Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinloosGeweldig
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 09:03
geek: Roblox verwijdert iconische 'oef'-geluid, fans starten hashtag

"knipoogemoji" is vervangen voor "smileyemoji", maar ik zou zeggen dat het ook geen "emoji" hoort te zijn omdat we het over een ASCII representatie hebben. Smileyemoticon zou correcter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Bedankt voor het doorgeven! Het is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het.Draakje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-08 09:34
Hoewel het commentaar bij het artikel een negatieve beoordeling krijgt is het wel waar: het artikel is slordig geschreven. Voorbeelden: "Asus heeft de ZenFone 9 geïntroduceerd." vs " gaf de ZenFone 9 twee camera’s". Hou het artikel of volledig in de verleden tijd of in de tegenwoordige tijd, maar ga niet mixen.

"eenvoudig met een enkel hand te bedienen is". Ik zou hier kiezen voor "een enkele hand" of (bij voorkeur) "één hand"

"Asus installeerde een vingerafdrukscanner op de rechterkant van de behuizing van het toestel. Het bedrijf plaatste dus geen vingerafdrukscanner onder het scherm." Beetje te veel herhalen van vingerafdrukscanner. En "dus" is ook overbodig. Ik zou "Asus installeerde een vingerafdrukscanner aan de rechterkant ipv onder het scherm" meer geschikt vinden.

Als laatste wil ik meegeven dat "halfweg augustus" niet echt lekker klinkt. Bij halfweg denk ik aan afstand, halverwege lijkt me meer geschikt voor een tijdsaanduiding. Medio augustus is ook prima.

Dragons are not extinct. I only have learned to hide very well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 23:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Asus brengt compacte ZenFone 9 uit met Snapdragon 8+ Gen1 voor 799 euro

Asus heeft de ZenFone 9 geïntroduceerd. De smartphone krijgt een SnapDragon 8+ Gen1-soc mee, een 50-megapixelcamera, 5,9”-amoledscherm met een verversingssnelheid van 120Hz en een 4300mAh-accu die snelladen op 30W ondersteunt. Het toestel is verkrijgbaar vanaf 800 euro.

De Asus ZenFone 9 is een relatief compacte Android-smartphone die 146,5x68,1x9,1mm meet. Het toestel weegt 169 gram. Het 5,9-amoledscherm heeft een resolutie van 1080x2400 pixels mee, heeft een beeldverhouding van 20:9 en ondersteunt 112% van de P3-kleurruimte. Het paneel ondersteunt HDR10+ en wordt beschermd door Gorilla Glass Victus van Corning.

De Taiwanese fabrikant geeft de ZenFone 9 twee camera’s op de achterzijde mee: een primaire camera met een 50-megapixelsensor die zowel optische beeldstabilisatie als elektronische beeldstabilisatie heeft en een ultra widecamera met een 12-megapixelsensor. De beeldhoek van die groothoeklens bedraagt 113 graden. De camera aan de voorzijde van het toestel heeft een 12-megapixelsensor mee.

De ZenFone 9 beschikt over een 3,5mm-aansluiting en 4300mAh-accu die snelladen op 30W ondersteunt. De snellader wordt bij aankoop meegeleverd in de doos. De telefoon beschikt niet over een draadloze oplaadfunctie. Het toestel heeft een IP68-certificering mee. Hierdoor moet het in theorie bestand zijn tegen stof. Het kan ook water buitenhouden; tenminste voor maximaal 30 minuten en als het toestel niet dieper dan 1,5 meter gaat. De smartphone ondersteunt bluetooth 5.2, Wi-FI 6E, dualsim, lte, 5G-connectiviteit en kan overweg met aptX HD-, aptX Adaptive- en de LDAC-codec.

De smartphone wordt geleverd met Android 12. Daarbovenop draait de eigen launcher van Asus, genaamd ZenUI 9. Het bedrijf maakt zich sterk dat de smartphone via de launcher eenvoudig met één hand te bedienen is. Asus installeert een vingerafdrukscanner op de rechterkant van de behuizing van het toestel. Het bedrijf plaatste dus geen vingerafdrukscanner onder het scherm. Die vingerafdrukscanner kan aangewend worden om, via gebaren of aanrakingen, het toestel verder te bedienen.

De ZenFone 9 komt uit in vier kleuren: zwart, wit, rood en blauw. Het toestel heeft geen glazen achterkant maar wel een plastic achterkant met een coating die voor extra grip moet zorgen. De ZenFone 9 komt uit in meerdere varianten. Allereerst is er een versie met 8GB aan LPDDR5-ram-geheugen en 128GB aan niet-uitbreidbaar opslaggeheugen die 799 euro moet kosten. Deze versie zal verkrijgbaar zijn in alle vier bovenvermelde kleuren. Dan is er een versie met 8GB werkgeheugen en 256GB aan opslagruimte die 849 euro moet kosten. Deze versie komt enkel uit in een zwarte en witte kleur. Ten slotte komt er een versie aan met 16GB ram-geheugen en 256GB aan opslaggeheugen. Die moet 899 euro kosten en zal enkel in een zwarte kleur te koop zijn. De toestellen zijn vanaf halverwege / medio augustus te koop.

Zoiets beter leesbaar ¿ ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 18:18

Ryan1981

Je ne sais pas

https://tweakers.net/nieu...naar-alle-gebruikers.html

Google maakt een nieuwe interface van Gmail beschikbaar maken voor alle gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
De foutjes zijn aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Sony heeft 21,7 miljoen PlayStation 5-consoles geleverd
Het verkoopcijfer van 21,7 miljoen verkochte PlayStation 5-consoles is eind juni 2022 behaald. Daarmee loopt de console nog iets achter op de verkoopcijfers van de PlayStation 4, die juni 2015 ongeveer 25,3 miljoen keer was verkocht.
Ik weet niet of dit echt een fout is, maar voor dit punt een apart (discussie) topic starten vind ik ook zoiets: ik zou hierbij nog even vermelden dat Juni 2015 een peildatum is voor de PS4 vanaf de lancering van de console in 2013. Nu is dat wat onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
CH4OS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:17:
[...]
Ik weet niet of dit echt een fout is, maar voor dit punt een apart (discussie) topic starten vind ik ook zoiets: ik zou hierbij nog even vermelden dat Juni 2015 een peildatum is voor de PS4 vanaf de lancering van de console in 2013. Nu is dat wat onduidelijk.
Bedankt voor de feedback. Ik heb de alinea met die info aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08

In het onderschift bij het plaatje:
Sony Game & Network Services-segment Q12022. Bron: Sony
Volgens mij moet er een spatie tussen Q1 en 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LFranxWind schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:33:
Bedankt voor de feedback. Ik heb de alinea met die info aangepast.
Bedankt voor de aanpassing, echter mist er een woordje:
Die kwam uit in november 2013 en was tegen juni 2015 ongeveer 25,3 miljoen keer.
Ik mis hier het woordje verkocht. ;) Ik voel me nu wel een grote zeurpiet, zo op de vrijdagmiddag :+

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
CH4OS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:29:
[...]
Bedankt voor de aanpassing, echter mist er een woordje:
[...]
Ik mis hier het woordje verkocht. ;) Ik voel me nu wel een grote zeurpiet, zo op de vrijdagmiddag :+

Haha, nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EotT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 23:58
reviews: De bouwstenen van Wi-Fi 7 - Met de focus op snelheid
Institute of Electrical en Electronics Engineers
Institute of Electrical and Electronics Engineers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:03

YannickSpinner

Redacteur
Thanks allemaal, we zijn weer bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Bug in The Sims 4 laat Sims incest met familieleden wensen
Zo meldt een speler een personage in de game haar zoon als vriendje wil...
Sorry, maar na drie keer lezen struikel ik nog over de zin. Het gaat daarbij vooral om de cursieve tekst waarom ik struikel. Loopt niet echt lekker, deze zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Apple verdient flink meer met diensten, Mac-verkoop daalde aanzienlijk
De omzet uit Macs, iPads en wearables was in Q2 van 2022 met respectievelijk 10, bijna 2 en bijna 8 procent lager dan vorig jaar.
Tien, wat precies? Dubbeltjes? Kabouters? Konijnen?

