[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

freshprince schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:03:
Bedankt voor te melden. Nog niets ontvangen maar het geeft inderdaad hoop :)
Ik heb via FB Messenger een bericht ingeschoten bij ze en bevestigd gekregen (aan de hand van het registratienummer) dat het goedgekeurd is en binnen 6 weken overgeschreven zal worden. Als je dus zekerheid wilt: schiet ze op FB aan (en heb geduld, antwoord liet 2 dagen op zich wachten :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Vandaag geprobeerd om eens te zien of mijn QE65Q90 nog iets meer met Google Assistent kan doen dan alleen maar uitzetten (aan gaat dan weer via de Sonos Beam). Helaas niets voor elkaar kunnen krijgen. Smart Things is gekoppeld, maar de TV reageert alleen op “Hey Google, Samsung uit”. Is iemand al verder of heeft iemand een linkje naar een site waarin dit (liefst in het Nederlands) wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:14
bixby doet het wel alleen in het engels.
misschien he google zeg eems tegen bixy ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:14
bixby doet het wel alleen in het engels.
misschien he google zeg eens tegen bixby ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 08:17
Vandaag de black friday cashback gestort gekregen. Dit is de eerste keer dat er totaal geen communicatie is over de goedkeuring ervan.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik verkoop mijn Samsung QE65Q7F van 2,5j oud met garantie. Mag dat hier of bestaat er een speciale plaats daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
stevenleemans schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:39:
Ik verkoop mijn Samsung QE65Q7F van 2,5j oud met garantie. Mag dat hier of bestaat er een speciale plaats daarvoor?
Prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Overeen te komen😀

Ik post verder via bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:53
stevenleemans schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:39:
Dit is dus een 2017 model, dus hoort in ieder geval niet in QLED 2019 thuis.
Dus let op voor eventuele geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een omgekeerde vraag ten opzichte van normaal. Het hele internet staat wel vol met hoe je de smart remote kan gebruiken om andere devices aan te sturen.

Maar kan nergens vinden of andersom ook mogelijk is. Ik heb de q90 op het oog, maar heb KPN en dus zo`n kastje met bijbehorende afstandbediening.

Nu wil ik niet de smart remote gebruiken, maar de kpn afstandbediening. En dus alleen aan/uit en volume van de TV ook regelen via deze afstandbediening.

Kan nergens vinden of dit ook kan?

(reden is: kinderen, vrouw en het simpelere gebruik van de kpn afstandbediening tov de onscreen display om zender nummers in te vullen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

Quakie

quakelen

Hebben meer mensen wel eens gehad dat je tv (55Q70R) van zelf aan gaat?

Ik heb het inmiddels 2 x gehad, laatste x ging televisie domweg binnen 2 minuten weer vanzelf aan... dat hdmi 3 signaal verbroken is (nintendo switch).... op het laatst maar van het stroom af gehaald.

Ik heb hiervoor.. gescanned op hdmi problemen.. (er werd wel wat gewijzigd, tv herkent niet meer dat er een nintendo switch gekoppeld maar werkt wel alleen zonder gamemodus )

Wat ik een beetje kan vinden (blijkt al jaren lang probleem te zijn en enige wat ik zie zet anynet+ uit wat beetje je tv kreupel maakt naar mijn idee) is 1) hdmi signaal ontvangst,, maar is gek want switch staat in slaapstand, 2) tv remote gaat knipperen nadat tv uit staat. Voor de zekerheid leg ik hem maar veilig weg zodat hopelijk signaal geblokkeerd wordt.

Apart dat je niet kunt vertrouwen dat je tv uit blijft.....

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 24-01-2020 11:06 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
ThoffeGast schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:46:
Ik heb een omgekeerde vraag ten opzichte van normaal. Het hele internet staat wel vol met hoe je de smart remote kan gebruiken om andere devices aan te sturen.

Maar kan nergens vinden of andersom ook mogelijk is. Ik heb de q90 op het oog, maar heb KPN en dus zo`n kastje met bijbehorende afstandbediening.

Nu wil ik niet de smart remote gebruiken, maar de kpn afstandbediening. En dus alleen aan/uit en volume van de TV ook regelen via deze afstandbediening.

(reden is: kinderen, vrouw en het simpelere gebruik van de kpn afstandbediening tov de onscreen display om zender nummers in te vullen..)
Aan/uit en volume kan sowieso met de witte afstandsbediening van KPN. Andere functies durf ik zo niet te zeggen.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2

Zover ik weet werkt dat niet zo.
Je kan natuurlijk gewoon een ouwerwetse Samsung afstandsbediening aanschaffen (letterlijk een paar euro op Ali express), die werken ook prima, heb ik zelf ook want vind die nieuwe smart remote ook maar niets. Dan heb je gewoon normale knoppen voor de diverse functies en gewoon nummertoetsen.
Als je een typenummer ofzo wil weten stuur maar even PM.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 24-01-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Ik vind die Smart remote juist briljant. Gebruik de KPN-ab bijna niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag de 55Qled70R. Bevalt tot dus nu toe erg goed.

Er is echter 1 ding waar ik niet achter kom. Met regelmaat krijg ik een popup of ik het scherm remote wil laten overnemen. Dat weiger ik natuurlijk. Hieronder is een cafetaria dus wellicht dat lui zien dat er een bluetooth TV beschikbaar is.

Ik kan echter nergens terugvinden hoe dergelijke verbindingen in zijn geheel uit te schakelen. Heeft iemand enig idee welke opties ik naar moet kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:45:
Ik heb sinds vandaag de 55Qled70R. Bevalt tot dus nu toe erg goed.

Er is echter 1 ding waar ik niet achter kom. Met regelmaat krijg ik een popup of ik het scherm remote wil laten overnemen. Dat weiger ik natuurlijk. Hieronder is een cafetaria dus wellicht dat lui zien dat er een bluetooth TV beschikbaar is.

Ik kan echter nergens terugvinden hoe dergelijke verbindingen in zijn geheel uit te schakelen. Heeft iemand enig idee welke opties ik naar moet kijken :?
Je smart remote werkt met Bluetooth. Enkel de powerknop werkt met infra rood. De bleutooth uitschakelen zal hierom niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zou dat niet de bediening via wifi kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Rallye schreef op zondag 26 januari 2020 @ 01:51:
Zou dat niet de bediening via wifi kunnen gaan?
Dat denk ik niet. Wanneer dat is en je moet je tv instellen voor de eerste keer of na een reset dan kom je niet verder dan het aanzetten van de tv. Bij stap 5 ofzo ga je pas verbinding maken met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik gebruik myTifi remote op de iPad en die kon ik pas gebruiken na op het scherm de koppeling te hebben toegestaan. Geen reset nodig. Maar goed, jij weet wat je ziet en je hebt ook nog een andere TV dan ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtjak
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:28
Ik heb sinds dit weekend een QE55Q85R in huis staan.
Viel me alleen op dat er door lichtinval van buiten een kleurig patroon zichtbaar wordt. Dit is vanaf bepaalde plek in de kamer dan te zien. Is op de foto wel goed te zien. Ook zichtbaar tijdens het tv kijken, als het beeld wat donkerder is.

Is dit eens bekend verschijnsel van dit type TV?

https://drive.google.com/...na0Zf1iXykYFrkl7BZ5PMc4ph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
mrtjak schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:27:
Viel me alleen op dat er door lichtinval van buiten een kleurig patroon zichtbaar wordt. Dit is vanaf bepaalde plek in de kamer dan te zien. Is op de foto wel goed te zien. Ook zichtbaar tijdens het tv kijken, als het beeld wat donkerder is.

Is dit toevallig een spiegeling van hetgeen dat je voor je voor je raam hebt? De hogere Samsung serie heeft een speciaal antireflectielaagje dat het kleurtje kan geven dat je op de foto hebt. Echter heb ik het nog niet eerder zo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtjak
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:28
Marcievg schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Is dit toevallig een spiegeling van hetgeen dat je voor je voor je raam hebt? De hogere Samsung serie heeft
Nee er hangt niks voor het raam. Lijkt gewoon het licht te zijn wat op gebroken wordt, misschien wel effect van zo anti reflectie laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:19
mrtjak schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Nee er hangt niks voor het raam. Lijkt gewoon het licht te zijn wat op gebroken wordt, misschien wel effect van zo anti reflectie laag.
Wees blij dat het een lcd is,. een oled was al verbrand door de zon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024

Met de kpn afstandsbediening kun je de volledige (q90) tv bediening. Volume, aan/uit, zelfs het smart menu bedienen via de kpn afstandsbediening is mogelijk. Echter is het met de smart remote toch gemakkelijker om het smart menu en apps te bedienen. Voor tv gebruik ik kpn standsbediening en voor de apps de smart remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
mrtjak schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:27:

Ik ben geen Samsung expert, maar zo erg heb ik het op nog geen enkele tv (al dan niet Samsung) gezien.

Wellicht met deze foto even in conclaaf met de winkel waar je het toestel aangeschaft hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Segafreak83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Ik ben geen Samsung expert, maar zo erg heb ik het op nog geen enkele tv (al dan niet Samsung) gezien.

Wellicht met deze foto even in conclaaf met de winkel waar je het toestel aangeschaft hebt.
Zie 1april
Woppy101
https://www.avforums.com/...on-thread.2218729/page-43

Op de foto,s het zelfde effect.
Komt door het Widefilter.
Niets aan te doen.
Of een TV kopen zonder Wide filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ruud888 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Zie 1april
Woppy101
https://www.avforums.com/...on-thread.2218729/page-43

Op de foto,s het zelfde effect.
Komt door het Widefilter.
Niets aan te doen.
Of een TV kopen zonder Wide filter
Dank voor je reactie. Dramatisch dus en een eigenschap van de tv.. Weet ik meteen welke ik NIET hoef te kopen (woonkamer / tv naast zuidelijke ramen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Segafreak83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Dank voor je reactie. Dramatisch dus en een eigenschap van de tv.. Weet ik meteen welke ik NIET hoef te kopen (woonkamer / tv naast zuidelijke ramen..).
Mijn XG9505 heeft geen filter dus ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@crazynuts Weet je nog welke code je hebt toegepast om je Q90 met de KPN te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
Rallye schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:48:
@crazynuts Weet je nog welke code je hebt toegepast om je Q90 met de KPN te bedienen?
Voor de QE65Q90R had ik een UE48JU7000L en heb de code niet aan hoeven passen. De afstandsbediening werkte direct met de tv. Maar zover ik terug kan vinden zou het code 307 moeten zijn wat ik voor m'n UE48JU7000L had ingesteld.

https://www.kpn.com/telev...dsbediening/instellen.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 20:54

RoyK

Hobby tekenaar

De 70r serie komt in de aanbieding bij de Makro

55 - 906 euro
65" - 1087 euro
75" - 1874 euro

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@crazynuts Bedankt. Daar kwam ik met hulp van de KPN-site ook op uit. Zal in de loop van de komende weken de werking eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
In augustus heb ik een Samsung 65Q80R gekocht ter vervanging van mijn Panasonic Viera Plasma en deze ervaring bevalt me heel erg goed.
Echter denk ik dat dit nog verstrekt kan worden door een soundbar. De reden waarom een soundbar: minimalistisch zonder 43 boxen :)

Na enorm wat reviews te lezen uiteindelijk beginnen prijzen opvragen voor de HW-Q80R, wat toevallig zelfde type van de TV is , maar zonder meer. Uiteindelijk blijkt voor mij deze productrange van samsung in mijn sweetspot te zitten qua kwaliteit/prijs. En moest ik echt de satelietjes missen, kan ik deze altijd later toevoegen.

Dus eergisteren maar eens beginnen rondzoeken naar de juiste prijs en ik heb er eentje gevonden.
590€, maar aangezien ik de BTW kan laten vallen kost deze mij 495€ incl verzending. Dus is een erg nette deal en zal morgen geleverd worden.

Enige waar ik een beetje op hoop, misschien tevergeefs, is dat Samsung de e-arc ondersteuning nog gaat toevoegen.
Aangezien ik dit echt een topprijs vind, heb ik ook besloten van deze nu te kopen en dus niet te wachten op de nieuwe lineup die er zit aan te komen. Zo een grote audiophile ben ik niet ook niet, en dit zal al een enorme verbetering zijn tov het standaard tv geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 04-02-2020 14:01 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Ik heb met de BTW dagen de Samsung 55QLED70R gekocht. Heel even twijfelde ik ook ik de 65" wou, maar met verzekering kwam die dan toch boven mijn budget uit. Kwam van een Samsung plasma uit 2009 af. Wat een verademing en mijn energierekening zal er ook blij mee zijn :+

Nu geeft de TV wel aan dat de CI module niet ondersteund wordt. Dit is een 1.2 module uit 2011. De TV heeft een 1.4 slot. Dit is niet backwards compatible begrijp ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Welke provider heb jij? Ziggo (en dan evt ex-UPC of juist niet?). Ik zie daar wel iets op hun forum: https://ziggoforum.nl/top...en-ci-kaart.64951/page-49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Rallye schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:12:
Welke provider heb jij? Ziggo (en dan evt ex-UPC of juist niet?). Ik zie daar wel iets op hun forum: https://ziggoforum.nl/top...en-ci-kaart.64951/page-49
Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ok issue na het installeren van de soundbar:

Ik kan de digicorder niet meer bedienen via de Samsung remote.
Ook weet de tv de Telenet digicorder niet meer te detecteren als Telenet etc.. blijft onbekend apparaat staan.
Ik heb niets verandert enkel de HDMI Arc gebruikt van de tv naar de soundbar.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Lijkt erop of je een HDMI-probleem hebt. Keertje kabels/aansluitingen (behalve de HDMI-ARC) wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JeroenNietDoen Heb je dan niet toch iets aan de link naar het Ziggo-forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Rallye schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:32:
Lijkt erop of je een HDMI-probleem hebt. Keertje kabels/aansluitingen (behalve de HDMI-ARC) wisselen?
Ik heb eigenlijk alles geprobeerd op dit moment buiten de HDMI kabel zelf:

- Dus RESET van de TV met enkel de Digicorder in de HDMI poort waarop hij altijd stak en gewerkt heeft
- Andere HDMI poort
- power off 10 min van alle stopcontacten
- ..

Enige wat rest is de HDMI van de Xbox eens te testen in de Digicorder, want deze herkent hij wel en sluit een HDMI kabel probleem uit alsook de poort (want de HDMI 3 waarop de xbox gedetecteerd wordt, detecteert de digicorder niet).

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als laatste optie zou je ook nog een EDID-faker tussen het bron-apparaat dat de storing geeft en de TV kunnen zetten. Het probleem zou namelijk kunnen zijn dat er ergens EDID-info niet goed doorkomt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 10-02-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Waarom heeft dit dan gewerkt tot een paar dagen geleden?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Toen had je toch nog geen soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ondertussen gevonden.. Ik heb het modelnummer via Telenet vastgekregen van de digicorder en dat manueel ingegeven en het werkt.
Waarom hij dit niet meer standaard detecteert is een raadsel...

@Rallye ja dat klopt maar ook al laten weten dat ik zonder andere devices getest heb dus..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik wil binnenkort een 49 of 55 inch RU8000 kopen, maar op veel webshops zie ik onderaan de beschrijving staan dat ze dan misschien een RU8002 leveren. Deze schijnt dan hetzelfde te zijn, maar weet niet in hoeverre ik dat kan vertrouwen.
Zal je net zien dat er een feature ontbreekt.. Daarnaast lijkt het op een roemeense versie ofso, op basis van wat ik op google vind?

Kan iemand hier iets over zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Scirocco op 11-02-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Gisteravond kreeg mijn QE65Q90 zijn eerste firmware update, staat nu op 1351. Had eerst wat problemen met het geluid:Mede8er ging naar stereo, TV stond opeens op PCM - DD greyed out. Toen ik dat bij een andere bron wel kon aanpassen ging de Mede8er ook weer goed. Weet iemand meer van deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Rallye schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:55:
Gisteravond kreeg mijn QE65Q90 zijn eerste firmware update, staat nu op 1351. Had eerst wat problemen met het geluid:Mede8er ging naar stereo, TV stond opeens op PCM - DD greyed out. Toen ik dat bij een andere bron wel kon aanpassen ging de Mede8er ook weer goed. Weet iemand meer van deze firmware?
Van de US site:
- Model : RU8000, Q60RA, Q70RA, Q80RA, Q90RA, Q900RB, LS03, LS01
- Version : 1351.3
- Improved usability

1. Improved browser performance
2. Improved app performance
3. Improved stability
4. Improved usability of input devices
Versienummer is hetzelfde als op de NL Samsung support site, dus ik neem aan dezelfde updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
TCL 65X10 of de q90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Notna Bedankt!

@Supreme_One Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Even een lijstje maken voor jezelf

In mijn ogen hebben beide voor en nadelen de tcl heeft 767 dimming zones tegenover 480 bij de q90. De peak brightness is Bij tcl 1500 en de q90 geeft je 2000.
Verder is het Android tegenover tizen en mocht je privacygevoelig zijn dan is het handig om te weten dat de tcl een camera heeft maar dat kan voor jou ook weer een voordeel zijn als je videogesprekken zou willen voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
Scirocco schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:49:
Ik wil binnenkort een 49 of 55 inch RU8000 kopen, maar op veel webshops zie ik onderaan de beschrijving staan dat ze dan misschien een RU8002 leveren. Deze schijnt dan hetzelfde te zijn, maar weet niet in hoeverre ik dat kan vertrouwen.
Zal je net zien dat er een feature ontbreekt.. Daarnaast lijkt het op een roemeense versie ofso, op basis van wat ik op google vind?

Kan iemand hier iets over zeggen?
Voor de mensen die het wat aan gaat, het volgende van de Samsung klantenservice:
Hi Freek en welkom op messenger! Goed dat je contact opneemt. De RU8002 is zogenaamde 'grijze import' en betreft een model bedoeld voor de Hongaarse markt. Als zodanig is het niet ingericht om Benelux TV zenders via een Ci+ kaart te ontvangen en ook zijn software is niet bedoeld voor Apps zoals Netflix uit onze regio. Ook is er geen garantie op de werking van software uit deze regio. De RU8000 is het model voor de Benelux. Verder zijn de twee identiek, vooropgesteld dat ze ieder in hun eigen regio te werk worden gesteld 😊 ^Sammy
Ik ga dus echt wel zorgen dat ik een Benelux RU8000 krijg..

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 20:40
Scirocco schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:55:
[...]

Voor de mensen die het wat aan gaat, het volgende van de Samsung klantenservice:

[...]

Ik ga dus echt wel zorgen dat ik een Benelux RU8000 krijg..
Volgens mij worden deze tv's bij de bekende webshops gewoon softwarematig omgenummerd naar een NL-versie zodat ci+ kaarten hier gewoon werken.
Neem eens contact op met de desbetreffende webshop die een 8002 levert.

• Scirocco
coob schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:58:
[...]

Volgens mij worden deze tv's bij de bekende webshops gewoon softwarematig omgenummerd naar een NL-versie zodat ci+ kaarten hier gewoon werken.
Neem eens contact op met de desbetreffende webshop die een 8002 levert.
Kan me goed voorstellen dat je dan gezeik krijgt bij updates van Samsung zelf.
Ik ga het risico niet lopen en neem op zeker een RU8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Rallye schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:14:
Vandaag geprobeerd om eens te zien of mijn QE65Q90 nog iets meer met Google Assistent kan doen dan alleen maar uitzetten (aan gaat dan weer via de Sonos Beam). Helaas niets voor elkaar kunnen krijgen. Smart Things is gekoppeld, maar de TV reageert alleen op “Hey Google, Samsung uit”. Is iemand al verder of heeft iemand een linkje naar een site waarin dit (liefst in het Nederlands) wordt uitgelegd.
GA lijkt alleen in het Engels te werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
Rallye schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:23:
[...]

GA lijkt alleen in het Engels te werken......
Dat komt doordat Samsung Bixby geen Nederlandse ondersteuning heeft. GA communiceert met Bixby, maar Bixby snapt geen Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 17:24

Jer0entjeh88

display: grid;

Zojuist de knoop doorgehakt en een 65" Q70R besteld! Heb de prijs al lang in de gaten gehouden maar lager dan de MM BTW dagen lijkt er niet meer in te zitten voor de introductie van de nieuwe modellen.

Heb hem uiteindelijk nog kunnen krijgen voor 1179,- bij Kamera Express.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 19:05

The Chosen One

Zie signature!

Voor wie het interessant vind; Stel tv's, veelal Samsung, in de aanbieding; https://www.ibood.com/nl/...es/58267/9712/televisies/

En hoe verhoudt een model als https://www.plattetv.nl/info/samsung-qe55q70r-22911.html met Direct Full Array 4x e.d. tegenover een 'minder' maar wel flink goedkoper model als de QE55Q60R?
TV op ibood TV sale sectie; QE55Q60R https://www.ibood.com/nl/...amsung-55-qled-4k-tv.html €590,-

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik heb een Q70R. Volgens Rtrings.com is de Q70 een veel betere televisie dan de Q60R.

In dat kader een vraag waar ik niet uitkom: in HDR, hebben jullie dan enhance contrast op low of high staan?

Op off lijkt het beeld wat donker, maar op low of high lijken de kleuren wat fletser. Heb het idee dat het niets meer doet dan de helderheid verhogen.

Op internet vind ik niet echt een onderbouwt antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@FrankoNL Ik liep in begin ook te tobben ermee. Nu na drie maanden zoek ik af en toe nog naar waar precies wat staat. Maar uit mijn hoofd staat deze bij mij op low.
En had precies hetzelfde dat ik het te donker vind.. Af en toe nog steeds, maar ik kijk zelf nu naar achterste oog. Het viel mij op dat bij HDR scenes vaak een gezicht voor een deel in het zonlicht staat en ander deel in schaduw. Ik houd nu aan als ik beide ogen kan zien dat het goed is.. Dit is meer dat hij mij dan meer goed lijkt. Niet onderbouwd met extern documentatie.

[ Voor 53% gewijzigd door Quakie op 05-03-2020 13:57 . Reden: was te snel met drukken.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Quakie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:55:
@FrankoNL Ik liep in begin ook te tobben ermee. Nu na drie maanden zoek ik af en toe nog naar waar precies wat staat. Maar uit mijn hoofd staat deze bij mij op low.
En had precies hetzelfde dat ik het te donker vind.. Af en toe nog steeds, maar ik kijk zelf nu naar achterste oog. Het viel mij op dat bij HDR scenes vaak een gezicht voor een deel in het zonlicht staat en ander deel in schaduw. Ik houd nu aan als ik beide ogen kan zien dat het goed is.. Dit is meer dat hij mij dan meer goed lijkt. Niet onderbouwd met extern documentatie.
Ja ik twijfel ook.

Ik begrijp dat HDR niet betekent dat het hele beeld op 800 nits moet staan. Het is juist het verschil tussen lichte en donkere delen.

Maar zonder contrast enhancer is het wel heuhl donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het is raar dat Bol.com de verkoper aan blijft houden die overduidelijk iets niet helemaal netjes doet. Al veel mensen zien klagen over de televisie die ze kopen via bol.com bij deze prijsknaller. Zie de top geplusde reactie bovenaan:

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000108371571

Het vreemde is dat als ik een foutje maak op bol.com met mijn webshopje ik al half van bol.com afgetrapt ben. Heeft Bol een dubbele agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FV2341
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-05-2021
De vraag graag centraal houden, verder in Samsung frame 65 inch 2019.

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 07-03-2020 23:12 ]

FV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Verkeerde topic

[ Voor 80% gewijzigd door Supreme_One op 08-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Ik twijfel nogal, net 2 grundig oleds van 65" verkocht omdat ik mij teveel ergerde aan de input lag van waarschijnlijk ruim 100 ms (gevoel) bij gamen.

Ik wil er 1 tv voor terug en minimaal 65", ik zit er 6 meter vanaf ongeveer dus 75" mag om mij ook wel. Oled wordt dan al erg duur en icm de burnin wat geen groot issue zal zijn maar ik liever toch vermijd overweeg ik nu LCD.

De q70r is een mooie optie die circa 2000 kost voor 75" maar de um7x00 serie van lg is dan een stuk voordeliger..
Q70r:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q70-q70r-qled

Um7300:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/um7300

Zou de kwaliteit van het paneel mij sterk gaan opvallende afkomende van oled en is de q70r op kleur en zwartweergave echt veel beter denken jullie? Bij de MediaMarkt zag de q70r er heel goed uit maar bij de um7100 die ze er hadden was alleen een testbeeld erop en het is sowieso lastig beoordelen in een sterk verlichtte winkel.

Budget zweeft wat, als het meer dan 2000 gaat kosten zal ik nog een paar maanden langer door moeten sparen.

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 08-03-2020 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
warcow schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:14:
Ik twijfel nogal, net 2 grundig oleds van 65" verkocht omdat ik mij teveel ergerde aan de input lag van waarschijnlijk ruim 100 ms (gevoel) bij gamen.

Ik wil er 1 tv voor terug en minimaal 65", ik zit er 6 meter vanaf ongeveer dus 75" mag om mij ook wel. Oled wordt dan al erg duur en icm de burnin wat geen groot issue zal zijn maar ik liever toch vermijd overweeg ik nu LCD.

De q70r is een mooie optie die circa 2000 kost voor 75" maar de um7x00 serie van lg is dan een stuk voordeliger..
Q70r:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q70-q70r-qled

Um7300:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/um7300

Zou de kwaliteit van het paneel mij sterk gaan opvallende afkomende van oled en is de q70r op kleur en zwartweergave echt veel beter denken jullie? Bij de MediaMarkt zag de q70r er heel goed uit maar bij de um7100 die ze er hadden was alleen een testbeeld erop en het is sowieso lastig beoordelen in een sterk verlichtte winkel.

Budget zweeft wat, als het meer dan 2000 gaat kosten zal ik nog een paar maanden langer door moeten sparen.
De UM7 serie is niet te vergelijken met de Q70R. Die moet je naast een RU7 serie van Samsung leggen. Daarnaast is het verschil in contrast en zwartwaarde groot tussen het VA-paneel van de Samsung en het IPS paneel van de LG. Uniformiteit en IPS in dit formaat zal ook niet geweldig zijn. Laat staan vergeleken met een OLED. De Q70R is verder ook een degelijke HDR lcd tv, de LG in feite SDR. Als je een goedkoop VA-alternatief wil kun je kijken naar de Hisense H75BE7410/H75BE7510 of evt de TCL 75EP663. Motion blur zal alleen iets meer zijn dan bij de LG (en Q70R). Betere motion krijg je bij de Q60R en voor degelijke HDR moet je echt vanaf de Q70R kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:02
Hi All,

De tijd is gekomen, oude TV (nog geen 40") heeft eindeljik de geest gegeven en het wordt tijd voor de langverwachte upgrade.

Nu heb ik de QE65Q70R van Samsung op het oog (veel besproken zie ik hierboven), ook even in de winkel bekeken en dit lijkt mij een top televisie voor de komende jaren.

Nu is het zo dat ik zie dat deze TV eind maart 2019 is gereleased. En de kans dus groot is dat de 2020 modellen er snel zullen zijn. Nu is het zo dat ik het niet erg vind om 2 weekjes zonder TV te zitten als dat mij een significantere verbetering gaat brengen. Maar dan moet het het natuurljik wel waard zijn.

De nieuwe series zal natuurlijk ook een tik duurder zijn, en wat ik op blogs over de CES lees is dat de QLED series geen significante veranderingen doorgaat dit jaar. Ik ben me bewust van de kleinere kijkhoek van de Q70 series, maar ik zit toch altijd recht voor de buis.

Aangezien ik al jaren niet meer thuis ben in de TV markt zou ik graag jullie mening/bevestiging horen.

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
2020 modellen zijn er inderdaad nog niet, worden nu in Amerika geïntroduceerd dus zullen hier over een maand of 1 a 2 wel normaal verkrijgbaar zijn (als de fabrieken blijven draaien).
Echter nog gewoon voor de volle prijs, aangezien bij de niet-topmodellen er weinig veranderd is zou ik lekker naar een 2019 model kijken.

PS er is al een 2020 topic met daarin de specs van de 2020 modellen: [UHD TV] Samsung 2020 QLED en non-QLED TV's

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 12-03-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Samsung is weer aan het downgraden. De Q60T heeft een 60Hz paneel gekregen. De Q70T mist FALD etc. Je zou dus vanaf de Q80T moeten kijken om iets vergelijkbaars te krijgen en die heeft een MSRP van €2.299. Ik zou voor de Q70R gaan die momenteel een uitstekende prijs/prestatieverhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik hoop voor toekomstige kopers dat ze automatisch starten opgelost hebben in de 2020 modellen. Wat is het irritant dat je niet 100% zeker weet dat je TV uit blijft ... Komt wekelijks voor dat tv weer van zelf aan gaat (na zoveel minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 22:07

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Quakie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:59:
Ik hoop voor toekomstige kopers dat ze automatisch starten opgelost hebben in de 2020 modellen. Wat is het irritant dat je niet 100% zeker weet dat je TV uit blijft ... Komt wekelijks voor dat tv weer van zelf aan gaat (na zoveel minuten)
Ik ken jou setup natuurlijk niet maar waarschijnlijk is er dan een apparaat aangesloten die een signaal aan de TV geeft waardoor deze aangaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Ray-zor Samsung Q70 met een ps4, en nintendo switch gekoppeld. Switch staat ingesteld dat hij tv niet aan mag zetten. Bij PS4 weet ik niet of zo setting bestaat.

Het is ook continue een ander melding.. Soms is het inderdaad controleer hdmi verbinding uw apparaat is niet aangesloten (beide apparaten). Soms is een melding scan uw TV kanalen.

Ook heb ik uitgezet dat vanaf netwerk tv aan gezet mag worden.

Enige wat ook nog kan is afstandsbediening. Die knippert vaak na, nadat televisie uit staat (hij gaat dan niet aan.. of wel...)

Dit zijn de dingen die ik online vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 22:07

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Quakie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:24:
@Ray-zor Samsung Q70 met een ps4, en nintendo switch gekoppeld. Switch staat ingesteld dat hij tv niet aan mag zetten. Bij PS4 weet ik niet of zo setting bestaat.

Het is ook continue een ander melding.. Soms is het inderdaad controleer hdmi verbinding uw apparaat is niet aangesloten (beide apparaten). Soms is een melding scan uw TV kanalen.

Ook heb ik uitgezet dat vanaf netwerk tv aan gezet mag worden.

Enige wat ook nog kan is afstandsbediening. Die knippert vaak na, nadat televisie uit staat (hij gaat dan niet aan.. of wel...)

Dit zijn de dingen die ik online vond..
Zoekend naar antwoord op een andere vraag had ik ergens een geval gelezen van een apparaat dat 's nachts automatisch ging zoeken naar updates en daarmee ook de TV een schop gaf. Zelf heb er geen last van en overduidelijk heb je zelf al het nodige uitgezocht, dus heb verder geen tips. Behalve behalve misschien een CEC-killer tussen de apparaten eens proberen. Kost maar een paar euro dus misschien het proberen waard. (Als je dat al niet al gedaan had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Ray-zor Thx voor tip. Zal eens gaan zoeken want ken dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:43
Ik heb sinds 2 dagen de QE65Q85R. Laat ik voorop stellen dat ik erg te spreken ben over het beeld. Echter merk ik dat de tv helaas een aantal (software?) issues heeft. De TV heeft zich na installatie automatisch geupdate naar de (mij bekende) laatste versie, 1352.0. Onderstaand enkele problemen die ik na 2 dagen heb ondervonden:

- Schakelt soms niet over van TV naar HDMI. Dan krijg je wel geluid, maar geen beeld (bijv. mijn android box). Andere hagelnieuwe HDMI kabel geprobeerd, geeft hetzelfde probleem. TV uit- en weer aanzetten lost dit op. Dit gebeurt niet altijd, vaak pas als je bijv. even Netflix hebt gekeken, daarna nog even TV en dan wil switchen naar HDMI.
- Service niet beschikbaar melding bij inschakelen TV. Zenderlijst wordt weergegeven maar geen beeld of geluid, enkel melding "service niet beschikbaar". Ik heb Ziggo en kijk tv via CI module. Heb een RALXXN model, dus Benelux. Na 2 dagen heb ik deze melding zojuist voor het eerst gekregen. Stroom eraf en weer erop verhelpt het probleem, of de aan/uit knop van de afstandsbediening 5sec. ingedrukt houden. Schijnt een bekend probleem te zijn, zijn op diverse Samsung forums meerdere topics hierover. Zie o.a.
https://eu.community.sams...-beschikbaar/td-p/1242961

Ik vind het jammer om na 2 dagen al tegen dit soort dingen aan te lopen. Daarbij benoem ik de matige Google Assistant ondersteuning ook even (enkel in het Engels, maar werkt vaak moeizaam), maar dat vind ik minder belangrijk op dit moment. Iemand anders met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb een Q90, ook op 1352.0 en herken dit niet. De beperkte GA-ondersteuning herken ik wel, zie mijn eerdere berichten.

Enige dat mij wel opvalt: af en toe komt zomaar de melding dat de bedrade verbinding aangesloten is, terwijl die nooit losgaat.

Edit: ik gebruik geen CI+.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 13-03-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcus73
  • Nu online
Ik heb de QE65Q85R, ook RALXXN, 1352.0 firmware en Ziggo via CI module. Alleen GA gebruik ik niet. De problemen die je schetst herken ik ook niet. Zeer tevreden over de werking van dit toestel.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Heb ik dan als enige een zondagmiddag model ontvangen? :-(

Net ook weer, stond de tv ongeveer 2 uurtjes op een bepaalde zender. Wil ik zappen (bijv. van zender 6 naar zender 1), krijg ik zendernummer en naam in beeld maar de tv zapt niet. Blijft op de oude zender staan. Zowel via channel up/down op afstandsbediening als wanneer ik de numerieke toetsen gebruik. Hierop geprobeerd om de tv op een andere bron te zetten, maar dat doet hij ook niet. Hij pakt dan ook geen van de HDMI bronnen. Lijkt alsof de tv min of meer intern vastloopt. Enkel aan/uit knop op AB 5 seconden ingedrukt houden werkt, tv start opnieuw op en kan weer vanalles doen.

Ik las ergens iets over de optie "CAM video transcoderen". Iemand had deze instellingen uitgeschakeld, en gaf aan dat het reeds 1 week goed werkte. Heb deze instelling nu ook uitgeschakeld, nu maar afwachten. Anders een keer een hard reset uitvoeren, en als dat ook niet helpt zie ik geen andere optie dan het toestel retourneren / omruilen. Binnen 2 dagen al zoveel problemen met een nieuwe tv van deze prijsklasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Nu online
@Hi-Sintar Vwb je eerste punt (HDMI): Google anders eens op 'HDMI handshake'. Geen idee of dat jouw probleem oplost, maar ik herinner me dat ik dat met vroegere hardware ook heb gehad (bij switchen geen beeld). Het lag toen niet aan de tv.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Marcus73 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:57:
@Hi-Sintar Vwb je eerste punt (HDMI): Google anders eens op 'HDMI handshake'. Geen idee of dat jouw probleem oplost, maar ik herinner me dat ik dat met vroegere hardware ook heb gehad (bij switchen geen beeld). Het lag toen niet aan de tv.
Het probleem ontstaat niet altijd, vaak nadat de tv een tijdje aan heeft gestaan. Ik denk dan ook niet dat het daarmee te maken heeft. Net overgeschakeld van HDMI-1 naar TV en kreeg enkel geluid van de tv-zenders, geen beeld. Continue de achtergrond van Samsung met de tekst "TV" in beeld. Terug overschakelen naar HDMI-1 gaf ook geen beeld, enkel geluid. De Smart Hub apps werkten wel (Netflix etc.). Heb het maar even aan laten staan op een tv-zender om te kijken wat hij doet, en na 5 minuten ineens beeld op tv. Ik denk dat er een probleem is met de inputs in mijn Connect Box, of hij plaatst de inputs / tuner in diepe slaapmode waar hij niet zomaar uit komt. Als laatste redmiddel zojuist een factory reset uitgevoerd en alles opnieuw ingesteld. Duimen dat het blijft werken nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Hi-Sintar op 13-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:45
En? Heeft de reset geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Helaas niet. Ik heb ook geprobeerd de One Connect Box in een open ruimte te zetten, maar ook dat had geen effect. Ik heb nu een afspraak staan voor aankomende maandag, dan komen ze aan huis voor reparatie. Ik neem aan dat ik een nieuwe One Connect Box zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die One Connect-box wordt wel warm inderdaad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Rallye schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:33:
Die One Connect-box wordt wel warm inderdaad.....
Ik dacht dat het daaraan lag maar zelfs in een open ruimte loopt de tv tuner en hdmi ingangen van de box vast na een paar uurtjes. Ik moet de tv iedere dag 4 a 5x rebooten. Heb zelfs een mini usb fan erop gezet waarbij de box hooguit lauwtjes aanvoelt, maar ook dan vastlopers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Balen. Box idd warm hier ook maar verder geen klachten. Ben benieuwd wat ze maandag gaan doen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01
RoyK schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:13:
Het is raar dat Bol.com de verkoper aan blijft houden die overduidelijk iets niet helemaal netjes doet. Al veel mensen zien klagen over de televisie die ze kopen via bol.com bij deze prijsknaller. Zie de top geplusde reactie bovenaan:

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000108371571

Het vreemde is dat als ik een foutje maak op bol.com met mijn webshopje ik al half van bol.com afgetrapt ben. Heeft Bol een dubbele agenda?
Ik zie dat de tv flink in aanbieding is bij Art & Craft. Zag hem voorbij komen op pepper en zoek nog tv voor in de slaapkamer. Prima ding dus; maar als ik idd al die reactie's eronder zie blijf ik hier wel even bij weg. Of geld het hier voor 1 specifieke store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
grote_oever schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:49:
[...]

Ik zie dat de tv flink in aanbieding is bij Art & Craft. Zag hem voorbij komen op pepper en zoek nog tv voor in de slaapkamer. Prima ding dus; maar als ik idd al die reactie's eronder zie blijf ik hier wel even bij weg. Of geld het hier voor 1 specifieke store?
Prima ervaring met Art & Craft, verkopen Benelux modellen en het contact was uitstekend n.a.v. enkele vragen die ik had. Het is o.a. TV-Online die Oost-Europese modellen verkoopt, waar je beter van weg kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Yamahaa schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:34:
Balen. Box idd warm hier ook maar verder geen klachten. Ben benieuwd wat ze maandag gaan doen. Succes.
Ik heb geen last van uitval en de box staat in een kast (achter speakerdoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
In principe is de One Connect Box ook gemaakt om in een kast weg te werken. Warmte zou dus geen issue moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

grote_oever schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:49:
[...]

Het ging om een andere aanbieder die maanden de tijd heeft gekregen van Bol.com om de hele boel op te lichten met niet NL televisies. Als je als klein webshopje iets niet juist doet krijg je meteen Bol.com in je nek. Het verbaasd me dat ze zo lang door konden gaan. Ik zie die shop er nu niet meer tussenstaan. Zouden ze dan toch nog actie ondernomen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Yamahaa schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:34:
Ze hebben het moederbord van de box vervangen, het geheel voelt nu wat vloeiender aan (navigeren, switchen van invoerbron etc.). Ik ben benieuwd, hopelijk keren de problemen niet terug.

/edit

Helaas speelt het probleem nog steeds, na uurtje op dezelfde zender loopt de box vast en kan ik niet zappen of schakelen naar een andere input. Donderdag komen ze nogmaals, hoop dat ze dan de complete box + kabel vervangen evt. ook incl. het scherm. Frustrerend dit..

[ Voor 25% gewijzigd door Hi-Sintar op 23-03-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Even een update, vandaag hebben ze het moederbord van de TV zelf vervangen. Vooraf had ik er een hard hoofd in dat hiermee het probleem opgelost zou zijn, en dit bleek te kloppen. 2 Uurtjes nadat de monteur vertrok, liep de tv wederom vast. Ik heb nu geëist dat ze de tv omruilen, want ik ben er helemaal klaar mee. Ik ben benieuwd naar de reactie.

ps. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, kan ik evt. een filmpje uploaden waarbij het probleem duidelijk te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Balen hoor. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Jij hebt ze alle kansen gegeven. Nu idd gewoon ander scherm en box. Hoop dat je snel zorgeloos kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Pccomponentes.com biedt nu de 75q70r aan voor 1599 waar nog 45 verzending bij komt. Ik twijfel wat omdat ik liever in Nederland bestel maar het scheelt vrij veel momenteel. Is een beetje gokken dan, als de tv goed aan komt en geen issues heeft is het de besparing waard geweest..

Knoop doorgehakt en de tv bij Samsung in de studenten shop besteld voor 1799 euro. Ik ben benieuwd hoe die bevalt komende van een Grundig 65" oled.

[ Voor 21% gewijzigd door warcow op 28-03-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 09:33
Ik heb gister de 55Q90R opgehaald, maar ik loop tegen een aantal serieuze problemen aan:

- HDR content in Netflix wordt veel te donker weergegeven (het is eigenlijk niet te kijken), bijvoorbeeld met The Crown.
- Als de ondertiteling in beeld komt wordt het beeld tijdelijk lichter en als de ondertiteling verdwijnt dan wordt het beeld weer wat donkerder. Ik vind dat erg hinderlijk, je kunt het iets verminderen door local dimming op low te zetten maar dan nog.
- Als de ondertiteling in de zwarte balk onder het videomateriaal verschijnt, heb je een soort 'fade in' effect (waarschijnlijk local dimming dat traag reageert).

Inmiddels natuurlijk een search gedaan op internet en nu kom ik zowel de problemen met ondertiteling als met HDR content (ik begrijp dat Netflix Dolby Vision gebruikt en dat ondersteunt Samsung niet) tegen. Nu lees ik dat het mogelijk moet zijn om - als je een externe mediaplayer gebruikt - SDR te forceren waardoor je Netflix in HD kunt kijken zonder HDR en dat daarmee in elk geval het probleem met de donkere beelden opgelost is. Je boet dan dus wel in op kwaliteit. Het probleem met de ondertiteling lijkt niet op te lossen.

Ervaren anderen ook dit soort problemen en ik ben vooral benieuwd: hebben jullie wellicht settings gevonden die bovenstaande problemen (zo goed en zo kwaad als dat kan) oplossen?

Ik kan binnen 4 weken nog ruilen en overweeg nu serieus de overstap naar OLED.

Wat wel positief verrast is de anti reflectie coating. Die is echt geweldig en een enorme verbetering t.o.v. onze vorige TV (en ik vermoed ook een grote + t.o.v. OLEDs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb een QE65Q90 en herken het punt over de donkere HDR content niet. Het verschil in felheid van de ondertitels deels wel: bij een ondertitel die uit twee regels bestaat is de onderste meestal donkerder dan de bovenste, zeker als de onderste in een zwarte balk staat. Likt inderdaad local dimming te zijn. Mij ergert het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Daniel_SJD schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:01:
Ik heb gister de 55Q90R opgehaald, maar ik loop tegen een aantal serieuze problemen aan:

- HDR content in Netflix wordt veel te donker weergegeven (het is eigenlijk niet te kijken), bijvoorbeeld met The Crown.
- Als de ondertiteling in beeld komt wordt het beeld tijdelijk lichter en als de ondertiteling verdwijnt dan wordt het beeld weer wat donkerder. Ik vind dat erg hinderlijk, je kunt het iets verminderen door local dimming op low te zetten maar dan nog.
- Als de ondertiteling in de zwarte balk onder het videomateriaal verschijnt, heb je een soort 'fade in' effect (waarschijnlijk local dimming dat traag reageert).

Inmiddels natuurlijk een search gedaan op internet en nu kom ik zowel de problemen met ondertiteling als met HDR content (ik begrijp dat Netflix Dolby Vision gebruikt en dat ondersteunt Samsung niet) tegen. Nu lees ik dat het mogelijk moet zijn om - als je een externe mediaplayer gebruikt - SDR te forceren waardoor je Netflix in HD kunt kijken zonder HDR en dat daarmee in elk geval het probleem met de donkere beelden opgelost is. Je boet dan dus wel in op kwaliteit. Het probleem met de ondertiteling lijkt niet op te lossen.

Ervaren anderen ook dit soort problemen en ik ben vooral benieuwd: hebben jullie wellicht settings gevonden die bovenstaande problemen (zo goed en zo kwaad als dat kan) oplossen?

Ik kan binnen 4 weken nog ruilen en overweeg nu serieus de overstap naar OLED.

Wat wel positief verrast is de anti reflectie coating. Die is echt geweldig en een enorme verbetering t.o.v. onze vorige TV (en ik vermoed ook een grote + t.o.v. OLEDs).
https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90r-qled/settings
For some of our testing, we disabled Local Dimming from Samsung's hidden service menu, but for the most part, we recommend leaving this set to 'High.' With some content, you may wish to set this to a lower setting, especially when watching subtitled content. Even with 'Low,' there can be distracting brightness changes and blooming when watching subtitled content.
Nu zijn er genoeg YT vids te vinden die je helpenin dat menu te komen, maar dat is wel (blijkbaar) een gevalletje "warrenty void" als je dat doet en het mis gaat.

Overigens herken ik je opmerkingen. In Disney+ is het zelfs nog erger waardoor het hele beeld ruim 10 punten (gevoelsmatig) aan backlight kwijtraakt in bepaalde scenes (Mandalorian bijv.) Ik stoor mij er niet heel erg aan /set subs gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Ik heb een 75q70r.
3 vraagjes waar ik het antwoord online niet goed op kan vinden.

1. Welke geluidskwaliteit is maximaal mogelijk via de optical out? (24bit 96khz?)

2. Hoe kan ik dvd bestanden van mijn nas afspelen?
Hiervoor had ik een sony met Kodi, Kodi ondersteunde dit. Ik kan geen app vinden voor op de samsung die dvd ondersteund (iso of uitgepakt video_ts folder).
Ik overweeg nu maar een pi4 aan te schaffen... gaat dat ook goed met hoge kwaliteit audio (hdmi in en optical out...)?

3. Hoge kwaliteit h264/h265 bestanden met hoge kwaliteit audio (Dts master HD), kan de Samsung dit omzetten naar 2.0 kanaal audio richting de digital out? (Kan plex dit bijvoorbeeld?)

Bedankt!

Edit: net een draadje gevonden dat de kwaliteit van de digitale uitgang erg slecht is. 48khz, maar zou belabberd klinken. Advies is om vooral het geluid vanaf een andere device te laten komen...wel slecht voor een apparaat in deze prijsklasse.

[ Voor 14% gewijzigd door mad_dog op 29-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
mad_dog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:37:
Ik heb een 75q70r.
3 vraagjes waar ik het antwoord online niet goed op kan vinden.

1. Welke geluidskwaliteit is maximaal mogelijk via de optical out? (24bit 96khz?)

2. Hoe kan ik dvd bestanden van mijn nas afspelen?
Hiervoor had ik een sony met Kodi, Kodi ondersteunde dit. Ik kan geen app vinden voor op de samsung die dvd ondersteund (iso of uitgepakt video_ts folder).
Ik overweeg nu maar een pi4 aan te schaffen... gaat dat ook goed met hoge kwaliteit audio (hdmi in en optical out...)?

3. Hoge kwaliteit h264/h265 bestanden met hoge kwaliteit audio (Dts master HD), kan de Samsung dit omzetten naar 2.0 kanaal audio richting de digital out? (Kan plex dit bijvoorbeeld?)

Bedankt!

Edit: net een draadje gevonden dat de kwaliteit van de digitale uitgang erg slecht is. 48khz, maar zou belabberd klinken. Advies is om vooral het geluid vanaf een andere device te laten komen...wel slecht voor een apparaat in deze prijsklasse.
Die van mij komt binnenkort binnen. Ik zal denk ik niet echt gebruik maken van de apps op de tv. Het meeste doe ik via mijn PS4 en anders haal ik wel een dedicated media player. Ik stream vanaf een synology nas en dat werkt het beste wanneer het apparaat zelf kan decoden. Gaat op de ps4 nog wel eens mis.

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 29-03-2020 20:44 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste