Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
kunt → kunLos daarvan kunt je de stijl van je auto veranderen door kleuren en opdrukken te kiezen.
Duitse ingenieurschap → het Duitse ingenieurschap (of anders 'Duits ingenieurschap'; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ingenieurschap)Iedereen weet dat Duitse ingenieurschap uitstekend is.
gelobby'd → gelobbyd (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=lobbyen)Naar verluidt hebben meerdere landen gelobby'd voor de komst van Tesla's Europese fabriek.
Tesla bouwt 'gigafactory' in Berlijn en Model Y wordt eerste geproduceerde auto
Deze zogeheten Gigafactory 4 zal plaats bieden voor de productie van accu's, aandrijflijnen en voertuigen.
Dat is een deel van de redenen waarom we onze Europese Gigafactory in Duitsland plaatsen', zei Musk.
Tesla heeft al drie andere locaties in de wereld met een gigafactory: in de Amerikaanse staten Nevada, New York en in Shanghai.
Ik adviseer om te kiezen voor een consequente weergave van het woord 'gigafactory': met kleine letters (mijn voorkeur) of met een hoofdletter. Nu is het inconsequent. Alleen het gebruik in de tweede en laatste zin is verdedigbaar, omdat het om een naam lijkt te gaan.Dat zal voor een deel niet meer nodig zijn als Gigafactory 4 eenmaal draait en het zal ook voordelen met zich meebrengen op het vlak van eventuele onzekerheid rondom invoerrechten.
Volgens de ucla bevestigd bevestigt ...
When life gives you lemons, start a battery factory
In de eerste alinea:
mogen -> magIn de uitspraak staat dat het doorzoeken van elektronische apparaten van reizigers alleen mogen er als er een redelijke verdenking bestaat dat de apparaten smokkelwaar bevatten.
En:
redelijk verdenking -> redelijke verdenkingZonder zo'n 'redelijk verdenking' of zonder een officiële machtiging om apparaten van iemand te doorzoeken, [...]
“Dat is een deel van de redenen waarom we onze Europese Gigafactory in Duitsland plaatsen”
Een van de redenen.
Wat het hoofdletter van Gigafactory betreft: het is iets specifieks voor Tesla en ze gebruiken het zelf een beetje tussen een soortnaam en een eigennaam in. Als andere bedrijven de term ook gaan gebruiken, zou ik eerder de soortnaam “gigafabrieken” gebruiken, zolang het alleen Tesla is, zou ik Gigafactory met een hoofdletter schrijven (als eigennaam).
Onderste Alinea:
Als er maar 3 kleuren zijn, is "waaronder" incorrect (eventueel te vervangen door "te weten"/"namelijk"/"zijnde" oid), dit zou namelijk impliceren dat er nog andere kleuren beschikbaar zijn, maar dat is dus niet zo.De achterkant van de Iron Cast TV is gemaakt van aluminium. De televisie is verkrijgbaar in drie verschillende kleuren, waaronder zwart, zilver en roségoud.
Ik wilde dat pleonasme er idd eigenlijk ook nog bij zetten, maar het is zo verburgerlijkt in spreektaal dat ik hem maar achterwege liet, maar je hebt groot gelijkjmmk schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:30:
nieuws: Deens bedrijf wil 'televisie' produceren die volledig via smartphone ...
En in aanvulling op de opmerking hierboven: hoewel niet direct fout, is het woord 'verschillende' bij 'in drie verschillende kleuren' nogal overbodig. Je levert het tenslotte niet in drie dezelfde kleuren.

"Any customer can have a car painted any color that he wants so long as it is black" - Henry Ford, 1909
[ Voor 50% gewijzigd door zion op 13-11-2019 12:00 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
In de zesde alinea:
Het bedrijf komt ook met een eigen soundbar, die even wijd is als de televisie.
'Wijd' gebruik je doorgaans voor een opening (de deur staat wijd open), anders gebruik je 'breed'.
Genootschap Onze Taal ziet het ook als een twijfelachtig anglicisme.
En in aanvulling op de opmerking hierboven: hoewel niet direct fout, is het woord 'verschillende' bij 'in drie verschillende kleuren' nogal overbodig. Je levert het tenslotte niet in drie dezelfde kleuren.
Verder inhoudelijk een leuk bericht!
Wat is het nu, 2021 of 2022?Kabinet handhaaft luchtalarmsysteem in ieder geval nog tot eind 2021
Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid heeft besloten het zogeheten waarschuwings- en alarmeringssysteem in ieder geval tot 1 januari 2022 te handhaven.
blokchain → blockchainFacebook Pay staat geheel los van Libra, het betaalmiddel op basis van blokchain dat het sociale netwerk eerder dit jaar aankondigde.
Eind 2021 en 1 januari 2022 liggen nu ook weer niet zover uit elkaarrens-br schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:11:
nieuws: Kabinet handhaaft luchtalarmsysteem in ieder geval nog tot eind 2021
[...]
Wat is het nu, 2021 of 2022?
Dat is waar. Ik had alleen naar de jaartallen gekeken.Delpozo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:17:
Eind 2021 en 1 januari 2022 liggen nu ook weer niet zover uit elkaar

"Radeo" moet "Radeon" zijn.
De titel heeft volgens mij een verkeerde woordvolgorde. Er staat nu dat Orange bijna de datalimiet verdubbeld heeft (alsof ze op het punt stonden om het te doen, maar het niet gedaan hebben).
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Na 1-dag tien miljoen, of na dag 10- een miljoen?
www.scinus.com
Het eerste (Disney+ is gisteren live gegaan), maar het staat er nu niet idd. Ik kwam om dezelfde te melden.blade08 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:25:
https://tweakers.net/nieu...n-miljoen-gebruikers.html
Na 1-dag tien miljoen, of na dag 10- een miljoen?
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2019 20:53 ]
De update is moment van schrijven nog niet uit. -> op het moment
ontwikkeldLenovo heeft voor de Motorola razr een scharnier ontwikkelt
In deeze zin staan drie fauten
2de tekstkolom, 2e zin:
Het zinsdeel achter de komma leest niet lekker vanwege de afwezigheid van 'is':Met de Ryzen 9 3950X is dat een feit en waar je niet zo lang geleden een hedt-platform nodig had om zestien cores in je systeem te hebben, is dat nu mogelijk op een mainstreamplatform. Dat heeft wel een prijs, want met een adviesprijs van 749 dollar niet goedkoop. Inmiddels is AMD namelijk op een punt gekomen dat het geen prijsvechter meer is en kan het ook een premiumprijs vragen voor een premiumprocessor. De Ryzen 9 3950X is overigens niet direct, maar pas vanaf 25 november te koop.
Dat heeft wel een prijs, want is met een adviesprijs van 749 dollar niet goedkoop.
of, 'is het':
Dat heeft wel een prijs, want met een adviesprijs van 749 dollar is het niet goedkoop.
Wust um yn 'e moele ha? :p
Ik mag hopen dat dit soort (Dumpert-achtige?) taalgebruik niet de standaard gaat worden.Dat heeft wel een prijs, want met een adviesprijs van 749 dollar niet goedkoop.
eretiel -> eretitelDavid Chaum krijgt de eretiel voor zijn onderzoek op het gebied van privacy en cryptologie.
Maar het is toch echt BB-8 en niet BB-1 die de gezel van Dameron is.
reviews: Star Wars: Jedi Fallen Order - Lightsaber steelt de show in heerlijk...
De band tussen Cal en BD-1 doet ook denken aan die van Anakin en Luke Skywalker, en R2-D2 en Poe Dameron en BB-1. Anders
moet mogelijk 'werkt' zijn?Het is volgens Huang onmogelijk om er maar gewoon een chip te pakken en te verwachten dat het verwachten
*insert signature here
@arnoudwokke
Het is volgens Huang onmogelijk om er maar gewoon een chip te pakken en te verwachten dat het verwachten.
Oeps, je was me net voor heheTjark schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:23:
nieuws: Nvidia: we zijn een softwarebedrijf geworden
[...]
moet mogelijk 'werkt' zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Jivebunny op 15-11-2019 08:24 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
halverwege de tweede allinea mist er een a in software
veel met softwre te maken
@arnoudwokke
Een gpu hebben in het startpunt.
Moet dat bniet zijn: IS het start punt
of meschien nog beter is alleen maar een begin?
[ Voor 3% gewijzigd door Scriptkid op 15-11-2019 08:49 ]
Klinkt als een Google translate: Have a GPU for starters/Have a GPU in the beginning, springt naar mijn geestScriptkid schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:40:
nieuws: Nvidia: we zijn een softwarebedrijf geworden
Een gpu hebben in het startpunt.
Moet dat bniet zijn: IS het start punt
of meschien nog beter is alleen maar een begin?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Volgens mij kan "er" beter weggelaten worden in deze zin.Het is volgens Huang onmogelijk om er maar gewoon een chip te pakken en te verwachten dat het werkt.
Project xCloud stelt gamers in staat Xbox-games die ze in bezit hebben via internet te streamen naar andere apparaten. Inmiddels werkt dat met meer dan vijftig games.
Hoeveelheid maximale RAM klopt niet, moet 128GB zijn.
https://ark.intel.com/con...or-8m-cache-4-00-ghz.html
A good answer will come if you ask a good question
Deze kan ik zelf niet aanpassen, maar ik heb het doorgegeven aan het Pricewatch-team.JonathanG schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:06:
pricewatch: Intel Xeon E-2274G Boxed
Hoeveelheid maximale RAM klopt niet, moet 128GB zijn.
https://ark.intel.com/con...or-8m-cache-4-00-ghz.html
post-apocalyptsiche -> post-apocalyptischeWasteland 3 speelt zich af in een post-apocalyptsiche setting in Colorado.
nieuws: Life is Strange-ontwikkelaar komt met nieuwe game Tell Me Why
Dontnot -> DontnodDontnot ontwikkelt het spel in samenwerking met Xbox Game Studios en heeft ook samengewerkt met de Amerikaanse lgbtq-belangenorganisatie Glaad.
nieuws: Frontier brengt Planet Coaster in de zomer uit voor consoles
uitbreidingspakketen -> uitbreidingspakkettenHet is onduidelijk of alle uitbreidingspakketen bij de consoleversie gebundeld zitten.
Titel mist of interpunctie, of het woord "door".
Hoewel technisch correct, loopt deze zin niet zo lekker. Als je het deel "Hoewel de zoekmachine onder de motorkap van Google " leest, dan zet het vervolg je op het verkeerde been als je dacht dat er onder de motorkap van Google iets gebeurde.Hoewel de zoekmachine onder de motorkap van Google gebruik maakte werden de zoekopdrachten niet gekoppeld aan unieke sessies of gebruikersprofielen.
Voorstel:
Hoewel de zoekmachine onder de motorkap gebruik maakte van Google, werden de zoekopdrachten niet gekoppeld aan unieke sessies of gebruikersprofielen.
... en gaat over tot de orde van de dag
Hier gaat iets mis, een half jaar is 182,5 dagen.... (of 183De Amerikaanse overheid geeft bedrijven waarschijnlijk nog een extra half jaar om zaken te doen met Huawei. Daardoor zou het mogelijk blijven nog wel softwareupdates te blijven krijgen op toestellen van het bedrijf.
Volgens bronnen van Politico komt het Amerikaanse Ministerie van Handel binnenkort met een besluit daarover. Het is een verlenging van de huidige regels waarmee bepaalde bedrijven delen van het handelsverbod met Huawei kunnen 'omzeilen' en zo zaken te blijven doen. Amerika besloot eerder dit jaar dat bedrijven niet meer mochten handelen met Huawei, maar er werd eerder wel uitstel verleend voor bepaalde componenten en onderdelen. Die uitstelperiode van aanvankelijk 90 dagen is bijna voorbij, maar het ministerie zou dat met nog eens 60 dagen willen verlengen.
[ Voor 11% gewijzigd door zion op 15-11-2019 20:05 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
oderatie op het platform moet deels door de gebruikers zelf gedaan worden, is het idee. "Bijna alles op het platform kan ge-edit worden", stelt Wales tegenover The Financial Times. -> Moderaties (de M is verdwenen)
Ik zal niet ontkennen dat moderators kunnen stinken maar toch:
is vast niet zo bedoeldoderatie
Edit: ik stink niet alleen, ik ben nog traag ook
[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 16-11-2019 12:27 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
heeftWikipedia-oprichter Jimmy Wales een WikiTribune-esk sociaal medium gemaakt,
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
In de laatste alinea:
waren -> zijnOnlangs bleek uit onderzoek van het Amerikaanse Center for Disease Control dat er door vaping zeker 42 doden waren gevallen.
"en" moet "een" zijn.Bronnen van Kotaku stellen dat Anthem en complete revisie gaat krijgen
In de eerste alinea:
de alle -> alleDaarnaast stellen de bronnen dat de alle bijwerkingen mogelijk in een zodanig groot pakket worden afgeleverd, dat ze uitsluiten dat er een volledig nieuwe game zullen uitbrengen.
zullen uitbrengen -> zal worden uitgebracht
zij -> henOngetwijfeld zal die minder of zelfs niets kosten voor zij die Anthem nu al in hun bezit hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Santford op 16-11-2019 15:34 ]
Kan het zijn dat er wat CSS foutjes zijn bij die tekst?
nieuws: Microsoft trekt mobiele Cortana-app uit verschillende markten terug
Tenzij Amazon een rebranding heeft gedaan van Alexa...
[ Voor 11% gewijzigd door walterg op 17-11-2019 10:36 ]
Er wordt verschillende keren 'de grid' gebruikt. Volgens mij moet dit 'het grid' zijn.
ftp-deamon → ftp-daemonOndanks die specifieke eisen stelt Suerink dat de opslagsystemen bij Nikhef in feite een eenvoudige ftp-deamon draaien met nog wat tools voor een minimalistische catalogus.
zo duidelijk → zo wordt duidelijk (of 'zo blijkt duidelijk')Dat was in de begindagen van Windows 10 wel de intentie, zo duidelijk uit recensies van de eerdere versies.
was → waren ('de gegevens' is nl. onderwerp en meervoud)Een datalek bij 'Magic: The Gathering'-maker Wizards of the coast zorgde ervoor dat de gegevens van 452.634 spelers openbaar toegankelijk was via het web.
De map is erg groot en gebruikers hebben al ontdekt dat de levels die voor de spelmodi Ground War en Spec Ops onderdeel zijn van het speelveld. -> 'van' (of 'gebruikt worden' toevoegen)
Verder zijn er ook nog apartie missies binnen de Battle Royale. > aparte
Verder zijn er zaken als perks, een ingame-economie en winkel en een bank -> -winkel
De modus komt mogelijk vroeg in 2020 uit en wordt gezamenlijk ontwikkeld wordt door Infinity Ward en Raven Software. -> begin 2020 + tweede 'wordt' weglaten
Een datalek bij 'Magic: The Gathering'-maker Wizards of the coast zorgde ervoor -> Coast
dat de gegevens van 452.634 spelers openbaar toegankelijk was via het web. -> waren
voor geïnstalleerde → voorgeïnstalleerdeHet feit dat het om voor geïnstalleerde apps gaat, betekent vaak dat deze niet zomaar te verwijderen vallen.
Tweede alinea, vierde zin:
hóé
'Google vergaart medische data miljoenen Amerikanen zonder hen in te lichten'
- Eerste alinea, derde zin:een katholieke organisatie
- Tweede alinea, laatste zin:zowel vanuit technologisch als ethisch oogpunt
- Laatste alinea, tweede zin:wilde geen commentaar gegeven
- Laatste alinea, derde zin:Dit project en het handelen van Google zouden
Minister onderzoekt haalbaarheid C2000-vervanger op basis van mobiel breedband
- Eerste alinea, tweede zin: onverwachte regelovergang tussen „tegen” en „Nederlandse”.
- Tweede alinea, eerste zin:waar politie, brandweer, ambulancediensten en Defensie momenteel gebruik van maken
- Laatste alinea, laatste zin:juridische- en wetstechnische consequenties
Steekproef Mozilla: 10 procent van smartphonegebruikers schakelt ad-tracking uit
- Tweede alinea, eerste zin:om de IDFA - ID For Advertisers -
- Tweede alinea, vierde zin:Het uitschakelen van de Advertising ID
Bovendien moet een van beide weg.het resetten van de ID - Derde alinea, tweede zin:van de ID
GitHub gaat opensourcesoftware opslaan in Code Vault in Noorse mijn
- Overal:GitHub
- Derde alinea, tweede zin:het Arctic World Archive. Dit bevindt zich
- Vierde alinea, eerste zin:polyester
PrivacyTools beveelt Startpage niet meer aan na onduidelijkheid over investering
- Tweede alinea, vierde zin:Hoewel de twee divisies in theorie gescheiden zouden moeten werken,
- Derde alinea, tweede zin:dat de investeerders hebben,eruit͜ziet
- Derde alinea, laatste zin:kunnen we de dienst
Grapperhaus: Ondanks zorgen blijft kabinetsstandpunt dat encryptie belangrijk is
- Inleiding, eerste zin:dat encryptie belangrijk is voor burgers,
- Eerste alinea, eerste zin:de minister
- Derde alinea, tweede zin:het gebruikdat het niet wenselijk is [...] van encryptie binnen Nederland,
Oprichter Wikipedia zet sociaal netwerk zonder advertenties op
Laatste alinea, laatste zin:
50.000 gebruikers, van wie 200
Datavloedgolf LHC op komst
- Eerste alinea, laatste zin:over het internet
- Tweede alinea, eerste zin:het Nationaal instituut
- Derde alinea, derde zin:zette in 1992
- Vierde alinea, vierde zin:tera-elektronvolts
- „ⓘ Tristan Suerink”, zesde zin:throughtput
Security-onderzoekers vinden out-of-the-box-kwetsbaarheden bij 29 Android-merken
- Derde alinea:is de nummer vijf populairste smartphone, de Zenfone 4 Max, betrokken
- Vijfde alinea, eerste zin:door het Amerikaanse Department
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
nieuws: Google verhoogt aantal beschikbare games bij Stadia-release naar 22
Stadia Pro-abonnees krijgen bobevndien een tweede gratis game
Ik zie hier geen fout.
De rest is rechtgezet.
In de titel staat "TikTik", maar de app heet "TikTok".
storagcluster moet storagecluster zijnNikhefs nieuwe storagcluster, vier opslagblokken met elk:
reviews: Pokémon Sword en Shield - Meer game, minder Pokémon
jammer dat de game...Het is jammer dat game op sommige momenten net te ambitieus lijkt voor de hardware van de Nintendo Switch, wat soms technische probleempjes oplevert.
[ Voor 4% gewijzigd door Opxah op 18-11-2019 10:31 ]
eerste alinea, laatste regel: "en Bede, die op haar manier een uitdager en regelmatige tegenstander voor je vormt."
haar -> hem
Ja, het is twijfelachtig. Ik dacht ook dat het eerst een zij was, maar het bleek een hij te zijn. Zie deze pagina.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
dit zou uitzondelrijk veel zijn. Dus denk dat dit 600 km moet zijn.De Mustang Mach E First Edition heeft standaard vierwielaandrijving en de grotere 600kWh-accu.
In het artikel wordt het begrip "fob" gebruikt. Dat lijkt mij niet erg algemeen. Eerder jargon. Netter om een ander woord te gebruiken / te omschrijven / toelichten.
De Mach-E heeft geen traditionele deurhendels, maar heeft in plaats daarvan een kop voor iedere passagiersdeur
een kNop :-)
FOB is de logistiek term voor Free On Board, mag toch hopen dat dat niet de bedoeling isMarcva schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
nieuws: Ford introduceert zijn eerste elektrische auto die eind 2020 naar Ned...
In het artikel wordt het begrip "fob" gebruikt. Dat lijkt mij niet erg algemeen. Eerder jargon. Netter om een ander woord te gebruiken / te omschrijven / toelichten.
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]
Laatste deel van laatste zin van voorlaatste paragraaf.
omdat Huawei ZICH.., omdat Huawei volgens het ministerie met activiteiten bezighoudt
Edit: Weekend-artikelen van Mark en Tijs hebben redactie nodig. Zware grammaticale fouten en missende woorden, etc.
Had er eigenlijk geen zin in, maar wil het toch aanhalen.
[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 18-11-2019 18:27 ]
Eat the bugs, live in a pod
“In een overzicht, waar Tweakers om privacyredenen niet naar link”
Naar linkt
“Phineas Fisher is een berichte 'hacktivist'”
Berucht
“eerder dit jaar gaf de Italiaanse overheid toe dat het niet wist“
Zij, overheid is vrouwelijk
[ Voor 13% gewijzigd door debroervanhenk op 18-11-2019 18:46 ]
2e Alinea, laatste zin, Windowst = Windows: Het gaat meestal om drivers voor bijvoorbeeld oude besturingssystemen zoals Windows XP of Windowst Vista.
Voor het aansluiten van een extern beeldscherm ben je ook tot usb-c overgeleverd -> aan usb-c overgeleverd of tot usb-c veroordeeld
attractief aantrekkelijk
Tijdens de teardown heeft iFixit geprobeerd om de Cmd-toets van de MacBook Pro 16" te vervangen voor die van het standalone Magic Keyboard en dat werkte.
vervangen voor => vervangen door
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Het artikel spreekt over 488 miljoen aan prijzengeld.
hier is terug te vinden dat het om 545 DUIZEND dollar gaat??
https://securityaffairs.c...nfu-cup-2019-results.html
Gaat om de DIR 878 (pricewatch: D-Link EXO AC1900 MU-MIMO Wi-Fi Router DIR-878)De wedstrijd ging niet alleen over software. Zo werd de D-Link DR-878-router opengebroken door vier teams op dezelfde dag. Ook over die lekken zijn nog geen details openbaar gemaakt; eerst zullen er patches voor uitkomen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
het aantal beschikbaar games -> het aantal beschikbare gamesPhil Harrison zegt op Twitter dat Google vorige week 'te conservatief' is geweest over het aantal beschikbaar games.
nieuws: Microsoft gaat dns-over-https toevoegen aan Windows
na willen denken over -> na te willen denken overHet bedrijf zegt in de toekomst ook na willen denken over de implementatie van dns-over-tls, een alternatief door dns-over-https.
nieuws: Amsterdam UMC maakt gezondheidsdata van IC-patiënten beschikbaar voor...
gezondsheidsproblemen -> gezondheidsproblemen"Ook zijn Amerikanen over het algemeen dikker, met bijbehorende gezondsheidsproblemen."
'Spotify voegt een algoritme toe aan zijn app dat podcastluisteraards tips moet geven over andere podcasts.'
podcastluisteraards --> podcastluisteraars
En:
"Google heeft lek diezelfde maand gedicht met een update voor de Camera-app."
Google heeft =>het<= lek diezelfde maand gedicht met een update voor de Camera-app.
You may enlighten me!
kunstmatige intelligentie-modellen → kunstmatige-intelligentiemodellen (want anders zijn de modellen kunstmatig en niet de intelligentie)Die kunnen de data gebruiken voor het trainen van kunstmatige intelligentie-modellen.
Hieronder vallen ruim 640.000 emails en de gegevens van ruim 1400 klanten.
emails → e-mails (email zit op o.a. keukengerei)De documenten omvatten ruim 640.000 emails en de klantgegevens van ruim 1400 klanten van de bank.
haalt dit model een bereik van ongeveer 600km → heeft dit model een bereik van ongeveer 600km (of anders 'haalt dit model ongeveer 600km')Volgens de fabrikant haalt dit model een bereik van ongeveer 600km op basis van de 80kWh-accu.
de 80kWh-accu → een 80kWh-accuVolgens de fabrikant haalt dit model een bereik van ongeveer 600km op basis van de 80kWh-accu.
een wat hogere kilometeraantal → een wat hoger kilometeraantal (aangezien 'aantal' onzijdig is en er een onbepaald lidwoord is gebruikt, wordt het bijvoeglijke naamwoord niet verbogen)BMW zegt in een persbericht dat het de claim van het bereik van ongeveer 600km baseert op de Europese wltp-norm, die over het algemeen tot een wat hogere kilometeraantal leidt dan de Amerikaanse epa-norm.
bovendien ook → bovendien (aangezien 'bovendien' en 'ook' synoniemen van elkaar zijn)Zij kunnen bovendien ook de mannelijke stem instellen.
zit → zitten ('de gebruikers' is onderwerp en meervoud)De camera kan zelfs geactiveerd worden als het scherm van de telefoon uit staat, of als de gebruikers midden in een gesprek zit.
ingelicht, dat → ingelicht; datHet beveiligingsbedrijf heeft Google en Samsung na de ontdekking ingelicht, dat was begin juli.
heeft lek → heeft het lekGoogle heeft lek diezelfde maand gedicht met een update voor de Camera-app.
meer fabrikanten → meer toestellen van fabrikanten (kan aan mij liggen, maar ik vind hier 'de fabrikanten zijn kwetsbaar' gewoonweg fout)Ook is onduidelijk of meer fabrikanten kwetsbaar zijn en of dat nog steeds het geval is.
Is Nederland betekent adresseren dat je naam/adres op iets zet zodat het bij de ontvanger terechtkomt. Dit is een wel erg letterlijke vertaling van 'to address'.Google zegt dat dit probleem geadresseerd is
This too shall pass
Dit topic is gesloten.