Hallo sinds enkele maanden een draadloos ( WiFi ) camera systeem aangeschaft ( vier camera’s zmodo ) werkt goed geen grote problemen bij installatie. Maar de laatste tijd beweegd het beeld zeer schokkerig ook valt de WiFi verbinding met sommige camera’s uit en daarna terug aan. Lijkt mij logisch dat WiFi netwerk overbelast wordt ( standaard modem/router van Proximus ) met alle tablets,smartphone,PS 4,... toestanden hier in huis
zou mijn WiFi netwerk nu willen “ verzwaren “. Maar door de vele WiFi netwerkversterk toestanden zie ik het bos door de bomen niet meer
WiFi versterker, WiFi repeters, powerline adapters,... Misschien dat iemand van jullie weet wat aan te kopen of hoe er aan te beginnen? Alvast bedankt voor de hulp
Vraag
Beste antwoord (via Verwijderd op 04-01-2019 21:01)
Niet. Die dingen ondersteunen zo te zien alleen 2.4 GHz, zie hier de specificaties bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...asysteem/9200000098796857.Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
De vraag is ook hoe kan die dingen overzetten naar 5 GHz ?
Dit is helemaal niet vreemd. 's Nacht gebruiken zowel je buren als jij het WiFi niet, dus ondervind je minder storing. En ja, inderdaad kan een WiFi verbinding ook storing ondervinden van het WiFi van de buren.Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
Detail is wel raar maar waar snachts heb ik die problemen niet :-s niets valt uit ook geen vertraging in beeld of schokkerig beeld miss door minder WiFi verkeer van mij ? of kan verbinding verstoort worden door WiFi van buren ofzo verborgen zendmast hehe ;-) alvast bedankt voor de hulp
Wat je nog zou kunnen doen is met een WiFi scanner (https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer) eens kijken of andere WiFi kanalen (1, 6 of 11 zijn degene waar je het beste uit kunt kiezen) minder gebruikt worden dan die je nu gebruikt. Dit zegt niet alles, omdat het je niet verteld of die netwerken ook echt druk in gebruik zijn, maar kan wel een indicatie geven.
Of gewoon eens een ander kanaal (een van die 3) proberen.
Gebruik je verder veel andere WiFi clients? En kun je die wellicht wel op 5 GHz zetten, om zo 2.4 GHz minder te overbelasten? Heb je een router/AP die 5 GHz ondersteunt?
[ Voor 100% gewijzigd door Cpt.Morgan op 04-01-2019 01:18 ]
Alle reacties
Ik zou mezelf in eerste instantie eens af gaan vragen óf je je camera's (beveiliging?) überhaupt wel op WiFi wil laten verbinden met een DVR. Als die dingen aangeschaft zijn om iets op te kunnen nemen wat niet door de beugel kan dan heb je er niets meer aan als een inbreker zo slim is om op een simpele/goedkope manier alle WiFi signalen te gaan verstoren op het moment dat 'ie aan z'n klusje begint.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Beelden worden opgenomen dit is wettelijk mogelijk tot op bepaald niveau ( ik werk namelijk in de privacy wetgeving branche )
, Wil geen kabels door mijn hele huis trekken daarom WiFi. En mensen die de kennis hebben om mijn WiFi netwerk te verstoren zullen volgens mij hier niet inbreken daar staan er grotere villas voor in de straat die meer “ opbrengen”
PS voor een oplossing voor mijn probleem mag je altijd terug antwoorden mvg
Investeer gerust in een degelijk WiFi netwerk, maar dan nog adviseer ik je KABELS voor camera'sVerwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:55:
Beelden worden opgenomen dit is wettelijk mogelijk tot op bepaald niveau ( ik werk namelijk in de privacy wetgeving branche ), Wil geen kabels door mijn hele huis trekken daarom WiFi. En mensen die de kennis hebben om mijn WiFi netwerk te verstoren zullen volgens mij hier niet inbreken daar staan er grotere villas voor in de straat die meer “ opbrengen”
PS voor een oplossing voor mijn probleem mag je altijd terug antwoorden mvg
Ik werk dagelijks met die spullen maar als je een keer een degelijk WiFi netwerk aan hebt laat leggen dan laat 't maar weten als 't "down" gebracht mag worden....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hoewel je helemaal gelijk hebt, heeft de TS nu een "draadloos ( WiFi ) camera systeem aangeschaft". Dat gaat hij waarschijnlijk niet bedraad kunnen aansluiten.wimmel_1 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:00:
[...]
Investeer gerust in een degelijk WiFi netwerk, maar dan nog adviseer ik je KABELS voor camera's
@Verwijderd : Post eens een wat meer informatie zodat we mee kunnen denken:
- Hoe ziet het hele netwerk er uit? Graag inclusief alle apparatuur, typennummers, e.d.
- Hoe is het huis/pand ingedeeld? Waar hangen de camera's, waar staan de WiFi APs, hoeveel verdiepingen gaat het over?
- Welke camera's zijn het precies, heb je een linkje of typenummer?
- Gebruik je op dit moment 2.4 GHz of 5 GHz WiFi, of beiden (en in dat geval, welk apparaat zit waar op)?
[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-01-2019 10:44 ]
als je wifi nu al hapert, zou ik absoluut afraden wifi-versterkers en dat soort meuk aan te schaffen. Waarschijnlijk zit de ether gewoon vol. Je beste optie is dan het zendvermogen van de camera's (indien mogelijk) zover mogelijk terugschroeven, en evt. meerdere accesspoints op verschillende kanalen met ook een zo laag mogelijk zendvermogen gebruiken.
De problemen die de TS beschrijft kunnen inderdaad komen omdat het (op 2.4 GHz) erg druk is, maar ook door slechte WiFI dekking (te weinig, of juist veel overlap). Dat 5 GHz vol zou zitten lijkt mij sterk, dus dekking moet waarschijnlijk beter, en zoveel mogelijk naar 5 GHz overzetten.mcDavid schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:37:
Waarschijnlijk zit de ether gewoon vol.
Maar, zonder dat we de exacte informatie van de TS hebben, blijft dit gokken.
[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-01-2019 10:45 ]
Op hoeveel bandbreedte staan de camera's nu ingesteld? Via WiFi kan je dit niet te hoog zetten.
Ik heb twee camera's op 2M, en dat gaat net op een gedeeld 2.4 Ghz netwerk.
Als ik meer camera's wil moet ik er een los kanaal voor regelen, normaal verkeer raakt dan verstoort.
Ik heb ook een kabel camera, en die kan gewoon volle 5M CBR, en dat kun je heel goed zien in de kwaliteit.
Ik heb twee camera's op 2M, en dat gaat net op een gedeeld 2.4 Ghz netwerk.
Als ik meer camera's wil moet ik er een los kanaal voor regelen, normaal verkeer raakt dan verstoort.
Ik heb ook een kabel camera, en die kan gewoon volle 5M CBR, en dat kun je heel goed zien in de kwaliteit.
[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 03-01-2019 10:48 ]
Hoe wil geen kabels trekken voor zijn camera's, daarom gaat hij nu kabels trekken om zijn wifi netwerk te upgraden met wat meer accesspoints die mooi roamen ubiquiti pro's en een controller. Heb je een deftig wifi netwerk ook voor de camera's.
Kost wat meer is minder secure maar he je hebt wel alles op wifi.
Kost wat meer is minder secure maar he je hebt wel alles op wifi.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Alles werkt op 2,4 GHz camera’s staan op gelijkvloers max in vogelvlucht 5 m van modem/router dit is link naar de site van de camera’s —-> https://www.epine.nl/came...-draadloos-camerasysteem/
Detail is wel raar maar waar snachts heb ik die problemen niet :-s niets valt uit ook geen vertraging in beeld of schokkerig beeld miss door minder WiFi verkeer van mij ? of kan verbinding verstoort worden door WiFi van buren ofzo verborgen zendmast hehe ;-) alvast bedankt voor de hulp
Niet. Die dingen ondersteunen zo te zien alleen 2.4 GHz, zie hier de specificaties bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...asysteem/9200000098796857.Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
Dit is helemaal niet vreemd. 's Nacht gebruiken zowel je buren als jij het WiFi niet, dus ondervind je minder storing. En ja, inderdaad kan een WiFi verbinding ook storing ondervinden van het WiFi van de buren.Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:28:
Wat je nog zou kunnen doen is met een WiFi scanner (https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer) eens kijken of andere WiFi kanalen (1, 6 of 11 zijn degene waar je het beste uit kunt kiezen) minder gebruikt worden dan die je nu gebruikt. Dit zegt niet alles, omdat het je niet verteld of die netwerken ook echt druk in gebruik zijn, maar kan wel een indicatie geven.
Of gewoon eens een ander kanaal (een van die 3) proberen.
Gebruik je verder veel andere WiFi clients? En kun je die wellicht wel op 5 GHz zetten, om zo 2.4 GHz minder te overbelasten? Heb je een router/AP die 5 GHz ondersteunt?
[ Voor 100% gewijzigd door Cpt.Morgan op 04-01-2019 01:18 ]
Ja router ondersteunt die kan tablet en smartphones op 5 GHz proberen te zetten allen te weten komen hoe toestellen zijn van Apple en 5 GHz komt niet voor in de keuzelijst kan enkel 2.4 GHz netwerk selecteren
Kan je wat vaker op enter drukken ?Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:02:
Ja router ondersteunt die kan tablet en smartphones op 5 GHz proberen te zetten allen te weten komen hoe toestellen zijn van Apple en 5 GHz komt niet voor in de keuzelijst kan enkel 2.4 GHz netwerk selecteren
Je zinnen en reacties zijn bij tijd en wijle onleesbaar door missende puntjes / komma's
Maar je andere apparatuur kan dat allemaal wel ondersteunen, maar als de camera's op 2.4Ghz blijven, blijft ook de drukke belasting in de ether.
Repeaters, versterkers en powerline gaat hier niets aan veranderen, alleen maar meer signalen in diezelfde spectra
2,4GHz kan je met een simpele babyfoon platleggen. Of een garagedeuropener. Ik zal dat nooit of te nimmer voor kritieke toepassingen gebruiken. Inbrekers weten dat, en gebruiken dat dus ook. Misschien zijn die grote villa's wél goed beveiligd, en zijn jouw camera's zo herkenbaar als WiFi camera's, dat je juist een makkelijk doelwit bent.
Ik zal beginnen met een nul-meting, kijk wát er aan WiFi al in de lucht hangt (buren), en op welke banden, en ook belangrijk: hoe druk het is. Een band met één netwerk kan best de ergste band zijn die er is, als juist dat netwerk veel activiteit kent (netflix streams oid).
Gebruik als het op 2,4GHz aan komt alleen banden 1, 6 en 11, en alleen op 20MHz (van belang voor jezelf, én anderen), op 5GHz kan je meer doen.
Verder: zend niet te sterk uit. Idealiter wil je dekking per ruimte hebben: gebruik dus liever meer, zwakkere AP's, dan enkele sterke AP's, want zo krijg je juist ruis. Sluit ze bovendien bekabeld aan. Wifi is per definitie 'broadcast', dus per device "deel" je de bandbreedte, en bovendien is het altijd half-duplex. Dit is ook de reden dat een repeater nooit een échte oplossing is, die zend een crap-signaal gewoon weer crap uit, en halveert bovendien nogmaals de bandbreedte.
Ik zal beginnen met een nul-meting, kijk wát er aan WiFi al in de lucht hangt (buren), en op welke banden, en ook belangrijk: hoe druk het is. Een band met één netwerk kan best de ergste band zijn die er is, als juist dat netwerk veel activiteit kent (netflix streams oid).
Gebruik als het op 2,4GHz aan komt alleen banden 1, 6 en 11, en alleen op 20MHz (van belang voor jezelf, én anderen), op 5GHz kan je meer doen.
Verder: zend niet te sterk uit. Idealiter wil je dekking per ruimte hebben: gebruik dus liever meer, zwakkere AP's, dan enkele sterke AP's, want zo krijg je juist ruis. Sluit ze bovendien bekabeld aan. Wifi is per definitie 'broadcast', dus per device "deel" je de bandbreedte, en bovendien is het altijd half-duplex. Dit is ook de reden dat een repeater nooit een échte oplossing is, die zend een crap-signaal gewoon weer crap uit, en halveert bovendien nogmaals de bandbreedte.
[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 04-01-2019 14:21 ]
Zoals ook boven vermeld door @FreshMaker, je posts zijn erg summier en moeilijk te begrijpen door het ontbreken van enige interpunctie.Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:02:
Maar, iPhones ondersteunen 5 GHz Wifi vanaf de iPhone 5 en later. Als ze ouder zijn dan een iPhone 5, dan ondersteunen ze het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 04-01-2019 16:52 ]
Alvast bedankt voor de hulp update is : de 2 smartphones en tablet ( wat bij ons het meeste “ draait “ ) op het 5 GHz netwerk gezet
Lijkt tot nu toe een verbetering WiFi op toestellen werken even goed
En last but not least camera’s lijken ook beter te functioneren nog even afwachten wat het in toekomst heeft maar in eerste opzicht lijkt het mij een verbetering
Thanks
Lijkt tot nu toe een verbetering WiFi op toestellen werken even goed
En last but not least camera’s lijken ook beter te functioneren nog even afwachten wat het in toekomst heeft maar in eerste opzicht lijkt het mij een verbetering
Thanks
Pagina: 1