Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15:14
Bandago 2804 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:11:
[...]

Hoe verwijder je de update?? Heb namelijk het zelfde probleem :( uffff
Naar Google Photos app info gaan, dan helemaal onderaan je scherm staat een knop "updates verwijderen"

hier meer info over die bug: https://www.xda-developer...pport-buggy-photo-viewer/

Vitabissj wijzigde deze reactie 02-08-2019 15:34 (16%)

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:32
coob schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:44:
Op het lockscreen staat het jaartal van de datum in Chinese tekst. Jullie ook al opgevallen?
Bij ons de maand in het Chinees. Als ik dan naar een ander thema ga.. is het NL ... en als ik weer terug ga naar mijn vorige thema blijft het NL gelukkig staan.

Mijn ega is er super blij mee als verse opvolger van de technisch eigenlijk nog prima Nokia 830, die in no time binnenkort obsolete wordt tav WA. Erg jammer, werkt nog steeds uitstekend, de 830 maakt erg mooie foto's, super stabiel, geen troep en voor haar sluit prima aan bij Windows ervaringen., voor haar apps genoeg (tot WA.... 8)7 ) . Weinig vragen van haar gehad...

Maar nu heeft mijn ega last van een player die zich af en toe in het lock screen laat zien met Chinese tekens.
Met zoeken ben ik er niet achter hoe daar van af te komen.
De Mi Player is de enige zover te zien, player die er op staat, maar die heb ik nog geen toestemming gegeven om te starten, dus die kan het niet zijn.
Volgens de vertaal site waar ik een plaatje ervan geupload heb staat er bij de knoppen: "Happy" en "The knowledge of...."

Let niet op dat rare plakkertje die mijn ega tijdelijk erop geplakt heeft... om de front cam af te dekken..... ze had ff niks anders bij de hand, maar wi zeker zijn dat er nu ff niks opgenomen wordt oid...

Iemand een suggestie om het weg te krijgen?

route99 wijzigde deze reactie 03-08-2019 10:08 (14%)

• route99
  • Laatst online: 21:32
FYI: Ik heb het ook op het Internationale MI forum gezet.
https://c.mi.com/forum.ph...page=1&extra=#pid11514916

• jannesbeterams
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-01 19:41
Gebruikt en na twee dagen geditcht. Werkt slechts 1 sessie, daarna moet ik telkens opnieuw permissies toewijzen. Totaal onbruikbaar dus en voor mij geen oplossing

• kurani87
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:12
Als ik de gps gebruik op de MI9 werkt alles vlot tot ik begin te bellen.
Tijdens het bellen is er geen gps signaal meer te vinden.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:46
kurani87 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:48:
Als ik de gps gebruik op de MI9 werkt alles vlot tot ik begin te bellen.
Tijdens het bellen is er geen gps signaal meer te vinden.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt
Wat meer info over wat je reeds gedaan hebt zou wel handig zijn..

Al een keer herstart, updates geïnstalleerd? Etc.

• AJJAD
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-01 16:52
jannesbeterams schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Gebruikt en na twee dagen geditcht. Werkt slechts 1 sessie, daarna moet ik telkens opnieuw permissies toewijzen. Totaal onbruikbaar dus en voor mij geen oplossing
Ik begrijp niet precies wat er bij jou aan de hand is, ik gebruik het al heel lang en ik heb nooit problemen. Anderen die ik ken gebruiken het ook probleemloos.

• AJJAD
AJJAD schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Heb ik ook last van. Ik heb van de Google Foto app alle updates verwijderd en nu is het over. Kheb de app nog niet opnieuw geüpdatet. Zo doet ie het ook. Ik ga later wel weer de updates doen.
Ik heb Google Foto's weer geupdated en het probleem is niet terug gekomen. :)

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:25
AJJAD schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb Google Foto's weer geupdated en het probleem is niet terug gekomen. :)
Klopt, ik had het gisteren ook maar vandaag lijkt het weer opgelost. Ik heb geen foto app update gezien gek genoeg....

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:16
Sinds een tijd krijg ik geen meldingen meer op mijn lockscreen. Alle apps en instellingen lijken wel goed te staan. De telefoon geeft wel een trilling en eventueel geluid als dat aan staat. Maar geeft geen enkele melding meer weer. De laatste update heeft het helaas niet opgelost. Iemand een suggestie?

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• Thoit
Headshot_NL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:05:
Sinds een tijd krijg ik geen meldingen meer op mijn lockscreen. Alle apps en instellingen lijken wel goed te staan. De telefoon geeft wel een trilling en eventueel geluid als dat aan staat. Maar geeft geen enkele melding meer weer. De laatste update heeft het helaas niet opgelost. Iemand een suggestie?
Heb je in de advanced notification settings, show all notifications and their content aan staan?

• Headshot_NL
Thoit schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:14:
[...]

Heb je in de advanced notification settings, show all notifications and their content aan staan?
Ja staat aan, al even getest door het uit en aan te zetten.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• Thoit
Headshot_NL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:52:
[...]

Ja staat aan, al even getest door het uit en aan te zetten.
Telefoon staat toevallig ook niet op DND?

• Headshot_NL
Thoit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

Telefoon staat toevallig ook niet op DND?
Nope, valt me wel op dat ik ze nu wel op mijn lockscreen krijg maar het scherm niet aangaat.

• Thoit
Headshot_NL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Nope, valt me wel op dat ik ze nu wel op mijn lockscreen krijg maar het scherm niet aangaat.
Staat in je lock screen & password, wake lock screen for notifications aan?.

• Headshot_NL
Thoit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Staat in je lock screen & password, wake lock screen for notifications aan?.
Nee, die stond uit. Ik ga er van uit dat dit hem was! Thanks!

• NaxxiusX
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:50
Toevallig iemand anders ervaring met het feit dat de Xiaomi Mi 9 geen stappen meer telt?

Gebruik zelf Google Fit welke altijd goed heeft gewerkt tot vorige week.. toen werden opeens geen stappen meer geteld. Momenteel al meerdere applicaties geprobeerd maar geen van allen lijkt te werken.

_______
"Opgelost, blijkbaar zat het probleem bij mijn Google account. Nadat ik van account wisselde en Google Fit opnieuw installeerde was het probleem weg. 8)7 "

NaxxiusX wijzigde deze reactie 13-08-2019 08:19 (22%)

• SnowBigQ
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-01 13:42
Goedemorgen mensen :)

Ik zit nog te twijfelen of ik Mi 9 moet gaan bestellen.

Heb iets langer dan jaar geleden een RedMi Note 4 gekocht, en ik vond het echt een fijn toestel. Echter kwam er na een maand probleem met microfoon. Niemand kon mij horen tijdens bellen. Wel als ik op luidspreker zette. Wat ik begreep is dat die toestel een softwarematige probleem had. Microfoon had ik ook vervangen dus dat was het niet.

Maar omdat ik die toestel goed vond zit ik daarom aan Mi 9 nu te denken.

Heb nu een Galaxy S9 Plus, maar toch trekt Xiaomi mij.

• Waliwal
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:57
SnowBigQ schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:33:
Goedemorgen mensen :)

Ik zit nog te twijfelen of ik Mi 9 moet gaan bestellen.

Heb iets langer dan jaar geleden een RedMi Note 4 gekocht, en ik vond het echt een fijn toestel. Echter kwam er na een maand probleem met microfoon. Niemand kon mij horen tijdens bellen. Wel als ik op luidspreker zette. Wat ik begreep is dat die toestel een softwarematige probleem had. Microfoon had ik ook vervangen dus dat was het niet.

Maar omdat ik die toestel goed vond zit ik daarom aan Mi 9 nu te denken.

Heb nu een Galaxy S9 Plus, maar toch trekt Xiaomi mij.
Over een week komt de Mi 9T Pro uit. Ik zou zeker de meerprijs betalen.

• SnowBigQ
Ik heb de Mi 9 besteld. Maar dat kan altijd nog wel terug.

Had 9T niet gezien, die heeft in ieder geval 3.5 op zitten.

Bedankt voor tip :)

• Tadango
De MI 9T Pro moet je dan hebben, niet de gewone ;)

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Komt hier iemand met lichte tegenzin van een kleine(re) telefoon? Wat zijn je ervaringen?

Als je geneuzel over een centimeter extra onzinnig vindt, sla dan deze post over, want nu volgt mijn rationale.

Vroeger had ik een één of andere Samsung Galaxy. Ongeveer 12 centimeter lang. Deze vond ik perfect.

Na heeel lang twijfelen (want perfecte prijs/specs maar te groot) de Xiaomi Mi 5 gekocht. 14 centimeter lang. Bij dit formaat begin ik al te merken dat ik met sommige broeken de telefoon uit mijn broekzak moet halen om mijn schoenen aan te doen. Tijdens het fietsen stop ik hem vaak in mijn kontzak. In het buitenland is het erg vervelend om je telefoon kwijt te raken, dus stop ik hem uit veiligheidsoverwegingen in mijn gewone broekzak, maar ik merk dat ik dit niet fijn vindt.

Nu lijkt de Mi 9 of Mi 9T Pro echt met vlag de beste/fijnste telefoon. Alleen nu is deze bijna 16 centimeter lang!

Heb je tegenwoordig een murse (man-bag) nodig om je telefoon mee te nemen? Heb jij een gedragsverandering gemaakt waardoor een grote telefoon nu geen probleem meer is? Draag jij gewoon alleen wijde broeken met diepe zakken?

PS - Ja ik kijk wel eens naar kleine telefoons, maar deze zijn bijna altijd medium tot low-end. Ik gebruik mijn telefoon veel en wil wel graag goede specs. Ook zoek ik nadrukkelijk een telefoon dat een eigen LineageOS-build heeft, want die gaat er zo snel mogelijk op.

edit:
Even opgezocht:

* 12,5 x 6,5 cm Samsung Galaxy S2
* 14,5 x 7,0 cm Xiaomi Mi 5
* 15,8 x 7,5 cm Xiaomi Mi 9

Redsandro wijzigde deze reactie 16-08-2019 12:43 (4%)

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Tadango
Het klopt dat in de broek dergelijk grote telefoons wat onhandig zijn, maar het gaat nog steeds. Op de grond zitten wordt een probleem soms, dus dan moet hij er wel uit. Verder bij het lopen en zitten merk ik er weinig van. Met de mooie ronde zijkanten gaat het tot nu toe prima. En elke keer denk ik: Groter moet echt niet! Toch is de volgende telefoon steeds 1cm groter ;) Het gaat toch wel..... nog wel.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Redsandro schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:42:
Komt hier iemand met lichte tegenzin van een kleine(re) telefoon? Wat zijn je ervaringen?

Als je geneuzel over een centimeter extra onzinnig vindt, sla dan deze post over, want nu volgt mijn rationale.

Vroeger had ik een één of andere Samsung Galaxy. Ongeveer 12 centimeter lang. Deze vond ik perfect.

Na heeel lang twijfelen (want perfecte prijs/specs maar te groot) de Xiaomi Mi 5 gekocht. 14 centimeter lang. Bij dit formaat begin ik al te merken dat ik met sommige broeken de telefoon uit mijn broekzak moet halen om mijn schoenen aan te doen. Tijdens het fietsen stop ik hem vaak in mijn kontzak. In het buitenland is het erg vervelend om je telefoon kwijt te raken, dus stop ik hem uit veiligheidsoverwegingen in mijn gewone broekzak, maar ik merk dat ik dit niet fijn vindt.

Nu lijkt de Mi 9 of Mi 9T Pro echt met vlag de beste/fijnste telefoon. Alleen nu is deze bijna 16 centimeter lang!

Heb je tegenwoordig een murse (man-bag) nodig om je telefoon mee te nemen? Heb jij een gedragsverandering gemaakt waardoor een grote telefoon nu geen probleem meer is? Draag jij gewoon alleen wijde broeken met diepe zakken?

PS - Ja ik kijk wel eens naar kleine telefoons, maar deze zijn bijna altijd medium tot low-end. Ik gebruik mijn telefoon veel en wil wel graag goede specs. Ook zoek ik nadrukkelijk een telefoon dat een eigen LineageOS-build heeft, want die gaat er zo snel mogelijk op.

edit:
Even opgezocht:

* 12,5 x 6,5 cm Samsung Galaxy S2
* 14,5 x 7,0 cm Xiaomi Mi 5
* 15,8 x 7,5 cm Xiaomi Mi 9
Mi9se, 14 centimeter lang en een stukje minder breedt, deze past echt perfect in mijn broekzak en kan ook makkelijk mijn schoenen aandoen met de telefoon in mijn broekzak. Bij mijn vorige telefoon een OnePlus One was dit niet mogelijk of in iedergeval minder gemakkelijk.

• Redsandro
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

Mi9se, 14 centimeter lang en een stukje minder breedt, deze past echt perfect in mijn broekzak en kan ook makkelijk mijn schoenen aandoen met de telefoon in mijn broekzak.
Wat een prijsverschil!

Is het vooral de processor en batterij die de prijs (en het formaat) drukken?

https://tweakers.net/pric.../1355670;1318860;1439096/

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21:59
@Redsandro

Ik heb een tijd getwijfeld tussen de Mi 9 en de Mi 9se.
De dealbreaker voor mij is de videostabiliteit, deze functioneert niet helemaal goed t.o.v. de mi9 door het verschil in de processor.

Hier 2 vergelijkingen tussen de toestellen.

Mi 9T Pro - MIUI Global 11.0.1 - PFKMIXM

• Redsandro
  • Niet online
Ruiten_Wisser schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:22:
@Redsandro

Ik heb een tijd getwijfeld tussen de Mi 9 en de Mi 9se.
De dealbreaker voor mij is de videostabiliteit, deze functioneert niet helemaal goed t.o.v. de mi9 door het verschil in de processor.
Het verschil in die video's is wel extreem. Hoe ervaar jij het formaat van de Mi 9?

Ik ben ook benieuwd hoe (on)mogelijk het is om raw foto's te maken. Op de Mi 5 gebruik ik Footej Camera om raw foto's te maken op vakantie en ze later zelf door een Lightroom-kloon te halen. Maar ik weet niet hoe die app omgaat met meerdere camera's en beeldstabilisatie.

edit:
That's what I thought:
The dissapoitment though is that on devices with multiple cameras (like Honor 10, P20, Xperia XA2 Ultra), it only detects the main lens and doesn't detect the others.

Redsandro wijzigde deze reactie 16-08-2019 13:56 (12%)

• Tuintje
  • Laatst online: 22:04

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Redsandro schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Wat een prijsverschil!

Er is wel meer verschil dan alleen de cpu. Het laden heeft een andere standaard, de acuu is iets kleiner qua capaciteit. Misschien dat er nog wat kleine verschillen zijn maar dat zie ik er niet aan af. De verwerking van video en foto kan ook anders zijn met een langzamere cpu. De Pixel telefoons hebben dat ook. Waar de een hardware gebruikt heeft de goedkope Pixel dat via software.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Ruiten_Wisser
Redsandro schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:51:
[...]
Hoe ervaar jij het formaat van de Mi 9?
Daar kan ik niks over zeggen, omdat ik hem niet in het bezit heb :P
Wat betreft dingen kopen en keuzes daarbij maken ben ik niet de snelste.
De Mi 9se is voor mij afgevallen, nu is het een keuze tussen de Mi 9 en Mi 9T (Pro)
Ik kan moeilijk knopen doorhakken 8)7

Je kan de volgende links gebruiken om het formaat eens verder te bestuderen;

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Redsandro schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Wat een prijsverschil!

Geen idee camera's zijn vrijwel gelijk bij de mi9 en se, zelfde geld voor het scherm. Processor maakt mij persoonlijk niet zoveel uit dus was een redelijke nobrainer, het formaat is echt heerlijk. Kan weer de hele mobiel met 1 hand bedienen.

• SnowBigQ
@Redsandro

Ik zelf kom van een Samsung Galaxy S9 Plus. Heb sinds S3 steeds iets groter telefoon aangeschaft.

Mijn S9 Plus is er nog wel, alleen moet die gemaakt worden omdat er barsten in het glas zitten.

Formaat van Mi 9 vind ik zelf persoonlijk goed meevallen. Hij is wel 6.39 inch maar valt echt mee. In auto zit ik al bijna 2 weken als bijrijder omdat ik niet kan/mag rijden ivm evenwichtsorgaan stoornis. Hoe het achter stuur gaat weet ik niet, maar als bijrijder is het echt te doen met telefoon in zak.

Daarnaast heb ik zelf telefoon bijna nooit in zak tijdens rijden. Deze zit altijd in houder.

Verder ermee lopen is niks te merken. Verneem telefoon bijna niet.

Mijn keus is toch op Mi 9 gevallen om volgende redenen.

- Draadloos opladen. Ik gebruik het in huis in woonkamer. Vind het makkelijk even snel oppakken vanaf oplader dan kabel meesleuren.

In auto heb ik houder waar draadloos oplader ingebouwd is, en bij computer komt in bureau ook een draadloos oplader.

Mi 9T Pro heeft wel betere camera, maar niet boeiend voor mij. En 3.5mm aansluiting die ik bijna nooit gebruik ivm Bluetooth spullen.

• Redsandro
  • Niet online
@SnowBigQ bedankt voor het delen van je ervaring. Kan je alleen de laatste opmerking nog even toelichten?
SnowBigQ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:21:

Mi 9T Pro heeft wel betere camera, maar niet boeiend voor mij. En 3.5mm aansluiting die ik bijna nooit gebruik ivm Bluetooth spullen.
Ik had begrepen dat de Mi 9 een betere camera had (meer MP in tele oid) maar als dat niet zo is, waarom dan liever Mi 9 ipv 9T Pro? Heeft die laatste niet een lagere prijs en een hogere accucapaciteit?

Ik ben op het moment nog erg aan het twijfelen tussen de 9T Pro en de 9SE. Ik kan eventueel ook nog even wachten op de volgende generatie mits ik altijd een batterypack meeneem ter compensatie van mijn bijna overleden Mi5 accu.

Ik heb ook reeds tweemaal online een "originele" Mi5 batterij gekocht welke achteraf namaak bleek te zijn en die durf ik niet te gebruiken. Daar wil ik hem risico mee lopen.

• SnowBigQ
Had zelf ergens gelezen dat 9T pro betere camera had. En omdat ik niet echt veel van versta dacht ook qua beschrijving in specs dat die van 9T pro beter was.

Miss handig om me erin te verdiepen voor in vervolg :)

Maar Mi 9 is met draadloos oplaad optie. 9T pro is dat niet. En aangezien ik in auto en in huis draadloos oplaad is keus snel gemaakt.

Heb in auto een houder van Baseus die automatisch open en dicht gaat.

• Redsandro
  • Niet online
SnowBigQ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:33:

Maar Mi 9 is met draadloos oplaad optie. 9T pro is dat niet.
Kijk! Ik had nog niet begrepen dat de 9T Pro dat niet heeft.

Keuze wordt er niet makkelijker op. 😅

• Thoit
De Mi9 zou juist een betere camera moeten hebben. Voor mij was de keuze makkelijk want de Mi9 had betere specs en draadloos laden. Headphone jack mis ik niet, had ik ook niet op m'n iPhone.

De slechtere accu merk ik ook niks van. Tegenwoordig kan je altijd eenvoudig overal opladen indien het nodig is.

• r0nny116
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-01 22:29
Ik heb al een redelijk poos geen update meer gekregen mbt beveiligingspatches. Laatste in stable is van 01-06. Ik dacht dat Xiaomi dat redelijk voor elkaar leek te hebben? Daarbij nog niet gesproken over de notification bar (ja heb dat tijdelijk kunnen oplossen) maar dan nog...

• ElArmaSecreta
  • Laatst online: 16-01 15:56
In de USA kreeg ik een melding dat er een update beschikbaar was. Eenmaal weer thuis in NL was de melding er niet meer. Dus waarschijnlijk zit er nog wel iets in de pijplijn voor ons binnenkort.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

r0nny116 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:00:
Ik heb al een redelijk poos geen update meer gekregen mbt beveiligingspatches. Laatste in stable is van 01-06. Ik dacht dat Xiaomi dat redelijk voor elkaar leek te hebben? Daarbij nog niet gesproken over de notification bar (ja heb dat tijdelijk kunnen oplossen) maar dan nog...
Ik zit al een poosje op 1-7-2019, heb dan wel een Mi9SE

• celaeno
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2019
Ik kan de DC dimming setting nog niet vinden. Weet iemand waar je DC dimming kan aanzetten?

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-01 21:41
Vandaag mijn SE 128 GB binnen, wat een mooi toestel zeg! Heb driekwart jaar een Honor 10 gehad, maar die is na een flinke val helaas voor en achter stuk en reparatie is niet echt rendabel meer. Allang blij dat ik na de S7 Edge besloten had voor een mid-ranger te gaan, met het idee er twee jaar mee te doen, maar dat het dan ook niet zo erg is als hij eerder sneuvelt... waarvan akte (wel voor het eerst ooit een stuk scherm trouwens, ben geen giga pechvogel).

Wat me aan de Honor het meest tegenstond was de camera, die op zich prima kwaliteit leverde, maar met de gewone modus er altijd een heftig HDR-sausje overheen gooide (ook met AI uitgeschakeld, enige optie was aperture mode of flits aan). Als fotograaf wil ik zelf de controle over mijn bewerking houden en voor zover ik nu heb kunnen ontdekken, is de Xiaomi in dat opzicht heel fijn. De ultra groothoek is ook een fijne toevoeging. Het is vooral even wennen aan de gebaren in plaats van een home knop, de afwezigheid van een app drawer vind ik geen probleem, want die heb ik sinds mijn overstap van iPhone naar Android sowieso nooit gebruikt.

Vraagje: Weet iemand een Mac of Chrome-versie van ADB fast boot tools of een methode om zonder Windows-bak van bloatware af te komen?

Enzo Dizono wijzigde deze reactie 27-08-2019 17:08 (8%)

www.jessekraal.nl

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:56
ik heb de mi9se. Mijn foto's heb ik netjes in albums gezet om het even wat overzichtelijker te maken. Echter wil ik nu de vakantiefoto's op de computyer zetten, maar ik kan ze niet vinden als ik de mi9se aan de laptop hang.
Bij de normale map DCIM, waar de foto's altijd in staan, staan ze niet meer. Ook niet de andere foto's die netjes in een album zijn gezet, enkel de foto's die ik nog nergens in gezet had.

Waar vind ik de foto's uit de albums terug? Net alsof er ergens een verborgen map ofzo zit waar ik niet bij kan.

• Ruiten_Wisser
Goofyduck384 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:40:

Waar vind ik de foto's uit de albums terug? Net alsof er ergens een verborgen map ofzo zit waar ik niet bij kan.
Al geprobeerd te zoeken op de bestandsnaam van je foto's?

• Goofyduck384
Ruiten_Wisser schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:18:
Al geprobeerd te zoeken op de bestandsnaam van je foto's?
Gelukt, dank voor de tip!

• Ruiten_Wisser
Graag gedaan!

In welke map zitten de foto's?

Ik heb zelf de Mi 9 (nog) niet in het bezit, maar dan weet ik alvast in welke map ik moet zoeken als dit probleem ook bij mij voorkomt.

• Goofyduck384
Ruiten_Wisser schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:48:
Graag gedaan!

In welke map zitten de foto's?

Ik heb zelf de Mi 9 (nog) niet in het bezit, maar dan weet ik alvast in welke map ik moet zoeken als dit probleem ook bij mij voorkomt.
Bij mij: MIUI-Gallery-cloud-owner

Maar dan alleen als ik die netjes in de fotogalerij in een nieuw album had gezet. Dus niet de overige foto’s. Die staan gewoon in de DCIM folder

• Redsandro
  • Niet online
Enzo Dizono schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:03:
Vraagje: Weet iemand een Mac of Chrome-versie van ADB fast boot tools of een methode om zonder Windows-bak van bloatware af te komen?
Ik ben een Linux-gebruiker dus hier is mijn tip:

Ubuntu live image downloaden:
https://ubuntu.com/download/desktop

Etcher downloaden:
https://www.balena.io/etcher/

Met Etcher en een usb-stick een bootable Linux usb-stick maken

Met USB-stick booten, terminal openen en ADB installeren:

code:
1
2
3
4
sudo apt update
sudo apt install android-tools-adb android-tools-fastboot
sudo adb start-server
adb devices

Needless to say, na een reboot is ADB weer weg.

Heb jij een lijst met recommended bload removal? Zelf ben ik meer geinteresseerd in het verwijderen van alle apps en services die onnodig veel permissies hebben en gegevens "naar huis" sturen.

Dit is voor een oudere telefoon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.bugreport
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.compass
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.notes
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.screenrecorder
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.videoplayer
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.miui.player
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.midrop
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.mipicks
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.scanner

Meer hier: http://en.miui.com/thread-4772962-1-1.html

Disclaimer: Eigen risico

Redsandro wijzigde deze reactie 29-08-2019 00:43 (37%)

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:39
Iemand een idee hoe ik de reclame afbeeldingen op mijn mi9 kan uitzetten? Hoor het graag. Alvast bedankt.

• WilcoD1978
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-01 12:47
zuukie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:02:
Iemand een idee hoe ik de reclame afbeeldingen op mijn mi9 kan uitzetten? Hoor het graag. Alvast bedankt.
https://gadgets.ndtv.com/...step-instructions-2016469

Probeer dit maar eens.

• KevinBel
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 00:17
Ik heb sinds donderdag de Mi 9 SE 64gb Ocean Blue in mijn bezit.
En moet zeggen, wat een mooi toestel is het! Ben er opzich aardig tevreden over.

Zelf de keuze voor de SE gemaakt omdat ik niet groter wil dan 150mm, graag een LED scherm erin met minimaal FullHD, redelijk recent uitgebracht en voor een fatsoenlijke prijs (max budget 300 ong).
Daar kwam deze eigenlijk als enige uitrollen. Wel andere gezien maar waren of te groot of geen LED, en was het LED van maar 720p enzovoort enzovoort.
Komend van een Motorola Moto X 2ndGen waar ik gewend was aan het formaat/scherm/prijs was dit dus een mooie upgrade. 140.8mm voorheen en nu dan 147.5mm vond ik een goeie stap.

Mijne draait nu op de MIUI Global 10.3.4.0(PFBEUXM) rom en is stabiel en had de eerste keer van 100% naar 27% totaal 22,5 uur aan met een SoT van 7uur. Dat vind ik best netjes.

Had wat issues waar ik tegen aan liep (maar als ik zo lees hier en op internet ben ik niet de enige), maar een aantal al verholpen.

- Geen app-tray/drawer. Vind ik ronduit irritant want ik wil een redelijk "opgeruimde" achtergrond.
Dit opgelost door de System Launcher te updaten naar com.miui.home_ALPHA-4.10.6.1038
(zoals hier te lezen https://nl.xiaomitoday.it...er-drawer-alpha-beta.html)

- Die notificaties die niet blijven staan. Heb nu NotchTest erop gezet en dat werkt maarja ga je in landscape mode is het allemaal door elkaar. Meer een workaround dan een oplossing.
Ik las dat er in de Beta Rom's deze optie wel ingebakken zit?
Kan ik op 1 of andere manier iets met de MiuiSystemUI.apk doen zoals ik hier in het topic zag?

- Bloatware... Net verwijdert doormiddel van de XiaomiADBFastbootTools, super handig programma!

Verder is het nu bekijken hoe de telefoon het naar mijn wensen doet, ik wil liever nog even wachten met de bootloader unlocken en een andere rom erop te zetten.

Als ik het goed begrijp kan ik via Xiaomi.eu alle beschikbare ROM's vinden, Global Stable ROM's zijn aangeduid met 10.x.x en de Global Beta ROM's zijn de 9.x.x toch???
Nog verschil tussen specifiek EU?

Welke Miui ROM draaien jullie waar pluspunten in zitten die ik nu niet heb?

Ooh ik zit nog met wel 1 ding dat ik niet opgelost krijg.
Alles Google icoontjes hebben een witte achtergrond, heb al met een ander thema (limitless) geprobeerd en iconen uit andere thema's waar dat niet zo is, maar dan verdwijnt de achtergrond maar bij 1 of 2 iconen, bijv Foto's en Play Store is de achtergrond weg maar bij Music, Books, Games enzo blijft nog steeds dat wit....

KevinBel wijzigde deze reactie 07-09-2019 18:46 (21%)

Xbox360 Pro / PC1 / PC2

• Waliwal
  • Laatst online: 21:57
Ik heb ongeveer 10x per dag dat de Google assistent uit het niks geactiveerd wordt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:51
Waliwal schreef op zondag 8 september 2019 @ 04:13:
Ik heb ongeveer 10x per dag dat de Google assistent uit het niks geactiveerd wordt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Overgevoelig assistent-knopje links of wellicht defect knopje?

Of heb je toevallig een vaak uitgesproken term die veel op OK Google lijkt :+

Ik heb de Mi 9 128gb global sinds gisteren binnen, 300eu via Banggood met Priority Line dus ik had geen invoerkosten. Tussen bestellen en afleveren zaten 9 werkdagen, dat viel ook wel mee.

Het enige irritante dat ik toe nu toe heb gevonden is het gebrek aan blijvende notificatielogos in de top bar, maar dat is voor nu alternatief opgelost met de app Notch Notes. Nots in Notch

Ik heb nog geen irritante reclame gezien waar ik zo veel over lees, waar had ik dat moeten vinden?

Intelligo wijzigde deze reactie 11-09-2019 09:37 (39%)

Woont in Helsinki

• r0nny116
Welke standaard meuk verwijderen jullie allemaal middels de Xiaomi adb fastboot tool? En welke zijn allemaal veilig te verwijderen? Graag zie ik een lijstje van wat jullie veilig hebben weten te verwijderen.

• Bandago 2804
  • Laatst online: 26-12-2019
Eindelijk weer eens een update MIUI 10.2.30.0

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Bandago 2804 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:35:
Yeah werd weer eens tijd.. direct gedaan en kreeg daarna meteen Mi Credit app erop, die ook direct weer verwijderd.. beetje jammer van de meuk die ze er zonder te vragen op gooien

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Headshot_NL
Paar leuke dingen die anders zijn in MIUI 10.2.30.0
- DC dimming optie onder "weergave" in de instellingen.
- de fingerprint sensor is bij mij stukken vlotter dan voorheen ik denk 50% sneller.
- extra hotspot instellingen in het instellingen menu.

Verder is het denk ik wachten op de nieuwe Android en MIUI 11

• Gerwin486741
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:19
Vis schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:32:
[...]

Yeah werd weer eens tijd.. direct gedaan en kreeg daarna meteen Mi Credit app erop, die ook direct weer verwijderd.. beetje jammer van de meuk die ze er zonder te vragen op gooien
Die heb ik nog niet gezien, maar bij mij stond dan weer opeens het watermerk aan in de foto's. Waarom doen ze dat toch elke keer?

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:32
Gerwin486741 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:17:
[...]

Die heb ik nog niet gezien, maar bij mij stond dan weer opeens het watermerk aan in de foto's. Waarom doen ze dat toch elke keer?
Ik heb watermerk en die my credit app en de notificaties zijn nog steeds niet gefixed.

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:13
Bij mij stond het watermerk ook terug aan - vervelend.
Ik kon geen Mi credit app bespeuren in mijn app drawer, maar als ik via instellingen naar geïnstalleerde apps ga, dan zie ik hier ook 2 apps onder de Mi credit naam.

• Marthe53
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb mijn Mio een paar agen binnen. Ik had de iconen groter gezet.
Na de update zijn ze ineens kleiner en er waren nog wat probleempjes, die na mijn meldingen ineens opgelost waren. Geen idee hoe.. maar goed.

Ik zie nu geen optie meer om de iconen te vergroten.
Wie weet hoe dat moet?

• KevinBel
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 00:17
Bandago 2804 in "[Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie"Bandago 2804 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:35[/message]:
Is dat de global of de global EU?
Ik snap echt niks meer van al die versienummers.
Ik draai MIUI Global 10.3.4.0(PFBEUXM).
Is die dan ouder of nieuwer? :S

Nvm is natuurlijk voor de Mi 9 en niet de 9 SE 8)7

KevinBel wijzigde deze reactie 18-09-2019 16:05 (19%)

Xbox360 Pro / PC1 / PC2

• AJJAD
Ik gebruikte op mijn Mi 9 Adobe premiere Clip voor video. Nu heb ik factory reset gedaan en is deze app ineens niet meer compatibele met mijn apparaat. Iemand een oplossing?

• Intelligo
AJJAD schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:12:
Ik gebruikte op mijn Mi 9 Adobe premiere Clip voor video. Nu heb ik factory reset gedaan en is deze app ineens niet meer compatibele met mijn apparaat. Iemand een oplossing?
Ja, daar heb ik wel een oplossing voor.

Adobe vragen of ze hem uit discontinued willen halen: https://www.adobe.com/products/premiere-clip.html

(Of even de .apk googlen)

Intelligo wijzigde deze reactie 26-09-2019 17:35 (3%)

Woont in Helsinki

• AJJAD
Intelligo schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:30:
[...]

Ja, daar heb ik wel een oplossing voor.

Adobe vragen of ze hem uit discontinued willen halen: https://www.adobe.com/products/premiere-clip.html

(Of even de .apk googlen)
Ik heb een fix gevonden. Je kan via de Google Files app ook een app verzenden naar een andere telefoon. Dat ging prima.

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2019
Ik heb gisteren een probleem met de Xiaomi mi 9. Haalde de gsm uit men zak, wou ontgrendelen maar zag dat het scherm wit met zwarte strepen was. Direct daarna, Totaal zwart. Aan of uit zetten, opladen ofzo, helpt niet. Als je duwt op de aan uit toets, trilt ie wel. De hard reset toetsen combinatie trilt ie ook. Maar geen beeld meer. Is onderweg naar Belsimpel voor garantie (aankoop eind juli).

• Intelligo
CaPsLoCkEr schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:40:
Ik heb gisteren een probleem met de Xiaomi mi 9. Haalde de gsm uit men zak, wou ontgrendelen maar zag dat het scherm wit met zwarte strepen was. Direct daarna, Totaal zwart. Aan of uit zetten, opladen ofzo, helpt niet. Als je duwt op de aan uit toets, trilt ie wel. De hard reset toetsen combinatie trilt ie ook. Maar geen beeld meer. Is onderweg naar Belsimpel voor garantie (aankoop eind juli).
Klinkt als een kapot scherm en/of aansluiting. Heb ik nog niet eerder gezien of gehoord, gevalletje pech denk ik

Woont in Helsinki

• ven0x
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 04-01 14:22
Sinds een week mijn iphone 8 i geleverd voor een mi9, top toestel!
Alleen abn amro betalen werkt niet, wel van de week een update gehad en opnieuw moeten aanmaken van mn passen maar helaas. Voor de rest vind ik het toestel een verademing!

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:32
ven0x schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:44:
Sinds een week mijn iphone 8 i geleverd voor een mi9, top toestel!
Alleen abn amro betalen werkt niet, wel van de week een update gehad en opnieuw moeten aanmaken van mn passen maar helaas. Voor de rest vind ik het toestel een verademing!
Je moet NFC op HCE wallet zetten dan werkt het waarschijnlijk wel.

• ven0x
wortelsoft schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:02:
[...]
Bedankt, ga morgen even proberen :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met deze tools had ik laatst alle Xiaomi meuk van het toestel afgegooid:
https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Vooral het Xiaomi Framework zoog de batterij leeg. Nu gaat hij vooral snachts veel langer mee en voelt de telefoon een stuk sneller aan met het openen van apps alsmede het switchen tussen apps. Enkel kreeg ik toen de nieuwe OTA update niet geinstalleerd bij het rebooten viel hij uit en startte hij opnieuw op. Ik heb toen 10 maal in de updater app geklikt op het logo en toen handmatig het complete installatie bestand gedownload. Daarna installeerde hij in 1x de nieuwe update zonder problemen. De vingerprint scanner werkt nu merkbaar sneller dus erg blij mee!
Gaat om een MI9SE.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ven0x
wortelsoft schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:02:
[...]
En dat was het, dank je wel!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Hallo allen,

Ik ben nieuw met NFC betalen. Maar wil toch wel weten hoe dat werkt op een telefoon.

In de instellingen heb ik HCE gekozen, en de VISA kaart. Voor de rest hoef ik niks meer in te stellen? En werkt het direct?

• ven0x
theduke1989 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:37:
Hallo allen,

Ik ben nieuw met NFC betalen. Maar wil toch wel weten hoe dat werkt op een telefoon.

In de instellingen heb ik HCE gekozen, en de VISA kaart. Voor de rest hoef ik niks meer in te stellen? En werkt het direct?
Als het goed is wel!

• manyac
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-11-2019
Sinds kort heb ik een blauwe Mi 9 met 128 GB opslag. Toestel bevalt tot nu toe goed, heerlijk snel. De software is wel wat wennen, maar doet het goed:
- Helaas werden kon ik niet in één keer alle apps van mijn oude telefoon overzetten.
- De launcher heb ik vervangen door Nova Launcher, die ik ook op mijn Nexus 5 had. Instellingen heb ik via bluetooth overgestuurd door het bestand tijdelijk te hernoemen naar .pdf. Nova toont heel handig ook alle apps die je niet meer hebt en door ze te kiezen kun je ze zoeken en installeren. Superfeature van Nova!
- ASN Betalen met NFC werkte de eerste keer niet maar toen had ik er nog geen sim in en geen internet. Met sim en 4g deed ie het wel :-) Ik moest wel HCE kiezen in de instellingen.
- De ASN apps klagen dat er een screen overlay actief is als je met code wil inloggen, als je (ook) inloggen met vingerafdruk aan hebt staan. De overlay is de vingerafdruk scanner: Als je inloggen met je vinger uitzet werkt het toetsenbord wel. Ik heb dit al doorgegeven aan de ASN bank.
- De NFC lezer doet het niet altijd even goed als in mijn Nexus 5, maar het werkt.
- Na een magische code in te vullen in de telefoon app kan ik bellen via wifi bij Vodafone :-)
- Jammer dat MIUI de notificatie icoontjes bovenin verbergt achter de tijd, maar daar is gelukkig een workaround voor als je ze echt wil zien.

• Vitabissj
Ben juist een update aan het downloaden (V10.2.14.0.PFAMIXM) met improved fingerprint
Ben eens benieuwd

/edit: fingerprint lijkt op het eerste zicht wel veel stabieler te werken, maar zal het snel zeker weten

Vitabissj wijzigde deze reactie 09-10-2019 13:09 (34%)

• r0nny116
Vitabissj schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:00:
Ben juist een update aan het downloaden (V10.2.14.0.PFAMIXM) met improved fingerprint
Ben eens benieuwd

/edit: fingerprint lijkt op het eerste zicht wel veel stabieler te werken, maar zal het snel zeker weten
Stable zit al een tijd op V10.2.30.0....

• Vitabissj
r0nny116 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Stable zit al een tijd op V10.2.30.0....
Ik zit op global rom, niet op eea

Vitabissj wijzigde deze reactie 09-10-2019 22:13 (72%)

• WilcoD1978
Vitabissj schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Ik zit op global rom, niet op eea
Ik zit op global V10.2.30.0

• Vitabissj
Ik kan aan al die versies niet meer aan uit hoor :?
de versie 10.2.14.0 lijkt mij toch recent als ik deze topic lees? https://forum.xda-develop...-0-global-stable-t3972959

Is degene die jij hebt niet de gewone EU versie?
https://piunikaweb.com/20...ts-rolling-out-in-europe/

• WilcoD1978
Vitabissj schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:50:
[...]

Ik kan aan al die versies niet meer aan uit hoor :?
de versie 10.2.14.0 lijkt mij toch recent als ik deze topic lees? https://forum.xda-develop...-0-global-stable-t3972959

Is degene die jij hebt niet de gewone EU versie?
https://piunikaweb.com/20...ts-rolling-out-in-europe/
Dan nog maar een keer het topic op XDA lezen, daar wordt ook aangegeven dat V10.2.30.0 EEA al een tijdje uit is.

• Vitabissj
WilcoD1978 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Dan nog maar een keer het topic op XDA lezen, daar wordt ook aangegeven dat V10.2.30.0 EEA al een tijdje uit is.
EEA is dus EU he, en zit idd op 10.2.30.0
Ik zit niet op EEA rom, ik zit op Global rom, waarvan net 10.2.14.0 uitgerold is

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

amahusu

taking over the world!

sinds een maand ook de trotse eigenaar van een Mi 9, na ruim 10 jaar iphone is dit toch wel een verademing! Ten opzichte van mijn iphone biedt android zoveel qua vrijheid inrichting, configuratie en bestandsbeheer. Daarnaast ben ik erg tevreden over de camera's, batterijduur en het draadloos opladen. In alle aspecten laat de xiaomi mijn "oude" iphone 8 ver achter zich.

Waar ik nu wel tegenaan loop is dat ik de notificaties voor whatsapp groeps chats niet uitgeschakeld krijg. Ik heb de notificaties voor groepen uitgezet vanuit whatsapp, maar ook vanuit de globale telefoonsettings. Maar telkens als ik een berichtje krijg in een groeps chat, dan staan de notificaties weer aan. Zie ik iets over het hoofd of zou dit een bug zijn?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Intelligo
amahusu schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:34:
sinds een maand ook de trotse eigenaar van een Mi 9, na ruim 10 jaar iphone is dit toch wel een verademing! Ten opzichte van mijn iphone biedt android zoveel qua vrijheid inrichting, configuratie en bestandsbeheer. Daarnaast ben ik erg tevreden over de camera's, batterijduur en het draadloos opladen. In alle aspecten laat de xiaomi mijn "oude" iphone 8 ver achter zich.

Waar ik nu wel tegenaan loop is dat ik de notificaties voor whatsapp groeps chats niet uitgeschakeld krijg. Ik heb de notificaties voor groepen uitgezet vanuit whatsapp, maar ook vanuit de globale telefoonsettings. Maar telkens als ik een berichtje krijg in een groeps chat, dan staan de notificaties weer aan. Zie ik iets over het hoofd of zou dit een bug zijn?
Je bedoelt de notificatie op het lock-screen/Always On Display?

Daar kom ik namelijk maar niet vanaf. Lijkt een bug.

Woont in Helsinki

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

amahusu

taking over the world!

Intelligo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

Je bedoelt de notificatie op het lock-screen/Always On Display?

Daar kom ik namelijk maar niet vanaf. Lijkt een bug.
ja, maar ook het trilsignaal bij een nieuw bericht. Want nu licht om de haverklap het scherm op of voel ik een trilling in m'n zak.

Staat die setting bij jou ook "automagisch" weer op actief nadat je hebt disabled?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Intelligo
amahusu schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

ja, maar ook het trilsignaal bij een nieuw bericht. Want nu licht om de haverklap het scherm op of voel ik een trilling in m'n zak.

Staat die setting bij jou ook "automagisch" weer op actief nadat je hebt disabled?
Nee, dat niet, dat werkt bij mij gelukkig prima.

Wellicht even Whatsapp data wissen en opnieuw inloggen?

Woont in Helsinki

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-01 14:08
Toch even een vraagje met betrekking tot gezichtsherkenning. Het lijkt te werken aangezien de emoticon in de buurt van de notch verandert in een vinkje. Toch blijft het vergrendelscherm er voor staan en moet ik die weg swipen. Kan het niet vinden, maar is er een instelling die er voor zorgt dat het scherm zich na gezichtsherkenning 'direct opent'? Dus dat ik niet meer hoef te swipen?

.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 21:43

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

henidde schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:43:
Toch even een vraagje met betrekking tot gezichtsherkenning. Het lijkt te werken aangezien de emoticon in de buurt van de notch verandert in een vinkje. Toch blijft het vergrendelscherm er voor staan en moet ik die weg swipen. Kan het niet vinden, maar is er een instelling die er voor zorgt dat het scherm zich na gezichtsherkenning 'direct opent'? Dus dat ik niet meer hoef te swipen?
Ik zit op de .eu custom ROM, maar kan het instellen in de instellingen bij : Passwords & securuty > Gezichtsontgrendeling> Stay on lock screen after unlocking.

Zal bij jou waarschijnlijk op een vergelijkbare plek staan :)

You've mistaken me for someone who really cares.

• manyac
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-11-2019
Hoewel ik eerder meldde dat betalen met NFC bij de ASN Bank werkte, was dat maar eenmalig :(

Ik heb het nog meerdere keren geprobeerd, maar met de Mi 9 werkt het niet meer. Mijn oude Nexus 5 had ik voor de zekerheid nog bij me en die deed het wel, met dezelfde app. Ik ga nu maar wachten op een update van de app: Er zijn meer meldingen van problemen met Android 9.

• Tadango
henidde schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:43:
In het gezichts instelling menu kan je uitzetten dat je op het lock scherm blijft. Dan hoef je niet meer te vegen.

EDIT... dus... was al genoemd :)

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:39
Een vraag. Zojuist een mi9 aangeschaft. Hoe zet ik die vervelende reclame uit? Graag meerdere reacties. Ben al naar de aanvullende instellingen geweest. En naar privacy gekeken maar kon daar niets vinden helaas 😪

• janvanduschoten
  • Laatst online: 21:43

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

zuukie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:48:
Een vraag. Zojuist een mi9 aangeschaft. Hoe zet ik die vervelende reclame uit? Graag meerdere reacties. Ben al naar de aanvullende instellingen geweest. En naar privacy gekeken maar kon daar niets vinden helaas 😪
Even zoeken in dit topic had je het antwoord diverse malen gegeven ;) Het is iets wat je per ongeluk zelf aan hebt laten staan bij het opstarten van je toestel.

Bijvoorbeeld WilcoD1978 in "[Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie"

You've mistaken me for someone who really cares.

• Tadango
Voor wie Android for Work wil gebruiken, dat lijkt met MIUI 11 op de EU rom een stuk beter nu :) Ik heb we een upgrade gedaan met een bestaand profiel dus ik weet niet of het opzetten van het profiel goed gaat, maar de bugs die ik nog had zijn nu weg. Sowieso draait deze EU rom nu echt heerlijk en merk ik geen bugs (zelfs geen kleine UI foutjes) tot nu toe.

• Headshot_NL
Is er al iemand met de global rom die MIUI 11 aangeboden krijgt? Soms kan je ze ook handmatig downloaden en installeren, maar ik kan hem nog niet vinden.

• ven0x
Heeft iemand dual apps aan de gang? bij al mijn apps krijg ik melding "couldnt create"..

• XNL073
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:10
Headshot_NL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:37:
Is er al iemand met de global rom die MIUI 11 aangeboden krijgt? Soms kan je ze ook handmatig downloaden en installeren, maar ik kan hem nog niet vinden.
Volgens mij zou de rollout van de Mi 9 tussen 4 en 12 november zijn. Kan zo gauw de bron even niet meer vinden.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
ven0x schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:52:
Heeft iemand dual apps aan de gang? bij al mijn apps krijg ik melding "couldnt create"..
Ja.

• maartenford
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-01 17:17
Iemand al de update naar MIUI 11 ontvangen?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

• XNL073
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:10
maartenford schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:29:
Iemand al de update naar MIUI 11 ontvangen?
XNL073 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Volgens mij zou de rollout van de Mi 9 tussen 4 en 12 november zijn. Kan zo gauw de bron even niet meer vinden.

• jphermans
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-01 11:20
Kan er iemand mij helpen? Heb gisteren ook deze telefoon gekocht maar deze morgen hing die vast.
Heb een factory reset moeten doen maar nu vraagt die mijn mi account settings die ik ingeef maar toch wordt deze niet unlocked. Paswoord reset helpt niet direct. Hoe zou ik deze dan wel kunnen unlocken?

• pkuppens
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2019
coob schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Huh? Ik gebruik vanaf het begin de donkere modus en dat blijft ook zo.
Bij mij wil echter het contactloos betalen via de NFC chip niet lukken.
Rabopas is gewoon geregistreerd maar bij een pinautomaat krijg ik een melding "onbekende kaart".
Werkt het bij jullie wel en doe ik iets verkeerd?
Ik krijg contactloos betalen op 9T ook niet aan de praat, zowel met ING als met Rabo Wallet niet. Het lijkt wel dat installatie van de App en de bankpas gelukt is, maar bij een betaling in de winkel wordt toch de pas niet herkent. Een paar keer herinstalleren en zowel NFC als GPS aanzetten heeft allemaal niet geholpen.

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:24
pkuppens schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Ik krijg contactloos betalen op 9T ook niet aan de praat, zowel met ING als met Rabo Wallet niet. Het lijkt wel dat installatie van de App en de bankpas gelukt is, maar bij een betaling in de winkel wordt toch de pas niet herkent. Een paar keer herinstalleren en zowel NFC als GPS aanzetten heeft allemaal niet geholpen.
Hier werkt ie nu al weer maanden feilloos.
Heb je in settings bij "positie beveiligd element" hem wel op HCE wallet staan?
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True