Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb ze in de nacht na 8 maart besteld en ze kwamen gisteren binnen.ECM-Droid schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 02:32:
Zijn er hier al mensen die hun Galaxy buds ontvangen hebben, ik heb ze 2 dagen na release van m'n S10 aangevraagd. De verwachting is 6 weken volgens Samsung.
PS: kan niet wachten tot ik ze heb
Heb je ze besteld (als in, geld voor betaald) of aangevraagd via de actie dat je ze gratis krijgt bij je S10/S10+?barrymossel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:43:
[...]
Ik heb ze in de nacht na 8 maart besteld en ze kwamen gisteren binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-03-2019 08:55 ]
The devil is in the details.
Whatsapp op iOS heeft geen optie om te backuppen naar Google drive dus om Whatsapp inclusief data over te zetten naar Android zal er waarschijnlijk een betaalde dienst gebruikt moeten worden.henklbr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:13:
[...]
Hoe kom je daar nou bij? Voor "WhatsApp back-up op Google Drive" hoef je helemaal niet voor te betalen...
Klopt.akerssies schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:22:
[...]
Whatsapp op iOS heeft geen optie om te backuppen naar Google drive dus om Whatsapp inclusief data over te zetten naar Android zal er waarschijnlijk een betaalde dienst gebruikt moeten worden.
En dan ben je inderdaad “veroordeelt” tot een third party app.
Teksten migreren gaat wel redelijk eenvoudig, media erbij is wat lastiger.
wvexeltweakers schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:54:
[...]
Ik heb die overstap gemaakt. Twijfelde eerst nog om de S9 te nemen, maar inscreen fingerprint, 3 camera's en de pre-order earbuds (voor jou te laat) hebben me overgehaald. In vergelijking tot de S7 zeker een sprong vooruit. Zeer tevreden tot nu toe.
Lekker rap, fingerprint werkt naar behoren bij mij, accuduur ruim voldoende. En ik heb geen last van onbedoelde aanrakingen op de edge rand. Bixby routines ben ik nog niet over uit of dat goed functioneert. De mogelijkheden zijn in elk geval groot.
Earbuds wacht ik nog op.
Bedankt voor jullie reactiesgiovanni2903 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:03:
[...]
ik kom van een s7 edge en heb nu een s10, batterij en snelheid zijn stukken beter en de camera maakt ook wel betere foto's. ik zeg doen iig
Ben nog steeds tevreden met me s7 alleen mis ik daar nu wel android 9 vandaar dat ik toch de overstap wil maken. Ik vind de s10 zelf iets te groot en die edge randen vind ik ook maar niks. Dit was ook een reden dat ik nooit ben overgestapt naar de s8/9. De s10e komt meer overeen met de s7 kwa formaat en beeld. Verder is er weinig keus op dit moment dat dichtbij mijn wensen ligt. De mi9se komt wel in de buurt maar die is nog niet te koop in Europa en of die net zo goed is als de s10e

Geen idee hoe, maar ik weet dat ik wat heb moeten spelen met settings (geen 3rd party app) om het voor elkaar te krijgen op mijn Galaxy S8. Bij de eerste keer opstarten heb ik bij mijn S10 mijn Google en Samsung account ingevuld en het lijkt erop dat zo'n beetje alle settings zijn meegekomen.postvoordennis schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:07:
[...]
Hoe heb je dat zonder 3rd-party app voor elkaar gekregen dan? Bij mij licht dan het scherm niet op.
Of heb jij pop-ups in Whatsapp aan staan en licht het scherm bij een pop-up op, maar niet bij een melding?
Ik heb geen pop-ups ingesteld bij whatsapp, en mijn lock screen licht op bij zo'n beetje alle nieuwe notificaties (Whatsapp, KakaoTalk, SMS, batterij, Facebook messenger...). Van wat ik me nog herinner heb ik settings zo dicht mogelijk aan Vanilla android ingesteld, dus egde lighting uit, gegroepeerde notificaties uit, etc.
Heb je edge lighting uit staan?
En bij Settings -> Lock Screen - > Notifications "aan" staan, en "brief" of "detailed" bij view style?
[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 23-03-2019 12:03 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Aangevraagd via de actie...Hahn schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:55:
[...]
Heb je ze besteld (als in, geld voor betaald) of aangevraagd via de actie dat je ze gratis krijgt bij je S10/S10+?
Ik heb het precies zo staan als jij zegt, maar alleen bij een SMS licht het scherm op. Bij een Whatsapp melding licht het scherm niet op.pimsaint schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:57:
[...]
Geen idee hoe, maar ik weet dat ik wat heb moeten spelen met settings (geen 3rd party app) om het voor elkaar te krijgen op mijn Galaxy S8. Bij de eerste keer opstarten heb ik bij mijn S10 mijn Google en Samsung account ingevuld en het lijkt erop dat zo'n beetje alle settings zijn meegekomen.
Ik heb geen pop-ups ingesteld bij whatsapp, en mijn lock screen licht op bij zo'n beetje alle nieuwe notificaties (Whatsapp, KakaoTalk, SMS, batterij, Facebook messenger...). Van wat ik me nog herinner heb ik settings zo dicht mogelijk aan Vanilla android ingesteld, dus egde lighting uit, gegroepeerde notificaties uit, etc.
En bij Settings -> Lock Screen - > Notifications "aan" staan, en "brief" of "detailed" bij view style?
Vreemd want normaal gesproken werkt het alleen bij Samsung apps.pimsaint schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:57:
[...]
Geen idee hoe, maar ik weet dat ik wat heb moeten spelen met settings (geen 3rd party app) om het voor elkaar te krijgen op mijn Galaxy S8. Bij de eerste keer opstarten heb ik bij mijn S10 mijn Google en Samsung account ingevuld en het lijkt erop dat zo'n beetje alle settings zijn meegekomen.
@pimsaint Glimpse notifications is wat je nodig hebt.
Updates waarschijnlijkelaho schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:16:
Samsung s10 plus binnengekregen en super toestel hoor. Instellen ging vrij makkelijk vanaf iPhone. Alleen bij de app Google play store staat een 9 in de bovenhoek maar heb geen meldingen ofzo. Waar staat dat getal voor?
Google Play starten, en de updates verwerken. Als het goed is (...) dan is de 9 weg.elaho schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:16:
Samsung s10 plus binnengekregen en super toestel hoor. Instellen ging vrij makkelijk vanaf iPhone. Alleen bij de app Google play store staat een 9 in de bovenhoek maar heb geen meldingen ofzo. Waar staat dat getal voor?
Samsung S23 Ultra 256GB
Het is de melding bovenin de statusbalk van de Play Store dat er in dit geval 10 apps zijn geupdated. Wanneer je de melding weg swiped dan zal het getalletje ook weggaan.elaho schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:28:
Geprobeerd alle apps ge update maar dat is het niet. Naarmate ik een app uit app store download wordt het getal bij icoontje app store hoger. Zal apps allemaal eens openen kijken of dat het is. Maar bedankt voor de tip.
Ja als je van apple komt dan is dat het meest irritante aan android. Je krijgt van alles wel notificaties. Gelukkig kan je direct aangeven dat je geen notificaties meer wilt van de app dus na een tijdje blijft er gelukkig niks meer over. Heeft apple toch beter geregeld met "permissions"
[ Voor 14% gewijzigd door Valinor op 23-03-2019 20:05 ]
Dat er iets aan zit te komen met bug fixes enz..
hij mag niet in sluimermodus komen en hij moet op de achtergrond kunnen draaien. Ook mag je telefoon niet in een spaarstand staancliors schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:13:
Heeft iemand een tip om te voorkomen dat Spotify stopt na een tijdje als de schermvergrendeling aanspringt.? Moet dan altijd even 2 keer op het scherm tikken voordat Spotify verder gaat
die beveiliging zal allemaal wel, zolang ze met nieuwe functies etc komen voor het toestel hoef ik pas een update038Robijno schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:25:
Denk dat we de security patch van Maart niet zullen krijgen.. kan ook nergens wat vinden op google ofzo.
Dat er iets aan zit te komen met bug fixes enz..
[ Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 23-03-2019 23:29 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Dit inderdaad en ook met bt verbinding en toestel vergrendeld kun je niet meer een nummer skippen. (zowel niet via start scherm als via bt apparaat) best wel een domper.cliors schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:13:
Heeft iemand een tip om te voorkomen dat Spotify stopt na een tijdje als de schermvergrendeling aanspringt.? Moet dan altijd even 2 keer op het scherm tikken voordat Spotify verder gaat
Ik kan perfect skippen met mijn airpods.Practics schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Dit inderdaad en ook met bt verbinding en toestel vergrendeld kun je niet meer een nummer skippen. (zowel niet via start scherm als via bt apparaat) best wel een domper.
Wel met YouTube music maar dat moet zelfde zijn of Spotify
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
ik heb mijn S10+ 128 GB sinds releasedag, en in AccuBattery zie ik dat de batterijgezondheid al naar 98% gezakt is. "Gebaseerd op 7 laadsessies van 214% (??) en in totaal 8.394 mAh"
Ik laat de accu nooit onder de 20% komen en laad de accu tot 80-90% op.
Gaat die batterijgezondheid dan zo snel naar beneden? En hoe werkt dat qua garantie? Wanneer is je batterijgezondheid dusdanig dat je een garantieclaim kunt indienen voor (kostenloos?) herstel?
Herkennen jullie dit ook?
Ik zou even in dit topic zoeken naar 'AccuBattery'. Staat volgens mij wel wat over hoe je die app je moet "lezen" en de accuraat deze is. Je hoeft je geloof ik totaal geen zorgen te maken.Jos_M schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:17:
Wat mij opvalt sinds een paar dagen is het volgende:
ik heb mijn S10+ 128 GB sinds releasedag, en in AccuBattery zie ik dat de batterijgezondheid al naar 98% gezakt is. "Gebaseerd op 7 laadsessies van 214% (??) en in totaal 8.394 mAh"
Gaat die batterijgezondheid dan zo snel naar beneden? En hoe werkt dat qua garantie? Wanneer is je batterijgezondheid dusdanig dat je een garantieclaim kunt indienen voor (kostenloos?) herstel?
AccuBattery doet een schatting, door wat 'ie meet te vergelijken met de meegegeven mAh-specs, en is zeker in het begin niet zo heel erg accuraat. Garantie ga je sowieso niet krijgen voordat de batterij onder de 80% komt.Jos_M schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:17:
En wat betreft je "Gebaseerd op 7 laadsessies van 214% (??)", mochten die vraagtekens zijn omdat je niet snapt hoe 'ie aan 214% komt: je hebt je telefoon blijkbaar 7 keer laten opladen, en in die 7 oplaadbeurten is er in totaal 214% bijgekomen. Gemiddeld per keer dus zo'n 30%, bijvoorbeeld van 50% naar 80%.
The devil is in the details.
Vertrouw niet de veel op applicaties van derden. Het is normaal dat de capaciteit iets afneemt in het begin. Als je hem normaal gebruikt zit je na 2 jaar op 86%. Een accu is echt op rond de 82%.Jos_M schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:17:
Oh da's wel een domper dat het niet bij je werkt. Spotify draait hier prima, al werkte het skippen en pauzeren via Bluetooth eerst niet. Ik las ergens (volgens mij in dit topic) dat het door de migratie kan komen, een verse installatie van Spotify zou het probleem oplossen. En inderdaadPractics schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Dit inderdaad en ook met bt verbinding en toestel vergrendeld kun je niet meer een nummer skippen. (zowel niet via start scherm als via bt apparaat) best wel een domper.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heeft iemand hier ook last van?
Hoop dat het software is en niet hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door Valinor op 24-03-2019 16:51 ]
Geen enkel probleem hier. Spotify blijft gewoon werken bij een vergrendeld scherm en nummers skippen via bt werkt ook.Practics schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Vandaag voor het eerst vol in de zon op mijn scherm gekeken, toen schrok ik toch wel even! Ik zag zeer duidelijk de FP scan zitten.. Je ziet het vooral met een lichte achtergrond. Zodra ik de schaduw in ga, zie je het niet meer. Heel apart!
Meer mensen deze ervaring gehad?
Groet
Wat ik dan wel weer apart vindt is dat mijn oide s7 edge in 2 jaar tijd meer als 600 keer is opgeladen en het was nog op 93%. Terwijl ik echt niet goed om ging om de kwaliteit van mijn accu te bewaren.DiMacho schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Vertrouw niet de veel op applicaties van derden. Het is normaal dat de capaciteit iets afneemt in het begin. Als je hem normaal gebruikt zit je na 2 jaar op 86%. Een accu is echt op rond de 82%.
Mede-Tweakers ik zit echt met een vervelend probleem op mijn S10+. Het probleem is dat als mijn telefoon in mijn broekzak zit, soms de AOD (always on display) uit zichzelf van staand naar liggend gaat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Het gebeurd heel af en toe binnen een kwartier wel 3 á 4 keer.
En nog een ander ding is dat ik niet begrijp hoe ik in Android 9 mijn Spotify data op mijn sd kaart zet. Laatste keer was dit op Android 7 en ik heb het gevoel dat het is veranderd of niet meer kan
Wat betreft je laatste punt, via de settings van Spotify zelf. Onderaan kan je kiezen welke storage hij moet gebruiken.Emryte schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Wat ik dan wel weer apart vindt is dat mijn oide s7 edge in 2 jaar tijd meer als 600 keer is opgeladen en het was nog op 93%. Terwijl ik echt niet goed om ging om de kwaliteit van mijn accu te bewaren.
Mede-Tweakers ik zit echt met een vervelend probleem op mijn S10+. Het probleem is dat als mijn telefoon in mijn broekzak zit, soms de AOD (always on display) uit zichzelf van staand naar liggend gaat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Het gebeurd heel af en toe binnen een kwartier wel 3 á 4 keer.
En nog een ander ding is dat ik niet begrijp hoe ik in Android 9 mijn Spotify data op mijn sd kaart zet. Laatste keer was dit op Android 7 en ik heb het gevoel dat het is veranderd of niet meer kan
Dat oan zeker, maar na 500+ keer laden kan de accu ook op zijn ookal is de capaciteit nog hoog.Emryte schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Wat ik dan wel weer apart vindt is dat mijn oide s7 edge in 2 jaar tijd meer als 600 keer is opgeladen en het was nog op 93%. Terwijl ik echt niet goed om ging om de kwaliteit van mijn accu te bewaren.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar haal jij binnen 1 kwartier je telefoon meer dan 3 à 4 keer uit je broekzak? Dan kun je hem er wellicht beter gewoon niet in stoppen.Emryte schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Samsung S23 Ultra 256GB
Die kwartier is inclusief dat probleem van dat me scherm aan gaat en omdat mijn AOD altijd op tikken staat gebeurd dat als eerst.wvexeltweakers schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:00:
[...]
Misschien begrijp ik het niet goed, maar haal jij binnen 1 kwartier je telefoon meer dan 3 à 4 keer uit je broekzak? Dan kun je hem er wellicht beter gewoon niet in stoppen.

Als je hem niet constant nodig hebt kan je hem in sluimerstand forceren. Dan is het opgelost.Yellax schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:48:
De sonos app gebruikt wel heel veel batterij. Hebben meerdere mensen hier daar ook last van?
[Afbeelding]
Ik heb night mode aan, auto brightness uit en heb het scherm meestal op 30% brightness, en adaptive battery staat ook aan.
Tja, AccuBattery (Pro)... Sinds 10 maart is de capaciteit van 3.765 mAh (92%...) gestegen naar 3.830 mAh (93%). Ik heb de accu laten testen bij een Vodafone filiaal (volgens mij via Piceasoft software) en de accu scoorde 5/5. Het rapport gaf overigens aan dat de capaciteit op 4.000 mAh lag. Mogelijk staat de waarde verkeerd in de database.Jos_M schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:17:
Aan de andere kant, bij AccuBattery Pro moest ik de capaciteit ook verhogen naar 4.100 omdat de app dit verkeerd aangaf bij ingebruikname. Waar ga je dan waarde aan hechten? Piceasoft heeft waarschijnlijk
licenties met Samsung c.s. AccuBattery is niet officieel ondersteund. Zou natuurlijk ook gewoon 100% zien in AccuBattery. Maar ook een 100% neemt niet weg dat m'n accu vrij snel leeg gaat.
Ik heb gemiddeld ruim 1% battery drain per uur tijdens de nacht. Vind dat best veel. Zelfs bij flightmode en sync uit is het ongeveer 1% per uur. Hopelijk komt er snel 'de lang verwachte update' van Samsung uit die de accuduur gaat verbeteren. Voorlopig vind ik het verbruik tegenvallen van een telefoon met de nieuwste chipset en een accu van 4.100 mAh.
Dat klopt! Piceasoft leest hetzelfde uit als de diagnostiek software van Samsung.wilmundo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:38:
[...]
Piceasoft heeft waarschijnlijk
licenties met Samsung c.s. AccuBattery is niet officieel ondersteund.
https://forum.xda-develop...timisation-guide-t3911988Dennis de Vries schreef op maandag 25 maart 2019 @ 02:16:
Hebben jullie nog tips & tricks om standby wat minder batterij te laten drainen? Ik heb de S10e en de batterijduur is 'wel oké' maar wel wat minder dan mijn Xiaomi Mix 2s.
Ik heb night mode aan, auto brightness uit en heb het scherm meestal op 30% brightness, en adaptive battery staat ook aan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zie die instelling ook niet langer terug. Wel gezien bij de S8+ (voor Android Pie/One?). Als je de camera-app start, zie je links van het beeld (bij mij 2e van boven) de verhouding staan waarin de foto wordt genomen. Ik neem aan dat resolutie wordt aangepast naar het veranderen van de verhouding. Als dit hetzelfde is als bij de S8(+) dan krijg je de hoogste resolutie bij 4:3 verhouding (12 mp bij S8) en lager bij andere verhoudingen (volgens mij 9,7 mp bij 16:9) en nog lager bij full (ca 7,6 mp, net getest met de normale camera van de S10+).G_Dragon schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:10:
De vrouw van mijn vader heeft nu ook de S10 gekocht, afgelopen vrijdag samen met haar de telefoon naar wens ingericht en alles overgezet. Ik mis alleen de resolutie instellingen voor foto's bij de camera, weet iemand misschien hier hoe ik deze kan veranderen zoals je bij de S8 of S9 kan?
Waarschijnlijk is het wijzigen van de resolutie eruit gehaald omdat de 3 camera's niet gelijk in mp (12-12-16 mp).
Resolutie wijzigen is inderdaad het 2e icoontje van rechts.wilmundo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Ik zie die instelling ook niet langer terug. Wel gezien bij de S8+ (voor Android Pie/One?). Als je de camera-app start, zie je links van het beeld (bij mij 2e van boven) de verhouding staan waarin de foto wordt genomen. Ik neem aan dat resolutie wordt aangepast naar het veranderen van de verhouding. Als dit hetzelfde is als bij de S8(+) dan krijg je de hoogste resolutie bij 4:3 verhouding (12 mp bij S8) en lager bij andere verhoudingen (volgens mij 9,7 mp bij 16:9) en nog lager bij full (ca 7,6 mp, net getest met de normale camera van de S10+).
Waarschijnlijk is het wijzigen van de resolutie eruit gehaald omdat de 3 camera's niet gelijk in mp (12-12-16 mp).
Full Landscape: 4032x1908
1:1 Landscape: 3024x3024
16:9 Landscape: 4032x2268
4:3 Landscape: 4032x3024
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
De update is ongeveer 460 mb groot en moet onder andere de Wireless powershare en de camera stabiliteit gaan verbeteren.
(bron: sammobile)
[ Voor 4% gewijzigd door frank.. op 25-03-2019 11:35 ]
Als ik belde ging het scherm aan uit, de proximity was dus van slag. Na het gesprek bleef het scherm nog zwart en moest ik op de powerbutton drukken om het scherm te "unlocken".
Mijn fix en vast van andere, is om de optie "aanraakgevoeligheid" in te schakelen onder de setting display.
Ze blijven wel achter met de update's zo.. had eerder ook een fix verwacht van de vingerprint scanner.frank.. schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:34:
De uitrol van de security patch voor maart is begonnen.
De update is ongeveer 460 mb groot en moet onder andere de Wireless powershare en de camera stabiliteit gaan verbeteren.
(bron: sammobile)
Bijna April, krijgen dus de Maart update.
Ja maakt dat nu echt iets uit??038Robijno schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Ze blijven wel achter met de update's zo.. had eerder ook een fix verwacht van de vingerprint scanner.
Een Samsung kopen vanwege het snelle update beleid?038Robijno schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Ze blijven wel achter met de update's zo.. had eerder ook een fix verwacht van de vingerprint scanner.

Volgens mij doen ze het nu juist voor hun doen prima (update in maand van uitgifte).
En voor veel gebruikers heeft de update meteen na release ook de grootste problemen bij de fp sensor weggenomen.
Misschien niet voor iedereen direct afdoende maar ook dat zal wel verder opgepakt worden.
Hier was de update nog niet beschikbaar op de phone, dus maar even laatste versie Odin aangeslingerd en zelf erop gezet.038Robijno schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:10:
[...]
De call-recorder moet ik nog proberen trouwens .... o ja, en er een sim-kaartje inzetten

Wat anderen ook mogen zeggen, Call-recorder werkt niet serieus naar behoren op de S10.
S10 512GB, Nederlandse versie, ACR geïnstalleerd ( Pro ), de aangepaste versie vanuit de Galaxy-store.
De App neemt gewoon jezelf ( duh ) maar ook de andere kant op, via je eigen microfoon . Nou ja, tracht dat te doen.
Dat betekent dat het geluid van jouw S10-speakertje, 'gehoord moet worden' door jouw eigen microfoon.
Zolang alles doodstil is en je eigen speakertje hard genoeg staat, heb je een redelijke kans dat het redelijk lukt. Bij iedere omstandigheid van wat serieus achtergrond geluid, zal dit harder zijn dan het stemmetje van de andere kant dat door je speakertje weergegeven wordt, Je krijgt dan een niet bruikbare opname van de andere kant.
Het is dus anders dan eerder het werkelijk opnemen van de audio-stream, zoals vroeger het geval en nu nog steeds op bijvoorbeeld de Mi9 !
Opnemen van gesprekken is gewoon legaal in Nederland. Wat mij betreft is Samsung dus knettergek, dat ze hun oren naar Google laten hangen en niet de mogelijkheid net als Xiaomi gewoon open houden, voor landen als Nederland.
Op de Chinese versie werkt het trouwens ook gewoon wel.
Tijd voor Root op dit toestel, want anders blijft ze hier gewoon jaren in de la liggen
Geen idee waarom je gesprekken op zou willen nemen, maar soit: YouTube: How to root and install Magisk on Samsung S10/ S10 Plus?robbvdb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:17:
Tijd voor Root op dit toestel, want anders blijft ze hier gewoon jaren in de la liggen. Want verkopen doen ze ook niet, of je moet een achterlijk lage prijs eraan hangen.
De reden waarom is voor een ieder anders natuurlijk; met 80K aan kilometers in het jaar heb ik wel eens gesprekken waarin je dingen zou moeten noteren bijv. die dan niet gaan bij het rijden. Een opname is dan ideaal om het terug te luisteren.barrymossel schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:34:
[...]
Geen idee waarom je gesprekken op zou willen nemen, maar soit: YouTube: How to root and install Magisk on Samsung S10/ S10 Plus?
Mijn werk maakt ook met regelmaat dat klanten 'beweren' deals, afspraken of toezeggingen te hebben gehad, die onmogelijk zijn. Ze dan het gesprek toesturen en zelf terug laten luisteren is best fijn dan.
Ik ga eens kijken hoe het met de Root gaat i.c.m. opnemen als daar meer duidelijk over is. Liefst zou ik niet rooten, maar dan wordt het toestel voor mij niet echt bruikbaar i.v.m. bovenstaande.
Thnx voor de link
Eh volgens mij is TWRP nog niet uit voor de S10. @robbvdb Zou dit niet zo maar gaan flashen, tenzij je je device wil bricken. Staat niet eens bij voor welke devices dit is. Als ik naar de TWRP pagina ga staat de S10 er niet eens bij.barrymossel schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:34:
[...]
Geen idee waarom je gesprekken op zou willen nemen, maar soit: YouTube: How to root and install Magisk on Samsung S10/ S10 Plus?
Zag bij de comments op de video dit inderdaad al...... Schijnt een poster te zijn die een beetje voor zijn beurt praat daar op YT en waarschijnlijk heeft geprobeerd of het op zijn S6 werkt.Laidback Luc schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:44:
[...]
Eh volgens mij is TWRP nog niet uit voor de S10. @robbvdb Zou dit niet zo maar gaan flashen, tenzij je je device wil bricken. Staat niet eens bij voor welke devices dit is. Als ik naar de TWRP pagina ga staat de S10 er niet eens bij.
We wachten voorlopig nog wel een tijdje hoor, niets aan de hand
Oh, ik heb heel die video niet bekeken. Wist alleen dat John Wu van Magisk het voor elkaar had gekregen de S10+ te rooten. TWRP is ook gelukt te booten. Ging er vanuit dat die video daar over ging. Maar idd, assumption is the mother of all fuckups.Laidback Luc schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:44:
[...]
Eh volgens mij is TWRP nog niet uit voor de S10. @robbvdb Zou dit niet zo maar gaan flashen, tenzij je je device wil bricken. Staat niet eens bij voor welke devices dit is. Als ik naar de TWRP pagina ga staat de S10 er niet eens bij.
In ieder geval wat leesvoer: https://piunikaweb.com/20...on-global-exynos-variant/
https://forum.xda-develop...hp?p=79104848&postcount=3
https://twitter.com/topjohnwu/status/1107841723634536448
Gaat dus niet lang op zich laten wachten.
Kan komen doordat ik gewend raak aan de plek waar en hoe ik m'n duim plaats.
Of het komt door de AI wat volgens Sammobile een mogelijkheid is.
Of het komt door de nieuwe Maart patch update.
Wat het ook mag zijn het werkt bij mij goed net als de gezichtsherkenning trouwens.
Verder is mn accuduur ook gewoon erg goed. Dacht eerst problemen te hebben met 4g drain maar dat blijkt ook geen issue meer te zijn. Waarschijnlijk was het een probleem van 'optillen om te activeren' wat continu in mn broekzak geactiveerd werd.
Het enigste is dat de eerste procenten heel snel gaan maar daarna gaat het langzaam.

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 25 mar 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
· The stability of Camera has been improved
· Improved performance. - Wireless PowerShare
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15672611
Build date Wed, 20 Mar 2019 23:01:12 +0000
Security Patch Level 2019-03-01
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASC8
CSC G975FOXM1ASC8
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
For the love of god...hoe krijg je dat ding in de download mode? Press and hold volume down, bixby and the powerbutton, enige wat dat ding doet is rebooten. Ben maar via de recovery naar de bootloader geboot.robbvdb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:41:
[...]
Hier was de update nog niet beschikbaar op de phone, dus maar even laatste versie Odin aangeslingerd en zelf erop gezet.
edit:
vingerafdrukscanner is enorm verbeterd in deze versie
[ Voor 7% gewijzigd door Huigie op 25-03-2019 20:48 ]
Normaal doe ik enkel manuele update bij grote wijzigingen zoals nieuwe Android versie
Yup, processor gaat netjes in deep sleep.Hakki schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:59:
Iemand met de maart update die kan testen of de deep sleep bug na WhatsApp call opgelost is?
Probeer hem te flashen, maar kom op de 1 of andere manier niet in de bootloader en/of recovery zoals het op de S8 ging. Nieuwe toetsencombo ofzo?henklbr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:36:
[Afbeelding][Afbeelding]
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15672611
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASC8
CSC G975FOXM1ASC8
Details for download with SamFirm: [Afbeelding]
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Hij start nu gewoon normaal op als ik het doe.
cc: @ZorianHuigie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:37:
[...]
For the love of god...hoe krijg je dat ding in de download mode? Press and hold volume down, bixby and the powerbutton, enige wat dat ding doet is rebooten. Ben maar via de recovery naar de bootloader geboot.
edit:
Reboot Phone in Download Mode (1st plug-in USB-cable to your S10+!!!), Power Off device, push Bixby + Volume Down buttons, while pushing them plug-in USB-cable to PC
Gelijk even gepinned, dus toch een andere manier.henklbr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:33:
[...]
cc: @Zorian
Reboot Phone in Download Mode (1st plug-in USB-cable to your S10+!!!), push Bixby + Volume Down buttons, while pushing them plug-in USB-cable to PC
Daar ben ik ook even naar aan het zoeken geweest zegHuigie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:37:
[...]
For the love of god...hoe krijg je dat ding in de download mode? Press and hold volume down, bixby and the powerbutton, enige wat dat ding doet is rebooten. Ben maar via de recovery naar de bootloader geboot.
edit:

Ik heb ook de nodige reboot's voorbij zien komen voordat ik in de download-mode zat
Als je het eenmaal weet is het weer wennen op de Note 8, S9, S8 en S7 die ik hier nog heb liggen
[ Voor 23% gewijzigd door rajackar op 26-03-2019 00:11 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen betreft de fp sensor? Is deze verbeterd?An1mA schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:43:
Ik heb de nieuwe rom met succes geflashed, ben benieuwd of ik de verbeteringen in real life merk, niet alleen het bekend placebo effect na een update.
"Vroeger" met mijn S7 had ik gewoon PHN firmware. Nu dus OXM waar PHN dan inzit.
Maar dat rolt Samsung dan weer wel per land uit? (Aangezien de OTA in NL nog niet beschikbaar is maar blijkbaar elders al wel, volgens Sammobile?)
Samsung heeft sinds de introductie van de S7/Note7 "Multi_CSC" geintroduceerd in verschillende regio's van de wereld.Prosperot schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 06:49:
Hoe werkt het eigenlijk met OXM?
"Vroeger" met mijn S7 had ik gewoon PHN firmware. Nu dus OXM waar PHN dan inzit.
Maar dat rolt Samsung dan weer wel per land uit? (Aangezien de OTA in NL nog niet beschikbaar is maar blijkbaar elders al wel, volgens Sammobile?)
Voorheen hadden de "firmware-files" maar 1 bestand, en sindsdien zijn het er 5 geworden.
Reden: De firmware-engineers hoeven dan niet zo veel firmwares meer "aan te passen" voor de verschillende CSC's (landen)
Dat de firmware niet in 1x naar alle "OXM"-landen wordt uitgerold is:
1. firmware wordt gestuurd naar de operators die eerst hun "go" moeten geven
2. "Test landen": indien geen "grote problemen" -> uitrol
Voordeel van Multi-CSC firmware:
1. Alle CSC's in de Multi-CSC kunnen "zonder problemen" de firmware flashen, zonder verlies van data en configuratie
Dank voor je uitleg. Maar voor via Odin flashen, heb je dus niet die Go nodig en hou je gewoon je PHN settings? Wel gek, maar mooi dat je zo die go kan omzeilen...henklbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:23:
[...]
Dat de firmware niet in 1x naar alle "OXM"-landen wordt uitgerold is:
1. firmware wordt gestuurd naar de operators die eerst hun "go" moeten geven
Yeps: PHN-settings (en voor onze Belgische lezers de "LUX"-settings) blijven behoudenProsperot schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:30:
[...]
Dank voor je uitleg. Maar voor via Odin flashen, heb je dus niet die Go nodig en hou je gewoon je PHN settings? Wel gek, maar mooi dat je zo die go kan omzeilen...
Ik heb inmiddels de OTA update binnen.. dat was een snelle "go"
[ Voor 33% gewijzigd door Prosperot op 26-03-2019 15:11 ]
Ik zou het alleen fijn vinden als die altijd zichtbaar op het scherm was met AOD. Dan raak je altijd het juiste aan en zou ontgrendelen een stukje sneller gaan..
Weet iemand hoe ik bij Nova Launcher het voor elkaar krijg om vanaf het midden naar boven te swipen voor de apps? Nu moet ik van bijna onderaan swipen en dat is erg vervelend.. En kan je geen mapjes maken in de applicatiedock??
[ Voor 34% gewijzigd door Rohit op 26-03-2019 08:52 ]
Omhoog swipen bij de instellingen van nova en dan onder gebaren & invoer.Rohit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:50:
Zo op het eerste gezicht lijkt de FP idd een stuk sneller!
Ik zou het alleen fijn vinden als die altijd zichtbaar op het scherm was met AOD. Dan raak je altijd het juiste aan en zou ontgrendelen een stukje sneller gaan..
Weet iemand hoe ik bij Nova Launcher het voor elkaar krijg om vanaf het midden naar boven te swipen voor de apps? Nu moet ik van bijna onderaan swipen en dat is erg vervelend.. En kan je geen mapjes maken in de applicatiedock??
Voor mapjes gewoon icoontjes van apps op elkaar leggen en dan wordt er vanzelf een map van gemaakt. Soms springt de boel dan weg maar dan het icoontje even van boven naar beneden op het ander icoontje leggen ipv zijwaarts.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 26-03-2019 09:02 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens mij moet je hem dan kopen...l3art schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:01:
[...]
Omhoog swipen bij de instellingen van nova en dan onder gebaren & invoer.
Voor mapjes gewoon icoontjes van apps op elkaar leggen en dan wordt er vanzelf een map van gemaakt. Soms springt de boel dan weg maar dan het icoontje even van boven naar beneden op het ander icoontje leggen ipv zijwaarts.
Dat zou zomaar kunnen. Heb hem zelf al jaren geleden gekocht, dus ik weet niet wat in de gratis versie zit. Maar zeker de moeite waard om hem te kopen.
Ja ik heb hem jaren geleden ooit geprobeerd, toen beviel het mij niet echt.. Nu wou ik het eerst zo proberen om te kijken of het echt wat verbeteringen oplevert m.b.t. accu en performance.. Maar kom wel tegen deze dinge nu al aan.. 5.25 euro is ook niet veel maar dan moet ik wel zeker weten of ik hem ga gebruiken haha..l3art schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:04:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. Heb hem zelf al jaren geleden gekocht, dus ik weet niet wat in de gratis versie zit. Maar zeker de moeite waard om hem te kopen.
Ik geloof niet dat Nova beter met de accu om zal gaan dan de standaard S10 launcher.Rohit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:24:
[...]
Ja ik heb hem jaren geleden ooit geprobeerd, toen beviel het mij niet echt.. Nu wou ik het eerst zo proberen om te kijken of het echt wat verbeteringen oplevert m.b.t. accu en performance.. Maar kom wel tegen deze dinge nu al aan.. 5.25 euro is ook niet veel maar dan moet ik wel zeker weten of ik hem ga gebruiken haha..
Nova is ook nog wel eens in de aanbieding. Maar genoeg zo over Nova launcher denk ik aangezien dit het S10 topic is en niet het Nova launcher topic

Je MOET je vinger er ook echt opleggen en NIET snel tappen, dat is in 99% wat er misgaat bij het gebruik.Huigie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:31:
Verbetering fingerprintsensor was helaas een beetje voorbarig, het is nog net zo irri. Zal het niet hardop zeggen maar de 6T sensor leek wel consequenter....
[ Voor 14% gewijzigd door Jackson6 op 26-03-2019 09:36 ]
Beide werkt bij mij prima trouwens. Wat ik wel gedaan heb om de detectie te verbeteren is dezelfde duim 2 keer inlezen. Zowel tikken als drukken werkt supersnel en foutloos bij mij.Jackson6 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:35:
[...]
Je MOET je vinger er ook echt opleggen en NIET snel tappen, dat is in 99% wat er misgaat bij het gebruik.
Heb nu m'n duim voor en na douchen erin en het maakt geen flikker uit.
Vreemd, die melding heb ik nog nooit gehad, heb je de S10+?Huigie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:38:
Het geeft soms aan dat ik harder moet drukken, als ik nog harder druk dan barst m'n scherm...
Heb nu m'n duim voor en na douchen erin en het maakt geen flikker uit.
Heb ik ook gedaan met duim en wijsvinger, jammer dat je maar 4 fingerprints kan toevoegen.EnigmaNL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:38:
[...]
Beide werkt bij mij prima trouwens. Wat ik wel gedaan heb om de detectie te verbeteren is dezelfde duim 2 keer inlezen. Zowel tikken als drukken werkt supersnel en foutloos bij mij.
[ Voor 37% gewijzigd door Jackson6 op 26-03-2019 09:41 ]
Yup.Jackson6 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:40:
Vreemd, die melding heb ik nog nooit gehad, heb je de S10+?
De firmware-update voor de S10-serie, maart security-patch, is nu ook beschikbaar in NL via SmartSwitch ((nog) niet via FOTA)
Heb hem net via OTA binnengehaald.henklbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:45:
F.Y.I.
De firmware-update voor de S10-serie, maart security-patch, is nu ook beschikbaar in NL via SmartSwitch ((nog) niet via FOTA)
Kent iemand dit probleem en/of een oplossing hiervoor?
Dan denk ik toch dat ik nog even wacht en het zolang doe met mijn S7 Edge
Stond bij mij gewoon klaar hoor op de telefoon, niks voor hoeven te doen.henklbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:45:
F.Y.I.
https://wren.co/join/Devian
Even check: ASC8?Devian schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:54:
[...]
Stond bij mij gewoon klaar hoor op de telefoon, niks voor hoeven te doen.
https://wren.co/join/Devian
Hier niet meer te downloaden via Samfirm. Kreeg hem even in beeld en 5 minuten later toen ik hem wilde downloaden is hij niet meer beschikbaar. Ook via Smartswitch niets. (nederlands toestel PHN)henklbr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:36:
[Afbeelding][Afbeelding]
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15672611
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASC8
CSC G975FOXM1ASC8
Details for download with SamFirm: [Afbeelding]
bericht op Sammobile:
Update: It seems Samsung has pulled the March update for the Galaxy S10 trio. The reason is unknown, but we’re guessing there is some bug that the company doesn’t want affecting devices. Hopefully a fixed update will come out soon for those who have already installed the original update.
[ Voor 9% gewijzigd door frank.. op 26-03-2019 11:38 ]
Ik en mn pa hebben de s8 op dezelfde dag gekocht. Bijna 2j geleden.l3art schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
[...]
Ik geloof niet dat Nova beter met de accu om zal gaan dan de standaard S10 launcher.
Nova is ook nog wel eens in de aanbieding. Maar genoeg zo over Nova launcher denk ik aangezien dit het S10 topic is en niet het Nova launcher topic
Ik ben een intensieve gebruiker met meer foto's, appgebruik enz. Dus heb mn telefoon ook veel opgeladen.
Nu heb ik afgelopen week een battery test gedaan met identieke waardes. Mij. S8 met nova (pa met standard launcher) hield het 3 procent langer uit.
Edit, 3 procent in uur testen.
jazeker, vanmorgen vroeg al binnen hier op de S10 via OTA.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support