Toon posts:

Advies thuisnetwerk (Mesh of losse AP's met bekabeling)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag advies willen over het opzetten van een thuisnetwerk (bekabeld en draadloos). De situatie is als volgt.

Ik heb in de meterkast het Ziggo modem hangen, vanuit waar ik 3 kabels naar de volgende punten/verdiepingen trek:
- woonkamer, BG
- slaapkamer, 1e
- zolder/studeer, 2e
Op elk punt staat een (smart)TV die ik bekabeld aan het netwerk wil hangen. Deze tv's wil ik via het netwerk toegang geven tot gedeelde media van de PC die op zolder staat. Ook wil ik op elk punt (of 2 van de 3) een extra wireless transmitter hangen zodat het hele huis goed draadloos bereik heeft. De wifi van het Ziggo modem schakel ik uit en het wifi moet één SSiD worden.

Hoe dit in te stellen lukt mij nog wel (of waar ik dit moet vinden), echter rest mij de vraag wat ik hiervoor het beste kan gebruiken. Ik heb bijv. de Asus Lyra op het oog, echter vraag ik mij af of ik de Lan hiervan kan gebruiken voor de doorvoer van het bekabeld netwerk naar mijn TV. Een andere optie zou zijn om 2 á 3 kleinere AP's/router te plaatsen, echter moeten deze ook de mogelijkheid hebben om één apparaat bekabeld op aan te sluiten.

Hebben mensen ervaring wat ik hiervoor het beste kan gebruiken? Budget ligt rond de 2 tot 300 euro.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Dit advies wordt veel gevraagd hier op Tweakers. Ik raad je aan deze recente topics eens te lezen:

* Hoe krijg ik een net en stabiel thuis netwerk
* Wifi uitbreiden met Access Point
* Wifi netwerk “ upgraden “

[ Voor 25% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-02-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Drie kabels per vertrek? Indien "ja" dan geen probleem en de tv en ap (niet zijnde mesh) aansluiten en een kabel over.

Als het antwoord "nee" is, zie NT Beleid, je kan prima zelf vinden welke ap's minimaal twee ethernet aansluitingen hebben.

[ Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 15-02-2019 22:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Vergeet ook niet hier langs te komen:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

...maar ik zie nu dat budget een issue gaat vormen vrees ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 15-02-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk eens naar de Ubiqiti Air Cube AC kan binnen je budget simpel en werken perfect.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik zou de unifi ac lite icm een kleine switch aanraden of iets als de bekabelde ziggo wifi versterker (ingebouwde switch)

Aangezien je al kabels hebt liggen zou ik mesh overslaan. Als je die bekabeld gaat aansluiten dan kun je voor het geld beter ap’s neerzetten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:09
@Verwijderd kijk eens even in het topic: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Dit is een door Ziggo verkochte TP-Link Archer C7 met custom firmware van Ziggo zodat dit kastje direct een Accespoint met ingebouwde 4 poorts switch is.

Kijk ook hier om em te bestellen evt. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53
AP's werken niet op lieve woordjes, dus denk er aan dat er een stopcontact in de buurt moet zijn. Of je kan ze voeden via PoE, maar dan moet er in je meterkast wel een apparaat staan dat PoE levert (bepaalde types switch kunnen dat, of via een PoE-adapter per kabel)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Arator schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:26:
AP's werken niet op lieve woordjes, dus denk er aan dat er een stopcontact in de buurt moet zijn. Of je kan ze voeden via PoE, maar dan moet er in je meterkast wel een apparaat staan dat PoE levert (bepaalde types switch kunnen dat, of via een PoE-adapter per kabel)
PoE switches zijn goed betaalbaar.
Een 5-poorts GBit PoE switch heb je al voor een paar tientjes.

pricewatch: ZyXEL GS1200-5HP

Vind dat zelf handiger dan injectors of stroompunten per AP. De netwerkbekabeling moet je toch al trekken, kun je d'r net zo goed meteen PoE overheen gooien.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1