[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:22
@mad_dog
1) Waarom zou je optical out willen en geen HDMI? Zou je het verschil horen bij TV/filmgeluid? Ik zou altijd voor HDMI gaan.
2) Nee, er zit wel Plex op, maar die doet helaas geen .iso. Geen Kodi.
3) Geen ervaring mee.

@warcow
Wat gebruik je voor .iso’s op je PS4? Apps bevallen mij prima, ook Plex. Heb ook een Mede8er, die ik toch nog veel gebruik. Maar voor 4k zou ik graag een Nvidia Shield TV Pro (met Kodi) hebben. Helaas zijn die op het moment nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Rallye schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:01:
@mad_dog
1) Waarom zou je optical out willen en geen HDMI? Zou je het verschil horen bij TV/filmgeluid? Ik zou altijd voor HDMI gaan.
3) Geen ervaring mee.

@warcow
Wat gebruik je voor .iso’s op je PS4? Apps bevallen mij prima, ook Plex. Heb ook een Mede8er, die ik toch nog veel gebruik. Maar voor 4k zou ik graag een Nvidia Shield TV Pro (met Kodi) hebben. Helaas zijn die op het moment nergens verkrijgbaar.
Ah scherp, ik speel nooit meer dvd's. Behalve fysieke dvd's dan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Rallye schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:01:
@mad_dog
3) Geen ervaring mee.
Thanks voor je reactie!
1. Mijn externe dac heeft allerlei ingangen, geen HDMI. En de reden dat ik op zoek ben naar goede kwaliteit audio is niet voor TV/films, maar voor concerten (Veel dvds). Ik ben enorme muziek liefhebber en heb een goede installatie, dus zou zonde zijn om daar niet meer van te kunnen genieten.
2. Ok
3. Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 15:07
mad_dog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:37:
Ik heb een 75q70r.
3 vraagjes waar ik het antwoord online niet goed op kan vinden.

1. Welke geluidskwaliteit is maximaal mogelijk via de optical out? (24bit 96khz?)

2. Hoe kan ik dvd bestanden van mijn nas afspelen?
Hiervoor had ik een sony met Kodi, Kodi ondersteunde dit. Ik kan geen app vinden voor op de samsung die dvd ondersteund (iso of uitgepakt video_ts folder).
Ik overweeg nu maar een pi4 aan te schaffen... gaat dat ook goed met hoge kwaliteit audio (hdmi in en optical out...)?

3. Hoge kwaliteit h264/h265 bestanden met hoge kwaliteit audio (Dts master HD), kan de Samsung dit omzetten naar 2.0 kanaal audio richting de digital out? (Kan plex dit bijvoorbeeld?)

Bedankt!

Edit: net een draadje gevonden dat de kwaliteit van de digitale uitgang erg slecht is. 48khz, maar zou belabberd klinken. Advies is om vooral het geluid vanaf een andere device te laten komen...wel slecht voor een apparaat in deze prijsklasse.
In de Disney app op te televisie kan je zelf de ontertitals aanpassen (groter/kleiner/lichter donkerder).
Dit hielp bij mij goed.

Voor Netflix zet ik local dimming op 'standaard' of 'laag' en bij hele donkere series zet ik het beeld niet op Film maar op Natural of Standaard.

Dit is op een 55q85r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@mad_dog Ik vraag mij af of op een DVD zulke goede geluidsbestanden staan, maar als dat inderdaad zo is, gaat de Samsung dan dat geluid omzetten naar een lagere kwaliteit? Vreemd.

Je kunt natuurlijk altijd met een optische switch werken: voor gewoon TV-geluid kan het geluid dan van de TV komen en voor de DVD’s rechtstreeks vanaf de DVD-speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
Hi-Sintar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:20:
Even een update, vandaag hebben ze het moederbord van de TV zelf vervangen. Vooraf had ik er een hard hoofd in dat hiermee het probleem opgelost zou zijn, en dit bleek te kloppen. 2 Uurtjes nadat de monteur vertrok, liep de tv wederom vast. Ik heb nu geëist dat ze de tv omruilen, want ik ben er helemaal klaar mee. Ik ben benieuwd naar de reactie.

ps. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, kan ik evt. een filmpje uploaden waarbij het probleem duidelijk te zien is.
Even een update wat betreft de problemen die ik ervaar met mijn Q85R. Afgelopen donderdag een bericht naar de winkel (Art & Craft) gestuurd, helaas tot op heden geen reactie ontvangen. Dit vind ik erg slecht. Ook via CE Repair de belofte gehad dat ze via Samsung rechtstreeks gingen proberen het toestel om te ruilen, zou maandag hierover gecontact worden, helaas tot op heden niets gehoord.

Nu ben ik de afgelopen dagen zelf gaan 'troubleshooten'. Ik zag dat het nieuwe moederbord op een oude softwareversie draaide, deze heb ik allereerst bijgewerkt naar de meest recente versie. Daarna de One Connect gedurende 1 uur stroomvrij gemaakt en alle HDMI kabels afgekoppeld. Enkel kabel van ziggo en de CI in de box gestopt, en stroom weer erop gezet. Ik heb een soundbar van Samsung (de MS650), deze via wifi aangesloten op de tv (voorheen hdmi). Dus alle HDMI ingangen vrij. Tot mijn verbazing kon ik 2 dagen gebruik maken van de tv, zonder vastloper! Hierna 1 voor 1 de HDMI kabels vastgemaakt. De PS4, na 1 dag de Xbox. TV bleef stabiel, gelukkig. Totdat ik vanavond de soundbar weer aansloot via HDMI op de HDMI 3 poort (ARC). Na 1 uur liep de tv vast, exact op dezelfde manier als voorheen! Ik had de soundbar met een gloednieuwe HDMI 2.1 kabel aangesloten die ik vandaag binnen heb gekregen. Aan de kabel ligt het dus niet. Er is dus een probleem op de HDMI-3 poort, i.c.m. mijn soundbar.

Wat ik nu ga uittesten:
- HDMI Extra aanzetten op HDMI3
- Mocht dit niet werken, soundbar via optische kabel aansluiten en dit testen.
- Soundbar aansluiten op een ander HDMI poort (bestaat er een andere poort die ARC ondersteunt? Achter op de box staat dit alleen vermeld bij HDMI3).
- Ander apparaat aansluiten op HDMI3 en kijken of de tv dan vastloopt.

Iemand nog suggesties hoe dit kan ontstaan? De soundbar werkt in principe feilloos samen met mijn tv, omdat de soundbar ook van Samsung is. Lijkt me dus geen handshake probleem oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Hi-Sintar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:54:
[...]

Even een update wat betreft de problemen die ik ervaar met mijn Q85R. Afgelopen donderdag een bericht naar de winkel (Art & Craft) gestuurd, helaas tot op heden geen reactie ontvangen. Dit vind ik erg slecht. Ook via CE Repair de belofte gehad dat ze via Samsung rechtstreeks gingen proberen het toestel om te ruilen, zou maandag hierover gecontact worden, helaas tot op heden niets gehoord.

Nu ben ik de afgelopen dagen zelf gaan 'troubleshooten'. Ik zag dat het nieuwe moederbord op een oude softwareversie draaide, deze heb ik allereerst bijgewerkt naar de meest recente versie. Daarna de One Connect gedurende 1 uur stroomvrij gemaakt en alle HDMI kabels afgekoppeld. Enkel kabel van ziggo en de CI in de box gestopt, en stroom weer erop gezet. Ik heb een soundbar van Samsung (de MS650), deze via wifi aangesloten op de tv (voorheen hdmi). Dus alle HDMI ingangen vrij. Tot mijn verbazing kon ik 2 dagen gebruik maken van de tv, zonder vastloper! Hierna 1 voor 1 de HDMI kabels vastgemaakt. De PS4, na 1 dag de Xbox. TV bleef stabiel, gelukkig. Totdat ik vanavond de soundbar weer aansloot via HDMI op de HDMI 3 poort (ARC). Na 1 uur liep de tv vast, exact op dezelfde manier als voorheen! Ik had de soundbar met een gloednieuwe HDMI 2.1 kabel aangesloten die ik vandaag binnen heb gekregen. Aan de kabel ligt het dus niet. Er is dus een probleem op de HDMI-3 poort, i.c.m. mijn soundbar.

Wat ik nu ga uittesten:
- Soundbar aansluiten op een ander HDMI poort (bestaat er een andere poort die ARC ondersteunt? Achter op de box staat dit alleen vermeld bij HDMI3).

Iemand nog suggesties hoe dit kan ontstaan? De soundbar werkt in principe feilloos samen met mijn tv, omdat de soundbar ook van Samsung is. Lijkt me dus geen handshake probleem oid.
Goed ontdekt!

De soundbar zou ook de boosdoener kunnen zijn. Als deze defect is of een bug heeft zou die mogelijk iets smerigs naar de tv kunnen sturen waardoor de tv vastloopt. Zeker omdat het moederbord juist net al is vervangen van je tv zou ik de soundbar verdenken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 12:37

Jer0entjeh88

display: grid;

Hi-Sintar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:54:
[...]

Wat ik nu ga uittesten:

Ik heb "niet helemaal" dezelfde problemen maar het klinkt wel herkenbaar. Zelf heb ik een Q70r en telkens wanneer mijn Ziggo Horizon Box in één van de HDMI poorten zat kon de TV mijn Sonos Beam met geen mogelijkheid herkennen. Horizon box HDMI eruit en het werkte weer. Ik heb uiteindelijk de Horizonbox teruggestuurd (Sowieso een on-ding) en een Ziggo CI module erin gedaan. Sindsdien geen problemen meer gehad...

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
warcow schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:01:
[...]

Goed ontdekt!

De soundbar zou ook de boosdoener kunnen zijn. Als deze defect is of een bug heeft zou die mogelijk iets smerigs naar de tv kunnen sturen waardoor de tv vastloopt. Zeker omdat het moederbord juist net al is vervangen van je tv zou ik de soundbar verdenken op dit moment.
HDMI3 op "extra" zetten hielp niet iig. Kabel soundbar eruit, en tv loopt niet meer vast. Ik ga de stappen doorlopen met ander apparaat op dezelfde HDMI-poort en de soundbar op een ander HDMI-poort. Ik hoop zo te kunnen uitsluiten of het aan de soundbar ligt, of de HDMI3-poort wellicht kuren vertoont.
Jer0entjeh88 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:35:
[...]

Ik heb "niet helemaal" dezelfde problemen maar het klinkt wel herkenbaar. Zelf heb ik een Q70r en telkens wanneer mijn Ziggo Horizon Box in één van de HDMI poorten zat kon de TV mijn Sonos Beam met geen mogelijkheid herkennen. Horizon box HDMI eruit en het werkte weer. Ik heb uiteindelijk de Horizonbox teruggestuurd (Sowieso een on-ding) en een Ziggo CI module erin gedaan. Sindsdien geen problemen meer gehad...
Dit klinkt meer als een HDMI handshake probleem. Vervelend idd als sommige HDMI-apparaten niet goed met elkaar samen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Getriggerd door @Hi-Sintar heb ik even gekeken naar de functie “HDMI Invoersignaal extra”. Ik kan er echter niet achterkomen wat deze functie doet. De manual zegt dit:

“Gebruik van Invoersignaal extra
Instellingen Algemeen Beheer externe apparaten Invoersignaal extra Probeer nu Uitbreiding van het invoersignaal voor HDMI-aansluitingen.
" Het tv-scherm kan flikkeren als u naar de HDMI-connector gaat waarmee u de functie Invoersignaal extra wilt gebruiken en vervolgens op de toets Selecteren drukt om de functie in te stellen op Aan.
" Als u de tv aansluit op een extern apparaat dat uitsluitend UHD-frequenties 24 of 30 Hz of een FHD-frequentie ondersteunt, is de functie Invoersignaal extra mogelijk niet beschikbaar. Schakel in dit geval de functie Invoersignaal extra uit.
" Raadpleeg Ondersteunde resoluties voor UHD-invoersignalen voor meer informatie over de ondersteunde UHD-resoluties.
" Voor meer informatie over het model Q900RB gaat u naar 'Resoluties voor invoersignalen worden ondersteund door het Q900RB-model'.”

Vreemd genoeg geen uitleg dus over de inhoud van deze functie. Wat doet die precies?

En niet waarom ik hem niet op HDMI 3 (Sonos Beam) en 4 (PS4 in HD HDR modus) aanzetten? Alleen op 1 (KPN) en 2 Mede8er - ik ben er overigens nog niet aan toegekomen om dit te proberen.

Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Rallye schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:21:
Getriggerd door @Hi-Sintar heb ik even gekeken naar de functie “HDMI Invoersignaal extra”. Ik kan er echter niet achterkomen wat deze functie doet. De manual zegt dit:

“Gebruik van Invoersignaal extra
Instellingen Algemeen Beheer externe apparaten Invoersignaal extra Probeer nu Uitbreiding van het invoersignaal voor HDMI-aansluitingen.
" Het tv-scherm kan flikkeren als u naar de HDMI-connector gaat waarmee u de functie Invoersignaal extra wilt gebruiken en vervolgens op de toets Selecteren drukt om de functie in te stellen op Aan.
" Als u de tv aansluit op een extern apparaat dat uitsluitend UHD-frequenties 24 of 30 Hz of een FHD-frequentie ondersteunt, is de functie Invoersignaal extra mogelijk niet beschikbaar. Schakel in dit geval de functie Invoersignaal extra uit.
" Raadpleeg Ondersteunde resoluties voor UHD-invoersignalen voor meer informatie over de ondersteunde UHD-resoluties.
" Voor meer informatie over het model Q900RB gaat u naar 'Resoluties voor invoersignalen worden ondersteund door het Q900RB-model'.”

Vreemd genoeg geen uitleg dus over de inhoud van deze functie. Wat doet die precies?

En niet waarom ik hem niet op HDMI 3 (Sonos Beam) en 4 (PS4 in HD HDR modus) aanzetten? Alleen op 1 (KPN) en 2 Mede8er - ik ben er overigens nog niet aan toegekomen om dit te proberen.

Weet iemand meer?
HDMI Extra (ook wel UHD Deep Color modus genoemd) zorgt ervoor dat je 4K op 60hz kan tonen met een hogere kleurdiepte (4:4:4 en 4:2:2). Volgens mij moet je deze optie ook aanzetten om HDR content te kunnen tonen. Als je deze optie niet aanzet, kan je maar tot 4K 30hz met hoge kleurdiepte gaan, of anders 4K 60hz met kleurdiepte 4:2:0. De reden dat je van sommige poorten de instelling niet kan wijzigen is omdat de tv in dat geval automatisch het aangesloten apparaat detecteert en de optimale instelling daarop aanpast. In mijn geval staat deze ook standaard aan op poort 2 en 4, waar de Xbox en PS4 zijn aangesloten.

Ik denk dat deze optie is toegevoegd omdat niet alle apparaten (bijv. oude HDMI apparaten) overweg kunnen met deze hogere instellingen. Voor deze apparaten kan je dus de HDMI-poort 'terugschroeven' naar een oudere versie. Ik gok dat HDMI extra de poort 2.0/2.1 maakt, en met HDMI extra uit dat het een 1.4 poort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Jouw uitleg is beter dan die van Samsung! Als ik het goed begrijp (sorry!) dan schakelt de TV zelf bij moderne apparatuur goed? En mijn PS4 geeft dus alle automatisch goed door (HD wel HDR), en straks een eventuele PS5 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Rallye schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:51:
Jouw uitleg is beter dan die van Samsung! Als ik het goed begrijp (sorry!) dan schakelt de TV zelf bij moderne apparatuur goed? En mijn PS4 geeft dus alle automatisch goed door (HD wel HDR), en straks een eventuele PS5 ook?
Als je er zeker van wil zijn, kan je een HDR game opstarten en dan op de afstandsbediening 2x achter elkaar op het knopje drukken met de 3 kleuren en de cijfers "123". Dan kies je daar voor de pictogram van "info". Als bovenaan het beeld 4K 60Hz HDR staat, dan komt het signaal juist door naar je tv.

Bij mij staat de HDMI Extra functie aan voor zowel de PS4 als de Xbox One, ik kan deze functie ook niet uitzetten. Zodra ik de console opstart, springt game-modus automatisch aan en wordt 4K 60Hz en HDR netjes doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 05-06 15:28
Ik zit met een algemeen dilemma, mijn 2012 Samsung met Lcd Led 55 inch is aan vervanging toe.

Alles is traag en de kwaliteit is ook enorm slecht vergeleken met de nieuwe toestellen.

Nu heb ik 2 problemen, 1 de tv hangt nu met 400x400 beugel vast met de kabels erachter door buizen in de muur gevreesd en daar onder een Sonos playbar.
Echter zijn de huidige van Samsung vaak 200x200 of 300x200 en zit de Vesa aansluiting niet boven in maar onderin, waardoor als ik een nieuwe tv van Samsung wil de Tv hoger komt te hangen en de gaten van de kabels wellicht niet overeen komen.

