Hi-Sintar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:20:
Even een update, vandaag hebben ze het moederbord van de TV zelf vervangen. Vooraf had ik er een hard hoofd in dat hiermee het probleem opgelost zou zijn, en dit bleek te kloppen. 2 Uurtjes nadat de monteur vertrok, liep de tv wederom vast. Ik heb nu geëist dat ze de tv omruilen, want ik ben er helemaal klaar mee. Ik ben benieuwd naar de reactie.
ps. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, kan ik evt. een filmpje uploaden waarbij het probleem duidelijk te zien is.
Even een update wat betreft de problemen die ik ervaar met mijn Q85R. Afgelopen donderdag een bericht naar de winkel (Art & Craft) gestuurd, helaas tot op heden geen reactie ontvangen. Dit vind ik erg slecht. Ook via CE Repair de belofte gehad dat ze via Samsung rechtstreeks gingen proberen het toestel om te ruilen, zou maandag hierover gecontact worden, helaas tot op heden niets gehoord.
Nu ben ik de afgelopen dagen zelf gaan 'troubleshooten'. Ik zag dat het nieuwe moederbord op een oude softwareversie draaide, deze heb ik allereerst bijgewerkt naar de meest recente versie. Daarna de One Connect gedurende 1 uur stroomvrij gemaakt en alle HDMI kabels afgekoppeld. Enkel kabel van ziggo en de CI in de box gestopt, en stroom weer erop gezet. Ik heb een soundbar van Samsung (de MS650), deze via wifi aangesloten op de tv (voorheen hdmi). Dus alle HDMI ingangen vrij. Tot mijn verbazing kon ik 2 dagen gebruik maken van de tv, zonder vastloper! Hierna 1 voor 1 de HDMI kabels vastgemaakt. De PS4, na 1 dag de Xbox. TV bleef stabiel, gelukkig. Totdat ik vanavond de soundbar weer aansloot via HDMI op de HDMI 3 poort (ARC). Na 1 uur liep de tv vast, exact op dezelfde manier als voorheen! Ik had de soundbar met een gloednieuwe HDMI 2.1 kabel aangesloten die ik vandaag binnen heb gekregen. Aan de kabel ligt het dus niet. Er is dus een probleem op de HDMI-3 poort, i.c.m. mijn soundbar.
Wat ik nu ga uittesten:
- HDMI Extra aanzetten op HDMI3
- Mocht dit niet werken, soundbar via optische kabel aansluiten en dit testen.
- Soundbar aansluiten op een ander HDMI poort (bestaat er een andere poort die ARC ondersteunt? Achter op de box staat dit alleen vermeld bij HDMI3).
- Ander apparaat aansluiten op HDMI3 en kijken of de tv dan vastloopt.
Iemand nog suggesties hoe dit kan ontstaan? De soundbar werkt in principe feilloos samen met mijn tv, omdat de soundbar ook van Samsung is. Lijkt me dus geen handshake probleem oid.