Ik heb sinds donderdag de Mi 9 SE 64gb Ocean Blue in mijn bezit.
En moet zeggen, wat een mooi toestel is het! Ben er opzich aardig tevreden over.
Zelf de keuze voor de SE gemaakt omdat ik niet groter wil dan 150mm, graag een LED scherm erin met minimaal FullHD, redelijk recent uitgebracht en voor een fatsoenlijke prijs (max budget 300 ong).
Daar kwam deze eigenlijk als enige uitrollen. Wel andere gezien maar waren of te groot of geen LED, en was het LED van maar 720p enzovoort enzovoort.
Komend van een Motorola Moto X 2ndGen waar ik gewend was aan het formaat/scherm/prijs was dit dus een mooie upgrade. 140.8mm voorheen en nu dan 147.5mm vond ik een goeie stap.
Mijne draait nu op de MIUI Global 10.3.4.0(PFBEUXM) rom en is stabiel en had de eerste keer van 100% naar 27% totaal 22,5 uur aan met een SoT van 7uur. Dat vind ik best netjes.
Had wat issues waar ik tegen aan liep (maar als ik zo lees hier en op internet ben ik niet de enige), maar een aantal al verholpen.
- Geen app-tray/drawer. Vind ik ronduit irritant want ik wil een redelijk "opgeruimde" achtergrond.
Dit opgelost door de System Launcher te updaten naar com.miui.home_ALPHA-4.10.6.1038
(zoals hier te lezen
https://nl.xiaomitoday.it...er-drawer-alpha-beta.html)
- Die notificaties die niet blijven staan. Heb nu NotchTest erop gezet en dat werkt maarja ga je in landscape mode is het allemaal door elkaar. Meer een workaround dan een oplossing.
Ik las dat er in de Beta Rom's deze optie wel ingebakken zit?
Kan ik op 1 of andere manier iets met de MiuiSystemUI.apk doen zoals ik hier in het topic zag?
- Bloatware... Net verwijdert doormiddel van de XiaomiADBFastbootTools, super handig programma!
Verder is het nu bekijken hoe de telefoon het naar mijn wensen doet, ik wil liever nog even wachten met de bootloader unlocken en een andere rom erop te zetten.
Als ik het goed begrijp kan ik via Xiaomi.eu alle beschikbare ROM's vinden, Global Stable ROM's zijn aangeduid met 10.x.x en de Global Beta ROM's zijn de 9.x.x toch???
Nog verschil tussen specifiek EU?
Welke Miui ROM draaien jullie waar pluspunten in zitten die ik nu niet heb?
Ooh ik zit nog met wel 1 ding dat ik niet opgelost krijg.
Alles Google icoontjes hebben een witte achtergrond, heb al met een ander thema (limitless) geprobeerd en iconen uit andere thema's waar dat niet zo is, maar dan verdwijnt de achtergrond maar bij 1 of 2 iconen, bijv Foto's en Play Store is de achtergrond weg maar bij Music, Books, Games enzo blijft nog steeds dat wit....
[
Voor 21% gewijzigd door
KevinBel op 07-09-2019 18:46
]