Nu ook.The Third Man schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:16:
[...]
In de introductie wel, maar niet verderop in de tekst
[...]
nieuws: GitLab gaat toch geen inactieve projecten verwijderen
dat simpelweg wat langer zal duren → ? (@Mark_88, ik neem aan dat met 'dat' wordt verwezen naar 'toegang', dat je maar moet deduceren vanuit het woord 'toegankelijk', of zo. Alleen, zo werkt taal niet. Bovendien is 'toegang' een de-woord, dus je kunt er niet naar verwijzen met 'dat'. Je zult de bijzin daarom echt anders moeten opbouwen. Suggestie: 'de toegang tot die repository's simpelweg trager zal verlopen'.)De ongebruikte repository's gaan naar goedkopere object storage, waardoor ze nog toegankelijk zullen zijn, maar dat simpelweg wat langer zal duren.
nieuws: Game-uitgever Koch Media verandert naam in Plaion
het Zweedse Embracer Group → de Zweedse Embracer Group (want 'groep', het Nederlandstalige woord dat het dichtst in de buurt ligt van het Engelstalige 'group', is een de-woord)Begin 2018 werd het overkoepelende bedrijf, Koch Media Holding, voor grofweg 150 miljoen dollar overgenomen door het Zweedse Embracer Group, voorheen bekend als THQ Nordic.
nieuws: Ruim 100 Nederlandse tandartspraktijken moeten tijdelijk dicht na cyb...
natuur -> aard
anglicismetandartsenbedrijf zelf geen uitsluitsel gegeven over de natuur van de aanval.
natuur -> aard
reviews: Dynamische energieprijzen op komst - Een eerlijker systeem of achter...
wordt → word (want 'je' is onderwerp)Op die manier wordt je gestimuleerd je eigen zonnestroom te gebruiken, want daarmee bespaar je geld en hoef je minder aanspraak te doen op het net.
wat → dat (zie ook https://taaladvies.net/het-boek-wat-of-dat/)Als het aan de netbeheerders ligt, wordt dit in de toekomst opgevolgd door een brandbreedtemodel wat volgens eigen zeggen moet dit leiden tot een eerlijker systeem.
Een 'dit' weggestreept.Als het aan de netbeheerders ligt, wordt dit in de toekomst opgevolgd door een brandbreedtemodel wat volgens eigen zeggen moet dit leiden tot een eerlijker systeem.
elektrificeren, hetzelfde → elektrificeren; hetzelfdeDaar komt bij dat niet alleen huishoudens in de komende jaren flink zullen elektrificeren, hetzelfde speelt in het bedrijfsleven.
groene waterstofproductie → groenewaterstofproductie (alhoewel je kunt beargumenteren dat productie op zichzelf groen kan zijn, gaat het hier volgens mij om de productie van groene waterstof en niet om de productie van grijze waterstof)Hierbij is nog geen rekening gehouden met groene waterstofproductie in Nederland.
Een 'dat' weggestreept.Dat is niet meer van deze tijd, vooral niet omdat dat de belasting twee kanten opgaat: meer elektrisch stroomgebruik én meer teruggeleverde stroom van zonnepanelen.
elektrisch stroomgebruik → stroomgebruikDat is niet meer van deze tijd, vooral niet omdat dat de belasting twee kanten opgaat: meer elektrisch stroomgebruik én meer teruggeleverde stroom van zonnepanelen.
van te voren → van tevoren (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/tevoren)Klanten kunnen een dag van te voren zien wat de energieprijzen worden en daarop anticiperen.
Nord stream 1 → Nord Stream 1 (zie ook Wikipedia: Nord Stream)Door de spanningen tussen Rusland en Oekraïne liep de gasprijs sterk op, wat nog eens verergerde na de sancties en het afknijpen van Nord stream 1 door Rusland, zodat er momenteel nog maar 20 procent van de reguliere hoeveelheid doorheen stroomt.
We zijn weer helemaal bij, alleen voor die ene zin van Mark heb ik zijn hulp ingeschakeld. Goed weekend allemaal!
nieuws: Ruim 100 Nederlandse tandartspraktijken tijdelijk dicht na cyberaanva...
het AP → de AP (want het is 'autoriteit' is vrouwelijk)Bedrijven zijn bij een datalek verplicht om dit bij het AP te vermelden, al heeft het tandartsenbedrijf zelf geen uitsluitsel gegeven over de aard van de aanval.
overkoepelde bedrijf → overkoepelende bedrijfHet getroffen overkoepelde bedrijf heeft meer dan 130 locaties in Nederland en België, maar alleen de circa 120 tandartspraktijken in Nederland zouden doelwit geweest zijn van de aanval.
Een 'live' weggestreept (want ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen 'niet toegankelijk zijn' en 'live niet toegankelijk zijn')Momenteel is de betreffende website live niet toegankelijk.
reviews: Dynamische energieprijzen op komst - Een eerlijker systeem of achter...
van te voren → van tevoren (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/tevoren; mijn suggestie is niet overgenomen, terwijl 'te voren' toch echt incorrect is)Klanten kunnen een dag van te voren zien wat de energieprijzen worden en daarop anticiperen.
twee kanten opgaat → twee kanten op gaat (het gaat om het werkwoord 'gaan', niet om het werkwoord 'opgaan'; zie ook de Dikke Van Dale bij 'opgaan', waarbij geen van de betekenissen hier van toepassing zijn)Dat is niet meer van deze tijd, vooral niet omdat de belasting twee kanten opgaat: meer stroomgebruik én meer teruggeleverde stroom van zonnepanelen.
nieuws: Belgische verbod op lootboxes in games wordt mogelijk niet goed gehan...
"Belgische verbod" -> Belgisch verbod. Het is "het verbod", niet "de verbod", ergo geen extra 'e' als er geen lidwoord voor staat.
"Belgische verbod" -> Belgisch verbod. Het is "het verbod", niet "de verbod", ergo geen extra 'e' als er geen lidwoord voor staat.
reviews: Het einde van de high-end desktop - Hoe Ryzen ons de hedt-processor ...
De echte enthusiasts behouden nog de mogelijkheid om over te stappen op een AMD Threadripper Pro- of AMD Xeon-WS-chip
Oeh AMD maakt Xeon chips ¿ Das nieuw
De echte enthusiasts behouden nog de mogelijkheid om over te stappen op een AMD Threadripper Pro- of AMD Xeon-WS-chip
Oeh AMD maakt Xeon chips ¿ Das nieuw
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Wat is dit nou? Ik heb al twee keer aangegeven dat 'te voren' niet klopt en twee keer wordt mijn suggestie niet overgenomen zonder dat daar maar één woord aan vuil wordt gemaakt.
Ik heb al eerder gezegd: als je suggesties niet overneemt, zeker suggesties die onderbouwd worden met een uitleg en/of een verwijzing naar een woordenboek, Taaladvies.net etc., is het wel zo netjes om even die extra tijd eraan te besteden om uit te leggen waarom een suggestie niet wordt overgenomen. Ik heb namelijk ook extra tijd besteed om inzichtelijk te maken waarom iets incorrect is.
Dat de eerste keer niet wordt uitgelegd waarom een suggestie niet wordt overgenomen, kan ik me iets bij voorstellen, maar wanneer ik duidelijk aangeef dat een suggestie niet is overgenomen, maar dat het toch echt incorrect is (en dus weet degene die het leest dat het niet de eerste keer is dat die suggestie wordt gedaan), met een onderbouwing erbij, getuigt het mijns inziens van weinig respect om er niet even iets meer tijd aan te besteden. Dan krijg je het gevoel alsof je tegen een muur aan praat of tegen iemand die zijn vingers in zijn oren heeft gestopt en keihard 'lalalalalalala' zingt.
Of is er tot twee keer toe over dezelfde suggestie heen gekeken? Dat zou wel erg toevallig zijn …
Ik heb al eerder gezegd: als je suggesties niet overneemt, zeker suggesties die onderbouwd worden met een uitleg en/of een verwijzing naar een woordenboek, Taaladvies.net etc., is het wel zo netjes om even die extra tijd eraan te besteden om uit te leggen waarom een suggestie niet wordt overgenomen. Ik heb namelijk ook extra tijd besteed om inzichtelijk te maken waarom iets incorrect is.
Dat de eerste keer niet wordt uitgelegd waarom een suggestie niet wordt overgenomen, kan ik me iets bij voorstellen, maar wanneer ik duidelijk aangeef dat een suggestie niet is overgenomen, maar dat het toch echt incorrect is (en dus weet degene die het leest dat het niet de eerste keer is dat die suggestie wordt gedaan), met een onderbouwing erbij, getuigt het mijns inziens van weinig respect om er niet even iets meer tijd aan te besteden. Dan krijg je het gevoel alsof je tegen een muur aan praat of tegen iemand die zijn vingers in zijn oren heeft gestopt en keihard 'lalalalalalala' zingt.
Of is er tot twee keer toe over dezelfde suggestie heen gekeken? Dat zou wel erg toevallig zijn …
van te voren → van tevoren (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/tevoren; mijn suggestie is niet overgenomen, terwijl 'te voren' toch echt incorrect is en anders hoor ik graag een onderbouwing waarom 'te voren' wel correct is. Hier, nog een link die ik eerder niet had vermeld omdat ik het nogal vreemd vind dat de NTU het een archaïsche uitdrukking vindt: https://woordenlijst.org/#/?q=van%20tevoren.)Klanten kunnen een dag van te voren zien wat de energieprijzen worden en daarop anticiperen.
https://tweakers.net/nieu...e-zien-in-trainingen.html
Aantal keren 'Telepeformance' in plaats van 'Teleperformance'
Aantal keren 'Telepeformance' in plaats van 'Teleperformance'
nieuws: Belgisch verbod op lootboxes in games wordt mogelijk niet goed gehand...
vanaf 12 jaar en ouder → vanaf 12 jaar (of anders 'van 12 jaar en ouder'; 'vanaf' impliceert al 'en ouder', dus de combinatie van 'vanaf' en 'en ouder' is dubbelop)Ruim 80 procent van de games geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar en ouder zou eveneens lootboxes bevatten.
niet gehandhaafde → niet-gehandhaafdeHoewel de initiële invoer van de wet het publieke debat zowel nationaal als internationaal aanwakkerde heeft een niet gehandhaafde 'verbanning' veel negatieve gevolgen.
met betrekking op → met betrekking tot (of anders 'die betrekking hebben op'; zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/betrekking, @YannickSpinner)Over Nederland gesproken, ook hier gelden wetten met betrekking op lootboxes.
Goedemiddag, volgens mij was er iets misgegaan tijdens het opslaan van de wijzigingen. Ik had je post namelijk wel doorgenomen en wijzigingen toegepast. Het moet nu goed zijn. Excuses voor het ongemak.richy3908 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:04:
Wat is dit nou? Ik heb al twee keer aangegeven dat 'te voren' niet klopt en twee keer wordt mijn suggestie niet overgenomen zonder dat daar maar één woord aan vuil wordt gemaakt.
[...]
van te voren → van tevoren (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/tevoren; mijn suggestie is niet overgenomen, terwijl 'te voren' toch echt incorrect is en anders hoor ik graag een onderbouwing waarom 'te voren' wel correct is. Hier, nog een link die ik eerder niet had vermeld omdat ik het nogal vreemd vind dat de NTU het een archaïsche uitdrukking vindt: https://woordenlijst.org/#/?q=van%20tevoren.)
https://tweakers.net/nieu...e-zien-in-trainingen.html
BewaardVervolgens moet het materiaal 90 dagen bewaart worden,
[ Voor 41% gewijzigd door dfader op 06-08-2022 12:43 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
nieuws: Forbes: TikTok-moderators krijgen kindermisbruikbeelden te zien in tr...
Bewaart worden > bewaard worden
(
)
Bewaart worden > bewaard worden
(
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
We zijn weer bij! Bedankt voor het doorgeven!
reviews: Het einde van de high-end desktop - Hoe Ryzen ons de hedt-processor ...
Een 'kan' weggestreept.Momenteel kan de mainstreamgebruiker kan dus een processor kopen met 16 cores en 32 threads, en in 2019 brachten Intel en AMD ieder hun recentste hedt-chips voor consumenten uit; AMD dus met maximaal 64 cores, Intel nog altijd met 18.
uit; AMD → uit, AMD (een puntkomma kan hier juist niet, omdat wat erop volgt, geen opzichzelfstaande zin is)Momenteel kan de mainstreamgebruiker kan dus een processor kopen met 16 cores en 32 threads, en in 2019 brachten Intel en AMD ieder hun recentste hedt-chips voor consumenten uit; AMD dus met maximaal 64 cores, Intel nog altijd met 18.
meest veeleisende → veeleisendste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=veeleisend)"Het onderzoeken van wat onze meest veeleisende enthusiasts en contentcreators het meest waarderen in het platform, heeft ons ertoe gebracht om de Threadripper- en Threadripper Pro-productlijnen te verenigen", schreef het bedrijf in een toelichting.
Daar gaan we weer met een niet-overgenomen suggestie zonder uitleg … 
nieuws: Belgisch verbod op lootboxes in games wordt mogelijk niet goed gehand...
met betrekking op → met betrekking tot (of anders 'die betrekking hebben op'; zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/betrekking, @YannickSpinner)Over Nederland gesproken, ook hier gelden wetten met betrekking op lootboxes.
nieuws: DreamWorks gaat eigen rendersoftware MoonRay open source maken
vice president → vicepresident (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=vicepresident)We verwachten dat de codebase beter zal worden door de betrokkenheid van de gemeenschap", schrijft Andrew Pearce, vice president van global technology bij DreamWorks, in een verklaring.
Aangepast (ook de fout in het lootbox-artikel)! Bedankt voor het doorgeven.
downloads: Microsoft Edge 104.0.1293.47
Google Chrome profile → Google Chrome-profiel (want zo heet een 'profile' in een Nederlandstalige Chrome; als je dan per se 'profile' wilt gebruiken, dien je alsnog een koppelteken te gebruiken)In versie 104, die verspreid over verscheidene dagen wordt uitgerold, is onder meer de beveiliging aangescherpt en is het nu mogelijk om een Google Chrome profile te importeren, zonder dat die browser aanwezig hoeft te zijn op de computer.
downloads: Mozilla Thunderbird 102.1.1
heeft → hebben (want 'de gebruikersinterface en het adresboek' is onderwerp en meervoud)In versie 102, die op dit moment nog niet als automatische update van versie 91.x wordt aangeboden, heeft onder meer de gebruikersinterface en het adresboek een opfrisbeurt gekregen, is het importeren en exporteren van gebruikersaccounts eenvoudiger gemaakt en is het chat-protocol Matrix toegevoegd.
chat-protocol → chatprotocolIn versie 102, die op dit moment nog niet als automatische update van versie 91.x wordt aangeboden, heeft onder meer de gebruikersinterface en het adresboek een opfrisbeurt gekregen, is het importeren en exporteren van gebruikersaccounts eenvoudiger gemaakt en is het chat-protocol Matrix toegevoegd.
overgrote en merendeel is hier dubbelop.Uit een onderzoek blijkt dat het overgrote merendeel van populaire games voor de iPhone in België nog steeds van de verboden gokmechaniek gebruikmaken.
https://tweakers.net/revi...goedkoop-is-duurkoop.html
In de 'Redmi Note 11' tab; "De camera's zijn wel zwak en de smartphone zit vol met boatware en advertenties."
...bloatware...
https://tweakers.net/revi...s-duurkoop-behuizing.html
"Aan de achterkant van deze smartphone zit een camera-eiland die net iets verder uitsteekt..."
...dat...
In de 'Redmi Note 11' tab; "De camera's zijn wel zwak en de smartphone zit vol met boatware en advertenties."
...bloatware...
https://tweakers.net/revi...s-duurkoop-behuizing.html
"Aan de achterkant van deze smartphone zit een camera-eiland die net iets verder uitsteekt..."
...dat...
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Waarschijnlijk moet dit € 159,- zijn...?
reviews: Smartphones tussen 150 en 200 euro - Goedkoop is duurkoop?
Samsung Galaxy A13 4G, 32GB opslag Zwart
Prijs bij publicatie: € 259,-
Samsung Galaxy A13 4G, 32GB opslag Zwart
Prijs bij publicatie: € 259,-
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Het woord bestaat wel degelijk. Het is alleen incorrect gebruikt, want volgens de Dikke Van Dale heeft het de volgende betekenissen:klonic schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:12:
In dit artikel wordt het woord “transfereren” gebruikt, dat woord bestaat niet en kan vervangen worden door “verplaatsen” of “kopiëren”.
@JayStout
- mbt. een beroepsspeler tegen betaling overdragen aan een andere club
- mbt. geld overmaken in het internationale geldverkeer
[ Voor 14% gewijzigd door richy3908 op 07-08-2022 13:12 ]
nieuws: NASA laat vastgelopen vleugel van Lucy-ruimtetuig alsnog ontvouwen
Moet 'ruimtetuig' hier niet 'ruimtevaartuig' zijn? Of is er iemand die Lucy niet lief vind, en haar daarom tuig noemt?waardoor het ruimtetuig stabiel de missie moet kunnen verderzetten
Virussen? Scan ze hier!
Zie de titel. Zou het niet gewoon een ruimtevaartuig zijn?
@wildhagen was me net voor.
Zie de titel. Zou het niet gewoon een ruimtevaartuig zijn?
@wildhagen was me net voor.
[ Voor 7% gewijzigd door Zenyatta op 07-08-2022 14:35 ]
The answer is 42.
nieuws: Samsung maakt publieke bèta voor One UI 5 beschikbaar in Duitsland, V...
https://tweakers.net/nieu...3-en-kosten-229-euro.html
...maand...Vorige maande deelde telecomjournalist Max Weinbach...
https://tweakers.net/nieu...3-en-kosten-229-euro.html
...tegen onderdompeling in water.De oordoppen zouden via de IPX7-rating bestand zijn tegen een onderdompeling van water.
[ Voor 26% gewijzigd door enigmafan op 07-08-2022 15:24 . Reden: Nog 1 ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Ruimtetuig.m: Ja ja echte ET-criminelen
En onderzoek dat is gevoerd?
Onderzoek doe je naar
Je voert het niet
zelfs niet als je zegt onderzoek uitvoeren al is dat strikt genomen niet helemaal fout
En onderzoek dat is gevoerd?
Onderzoek doe je naar
Je voert het niet
zelfs niet als je zegt onderzoek uitvoeren al is dat strikt genomen niet helemaal fout
Ik zag dat inmiddels het artikel terecht is aangepast, kopiëren is beter, maar (mieren)leuk detail:richy3908 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:08:
[...]
Het woord bestaat wel degelijk. Het is alleen incorrect gebruikt, want volgens de Dikke Van Dale heeft het de volgende betekenissen:Maar @JayStout, ik heb juist weer moeite met het woord 'verplaatsen', want dat impliceert dat die muziek na het verplaatsen niet meer aanwezig is op de computer en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dus 'kopiëren' lijkt mij een betere term in deze context.
- mbt. een beroepsspeler tegen betaling overdragen aan een andere club
- mbt. geld overmaken in het internationale geldverkeer
In de verwijzing van de Dikke van Dale naar de oude editie (heb ik
Transfereren: bw. gel. overdragen, verplaatsen.
O, oké, weer wat geleerd, dus blijkbaar was de betekenis in het verleden ruimer dan tegenwoordig. Alleen ben ik benieuwd naar wat 'bw. gel.' betekent; kun je me dat misschien vertellen? In de online editie betekent 'bw.' nl. 'bijwoord' en 'gel.' staat er niet in, laat staan de combinatie 'bw. gel.'DeComponeur schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
Ik zag dat inmiddels het artikel terecht is aangepast, kopiëren is beter, maar (mieren)leuk detail:
In de verwijzing van de Dikke van Dale naar de oude editie (heb ik) staat letterlijk:
Transfereren: bw. gel. overdragen, verplaatsen.
Ook apart detail: ik heb de afkortingenlijst als pdf toegestuurd gekregen, want die kun je online niet terugvinden (onbegrijpelijk, als je het mij vraagt; hoe moeilijk is het om ergens bovenin een link te plaatsen?), juist als antwoord op een mail die ik had gestuurd om te vragen naar het (incorrecte) gebruik van de afkorting 'mbt.' i.p.v. 'm.b.t.' bij het woord … 'transfereren'!
nieuws: Samsung maakt publieke bèta voor One UI 5 beschikbaar in Duitsland, V...
lijstte de nieuwe functies van One UI 5 op → heeft de nieuwe functies van One UI 5 opgesomd (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/, bovendien is 'oplijsten' volgens de Dikke Van Dale een Vlaams-Nederlands woord; 'opsommen' wordt in het gehele taalgebied gebruikt, @JayStout)Samsung lijstte de nieuwe functies van One UI 5 op in een blogpost.
gescrolld → gescrold (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=scrollen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, @JayStout)Het wordt ook mogelijk om widgets van dezelfde grootte op elkaar te plaatsen, waarna door de stapel gescrolld kan worden.
een nieuwe icoontje → een nieuw icoontje (want 'icoontje' is onzijdig, dus wordt het bijvoeglijk naamwoord ervoor niet verbogen bij gebruik van het onbepaalde lidwoord)Als de camera-app wordt geopend zal er een nieuwe icoontje voor de Pro-modus te zien zijn, alsook voor de Pro Video-modus.
Hmmm ik kan hem op hun website niet vinden, ik had dit namelijk al gecheckt voor ik het schreef hier.
Hoe dan ook kopiëren is toch het best
Ach ja 'vroeger' 1864richy3908 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:06:
[...]
O, oké, weer wat geleerd, dus blijkbaar was de betekenis in het verleden ruimer dan tegenwoordig. Alleen ben ik benieuwd naar wat 'bw. gel.' betekent; kun je me dat misschien vertellen? In de online editie betekent 'bw.' nl. 'bijwoord' en 'gel.' staat er niet in, laat staan de combinatie 'bw. gel.'
bw., bedrijvend werkwoord.
gel., gelijkvloeijend.
https://www.dbnl.org/teks...cali003nieu01_01_0002.php
gelijkvloeiend bestaat nu niet meer en betekent denk ik: gelijk 'als in'
Ik heb meerdere digitale DvD 's o.a. 1 die extra dingen kan, anagrammen retrograde etc maar ook
zitten daar verwijzingen in naar de editie van 1864
als je dit soort dingen leuk vindt: (helaas online niet helemaal compleet denk ik maar, veel oud leesvoer
https://www.dbnl.org/zoek...oek.php?zoek=transfereren
... en dit bericht ook even transfereren naar @klonic
edit: De gratis online Dikke van Dale is helaas zeer matig,
dan maar wiki: https://nl.wiktionary.org/wiki/transfereren
[ Voor 6% gewijzigd door DeComponeur op 07-08-2022 19:49 ]
Tot hier bijgewerkt! Bedankt allemaal!
Behalve deze nogJayStout schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:36:
Tot hier bijgewerkt! Bedankt allemaal!
Misschien dat de auteur @Donny K. het even kan aanpassen
Het gaat om telefoons van onder de 200 euro
Bij de Samsung Galaxy A13 staat: Prijs bij publicatie: € 259,-
Lijkt mij niet helemaal kloppen...
De Dikke Van Dale is wat anders dan het gratis woordenboek van Van Dale, dus ja, het kan kloppen dat je het woord daar niet kan vinden, want de woordenlijst is beperkt (en het aantal betekenissen, voorbeeldzinnen, etc.).klonic schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:33:
[...]
Hmmm ik kan hem op hun website niet vinden, ik had dit namelijk al gecheckt voor ik het schreef hier.
Hoe dan ook kopiëren is toch het best
O oeps, ik zie dat @DeComponeur al had aangegeven dat er een verschil is tussen de twee …
[ Voor 7% gewijzigd door richy3908 op 07-08-2022 21:49 ]
Ik zie dat er weer eens een suggestie niet is overgenomen …
Bij deze dan maar met extra informatie over waarom het incorrect is, want zeggen dat het incorrect is, is blijkbaar niet genoeg.
Bij deze dan maar met extra informatie over waarom het incorrect is, want zeggen dat het incorrect is, is blijkbaar niet genoeg.
Google Chrome profile → Google Chrome-profiel (want zo heet een 'profile' in een Nederlandstalige Chrome; als je dan per se 'profile' wilt gebruiken, dien je alsnog een koppelteken te gebruiken. Zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/7, onder (3) samenstelling of afleiding met meerdelige eigennaam. Echter, de redactie van Tweakers heeft ervoor gekozen om samenstellingen van eigennamen en zelfstandige naamwoorden niet aan elkaar te schrijven, maar een koppelteken te gebruiken.)In versie 104, die verspreid over verscheidene dagen wordt uitgerold, is onder meer de beveiliging aangescherpt en is het nu mogelijk om een Google Chrome profile te importeren, zonder dat die browser aanwezig hoeft te zijn op de computer.
nieuws: NASA laat vastgelopen vleugel van Lucy-ruimtevaartuig alsnog ontvouwen
eenmaal die → toen die eenmaal (zie ook https://taaladvies.net/eenmaal-dat-of-eens-dat/, @JayStout)Om potentiële schade te vermijden begon een team tests uit te voeren en eenmaal die achter de rug waren, werd er besloten om de vastgelopen sleutelkoord te proberen lostrekken.
te proberen lostrekken → los proberen te trekkenOm potentiële schade te vermijden begon een team tests uit te voeren en eenmaal die achter de rug waren, werd er besloten om de vastgelopen sleutelkoord te proberen lostrekken.
ruimtetuig → ruimtevaartuigDat plan is ook gelukt. NASA schat dat de vleugel bijna helemaal is ontvouwd en onder genoeg spanning staat waardoor het ruimtetuig stabiel de missie moet kunnen verderzetten.
verderzetten → voortzetten (zie ook de Dikke Van Dale die aangeeft dat 'verderzetten' Vlaams-Nederlands is)Dat plan is ook gelukt. NASA schat dat de vleugel bijna helemaal is ontvouwd en onder genoeg spanning staat waardoor het ruimtetuig stabiel de missie moet kunnen verderzetten.
Op of in, laatste is meest logische, maar niet beiden.Samsung heeft de nieuwe functies van One UI 5 op in een blogpost opgesomd.
nieuws: NASA laat vastgelopen vleugel van Lucy-ruimtevaartuig alsnog ontvouwen
Om potentiële schade te vermijden begon een team tests uit te voeren en toe die eenmaal achter de rug waren,
Moet zijn toen
Om potentiële schade te vermijden begon een team tests uit te voeren en toe die eenmaal achter de rug waren,
Moet zijn toen
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.
Oeps, die 2 moest een 1 zijn idd. Ik pas het aan.DeComponeur schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:47:
[...]
Behalve deze nog![]()
Misschien dat de auteur @Donny K. het even kan aanpassen
Het gaat om telefoons van onder de 200 euro
Bij de Samsung Galaxy A13 staat: Prijs bij publicatie: € 259,-
Lijkt mij niet helemaal kloppen...
nieuws: Toezichthouder Californië: Tesla misleidt consument met reclame voor ...
In de vorige zinnen 'u' en 'uw', hier ineens 'je'. Niet erg consistent.Je Tesla zoekt de optimale route uit, navigeert door stedelijke straten, complexe kruispunten en snelwegen", staat op de website van de autofabrikant.
Aangepast! Thanks voor de feedback
In de inleiding staat de volgende zin:
In de inleiding staat de volgende zin:
brandbreedtemodel = > bandbreedtemodelAls het aan de netbeheerders ligt, wordt dit in de toekomst opgevolgd door een brandbreedtemodel dat volgens eigen zeggen moet leiden tot een eerlijker systeem.
nieuws: Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransom...
wordt → zou (?)Er wordt volgens anonieme betrokkenen gedreigd worden met het lekken van data.
nieuws: EU-landen subsidiëren 5,4 miljard euro voor onderzoek naar gebruik va...
1GW → 1GWh (tweemaal; lijkt mij dat dit GWh moet zijn en niet GW, @Hayte?)Jaarlijks wil het bedrijf 1GW aan brandstofcellen kunnen maken. In 2023 wil het bedrijf de productie starten, in 2026 moet dit zijn opgeschaald tot jaarlijks 1GW.
reviews: YouTube Vanced valt en YouTube ReVanced staat op - Een gesprek met d...
verder gaan → verdergaan (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=verdergaan)Wellicht zou ik verder gaan onder een anoniem account, maar niet meer publiekelijk, zoals ik nu doe.
Stel ReVanced → Stel, ReVancedStel ReVanced stopt en twee starten er door.
Aangepast. Bedankt allemaal!
MoniqueVdB schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:12:
Aangepast. Bedankt allemaal!
En weer teruggedraaidrichy3908 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:50:
nieuws: EU-landen subsidiëren 5,4 miljard euro voor onderzoek naar gebruik va...
[...]
1GW → 1GWh (tweemaal; lijkt mij dat dit GWh moet zijn en niet GW, @Hayte?)
nieuws: https://tweakers.net/nieu...jaar-nog-verdubbelen.html
Momenteel zijn er 26 spellen ..Momenteel zijn er 24 spellen gratis voor afnemers van het Netflix-abonnement beschikbaar en dat moeten er 50 worden.
