Ik krijg de laatste maanden vaak te horen dat ik bijna niet te verstaan ben tijdens het bellen, dus heb ik maar eens besloten om mijzelf te bellen.

KPN-netwerk, wel of geen VoWiFi maakte niet uit voor de resultaten. Het klinkt inderdaad erg 'vaag', ver weg en lijkt soms ook zelfs weg te vallen (aan het einde van een zin). Alsof er een agressieve noise cancelling overheen gaat. Bel ik met de Galaxy Buds+, dan heb ik hier geen last van. De andere kant hoor ik wel prima met de S10+.
Eerste gedachte was een slechte microfoon, maar als ik deze test via de Samsung Members app dan klinken beide microfoons prima.. Ik heb de gaatjes schoongemaakt met een stukje zacht plastic, heeft geen verbetering opgeleverd.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Er zijn overigens meerdere klachten hierover:
https://eu.community.sams...oblem/td-p/1469359/page/3
Edit: naar mate het gesprek vordert wordt het probleem steeds erger totdat ik bijna niet meer te verstaan ben. De andere kant versta ik echter nog steeds probleemloos, dus het lijkt geen netwerkprobleem te zijn. Als ik opnieuw bel is de kwaliteit wel weer -iets- beter (nog steeds niet denderend).
Edit: via #*0283* beide mics getest.
RCV_DualMic: ik kan mijzelf heel zacht terughoren. Lijkt gelijk aan wanneer ik aan het bellen ben
SPK_2ndMic: als ik recht in de (bovenste) mic praat gaat het goed, maar als ik de telefoon op tafel leg pakt 'ie weinig op (en volgens mij hoort dat wel te werken omdat die mic wordt gebruikt voor speakerphone).
Ik vraag mij af waarom het via de Samsung Members app dan weer wel goed klinkt. Het lijkt op een software bug, niet zo zeer hardware. Spraakrecorder klinkt ook perfect.
[
Voor 39% gewijzigd door
S_Chief op 26-10-2021 18:24
]