Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
En hier: https://www.ensie.nl/betekenis/bemensenMschamp schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:48:
nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van Starliner-c...
Het was de eerste belangrijke vluchttest voor Boeings Starliner-capsule. Het bedrijf bouwt die onder het Commercial Crew Program van de NASA. Het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf heeft bedrijven zoals Boeing, SpaceX en Sierra Nevada Corp. geld gegeven om een bemenste capsule te bouwen die astronauten naar het International Space Station kan brengen. Dat programma heeft al veel vertraging opgelopen. Aanvankelijk was het plan de eerste bemenste vluchten van Starliner nog dit jaar uit te voeren, maar dat wordt op z'n vroegst 2020. Ook de Crew Dragon van SpaceX doet zijn eerst bemenste vlucht pas in dat jaar. Het is nog niet bekend welke invloed de nieuwe test heeft op het schema. Daarvoor moet eerst meer informatie worden verzameld.
bemenst -> bemand
Bemensen lijkt niet te bestaan: https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/bemensen
Hoe je het ook ziet, maakt niet iets positiefs los bij de mensen.bemensen
Politiek correcte term voor bemannen, van personeel voorzien. Een gevolg van de tendens om vrouwen dezelfde kansen te bieden als mannen. Vanwege de geslachtelijke neutraliteit vooral bij feministen een populair woord. Bij anderen wekt het woord vaak ergernis op.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Discussie gesloten.
Het is newspeak. Een duidelijke politieke agenda door vaag taalgebruik door te drukken is UITERST kwalijk voor een zelfverklaard onafhankelijk medium. Gisteren onkruid, vandaag bemanning en morgen worden concentratiekampen joycamps.
Snap je zelf niet hoe gevaarlijk jullie bezig zijn?
Bestaat wel degelijk. Pak de papieren Van Dale er maar bij, staat het gewoon in.Mschamp schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:48:
bemenst -> bemand
Bemensen lijkt niet te bestaan: https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/bemensen
De online Van Dale bevat nog niet eens de helft van alle Nederlandse woorden, wat ook gewoon op hun site staat.
Maar dát zeg je er stiekem even niet bij
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Smaakkwesties? "Bemensen" is een woord dat werd uitgevonden met een duidelijk politieke agenda. Als jullie dit gebruiken is dat dan ook duidelijk niet neutraal.Delpozo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
'Bemensen' bestaat en betekent precies hetzelfde als 'bemannen'. Over smaakkwesties gaan we het hier niet hebben.
De vele reacties die het losweekt lijkt me reden genoeg voor een onafhankelijk medium om zich niet in deze discussie te mengen en het woord ook niet meer te gebruiken.
Ik vind het gewoon choquerend taalgebruik, maar blijkbaar zijn mijn persoonlijke gevoelens minder belangrijk dan die van de mensen die problemen hebben met het woord "bemanning", als die al bestaan
[ Voor 7% gewijzigd door [Remmes] op 04-11-2019 17:35 ]
ja, daag.
4500 …Kopers van hybride auto's krijgen tot nu toe al 3000 euro subsidie en dat wordt in de nieuwe plannen verhoogd naar 4.500 euro.
Die verschillende kleuren pillen gaan ons allergeliefde forum ook niet verder helpen.
Als we wildhagen verbannen is alles opgelost, toch?
Eat the bugs, live in a pod
Virussen? Scan ze hier!
Want ik vond het maar een vreemde discussie voor in het tikfoutjes-topic.
Edit: "Op de man" is dan wel weer een leuke @wildhagen
No shite: Ben het niet altijd/vaak niet met je eens, maar je modwerk wordt door mij gewoon geapprecieerd, hoor.
[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 04-11-2019 18:41 ]
Eat the bugs, live in a pod
In de tweede alinea:
ontwerpen -> ontworpenVolgens Antonio Lucio, de hoogste marketingbaas bij Facebook, is het logo ontwerpen om een 'visueel onderscheid te maken tussen het bedrijf en de app'.
Zoals gevraagd er maar even de gedrukte versie bij gehaald.wildhagen schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:19:
[...]
Bestaat wel degelijk. Pak de papieren Van Dale er maar bij, staat het gewoon in.
De online Van Dale bevat nog niet eens de helft van alle Nederlandse woorden, wat ook gewoon op hun site staat.
Maar dát zeg je er stiekem even niet bij
Blijkt er toch ook niet in te staan.

Met alle respect, deze discussie dient volgens mij wel gevoerd te worden (maar wellicht in een nieuwe thread). De discussie onder het artikel escaleert compleet, en lijkt meer minnetjes te verzamelen dan de gemiddelde Apple/Android of AMD/Intel flamewar. Dit is dus iets dat speelt onder veel lezers van t.net.Delpozo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
'Bemensen' bestaat en betekent precies hetzelfde als 'bemannen'. Over smaakkwesties gaan we het hier niet hebben.
Discussie gesloten.
Een groot deel van de reageerders zowel onder het artikel als in dit topic lijkt in de bemand/bemenst discussie dezelfde mening te delen, maar de auteur gaat vervolgens al dan niet bewust met een bord voor zijn kop en de hakken in het zand even verder olie op het vuur gooien in de reacties, met als toppunt de tekst "Al zal me dat vast veel -1's opleveren." in een van zijn reacties. Dit is gewoon een bewuste dubbele -1 magneet (zowel vanwege de andere inhoud, als vanwege het bij voorbaar klagen over de moderatie) die je bij voorbaat niet moet willen posten.
Het is doodzonde dat een artikel waar een goede technische discussie plaats had kunnen vinden compleet overschaduwd wordt door een nieuwsauteur die de politieke agenda van een zeeeeer kleine zeer hard schreeuwende minderheid moet pushen.
[ Voor 6% gewijzigd door TommyboyNL op 04-11-2019 21:48 ]
Bij mij in het Prisma woordenboek (1999) staat bemensen er wel in, met als betekenis bemannen.Mschamp schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:25:
[...]
Zoals gevraagd er maar even de gedrukte versie bij gehaald.
Blijkt er toch ook niet in te staan.
[Afbeelding: Van Dale]
Laten we de discussie sluiten.
nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van Starliner-c...
In de inleiding:
reddingssyssteem -> reddingssysteemTijdens de test werd het reddingssyssteem van het ruimtevaartuig geprobeerd. Daarbij klapte één parachute niet uit.
nieuws: OnePlus begint met uitbrengen van Android 10-upgrade...
Eerste zin, tweede alinea:
OxygensOS -> OxygenOSOxygensOS 10.0 bevat nieuwe functies, waaronder een nieuwe interface, nieuwe gebarenbediening en Contextual Display.
[ Voor 54% gewijzigd door Santford op 04-11-2019 22:20 ]
"Onbemenste"? Dan klinkt "onbemande" mij toch beter/correcter.
iPhone XR
"en een pad uit te stappen" ==> stippelen
@Koekiemonsterr
Zeggen we dan vanaf nu ook "de mens met de hamer"?Delpozo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
Discussie gesloten.
In de toekomst zullen we vragen stellen op de mens af. We staan als één mens achter de nationale voetbalploeg en bij oververmoeidheid staat de mens met de hamer klaar. Handelaars brengen hun waren aan de mens en een schip vergaat met mens en muis, ondanks het feit dat iedereen met mens en macht heeft gestreden tot het einde. We hebben het over de mens in de straat en zeggen ‘vermens jezelf!’ tegen wie de moed verliest.
"De Finse smartphonemaker HMD Global zal een update uitbrengen die de bootloader van de Nokia 7.2 weer niet ontgrendelbaar maakt."
--> die de bootloader van de Nokia 7.2 niet langer ontgrendelbaar maakt.
"calibreren ... calibratiehardware"
-> kalibreren, kalibratiehardware
1na laatste regel.
Na de update zouden gebruikers na de update in een uur tijd tot ongeveer 1247 kilometer kunnen opladen bij 170kW.
@Mark_88 _88
Heb het 10 keer herlezen maar helaas ...
Volgens mij klopt de volgorde der woorden niet. Op deze manier slaat "malafide site" op FF
"Malafide sites kunnen FF laten vastlopen door Pop-upkwetsbaarheid" lijkt mij net iets duidelijker
Eens, ik ben voor dezelfde hier. Die titel klopt niet.OxWax schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:40:
"Pop-upkwetsbaarheid kan malafide site Firefox laten vastlopen"
@Mark_88 _88
Heb het 10 keer herlezen maar helaas ...
Volgens mij klopt de volgorde der woorden niet. Op deze manier slaat "malafide site" op FF
"Malafide sites kunnen FF laten vastlopen door Pop-upkwetsbaarheid" lijkt mij net iets duidelijker
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
heeft een topsnelheidHet nieuwe model, de Eva Ribelle, heeft topsnelheid van ongeveer
Het klinkt nu net alsof een kwetsbaarheid een site kan laten vastlopen, in plaats van dat een malafide site FireFox kan laten vastlopen.
Ik zou iets voorstellen als: "Malafide websites kunnen Firefox laten vastlopen dankzij pop-upkwetsbaarheid."
(P.S. Zie ook Zombaya in 'nieuws: Pop-upkwetsbaarheid kan malafide site Firefox laten vastl...)
[ Voor 38% gewijzigd door WhatsappHack op 05-11-2019 18:19 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ook na edit is de titel niet helemaal ok.. "Malafided sites.."
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 05-11-2019 19:53 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
1e Alinea;
De telefoon zal in december of januari geleverd zal worden.De telefoon zal in december of januari geleverd zal worden.
Het is een detail, maar toch. Je spelt de naam van die ŠKODA als volgt:
ŠKODA CITIGOe iV (volgens ŠKODA zelf...)
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 05-11-2019 21:16 ]
niet aflatende → niet-aflatendeFirefox heeft een kwetsbaarheid waardoor malafide websites gebruikers kunnen bestoken met een niet aflatende stroom authenticatiepop-ups.
Tegen Ars Technica → tegen Ars TechnicaDe kwetsbaarheid is oorsponkelijk drie maanden geleden gemeld bij Mozilla en Tegen Ars Technica kon Mozilla ook niet direct zeggen wanneer een fix voor het probleem te verwachten is.
Deze zin leest niet zo vlot:
"Dat laatste was bleek ook een noodlottig element."
//Vervolgens veranderd het brein van de auto dat in 'overige' en weer terug naar voertuig
Verandert
nieuws: Fatale crash Uber-auto ontstond omdat software overstekende voetgange...
[ Voor 62% gewijzigd door Eagle Creek op 06-11-2019 08:27 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Moet nog "die" na items
nieuws: Rocket League-spelers kunnen in december de lootboxvervangers verhand...
Omdat het kan...
Wij wijken daarvan af, omdat we paal en perk stellen aan het aantal hoofdletters in een woord.ehtweak schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:16:
nieuws: Skoda Citigo-e iV met 36,8kWh-accu kost in Nederland 23.290 euro
Het is een detail, maar toch. Je spelt de naam van die ŠKODA als volgt:
ŠKODA CITIGOe iV (volgens ŠKODA zelf...)
Rest is gecorrigeerd.
spieggelloze -> spiegelloze
nieuws: Signify voorziet delen stadion PSV Eindhoven van draadloos internet v...
Signify voorziet delen stadion PSV Eindhoven Philips Stadion van draadloos internet via lifi.
Bron: https://www.psv.nl/psv/de-club/het-philips-stadion.htm
Ook hier:
Met de Trulifi-producten die Signify in het PSV-stadion
Deze mag blijven staan:
Signify is in het stadion van PSV Eindhoven
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Fatale crash Uber-auto kwam doordat software overstekende voetganger niet zag
De Amerikaanse National Transportation Safety Board meldt in een vrijgegeven document dat dat de Uber-auto niet de software aan boord had om te reageren op voetgangers die aan jaywalking doen
[ Voor 2% gewijzigd door NaliXL op 06-11-2019 11:16 . Reden: Auteur getagd ]
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Bedankt voor de reactie. We veranderen PSV-stadion in Philips Station, maar behouden de oorspronkelijke titel. Het is natuurlijk gewoon ook het stadion van de voetbalclub PSV Eindhoven.Kiswum schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
@MichelvdV
nieuws: Signify voorziet delen stadion PSV Eindhoven van draadloos internet v...
Signify voorziet delen stadion PSV Eindhoven Philips Stadion van draadloos internet via lifi.
Bron: https://www.psv.nl/psv/de-club/het-philips-stadion.htm
Ook hier:
Met de Trulifi-producten die Signify in het PSV-stadion
Deze mag blijven staan:
Signify is in het stadion van PSV Eindhoven
> "tot en met"?tot en moet
Virussen? Scan ze hier!
Tweede keer 4S zou 4A moeten zijn. Verderop in het artikel wordt het wel goed gedaan.Xiaomi brengt op 2 december twee 4k-televisies uit in Spanje. De Mi TV 4S komt in varianten van 55" en 43" voor respectievelijk 449 en 349 euro. Ook komt de fabrikant met een Mi TV 4S van 32" voor 179 euro. Het is onbekend wanneer de tv's naar de Benelux komen.
Geen spelfout, maar 'het gefixeerde scherm' lijkt een anglicisme (het vaste scherm?).Gemaakte opnames kunnen op het gefixeerde 3,2"-lcd
"verhoogd"Verder is de resolutie van de elektronische zoeker verhoogt van 4,4 miljoen naar 5,76 miljoen beeldpunten;
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
man-in-the-middels -> man-in-the-middlesPas bij ontvangst op een smartphone wordt deze leesbaar en tussenliggende servers of man-in-the-middels hebben dan ook geen zicht op de inhoud.
techisch -> technischAls beveiligingsexperts zeggen dat 'een enkele achterdeur niet mogelijk is', dan bedoelen ze niet dat dat techisch niet kan.
( Weet niet of het relevant is, maar ik zie afwisseling in gebruikte terminologie. Bv ontsleutelplicht vs decryptieplicht . End-to-endversleuteling vs end-to-endencryptie )
rond de grens lijkt mij hier van toepassing.De heist speelt zich af rond grens tussen de Verenigde Staten en Mexico.
Zeker wel, als Ingress speler kan ik het al sinds de lancering. Ik stel voor om hierbij expliciet te vermelden dat Pogo en HPWU spelers het nog niet kunnen.Wayfarer is momenteel nog niet beschikbaar in Nederland
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
"Ook zit er net als bij de eerste SL een klein, vierkanten schermpje bovenop de camera" -> vierkant
("vierkant" is immers geen materiaal waar het schermpje van zou kunnen zijn gemaakt)
Verwijderd
"Terug online", fraai voorbeeld van niet zulk fraai taalgebruik en duidelijk een anglicisme van "back online". Krijg er een beetje de kriebels van.
Zij moeten in de gaten houden dat kinderen en jongeren niet teveel gamen -> te veel
Zie bijvoorbeeld https://schrijvenonline.o...-is-het-teveel-of-te-veel
Het horloge → Over het horloge (ik dacht al regelmatig de afgelopen maanden: 'Wat zie ik toch voor een vieze vlek op mijn beeldscherm?', maar dat was het uitgelekte horlogeHet horloge lekte afgelopen maanden al veel uit.
niet nader → niet-naderGoogle kreeg begin dit jaar niet nader genoemde wearabletechnologie van Fossil in handen en nam toen ook een deel van het r&d-team van Fossil over.
[ Voor 18% gewijzigd door richy3908 op 07-11-2019 08:03 ]
De eerste zin bevat "had ... geworden", dat doet pijn aan mijn oren. "Zou zijn geworden" is correct Nederlands.
Bill begint in de titel met twee hoofdletters. De 'i' moet een kleine letter zijn.
Xerox te weinig werd ondergewaardeerd
> Xerox te weinig werd gewaardeerd
> Xerox werd ondergewaardeerd
Als je beide combineert in een contaminatie, zegt je finaal het tegengestelde
Ik snap best dat het Nederlands van Musk niet zo goed is, maar misschien moeten jullie hem een beetje in bescherming nemen en de d/t fouten voor hem eruit halen"Als je de operationele kosten beschouwd, kost het ons misschien twee miljoen dollar"
... en gaat over tot de orde van de dag
Of de auteur is een Vlaming natuurlijk. ;-)Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:42:
nieuws: Controversieel internetforum 8chan is terug online onder de naam 8kun
"Terug online", fraai voorbeeld van niet zulk fraai taalgebruik en duidelijk een anglicisme van "back online". Krijg er een beetje de kriebels van.
Dat is redelijk kort af. Discussie gesloten, moeten we die dan ergens anders voeren? Het moet mogelijk zijn dat wij als bezoekers/abonnement afnemers aan kunnen geven dat we het hier duidelijk niet mee eens zijn, de reden mag iedereen voor zichzelf bepalen.Delpozo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
Discussie gesloten.
Dit lokt bij mij de reactie uit. Abonnement stopgezet.
Als we dit in een ander topic moeten doorzetten, geef dat aan en neem wellicht de posts die hier niet horen dan gelijk mee.
Het staat je vrij om een topic te openen in Geachte Redactie. Hier hoort het alleen te gaan over spel- en tikfouten.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:19:
[...]
Dat is redelijk kort af. Discussie gesloten, moeten we die dan ergens anders voeren? Het moet mogelijk zijn dat wij als bezoekers/abonnement afnemers aan kunnen geven dat we het hier duidelijk niet mee eens zijn, de reden mag iedereen voor zichzelf bepalen.
Dit lokt bij mij de reactie uit. Abonnement stopgezet.
Als we dit in een ander topic moeten doorzetten, geef dat aan en neem wellicht de posts die hier niet horen dan gelijk mee.
1228 bit -> 128bitDe soc heeft een Volta-gpu met 384 Cuda-cores op 1100MHz en 48 Tensor-cores voor machinelearning. Verder zit er 8GB lpddr4x-geheugen op de module, met een geheugenbus van 1228bit en een snelheid van 1600MHz, wat een bandbreedte van 51,2GB/s oplevert. Er is ook 16GB aan emmc-flashopslag aanwezig. Er zijn twaalf MIPI CS-I2-lanes beschikbaar voor het aansturen van camera's.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Arno in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45" staat nog openDelpozo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:26:
Gepoetst en geschrobd.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dit is meer iets voor een aparte topic, in elk geval geen spel- of tikfout.Arno schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:56:
nieuws: Kleine bedrijven kunnen tegen betaling Pokéstop of Gym aanvragen in P...
[...]
Zeker wel, als Ingress speler kan ik het al sinds de lancering. Ik stel voor om hierbij expliciet te vermelden dat Pogo en HPWU spelers het nog niet kunnen.
Verwijderd
En sinds wanneer is dat ineens een excuus?debroervanhenk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:10:
[...]
Of de auteur is een Vlaming natuurlijk. ;-)
In de tweede alinea staat "Crown About Now" genoemd, waar "Crowd About Now" bedoeld wordt.
Maandagavond begon de actie op Crown About Now en dinsdag werd het streefbedrag van 1,25 miljoen euro bereikt.
Derde alinea, derde zin:
geaggregeerd
De toekomst van het wachtwoord
- Pagina 2:
- „Symptoombestrijding”
Tweede zin:
(Eventueel: „zíȷ́n” (j/U+237 en U+301, of U+E553).)de problemen die wachtwoorden zíjn: een minimale, onhoudbare vorm - „Vendor lock-in”
Eerste alinea, tweede zin:Sso's leiden tot voor een vorm
- „Symptoombestrijding”
- Pagina 3:
- „Beveiligingssleutels”
Eerste alinea, eerste zin:één belangrijk principe: je kunt je authenticeren met - „Biometrie”
Eerste alinea, eerste zin:de derde authenticatiemogelijkheid: iets dat je bent
- „Beveiligingssleutels”
- Pagina 4:
„Langzame stappen”
Tweede alinea, laatste zin:een volgende stap: het aantal dezelfde wachtwoorden moet omlaag
Rockband verborg Commodore 64-programma op een vinylalbum
Derde alinea, tweede zin: de koppeling onder „Basicode” is onjuist.
NASA toont afbeelding van klonterig overblijfsel van in 1572 ontdekte supernova
- Derde alinea, vierde zin:op de het aantal
- Derde alinea, zesde zin:Hoe dat precies in zijn werk ging,
Europese privacytoezichthouder waarschuwt voor Windows en Office bij overheden
Eerste alinea, laatste zin:
Op welke manier dat precies gebeurt,
Werkervaring, opleidingen en Identicons - Development-iteratie #167
„Identicons”
- Tweede alinea, laatste zin:er͜uit͜ziet
- Derde alinea, tweede zin:215 unieke tekeningen
ACM onderzoekt invloed grote techbedrijven op betalingsverkeer in Nederland
- Derde alinea, laatste zin:Omdat grote techbedrijven een sterke positie hebben,
- Vierde alinea, eerste zin:techbedrijven
Nissan onthult concept voor elektrische crossover-auto
- Eerste alinea, eerste zin:elektrische aangedreven
- Derde alinea:op de snelweg
Unix bestaat vijftig jaar
- Eerste alinea, vijfde zin:een van de
- Vierde alinea, eerste zin:Bells Labs
- Vierde alinea, tweede zin:Bells Labs
- Vierde alinea, derde zin:In 1973, werd het OS herschreven
- Tiende alinea, eerste zin:Caldera Systems, dat daarna
- Tiende alinea, laatste zin:MacOS, dat nog
- Twaalfde alinea, tweede zin:een van dedie Unix heeft geïntroduceerd in de technologie,
BBC News start Tor-mirror op het darknet om internetcensuur tegen te gaan
- Tweede alinea, laatste zin:wordt de verbinding end-to-end versleuteld in en is het
- Derde alinea, laatste zin:Zo blijven de identiteit en locatie
Nederland stelde afgelopen jaar 72 cyberreservisten aan
Tweede alinea, tweede zin:
boven op de 30 reservisten
China neemt wet aan om ontwikkeling cryptografie te bevorderen
- Tweede alinea, tweede zin:dat overheidscommunicatie en opslag van gevoelige staatsgegevens versleuteld dienen te gebeuren
- Derde alinea, laatste zin:zolang het onderzoek, de productie, [...] schade toebrengen
Hittesonde van Marslander InSight heeft moeite zich in rode planeet te boren
- Inleiding:die de temperatuur van de grond in de bodem moet meten,
- Eerste alinea, derde zin:dat er grond voor de punt van de mol kwam op het moment dat hij zich terugtrokt
Het begon met een error - De voorganger van internet begon 50 jaar geleden
- Derde alinea, derde zin:en het University College
- Vierde alinea, eerste zin:Een van de
- Vierde alinea, tweede zin:
ofHet transmission control protocol en het internet protocol, beter bekend als tcp/ip, worden vandaagHet transmission control protocol/internet protocol, beter bekend als tcp/ip, wordt vandaag - Zesde alinea, derde zin:een van de
Lek in identificatiesysteem eIDAS liet aanvallers zich voordoen als EU-burger
Derde alinea, tweede zin:
nadat zij hun bevindingen gedeelden hadden
Wetenschappers ontwikkelen veel efficiëntere waterstofwinningsmethode
Tweede alinea, eerste zin:
Dat werkt [...] wordt toegepast.
Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in versleutelde chat-apps
- Eerste alinea, zesde zin:een of andere
- Derde alinea, derde zin:De Amerikaanse minister
- Derde alinea, vierde zin:de minister
- Derde alinea, vijfde zin:Privacy- en beveiligingsexperts, van wie er
Firefox gaat verzoeken voor pushmeldingen volgend jaar standaard verbergen
Derde alinea, derde zin:
die om notificaties vraagt,
Onderzoekers geven slimme speakers commando's door laser op microfoon te richten
- Eerste alinea, eerste zin:elke computer die en elk apparaat dat stemcommando's kan ontvangen
- Eerste alinea, laatste zin:
ofDit werkt zowel bij Siri, Alexa en Google Assistant.Dit werkt zowel bij Siri, Alexa als Google Assistant.
Titel mist het woordje 'zal' óf 2e 'moeten' moet weg.
dus
- Uber zal Waymo moeten betalen of zal zijn zelfrijdende autotech moeten aanpassen
of
- Uber zal Waymo moeten betalen of zijn zelfrijdende autotech aanpassen
(en in NL/BE is het eigenlijk auto-tech)
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 08-11-2019 11:22 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
verzorgt -> verzorgdDit is een over-ear-model waarbij de noise cancellation verzorgt wordt door
Tangconstructie. Voorstel:Verder zijn er twee 40mm-drivers, een usb-c-aansluiting met een Quick Charging-functie, die ervoor zorgt dat de koptelefoon na tien minuten laden weer vijf uur draadloos kan worden gebruikt, aanwezig.
Verder zijn er twee 40mm-drivers en een usb-c-aansluiting aanwezig. Deze laatste heeft een Quick Charging-functie waarmee de koptelefoon na tien minuten laden weer vijf uur draadloos kan worden gebruikt.
[ Voor 56% gewijzigd door P_Tingen op 08-11-2019 12:09 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
. pilotprojectNa het pilootproject zullen de onderzoekers hun bevindingen publiceren in wetenschappelijke tijdschriften
geek: HomeComputerMuseum wint de Brabantse Erfgoedprijs 2019
Laatste alinea: ErFgoed Brabant
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
"Onderaan het artikel staat de vraag 'was dit artikel behulpzaam?' Op het moment van schrijven hebben 407 van de 555 respondenten de vraag met 'nee' beantwoordt."
Beantwoord is verleden tijd dus geen -dt maar een -d.
Cijfers in grafiek bij Apple komen niet overeen met bronartikel.
Daar zal de auteur zelf even naar moeten kijken.Gmorx schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:58:
"IDC: top vijf smartphonemakers heeft meer dan 70 procent markt in handen"
Cijfers in grafiek bij Apple komen niet overeen met bronartikel.
De rest is verbeterd, behalve 'autotech' (@DukeBox), wat kort is voor 'autotechniek' en dus geen streepje nodig heeft.
'Emoji's" is niet correct. Het woord "Emoji" is van zichzelf zowel meervoud als enkelvoud.
In de laatste alinea:
->het heeft gesloten of er zijn geslotenDaarnaast meldt de politie dat het dit jaar al 200 frauduleuze webshops zijn gesloten.
de OpenSSL → OpenSSLAanvankelijk had de OpenSSL 3.0 al eind 2019 af moeten zijn, maar die deadline werd verplaatst naar 'medio 2020'.
Providers → providers (In die zin en de zinnen die erop volgen, wordt het woord 'provider' regelmatig en in verschillende vormen gebruikt. Aangezien 'provider' in de IT-wereld volgens mij best bekend is, zou ik ervoor willen pleiten om het overal met kleine letters te schrijven, behalve 'Legacy Provider'. Echter, zelfs daar zou je ervoor kunnen kiezen om het met kleine letters te schrijven omdat ook 'legacy' een volgens mij best wel bekend begrip is en de term wel erg afsteekt tegenover de andere varianten met het woord 'provider' erin, die dan allemaal met kleine letters zijn geschreven.)De belangrijkste verandering van OpenSSL 3.0 is de toevoeging van zogeheten 'Providers'.
3e alinea:
De maximale 5g-snelheden van de nieuwe chip zijn 4,7Gbit/s down en 2,5Gbit/s up. MediaTek laat de soc maken op een 7nm-FinFet-procedé, en laat deze voorzien van ARM Cortex A77-cores en een Mali G77-gpu. Daarnaast kan de soc overweg met het beelden afkomstig van 80-megapixelcamera's.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Onderste alinea:
maar Checkra1n (b)lijkt gebruik te maken van een nieuwe bug in de DFU-modus van iOS-apparaten, zo staat in een uitleg van de jailbreak.maar Checkra1n maakt gebruik te maken van een nieuwe bug in de DFU-modus van iOS-apparaten, zo staat in een uitleg van de jailbreak.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Dat moeten verkopers zijn denk ik...Daardoor raken kopers de grip kwijt op waar hun data is en wat daarmee gebeurt.
simpele klusjes, zoals mensen hun modem aan en uit laten zetten?
"Klopt, maar dat is een keuze die we op deze manier willen maken."
Ik zou het ff omdraaien; staat wat slimmer.
simpele klusjes, zoals mensen hun modem uit en aan laten zetten?
Anders is het geen goede keuze...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 11-11-2019 11:28 ]
...Met ID-check wordt het beveiligingsniveau van de DigiD-app verhoogt naar Substantieel... verhoogd
meerendeel -> merendeel
Eerste zin
voor iOS-verschenen -> voor iOS verschenenEr is een nieuwe versie van de DigiD-app voor iOS-verschenen die het mogelijk maakt om een id-check uit te voeren door middel van nfc.
nieuws: Twitter onthult ontwerpregels voor beleid deepfakes en vraagt gebruik...
zal bedrijf -> zal het bedrijfTwitter zegt niet wanneer het zijn beleid definitief af zal hebben, maar in ieder geval zal bedrijf dertig dagen voordat het beleid ingaat een nieuwe aankondiging doen.
nieuws: 'Tencent wil consolegames met Nintendo-personages maken voor westerse...
honderen -> honderdenIn Azië heeft het bedrijf tal van mobiele games met honderen miljoenen gebruikers.
[ Voor 18% gewijzigd door Munchie op 11-11-2019 20:11 ]
nieuws: 'Google vergaart medische data miljoenen Amerikanen zonder hen in te ...
[ Voor 87% gewijzigd door choogen op 11-11-2019 21:57 ]
In de eerste alinea:
Aanhalingsteken sluiten ontbreekt.Daarna zei hij: "Je krijgt ook de mogelijkheid cosmetics in de game te verkrijgen.
Amazit -> AmazfitDe Amazit Stratos3 is een smartwatch met een 1,3"-display
Stay safe
Volgens Feldmann zijn ...Volgen Feldmann zijn perovskieten de nieuwe klasse halfgeleiders die bij allerlei apparaten kunnen leiden tot een revolutie.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
@Olaf een tagje erbij https://tweakers.net/tag/DOCSIS/
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Gerucht: Snapdragon 865 is 20 procent sneller dan voorganger de Snapdragon 855
De tweet geeft aan dat er is vergeleken met de SD855, niet de huidige/ nieuwste 855+
Jammer van de kop, maar het is onjuist.
De SD855+ is 15% sneller dan de 855.
nieuws: Qualcomm introduceert Snapdragon 855 Plus met hoger geklokte cpu- en ...
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb de titel aangepast. Bedankt voor het melden!Kiswum schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:16:
nieuws: Gerucht: Snapdragon 865 is 20 procent sneller dan voorganger
Gerucht: Snapdragon 865 is 20 procent sneller dan voorganger de Snapdragon 855
De tweet geeft aan dat er is vergeleken met de SD855, niet de huidige/ nieuwste 855+
Jammer van de kop, maar het is onjuist.
De SD855+ is 15% sneller dan de 855.
nieuws: Qualcomm introduceert Snapdragon 855 Plus met hoger geklokte cpu- en ...
De changelog voor versie 2.5.1 ziet er als volgt uit:: -> twee dubbele punten op het einde
laatste zin van het bericht
Wat Epic Games betaalt betaald heeft voor de overname is niet bekendgemaakt.
om → opVersie 1.4.0 bevat onder meer een nieuwe interface, die het ook goed doet om kleinere schermen.
Dit topic is gesloten.