En probleem 2 ik zie dat de nieuwe modellen allemaal een connectbox hebben, kan dat ook zonder die box?, al mijn kabels zitten echt al in de muur en die box is echt geen ruimte voor om ergens te verwerken....ergo ik heb geen tv meubel alleen plank met daarop de setupbox van ziggo.

Omdat voorbeelden meer zeggen dan tekst zoek ik iemand die me kan helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5KKHV9PFN0wEKUHvGhApFWi6VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MUO2Q1nsjCDHRNEJIBoRx1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5L1vrK64VgQTwL48lRGpUR75W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DpfiQYmfwxW3VKr0jW9TBxh.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat is een mooie kabelloze setup en strak tegen de wand alleen met veranderingen wat minder handig haha

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 01-04-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:14

Quakie

quakelen

@Mektheb Zeker mooie setup, zeer strak..

Optie 1. is dit niks?
Optie 2. Alleen duurste optie heeft connectiebox. Bij overige modellen zit alles ouderwets in tv zelf.

[ Voor 40% gewijzigd door Quakie op 02-04-2020 08:29 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 16:38
Mektheb schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:20:
Ik zit met een algemeen dilemma, mijn 2012 Samsung met Lcd Led 55 inch is aan vervanging toe.

Alles is traag en de kwaliteit is ook enorm slecht vergeleken met de nieuwe toestellen.

Nu heb ik 2 problemen, 1 de tv hangt nu met 400x400 beugel vast met de kabels erachter door buizen in de muur gevreesd en daar onder een Sonos playbar.
Echter zijn de huidige van Samsung vaak 200x200 of 300x200 en zit de Vesa aansluiting niet boven in maar onderin, waardoor als ik een nieuwe tv van Samsung wil de Tv hoger komt te hangen en de gaten van de kabels wellicht niet overeen komen.

En probleem 2 ik zie dat de nieuwe modellen allemaal een connectbox hebben, kan dat ook zonder die box?, al mijn kabels zitten echt al in de muur en die box is echt geen ruimte voor om ergens te verwerken....ergo ik heb geen tv meubel alleen plank met daarop de setupbox van ziggo.

Omdat voorbeelden meer zeggen dan tekst zoek ik iemand die me kan helpen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Resultaat is een mooie kabelloze setup en strak tegen de wand alleen met veranderingen wat minder handig haha
Wellicht een beetje een dooddoener maar ik denk dat je jouw probleem vrij gemakkelijk kunt oplossen door geen Samsung TV te kopen. Een andere beugel is denk ik ene prima optie, maar die kabels ga je niet kunnen vervangen. Alle nieuwe high-end modellen van Samsung hebben een one-connect box. Dat gaat niet lukken.

Andere merken maken wel high-end tv's zonder one-connect box of iets dergelijks. En dan kun je jouw bestaande kabels behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 05-06 15:28
Quakie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:27:
@Mektheb Zeker mooie setup, zeer strak..

Optie 1. is dit niks?
Optie 2. Alleen duurste optie heeft connectiebox. Bij overige modellen zit alles ouderwets in tv zelf.
Bedankt !

interessant :), dat is wellicht een optie om is te bekijken.
LegeBoekenkast schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:45:
[...]

Wellicht een beetje een dooddoener maar ik denk dat je jouw probleem vrij gemakkelijk kunt oplossen door geen Samsung TV te kopen. Een andere beugel is denk ik ene prima optie, maar die kabels ga je niet kunnen vervangen. Alle nieuwe high-end modellen van Samsung hebben een one-connect box. Dat gaat niet lukken.

Andere merken maken wel high-end tv's zonder one-connect box of iets dergelijks. En dan kun je jouw bestaande kabels behouden.
Klopt dat had ik uiteraard ook bedacht, alleen als ik naar een OLED kijk van LG of Phillips dan heb ik dat probleem niet, maar dan krijg ik weer het probleem ik alsnog een andere beugel moet en anders moet bevestigen.

Maar ik ben bang dat ik daar niet omheen ga komen tenzij ik met de adapter van Quakie die hij linkt mijn huidige beugel kan behouden.

Dat is een manier om is te kijken of dat kan :9 .

Ik ga is passen en meten.

[ Voor 48% gewijzigd door Mektheb op 02-04-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:24
Hi-Sintar schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:07:
[...]

Als je er zeker van wil zijn, kan je een HDR game opstarten en dan op de afstandsbediening 2x achter elkaar op het knopje drukken met de 3 kleuren en de cijfers "123". Dan kies je daar voor de pictogram van "info". Als bovenaan het beeld 4K 60Hz HDR staat, dan komt het signaal juist door naar je tv.

Bij mij staat de HDMI Extra functie aan voor zowel de PS4 als de Xbox One, ik kan deze functie ook niet uitzetten. Zodra ik de console opstart, springt game-modus automatisch aan en wordt 4K 60Hz en HDR netjes doorgegeven.
en je horizon box weg doen en daar de samsung box neerzetten is geen optie?
ik zit tegenwoordig bij canal digitaal, dan gaat alles lekker via een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Ik heb sinds een paar weken een 75Q60R. Heel tevreden over, zwartwaarden zijn zeer acceptabel (kwam van een Panasonic P55VT60 Plasma)
Maar er is wat vreemds aan de hand met de AppleTV app. Het beeld is te donker met (HDR?) content van AppleTV+ (meerdere series geprobeerd, For all Mankind, The Morning show)
Dit probleem heb ik niet met content op de Netflix app of externe bronnen.
Ik gebruik voor alle bronnen dezelfde beeldinstellingen:
BEELD:
- Beelldmodus: Film
- Achtergrondverlichting: 35
- Helderheid: 0
- Contrast: 45
- Scherpte: 0
- Kleur: 25
- Clean Digital View: UIT
- Auto-motion Plus: UIT
- Contrastverbetering: UIT
- Kleurtint: Warm2
- Gamma BT.1886 (kan ik niet veranderen bij Apple TV app)
- BT.1886: 0
- RGB-Modus: UIT
- Kleurruimte: AUTO
ECO:
- Detectie omgevingslicht: AAN
- Minimale achtergrond verlichting: 18

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 35% gewijzigd door connos op 02-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Wat gebeurd er als je de minimale achtergrondverlichting omhoog schroeft, zeg maar naar 25 a 30? Het kan zijn dat de sensor detecteert dat je in een donkere ruimte bent en hierdoor de achtergrondverlichting te ver terugschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Hi-Sintar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:19:
Wat gebeurd er als je de minimale achtergrondverlichting omhoog schroeft, zeg maar naar 25 a 30? Het kan zijn dat de sensor detecteert dat je in een donkere ruimte bent en hierdoor de achtergrondverlichting te ver terugschroeft.
Nee dat maakt niet uit. Die omgevingslicht-detectie werkt overigens prima. Overdag meer backlight en in een verduisterde kamer minder backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
connos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:42:
[...]

Nee dat maakt niet uit. Die omgevingslicht-detectie werkt overigens prima. Overdag meer backlight en in een verduisterde kamer minder backlight.
Klopt, ik gebruik hem ook, werkt goed. Ik gebruik alleen de beeldinstelling "natuurlijk" i.p.v. "film", voor mijn gevoel is het beeld veel te flets bij de film-instelling, maar dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Op de Q85R zie ik geen significant verschil in beeld tussen Netflix, Amazon Prime, of Disney+. Beeld is in mijn geval niet te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Hi-Sintar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:03:
[...]
Op de Q85R zie ik geen significant verschil in beeld tussen Netflix, Amazon Prime, of Disney+. Beeld is in mijn geval niet te donker.
Nee bij mij ook niet, maar het ging dus om AppleTV+ content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Wat een gezeik met mijn nieuwe Samsung tv.. Ik heb nu opeens regelmatig last van de melding "Service niet beschikbaar" zodra de tv even uit heeft gestaan en weer inschakel. Bij de gecodeerde zenders krijg ik dan deze melding. Alleen NPO 1, 2, 3 werken dan nog (al dan niet met enige storing, heb ook meegemaakt dat op NPO 1 en 2 het beeld van NPO 3 werd getoond). Is kennelijk een bekend probleem van Samsung tv's i.c.m. Ziggo en CI+ module. Heb inmiddels 3 verschillende modules en smartcards geprobeerd, geen verschil. Stroom er even af en dan weer terugkoppelen lost het probleem voor even op (soms 1 dag, soms voor 1 week) maar daarna komt de melding weer terug. Niets mis met het signaal van Ziggo hier, ook nooit last gehad van iets soortgelijks op mijn vorige Samsung TV. Zie ook de diverse topics op het Samsung forum hierover:

https://eu.community.sams...p/1409217/highlight/false

https://eu.community.sams...-beschikbaar/td-p/1242961

https://eu.community.sams...geluid/m-p/1447605#M28484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:19
@Hi-Sintar : je hebt het niet getroffen met je toestel. Volgens mij hebben wij hetzelfde type toestel en die bij art&craft gekocht via bol.com. Ook ik heb ziggo via CI+ en heb deze problemen helemaal niet. Mijn toestel doet gewoon wat het moet doen. Waarom jij het dan wel hebt, kan ik ook niet verklaren. Ik neem aan dat je dit weer met Samsung gaat opnemen. Ben benieuwd naar hun reactie.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Sinds kort een 55Q70R gekocht. Kom van een 27" AOC Full HD monitor (verhuisd naar een eigen appartement). Tot dusver redelijk tevreden, maar had wellicht een grotere stap verwacht? Not sure.. Veel in de settings gezeten opzoek naar de juist picture - mijn vriendin wordt er gek van. Zou zelf de LGC9 willen maar die was ~400 duurder en op het moment niet haalbaar.

Toch heb ik het idee dat ik door mijn obsessie met het verlagen van de blooming het ten koste gaat van het beeld. Gisteren wat settings gevonden op YT waar ik best tevreden mee ben.

Gamen is overigens fantastisch. Mooie kleuren, lage input lag en dat terwijl ik geen PS4 Pro heb. Ben benieuwd naar de PS5.

Meer mensen die ervaring hebben met de Q70R? Erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 07:39
Ik heb een Q80R maar vond veel van de instellingen vanop YT niet echt lekker op mijn tv.
Of hij was goed voor reguliere tv, of hij was goed voor Netflix. Maar beide lukte niet, ook niet als ik 'enkel aanpassen voor deze bron' koos.

Uiteindelijk zelf beetje gespeeld en ben nu wel tevreden. Enkel soms wat ghosting bij snel bewegende delen van het beeld.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 07-06 23:14
kazzzdafke schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:29:
Ik heb een Q80R maar vond veel van de instellingen vanop YT niet echt lekker op mijn tv.
Of hij was goed voor reguliere tv, of hij was goed voor Netflix. Maar beide lukte niet, ook niet als ik 'enkel aanpassen voor deze bron' koos.

Uiteindelijk zelf beetje gespeeld en ben nu wel tevreden. Enkel soms wat ghosting bij snel bewegende delen van het beeld.
Heb je bij de beeldinstellingen clean digital view en auto motion plus uitgeschakeld?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
auto motion plus wel, clean view moet ik eens bekijken...

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Marcus73 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:16:
@Hi-Sintar : je hebt het niet getroffen met je toestel. Volgens mij hebben wij hetzelfde type toestel en die bij art&craft gekocht via bol.com. Ook ik heb ziggo via CI+ en heb deze problemen helemaal niet. Mijn toestel doet gewoon wat het moet doen. Waarom jij het dan wel hebt, kan ik ook niet verklaren. Ik neem aan dat je dit weer met Samsung gaat opnemen. Ben benieuwd naar hun reactie.
Van Art & Craft niets meer vernomen, CE Repair gaf afgelopen maandag als reactie dat ze nog in overleg zijn met Samsung voor een oplossing. Het jammere is dat zolang alles werkt, het een prima tv is. Ik ben verder erg tevreden over het beeld en de functionaliteiten. Het werkt nu ook weer 3 dagen zonder problemen, nadat ik even het stroom eraf had gehaald en de zenders opnieuw had ingesteld. Bij een vervanging weet je natuurlijk ook niet wat je ervoor terugkrijgt. Ik wacht even het voorstel van CE Repair af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb een vraag over de 75q70r welke ik recent heb aangeschaft. Ik heb opgemerkt dat ik zonder een chromecast via de youtube app kan 'casten' naar de tv. Via de chrome mobile webbrowser lukt het echter niet om een video te casten naar de tv. Dan staat de tv niet in de lijst met apparaten.
Ik had ergens gelezen dat samsung een chromecast kloon had ingebouwd.
Maarja weet iemand de specificaties? Ik wil weten of er daadwerkelijk 4k vanuit de yt app naar de tv wordt gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
MarfDoli schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:59:
Ik heb een vraag over de 75q70r welke ik recent heb aangeschaft. Ik heb opgemerkt dat ik zonder een chromecast via de youtube app kan 'casten' naar de tv. Via de chrome mobile webbrowser lukt het echter niet om een video te casten naar de tv. Dan staat de tv niet in de lijst met apparaten.
Ik had ergens gelezen dat samsung een chromecast kloon had ingebouwd.
Maarja weet iemand de specificaties? Ik wil weten of er daadwerkelijk 4k vanuit de yt app naar de tv wordt gestreamed.
Kan je dat niet zien binnen de Youtube app van de tv zelf? Als je tijdens het afspelen op de middelste knop drukt van je afstandsbediening, en je kiest voor de 3 puntjes, kan je de optie "statistieken voor nerds" inschakelen. Daar zie je de huidige resolutie (o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Afgezien van de Cast-functie die jij via Youtube gebruikt, heeft Samsung wel een functie gehad in het verleden waarbij het scherm van je telefoon werd gemirrord. Dat is iets anders dan casten; bij casten stuurt je telefoon een link naar de TV die vervolgens de content zelf ophaalt. Bij mirorren blijft je telefoon het werk doen.

Mij bevalt de Airplay-functie erg goed, maar Android-gebruikers hebben daar natuurlijk niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarfDoli
Hi-Sintar schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:44:
[...]

Kan je dat niet zien binnen de Youtube app van de tv zelf? Als je tijdens het afspelen op de middelste knop drukt van je afstandsbediening, en je kiest voor de 3 puntjes, kan je de optie "statistieken voor nerds" inschakelen. Daar zie je de huidige resolutie (o.a.).
Thanks daar stond het inderdaad tussen. Wist niet dat ik een nerd was btw oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01
Voor de kenners, welke OLED heeft de voorkeur? :)

- LG C9 / E9
- Sony KDAG8
- Philips 804 / 854

Of toch QLED? Q90R/Q80R/Q77T?

[ Voor 14% gewijzigd door Vissa66 op 11-04-2020 04:37 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Vissa66 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:59:

- LG C9 / E9
- Sony KDAG8
- Philips 804 / 854

1 van de oleds.. voor gewoon tv kijken. Sony zal de meest duurzame zijn maar wel iets duurder. Philips geeft beter beeld bij lagere resoluties dan 4k.Betere upscaling. Scherper beeld. Maarrrrrrr ja,.. staat wel laag op het meubel. En d elg zal het goedkoopst zijn. Met geprezen smart.. Dus, ja.. zeg het maar.
Qled is Geen optie. Prijzne zijn te hoog en beeld is niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15

- LG C9 / E9
- Sony KDAG8
- Philips 804 / 854

De LG C9 heeft wel HDMI 2.1 dus is wat meer future-proof en verder gewoon een top tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg

- LG C9 / E9
- Sony KDAG8
- Philips 804 / 854

Welke tv het best past bij jou hang vooral erg af hoe je hem gaat gebruiken. Ook maakt het in deze vergelijking uit of je veel overdag tv kijkt en daarbij veel licht in de kamer hebt. Hdmi 2.1 kan een puntje zijn maar het is of voor 8k of voor 4k 120fps. Voor 8k is er nog geen content en 4k 120 fps is met de nieuwste nog zo goed als onhaalbaar. Ook de nieuwe generatie consoles spreken tot nu toe over 4k 60fps.
Zelfs high framerate blu-ray gaat maar tot 60fps.

Als je hier wat meer informatie zou kunnen geven dan kun je een beter antwoord krijgen op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01
Marcievg schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:09:
[...]

Welke tv het best past bij jou hang vooral erg af hoe je hem gaat gebruiken. Ook maakt het in deze vergelijking uit of je veel overdag tv kijkt en daarbij veel licht in de kamer hebt. Hdmi 2.1 kan een puntje zijn maar het is of voor 8k of voor 4k 120fps. Voor 8k is er nog geen content en 4k 120 fps is met de nieuwste nog zo goed als onhaalbaar. Ook de nieuwe generatie consoles spreken tot nu toe over 4k 60fps.
Zelfs high framerate blu-ray gaat maar tot 60fps.

Als je hier wat meer informatie zou kunnen geven dan kun je een beter antwoord krijgen op je vraag.
Puur en alleen tv kijken, geen console / games. Wel veel licht idd in de woonkamer waar de tv staat! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:41
Syn3rgi schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:09:
Sinds kort een 55Q70R gekocht. Kom van een 27" AOC Full HD monitor (verhuisd naar een eigen appartement). Tot dusver redelijk tevreden, maar had wellicht een grotere stap verwacht? Not sure.. Veel in de settings gezeten opzoek naar de juist picture - mijn vriendin wordt er gek van. Zou zelf de LGC9 willen maar die was ~400 duurder en op het moment niet haalbaar.

Toch heb ik het idee dat ik door mijn obsessie met het verlagen van de blooming het ten koste gaat van het beeld. Gisteren wat settings gevonden op YT waar ik best tevreden mee ben.

Gamen is overigens fantastisch. Mooie kleuren, lage input lag en dat terwijl ik geen PS4 Pro heb. Ben benieuwd naar de PS5.

Meer mensen die ervaring hebben met de Q70R? Erg benieuwd.
Ik had vorige week ook de 55Q70R gekocht maar na echt heel veel instellingen geprobeerd te hebben kreeg ik de blooming niet weg. Het beeld lichtte elke keer op als er ondertitels in beeld kwamen. Ik had het wel zover gekregen dat het minimaal was maar dat ging ten koste van de rest van de beeldkwaliteit.
Omdat ik wist dat ik mij hier echt aan zou blijven ergeren heb ik de tv retour gestuurd.
Baal er op zich wel van want het was op zich gewoon een mooie tv. Toen las ik dat de meeste qled modellen hier last van hadden ben ik toch voor de lg c9 oled gegaan. Tot nu toe ben ik heel blij met die keuze en hangt nu de lg voorlopig bij mij aan de muur boven..

Beneden heb ik nog een samsung d7000 uit 2011/2012.
Deze geeft nog steeds perfect beeld alleen ondersteund hij alle apps niet meer...

Wil deze tv ook binnenkort vervangen dus misschien hebben de qled modellen van 2020 betere opties om het blooming te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Vissa66 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:06:
[...]

Puur en alleen tv kijken, geen console / games. Wel veel licht idd in de woonkamer waar de tv staat! :)
Wanneer er veel licht in je kamer is dan is QLED de betere optie. Hierin zou ik dan de q90 aanraden omdat deze ook een goed reflectiefilter heeft. Ik weet niet zeker of het de q80 of de q85 was die dat ook heeft. De q85 en de q90 hebben een oneconnectbox wat in mijn ogen heel fijn is wanneer je de tv aan de muur monteert.

Ik ben tot nu toe geen voorstander van de modellen die binnenkort op de markt komen. Afgaande op de specs is het voor mij geen vooruitgang. De Q70R is bijvoorbeeld fald met 120 dimming zones en de Q70R is weer edge lit en dat komt is wel erg jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb de Q80R gekocht als QLED boven een OLED omdat onze kamer ook heel erg verlicht is (heel groot raam recht tegenover de TV).
Nog geen moment spijt van want de reflectie is eigenlijk niet op te merken wanneer de tv aan staat. Ook niet voor de 85 of 90R gekozen, omdat ik een sleuf in de muur voorzien heb waar de kabels doorlopen, dus je ziet niets en daarom is de oneconnect niet echt een meerwaarde.

Hier een foto (is nog een voorlopig tv kastje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2DhOzDuARh1N-nwOPlLEgdnOK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sB6KOHOSXe9lNR4y25T9Qjl.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
kazzzdafke schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:53:
Ik heb de Q80R gekocht als QLED boven een OLED omdat onze kamer ook heel erg verlicht is (heel groot raam recht tegenover de TV).
Nog geen moment spijt van want de reflectie is eigenlijk niet op te merken wanneer de tv aan staat. Ook niet voor de 85 of 90R gekozen, omdat ik een sleuf in de muur voorzien heb waar de kabels doorlopen, dus je ziet niets en daarom is de oneconnect niet echt een meerwaarde.

[Afbeelding]
Het voordeel wat ik zit in de oneconnectbox is dat wanneer je even iets wil aansluiten zoals een harde schijf, usb stick of de playstion even af of aankoppelen dat ik niet aan de tv hoef te zitten. Ik wil soms nog weleens iets wisselen en hierbij is de oneconnectbox echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat geloof ik goed, maar ik heb die nood niet op dit moment.
Zou ik dat wel hebben, dan koppel ik wel even de xbox of iets anders af en gebruik ik die HDMI :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Ik merk wat rare dingen op terwijl ik ps4 speel op mijn tv (75q70r) Er zijn soms rare artifacts te zien in beeld. Ik was uncharted 4 aan het spelen en merkte dit op wanneer ik de camera snel rond draaide. In het filmpje zie je het goed bij het R1 icoontje. Ik dacht dit ligt aan het spel. Echter wanneer ik Dirt 2.0 speel dan zie ik dat links de progressie meter van je race dubbel in beeld is.
Heef iemand hier ervaring mee? Bij zowel game modus aan als uit gebeurt dit. Ik denk dat het een instelling is maar ik ben er nog niet achter welke

[ Voor 4% gewijzigd door MarfDoli op 14-04-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:37
Zijn er meer mensen die verbindingsproblemen (disconnects) hebben met bluetooth audio op een Q90R?

Voor normaal gebruik heb ik de audio van de tv over een Sonos playbar lopen, dus optisch geluid.
Geluid via de tv is dan in het menu uitgeschakeld. Werkt allemaal prima.

Echter:
Ik heb een Skullcandy Crusher wireless koptelefoon welke ik gepaired heb met de tv.
De audio loopt dan via de Sonos en via de Skullcandy. Ik mute dan de Sonos en ik heb dan nog gewoon geluid via de Skullcandy.

Nu komt het probleem. Eens in de zoveel tijd verliest de Skullcandy zijn verbinding met de tv. Dan gaat de mute ook van de tv af. De tv springt dan van optisch geluid naar tv geluid.
Als ik dan enkele seconden wacht dat probeert de Skullcandy weer verbinding te maken met de tv. Ik zie dat op het beeldscherm en moet dit bevestigen met ok.
Ik heb dan weer geluid via de Skullcandy. Echter gaat het geluid van de tv zelf niet meer via de Sonos maar via de tv.
Heel irritant allemaal want ik moet iedere keer weer het menu in om het geluid op optisch te zetten.

Op internet heb ik niet heel veel kunnen vinden. Wel een tip om Anynet+ uit te zetten.
Dit geeft echter niet het gewenst resultaat.

Ik heb ook gekeken op de Skullcandy site voor eventuele firmware updates. Die zijn er niet.

Iemand een tip hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Razzy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:35:
Zijn er meer mensen die verbindingsproblemen (disconnects) hebben met bluetooth audio op een Q90R?

Voor normaal gebruik heb ik de audio van de tv over een Sonos playbar lopen, dus optisch geluid.
Geluid via de tv is dan in het menu uitgeschakeld. Werkt allemaal prima.

Echter:
Ik heb een Skullcandy Crusher wireless koptelefoon welke ik gepaired heb met de tv.
De audio loopt dan via de Sonos en via de Skullcandy. Ik mute dan de Sonos en ik heb dan nog gewoon geluid via de Skullcandy.

Nu komt het probleem. Eens in de zoveel tijd verliest de Skullcandy zijn verbinding met de tv. Dan gaat de mute ook van de tv af. De tv springt dan van optisch geluid naar tv geluid.
Als ik dan enkele seconden wacht dat probeert de Skullcandy weer verbinding te maken met de tv. Ik zie dat op het beeldscherm en moet dit bevestigen met ok.
Ik heb dan weer geluid via de Skullcandy. Echter gaat het geluid van de tv zelf niet meer via de Sonos maar via de tv.
Heel irritant allemaal want ik moet iedere keer weer het menu in om het geluid op optisch te zetten.

Op internet heb ik niet heel veel kunnen vinden. Wel een tip om Anynet+ uit te zetten.
Dit geeft echter niet het gewenst resultaat.

Ik heb ook gekeken op de Skullcandy site voor eventuele firmware updates. Die zijn er niet.

Iemand een tip hoe dit te fixen?
Kan je de skullcandy niet met de sonos verbinden?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:37
Nee, volgens mij kan dit niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 11:29
kazzzdafke schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:53:

[Afbeelding]
Ik probeer hier vriendin over te halen dat ik een nieuwe tv mag kopen, q80r staat vrij hoog op de lijst, probleem is hier dat de tv in een aanbouw staat, met glazen dak en naast een grote raampartij... heb nu een 10 jaar oude plasma tv en hoewel dat ding in het donker een prachtig beeld geeft is het overdag bijna onmogelijk tv kijken, helderheid is vrij laag, veel reflecties en tot overmaat van ramp afgelopen week nog wat krasjes op de coating gemaakt :x

Blij te lezen dat de reflecties bij de q80r goed weggewerkt worden, las ook dat dit niet op de q70r zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:14
@KeRsTmAnNeKe Klopt de Q80R en hoger hebben de ultra wide viewing angle. Dit heeft te maken met de coating die oa de reflecties verminderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 18-04-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
@KeRsTmAnNeKe
I feel your pain, ik had hiervoor een Pana Viera, heel erg tevreden van geweest maar ooooooooooo zoveel keer op gefoetert ivm lichtinval :D
Maar ik wou em niet weg hebben tot ik de Q80R zag spelen in de winkel.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lichtinval was nooit echt een issue, woonden een jaar of 9 in een vrij donker huurhuis... ieder moment van de dag kon je wel tv kijken en anders wel met de gordijnen (deels) dicht. Enige was dat 42" met nieuwere films 'klein' begon te voelen.

Alleen wonen we sinds begin dit jaar in een ander huis met een leuke aanbouw met een glazen dak, leuk stukje om te zitten, alleen normaal tv kijken kan je wel vergeten tot een uur of 20:00 ongeveer. Met een andere tv zal het overdag op momenten nog steeds iets te irritant zijn, maar wel al stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik ben momenteel aan het twijfelen over een Q80R of Q85R. Ik neig naar de Q85R ivm HDMI 2.1 en VRR (ivm gaming). Nu ben ik alleen erg benieuwd naar die One Connect box en of dat uberhaupt gaat werken als je het geluid via een versterker hebt lopen.

Ik heb nu al mijn apparaten (oa PS4 en KPN box) aangesloten op de versterker en vervolgens van de versterker naar de TV. De one connect box laat je makkelijk switchen tussen deze apparaten, maar gaat dat in mijn geval (en volgens mij een ieders geval tegenwoordig) werken? of blijf je de versterker ook switchen van input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 19:46
crimby schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:15:
Ik ben momenteel aan het twijfelen over een Q80R of Q85R. Ik neig naar de Q85R ivm HDMI 2.1 en VRR (ivm gaming). Nu ben ik alleen erg benieuwd naar die One Connect box en of dat uberhaupt gaat werken als je het geluid via een versterker hebt lopen.

Ik heb nu al mijn apparaten (oa PS4 en KPN box) aangesloten op de versterker en vervolgens van de versterker naar de TV. De one connect box laat je makkelijk switchen tussen deze apparaten, maar gaat dat in mijn geval (en volgens mij een ieders geval tegenwoordig) werken? of blijf je de versterker ook switchen van input?
Beide hebben naar mijn weten geen HDMI 2.1
Ze ondersteunden alleen functies die ook in de nieuwe HDMI 2.1 zitten, waar onder dus VRR.
Dat zouden ze beide moeten kunnen, anders heb ik mij goed vergist met de Q80 :P

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
R-utger schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:34:
[...]

Beide hebben naar mijn weten geen HDMI 2.1
Ze ondersteunden alleen functies die ook in de nieuwe HDMI 2.1 zitten, waar onder dus VRR.
Dat zouden ze beide moeten kunnen, anders heb ik mij goed vergist met de Q80 :P
Hmm de q80r ook al ja? Interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 19:46
crimby schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:50:
[...]

Hmm de q80r ook al ja? Interesting
Citeer vanaf Samsung:

Laat je niet tegenhouden door vertraging! Dankzij FreeSync/VRR-technologie* vermindert QLED de input lag voor een vloeiende game ervaring. Zo kan jij rekenen op de supersnelle realtime responstijden die je nodig hebt om de top te bereiken. Vertrouw op de snelheid van QLED en bereid je voor op de overwinning!
*FreeSync-technologie vermindert de input lag en voorkomt tearing en haperende beelden.
*Met VRR (Variable Refresh Rate) wordt de optimale framerate voor elke scène bepaald.

En dit gaat om de Q80R (55inch)

Zover ik weer hebben de 80, 85 en de 90 het allemaal en ook de ultra wide filter.
De 85 en 90 hebben alleen meer fald zones en de one connect box.
Ook zijn ze daardoor iets dunner en met een no-gap steun aan de muur te hangen.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Q80R binnen, blij voor 65” te zijn gegaan, toch een heel andere ervaring dan 42”

Ben nog wat met settings aan het spelen, maar The Expanse in UHD met HDR zag er toch al wel erg lekker uit :-)

Tv rond een uur of 6 aangezet om eea in te gaan stellen en gevoelsmatig doet hij precies wat ik wilde, geen last van reflecties en fel genoeg om overdag te kunnen zien, morgen overdag nog wat verder testen.

Moet alleen nog beetje aan het lcd wennen, door het local dimming had ik idee dat hele kant van scherm oplichtte iedere keer dat er een ondertitel in beeld kwam :p

Morgen hopelijk een muurbeugel en dit weekend aan de muur hangen...
Wel is het meegeleverde stroom kabeltje aan de erg korte kant

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-04-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Die oplichten bij tonen van ondertitels kan je wegwerken of toch wel erg verminderen door een aantal settings.. Welke weet ik niet meer.

Maar vergis je niet, kameraad met een LG C9 (OLED) heeft hier nog meer last van.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:13
crimby schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:15:

Ik heb de Q90R die ook de oneconnectbox heeft.
Ik heb al mijn apparaten ook aangesloten op de box, dus versterker, PS4, KPN box.
De TV herkent al de apparaten en je kan ze middels de samsung remote ook nog eens bedienen.
De versterker zit op het ARC kanaal en speelt het geluid van de TV af, ongeacht welke bron je kiest.
Het wordt alleen lastiger als je apparaten op de versterker zelf aansluit, ik weet niet hoe het dan werkt (omdat ik dat nu niet heb).
Eigenlijk is de box gewoon een verlenging van de losse HDMI poorten die normaal op je TV zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Laatst online: 23:39
Frank_P schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:09:
[...]

Ik heb al mijn apparaten ook aangesloten op de box, dus versterker, PS4, KPN box.
De TV herkent al de apparaten en je kan ze middels de samsung remote ook nog eens bedienen.
De versterker zit op het ARC kanaal en speelt het geluid van de TV af, ongeacht welke bron je kiest.
Het wordt alleen lastiger als je apparaten op de versterker zelf aansluit, ik weet niet hoe het dan werkt (omdat ik dat nu niet heb).
Eigenlijk is de box gewoon een verlenging van de losse HDMI poorten die normaal op je TV zelf zitten.
Ik zit te twijfelen tussen de q90r de 85R en de 80R, ben alleen bang dat de connectbox cable redelijk fragiel is. hoe ervaar jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Ervaar je dan geen vertraging tijdens het gamen? want dan gaat het geluid dus eerst naar de TV en dan door naar de versterker/speakers? of is dat met ARC anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 15:07
Ik heb een 55q85r(10x10 zones). Ik geloof dat de 55q80r maar 4 of 5 x 10 zones heeft.
Vond de 55q90r te duur voor zn 240 zones.
Mijn tv hangt aan een draaibare beugel dus die enkele kabel is ideaal.
Ik vind de kabel in de praktijk iets dikker/steviger dan ik had verwacht na het zien van de reviews.

Heb audio vanaf de connect box met optische kabel aan mn 2.1 blu-ray audio set gehangen.
ARC gaat toch niet altijd goed, start soms het menu van de audio set op (zal wel aan de set liggen).
Ik kan dat makkelijk corrigeren maar anderen in mn huishouden niet, vandaar.

Bij sommige tv zenders via Ziggo box Next merk ik minimale lipsync, bij sommige niks. De rest van t huishouden heeft niks door. Heb nog niet getest of er via ARC minder audio vertraging is.
Via de de built in netflix&disney apps is er geen vertraging.

In de avond en enkel bij hele donkere scenes in series/films in HDR wordt het scherm inderdaad ietsje lichter. Ik merk dit, de rest van t huishouden niet.
Het verschilt per beeldinstelling en is amper zichtbaar met local dimming op standaard of laag.
Beetje rommelen met de instellingen om te zien wat het beste bevalt.
Op disney+ kan je de ondertitels grijs zetten, dan gebeurt het niet.
Ondertitels in Netflix op transparant vind ik te donker, helaas kan je ze daar niet op grijs zetten.
De Netflix app op de ziggo box gebruik ik niet meer, vaak nog donkerder beeld en ook mindere kwaliteit, maar de rest van mn huishouden merkt ook dit niet...

Overdag TV kijken is trouwens heerlijk, het scherm gaat goed fel, maar kleuren blijven mooi natuurlijk en zwart lijkt nogsteeds echt zwart. Daarbij doet de anti reflectie coating zn werk bizar goed.
Op de LG IPS tv die ik de voorgaande 5 jaar had was dit echt dramatisch veel slecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Mizojojo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:28:
[...]
Ik zit te twijfelen tussen de q90r de 85R en de 80R, ben alleen bang dat de connectbox cable redelijk fragiel is. hoe ervaar jij dit?
De kabel is relatief stug en dus knakt hij niet zomaar, maar je moet hem uiteraard netjes behandelen want als je hem knikt zal het lastig worden.
Maar als je hem eenmaal hebt weg gewerkt (zoals ik) dan ligt het er voor de eeuwigheid.
crimby schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:30:
[...]
Ervaar je dan geen vertraging tijdens het gamen? want dan gaat het geluid dus eerst naar de TV en dan door naar de versterker/speakers? of is dat met ARC anders?
Ik ervaar geen enkele vertraging. Maar alles zit op de box aangesloten.
Het gaat dus bijv. vanaf PS4 direct naar box en van box direct weer naar versterker.
De TV is er nu tussenuit immers, want de box regelt alles, de TV is 'dom'.
Ik heb zelf met KPN ook geen enkel sync probleem dat het geluid niet synchroon loopt.
Ik heb overigens alles via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:05:
[...]

De kabel is relatief stug en dus knakt hij niet zomaar, maar je moet hem uiteraard netjes behandelen want als je hem knikt zal het lastig worden.
Maar als je hem eenmaal hebt weg gewerkt (zoals ik) dan ligt het er voor de eeuwigheid.

[...]

Ik ervaar geen enkele vertraging. Maar alles zit op de box aangesloten.
Het gaat dus bijv. vanaf PS4 direct naar box en van box direct weer naar versterker.
De TV is er nu tussenuit immers, want de box regelt alles, de TV is 'dom'.
Ik heb zelf met KPN ook geen enkel sync probleem dat het geluid niet synchroon loopt.
Ik heb overigens alles via HDMI.
Top dat klinkt wel goed! dan zou de setup bij mij ongeveer gelijk lopen en je hebt dus ook niet meer dat je je versterker moet switchen. Mooi pluspuntje richting de vrouw :-P en aangezien het TV meubel ook nog vervangen moet worden kan dit ook mooi helpen! Nu is de versterker, PS4 en KPN kastje duidelijk in beeld. Dat kan beter.

Morgen nog even in het echt de Sony GX9505 en de Samsung Q85R vergelijken en dan keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:47
kazzzdafke schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:49:
Die oplichten bij tonen van ondertitels kan je wegwerken of toch wel erg verminderen door een aantal settings.. Welke weet ik niet meer.

Maar vergis je niet, kameraad met een LG C9 (OLED) heeft hier nog meer last van.
Een Oled heeft geen last van blooming. Dat komt gewoonweg niet voor bij oled techniek, maar alleen bij lcd. Wel is het zo dat bij Netflix in hdr de ondertiteling erg fel wordt weergegeven, waardoor het fijner is om transparante of een andere kleur ondertitels in te stellen. Bij lcd kan dit ook helpen tegen de blooming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Inmiddels gisteravond de Samsung 55Q85R besteld. Wat een prachtding is dat zeg!
Kon deze bij PlatteTV voor €1175,- krijgen en dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor de Benelux versie.
Samsung zelf bood deze via hun speciale portaal aan voor 1199.

Ik had dit ook nog gevonden, geen idee of het nut heeft of dat het allang bekend was maar denk deel het even :-)
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/JYV9GYNBCCY5S/

[ Voor 25% gewijzigd door crimby op 23-04-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@crimby handig dank voor het delen, helaas doos al weggegooid en niet er aan gedacht om stuk van doos af te scheuren.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 22:25
crimby schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:49:
Ik had dit ook nog gevonden, geen idee of het nut heeft of dat het allang bekend was maar denk deel het even :-)
Thnx! dit wist ik nog niet. En veel plezier met je nieuwe aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:47
Heeft weinig nut. Ze kunnen ook met gemak 100 jaar garantie geven op burn in bij een va led lcd. Gaat in geen 100 jaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
cordonbleu schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:14:
Heeft weinig nut. Ze kunnen ook met gemak 100 jaar garantie geven op burn in bij een va led lcd. Gaat in geen 100 jaar gebeuren.
Vandaar ook dat ik zei dat ik geen idee had of het nut heeft. Aan de andere kant; better safe than sorrow :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kon deze bij PlatteTV voor €1175,- krijgen en dat was de goedkoopste die ik kon vinden voor de Benelux versie.

Hebben ze een andere techniek gebruikt waarbij er een risico is op inbranden? Bijzonder wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 06-06 17:26
Ik twijfel momenteel hard tussen de pricewatch: Samsung QLED QE65Q64R Zilver of pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart voor in onze woonkamer (kijkafstand +- 2,5m). Ik ga er een nachtje over slapen denk ik 8)7

Volgens mijn opzoekingswerk is het verschil tussen de Q60 en Q70 reeks wel significant, maar met mijn budget betekent dat dat ik 55" in plaats van 65" moet kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door iRbn op 23-04-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
iRbn schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:22:
Ik twijfel momenteel hard tussen de pricewatch: Samsung QLED QE65Q64R Zilver of pricewatch: Samsung 55Q70R Zwart voor in onze woonkamer (kijkafstand +- 2,5m). Ik ga er een nachtje over slapen denk ik 8)7

Volgens mijn opzoekingswerk is het verschil tussen de Q60 en Q70 reeks wel significant, maar met mijn budget betekent dat dat ik 55" in plaats van 65" moet kopen.
Er is geen enkele reden om een Q60 tot en met Q65 te kopen. Minimaal een Q70 of hoger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2

Dat is er al jaren ;) Dat was er in ieder geval al bij de eerste QLED reeks.
Onzin inderdaad want ze branden toch niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 23-04-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 06-06 17:26
Segafreak83 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:42:
[...]

Er is geen enkele reden om een Q60 tot en met Q65 te kopen. Minimaal een Q70 of hoger :).
Bedankt voor je reactie. Dus je voorkeur gaat uit naar een Q70 55inch boven een Q64 65 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
iRbn schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:21:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dus je voorkeur gaat uit naar een Q70 55inch boven een Q64 65 inch?
Natuurlijk heeft iedereen zijn of haar eigen voorkeur, maar of beter beeld en iets kleiner, of slechter beeld en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
[...]

De 65q70 is er al vanaf 1031 euro via bol.com en dan als verkopers art & craft 😉👌🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdSOud3-SuQ7eRb4nQLZWpUhltw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VONeuXw2pYlnVXXUx0likFe0.jpg?f=user_large

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Of via bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl
Nog wat goedkoper.
Edit:bij mij dus 22 euro minder?

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 23-04-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Arjant2 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:38:
Of via bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl
Nog wat goedkoper.
Edit:bij mij dus 22 euro minder?
Deze stond er nog in van gisteren.. Toen was ie nog 1031

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Vandaag komt dus mijn 55Q85R binnen en misschien willen we die wel op gaan hangen.
Nu heeft Samsung de No Gap wall mount, maar die zijn best prijzig. Hoe hebben jullie de TV hangen of is dat echt de beste optie om deze zo mooi strak tegen de muur te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@iRbn Ik vind het zelf nogal een lastige keuze, maar in jouw geval bij 2.5 meter kijkafstand zit je bij 55 inch volgens mij nog goed. Ik heb zelf de Q70 55 inch en ik zit verder weg(3,5 a 4 meter schatting).. en als in december de 65inch ook voor 1031 euro te koop was. had ik die gekocht.. nu heb ik net iets minder voor de 55 inch betaald waar je nu de 65 inch voor kunt kopen.. Ik zou zelf niet lager gaan dan de Q70. De Q70 is eigenlijk pas de eerste versie die redelijke specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:23:
Vandaag komt dus mijn 55Q85R binnen en misschien willen we die wel op gaan hangen.
Nu heeft Samsung de No Gap wall mount, maar die zijn best prijzig. Hoe hebben jullie de TV hangen of is dat echt de beste optie om deze zo mooi strak tegen de muur te krijgen?
Ik heb de q90 met de no gap wall mount. Ik ben er erg blij mee en de tv heeft nog nooit zo mooi strak tegen de muur gehangen. Het is inderdaad prijzig maar ik heb er geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
Ik had de Hama Fix XL 3 sterren al hangen en die werkt prima met de 65Q85R. VESA compatible. Die van mij was in 2014 iets van 40 euro. Vergelijkbare mounts zijn misschien nog wel goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Lees mijn thread eens. Ik zat met hetzelfde dilemma en daar wordt erg goed uitgelegd waarom de Q70/Q80/Q85 beter is. Zelf wilde ik in eerste instantie ook de Q60, toen werd het de Q70, Q80 en uiteindelijk is het de Q85 geworden.
65/55 inch zat ik ook mee.

Uiteindelijk heb ik dankzij alle hulp hier op het forum meer research gedaan en besloten om dus voor de Q85R te gaan omdat deze mij echt meerwaarde gaat bieden.
Wel voor de 55inch gegaan vanwege budget.
Marcievg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:44:
[...]

Ik heb de q90 met de no gap wall mount. Ik ben er erg blij mee en de tv heeft nog nooit zo mooi strak tegen de muur gehangen. Het is inderdaad prijzig maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
Thanks! daar zit ik dus ook mee. Het zou wel top zijn als ie echt zo mooi strak tegen de muur zit.
Marcus73 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:50:
[...]

Ik had de Hama Fix XL 3 sterren al hangen en die werkt prima met de 65Q85R. VESA compatible. Die van mij was in 2014 iets van 40 euro. Vergelijkbare mounts zijn misschien nog wel goedkoper te vinden.
Hoe zit die tegen de muur? Net zo strak als een no gap van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:01:
[...]
...
Hoe zit die tegen de muur? Net zo strak als een no gap van Samsung?
De mount neemt iets minder dan 3 cm in tussen muur en achterplaat van de Q85. Weet niet hoe dat bij de Samsung no gap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Als je zoekt op samsung no gap wallmount (of bijv. qled1166) vind je diverse B-merken voor een fractie van de prijs.
Mijn 65Q90R hangt ook aan een B-merk no gap wall mount en de TV hangt direct tegen de muur.
Let wel op dat hij niet helemaal 100% tegen de muur hangt omdat de achterzijde van de TV rond loopt.
De zijkanten zitten dus wel een paar cm van de wand af.
Maar dichterbij dan dit kan hij sowieso nooit hangen.
Ik ben er in ieder geval blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:27:
[...]

Als je zoekt op samsung no gap wallmount (of bijv. qled1166) vind je diverse B-merken voor een fractie van de prijs.
Mijn 65Q90R hangt ook aan een B-merk no gap wall mount en de TV hangt direct tegen de muur.
Let wel op dat hij niet helemaal 100% tegen de muur hangt omdat de achterzijde van de TV rond loopt.
De zijkanten zitten dus wel een paar cm van de wand af.
Maar dichterbij dan dit kan hij sowieso nooit hangen.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
That sounds promising!! thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Alles is binnen en druk bezig met het aansluiten. Nu heb ik de ps4, de nintendo switch en kpn prima aangesloten. De versterker heb ik ook aangesloten maar die doet niets. Deze heb ik ook op de ARC hdmi aangesloten. Op de versterker heb ik deze op HDMI Out gezet, maar zonder enig resultaat.

Hoe heb jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:44:
[...]

Alles is binnen en druk bezig met het aansluiten. Nu heb ik de ps4, de nintendo switch en kpn prima aangesloten. De versterker heb ik ook aangesloten maar die doet niets. Deze heb ik ook op de ARC hdmi aangesloten. Op de versterker heb ik deze op HDMI Out gezet, maar zonder enig resultaat.

Hoe heb jij dit?
Uh dat weet ik nu even niet want ik zit op het werk, maar je moet wel even via je TV het e.e.a. instellen, bijv. dat het geluid vanaf de TV wordt afgespeeld op de versterker en niet op de TV boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:47:
[...]

Uh dat weet ik nu even niet want ik zit op het werk, maar je moet wel even via je TV het e.e.a. instellen, bijv. dat het geluid vanaf de TV wordt afgespeeld op de versterker en niet op de TV boxen.
Hmm ik heb HDMI arc van de One Connect Box op een willekeurige HDMI van mijn receiver aangesloten maar wat ik ook doe ik kan niet instellen dat het geluid via HDMI Arc moet gaan. Enkel TV luidspreker of Optisch of Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:00:
[...]

Hmm ik heb HDMI arc van de One Connect Box op een willekeurige HDMI van mijn receiver aangesloten maar wat ik ook doe ik kan niet instellen dat het geluid via HDMI Arc moet gaan. Enkel TV luidspreker of Optisch of Bluetooth
Je moet volgens mij wel het apparaat even laten herkennen middels de oneremote van samsung.
Het is alweer tijdje geleden, maar elk aangekoppeld apparaat gaat hij herkennen in het menu.
Ook moet je denk ik wel de hdmi kabel aansluiten op het ARC kanaal van je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:02:
[...]

Je moet volgens mij wel het apparaat even laten herkennen middels de oneremote van samsung.
Het is alweer tijdje geleden, maar elk aangekoppeld apparaat gaat hij herkennen in het menu.
Ook moet je denk ik wel de hdmi kabel aansluiten op het ARC kanaal van je versterker.
Ik ben bang dat ik die niet heb. Ik heb een SAT in, BD In, DVD in en een Out.
Ga nog even zoeken maar ben bang dat ik dan even over moet gaan op Optical. Heeft dat nog implicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Hmm durf ik je niet te zeggen, maar dan zal je versterker niet automatisch mee aan gaan of switchen etc.
Dat doet hij alleen via ARC en HDMI CEC.
Heb je zo'n oude versterker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:25:
Hmm durf ik je niet te zeggen, maar dan zal je versterker niet automatisch mee aan gaan of switchen etc.
Dat doet hij alleen via ARC en HDMI CEC.
Heb je zo'n oude versterker dan?
Ik heb iets gevonden waardoor hm initieel te zien krijg als versterker. Er komt nog geen geluid uit en vervolgens gaat de versterker nog door naar een ander kanaal (hdmi 2 of TV) maar begin is er.

Ik heb een hele simpele Sony STR-KS2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ARC van tv moet naar de 'out' of 'monitor' van je reciever. Als deze ook ARC ondersteunt.
Hier een Denon welke automatisch dat signaal oppakt als hij aan gaat.

Is ook wel logisch, want de andere aansluitingen van je reciever moet je weer naar je tv kunnen doorsturen, dat loopt via de out aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:46:
ARC van tv moet naar de 'out' of 'monitor' van je reciever. Als deze ook ARC ondersteunt.
Hier een Denon welke automatisch dat signaal oppakt als hij aan gaat.

Is ook wel logisch, want de andere aansluitingen van je reciever moet je weer naar je tv kunnen doorsturen, dat loopt via de out aansluiting
Heb hm nu op de out staan. De afstandsbediening bedient ook netjes de receiver. Gaat aan/uit en volume omhoog/omlaag. Er komt echter nog geen geluid uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
crimby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:17:
[...]

Heb hm nu op de out staan. De afstandsbediening bedient ook netjes de receiver. Gaat aan/uit en volume omhoog/omlaag. Er komt echter nog geen geluid uit :-(
Het kan ook nog in het 'type geluid' zitten van de tv instellingen. Kijk of hij bijv niet op dts staat ofzo maar gewoon op pcm.
Of controleer de geluidsinstellingen op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frank_P schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:22:
[...]

Het kan ook nog in het 'type geluid' zitten van de tv instellingen. Kijk of hij bijv niet op dts staat ofzo maar gewoon op pcm.
Of controleer de geluidsinstellingen op je receiver.
Ja die staat op PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
@crimby Heb je bij de geluidsinstellingen van je tv de uitvoer op HDMI staan? Ik lees ook dat je al verschillende poorten hebt geprobeerd maar als je receiver het ondersteunt dan staat er bij de HDMI poort welke ARC heeft dit ook aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Marcievg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:10:
@crimby Heb je bij de geluidsinstellingen van je tv de uitvoer op HDMI staan? Ik lees ook dat je al verschillende poorten hebt geprobeerd maar als je receiver het ondersteunt dan staat er bij de HDMI poort welke ARC heeft dit ook aangegeven.
De tv staat op hdmi en de tv herkent ook de receiver als een audio apparaat. Maar geen geluid.

Ik heb geen ARC bij een poort staan en kan in de handleiding alleen Connect for HDMI vinden wat meer richting CEC is.
Moet ik dan echt een nieuwe receiver aanschaffen? Of zou een optical kabel ook een prima alternatief zijn?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste