Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:34
manmetdehamer schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:28:
Wellicht heeft iemand een idee, ik heb de beta geïnstalleerd en die draait opzich super. Maar ik heb een issue waar ik mezelf een beetje aan begin te ergeren. Share van afbeeldingen en ook links volgens mij alles naar bijvoorbeeld Whatsapp werkt niet meer. Heeft iemand anders hier ook last van en misschien een oplossing gevonden in de rechten?
Het is een beta dus het kan dat niet alles werkt. Maar een oplossing is om het op de oude iPhone manier doen. Delen vanuit de app zelf en links copy/paste

• manmetdehamer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-11 18:43
Garret1410 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Het is een beta dus het kan dat niet alles werkt. Maar een oplossing is om het op de oude iPhone manier doen. Delen vanuit de app zelf en links copy/paste
Ik snap dat bij een beta waarschijnlijk niet alles werkt maar dacht dat ik misschien wat over het hoofd gezien had. Het is ook niet dat het echt een deal breaker is. Voor de rest ben ik erg tevreden met de status van de beta :)

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

rajackar

Blood minister

Ik heb het al eens eerder gevraagd maar gebruikt hier iemand Intune op de betal van android 10 toevallig? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat en zou toch graag mijn werk mail op mijn telefoon hebben.
Ben benieuwd of het bij anderen wel werkt of dat het echt aan de beta ligt.

rajackar wijzigde deze reactie 18-10-2019 13:31 (21%)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:33
rajackar schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:16:
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar gebruikt hier iemand Intune toevallig? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat en zou toch graag mijn werk mail op mijn telefoon hebben.
Ben benieuwd of het bij anderen wel werkt of dat het echt aan de beta ligt.
Ik heb mijn Office365 mail gewoon in Outlook op mijn S10 draaien.
Mislukt er een stap bij het configureren?

• rajackar

rajackar

Blood minister

Loei123 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Ik heb mijn Office365 mail gewoon in Outlook op mijn S10 draaien.
Mislukt er een stap bij het configureren?
Interessant. Draai je ook de beta van android 10?
Dat stond in mijn vraag niet heel duidelijk.

rajackar wijzigde deze reactie 18-10-2019 13:32 (7%)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:33
rajackar schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Interessant. Draai je ook de beta van android 10?
Dat stond in mijn vraag niet heel duidelijk.
Ik draai niet de Android 10 beta.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Kan iemand mij vertellen of in de Android 10 beta ook nog wat zit over hoortoestellen? Google heeft namelijk wat toegevoegd (https://www.androidcentra...ct-streaming-hearing-aids) waarbij ik even wil weten of daar nog iets zichtbaar van is. Mogelijk bij audio of bluetooth maar ik vermoed ergens bij Toegankelijkheid/accessability. In de huidige versie zit wel een "Ondersteuning gehoorapparaten" slider, maar dat is verder niet echt wat met de nieuwe versie (met Audio Streaming for Hearing Aids (ASHA) on Bluetooth Low Energy (BLE)) wordt bedoelt.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Prosperot
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-11 16:51

Prosperot

Today is a gift...

ABN AMRO Wallet werkt bij mij niet met beta 10... Anderen ook last van?

• rajackar

rajackar

Blood minister

Loei123 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Ik draai niet de Android 10 beta.
Daar ging het helaas specifiek om. Voor de beta draaide het bij mij ook goed.

• Garret1410
Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:04:
Kan iemand mij vertellen of in de Android 10 beta ook nog wat zit over hoortoestellen? Google heeft namelijk wat toegevoegd (https://www.androidcentra...ct-streaming-hearing-aids) waarbij ik even wil weten of daar nog iets zichtbaar van is. Mogelijk bij audio of bluetooth maar ik vermoed ergens bij Toegankelijkheid/accessability. In de huidige versie zit wel een "Ondersteuning gehoorapparaten" slider, maar dat is verder niet echt wat met de nieuwe versie (met Audio Streaming for Hearing Aids (ASHA) on Bluetooth Low Energy (BLE)) wordt bedoelt.
Ik kan er niets over vinden in de instellingen en ik denk dat het voorlopig alleen in de Pixel toestellen zit. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23:50
Prosperot schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:16:
ABN AMRO Wallet werkt bij mij niet met beta 10... Anderen ook last van?
was al bekend, werkt idd nog niet met android 10

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi64.tinypic.com/35col6o.jpg

• ipje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:59
Het is allemaal een beetje opgeblazen door de media, het ligt gewoon aan een bepaald soort screenprotector. Ze kunnen beter adviseren om deze te verwijderen ipv vingerafdrukken.

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-11 10:34
ipje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:36:
[...]

Het is allemaal een beetje opgeblazen door de media, het ligt gewoon aan een bepaald soort screenprotector. Ze kunnen beter adviseren om deze te verwijderen ipv vingerafdrukken.
Welke dan? Ook de standaard van Samsung zelf?

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-11 23:58
Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:04:
https://tweakers.net/ext/f/2DLbiFwFWOh2cT3shZ0ls9bP/thumb.jpg

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ah die 2e optie is nieuw. Wat doet ie als je daarop drukt? Niks waarschijnlijk?

• Zorian
Martinspire schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Ah die 2e optie is nieuw. Wat doet ie als je daarop drukt? Niks waarschijnlijk?
Dan wil ie dat ik een Bluetooth apparaat kies welke een gehoorapparaat is, dus veel verder kom ik niet.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zorian schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Dan wil ie dat ik een Bluetooth apparaat kies welke een gehoorapparaat is, dus veel verder kom ik niet.
Ah ok, thanks voor het uitzoeken!

• Swizzler24
  • Laatst online: 00:29
Jamesl schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Welke dan? Ook de standaard van Samsung zelf?
Nee. Van een bepaald merk die op Ali werd aangeboden.

Swizzler24 wijzigde deze reactie 20-10-2019 17:54 (12%)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
Deze video legt aardig uit wat nou eigenlijk het probleem is met de vingerafdrukscanner en een case/screenprotector:

The devil is in the details.

• Garret1410
Hahn schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:57:
Deze video legt aardig uit wat nou eigenlijk het probleem is met de vingerafdrukscanner en een case/screenprotector:

[YouTube: Samsung FingerPrint Bypass Hack Explained!]
Dus in het kort. Het werkt alleen als je je vingers eerst inleert met een bepaalde gel case/protector. En daarna pas kan het toestel met elke vinger unlocked worden.

Zoals hij zegt. Not a big deal.
Samsung zou daar wat duidelijker in moeten zijn want er anders gaat het een eigen leven leiden.

Garret1410 wijzigde deze reactie 20-10-2019 18:14 (11%)

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
In de statement van Samsung staat duidelijk dat het alleen bij bepaalde siliconen cases optreedt, en alleen als je zo'n case gebruikt moet je die verwijderen en je vingerafdrukken opnieuw registreren.

• giovanni2903
Hahn schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:57:

[YouTube: Samsung FingerPrint Bypass Hack Explained!]
gelukkig word het gefixt met een update:

nieuws: Samsung brengt in Korea fix uit voor onveilige ultrasone vingerafdruk...

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: http://oi64.tinypic.com/35col6o.jpg

• Swizzler24
Moet je perse Samsung members hebben geïnstalleerd op je telefoon om de update te krijgen?

• DutchLegendX
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:13
Swizzler24 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:31:
Moet je perse Samsung members hebben geïnstalleerd op je telefoon om de update te krijgen?
Nee, je kan gewoon via Instellingen -> Software update doen. Mocht je Samsung Apps up to date houden kan dat via de Galaxy Store of voor alle andere apps via de Play Store:)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Update komt net vanzelf binnen.

You save everyone, but who saves you?

• Fonzerelli
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:00
Ik kan nu geen fingerprint meer instellen bij m'n rabo app.. fijn..
Of kijk ik verkeerd?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Idd, update voor biometrische gegevens zonder de hele telefoon te hoeven updaten dus. Voegt het verder ook nog een instelling toe of fixed het alleen een issue?

Wel opvallend om op deze manier de update binnen te zien komen. En hoe gaat een Rabobank dan controleren dat mensen die update hebben geïnstalleerd?

• ipje
[
quote]Fonzerelli schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:00:
Ik kan nu geen fingerprint meer instellen bij m'n rabo app.. fijn..
Of kijk ik verkeerd?
[/quote]
Opnieuw je toestel registreren via de app en Rabo scanner, anders lukt het niet.

• ipje
Martinspire schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Wel opvallend om op deze manier de update binnen te zien komen. En hoe gaat een Rabobank dan controleren dat mensen die update hebben geïnstalleerd?
Hoe ze het controleren weet ik niet maar ze doen het wel. Je moet namelijk je toestel opnieuw registreren met de Rabo app en Rabo scanner. Dus wees niet ongerust, er is aan gedacht.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:37
ipje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Hoe ze het controleren weet ik niet maar ze doen het wel. Je moet namelijk je toestel opnieuw registreren met de Rabo app en Rabo scanner. Dus wees niet ongerust, er is aan gedacht.
Ik kan nog gewoon inloggen op de Rabo app.. Niets aan veranderd.

• postvoordennis
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Hoe kun je zien of je de vingerprint update al hebt geinstalleerd? Heb hem van de week binnen gekregen, maar weet niet of die nou ook is geinstalleerd.

• Vanishd
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:56
postvoordennis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:44:
Hoe kun je zien of je de vingerprint update al hebt geinstalleerd? Heb hem van de week binnen gekregen, maar weet niet of die nou ook is geinstalleerd.
https://www.sammobile.com...fe-heres-how-to-find-out/

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Op de side-loaded android 10 zal ie wel niet komen, ik heb em iig nog niet binnen en zit nog op 5.0.0.0

• Garret1410
Prosperot schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:52:
Op de side-loaded android 10 zal ie wel niet komen, ik heb em iig nog niet binnen en zit nog op 5.0.0.0
Ook niet echt spannend toch of heb jij heel toevallig de screenprotector waar het om gaat. Zo ja dan eraf halen, probleem opgelost.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Garret1410 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

Ook niet echt spannend toch of heb jij heel toevallig de screenprotector waar het om gaat. Zo ja dan eraf halen, probleem opgelost.
Het lijkt me eerder andersom een probleem: dat iemand zo'n screenprotector op mijn foon plakt en hem dan kan unlocken.

