Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

nieuws: Phison introduceert controller voor 4TB-opslagsticks met USB 3.2 Gen 2x2
naast de omvang noemt het bedrijf het verbruik een voordeel tegenover externe ssd's met een bridge-chip naar usb: de U18 werkt op 500mA bij lezen.

Naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nieuws: Intel toont Rocket Lake-benchmarks en claimt ipc-verbetering van 14 p...

het is onderstussen 19% volgens mij. Ook in het artikel in de link staat 14 doorstreept en 19 erbij geschreven. En de slides geven ook 19% aan.

In de tekst staat wat uitgelegd over dat 19% uitzonderlijk is, maar dan zie ik niet waar die 14% vandaan komt.

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 12-01-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
nieuws: Carmack: Facebook-log-in blijft bij Oculus en Quest krijgt maandelijk...
“Facebook is extreem serieus over privacy” Dat is echt veel te letterlijk. Wel Nederlands zou zijn: “Facebook neemt privacy extreem serieus.”
“Bij de aankondiging voor de vereiste Facebook-log-in voor de Quest 2 en komende Oculus-headsets, vorig jaar, was er een storm van kritiek.” Ik zou de komma voor “vorig jaar” weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
kluyze schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:30:
nieuws: Intel toont Rocket Lake-benchmarks en claimt ipc-verbetering van 14 p...

het is onderstussen 19% volgens mij. Ook in het artikel in de link staat 14 doorstreept en 19 erbij geschreven. En de slides geven ook 19% aan.

In de tekst staat wat uitgelegd over dat 19% uitzonderlijk is, maar dan zie ik niet waar die 14% vandaan komt.
Doorgegeven aan de auteur.

Verder zijn de fouten verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 13:37
kluyze schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:30:

14 procent komt uit de videopresentatie: YouTube: CES 2021: Intel News Conference – Gregory Bryant: Do More with the P...

Ik zie die aanpassing van Intel, maar daar staat ook geen verdere uitleg bij wat die 14 procent dan wel is. In het artikel staat de 19 procent al genoemd met uitleg, dus ik laat het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nieuws: AMD brengt ook Ryzen 5000U-processors met Zen 2-cores uit

Eerste alinea:
Niet alle Ryzen 5000U-laptopprocessors maken gebruik van Zen 2-cores. Drie van de vijf modellen in de nieuwe line-up gebruiken nog Zen 2-cores, waarmee het om rebrands van Ryzen 4000U-processors lijkt te gaan.
Die eerste 'Zen 2-cores' zal waarschijnlijk Zen 3-cores moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Inhoudleijke in plaats van inhoudelijke in
nieuws: Bethesda werkt aan Indiana Jones-game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartsen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00
nieuws: Bethesda werkt aan Indiana Jones-game

Inhoudleijke details over de Indiana Jones-game zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
reviews: HP Reverb G2 VR-headset - Het scherpste beeld past niet iedereen
Toch is het draagcomfort van de HP headset beter.
HP headset → HP-headset

Dat betekent overigens niet dat de resolutie het oplossend vermogen van het menselijk oog benadert.
het oplossend vermogen → het oplossende vermogen
De faceplate van de Reverb G2 houdt toch al een flinke afstand tot de lenzen.
houdt → heeft
Ook het op- en afzetten van de bril gaan een stuk makkelijker dan wanneer je gebruikmaakt van een losse headset of in-ears.
het op- en afzetten van de bril gaan → het op- en afzetten van de bril gaat (niet per se fout, maar een enkelvoud lijkt mij hier logischer; zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/tekst/8#2, in het bijzonder het deel onder de kop Samentrekking van een woorddeel of woord, want in deze zin is 'het' samengetrokken)

Komt de Reverb G2 in de buurt van het oplossend vermogen van het menselijk oog?
het oplossend vermogen → het oplossende vermogen
Komt de Reverb G2 in de buurt van het oplossend vermogen van het menselijk oog?
het menselijk oog → het menselijke oog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:15

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij. Wederom bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Oeps, eentje vergeten…

Dat betekent overigens niet dat de resolutie het oplossende vermogen van het menselijk oog benadert.
het menselijk oog → het menselijke oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Excuus, die was bewust. Naar mijn idee is 'het menselijk oog' niet (per se) fout :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

https://tweakers.net/nieu...rtprijs-van-699-euro.html

3e alinea 1e zin:
Beide laptops krijgen een 15,6"-scherm met een full-hd-resolutie en 16:9-vehrouding
Moet zijn verhouding

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Excuus, die was bewust. Naar mijn idee is 'het menselijk oog' niet (per se) fout :)
Nee, ik bedoelde: "Oeps, ik ben er eentje vergeten". De situatie is nu dat op de ene pagina 'het menselijk oog' staat: reviews: HP Reverb G2 VR-headset - Het scherpste beeld past niet iedereen

… en op de andere pagina 'het menselijke oog', want daar heb je mijn suggestie wel overgenomen: reviews: HP Reverb G2 VR-headset - Het scherpste beeld past niet iedereen.

En Wikipedia als referentie, niet voor kennis maar voor de juiste schrijfwijze van woorden? Ik vraag het me af, want ik zie vaak zat taalfouten in Wikipedia-artikelen…

Als ik kijk op https://taaladvies.net/ta...glijk_naamwoord_algemeen/ (dan gebruik je tenminste een autoriteit op taalgebied), dan zou je mogelijk artikel 3.1 of 3.3 kunnen toepassen om 'het menselijk oog' te schrijven; aan jou de keus. Ik zou wel consequent blijven, als ik jou was, en òf voor het ene, òf voor het andere te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door richy3908 op 12-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Carmack: Facebook-log-in blijft bij Oculus en Quest krijgt maandelijk...
Carmack: Facebook-log-in blijft bij Oculus en Quest krijgt maandelijks updates
Volgens John Carmack, technisch topman van Oculus, is de verplichte Facebook-log-in een blijvertje voor gebruik van Oculus-headsets, ondanks de kritiek op deze eis.
Daar staat bijvoorbeeld het voorstel dat Oculus de verplichte Facebook-log-in schrapt voor de VR-bril.
"Facebook-log-in gaat niet weg.
Bij de aankondiging voor de vereiste Facebook-log-in voor de Quest 2 en komende Oculus-headsets vorig jaar was er een storm van kritiek.
Facebook-log-in → Facebook-login (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=login; 'login' is een uitzondering op uitzonderingsregel 12.B, lid d)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
richy3908 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:26:
[...]

… en op de andere pagina 'het menselijke oog', want daar heb je mijn suggestie wel overgenomen: reviews: HP Reverb G2 VR-headset - Het scherpste beeld past niet iedereen.
Check, excuus. Ik heb die eerste uit automatisme overgenomen. Dat was niet de bedoeling.

Het Wikipedia-artikel was zeker niet als 'referentie' voor mijn beslissing bedoeld, maar puur ter illustratie. Dat is de schrijfwijze die ik het meest tegenkom, waarbij Wikipedia als eerste naar voren kwam tijdens een snelle zoekopdracht. Daar stond die beslissing uiteraard los van.

In eerdere artikelen houden we ook 'het menselijk oog' aan. Maar zoals je zelf al aangeeft: de Taalunie geeft aan dat het beide mag. Ik hou het bij 'menselijk oog' :)

De rest is ook verbeterd, bedankt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42

timovd

Voorsprong door techniek

nieuws: YouTube verwijdert video van kanaal Donald Trump en schakelt comments...
Eerste zin:
YouTube heeft een recente video op het kanaal van Donald Trump verwijdert --> verwijderd

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fabfabfab
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:21
nieuws: YouTube verwijdert video van kanaal Donald Trump en schakelt comments...

YouTube heeft een recente video op het kanaal van Donald Trump verwijdert vanwege een overtreding van het beleid van het videoplatform. De president kan nu een week lang geen nieuwe video's plaatsen. Ook heeft YouTube het plaatsen van comments uitgeschakeld.

DT-fout in de eerste alinea, "verwijdert" is met een D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:34

P_Tingen

omdat het KAN

Sociaal medium Parler is helemaal offline omdat techbbedrijven de banden met dit platform verbraken.
techbbedrijven -> techbedrijven

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Google publiceert details over geavanceerde hack met vier zerodays
Daarbij werd er gedetailleerde informatie naar de command-and-cointrolservers gestuurd als er errors voorkwamen bij het uitvoeren van de malware.
cointrolservers → controlservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnvogel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 14:14
YouTube heeft een recente video op het kanaal van Donald Trump verwijdert
vewijdert -> verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door merijnvogel op 13-01-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@Xtuv
nieuws: Capcoms Pragmata komt pas in 2023 uit en Project Athia van Square Eni...
dat die games respectievelijk in de tweede en eerste helft van dit jaar verschijnen
Dat moet precies andersom ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabfabfab
Telegrambaas Pavel Durov schrijft in een Telegrambericht dat de dienst in de eerste week van januari de 500 miljoen passeerde en daarna opnieuw hard groeide. Aanzienlijk sneller dan vorig jaar, toen gemiddeld 1,5 miljoen nieuwe gebruikers zich per dag aanmeldde voor de dienst. Er zijn vaker pieken van nieuwe gebruikers geweest, maar 'deze keer is het anders', zegt hij.

aanmelddeN (n ontbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 13:31
Nieuws: Curiosity rijdt 3000 sols op Mars en NASA verlengt missie Marslander Insight
6e alinea
Curiosity al al veel langer actief dan oorspronkelijk was gepland...
Curiosity is al veel langer actief dan oorspronkelijk was gepland

7e alinea
Zo had InSight eerder moeite om sonde die de temperatuur van de bodem moest meten, in de bodem te boren.
'de' en een komma toevoegen achter sonde
Zo had InSight eerder moeite om de sonde, die de temperatuur van de bodem moest meten, in de bodem te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
FortezzA_64 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:51:
Nieuws: Curiosity rijdt 3000 sols op Mars en NASA verlengt missie Marslander Insight
6e alinea

[...]

'de' en een komma toevoegen achter sonde
Zo had InSight eerder moeite om de sonde, die de temperatuur van de bodem moest meten, in de bodem te boren.
De komma achter 'sonde' laten we weg. Wat volgt, is een beperkende bijzin.

De andere suggesties zijn overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Hackers zetten gestolen EMA-documenten over coronavaccin online
In een update op haar website meldt het Europees geneesmiddelenbureau dat onderzoek naar de cyberaanval in december uitgewezen heeft dat enkele gestolen documenten die betrekking hebben tot medicatie en vaccins tegen het coronavirus van derden, online verschenen zijn.
die betrekking hebben tot → die betrekking hebben op (of anders 'met betrekking tot'; zie ook https://www.woorden.org/woord/betrekking)
Op 31 december ontdekte de website dat vermeende gestolen EMA-data online verschenen op verschillende hackerfora.
verschenen → verscheen (de Tweakers-redactie heeft ervoor gekozen om 'data' als enkelvoud te beschouwen)
Bronnen zeggen tegen BleepingComputer dat in ieder geval email screenshots, EMA-peer review commentaar, Word-documenten, pdf's en PowerPoint-presentaties gelekt zijn.
email screenshots → e-mailscreenshots (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=e-mail)
Bronnen zeggen tegen BleepingComputer dat in ieder geval email screenshots, EMA-peer review commentaar, Word-documenten, pdf's en PowerPoint-presentaties gelekt zijn.
EMA-peer review commentaar → EMA-peer review-commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: TikTok vernieuwt privacyvoorwaarden voor tieners en maakt accounts privé
Ook kunnen gebruikers geen duet of stitch-video meer maken, waarbij gebruikers samen zingen of reageren op een TikTok-video met de originele video ernaast, met TikToks van gebruikers onder de 16.
duet of stitch-video → Duet- of Stitch-video
Voor 16- en 17-jarigen staat Duet en Stitch nu standaard op Friends-only ingesteld.
staat Duet en Stitch → staan Duet en Stitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Persoonlijke map in Ubuntu wordt standaard onleesbaar voor nieuwe acc...

Eerste alinea uit de lopende tekst:
het standaard world-readable maken van nieuwe accounts niet langer actueel is
Aangezien andere distros het nog wel doen, is het m.i. gewoon actueel. Maar of het van deze tijd is, dat is natuurlijk de vraag.
het standaard world-readable maken van nieuwe accounts niet meer van deze tijd is
Verder fijn dat in dit artikel met cursief gewerkt wordt, dat leest prettig bij een schreefloos lettertype op een lichte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
geek: Samsung-robotstofzuiger met 'beveiligingscamera' kan objecten omzeilen ...
Het apparaat bevat een camera zodat gebruiker vanaf afstand kunnen kijken wat er in huis gebeurt.
gebruiker → gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Geschiedenis en onderzoek leert: deplatformen van extreme communitie...
De geschiedenis én wetenschappelijk onderzoek leert dat dat 'deplatformen' werkt - in ieder geval voor de platformen waar accounts verbannen worden.
leert → leren (want 'De geschiedenis én wetenschappelijk onderzoek' is onderwerp en meervoud)
Er is veel te doen om de aanpak van techbedrijven over Trump.
de aanpak van techbedrijven over Trump → de aanpak door techbedrijven van Trump
Wat vooral opvalt is dat de 'vluchtelingen' van de geblokkeerde subreddits niet zomaar naar andere platformen verplaatsten.
niet zomaar naar andere platformen verplaatsten → zich niet zomaar naar andere platformen verplaatsten
Aan de ene kant, zeggen de onderzoekers, omdat ze snel door Reddit gebanned werden, maar aan de andere kant was het ook omdat er simpelweg niet genoeg momentum kwam voor de subreddits om organisch te groeien.
gebanned → geband (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=bannen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, @TijsZonderH)
Hij deed vorig jaar onderzoek naar deplatforming, waarbij hij vooral keek naar 'internet celebrities'; extreme, anti-establishment figuren met een grote aanhang die onlangs door Facebook, Twitter en YouTube zijn verwijderd.
anti-establishment figuren → anti-establishmentfiguren
Hij noemt Alex Jones, Milo Yiannopoulos en Laura Loomer als voorbeelden, nadat zij in de zomer van 2019 werden gebanned van Facebook.
gebanned → geband (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=bannen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, @TijsZonderH)
We moeten maar zien welk platform dat aan kan.
aan kan → aankan (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=aankunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
Geachte Redactie

dat leidt soms gespannen situaties.

+= tot
want Trump regeert nogal eens per 280 tekens en dat leidt soms gespannen situaties.
hmmm doe eigenlijk de hele zin maar even opnieuw :-)

[ Voor 48% gewijzigd door increddibelly op 14-01-2021 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De fouten zijn verbeterd. Dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xChOasx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-08 09:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabfabfab
nieuws: Signal meldt grote stijging aantal downloads op Android

De versleutelde chat-app wint hoogstwaarschijnlijk aan populariteit vanwege veranderende voorwaarden van de concurrerende dienst WhatsApp. Dat paste eerder deze maand zijn voorwaarden aan. Met de nieuwe voorwaarden kan moederbedrijf Facebook meer data van WhatsApp-gebruikers kan gebruiken, al verandert er voor Europeanen weinig.

("kan" te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

nieuws: LG's 31,5"-oledmonitor heeft geprint rgb-paneel van Joled

Links naast het 1e plaatje
...maar dat blijkt nu het Japanse Joledte zijn.
Joledte -> Joled te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nieuws: LG's 31,5"-oledmonitor heeft geprint rgb-paneel van Joled
Het scherm krijgt een DisplayHDR 400 True Black-label, wat betekent dat de maximale piekhelderheid in ieder geval niet boven de 400cd/m² uitkomt.
onder

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: Signify brengt Hue-module uit die in muurschakelaars kan worden gemon...
De module past in de muur achter een schakelaar, zodat de schakelaar permanent stroom krijgt
De lamp krijgt permanent stroom, niet de schakelaar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
nieuws: Elite Dangerous: release Odyssey wordt uitgesteld tot later dit jaar

In de titel lijkt het alsof "Elite Dangerous" de titel van de ontwikkelaar is. Een betere titel is:
Frontier: release Odyssey wordt uitgesteld tot later dit jaar

of

Elite Dangerous: Odyssey wordt uitgesteld tot later dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 02-10 13:40
....die vorig maand uitkwam.
vorige

Laatste zin van artikel: nieuws: Elite Dangerous: release Odyssey wordt uitgesteld tot later dit jaar

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

nieuws: Samsung toont laptopscherm met oledpaneel en camera achter display

(zie titel) Er zit geen oledpaneel achter het display.

Zoiets zou beter zijn:
Samsung toont oled laptopscherm met camera achter het scherm

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
DukeBox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:23:
nieuws: Samsung toont laptopscherm met oledpaneel en camera achter display

(zie titel) Er zit geen oledpaneel achter het display.

Zoiets zou beter zijn:

[...]
Ik denk niet dat de huidige titel tot veel misverstand leidt.

Verder zijn de nodige correcties doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Delpozo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:25:
Ik denk niet dat de huidige titel tot veel misverstand leidt.
Ik dacht eerst dat het om een soort microLED achtige oplossing was, dus (witte) OLED's achter een LCD.
Dus voor mij was het wel verwarrend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Nou, vooruit dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nieuws: Samsung brengt Galaxy S21, S21+ en S21 Ultra eind januari uit vanaf 8...
Samsung zegt dat de soc in de S21-toestellen gebruikmaakt van cores op 2,9GHz, 2m8GHz en 2,2GHz.
2,8Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azziz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 13:29
reviews: Samsung Galaxy S21-serie - Downgrades, maar wel goedkoper

in de spec/prijs overzicht is de S21+ 128gb 1249 eur maar dat is de prijs van de Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
azziz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:24:
reviews: Samsung Galaxy S21-serie - Downgrades, maar wel goedkoper

in de spec/prijs overzicht is de S21+ 128gb 1249 eur maar dat is de prijs van de Ultra
Gecorrigeerd!

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 09:36
"Twee bronnen geven aan dat de Chinese fabrikant werkt al een tijdje aan lidartechnologie en camera's"
in:
nieuws: 'DJI roept team in het leven voor het ontwikkelen van zelfrijdende au...
Lijkt mij dat dit :"Twee bronnen geven aan dat de Chinese fabrikant al een tijdje werkt aan lidartechnologie en camera's" moet worden ;)

En:
"Hoe duur het abonnement per maand gaat kosten wil Löring nog niet zeggen " in: nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegank...

Zijn jullie bezig met het testen van door AI geschreven stukken?

A.k.a. basjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirRosencrantz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-03 09:07

SirRosencrantz

Steam Deck-user

zuigzoen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:45:
"Twee bronnen geven aan dat de Chinese fabrikant werkt al een tijdje aan lidartechnologie en camera's"
in:
nieuws: 'DJI roept team in het leven voor het ontwikkelen van zelfrijdende au...
Lijkt mij dat dit :"Twee bronnen geven aan dat de Chinese fabrikant al een tijdje werkt aan lidartechnologie en camera's" moet worden ;)

En:
"Hoe duur het abonnement per maand gaat kosten wil Löring nog niet zeggen " in: nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegank...
Zijn jullie bezig met het testen van door AI geschreven stukken?
Scherp, ik heb het gecorrigeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door SirRosencrantz op 14-01-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:36
nieuws: Samsung geeft Galaxy Buds Pro noisecancelling en prijs van 229 euro

"Wat het ontwerp en de vorm betreft lijken de Galaxy Buds Pro een soort kruising tussen de Galaxy Buds Pro en de Galaxy Buds Live te zijn, ook al betreft het een geheel nieuw ontwerp."

De "Galaxy Buds Pro" worden met zichzelf vergeleken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat het ontwerp en de vorm betreft lijken de Galaxy Buds Pro een soort kruising tussen de Galaxy Buds Pro en de Galaxy Buds Live te zijn

Dit zou denk ik de galaxy buds, of galaxy buds + moeten zijn. Dat het een kruising met zichzelf is lijkt mij vanzelfsprekend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jqmons
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 12:39
“ Samsung geeft Galaxy Buds Pro noisecancelling en prijs van 229 euro” Samsung geeft wie? “een prijs” misschien?

[ Voor 46% gewijzigd door jqmons op 14-01-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20

Hayte

Nieuwsredacteur
Ché Mig schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:34:

"Wat het ontwerp en de vorm betreft lijken de Galaxy Buds Pro een soort kruising tussen de Galaxy Buds Pro en de Galaxy Buds Live te zijn, ook al betreft het een geheel nieuw ontwerp."

Ik vermoed dat hier de Galaxy Buds+ werden bedoeld, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet dus @Koekiemonsterr taggen ;).
jqmons schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:51:
“ Samsung geeft Galaxy Buds Pro noisecancelling en prijs van 229 euro” Samsung geeft wie? “een prijs” misschien?

'Samsung geeft apparaat-x functie-y en prijs van 229 euro' is wat mij betreft niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ché Mig schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:34:

Fixt. Pro, Plus, wat is het verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Oracles softwaretopman Wim Coekaerts: Linux is mijn hobby
Er werden slechts 50.000 New Internet Computers, kortweg NICs, a 199 dollar verkocht, waar Oracle op 5 miljoen stuks had gehoopt.
a → à
De relatie met Red Hat is toen de mist in gegaan.
De → "De
Het probleem dat wij zagen was dat ze naar ons kwamen en zeiden 'We zijn naar Linux gegaan en hebben x86-systemen gekocht, maar het werkt niet goed. We zullen terug naar Windows moeten.'
zeiden 'We zijn naar Linux gegaan en hebben x86-systemen gekocht, maar het werkt niet goed. We zullen terug naar Windows moeten.' → zeiden: 'We zijn naar Linux gegaan en hebben x86-systemen gekocht, maar het werkt niet goed. We zullen terug naar Windows moeten.'
We concurreren niet met Linux, we concurreren met Microsoft en IBM, en met REHL, SUSE en Ubuntu.
REHL → RHEL (want de afkorting staat voor Red Hat Enterprise Linux)
Of je nu REHL draait of Oracle Linux, dat maakte niet uit.
REHL → RHEL
De reden dat Oracle Linux in oktober 2006 startte was dat je REHL niet gratis kon downloaden, je moest klant zijn als je de binaries wilde binnenhalen.
REHL → RHEL
We moesten een distributie maken om klanten iets te geven die geen REHL-abonnement hadden.
REHL-abonnement → RHEL-abonnement
Zeker de grote firma’s willen nog steeds on premise software draaien in hun eigen datacenters.
datacenters. → datacenters."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Alles verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16

Santford

FP PowerMod
Nieuws: President Trump zet Xiaomi op zwarte lijst van 'Chinese militaire bedrijven'

Eerste zin van de derde alinea:
De plaatsing op deze lijst lijkt op zichzelf niet nog direct gevolgen met zich mee te brengen, [...]
niet nog -> nog niet of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maselbe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2021
nieuws: Release Elite Dangerous: Odyssey wordt uitgesteld tot later dit jaar

Dat zal nu ergens in het begin van de lente zijn, iets later dan oorspronkelijk gepland. (woordje zijn ontbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet originele camer...
In het artikel:
Die hinderen de werking niet,
In de bijgevoegde tabel:
Werkt nauwelijks
@arnoudwokke een van de twee uitspraken is een blunder.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 15-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
@fsfikke 'is een blunder' nou nou.... Dat niet hinderen van de werking slaat op de huidige meldingen voor scherm en accu, niet op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

arnoudwokke schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:39:
@fsfikke 'is een blunder' nou nou.... Dat niet hinderen van de werking slaat op de huidige meldingen voor scherm en accu, niet op de camera.
Waarop is de uitspraak "werkt nauwelijks" dan gebaseerd? In een van de bronnen staat:
The message will probably not interfere with how the camera works, although non-genuine components don’t have the same quality as the original Apple hardware.
Daarbij is het een beetje een vage uitspraak "werkt nauwelijks", dit komt ook in je artikel nergens terug. Lijkt me wel het vermelden waard dan als het geen foutje was?

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 15-01-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Daarbij is het een beetje een vage uitspraak "werkt nauwelijks", dit komt ook in je artikel nergens terug. Lijkt me wel het vermelden waard dan als het geen foutje was?
Dat is in november uitgebreid aan bod gekomen in een aantal artikelen op de frontpage, maar idd: goed idee om dat erbij te zetten. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 15:19
Hoog mierenneukgehalte:

nieuws: Samsung brengt Galaxy S21, S21+ en S21 Ultra eind januari uit vanaf 8...

In de tabel met specificaties staan er bij de kloksnelheid aan de linkerkant komma's en aan de rechterkant punten bij de decimalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirRosencrantz

SirRosencrantz

Steam Deck-user

Ook mierenneuken houdt ons scherp. Bijgewerkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Vlaamse zonnepaneeleigenaren verliezen recht op terugdraaiende meter
Het Grondwettelijk Hof stelt dat de voordelen van zo'n terugdraaiende meter niet door de Vlaamse regering mochten worden gemaakt.
Misschien kan deze zin opnieuw geformuleerd worden? Ik heb nl. geen idee wat 'voordelen maken' betekent.
Het Hof zegt dat de regeling niet met terugwerkende kracht in gaat en dat eigenaren dus in het verleden behaalde voordelen niet hoeven terug te betalen.
in gaat → ingaat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ingaan)
Ook kunnen eigenaren met een analoge meter voorlopig nog steeds daarvan gebruik maken, maar dat is niet lang meer.
gebruik maken → gebruikmaken (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Samsung: laders zullen geleidelijk uit telefoondoosjes verdwijnen
Samsung wil met het verwijderden van de lader en oortjes uit de doos duurzame consumptieproblemen aanpakken, meldt de fabrikant.
verwijderden → verwijderen
Door ze weg te laden kan het doosje kleiner zijn en neemt dus minder ruimte in bij transport, terwijl er minder laders en oortjes onnodig e-waste worden.
laden → laten
In de doos zit alleen nog een USB-C naar-USB-C-kabel.
USB-C naar-USB-C-kabel → USB-C-naar-USB-C-kabel
Veel Samsung-laders van afgelopen jaren hebben een USB-A-aansluiting en werken dus niet
niet → niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirRosencrantz

SirRosencrantz

Steam Deck-user

richy3908 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:31:
nieuws: Vlaamse zonnepaneeleigenaren verliezen recht op terugdraaiende meter

[...]

Misschien kan deze zin opnieuw geformuleerd worden? Ik heb nl. geen idee wat 'voordelen maken' betekent.
Rest is bijgewerkt, hier kijkt Tijs nog even naar. Bedankt voor je wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
nieuws: Synology brengt RS1221+ serverrack uit met acht bays
2e alinea eerste zin
Volgens Synology is het apparaat daarmee zo'n 3,6 sneller dan het vorige model.
3,6 wat? ;)

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 09:36
in: Synology brengt RS1221+ serverrack uit met acht bays
De schijven hebben een verbruik van respectievelijk 49,89W en 61,94W actief zijn, en 22,64W en 29,98W in

dat zal iets moeten worden als: De rackstations hebben ... van xx Watt als ze actief zijn denk ik.

Oh en als we toch bezig zijn:
"Aan de achterkant zitten vier ethernetpoorten en twee USB 3.0-poorten, en een e-sataslot." moet worden:
"Aan de achterkant zitten vier ethernetpoorten, twee USB 3.0-poorten en een e-sataslot."
;)

[ Voor 22% gewijzigd door zuigzoen op 15-01-2021 15:03 . Reden: typo en aanvulling ]

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jqmons
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 12:39
Hayte schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik vermoed dat hier de Galaxy Buds+ werden bedoeld, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet dus @Koekiemonsterr taggen ;).

[...]

'Samsung geeft apparaat-x functie-y en prijs van 229 euro' is wat mij betreft niet fout.
Je geeft iets 'een prijs'. Het is niet fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
nieuws: Synology brengt RS1221+ serverrack uit met acht bays

Titel: serverrack is iets volledig anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Een en ander verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nieuws: Caiway verhoogt tarieven na onaangekondigde snelheidsverhoging
De prijsstijgingen liggen tussen de twee en vijf euro.
...
Internet en Televisie Giga Snel 600/600Mbit/s 1000/1000Mbit/s € 73,50 € 79,-
Afgerond 5 euro dan...

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 22:51
Maar deze nog niet:
Daarvoor kwam ik even naar dit topic.. ;)

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: FCC-keuring toont nieuwe versie Spotify Car Thing
Het is ook niet direct duidelijke welke informatie Spotify hoopt te vergaren.
duidelijke → duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: GitLab en IBM gaan samenwerken met gedeeld platform voor DevOps-teams
GitLab wordt opgenomen in het het cloud- en AI-platform van IBM, waardoor zij toegang krijgen tot GitLab-tools voor het ontwikkelen van cloudapplicaties.
Een 'het' weggestreept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Home Assistant Core 2021.1.3
Deze uitgave bevat een extra bescherming tegen het lekken van privacy gevoelige informatie van custom integrations.
privacy gevoelige → privacygevoelige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nieuws: Microsoft komt met patch voor bug waardoor harde schijf onleesbaar wo...
De bug wordt kan geactiveerd worden door een .url-snelkoppeling

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft komt met patch voor bug waardoor harde schijf onleesbaar wo...
Een bug in Windows 10 zorgt ervoor dat een NTFS-schijf beschadigd wordt met een eenvoudig commando, die ook kan worden uitgevoerd op een account zonder adminrechten.
commando, die → commando, dat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=commando)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
nieuws: Slimbook kondigt Linux-laptop aan met AMD Ryzen 7 en Nvidia RTX 3070, derde alinia.

"De opslag is standaard een nvme-ssd van 500GB, maar kan worden uitgebreid met een tweede M.2-slot."

Nu klinkt het alsof er een extra M.2 slot aan het moederbord toegevoegd kan worden op de een of andere manier, terwijl ik aanneem dat bedoeld wordt dat het moederbord twee van die sloten heeft, en dat een extra SSD tegen meerprijs ingebouwd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Xiaomi ontkent Chinees militair bedrijf te zijn
Door de plaatsing op die lijst kan Huawei geen smartphones meer met Google-diensten leveren, een stap waardoor het marktaandeel van Huawei in Europa afgelopen anderhalf jaar is volgens IDC gehalveerd.
is volgens IDC gehalveerd → volgens IDC is gehalveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woefdramcx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2022

"...eenvoudig commando, die ook kan worden uitgevoerd..." -> "dat kan worden uitgevoerd"

Commando is onzijdig, dus "dat", niet "die".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16

Santford

FP PowerMod
nieuws: FCC-keuring toont nieuwe versie Spotify Car Thing

In de laatste alinea:
Het is ook niet direct duidelijke welke informatie Spotify hoopt te vergaren.
duidelijke -> duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 13:27
https://tweakers.net/

Onder de kop:
CES 2021 is in volle gang
Foutje:
tot de mooiste televises

[ Voor 6% gewijzigd door Whatts op 16-01-2021 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
https://tweakers.net/revi...nabewerking-tot-slot.html
Bij overzicht bronnen staan de bronnen vermeld.
De links onder "Extra" en "Fusion 360 en andere tutorials" zijn bijna allemaal verkeerd.
(bijv. YouTube: YouTube wijst naar https://gcode.ws/)
Graag even nakijken

[ Voor 15% gewijzigd door wlang op 16-01-2021 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
.oisyn in 'nieuws: Microsoft komt met patch voor bug waardoor harde schijf on...

Tezamen met het gebrek aan inhoudelijke informatie over de aard van de bug heeft het hele artikel een behoorlijk Beginnersweb-gevoel en een beetje Tweakers onwaardig imho...

zelfs chkdsk is vaut geschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nieuws: Bungie sluit oude Halo-database met gamestatistieken
Voor veel fans was de website en tijdscapsule
een

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 14:14
https://tweakers.net/nieu...21-nieuws-op-een-rij.html
Nieuws: Vuzix toont bril met microledschermpjes voor weergeven smartphonemeldingen
Link klopt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Zo te zien kan ik deze helaas niet aanpassen, ik speel het door :)

De rest is verbeterd, bedankt wederom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Het belangrijkste CES 2021-nieuws op een rij
Het bedrijf claimt dat de monitor de volledige sRGB-kleurruimte kan tonen en vanuit de fabriek is gecalibreerd.
gecalibreerd → gekalibreerd (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=kalibreren)
Linksys komt met een een Wi-Fi 6E-meshrouter, terwijl Netgear een reguliere Nighthawk-router met ondersteuning voor deze standaard aankondigt.
Een 'een' weggestreept.
Verder tonen verschillende fabrikanten schoonmaakrobots, waaronder verschillende 'slimme mondkapjes'.
Het kan aan mij liggen, maar om 'slimme' mondkapjes te scharen onder de noemer 'schoonmaakrobots'… Ik krijg dan visioenen van een mondkapje dat met een borstel je mond afveegt o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Foutjes zijn verbeterd, bedankt wederom richy!
richy3908 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:29:
nieuws: Het belangrijkste CES 2021-nieuws op een rij

Het kan aan mij liggen, maar om 'slimme' mondkapjes te scharen onder de noemer 'schoonmaakrobots'… Ik krijg dan visioenen van een mondkapje dat met een borstel je mond afveegt o.i.d.
Dit ligt zeker niet aan jou; ik deel het op en benoem de 'slimme' mondkapjes bij dezen onder 'covid-gadgets' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

downloads: Pi-hole Core 5.2.3
Gaat om versie 5.2.3, changelog is (volgens bovenschrift, niet gecheckt) van 5.2.2

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nieuws: Microsoft komt met patch voor bug die NTFS-schijven onleesbaar maakt
maar ook bij het openen van een een zip-bestand.
nieuws: CD Projekt-insiders: te grote ambitie en haast plaagden ontwikkeling ...
onderdeel van een grote verandering koerswijziging

[ Voor 40% gewijzigd door Tsunami op 17-01-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:23
Fixed, danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Hanzehogeschool Groningen maakt melding van datalek bij tentamensurve...
die daarme het studentenstatuut overtrad.
daarme -> daarmee
Naast het informeren van de Autoriteit Persoonsgevens gaat de Hanzehogeschool studenten nadrukkelijker wijzen
Persoonsgevens -> Persoonsgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43
Pagina: 1 ... 95 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.