review: Kant-en-klaar smarthome in een doosje? - Home Assistant YellowHet wordt dus tijd om naar de Yellow en het Home Assistant Platform te kijken.
Home Assistant Platform → Home Assistant-platform (zoals eerder in het artikel, @
OlafWeijers)
Door een jumper om te zetten kun je de USB-poort verbinden met de uart- (console-)output van de Raspberry Pi of omschakelen naar USB-bootfunctionaliteit om de software op de Compute Module te kunnen herstellen of herinstalleren.
uart- (console-)output → uart-(console)output (dus enerzijds de spatie weg na
uart- zodat je er zowel
uart-consoleoutput als
uart-output van kunt maken, anderzijds het koppelteken na
console weg omdat er geen sprake van klinkerbotsing is bij de combinatie
eo in
consoleoutput)
Hiermee kun je in combinatie met de eerder genoemde uart-USB-jumper de Compute Module in USB-bootmodus dwingen voor herstel- of herinstallatiewerkzaamheden.
eerder genoemde → eerdergenoemde (zie ook
https://woordenlijst.org/#/?q=eerdergenoemd)
Hiermee kun je in combinatie met de eerder genoemde uart-USB-jumper de Compute Module in USB-bootmodus dwingen voor herstel- of herinstallatiewerkzaamheden.
dwingen voor → dwingen tot
Op het pcb lijkt nog een extra aansluiting voorzien waar nooit een connector op is geplaatst.
een extra aansluiting voorzien → in een extra aansluiting voorzien te zijn (voorzien heeft volgens de Dikke Van Dale meerdere betekenissen, maar slechts twee betekenissen zonder voorzetsel en die zijn:
van tevoren zien, zien aankomen en
in orde brengen met het oog op hetgeen gebeuren kan; hier is sprake van het gebruik van
voorzien in de uitdrukking
in iets voorzien, met als betekenis
er (van tevoren) voor zorgen)
Als we de sporen terugvolgen, komen deze uit op de HDMI-aansluiting van de Compute Module en was op deze plaats ooit een Micro HDMI-connector voorzien.
een Micro HDMI-connector voorzien → in een Micro HDMI-connector voorzien (idem dito)
Als je zelf in een computemodule voorziet of als je de Yellow van de grond af volledig opnieuw wilt installeren, moet de 'Home Assistant OS installer for Yellow' op de computemodule geladen worden.
Deze zin gebruik ik even als voorbeeld van het wel correcte gebruik van
in iets voorzien, wat de vorige twee taalfouten mijns inziens een beetje raadselachtig maakt, want de auteur lijkt dus wel vertrouwd te zijn met het correcte gebruik van
in iets voorzien.
Als je zelf in een computemodule voorziet of als je de Yellow van de grond af volledig opnieuw wilt installeren, moet de 'Home Assistant OS installer for Yellow' op de computemodule geladen worden.
van de grond af →
iets anders (ik kan me vergissen, maar volgens mij is
van de grond af een iets te letterlijke vertaling van
from the ground up)
Met de vorige review in gedachte, waarin bleek dat belangrijke functies van het platform op externe integraties leunden, proberen we nu zoveel mogelijk gebruik te maken van eigen integraties in plaatsvan communityalternatieven.
in plaatsvan → in plaats van
In ons geval was dat alle smarthomeapparatuur van Google (hubs, speakers en televisies), Shelly dimmers, de Hyperion-server voor mijn ambilight en nog meer.
Shelly dimmers → Shelly-dimmers
In ons geval was dat alle smarthomeapparatuur van Google (hubs, speakers en televisies), Shelly dimmers, de Hyperion-server voor mijn ambilight en nog meer.
ambilight → Ambilight (zoals eerder in het artikel)
Een Nederlandse afvalkalender, hacky-ondersteuning om je cloudgebaseerde stofzuigrobot lokaal te bedienen, een aangepaste mediaspelerkaart met YouTube Music-mediabrowser: het bestaat allemaal.
hacky-ondersteuning → hacky ondersteuning (ik zou zeggen dat
hacky hier gebruikt is als een bijvoeglijk naamwoord)
Zo is het mogelijk om in de romantische-woonkamerscène zowel het gedimde licht te activeren als een zwoele Spotify-playlist te laten afspelen op je Sonos-installatie.
romantische-woonkamerscène → romantischewoonkamerscène (onnodig koppelteken)
Het platform transformeert zich razendsnel door de grote input en ontwikkelingsdrift van de community achter Home Assistant.
de grote input → de vele input