[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:53

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb deze TV op het oog voor de slaapkamer. De TV moet dan aan de muur komen te hangen en zal er dan ongeveer 2,5 meter tussen kijken en TV zijn.

https://www.coolblue.nl/p...46/samsung-ue32n5300.html

Ik zit te denken of het misschien een tikkie te klein is. Zou een 40" niet beter zijn? Dit model is best okay qua wat het kan. Wifi is noodzakelijk ivm het missen van een kabel aansluiting. Ik zou dus graag met mijn telefoon eventueel materiaal willen streamen naar de TV en zijn er in de TV apps zoals netflix.

Iemand toevallig in het bezit van dit model? of een tip voor een andere?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
RoyK schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:21:
Ik heb deze TV op het oog voor de slaapkamer. De TV moet dan aan de muur komen te hangen en zal er dan ongeveer 2,5 meter tussen kijken en TV zijn.

Ik zit te denken of het misschien een tikkie te klein is. Zou een 40" niet beter zijn? Dit model is best okay qua wat het kan. Wifi is noodzakelijk ivm het missen van een kabel aansluiting. Ik zou dus graag met mijn telefoon eventueel materiaal willen streamen naar de TV en zijn er in de TV apps zoals netflix.

2,5 meter minimaal 55inch, maar ik zou voor 65inch gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empireq
Nog meer mensen met vertraagde leveringen? Mijn tv zou gisteren geleverd worden, maar tot 2x is de levering geannuleerd. Zowel bij Samsung als bij Dynalogic weten ze niet wat de reden is. Het duurt me allemaal te lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RoyK schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:21:

voor de 'ideale kijkafstand' zijn zat tabellen te vinden op internet, maar het blijft gedeeltelijk een persoonlijke voorkeur- en budgetskwestie.

32" is inmiddels voor bijna elke standaard wel aan de kleine kant (al kon ik er prima mee door in de slaapkamer altijd) dus ik denk dat 40" geen slechte keuze zal zijn.

Ik zou zelf niet snel voor de 65" ingaan zoals boven aangeraden maar iets tussen de 40 en 55 past denk ik beter zonder dat je er achteraf spijt van gaat krijgen.

(heb zelf 55" met een kijkafstand van iets minder dan 3m kijkafstand en dat bevalt op zich prima. Al was het wel onder lichtelijke drang van vriendin, anders was ik zelf misschien wel voor 65" gegaan :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Voor de woonkamer zijn we op zoek naar een 55" maar hebben we geen haast. In de slaapkamer hangt nu niets hehe dus iedere TV is al winst. Ik denk dat een 65" wel te mega is hoor, dat zou dan echt een gigantische plak TV zijn. Bijna net zo breed als ons bed. Beetje overkill vrees ik. Daarom dacht ik aan een 4x" afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:43
Waar kan ik iets vinden over het energie verbuik van de ambient mode?
Heb hem nu eens een nachtje op ambient mode gedraaid met de verwachting dat de verlichting nog wel wat zou dimmen maar kwam vanochtend in de woonkamer. En hij stond nog zo vel als ik hem achter liet.

Want daar is die Ambient mode toch voor? IPV van dat jij je tv uit doet op zwart scherm dat je hem als schilderij kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
syntesia schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:00:
Waar kan ik iets vinden over het energie verbuik van de ambient mode?
Heb hem nu eens een nachtje op ambient mode gedraaid met de verwachting dat de verlichting nog wel wat zou dimmen maar kwam vanochtend in de woonkamer. En hij stond nog zo vel als ik hem achter liet.
Waarschijnlijk hoorde hij je de trap afkomen en had hij zoiets van"ohh fuk, de baas, snel in actieve modus!" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
dajersey schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:25:
Iemand al ervaring met spraakbesturing via de Google Assistant (Home) ?
Dit werkt, maar met beperkingen;

1. Aanzetten van tv via Google Home kan alleen wanneer de tv met wifi verbonden is.
https://www.samsung.com/a...sung-tv-with-google-home/

2. Google Assistant moet nu deels in het Engels, anders begrijpt de tv het niet. Komt wellicht door Bixby die nog geen NL ondersteunt?

Komt iemand deze 2 punten bekend voor?
Ik gebruik de TV in combinatie met Alexa, werkt eigenlijk precies hetzelfde maar de TV kan inderdaad niet aangezet worden via spraakassistent. Dit kan ook niet via de smartthings app omdat de app gewoon zegt dat de cloud verbinding kwijt is met de TV. Lijkt er dan ook op dat dit de reden is dat aanzetten niet werkt. Zelf doe ik het via een Logitech harmony nu die gekoppeld is aan Alexa(ook Google assistant maar die gebruik ik haast nooit)

Vraag 2 weet ik niet want Alexa heeft ook geen Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Ik heb een Samsung QE65Q85R tv en een playstation 4. Maar nu wil ik de gamemodus op automatisch zetten(gebruik maken van de ALLM optie die deze tv zou moeten hebben) maar dit gaat niet. Ik bedoel de volgende optie: Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Instellingen voor spelmodus -> Spelmodus. Hier is alleen aan en uit beschikbaar en auto is grijs en niet aan te klikken. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik de auto optie wel kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 11:12
Sinds vandaag een samsung the frame in huis, 43" model.
Alles aangesloten zoals bij mn oude tv, dus via HDMI kabel het tv kastje op mn receiver, en via hdmi de receiver aan de tv verbonden.

TV kijken werkt zoals vanouds, geluid over speakers via receiver, echter met de netflix app (van de TV) krijg ik dit niet werkend; hiermee alleen geluid over de tv speakers....
Voorheen gebruikte ik een mediacenter om netflix te kijken omdat ik geen smart tv had.

Iemand een tip?

Het gaat om een wat oudere Denon receiver, AVR-1910
Als ik nu in de reciever bij HDMI instellingen kijk ,staat HDMI audio Out op Amp, en HDMI control ON

[ Voor 8% gewijzigd door Jsmit86 op 04-12-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Jsmit86 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:21:
Sinds vandaag een samsung the frame in huis, 43" model.
Alles aangesloten zoals bij mn oude tv, dus via HDMI kabel het tv kastje op mn receiver, en via hdmi de receiver aan de tv verbonden.

TV kijken werkt zoals vanouds, geluid over speakers via receiver, echter met de netflix app (van de TV) krijg ik dit niet werkend; hiermee alleen geluid over de tv speakers....
Voorheen gebruikte ik een mediacenter om netflix te kijken omdat ik geen smart tv had.

Iemand een tip?

Het gaat om een wat oudere Denon receiver, AVR-1910
Als ik nu in de reciever bij HDMI instellingen kijk ,staat HDMI audio Out op Amp, en HDMI control ON
Ik denk dat de AVR-1910 geen ondersteuning heeft voor HDMI ARC wat dus betekend dat je een aparte optische kabel naar je receiver moet aanleggen om geluid van de apps op je receiver af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

65Q90R vandaag binnen gekregen en opgehangen, komende van een 55NU7440.

Wat een beest van een scherm. Ik vind die 7440 al knappe beelden geven maar dit is wel next level :9

De stap van 55 naar 65 is overigens nest heftig, maar dat is een kwestie van wennen. Even spelen met de settings en ik ben een gelukkig mens :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• empireq
Mijn overstap is van een 40 naar een 75inch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 11:12
Vaez schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:06:
[...]

Ik denk dat de AVR-1910 geen ondersteuning heeft voor HDMI ARC wat dus betekend dat je een aparte optische kabel naar je receiver moet aanleggen om geluid van de apps op je receiver af te spelen.
Thanks. Na wat zoekwerk lijkt mijn receiver alleen hdmi 1.3 te ondersteunen. Daarmee geen ARC als ik het goed begrijp... Bummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Vaez schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:00:
Ik heb een Samsung QE65Q85R tv en een playstation 4. Maar nu wil ik de gamemodus op automatisch zetten(gebruik maken van de ALLM optie die deze tv zou moeten hebben) maar dit gaat niet. Ik bedoel de volgende optie: Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Instellingen voor spelmodus -> Spelmodus. Hier is alleen aan en uit beschikbaar en auto is grijs en niet aan te klikken. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik de auto optie wel kan gebruiken?
De QE65Q85R is inderdaad ALLM compatible, echter de playstation 4 niet. Zover ik terug kan vinden is op dit moment de enige ALLM compatible gameconsole de XBOX One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Vraag over local dimming; wat is nou het verschil tussen high en low?

Je zou denken (reviewers geven dit ook aan) dat je hem op high zet om local dimming beter te maken.
Echter, mij valt op dat ik op m'n Q90R meer blooming heb op high dan wanneer hij op low staat, al helemaal bij HDR content.
Deze post laat duidelijk het verschil zien. Kan iemand bevestigen dat dit ook bij zijn TV het geval is?
Zou iemand verder nog eens willen kijken naar zijn default settings voor HDR?

[ Voor 16% gewijzigd door theRedDevilNL op 06-12-2019 10:52 ]

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
Vaez schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik de TV in combinatie met Alexa, werkt eigenlijk precies hetzelfde maar de TV kan inderdaad niet aangezet worden via spraakassistent. Dit kan ook niet via de smartthings app omdat de app gewoon zegt dat de cloud verbinding kwijt is met de TV. Lijkt er dan ook op dat dit de reden is dat aanzetten niet werkt. Zelf doe ik het via een Logitech harmony nu die gekoppeld is aan Alexa(ook Google assistant maar die gebruik ik haast nooit)

Vraag 2 weet ik niet want Alexa heeft ook geen Nederlandse taal.
Aanzetten lukt mij wel. Ook met de Google Assistant, alleen wanneer de TV met wifi verbonden is en NIET met een ethernet kabel. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haneraka
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-11-2023
Hebben jullie ook de white balance en color settings aangepast? Ik heb die van Rtings overgenomen en het wit in warm2 is een stuk minder beige. Alleen schrijven ze dat deze instellingen per tv verschillend zijn en je ze dus eigelijk niet kan kopiëren. Het is al wel beter dat wel maar ga nog ff sleutelen met de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:37
[quote]theRedDevilNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:

Je zou denken (reviewers geven dit ook aan) dat je hem op high zet om local dimming beter te maken.
Echter, mij valt op dat ik op m'n Q90R meer blooming heb op high dan wanneer hij op low staat, al helemaal bij HDR content.

In de vieeo in de link hieronder spreekt de calibrator "Darko" op 6:42 minuut dat hij de beste ervaring heeft met standard i.p.v. 'hoog'. Hij steld dat hij tijdens calibratie ontdekt heeft dat de tv ook designed is voor het gebruik op standaard.. Ik heb geen idee..

YouTube: Samsung 2019 TVs tips for picture adjustment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:07:
Ik ben zelf het meest geintresseerd in de Q70R van de 2019 lineup.

Alleen nog nooit een LCD tv gehad met FALD, viel mij wel de opmerking hieronder op:

Just like with all Samsung TVs that have local dimming, when subtitles appear you might notice distracting brightness changes in the scene.

Is dat echt zo irritant als hun het schetsen?
Het is zeker aanwezig. Vooral bij donkere scènes in bijvoorbeeld “the haunting of hill house”. Daar is het zeer irritant. Maar over het algemeen merk ik het niet op. Ik zou zo weer dezelfde TV kopen, de Q8D. Deze heeft trouwens veel gemeen met de Q70R.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belmonde schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:47:
[quote]theRedDevilNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:

In de vieeo in de link hieronder spreekt de calibrator "Darko" op 6:42 minuut dat hij de beste ervaring heeft met standard i.p.v. 'hoog'. Hij steld dat hij tijdens calibratie ontdekt heeft dat de tv ook designed is voor het gebruik op standaard.. Ik heb geen idee..

YouTube: Samsung 2019 TVs tips for picture adjustment
Local dimming “high” resulteert in feller backlight.
Zover ik kan zien zijn “standard” en “low” hetzelfde. Die gebruik ik voor sdr content omdat je dan niet die felle highlights nodig hebt. En minder backlight resulteert ook in dieper zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Laatst online: 10:08
Ik ben me aan het oriënteren op een andere tv in de loop van 2020, nu zat ik eerst met oled in mijn hoofd, maar de prijs en het verhaal van inbranden houd me tegen.

Ben nu toch een Samsung qled aan het overwegen en wel de 65q70r.

Eerst de 65q65 maar die heeft geen fald zover ik kan vinden, de 65q70 is de eerste die dat wel heeft.

Ik lees alleen veel dat deze tv een belabberde kijkhoek zou hebben, zijn er mensen met ervaring hierover en dan liefst met bijvoorbeeld dit toestel?

TV zal bij ons een 47 inch LG gaan vervangen, kijkafstand is 3 meter en onze bank is 2,95m breed.

Verder vraag ik me af hoeveel de q leds de komende maanden nog in prijs zullen gaan zakken en of er een aantal nieuwe modellen voor 2020 op stapel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-08 18:42
Capirex65 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:05:
Ik ben me aan het oriënteren op een andere tv in de loop van 2020, nu zat ik eerst met oled in mijn hoofd, maar de prijs en het verhaal van inbranden houd me tegen.

Ben nu toch een Samsung qled aan het overwegen en wel de 65q70r.

Eerst de 65q65 maar die heeft geen fald zover ik kan vinden, de 65q70 is de eerste die dat wel heeft.

Ik lees alleen veel dat deze tv een belabberde kijkhoek zou hebben, zijn er mensen met ervaring hierover en dan liefst met bijvoorbeeld dit toestel?

TV zal bij ons een 47 inch LG gaan vervangen, kijkafstand is 3 meter en onze bank is 2,95m breed.

Verder vraag ik me af hoeveel de q leds de komende maanden nog in prijs zullen gaan zakken en of er een aantal nieuwe modellen voor 2020 op stapel staan
Het inbranden doen veel (professionele) technische reviewers ondertussen af als een verwaarloosbaar risico op moderne oled's. Zeker voor een doorsnee kijker met gevarieerd beeldmateriaal. Maar goed, dat zal nog lang een discussie blijven.

Wat de kijkhoek betreft dacht ik dat enkel de Q80, Q85 en Q90 over de speciale 'breedkijkhoekfilter' beschikken. Die trouwens ook zeer positief bevonden wordt door reviewers. De 85 en 90 beschikken ook over de One Connect Box, zodat er maar één kabeltje naar je tv loopt.

FALD begint inderdaad vanaf de Q70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:13
Heb nu sinds aantal dagen de 49 inch frame hangen. Mooie tv, waarbij het kleine toch wel erg handig is dat met het bijgeleverde kleine afstandsbedieninkje alle apparaten bedient kunnen worden (en deze allemaal in de afgesloten kast kunnen blijven staan). Ook het direct afspelen vh geluid via de stereo is toch wel erg handig.
Het is wel even wennen dat de tv beeld/art geeft als je weg gaat, terwijl je zo gewent bent om met en zwart scherm weg te gaan
Ben dus erg tevreden over de tv, zeker ivm de betaalde prijs van <750 euro (via amazon.it gekocht)

[ Voor 13% gewijzigd door koendio op 08-12-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-08 16:55
Dat bedienen van andere apparaten (mijn QE65Q90) doet dat ook) is inderdaad handig. Werkt goed met de Telfort/KPN settopbox.

Wel valt mij bij mijn TV op dat de Connect Box veel warmte afgeeft. Voor een apparaat dat is bedoeld om in een afgesloten kastje te staan is dat dan weer niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
De connect box voegt voor mij niet veel toe, heb alleen de voeding en een hdmi kabel naar de tv lopen via een buis in de muur.

Weet er iemand hoelang de 220v voedingskabel is en wat voor type om evt langere aan te kunnen schaffen?

Reviews zijn positief over de 65q70r, nu is hetgeen kwestieom de portomonee dik genoeg te krijgen, goedkoopste waar ik hem vind is 1348 bij artencraft.

Maar wie weet gaan prijzen komende maanden verder zakken.

Moet m'n geduld even op de proef stellen

[ Voor 11% gewijzigd door Capirex65 op 09-12-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:30
Rallye schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:52:

Wel valt mij bij mijn TV op dat de Connect Box veel warmte afgeeft. Voor een apparaat dat is bedoeld om in een afgesloten kastje te staan is dat dan weer niet handig.
Dat je oneconnectbox zo veel warmte afgeeft is omdat de voeding van je tv daar in zit. Hierdoor gaat er slechts een enkel kabeltje naar je tv en verder niets.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Is in principe ook wel logisch, maar handig is anders. In dat kastje staan ook nog de Mede8er (met twee harde schijven) en de settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Rallye schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:04:
Klopt. Is in principe ook wel logisch, maar handig is anders. In dat kastje staan ook nog de Mede8er (met twee harde schijven) en de settopbox
Het is dubbel. Je hebt er een extra kastje bij maar wanneer je je tv hebt opgehangen is het toch wel ideaal wanneer je iets wilt aansluiten op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:52
Voor sommigen is de oneconnectbox misschien niet de juiste oplossing maar voor mij wel.
Ik heb meerdere 'kastjes' en kan dus al mijn apparatuur ( versterker, ps4, lan, chromecast, wii) netjes aansluiten zonder dat ik wat voor kabel dan ook in het zicht heb.

Waar ik toch wel redelijk problemen mee ondervind is dat de ingebouwde apps geen dolby digital willen uitsturen (netflix uitgezonderd) naar mijn versterker (AVR-2113) die via HDMI ARC zit aangesloten.
Pathe thuis, youtube etc krijg ik niet in dolby digital of iets anders.

De optie blijft in de menu's van de Q90R ook grijs, ik kan alleen PCM selecteren dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Frank_P schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:51:
Voor sommigen is de oneconnectbox misschien niet de juiste oplossing maar voor mij wel.
Ik heb meerdere 'kastjes' en kan dus al mijn apparatuur ( versterker, ps4, lan, chromecast, wii) netjes aansluiten zonder dat ik wat voor kabel dan ook in het zicht heb.

Waar ik toch wel redelijk problemen mee ondervind is dat de ingebouwde apps geen dolby digital willen uitsturen (netflix uitgezonderd) naar mijn versterker (AVR-2113) die via HDMI ARC zit aangesloten.
Pathe thuis, youtube etc krijg ik niet in dolby digital of iets anders.

De optie blijft in de menu's van de Q90R ook grijs, ik kan alleen PCM selecteren dan.
Is optisch versturen vanaf de TV naar je versterker niet een optie? Zo heb ik het opgelost iig van mijn Q90R naar mijn VSX 831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Notna schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:02:
[...]

Is optisch versturen vanaf de TV naar je versterker niet een optie? Zo heb ik het opgelost iig van mijn Q90R naar mijn VSX 831
Dit heb ik ook reeds geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Ook dan kan ik geen dolby digital selecteren.
Het lijkt dus echt in de apps te zitten vreemd genoeg.
Of ik zie iets anders over het hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Frank_P schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:34:
[...]

Dit heb ik ook reeds geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Ook dan kan ik geen dolby digital selecteren.
Het lijkt dus echt in de apps te zitten vreemd genoeg.
Of ik zie iets anders over het hoofd....
Bijzonder, aangezien ik bij alle apps DD gewoon kan krijgen middels optical? De enige die dat ook eigenlijk hebben is Netflix en Disney+ (Pathe gebruik ik niet en YT heb ik geen materiaal dat DD uitzendt om te proberen?), maar ook bijv. mijn Xbox One X geeft netjes DD(+) door via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Notna schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:39:
[...]

Bijzonder, aangezien ik bij alle apps DD gewoon kan krijgen middels optical? De enige die dat ook eigenlijk hebben is Netflix en Disney+ (Pathe gebruik ik niet en YT heb ik geen materiaal dat DD uitzendt om te proberen?), maar ook bijv. mijn Xbox One X geeft netjes DD(+) door via optical.
De PS4 en Netflix lukt het wel, het is echt puur met de apps YT en Pathe Thuis.
Op YT heb je zat van die dolby digital test filmpjes, maar geen van allen werken.
Dus het lijkt dan toch in die apps of in de content te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Frank_P schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:51:
[...]

De PS4 en Netflix lukt het wel, het is echt puur met de apps YT en Pathe Thuis.
Op YT heb je zat van die dolby digital test filmpjes, maar geen van allen werken.
Dus het lijkt dan toch in die apps of in de content te zitten.
https://support.google.com/youtubemusic/thread/1054602?hl=en

YT ondersteunt uberhaubt geen DD in zijn filmpjes :+ Is allemaal stereo zonder DD codec. Dan blijft Pathé thuis over:

Streaming diensten , kwaliteit van films (huren)

En daar staat dat ze geen 5.1 ondersteunen. Dus alles werkt, je hebt gewoon verkeerde verwachtingen van de apps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Een vraag van een leek; maakt het veel uit of ik een Duitse of Nederlandse 43 inch Q60R in huis haal? De Nederlandse gaat voor 618 terwijl hij bij Amazon.de voor 559 gaat. Ik kijk geen linieaire televisie meer, ik speel en kijk voornamelijk via de Playstation 4.

En is dit uberhaupt een goede keus ten opzichte van andere merken, voor een prijs van rond de 600 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Jochem Boom schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:58:
Een vraag van een leek; maakt het veel uit of ik een Duitse of Nederlandse 43 inch Q60R in huis haal? De Nederlandse gaat voor 618 terwijl hij bij Amazon.de voor 559 gaat. Ik kijk geen linieaire televisie meer, ik speel en kijk voornamelijk via de Playstation 4.

En is dit uberhaupt een goede keus ten opzichte van andere merken, voor een prijs van rond de 600 euro?
Als het voornamelijk voor gaming zal zijn dan zul je geen hinder ondervinden van de mogelijke nadelen. Misschien dat een winkel als platte tv zelfs mee wil gaan in de prijs van €559.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Wat zijn de nadelen van een Duits model dan?
Geen Nederlandse UI te selecteren of ook nog andere zaken?

Eh, al gevonden, had beter eerst de zoekopdracht kunnen gebruiken, excuses :X

[ Voor 27% gewijzigd door Capirex65 op 11-12-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Notna schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:50:
[...]

https://support.google.com/youtubemusic/thread/1054602?hl=en

YT ondersteunt uberhaubt geen DD in zijn filmpjes :+ Is allemaal stereo zonder DD codec. Dan blijft Pathé thuis over:

Streaming diensten , kwaliteit van films (huren)

En daar staat dat ze geen 5.1 ondersteunen. Dus alles werkt, je hebt gewoon verkeerde verwachtingen van de apps :+
Slecht eigenlijk dat dit in de huidige tijd nog niet wordt ondersteund, maar goed ik zal het ermee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
https://twitter.com/pathethuis/status/1032993497857458177

Als het niet zo’n slechte woordspeling was zou ik zeggen: “pathetisch”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 07:55
Frank_P schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:57:
[...]

Slecht eigenlijk dat dit in de huidige tijd nog niet wordt ondersteund, maar goed ik zal het ermee moeten doen.
Youtube(voorbeeld zijn original series) doet wel degelijk aan surround, alleen niet via ac3 maar via aac.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

Quakie

quakelen

Ik heb sinds black friday een Samsung Q70R. Ik had hiervoor een (oude) LG maar ik vind Samsungs menu niet heel erg duidelijk.

Ik heb de settings gebruikt van rtings.com voor SDR, en dit ziet er mooi uit. Echter bij HDR vind ik het beeld net te donker. Vaak is een deel van het gezicht te donker naar mijn idee. Ik zie dan net wel het tweede oog of net niet. Volgens rtings moet je dan contrast enhancer op high zetten en brightness op +5.
Ik vind dit weinig verschil geven.. Als ik backlight hoger zet (25) dan wordt algemene beeld weer te licht.

Andere hier "last" van? of een oplossing?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empireq
Ik heb de 75Q85 mogen ontvangen, wat een giga tv. Zo groot dat ik van plan ben om de tv te retourneren 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

empireq schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:04:
Ik heb de 75Q85 mogen ontvangen, wat een giga tv. Zo groot dat ik van plan ben om de tv te retourneren 7(8)7
Ik vond 65" al kantje boord qua 'te groot' en dan heb niet eens zo een kleine huiskamer :X :+

Geniet overigens nog steeds iedere keer van deze (65Q90R) TV :9 UHD materiaal en UHD gamen is echt spectaculair :Y

Zat wel te twijfelen of ik het moest gaan inruilen voor het iets grotere model; de 219" The Wall :+

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 13-12-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empireq
Notna schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:21:
[...]

Ik vond 65" al kantje boord qua 'te groot' en dan heb niet eens zo een kleine huiskamer :X :+

Geniet overigens nog steeds iedere keer van deze (65Q90R) TV :9 UHD materiaal en UHD gamen is echt spectaculair :Y

Zat wel te twijfelen of ik het moest gaan inruilen voor het iets grotere model; de 219" The Wall :+
Ik had de 65 in huis, toch maar de 75 besteld omdat mijn woonkamer ook best groot is, kijkafstand van 6 meter, maar de 75 ziet er te groot uit, het springt boven alles op. Ik ga toch weer voor de 65, uiteraard de q90 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik ben van 46” naar 65” gegaan; kijkafstand 3,5-4 meter. Is gewoon ff wennen. Met een kijkafstand van zes meter lijkt me dat voor 75” ook te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Quakie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:10:
Ik heb sinds black friday een Samsung Q70R. Ik had hiervoor een (oude) LG maar ik vind Samsungs menu niet heel erg duidelijk.

Ik heb de settings gebruikt van rtings.com voor SDR, en dit ziet er mooi uit. Echter bij HDR vind ik het beeld net te donker. Vaak is een deel van het gezicht te donker naar mijn idee. Ik zie dan net wel het tweede oog of net niet. Volgens rtings moet je dan contrast enhancer op high zetten en brightness op +5.
Ik vind dit weinig verschil geven.. Als ik backlight hoger zet (25) dan wordt algemene beeld weer te licht.

Andere hier "last" van? of een oplossing?
Welke inch maat heb je?

Ik overweeg de 65q70, maar vraag me af hoe gewone hd tv content eruit ziet op 3 meter kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
Sinds vorige week in het bezit van de 75Q90R.

Bijzonder mooi toestel en bijzonder mooi beeld.

Is het trouwens mogelijk om notificaties m.b.t. volume en "gaming mode on" uit te zetten?

Life is too short... Play more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
_Lu_ schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:46:
Sinds vorige week in het bezit van de 75Q90R.

Bijzonder mooi toestel en bijzonder mooi beeld.

Is het trouwens mogelijk om notificaties m.b.t. volume en "gaming mode on" uit te zetten?
Ik heb dezelfde tv en voor zover ik weet is het niet mogelijk. Het staat gelukkig maar even in beeld. Mocht het je irriteren dan is het misschien handig om af te wegen of de game mode het waard is dat je die melding krijgt.

Wat het volume betreft ga ik er van uit dat je een extern apparaat hebt die jou voorziet van het geluid. Wanneer dat is dan is dit uit te schakelen door geen gebruik te maken van arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
Hoi gekkemarc, dank je wel voor de reply.

Irriteren is denk ik een te groot woord, het blijven eerste wereld problemen.

Middels een optische kabel zit er een Sonos playbar en achter speakers (5.1) aangesloten op de QLED.
Bij volumeveranderingen zie je dan een icoontje met daarachter geschreven sonos(optisch)

Als ik het menu correct interpreteer dan zou ik HDMI CEC moeten uitzetten voor het disablen van ARC. Echter zit er nog een STB en Xbox One X aangesloten waarvan ik het in de afgelopen week wel als erg prettig ervaar om deze via de one remote en HDMI CEC te kunnen bedienen.

Dus kiezen uit twee kwaden, ik neem dan denk ik maar de melding voor lief.

Met name bij de Xbox bij switchen tussen games / apps komt de gaming mode on notificatie.

Eerlijk gezegd heb ik nog niet zonder gaming mode on gekeken (daarvoor heb ik de tv nog te kort) dus ik ga daar ook nog eens wat ervaringen en indrukken mee opdoen.

Life is too short... Play more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
_Lu_ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:20:
Hoi gekkemarc, dank je wel voor de reply.

Irriteren is denk ik een te groot woord, het blijven eerste wereld problemen.

Middels een optische kabel zit er een Sonos playbar en achter speakers (5.1) aangesloten op de QLED.
Bij volumeveranderingen zie je dan een icoontje met daarachter geschreven sonos(optisch)

Als ik het menu correct interpreteer dan zou ik HDMI CEC moeten uitzetten voor het disablen van ARC. Echter zit er nog een STB en Xbox One X aangesloten waarvan ik het in de afgelopen week wel als erg prettig ervaar om deze via de one remote en HDMI CEC te kunnen bedienen.

Dus kiezen uit twee kwaden, ik neem dan denk ik maar de melding voor lief.

Met name bij de Xbox bij switchen tussen games / apps komt de gaming mode on notificatie.

Eerlijk gezegd heb ik nog niet zonder gaming mode on gekeken (daarvoor heb ik de tv nog te kort) dus ik ga daar ook nog eens wat ervaringen en indrukken mee opdoen.
Ik ben zelf een playstation gamer en ik krijg die melding van game mode wanneer ik de PlayStation opstart en weet wanneer ik een spel opstart. Het is gelukkig maar even in beeld en tijdens het gamen heb ik het nooit.

Het is misschien mogelijk om de melding die je krijgt bij het aanpassen van het volume uit te schakelen via het service menu maar dit weet ik niet zeker. Het kan ook zijn dat je Sonos een instelling heeft om dat uit te schakelen. Ik ben niet bekend met Sonos maar in mijn ervaring zijn er receivers die die instelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@_Lu_ De Playbar kan niet anders worden aangesloten dan optisch, zoals jij ook hebt gedaan; hij heeft geen HDMI-aansluiting. Als ik het goed begrijp (ik heb een Sonos Beam, die wel HDMI heeft en dus door de HDMI-CEC van de TV wordt aangestuurd) bedien je het volume van je Playbar dan met de afstandsbediening van de TV - die rechtstreeks werkt op de Playbar en dus geen commando’s via de TV krijgt; via optisch zou dat namelijk niet kunnen. Je gebruikt geen HDMI en ik kan mij daarom niet voorstellen dat de HDMI-CEC-instelling op je TV ingrijpt in de bediening van de Playbar via optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Capirex65 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:00:
[...]

Welke inch maat heb je?

Ik overweeg de 65q70, maar vraag me af hoe gewone hd tv content eruit ziet op 3 meter kijkafstand.
Hier de 75Q90 met een kijkafstand van 3 meter. HD content ziet er gewoon goed uit, net als bij mijn vorige 65 inch. UHD is uiteraard voortreffelijk.

Klein puntje van irritatie...krijg regelmatig de melding 'netwerk niet verbonden' en gelijk daarna weer 'netwerk verbonden'. Tv is bekabeld aangesloten en KPN heeft het netwerk getest en zegt dat alles oké is.
Ben ik de enige met dit probleem?

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
KawaBmw7 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:07:
[...]

Klein puntje van irritatie...krijg regelmatig de melding 'netwerk niet verbonden' en gelijk daarna weer 'netwerk verbonden'. Tv is bekabeld aangesloten en KPN heeft het netwerk getest en zegt dat alles oké is.
Dit heb ik ook. Hier ook de 75q90 en bekabeld aangesloten op internet van kpn. Ik ben van plan om hem op WiFi te laten draaien en dan kijken of het daarmee is opgelost. Verder denk ik wel dat het met een update zal worden verholpen maar het is afwachten wanneer die update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
De q80 en q90 zij natuurlijk nog veel beter, maar vind ik erg duur voor een tv, maar wie weet gaan de prijzen nog zakken, weet niet of er voor 2020 nog nieuwe modellen aan komen, waardoor de huidige 'goedkoop' weggaan.

Vooralsnog blijft de 65q70r mijn interesse houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
[...]

Hier de 75Q90 met een kijkafstand van 3 meter. HD content ziet er gewoon goed uit, net als bij mijn vorige 65 inch. UHD is uiteraard voortreffelijk.

Marcievg schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:10:
[...]

Dit heb ik ook. Hier ook de 75q90 en bekabeld aangesloten op internet van kpn. Ik ben van plan om hem op WiFi te laten draaien en dan kijken of het daarmee is opgelost. Verder denk ik wel dat het met een update zal worden verholpen maar het is afwachten wanneer die update komt.
De melding van kabel niet of juist weer wel aangesloten had ik eerder ook. Echter sinds de 1335(van de samsung website) heb ik deze melding nooit meer gezien. Dit kan natuurlijk toeval zijn of het is opgelost. Proberen waard om de tv eens te updaten(weet niet of deze update nu ook al via de update optie in de tv verspreid wordt ik heb hem in ieder geval via USB geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:08
Vaez schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:22:
[...]

[...]

De melding van kabel niet of juist weer wel aangesloten had ik eerder ook. Echter sinds de 1335(van de samsung website) heb ik deze melding nooit meer gezien. Dit kan natuurlijk toeval zijn of het is opgelost. Proberen waard om de tv eens te updaten(weet niet of deze update nu ook al via de update optie in de tv verspreid wordt ik heb hem in ieder geval via USB geupdate).
Na de update heb ik de melding nog wel eens gehad. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-08 22:56
Bij mij juist omgekeerd. Had de netwerkverbinding verbroken error ook af en toe. Toen gewoon op de WIFI gezet en geen error meer gekregen.
Sinds de laatste update terug op kabel en de fout niet meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verbinding verbroken-melding nog niet gehad, verbonden-melding wel. Nog geen updates voor de QE65Q90 gezien (twee weken binnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 15-12-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Tv heeft vorige week de update nog gedaan, staat op automatisch. Daarna nog de melding gehad.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnie
  • Laatst online: 24-01-2022
onlangs Q90r aangekocht met en geregistreerd voor cashback met late levering maar weet iemand waar je nu de fotos van het serial number moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
skinnie schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:18:
onlangs Q90r aangekocht met en geregistreerd voor cashback met late levering maar weet iemand waar je nu de fotos van het serial number moet sturen?
Heb je toevallig een mail van Samsung met een link? Wanneer je aanmelding incompleet is die je opnieuw te registreren maar hierbij herkent Samsung je eerdere aanmelding en kun je aanvullen wat ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnie
Marcievg schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:37:
[...]

Heb je toevallig een mail van Samsung met een link? Wanneer je aanmelding incompleet is die je opnieuw te registreren maar hierbij herkent Samsung je eerdere aanmelding en kun je aanvullen wat ontbreekt.
nee ik had enkel een bevestigingsmail ontvangen voor mijn registratie. Ik heb ondertussen wel iemand te pakken gekregen van samsung via messenger en ik heb ze zo de fotos mogen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-07 12:36
Ik heb al een tijdje de 75Q85R, super blij mee. Ik mis alleen de Smart IPTV app in de appstore. Nu lees ik op internet dat een sideload mogelijk is via USB. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-08 14:26
Rallye schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:31:
Ik ben van 46” naar 65” gegaan; kijkafstand 3,5-4 meter. Is gewoon ff wennen. Met een kijkafstand van zes meter lijkt me dat voor 75” ook te gelden.
Zit op 4 meter te kijken naar 75 inch. Heerlijk en valt al niet meer op na verloop van tijd ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empireq
Ik heb mijn 75 omgeruild naar 65. Ik vond de 75 toch een tikkeltje te groot.

Ik weet niet hoe jullie ervaring is met Samsung, maar ik vind de klantenservice echt bagger.
Sinds gisteren krijg je nu een Disney+ account bij aankoop van een tv. Ik heb de tv vrijdag online besteld, maar de klantenservice wil mij daarvoor niet in tegemoet komen.

Enigste oplossing is retourneren en opnieuw bestellen, wat heel omslachtig is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:56
empireq schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:19:
Ik heb mijn 75 omgeruild naar 65. Ik vond de 75 toch een tikkeltje te groot.

Ik weet niet hoe jullie ervaring is met Samsung, maar ik vind de klantenservice echt bagger.
Sinds gisteren krijg je nu een Disney+ account bij aankoop van een tv. Ik heb de tv vrijdag online besteld, maar de klantenservice wil mij daarvoor niet in tegemoet komen.

Enigste oplossing is retourneren en opnieuw bestellen, wat heel omslachtig is |:(
Moet je niet voor bij Samsung zijn lijkt mij maar bij de verkoper van je TV.
Hier is Samsung geen partij, tenzij je je tv rechtstreeks bij Samsung hebt gekocht.

Je voldoet nu niet aan actievoorwaarden en dat zijn gewoon de voorwaarden, heeft niets met de klantenservice van Samsung te maken. Probeer iets te regelen met de verkoper van je tv, dat je een nieuwe factuur krijgt ipv terugsturen etc. Anders pech... waarschijnlijk heb je kunnen profiteren van een andere actie van Samsung want ze lopen bijna altijd in elkaar over de acties.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 17-12-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empireq
Arjant2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:42:
[...]

Moet je niet voor bij Samsung zijn lijkt mij maar bij de verkoper van je TV.
Hier is Samsung geen partij, tenzij je je tv rechtstreeks bij Samsung hebt gekocht.

Je voldoet nu niet aan actievoorwaarden en dat zijn gewoon de voorwaarden, heeft niets met de klantenservice van Samsung te maken. Probeer iets te regelen met de verkoper van je tv, dat je een nieuwe factuur krijgt ipv terugsturen etc. Anders pech... waarschijnlijk heb je kunnen profiteren van een andere actie van Samsung want ze lopen bijna altijd in elkaar over de acties.
De tv is gekocht via de Samsung E-store, in dit geval is Samsung de partij. Ik zou het juist eerder moeten verwachten van Samsung dan van een derde partij, puur uit coulance.

Ik sta niet te springen van de tv, opzicht kan ik de tv gewoon retourneren en opnieuw kunnen bestellen, kost mij geen retourkosten, maar wel voor Samsung. Ik vind het daarom bizar waarom het op zo'n omslachtige manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jammer dan ja.
Al kunnen ze natuurlijk wel weigeren je opnieuw dezelfde TV te verkopen als je hem retourneert.
Je hebt er geen recht op, het had leuk geweest als ze het wel hadden gedaan maar aan de andere kant snap ik dat ze de actievoorwaarden strikt hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:08
KawaBmw7 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:14:
Tv heeft vorige week de update nog gedaan, staat op automatisch. Daarna nog de melding gehad.
idem dito ook melding af en toe en verbreekt zelfs de verbinding. dacht dat het in de kabel zat. maar blijkbaar een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
liefre schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:49:
[...]

idem dito ook melding af en toe en verbreekt zelfs de verbinding. dacht dat het in de kabel zat. maar blijkbaar een algemeen probleem.
Ik heb dit na de update ook nog gehad, al was het wel minder. 2 dagen geleden mijn router opnieuw opgestart en sindsdien heb ik die melding niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zie de 55Q70R middels voor 999 voorbij komen. Dat is slechts 100 euro duurder dan de 55Q60R reeks. De 60R reeks is ook in zilver kleur verkrijgbaar wat mij wel iets meer aanspreekt. Alleen is die edge lit. Is het verschil in de 60 en 70R groot genoeg om er 100 euro meer aan uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:29
[...]

Zelfde als ik m bekabeld aansluit.
Via wifi op Airport Express klootte hij om een of andere vage reden m'n wifi op (speedtest gaat naar 35mbps Ipv 250). Nu maar wifi op de ziggorouter geenabled en de tv daarop.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen de 43ru7440 en de 43ru7470?? Ik zie weinig verschil. Alleen de 100 mb vs 1 gb verbinding verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:50:
Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen de 43ru7440 en de 43ru7470?? Ik zie weinig verschil. Alleen de 100 mb vs 1 gb verbinding verschilt.
Zijn normaliter gezien dezelfde tv's, soms andere kleur of speciaal voor een bepaalde winkel een ander typenummer.
Dat verschil in die verbinding geloof ik niet. Zijn vast verkeerde specs, waar haal je die vandaan?
Edit: hier op tweakers zie ik die specs inderdaad. Heb daar zeer mijn twijfels bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 20-12-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 18:15
Iemand ervaring met deze wall mount ipv de originele wall mount van Samsung?

pricewatch: Hagor 7610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornvanherk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05-2021
Ervaringen met winkels kunnen in Shopping Forum dan wel https://tweakers.net/shopreview/

[ Voor 68% gewijzigd door FeaR op 25-12-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Wel is horen zeggen dat ze buitenlandse modellen verkopen. Je hebt dan wel volgens de EU regels garantie maar soms komen ze dan met het excuus dat ze geen middelen hebben om hem te repareren!
Bel is naar Kamera Xpress voor hun beste deal.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 25-12-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De 55q70R kom ik tegen voor 919 euro op Bol.com. Dat is best deal volgens mij

https://www.bol.com/nl/p/...xciF3z1aC-DRoCXioQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oei.. dat is zeker niet best Ruud. Goed dat je dat boven water heb gehaald!

[EDIT] Wow... zit er een beetje doorheen te lezen... man man man.. wat raar dat Bol.com dat allemaal maar door laat lopen!

"TV Plaza blijken oplichters te zijn die Samsung TV´s verkopen vanuit het oostblok die hier niet werken op het internet, nu blijkt dit al maanden bekend te zijn bij Bol.com maar zij blijven tv´s verkopen via TV Plaza en geven dan aan dat zij hier niets aan kunnen doen omdat ze alleen maar een platform zijn en niet verantwoordelijk zouden zijn. Als Bol.com met oplichters zaken blijft doen, dan zeker daar niets meer komen.. Toch jammer van al die jaren dat het wel goed ging met Bol.com "

[ Voor 80% gewijzigd door RoyK op 30-12-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-07 22:12
Mijn 55HU7500 heeft het begeven door waterschade, nu heb ik een 55RU7100 gekocht ter vervanging(deze gaat over 1,5jr naar boven)
Wat mij direct opvalt is al die zwart balken bij apps van Netflix of Disney+. Deze had ik niet op de HU7500 of kon ik dit instellen. Bij de RU kan ik dit nergens vinden. Nu weet ik dat het met de verhouding te maken heeft, maar waarom kan ik niet een ander formaat kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
U2psv schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:04:
Mijn 55HU7500 heeft het begeven door waterschade, nu heb ik een 55RU7100 gekocht ter vervanging(deze gaat over 1,5jr naar boven)
Wat mij direct opvalt is al die zwart balken bij apps van Netflix of Disney+. Deze had ik niet op de HU7500 of kon ik dit instellen. Bij de RU kan ik dit nergens vinden. Nu weet ik dat het met de verhouding te maken heeft, maar waarom kan ik niet een ander formaat kiezen?
Die zwartbalken zijn normaal om de content is opgenomen in 21:9 beeldverhouding. Als je alles volledig beeld had(16:9) dan is dit ergens een instelling geweest. Het lijkt nu raar maar dit is juist zoals je het zou moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Marcievg schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:23:
[...]

Die zwartbalken zijn normaal om de content is opgenomen in 21:9 beeldverhouding. Als je alles volledig beeld had(16:9) dan is dit ergens een instelling geweest. Het lijkt nu raar maar dit is juist zoals je het zou moeten zien.
Ja dat snap ik maar vind het vreemd dat ik het nergens kan aanpassen. Je zou verwachten dat dit een optie is, alleen de RU heeft alleen 16:9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
U2psv schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 07:44:
[...]

Ja dat snap ik maar vind het vreemd dat ik het nergens kan aanpassen. Je zou verwachten dat dit een optie is, alleen de RU heeft alleen 16:9.
Als he op het huisje drukt en vervolgens naar instellingen gaat dan is er bij de categorie beeld een optie voor beeldformaatinstellingen. Hier zou je dat weer moeten kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Marcievg schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:33:
[...]

Als he op het huisje drukt en vervolgens naar instellingen gaat dan is er bij de categorie beeld een optie voor beeldformaatinstellingen. Hier zou je dat weer moeten kunnen instellen.
Ja dat zou ik verwachten alleen daar kan ik juist alleen 16:9 instellen, ik zal mijn oude HU eens aansluiten, kijken hoe het daar zat, beeld doet het nog wel alleen heel veel strepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
U2psv schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Ja dat zou ik verwachten alleen daar kan ik juist alleen 16:9 instellen, ik zal mijn oude HU eens aansluiten, kijken hoe het daar zat, beeld doet het nog wel alleen heel veel strepen :(
Heb je daar zonder dat je iets heb opgestart niet de mogelijkheid om aangepast te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Marcievg schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Heb je daar zonder dat je iets heb opgestart niet de mogelijkheid om aangepast te selecteren?
Nee, vanmiddag even gechat met plattetv die zeiden dat die optie wel in de tv zaten vanaf 2015 maar de laatste jaren is dat eruit gehaald, dit was een wens van film/serie maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Iemand al iets vernomen van de black friday cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 15:29
Even een vraag over mij 66q90 tv. Het valt me op dat ik af en toe een melding krijg rechts boven dag de netwerkkabels niet aangesloten is en 1 seconden daarna krijg ik melding dat netwerkkabel weer aangesloten is. Ik twijfel niet aan mijn netwerk, want dat zit wel goed. Iemand ook last van deze melding?
freshprince schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:52:
Nope, je zou binnen 2 weken horen of je registratie niet volledig is geweest. Ik neem aan dat de uitbetaling nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
freshprince schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:52:
Hier ook nog niks vernomen. Klantenservice zegt dat het via een andere afdeling gaat maar dit duurt nu wel heel lang om de bevestiging te krijgen. Ik heb met ze afgesproken dat als hij de 14de nog niet is goedgekeurd dat ik weer contact met ze opneem en ze er achteraan gaan.

De telefonische klantenservice is bij hun niks waard. De stagair die ik aan de telefoon kreeg zei dat in het systeem 'pending approval' staat en dat zou betekenen dat hij al is goedgekeurd. Via Facebook krijg je echt betere mensen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@grote_oever Ik heb exact hetzelfde op mijn QE65Q90.
@Marcievg Ik heb op 3 december 2019 alles voor de promotie ingevuld. Nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 08:56
Hoe zit het met de ontwikkeling van The Frame serie? Er zijn nu 3 series uitgekomen, 2017, 2018 en de QLED versie in 2019. Komend jaar zet Samsung in op ontwikkeling van frameless tv’s. Betekent dit het einde van The Frame? Was dit teveel niche? Ik vraag dit omdat ik over paar maanden in m’n nieuwbouwwoning een 66 inch The Frame ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Rallye schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:13:
@grote_oever Ik heb exact hetzelfde op mijn QE65Q90.
@Marcievg Ik heb op 3 december 2019 alles voor de promotie ingevuld. Nog niets gehoord.
Ik heb het op 28 november ingediend. Zodra ik iets hoor laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik lees nu dat ik schreef dat ik nog niets gehoord zou hebben. Ik heb natuurlijk wel de eerste ontvangstbevestiging gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ja ok maar normaal duurt het enkele dagen om de goedkeuring te krijgen waarin ook staat vermeld dat het tot 6 weken kan duren voor de afhandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skinnie
Vandaag de cashback betaling ontvangen voor q90r. Nochtans pas op het laatste geregistreerd met late levering

En ook enkel 1 mail ontvangen in het begin met confirmatie van aanvraag registratie, verder niets

[ Voor 31% gewijzigd door skinnie op 08-01-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
skinnie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:55:
Vandaag de cashback betaling ontvangen voor q90r. Nochtans pas op het laatste geregistreerd met late levering

En ook enkel 1 mail ontvangen in het begin met confirmatie van aanvraag registratie, verder niets
Apart dat het zo is gegaan maar het geeft wel hoop voor mij en anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 15:29
skinnie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:55:

Yep, Ik ook 500 euro ontvangen van mijn q90r. Voor de rest geen mail dat uitbetaald wordt. Op zich geen probleem, maar niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Bedankt voor te melden. Nog niets ontvangen maar het geeft inderdaad hoop :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste