reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...Emirates maakt in een Boeing 777 al gebruik van virtuele ramen voor de eerste klas zitplaatsen.
eerste klas zitplaatsen → eersteklaszitplaatsen (staat niet in het GB, maar analoog aan
eersteklascoupé)
Dat betekent dat een vliegtuig moet worden uitgerust veel kleine elektromotoren, al dan niet in serie achter elkaar met dezelfde draaias.
uitgerust veel → uitgerust met veel
De Lilium heeft twee vleugels waarin in totaal 36 verschillende elektromotoren zijn verwerkt.
Een 'verschillende' weggestreept, want als ik op het plaatje kijk, zien ze er precies hetzelfde uit. Mogelijk zijn ze technisch verschillend, dat zou kunnen…
reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...Bovendien zijn lithium-lucht-accu's voorlopig toekomstpraat en nog lang niet rijp voor productie.
lithium-lucht-accu's → lithium-luchtaccu's (analoog aan 'lithium-ionaccu's')
reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...Op basis van de huidige vormgeving van vliegtuigen zou het logischer zijn om waterstof onder de vleugels op te slaan in auxiliary fuel tanks, oftewel losse modules. Of door de vleugels van vliegtuigen drastisch te vergroten en ook in de romp wat ruimte op te offeren voor gastanks.
modules. Of → modules, of (anders is de tweede zin een ellips en met een komma gewoon een bijzin)
reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...De Israëlische start-up Eviation heeft een negenpersoons-elektrisch vliegtuig in ontwikkeling, waarvan in juni 2019 een prototype getoond werd.
negenpersoons-elektrisch vliegtuig → negenpersoons elektrisch vliegtuig
Het geluidsniveau is maximaal 60dBa.
60dBa → 60dBA (zie ook
Wikipedia: dB(A))
Een productiemodel is nog niet in zicht, maar naar verluidt zal het concept hierboven als een van de eersten concreet uitgewerkt worden.
eersten → eerste (het gaat nl. niet om personen)
reviews: Elektrisch vliegen op accu's of waterstof - Onmogelijk of bijna real...Niet alleen afvalstoffen, maar ook voedsel dat geschikt is voor consumptie moet opgeofferd worden voor vliegtuigbrandstof.
Misschien ligt het aan mij, maar ik lees deze zin als dat er afvalstoffen opgeofferd moeten worden, wat mij bijzonder onlogisch lijkt, dus volgens mij moet deze zin anders, @
Yero.
Net als auto's kunnen ook vliegtuigen tijdelijk met beide componenten worden uitgerust; dus zowel verbrandingsmotoren en fossiele brandstoftanks als elektromotoren en accu's.
uitgerust; dus → uitgerust, dus