review: Jullie leukste vragen aan Wout FunnekotterAls alle test gedraaid zijn, gaat de telefoon inclusief testdata terug naar Donovan.
alle test → alle tests
Collega @Donny K. gaat binnen het reviewteam over smartphones en neemt dus contact op met Google.
@Donny K. → @Donny K. (oftewel Donovan)
Nu weet ik wel dat achter de tag
@Donny K. de persoon
Donovan Kerssenberg schuilgaat, dus dat de latere vermelding van Donovan in deze alinea dezelfde persoon betreft als deze tag, maar weet iedereen dat? Temeer daar Donovan in zijn gebruikersprofiel niet zijn voor- en achternaam heeft vermeld (geen verwijt aan Donovan overigens, gewoon een constatering), dus als iemand Donovan niet kent, had geklikt op de tag en daarmee naar zijn gebruikersprofiel gaat, weet die persoon nog steeds niet voor welke persoon die tag staat.
Een standaard 'dagje kantoor' bestaat eigenlijk niet. In die zin dat we sinds corona niet meer vijf dagen per week allemaal op kantoor zijn.
niet. In → niet, in
Wat was je meest geweldige piekmoment bij Tweakers?
meest geweldige → geweldigste (zie ook
https://woordenlijst.org/#/?q=geweldig en
https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)
'Dit zal wel gesponsord zijn', 'Dit moet Tweakers vast van DPG schrijven', 'Bij de redactie denken ze alleen maar een kliks', etc.
een kliks → aan kliks
De redactie is opgedeeld in meedere teams, waaronder een nieuwsteam en reviewteam.
meedere → meerdere
Nieuws is vooral veel inspringen op de actualiteit, maar deze mensen schrijven ook veel achtergronden over de actualiteit.
achtergronden → achtergrondartikelen (het zal wel een term zijn die intern door de Tweakers-redactie wordt gebruikt en daarmee een vertrouwd woord is geworden — mogelijk is het zelfs een journalistiek begrip — en ik snap heus wel wat ermee bedoeld wordt, maar die betekenis van
achtergrond vind ik gewoonweg niet terug in een algemeen woordenboek als de Dikke Van Dale)
Ze hebben allemaal als opdracht op hun productgroep(en) zo goed mogelijk te coveren en krijgen dus redelijk veel vrijheid daarin.
op → om
Waar zie jij tweakers over 5 tot 10 jaar?
tweakers → Tweakers (want het gaat over het product, niet over personen)
Zie je tweakers ook andere aandachtsgebieden verkennen?
tweakers → Tweakers (idem dito)
Ik weet nog dat we ten tijde van world of tweaking (waar ik ook nog onderdeel van was), we het echt allemaal zonder enige echte visie opzette en we soms echt maar wat deden.
world of tweaking → World of Tweaking (tenminste, ik denk dat het een naam is die zo werd geschreven)
Ik weet nog dat we ten tijde van world of tweaking (waar ik ook nog onderdeel van was), we het echt allemaal zonder enige echte visie opzette en we soms echt maar wat deden.
opzette → opzetten (want
we is onderwerp en meervoud)
Wat ik wil niet alleen dat Tweakers over 5-10 jaar nog bestaat, maar ook over 25-30.
Wat ik wil → Want ik wil
En als we een usability-test met gebruikers doen voor een nieuwe feature, dan nodigen we alleen maar tweakers uit.
usability-test → usabilitytest (onnodig koppelteken)
Dat doet ergens wel een beetje pijn, want dat is echt totaal niet hoe iedereen die aan tweakers werkt in de wedstrijd zit.
tweakers → Tweakers (want het gaat over het product)
Ik denk dat die campagne van destijds ons in dat opzicht wel wat schade heeft gedaan, omdat dat beeld van 'tweakers gaat mainstream' tot de dag van vandaag bij sommige mensen is blijven hangen.
tweakers → Tweakers (idem dito)
Overwegen jullie om af en toe een externe gast bij de podcast uit te nodigen om wat dieper in bepaalde materie in te gaan?
in bepaalde materie → op bepaalde materie (de uitdrukking in deze context is nl.
op iets ingaan)
Op zich is er genoeg nieuws om een wekelijkse podcast te vullen, zo nu en dan een special zou interessant kunnen zijn.
vullen, zo → vullen; zo
Ja, ik ben me ervan bewust dat ik ook suggesties heb gedaan voor het 'verbeteren' van vragen van lezers en dat de redactie er mogelijk bewust voor heeft gekozen taalfouten in die vragen niet te verbeteren. Mocht dat niet zo zijn, dan bij deze mijn suggesties.