan mijn eisen.
Ja ik had ook liever gezien dat ze de achterkant gewoon tot de camera gevuld hadden met batterij, had je gelijk die stomme wiebel niet gehad. En dikker wordt ie niet, want je hebt toch wel een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Titus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:

Ik heb een Mi9SE, vind het echt een fijn formaat, lekker handzaam in de hand en een uurtje of 5 SOT is gemakkelijk te halen. Enkel in de volle zon gaat de batterij rap leeg omdat het scherm echt extreem vel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
Sinds een week heb ik een mi9 en hij heeft mij erg verrast. Heb alle iPhones gehad maar wilde een keer wat anders. Echter lukt mij één ding niet en dat is Android auto met Flitsmeister. Ik weet dat er geen app beschikbaar is, maar zou bij flitsers toch graag een alarm willen horen via de auto.

Heb al bluetooth aangezet vanuit Android auto, verschillende alarm types e.d. geprobeerd maar het lukt mij niet. Iemand die dit bekend voorkomt en weet hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Thoit schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:16:
Sinds een week heb ik een mi9 en hij heeft mij erg verrast. Heb alle iPhones gehad maar wilde een keer wat anders. Echter lukt mij één ding niet en dat is Android auto met Flitsmeister. Ik weet dat er geen app beschikbaar is, maar zou bij flitsers toch graag een alarm willen horen via de auto.

Heb al bluetooth aangezet vanuit Android auto, verschillende alarm types e.d. geprobeerd maar het lukt mij niet. Iemand die dit bekend voorkomt en weet hoe dit op te lossen is?
Flitsnav werkt prima. Het geluid loopt via de auto via de USB kabel en ik hoor de meldingen er altijd netjes doorheen, zelfs als ik gewoon radio luister. Ik heb normaal op het display van de auto de Android Auto staan en Flitsnav zelf op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

a.koops schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:21:

Misschien is het inlogvenster gewoon 'onzichtbaar' of reageert je scherm niet.
Het zou een poging waard kunnen zijn om even een keyboard op de USB-C aan te sluiten en dan je pincode in vullen en op enter klikken via het keyboard. Dat is het enige dat me te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
Tadango schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Flitsnav werkt prima. Het geluid loopt via de auto via de USB kabel en ik hoor de meldingen er altijd netjes doorheen, zelfs als ik gewoon radio luister. Ik heb normaal op het display van de auto de Android Auto staan en Flitsnav zelf op de telefoon.
Zo zou het inderdaad moeten werken met Flitsmeister. Met carplay werkte dat namelijk wel altijd zo. Waarschijnlijk dus een dingetje van Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De mi9 heeft nu ongeveer dezelfde prijs als de mi9t. Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

groggy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:26:
De mi9 heeft nu ongeveer dezelfde prijs als de mi9t. Welke zouden jullie kiezen?
Mi 9T als je batterij leven belangrijk vindt plus als je geen notch design wilt.

De Xiaomi Mi 9 omdat je een betere gaming performance wilt plus 4K 60FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenAmsterdam
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-02 11:01
Ik wil.. ik wil... een echte Note 7 128 (zonder compromissen) maar dan in max 6”
Heb nu een Mi 9 SE in bestelling...
Maar zou er een Note 7 in pocket formaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 15:06

Snippertje

Light up your life

Ik heb de MI9 nu een tijdje in gebruik en ik ben toch wel heel erg benieuwd wanneer de notificaties gefixt gaan worden. Ik vind het vooral heel irritant dat ik geen reminders krijg. Ook kom ik de menu's af en toe nog wat chinees tegen, waaronder de camera app. Dit oogt wat slordig.

De telefoon is verder wel echt heel snel en de camera valt me niet tegen. Misschien dat ik gezien de software issues die ik tegenkom toch maar eens naar een custom rom moet gaan kijken.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 00:06
Een vrouwelijke collega heeft mij gevraagd om een nieuwe smartphone te zoeken. Haar huidige is wel heel erg oud (originele moto G van 2013) en aan vervanging toe.

Ze wou zowiezo een compacte smartphone dus de Xiaomi Mi9 SE en de Samsung Galaxy A40 zijn goede kanditaten.

Nog een paar vraagjes over de Mi 9SE: kan je die standaard op Nederlands zetten of moet je eerst een andere rom er opzetten?
Welke rom staat er standaard op?
Wat is het verschil tussen global rom en eu rom?
Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-06-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:22:
Een vrouwelijke collega heeft mij gevraagd om een nieuwe smartphone te zoeken. Haar huidige is wel heel erg oud (originele moto G van 2013) en aan vervanging toe.

Ze wou zowiezo een compacte smartphone dus de Xiaomi Mi9 SE en de Samsung Galaxy A40 zijn goede kanditaten.

Nog een paar vraagjes over de Mi 9SE: kan je die standaard op Nederlands zetten of moet je eerst een andere rom er opzetten?
Welke rom staat er standaard op?
Wat is het verschil tussen global rom en eu rom?
Bedankt!
Als je hem met de Global rom koopt dan kan je hem gewoon op het Nederlands zetten, werken de banken apps ook en krijg je NL Alerts. De EU rom is een custom rom en die moet jezelf erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Vanmiddag mijn Mi 9 128GB blue variant mogen ontvangen.
Na een hele middag kon ik er maar niet aan wennen om geen app drawer te hebben (ik kom van een Google Pixel).

Uiteindelijk de Poco launcher maar geinstalleerd en oh wat werkt dat mooi :)

Het valt mij ook op dat mijn duim niet altijd herkent wordt en uiteindelijk in de swipe pattern menu kom. Is er iets waardoor dit beter wordt herkent? Ik heb al meerdere keren mijn vingers opnieuw toegevoegd maar het werkt nog niet zo mooi.

Ook iets stoms. Ik ben de Google Now launcher gewend aan de meest linker tabblad. Is daar een manier of een port waardoor dit ook op de Mi 9 beschikbaar is?

Overall een prachtige toestel met iets te veel bloatware naar mijn idee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 00:06
Mirr0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:57:
Na een hele middag kon ik er maar niet aan wennen om geen app drawer te hebben (ik kom van een Google Pixel).

Het valt mij ook op dat mijn duim niet altijd herkent wordt en uiteindelijk in de swipe pattern menu kom. Is er iets waardoor dit beter wordt herkent? Ik heb al meerdere keren mijn vingers opnieuw toegevoegd maar het werkt nog niet zo mooi.

Ook iets stoms. Ik ben de Google Now launcher gewend aan de meest linker tabblad. Is daar een manier of een port waardoor dit ook op de Mi 9 beschikbaar is?

Als je Nova launcher installeert en dan de Nova Google companion app dan heb je wel de google updates op je linker tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:56:
[...]

Als je Nova launcher installeert en dan de Nova Google companion app dan heb je wel de google updates op je linker tabblad
Ik ben je enorm dankbaar!!😃 Het is nu precies zoals ik het allemaal gewend was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mirr0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Ik ben je enorm dankbaar!!😃 Het is nu precies zoals ik het allemaal gewend was!
Microsoft launcher is ook aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
coob schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Microsoft launcher is ook aan te bevelen.
Na 2.5jaar de pixel gebruikt te hebben is de Microsoft launcher horror voor mij 😆

Had de poco launcher tot net dus gebruikt want de miui launcher is helemaal een drama wat i.m.o. te veel iOS probeert na te bootsen.

Nova werkt zelfs beter dan de poco launcher valt mij op met alle integrations en grid aanpas mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ik gebruik ook al jaren de nova launcher. Werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Mirr0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:57:

De pixel launcher kan je ook gewoon installeren. Gebruik ik zelf en dan heb je die ook weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Evi Launcher werkt ook erg goed met de ingebouwde search anywhere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bloatware kun je ook zonder root vrij eenvoudig verwijderen met een tooltje genaamd: Xiaomi ADB Fastboot Tools.

Gebruik zelf als launcher Lawnchair, werkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
Inmiddels dik drie maanden tevreden gebruiker. Batterij werkt nog goed, kom er gemakkelijk de hele dag door. Scherm helderheid net wat aan de lage kant, tijdens mijn vakantie in de zon toch wel iets tekort geschoten.

Telefoon te water geraakt een week geleden. Denk 50cm diep ongeveer twee minuten (moest zoeken), maar geen schade vooralsnog. Alle connectiviteit werkt goed in Italië. Heb goed bereik ook met WiFi en onderweg bleutooth alles perfect.

Foto's echt prachtig! Hele strakke sluitertijd en leuke nabewerking opties voor slow motion en portret. Kinderen, zwembad en mooie omgeving zijn dan leuk voer voor spelen :)

Software support is tot nu toe nog niet zo top moet ik zeggen. Weinig noemenswaardige updates en nog steeds geen oplossing voor basale dingen als notificaties in de bar. Dat was bij oneplus toch écht andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 05-06 18:04
jannesbeterams schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:59:

Foto's echt prachtig! Hele strakke sluitertijd en leuke nabewerking opties voor slow motion en portret. Kinderen, zwembad en mooie omgeving zijn dan leuk voer voor spelen :)
Beetje flauw, maar ik moest hem echt even twee keer lezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik heb de mi 9 nu een paar weken. Met de Nova Launcher is het een prima telefoon. Lekker snel en mooie foto's. Een ding kan ik niet aan wennen. Hij gaat elke keer aan in mijn broekzak. Of ik heb allemaal zwarte foto's en video's, of hij tril continu omdat de inlogcode fout is. Ik ben er nog geen oplossing voor gevonden. Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
jannesbeterams schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:59:
Inmiddels dik drie maanden tevreden gebruiker. Batterij werkt nog goed, kom er gemakkelijk de hele dag door. Scherm helderheid net wat aan de lage kant, tijdens mijn vakantie in de zon toch wel iets tekort geschoten.

Telefoon te water geraakt een week geleden. Denk 50cm diep ongeveer twee minuten (moest zoeken), maar geen schade vooralsnog. Alle connectiviteit werkt goed in Italië. Heb goed bereik ook met WiFi en onderweg bleutooth alles perfect.

Software support is tot nu toe nog niet zo top moet ik zeggen. Weinig noemenswaardige updates en nog steeds geen oplossing voor basale dingen als notificaties in de bar. Dat was bij oneplus toch écht andere koek.
Probeer de app NotchTest eens. Daarmee heb ik notificaties in de notificationbar. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 06:08
AJJAD schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:20:
Ik heb de mi 9 nu een paar weken. Met de Nova Launcher is het een prima telefoon. Lekker snel en mooie foto's. Een ding kan ik niet aan wennen. Hij gaat elke keer aan in mijn broekzak. Of ik heb allemaal zwarte foto's en video's, of hij tril continu omdat de inlogcode fout is. Ik ben er nog geen oplossing voor gevonden. Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
MIJN OP3 heeft een pocketmode. Dan kan er in je broekzak niets ongewenst gebeuren.
Ik weet niet of dit altijd in Android zit of niet. Anders even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25
AJJAD schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:20:
Zit onder vingerafdruk een instelling om dat logo van die vingerafdruk uit te schakelen, daarna is het voor 98% opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
AJJAD schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Probeer de app NotchTest eens. Daarmee heb ik notificaties in de notificationbar. Werkt super.
Net getest, maar dat is niet zo fraai zo onder de bar. Werkt wel idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

wortelsoft schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Zit onder vingerafdruk een instelling om dat logo van die vingerafdruk uit te schakelen, daarna is het voor 98% opgelost.
Ik heb er nog steeds veel last van. Vooral als er muziek opstaat, continu volgende nummer of pauze oid. Een broekzak modus is wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Edit : foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Vin87 op 23-06-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25
Snippertje schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Ik heb er nog steeds veel last van. Vooral als er muziek opstaat, continu volgende nummer of pauze oid. Een broekzak modus is wel wenselijk.
Hoe dat opgelost moet worden weet ik niet, de basis van het probleem is natuurlijk dat het scherm steeds groter moet en de proximity sensor vervallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
wortelsoft schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:30:
[...]

Hoe dat opgelost moet worden weet ik niet, de basis van het probleem is natuurlijk dat het scherm steeds groter moet en de proximity sensor vervallen is.
Welke sensor zorgt er dan voor dat de Mi9 netjes het scherm aan en uit doet als je aan het bellen bent en je de telefoon eventjes van je oor af haalt (scherm aan) en weer terug plaats (scherm uit)? Want dat doet de Mi9 prima
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen
Rooten en custom roms mogen hier besproken worden: [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Accessoires bespreken we hier: [Xiaomi Mi 9] Accessoires topic