nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Locolau op 26-05-2023 13:58 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 99% gewijzigd door Locolau op 26-05-2023 13:58 ]
Geen idee hoe ik dat zou moeten veranderen. Ik zoek verder…kh65 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:29:
In https://tweakers.net/revi...egt-de-lat-nog-hoger.html staat in de tabel over energieverbruik twee keer een verwijzing naar de S90C.
Eén daarvan moet de S95C zijn...
Ik vind het toch wel vrij essentiele informatieDelpozo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:09:
[...]
Geen idee hoe ik dat zou moeten veranderen. Ik zoek verder…
De (bij mij) rode balk betreft de 95C. Ik ben nog op zoek naar iemand die het kan aanpassen. Wat geduld nog.kh65 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:33:
[...]
Ik vind het toch wel vrij essentiele informatie![]()
Nu staat er in de tabel dat twee exact gelijke S90C televisies niet hetzelfde verbruik hebben...
De zwarte balk geeft de 95C denk ik (er staat ook geen legende bij wat de kleurtjes betekenen).
Sorry, ik ben kleurenblind dus kan heel goed donkerrood zijn wat ik als zwart zieDelpozo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:36:
[...]
De (bij mij) rode balk betreft de 95C. Ik ben nog op zoek naar iemand die het kan aanpassen. Wat geduld nog.
Het is inmiddels rechtgezet. Dank voor het melden!kh65 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:49:
[...]
Sorry, ik ben kleurenblind dus kan heel goed donkerrood zijn wat ik als zwart zie
wordt 'uitgerold' wordt → wordt 'uitgerold'Microsoft tekent aan dat deze feature wordt 'uitgerold' wordt en de ene Insider deze dus eerder heeft dan de andere.
log-ins → logins (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=login, @Mark_88)Verder introduceert het bedrijf de Windows Backup-app, die mappen, apps, instellingen en log-ins makkelijk moet back-uppen.
15.17 → 15.17 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/)Update, 15.17
worden niet → worden, nietMicrosoft schrijft dat deze features 'uitgerold' worden niet dat deze build 'uitgerold' wordt.
Hyundai,- Kia- → Hyundai-, Kia-De accu's worden daarmee exclusief gebruikt in elektrische Hyundai,- Kia- en Genesis-auto's.
vraag voor → vraag naar (het is de vraag naar iets, niet de vraag voor iets, @Kevinkrikhaar)Nvidia heeft spoedbestellingen geplaatst bij TSMC voor de productie van chips door een rap toenemende vraag voor diens datacenterproducten.
te maken krijgen op → te maken krijgen met (mogelijk verward met stuiten op, @Kevinkrikhaar?)Dit moet voorkomen dat bellers niet doorhebben dat ze tegen betaling bellen via een doorschakeldienst en zo te maken krijgen op onverwacht hoge telefoonkosten.
We zitten pas in 2023.In het eerste kwartaal van het boekjaar 2024, dat eindigde op 30 april, behaalde Nvidia een omzetstijging van 19 procent ten opzichte van het eerdere kwartaal.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2023 02:32 ]
Wie na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kun je → Wie na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kan (of anders Als je na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kun je, @TijsZonderH)Wie na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kun je dezelfde conclusie trekken.
onproportioneel → disproportioneel (of anders buitenproportioneel; er zijn volgens mij geen vastomlijnde regels over het omkeren van de betekenis van bijwoorden m.b.v. on-, dus of het echt incorrect is, weet ik niet, maar ik weet wel dat onproportioneel niet in de Dikke Van Dale staat en disproportioneel en buitenproportioneel wel, met beide een betekenis die prima past in deze context, dus ik zou wel willen aanvoeren dat onproportioneel op mij overkomt als hoogst ongebruikelijk taalgebruik)Zo blijven kleine bedrijven uit de wind en zijn ze niet onproportioneel veel tijd kwijt aan 'compliance'.
smijten, waarom → smijten; waarom (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)De enige oplossing die het huidige kabinet voor problemen lijkt te hebben, is om overal bakken geld tegenaan te smijten, waarom smijten ze dat geld niet naar de AP?
aan toe komen → aan toekomen (zie ook https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/toekomen, betekenis 4)Dan is de Tweede Kamer in rep en roer, maar ze zien ook dat wij er niet aan toe komen om daarop te handhaven.
Klopt dit? Eerder in het artikel wordt het getal 625 genoemd.En Spanje deelt zoveel boetes uit dat die zich amper in een vergelijkende grafiek laten vatten: 646, tegenover 146 in Duitsland.
bewijstlast → bewijslastDe AVG beschermt je goed, maar áls er iets fout gaat, ligt de volledige bewijstlast bij het individu.
disinformatie → desinformatie (zoals in de rest van het artikel; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=desinformatie)De Digital Services Act waarover Breton spreekt, is in het leven geroepen om internetgebruikers beter te beschermen tegen disinformatie en andere schadelijke content en privacyschendingen.
het vrijwillig EU-akkoord → het vrijwillige EU-akkoordDat Twitter zich terug zou trekken uit het vrijwillig EU-akkoord komt niet geheel uit de lucht vallen.
Ik ben geen boekhouder, maar volgens mij kan het boekjaar afwijken van het huidige jaartal. Zelf meldt Nvidia ook meerdere malen 'fiscal 2024'.JOJ0 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 00:17:
nieuws: 'Nvidia plaatst spoedbestellingen bij TSMC vanwege sterk toenemende v...
[...]
We zitten pas in 2023.
San Francisco, Californië heeft → San Francisco, Californië, heeft (of anders San Francisco in Californië heeft)Volgens een federale jury uit San Francisco, Californië heeft Google inbreuk gemaakt op een patent van Sonos.
@TijsZonderH zou jij kunnen checken of het getal klopt?richy3908 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:44:
review: Vijf jaar AVG - Waar blijft toch de handhaving?
[...]
Wie na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kun je → Wie na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kan (of anders Als je na vijf jaar AVG de cijfers erbij pakt, kun je, @TijsZonderH)
[...]
onproportioneel → disproportioneel (of anders buitenproportioneel; er zijn volgens mij geen vastomlijnde regels over het omkeren van de betekenis van bijwoorden m.b.v. on-, dus of het echt incorrect is, weet ik niet, maar ik weet wel dat onproportioneel niet in de Dikke Van Dale staat en disproportioneel en buitenproportioneel wel, met beide een betekenis die prima past in deze context, dus ik zou wel willen aanvoeren dat onproportioneel op mij overkomt als hoogst ongebruikelijk taalgebruik)
[...]
smijten, waarom → smijten; waarom (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)
[...]
aan toe komen → aan toekomen (zie ook https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/toekomen, betekenis 4)
[...]
Klopt dit? Eerder in het artikel wordt het getal 625 genoemd.
[...]
bewijstlast → bewijslast
Is deze over het hoofd gezien? Of ben je van mening dat de vraag voor een product correct Nederlands is?sabineschults schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:07:
Tot hier aangepast, met uitzondering van bovenstaande opmerkingen.
vraag voor → vraag naar (het is de vraag naar iets, niet de vraag voor iets, @Kevinkrikhaar)Nvidia heeft spoedbestellingen geplaatst bij TSMC voor de productie van chips door een rap toenemende vraag voor diens datacenterproducten.
[ Voor 49% gewijzigd door richy3908 op 27-05-2023 13:12 ]
Over het hoofd gezien inderdaad, ik dacht dat die fout er maar één keer in stond. Bedankt!richy3908 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:12:
[...]
Is deze over het hoofd gezien? Of ben je van mening dat de vraag voor een product correct Nederlands is?
nieuws: 'Nvidia plaatst spoedbestellingen bij TSMC vanwege sterk toenemende v...
[...]
vraag voor → vraag naar (het is de vraag naar iets, niet de vraag voor iets, @Kevinkrikhaar)
den -> danHet is den ook nog niet duidelijk of het om een eventueel derde deel in The Last of Us-reeks gaat of een andere IP betreft.
master-algoritme → masteralgoritme (onnodig koppelteken, @sabineschults)Ook zei Graber dat Bluesky 'streeft naar het vervangen van het conventionele master-algoritme dat door één bedrijf beheerd wordt' en deze wil vervangen door een 'open en diverse marktplaats van algoritmes'.
opengesteld aan → opengesteld voor (volgens de Dikke Van Dale is het openstellen voor in deze betekenis, niet openstellen aan)Het is vooralsnog niet bekend wanneer het platform wordt opengesteld aan een groter publiek.
hieronderworden → hieronder wordenDe ontwikkelaars hebben OPNsense 23.1.8 uitgebracht en de releasenotes voor die uitgave kunnen hieronderworden gevonden.
bèta-versie → bètaversie (onnodig koppelteken, @Kevinkrikhaar, bovendien verderop zonder koppelteken geschreven, dus ook nog inconsequent)De functie zit in bèta-versie 2.23.11.19 van de Android-app, maar is nog niet voor alle gebruikers van die versie beschikbaar, meldt WABetaInfo.
meest recente → recentste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=recent en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)Daarmee kunnen gebruikers de duizend meest recente foto's uploaden naar de cloud, waar ze dertig dagen lang worden bewaard.
een iemand → één persoonZo vond een iemand de schadevergoeding van 125 dollar, die gebruikers krijgen die een heel toetsenbord hebben laten vervangen, niet toereikend, omdat het vervangen van het toetsenbord meer zou hebben gekost.
gebruikers de → gebruikers dieDe maximale geschatte schadevergoeding per individu bedraagt ongeveer 386 euro, voor gebruikers de meerdere volledige toetsenborden hebben laten vervangen.
front- en back-end → front- en backend (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=frontend en https://woordenlijst.org/#/?q=backend, @willemdemoor)De ipc-winst komt door verbeteringen in de front- en back-end van de core, en in de out-of-orderexecutionunits.
het front-end → de frontend (volgens de NTU is het een de-woord, maar van de Dikke Van Dale mag het ook met het ervoor geschreven worden, echter, aangezien eerder in het artikel al de front- en backend is geschreven, zou hier het gebruiken wel inconsequent zijn)In het front-end van de core is vooral gewerkt aan de instructionfetch: die heeft meer bandbreedte gekregen, waardoor tien instructies verstuurd kunnen worden naar de core, waar dat er bij de X3-core nog zes of acht waren.
het front-end → de frontendDe instructies worden door het front-end naar de daadwerkelijke core gestuurd, waar de berekeningen of operaties plaatsvinden.
Al die onderdelen waren → Een aantal van die onderdelen waren (want alleen het aantal alu's en de out-of-orderbuffer zijn verbeterd bij de overstap van X2 naar X3 zoals is te zien in de tabel eronder, dus niet alle)Al die onderdelen waren bij de stap van de X2- naar de X3-core overigens ook al verbeterd.
Het back-end → De backendHet back-end ten slotte zorgt dat de resultaten van de executiecores worden weggeschreven.
het grotere L2-cache → de grotere L2-cache (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=cache, tevens in de rest van het artikel regelmatig met de ervoor geschreven, dus ook nog eens inconsequent)Ook het grotere L2-cache van 2MB, zonder extra latency overigens, zorgt ervoor dat meer data sneller kan worden weggeschreven.
de front-end → de frontendDe verbeteringen van de A720 zitten in de front-end, waar de penalty voor brachmispredictions voortaan elf cycles kosten, in plaats van twaalf bij de A715.
het L2-cache → de L2-cache (nota bene is in dezelfde zin later die L2-cache geschreven!)Ten slotte is de latency voor toegang naar het L2-cache verlaagd van tien naar negen kloktikken en is het prefetchen van data uit die L2-cache verbeterd, weer met dank aan het Cortex-X-team.
efficientieverbetering → efficiëntieverbetering (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=effici%C3%ABntieverbetering)De performancewinst en energiebesparingen zijn afzonderlijk met een procent of 4 of 5 niet zo imposant als bij de X-cores, maar toch zorgen alle verbeteringen samen voor een efficientieverbetering van 20 procent.
het L2-cache → de L2-cacheDe twee cores delen sommige componenten, waaronder het L2-cache.
last but not least → last but not least (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=last%20but%20not%20least)Die doet dienst om de verschillende cpu-cores aan elkaar te knopen door een dubbele (bidirectionele) ringbus, maar bevat daarnaast ook een interface naar de CoreLink-interconnect, diverse poorten voor onder meer accelerators en last but not least: het L3-cache.
het L3-cache → de L3-cacheDie doet dienst om de verschillende cpu-cores aan elkaar te knopen door een dubbele (bidirectionele) ringbus, maar bevat daarnaast ook een interface naar de CoreLink-interconnect, diverse poorten voor onder meer accelerators en last but not least: het L3-cache.
het cache → de cacheEen grote winst zit in het powermanagement van het cache; het is namelijk gedeeld tussen alle Cortex-cores, maar het is niet monolitisch opgebouwd.
het → hijEen grote winst zit in het powermanagement van het cache; het is namelijk gedeeld tussen alle Cortex-cores, maar het is niet monolitisch opgebouwd.
het → hijEen grote winst zit in het powermanagement van het cache; het is namelijk gedeeld tussen alle Cortex-cores, maar het is niet monolitisch opgebouwd.
het → hijIn plaats daarvan is het in maximaal 8 slices, een soort compartimenten, georganiseerd, die ieder afzonderlijk een snoop filter, die helpt bij de cache misses, en energiebeheer hebben.
hele fijnmazige regulering → heel fijnmazige regulering (zodat heel een bijwoord is dat iets zegt over fijnmazige regulering i.p.v. dat hele een bijvoeglijk naamwoord is dat iets zegt over regulering)Dat levert een hele fijnmazige regulering van het verbruik van het cache op, waarmee zo'n 18 procent energie bespaard wordt.
dat L3-cache → die L3-cacheAls dat L3-cache zo groot is en energie kost, waarom maakt Arm dat dan zo groot, vraag je je wellicht af.
dat → dieAls dat L3-cache zo groot is en energie kost, waarom maakt Arm dat dan zo groot, vraag je je wellicht af.
gedeeld L3-cache → gedeelde L3-cache (want het is een de-woord, dus een bijvoeglijk naamwoord ervoor wordt altijd verbogen)Het computecluster met DSU-120 en de Arm-cores beschikt niet alleen over meer gedeeld L3-cache, maar kan ook meer cores bevatten.
voor 33 procent betere prestaties scoort → voor 33 procent betere prestaties zorgt (of anders 33 procent beter scoort)Zo zou een cluster van 1 X4-core, 3 A720-cores en 4 A520-cores een combinatie zijn die voor 33 procent betere prestaties scoort dan de TCS22-1+3+4-configuratie.
Een ook weggestreept (wel heel vaak ook in alle zinnen in deze alinea, terwijl ook hier weglaten niets verandert aan de betekenis van de zin).Ook dat is grotendeels theoretisch, want ook van de huidige generatie worden veelal combinaties van één of twee X-cores, aangevuld met enkele midcores en twee tot vier kleine cores.
X-cores → X-cores gebruikt (persoonsvorm ontbreekt in de bijzin)Ook dat is grotendeels theoretisch, want ook van de huidige generatie worden veelal combinaties van één of twee X-cores, aangevuld met enkele midcores en twee tot vier kleine cores.
vijfde generatie architectuur → vijfdegeneratiearchitectuurDezelfde vijfde generatie architectuur wordt ook in de kleinere gpu's, de Mali-G720 en de Mali-G620, gebruikt, maar dan met minder cores.
heben → hebbenWe heben het voornamelijk over de hardware van het nieuwe TCS23-platform gehad.
een volledig 64bit-architectuur → een volledige 64bit-architectuur (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=architectuur)Arm v9.2 is een volledig 64bit-architectuur en Arm is al zo'n tien jaar bezig om de migratie van 32bit naar 64bit te bewerkstelligen.
is volgens de journalist aanzienlijk lichter en dunner zijn → moet volgens de journalist aanzienlijk lichter en dunner zijn (of nog beter is volgens de journalist aanzienlijk lichter en dunner, vanwege moet in de bijzin)De headset is volgens de journalist aanzienlijk lichter en dunner zijn dan zijn voorganger, wat het draagcomfort moet verbeteren.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zoals in https://woordenlijst.org/leidraad/14 valt te lezen, is de apostrof in Piet's Patatkar en Fer's Friethuis niet alleen overbodig, maar gewoonweg incorrect. Het is een hartstikke regelmatige bezitsvorm om Arms te schrijven, net zoals Piets, Fers, Microsofts, Apples, Googles, Facebooks, etc., dus tja, geen idee waarom jouw interne parser erover valt …CodeCaster schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:18:
review: Arms nieuwe mobiele platform: meer cores, meer rekenkracht en zuiniger
Ik ben normaal gesproken faliekant tegen overbodige apostrofs, zoals "Piet's Patatkar" en "Fer's Friethuis", maar mag "Arms "Arm's" worden? Mijn interne parser viel drie keer over het woord "Arms". Armen? Verkeerd vertaald? Is er een nieuw platform dat "Arms" heet, en is er een komma vergeten? Oh, "het nieuwe platform van Arm"...
Dat probeer ik met voorbeelden uit te leggen.richy3908 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:48:
[...]
geen idee waarom jouw interne parser erover valt …
En:Soms vergroot het toevoegen van een apostrof de duidelijkheid. Wat ons betreft is het dan goed te verdedigen om hem toe te voegen, ook al mag dat niet volgens de officiële regels. In de praktijk zie je vaak een apostrof in bijvoorbeeld Jansen’s terras, Lidewij’s gedicht, Milou’s hond.
Officieel is dat een spelfout(je), maar het is toch goed te verdedigen, omdat het de duidelijkheid verhoogt.
In de praktijk wordt soms een uitzondering gemaakt voor de genitieven van merknamen, bijvoorbeeld: Van Dale’s woordenboeken, Van Nelle’s koffie. In die gevallen wordt een -s gebruikt om de naam van het merk beter te laten uitkomen, ook als er geen gevaar van uitspraakverwarring is. Zulke spellingen zijn in strijd met de officiële spelling.
[ Voor 67% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2023 20:00 ]
Oké, fair enough.CodeCaster schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Dat probeer ik met voorbeelden uit te leggen.
Zie ook:
[...]
En:
[...]
dat door de partijen wordt gediscussieerd → waarover door de partijen wordt gediscussieerdHet hoogste subsidiebedrag dat door de partijen wordt gediscussieerd, komt overeen met de staatssteun die TSMC krijgt om een chipfabriek in Japan te bouwen, claimt Bloomberg.
jointventure → joint venture (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=joint%20venture, @AverageNL)Volgens eerdere berichtgeving van Bloomberg wordt de mogelijke fabriek een jointventure met Bosch, Infineon en NXP.
Bij de fabriek → Met de fabriek (de uitdrukking is gemoeid zijn met, niet gemoeid zijn bij)Bij de fabriek is een bedrag van zeven tot tien miljard euro gemoeid.
[ Voor 9% gewijzigd door Sebas1979 op 29-05-2023 23:46 ]
'Arms' is niet fout.CodeCaster schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:18:
review: Arms nieuwe mobiele platform: meer cores, meer rekenkracht en zuiniger
Ik ben normaal gesproken faliekant tegen overbodige apostrofs, zoals "Piet's Patatkar" en "Sam's Schilderwerken", maar mag "Arms" toch "Arm's" worden? Mijn interne parser viel drie keer over het woord "Arms". Armen? Verkeerd vertaald? Is er een nieuw platform dat "Arms" heet, en is er een komma vergeten? Oh, "het nieuwe platform van Arm"...
[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 30-05-2023 08:03 ]
Make it fool proof and someone will make a better fool.
preproductie-laptop → preproductielaptop (onnodig koppelteken, @Tomas Hochstenbach)Deze processors komen later dit jaar uit voor laptops en bevatten een neural processing unit, die Intel aan het werk liet zien in een preproductie-laptop.
Een een weggestreept.Hoewel Intel de rest van de specificaties van de getoonde processor niet wilde bevestigen, gaat het vermoedelijk om een chip met zes P-cores, acht E-cores en nog een twee extra E-cores die géén onderdeel zijn van de op 'Intel 4' geproduceerde compute-tile, maar net als de npu in de SoC-tile zitten.
komma moet punt zijnquote: Het datacenterDaarnaast noemde hij de cadans van twee jaar voor de ontwikkeling van accelerator-architecturen en hun interconnects, De meest recente daarvan ...
doorquote: Het datacenterDe meeste recente daarvan zijn respectievelijk Hopper en Quantum uit 2022, die in 2024 voor 'Hopper Next' en 'Quantum Next' zullen worden opgevolgd.
die ("data" is meervoud)quote: Het datacenterMet steeds snellere hardware kan volgens Jensen voldoende data verwerkt worden om die data te begrijpen, of dat tekst, moleculen of natuurkunde zijn.
processorenquote: SuperchipsDe gpu beschikt over 132 stream processor en 528 Tensor-cores.
is ("een nieuwe serverfamilie")quote: SuperchipsNvidia kondigde verder een nieuwe serverfamilie, MGX, aan, die meer geschikt zijn voor allerlei accelerator-configuraties.
Orinquote: Digital twinsZo kan een kant-en-klare oplossing met de complete stack gekozen worden, of slechts de Oron-chip of ander onderdeel uit de stack.
Ofwel "Zelfs zware industrie vele miljarden euro's groter dan de computerindustrie kan volgens ..." ("die" weg), ofwel "Zelfs zware industrie die vele miljarden euro's groter is dan de computerindustrie kan volgens...".quote: Digital twinsZelfs zware industrie die vele miljarden euro's groter dan de computerindustrie kan volgens Nvidia volledig digitaal nagebootst worden.
Ik zeg ook niet dat het fout is, maar onleesbaar. Bedoel je dat dat niet in dit topic hoort?Delpozo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:58:
[...]
'Arms' is niet fout.
De rest is aangepakt. Iedereen bedankt voor de oplettendheid!
Je mag het hier best melden, maar bij het verbeteren beperken we ons in beginsel tot echte fouten, om niet te verzanden in lange discussies over wat de een wel en de ander niet leesbaar vindt.CodeCaster schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:41:
[...]
Ik zeg ook niet dat het fout is, maar onleesbaar. Bedoel je dat dat niet in dit topic hoort?
Wij vatten het op als enkelvoud, zoals gebruikelijk in de IT-wereld.edeboeck schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:35:
review: Nvidia's Computex-keynote: AI, robots en digital twins, maar weinig g...
[...]
die ("data" is meervoud)
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door muppet99 op 30-05-2023 16:15 ]
Carpe Diem
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Daar twijfel ik eigenlijk een beetje over... Die wil ik even aan @Delpozo laten, want volgens mij kan 'ethisch hackers' prima.
Nee, dit is echt een biljoen.
Dat moest zelfs 651 zijn, inmiddels bijgewerkt (cc @richy3908)sabineschults schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:05:
[...]
@TijsZonderH zou jij kunnen checken of het getal klopt?
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
een resolutie 3840x2160 → een resolutie van 3840x2160De ROG Swift PG38UQ is een ips-scherm met een beelddiagonaal van 38", een resolutie 3840x2160 pixels en een refreshrate van 144Hz.
bedrijven, dat → bedrijven; datGoogle heeft altijd een basis gehad in het werk van andere bedrijven, dat is hoe bedrijven werken.
moelijk → moeilijkHet is moelijk te voorspellen hoe het precies zal lopen, maar er zijn in elk geval ook positieve scenario's.
meeste ambitieuze → ambitieuste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ambitieus)AI is voor ons de meeste ambitieuze versie van onze missie die mogelijk is.
Ik wist niet dat desktops kunnen praten...Het hoofd desktop van Canonical zei vorig jaar nog...
Deze zin klopt niet. Wat wil hiermee gezegd worden?Cooler Master brengt ook 12Vhpwr-kabels nodig die een buighoek van 90 graden maken.
Staat een woord (zetten) teveel in deze zin.Het bedrijf Sun Remarketing, die zich in de jaren '80 van de vorige eeuw specialiseerde in de verkoop van oude Apple-computers, zette de resterende Lisa's in de markt zetten als Lisa Professional.
meest extreme → extreemste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=extreem en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Hayte)Deze verstoringen zouden 'in het meest extreme geval' de nationale veiligheid in gevaar kunnen brengen, als Defensie moeilijk nog onderling kan communiceren.
zulke verstoring → zulke verstoringen (of anders zo'n verstoring; zie ook https://taaladvies.net/zon-of-zulke-mensen-zon-of-zulk-bier/)Door zulke verstoring zou ook de veiligheid van lucht- en scheepvaart in gevaar kunnen komen
Verstoringen heb ik aangepast, meest extreme laat ik staan. Dat was namelijk een citaatrichy3908 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:08:
nieuws: Nederlandse toezichthouder: veel zonnestroomomvormers storen en zijn ...
[...]
meest extreme → extreemste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=extreem en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Hayte)
[...]
zulke verstoring → zulke verstoringen (of anders zo'n verstoring; zie ook https://taaladvies.net/zon-of-zulke-mensen-zon-of-zulk-bier/)
Nou, vooruit dan maar, voor deze ene keer zie ik het door de vingers!Hayte schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:46:
[...]
Verstoringen heb ik aangepast, meest extreme laat ik staan. Dat was namelijk een citaat
triathleten -> triatletenDeze high-end horloges die gericht zijn op outdoorsporters en triathleten,
gepresenteert -> gepresenteerdDe nieuwe Pro-varianten worden opzettelijk niet als een volgende generatie gepresenteert
spekend -> sprekendDe interface en de werking van de nieuwe Pro-horloges lijken toch al spekend op die van de bestaande modellen.
Forernunner -> Forerunnerlees daarvoor onze bespreking van de sport- en gezondheidsfuncties in de review van de Forernunner 965 nog eens terug.
bloedruk -> bloeddrukWie had gehoopt op ondersteuning voor ecg-, bloedruk- of bloedglucosemetingen, moeten we teleurstellen.
dowloaden -> downloadenkaarten van andere delen van de wereld zijn gratis te dowloaden.
tegelijktijdig -> tegelijkertijd (of gelijktijdig)Zo is het nu mogelijk om naast de kaart tegelijktijdig ook andere informatie in beeld te tonen,
met dubbelCompanionapps die samenwerken met met bestaande smartphoneapps voor bijvoorbeeld navigatie,
lokatie -> locatieIn deze periode logden we wel ook acht uur fietsen met 1-seconderegistratie van hartslag, lokatie
outdooractitivteit -> outdooractiviteitIn de praktijk lag het gemiddelde accugebruik tijdens onze outdooractitivteit tussen 1,9 en 2,4 procentpunt per uur bij gebruik van SatIQ met registratie-intervallen van één seconde.
harslagmeter -> hartslagmeteren op basis van mijn persoonlijke tests lijkt de nieuwe harslagmeter (nog) geen enorme stap vooruit.
krastvast -> krasvastDe door ons geteste epix Pro Sapphire Edition heeft bovendien een fraaie, krasvaste titaniumbehuizing en krastvast saffierglas,
meekrijgen, de → meekrijgen; de (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @arnoudwokke)Het lijkt erop dat alleen het oplaaddoosje een kleur zou meekrijgen, de AirPods erin lijken wit te zijn.
niet uitgebracht → niet-uitgebrachtDat is een niet uitgebracht prototype van de iPhone 7 uit 2016.
het verplicht → het verplicht isDat betekent effectief dat het verplicht voor overheidsinstellingen om security.txt toe te passen op hun websites, tenzij beheerders een goede reden kunnen benoemen om dat niet te doen.
naar klanten te leveren → aan klanten te leveren (de uitdrukking is leveren aan, niet leveren naar, @TijsZonderH)Redux zegt dat het zal proberen om openstaande bestellingen alsnog naar klanten te leveren als die al betaald hebben.
Het woord is correct gebruikt. Zie https://www.vandale.nl/gr.../gekunstelde#.ZHg6LO_P238.
Beter zou zijn:Voor dezelfde hoeveelheid verzoeken betaalt hij naar eigen zeggen 166 dollar op Imgur.
Ter vergelijking, voor eenzelfde hoeveelheid verzoeken richting de API van Imgur betaalt hij naar eigen zeggen 166 dollar.
uitkwam → uitkwamenModellen die later uitkwam, stapten over op een standalone OS in de vorm van Google TV.
gedragscode, de → gedragscode; de (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @Kevinkrikhaar)Binnen een paar weken moet er een kladversie zijn van zo'n gedragscode, de definitieve versie zou dan 'heel, heel snel' klaar kunnen zijn.
EU, systemen → EU; systemenHet eerstgenoemde AI-niveau is na invoering van de wet verboden in de EU, systemen die voldoen aan het tweede niveau zijn alleen toegestaan onder strenge voorwaarden.
Mijn reviews al gezien?
[ Voor 8% gewijzigd door J2S op 01-06-2023 17:33 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Nee, het is 'zo vaak als' en dus ook 'vijf keer zo vaak als'.J2S schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:25:
nieuws: Nederlandse politie stopt met sturen sms'jes via Burgernet, focus op app
Deelnemers reageren volgens de politie vijf keer zo vaak via de app als via sms- of spraakberichten.
Als -> dan.
Fox-IT naam → Fox-IT-naam (gewoon een samenstelling van een eigennaam en zelfstandig naamwoord, @Hayte)'Waarschijnlijk' komt de Fox-IT naam op termijn te verdwijnen.
komt de Fox-IT naam op termijn te verdwijnen → verdwijnt de Fox-IT naam op termijn (ik vermoed dat hier sprake is van een contaminatie, want te verdwijnen komen bestaat volgens mij niet, maar te vervallen komen wel, maar dat is volgens de Dikke Van Dale verouderd taalgebruik met open, vacant worden als betekenis, dus niet van toepassing in deze context)'Waarschijnlijk' komt de Fox-IT naam op termijn te verdwijnen.
nemen, vanwege → nemen vanwege (een komma is hier mijns inziens niet op zijn plaats, want wat erop volgt is geen bijzin met een persoonsvorm)De Britse eigenaar zou deze stappen nemen, vanwege de slechte resultaten van NCC zelf.
Fox-ITs → Fox-IT's (aangezien IT wordt uitgesproken als /ˌaɪˈtiː/, eindigt het op een lange klinker en heeft het dus een apostrof nodig in de bezitsvorm)NCC Group maakte donderdag bekend dat Fox-ITs directeur Inge Bryan per direct stopt.
te kunnen gebruiken → te gebruiken (het is de mogelijkheid geven om iets te doen; de mogelijkheid geven om iets te kunnen doen is dubbelop, @Donny K.)Onderaan de streep is de Razr 40 Ultra toch nog steeds een erg fijn toestel om mee te werken en geeft het externe scherm je de mogelijkheid het toestel ook in opgevouwen vorm optimaal te kunnen gebruiken.
mits gebruiker → mits gebruikersVerder wil het bedrijf trein- en vliegtickets aan Wallet toevoegen, mits gebruiker dat ticket via Googles Messages-rcs-app krijgen.
te kunnen uploaden → te uploaden (het is het moet mogelijk worden om iets te doen; het moet mogelijk worden om iets te kunnen doen is dubbelop, @Hayte)Het moet ook mogelijk worden om restaurantreserveringen te kunnen uploaden in Wallet.
te kunnen uploaden → te uploaden (van hetzelfde laken een pak)Later dit jaar moet het daarnaast mogelijk worden om bedrijfsbadges in Wallet te kunnen uploaden, zodat werknemers hun telefoon bijvoorbeeld als sleutel kunnen gebruiken om bedrijfspanden binnen te komen.
authentiseren → authenticeren (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=authenticeren en vergelijk met https://woordenlijst.org/#/?q=authentiseren)Dit betekent dat gebruikers zich eerst moeten authentiseren met bijvoorbeeld een pincode of vingerafdruk voor deze pas gebruikt mag worden.
te kunnen verifiëren → te verifiëren (bovendien inconsequent, want te huren is dan weer wel correct geschreven i.p.v. te kunnen huren als je consequent had willen blijven)Later dit jaar moet het ook mogelijk zijn om online accounts hiermee te kunnen verifiëren en auto's te huren.
begon te realiseren → begon zich te realiseren (realiseren in de betekenis een potentieel weten of een halfbewust ervaren indruk tot een reëel besef maken, zich bewust maken, bewust doordenken is wederkerend, @Kevinkrikhaar)Het systeem begon te realiseren dat de menselijke operateur in sommige gevallen ondanks een positieve identificatie van een dreiging de opdracht gaf om niet aan te vallen.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq