Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
In de eerder gelekte specsheet staat bij alle versies de 6gb variant.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.androidworld.nl/media/thumbnails/df/f4/dff478acee9a551472edaa55d7f75e06.jpg

Mag toch hopen dat dit niet waar is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 12:48
Adroid police heeft een paar uur geleden een artikel geplaats waarin staat dat samsung stelt dat het gewoon 8gb is. https://www.androidpolice...have-at-least-8gb-of-ram/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is wel cruciaal dat hier snel duidelijkheid over komt, inmiddels snap ik er ook niets meer van... Zou voor mij wel een reden zijn om voor de 512GB variant te kiezen als je het verschil in zowel RAM, opslag en de keramische achterkant optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 13:01
Dat er überhaupt verwarring kan ontstaan over de specs van een nieuwe telefoon is sowieso al uiterst bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 09:30
AlxRoelofs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:16:
Dat er überhaupt verwarring kan ontstaan over de specs van een nieuwe telefoon is sowieso al uiterst bijzonder te noemen.
Vind ik ook, heel irritant.

Ik vind trouwens de prism white iets wat tegenvallen, in de winkel zag je toch wel erg goed die blauwe gloed en dat vind ik toch niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Topicstarter
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Ik vind trouwens de prism white iets wat tegenvallen, in de winkel zag je toch wel erg goed die blauwe gloed en dat vind ik toch niet zo mooi.
Hebben ze toevallig ook de groene liggen? En de keramische witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:18:
[...]

inderdaad, ik dacht even dat het de groene was. Maar die stond er naast. Mediamarkt bijlmer arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
marteltor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:40:
[...]
inderdaad, ik dacht even dat het de groene was. Maar die stond er naast. Mediamarkt bijlmer arena.
Hoe vond je de groene? Was het een mooi effect of alleen bij de juiste lichtinval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zorian schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Hebben ze toevallig ook de groene liggen? En de keramische witte?
Groene is wel mooi maar vind alsnog de emerald green van de s6 mooier, ik twijfel nu nog steeds tussen prism white en ceramic white maar de laatste is toch een stuk duurder :(

Keramisch is nergens iets over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Groene is wel mooi maar vind alsnog de emerald green van de s6 mooier, ik twijfel nu nog steeds tussen prism white en ceramic white maar de laatste is toch een stuk duurder :(

Keramisch is nergens iets over te vinden..
Ik twijfel ook om toch de 512GB te nemen, maar kan inderdaad niks vinden over hoe dat er nou in het echt uit ziet met dat keramische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:16:
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Dat soort specs doen er toch al jaren niet meer toe?

Ik als Apple gebruiker ben dat niet gewend. Werkt gewoon, boeie hoeveel erin zit.
Zorian schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:53:
[...]

Ik twijfel ook om toch de 512GB te nemen, maar kan inderdaad niks vinden over hoe dat er nou in het echt uit ziet met dat keramische.
Balen idd. Ik heb ook nog even zitten zoeken. Niets gevonden ook

[ Voor 28% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2019 14:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Volgende keer graag even je laatste post aanpassen ipv meerdere malen achter elkaar te posten ;)

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Balen idd. Ik heb ook nog even zitten zoeken. Niets gevonden ook
Vind ik ook behoorlijk irritant dat er niks over te vinden is, toch wel handig bij een pre-order... lijkt er ook op dat de randen goudkleurig zijn bij keramisch wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Vind ik ook behoorlijk irritant dat er niks over te vinden is, toch wel handig bij een pre-order... lijkt er ook op dat de randen goudkleurig zijn bij keramisch wit.
He gadsie. Waar lijkt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:52:
[...]

He gadsie. Waar lijkt dat zo?
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/buy/

Als je ceramic white selecteerd krijg je de foto's te zien, volgens mij heeft die rand echt een goud kleurtje..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:14
In deze vid ziet die er zilverkleurig uit op de rand (links prism, rechts keramisch):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UUSgEBz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
algalid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:01:
In deze vid ziet die er zilverkleurig uit op de rand (links prism, rechts keramisch):
[Afbeelding]
Ahja inderdaad, wel vaker bij Samsung gezien dat de afbeelding niet helemaal overeen komt.

En toch twijfel ik dan nog steeds of het de meerprijs waard is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
er is eigenlijk nog ''maar'' 1 punt dat mij weerhoud van een S10 te bestellen;

de Android versie van de meestgebruikte Apps. Ik, persoonlijk (!!), vind nog steeds iOS Apps prettiger/beter dan de Android versies ervan.

En nee, dit is geen rant of aanzet tot daarvan.

Want qua hardware is deze S10 echt fantastisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:09:

de Android versie van de meestgebruikte Apps. Ik, persoonlijk (!!), vind nog steeds iOS Apps prettiger/beter dan de Android versies ervan.

En nee, dit is geen rant of aanzet tot daarvan.

Want qua hardware is deze S10 echt fantastisch!
Apps op iOS vond ik een hele tijd geleden ook beter maar gebruik volgens mij is het verschil bijna nihil (denk ik) nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:12:
[...]

Apps op iOS vond ik een hele tijd geleden ook beter maar gebruik volgens mij is het verschil bijna nihil (denk ik) nu..
Ah oké, dat is alleen maar goed om dit te horen dan!

1 (stock) app waar ik overigens wel zéér over te spreken ben is Samsung Internet Browser.
Echt 1 van de allerbeste browser apps met zeer mooie features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:58:
[...]

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/buy/

Als je ceramic white selecteerd krijg je de foto's te zien, volgens mij heeft die rand echt een goud kleurtje..
Moet je hem eens op het schuine vooraanzicht zetten en dan wisselen tussen wit, prism wit en groen.
Veranderd aan de band niets hoor.

Ja dat heb ik ook, daarom kom ik toch altijd weer terug na een paar weken/maanden.
Maar vanaf 8 maart ga ik er gewoon weer eens voor, dan zie ik vanzelf of het sinds de S8+ die ik op release had veranderd is.
algalid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:01:
[Afbeelding]
Aah gaaf, de video had ik nog niet gezien.

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 22-02-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Moet je hem eens op het schuine vooraanzicht zetten en dan wisselen tussen wit, prism wit en groen.
Veranderd aan de band niets hoor.
Groen, wit, keramisch wit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PynSnsBJzGQS5IDIZaiPibzi/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Op iOS heb ik eens een mail proberen op te stellen om 2 PDFs toe te voegen. Dat was nogal een lijdensweg: moest ik uit de Mail app om dan in Acrobat te klikken en te verzenden als e-mail. En nu die 2e? Dan maar op de computer...

In Android kan je gewoon browsen door je bestandssysteem. Ik weet wel dat Apple dat kei-gevaarlijk vindt om externe apps niet te sandboxen.

En instellingen zitten in iOS overal: in de app of waarom niet, in de algemene knop Instellingen. Handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
algalid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Op iOS heb ik eens een mail proberen op te stellen om 2 PDFs toe te voegen. Dat was nogal een lijdensweg: moest ik uit de Mail app om dan in Acrobat te klikken en te verzenden als e-mail. En nu die 2e? Dan maar op de computer...
Dit kan al jaren gewoon hoor 🤫

Ik kom op Android nooit in het bestandssysteem overigens. Snap die drang daar naar nooit zo goed.
Voelt een beetje alsof je nieuwe os’en met de oude slag van Windows 95 aan het gebruiken bent.
Aah ja. Niet echt goud maar een tintje geler idd.
Vind het zo niet verkeerd, op de foto’s hierboven heeft wel mijn voorkeur.
Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:37:
[mbr]Volgende keer graag even je laatste post aanpassen ipv meerdere malen achter elkaar te posten ;) [/]
Aai 1 keertje vergeten 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 22-02-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:25
algalid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:21:
[...]

In Android kan je gewoon browsen door je bestandssysteem. Ik weet wel dat Apple dat kei-gevaarlijk vindt om externe apps niet te sandboxen.
Mail - voeg bijlage toe - kies PDF 1 - voeg bijlage toe - kies PDF 2 - verzenden.
Werkt perfect, dus wat jij hierboven neerpent is onjuist!
En instellingen zitten in iOS overal: in de app of waarom niet, in de algemene knop Instellingen. Handig!
De instellingen van de apps die je via instellingen kunt aanpassen hebben niks te maken met de app op zich, maar met hoe de app zich moet gedragen binnen het iOS, of extra toelatingen (camera, face id,...).

Over het algemeen vind ik de apps op iOS stabieler, zeker wanneer er externe hardware (bv. via BT) wordt gebruikt. Bijvoorbeeld Garmin Connect, werkt een pak stabieler op iOS dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
RigolleM schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:29:
Mail - voeg bijlage toe - kies PDF 1 - voeg bijlage toe - kies PDF 2 - verzenden.
Werkt perfect, dus wat jij hierboven neerpent is onjuist!
Ik heb dat geprobeerd maar ik kon hem niet kiezen want die zat op Acrobat. Ik kreeg keuze uit iCloud of Drive, maar daar zat die niet op. Ik had verwacht dat er nog een icoontje met de Reader bij zat maar niets. Mss heb ik dan pech maar ik geraakte er niet uit, enkel via een omweg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
algalid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Ik heb dat geprobeerd maar ik kon hem niet kiezen want die zat op Acrobat. Ik kreeg keuze uit iCloud of Drive, maar daar zat die niet op. Ik had verwacht dat er nog een icoontje met de Reader bij zat maar niets. Mss heb ik dan pech maar ik geraakte er niet uit, enkel via een omweg |:(
Mm je deed ongetwijfeld iets verkeerd maar dat is niet zo heel belangrijk in het topic voor een nieuwe Android telefoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 22-02-2019 14:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:27
ik222 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:14:
Het is wel cruciaal dat hier snel duidelijkheid over komt, inmiddels snap ik er ook niets meer van... Zou voor mij wel een reden zijn om voor de 512GB variant te kiezen als je het verschil in zowel RAM, opslag en de keramische achterkant optelt.
Ik heb contact gehad met Samsung Nederland. De demo toestellen bij hun op kantoor en in de winkels hebben 6GB RAM. De echte toestellen beschikken over 8GB RAM.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
RobinNL schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Ik heb contact gehad met Samsung Nederland. De demo toestellen bij hun op kantoor en in de winkels hebben 6GB RAM. De echte toestellen beschikken over 8GB RAM.
Aluhoedje modus aan

Ze veranderen gewoon softwarematig het cijfertje 6 naar 8 :+

Aluhoedje modus uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 21:18
RobinNL schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Ik lees al de hele ochtend af en toe mee hierover en vraag mij al uren af waarom iemand inderdaad niet gewoon even samsung belde.(zelf geen zin en geen tijd gehad)
Bedankt. Opgelost. 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
cliors schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:52:
vraag mij al uren af waarom iemand inderdaad niet gewoon even samsung belde.(zelf geen zin en geen tijd gehad)
Aangezien er op de website van Samsung zelf al fouten staan/stonden denk ik niet dat ze allemaal de feiten op een rij hebben. Het zou me niet verbazen als ze al uren bezig zijn om alle medewerkers in de wereld terug in te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:39
Impressive de S10 hoor. Binnenkort maar eens even de reviews afwachten en kijken of hij zoveel beter is dan mijn XS Max. Die kan dan altijd nog verkocht worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:16
https://www.androidpolice...have-at-least-8gb-of-ram/

Jep Samsung geeft zelf ook aan dat het gewoon 8GB is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:32
Waarom zou je in een demo 6GB RAM doen en dan uiteindelijk 8GB? Apart. Met Antutu zie ik ook overal maar 6GB. Dat zijn allemaal demo's dan I guess...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Netjes.

De S10+ houdt het 40 minuten langer uit dan de 1 na laatste die uit gaat (de Mate 2 Pro). De iPhone gaat als eerste down.

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 22-02-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 15:13
Ik twijfel nu gigantisch of ik de S10 ga kopen, heb nu de iphone 6s. Ik zou wel graag een samsung willen, maar ik heb verhalen gehoord over dat Samsung je toetsel laat repareren door Dynafix, als je hem onder garantie opstuurt en met Dynafix heb ik hele hele nare ervaringen. Ook kan ik mijn Whatsapp niet overzetten van ios naar samsung (dus incl de chats).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Yunghui schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:31:
Ik twijfel nu gigantisch of ik de S10 ga kopen, heb nu de iphone 6s. Ik zou wel graag een samsung willen, maar ik heb verhalen gehoord over dat Samsung je toetsel laat repareren door Dynafix, als je hem onder garantie opstuurt en met Dynafix heb ik hele hele nare ervaringen. Ook kan ik mijn Whatsapp niet overzetten van ios naar samsung (dus incl de chats).....
Gelukkig kan je ook naar een Samsung Premium Store, daar fixen ze hem (meestal) ter plekke en sta je doorgaans met een uurtje of 2 weer op straat met je gerepareerde toestel.
Het Whatsapp overzetten is inderdaad vervelend, maar je kan het ook zien als "een schone start".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Yunghui schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:31:
http://www.ifonetips.com/...tsapp-iphone-android.html

https://webwereld.nl/mobi...er-naar-een-nieuw-toestel

Geen idee of t werkt maar zou wel moeten kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 15:13
Deze methodes had ik idd gezien alleen moet je betalen voor dat programma om het overtezetten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Je kan de whatsapp chats mailen om het terug te lezen tijdens een "overgangsperiode". Zo vaak zou je chats van 6 maanden geleden toch ook niet lezen. iOS naar Android blijft idd open terrein. Andere apps en games houden het op eigen servers maar WhatsApp kiest voor native solutions (en dus walled gardens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:29
Batsu schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Notificatie LED, zie hierboven. Schijnt de ring rond de selfie camera voor gebruikt te worden
Ok, bedankt!

https://news.softpedia.co...fication-led-525036.shtml

Hier een animatie van hoe het eruit ziet. Ik veronderstel dat het eigenlijk het scherm is die oplicht rond de cutout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Yargo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:00:
[...]

Ok, bedankt!

https://news.softpedia.co...fication-led-525036.shtml

Hier een animatie van hoe het eruit ziet. Ik veronderstel dat het eigenlijk het scherm is die oplicht rond de cutout?
Yep, dat is het mooie van OLED. Je kan het scherm uit laten en alleen de pixels rond de ring laten oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
cliors schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:52:
[...]

Ik lees al de hele ochtend af en toe mee hierover en vraag mij al uren af waarom iemand inderdaad niet gewoon even samsung belde.(zelf geen zin en geen tijd gehad)
Bedankt. Opgelost. 8)7 _/-\o_
hehe, wel tijd om mee te lezen maar niet om te bellen? ;) >:)
Zorian schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:45:
[...]

Hoe vond je de groene? Was het een mooi effect of alleen bij de juiste lichtinval?
Ik vond de groene mooi. Aangezien ik hem zakelijk gebruik en er toch een hoesje omheen gaat heb ik zelf de zwarte genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Net effe bij de mediamarkt ermee gespeeld..... Heb de s10 al besteld maar vond de s10+ eigenlijk wel meevallen qua grootte 😅 Heb eigenlijk liever de plus.
Alleen het prijsverschil van 120 euro is te groot 😭 Als het nou 80 euro scheelde.... De verschillen vind ik te minimaal om 120 euro meer te gaan lappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Valinor op 22-02-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik las vrij veel over Ceramic White vs Prism White, zijn maar renders natuurlijk, maar toch;
Ceramic White vs Prism White

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Vandaag met de zwarte Galaxy S10 gespeeld. Eerste indruk was positief! Verfrissend design aan de voorkant, met het vetrouwde glas aan de voor- en achterkant met een metalen frame. Slagje groter dan mijn huidige S8. Wat mij wel opviel is dat de powerknop moeilijk hoog zit, stuk hoger dan de S8/S9. Vond de positie van de powerknop bij de S8 perfect. Alles went waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
CLB schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:05:
Ik las vrij veel over Ceramic White vs Prism White, zijn maar renders natuurlijk, maar toch;
[Afbeelding: Ceramic White vs Prism White]
Had ik ook gezien, maar zie liever duidelijke bewegende beelden haha :P

Ik twijfel nog altijd, waarschijnlijk toch een hoesje erom maar goed heb geen haast..

Mijn blauwe s9+ is wel beschadigd aan de blauwe rand door een spigen hoesje.. best zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Wij zijn net even bij de MediaMarkt in Rijswijk wezen kijken en daar hadden ze enkel de witte, zwarte en groene. Nu vonden mijn vriendin en ik de groene allebei mooi maar nog wat foto's bekeken te hebben op internet ben ik zelf toch voor de blauwe plus gegaan en mijn vriendin is voor de groene plus gegaan. Wij verlengen via T Mobile waar ze de blauwe wel gewoon op de site hebben staan.

Nu gaan allebei onze telefoons toch in een hoesje dus waarschijnlijk zullen we de kleur niet vaak meer zien, tenzij de meegeleverde clear view cover goed bevalt. Ik neig zelf erg naar de LED View Cover omdat ik nu toch wel her en der een krasje op het scherm heb. Screenprotectors vind ik nooit echt prettig omdat de responsiveness van het scherm er toch altijd op achteruit gaat.

Ik vind de icoontjes van de nieuwe OneUI niet echt mooi trouwens maar die zijn gelukkig makkelijk aan te passen met een andere launcher o.i.d.
We hebben ook even met de camera gespeeld en de verschillende lenzen vond ik wel indrukwekkend, met name de zoom lens.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
DM89 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:35:
Had ik ook gezien, maar zie liever duidelijke bewegende beelden haha :P
Iets hogere resolutie was dit en begrijp ik, filmen kan ik niet voor je :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
net even naar de MediaMarkt gegaan hier in de buurt om mijn pre order (icm een maandelijks opzegbaar Tele2 abbo) in orde te maken voor mijn S10.

Even met de demo modellen gespeeld. Zag dat Samsung (One?) UI 1.1 en Android 9.0 was geinstalleerd.

Moet zeggen; alles werkte echt zeer vloeiend/snel. Echt 0 hiccups meegemaakt.
Qua smoothness/snelheid vrijwel identiek aan mijn iPhone XS.

En ook de camera uiteraard ff (kort) getest. Echt top, de diverse mogelijkheden hierin.

Als ik dan een minpuntje mag noemen...ben nog steeds niet zo'n fan van die Kermis kleuren die je overal tegenkomt op de S10, had gehoopt dat dat na de S8 en S9 wel flink op de schop zou gaan.
Wellicht dat het wel al minder is geworden, maar imho de kermis kleuren dus nog steeds té aanwezig

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 22-02-2019 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Geert1976 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:38:

Nice! (y) (y) (y)
...maar imho de kermis kleuren dus nog steeds té aanwezig
Not so nice. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Gelukkig kan je wel heel veel van die kleuren-kermis met Nova Launcher ''verbergen''.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben niet zo fan van Nova maar een Pixel launcher komt er als een van de eerste dingen op. Net nadat ik de Samsung UI op Always Dark gezet heb.

Edit: wat mij alleen wel irriteert zijn al die verschillende app icoon stylen. De ene is een icoon van de app, de andere heeft er een rondje om, volgende weer een vierkantje. Lelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 22-02-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:09:
Ik ben niet zo fan van Nova maar een Pixel launcher komt er als een van de eerste dingen op. Net nadat ik de Samsung UI op Always Dark gezet heb.

Edit: wat mij alleen wel irriteert zijn al die verschillende app icoon stylen. De ene is een icoon van de app, de andere heeft er een rondje om, volgende weer een vierkantje. Lelijk.
Vreemd want in One UI is alles hetzelfde en je kunt in Nova desgewenst de vorm en grote veranderen.

Bedoel je misschien stock Android

Edit: sorry je bedoelt natuurlijk de Pixel launcher

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 22-02-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Amps schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:11:
Vandaag met de zwarte Galaxy S10 gespeeld. Eerste indruk was positief! Verfrissend design aan de voorkant, met het vetrouwde glas aan de voor- en achterkant met een metalen frame. Slagje groter dan mijn huidige S8. Wat mij wel opviel is dat de powerknop moeilijk hoog zit, stuk hoger dan de S8/S9. Vond de positie van de powerknop bij de S8 perfect. Alles went waarschijnlijk..
Gebruik je de power knop vaak? Ik vrijwel nooit op mijn s8, misschien een paar keer per week om naar recovery te booten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Vreemd want in One UI is alles hetzelfde en je kunt in Nova desgewenst de vorm en grote veranderen.

Bedoel je misschien stock Android

Edit: sorry je bedoelt natuurlijk de Pixel launcher
Ooh ja sorry. In “stock Android” zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 22:51
Ik hoorde geruchten dat de haptic home button verdwijnt? source; (YouTube: Samsung Galaxy S10 - 30 Things You Didn't Know!)
Dit is echt een van mijn favoriete features van de s8+...

Weet iemand heer meer over, ik kan op internet hier weinig over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor het verschil tussen Prism White en Ceramic White en de randen vind ik dit misschien wel de duidelijkste afbeelding:
Samsung Galaxy S10 Prism White Ceramic White
Ook staat er dat de S10e Gorilla Glass 5 i.p.v. 6 heeft, dat had ik nog niet eerder ergens gelezen.

Een ander verschil dat ik ook nergens heb gelezen is: "*Vapor chamber koelsysteem alleen beschikbaar op Galaxy S10+. Galaxy S10 en Galaxy S10e hebben een geavanceerd heatpipe-koelsysteem."

[ Voor 24% gewijzigd door Pinobigbird op 22-02-2019 23:19 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
thecompany schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:04:
[...]

Gebruik je de power knop vaak? Ik vrijwel nooit op mijn s8, misschien een paar keer per week om naar recovery te booten;)
Ik gebruik hem juist heel vaak om het toestel te laten slapen/scherm uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pinobigbird schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:15:
Voor het verschil tussen Prism White en Ceramic White en de randen vind ik dit misschien wel de duidelijkste afbeelding:
[Afbeelding: Samsung Galaxy S10 Prism White Ceramic White]
Ook staat er dat de S10e Gorilla Glass 5 i.p.v. 6 heeft, dat had ik nog niet eerder ergens gelezen.

Een ander verschil dat ik ook nergens heb gelezen is: "*Vapor chamber koelsysteem alleen beschikbaar op Galaxy S10+. Galaxy S10 en Galaxy S10e hebben een geavanceerd heatpipe-koelsysteem."
Hier ook duidelijk de gouden gloed te zien waar eerder over gesproken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
thecompany schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:04:
[...]

Hoe lock jij je toestel dan voordat je hem in je zak steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Na wat video's gezien te hebben vallen verschillende dingen op:

* Fingerprint unlock is een héél stuk trager dan op de Oneplus 6T.
* Power button staat inderdaad wel heel hoog. Op een LG kon je vroeger locken door vb dubble tap op bepaalde plaatsen maar daar zal Samsung wel niet aan mee doen.
Ik heb nu de S9+ en gebruik de 'haptic' home button erg veel. Zou dus jammer zijn moest die eruit gesloopt zijn.
* Ze hebben inderdaad nog het oude gorilla glass gebruikt 8)7
* Zéér teleurstellend dat ze het wired chargen niet versneld hebben. Hier lopen ze toch hopeloos achter op andere merken tegenwoordig.

[ Voor 20% gewijzigd door Yargo op 23-02-2019 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Yargo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:07:

* Power button staat inderdaad wel heel hoog. Op een LG kon je vroeger locken door vb dubble tap op bepaalde plaatsen maar daar zal Samsung wel niet aan mee doen.
Ik heb nu de S9+ en gebruik de 'haptic' home button erg veel. Zou dus jammer zijn moest die eruit gesloopt zijn.
* Zéér teleurstellend dat ze het wired chargen niet versneld hebben. Hier lopen ze toch hopeloos achter op andere merken tegenwoordig.
Hardwareinfo schrijft over de vinger afdruk scanner:
"ten opzichte van de op dit moment gangbare optische sensoren verloopt de herkenning een stukje sneller, bijna net zo snel als met een normale capacitieve sensor, waarbij ook minder herkenningsfouten leken op te treden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:17

Dat zijn een hoop negatieve dingen. Waren er ook nog positieve dingen die je opvielen?

Ik kom zelf van een OnePlus One, dus voor mij is letterlijk alles een verbetering.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik vind die fingerprint unlock toch best vlot, kijkend naar de live unboxing van Flossy Carter's video.

Kijk ong vanaf 13min18 en 26min40. Hij unlocked daar een aantal maal z'n telefoon en dat ziet er toch erg snel uit.

Ook laat hij face unlock zien in deze video

YouTube: Samsung Galaxy S10+ "Live Unboxing"

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 23-02-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Zover ik gezien heb werkt de fingerprint supersnel.

Powerbutton zit inderdaad hoog, iets te hoog maar geloof dat je de telefoon ook op andere manieren kunt ontwaken, door optillen of met de fingerprint.

S10e heeft Gorilla Glas 5, S10 & S10+ het nieuwe Gorilla Glass 6.

Wireless charge gebruik ik zelf niet, maar de optie is er wel tov de Oneplus..
batumulia schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:44:
[...]

Dat zijn een hoop negatieve dingen. Waren er ook nog positieve dingen die je opvielen?

Ik kom zelf van een OnePlus One, dus voor mij is letterlijk alles een verbetering.
Nou als je voor een S10(+) kiest is er alleen maar verbetering tov OnePlusOne inderdaad haha. De S10 is ook een stuk beter dan de OnePlus6 alleen je moet er wel wat voor neerleggen..

[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 23-02-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Weet iemand of je in HDR+ kan filmen? Of komt dit later met een software update?
Ik heb al een aantal videos gezien in 4k 60fps maar dynamic range valt tegen en in de comments staat vaak dat het in sdr is gefilmd. Snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
marteltor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Hardwareinfo schrijft over de vinger afdruk scanner:
"ten opzichte van de op dit moment gangbare optische sensoren verloopt de herkenning een stukje sneller, bijna net zo snel als met een normale capacitieve sensor, waarbij ook minder herkenningsfouten leken op te treden."
YouTube: Samsung Galaxy S10 Plus - 24 Hours Later!

Vanaf 01:40. Is toch een duidelijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
DM89 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Zover ik gezien heb werkt de fingerprint supersnel.

Powerbutton zit inderdaad hoog, iets te hoog maar geloof dat je de telefoon ook op andere manieren kunt ontwaken, door optillen of met de fingerprint.

S10e heeft Gorilla Glas 5, S10 & S10+ het nieuwe Gorilla Glass 6.

Wireless charge gebruik ik zelf niet, maar de optie is er wel tov de Oneplus..

[...]

Nou als je voor een S10(+) kiest is er alleen maar verbetering tov OnePlusOne inderdaad haha. De S10 is ook een stuk beter dan de OnePlus6 alleen je moet er wel wat voor neerleggen..
Het ontwaken zal geen probleem vormen, eerder het vergrendelen net voor je hem in je zak stopt. Ik ben benieuwd of er andere manieren zijn geïmplementeerd :) .

Je hebt inderdaad gelijk, ik had het verkeerd gelezen, gorilla glass 6 ftw ;) .

Ik had het over het laden met de draad. Daar blijven ze wel hangen tov de concurrentie. Maar zoals sommige reviews beweren zal het wel zijn omdat Samsung geen tweede crisis wil mee maken mbt de batterij. Maar blijft toch jammer.

Voor de rest een hele mooie smartphone! Er zijn zeker ook positieve zaken zoals de batterij die er serieus op vooruit is gegaan en volgens de eerste battery tests er ook nog eens als beste uitkomt _/-\o_ .

PS: Merk ook op dat de Plus eigenlijk niet zo heel veel groter meer is als de gewone S10. Ik ben wel blij dat de gewone toch dezelfde camera's heeft gekregen op de achterkant.

[ Voor 6% gewijzigd door Yargo op 23-02-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nog even over de snelheid van de fingerprint scanner.

Na het kijken van verschillende hand on video's kom ik tot de conclussie dat de ''truc'' is dat je niet te lang je vinger op het scherm moet houden voor de verificatie.

Het beste en meest snelle resultaat bereik je blijkbaar door met je vinger(top) kort (!!) op het scherm te tikken en klaar.
Flossy Carter komt vooral tot deze conclussie na meerdere malen zijn S10+ te hebben unlocked.
De key hierin schijnt dus voornamelijk te liggen in hoe lang je met je vinger op het scherm tikt.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 23-02-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Maar wel een heel stuk veiliger. Dat lijkt mij een belangrijkere eigenschap van een dergelijke scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Geert 1976 heeft gelijk. Juist de video van Flossy Carter gezien en inderdaad, bij een korte aanraking unlocked hij veel sneller. gelukkig :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Donstil schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Maar wel een heel stuk veiliger. Dat lijkt mij een belangrijkere eigenschap van een dergelijke scanner :)
Mij niet. Je telefoon wordt gemiddeld 0 tot 1 keer in z'n levensduur gestolen, terwijl unlocken dagelijks waarschijnlijk vele tientallen keren zal gebeuren. Dus mijn voorkeur gaat uit naar iets sneller en iets minder veilig :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Laatst online: 28-08 13:28
Hahn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Mij niet. Je telefoon wordt gemiddeld 0 tot 1 keer in z'n levensduur gestolen, terwijl unlocken dagelijks waarschijnlijk vele tientallen keren zal gebeuren. Dus mijn voorkeur gaat uit naar iets sneller en iets minder veilig :P
Dit is niet hoe het gemiddelde werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Haha wat onverstandig joh, diefstal is verder ook niet de enige sellingpoint voor een veilige unlock tijdens mijn gebruik.

Maar goed mensen hebben kennelijk heel veel haast als ze het toestel unlocken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

met een ''kleine'' kanttekening erbij dat de kans op diefstal uiteraard vele malen groter is voor iemand die bijvoorbeeld in een grote stad woont, veel uitgaat, de telefoon dus veel gebruikt op vele plekken (evt voor werk ook in buitenland), ten op zichte van iemand die z'n halve leven doorbrengt in een hutje op de Veluwe (of woonachtig in een klein dorp) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonzerelli
Wat een gezever zeg.. Het werkt toch gewoon naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Eindelijk een filmpje gevonden van de keramische S10+

YouTube: Samsung Galaxy S10 Plus im Test: Bestes Smartphone aller Zeiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ri2C9ypSm3AF7IEUGvcxtujc/full.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door DM89 op 23-02-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fonzerelli schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:15:
Wat een gezever zeg.. Het werkt toch gewoon naar behoren?
Nou dat moeten de reviews nog maar even uitwijzen :)
Nice. Edit: Het is (gelukkig) heel subtiel die (roze)gouden gloed. Al met al wel blij met mijn keuze voor een S10+ Ceramic :)

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 23-02-2019 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Geert1976 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:38:
net even naar de MediaMarkt gegaan hier in de buurt om mijn pre order (icm een maandelijks opzegbaar Tele2 abbo) in orde te maken voor mijn S10.

Even met de demo modellen gespeeld. Zag dat Samsung (One?) UI 1.1 en Android 9.0 was geinstalleerd.

En ook de camera uiteraard ff (kort) getest. Echt top, de diverse mogelijkheden hierin.

Als ik dan een minpuntje mag noemen...ben nog steeds niet zo'n fan van die Kermis kleuren die je overal tegenkomt op de S10, had gehoopt dat dat na de S8 en S9 wel flink op de schop zou gaan.
Wellicht dat het wel al minder is geworden, maar imho de kermis kleuren dus nog steeds té aanwezig
Hier idem, was altijd gecharmeerd van de displays in de Galaxy lijn...als trouwe iPhone gebruiker (nu 7 jaar) ga ik toch echt eens wat anders gebruiken. S10+ ziet er gewoon schitterend uit, alles loopt vlot en het scherm is veel strakker dan mijn Xs Max.
Dus ben benieuwd, straks lekker rommelen met Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de S10 net ook gezien, maar ik houd het lekker gewoon even bij mijn iPhone X. Vind ik qua afwerking toch net wat mooier. Maar het is zeker wel een mooi toestel.

Alleen vind ik wel dat de camera in het scherm een onnodige gimmick is. Vind de implementatie van de Vivo Nex daarentegen beter. Gewoon een vol scherm met een camera pop-up. Wie de selfie camera bijna niet gebruikt heeft daar denk ik toch veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Zou je de bixby-button ook kunnen mappen als mute-button? Lijkt me wel handig net als de schakelaar bij de oneplus en iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Fonzerelli schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:33:
Zou je de bixby-button ook kunnen mappen als mute-button? Lijkt me wel handig net als de schakelaar bij de oneplus en iphone :)
Kan je doen met apps zoals bxactions of button mapper (geen root nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
destorized schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:40:
[...]

Kan je doen met apps zoals bxactions of button mapper (geen root nodig).
Het is nu volgens mij al in het OS gebakken dat je de button kan re-mappen. Alleen las ik dat je het kon koppelen aan andere app's , maar of het ook met functies kan weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
Vandaag weer iets uitgebreider naar het toestel gekeken. Drukgevoelige home knop is er niet meer. Wel is er een double tap to wake functie. Gek genoeg is er geen double tap to sleep vanaf de lock screen :/ De Prism white die ik gezien heb had een baby blauwe gloed. Weet niet of dat door het kunstlicht komt of niet. Verder zat op deze demo-model ook 6 GB RAM.

[ Voor 6% gewijzigd door Amps op 23-02-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Amps schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:49:
Vandaag weer iets uitgebreider naar het toestel gekeken. Drukgevoelige home knop is er niet meer. Wel is er een double tap to wake functie. Gek genoeg is er geen double tap to sleep vanaf de lock screen :/ De Prism white die ik gezien heb had een baby blauwe gloed. Weet niet of dat door het kunstlicht komt of niet. Verder zat op deze demo-model ook 6 GB RAM.
Prism white verschuift van wit naar lichtblauw bij bepaalde lichtinval daarom vind ik de ceramic white mooier maar of dat 250 euro extra waard is :P

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 23-02-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Heb momenteel een blauwe S8, dus toch een soort mooie hommage aan mijn oude telefoon straks. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 21:23

Jebus4life

BE User

Juist ook de S10+ en de S10 vastgehad.

De witte valt in alle geval direct af voor mij. Die blauwe schijn vond ik echt niet mooi

Qua grootte vond ik de S10+ eigenlijk niet zo heel veel groter dan de S10, maar als ik hem vasthad vond ik hem toch wel een stukje ongemakkelijker dan de gewone S10.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
Ik heb vanmiddag de groene en de witte s10 plus in de hand gehad. Beide kleuren vallen af. Zou dan toch een zwarte worden. Heb nu een s8 plus. S10 plus is qua maat eigenlijk hetzelfde. Ik vind de Huawei mate 20 pro ook nog steeds een heel fijn model. Ligt super lekker in de hand. Is net een tikje minder breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Net effe ook weer een kwartier in de mediamarkt gestaan. Ik kan maar niet kiezen tussen de s10 en s10+. S10 voelt zo klein maar is toch even groot als mijn lg v30. Dilemma haha

Ook even met de s10e gespeeld en het is toch echt een verdomd mooi toestel. Had iets speelgoedachtigs zoals de XR verwacht maar voelt echt als highend. Bezels vielen ook echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik zou het juist fijn vinden om een wat kleiner toestel te hebben, puur om het feit dat hij met één hand beter is te bedienen. Ik vond de S8 lekker handzaam, maar de S10 is net weer een klein stukje breder (en langer). Op zich wel 'verfrissend' om weer eens wat anders te hebben straks.

De S10e viel mij ook reuze mee. Een erg leuke alternatief. Ik vond de bezels in het echt ook reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
SuperSaf heeft een vergelijking van de camera tussen XS Max en S10+. De camera is verbeterd en de bokeh portrait mode ziet er netjes uit.

iOS kiest voor een redelijk harde blur van de achtergrond waardoor de personen lijken geplakt op een green key (mogelijk is dit een opzettelijke keuze omdat mensen dit prefereren), de overgang is minder extreem op de S10+. De dieptesensor helpt om een beter portret te geven dat dichter staat bij het fysieke resultaat van een DSLR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ook de 3 days first impression/ review van Dave 2D is online nu

YouTube: 3 Days with the Galaxy S10

- de S10E is de beste bang for buck S10 (ik denk dat de S10E zo rond mei/juni al rond de €500 zal zitten in NL)
- fingerprint sensor werkt niet vlot/snel/accuraat
- Samsung One UI is nog steeds erg Samsung-ish, ofwel wat ik ook al eerder opmerkte toen ik gister de S10 in de MediaMarkt was, het voelt (nog steeds) erg cartoonish/kermiskleuren achtig aan, hoewel het al wel wat minder is dan bij de S8 en S9.
Dit laatste zou voor mij een push kunnen zijn om mijn pre order te cancellen :?

[ Voor 45% gewijzigd door _Bailey_ op 23-02-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Laatst online: 18-05 12:48
Geert1976 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:55:
ook de 3 days first impression/ review van Dave 2D is online nu

YouTube: 3 Days with the Galaxy S10

- de S10E is de beste bang for buck S10
- fingerprint sensor werkt niet vlot/snel/accuraat
De s10e is idd beste bang for buck los maar eigenlijk ook weer niet. Bij pre order met abbo betaal je 672 bij belsimpel voor de s10 en 576 voor de s10e wat dus een prijsverschil is van 96 euro. Echter krijg je bij de s10 geen buds ter waarde van 150 euro. De s10e is dus in feite duurder voor mensen die de buds willen, en alleen interresant voor mensen die 0 waarde hechten aan de buds en ze niet willen verkopen. Of hem mooier vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
algalid schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:51:
SuperSaf heeft een vergelijking van de camera tussen XS Max en S10+. De camera is verbeterd en de bokeh portrait mode ziet er netjes uit.

iOS kiest voor een redelijk harde blur van de achtergrond waardoor de personen lijken geplakt op een green key (mogelijk is dit een opzettelijke keuze omdat mensen dit prefereren), de overgang is minder extreem op de S10+. De dieptesensor helpt om een beter portret te geven dat dichter staat bij het fysieke resultaat van een DSLR.
Had met de hoge camera score op Dxo wel wat meer verwacht eigenlijk. In deze video vond ik de S10+ niet te overtuigende winnaar. Zo nu en dan sprong de camera er wel uit maar dat gebeurde met de Xs net zo goed.

Om te filmen is de iPhone al jaren king en dat gebeurde in deze video veel. Ben benieuwd naar een goeie foto review straks rond launch.
Geert1976 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:55:
- Samsung One UI is nog steeds erg Samsung-ish, ofwel wat ik ook al eerder opmerkte toen ik gister de S10 in de MediaMarkt was, het voelt (nog steeds) erg cartoonish/kermiskleuren achtig aan, hoewel het al wel wat minder is dan bij de S8 en S9.
Dit laatste zou voor mij een push kunnen zijn om mijn pre order te cancellen :?
Ik vind Samsung UI eigenlijk best wel fraai geworden. Het menu, de foto galerij maar ook de dark mode spreken mij op het eerste gezicht wel aan.

Wel ga ik gelijk die launcher eraf rammen verwacht ik. Ook komt er Package Disabler op om de (grote hoeveelheid) bloatware uit te schakelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 23-02-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
als onze (zeer) bekende Apple (fanboy)YT reviewer, EverythingApplePro, de S10 gaat reviewen en deze een dikke ''thumbs up'' geeft, dan heeft Samsung toch wel iets goed gedaan met deze S10 serie ;)

Hij is in deze video zeer te spreken over de fingerprint scanner, waar andere reviewers afgelopen dagen dat in mindere mate waren.

YouTube: Samsung Galaxy S10 vs iPhone XS! Which Should You Buy?

(deze simpele quick hands on review video heeft al bijna 1,5 miljoen views 8)7 )

edit: het feit dat je de telefoon in slaap stand direct kan ontgrendelen vind ik toch wel érg gaaf/handig. En al helemaal met de raise to wake functie.

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 24-02-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:46:
als onze (zeer) bekende Apple (fanboy)YT reviewer, EverythingApplePro, de S10 gaat reviewen en deze een dikke ''thumbs up'' geeft, dan heeft Samsung toch wel iets goed gedaan met deze S10 serie ;)

Hij is in deze video zeer te spreken over de fingerprint scanner, waar andere reviewers afgelopen dagen dat in mindere mate waren.

YouTube: Samsung Galaxy S10 vs iPhone XS! Which Should You Buy?

(deze simpele quick hands on review video heeft al bijna 1,5 miljoen views 8)7 )

edit: het feit dat je de telefoon in slaap stand direct kan ontgrendelen vind ik toch wel érg gaaf/handig. En al helemaal met de raise to wake functie.
Hij heeft alleen geen S10(e/+) mee naar huis gekregen na het event. Alleen oordopjes. Dus die review laat nog even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik vind de nieuwe Samsung UI echt helemaal niks. Veel te grote iconen en erg cartoonisch. Snap niet waarom Samsung gewoon puur Android neemt.

Sinds ik over ben gegaan van een Samsung S8 naar een OnePlus 6T wil ik echt niet meer terug naar TouchWiz.

Het pure android ervaring is echt een verademing.

In het begin is TouchWiz snel maar na een bepaalde tijd merk je toch weer dat het trager wordt.

Voor mij geen Samsung meer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
[quote]DM89 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:52:
Bij de ene video
Grudgie schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:52:
Ik vind de nieuwe Samsung UI echt helemaal niks. Veel te grote iconen en erg cartoonisch. Snap niet waarom Samsung gewoon puur Android neemt.

Sinds ik over ben gegaan van een Samsung S8 naar een OnePlus 6T wil ik echt niet meer terug naar TouchWiz.

Het pure android ervaring is echt een verademing.

In het begin is TouchWiz snel maar na een bepaalde tijd merk je toch weer dat het trager wordt.

Voor mij geen Samsung meer. :p
Ik heb een S9+ met One UI, heb er totaal geen problemen mee en ook geen last van dat het langzamer wordt. Je kan ook alles kleiner maken etc..

Bij de ene video werkt de fingerprint snel en accuraat en bij de ander weer niet, maakt de keuze ook niet makkelijker aangezien dit toch wel een erg belangrijk is voor mij. Weet nog bij de oude modellen dat het zo irritant was dat je het een paar keer opnieuw moet doen.

Twijfel zelf om de pre-order te plaatsen en toch reviews af te wachten, alleen loop ik dan wel de oordopjes mis :(

[ Voor 51% gewijzigd door DM89 op 24-02-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ja klopt, maar ik wil ook niet te zwaar tillen aan de meeste YT reviewers. Ik vind persoonlijk ervaringen van ''de gewone echt gebruiker/consument'' interessanter.

Wat ik de video van EverythingApplePro wilde laten zien is dat de fingerprint scanner bij hem erg goed werkte.

@Grudgie TouchWiz? euhhh....ik geloof dat je een beetje achterloopt ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support