Beide aangepast.
nieuws: CMA keurt overname Acitvision-Blizzaard door Microsoft voorlopig goed
De titel: twee typos...
De titel: twee typos...
review: Intel kondigt Meteor Lake-processors, 288-core Xeon-processor en road...
kondigde hij het ambitieuze plan → kondigde hij het ambitieuze plan aanToen Gelsinger het roer overnam bij Intel, kondigde hij het ambitieuze plan om Intels kwakkelende foundryafdeling vijf nieuwe productieprocessen in vier jaar te laten introduceren.
nieuws: Intel krijgt nieuwe EU-boete van 376 miljoen euro om benadelen van AM...
betalen -> bepalenHet Hof vond een boete om de betalingen aan MediaMarkts moederbedrijf terecht, maar kon hier zelf geen boetebedrag voor betalen
[ Voor 43% gewijzigd door Christoxz op 22-09-2023 14:15 ]
review: Arjen Hiemstra over zijn Itho-module: zonder medetweakers was dit nie...
viaVoornamelijk Node-Red en Home Assistant, alles aan elkaar gekoppeld va MQTT,
Mijn reviews al gezien?
review: Ultieme game voor ruimteavonturiers - Starfield
De header van de geheugenprestatietabel bevat denk ik een kleine foutje
1 van die RTX 2070 Super resultaten moet toch op 2666 mhz draaien ?Starfield 1440p-Medium (FSR uit) RX 5700 XT
(DDR4-3600) RX 5700 XT
(DDR4-2666) RTX 2070 Super
(DDR4-3600) RTX 2070 Super
(DDR4-3600)
nieuws: Raad van State vernietigt plannen voor toekomstige datacenters in Zee...
een achtergrond → een achtergrondartikel (zoals al vaker aangehaald, misschien dat achtergrond een bij de Tweakers-redactie gebruikelijke term is, maar dit is zeker geen algemene verkorting voor achtergrondartikel naar mijn beste weten, @TijsZonderH)Tweakers schreef begin 2022 een achtergrond over de plannen.
nieuws: Tinder komt met abonnement voor 500 dollar per maand voor 'actiefste'...
"op ten duur" -> "op den duur"
"op ten duur" -> "op den duur"
nieuws: MSI Z790 MAX-moederbord krijgt overklokpresets tot 6,3Ghz in bios-ins...
Ghz -> GHz (zowel in titel als meermaals in het artikel).
Ghz -> GHz (zowel in titel als meermaals in het artikel).
Tot hier bijgewerkt, dank voor het melden!
Hier kan @Tweakjur of @Trygve denk ik het best naar kijkengoarilla schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:19:
review: Ultieme game voor ruimteavonturiers - Starfield
[...]
1 van die RTX 2070 Super resultaten moet toch op 2666 mhz draaien ?
@goarilla dankjewel voor de melding! Na alle benchmarks zag ik alleen nog maar sterretjes en was deze fout er blijkbaar ingeslopen.
nieuws: Google trekt begin 2024 stekker uit html-weergave van Gmail
Ik was even een beetje in de war toen ik na het klikken op de link mijn eigen mailbox zagDe html-versie van Gmail is volgens Google bedoeld voor
Dat zit wel Schnorr.
nieuws: Google trekt begin 2024 stekker uit html-weergave van Gmail
Ik neem aan dat de standaardweergave al de standaardweergave is, maar het wordt nu denk ik de enige weergave?Nieuwere Gmail-functies zoals postbuscategorieën en de spellingscheck zijn dan ook enkel toegankelijk via de standaardweergave. wordt deze weergave dus de standaardweergave.
review: Arjen Hiemstra over zijn Itho-module: zonder medetweakers was dit nie...
Node-red → Node-RED (zie ook https://nodered.org/, @Yero)Wat software betreft is de hoofdmoot Home Assistant met Node-red.
wifi-add-onmodule → wifiadd-onmodule (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing en wifi betreft een letterwoord; zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/7/1 regel 6.H m.b.t. letterwoorden)Je hebt een wifi-add-onmodule ontwikkeld om ventilators voor mechanische ventilatie geautomatiseerd aan te sturen.
dus dat dan kan → dus dat kan danDat kan allemaal handmatig, maar ik ben een tweaker en ik hou van automatisering, dus dat dan kan slimmer dacht ik.
slimmer dacht ik → slimmer, dacht ikDat kan allemaal handmatig, maar ik ben een tweaker en ik hou van automatisering, dus dat dan kan slimmer dacht ik.
Home Domotica → domotica (ten eerste is er geen enkele reden om het woord home te gebruiken, want domo in domotica is afkomstig van het Latijnse domus dat huis betekent en domotica wordt dan ook door de Dikke Van Dale omschreven als geheel van technische voorzieningen, zoals telecommunicatiemiddelen en computers, die het huishouden automatiseren, huishoudelijke apparatuur bedienen en bewaken, de veiligheid in huis waarborgen, comfort vergroten enz.; ten tweede gaat het hier niet om een eigennaam, dus kleine letters zijn op hun plaats)Er is een servicetool van Itho beschikbaar, maar die is bedoeld voor installateurs, is prijzig en kan niet geïntegreerd worden met Home Domotica.
supportvragen vermoed ik → supportvragen, vermoed ikDat is overigens ook weer een beetje eng, want dan krijg je heel andere supportvragen vermoed ik.
lowcost-wifichip → lowcostwifichip (low cost staat in het GB, maar ook samenstellingen als lowcostmaatschappij, dus analoog hieraan kan het geheel aan elkaar geschreven worden)Ik kwam één pin tekort op een ESP8266 lowcost-wifichip om het goed werkend te krijgen, waardoor ik geswitched ben naar de ESP32, die bovendien meer geheugen had.
geswitched → geswitcht (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=switchen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)Ik kwam één pin tekort op een ESP8266 lowcost-wifichip om het goed werkend te krijgen, waardoor ik geswitched ben naar de ESP32, die bovendien meer geheugen had.
Gitub → GitHubBij een makerspace wissel je fysiek kennis uit, maar op een forum als Tweakers of op Gitub gaat dat online.
nieuws: Meta breidt test met betaalde verificatievinkjes uit naar bedrijven
voorbij komen → voorbijkomen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=voorbijkomen, @TijsZonderH)Het gaat om een badge waaraan gebruikers kunnen zien dat het om een authentiek bedrijf gaat, maar de vinkjes zorgen er ook voor dat bedrijven vaker in feeds en zoekresultaten voorbij komen.
nep-account → nepaccount (onnodig koppelteken)Met het Meta Verified-programma kunnen bedrijven betalen voor een vinkje waaraan gebruikers kunnen zien dat ze te maken hebben met het authentieke bedrijf en niet een nep-account.
nieuws: Valve: volgende Steam Deck wordt eind 2025 verwacht, misschien zelfs ...
In de laatste zin staat 2x 'werd':
In de laatste zin staat 2x 'werd':
Hierin werd de software van het apparaat opnieuw onder de loep werd genomen.
Tot hier bijgewerkt, bedankt!
Die link in bovenstaande artikel verwijst nog steeds naar m'n inbox van GMail. Was dat de bedoeling?JayStout schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:04:
Tot hier bijgewerkt, bedankt!
Nu ik de link op m'n laptop open zie ik dat er een scherm met uitleg tussen zit, maar het is nog steeds een beetje onverwacht. Ik had verwacht dat het naar een blog van Google oid zou linken
Mobiel zit er trouwens geen scherm tussen en gaat de link direct naar GMail.
Dat zit wel Schnorr.
De juiste webpagina lijkt niet meer te bestaan.Stukfruit schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:13:
[...]
Die link in bovenstaande artikel verwijst nog steeds naar m'n inbox van GMail. Was dat de bedoeling?
Nu ik de link op m'n laptop open zie ik dat er een scherm met uitleg tussen zit, maar het is nog steeds een beetje onverwacht. Ik had verwacht dat het naar een blog van Google oid zou linken
Mobiel zit er trouwens geen scherm tussen en gaat de link direct naar GMail.
nieuws: Instagram- en Facebook-moederbedirjf Meta test bots met verschillende...
In de titel:
Instagram- en Facebook-moederbedirjf Meta test bots met verschillende persona's
moederbedirjf -> moederbedrijf
In de titel:
Instagram- en Facebook-moederbedirjf Meta test bots met verschillende persona's
moederbedirjf -> moederbedrijf
nieuws: Instagram- en Facebook-moederbedirjf Meta test bots met verschillende...
'moederbedirjf'
/@kami124 was mij voor
'moederbedirjf'
/@kami124 was mij voor
[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 25-09-2023 09:54 ]
Wermoedelijk > vermoedelijk, laatste regel.
Wermoedelijk > vermoedelijk, laatste regel.
nieuws: Overheid Nederland trekt 210 miljoen euro extra uit voor subisidie wa...
In de titel: "subisidie" --> subsidie
In de titel: "subisidie" --> subsidie
Er is een suggestie van mij over het hoofd gezien.
Node-red → Node-RED (zie ook https://nodered.org/)Wat software betreft is de hoofdmoot Home Assistant met Node-red.
nieuws: DJI brengt Mini 4 Pro-drone met verbeterde camera uit voor 799 euro
Ontwerp -tVerder hanteert de drone hetzelfde compacte ontwerpt als zijn voorganger,
I hide at work because good employees are hard to find.
https://tweakers.net/nieu...-nederland-en-belgie.html
"Daarna krijgen klanten die nu Premium Lite hebben weer advertenties te zien op de videosite. Premium Lite. Behalve in de Benelux was Premium beschikbaar in Scandinavische landen."
Daarna krijgen klanten die nu Premium Lite hebben weer advertenties te zien op de videosite.
Behalve in de Benelux was Premium Lite beschikbaar in Scandinavische landen
"Daarna krijgen klanten die nu Premium Lite hebben weer advertenties te zien op de videosite. Premium Lite. Behalve in de Benelux was Premium beschikbaar in Scandinavische landen."
Daarna krijgen klanten die nu Premium Lite hebben weer advertenties te zien op de videosite.
Behalve in de Benelux was Premium Lite beschikbaar in Scandinavische landen
nieuws: Apple: AirPods Pro met USB-C werken met Vision Pro via 5GHz-protocol
“audioprotocol ondersteunt die werkt”
Het audioprotocol … dat werkt”
De -> Die
Het -> Dat
“audioprotocol ondersteunt die werkt”
De -> Die
Het -> Dat
[ Voor 50% gewijzigd door Roland78 op 26-09-2023 08:44 ]
review: Tweakers trakteert - Dag 1: ode aan Henk
Het artikel over Henk klopt niet helemaal, dat had Femme denk ik ook wel kunnen zeggen, maar Daniel doet dat dus ook: Daniel in 'Tweakers trakteert - Dag 1: ode aan Henk'
Ik twijfelde al toen ik las dat Henk in 2004 het levenslicht zag, maar dat is dus 1999!
Het artikel over Henk klopt niet helemaal, dat had Femme denk ik ook wel kunnen zeggen, maar Daniel doet dat dus ook: Daniel in 'Tweakers trakteert - Dag 1: ode aan Henk'
Ik twijfelde al toen ik las dat Henk in 2004 het levenslicht zag, maar dat is dus 1999!
Over welk artikel gaat dit? Misschien wel handig erbij te vermelden.Roland78 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:03:
“ audioprotocol ondersteunt die werkt”
De -> Die
Het -> Dat
nieuws: Reddit gaat gebruikers geld geven voor verdiende karma en 'gold'
Het is 90 dollarcent of 0,90 dollar -- niet 0,90 dollarcent.Voor elke verdiende 'gold' krijgen gebruikers 0,90 dollarcent, zo zegt het platform. Als gebruikers veel verdienen, stijgt dat naar 1 dollar.
nieuws: NYPD gaat autonome robot gebruiken in metrostation Times Square
06u00 → 6.00 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/, @JayStout)Het New York Police Department gaat de robot de komende twee maanden van middernacht tot 06u00 ‘s ochtends inzetten.
nieuws: IOS 17 voegde optie toe voor standaardzoekmachine bij privé-browsen i...
privé-browsen → privébrowsen (onnodig koppelteken, @arnoudwokke; verderop in het artikel is het woord privémodus gebruikt, dus ook nog inconsequent)IOS 17 voegde optie toe voor standaardzoekmachine bij privé-browsen in Safari
Oud-Google topman → Oud-Google-topman (ontbrekend koppelteken)Oud-Google topman John Giannandrea, die nu bij Apple werkt, noemde de optie tijdens zijn getuigenverhoor.
nieuws: Nederland wil subsidie beschikbaar stellen voor 40 extra waterstoftan...
accu-elektrisch → accuelektrisch (want geen klinkerbotsing, @Hayte)De subsidieregeling hangt samen met een EU-initiatief om het Europese transportnetwerk geschikt te maken voor accu-elektrisch en waterstofelektrisch vervoer, waar Tweakers eerder dit jaar een achtergrondartikel over schreef.
nieuws: YouTube stopt met Premium Lite-abonnement in Nederland en België
Een hele zin bestaande uit twee woorden weggestreept. Geen idee wat dat daar deed …Daarna krijgen klanten die nu Premium Lite hebben weer advertenties te zien op de videosite. Premium Lite. Behalve in de Benelux was Premium Lite beschikbaar in Scandinavische landen.
nieuws: Nothing-merk CMF toont eerste smartwatch en draadloze oordoppen
IP68 gecertificeerd → IP68-gecertificeerdDe Watch Pro is IP68 gecertificeerd voor stof- en waterdichtheid en heeft een accuduur van dertien dagen bij 'normaal gebruik', dankzij de 340mAh accu.
IP54 gecertificeerd → IP54-gecertificeerdHet product is IP54 gecertificeerd en kan overweg met de Nothing X-app voor Nothings Buds Pro-oortjes.
review: De nieuwe grote Windows 11-update is er, maar hij heet niet 23H2
update-assistent → updateassistent (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Tomas Hochstenbach)De 'echte' 23H2-release, met een update-assistent en iso-bestanden, volgt vermoedelijk later dit jaar.
Instellingen -> Personalisatie -> Taakbalk → Instellingen → Personalisatie → Taakbalk (want zeg nou zelf, een liggend streepje met een groterdanteken combineren is toch gewoon een armetierige variant van pijltje rechts, terwijl je CMS gewoon – in ieder geval deze – html-entiteiten ondersteunt?)In- of uitschakelen daarvan kan via Instellingen -> Personalisatie -> Taakbalk.
snipping tool → Snipping Tool (zie ook Use Snipping Tool to capture screenshots - Microsoft Support)Ook de populaire snipping tool kent wat nieuwe functies.
app-update → appupdate (onnodig koppelteken)Waarschijnlijk worden die binnenkort toegevoegd met een extra app-update via de Microsoft Store; in de vandaag beschikbare update is de enige nieuwe functie een dark mode.
Instellingen -> Personalisatie -> Taakbalk → Instellingen → Personalisatie → TaakbalkFans van die functies kunnen ze na de update activeren via Instellingen -> Personalisatie -> Taakbalk.
bluetooth-apparaten → bluetoothapparaten (onnodig koppelteken)Die laat direct de belangrijkste zaken zien: de status van je wifi, recent verbonden bluetooth-apparaten, hoe vol je cloudopslag zit en welke instellingen je het laatst hebt geraadpleegd.
nieuws: FTC en 17 Amerikaanse staten klagen Amazon aan om concurrentiebeperke...
dit concurrentiebeperkend gedrag → dit concurrentiebeperkende gedragMet de aanklacht willen de FTC en de staten dat de federale rechtbank Amazon verbiedt dit concurrentiebeperkend gedrag uit te voeren.
gedrag uit te voeren → gedrag te vertonen (ik kan geen voorbeelden vinden, maar gedrag uitvoeren klinkt mij vreemd in de oren, i.t.t. gedrag vertonen)Met de aanklacht willen de FTC en de staten dat de federale rechtbank Amazon verbiedt dit concurrentiebeperkend gedrag uit te voeren.
nieuws: Google stopt in 2024 met Podcasts-app
podcast-apps → podcastapps (onnodig koppelteken, @Hayte; eerder ging het nog om de eigennaam Podcast, maar dat is hier niet het geval)Vermoedelijk wil het bedrijf niet twee podcast-apps in de lucht houden.
podcast-apps → podcastappsDit bestand kan dan weer in andere podcast-apps worden geüpload, mocht de gebruiker niet over willen stappen naar YouTube Music.
review: Google Zoeken bestaat 25 jaar - Eeuwige dominantie of afzwakking in z...
Eerste zin:
Eerste zin:
Google Zoeken bestaat 25 jaar, maa kan niet onbezonnen zijn verjaardag vieren.
There's no place like 127.0.0.1
nieuws: Binance laat weer nieuwe Belgische klanten toe, 3 maanden na verbod v...
- verzorgdenBinance gebruikte toen buitenlandse operators die bepaalde technische aspecten van het platform verzorgen
review: Google Zoeken bestaat 25 jaar - Eeuwige dominantie of afzwakking in z...
is dan van de techgigant is dus → van de techgigant is dusHet argument is dan van de techgigant is dus feitelijk dat Zoeken zo goed werkt, dat talloze gebruikers doelbewust voor die zoekmachine kiezen.
nieuws: Amerikaanse FCC wil kijken of netneutraliteit weer kan worden ingevoerd
teveel → te veel (zie ook https://taaladvies.net/te...teveel-te-goed-of-tegoed/, @TijsZonderH)Netneutraliteit is een concept waarbij alle internetverbindingen gelijkwaardig worden behandeld; providers mogen dan bijvoorbeeld geen zware diensten zoals streamingdiensten straffen omdat die teveel bandbreedte kosten of het is niet toegestaan bepaalde websites zomaar af te sluiten.
Ze sluiten uit dat er andere datalekken waren, of ze verzekeren dat dat het enige datalek is. Maar wat er nu staat is precies het tegenover gestelde als wat de vervolgzin zegtOpvallend is dat Arriva uitsluit dat dat het enige datalek is dat er heeft plaatsgevonden. "De overige contactformulieren op onze website hebben we ook onderzocht, daarbij is geen sprake van een datalek", schrijft het bedrijf.
[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 27-09-2023 13:15 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Weet niet of dit het juiste topic is, maar wel een spelfout. Op de afrekenpagina van TweakerGear staat "Bestel pagina". Dit moet zijn Bestelpagina.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zIkAljCFOLdWQAxxTUfZXOUw.png?f=user_large)
Through the fire and flames
nieuws: Russische exploithandelaar biedt 20 miljoen dollar voor iOS- en Andro...
hoge vraag → grote vraag (vraag in deze context wordt gecombineerd met groot en klein, niet met hoog en laag, @TijsZonderH)Operation Zero zegt dat de prijsverhoging komt door 'een hoge vraag op de markt'.
nieuws: Intel bevestigt dat Meteor Lake toch niet als desktopvariant uitkomt
niet vervangbare processor → niet-vervangbare processor (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.I, artikel 1, @TijsZonderH)Het bedrijf bedoelt met 'desktops' voorgebouwde all-in-one-pc's, mini-pc's en NUCs die een mobiele, niet vervangbare processor hebben.
nieuws: Vervoerder Arriva waarschuwt klanten voor datalek via contactformulier
emailadressen → e-mailadressen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=e-mailadres, @TijsZonderH; email zit op sommig kookgerei)Na onderzoek van zowel interne als externe experts blijkt dat het gaat om een datalek van emailadressen, namen, telefoonnummers en geboortedatums.
onderzocht, daarbij → onderzocht; daarbij (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)"De overige contactformulieren op onze website hebben we ook onderzocht, daarbij is geen sprake van een datalek", schrijft het bedrijf.
download: LibreOffice 7.6.2
uitgebracht. die → uitgebracht, dieDe Document Foundation heeft versies 7.5.7 en 7.6.2 van LibreOffice uitgebracht. die onder meer een beveiligingsprobleem in libwebp verhelpen.
nieuws: X deelt preview van melding 'shadowban' en knop om hiertegen in beroe...
wordt → worden (want afbeeldingen is onderwerp en meervoud, @YannickSpinner)Zo kan het zijn dat afbeeldingen automatisch afgeschermd worden en alleen met nadrukkelijke instemming van gebruikers aan hen getoond wordt.
nieuws: Google waarschuwt voor ernstige kwetsbaarheid in WebP-bestandsformaat
doorgevoerd → uitgebracht (de bedrijven die software maken, brengen patches uit; de personen of bedrijven die software gebruiken, voeren die patches door, @TijsZonderH)Daardoor zijn er verschillende andere bedrijven die als reactie patches voor die bug hebben doorgevoerd, waaronder LibreOffice.
Daarin → DaaromDaarin heeft Google de bugmelding opnieuw geregistreerd onder CVE-2023-5129.
nieuws: HomeWizard brengt Energy Display-energiemonitor uit voor 60 euro - up...
Een een weggestreept.HomeWizard biedt een enkele euro's korting wanneer klanten een Energy Display in combinatie met een P1 Meter of Watermeter aanschaffen.
Socket's → Sockets (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=socket, @YannickSpinner)Ook heeft het bedrijf een naar verhouding goedkopere 3-pack Energy Socket's.
Thanks allemaal voor de uitvoerige feedback, onze dank is groot!
nieuws: Samsung noemt onaangekondigde 990 Evo-ssd in eigen document
3e alinea;
3e alinea;
uit... toegankelijkere variant van de Pro-variant ui dezelfde reeks.
nieuws: Meta brengt Quest 3 op 10 oktober uit voor 549 euro
Kop:549
Eerste alinea: 569
Verder in artikel: 549
Meta brengt Quest 3 op 10 oktober uit voor 549 euro
Door
Redacteur
• 27-09-2023 20:03
Meta heeft meer details bekendgemaakt van de Quest 3-headset. De VR-headset, die Meta in juni al liet zien, komt op 10 oktober uit voor 569 euro. Behalve virtual reality ondersteunt de headset ook mixed reality.
Kop:549
Eerste alinea: 569
Verder in artikel: 549
Meta brengt Quest 3 op 10 oktober uit voor 549 euro
Door
Redacteur
• 27-09-2023 20:03
Meta heeft meer details bekendgemaakt van de Quest 3-headset. De VR-headset, die Meta in juni al liet zien, komt op 10 oktober uit voor 569 euro. Behalve virtual reality ondersteunt de headset ook mixed reality.
Eén suggestie van mij is over het hoofd gezien:
nieuws: FTC en 17 Amerikaanse staten klagen Amazon aan om concurrentiebeperke...
dit concurrentiebeperkend gedrag → dit concurrentiebeperkende gedragMet de aanklacht willen de FTC en de staten dat de federale rechtbank Amazon verbiedt dit concurrentiebeperkend gedrag te vertonen.
nieuws: Samsung noemt onaangekondigde 990 Evo-ssd in eigen document
vermelde → vermeldde (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=vermelden, @YannickSpinner)Het is niet duidelijk of het om een typefout gaat of dat de handleiding voorbarig de aankomende ssd vermelde.
ui → uit (oeps, al gemeld door @FortezzA_64)Op dit moment er is alleen een 990 Pro en doorgaans is de EVO-variant een iets goedkopere en toegankelijkere variant van de Pro-variant ui dezelfde reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door richy3908 op 27-09-2023 23:35 . Reden: Kleine aanpassing vanwege eerdere melding ]
opent bij het opzetten op → toont bij het opzettenDe Meta Quest 3 opent bij het opzetten op een camerabeeld van de werkelijkheid en apps kunnen zich aanpassen aan dat beeld.
lcd's → de lcd'sVerder hebben lcd's een resolutie van 2064 x 2208 pixels per oog, tegenover 1832 x 1920 pixels van de Quest 2.
nieuws: Meta kondigt Emu-beeldgenerator en AI-assistent Meta AI voor alle die...
afbeelden → afbeeldingZoals bij vergelijkbare diensten, zoals Dall-E, Stable Diffusion en ChatGPT, kunnen gebruikers simpelweg een tekstprompt invoeren, waarna Emu volgens Mark Zuckerberg binnen vijf seconden een afbeelden genereert.
interactie mee kunnen voeren → interactie mee kunnen hebben (of anders gesprekken mee kunnen voeren, @YannickSpinner)Tot slot toont Meta een voorproefje van 28 AI-persoonlijkheden waar gebruikers interactie mee kunnen voeren via WhatsApp, Messenger en Instagram.
Bijna …Delpozo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:57:
Verbeteringen doorgevoerd. Dank!
bij het opzetten op → bij het opzettenDe Meta Quest 3 toont bij het opzetten op een camerabeeld van de werkelijkheid en apps kunnen zich aanpassen aan dat beeld.
Dat was geen opzetrichy3908 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:49:
[...]
Bijna …
[...]
bij het opzetten op → bij het opzetten
nieuws: Samsung noemt onaangekondigde 990 EVO-ssd in eigen document
Er mist een spatie tussen EVO en officieelHoewel de Samsung 990 EVOofficieel nog niet aangekondigd is,[...]
review: Van kabel en cartridge naar draadloos en solid state - 25 jaar gameco...
Daar moest vast Series S staan ipv twee keer XSony PlayStation 5, Microsoft Xbox Series X en Series X
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Bij het bericht over de FTC die het onderzoek openhoudt staat: "tegen de overname, die 69 miljoen dollar omvat." dat bedrag lijkt me wat laag..
nieuws: Raspberry Pi Foundation kondigt Raspberry Pi 5 met snellere soc en po...
2e alinea onder Snellere componenten:
2e alinea onder Snellere componenten:
Daarnaast is er een een losstaande, actieve koeler beschikbaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
nieuws: FTC hervat zaak bij eigen rechter over Microsofts Activision-overname
Er lijkt wereldwijd steeds minder weerstand te zijn tegen de overname, die 69 miljoen dollar omvat.
Volgens mij gaat het om 69 miljard dollar.
Er lijkt wereldwijd steeds minder weerstand te zijn tegen de overname, die 69 miljoen dollar omvat.
Volgens mij gaat het om 69 miljard dollar.
Frankrijk kan verkochte iPhone 12-toestellen eventueel trerugroepen als Apple geen actie onderneemt.
In de artikel over iphone 12 straling.
In de artikel over iphone 12 straling.
https://tweakers.net/nieu...er update naar versie 1.6
"Barone werkt ook nog aan een nieuwe game, genaamd Haunted Chocolatetier."
Dat moet zijn "Haunted Chocolatier"
"Barone werkt ook nog aan een nieuwe game, genaamd Haunted Chocolatetier."
Dat moet zijn "Haunted Chocolatier"
[ Voor 14% gewijzigd door oeverloos op 28-09-2023 17:28 ]
Why is 6 afraid of 7? Cause 7 8 9 ...
nieuws: Rijksinspectie: straling iPhone 12 boven norm, maar geen acuut gezond...
“Frankrijk kan verkochte iPhone 12-toestellen eventueel trerugroepen”
“Frankrijk kan verkochte iPhone 12-toestellen eventueel trerugroepen”
Geen frontpage, maar facebook. Ik vond mededeling te klein voor eigen topic.
Onderstaand bericht op facebook mist de link naar het artikel hier op Tweakers:
www.facebook.com/Tweakers...KMfSJHqzTk4PVKmmwyA6DMXcl
Edit: Opgelost. Link is niet langer valid.
Onderstaand bericht op facebook mist de link naar het artikel hier op Tweakers:
www.facebook.com/Tweakers...KMfSJHqzTk4PVKmmwyA6DMXcl
Edit: Opgelost. Link is niet langer valid.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 29-09-2023 17:12 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
nieuws: Bitwarden maakt gebruik van fysieke beveiligingssleutels niet langer ...
Bitwaren -> Bitwarden (2e alinea)
Bitwaren -> Bitwarden (2e alinea)
InWin brengt modulaire ModFree-kast uit die met modules kan worden uitgebreid
'Die modules zijn met schroeven aan elkaar te monteren' of 'aan elkaar te bevestigen' lijkt me beter.(...) Die modules zijn met schroeven aan elkaar vast en los te maken.
Een kleine module? Of toch twee kleine modules? Of misschien zelfs een grote en twee kleine modules?(...) Het Deluxe-model kost 289,99 euro en bevat een twee kleine module.
Voor(...) Beide modellen zijn geschikt vor ATX-moederborden (...)
nieuws: Raspberry Pi Foundation kondigt Raspberry Pi 5 met snellere soc en po...
Waarom wordt er gesproken over een oplader? Aangezien de pi geen accu heeft wordt er toch helemaal niets opgeladen?
Neutraler en passender vind ik adapter of voeding of stroomvoorziening.
@willemdemoor
Waarom wordt er gesproken over een oplader? Aangezien de pi geen accu heeft wordt er toch helemaal niets opgeladen?
Neutraler en passender vind ik adapter of voeding of stroomvoorziening.
@willemdemoor
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Alles opgelost, en foutje op Facebook is doorgeven aan de social-redacteur. Dank allen!
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
https://tweakers.net/nieu...an-worden-uitgebreid.html
3e alinea:
3e alinea:
SchijvenDe ModFree bestaat uit een basismodule met daarin een enkele fan en plek voor een moederbord, peripherals en schijjven.
Youtuber → youtuber (of anders YouTuber; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=youtuber, @willemdemoor)De nieuwe, snellere cores moeten veel betere prestaties leveren, blijkt uit een video met benchmarks die Youtuber Jeff Geerling toonde.
flexcable-connectors → flexcableconnectors (onnodig koppelteken)De twee aparte flexcable-connectors voor een webcam en DSI-uitgang van de RPi 4 zijn bij de 5 vervangen door twee universele connectors die beiden geschikt zijn voor zowel een webcam of display.
beiden → beide (zie ook https://taaladvies.net/be...aar-een-mens-en-een-dier/)De twee aparte flexcable-connectors voor een webcam en DSI-uitgang van de RPi 4 zijn bij de 5 vervangen door twee universele connectors die beiden geschikt zijn voor zowel een webcam of display.
nieuws: Rijksinspectie: straling iPhone 12 boven norm, maar geen acuut gezond...
uitkomt → uit komt (zie ook de Dikke Van Dale, @LFranxWind; ik zie geen enkele betekenis die in deze context van toepassing kan zijn, dus het gaat hier niet over het werkwoord uitkomen, maar over komen)Die stelde dat de sar boven de wettelijke limieten uitkomt.
nieuws: Amazon bevestigt dat Panos Panay aan de slag gaat als hoofd van Alexa...
oud chief product officer → oud-chief product officer (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.I, artikel 1, @TijsZonderH)De oud chief product officer gaat bij het bedrijf aan de slag als verantwoordelijke voor Amazons speakers en spraakapparaten.
van Surface-hardwarelijn → van de Surface-hardwarelijnHij begon daar in 2004 en was toen verantwoordelijk voor het opzetten van Surface-hardwarelijn.
review: Veteranen vertellen: de ontwikkeling van Tweakers
Moet tablet zijn denk ik.Waar internet sinds eind jaren negentig van de vorige eeuw het domein was van desktops en laptops, was de smartphone en later de laptop aan een snelle opmars bezig. En dat had grote gevolgen voor sites.
nieuws: Hollywood-schrijvers beëindigen staking met veel toezeggingen rondom ...
Ik raakte 'm hier kwijt: is van de baan betekent gaat niet door, plan / voornemen wordt niet uitgevoerd. Maar dit is, blijkt uit omliggende tekst, al maanden een feit.De Writer's Guild of America heeft een overeenkomst bereikt met de grootste Hollywood-studio's over een reeks eisen die zij op tafel hadden gelegd. Daarmee is een maandenlange staking van de baan beëindigd. De WGA, een grote vakbond die duizenden schrijvers van films, series en televisieprogramma's vertegenwoordigt, staakt al vijf maanden.
"en" vergeten?Verder krijgt de tool opties om live-ondertiteling aan te maken, rollen te verdelen aan deelnemers e-mailtemplates te koppelen aan een evenement
"Rollen te verdelen aan deelnemers en emailtemplates te koppelen aan een evenement"
nieuws: Microsoft kondigt live-evenemententool Town Halls voor Teams aan
nieuws: Nederlandse Viaplay-abonnees krijgen in 2024 toegang tot F1 TV Pro
Formule 1 moet toch gewoon met een hoofdletter worden geschreven?
Formule 1 moet toch gewoon met een hoofdletter worden geschreven?
nieuws: Reddit laat gebruikers niet meer uitschrijven voor advertentietracking
het overgrote merendeel → het overgrote deel (of anders het merendeel, m.a.w., overgrote merendeel is een pleonasme; zie ook lemma overgroot in de Dikke Van Dale en vergelijk met lemma merendeel. Dit is al eerder aangegeven in richy3908 in "Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes" en richy3908 in "Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes")Wel zegt Reddit dat gebruikers niet meer advertenties te zien zullen krijgen en dat er voor 'het overgrote merendeel van de gebruikers niks verandert aan hun advertenties'.
moment Reddit → moment. RedditDe veranderingen komen op een opvallend moment Reddit kwam de afgelopen weken stevig onder vuur van gebruikers te liggen toen het besloot de prijzen van zijn api flink te verhogen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dit topic is gesloten.