• Garret1410
Raymond schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:08:
[...]

Het lijkt me eerder andersom een probleem: dat iemand zo'n screenprotector op mijn foon plakt en hem dan kan unlocken.
Ja maar zo werkt het dus niet. Alleen als een vinger met de betreffende screenprotector is geregistreerd kan het toestel door elke vinger worden unlocked.

Uitleg is al eerder in dit topic voorbij gekomen en Samsung adviseert ook om screenprotector te verwijderen als voorzorgsmaatregel

Garret1410 wijzigde deze reactie 26-10-2019 23:17 (14%)

• Raymond
Ah, ok. Dat stukje wist ik niet :)
Scheelt weer!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Garret1410 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

Nee, maar dat vroeg ik ook niet,ben alleen benieuwd of de beta gangers hier al de update hebben, of dat we die niet krijgen...

• henklbr
  • Laatst online: 19-11 06:40
Prosperot schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:53:
[...]

Nee, maar dat vroeg ik ook niet,ben alleen benieuwd of de beta gangers hier al de update hebben, of dat we die niet krijgen...
De BETA-gangers krijgen deze update niet, omdat die namelijk al is verwerkt in Beta2...

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXU1ASJ5 | Security Patch Level: 2019-10-01

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

henklbr schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:23:
[...]

De BETA-gangers krijgen deze update niet, omdat die namelijk al is verwerkt in Beta2...
Ik had ff gemist dat de beta 2 er al was... tnx ik ga installeren 🥂

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-11 13:54
Een vraag 🤔Ik overweeg een s10 plus te komen. Kan ik de hole op het scherm ook uitzetten? En zo ja, hoe doe je dat? Graag een reactie. Alvast bedankt

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:15
zuukie schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:44:
Een vraag 🤔Ik overweeg een s10 plus te komen. Kan ik de hole op het scherm ook uitzetten? En zo ja, hoe doe je dat? Graag een reactie. Alvast bedankt
Nee. Hoe wil je dat doen? Daar zit geen beeldscherm.

• hsb85
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
@zuukie Je kan wel de hele regel zwart maken, en daarmee je scherm verkleinen.

• zuukie
En hoe doe je dat?

• hsb85
Settings, display, full screen apps, Dan hide front camera aanzetten

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Op mijn S7 gebruikte ik always on display. Op mijn nieuwe S10e staat dit uit. Ik heb het aangezet, echter vraag ik me af hoeveel dit van de batterij vergt. Heeft iemand daar in de praktijk ervaring mee? Vind het zelf lastig te beoordelen (of misschien is het dus gewoon niet merkbaar).

• rajackar

rajackar

Blood minister

Palomar schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:40:
Op mijn S7 gebruikte ik always on display. Op mijn nieuwe S10e staat dit uit. Ik heb het aangezet, echter vraag ik me af hoeveel dit van de batterij vergt. Heeft iemand daar in de praktijk ervaring mee? Vind het zelf lastig te beoordelen (of misschien is het dus gewoon niet merkbaar).
Ik dacht dat het zo'n 10% of minder scheelt. Sommige reviews hebben het er wel over.
Ik gebruik aodnotify om aod alleen aan te zetten als er een notificatie is. Een goede middenweg imho.

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:55
Ik heb AOD altijd aan, behalve als ik slaap, en het gebruikt ongeveer 8-10% over 24 uur.
Dat is op mij S10 die op quad hd is ingesteld.

• Garret1410
Volgens Samsung tussen de 0,59% en 0,65% per uur. Dit is hetzelfde als bij de S7 alleen bij de S10 staat AOD altijd aan omdat er geen capacitieve sensor op zit.

• henklbr
BREAKING BREAKING BREAKING

Voor mensen die de BETA OneUI 2.0 / Android 10 op hun S10 hebben geïnstalleerd:

Warning: Galaxy S10 Android 10 beta is locking people out of their phones

https://www.sammobile.com...eople-out-of-their-phones

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXU1ASJ5 | Security Patch Level: 2019-10-01

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
henklbr schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:02:

Aiiii! Dat is wel een hele nare en serieuze zeg!

Maar ook al werkt samsung aan een update, die kun je niet via je phone installeren wanneer je er eenmaal uitgeknikkerd bent dus dan zou via Odin de enige manier zijn? En in de tussentijd maar wachten tot samsung de update heeft uitgebracht en deze uberhaupt voor odin beschikbaar is via frija oid?

Hier nog niet aan de android10 versie gewaagd, hou alles voor nu lekker stock en bevalt me prima, maar heel naar voor de mensen die er wel mee te maken hebebn.

• Swizzler24
Tja, het heet niet voor niets een beta. Daarom zou ik nooit beta software op mijn telefoon e/o computer installeren.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Belangrijk is dus de "with the issue cropping up after a device is restarted". Lijkt me dat men wel maatregelen kan nemen om even niet opnieuw op te starten :P

Maar ik lees het ook dat het niet altijd gebeurd bij opnieuw opstarten. Ben in ieder geval blij dat ik niet meedoe met de beta. Dit soort shit is altijd erg frustrerend

• hsb85
Heb de pattern al vervangen door een pin ter voorbereiding op Android 10

• Garret1410
m0ridin schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Aiiii! Dat is wel een hele nare en serieuze zeg!

Maar ook al werkt samsung aan een update, die kun je niet via je phone installeren wanneer je er eenmaal uitgeknikkerd bent dus dan zou via Odin de enige manier zijn? En in de tussentijd maar wachten tot samsung de update heeft uitgebracht en deze uberhaupt voor odin beschikbaar is via frija oid?

Hier nog niet aan de android10 versie gewaagd, hou alles voor nu lekker stock en bevalt me prima, maar heel naar voor de mensen die er wel mee te maken hebebn.
Nou als je er niet meer in komt kun je altijd weer terug naar Android 9 via Odin, alleen ben je alles kwijt maar daar moet je sowieso rekening mee houden als je beta software draait.

Gelukkig is deze bug niet bij iedereen en ik vraag me af hoe deze bug wordt getriggered.

Garret1410 wijzigde deze reactie 29-10-2019 16:15 (5%)

• henklbr
henklbr schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:02:

Een patch is beschikbaar: ASJF -> ASJL

Voor wie de Beta geflasht heeft: de "update.zip" staat in mijn post op XDA

• rajackar

rajackar

Blood minister

henklbr schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Een patch is beschikbaar: ASJF -> ASJL

Voor wie de Beta geflasht heeft: de "update.zip" staat in mijn post op XDA
Thanks!
Ik had geen last van de bug maar de update ook vast geïnstalleerd :)

• mvgessel
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01-11 14:20
Ga naar settings, about phone, software version, en tik 7x op het woord build number.

ga hierna naar de developer options en zet de volume limit uit voor bluetooth devices...

nu krijg je de warning dat je hem te hard zet en kun je door de limiet heen.

:)

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:16

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Moderator Mobile & IN
@mvgessel bedankt voor je guide, maar een los topic hiervoor openen is nu weer niet persee nodig. Ik heb je topic daarom gemerged met dit topic.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mvgessel schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:52:
Ga naar settings, about phone, software version, en tik 7x op het woord build number.

ga hierna naar de developer options en zet de volume limit uit voor bluetooth devices...

nu krijg je de warning dat je hem te hard zet en kun je door de limiet heen.

:)
Ik kreeg hier geen warning te zien bij switchen "absoluut volume uitschakelen". Ik gok dat het dezelfde is, gezien er niets anders in de buurt komt. Heeft deze beschrijving: "Hiermee wordt de functie voor absoluut volume van Bluetooth uitgeschakeld in geval van volumeproblemen met externe apparaten, zoals een onacceptabel hoog volume of geen volumeregeling".

Wel handig, want ik manage altijd het volume via de bluetooth apparaten zelf ipv op mn telefoon. Volume is ook duidelijk minder dan dat van de radio als ie niet over die drempel heen gaat, waardoor wisselen van zenders ineens heel hard kan gaan als ik terug ga naar radio zonder het volume voorbij die hindernis te zetten. En qua kwaliteit maakt het weinig uit, zo te merken. Vind het sowieso raar dat ie dat wil managen bij bluetooth, waarbij volgens mij wel duidelijk moet zijn of een device zelf volumeregeling bevat of niet.

Heb overigens ook hoortoestellen en een dongle tussen telefoon en hoortoestellen (dus dat van gehoorschade klopt wellicht wel, maar dat had ik al voor moderne Samsung toestellen), dus heb moeite met verstaan als ie niet eroverheen gaat. Heb het idee dat elk nieuw toestel dat rode stuk in volumebalk steeds langer wordt

Martinspire wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:48 (10%)

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:50
Bij mij komt de update van 283 MB nu door!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:33
Bij mij ook met security patch 1 oktober!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• hsb85
Ja heb hem ook, verbaasde me alleen wel, zag juist dat Zwitserland de 1 nov patch al binnen heeft en ging daarom kijken. Komt een nieuwe voor 1 okt binnen.. 1 nov zal vast over een paar dagen al komen dan.

• Zorian
@henklbr heel bijzonder dit, maar ik zie je hele post/thread niet op XDA. In elk geval niet in de overzichten. Enige manier hoe ik het topic bereik is via je link een paar pagina's terug. Meer mensen die dat hebben?

//Edit: Zie nu ook waarom. Website is buggy. Ik zat op de S10 forums terwijl er ook een S10+ forum is. Deze 'bestaat niet' voor mij want hij ziet de S10 en S10+ als hetzelfde toestel (S10-series). Via je link doorgeklikt naar het S10+ forum en die gelijk maar gebookmarked.

Zorian wijzigde deze reactie 30-10-2019 23:22 (38%)

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-11 11:39
Update binnen!

Leuk hoor die nieuwe ''Media'' en ''Apparaten'' toggle bovenaan, maar hoe zet ik dat uit?

• Vanishd
  • Registratie: oktober 2007
Dubrillion schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:15:
Update binnen!

Leuk hoor die nieuwe ''Media'' en ''Apparaten'' toggle bovenaan, maar hoe zet ik dat uit?
Naar onderen trekken. 3 puntjes en dan weergeven of verbergen.

• rajackar

rajackar

Blood minister

Stond gisteren voor een reparatie bij her samsung experience center in Utrecht. Die stonden met een man of vier verbaasd te zijn dat er Android 10 op stond ;)

• zuukie
Een vraag. Ik wil een gedownloade ringtone instellen als beltoon. Hij geeft echter de melding niet in te stellen als beltoon. Iemand een idee?

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02:12
zuukie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:55:
Een vraag. Ik wil een gedownloade ringtone instellen als beltoon. Hij geeft echter de melding niet in te stellen als beltoon. Iemand een idee?
Huh, hoezo niet? Ik heb zowel voor bellen als meldingen (WhatsApp etc.) custom ringtones. Heb je geen plusje (voor toevoegen) rechtsboven?

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:55
hsb85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:50:
Ja heb hem ook, verbaasde me alleen wel, zag juist dat Zwitserland de 1 nov patch al binnen heeft en ging daarom kijken. Komt een nieuwe voor 1 okt binnen.. 1 nov zal vast over een paar dagen al komen dan.
Eergisteren nog een update gehad idd met 1 oktober en vanochtend de 1 november patch geïnstalleerd!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:50
Guzanni schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:37:
[...]

Eergisteren nog een update gehad idd met 1 oktober en vanochtend de 1 november patch geïnstalleerd!
Thnx voor de tip, zojuist idd een nieuwe kleine update geïnstalleerd van 1 november d:)b

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Wel mega irritant dat volume omlaag+power knop een screenshot maakt. Heel vaak als ik het scherm uit wil zetten druk ik als ik de telefoon in mijn hand vast heb ook per ongeluk de volumeknop in en al tig screenshots gemaakt... Is dit ook uit te zetten?

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:37
zuukie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:55:
Ik gebruik de app Zedge.
Daarmee kun je niet alleen kiezen uit honderdduizenden ring- en notificatie tones.
Je kunt ook zelf gemaakte ringtones toevoegen en zonder dat je telefoon geroot moet zijn bij iedere melding een geluid selecteren.

Artwido wijzigde deze reactie 01-11-2019 14:48 (26%)

• cliors
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 13:22
Ik had een vrij recente update totdat ik vanochtend even smart switch wilde gebruiken en er een nieuwe update van 5GB klaar stond.
Heb nu de patch van 1 november 2019

• henklbr
cliors schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:08:
Ik had een vrij recente update totdat ik vanochtend even smart switch wilde gebruiken en er een nieuwe update van 5GB klaar stond.
Heb nu de patch van 1 november 2019
5GB lijkt me wel heel erg veel...!

• cliors
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 13:22
henklbr schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:34:
[...]

5GB lijkt me wel heel erg veel...!
Inderdaad, maar het stond er toch echt. :?

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:32
Vandaag mijn S10 gehad. Ik heb 2 vragen.

Is het normaal dat als ik een youtube filmpje kijk dat je dan de achterkant van je telefoon voelt resoneren in je hand? Mijn s8 heeft dit namelijk niet.

Bij het wisselen van camera modus van bijvoorbeeld van gewoon naar pro of naar nacht bijvoorbeeld hoor ik altijd een klik. Dit is dan de aperture. Is dit ook normaal en ook altijd als je van camera modus wisselt?

• giovanni2903
sgouman schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:20:
Vandaag mijn S10 gehad. Ik heb 2 vragen.

Is het normaal dat als ik een youtube filmpje kijk dat je dan de achterkant van je telefoon voelt resoneren in je hand? Mijn s8 heeft dit namelijk niet.

Bij het wisselen van camera modus van bijvoorbeeld van gewoon naar pro of naar nacht bijvoorbeeld hoor ik altijd een klik. Dit is dan de aperture. Is dit ook normaal en ook altijd als je van camera modus wisselt?
dat eerste heb ik ook aan de onderkant van de achterkant zegmaar. komt door de speaker die onderin zit. dat 2e is ook normaal ;)

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Vrijdag S10 binnen gekregen en vandaag even begonnen met alles instellen, alleen krijg het niet voor elkaar om display density in te stellen via adb.

Heb dit ruim 3 jaar geleden ook gedaan met S7 en toen lukte het in één keer, maar met S10 lijkt de eerste regel niks te doen.

code:
1
2
adb shell wm density 480
adb reboot

Heb deze tutorial gebruikt, zelfde als destijds met S7.

EDIT: heb een andere manier gevonden: minimum width setting in developer options in settings gewijzigd van 360 naar 560.

Kid Jansen wijzigde deze reactie 03-11-2019 22:10 (11%)

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:30
Ik heb sinds afgelopen week een s10.
Als iemand via WhatsApp belt zie ik wie het is en kan ik opnemen bia groen sliden of negeren via rood.
Als iemand normaal belt, blijft mijn scherm zwart en kan ik niet opnemen of negeren en zie ook niet wie belt. Ik moet dan eerst mn telefoon ontlocken en via de statusbalk kijken wie belt en opnemen. Wat gaat er hier mis?

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:14
mike0001 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:30:
Ik heb sinds afgelopen week een s10.
Als iemand via WhatsApp belt zie ik wie het is en kan ik opnemen bia groen sliden of negeren via rood.
Als iemand normaal belt, blijft mijn scherm zwart en kan ik niet opnemen of negeren en zie ook niet wie belt. Ik moet dan eerst mn telefoon ontlocken en via de statusbalk kijken wie belt en opnemen. Wat gaat er hier mis?
Wellicht iets met de app machtiging. Kijk eens bij instellingen, applicaties en de telefoon app of je iets geks ziet met de machtigingen

• mike0001
DiMacho schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:16:
[...]

Wellicht iets met de app machtiging. Kijk eens bij instellingen, applicaties en de telefoon app of je iets geks ziet met de machtigingen
Ik zie daar geen rare dingen.
- Meldingen: toegestaan
- Machtigingen: camera, contacten, gesprekkenlijsten, sms en telefoon
- Oproepen app: Ja
- Systeem instellingen wijzigen: toegestaan

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mike0001 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:55:
[...]

Ik zie daar geen rare dingen.
- Meldingen: toegestaan
- Machtigingen: camera, contacten, gesprekkenlijsten, sms en telefoon
- Oproepen app: Ja
- Systeem instellingen wijzigen: toegestaan
Maar mist daar niet iets van 'meldingen toestaan op lockscreen'? Vergelijk het eens met de rechten van WhatsApp.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mike0001
PaT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:57:
[...]

Maar mist daar niet iets van 'meldingen toestaan op lockscreen'? Vergelijk het eens met de rechten van WhatsApp.
Had ik al gedaan en zie daar verder geen opties
verschillen met whatsapp zijn dat ik bij whatsapp veel meer meldingen kan weergeven dan bij telefoon.
Maar ook bij whatsapp kan ik geen meldingen toestaan op lockscreen vinden.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mike0001 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:02:
[...]

Had ik al gedaan en zie daar verder geen opties
verschillen met whatsapp zijn dat ik bij whatsapp veel meer meldingen kan weergeven dan bij telefoon.
Maar ook bij whatsapp kan ik geen meldingen toestaan op lockscreen vinden.
Apart. Ik heb geen S10, maar een 9T met Miui als skin, maar daar staat bij WhatsApp echt 'meldingen weergeven op vergrendelscherm' als recht.
Wellicht dat een andere S10 gebruiker de telefoonrechten hier met je kan delen om te vergelijken of het daar in zit?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mike0001
PaT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:09:
[...]

Apart. Ik heb geen S10, maar een 9T met Miui als skin, maar daar staat bij WhatsApp echt 'meldingen weergeven op vergrendelscherm' als recht.
Wellicht dat een andere S10 gebruiker de telefoonrechten hier met je kan delen om te vergelijken of het daar in zit?
Ik heb het gevonden :)
ik had mijn telefoon als "niet storen" ingesteld en bij die instelling staat bij "meldingen verbergen" de optie:
wanneer scherm uit is-> meldingen voll. scherm verbergen aangeklikt.
Nu die uit is zie ik wel weer meldingen als iemand me belt.

• kaydecop
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-11 08:50
Wie weet er hoe het zit met de beheerdersrechten als je een app als outlook in de veilige map zet?

Aangezien je die map alleen op kan roepen na het invoeren van een pincode of vinger ofzo...

Ik vroeg mij af hoe dit dan geregeld wordt...

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11 07:20
Sinds kort weer overgestapt van een iphone naar Android. Nu bezig om alles weer een beetje te begrijpen en in te stellen. Iets wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat mijn display oplicht bij een melding, bv een nieuwe mail of whatsapp bericht. Notificaties staat volgens mij gewoon aan en zie ze ook verschijnen op het lockscreen. Maar het scherm licht niet even op (wat ik wel handig vond op de iphone). Iemand een idee?

Ik heb ook gekeken naar een LED oplichting rond de front camera. Alleen de aanbieder van deze functionaliteit hebben veel rechten nodig... Samsung biedt hier niks voor aan dacht ik?

EDIT: ik zie net dat agenda items wel naar voren komen...

bsmpower wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:00 (4%)

• vbandr84
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-11 11:12
@ bsmpower, ik gebruik zelf Glimp meldingen.... werkt perfect!

• Jerrythafast
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-11 08:18

Jerrythafast

Hier, aan de kust

Nu we toch met platformoverstapvragen bezig zijn... O-)

Ik ben vier maanden geleden overgestapt komend vanaf Windows Phone. Inmiddels ben ik aardig gewend, maar er zijn een paar dingen waar ik nog regelmatig tegenaan loop.
  1. Wanneer ik het volume heb bijgesteld, blijft de volumebalk nog een paar seconden in beeld staan. In Windows Phone kun je die volumebalk wegdrukken met de terugknop, maar als ik dat op mijn S10e doe blijft de volumebalk staan en druk ik mijn app weg. Hoe kom ik wel van die volumebalk af? Kan ik hier iets aan instellen? Ik blijf dit maar doen uit automatisme -O-
  2. Op de S10e zijn de volumeregelingen opgeknipt in 'Beltoon', 'Media', 'Meldingen' en 'Systeem'. Ik heb het idee dat vrijwel alles onder 'Media' of 'Meldingen' valt, maar de enige manier om het volume voor meldingen in te stellen lijkt te zijn door het hele volumemenu uit te klappen enzo. Is er een mogelijkheid om met de volumeknoppen alles behalve media tegelijk in te stellen, zoals op Windows? En is er ergens een overzicht te vinden van wat er precies onder elke categorie valt? Maken sms'jes bijvoorbeeld een beltoon of een melding? En waar ligt de grens tussen een melding en een systeemgeluid? En als je via WhatsApp wordt gebeld, is dat dan een beltoon, een melding of media?
  3. Ik heb (alléén) voor de meldingen die ik niet wil missen aangezet dat de telefoon gaat trillen bij zo'n melding. Echter, wanneer ik de S10e op trilstand zet, gaat hij trillen bij elke melding die je maar kunt bedenken, inclusief meldingen waarvoor ik trillen uit had gezet. Kan dat niet anders? Als de telefoon nu op tafel ligt is hij zelfs luidruchtiger in trilmodus dan met het geluid aan :X
  4. Ik kan de tekst op het always on screen nauwelijks lezen, van mij mag dat minstens 4x zo groot. Er is wel een instelling voor tekstgrootte in de UI, maar dat lijkt niet van toepassing op het always on screen. Heeft iemand een oplossing?
  5. Waar kun je dat foto-maak-geluid uitzetten? Ik zet de telefoon nu (als ik eraan denk) maar op trilmodus voordat ik foto's ga schieten maar daar moet toch ergens een aparte instelling voor zijn?
Verder trouwens erg positief over de overstap, het is wel te merken dat Android wat minder gepolijst is (bv de donkere modus werkt alleen in Samsungs apps en niet alles zit echt op een logische plek) maar er is beter mee te werken dan ik op basis van reviews had verwacht. De batterijduur van 3 dagen is pure luxe in smartphoneland, ik vergeet zelfs zo nu en dan dat hij weleens opgeladen moet worden en dan geeft het toch een beetje zo'n Apple-gevoel dat er alleen micro-USB-kabeltjes voorhanden zijn op werk en bij familie :+ De maximale energiebespaarstand heeft me al een paar keer geholpen in die gevallen. Volgens mij gaat deze telefoon een maand mee op een acculading als je 'm daarop laat staan >:) Tot slot is goed te merken dat de Exynos die hierin zit "iets" sneller is dan de Snapdragon S4 uit mijn Lumia 925. Ik heb 'm dan ook altijd op gemiddelde energiestand staan; meer dan genoeg performance voor mij.

2925 Wp op SE3000 live op PVOutput en Jerweb.nl || Nu ook De Triangel 3020 Wp (live logging in aanbouw)

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11 07:20
Nog een vraagje, het valt me op dat het volume niet heel zacht kan. Bv de wekker, op het zachtste volume is dat nog steeds best hard?

• hsb85
@Jerrythafast qua punt 5, maak een bixby routine aan dat do not disturb wordt aangezet bij openen van de camera app.

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
Jerrythafast schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:55:
Nu we toch met platformoverstapvragen bezig zijn... O-)

Ik ben vier maanden geleden overgestapt komend vanaf Windows Phone. Inmiddels ben ik aardig gewend, maar er zijn een paar dingen waar ik nog regelmatig tegenaan loop.
  1. Wanneer ik het volume heb bijgesteld, blijft de volumebalk nog een paar seconden in beeld staan. In Windows Phone kun je die volumebalk wegdrukken met de terugknop, maar als ik dat op mijn S10e doe blijft de volumebalk staan en druk ik mijn app weg. Hoe kom ik wel van die volumebalk af? Kan ik hier iets aan instellen? Ik blijf dit maar doen uit automatisme -O-
  2. Op de S10e zijn de volumeregelingen opgeknipt in 'Beltoon', 'Media', 'Meldingen' en 'Systeem'. Ik heb het idee dat vrijwel alles onder 'Media' of 'Meldingen' valt, maar de enige manier om het volume voor meldingen in te stellen lijkt te zijn door het hele volumemenu uit te klappen enzo. Is er een mogelijkheid om met de volumeknoppen alles behalve media tegelijk in te stellen, zoals op Windows? En is er ergens een overzicht te vinden van wat er precies onder elke categorie valt? Maken sms'jes bijvoorbeeld een beltoon of een melding? En waar ligt de grens tussen een melding en een systeemgeluid? En als je via WhatsApp wordt gebeld, is dat dan een beltoon, een melding of media?
  3. Ik heb (alléén) voor de meldingen die ik niet wil missen aangezet dat de telefoon gaat trillen bij zo'n melding. Echter, wanneer ik de S10e op trilstand zet, gaat hij trillen bij elke melding die je maar kunt bedenken, inclusief meldingen waarvoor ik trillen uit had gezet. Kan dat niet anders? Als de telefoon nu op tafel ligt is hij zelfs luidruchtiger in trilmodus dan met het geluid aan :X
  4. Ik kan de tekst op het always on screen nauwelijks lezen, van mij mag dat minstens 4x zo groot. Er is wel een instelling voor tekstgrootte in de UI, maar dat lijkt niet van toepassing op het always on screen. Heeft iemand een oplossing?
  5. Waar kun je dat foto-maak-geluid uitzetten? Ik zet de telefoon nu (als ik eraan denk) maar op trilmodus voordat ik foto's ga schieten maar daar moet toch ergens een aparte instelling voor zijn?
Verder trouwens erg positief over de overstap, het is wel te merken dat Android wat minder gepolijst is (bv de donkere modus werkt alleen in Samsungs apps en niet alles zit echt op een logische plek) maar er is beter mee te werken dan ik op basis van reviews had verwacht. De batterijduur van 3 dagen is pure luxe in smartphoneland, ik vergeet zelfs zo nu en dan dat hij weleens opgeladen moet worden en dan geeft het toch een beetje zo'n Apple-gevoel dat er alleen micro-USB-kabeltjes voorhanden zijn op werk en bij familie :+ De maximale energiebespaarstand heeft me al een paar keer geholpen in die gevallen. Volgens mij gaat deze telefoon een maand mee op een acculading als je 'm daarop laat staan >:) Tot slot is goed te merken dat de Exynos die hierin zit "iets" sneller is dan de Snapdragon S4 uit mijn Lumia 925. Ik heb 'm dan ook altijd op gemiddelde energiestand staan; meer dan genoeg performance voor mij.
Android 10 heeft een standaard darkmode ingebouwd. Na een tijdje zullen de meeste apps een native darkmode krijgen waardoor het iets consistenter is :)

Volgens mij kan je het geluid van de camera niet uitzetten. Dit doen ze volgens mij om perverts die stiekem foto's van vrouwen etc.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:03
tweakerjunior schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:08:
[...]

Volgens mij kan je het geluid van de camera niet uitzetten.
Systeemgeluiden helemaal uit is ook camera geluid uit :)

• kaydecop
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-11 08:50
Gewoon een bixby routine voor aanmaken.

Camera aan > do not disturb aan

Edit: oh stond er al...

kaydecop wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:21 (15%)

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-11 13:09
Hoe is de huidige ervaring met de samsung UI & bloatware? Het is al weer een aantal jaren geleden sinds ik een samsung gehad heb en ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe telefoon, waarbij de S11 een mogelijkheid gaat worden.

Levert samsung nog steeds veel bloatware mee? (hiermee bedoel ik apps die niet verwijderd kunnen worden wat meestal apps van de fabrikant zelf zijn)

En hoe is de UI vergeleken clean android of andere android UI skins zoals die van LG, Huawei of Xiaomi?

• Raymond
Ik vind het niet veel bloatware. Maar ik ben er ook niet allergisch voor. Als een app niet nuttig voor me is en niet verwijderd kan worden, schakel ik hem uit, of ik negeer de app gewoon :)

Ik vind dat Samsung een prima UI heeft, met hele nuttige eigen toevoegingen.

Als je iemand bent die kale android zoekt, moet je geen Samsung willen :)

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-11 13:09
Raymond schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:41:
Ik vind het niet veel bloatware. Maar ik ben er ook niet allergisch voor. Als een app niet nuttig voor me is en niet verwijderd kan worden, schakel ik hem uit, of ik negeer de app gewoon :)

Ik vind dat Samsung een prima UI heeft, met hele nuttige eigen toevoegingen.

Als je iemand bent die kale android zoekt, moet je geen Samsung willen :)
Apps uitschakelen is wat ik op het moment ook gedaan heb op mijn LG. Maar toch vind ik het jammer omdat het onnodig zou zijn, het neemt onnodig ruimte in beslag, en het is nog maar de vraag of ze echt volledig uit staan.

Zou je wat van de nuttige toevoegingen kunnen opnoemen? Iets wat ik bijv van mijn LG echt super fijn vind is de double-tap to wake functie. (werkt ook de andere kant op als je telefon al open is, double tap to sleep)
Waar ik eerst verwacht had dit niet heel veel te gebruiken is het echt een gewoonte geworden, even de tijd zien of kijken welke meldingen er zijn zonder het gebruik maken van het always-on-display? double tap :9 (iets wat op de S9 van een vriend dus niet mogelijk was, geen idee of dit wel op de S10 kan)

Het hoeft van mij niet kaal te zijn, maar nutteloze dingen die een toestel trager (kunnen) maken probeer ik te vermijden. Even onderzoek doen naar de huidige status van UI's & bloatware kan dan geen kwaad :P

Byron010 wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:56 (3%)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True