• Rickokun
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 21:17
Hey toppers. Ik dénk dat ik het hier moet vragen. Maar weten jullie waar ik een betere standaard weerapp kan vinden?

Ik ben een beetje klaar met die weerapp die standaard meegeleverd is met de S10. Kan iemand mij de juiste richting opwijzen waar ik een betrouwbaardere weer app kan vinden, of een andere server oid kan laten aanwijzen? Google geeft mij alleen overzichten van 2019 en ouder.

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23:19
Rickokun schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:50:
Hey toppers. Ik dénk dat ik het hier moet vragen. Maar weten jullie waar ik een betere standaard weerapp kan vinden?

Ik ben een beetje klaar met die weerapp die standaard meegeleverd is met de S10. Kan iemand mij de juiste richting opwijzen waar ik een betrouwbaardere weer app kan vinden, of een andere server oid kan laten aanwijzen? Google geeft mij alleen overzichten van 2019 en ouder.
Ik ben heel tevreden met de app van Weerplaza, alleen de widgets vind ik erg lelijk.

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:09
Ik heb sinds afgelopen week opeens dat het opladen niet elke keer werkt. Draadloos laden werkt elke keer, maar is niet snel genoeg voor een snelle top-up.

Toestel in veilige modus gestart en dan werkt het elke keer. Daarna opnieuw opstarten doet het dan ook weer opladen. Echter na een paar uur (nacht dat er tussen) doet de lader het opeens nog maar sporadisch. Het lijkt dus een third party app te zijn, maar ik heb dus geen nieuwe apps geïnstalleerd de laatste week.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 10:35

Jerrythafast

Hier, aan de kust

Rickokun schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:50:

Ik heb de Weerplaza website gepind staan in de browser. Geen idee hoe hun app eruit ziet die hierboven werd aangeraden, maar op de website kan ik altijd alles vinden wat ik nodig heb. Ik heb twee pagina's gepind staan: de pagina voor mijn woonplaats en de 'Regen en Wolken' pagina voor de radarbeelden. Via het menu haal ik soms de 15-daagse en 30-daagse er nog bij.

2925 Wp op SE3000 live op PVOutput en Jerweb.nl || Nu ook De Triangel 3020 Wp (live logging in aanbouw)

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
Gebeurt er iemand 360 audio samen met de Galaxy buds pro?

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Een (bijna) kapotte usb poort?
Dat lijkt de laatste tijd de zwakke schakel van mijn telefoons.

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
NIMIC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Een (bijna) kapotte usb poort?
Dat lijkt de laatste tijd de zwakke schakel van mijn telefoons.
Schoonmaken kan wellicht helpen.

Zie deze video hoe het moet.

• Rickokun
Jerrythafast schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Ik heb de Weerplaza website gepind staan in de browser. Geen idee hoe hun app eruit ziet die hierboven werd aangeraden, maar op de website kan ik altijd alles vinden wat ik nodig heb. Ik heb twee pagina's gepind staan: de pagina voor mijn woonplaats en de 'Regen en Wolken' pagina voor de radarbeelden. Via het menu haal ik soms de 15-daagse en 30-daagse er nog bij.
Thanks! Goede tip! Ga ik meteen toepassen.

• Jerrythafast
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 10:35

Jerrythafast

Hier, aan de kust

ChiMan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Schoonmaken kan wellicht helpen.

Zie deze video hoe het moet.
Maar doe het dan alsjeblieft niet met een metalen voorwerp* en zeker niet als de telefoon dan ook nog eens aan staat :F

*Kan zijn dat dat dingetje in de video plastic met metaal look is, maar aangezien de voice-over het niet zegt is deze waarschuwing wel op zijn plaats denk ik.

2925 Wp op SE3000 live op PVOutput en Jerweb.nl || Nu ook De Triangel 3020 Wp (live logging in aanbouw)

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-09 16:45
Jerrythafast schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

Maar doe het dan alsjeblieft niet met een metalen voorwerp* en zeker niet als de telefoon dan ook nog eens aan staat :F

*Kan zijn dat dat dingetje in de video plastic met metaal look is, maar aangezien de voice-over het niet zegt is deze waarschuwing wel op zijn plaats denk ik.
Als je het geluid hoort van het ding dat hij op de tafel legt/laat vallen, dan is dat geen plastic m.i.

• pitchdown
sinds gisteren ben ik nauwelijks te verstaan op mijn s10.
herstart e.d. al geprobeerd.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:30
pitchdown schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:38:
sinds gisteren ben ik nauwelijks te verstaan op mijn s10.
herstart e.d. al geprobeerd.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?
Dotje stof in je microfoon. Gaatje naast je oplaadpoort. Heel voorzichtig met een naaldjes wegpulken. Niet doorprikken, er zit een seal voor je waterdichtheid.

• pitchdown
RaJitsu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Sound Assistant is een andere optie als het goed is. Kun je vinden in de Galaxy Store. Ik gebruik het om tijdens het muziekluisteren via bluetooth ook nog Youtube te checken en het geluid dan uit mijn telefoon te laten komen. Maar inderdaad, ik hoop dat je het niet doet. Jouw comfort is minder belangrijk dan de verantwoordelijkheden die je hebt als weggebruiker. Gewoon investeren in betere speakers, of in de toekomst een auto nemen die meer bij je behoeftes past.

Transparantiemodi zijn geen alternatief voor je reguliere gehoor in dergelijke situaties. Het is puur om in situaties waarin het wel veilig is om in-ears in te hebben, alsnog wat om je heen te horen omdat je dit prettig vindt of bijv. wil horen wat mensen tegen je zeggen.
Waar in sound assistent zie je de optie om via een ander kanaal geluid uit te sturen?

• Rickokun
Weet iemand hoe ik in vredesnaam ervoor zorg dat Android gewoon door gaat met updaten, ook al gaat de telefoon idle of ga ik met iets anders bezig?

Ik heb zowel een tablet (samsung) alsmede deze telefoon (S10) en ik moet altijd in het update menu blijven van de playstore, anders download en installeert hij niet door.

Dan moet ik soms wel 10 minuten met mijn vinger erop blijven. Is er werkelijk niemand die dat vervelend vind? Is er iemand die weet hoe ik dit issue kan oplossen?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Rickokun schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:57:
Weet iemand hoe ik in vredesnaam ervoor zorg dat Android gewoon door gaat met updaten, ook al gaat de telefoon idle of ga ik met iets anders bezig?

Ik heb zowel een tablet (samsung) alsmede deze telefoon (S10) en ik moet altijd in het update menu blijven van de playstore, anders download en installeert hij niet door.

Dan moet ik soms wel 10 minuten met mijn vinger erop blijven. Is er werkelijk niemand die dat vervelend vind? Is er iemand die weet hoe ik dit issue kan oplossen?
Ik kom nooit in dat menu, updates gaan automatisch in de nacht op de achtergrond als mijn telefoon WiFi heeft.

Gewoon automatische updates aanzetten en dan hoeft je er niet naar om te kijken verder.

[Voor 5% gewijzigd door ik222 op 06-08-2021 09:01]

• Rickokun
ik222 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Ik kom nooit in dat menu, updates gaan automatisch in de nacht op de achtergrond als mijn telefoon WiFi heeft.

Gewoon automatische updates aanzetten en dan hoeft je er niet naar om te kijken verder.
Hmmmm, die staat bij mij aan (alleen wifi). Maar toch moet ik ze op de playstore handmatig aantikken.

• FeareX
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Sherlock schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:18:
Ik speel wel wat games ja, dat heeft er zeker mee te maken. En die 3x per dag mag je met een korreltje zout nemen, daar reken ik ook het laden van 40% naar 80% toe, dus dat is niet helemaal eerlijk. Maar ik probeer wel om hem 's nachts niet aan de lader te hangen, dus 's avonds nog eventjes opladen, 's ochtends weer een beetje erbij. Dan spelletje doen, en weer een beetje opladen.
Zo'n laadstrategie heb ik ook weleens geprobeerd, maar 80% naar 40% gaat toch sneller leeg dan van 100% naar 60%. De meter is niet 100% lineair. Oudere toestellen heb ik altijd snachts opgeladen en nog nooit degradatie van gemerkt.
Alleen mijn vorige S7 Edge van 3 jaar oud viel uit bij een zware benchmark, dus piekvermogen leverde die niet meer. Maar alle games enzo draaide gewoon stabiel.
Mijn ervaring met Android is dat veel apps vrij veel mogen op de achtergrond. Mensen denken dat de accu slecht is, maar als je 'm vervangt merk je 0 verschil. Oftewel: software. Het loont de moeite om je energiebeheer goed in te regelen en via ADB standaard bloatware te verwijderen. Dat heeft mijn S10+ weer als nieuw aan laten voelen na een paar jaar. Nu draaien er weer meer apps op en is m'n accuduur weer iets minder.

Als ik op een dag 8 uur game op m'n telefoon (gebeurd niet vaak, maar een enkele keer wel) dan moet ik 'm tussendoor een keer aan de lader hangen. Maar verder haalt hij met gemak een dag op een lading.

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Theswitch
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-09 08:50
Tot juli 2021 was er keurig elke maand een update, maar tot op heden nog niks gezien. In de S10 serie over gestapt op 3-maandeljkse security patches?

Als ik https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb hier kijk staat het nog op de maandelijks lijst.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:01

IkWilbert

Het is mij!

Theswitch schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:54:
Tot juli 2021 was er keurig elke maand een update, maar tot op heden nog niks gezien. In de S10 serie over gestapt op 3-maandeljkse security patches?

Als ik https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb hier kijk staat het nog op de maandelijks lijst.
Maand is nog niet voorbij...

I intend to live forever. So far, so good.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-09 13:32
Mijn S10e heeft 30 juni de 1 juli update gekregen, sindsdien niets meer vernomen.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik denk dat er problemen zijn met de augustus update want voor veel andere toestellen is er wel een update geweest!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

• FeareX
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
@Theswitch , zo'n ramp is het toch niet als ze een keertje wat later zijn? Sinds m'n S7 Edge kwamen er altijd 'regelmatig' updates, maar nooit op een vast tijdstip ofzo.

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Jassy
Ik krijg net de Augustus patch aangeboden op mijn S10. Het is een flinke jongen, 733MB!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Jassy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:03:
Ik krijg net de Augustus patch aangeboden op mijn S10. Het is een flinke jongen, 733MB!
Kijk mensen, niets aan de hand. Gewoon netjes binnen de maand 8)

Groter ivm met onderstaande vermoed ik:

https://www.sammobile.com...get-one-ui-3-1-1-updates/

[Voor 20% gewijzigd door IkWilbert op 31-08-2021 08:45]

• Jassy
IkWilbert schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Kijk mensen, niets aan de hand. Gewoon netjes binnen de maand 8)

Groter ivm met onderstaande vermoed ik:

https://www.sammobile.com...get-one-ui-3-1-1-updates/
Vandaar dus ook dat deze update een flinke is. Dank je wel voor je speurwerk!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Op mijn s10 lite (Spaanse CSC) komt de september ota al binnen. Mooi snel van Samsung :)

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

September OTA update is beschikbaar.
S10e in mijn geval.

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-09 12:37
Weet iemand of er een optie is om het alarm icoontje van de standaard Klok app uit te schakelen?
Deze toont zichzelf in de topbar op het moment dat er een alarm is ingesteld.

• b.o.n.s
b.o.n.s schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:12:
Weet iemand of er een optie is om het alarm icoontje van de standaard Klok app uit te schakelen?
Deze toont zichzelf in de topbar op het moment dat er een alarm is ingesteld.
Even mijzelf quoten, kom er zojuist achter dat je dit met SystemUI kan doen. Top!

• ChiMan
b.o.n.s schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:41:
[...]

Even mijzelf quoten, kom er zojuist achter dat je dit met SystemUI kan doen. Top!
Hoe dan? 😀

• fredhuizinga
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:12
Je hebt ook goodlock van Samsung, daarin verschillende apps om de boel te customizen..

https://apps.samsung.com/....samsung.android.goodlock

Waaronder quickstar, daarmee kan je icoontjes aan en uit zetten..

https://apps.samsung.com/...m.samsung.android.qstuner

[Voor 31% gewijzigd door fredhuizinga op 07-09-2021 14:30]

Samsung Note 10+

• b.o.n.s
fredhuizinga schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
Je hebt ook goodlock van Samsung, daarin verschillende apps om de boel te customizen..

https://apps.samsung.com/....samsung.android.goodlock

Waaronder quickstar, daarmee kan je icoontjes aan en uit zetten..

https://apps.samsung.com/...m.samsung.android.qstuner
Bedankt voor de tips!
Ik ga ze eens bekijken.

• ChiMan
IkWilbert schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:20:
September OTA update is beschikbaar.
S10e in mijn geval.
September update is beschikbaar voor de S10.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
En nu ook op de S10+. Ze blijven het goed doen bij Samsung.

You save everyone, but who saves you?

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:00
S_Chief schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:56:
En nu ook op de S10+. Ze blijven het goed doen bij Samsung.
Update hier ook geinstalleerd. Nog steeds geen B32 - 1400 MHz bij KPN.
Die profiel update gaat niet meer komen.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
@neeecht Ik ben mij daar eigenlijk nooit bewust van geweest. De combinatie KPN en S10+ is voor mij ook geen groot succes (ik had eerst T-Mobile). Naast het tegenvallende bereik (sowieso last van ivm nieuwbouw) werkt VoWifi bij mij ook voor geen meter.

You save everyone, but who saves you?

• dog4life
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
neeecht schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:38:
[...]

Update hier ook geinstalleerd. Nog steeds geen B32 - 1400 MHz bij KPN.
Die profiel update gaat niet meer komen.
Waar zie je welke er ondersteund worden? Hier ook S10+ met een wat gammel bereik icm KPN

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:00
Bellen naar *#0011# tijdens een actieve data sessie.

• Kortfragje
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 19:40
Ik heb een S10 en sinds de laatste update problemen met de GPS. kort gezegd, zodra het scherm uit is heeft geen enkele app meer GPS toegang (maps, runkeeper, flitsmeister, etc). De fix is helemaal weg en wordt weer teruggevonden bij scherm aan. Nodeloos te zeggen dat dat ivm apps en hardlopen / fietsen 'een dingetje' is...

Heeft iemand deze ervaring ook, en hopelijk een oplossing?

Zie onder, voor (alleen locatie bij scherm aan, totaal 13.3 km) en na correctie voor wat ik echt fietste (19.1 km)...

[Voor 53% gewijzigd door Kortfragje op 15-09-2021 10:55]

http://www.gjpvanwesten.nl

• ma3d1um
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:13
Heb je toevallig iets van een Power Save (of Optimize) mode aan? Dat zorgde er laatst bij mij voor dat Google Maps telkens de fix verloor bij screen off.
Kortfragje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:41:
Ik heb een S10 en sinds de laatste update problemen met de GPS. kort gezegd, zodra het scherm uit is heeft geen enkele app meer GPS toegang (maps, runkeeper, flitsmeister, etc). De fix is helemaal weg en wordt weer teruggevonden bij scherm aan. Nodeloos te zeggen dat dat ivm apps en hardlopen / fietsen 'een dingetje' is...

Heeft iemand deze ervaring ook, en hopelijk een oplossing?

• Kortfragje
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 19:40
Dank voor de reactie! Nee heb ik niet aan...

Heb ook op runkeeper forum gekeken waar ze s10 specifieke tips over de aggessieve power features van Samsung..

http://www.gjpvanwesten.nl

• ChiMan
Check bij Optimize Battery of je apps aangevinkt zijn of niet
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee