Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.903 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
nieuws: Investeerder klaagt Cyberpunk 2077-ontwikkelaar aan wegens misleiding
Sony besloot daardoor de game te verwijderen uit de PlayStation Store en zowel Sony, Microsoft, fysieke winkels als CD Projekt RED hebben gesloten om kopers hun geld terug te geven als zij dat willen.
gesloten → besloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Aantal contactloze betalingen in Nederland is door coronapandemie fli...
Betaalvereniging Nederland geeft ook cijfers over het gebruik van iDEAL na het ingaan van de nieuwe lock-down eind dit jaar.
lock-down → lockdown (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=lockdown; alhoewel de meeste leenwoorden uit het Engels eindigend op een voorzetsel een koppelteken krijgen, zoals back-up, lay-out, etc., geldt dat niet voor 'lockdown')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 17:48
In januari kwam echter aan het ligt

Link artikel

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19

Santford

FP PowerMod
nieuws: Tesla-update laat gebruikers toeter aanpassen - update
In de tweede alinea na opening:
Onder de standaard opties vallen ondere de muziek van een ijscowagen en La Cucaracha. Gebruikers ook maximaal vijf eigen geluiden toevoegen via USB, zo schrijft Teslarati. Verder kunnen [...]
Gebruikers ook -> Gebruikers hebben ook de mogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:15

AverageNL

Redacteur
Foutjes zijn verbeterd. Bedankt wederom en nog een fijne kerst :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
nieuws: Sony publiceert officiële Linux-driver voor PS5-controller
In de inleiding:
De driver wordt maakt momenteel nog geen onderdeel uit van de mainline-kernel.
‘wordt’ doorgestreept

@AverageNL jij ook nog een fijne kerst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:36
nieuws: Sony publiceert officiële Linux-driver voor PS5-controller

De driver wordt maakt momenteel nog geen onderdeel uit van de mainline-kernel.

wordt lijkt hier niet te horen?

De driver is op het moment van schrijven nog niet geaccepteerd en maken dus nog geen onderdeel uit van de mainline-kernel.

Driver en maakt of drivers en maken?

het is niet duidelijk of ondersteuning voor die functies op termijn wel worden toegevoegd.

ondersteuning en wordt of ondersteuningen en worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook doorgevoerd. Thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 18:07
Nog niet helemaal goed (nieuws: Sony publiceert officiële Linux-driver voor PS5-controller
De drives zijn op het moment van schrijven nog niet geaccepteerd
drivers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Tesla-update laat gebruikers toeter aanpassen - update
Onder de standaard opties vallen ondere de muziek van een ijscowagen en La Cucaracha.
ondere → onder andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
reviews: Treat Yourself Gift Guide 2020: van de community, voor de community
Zie hierboven.
Bij de bowers & wilkins PI4, waarboven??? Denk ik verkeerd uit forum overgenomen?

Een flinke boost voor je pc, naar een m2-drive op PCIe 4.0 Als je al...
Mist een punt aan het eind van de regel...

Check ook het topic op het forum over decentrale balansventilatie voor meer
Link naar forum werkt niet... Persoonlijk snap ik ook niet wat dit is, had best wat meer uitleg bij mogen staan (maar goed dat is geen taalfout).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Foutjes zijn verbeterd (link naar het forumtopic was zo te zien al verbeterd). Bedankt allemaal!
Finraziel schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:08:

[...]

Bij de bowers & wilkins PI4, waarboven??? Denk ik verkeerd uit forum overgenomen?
Ik weet niet precies wat hier hoort de staan; ik leg het neer bij de redactie :)

EDIT: Bovenstaande klopt zo te zien wel. Bij het item erboven (de bluetooth-transmitter) wordt verwezen naar de B&W-oordoppen; het idee is dat de twee artikelen elkaar goed aanvullen :)

[ Voor 18% gewijzigd door AverageNL op 27-12-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43

Leuk artikel!

Spelfoutje bij het stukje van de Sony WF-1000XM3, 5e regel:
Daarnaast zien ze er chique uit en... Dat zou 'chic' moeten zijn.

Bij 'chique' spreek je de 'e' uit, en dat is hier niet het geval. Vergelijk:
Dat jurkje is chic. Dat chique jurkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
reviews: Asus RoG Swift PG259QN - Eerste monitor met 360Hz-refreshrate

Asus RoG Swift PG259QN Review

Helaas, gelijk de eerste zin 5 keer moeten lezen, voordat ik begreep wat de schrijver wilde 'zeggen'. Als je de zin één keer goed hebt gelezen, dán is het geen probleem meer.

"...De Asus RoG Swift PG259QN is als allereerste 360Hz monitor die je kunt kopen vooral een geslaagd experiment..."

Beter leest:
"...De Asus RoG Swift PG259QN is ( als allereerste 360Hz monitor die je kunt kopen ) vooral een geslaagd experiment..."

of
"...De Asus RoG Swift PG259QN is, als allereerste 360Hz monitor die je kunt kopen, vooral een geslaagd experiment..."

[ Voor 15% gewijzigd door PsiTweaker op 27-12-2020 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

nieuws: Analist: Apple is gestopt met ontwikkeling nieuwe HomePod-modellen
De HomePod kwam meer dan 2,5 jaar geleden uit, terwijl de Homepod mini dit najaar verscheen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij. Bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
geek: Verloren zakelijke Nintendo Game Boy-accessoire is na 28 jaar opgedoken

"De WorkBoy in december 1992 uitgebracht worden" -> lezen jullie je eigen teksten nooit meer na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Is fixed, dank (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
nieuws: Xiaomi introduceert Mi 11 met Snapdragon 888 en 6,81"-amoledscherm

"en een 6,81"-amoledscherm van Gorilla Glass Victus" voorzien van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Analist: Apple is gestopt met ontwikkeling nieuwe HomePod-modellen
Daarnaast zijn er veel andere merken die speakers voorzien van Amazons digitale assistent Alexa en Googles variant Assistant.
en → of (anders lijkt het net of die speakers allebei ondersteunen, wat ik, toegegeven, niet zeker weet, maar wat me wel heel erg onwaarschijnlijk lijkt)
Reuters claimde eerder dan Apple de auto in 2024 wil uitbrengen, maar volgens Kuo is een release tussen 2025 en 2028 realistischer.
dan → dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij. Bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: De toekomst die stiekem kwam - AR zit anno 2020 op veel smartphones
De eerste technische toepassing iets dat je AR zou kunnen noemen was Videoplace.
De eerste technische toepassing iets dat → De eerste technische toepassing van iets dat (of anders 'De eerste technische toepassing die')
In plaats van Tango ging het werken aan ARCore, een manier om augmented reality aan smartphones aan bestaande smartphones toe te voegen.
'aan smartphones' weggestreept.
Apple zag die potentie ook al vroeg en voegde daarom Animoji's toe aan de iPhone X-software; gebruikers kunnen daarmee de software in realtime hun gezicht laten omzetten in een karakter of dier.
Animoji's → animoji's (zie ook Wikipedia: Emoji)
Later kwam daar Memoji bij, een karakter dat een cartoonversie moet zijn van het eigen gezicht.
Memoji → memoji (idem dito)
ARCore maakt een mesh van 468 punten op het gezicht op basis van beeldherkenning en houdt in realtime bij waar die punten heengaan voor het toevoegen van effecten op gezichten.
in realtime → in real time (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=realtime, oftewel, waar het op neerkomt, is dat 'realtime' een bijvoeglijk naamwoord is, dus dat woord kan nooit op deze manier worden gecombineerd met een voorzetsel)
Om maar een de eerste video te citeren die Tweakers maakte over ARKit: "Nu is het wachten op apps die AR veranderen van nieuw snufje in noodzakelijke toevoeging op je dagelijks leven."
'maar een' weggestreept.
Apple stuurde geen inhoudelijke reactie, maar verwees alleen naar een artikel van iMore met apps die gebruik maken van tof-sensor op de iPad Pro 2020 en iPhone 12 Pro-modellen.
gebruik maken → gebruikmaken (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)
Apple stuurde geen inhoudelijke reactie, maar verwees alleen naar een artikel van iMore met apps die gebruik maken van tof-sensor op de iPad Pro 2020 en iPhone 12 Pro-modellen.
van tof-sensor → van de tof-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Volgens mij zijn Animoji's en Memoji's beide een soort merknamen van Apple, die dus met hoofdletter geschreven worden. Apple doet dat zelf ook, zo te zien :)

De rest is verbeterd, dank wederom @richy3908!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:11:
Volgens mij zijn Animoji's en Memoji's beide een soort merknamen van Apple, die dus met hoofdletter geschreven worden. Apple doet dat zelf ook, zo te zien :)

De rest is verbeterd, dank wederom @richy3908!
Oké, goed om te weten. Ik zal in plaats daarvan het aan gaan passen op de desbetreffende Wikipedia-pagina!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
nieuws: Gegevens van 65.000 Koei Tecmo-forumgebruikers zijn gestolen bij...

In de eerste alinea na opening:
Onder de gestolen informatie zouden onder andere e-mailadressen, ip-adressen, gebruikersnamen, verjaardagen en gehashte wachtwoorden met salt.
Deze zin is nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
richy3908 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:00:
[...]

Oké, goed om te weten. Ik zal in plaats daarvan het aan gaan passen op de desbetreffende Wikipedia-pagina!
Om hier nog even op terug te komen: ik zie nu ook een andere Apple-pagina waar de termen zonder hoofdletter worden geschreven, dus het is een twijfelgeval. Ik zie dat ze in veel van onze voorgaande berichtgeving ook met hoofdletters worden geschreven, dus ik laat het voor nu staan. Ik zal dit na de feestdagen aan onze eindredacteur voorleggen :)

De foutjes zijn ook gefikst. Bedankt wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:23:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: ik zie nu ook een andere Apple-pagina waar de termen zonder hoofdletter worden geschreven, dus het is een twijfelgeval. Ik zie dat ze in veel van onze voorgaande berichtgeving ook met hoofdletters worden geschreven, dus ik laat het voor nu staan. Ik zal dit na de feestdagen aan onze eindredacteur voorleggen :)

De foutjes zijn ook gefikst. Bedankt wederom!
Nee, nou heb ik al een edit request aangevraagd voor Wikipedia: Emoji en die is gehonoreerd, dus de Wikipedia-god heeft gesproken en heeft in zijn alwetendheid bepaald dat Animoji en Memoji met een hoofdletter moeten worden geschreven, dus tenzij je de toorn van de Wikipedia-god over jezelf wilt afroepen, zou ik het laten zoals het is! :+

En nou het serieuze gedeelte van mijn antwoord: ik ben benieuwd wat de eindredacteur ervan vindt. Eerlijk gezegd vind ik het logischer om die termen ook met kleine letters te schrijven, want dit gaat geheid gekopieerd worden van Apple (sterker nog, ik zie sowieso al één app in de Google Play Store waarin de term 'memoji' wordt gebruikt) en dan kunnen die termen inburgeren, en kan Apple zich op de borst slaan en zeggen: "Dit hebben wij verzonnen."
Maar ik zie inderdaad dat de term 'memoji' met kleine letters wordt geschreven op de Nederlandstalige pagina van Apple over memoji. Nu hebben Amerikanen (zeker als je Donald Trump heet) natuurlijk wel vaker de neiging om Allerlei Woorden In Een Zin Met Hoofdletters Te Schrijven Zonder Geldige Reden En Dat Je Je Afvraagt: "Waarom Doen Ze Dat Toch?"…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:14
Bij het artikel: reviews: De smartphones van 2020 en 2021 - Veel incrementele updates

wordt op pagina 2, reviews: De smartphones van 2020 en 2021 - Veel incrementele updates
in alinea 2, de volgende zin geschreven:
Onze eerste voorspelling voor 2021 ging..
.. dit moet echter 2020 zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Volkswagen toont prototype van autonome laadrobot voor elektrische au...
Met camera's, laserscanners en ultrasoonsensoren kunnen de laadrobot autonoom rijden en reageren op obstakels.
laadrobot → laadrobots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20

Hayte

Nieuwsredacteur
Check, dank weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Voor Noord-Nederlanders is het gebruik van de/het niet altijd even duidelijk. (Dat is geen flame maar een wetenschappelijk feit.) Bij dezen alvast een verbetering: nieuws: Criminelen leggen Belgisch lab dat coronatests uitvoert plat en eisen... Het is "de gazet van Antwerpen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Japanse universiteit werkt aan houten satellieten om ruimteafval te v...
Hout zou als voordeel hebben dat het elektromagnetische golven en het aardmagnetisch veld niet tegenhoudt.
aardmagnetisch → aardmagnetische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Facebook moet privacyactivist Schrems inzicht in data geven en 500 eu...
Met de verzamelde data zou Facebook inkomsten kunnen binnenhalen, waarmee het platform kan onderhouden en winst kan maken, zegt de rechter.
het platform → het het platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: KiCad 5.1.9
KiCad is een verzameling van opensource programma's waarmee elektronische schema's en printplaat layout's ontworpen kunnen worden.
printplaat layout's → printplaatlay-outs (het is een samenstelling, dus wordt het aan elkaar geschreven; zie verder https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1757 voor de juiste schrijfwijze van 'lay-out' en https://woordenlijst.org/leidraad/13/1 voor een uitleg waarom het 'lay-outs' is zonder apostrof)
Verder kan het ook een een bill of materials, Gerber-bestanden en een 3d weergave van de pcb en de componenten maken.
3d weergave → 3d-weergave (gek genoeg wordt in de zin daarna '3d-modellen' dan weer wel correct geschreven)
Ook een SPICE simulator ontbreekt niet.
SPICE simulator → SPICE-simulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Zoom in 2020
Dat kwam grotendeels omdat de applicatie al bij zakelijk gebruikers populair was.
zakelijk → zakelijke
Het is altijd al specifiek gebouwd om hard te groeien, in theorie is het oneindig schaalbaar.
groeien, in → groeien; in
Van alle problemen waar Zoom sindsdien mee te maken kreeg waren verbindings-issues geen onderdeel.
verbindings-issues → verbindingsissues (niet per se fout, maar ik zie geen enkele reden om een koppelteken te gebruiken)
We wilden ook dat die datacentra nooit boven de vijftig procent van hun maximale capaciteit uit kwamen.
uit kwamen → uitkwamen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=uitkomen)
Soms waren het kleine problemen, zoals dat UNC-paths klikbaar waren en daardoor links naar externe servers kunnen worden geopend of dat gebruikers volgens Company Directories konden worden gevonden.
volgens → via (?)
Dat waren geen problemen met de kern van het platform, maar het waren wel dingen die de nieuwe gebruikers opvielen waar we zelf niet bij stil stonden.
stil stonden → stilstonden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=stilstaan)
Eric Yuan, onze ceo, bouwde Zoom vanuit een frustratie over de beperkingen van WebEx, maar ook om mensen gelukkig te maken
WebEx → Webex (zie ook https://www.webex.com/; vroeger heette het inderdaad WebEx, maar dat is al een tijdje niet meer zo)
Zo wordt code voortaan dubbel gecheckt en is er meer focus op geautomatiseerd testen.
dubbel gecheckt → gedubbelcheckt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=dubbelchecken)
Sommige dingen zijn wel veranderd, maar de cultuur is grotendeels hetzelfde gebleven door vooral te blijven richten op geluk.
te blijven richten → ons te blijven richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: foobar2000 1.6.3 bèta 1
De changelog voor versie 1.6ziet er vooralsnog als volgt uit:
1.6ziet → 1.6 ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 11:47
https://tweakers.net/downloads/54236/apple-macos-111.html
Verder hebben ook het berichtencentrum, Apple Maps de Safari grote verbeteringen gekregen.
> Verder hebben ook het berichtencentrum, Apple Maps en Safari grote verbeteringen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:17
En fixed, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik weet niet in hoeverre dit hier thuishoort, maar volgend topic bevat wel erg veel italics met Engelse woorden. Ik begrijp dat je sommige terminologie moeilijk kan vertalen van een oorspronkelijke Engelse tekst, maar de hoeveelheid waarin dat hier gebeurt, is wel wat in overvloed. Zaken als "spectator mode", "free camera" en "positional voice chat" kunnen zeker vertaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

geek: Boston Robotics maakt robotdansvideoclip om jaarwisseling te vieren

In de titel staat Boston Robotics maar het bedrijf heet Boston Dynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij, bedankt wederom en alvast een fijne jaarwisseling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: De beste smartphonecamera van 2020 - Zes high-end toestellen vergeleken
Bij de steeds astronomischer bedragen waarvoor de allerbeste smartphones in de winkels liggen, is er budget om ook op dat vlak all-out te gaan.
astronomischer → astronomischere
Die laatste smartphone is echter het nieuwst en hij is ook niet goedkoper te vinden, zodat je daar in praktijk het meest voor betaalt.
in praktijk → in de praktijk

reviews: De beste smartphonecamera van 2020 - Zes high-end toestellen vergeleken
Huawei kiest daarentegen voor een ryyb-kleurfilter, waarbij de groene gebiedjes zijn vervangen voor gele (met de y van yellow).
vervangen voor → vervangen door (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/vervangen-door-voor/, @deepvreezo)
Pixel binning levert meer detail en minder ruis op en verbetert potentieel het dynamisch bereik: het verschil tussen de donkerste en de lichtste delen die kunnen worden vastgelegd.
dynamisch bereik → dynamische bereik
Hoewel de toestellen van OnePlus, Huawei en Samsung je in staat stellen foto's te maken met 48, 50 of 108 megapixel, is het eigenlijk raadzaam om dat niet te doen.
megapixel → megapixels
Bovendien neemt ruis in onze ervaring sterk toe en wordt het dynamisch bereik juist minder groot, waarbij je ook de toename in bestandsgrootte niet moet uitvlakken.
Groot nadeel daarvan dat het focussen erg lang duurt.
daarvan dat → daarvan is dat
Hoe meer van die punten, op hoe meer plekken snel kan worden scherp gesteld en hoe sneller het focussen kan verlopen.
scherp gesteld → scherpgesteld (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=scherpstellen)

Beide toestellen hebben niet alleen een pro-modus voor foto’s, maar ook voor video-opname.
video-opname → video-opnames
Cinema Pro geeft toegang tot een uitgebreide interface voor video-opname, waarbij je uit verschillende ‘looks’ (gammacurves) kunt kiezen die het materiaal een professionele uitstraling geven.
video-opname → video-opnames
Wij gebruikten in praktijk echter liever de on-screen virtuele knop, omdat je het toestel daarbij beter kunt stilhouden.
in praktijk → in de praktijk
Qua snelheid scoort de app van de OnePlus-toestellen een ruime voldoende: we hebben geen geen storende sluitervertraging of problemen met focussen ervaren.
Een 'geen' weggestreept.
Daartoe behoort bij de iPhone 12 Pro Max sinds iOS 14.3 ook de mogelijkheid om raw-fotografie aan te zetten, waarover je verderop in dit artikel meer leest.
raw-fotografie → raw fotografie (zie ook de uitleg van @Delpozo)

Voor het onderdeel 'RAW-fotografie' hebben we de software op de iPhone 12 Pro Max opnieuw geüpdatet toen iOS 14.3 medio december uitkwam.
'RAW-fotografie' → 'raw fotografie' (idem dito)
Vóór die versie kon het toestel immers geen raw-foto's maken met de standaard camera-app.
raw-foto's → raw foto's (idem dito)
De getoonde Exif-data vertellen je meer over de gekozen sluitertijd en ISO-waarde.
Exif-data → EXIF-data (of anders 'exif-data' als de redactie van mening is dat dit letterwoord is ingeburgerd; zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/17/3 en https://www.exif.org/)
De getoonde Exif-data vertellen je meer over de gekozen sluitertijd en ISO-waarde.
vertellen → vertelt (de redactie heeft ervoor gekozen om 'data' als enkelvoud te beschouwen)
Bij tegenlicht licht de P40 Pro+ de schaduwen minder op dan de concurrentie.
licht de P40 Pro+ de schaduwen minder op → belicht de P40 Pro+ de schaduwen minder (tenminste, dat is wat ik denk dat de auteur bedoelt; het resultaat daarvan zou zijn dat de schaduwen meer oplichten, maar dat een apparaat iets oplicht is volgens mij incorrect taalgebruik en daar zou 'belichten' moeten worden gebruikt)
Aan het dynamisch bereik van het camerasysteem ligt het niet, schaduwen en highlights lopen niet snel dicht.
Aan het dynamisch bereik van het camerasysteem ligt het niet, schaduwen en highlights lopen niet snel dicht.
niet, schaduwen → niet; schaduwen
Smartphone cameratest eind 2020 - Overdag (1 / 6)
Smartphone cameratest → Smartphonecameratest
Het dynamisch bereik is eveneens uitstekend.
dynamisch bereik → dynamische bereik (ik tag je maar even, @deepvreezo; zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/tekst/28 over wanneer een bijvoeglijk naamwoord wel en niet wordt verbogen, in het bijzonder artikel 2.2 in deze gevallen)
Zo vindt Samsung in de tonemapping voor beelden met een groot dynamisch bereik een prima middenweg tussen de wat behoudender P40 Pro+ en de expressieve OnePlus 8 Pro en iPhone 12 Pro Max.
behoudender → behoudendere (idem dito)
Opmerkelijk gezien het gebruik van Zeiss-lenzen is de behoorlijk tegenvallende scherpte in de uiterste hoeken, bij ons testsample.
Opmerkelijk gezien het gebruik van Zeiss-lenzen is → Opmerkelijk, gezien het gebruik van Zeiss-lenzen, is
Opmerkelijk gezien het gebruik van Zeiss-lenzen is de behoorlijk tegenvallende scherpte in de uiterste hoeken, bij ons testsample.
ons testsample → onze testsample (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=sample, oftewel, het is een de-woord en dus moet 'ons' worden verbogen)
Het dynamisch bereik is niet het best: met name schaduwen lopen vaker dicht, waar de camera’s van concurrenten in die gebieden nog wel detail verzamelen.
dynamisch bereik is niet het best → dynamische bereik is niet het beste
Smartphone cameratest eind 2020 - Overdag HDR (1 / 6)
Hooguit is de foto op dat punt iets vager, wat minder goed opvalt dan de extra ruis die OnePlus rondom bewegende objecten laat zitten.
OnePlus rondom bewegende objecten laat zitten → de OnePlus rondom bewegende objecten laat zien (?)
Er is uiteindelijk een grens aan wat Google’s software-algoritmen daar aan kunnen doen.
Google’s → Googles
Het lensje van de Pixel 5 lijkt verder wat sneller last te hebben van purple fringing (gekleurde randjes rondom overgangen met een groot contrast), al heeft het toestel net al dat van Sony weinig last van interne lensreflecties.
al → als

Smartphone cameratest eind 2020 - Nacht (1 / 6)

Smartphone cameratest eind 2020 - Inzoomen - iPhone 12 Pro Max (1 / 4)

Hetzelfde geldt voor het panorama van de Sony Xperia 1 II, waarvan de belichting niet doorlopend wordt aangepast op het deel van de scène dat in beeld is, zodat het dynamisch bereik tegenvalt

De OnePlus 8 Pro heeft weliswaar een hdr-toggle in de video-interface, maar daarmee wordt feitelijk bedoeld dat het dynamisch bereik van de geschoten beelden wordt verruimd, vergelijkbaar met een hdr-foto.
Smartphone cameratest eind 2020 - Video - iPhone 12 Pro Max (1 / 4)
De OnePlus 8 Pro levert het breedste dynamisch bereik in de speciale hdr-modus, maar heeft ook meer last van ruis en false colour-artefacten rondom contrastrijke overgangen.

Met iOS 14.3, dat medio december uitkwam, heeft Apple voor het eerst ook een raw-toggle in de normale camera-interface toegevoegd.
raw-toggle → raw toggle (zie ook de uitleg van @Delpozo, alhoewel ik in dit specifieke geval twijfel en het toch beter aan elkaar kan worden geschreven met een koppelteken ertussen. Misschien even bespreken met @Delpozo?)
Om een jpg-bestand met een resolutie van tientallen tot honderden megapixels niet al te veel ruimte te laten innemen, wordt het sterk gecomprimeerd vanaf de originele ruwe data, waarbij de kleurdiepte (het aantal verschillende kleuren) omlaag gaat.
omlaag gaat → omlaaggaat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=omlaaggaan)
Een raw-bestand kan om te beginnen veel groter zijn dan een gewone jpg.
raw-bestand → raw bestand
Raw-bestanden van de Google Pixel 5 nemen over het algemeen maar een megabyte of 10 in, alsnog ongeveer twee tot drie keer zoveel als de gemiddelde jpg.
Raw-bestanden → Raw bestanden
Bij de meeste andere modellen moet je rekening houden met 20 tot 25MB per raw-foto.
raw-foto → raw foto
De Huawei P40 Pro+ alloceert voor ieder raw-bestand liefst 96MB.
Een tweede potentieel nadeel van raw-bestanden is dat je ze minder breed kunt gebruiken dan standaard jpg-bestanden die je met iedere app die iets met foto's doet wel kunt openen, bewerken en verzenden.
raw-bestanden → raw bestanden
Dat geldt lang niet altijd voor het dng-formaat waarin raw-bestanden worden opgeslagen.
Het is daarom handig als het toestel van iedere foto gelijktijdig zowel een jpg- als raw-bestand opslaat.
Tijdens onze praktijktest blijkt bovendien dat de mogelijkheden voor raw-fotografie niet altijd optimaal worden geïmplementeerd, tenminste in de meegeleverde camera-app.
raw-fotografie → raw fotografie
Hoewel de data in het raw-bestand wel veel meer nuances bevatten dan een jpg, heb je in de nabewerking daardoor soms toch het nakijken.
Hoewel de data in het raw-bestand wel veel meer nuances bevatten dan een jpg, heb je in de nabewerking daardoor soms toch het nakijken.
bevatten → bevat (de redactie heeft ervoor gekozen om 'data' als enkelvoud te beschouwen)
Zoals je hierboven ziet, levert een raw-opname die je achteraf nabewerkt niet altijd betere resultaten op dan wanneer je simpelweg de automatische stand gebruikt.
raw-opname → raw opname
Een raw-foto is bij het genoemde drietal echter 'ouderwets' één foto.
raw-foto → raw foto
De informatie in het raw-bestand laat zich haast met geen mogelijkheid nog nabewerken tot een resultaat dat beter is dan wat het toestel in de nachtmodus aan elkaar rekent.
Dat betekent dat je voor raw-fotografie een deel van het camerasysteem moet missen bij het gebruik van de standaard camera-app.
Bij de OnePlus 8 Pro en P40 Pro+ hebben we tot slot een probleem ervaren met de witbalans in de gemaakte raw-bestanden, althans met de programma's waarmee wij de raw-bestanden op de pc hebben geopend en nabewerkt.
Bij de eerste twee kun je raw-fotografie inschakelen in de normale camerastand en de nachtmodus.
De Google Pixel 5 slaat standaard zowel een jpg- als raw-bestand op.
Hieronder zie je een vergelijking tussen een jpg van het toestel, en een raw-opname die we naar eigen inzicht hebben nabewerkt.
raw-opname → raw opname
In het raw-bestand worden standaard by design niet dezelfde nabewerkingstrucs toegepast als het toestel zelf doet, zoals lokale tone mapping (het helderder of donkerder maken van bepaalde delen van de scène), ruisonderdrukking of verscherping.
Als het donker wordt, verwerkt de iPhone 12 Pro Max alle data van de nachtmodus in het raw-bestand (hier de nabewerkte versie).
Zoals te lezen in deze lezenswaardige blogpost over het formaat, afkomstig van de makers van de bekende camera-app Halide, wordt een deel van de bewerkingen die het toestel normaal gesproken toevoegt aan de foto, in een ProRAW-foto non-destructief aan het raw-bestand toegevoegd door middel van metadata
In de jpg zit de tonemapping van het toestel al verwerkt, in het kale raw-bestand zie je het echter niet, omdat we het programma waarin we het raw-bestand hebben geopend nog geen ondersteuning biedt voor Apples nieuwe metadata.
In de jpg zit de tonemapping van het toestel al verwerkt, in het kale raw-bestand zie je het echter niet, omdat we het programma waarin we het raw-bestand hebben geopend nog geen ondersteuning biedt voor Apples nieuwe metadata.
Het woord 'we' weggestreept.
Totdat programma's en apps brede ondersteuning hebben voor raw-bestanden en ProRAW-metadata, was dat echter wel handig geweest.
We gebruikten daarvoor de aparte Photo Pro-app die Sony meelevert, want de gewone camera-app ondersteunt geen raw-opnamen.
raw-opnamen → raw opnamen
Bovendien produceert de concurrentie in de vorm van de iPhone 12 Pro Max en Pixel 5 niet alleen prima raw's, maar ook veel betere foto's direct van de camera.
raw's → raws ('raw' is geen initiaalwoord o.i.d., waarbij een apostrof wel op zijn plaats was geweest, maar is gewoon Engels voor 'rauw/onbewerkt', dus als je dat zelfstandig gaat gebruiken volgt het mijns inziens gewoon de regels van de Nederlandse taal wat meervoud betreft)

• richy3908
nieuws: Google test verwerken video's van TikTok en Instagram in zoekresultaten
Die komen in de 'korte video''s'-sectie.
'korte video''s'-sectie → "korte video's"-sectie
Wie daarop klikt, wordt naar de mobiele websites van die diensten gebracht.
websites → website ('diensten' is al meervoud, dus 'website' kan gewoon enkelvoud zijn of hebben zowel TikTok als Instagram ieder meer dan één mobiele website, nee toch?)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
De producten inmiddels van de website zijn gehaald
->
De producten zijn inmiddels van de website zijn gehaald
In nieuws: Laptops met RTX 3000-videokaarten verschenen bij laptopfabrikant vana...

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti & RTX 3070 Round-up - 9 middenklassers op...
die papier maar een tientje in prijs schelen
->
die op papier maar een tientje in prijs schelen

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

reviews: Ontwikkelingen in de chipindustrie - Iedere techgigant een eigen chip

Keller keerde in 2012 terug bij Intel en tot 2016 werkte hij daar aan de Zen-architectuur,

keerde natuurlijk terug bij AMD niet bij Intel........

*-Specs-*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
downloads: MAME 0.227
versienummer verkeerd in de tekst: 0.2267 moet 0.227 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Adobe en Microsoft behoren tot de eersten die dat doen.
eersten → eerste (het zijn geen personen)
Dat de techgigant aan eigen chips werkt, bevestigt het bedrijf, zonder daar verdere details over te geven: in een reactie op die geruchten zei Microsoft 'te blijven investeren het ontwerpen en produceren van chips'.
investeren → investeren in
Hoe de ontwikkeling van de eigen soc er precies voor staan, is niet duidelijk.
voor staan → voorstaat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=voorstaan; bovendien is 'de ontwikkeling' onderwerp en enkelvoud)
In de praktijk zal dat er op neer komen dat Samsung de Cortex-ontwerpen van Arm overneemt, in plaats van daar aanpassingen aan te maken.
er op neer komen → erop neerkomen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=neerkomen)
Halverwege 2019 maakte Samsung en AMD bekend samen te werken aan zuinige gpu's voor smartphones.
maakte → maakten ('Samsung en AMD' is onderwerp en meervoud)
Als dat uitkomt, zou in 2021 de eerste Exynos-chip met AMD-gpu kunnen verschijnen, maar het zou ook wel eens langer kunnen duren.
wel eens → weleens (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=weleens)
Er wordt al jarenlang gewerkt aan Arm-serverprocessors, maar aanvankelijk keken zowel processormakers als klanten de kat nog uit de boom te kijken.
keken → leken (vermoed ik dat de auteur bedoeld heeft)
Ampere is een ander jong bedrijf dat Arm-serverchipsmaakt.
Arm-serverchipsmaakt → Arm-serverchips maakt
Sommige klanten gebruiken de kant- en klare ontwerpen van Arm, zoals de Cortex-cores en Mali-gpu's.
kant- en klare → kant-en-klare (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=kant-en-klare)
Nvidia gebruikt al Arm-cores voor bijvoorbeeld zijn socs en doet goede zaken in markt voor gpu's.
in markt → in de markt
Zo werkte hij in jaren negentig van de vorige eeuw bij AMD aan de K7- en K8-architecturen, die de basis vormden voor de Athlon-processors waarmee AMD het vuur aan de schenen van Intel wist te leggen.
in jaren negentig → in de jaren negentig
Zo werkte hij in jaren negentig van de vorige eeuw bij AMD aan de K7- en K8-architecturen, die de basis vormden voor de Athlon-processors waarmee AMD het vuur aan de schenen van Intel wist te leggen.
het vuur aan de schenen → het vuur na aan de schenen (zie ook https://onzetaal.nl/taala...na-aan-de-schenen-leggen/)
Na zijn tweede periode bij AMD ging Keller in dienst bij Tesla, waar hij twee jaar aan chips voor kunstmatige intelligentie werkte.
ging Keller in dienst bij → ging Keller aan de slag bij (of anders 'kwam Keller in dienst van')
Want hoewel AMD de technische concurrentie met Intel prima aan kan, is AMD nog altijd vele male kleiner dan Intel.
aan kan → aankan (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=aankunnen)
Want hoewel AMD de technische concurrentie met Intel prima aan kan, is AMD nog altijd vele male kleiner dan Intel.
male → malen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=maal)
AMD betaalt 35 miljard dollar voor het bedrijf.
betaalt → betaalde (niet per se fout, maar wel vreemd gezien de verleden tijd van de vorige zin, terwijl deze zin zich in dezelfde tijd afspeelt)
Intel heeft het op technisch vlak zwaar de afgelopen jaren. Met name door de strubbelingen bij de overstap van het 14nm-procedé naar 10nm.
jaren. Met → jaren, met (de tweede zin is anders nl. een ellips en met een komma is het gewoon een bijzin)
Dat komt maar niet van de grond en daardoor blijft Intel processors maken op zijn bestaande procedé, terwijl de concurrentie wel vooruitgang maakt.
vooruitgang maakt → vooruitgang boekt (zie ook https://www.woorden.org/woord/vooruitgang)
Ook bij zijn 7nm-procedé heeft Intel echter met tegenslagen te maken: 7nm-processors komen pas eind 2022 of begin 2023 uit en de geplande 7nm-gpu's voor datacenters, moet Intel bij derde partijen laten produceren, als die tijdig op de markt moeten komen.
datacenters, moet → datacenters moet

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
streng wordt gehandhaaft moet gehandhaafd zijn. Komt van handhaven dus geen stam+t.

• Santford

Santford

FP PowerMod
nieuwe: Apple verwijdert 39.000 games uit Chinese appstore vanwege regels overheid

In de tweede alinea:
Waarom Apple dit moment kies om in actie te komen, is onduidelijk, maar Reuters heeft Apple om een reactie gevraagd.
kies -> kiest

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
https://tweakers.net/nieu...wege-regels-overheid.html

Ik ben geen taal expert maar

"vallen Assassin's Creed Identity, van Ubisoft, en NBA 2K20, van 2K Games."
Volgens mij is de comma voor "van" 2x niet nodig.

U vraagt, wij antwoorden.

• Mark_88
Alles gefikst, dank!

Behalve 'vuur aan de schenen leggen' @richy3908, gezien het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) die als een optie beschouwt en ik hem ook zo ken.

• richy3908
Mark_88 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:28:
Alles gefikst, dank!

Behalve 'vuur aan de schenen leggen' @richy3908, gezien het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) die als een optie beschouwt en ik hem ook zo ken.
Ik zie inderdaad dat de 'na' in het gezegde optioneel is, bedankt. Altijd gedacht dat het weglaten een fout was, maar weer wat geleerd!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Het voormalige Cavium, een processoronterwerper die in 2017 werd overgenomen door Marvell, maakt ook al jaren Arm-serverprocessors.
processoronterwerper -> processorontwerper
Na zijn tweede periode bij AMD ging Keller aan de slag bij bij Tesla,
bij dubbel
Het 10nm-procedé wordt al wel gebruikt voor laptopprocessors en en er komen Xeon-processors die op 10nm worden gemaakt,
en dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Gelukkig nieuwjaar! - We blikken terug op een bizar 2020
Dat geldt ook voor die andere video over een slim huis, dat van Tweakers-oprichter Femme taken.
taken → Taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Mark_88 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:28:
Alles gefikst, dank!

Ik zie nog wel dat je in het artikel over de beste smartphonecamera van 2020 mijn suggestie niet hebt overgenomen over het bijschrift bij een aantal foto's waarin 'smartphone cameratest' te lezen is, terwijl dat toch echt een samenstelling is en dus aan elkaar geschreven hoort te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 20:26
reviews: Gelukkig nieuwjaar! - We blikken terug op een bizar 2020

Alinea;
Terug naar de kern, en samenvoeging met Hardware Info

Url werkt niet;
terug naar de kern te brengen
https://tweakers.net/langetermijnplannen

Of... Is dit de grap omdat er geen plannen waren/zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021

Gelijk bij het eerste kopje staat "Fligh Sim" (en in de URL ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Drie gamingheadsets met headtracking - 3d-audio in games, is dat wat?
Audeze heeft nooit onder stoelen of banken gestolen dat het de headtracking-techniek van de Mobius heeft ingekocht.
gestolen → gestoken
Met wat meer vertraging, had het geheel waarschijnlijk juist onprettig geweest.
had → was
De hoofdtelefoon haalt de richtingsinformatie uit zijn eigen gysroscoop en de ingebouwde dsp past op basis daarvan zelf het geluid aan.
gysroscoop → gyroscoop (bovendien wordt 'dsp' hier volgens mij voor het eerst gebruikt; misschien een idee er een stippellijntje onder te zetten zodat je ziet waar de afkorting voor staat wanneer je de muiscursor erboven houdt?)
Met het scrollwiel waarmee je het volume van de microfoon regelt kun je ook kiezen tussen de verschillende geluidsprofielen en tussen 7.1, stereo en Hi-Res.
stereo → Stereo (omdat er overal in het artikel is gekozen om 'Stereo' en 'Hi-Res' met hoofdletters te schrijven als het over de verschillende modi gaat, is het wel zo prettig dat consequent door te voeren)
Verder is de batterijduur van de Mobius matig en levert Audeze erg korte kabels en een wel heel slap hoesje mee.
levert Audeze → Audeze levert (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/767 voor een uitleg over tantebetjeconstructies)
We kunnen over de Cloud Orbit S dus vrij kort zijn.
Geen taalfout hier, maar wel opvallend, want de pagina bevat nog steeds een behoorlijke lap tekst!
De hoofdtelefoon haalt de richtingsinformatie uit zijn eigen gysroscoop en de ingebouwde dsp past op basis daarvan zelf het geluid aan.
gysroscoop → gyroscoop (ongetwijfeld een gevolg dat hele alinea's hier gekopieerd en geplakt zijn vanuit de vorige pagina, waarbij alleen de naam is vervangen)
Een iets steviger hoes was prettig geweest
steviger → stevigere ('hoes' is een de-woord, dus moet 'steviger' verbogen worden)
Een iets steviger hoes was prettig geweest
geweest → geweest.
Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar we ontkomen er niet aan om het geluid van de One te vergelijken dat van zijn twee concurrenten.
vergelijken dat → vergelijken met dat
En mocht je geen liefhebber zijn van een headsets die licht geeft, kun je het uiteraard ook uitzetten.
een headsets → een headset (of 'headsets', maar dan moet 'een' weggelaten worden en moet 'geeft' ook meervoud worden)
Dat maakt dat hij redelijk comfortabel zit, hoewel we comfortabeler modellen kennen.
comfortabeler → comfortabelere ('modellen' is meervoud, dus moet 'comfortabeler' verbogen worden)
Nadat je op die manier ook je andere oor gescanned hebt, kun je van JBL's QuantumSphere 360 gebruikmaken.
gescanned → gescand (https://woordenlijst.org/#/?q=scannen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2 voor een uitleg)
Bovendien ruist de noisecancelling zelf ook licht, wat het effect enigszins teniet doet.
teniet doet → tenietdoet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=tenietdoen)
Hij heeft een goede microfoon, wat een hem een prima hoofdtelefoon maakt voor pc-gamers die veel met andere spelers communiceren.
'een' weggestreept.
Dat geldt echter ook voor modellen die een stuk goedkoper zijn. Bijvoorbeeld de andere modellen uit de Quantum-reeks.
zijn. Bijvoorbeeld → zijn, bijvoorbeeld (anders is de tweede zin een ellips, maar met de komma gewoon een bijzin)
Voor je tot aanschaf overgaat, is het echter verstandig om je jezelf af te vragen of headtracking meerwaarde voor je zal bieden.
'jezelf' weggestreept (wegstrepen van 'je' is ook een mogelijkheid, maar 'zelf' voegt niets toe aan 'je' in mijn optiek, dus is 'je' beter om te gebruiken in dit geval)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:09
nieuws: KPN verwerkte tijdens nieuwjaarsnacht record van 248 terabyte aan mob...
Inleiding: "meer meer dan een jaar geleden" moet natuurlijk "veel meer dan een jaar geleden" zijn.

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nieuws: Nederlands leger begint dit jaar met bouw van nieuwe ict en eigen mob...
Dat zou onder andere komen omdat Athena het de enige potentiële partner in de aanbesteding was.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nieuws: Rust 1.49.0 met Tier 1-ondersteuning voor 64-bit-Arm-Linux-systemen i...
Met de nieuwe versie van de programmeertaal worden ook 64 bit-systemen Arm-systemen op macOS en Windows ondersteund

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 15:19
maar in 4k neemt de RTX 3080 van nVidia een lichte voorsprong. Daarnaast heeft nVidia wat ons betreft nog een stapje voor met nVenc,
Nvidia (x2)

Verder zie ik ook geen reden om nVenc op die manier te schrijven. Nvidia zelf ziet het geloof ik het liefste in all caps, wat volgens de schrijfwijzer dan Nvenc zou moeten worden. Ik zie het hier en daar op het internet ook als NvEnc geschreven worden (waaronder als tag op de website van Nvidia zelf). Ook logisch, aangezien het vermoedelijk kort is voor Nvidia Encoder.

[ Voor 8% gewijzigd door faraga op 01-01-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 21:34

P_Tingen

omdat het KAN

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 11:35
downloads: VueScan 9.7.39
Sinds versie 9.8.35 zijn
Dat moet zijn versie 9.7.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Insta360 ONE X2 1.0.9
Insta360heeft voor zijn One X2-actiecamera's nieuwe firmware uitgebracht, met 1.0.9 als versienummer.
Insta360heeft → Insta360 heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft: SolarWinds-hackers hadden toegang tot onze broncode
Microsoft was een van de bedrijven die getroffen was door de supply-chain-aanval op SolarWinds in december.
was → waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Rust 1.49.0 met Tier 1-ondersteuning voor 64-bit-Arm-Linux-systemen i...
Rust was al langer wel beschikbaar op 64-bit-Arm-Linux-systemen, maar alleen met een Tier 2-status waarbij de ontwikkelaars alleen garanderen dat de build uitgevoerd wordt, maar waarbij mogelijk nog bugs zitten.
uitgevoerd → gecompileerd
Rust was al langer wel beschikbaar op 64-bit-Arm-Linux-systemen, maar alleen met een Tier 2-status waarbij de ontwikkelaars alleen garanderen dat de build uitgevoerd wordt, maar waarbij mogelijk nog bugs zitten.
bugs zitten → bugs in de code zitten
Met de nieuwe versie van de programmeertaal worden ook 64 bit-systemen Arm-systemen op macOS en Windows ondersteund; die gaan van een Tier 3- naar Tier 2-status.
64 bit-systemen Arm-systemen → 64-bit-Arm-systemen (overal in het artikel wordt '64' gescheiden van 'bit' door een koppelteken, dus wel zo consequent dat hier ook te doen)
Dat betekent dus een garantie dat builds uitgevoerd worden, maar ook dat prebuilt-binaries beschikbaar worden.
uitgevoerd → gecompileerd
Dat betekent dus een garantie dat builds uitgevoerd worden, maar ook dat prebuilt-binaries beschikbaar worden.
worden → komen (of anders ' worden gesteld')

[ Voor 4% gewijzigd door richy3908 op 02-01-2021 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
geek: Flash Player bereikt end-of-life-status
Naast het dalend gebruik werd Flash ook sinds het begin al geplaagd door veel securityproblemen.
dalend → dalende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59

slaay

Natuurbeleven.com

Bij het goedkoopste systeem staat dat de prijs bij publicatie € 446,45 is.
Maar tel je de prijzen van de losse hardware bij elkaar op dan kom je uit op € 451,45.

De actuele prijs lijkt ook niet te kloppen. De pagina geeft weer € 444,40 maar als je het zelf bij elkaar optelt kom je uit op € 452,55.

[ Voor 17% gewijzigd door slaay op 01-01-2021 21:56 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Office / thuiswerksysteem & Accessoires
Office / thuiswerksysteem & Accessoires → Office-/thuiswerksysteem & accessoires (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/734)
Met dit mATX-bord blijven er ook wat meer upgrade mogelijkheden over.
upgrade mogelijkheden → upgrademogelijkheden
Een simpele i3 kan tegenwoordig vrijwel alle zaken afhandelen, zware Excel sheets, Teams, Slack, Firefox, Chrome, een sloot Docker containers, programmeren, het moet allemaal niet zo'n issue zijn.
afhandelen, zware → afhandelen: zware (of anders een puntkomma)
Een simpele i3 kan tegenwoordig vrijwel alle zaken afhandelen, zware Excel sheets, Teams, Slack, Firefox, Chrome, een sloot Docker containers, programmeren, het moet allemaal niet zo'n issue zijn.
Excel sheets → Excel-sheets
Docker containers → Docker-containers
Daarom hebben we onder andere adviezen voor een goed Headset, een goede Monitor, een goed Keyboard, een goede Muis, en mogelijk een kastje waarmee je net wat sneller kan wisselen tussen je werk en prive systeem!
goed Headset → goede headset
Daarom hebben we onder andere adviezen voor een goed Headset, een goede Monitor, een goed Keyboard, een goede Muis, en mogelijk een kastje waarmee je net wat sneller kan wisselen tussen je werk en prive systeem!
Monitor → monitor
Keyboard → keyboard
Muis → muis
werk en prive systeem → werk- en privésysteem
Oko de MX Vertical is ontwikkeld om klachten aan pols en handen te voorkomen bij veelvuldig muisgebruik.
Oko → Ook
Sommigen van jullie hebben mogelijk een laptop van de zaak, maar zijn het wisselen van de laptop en muis tussen de desktop en laptop snel zat.
de laptop → het toetsenbord

Voor dit systeem hebben we een prestatiedoel van een resolutie van 4k met een framerate van 60fps voor ogen, aan pure rasterization performance.
rasterization performance → rasterization-performance
Zowel AMD als nVidia hebben in het high end segment hun 'kaarten' laten zien dus we kunnen nu uitspraken doen over wat de beste keuze gaat zijn voor je geld.
high end → high-end
De beschikbaarheid van de genoemde processor en videokaart laat te wensen over, maar het is ons gevoel dat je jezelf tekort doet als je nu nog voor oudere onderdelen gaat.
tekort doet → tekortdoet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=tekortdoen)
Het advies is dan ook, koop de genoemde onderdelen als je ze voor een goede prijs kunt krijgen, of wacht anders even met kopen.
ook, koop → ook: koop
In de vorige BBG gebruikten we nog G.Skill Ripjaws in het 4k systeem.
4k systeem → 4k-systeem
Daarom schakelen we deze keer over op Flare X modules, welke getest zijn op Ryzen processors.
Flare X modules → Flare X-modules
Op XMP (of DOCP) settings loopt dit geheugen op 3200MT/s, wat voor Ryzen een aardige boost betekent t.o.v. bijvoorbeeld 2133MT/s, aangezien de Infinity Fabric van Ryzen gesynchroniseerd wordt met deze snelheid.
XMP (of DOCP) settings → XMP- (of DOCP-)settings
Met overclocken valt er zelfs nog meer uit te halen, hoe veel zal echter verschillen per exemplaar.
overclocken → overklokken (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=overklokken)
Met overclocken valt er zelfs nog meer uit te halen, hoe veel zal echter verschillen per exemplaar.
halen, hoe veel → halen; hoeveel
Opgebouwd met een DC-naar-DC-ontwerp is deze voeding zeer efficient en voorzien (van een 80+ Platinum rating.
efficient → efficiënt
Opgebouwd met een DC-naar-DC-ontwerp is deze voeding zeer efficient en voorzien (van een 80+ Platinum rating.
voorzien (van een 80+ Platinum rating → voorzien van een 80+ Platinum-rating
Dat wordt gecomplementeerd met een semi-passive modus, waarbij onder bepaalde belasting de fan niet gaat draaien, waardoor je onder lage belasting verzekerd bent van een stille voeding.
semi-passive → semi-passieve (waarom Engels gebruiken als er een prima Nederlandstalig en zeer gangbaar woord beschikbaar is?)
De Kingston A2000 is hierin een uitblinkertje want deze bezit ook een NVMe-interface, wat zeer hoge doorvoersnelheden aankan.
wat → die (want het woord verwijst naar 'interface', een de-woord)
Daarnaast is deze ssd nog gebaseerd op TLC-nand, wat in principe langer mee gaat dan het goedkopere QLC-nand.
wat → dat
Daarnaast is deze ssd nog gebaseerd op TLC-nand, wat in principe langer mee gaat dan het goedkopere QLC-nand.
mee gaat → meegaat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=meegaan)

Deze build is samengesteld om speelbaar te zijn op 1440p resolutie, wat wil zeggen dat we toch minstens 30 fps moeten kunnen halen.
1440p resolutie → 1440p-resolutie
Eventueel kan je deze build ook gebruiken voor andere (Flightsim) games op 1440p of met hogere fps op 1080p.
(Flightsim) games → (flightsim)-games
Om je volledig onder te dompelen in de vlieg-ervaring hebben we ook een mooi 27" scherm geselecteerd voor de liefhebbers.
vlieg-ervaring → vliegervaring (tenzij de redactie bang is dat men anders 'vlieger-varing' zal lezen, maar aangezien 'varing' opzichzelfstaand geen Nederlands is, lijkt het mij compleet onnodig om een koppelteken te gebruiken)
Om je volledig onder te dompelen in de vlieg-ervaring hebben we ook een mooi 27" scherm geselecteerd voor de liefhebbers.
27" scherm → 27"-scherm
De AMD Ryzen 5 5600X is de instapper van de nieuwe serie Zen 3 processoren van AMD.
Zen 3 processoren → Zen 3-processoren
Op lagere resolutie zoals 1080p en 1440p kan de cpu de bottleneck zijn, dus vandaar de keuze voor dit model.
resolutie → resoluties
Dit ATX-moederbord komt uit de stal van MSI, en kenmerkt zich onder meer door zijn zeven USB A-poorten op het i/o-panel.
i/o-panel → i/o-paneel (weer precies hetzelfde; 'paneel' is een prima Nederlands en gangbaar woord)
De vrm's voor de stroomvoorziening zijn voldoende van kwaliteit voor onze 65W processor en tot slot zou het moederbord minder kieskeurig dan zijn voorganger zijn wat geheugen betreft.
65W processor → 65W-processor
In deze wetenschap raden we aan om een willekeurige Nvidia 3060 Ti aan te schaffen, afhankelijk van de prijs en levertermijn die een winkel aan te bieden heeft.
'aan' weggestreept.
Ssd's zijn niet meer weg te denken uit de gaming computers, dus vandaar is de keuze gevallen voor deze NVMe-ssd met 96laags tlc-geheugen.
voor → op (de keuze valt 'op' iets, niet 'voor' iets)

Wie met zijn Flight Simulator-ervaring naar een niveau hoger wil tillen, zou kunnen investeren in een degelijke hotas-setup.
'met' weggestreept.
Wie met zijn Flight Simulator-ervaring naar een niveau hoger wil tillen, zou kunnen investeren in een degelijke hotas-setup.
hotas-setup → hotas-set-up (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=set-up en https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1757)
Hiermee bedoelt men dat er een uitgebreide keuze aan knoppen toegevoegd wordt aan de gas-hendels (throttle lever) en aan de joystick (flight control stick).
gas-hendels → gashendels (niet per se fout, maar mijns inziens compleet onnodig, omdat 'gashendel' een prima gangbaar woord is)
Er zijn er zelfs futuristische voor de betere space simulators.
'er' weggestreept.
futuristische → futuristische varianten
space simulators → space-simulators (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=simulator; oftewel, 'simulator' is gewoon Nederlands, dus een samenstelling met een Engels woord volgt gewoon de Nederlandse regels. Sterker nog, je zou zelfs kunnen overwegen om het geheel aan elkaar te schrijven, want woorden als spacecake, spacepannenkoek en spaceshuttle staan gewoon in het Groene Boekje.)
Kies dus vooral een model dat je zelf mooi vindt, maar hieronder vindt je enkele modellen om je shortlist aan te vullen.
vindt → vind ('je' is onderwerp en staat achter de persoonsvorm)
Hij is voorzien van HDMI-poort en Displayport en voor de liefhebbers is nog een d-sub/vga-aansluiting aanwezig.
van HDMI-poort → van een HDMI-poort
Wie liever zijn eigen set samen stelt, die kan met deze throttle alvast aan de slag.
samen stelt → samenstelt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=samenstelt)
Wie liever zijn eigen set samen stelt, die kan met deze throttle alvast aan de slag.
'die' weggestreept.
Wie hierboven reeds gekozen heeft voor een losse gashendel, die kan met deze VKB-Sim Gladiator zijn set aanvullen.
Idem dito.

Mijns inziens is dit artikel taalkundig gezien enorm slordig geschreven met een hoop knullige fouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlands leger begint dit jaar met bouw van nieuwe ict en eigen mob...
In de komende elf maanden wil Defensie ook een eigen mobiel netwerk laten bouwen zodat het niet meer afhankelijk moet zijn van externe providers.
moet zijn → hoeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: VueScan 9.7.39
Daarnaast is er ondersteuning voor de raw-bestanden van 600 digitale camera's.
raw-bestanden → raw bestanden (zie ook de uitleg van @Delpozo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
reviews: 2021: nieuwe droneregels - Meer vrijheden, maar ook beperkingen
Met zo'n toekomst CE-label moet het vooraf duidelijk zijn in welke klasse de drone valt en wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.
toekomst → toekomstig

Consumenten zullen over het algemeen alleen actief zijn in de Open categorie, maar ook onder professionals zal dit een veel voorkomende categorie zijn.
veel voorkomende → veelvoorkomende (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=veelvoorkomend)
Vanaf nu hoeven alleen toestellen in de specific en certified categorieën die een certificatie vereisen vanwege de uitkomst van de risicoanalyse worden geregistreerd.
specific en certified → Specific en Certified (in de rest van het artikel worden 'Open', 'Specific' en 'Certified' met een hoofdletter geschreven, dus wel zo consequent)
Ook moet er een concreet plan zijn voor de vlucht, en met welke drone(s) hij wordt uitgevoerd.
hij → deze
Daarbij gaat het bijvoorbeeld om drones met vlambare brandstof, maar ook om zware drones die goederen of mensen vervoeren.
vlambare → ontvlambare
Ik ben ook kritisch op de hoge kosten die de ILT wil gaan vragen voor de behandeling van aanvragen voor vergunningen als je in de Specific-categorie wilt gaan vliegen
Specific-categorie → Specific categorie (in de rest van het artikel worden 'Open', 'Specific' en 'Certified' bijvoeglijk gebruikt en dus voor het zelfstandige naamwoord geplaatst i.p.v. in een samenstelling)
Bovendien is het nog altijd onduidelijk hoe je actief kunt worden in de Specific-categorie en hoe de huidige roc-operators overgezet gaan worden naar de nieuwe situatie.
Specific-categorie → Specific categorie (idem dito)

CE-label en subcategoriën
subcategoriën → subcategorieën (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=categorie)
Er wordt dan puur gekeken naar het gewicht van een drone, en eventueel wat je ermee wilt doen, om te bepalen in welke A-categorie hij valt.
hij → deze
Er zijn ook nog C5- en C6-keurmerken, maar die zijn bedoeld voor drones waarmee operaties volgens standaarscenario's in de Specific-categorie worden uitgevoerd.
standaarscenario's → standaardscenario's
Er zijn ook nog C5- en C6-keurmerken, maar die zijn bedoeld voor drones waarmee operaties volgens standaarscenario's in de Specific-categorie worden uitgevoerd.
Specific-categorie → Specific categorie
De A2-klasse is bedoeld voor drones met maximaal gewicht van 4kg (of 2kg voor legacy drones).
maximaal gewicht → een maximaal gewicht
Met toekomstige drones, voorzien van C2-CE-keurmerk, moet je minimaal 30 meter afstand houden tot mensen én dieren.
C2-CE-keurmerk → C2 CE-keurmerk (analoog aan 'Cx CE-label', of anders alles aan elkaar schrijven met koppeltekens, maar dan de verscheidene vermeldingen van 'Cx CE-label' ook)
Het gaat dan om modellen met een gewicht tot maximaal 25kg (C3- en C4-CE-label).
C3- en C4-CE-label → C3 en C4 CE-label (idem dito)
Volgens de nieuwe regelgeving moet een piloot met een A3-klasse drone gevaar voor niet-betrokken personen voorkomen
A3-klasse drone → A3-klasse-drone (omdat er eerder ook al 'A2-klasse-drone' is geschreven, dus vandaar dat ik niet 'A3-klassedrone' suggereer)
Volgens de nieuwe regelgeving moet een piloot met een A3-klasse drone gevaar voor niet-betrokken personen voorkomen
voorkomen → voorkomen.
In de 'Open' categorie hoef je nog steeds geen praktijkexamen te doen, maar dat geldt wel wanneer je opdrachten wilt uitvoeren die in de Specific- of Gecertificeerde categorie vallen
Specific- of Gecertificeerde categorie → Specific of Certified categorie (nu ineens 'Gecertificeerd' i.p.v. 'Certified', heel vreemd)
Bij selecte aanbieders kun je ook een los examen afnemen in plaats een combinatie met de opleiding.
in plaats een combinatie met de opleiding → in plaats van in combinatie met een opleiding

Zo mag je onder geen enkel beding vliegen in no-fly-zones zoals luchthavens en ook niet in andere zones die verboden zijn voor drones.
no-fly-zones → no-flyzones (eerder al zo geschreven, dus wel zo consequent)
Er is dus geen harde afstandslimiet, maar je moet hem kunnen zie; in de praktijk komt dat neer op enkele honderden meters.
zie → zien
Ook iemand of bespioneren of volgen mag niet.
'of' weggestreept.
Ook als je een drone beroepsmatig wilt inzetten, kan dat in veel gevallen via de Open-categorie.
Open-categorie → Open categorie
Als je met een wat zwaardere drone, zoals een DJI Inspire 2, nabij bebouwing en mensen wilt vliegen, dan kom je terecht in de Specific-categorie.
Operators die nu beschikken over een ROC-light ontheffing of ROC-vergunning, mogen nog een jaar blijven doorwerken zoals ze gewend waren.
ROC-light ontheffing → ROC-light-ontheffing (analoog aan 'ROC-light-houders' eerder in het artikel)
In de loop van 2021 moet iedereen dus over naar de Open- of de Specific-categorie.
Open- of de Specific-categorie → Open of de Specific categorie
Dat eerste betreft vermoedelijk het merendeel van de ROC-light-vliegers en dat tweede het gros van de ROC-bedrijven.
Dat eerste → Die eerste (want het woord verwijst naar 'categorie', een de-woord)
Dat eerste betreft vermoedelijk het merendeel van de ROC-light-vliegers en dat tweede het gros van de ROC-bedrijven.
dat tweede → die tweede (idem dito)
Als fpv-vlieger of als zelfbouwer kom je al snel in Open-categorie A3 terecht.
Kortom. je bent aangewezen op een weiland in de middle of nowhere.
Kortom. → Kortom, (dus een komma i.p.v. een punt)
Kortom. je bent aangewezen op een weiland in de middle of nowhere.
middle of nowhere → middle-of-nowhere (analoog aan 'middle-of-the-road')
Er komt een soort uitzondering voor clubleden, die hoeven zich niet zelf te registreren en ook geen dronecertificaat te halen, zolang ze zich conformeren aan het clubreglement.
clubleden, die → clubleden; die

Tegelijkertijd gelden grote delen in Nederland als no-fly-zone.
no-fly-zone → no-flyzone
Die rode zijn ctr's, wat staat voor control regions.
Op de eerste pagina werd 'ctr' al gebruikt, maar op pagina 6 pas de uitleg…
Op deze kaart is te zien dat je slecht op een paar plekken mag vliegen, nog los van stedelijke gebieden.
slecht → slechts
Aan de ene kant is het begrijpelijk dat je niet altijd en overal in de natuur met drones moet willen vliegen. Zeker niet in het broedseizoen of bij foerageergebieden.
vliegen. Zeker → vliegen, zeker
Voor Open-categorie A1 en A2 geldt in principe geen verbod op het vliegen boven bebouwing.
Als er drones met een C2-label komen worden de afstandseisen wat anders.
C2-label → C2 CE-label
Drone zones
Drone zones → Dronezones (verderop wordt het wel als één woord geschreven en het zijn allebei ingeburgerde Nederlandstalige woorden, dus de Nederlandse regels voor samenstellingen zijn van toepassing)
Het idee is dat drone zones veel fijnmaziger worden gedefinieerd dan nu het geval is bij bijvoorbeeld ctr's en Natura 2000-gebieden.
Een onderdeel van de nieuwe Europese regelgeving is de invoering van zogenaamde ‘drone zones’.
Het is denkbaar dat gemeentebesturen en andere lokale overheden ook inspraak willen als het gaat om het aanwijzen van nieuwe drone zones.
drone zones → dronezones
Op zich begrijpelijk, maar zo dreigt wel het gevaar dat op den duur een onwerkbare lappendeken van no-drone zones ontstaat.
no-drone zones → no-dronezones
Op de lange termijn komen er misschien meer mogelijkheden om als dronevlieger in de Open-categorie in de buitenringen van ctr’s te vliegen.
Maar voorlopig zullen alleen drone-operators in de Specific-categorie vluchten mogen uitvoeren in ctr-gebied.

Met drones tot 900 gram mag je in de Open-subcategorie A1 vliegen en daarvoor gelden dezelfde vrijheden als voor de lichtere drones.
Open-subcategorie → Open subcategorie
Die zit net boven de 900 gram, maar het zal vast wel lukken om te zijner tijd een versie met C1-label op de markt te brengen die net onder die 900 gram zit.
C1-label → C1 CE-label
Dan kun je ook in de Open-categorie serieuze zakelijke inspecties gaan uitvoeren.
Ik denk niet dat fabrikanten speciaal voor de Europese markt afwijkende modellen gaat ontwikkelen, hoewel DJI van de Mavic Mini speciaal voor de Japanse markt wel een variant maakte die net geen 200 gram woog.
gaat → gaan ('fabrikanten' is onderwerp en meervoud)
Bestaande drones zonder Cx CE-label mogen nog twee jaar worden gebruikt in Open subcategorie A1, A2 of A3.
Open subcategorie → Open subcategorieën (want 'A1, A2 of A3' maakt het meervoud)
Volgens De Jager is dat anders voor drones die in de Specific-categorie vallen.
Als jij al operator kunt aantonen een bepaald soort vlucht veilig te kunnen uitvoeren met een legacy-drone, dan is dat verder prima.
al → als
Maar ook voor de Specific-categorie komen er drones met een Cx CE-label, speciaal bedoeld om vluchten uit te voeren volgens één van de Europese standaardscenario’s voor vluchten buiten het zicht van de piloot (bvlos) en vluchten boven bevolkt gebied.
Nachtvluchten in de 'Open' categorie blijven in Nederland verboden, terwijl dat elders in de EU wel is toegestaan.
'Open' categorie → Open categorie (die aanhalingstekens worden hier voor het eerst gebruikt en zijn dus overbodig)
Dat is een set aan afspraken, protocollen, communicatiemiddelen en standaarden die er gezamenlijk voor moeten zorgen dat de groei van het onbemande luchtverkeer in de toekomst ordentelijk gaat verlopen. Ook met het oog op de integratie van bemand en onbemand luchtverkeer.
verlopen. Ook → verlopen; ook (anders is de tweede zin een ellips. Met een komma is het gewoon een bijzin.)

Een overzicht van de drie subcategoriën en de vijf C0-C4 klassen voor drones
subcategoriën → subcategorieën
Commerciële vliegers kunnen in veel gevallen in de Open-categorie aan het werk, waarvoor veel meer vrijheden gelden.
Wie voor opdrachten in gebieden wil filmen waar dat normaal niet mag, kan via de Specific-categorie een vluchtvergunning op basis van vooraf vastgestelde scenario's aanvragen.
De bestaande no-fly-zones blijven voorlopig intact, wat nog steeds betekent dat je in heel veel gebieden niet mag vliegen.
no-fly-zones → no-flyzones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Wu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 14:14
Verkeerde interpunctie in nieuws: Tencent-games verdwenen kortstondig uit Huawei-appwinkel ´door omzetg...

De trema's (¨) moeten door aanhalingstekens worden vervangen (").

De accent aigu (´) in "onderzoeksbureau´s" moet door een apostrof (') worden vervangen.

De titel gebruikt ook accent aigu's, waar aanhalingstekens of apostrofen beter passen:
"Tencent-games verdwenen kortstondig uit Huawei-appwinkel ´door omzetgeschil´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28
Samsung bevestigt komst Galaxy Buds Pro met supportpagina

Laatste alinea, eerste zin
De oordoppen zouden een tweeter en een dome-speaker voor respectievelijk hoge en lage tonen.
Hier mist een woord, iets als bevatten of krijgen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Samsung bevestigt komst Galaxy Buds Pro met supportpagina
In andere slide wordt ook 'intelligente' noise cancellation genoemd.
In andere slide → In een andere slide
In andere slide wordt ook 'intelligente' noise cancellation genoemd.
Gebruikers kunnen ook het noisecancellation-niveau instellen.
Ik zou zeggen: schrijf noise cancellation aan elkaar of los, maar niet allebei. Wel zo consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Xiaomi zet distributie Android 11-upgrade Mi A3 stop na bricking toes...

[quote]Ten tijde van de upgrade naar Android 10, in maart 2020, had het toestel te maken met een niet werkende vingerafdrukscanner, een laggy interface, micro-sd-kaarten die niet herkend werden en meer.[/quote]

niet werkende → niet-werkende

Laat maar, zie https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1843…

[ Voor 6% gewijzigd door richy3908 op 02-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Laatst online: 16:53
Voor toekomstige drones boven de 900 gram waarmee je eventueel in de buurt van mensen wilt vliegen
wilt > wil

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:11
nieuws: Gerucht: Volgende AMD Threadripper-generatie krijgt cpu met zestien c...
Het bedrijf bracht eerder dit jaar zijn eerste Zen 3-desktopprocessors uit in....
Dit jaar -> vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
column: Pakketleed 2.0

In de tweede alinea:
Het ging destijds, als ik het me goed herinner, om een bedrag van pakweg 27 euro bovenop dat voor een stukje staal voor een zelfbouwtoetsenbord.
Er staat tweemaal ‘voor een’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 13:27
nieuws: Steam bereikt mijlpaal van 25 miljoen tegelijk ingelogde gebruikers
De gamingdienst tikte de in maart op een half miljoen na de 25 miljoen niet aan, maar nu dus wel.
Een “de” te veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: NYT: zeker 250 overheidsinstaties en bedrijven getroffen door SolarWi...
NYT: zeker 250 overheidsinstaties en bedrijven getroffen door SolarWinds-hack
overheidsinstaties → overheidsinstanties
Verder stelt de krant dat het gebruikmaakte van Amerikaanse servers om hun aanvallen te coördineren, omdat de Amerikaanse NSA officieel verboden is om surveillance binnen zijn eigen landsgrenzen uit te voeren.
omdat de Amerikaanse NSA officieel verboden is → omdat het de Amerikaanse NSA officieel verboden is (dus 'het' is onderwerp, niet 'de Amerikaanse NSA', want dat is meewerkend voorwerp)
In het kader daarvan zou een deel van de software-ontwikkeling ook uitbesteed zijn aan landen in oost-Europa, waar wellicht de aanvankelijke intrusion heeft plaatsgevonden.
oost-Europa → Oost-Europa (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, artikel 6.E)
Via de Wayback Machine is te zien wie SolarWinds nog meer als klant mocht rekenen. 'Meer dan 425' van de 500 invloedrijkste bedrijven uit Amerika, de tien grootste telecomproviders in Amerika, de vijf takken van het Amerikaanse leger, de vijf grootste accountantsbedrijven, honderden universiteiten en hogescholen wereldwijd, NASA en heel veel Amerikaanse overheidsinstellingen.
rekenen. 'Meer → rekenen: 'meer

[ Voor 4% gewijzigd door richy3908 op 03-01-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Tesla leverde in 2020 recordaantal auto's

Wow, 162x Model 3 en 19 stuks van de andere vermelde modellen geleverd!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

MAZZA

Barbie is er weer!

Het bedrijf heeft volgens het rapport in kwartaal vier 1610650 Model 3's en Model Y's geleverd en 180920 Model S'en en X'en.
Dat moet zijn 161650 en 18920. Er zijn wat spontane nullen ingeslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29

Het bedrijf heeft volgens het rapport in kwartaal vier 1610650 Model 3's en Model Y's geleverd en 180920 Model S'en en X'en.

dat is 1.6 miljoen model 3's en model y's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
richy3908 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:53:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021 Mijns inziens is dit artikel taalkundig gezien enorm slordig geschreven met een hoop knullige fouten!
Zeker met je eens Richy. Ten eerste hartelijk dank voor de uitgebreide feedback, ook de herhaling van de gallery-titels die ik gemist had. Ten tweede, onze eindredacteur en in-house-taalgoeroe is momenteel tijdelijk afwezig, waardoor de 'gewone' redacteuren, met variërend taalgevoel, even op elkaar zijn aangewezen. Even sub-optimaal dus, en voor iedereen extra werk. We zijn dus extra dankbaar voor de hulp van iedereen hierbij, maar zeker voor jouw massive overzichten. ;)

Alles bijgewerkt tot dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:33
nieuws: Apple gaat toch Amphetamine-app niet uit Mac App Store halen

De ontwikkelaar laat via GitHub weten dat Apple het gebruik van de naam en het logo als metafoor en op medische wijze worden gebruikt en dan kan het volgens de fabrikant wel.

Deze zin klopt niet echt.

De komma in onderstaande zin uit de eerste alinea is overigens taalkundig niet fout (denk ik), maar wel overbodig omdat de zinsdelen geruisloos in elkaar overlopen:

De fabrikant wilde dat doen, omdat de app met de naam en het logo het gebruik van amfetamines zou promoten.
(zie: https://taaladvies.net/ta...erschikkende_voegwoorden/)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raarrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 16:22

in jullie meest recente BBG staat dat de be quiet! Pure Base 500DX Zwart geleverd wordt met 2 fans en daarom hebben jullie waarschijnlijk een 3e fan in de BBG opgenomen.

De be quiet! Pure Base 500DX Zwart wordt echter geleverd met 3 fans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 09:20
https://tweakers.net/nieu...kondiging-galaxy-s21.html
In de tekst staat 1299,00 en op het voorbeeld daaronder 1399,00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Raarrr schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:12:

in jullie meest recente BBG staat dat de be quiet! Pure Base 500DX Zwart geleverd wordt met 2 fans en daarom hebben jullie waarschijnlijk een 3e fan in de BBG opgenomen.

De be quiet! Pure Base 500DX Zwart wordt echter geleverd met 3 fans!
ik heb het aangepast, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

loves wheat smoothies

reviews: 40 SATA-ssd's - Heeft de SATA-ssd nog bestaansrecht?

AS SSD "Op plek drie vinden we de Synology SAT5200 terug".. staat op plek 2 in de grafiek (wel gedeelde score).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 04-01-2021 17:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webkiller71
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 11:58
nieuws: Nederlandse overheid begint met verstrekken ID-kaart met NFC-chip - u...
maar rijbewijzen kunnen pas met de DigiD-inlog gebruikt worden zodra de Wet Digitale Overheid in werking treed.
treedt
Pagina: 1 ... 93 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.