review: Duurzaamheid gaat gepaard met offers - Fairphone 5Het scherm heeft een verversingssnelheid van 90Hz en komt daardoor iets beter mee met andere smartphones in deze prijscategorie, al zien wij ook steeds vaker toestellen met 120Hz, 144Hz en zelfs hoger voorbij komen.
voorbij komen → voorbijkomen (zie ook
https://woordenlijst.org/#/?q=voorbijkomen, @
Donny K.)
De camera-app van de Fairphone 5 heeft niet zoveel opties als die van gelijkgeprijste toestellen.
gelijkgeprijste → gelijkgeprijsde (zie ook
https://woordenlijst.org/#/?q=prijzen; verderop in het artikel wel correct geschreven)
Als je dit doet, wordt het beeld van de smartphone gemirrord op het scherm, maar het is mogelijk een dektopmodus te activeren in het instellingenmenu.
dektopmodus → desktopmodus
Het systeem is niet zo uitgebreid als de versies van Motorola en Samsung, zo missen er bijvoorbeeld controls, waarmee je de maat van vensters kunt veranderen of maximaliseren.
Samsung, zo → Samsung; zo (een paar keer heb ik kommagebruik door de vingers gezien, maar hier is het gewoon overduidelijk fout)
Op medium merkte ik hier en daar een kleine stottering op.
Op medium → Op de mediuminstelling (ik las dit woord eerst als het Nederlandstalige woord
medium en was compleet flabbergasted, totdat ik in de zin erna het woord
high las en het kwartje viel, maar met mijn suggestie is deze verwarring te voorkomen)
De haperingen verdwijnen als de game op de medium-instelling wordt gezet en het aantal frames per seconde wordt vastgezet op 30.
medium-instelling → mediuminstelling (onnodig koppelteken)
Ook hier in alle grafieken waarin de laatste kolomkop
score in punten (hoger is beter) is, is de kolomkop weer met kleine letters geschreven. Kan het nou eindelijk eens een keer erin gehamerd worden bij degene van het reviewteam die dit keer op keer op keer fout doet? Er lijkt wel een soort vloek te rusten op deze kolomkop …
Bovendien bevat de grafiek met de kop
PCMark Android - Work 3.0 (perf) daadwerkelijk een grafiek; de andere tabbladen (dus beginnend met
PCMark Android - Web Browsing 3.0 en eindigend met
PCMark Android - Data Manipulation 3.0 bevatten alleen de kolomkoppen, maar de grafiek ontbreekt …
Dat is in deze prijscategorie wellicht wat aan de zwakke kant, omdat toestellen met een 888 een fractie van de prijs kosten.
de prijs kosten → de prijs zijn (ik kan het niet zo 1-2-3 hard maken, maar mijn 'gevoel' zegt dat dit een soortgelijke constructie is als
duur kosten; dus óf
iets heeft een bepaalde prijs, óf
iets kost een bepaald bedrag)De QMC6490 heeft ondersteuning voor alle moderne draadloze verbindingsmogelijkheden als Bluetooth 5.2 (LE), Wi-Fi 6E, en 5G.
draadloze verbindingsmogelijkheden → draadlozeverbindingsmogelijkheden (want anders zijn de mogelijkheden draadloos, niet de verbinding)
Het bedrijf heeft sinds het eerste model dat zij op de markt brachten al groots ingezet op productie, verpakking, ondersteuning en repareerbaarheid.
zij op de markt brachten → het op de markt bracht (want het slaat op
het bedrijf, een onzijdig woord en enkelvoud)
De chip presteert in sommige gevallen net zo goed als iets dat tussen de 7 Gen 1- en 8 Gen 1-chips van Qualcomm inligt.
inligt → in ligt (want het gaat hier om het werkwoord
liggen, niet het werkwoord
inliggen; zie ook de Dikke Van Dale onder lemma
inliggen en je zult zien dat geen van de betekenissen hier van toepassing is)
Dat ligt niet per se aan de achterliggende hardware, maar de software is niet zo geavanceerd als die van andere merken.
achterliggende → onderliggende
Dat is niet veel helderder dan die van zijn voorganger, die op dat gebied ook al niet zo goed scoorde.
die → dat (idem dito)
Dat is niet veel helderder dan die van zijn voorganger, die op dat gebied ook al niet zo goed scoorde.
die → dat (idem dito)
Let wel op dat je minimaal een 30W-lader moet hebben om dit voor elkaar te krijgen, deze wordt namelijk niet geleverd met het toestel.
krijgen, deze → krijgen; deze
[
Voor 14% gewijzigd door
richy3908 op 16-09-2023 23:16
. Reden: Oeps, vergeten het artikel te verversen, dus aanpassingen die al waren doorgevoerd, zag ik niet … ]