En eerder in hetzelfde artikel:
Volgens het bedrijf werd er in het junikwartaal nog nooit zo'n hoge omzet geboekt als dit jaar.
Wat is een junikwartaal? :? Ik zou daar gewoon 'het afgelopen kwartaal' van maken.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2022 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14
In nieuws: Privacytoezichthouders EU zijn bezorgd over wet die kindermisbruiksca... :
Met dergelijke stappen zou de wet uiteindelijk meer gevaar opleveren voor de rechter van Europeanen dan voor criminelen, zeggen de toezichthouders.
"rechter" --> "rechten"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Amazon stopt vanaf 2024 met cloudopslagdienst Drive
Vanaf 31 januari 2022 kunnen gebruikers geen foto's en video's of andere bestanden meer uploaden
, lijkt mij 2023 te moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:08
reviews: Intel stopt met Optane - het 'geheugen van de toekomst' is verleden ...
De Optane-ssd's van het bedrijf blonken niet zozeer uit vanwege hun hoge capaciteit of 'rauwe' doorvoersnelheid - die kwamen aardig overeen met 'gewone' PCIe-ssd's - maar onderscheidden zich vooral door een lage latency en hoge willekeurige lees- en schrijfsnelheden.
willekeurige lees- en schrijfsnelheden → willekeurigelees- en -schrijfsnelheden (want anders zijn de snelheden willekeurig en dan zou de technologie nogal onbetrouwbaar zijn)
De meest recente P5800X kost bijvoorbeeld ruim 3700 dollar voor het 1,6TB-model en is daarmee niet interessant voor consumenten of zelfs kleine bedrijven.
meest recente → recentste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=recent)
Het bedrijf gaf weliswaar aan bereid te zijn om te werken met derde partijen en bleef dan ook een afnemer van 3D XPoint bij Micron, ook nadat hun gezamenlijke joint-venture eindigde.
joint-venture → joint venture (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=joint%20venture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Mp3tag 3.17
Met dit programma, wat vandaag precies 22 jaar bestaat, kunnen de metatags van de meest gangbare muziekformaten worden aangepast.
wat → dat (zie ook https://taaladvies.net/het-boek-wat-of-dat/, @Drobanir)
Met dit programma, wat vandaag precies 22 jaar bestaat, kunnen de metatags van de meest gangbare muziekformaten worden aangepast.
meest gangbare → gangbaarste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gangbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Privacytoezichthouders EU zijn bezorgd over wet die kindermisbruiksca...
Die stelt dat vooraf duidelijk een doel moet worden opgesteld voor waarvoor data worden verzameld.
data worden verzameld → data wordt verzameld (de Tweakers-redactie heeft ervoor gekozen om 'data' in de betekenis van 'gegevens' te beschouwen als enkelvoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft verandert beleid rond telemetrieverzameling van zakelijke g...
Het bedrijf maakt later dit jaar meer bekend over hoe dat gaat voor andere Windows-versies, zoals bij Windows 10 als Windows 11.
zoals bij Windows 10 als Windows 11 → zoals bij Windows 10 en Windows 11 (of bedoel je 'zowel bij Windows 10 als Windows 11' te zeggen, nee toch, @TijsZonderH?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
nieuws: Microsoft krijgt minder budget voor ontwikkeling HoloLens Amerikaans ...
De aangepaste versie van de AR-headset kreeg binnen het Amerikaanse leger de naam Integrated Visual Augmentation System mee en moet het onder andere het omgevingsbewustzijn van Amerikaanse troepen vergroten.
moet het onder andere het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: ‘Data is niets’: de juridische status van digitale diensten
De vraag is of die vergelijkbaar is in functionaliteit en de dienst tegen dezelfde prijs levert.
de dienst tegen dezelfde prijs levert → de dienst tegen dezelfde prijs geleverd wordt ('die' is onderwerp en verwijst naar 'een andere dienst' van de vorige zin. Echter, achter 'en' lijkt het net alsof er 'het bedrijf achter de dienst' bij gedacht moet worden om de zin kloppend te maken, maar dat gebeurt niet en 'de dienst' is ineens lijdend voorwerp, zonder vermelding van een nieuw onderwerp. Er simpelweg een lijdende vorm van maken, lost dat probleem op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft krijgt minder budget voor ontwikkeling HoloLens Amerikaans ...
De problemen zouden volgens Bloomberg te maken hebben met software, hardware en gebruikersacceptatie en werden volgens The Appropriations Defense Subcommittee nog niet afdoende verholpen.
werden → zijn (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/, @JayStout)
Hierdoor kent het Microsoft en het Amerikaanse leger slechts 50 miljoen dollar toe in plaats van de 400 miljoen dollar die werden aangevraagd voor 2023.
werden → is (idem dito, bovendien is '400 miljoen dollar' enkelvoud, zoals in dit artikel uitgelegd)
De aangepaste versie van de AR-headset kreeg binnen het Amerikaanse leger de naam Integrated Visual Augmentation System mee en moet het onder andere het omgevingsbewustzijn van Amerikaanse troepen vergroten.
Een 'het' weggestreept.
Enkele weken na de open brief kondigde Microsoft en het Amerikaanse leger aan dat er een tienjarig contract tussen de twee partijen werd afgesloten ter waarde van 21,88 miljard dollar om 120.000 aangepaste versies van zijn HoloLens 2 te gaan produceren.
kondigde → kondigden (want 'Microsoft en het Amerikaanse leger' is onderwerp en meervoud)
Enkele weken na de open brief kondigde Microsoft en het Amerikaanse leger aan dat er een tienjarig contract tussen de twee partijen werd afgesloten ter waarde van 21,88 miljard dollar om 120.000 aangepaste versies van zijn HoloLens 2 te gaan produceren.
werd afgesloten → was afgesloten (tenminste, als het contract al was opgesteld ten tijde van de aankondiging, anders zou het 'zou worden afgesloten' moeten worden. Dus, welke situatie is van toepassing, @JayStout?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuwe game van ex-CD Projekt RED-medewerkers vindt plaats in feodaal...
Het wordt een first persongame dat PvP en co-op ondersteunt en draait op de Unreal Engine 5.
first persongame → firstpersongame
Dark Passenger deelde nog geen titel mee maar gaf wel al details over de aankomende game prijs.
deelde nog geen titel mee → heeft nog geen titel meegedeeld (zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/, @JayStout)
Dark Passenger deelde nog geen titel mee maar gaf wel al details over de aankomende game prijs.
gaf wel al details over de aankomende game prijs → heeft wel al details over de aankomende game prijsgegeven
Het spel vindt plaats in een fictieve versie van het feodale Japan waarin een lokale shogun ten val werd gebracht door een veroveraar.
werd → is
Het wordt op bepaalde momenten in de game ook mogelijk om over de afgeschoten pijlen van tegenstanders heen te lopen, al is het nog niet duidelijk hoe deze mechanic precies werkt.
deze mechanic → dit mechanisme (of anders 'deze mechanic')
Het wordt niet mogelijk om het spel in single player-modus te spelen.
single player-modus → singleplayermodus
Een releasedatum werd nog niet meegedeeld.
werd → is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Instagram draait omstreden wijzigingen in feed deels terug
Met de wijzigingen lijkt Instagram de strijd te willen aanbinden met videoplatform TikTok, dat in april 3,5 miljard keer is gedownload, volgens Sensor Tower.
Totale onzin! Bij dit soort getallen moet er toch echt een belletje gaan rinkelen... :?
Uit het gelinkte document:
TikTok surpassed 3.5 billion all-time downloads in Q1 2021, becoming just the fifth app to cross this threshold—and the only one not owned by Meta. [...] TikTok surpassed 70 million App Store downloads for only the third time in Q1 2022, driven by 11 percent quarter-over-quarter growth in Asia.
Dat gaat over de wereldwijde App Store (Apple) downloads. De wereldwijde Play Store (Google) downloads komen, volgens de grafiek, ongeveer op 115 miljoen uit.
Dus in kwartaal 1 van 2022 is het ~185 miljoen keer gedownload. En niet 3,5 miljard keer in april, wat nergens genoemd wordt. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Bux666 op 31-07-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Indonesië blokkeert tijdelijk diensten van Yahoo, PayPal, Steam en Ep...
De nieuwe wetgeving, die in het land bekendstaat als Ministerial Regulation 5, kon vorig jaar op stevige kritiek van de Electronic Frontier Foundation.
Foundation → Foundation rekenen
Human Rights Watch hekelde zich onder andere aan het feit dat de Indonesische overheid een zeer ruime definitie hanteert wat betreft verboden inhoud.
hekelde zich onder andere aan het feit → hekelde onder andere het feit (zie ook https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/hekelen, @JayStout; een andere mogelijkheid zou 'ergerde zich onder andere aan het feit' zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 14:26
De eerste zin van de laatste alinea is niet volledig. Er zou bijvoorbeeld "rekenen" kunnen worden toegevoegd als hoofdwerkwoord.

Edit: artikellink nieuws: Indonesië blokkeert tijdelijk diensten van Yahoo, PayPal, Steam en Ep...

[ Voor 55% gewijzigd door TRDT op 31-07-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:07
`https://tweakers.net/nieuws/199498/onderzoekers-vinden-voor-het-eerst-nest-via-zender-op-lichaam-van-hoornaar.html

De Aziatische hoornaar wordt actief opgespoord en verdelgt -> verdelgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@PiweD @deepvreezo

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2022

Moet dit niet 'tot € 829' zijn ?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Nou...niet echt, ze waren vorige week, toen we de BBG schreven, allemaal nog 700 euro, of minder. Is even niks aan te doen, ben ik bang. :-(

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
De overige suggesties zijn overgenomen. Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SepulSoul
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 09:05
nieuws: Bug in The Sims 4 laat Sims incest met familieleden wensen

De titel: "Bug in The Sims 4 laat Sims incest met familieleden wensen"
Hoe doe je incest zonder familieleden? Het stukje "met familieleden" is dubbelop.

Betekenis 'incest' in de Van Dale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
nieuws: Lenovo wil dit jaar tenminste 36 systemen officiële Linux-ondersteuni...
Tijdens de presentatie deelde Pearson een volledige lijst met laptops en desktopsystemen die Linuxondersteuning krijgen.
Ik zou zeggen: er moet nog een streepje tussen "Linux" en "ondersteuning", zoals in de titel ook staat. En anders op zijn minst het streepje ertussen in de titel weg. Consistentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

nieuws: Be quiet introduceert nieuwe koelers en behuizing bij twintigjarig ju...
voor de versie met 240mm-ventilators. De varianten met 280mm- en 360mm-ventilators
->
voor de versie met 240mm-radiator. De varianten met 280mm- en 360mm-radiator
De ventilators zijn 120 mm of 140 mm.

[ Voor 36% gewijzigd door J2S op 01-08-2022 16:05 ]

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
Aangepast. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

downloads: Linux kernel 5.19
met betrekking to
to → tot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
nieuws: Linux-kernel 5.19 is uit, voor het eerst vanaf een Arm64-laptop
Realtek 8852ce 5Gz-apparaten en 32bit-applicatiees
moet denk ik 5Ghz en in applicaties zit een e teveel

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel hij het 'echte werk' op een ander systeem gedaan deed
Gedaan heeft, of enkel deed. Gedaan deed ken ik niet.

nieuws: Bungie schakelt chat in Destiny 2 tijdelijk uit na actief misbruikte ...
Bungie heeft de in-game chat van Destiny 2 is tijdelijk helemaal uitgeschakeld...
Heeft en is gaan nooit samen in een zin. Niet als beiden het werkwoord zijn in elk geval. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:03

YannickSpinner

Redacteur
Dank voor de oplettendheid, de feedback is weer verwerkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
De feedback van CH4OS over nieuws: Linux-kernel 5.19 is uit, voor het eerst vanaf een Arm64-laptop is verwerkt, maar niet ten goede
Hoewel hij het 'echte werk' op een ander systeem gedaan werd
moet worden
Hoewel hij het 'echte werk' op een ander systeem gedaan heeft
of
Hoewel het 'echte werk' op een ander systeem gedaan werd
:)

[ Voor 37% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 01-08-2022 22:39 ]

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:03
Verder pakt de nieuwste kernel een probleem aan waarbij systemen met Intel-chips van de generaties Skylake tot en met Comet Lake minder heet worden en minder stroom verbruiken wanneer de systemen in slaapstand staan.
"waarbij" moet zijn "waardoor".

Het lijkt nu of het een probleem is dat specifieke systemen minder heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
geek: Star Trek-actrice Nichelle Nichols (89) overleden
Nichols vertolkte de rol in de originele Star Trek serie van 1966 tot 1969, toen werd de serie stopgezet.
toen werd de serie stopgezet → toen de serie werd stopgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De suggesties zijn overgenomen. Dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
nieuws: Man krijgt taakstraf van 50 uur voor hackpogingen op Tweakers-account...
Intro
... door middel van credential stuffing. De man voerde zijn aanvallen in 2018 uit en wist bij enkele honderden accounts binnen te komen.
Laatste alinea
...een publiek-private samenwerking om grootschalige hackpogingen via credential stuffing tegen te gaan.
Moet hier de Engelse term dan ook niet cursief net zoals in de intro?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
MaTr1x schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:44:
nieuws: Man krijgt taakstraf van 50 uur voor hackpogingen op Tweakers-account...
Intro

[...]

Laatste alinea

[...]

Moet hier de Engelse term dan ook niet cursief net zoals in de intro?
Nee, 1x cursief vinden we genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In nieuws: Nederlandse politie raadt vakantiegangers aan slimme cameradeurbel op...

2e alinea, laatste zin. Deze is dubbel met de eerste zijn uit die alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Doublure verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
nieuws: Topvrouw Sheryl Sandberg is definitief vertrokken bij Meta

Laatste zin: Sandberg wordt opgevolgd door Javier Olian --> Olivan

Eigenlijk dient zijn naam, 2x in het artikel, als Javier Oliván te luiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreenScyth
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-08 12:22
nieuws: IFixit start verkoop reserveonderdelen voor select aantal Samsung-sma...
In de derde alinea staat "ubs-poort" in plaats van usb-poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Dank voor het melden. Deze is rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:22
nieuws: IFixit start verkoop reserveonderdelen voor select aantal Samsung-sma...

Select aantal is dat eigenlijk correct Nederlands? In het Engels is het natuurlijk: a select number of devices. Maar ik vind het een rare vertaling? Misschien ben ik te beïnvloed door Engels? :) ik ben 50/50 over dit. Ik was benieuwd wat de redactie er van vindt.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
"Ook de omzet van enkel de Blizzard-afdeling tegen ten opzichte van de resultaten een jaar eerder."

Viel tegen, denk ik?
nieuws: Blizzard ziet aantal spelers toenemen dankzij Diablo immortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 20:34
"Gekopppeld aan de levensduur is de helderheid, of het gebrek daaraan, van een oled-tv."

Van TN-paneel tot quantumdotdisplays - Oled en qled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
SeenD schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:43:

Select aantal is dat eigenlijk correct Nederlands? In het Engels is het natuurlijk: a select number of devices. Maar ik vind het een rare vertaling? Misschien ben ik te beïnvloed door Engels? :) ik ben 50/50 over dit. Ik was benieuwd wat de redactie er van vindt.
Volgens de betekenis in de Van Dale zou het correct moeten zijn (https://www.vandale.nl/gr...kenis/select#.YuoU-GPP238).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
De rest is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Overheidswebsites Taiwan doelwit van ddos-aanvallen uit buitenland
Volgens de Taiwan kregen sommige websites 200 keer zoveel verkeer binnen als normaal.
Volgens de Taiwan → Volgens de Taiwanese overheid/regering/woordvoerder/minister/...
China keurt en bezoek af en volgens het Chinese Ministerie van Defensie is het leger in staat van paraatheid gebracht.
en bezoek → een bezoek
Voor de ddos-aanvallen wordt ook naar China gekeken.
wordt ook naar → wordt dan ook naar (want er wordt niets anders genoemd)

[ Voor 28% gewijzigd door Bux666 op 03-08-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
@MoniqueVdB Had je mijn 3e opmerking ook gezien? Die had ik erbij gezet na jouw wijzigingen. Die zin klopt niet lijkt het.
Voor de ddos-aanvallen wordt ook naar China gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektrici...
Het park begint op 18km uit de kust en loopt door tot c.a. 35km van de kust de Noordzee in.
c.a. → ca. (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ca., @Robert Zomers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidogast
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 22:45
reviews: Transcend ESD380C externe ssd - Twee keer zo snel als z'n voorganger

Anders DAN, hetzelfde ALS. Dus de zin moet met dan geschreven worden.

Twee keer zo snel dan z'n voorganger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
guidogast schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:25:
reviews: Transcend ESD380C externe ssd - Twee keer zo snel als z'n voorganger

Anders DAN, hetzelfde ALS. Dus de zin moet met dan geschreven worden.

Twee keer zo snel dan z'n voorganger
In dit soort zinnen is alleen 'als' goed. Zie voorbeeld 7 op deze pagina: https://taaladvies.net/driemaal-zo-groot-dan-of-als/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidogast
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 22:45
MoniqueVdB schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

In dit soort zinnen is alleen 'als' goed. Zie voorbeeld 7 op deze pagina: https://taaladvies.net/driemaal-zo-groot-dan-of-als/.
Weer wat geleerd, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nieuws: Rechter bevestigt: Rian van Rijbroek gebruikte mailadressen van Gerar...

Centraal in de zaak staat de affaire tussen de zelfbenoemde cyberexpert en Sanderink. Van Rijbroek werd bekend na een optreden in Nieuwsuur, toen ze onnavolgbare en onware wartaal over ddos-aanvallen uitsloeg en als 'expert' al snel werd ontmaskerd.
onware wartaal?

Beetje vreemd omschreven. Of het is wartaal, of het is onwaar... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
ehtweak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:35:
nieuws: Rechter bevestigt: Rian van Rijbroek gebruikte mailadressen van Gerar...

Centraal in de zaak staat de affaire tussen de zelfbenoemde cyberexpert en Sanderink. Van Rijbroek werd bekend na een optreden in Nieuwsuur, toen ze onnavolgbare en onware wartaal over ddos-aanvallen uitsloeg en als 'expert' al snel werd ontmaskerd.
onware wartaal?

Beetje vreemd omschreven. Of het is wartaal, of het is onwaar... ;)
Dat was idd wat warrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Daarover klaagt Van Egten haar nu aan.
Daarover → Daarvoor (het is nl. 'iemand aanklagen voor iets' of 'iemand aanklagen wegens iets'; zie ook de Dikke Van Dale bij 'aanklagen', @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
Aangepast! Bedankt voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Threema brengt versie chatapp uit die geen code van Google bevat
Threema heeft een nieuwe versie van zijn versleutelde chatapp uitgebracht.
versleutelde chatapp → versleuteldechatapp (want het gaat om versleutelde chats, niet om een versleutelde app, @LFranxWind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind

LFranxWind

Redacteur
richy3908 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:15:
nieuws: Threema brengt versie chatapp uit die geen code van Google bevat

[...]

versleutelde chatapp → versleuteldechatapp (want het gaat om versleutelde chats, niet om een versleutelde app, @LFranxWind)
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 21:52
reviews: Van TN tot quantumdot: alles over beeldschermtechnologie
achtsegmentcijfers > zevensegmentcijfers
een cirkel van zes meter doorsnede > een cirkel van zes meter diameter
Een variant van een VA-scherm dat > Een variant van een VA-scherm die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Alex3 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:11:
reviews: Van TN tot quantumdot: alles over beeldschermtechnologie
achtsegmentcijfers > zevensegmentcijfers
een cirkel van zes meter doorsnede > een cirkel van zes meter diameter
Een variant van een VA-scherm dat > Een variant van een VA-scherm die
'Doorsnede' is correct. Beide andere zijn verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 08:49
nieuws: NASA wil dat gepensioneerde astronauten commerciële missies naar ISS ...
NASA is also in the process of finalizing details associated with a new requirement that upcoming private astronaut missions include a former flown NASA (U.S.) government astronaut as the mission commander. A former NASA astronaut provides experienced guidance for the private astronauts during pre-flight preparation through mission execution.
NASA spreekt over "former" dus de titel zou moeten zijn "oud-astronauten"/"vormalig astronauten" ipv "gepensioneerde astronauten"

Cupra Born

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:45

AverageNL

Redacteur
MadMan81 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:04:
nieuws: NASA wil dat gepensioneerde astronauten commerciële missies naar ISS ...

[...]

NASA spreekt over "former" dus de titel zou moeten zijn "oud-astronauten"/"vormalig astronauten" ipv "gepensioneerde astronauten"
Je hebt een punt inderdaad. Ik heb de titel en de tekst aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica