[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 08:50
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:12:
[...]

De tv staat op hdmi en de tv herkent ook de receiver als een audio apparaat. Maar geen geluid.

Ik heb geen ARC bij een poort staan en kan in de handleiding alleen Connect for HDMI vinden wat meer richting CEC is.
Moet ik dan echt een nieuwe receiver aanschaffen? Of zou een optical kabel ook een prima alternatief zijn?
afgaande op wat je zegt zou ik zeggen dat je receiver misschien geen ARC ondersteunt. Misschien als het type van je receiver kunt geven dat ik of iemand anders hier je er meer over kan vertellen. Een optische kabel is altijd een alternatief maar hierbij zul je wel de afstandsbediening van je receiver moeten blijven gebruiken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18
Marcievg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:15:
[...]

afgaande op wat je zegt zou ik zeggen dat je receiver misschien geen ARC ondersteunt. Misschien als het type van je receiver kunt geven dat ik of iemand anders hier je er meer over kan vertellen. Een optische kabel is altijd een alternatief maar hierbij zul je wel de afstandsbediening van je receiver moeten blijven gebruiken.
Het gaat om een Sony str-ks2300.
Mja dan misschien een optische kabel voor de timebeing. De combi van HDMI CEC met optisch zou nog een mogelijkheid zijn om alleen de Samsung AB te gebruiken toch?

De vrouw ziet me al aankomen, net de tv en nu dit haha!

Edit: net een optische kabel gekocht en aangesloten. De HDMI kabel ook aangesloten gehouden en nu werkt het perfect.
Geluid via de optische kabel en de bediening via HDMI CEC!

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 24-04-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:27:
[...]

Het gaat om een Sony str-ks2300.
Mja dan misschien een optische kabel voor de timebeing. De combi van HDMI CEC met optisch zou nog een mogelijkheid zijn om alleen de Samsung AB te gebruiken toch?

De vrouw ziet me al aankomen, net de tv en nu dit haha!

Edit: net een optische kabel gekocht en aangesloten. De HDMI kabel ook aangesloten gehouden en nu werkt het perfect.
Geluid via de optische kabel en de bediening via HDMI CEC!
Qua geluidskwaliteit mis je niks alleen heb je nu een extra kabel. Nu lekker genieten van je nieuwe aanwinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:21
Hi-Sintar schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:07:
[...]

Van Art & Craft niets meer vernomen, CE Repair gaf afgelopen maandag als reactie dat ze nog in overleg zijn met Samsung voor een oplossing. Het jammere is dat zolang alles werkt, het een prima tv is. Ik ben verder erg tevreden over het beeld en de functionaliteiten. Het werkt nu ook weer 3 dagen zonder problemen, nadat ik even het stroom eraf had gehaald en de zenders opnieuw had ingesteld. Bij een vervanging weet je natuurlijk ook niet wat je ervoor terugkrijgt. Ik wacht even het voorstel van CE Repair af.
Even hierop terugkomend, reactie van Samsung gekregen dat zij het toestel willen omruilen voor eenzelfde exemplaar. Ik heb ze medegedeeld dat ik liever mijn eigen tv houd (werkt nu 2 weken zonder problemen), maar zij geven aan dat ik min of meer verplicht ben de tv om te ruilen en als ik dat niet doe, de garantie per direct vervalt omdat mijn tv "onherstelbaar" is verklaard. Ik vind dit erg vreemd, volgens mij moet Samsung juist tevreden zijn dat ik de tv wil houden? Zie ook de topic die ik hierover heb aangemaakt op het shopping forum:

Samsung QLED tv: Verplicht omruilen op straffe van garantiev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Marcievg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:56:
[...]

Qua geluidskwaliteit mis je niks alleen heb je nu een extra kabel. Nu lekker genieten van je nieuwe aanwinst
Ga ik zeker doen! Zo frustrerend als het dan niet werkt hehe.
Nu blijkt wel een van de speakers niks meer te doen dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:52:
[...]

Ga ik zeker doen! Zo frustrerend als het dan niet werkt hehe.
Nu blijkt wel een van de speakers niks meer te doen dus 8)7
Het zit je niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Klopt maar werd vanochtend vroeg wakker met een hele geniale ingeving / ik was gisteren wat dom.

De kabels zitten met een steentje vast aan een verlengkabel. Dat steentje was los. 8)7 8)7

Alles werkt nu! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
crimby schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:46:
[...]

Klopt maar werd vanochtend vroeg wakker met een hele geniale ingeving / ik was gisteren wat dom.

De kabels zitten met een steentje vast aan een verlengkabel. Dat steentje was los. 8)7 8)7

Alles werkt nu! :)
Mooi dat het zoiets simpels was. Had je bijna een excuus voor een nieuwe geluidsinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Marcievg schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:55:
[...]

Mooi dat het zoiets simpels was. Had je bijna een excuus voor een nieuwe geluidsinstallatie
Haha ja inderdaad! Maar dan zou het een soundbar worden denk ik. Heb nu een 5.1 set maar dat is nogal aanwezig in de woonkamer.

Misschien ooit zo’n Sonos soundbar die je kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 13:20
Ik heb een Sonos Beam (5.1) werkt prima met een nieuwe Samsung. Enige punt is het ontbreken van DTS op Sonos, maar voor mij is dat geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Rallye schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:01:
Ik heb een Sonos Beam (5.1) werkt prima met een nieuwe Samsung. Enige punt is het ontbreken van DTS op Sonos, maar voor mij is dat geen groot probleem.
Als de sonos geen DTS heeft is dat in dit geval geen gebrek omdat samsung tegenwoordig ook geen DTS meer ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn ervaring is dat mijn 2019 QE65Q90 wel DTS (vanaf mijn Mede8er) omzet naar stereo. Mijn oude UE46D8000 gaf dan stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_CroniC
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-02 20:16
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ga bijna een nieuwe TV aanschaffen en zit momenteel te twijfelen tussen de Q90R en de C9 van LG.

Zoals bekend hebben beide types zijn voor en nadelen.

Waar ik eigenlijk naar benieuwd ben is de gaming modus.

Ik lees her en der dat de Q90R in gamemode niet meer volledig gebruikt maakt van alle FALD zones, maar dat de zones worden samengevoegd. Wat voor impact heeft dit op de beeldkwaliteit, met name contrast?
Is er dan veel blooming te zien?

Het enige wat ik verder lees is dat de inputlag dan naar beneden gaat, maar niets meer over de nadelen ervan.

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:52
Ik heb sinds kort een Samsung 55Q90R en ik ben druk bezig om de optimale instellingen te vinden.
Ik heb ondervonden dat Local Dimming op Standaard en Hoog zorgt voor subtitle blooming bij HDR content. Contrast Enhancing op High vind ik wel erg mooi bij HDR content, als Local Dimming op Low staat.

Bij niet-HDR content (SDR) vind ik het andersom mooier. Dan vind ik Local Dimming op High en Contrast Enhancing op Low mooier.

Welke instellingen gebruiken jullie voor Local Dimming en Contrast Enhancing?

[ Voor 13% gewijzigd door buzzs op 02-05-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23
Dutch_CroniC schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:09:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ga bijna een nieuwe TV aanschaffen en zit momenteel te twijfelen tussen de Q90R en de C9 van LG.

Zoals bekend hebben beide types zijn voor en nadelen.

Waar ik eigenlijk naar benieuwd ben is de gaming modus.

Ik lees her en der dat de Q90R in gamemode niet meer volledig gebruikt maakt van alle FALD zones, maar dat de zones worden samengevoegd. Wat voor impact heeft dit op de beeldkwaliteit, met name contrast?
Is er dan veel blooming te zien?

Het enige wat ik verder lees is dat de inputlag dan naar beneden gaat, maar niets meer over de nadelen ervan.

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen.
Ik heb precies dezelfde situatie. Heb al een C9 teruggestuurd omdat het niet te doen was in mijn woonkamer. Ik heb het volgende filmpje gezien, en daar word je niet enthousiast van: YouTube: How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test wi...

Erg nieuwsgierig naar ervaringen van gebruikers van deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_CroniC
DarkLoki schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb precies dezelfde situatie. Heb al een C9 teruggestuurd omdat het niet te doen was in mijn woonkamer. Ik heb het volgende filmpje gezien, en daar word je niet enthousiast van: YouTube: How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test wi...

Yep me 2. Het is natuurlijk wel mogelijk om game mode uit te zetten, maar heb je volgens mij een input lag van bijna 80ms.
Das mij voor gamen net iets te gek.
En ik heb overdag ook veel licht in huis dus een oled ben ik nog niet zo zeker van.

Maar overdag kijk ok tv en gamen doe ik meestal in de avond.

Hoe is de tv qua helderheid met sdr tv kijken dan? Ook zo matig?

Mijn volgende optie wordt dan eventueel de nieuwe x90h van Sony, als die tenminste wel goede prestaties biedt in game mode.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_CroniC op 04-05-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
DarkLoki schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Wow, de Samsung gaat compleet de mist in met game mode.. Dank voor het filmpje, bij deze geen Samsung voor mij (stond als alternatief op het lijstje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-04 11:21
Is de sony KD-55XG9505 dan geen goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
Dutch_CroniC schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Yep me 2. Het is natuurlijk wel mogelijk om game mode uit te zetten, maar heb je volgens mij een input lag van bijna 80ms.
Das mij voor gamen net iets te gek.
Jammer dat er geen game-modus 'light' bestaat. Ik had best een paar ms opgegeven om de ergste nadelen op te heffen. 80ms is zelfs voor mijn gaming gebruik veel te traag.
En ik heb overdag ook veel licht in huis dus een oled ben ik nog niet zo zeker van.

Maar overdag kijk ok tv en gamen doe ik meestal in de avond.

Hoe is de tv qua helderheid met sdr tv kijken dan? Ook zo matig?
Met de C9? De helderheid was voor mij niet eens het grootste probleem. Wel dat het glas voor de TV enorm reflectief is. Ook met de gordijnen dicht zorgde diffuus licht er al voor dat ik allerlei spullen uit mijn omgeving terug zag op het scherm. Mijn oude tv had een mat scherm, waardoor reflecties wegvallen.

Ik dacht ook, ik gebruik de tv vooral 's avonds: dus ik kan leven met wat nadelen overdag. Maar in deze tijd van het jaar begint de "avond" pas om 10 uur. En ook na zonsondergang moet je niet teveel verlichting op willen zetten.

De antireflectiecoating van de Q90r is volgens mij precies wat ik nodig heb. In de winkel ziet het er super uit. Erg jammer dat niet een simpelere TV, bv zonder FALD, te verkrijgen is met goede antireflectie-eigenschappen. Ook mid range tv's hebben allemaal van die glasplaten ervoor tegenwoordig.

Misschien wacht ik even op de reviews van de q90t. Misschien heeft die betere software en daardoor een betere game-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_CroniC
DarkLoki schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Jammer dat er geen game-modus 'light' bestaat. Ik had best een paar ms opgegeven om de ergste nadelen op te heffen. 80ms is zelfs voor mijn gaming gebruik veel te traag.

[...]

Met de C9? De helderheid was voor mij niet eens het grootste probleem. Wel dat het glas voor de TV enorm reflectief is. Ook met de gordijnen dicht zorgde diffuus licht er al voor dat ik allerlei spullen uit mijn omgeving terug zag op het scherm. Mijn oude tv had een mat scherm, waardoor reflecties wegvallen.

Ik dacht ook, ik gebruik de tv vooral 's avonds: dus ik kan leven met wat nadelen overdag. Maar in deze tijd van het jaar begint de "avond" pas om 10 uur. En ook na zonsondergang moet je niet teveel verlichting op willen zetten.

De antireflectiecoating van de Q90r is volgens mij precies wat ik nodig heb. In de winkel ziet het er super uit. Erg jammer dat niet een simpelere TV, bv zonder FALD, te verkrijgen is met goede antireflectie-eigenschappen. Ook mid range tv's hebben allemaal van die glasplaten ervoor tegenwoordig.

Misschien wacht ik even op de reviews van de q90t. Misschien heeft die betere software en daardoor een betere game-modus.
Ah ok. Reflectie heb ik in mijn huidige tv ook wel een beetje, maar niet zo erg. (Nu ook een Samsung staan).

Maar edgelit wordt m voor mij niet meer, zeker niet nu ik de stap naar een goede HDR TV wil maken.

De q90t gaat t misschien wel redden qua gamemode maar die krijgt waarschijnlijk maar 100zones t.o.v. bijna 500 die de q90r heeft. Dus dat wordt toch een minder goede ervaring ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
Op reddit kwam ik wel wat positieve verhalen tegen. Minder zones betekent misschien ook dat hij conservatiever met de fald om moet gaan, wat een positief effect op blooming zou moeten kunnen hebben. De q90r zal er wel niet binnen een week uitgaan. Dus ik kijk nog even de kat uit boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is blooming te voorkomen door een zwart transparant kader achter je ondertitels te zetten? Blooming is het enige wat me nu tegenhoudt, maar Apple TV staat toch standaard met zwart kader ingesteld en stoor mij er eigenlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
Wat indrukken over game mode op de 90t: https://www.avsforum.com/...-talk-4.html#post59596298

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:17
Ronwiel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:22:
Is blooming te voorkomen door een zwart transparant kader achter je ondertitels te zetten? Blooming is het enige wat me nu tegenhoudt, maar Apple TV staat toch standaard met zwart kader ingesteld en stoor mij er eigenlijk niet aan.
Dat helpt ook. En heb je nodig als je hem in de Film stand zet.
Maar mij bevalt dat niet.

Ik heb hem op Standaard picture, local dimming op Hoog, contrastverbetering Laag, Warm1. En dan de Brightness sensor aan.
TV gaat overdag lekker fel en in de avond dimt hij vanzelf terug.

Ik heb nooit subtitle bloom, niet in de avond en ook niet in lastige donkere scènes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DarkLoki schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:36:
Op reddit kwam ik wel wat positieve verhalen tegen. Minder zones betekent misschien ook dat hij conservatiever met de fald om moet gaan, wat een positief effect op blooming zou moeten kunnen hebben. De q90r zal er wel niet binnen een week uitgaan. Dus ik kijk nog even de kat uit boom.
Meer dimming zones betekent juist krachtigere local dimming met minder blooming en een hoger contrast. Samsung's algoritme onderdrukt blooming verder ook juist het zwaarst ten koste van detail. Dit jaar is dat niet anders. Al is er wel meer aandacht voor natuurgetrouwe kleuren i.p.v. helder en verzadigd. Wat betreft de game modus kiest Samsung nog steeds voor een zo laag mogelijke input lag ten koste van beeldkwaliteit, zie ook hier. Verder voegt hun interpolatie in game modus nog altijd geen extra input lag toe. Het verlies in beeldkwaliteit kan dit jaar alleen minder significant ogen, omdat het beeld ook minder contrastrijk is om mee te beginnen.

Wat betreft blooming en fald-zones zou ik niets beters meer verwachten dan wat we tot nu toe gezien hebben. Althans niet van de Japanse of Koreaanse merken. Philips en Panasonic hebben high-end lcd's al lang achter zich gelaten. Sony heeft dit jaar niets toegevoegd en Samsung bij 4K juist verminderd. TCL heeft nog met de X10 een poging gedaan, maar hun algortime is milder wat in de praktijk voor meer blooming zorgt. Hisense heeft in Europa dit jaar nog de U8QF met 180 zones in 65'', maar ik verwacht niet dat het algortime beter zal zijn dan die van Samsung.

Al met al zal men bij lcd's ergens water bij de wijn moeten doen, voor een huidige oled moeten gaan of over een jaar of twee een qd-oled. Mini-led lcd's zoals de X10 bieden ook nog perspectief. De focus lijkt alleen langzaam daar naar oled te gaan, zeker in het high-end segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
benbaba schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Meer dimming zones betekent juist krachtigere local dimming met minder blooming en een hoger contrast. Samsung's algoritme onderdrukt blooming verder ook juist het zwaarst ten koste van detail. Dit jaar is dat niet anders. Al is er wel meer aandacht voor natuurgetrouwe kleuren i.p.v. helder en verzadigd. Wat betreft de game modus kiest Samsung nog steeds voor een zo laag mogelijke input lag ten koste van beeldkwaliteit, zie ook hier. Verder voegt hun interpolatie in game modus nog altijd geen extra input lag toe. Het verlies in beeldkwaliteit kan dit jaar alleen minder significant ogen, omdat het beeld ook minder contrastrijk is om mee te beginnen.

Wat betreft blooming en fald-zones zou ik niets beters meer verwachten dan wat we tot nu toe gezien hebben. Althans niet van de Japanse of Koreaanse merken. Philips en Panasonic hebben high-end lcd's al lang achter zich gelaten. Sony heeft dit jaar niets toegevoegd en Samsung bij 4K juist verminderd. TCL heeft nog met de X10 een poging gedaan, maar hun algortime is milder wat in de praktijk voor meer blooming zorgt. Hisense heeft in Europa dit jaar nog de U8QF met 180 zones in 65'', maar ik verwacht niet dat het algortime beter zal zijn dan die van Samsung.

Al met al zal men bij lcd's ergens water bij de wijn moeten doen, voor een huidige oled moeten gaan of over een jaar of twee een qd-oled. Mini-led lcd's zoals de X10 bieden ook nog perspectief. De focus lijkt alleen langzaam daar naar oled te gaan, zeker in het high-end segment.
Ik dacht er netzo over, totdat ik deze video van HDTVTest zag;
YouTube: Samsung Q80T Review: 2020 4K QLED TV is Improved vs Q70R
Samsung heeft in de Q80T (opvolger Q70R) toch echt de algoritmes verbeterd.

Voor HDR gaming kan je m.i. beter voor een OLED gaan.
Voor gewoon gamen wellicht een higher-end LCD zonder FALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
german8 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:20:
[...]

Ik dacht er netzo over, totdat ik deze video van HDTVTest zag;
YouTube: Samsung Q80T Review: 2020 4K QLED TV is Improved vs Q70R
Samsung heeft in de Q80T (opvolger Q70R) toch echt de algoritmes verbeterd.

Er zijn wel wat verbetering doorgevoerd zoals ik ook kort benoemde, ook op basis van die video. Alleen ging dit specifiek om het gedrag in game modus en dat is hetzelfde gebleven. Daarnaast zijn bij de Q80T de zones niet gewijzigd. Bij de Q95T zijn ze wel beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
german8 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:20:
[...]
Aangezien een OLED niet werkt voor mij, zit ik inderdaad te denken aan aan iets simpelers als een xh80.. van sony. De reflectiehandling zal alleen wel nog slechter zijn dan de C9. Dan moet ik er op gokken dat de hogere helderheid van een LCD dat nadeel weer opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
SuperCrisz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:45:
Hoe zit het met de ontwikkeling van The Frame serie? Er zijn nu 3 series uitgekomen, 2017, 2018 en de QLED versie in 2019. Komend jaar zet Samsung in op ontwikkeling van frameless tv’s. Betekent dit het einde van The Frame? Was dit teveel niche? Ik vraag dit omdat ik over paar maanden in m’n nieuwbouwwoning een 66 inch The Frame ga kopen.
Dit jaar dus weer een nieuwe serie. Dit jaar zelfs een 75 inch model, wat perfect uitkomt in onze woonkamer. Moet echt flink mijn budget verhogen maar wel een hele mooie toevoeging in de woonkamer. Met ING rentepunten is die €3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Iemand nog iets gelezen over de voorspelde eARC-update voor de Q90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Rallye schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:02:
Iemand nog iets gelezen over de voorspelde eARC-update voor de Q90?
Tot nu toe enkel voor de q90 soundbar gelezen dat die update er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hmmm, wij hebben onze 65RU8000S nu net een maandje en hij doet raar.

TV gaat niet aan, stekker eruit en erin, dan kan ik hem aanzetten, krijg ik ook beeld, maar daarna blijft hij opnieuw opstarten lijkt wel.

Na uitzetten, gaat hij niet meer aan.

Beetje irritant, ding is net een maand oud. MAar Art&craft stuurt mij door naar Samsung en die regelen weer een reparatiemannetje van CE repair.

Ik krijg hier een beetje een naar gevoel bij. Dat soort reparatiediensten die voor grotere partijen werken is leuk als je TV 5 jaar oud is, maar niet bij een maand oud.

Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
BlakHawk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:54:
Hmmm, wij hebben onze 65RU8000S nu net een maandje en hij doet raar.

TV gaat niet aan, stekker eruit en erin, dan kan ik hem aanzetten, krijg ik ook beeld, maar daarna blijft hij opnieuw opstarten lijkt wel.

Na uitzetten, gaat hij niet meer aan.

Beetje irritant, ding is net een maand oud. MAar Art&craft stuurt mij door naar Samsung en die regelen weer een reparatiemannetje van CE repair.

Ik krijg hier een beetje een naar gevoel bij. Dat soort reparatiediensten die voor grotere partijen werken is leuk als je TV 5 jaar oud is, maar niet bij een maand oud.

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik zie hier geen reden voor paniek. Dit is de normale manier waarop het wordt afgehandeld. CE repair werkt voor samsung net als dat de pakketjes van bol.com door postNL worden bezorgd. CE repair is echt betrouwbaar en het komt ook echt wel goed met je tv.

Volgens mij doet CE repair ook de reparaties voor LG. Als bijvoorbeeld je telefoon binnen de garantie kapot gaat, dan wordt deze ook gerepareerd door een bedrijf dat door samsung is ingehuurd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Ik zie hier geen reden voor paniek. Dit is de normale manier waarop het wordt afgehandeld. CE repair werkt voor samsung net als dat de pakketjes van bol.com door postNL worden bezorgd. CE repair is echt betrouwbaar en het komt ook echt wel goed met je tv.

Volgens mij doet CE repair ook de reparaties voor LG. Als bijvoorbeeld je telefoon binnen de garantie kapot gaat, dan wordt deze ook gerepareerd door een bedrijf dat door samsung is ingehuurd hiervoor.
Okee dank je, ik zag inderdaad dat CE repair voor een aantal tv fabrikanten werkt. Met wasmachines heb ik daar vervelende ervaringen bij. Achteraf bleek er een schroefje afgebroken te zijn en werd door zo'n reparatiebedrijf aangegeven dat zij dat niet hebben gedaan. Veel gedoe...

Nu de TV slechts een maand oud is en al kapot, hoopte ik eigenlijk dat Samsung zelf gewoon met monteurs langs zou komen. Zo'n reparatieafdeling zal ook geen vervangend model bij zich hebben gok ik...

Misschien is het eer een gevoel wat ik erbij heb... Voelt niet lekker...
We gaan het meemaken vrijdag komen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:42:
[...]

Okee dank je, ik zag inderdaad dat CE repair voor een aantal tv fabrikanten werkt. Met wasmachines heb ik daar vervelende ervaringen bij. Achteraf bleek er een schroefje afgebroken te zijn en werd door zo'n reparatiebedrijf aangegeven dat zij dat niet hebben gedaan. Veel gedoe...

Nu de TV slechts een maand oud is en al kapot, hoopte ik eigenlijk dat Samsung zelf gewoon met monteurs langs zou komen. Zo'n reparatieafdeling zal ook geen vervangend model bij zich hebben gok ik...

Misschien is het eer een gevoel wat ik erbij heb... Voelt niet lekker...
We gaan het meemaken vrijdag komen ze.
Gezien je ervaring is je gevoel wel begrijpelijk maar dit is de wijze waarop het wordt afgehandeld. Ik heb CE repair hier ook 2 keer gehad en ik kan niet anders dan positief zijn over hun. Aan de hand van je omschrijving zullen ze een inschatting maken van wat er nodig zal zijn. En soms is het iets stoms in je tv dat vervangen moet worden. Een nieuw model geven ze pas als het niet loont om te repareren.

Ik heb een q9fn gehad die raar begon te doen en ik niet meer kon bedienen. De monteur had vastgesteld dat het de Bluetooth module in de tv was en nadat deze was vervangen gaf hij mij ook meteen een nieuwe afstandsbediening voor de zekerheid. Dus in mijn ervaring proberen ze je echt goed te helpen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:55:
[...]

Gezien je ervaring is je gevoel wel begrijpelijk maar dit is de wijze waarop het wordt afgehandeld. Ik heb CE repair hier ook 2 keer gehad en ik kan niet anders dan positief zijn over hun. Aan de hand van je omschrijving zullen ze een inschatting maken van wat er nodig zal zijn. En soms is het iets stoms in je tv dat vervangen moet worden. Een nieuw model geven ze pas als het niet loont om te repareren.

Ik heb een q9fn gehad die raar begon te doen en ik niet meer kon bedienen. De monteur had vastgesteld dat het de Bluetooth module in de tv was en nadat deze was vervangen gaf hij mij ook meteen een nieuwe afstandsbediening voor de zekerheid. Dus in mijn ervaring proberen ze je echt goed te helpen hoor.
Okee top!
Dat stel mij wat gerust.

Ik gok dat ze hem gewoon opnieuw flashen.

TV gaat aan, maar blijft daarna opstarten en blijft uiteindelijk hangen en reageert niet meer op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Ik heb de Q90R. top tv en morgen krijg ik een dolby atmos wireless headet (Astro A50 2019 versie).

Volgens mij moet Atmos wel nice zijn en de tv ondersteund het ook. Ik ga het wel testen maar vroeg me of of jullie dit ook gebruiken? lijkt me wel mooi om films etc via de tv te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:55:
[...]

Gisteren is er een monteur geweest, deze heeft het moederbord en paneel vervangen en de tv werkt weer.

Tot zo ver ging het goed.
Echter bij het opstarten heb ik nu iedere keer een “Please go intro service mode” melding.
Daarnaast lijkt een bepaalde midden toon of lage toon afwezig, waardoor de speakers een heel hol geluid geven, waar het voorheen juist heel vol was.
Maar ook de setup via de SmartThings app werkt niet meer. Ik kon als locatie alleen Oostbloklanden kiezen en “overig” en niet Nederland. En als ik hem koppel met AirPlay zie ik ook vreemde dingen. Normaal stond daar Samsung 8 series en nu: Samsung . Series.
Oh en tijdens reparatie is de achterflap gesneuveld, deze wordt ook vervangen door Samsung (niets ten nadele van de reparatie man)

Het zijn allemaal dingetjes die niet heel prettig aanvoelen bij een gloednieuwe tv van een maand oud.

Samsung gaat nu een nieuwe monteur sturen, die kans wil ik ze best geven. Maar er komt een moment dat ik liever een nieuw exemplaar wil. De tv moet uiteindelijk jaren meegaan en al deze dingen voelen niet heel hoopvol aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:21
Na vervanging moederbord, moeten ze de regio etc. weer invullen in het service-menu. Met een nieuwe moederbord wordt dit namelijk geheel blanco. Het lijkt erop dat de monteur dit vergeten is in te stellen. Bij mij zijn ze 2x aan huis geweest, zonder dat ze mijn probleem konden verhelpen. Uiteindelijk heeft Samsung mijn tv omgeruild voor een nieuw exemplaar. In mijn geval had ik mijn tv ook slechts enkele weken en ook aangeschaft bij Art & Craft. De omruiling heeft uiteindelijk enkele weken geduurd maar er hangt een nieuwe tv nu aan de muur. Achteraf wel tevreden met de afhandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Hi-Sintar schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:24:
Na vervanging moederbord, moeten ze de regio etc. weer invullen in het service-menu. Met een nieuwe moederbord wordt dit namelijk geheel blanco. Het lijkt erop dat de monteur dit vergeten is in te stellen. Bij mij zijn ze 2x aan huis geweest, zonder dat ze mijn probleem konden verhelpen. Uiteindelijk heeft Samsung mijn tv omgeruild voor een nieuw exemplaar. In mijn geval had ik mijn tv ook slechts enkele weken en ook aangeschaft bij Art & Craft. De omruiling heeft uiteindelijk enkele weken geduurd maar er hangt een nieuwe tv nu aan de muur. Achteraf wel tevreden met de afhandeling.
Nogmaals niets ten nadelen van CEcrepair, aardige kerel die echt goed wist wat hij moest doen, maar zelf ook toegaf dat ze zo veel merken en modellen repareren, dat het iedere keer weer even kijken is hoe het zit.

Dat vind ik persoonlijk een nadeel van zo’n bedrijf.

Ik had liever gezien dat Samsung zelf zo’n reparatie afdeling had. Dan ben je veel gespecialiseerder dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
BlakHawk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Nogmaals niets ten nadelen van CEcrepair, aardige kerel die echt goed wist wat hij moest doen, maar zelf ook toegaf dat ze zo veel merken en modellen repareren, dat het iedere keer weer even kijken is hoe het zit.

Dat vind ik persoonlijk een nadeel van zo’n bedrijf.

Ik had liever gezien dat Samsung zelf zo’n reparatie afdeling had. Dan ben je veel gespecialiseerder dan nu.
Door de kosten die dat met zich mee zal brengen zal dat nooit gebeuren. Stel jij gaat zo'n reparatiecentrum opzetten. Waar ga je dat plaatsen en zul je op meerdere locaties gaan zitten? Als je op meerdere locaties zit hebben al die locaties vaste lasten maar je zult ook al die locaties draaiende moeten zien te houden. Met een centrum dat slechts een enkel merk behandelt is een faillissement snel gehaald. Als je meerdere merken bedient is je voortbestaan beter gegarandeerd en worden de kosten beter gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]

Door de kosten die dat met zich mee zal brengen zal dat nooit gebeuren. Stel jij gaat zo'n reparatiecentrum opzetten. Waar ga je dat plaatsen en zul je op meerdere locaties gaan zitten? Als je op meerdere locaties zit hebben al die locaties vaste lasten maar je zult ook al die locaties draaiende moeten zien te houden. Met een centrum dat slechts een enkel merk behandelt is een faillissement snel gehaald. Als je meerdere merken bedient is je voortbestaan beter gegarandeerd en worden de kosten beter gedekt.
Tja met het nadeel dat je nu meerdere keren terug moet komen en dat ik het vertrouwen in dit specifieke product wel een beetje kwijt ben.

Ik heb Samsung aangegeven dat ik niet kan uitsluiten dat ik na de volgende reparatiesessie toch nog mijn geld terug wil.

Medewerkster begreep dat gezien de leeftijd en gebeurtenissen volkomen en gaf aan dat terugbetaling evenuteel via de winkel waar hij aangeschaft is zal werken. Gaat wel een tijd overheen omdat Samsung contact zal zoeken met het bedrijf.

Ik heb als alternatief aangegeven gewoon een nieuw toestel te leveren. Dat is lastig zei ze, ze proberen eerst te repareren.

Gezien alle "losse eindjes" heb ik er weinig vertrouwen in. Zaken als de IR ontvanger werden er met zeer veel druk af gehaald, druk op alle bevestigingspunten voor de tweede keer.

Het is er allemaal niet op gemaakt om uit elkaar te halen (getuige het sneuvelen van de achterplaat). Meneer gaf ook aan dat het niet de eerste was die sneuvelde, gebeurt vaker.

We gaan het meemaken, ik word teruggebeld voor een vervolgafspraak.

Dat zal ook allemaal niet gratis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
BlakHawk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Tja met het nadeel dat je nu meerdere keren terug moet komen en dat ik het vertrouwen in dit specifieke product wel een beetje kwijt ben.

Ik heb Samsung aangegeven dat ik niet kan uitsluiten dat ik na de volgende reparatiesessie toch nog mijn geld terug wil.

Medewerkster begreep dat gezien de leeftijd en gebeurtenissen volkomen en gaf aan dat terugbetaling evenuteel via de winkel waar hij aangeschaft is zal werken. Gaat wel een tijd overheen omdat Samsung contact zal zoeken met het bedrijf.

Ik heb als alternatief aangegeven gewoon een nieuw toestel te leveren. Dat is lastig zei ze, ze proberen eerst te repareren.

Gezien alle "losse eindjes" heb ik er weinig vertrouwen in. Zaken als de IR ontvanger werden er met zeer veel druk af gehaald, druk op alle bevestigingspunten voor de tweede keer.

Het is er allemaal niet op gemaakt om uit elkaar te halen (getuige het sneuvelen van de achterplaat). Meneer gaf ook aan dat het niet de eerste was die sneuvelde, gebeurt vaker.

We gaan het meemaken, ik word teruggebeld voor een vervolgafspraak.

Dat zal ook allemaal niet gratis zijn...
Als het zo bij mij zou gaan, dan zou ik hetzelfde voelen. De klantenservice moet protocollen volgen maar ze leven meer met je mee dan de monteur. Als consument krijg je niet altijd je zin.

Ik denk dat je een goede kans maakt om je geld terug te krijgen maar je zult denk ik toch nog even de volgende afspraak moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Als het zo bij mij zou gaan, dan zou ik hetzelfde voelen. De klantenservice moet protocollen volgen maar ze leven meer met je mee dan de monteur. Als consument krijg je niet altijd je zin.

Ik denk dat je een goede kans maakt om je geld terug te krijgen maar je zult denk ik toch nog even de volgende afspraak moeten afwachten.
Tweede optie is via Visa spelen. Zal daar eens informeren. Kijken of Visa nog een beetje waar voor hun geld levert...

Ik hoef niet per se geld terug, een vervanend nieuw toestel geeft mij meer vertrouwen dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Wat zijn jullie ervaringen met qled tv's bij daglicht? Mijn huidige plasma tv spiegelt dan nog al en dit wil ik niet (of een stuk minder) bij mijn volgende model.

Van wat ik online lees heeft oled dit zelfde 'nadeel' maar over qled kan ik dit niet echt terugvinden, behalve dat het minder erg zou zijn. Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat praktijk ervaring op dit gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TheDude84 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:44:
Wat zijn jullie ervaringen met qled tv's bij daglicht? Mijn huidige plasma tv spiegelt dan nog al en dit wil ik niet (of een stuk minder) bij mijn volgende model.

Van wat ik online lees heeft oled dit zelfde 'nadeel' maar over qled kan ik dit niet echt terugvinden, behalve dat het minder erg zou zijn. Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat praktijk ervaring op dit gebied.
Ik ben erg tevreden hierover bij mijn Q90R, ook precies de reden wat je noemt waarom ik voor deze ben gegaan en niet voor een OLED. Nu heb ik die natuurlijk niet dus ik kan het niet vergelijken, maar ben zeer te spreken over dat je gewoon goed TV kan kijken met daglicht.

Ik had hiervoor ook een plasma en dat was gewoon echt niet te doen bij sommige (vooral donkere) series. Zat je alleen naar je eigen spiegelbeeld te kijken. QLed is wat dat betreft een verademing vind ik.

Ben er zelfs van afgestapt dat ik mijn huiskamer zoveel mogelijk verduisterd wil hebben. Hangen uiteraard nog wel gordijnen en idealiter doe ik die ook wel dicht als ik er goed voor wil zetten, maar zijn niet verduisterend en laten nog wel wat licht door, maar niets storend bij TV kijken. Zelfs met gordijnen open gaat het nog prima.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 11:42
https://www.hardwarezone....ertification-its-qled-tvs

Halleloeja. Gsync. Eindelijk. Dit jaar ergens? En hopelijk niet enkel de 2020 modellen, dan breek ik de woonkamer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-04 16:04
Goedemiddag, kan iemand mij het verschil vertellen tussen de QE65Q67R en de QE65Q60R behalve de kleur (zilver vs zwart) kan ik het zelf niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:48
@canizares99 Beeldinterpolatie-index en Ethernet 100 tegen 1000mbps, 5ghz ondersteuning, google assistant (spraak ondersteuning) zijn zo wat verschillen.

Vergelijk

[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 19-05-2020 19:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hier ook een vergelijking: https://www.displayspecif...m/en/comparison/71c8a91b4 Wel vreemd dat juist de duurdere TV geen GA heeft. Hoewel je je daar bij Samsung niet teveel van miet voorstellen (alleen Engels, aanzetten gaat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Tweakers en displayspecs zijn niet altijd 100%. Het verschil is alleen de kleur, en een luxere en andere kleur afstandsbediening. Het is een veel te dure Q60R die op zijn beurt marginaal verschilt van de goedkopere RU8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-04 16:04
Bedankt, kan ik inderdaad beter voor de QE65Q70R gaan.

Iemand nog een adresje waar deze voor een goede prijs te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik vind dit een mooie video die laat zien hoe een FALD werkt.
En dat je idealiter minimaal zo'n 100 zones in je FALD hebt.

YouTube: Vizio 2018 FALD Demo of E, M, P, and P Quantum Series TV's Backlight...

Het was voor mij ook de reden om niet voor een 55Q70R of 55Q80R te gaan, die hebben minder dan 50 zones. En dan is een FALD toch minder effectief en afhankelijk van algoritmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marcievg schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Inmiddels zegt Art&Craft dat ze niets kunnen doen tot Samsung of CE repairs aangeeft dat de TV vervangen mag worden.

De tweede afspraak is nu al twee keer door CE repair geannuleerd en zal morgen (hopelijk) eindelijk plaatsvinden.

Tevens contact gezocht met onze rechtsbijstandsverzekering van DAS. Die geven aan dat dit gewoon onder de noemer "ondeugdelijk product" valt en dat ik over kan gaan tot ingebrekestelling. Mocht daar geen positief antwoord uitkomen, nemen zij de zaak over.

Toch wil ik de reparatie morgen afwachten. Wie-weet, is het opeens allemaal opgelost. Al heb ik er een hard hoofd in.

Reactie Art&Craft:
Beste <BlakHawk>,

Wij kunnen de TV jammer genoeg niet vervangen zolang we geen document ontvangen van CErepair of Samsung dat het toestel niet meer herstelbaar is.

Ik neem voor jou contact op met onze hersteldienst om na te gaan of wij u hiermee verder kunnen helpen.

Wij hebben enkel een dossier- of casenummer nodig, wilt u deze nog even navragen een doorsturen?

Bedankt.
Met vriendelijke groeten,

Art&Craft
Dit was een reactie op mijn mail:
Beste Art&Craft,

Vanochtend voor de derde keer contact hierover gezocht met Samsung, maar de maat begint een beetje vol te raken.

Op 14 april heb ik de TV geleverd gekregen.
Op 9 mei (na 25 dagen!) ging de TV kapot en direct gemeld bij jullie en Samsung.
Op 15 mei is het moederbord en beeldscherm door CE repair vervangen, hierbij is de backcover gesneuveld en direct opnieuw besteld.
Op 16 mei direct Samsung weer benaderd om alle nieuwe problemen te melden: 1: Geluid dof/incompleet, 2: Backcover, 3: Melding bij opstarten, 4: Smart things app connectie werkt niet, 5: Samsung . series melding, 6: Nederland niet te selecteren bij setup.
Op 16 mei heb ik jullie ook direct van bovenstaande op hoogte gesteld per mail.
Op 18 mei telefonisch contact gehad met CE repair, deze wisten nog niets van alle overige problemen, afspraak gemaakt voor 20 mei ter vervanging backcover
Op 19 mei gebeld door CE repair dat de backcover niet op voorraad is, maar reparatie man komt wel langs voor overige problemen
Op 20 mei zelf CE repair gebeld, aangezien ik nog geen SMS ontvangen had, die geven aan dat overige problemen niet bij hen bekend zijn en dat afspraak 20 mei sowieso niet doorgaat, ik word gebeld voor een nieuwe afspraak.
Op 25 mei wederom contact gezocht met Samsung, dat ik verder niets meer heb vernomen van CE repair en dat ik het vertrouwen in dit toestel redelijk kwijt ben. Ik zie liever ene vervangend toestel. Samsung geeft aan dat dit niet zomaar door hen geinitieerd kan worden, enkel op aanraden van CE repair.
Op 25 mei ook aan Art & Craft het verzoek om mee te denken aan een oplossing middels deze mail.

Zoals eerder gesteld ben ik het vertrouwen in dit specifieke toestel wel een beetje kwijt en zou ik liever een nieuw exemplaar ontvangen. Dit is ook aangegeven bij Samsung.
De volgende stappen voor mij zijn de DAS rechtsbijstandverzekering raadplegen en eventueel VISA aankoopgarantie raadplegen.

Vanaf 9 mei kan ik al niet normaal zorgeloos TV kijken en lijkt dit een ondeugdelijk exemplaar te zijn. Zeker in de wetenschap dat we hem slechts 25 dagen in gebruik hadden.

Met vriendelijke groet,

<BlakHawk>
Art&Craft schuift alles af op Samsung en CErepairs, leuk, maar ik heb hem niet bij Samsung gekocht, maar bij Art&Craft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03

The Chosen One

Zie signature!

canizares99 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:55:
Bedankt, kan ik inderdaad beter voor de QE65Q70R gaan.

Iemand nog een adresje waar deze voor een goede prijs te verkrijgen is?
https://www.plattetv.nl/info/samsung-qe55q70r-22911.html ?
Zit zelf naar de 85R te kijken.

Prijzen zijn laatste tijd redelijk gezakt van wat ik zie in de tweakers graph. Zal vast wel door de nieuwe modellen komen, oude goedkoper uiteraard. Of het nog veel/verder zakt is de vraag.

Benieuwd hoeveel plattetv voor een UE49KS7000 met kras (niet te zieen met tv aan) inruil rekent. Paar tientjes? :+
Zal eens een formuliertje invullen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:22
Ik ben aan het kijken naar een Q90R, heb nu een Q8FN, maar ik lees op het internet een aantal berichten van een bestaand probleem dat de HDR wordt 'gereset' bij games (i.c.m. bijv. een Xbox One X).

Zijn er hier Tweakers met een Q90R en een Xbox One X / PS4 Pro die regelmatig in HDR gamen? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 23:19
Ik heb The Frame 43" (2019) besteld, de 2020 vond ik veel te duur.
Maar ik heb ook de witte lijst nodig. Het is een beetje vaag, maar het lijkt erop dat er een witte lijst is voor het 2019 model: https://www.samsung.com/n...ame-scfm43/VG-SCFM43WMXC/
en 1 voor het 2020 model, die duurder is: https://www.samsung.com/n...-vg-scft43/VG-SCFT43WTXC/

vreemd dat Samsung dit op beide pagina's helemaal niet duidelijk vermeld.. en dat ze zoveel geld vragen bij zo een dure tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Yonix Wat versta je onder “resetten”?
@Jazco2nd Vervelend voor jou, maar commercieel gezien is het niet vreemd om de extra’s van een dure TV ook duur te maken...... In de auto-industrie is dat volkomen normaal (zie Skoda vs. Audi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Rallye schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:12:
@Yonix Wat versta je onder “resetten”?
@Jazco2nd Vervelend voor jou, maar commercieel gezien is het niet vreemd om de extra’s van een dure TV ook duur te maken...... In de auto-industrie is dat volkomen normaal (zie Skoda vs. Audi).
https://us.community.sams...th-HDR-gaming/td-p/988962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mij is het niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb het wel eens meegemaakt maar niet op een dagelijkse basis. (90R + Xbox One X)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 02-06-2020 11:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb gisteren The Frame 43" 2019 ontvangen via ArtenCraft.nl. Aangesloten. Paars (magenta) kleur via alle inputs. De Samsung menu's en kunst (ambient mode) heeft er geen last van. Alleen als ik iets aansluit via HDMI.
Wit ziet eruit als echt wit. De rest heeft een dikke paarse gloed.

Ik heb alle settings al geprobeerd en ook handmatig met de kleuren zitten spelen. Ter aanvulling: als ik RGB only mode aanzet en schakel tussen rood, groen, blauw, wordt het beeld dus 1 van die kleuren, OOK de witte delen. Door RGB only Weer uit te zetten is wit echt wit en de rest is paars.

Als ik handmatig via Colour Space Settings de kleuren aanpas, heeft dit geen enkel effect. Zelfs niet als ik alle kleuren op 0 zet en blauw op maximaal, is er geen enkel verschil.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dKFwwhJ/IMG-20200604-132942.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NZ7JCZr/IMG-20200604-132914.jpg

Wel ontzettend balen als je de tv helemaal installeert, alles strak wegwerkt (had eerst getest op dode pixels maar niet met iets op HDMI aangesloten) en dan dit krijgt te zien. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb ArtenCraft al gemaild voor retour.

Edit: ook als ik een filmpje via het netwerk (DLNA?) Afspeel, is het paars. Dus zonder tussenkomst van een HDMI apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 04-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jazco2nd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:48:
Heb gisteren The Frame 43" 2019 ontvangen via ArtenCraft.nl. Aangesloten. Paars (magenta) kleur via alle inputs. De Samsung menu's en kunst (ambient mode) heeft er geen last van. Alleen als ik iets aansluit via HDMI.
Wit ziet eruit als echt wit. De rest heeft een dikke paarse gloed.

Ik heb alle settings al geprobeerd en ook handmatig met de kleuren zitten spelen. Ter aanvulling: als ik RGB only mode aanzet en schakel tussen rood, groen, blauw, wordt het beeld dus 1 van die kleuren, OOK de witte delen. Door RGB only Weer uit te zetten is wit echt wit en de rest is paars.

Als ik handmatig via Colour Space Settings de kleuren aanpas, heeft dit geen enkel effect. Zelfs niet als ik alle kleuren op 0 zet en blauw op maximaal, is er geen enkel verschil.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel ontzettend balen als je de tv helemaal installeert, alles strak wegwerkt (had eerst getest op dode pixels maar niet met iets op HDMI aangesloten) en dan dit krijgt te zien. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb ArtenCraft al gemaild voor retour.
Heb je zowel een andere bron als een andere HDMI kabel geprobeerd?

Je kan ook hier even naar kijken (UHD deep colour settings):

https://www.reddit.com/r/..._tvs_purple_screen_issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Notna schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Heb je zowel een andere bron als een andere HDMI kabel geprobeerd?

Je kan ook hier even naar kijken:

https://www.reddit.com/r/..._tvs_purple_screen_issue/
Dit helpt niet. Bij mij heet het Input Signal Plus. Aan/uit geen verschil. Retail mode/Home mode ook niet.

In Retail mode ziet de demo er prima uit (net zoals alle menu's en de kunst en ambient mode).

En ja meerdere apparaten op alle mogelijkheden getest, Chromecast Ultra, Vero 4k, KPN settopbox. Alles rechtstreeks getest en ook met Yamaha receiver ertussen. Samsung Cable Test voor alle kabels die ik heb uitgevoerd. Allemaal OK.

Maar zie mijn update: het gebeurd zelfs als ik iets van mijn netwerk afspeel, dus zonder HDMI. En ook als ik gewoon een ingebouwde app zoals die van de NOS gebruik, paars journaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 04-06-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmanz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-04 13:01

henkmanz

Part time geek

Whats up allemaal, ik heb een tijdje gelurkt en rondgekeken op Tweakers en trek nu de stoute schoenen aan om hier toch maar een vraag te stellen! Ik heb nog een oudje uit de 2012, namelijk de Samsung UE46ES6100. Die is ondertussen wel een keer toe aan vervanging omdat-ie nu eindelijk kuren begint te vertonen. Mijn oog valt op Samsung omdat ze mij nooit teleurgesteld hebben mbt televisies en monitoren. Merkvast als ik ben zie ik geen reden om een ander merk te kiezen. Ik ben echter al een tijdje uit the loop als het aankomt op specs en beste keuzes.

Wat ik doe met mijn televisie is voornamelijk gamen (PS4, straks PS5), films en series kijken (via Netflix op PS4 of via PC aangesloten via HDMI), NBA games (via PC/HDMI) en af en toe old school televisie via de CI+ module (Ziggo). Functies zoals HDR heb ik geen ervaring mee.
Verder heb ik weinig ervaring met recente televisiemodellen, op de Philips The One (50PUS7304) na. Wat me erg stoorde aan dat model is dat hij een bepaald dynamisch contrast hanteert, zelfs met de opties zoals light sensor of dynamic contrast uit. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Wat raden jullie me aan voor het gebruik dat ik heb? Ik zoek met name goede beeldkwaliteit die niet verspringt in helderheid/contrast, een goede game-ervaring en fijne zwartwaarden voor films/series. Mijn budget ligt tussen de 600-900 euro. Als ik deze vraag op de verkeerde plek stel hoor ik het ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
henkmanz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:49:
Whats up allemaal, ik heb een tijdje gelurkt en rondgekeken op Tweakers en trek nu de stoute schoenen aan om hier toch maar een vraag te stellen! Ik heb nog een oudje uit de 2012, namelijk de Samsung UE46ES6100. Die is ondertussen wel een keer toe aan vervanging omdat-ie nu eindelijk kuren begint te vertonen. Mijn oog valt op Samsung omdat ze mij nooit teleurgesteld hebben mbt televisies en monitoren. Merkvast als ik ben zie ik geen reden om een ander merk te kiezen. Ik ben echter al een tijdje uit the loop als het aankomt op specs en beste keuzes.

Wat ik doe met mijn televisie is voornamelijk gamen (PS4, straks PS5), films en series kijken (via Netflix op PS4 of via PC aangesloten via HDMI), NBA games (via PC/HDMI) en af en toe old school televisie via de CI+ module (Ziggo). Functies zoals HDR heb ik geen ervaring mee.
Verder heb ik weinig ervaring met recente televisiemodellen, op de Philips The One (50PUS7304) na. Wat me erg stoorde aan dat model is dat hij een bepaald dynamisch contrast hanteert, zelfs met de opties zoals light sensor of dynamic contrast uit. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Wat raden jullie me aan voor het gebruik dat ik heb? Ik zoek met name goede beeldkwaliteit die niet verspringt in helderheid/contrast, een goede game-ervaring en fijne zwartwaarden voor films/series. Mijn budget ligt tussen de 600-900 euro. Als ik deze vraag op de verkeerde plek stel hoor ik het ook graag.
De 55q70r ligt binnen je budget en is een goede tv voor je wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmanz

henkmanz

Part time geek

Marcievg schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Nice, die had ik inderdaad zien staan. Ik zie dat hij op twee plekken voor een goede prijs verkrijgbaar is; via Mediamarkt in Duitsland (ik woon vlakbij de grens) en via een belgische webshop. Zal eens checken hoe de ervaringen daarmee zijn. Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
henkmanz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 01:29:
[...]

Nice, die had ik inderdaad zien staan. Ik zie dat hij op twee plekken voor een goede prijs verkrijgbaar is; via Mediamarkt in Duitsland (ik woon vlakbij de grens) en via een belgische webshop. Zal eens checken hoe de ervaringen daarmee zijn. Bedankt voor de suggestie!
Misschien dat je bij plattetv nog kunt onderhandelen. Volgens mij was dit model laatst nog 850 euro. In de pricewatch staat deze bij bol.com voor 819 euro, maar daar is art&craft de verkoper en daar zijn toch veel negatieve berichten over hier op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmanz

henkmanz

Part time geek

Marcievg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Misschien dat je bij plattetv nog kunt onderhandelen. Volgens mij was dit model laatst nog 850 euro. In de pricewatch staat deze bij bol.com voor 819 euro, maar daar is art&craft de verkoper en daar zijn toch veel negatieve berichten over hier op tweakers
Inderdaad. Bij El Vidas en Art & Craft staat hij voor een lage prijs, maar beiden vertrouw ik niet echt. Gekke is ook dat Art & Craft in Belgie hem voor 829 aanbiedt, en in NL voor 949. Maar ik zal eens kijken bij PlatteTV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Hier hangt sinds gisteren een 55" Samsung Q90R aan de muur. De televisie is gekocht als upgrade voor mijn 55" Samsung Q8FN uit 2018, want FALD, Dolby Atmos, hdmi 2.0b (2.1 spec) en (héél misschien) eARC.

Nu ik er een dagje mee heb kunnen spelen, heb ik een goede eerste indruk van de Q90R. Ik heb geprobeerd om hieronder, in het kort, uit te leggen wat mij opvalt aan de nieuwe televisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr6Xq_mDF34wRBn05iTwwyzKGR8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAGI9EbsMgQMWnBk7T61PSYq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbnUgfPlB1iKBS93YS_QZ7GmSB8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy6ythJgpeuQpRpgKfVjvV2c.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat valt mij op?
Allereerst valt mij op dat de 'anti-reflectielaag' zijn werk goed doet. Als ik direct voor de televisie zit, ben ik bijna niet zien. Dit was bij de vorige televisie wel zo. Ook bij het kijken van tv / films valt het op dat er nauwelijks sprake is van reflectie. De speciale coating lijkt dus te werken.

Daarnaast is ook - in positieve zin - goed te zien dat er gebruik wordt gemaakt van FALD en dat de beloofde 'Ultra Wide Viewing Angle' zijn belofte nakomt; het zijn nog steeds geen OLED-waardes, maar de kijkhoek is beter dan bij mijn vorige lcd-televisie(s).

De nieuwe features op het gebied van gaming zijn welkom, maar zijn geen 'dealmakers'.

De bovenstaande indrukken zijn positief. Echter, de Q90R heeft ook een minpunt. Zo vind ik het beeld minder indrukwekkend dan bij de Q8FN. Misschien ben ik verwend, maar (afhankelijk van de content) kunnen de kleuren soms wat vlakker en fletser ogen. De Q8FN liet ze echt van het scherm spatten! Uiteraard is dit op de Q90R te tweaken, door bijv. de 'Contrastverbetering' op 'Hoog' te zetten, maar toch voelt het ergens niet goed dat je dit moet aanpassen.

Geloof me niet verkeerd, het beeld is goed (zeker i.c.m. FALD), maar soms gewoon minder indrukwekkend dan bij de vorige televisie.

Ben ik ook even nieuwsgierig: wat zijn een beetje gangbare instellingen hier? Met name voor HDR-gamig op de PS4 / One X. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 15-06-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Yonix schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:57:
Hier hangt sinds gisteren een 55" Samsung Q90R aan de muur. De televisie is gekocht als upgrade voor mijn 55" Samsung Q8FN uit 2018, want FALD, Dolby Atmos, hdmi 2.0b (2.1 spec) en (héél misschien) eARC.

Nu ik er een dagje mee heb kunnen spelen, heb ik een goede eerste indruk van de Q90R. Ik heb geprobeerd om hieronder, in het kort, uit te leggen wat mij opvalt aan de nieuwe televisie.

[Afbeelding]

Wat valt mij op?
Allereerst valt mij op dat de 'anti-reflectielaag' zijn werk goed doet. Als ik direct voor de televisie zit, ben ik bijna niet zien. Dit was bij de vorige televisie wel zo. Ook bij het kijken van tv / films valt het op dat er nauwelijks sprake is van reflectie. De speciale coating lijkt dus te werken.

Daarnaast is ook - in positieve zin - goed te zien dat er gebruik wordt gemaakt van FALD en dat de beloofde 'Ultra Wide Viewing Angle' zijn belofte nakomt; het zijn nog steeds geen OLED-waardes, maar de kijkhoek is beter dan bij mijn vorige lcd-televisie(s).

De nieuwe features op het gebied van gaming zijn welkom, maar zijn geen 'dealmakers'.

De bovenstaande indrukken zijn positief. Echter, de Q90R heeft ook een minpunt. Zo vind ik het beeld minder indrukwekkend dan bij de Q8FN. Misschien ben ik verwend, maar (afhankelijk van de content) kunnen de kleuren soms wat vlakker en fletser ogen. De Q8FN liet ze echt van het scherm spatten! Uiteraard is dit op de Q90R te tweaken, door bijv. de 'Contrastverbetering' op 'Hoog' te zetten, maar toch voelt het ergens niet goed dat je dit moet aanpassen.

Geloof me niet verkeerd, het beeld is goed (zeker i.c.m. FALD), maar soms gewoon minder indrukwekkend dan bij de vorige televisie.

Ben ik ook even nieuwsgierig: wat zijn een beetje gangbare instellingen hier? Met name voor HDR-gamig op de PS4 / One X. :)
Ik ben redelijk afgegaan op de settings van Rtings. Maar het blijft persoonlijk, dus pas aan waar je nodig vindt. Het is niet een 1 dag process iig ;)

https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90r-qled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Notna schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Ik ben redelijk afgegaan op de settings van Rtings. Maar het blijft persoonlijk, dus pas aan waar je nodig vindt. Het is niet een 1 dag process iig ;)

https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90r-qled/settings
Daar ben ik mij maar al te bewust van. Bij de Q8FN ben ik ook een week aan het sleutelen geweest. :P

Even off-topic misschien: Waarom lees / zie je in veel 'Best Settings Guides' dat de backlight flink omlaag gaat en men altijd lijkt te kiezen voor 'Film' i.c.m. 'Warm2' als kleur? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Yonix schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Daar ben ik mij maar al te bewust van. Bij de Q8FN ben ik ook een week aan het sleutelen geweest. :P

Even off-topic misschien: Waarom lees / zie je in veel 'Best Settings Guides' dat de backlight flink omlaag gaat en men altijd lijkt te kiezen voor 'Film' i.c.m. 'Warm2' als kleur? :S
Film geeft je afaik de meeste instelbare opties. Warm2 schijnt het meest natuurgetrouw te zijn mbt kleur. Ik ben het over dat laatste overigens niet eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik heb de Q90R nu bijna een week in gebruik en ik ben er nog niet over uit ...

Het voelt op een aantal fronten een stap terug t.o.v. mijn oude Q8FN. Iedere avond loop ik te klooien met de instellingen, maar niet naar tevredenheid.

Mijn vrouw merkt er niets van en misschien moet ik gewoon nog even wennen, maar voor een televisie van € 1400 had ik iets meer verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Nu ook ghosting bij games op de Xbox. Made up my mind: de Q90R gaat terug.

Jammer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmanz

henkmanz

Part time geek

Marcievg schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Uiteindelijk toch een segment omhoog gegaan en 55Q85R gekocht. Wat een beest oOo .
Dit topic heeft me een eind vooruit geholpen qua keuzes. Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
henkmanz schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Uiteindelijk toch een segment omhoog gegaan en 55Q85R gekocht. Wat een beest oOo .
Dit topic heeft me een eind vooruit geholpen qua keuzes. Thanks guys!
Je hebt een goede tv genomen hoor. De oneconnectbox zal je denk ik ook goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Yonix schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:32:
Nu ook ghosting bij games op de Xbox. Made up my mind: de Q90R gaat terug.

Jammer ...
Erm; hoe? Neem aan dat je wel Game Mode aangezet hebt?

Edit; bijzonder, ik zie dat meer mensen er last van hebben. Ik zie het zelf overigens helemaal niet met een Q90R icm een Xbox One X

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 20-06-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 14:01
Kleine crosspost uit het prijzen topic;
xSmooth- schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:12:
Gisteren de MM binnengewandeld om mijn vriendin te overtuigen voor een upgrade van 46" non 4k naar 65" OLED.
OLED viel direct af in verband met de reflectie en het feit dat onze woonkamer grotendeels bestaat uit ramen.
Vrij snel viel de keuze op QLED waarbij ik mijn vriendin letterlijk moest wegtrekken bij de 55Q950R 8K. :X
Na een heel betoog heb ik de 8K voorlopig uit haar hoofd weten te praten en is de keuze grotendeels gevallen op de Samsung QE65Q85R.
Inmiddels besloten om voor de 85R te gaan en heb hiervoor wat offertes opgevraagd.
Zal een mooie vervanger zijn van mijn huidige.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSamsung UE46D6500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Raden jullie aan om voor verlengde garantie te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Notna schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Erm; hoe? Neem aan dat je wel Game Mode aangezet hebt?

Edit; bijzonder, ik zie dat meer mensen er last van hebben. Ik zie het zelf overigens helemaal niet met een Q90R icm een Xbox One X
Dit was met 'Game Mode' aan en FreeSync op 'Ultiem'. Het gekke was dat de ghosting verdween wanneer ik 'FreeSync' op 'Basis' zette, maar dan viel het beeld om de X aantal seconden weg (ging op zwart).

Begrijp mij niet verkeerd: ik vind Samsung een prima merk en heb veel plezier gehad van mijn vorige QLED (Q8FN), maar dit was toch wel een enorme teleurstelling en dan kijk ik toch echt even verder voor de prijs van € 1399.

Morgen wordt de tv door Coolblue geruild voor een LG OLED C9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
gcroos schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:38:
Iemand enig idee wanneer de firmware update voor o.a. Earc voor de Q90 gepland staat?
Meer nieuws: https://eu.community.sams...Q90R-QLED-TV/td-p/1780368

Juli 2020!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:13
Nice!

Ik hoop dat Netflix ook eens zijn app update voor oudere receivers.
Heb sinds het begin dit jaar dat ik geen 5.1 meer kan afspelen op mijn receiver, is een bekende bug doordat Netflix DD+ gebruikt en oudere receivers dit niet goed kunnen vertalen (ondanks dat DD+ wel supported is door mijn receiver Denon AVR-2113).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
Marcievg schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Je hebt een goede tv genomen hoor. De oneconnectbox zal je denk ik ook goed bevallen.
Bij mij staat de 55Q80R op het verlanglijstje. Heeft iemand daar goede ervaringen mee? Gebruik is vooral all-round: TV (algemeen, ook sport als 'de voetbal' weer begint) en straks dan ook films via Netflix. M'n huidige 32'' plasma is aan vervanging toe. Kijkruimte is de woonkamer met vrij veel lichtinval. En: ik hecht aan dummy-proof bedieningsmogelijkheden.
O ja; ik zie regelmatig aanbiedingen via Art&Craft en El Vida; wat zijn de ervaringen en zijn er risico's door bij deze aanbieders te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Bij Art&Craft en El Vida zou ik persoonlijk niet bij bestellen. Van hun zijn er eigenlijk te veel slechte verhalen van mensen die daar hebben besteld.

De Q80R is zeker een goede tv en nagenoeg gelijk aan de Q85R. Wanneer je de tv gaat ophangen zou ik dan ook de Q85R aanraden vanwege de oneconnectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
Marcievg schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:56:
Bij Art&Craft en El Vida zou ik persoonlijk niet bij bestellen. Van hun zijn er eigenlijk te veel slechte verhalen van mensen die daar hebben besteld.

De Q80R is zeker een goede tv en nagenoeg gelijk aan de Q85R. Wanneer je de tv gaat ophangen zou ik dan ook de Q85R aanraden vanwege de oneconnectbox.
OK, dank. Nee, de TV komt niet te hangen, gaat staan op TV meubel, dus geen directe noodzaak om de One Connect er bij te nemen (al is het natuurlijk wel een mooi gadget).
Qua prijs staat de Q80R nu zo rond EUR 950 tot net onder de 1.000; is er het vooruitzicht dat de prijs nog daalt de komende maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
H. Armor schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:
[...]

OK, dank. Nee, de TV komt niet te hangen, gaat staan op TV meubel, dus geen directe noodzaak om de One Connect er bij te nemen (al is het natuurlijk wel een mooi gadget).
Qua prijs staat de Q80R nu zo rond EUR 950 tot net onder de 1.000; is er het vooruitzicht dat de prijs nog daalt de komende maanden?
Het is het model van vorig jaar en winkels zullen dit niet meer inkopen. Het is hiermee dan ook zo lang hij beschikbaar is. De winkels met de goedkoopste prijzen zullen het eerst door hun voorraad heen zijn en daarmee blijven de duurdere winkels over. Als je het nu kunt krijgen voor een mooie prijs zou ik het zeker doen omdat er geen aanbiedingen meer zullen komen. Misschien dat plattetv je nog een mooie prijs wil maar daarvoor moet je contact opnemen met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-04 12:39
Klopt het dat de Qe43Q60R geen Freesync heeft? ik lees echt gemixte verhalen. Hoe erg is het ontbreken hiervan? ik kan eigenlijk geen knappe gaming TV vinden (xbox one X + playstation 4) op 43 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28
tommymeerNL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:43:
Klopt het dat de Qe43Q60R geen Freesync heeft? ik lees echt gemixte verhalen. Hoe erg is het ontbreken hiervan? ik kan eigenlijk geen knappe gaming TV vinden (xbox one X + playstation 4) op 43 inch.
Voor 43" zou je ook eens naar een monitor kunnen kijken ipv een TV. Misschien vind je dan wat je zoekt?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Marcievg schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:56:
Dit kwam ik ook tegen echter vind ik het prijs verschil toch wel fors.
De 65" 85R was afgelopen weekend bij A&C €1529 en bij PlatteTV €1799.
Bij PlatteTV stond de prijs vast omdat deze "scherp geprijsd" is en "vervangen werd door de 95T die vanzelfsprekend veel beter is. "

Zelf heb ik echter nog nooit gezeik gehad met televisies. Lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
xSmooth- schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Dit kwam ik ook tegen echter vind ik het prijs verschil toch wel fors.
De 85R was afgelopen weekend bij A&C €1529 en bij PlatteTV €1799.
Bij PlatteTV stond de prijs vast omdat deze "scherp geprijsd" is en "vervangen werd door de 95T die vanzelfsprekend veel beter is. "

Zelf heb ik echter nog nooit gezeik gehad met televisies. Lastig :+
Met zo'n verschil is het begrijpelijk dat je het overweegt . Heb je contact gehad radio von burg? Misschien dat hun dit model nog hebben of kunnen krijgen. Er valt ook altijd te onderhandelen met hun. Je moet de tv dan wel afhalen in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 16:41
Paar weken terug de Q80r aangeschaft. Dit omdat de q85r en q80 hetzelfde waren volgens rtings minus de one connect box. Maar dat geld dus alleen in de usa versies.

De eu versie van de q80r heeft maar 50 dimming zones ipv 100 op de q85r. Is dat het waardom te upgraden? Die zones heb ik gechecked via het service menu.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Iekozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:44:
Paar weken terug de Q80r aangeschaft. Dit omdat de q85r en q80 hetzelfde waren volgens rtings minus de one connect box. Maar dat geld dus alleen in de usa versies.

De eu versie van de q80r heeft maar 50 dimming zones ipv 100 op de q85r. Is dat het waardom te upgraden? Die zones heb ik gechecked via het service menu.
Kijk je (vaak) in volledig donker, vallen de zwartwaardes tegen, wil je minder blooming en/of impactvoller HDR? Dan kan het dat waard zijn. Ben je minder veeleisend dan is de Q80R al zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
Iekozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:44:

Dit is waarom ik destijds gelijk voor de 55q85r ben gegaan, wil overdag mooi fel beeld en in de avond mooi donker beeld.

Zie ook zone aantallen in deze video, de 55q80 is ongeveer zoals de 2e TV, de 55q85 ongeveer zoals de 3e en de 55q90 ongeveer zoals de 4e. YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
german8 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Dit is waarom ik destijds gelijk voor de 55q85r ben gegaan, wil overdag mooi fel beeld en in de avond mooi donker beeld.

Zie ook zone aantallen in deze video, de 55q80 is ongeveer zoals de 2e TV, de 55q85 ongeveer zoals de 3e en de 55q90 ongeveer zoals de 4e. YouTube: YouTube
Thanks, ga ik thuis bekijken. Ik kan ook voor 50 euro meer de b9 kopen. Wel importmodel denk ik: https://www.audiomixonline.nl/lg-oled55b9pla.html
benbaba schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:51:
[...]

Kijk je (vaak) in volledig donker, vallen de zwartwaardes tegen, wil je minder blooming en/of impactvoller HDR? Dan kan het dat waard zijn. Ben je minder veeleisend dan is de Q80R al zeer goed.
Impactvoller hdr vooral. Soms is het erg goed, maar andere keren denk ik ok het is aardig. Hangt een beetje van de content af ook. M'n ouders hebben de q85r, komt toch beter over, vooral met hdr.

[ Voor 30% gewijzigd door Iekozz op 25-06-2020 20:36 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Iekozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Thanks, ga ik thuis bekijken. Ik kan ook voor 50 euro meer de b9 kopen. Wel importmodel denk ik: https://www.audiomixonline.nl/lg-oled55b9pla.html

[...]

Impactvoller hdr vooral. Soms is het erg goed, maar andere keren denk ik ok het is aardig. Hangt een beetje van de content af ook. M'n ouders hebben de q85r, komt toch beter over, vooral met hdr.
HDR draait om helderheidsverschil tussen zwart en wit (contrast). Hoe meer zones ofwel dimming controle hoe duidelijker het verschil tussen de meest donkere en felle objecten in het beeld. In de praktijk vertaalt dat zich in betere zwartwaarde en impactvoller HDR. Hierom zou het kunnen dat de Q85R beter overkomt. Je gaat van goed naar zeer goed.

Die B9 is overigens geen import, maar gewoon een Belgische aanbieder. Verder kom je dan op het high-end lcd v.s. oled verhaal waar genoeg over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
benbaba schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:49:
[...]

HDR draait om helderheidsverschil tussen zwart en wit (contrast). Hoe meer zones ofwel dimming controle hoe duidelijker het verschil tussen de meest donkere en felle objecten in het beeld. In de praktijk vertaalt dat zich in betere zwartwaarde en impactvoller HDR. Hierom zou het kunnen dat de Q85R beter overkomt. Je gaat van goed naar zeer goed.

Die B9 is overigens geen import, maar gewoon een Belgische aanbieder. Verder kom je dan op het high-end lcd v.s. oled verhaal waar genoeg over te vinden is.
Ik zie dat de meeste sony/lg ect tv's er rond de 50 hebben. Maar dat is meer off-topic, net als de high end lcd vs oled discussie.

Mijn ervaring is wel dat als je local dimming op high zet het beeld wel heel erg donker wordt. Veels te veel eigenlijk. Dat is wel de recommended setting van rtings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Marcievg schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Met zo'n verschil is het begrijpelijk dat je het overweegt . Heb je contact gehad radio von burg? Misschien dat hun dit model nog hebben of kunnen krijgen. Er valt ook altijd te onderhandelen met hun. Je moet de tv dan wel afhalen in Rotterdam.
Dank! Zal ze eens contacten.
Kreeg zojuist een melding dat die bij A&C inmiddels €1498 is, verleidelijk.
ik wil het graag gaan combineren met de Samsung No Gap Mount echter ben ik niet in staat om het zelf op te hangen. (zware operatie gehad)

Heeft iemand een gouden tip bij wie ik dit vakkundig kan laten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
xSmooth- schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Dank! Zal ze eens contacten.
Kreeg zojuist een melding dat die bij A&C inmiddels €1498 is, verleidelijk.
ik wil het graag gaan combineren met de Samsung No Gap Mount echter ben ik niet in staat om het zelf op te hangen. (zware operatie gehad)

Heeft iemand een gouden tip bij wie ik dit vakkundig kan laten regelen?
Ik heb zelf ook de no gap wall mount en deze is vrij gemakkelijk te bevestigen en hiermee is de tv ook makkelijk op te hangen. Het beste is om met 2 man te zijn dus misschien dat er familie of vrienden zijn die even kunnen helpen. Dan moet het echt zo gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
Ik heb het laten doen voor € 89 (incl. installatie) maar achteraf spijt. Je kan na het ophangen de tv nog netjes waterpas hangen, dus angst om de beugel scheef op te hangen hoef je niet te hebben. Uiteraard wel met 2 man tillen, maar je klikt hem er zo in, supersimpel. Bijna iedereen kan wel een paar gaten boren als je het zelf niet aandurft, heb je gelijk iemand om te helpen tillen. Eruit tillen is behoorlijk wat lastiger, ik raad aan in 1x goed te meten hoe hoog hij moet komen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door coazter op 26-06-2020 17:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste