De Edge randen hebben in de 3.5 jaar dat ik hem heb gehad totaal geen functie/nuttigheid met zich mee gebracht. Een groter screen ratio, wat meer snelheid en het feit dat het Xiaomi is. Mijn S7 Edge werd toch ietwat traag ondanks het feit dat ik een compleet nieuwe ROM erop had gezet. Tevens was ik Samsungs skin wel beu. Voelde gewoon wat trager aan.
Het AMOLED scherm van de Mi 9 ziet er tevens mooier uit dan de S7 Edge. Dit had ik eerlijk gezegd niet zozeer verwacht.
Wel moet gezegd worden dat high end toestellen van 2 à 3 jaar geleden nog lang niet afgeschreven zijn. Ze kunnen prima met de tijd mee. Ook de S7 (edge). Tevens had ik een barst in het scherm dus dat gaf ook de doorslag. Had ik geen barst in het scherm gehad, dan had ik hem nu wellicht nog in gebruik.
Kortom: ik vind de overstap naar de Mi 9 een vooruitgang. Heb Samsung nog niet 1x gemist ondanks het feit dat ik vele Galaxy toestellen heb gehad (Galaxy 1, 2, 3, 4, 5 en de S7 edge). Xiaomi doet het goed
De keus tussen de Mi 9 en de Mi 9t is "lastig". Wil je alles high end (vraag is of dat je dat merkt), dan de Mi 9. Wil je geen druppel, dan de Mi 9t. Het batterijverhaal laat ik even buiten beschouwing aangezien ik dit niet kan beoordelen omdat ik de Mi 9t niet in bezit heb.
Voor 3 tientjes meer t.o.v. de Mi 9t kon ik de Mi 9 kopen. Dat verschil is minimaal.
[
Voor 13% gewijzigd door
henidde op 27-07-2019 11:52
]
.