Als NERD is zo'n Mi 9 Explorer Edition natuurlijk super gaaf. Helaas beschikt die niet over de juiste banden en moest ik genoegen nemen met een 'gewone' Mi9. Alleen had ik constant het gevoel dat ik mijn vrouw's blauwe Mi A2 in m'n handen had. Toen kwam ik op Aliexpress originele achterkantjes tegen voor de Mi9, inclusief de Explorer Edition:
Ik heb ook een blauwe besteld, mocht ik ooit weer terug willen naar standaard, voor die paar euro een prima reserveonderdeel
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.26b34c4dJNwhJK
Binnen een week was de cover binnen en er zat zelfs een zuignap bij. Ook is de cover al voorzien van dubbelzijdig tape voor een snelle installatie. Zoals verwacht zat de neppe PCB er niet bij (deze zit bij de Explorer editie over de achterkant geplakt). Maar ik vind de echte achterkant eigenlijk veel mooier. Met een beetje hitte van een föhn, de zuignap en een plastic kaartje was de achterkant zo verwijderd, er blijven bijna geen lijmresten achter en deze laten zich makkelijk verwijderen.
De cover past echt perfect. Het moet wel een echt Xiaomi onderdeel zijn. Ik denk dat je het of heel mooi vindt, of heel lelijk. Ik vind het een prima contrast met het blauw en die QI spoel ziet er echt gaaf uit.