Nieuws: nieuws: Mutliplayershooter ARC Raiders van ex-DICE-topman is uitgesteld tot 2023
In te titel staat Mutliplayershooter dit moet Multiplayershooter
In te titel staat Mutliplayershooter dit moet Multiplayershooter
reviews: Powerbanks redux - Nooit meer zonder stroom
draadloze laadoptie → draadlozelaadoptie (anders is de optie draadloos, niet het laden, @willemdemoor)De 25W Wireless Battery Pack van Samsung biedt eveneens een vrij beperkte capaciteit van slechts 10Ah, maar heeft als troef zijn draadloze laadoptie.
Micro-USB-poort → micro-USB-poortJe laadt hem op via een ouderwetse Micro-USB-poort met 10 tot 15W.
Micro-USB-kabeltje → micro-USB-kabeltjeTrust levert het benodigde Micro-USB-kabeltje van 25cm lang mee.
Micro-USB-poort → micro-USB-poortDe twee A-poorten zijn uiteraard alleen uitgangen en de Micro-USB-poort wordt gebruikt om de powerbank op te laden met de meegeleverde kabel van ongeveer 50cm.
Micro-USB-poort → micro-USB-poortOpladen verloopt via de USB-C-poort of de Micro-USB-poort; via die eerste kun je dus geen stroom aftappen.
Micro-USB-plug → micro-USB-plugEen laadkabel met Micro-USB-plug van 34cm wordt meegeleverd.
USB C-poort → USB-C-poortDie FS401 heeft een bidirectionele USB C-poort, waarmee je de powerbank en andere apparaten oplaadt met respectievelijk 20 en 18W.
spanning, voor → spanning; voorWe hanteren een grens van 10 procent boven of onder de nominale spanning, voor standaard USB-A-poorten van 5V betekent dat een 'cut-off voltage' van 4,5V.
eerder genoemde → eerdergenoemde (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=eerdergenoemd)We meten op de USB-A-poorten de maximale stroomsterkte bij 5V en bij USB-C-poorten gebruiken we de eerder genoemde power sink om de powerbank ook andere spanningen, zoals 9, 12, 15 en 20V te laten leveren.
keruig → keurigDe spanning op de A-poorten van de Xtorm XR101 is veel netter, met keruig 5,2V, bij een stroomsterkte van 3,4A.
Voor zover ik kan nagaan, heet de standaard 'Micro-USB'. Zie bijv: Wikipedia: USB hardware.richy3908 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:48:
reviews: Powerbanks redux - Nooit meer zonder stroom
[...]
Micro-USB-poort → micro-USB-poort
[...]
Overige zaken zijn verbeterd. Dank je!
nieuws: WhatsApp krijgt deze maand instelling om 'nu online'-status te verbergen
Mark Zuckerburg → Mark Zuckerberg (zie ook https://www.facebook.com/...j1sXBEyXJwzoH6RTMWN7t9sl/)Gebruikers kunnen met de update kiezen aan wie ze de 'nu online'-status tonen, zegt Mark Zuckerburg op Facebook.
Aangepast!richy3908 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:15:
nieuws: WhatsApp krijgt deze maand instelling om 'nu online'-status te verbergen
[...]
Mark Zuckerburg → Mark Zuckerberg (zie ook https://www.facebook.com/...j1sXBEyXJwzoH6RTMWN7t9sl/)
Round-up powerbanks redux
Dat moet denk ik drieënhalf uur zijn (63 / (9 x 2)).Voorbeeld: je telefoon kan opladen bij 9V en 2A. Een powerbank van 63Wh zal het dan tweeënhalf uur volhouden.
nieuws: Winkelketen CASA getroffen door ransomwareaanval
zijn → is (de Tweakers-redactie beschouwt 'data' in de betekenis van 'gegevens' als enkelvoud)Omdat CASA zelf geen bank- en betaalgegevens van klanten verwerkt, zijn deze data niet gelekt.
Belangenorganisatie: 'Tesla's zelfrijdende functie ziet kinderen over het hoofd'
mannequin is geen goede vertaling van mannequin.
mannequin is geen goede vertaling van mannequin.
nieuws: Belangenorganisatie: 'Tesla's zelfrijdende functie ziet kinderen over...
geek: Derde Sonic the Hedgehog-film verschijnt in december 2024
vermoed → vermoedt (lopen ervoor in de plaats: de autoriteit loopt, dus vermoedt)De Amerikaanse autoriteit voor verkeersveiligheid vermoed dat de autopilot in deze gevallen was ingeschakeld.
geek: Derde Sonic the Hedgehog-film verschijnt in december 2024
verzorgd → verzorgd (waarbij Idris Elba de stem loopt, niet loopd)waarbij Idris Elba wederom de stem van Knuckles verzorgd.
al → alsOp dezelfde datum al Sonic the Hedgehog 3 moet ook de derde Avatar-film van James Cameron verschijnen.
[ Voor 38% gewijzigd door Bergen op 10-08-2022 03:45 ]
nieuws: Nokia adverteert met 'duurzaam' abonnement vermoedelijk voor leasen t...
"ads" in de titel. Ik weet dat er een tekenlimiet is, dus 'advertenties' paste waarschijnlijk niet, maar ook geen alternatieven, zoals 'reclame'? Of iets herschreven, zoals "Nokia wil mogelijk duurzaam lease-abonnement aanbieden"? Het is tóch de bedoeling dat je het artikel leest, dus dan lees je vanzelf wel dat het advertenties betreft.
Edit: zo te zien is de titel al aangepast.
"ads" in de titel. Ik weet dat er een tekenlimiet is, dus 'advertenties' paste waarschijnlijk niet, maar ook geen alternatieven, zoals 'reclame'? Of iets herschreven, zoals "Nokia wil mogelijk duurzaam lease-abonnement aanbieden"? Het is tóch de bedoeling dat je het artikel leest, dus dan lees je vanzelf wel dat het advertenties betreft.
Edit: zo te zien is de titel al aangepast.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 10-08-2022 10:05 ]
downloads: Mozilla Thunderbird 102.1.2
pop3-email → pop3-e-mail (email zit op potten en pannen, @Drobanir; zie ook e-mail en vergelijk met email)In deze update is verder nog een probleem met het ophalen van pop3-email verholpen
nieuws: Deliveroo vertrekt waarschijnlijk uit Nederland
Picnic hoort echt niet thuis in dit rijtje. Zie ook Unstable Element in 'Deliveroo vertrekt waarschijnlijk uit Nederland' en verderOok de opkomst van aanverwante services zoals boodschappenbezorgers als Flink, Gorillas, Getir en Picnic, en andere maaltijdservices zoals HelloFresh en Marley Spoon maken het mogelijk lastiger voor Deliveroo om een groter marktaandeel te veroveren.
Sometimes you need to plan for coincidence
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Een 284mAh-accu mag je best 'groter' noemen dan een van 247mAh.DukeBox schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:37:
nieuws: Galaxy Watch5-horloges van Samsung hebben grotere accu's
Grotere of meer capaciteit?
Overige zaken zijn rechtgezet.
reviews: Gaan er nog Europese rovers naar Mars? - Ophaalrover exit, boorrobot...
eenvoudigse → eenvoudigsteJorge Vago, de projectwetenschapper voor de rover bij ESA, gaf aan dat een hernieuwd partnerschap met Rusland de snelste en eenvoudigse route is om op Mars te komen, omdat de rover en vooral het Russische Kazachok-landingsplatform al zijn gebouwd.
meegnoemen → meegenomenOok als NASA buiten beschouwing wordt gelaten, laten andere landen zien wat er allemaal wel kan, zoals Japan, dat monsters van asteroïden heeft meegnoemen, of China, dat pas tegen 2014 met de Zhurong-rovermissie begon en er in 2021 in slaagde om deze te laten landen op Mars.
nieuws: Oud-medewerker Twitter is in Verenigde Staten veroordeeld voor spionage
het gebruik van die 2x zo kort na elkaar in aparte korte zinnen leest ook niet vlot. Beter om er 1 zin van te maken:
"Een andere verdachte in de zaak die ook voor twitter heeft gewerkt, is naar Saoedi-Arabië gevlucht ...."
"wat de straf wordt"Naast spionage wordt Abouammo tevens verdacht van fraude, witwassen en het vervalsen van gegevens. Wat straf wordt, is nog niet bekend. De oud-werknemer kan tien tot twintig jaar gevangenisstraf krijgen. Er is nog een andere verdachte in de zaak, die ook voor Twitter heeft gewerkt. Die is naar Saoedi-Arabië gevlucht voordat de Amerikaanse autoriteiten hem konden oppakken.
het gebruik van die 2x zo kort na elkaar in aparte korte zinnen leest ook niet vlot. Beter om er 1 zin van te maken:
"Een andere verdachte in de zaak die ook voor twitter heeft gewerkt, is naar Saoedi-Arabië gevlucht ...."
Aangepast! Bedankt voor het doorgeven!
downloads: VueScan 9.7.90
scanner → scanners
zijn is → isIn deze uitgave zijn is ondersteuning voor tien nieuwe Canon scanner toegevoegd
scanner → scanners
[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 11-08-2022 02:21 ]
nieuws: Ontwikkelaar: Instagram en Facebook tracken gebruikers via in-app bro...
PastHet gedrag pas wel ...
https://tweakers.net/revi...gs-in-github-copilot.html
Binnen dit artikel wordt overal "CoPilot" gebruikt, terwijl GitHub zelf gewoon "Copilot" als naam gebruikt.
Binnen dit artikel wordt overal "CoPilot" gebruikt, terwijl GitHub zelf gewoon "Copilot" als naam gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door MrWouterNL op 11-08-2022 13:22 ]
nieuws: AP: laat NL-overheidsinstanties niet beslissen over hergebruik persoo...
komen → komt (de redactie van Tweakers beschouwt 'data' in de betekenis van 'gegevens' als enkelvoud)Volgens een conceptaanpassing van de Wet hergebruik van overheidsinformatie komen meer data onder die wet te vallen.
AP → de AP (zoals in de rest van het artikel)Bovendien denkt AP dat ambtenaren de richtlijn ruim zullen opvatten.
nieuws: Facebook test standaard ingeschakelde end-to-end-encryptie 'bij sommi...
worden → wordt (want 'een deel' is onderwerp en enkelvoud)Facebook zegt deze week te beginnen met de test en dat 'sommige mensen' daar automatisch deel aan nemen. Indien een gebruiker geselecteerd wordt voor de test, dan worden 'een deel van de frequentste chats automatisch end-to-end versleuteld'.
end-to-endencryptie → end-to-end-encryptie (zoals in de rest van het artikel)Wat Meta met die zorg doet, meldt het niet, maar het begin van standaard end-to-endencryptie is er nu in ieder geval.
'synchroniseren' → 'gesynchroniseerd worden' (want het is een overgankelijk werkwoord; geen idee overigens waarom het woord tussen aanhalingstekens staat)Zo zullen verwijderde berichten 'synchroniseren' op alle verbonden apparaten, komt er een unsend-functie voor berichten en krijgen meer gebruikers de mogelijkheid tot een opt-in voor versleuteling op Instagrams berichtendienst.
nieuws: FTC vraagt Amerikaanse bevolking of nieuwe regels rondom privacy nodi...
type → typenIn een andere vraag gaat de FTC na of er bepaalde type data onderworpen zouden moeten worden aan regulering.
In artikel online authenticatie staat
Er mist een R in vertrouwenslaagWat je nodig hebt, is een vertouwenslaag die alle toepassingen er bovenop kan vertrouwen
Verbeteringen doorgevoerd. Dank allemaal!
nieuws: From Software haalt verplichte pvp-infiltraties uit sidequest in Elde...
er plek is → het een plek isHet is geliefd onder Elden Ring-spelers, omdat er plek is waar men gemakkelijk grote hoeveelheden runes, het in-game geld in Elden Ring, kan verzamelen.
nieuws: Voor omkoping veroordeelde oud-Samsung-topman krijgt gratie en mag we...
Ik neem aan Gratie.De motivatie voor de gratis is om de economie te stimuleren.
nieuws: Google krijgt miljoenenboete om misleiden Australiërs met locatie-ins...
Eerste zin, eerste alinea na opening:
(Een keertje "Google" teveel, volgens mij.)
Eerste zin, eerste alinea na opening:
Zover is het gelukkig nog niet, toch?Volgens de Australische consumentenwaakhond ACCC misleidde Google van begin 2017 tot eind 2018 Google burgers met de Location History- en Web & App Activity-instellingen.
(Een keertje "Google" teveel, volgens mij.)
Eat the bugs, live in a pod
reviews: Online authenticatie kan best zonder blockchain
type → typenBij een KERI-identifier kunnen via de kel, verschillende type events worden toegevoegd waarbij verschillende pki’s betrokken zijn.
kunnen, dat → kunnen; dat (of anders 'kunnen, want dat')Zoiets zou niet op een blockchainsysteem kunnen, dat zou immers een transactie inhouden.
pubiek-geheime → publiek-geheimeDenk aan functies als ondertekenen, het verzenden van data die verifieerbaar blijft tot aan de bron van het vertrouwen: de pubiek-geheime sleutelparen die de beheerder in zijn kluis in zijn berg heeft gegenereerd zonder tussenliggende partijen te moeten vertrouwen.
jou identiteit → jouw identiteit (ouch!)Toch heeft de gerenommeerde entiteit voor het bepalen van jou identiteit als natuurlijk persoon de verbinding gemaakt met je identifier.
Check en check. Dank voor de checks!
nieuws: VS toont voor het eerst foto vermeend lid Conti-ransomwarebende
Reshaev de → Reshaev was de (want 'deed' is ondertussen de persoonsvorm)Dandis was de pentester voor Conti, Professor deed de operaties 'op tactisch niveau', Reshaev de developer en Target de officemanager en teamleider.
Conti-kopstukken. Vermoedelijk → Conti-kopstukken, vermoedelijkDe Amerikanen zijn vooral geïnteresseerd in de locatie en de reisplannen van de Conti-kopstukken. Vermoedelijk omdat ze in Rusland en omgeving zitten en dat land in het huidige politieke klimaat niet zal meewerken aan uitleveringsverzoeken.
11.18 → 11.18 uur (zie ook https://taaladvies.net/8h30-of-8u30-of-830-u-of-830-uur/, @Mark_88)Update, 11.18
nieuws: NS start test met in- en uitchecken met fysieke en digitale bankpas
het contactloosbetaallimiet → de contactloosbetaallimiet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=limiet, @Mark_88)Het aan NS bestede geld gaat niet af van het contactloosbetaallimiet van de gebruiker.
nieuws: Foto toont AMD EPYC 9654-serverprocessor op basis van Zen 4
daarnast → daarnaastDe cpu zit daarnast op een tray, die doorgaans worden gebruikt om een groot aantal chips te leveren.
worden → wordt ('die' verwijst naar 'tray', een enkelvoudig woord)De cpu zit daarnast op een tray, die doorgaans worden gebruikt om een groot aantal chips te leveren.
nieuws: Google krijgt miljoenenboete om misleiden Australiërs met locatie-ins...
Google, in → Google; inDe Australian Competition & Consumer Commission startte daarom in oktober 2019 een rechtszaak tegen Google, in april vorig jaar gaf de Australische federale rechtbank de waakhond gelijk.
reviews: De transistor van de toekomst - Imec over zijn roadmap tot 2036
diëlektrum → diëlektricum (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=di%C3%ABlektricum en vergelijk met https://woordenlijst.org/#/?q=di%C3%ABlektrum)Dat diëlektrum wordt aangebracht door de silicium-germaniumlagen iets te laten verzinken voordat die volledig worden weggeëtst.
diëlektrum → diëlektricum"Het diëlektrum is een specifiek onderdeel van nanosheettechnologie en een van de moeilijkste elementen om te implementeren", vertelt Mertens.
diëlektrum → diëlektricumOok anders is het aanbrengen van dat diëlektrum.
de bovenste en onderste device → het bovenste en onderste device (de directste vertaling van 'device' is 'apparaat', een het-woord; bovendien wordt de ene keer 'de device' in het artikel geschreven en de andere keer 'het device', dus dit moet gelijkgetrokken worden)Ook zijn de kanaaloriëntaties van de bovenste en onderste device identiek aan elkaar.
de bovenste device → het bovenste deviceZo kan de stapel voor de bovenste device later worden aangebracht met wafer bonding, samen met een isolatielaag tussen beide stapels.
de bovenste device → het bovenste deviceDaarna kunnen we de bovenste device los fabriceren en die er bovenop zetten via waferbonding.
die → datDaarna kunnen we de bovenste device los fabriceren en die er bovenop zetten via waferbonding.
waferbonding → wafer bonding (zoals eerder in het artikel; bovendien is het eerder in het artikel ook al twee keer cursief gedrukt geweest, i.p.v. eenmalig om het daarna niet meer cursief te drukken, dus dan kun je daar beter maar mee doorgaan. Een alternatief is om de tweede keer dat 'wafer bonding' cursief is gedrukt, aan te passen, zodat het niet meer cursief gedrukt is.)Daarna kunnen we de bovenste device los fabriceren en die er bovenop zetten via waferbonding.
is. → is? (het is per slot van rekening een vraag)Bij die devices is de vraag: hoe kunnen we die structuren definiëren met een processflow die fabriceerbaar is.
nieuws: Beveiligingsonderzoeker vindt kritieke kwetsbaarheden in Zoom voor macOS
Via een eerste kwetsbaarheid hoefden gebruikers enkel de bestandsnaam van een file aan te passen zodat die de dezelfde waarden bevatte als het certificaat waar de updatetool naar op zoek was.
[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2022 10:00 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit topic is gesloten.
![]()